Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. márc. 29, 2024 16:28



Hozzászólás a témához  [ 273 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
minőségi mikrohullámú internetszolgáltatás 

Elégedett vagy a mikrós szolgáltatóddal?
A szavazás pén. júl. 07, 2006 21:11-kor befejeződött.
Igen, elégedett vagyok 21%  21%  [ 3 ]
Nem, sok a hiba 21%  21%  [ 3 ]
Nem mikrós netem van 57%  57%  [ 8 ]
Szavazatok száma : 14

minőségi mikrohullámú internetszolgáltatás 
Szerző Üzenet
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
.gúnár. írta:
Ha pár szóban vázolod, hogy hol szolgáltattok, (vidéken/nagyvárosban)


Mint ahogy írtam, Budapest XVI. kerület.

.gúnár. írta:
mekkora gerincvonalra csatlakoztok


Jelenleg azon kevés szolgáltatók közé tartozunk, akik a bix-ből közvetlenül hozzák a mannát, más szolgáltatók közreműködése nélkül. A gerinchálózatunk kapacitása jelenleg az ügyfelek átlagos fogyasztásának kb. 30-szorosa.

.gúnár. írta:
milyen sávszélességű csomagokat kínáltok


512k-tól 6M-ig. Ami pont multipont szolgáltatás (azaz pl családi ház), ott a feltöltési sebesség a letöltésinek a negyede, a többinél szimmetrikus. Ha ennél nagyobb kell, akkor kivisszük pont-pont bérelt vonallal.


.gúnár. írta:
Mondjuk adsz pár IP címet, amit lehet pingelni

217.113.60.192, ez van a legmesszebb. Ne felejtsd el, hogy forgalom megy rajta, úgy nézd az adatokat. Ja: az ip címet a megtekintés kedvéért adtam ki, nem a rosszalkodás miatt, kérem, hogy ezt máshol csináljátok. Akinek nem inge, ne vegye magára. Előre is köszi.

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 19:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4374
Tartózkodási hely: c:\windows
Hozzászólás 
Még mindig konkrétumokat várunk... :wink:


pén. jún. 02, 2006 19:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Landsmann írta:
Már ott kezdődtek a bajok, hogy be sem tudták üzemelni a rendszert, mikor megcsinálták. A pc nem látta a hálókártyát. Még azt is elmondták, hogy egy másik ügyfélnél ugyanígy jártak, pedig ott 98 volt a gépen. Újratelepítették a windowst, de a hiba nem múlt el.


Itt követték el az első, és egyben legnagyobb hibát. Válasszuk már ketté a hálózatot: az én rendszerem az enyém, az ügyfélé pedig az övé. Ha ezt összekeverjük, akkor nagy baj lesz. Lett is. Az, hogy a szolgáltató magáravállalta az ügyfél gépének a konfigurációját is, és ráadásul nem is tudta megcsinálni. Így ha bármi gond van, az ügyfél azonnal teefonál, hogy nem megy, holott csak megborult a wintalicskája.

Landsmann írta:
Én csak azért reklamálok, hogy a pénzemért azt kapjak, amit kifizetek.


Helyes! Ez ki kell harcolni. Csak úgy zárójelben mondom, hogy én meg azért, hogy kifizessék az ügyfelek a szolgáltatást, mert azért őket sem kell félteni.

Landsmann írta:
Én megértem a lassulásokat, természetesnek is veszem egy szintig. De amikor már olyan lassú, hogy csak 3-4 kb/s a letöltés, vagy egyáltalán nem megy, és ez órákig, napokig tart, azt hiszem jogos a reklamációm.


Reklamálás, ha nem megy, felmondás. Kész. Kultúráltan, határozottan.

Landsmann írta:
Villámcsapás


Szerintem erre nem lehet eléggé felkszülni, és kiszámítani. Nyilván egy árbócot lehet védeni, meg ugye erre vannak is előírások, de ha bebcsap, és valami elromlik, akkor inkább az a fontos, hogy mennyi idő alatt vesszük észre, és mennyi idő alatt javítjuk ki.

Landsmann írta:
Az antennától jövő kábelt kihúzom a készülékből, áramtalanítom az egész számítógépes részleget, tv-ből is kihúzom az antennát.


Jaj ne, ennek nem így kell működnie. Szerintem egy picit túlliheged. Azért biztosítás is van a világon.

Landsmann írta:
Ahhoz hogy oda felmehessenek, akár 1, másfél nap is szükséges, hiszen vízmentesíteni kell a létesítményt.


Igen, ez valóban érdekes. Úgy tudom, hogy kétféle víztorony van: amit le kell engedni, és amit nem. Ráadásul ha le kell engedni, akkor ki is kell fizetni minimum a vizet, de lehet, hogy még a szolgáltatást is. :->

Landsmann írta:
A szolgáltató honlapján volt egy fórum. ... Sok kritikát kaptak ... Erre mit tettek? Egyszerűen megszüntették.


Hehe. Ügyes.

Landsmann írta:
E-mailben ígértek kompenzációt (mai napig megvan a levél) a kényelmetlenségek miatt.


Az az érdekes, hogy ha ebben rugalmas egy szolgáltató, az szerintem nagyon sokat jelent. Szerintem egy normális ügyfélszolgálat adja egy szolgáltatás színvonalának legalább a felét.
Képzeld el, hogy múltkor elmentem valahova reklamálni, előtte persze jól felfújtam magam, meg kigondoltam, hogy mire mit mondok, erre odaérek, mondták, hogy "Jó." és visszaadták a pénzem. Az egész fortyogás meg benne maradt, képzelheted! Namost ezután nem az marad meg bennem, hogy rosszat kaptam, mert az bárhol előfordulhat, hanem hogy normálisak voltak.

Landsmann írta:
Néha a hozzáállásuk is hagy némi kívánnivalót maga után. (hazudnak)


Otthagyni őket, ezt senki nem engedheti meg!

Landsmann írta:
De mindez nem érdekelne, ha rendesen mindig működne a rendszer és nem kellene azt lesni, hogy déli irányba zivatarfelhők vannak, akkor a netnek hamarosan annyi.


Ez tetszik a legjobban. :-)

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 19:42
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
T68m írta:
Landsmann írta:
T68m írta:
itt van a neteasy antennája tőlem 50-80m, tökéletes rálátás. Napközben a csomagok harmada elveszik.

Lehet csinálni megbízható mikrós net-et? Igen..., szobán belül!


Rákérdezhetek? Bluetooth! :D


hogy érted, hogy BT????



Nem értetted a viccet. Azt kérdezted, lehet-e csinálni megbízható mikrós netet. Meg is adtad a választ, igen, szobán belül. Erre írtam hogy bluetoot. Mert az is mikrohullám már. (2,4 GHz) Telóval összekötve az is net és megbízható is. :D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vendég pén. jún. 02, 2006 20:14-kor.



pén. jún. 02, 2006 19:20
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Landsmann írta:
T68m írta:
itt van a neteasy antennája tõlem 50-80m, tökéletes rálátás. Napközben a csomagok harmada elveszik.

Lehet csinálni megbízható mikrós net-et? Igen..., szobán belül!


Rákérdezhetek? Bluetooth! :D


hogy érted, hogy BT????

annyival kiegészíteném, hogy djsms ismeri a terepet, háromféle antennát is kipróbáltam, botot, irányított lapot és 80cm-es parabolát, háromféle bridgem is volt: senao, belkin, jelenleg ovislink, tehát nem mondható, hogy nem tanulmányoztam kellőkép a témát.

engem nem érdekel, ha a sebesség leesik akár néhány 10kb/s-ra, vagy annál lejjebb. Igenfiatal koromban 300baudos, azaz 300bit/s sebességű terminált is használtam, azaz mikrósnet céget által kínáltnak az ezredrészével ment. DE! már ott is követelmény volt, hogy ne legyen csomagvesztés!
tehát nem bánom, ha a vállaltnak akár a tizedrészére esik időként a sebesség, csak legyen megbízható. A mikrós cégek közül ezt egy sem tudja.


ja, most olvasom, talán, ha adna Győztes néhány ip-címet (ugye, nem natolt netet oszototok?!), amik az ügyfeleknél vannak, azt esetleg monitoroznám a szerveremről, aztán miután idemásoltam az eredményt, Győztes gyorsan el is kerülné e fórum látogatását.


a mikrós cégek úgy gondolják, hogy kib* egy antennát, aztán csak dől a lé. (maga az elvvel semmi bajom) Csak azt felejtik el, hogy a mostani eszközök erre a célra teljesen alkalmatlanok. Helyiségen (nem helységen) belüli alkalmazásra lettek kitalálva, nem többre.


pén. jún. 02, 2006 19:16
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4374
Tartózkodási hely: c:\windows
Hozzászólás 
Kedves Gyoztes!

Nagyon szép és jó, amiket itt leírsz, de tudod, sok fórumlakó szkeptikus, talán velem az élen. Ugye nem haragszol meg, ha azt mondom, ezeket a dolgokat konkrétumok nélkül akár én is leírhatnám. Ha pár szóban vázolod, hogy hol szolgáltattok, (vidéken/nagyvárosban), hány előfizetőtök van, mekkora gerincvonalra csatlakoztok, milyen sávszélességű csomagokat kínáltok, azt megköszönném, kiváncsivá tettél. Ezen felül bár konkrét ötletem hirtelen nincs, de ha valamilyen módon betekintést lehet nyerni a hálózatba, az is tök jó lenne. Mondjuk adsz pár IP címet, amit lehet pingelni, esetleg egy ftp szerver. Tudom, sokat akar a sz.arka, ill. a gúnár. :wink:


pén. jún. 02, 2006 18:42
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Bár tudom hogy nem nekem címezted amit írtál, csupán általánosságban írtad. De had reagáljak rá. Amikor gubancok voltak, sosem nálam volt a hiba. Már ott kezdődtek a bajok, hogy be sem tudták üzemelni a rendszert, mikor megcsinálták. A pc nem látta a hálókártyát. Még azt is elmondták, hogy egy másik ügyfélnél ugyanígy jártak, pedig ott 98 volt a gépen. Újratelepítették a windowst, de a hiba nem múlt el. Nálam szóba sem jöhetett az újratelepítés, akkor inkább maradt volna a GPRS. Elhívtam az egyik havert, az 5 perc alatt rájött hogy mi a probléma. A hálókártyát berakták az egyik PCI slotba, de nem működött. Mégpedig azért, mert annak a slotnak az IRQ-ja volt kiosztva a RAID vezérlőhöz. Mivel azt nem használtam, BIOS-ban le lett tiltva, és láss csodát, azonnalk megindult. Ennyit kellett volna csinálni, vagy egyszerűen áttenni a kártyát másik slotba. De ezt nem voltak képesek megcsinálni.
Fájlcserélőt sosem használtam, nem töltögetek se le, se fel orrba-szájba. A 3 GB-ból a múlt hónapban is csak 2,2-t használtam el, azelőtt meg csak 1,5-öt. Én csak azért reklamálok, hogy a pénzemért azt kapjak, amit kifizetek. Én megértem a lassulásokat, természetesnek is veszem egy szintig. De amikor már olyan lassú, hogy csak 3-4 kb/s a letöltés, vagy egyáltalán nem megy, és ez órákig, napokig tart, azt hiszem jogos a reklamációm.
Villámcsapás: Nem az én dolgom megoldani ezt a problémát. Amennyire lehet, itthon a minimálisra csökkentem ennek a lehetőségét. Az antennától jövő kábelt kihúzom a készülékből, áramtalanítom az egész számítógépes részleget, tv-ből is kihúzom az antennát. Az viszont már gázos hogy a szolgáltató látszólag semmit sem tesz ennek elkerülésére. Ráadásul maga az antenna elhelyezése is olyan, hogy nem férhetnek hozzá bármikor. A templomtoronyban igen, de a víztorony tetején már nem. Ahhoz hogy oda felmehessenek, akár 1, másfél nap is szükséges, hiszen vízmentesíteni kell a létesítményt. Én megértem hogy Szeghalmon az a legmagasabb építmény, de talán lehetett volna más megoldást találni hogy a villámcsapás ne okozzon hetente akár többször is több napig tartó adáskimaradást.

A szolgáltató honlapján volt egy fórum. Ott is lehetett jelezni ha valami gond van a hálózattal. Sok kritikát kaptak, nem csak tőlem, nagyrészt jogosakat, persze volt néhány kukacoskodó is. Erre mit tettek? Egyszerűen megszüntették a fórumot, ahelyett hogy szembenézzenek a problémákkal. Érdekes módom ha valami gondom volt, szóltam nekik, mindig azt mondták, csak nálam rossz, mindenhol máshol jó. Persze ez sem volt igaz, mert másokkal beszélgetve kiderült, ugyanakkor szinte senkinél sem volt jó. Sőt, azt is megtudtam, mikor ők jeleztek hibát, nekik is azt mondták hogy mindenkinél jó, csak nála nem. Nem értem miért nem lehet azt elismerni, ha globálisan rossz valami. Saját magukat járatják le. Az én szemembenm sokkal nagyobb bűn az, ha azt mondják hogy csak nálam rossz, közben kiderítem hogy nem igaz, mintha nyíltan beismernék hogy hibák vannak, rajta vannak a probléma megoldásán. Fölösleges a ködösítés.

A legutóbbi probléma (akkor is teljes kimaradás volt, majdnem 1 napig) bejelentésekor a mailben egyúttal megkérdeztem, hogy meddig lesz így hogy egy villám és két napig nincs net, esetleg fizessek elő még valami GPRS csomagra is, hogy netezhessek amikor akarok? Választ a mai napig nem kaptam a levélre. De mondok mást. Tavaly nyáron sok probléma volt az egész hálózattal. Azóta már sok mindent javítottak rajta. Szóval akkor is megemlítettem , hogy abban a formában ez a netkapcsolat nem ér havonta annyit, maint amennyit fizetek érte. Eyg tesztidőszaknak elmenne, ami ingyenes, de hogy ezért teljes díjat fizessek, kicsit durva. E-mailben ígértek kompenzációt (mai napig megvan a levél) a kényelmetlenségek miatt. A mai napig nem kaptam még csak díjcsökkentést sem 1-2 hónapra. Semmilyen kompenzációban nem részesültem. Sőt, egy másik illető telefonon keresztül vetette fel ezt a problémát. Mit mondtak erre? Azt ha az egyik ügyfélnek adnak kompenzációt, akkor a többi is jogosan tartana rá igényt. Persze ilyen alapon akkor inkább nem kapott senki, pedig ők maguk elismerték hogy **** a rendszer. (1 évvel ezelőtt)

Én alapjában véve türelmes ember vagyok, egészen decemberig tűrtem, hogy egy mailt, amiben volt egy csatolt fájl, (akár 50 kb) az bizony nem ment el. Az első 5-10 kb elment gyorsan, a többi sehova. Ugyanez volt a helyzet ftp-vel, MSN-el. Egyszerűen nem lehetett fájlokat küldözgetni. Akkor eréjesebben felléptem, hogy mostmár 5 hónap után csak kellene csinálni valamit, mert különben kénytelen leszek lépéseket tenni. Érdekes módon 2 napon belül kijöttek és megcsinálták. (hiba megint nem nálam volt)

Szóval én csak a saját szolgáltatómról tudok nyilatkozni, ami nem túl pozitív. Néha a hozzáállásuk is hagy némi kívánnivalót maga után. (hazudnak) De mindez nem érdekelne, ha rendesen mindig működne a rendszer és nem kellene azt lesni, hogy déli irányba zivatarfelhők vannak, akkor a netnek hamarosan annyi.


pén. jún. 02, 2006 18:09
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
djsms írta:
1, 80%
2, 10%
3, 9%
4, 1% alatt


A szívemből szóltál, és az arányokkal is egyetértek. Ezért kell olyan eszközöket használni ügyfél oldalon, amit könnyen lehet monitorozni, mert akkor az első pontban és 80%-ban jelentkező "hibák" a következőre egyszerűsödnek: "Nem megy a net!" "Egy pillanat, megnézem. De megy." "De nem megy." "Szívesen kimegy a kollégánk, és egy kiszállási díjért megmutatja a notebookján, hogy megy. Kérik a kiszállást?" "őőő nem, megnézzük akkor majd mi."


pén. jún. 02, 2006 17:50
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
T68m írta:
itt van a neteasy antennája tőlem 50-80m, tökéletes rálátás. Napközben a csomagok harmada elveszik.

Lehet csinálni megbízható mikrós net-et? Igen..., szobán belül!


Pont ezért indítottam ezt a témát, hogy ezeket megcáfoljam! A válasz tehát: nem csak szobán belül lehet jó mikrós netet csinálni, hanem kültérben is! Továbbra is! Csak tudni kell jól csinálni. Én is megszenvedtem vele...


pén. jún. 02, 2006 17:41
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Landsmann írta:
Ilyen esetekben az adatforgalmi oldalra feltehetnébek két mondatot, hogy ez és ez a gond, várhatóan ekkor vagy akkor áll helyre a rend. Ilyet nem szoktak oda írni.


Az első jö ötlet, köszi! Mondjuk nem mindig tudható előre, hogy mikorra lesz kész, de legalább kb.


pén. jún. 02, 2006 17:40
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Engedelmetekkel akkor én is bekapcsolódnék ;)

villám: tervezés kérdése! Nekünk több olyan adónk is van, ami eleve a táj legmagasabb pontján van, több méter magas és fémből készült :) Ennek ellenére még sosem okozott gondod közvetlen villámcsapás! Pedig 100%, hogy mindegyiket érte már villámcsapás! Közvetlen villámkár eddig csak ügyfeleknél fordult elő, mivel náluk gyakran semmiféle villámvédelem nincs...

Kimaradások: Mivel netet szolgáltatni csak aktív eszközökkel lehet amik Murphy törvénye alapján el-elromlanak, így 100%-os rendelkezésre állást lehetetlen vállalni. Persze a jobb minőségi cuccok ritkábban romlanak el, de ezek nem kevés összegekbe kerülnek. Ezeket egy kis vagy kezdő ISP nem tud megvenni. Továbbá a 2.4GHz nyílt frekvencia, amit bárki használhat. Ugyan vannak előírások, de ezt sokan nem tartják be. Aztán az sem véletlen, hogy a 2.4GHz a szabad frekvencia :) Mindezek miatt egy jól megtervezett jól kivitelezett mikrós hálózat mindig egy jól megtervezett jól kivitelezett kábeles után fog csak baktatni. Azért a helyzet nem ennyire siralmas.

Ami pedig a nagykert illeti az ügyfelet nem érdekli, hogy nála miért nincs internet, így azért is az isp nyeli le a békát. Viszont ha egy nagykernél gyakran van hiba, azt gyorsan ott lehet hagyni :)

Vannak ügyfelek, akik rendszeresen "monitorozzák" az internet kapcsolatukat. Az ilyenektől mentsen meg az ég, mert nekik semmi sem jó :) Főleg azzal szoktak érvelni (megjegyzem hibásan), hogy pl az 512-es kapcsolat nem megy csak 400k-val csúcsidőben. Mi már megtanultuk, hogy nem érdemes harcolni velük, mert azt pl képtelenek elfogadni, hogy a minimum sebességnek kell csak meglenni, ha az nincs meg addig reklamációnak helye nincs. Egyébként rájuk jellemző leginkább a folyamatos le és feltöltögetés (dc, torrent miegymás) így leginkább ők okozzák a nagyobb lassulásokat is. Mivel nálunk nincs hűség, így javasolni szoktuk a szolgáltatóváltást!
Ezek alapján elsőre most mindenki azt gondolja magában, hogy na tessék, ezek aztán tényleg csak a profitra hajtanak a letöltögetőseket meg elhajtják. Elsőre valóban így néz ki, de akkor azt árulja el valaki miért van az, hogy eddig összesen 2 ügyfelünk váltott adsl-re a reklamálók közül? Ráadásul egyes településeken 4 szélessávot biztosító isp közül lehet választani, tehát még az sem állja meg a helyét, hogy mert nincs más. Tehát ez inkább az a helyzet, amikor visszaüt a boxzsák, mert nem az isp akarja lehúzni az ügyfelet, hanem az ügyfél az isp-t. A folyamatosan (!) panaszkodó ügyfelek 98%-nál ez a valódi ok. Ennek ellenére mi minden bejelentést rövid időn belül, de leginkább azonnal kivizsgálunk és amennyiben szükséges javítunk. Akkor is, ha pont egy ilyen spekulálós ügyfélről van szó.
Egyébként érdekességképp leírnám azt is, hogy a bejelentések túlnyomó többségében a "nincs internet" oka vírus és/vagy spyware. Második helyen a felhasználó (nem szándékos) tudatlansága az ok. Leggyakoribb hiba, hogy letiltják a hálókártyát :) A harmadik ok már technikai hiba. Sajnos sem a hálókártyák sem az ügyfélnél elhelyezett "vevők" nem örök életűek. Mivel minden ügyfélhez nem lehet tenni profi szünetmentest, így a technikai hibák oka leginkább ezen berendezések meghibásodása. A negyedik utolsó hiba a gerinchálózat (bármilyen) hibája. Nálunk százalékosan kb a következőképp néz ki a dolog:
1, 80%
2, 10%
3, 9%
4, 1% alatt


pén. jún. 02, 2006 17:19
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
T68m írta:
itt van a neteasy antennája tőlem 50-80m, tökéletes rálátás. Napközben a csomagok harmada elveszik.

Lehet csinálni megbízható mikrós net-et? Igen..., szobán belül!


Rákérdezhetek? Bluetooth! :D


pén. jún. 02, 2006 14:57
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
itt van a neteasy antennája tőlem 50-80m, tökéletes rálátás. Napközben a csomagok harmada elveszik.

Lehet csinálni megbízható mikrós net-et? Igen..., szobán belül!


pén. jún. 02, 2006 13:45
Profil Honlap
Hozzászólás 
gyoztes írta:
Landsmann írta:
Végülis az áramszünet már nem az ő saruk, hanem a Pantelé. Nekik kellene szünetmentes.


Az a helyzet, hogy ugye a kedves szolgáltatónak tartani kell a hátát az alhálózati vagy felette lévő szolgáltató miatt is, amibe ráadásul beleszólása sincs, így ha hiba van, de nem a mi rendszerünkben, akkor legfeljebb a guta üthet meg. Ezért kell teljes hosszában saját hálózatot kiépíteni, így mindig tudjuk, hova kell nyúlni, ha baj van.

Landsmann írta:
Nem nagyon tetszett nekik, de azóta is figyelem hogy mikor nincs netkapcsolat.


Szerintem ez egyrész nem a kedves előfizető feladata, másrész ha már ott tart a dolog, hogy ezzel bármit is kell bizonyítani, akkor megette a fene az egészet.

gyoztes


A netmentes időt azért mérem, mert ha eléri az ÁSZF-jükben megadott határt, joggal mondhatom fel a szerződést a hűáségdíj kifizetése nélkül. Ugyanis nem teljesítették amit a szerződésben vállaltak.
Én azt hiányolom nagyon, hogy egyszerűen nincs tájékoztatás hiba esetén. Sokszor előfordul, hogy a rendszer működőképes, a szerverig eljut a kérés, mivel az adatforgalmat le lehet kérdezni. Ez akkor fordul elő ha Szeghalom és Békéscsaba között van a gubanc. Ilyen esetekben az adatforgalmi oldalra feltehetnébek két mondatot, hogy ez és ez a gond, várhatóan ekkor vagy akkor áll helyre a rend. Ilyet nem szoktak oda írni. A tervezett karbantartások időpontját igen, de az ilyen váratlan eseményekről nem tájékoztatnak, pedig ez nem lenne egy nagy dolog. Majd lehet hogy javaslom nekik.


pén. jún. 02, 2006 12:40
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Landsmann írta:
Végülis az áramszünet már nem az ő saruk, hanem a Pantelé. Nekik kellene szünetmentes.


Az a helyzet, hogy ugye a kedves szolgáltatónak tartani kell a hátát az alhálózati vagy felette lévő szolgáltató miatt is, amibe ráadásul beleszólása sincs, így ha hiba van, de nem a mi rendszerünkben, akkor legfeljebb a guta üthet meg. Ezért kell teljes hosszában saját hálózatot kiépíteni, így mindig tudjuk, hova kell nyúlni, ha baj van.

Landsmann írta:
Nem nagyon tetszett nekik, de azóta is figyelem hogy mikor nincs netkapcsolat.


Szerintem ez egyrész nem a kedves előfizető feladata, másrész ha már ott tart a dolog, hogy ezzel bármit is kell bizonyítani, akkor megette a fene az egészet.

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 11:07
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
gyoztes írta:
Landsmann írta:
De a probléma igazán akkor fog itt megoldódni, ha a Füzesgyarmat-Szeghalom-Békéscsaba, valamint a Szeghalomhoz kapcsolódó többi település (kb 6-8 ) között is a rádiós rendszer optikai, vagy rézdrótos kábelre cserélődik. Míg ez nem történik meg, addig csak jhó időben lesz netezeés.


Én merem állítani, hogy egy jól megcsinált mikrós rendszer megbízhatósága legalább olyan jó, mint egy vezetékesé, az árakról meg nem is beszélve. Szerintem egy jól megcsinált mikrós rendszer időjárásfüggetlen. Olyan jellegű problémával már találkoztunk - asszem tavaly télen volt -, hogy egy _nagyon_ nagy szél elfordította az egyik antennánkat. Ha ilyen egy mikrós rendszer, mit amit leírsz, akkor lehet, hogy a szakembereket kell lecserélni, nem a technológiát. Arról nem is beszélve, hogy a vezetékes rendszereknek is vannak végberendezéseik, melyek ugyanúgy hálózati tápellátást igányelnek, mint a mikró; szóval ha a mikró leáll, akkor a vezetékes is leállna. Tehát ha megbízhatatlan az áramellátás, akkor vagy nagyobb szünetmenteseket kell kitenni, vagy hallottam már olyan körzetről is, ahol minden csütürtökön áramszünet van, ide vettek egy automatikusan induló agregátort. :-)


Végülis az áramszünet már nem az ő saruk, hanem a Pantelé. Nekik kellene szünetmentes.
Sajnos így működik a rendszer nálunk. Meg is jegyezték hamar a pofámat és a telefonszámomat. Reklamáltam eleget eleinte. Aztán rájöttem, dehogy fogok én telefonálgatni, azt nem győzöm pénzzel. A GPRS technológia még most is aktívan itt figyel a pc-re kötve. Ha nem megy a mikrós, megy a mobil, aztán már megy is az e-mail nekik. Tavaly szembesítettem őket azzal, hogy éppen mikor, mettől meddig nem ment a net, kritizáltam a szolgáltatás minőségét. Nem nagyon tetszett nekik, de azóta is figyelem hogy mikor nincs netkapcsolat. Csak nem kézzel írkálom, hanem a haverral írattam egy programot, ami figyeli hogy mikor nincs net. (persze amikor a gép be van kapcsolva.
Magyarázatképpen annyi, hogy a + jel azt jelenti, akkor kapcsoltam be a gépet, vagy ha előző sor - jellel kezdődött, akkor jött vissza a net. A - jellel kezdődő sorok azt jelentik, akkor nem volt net. Még nincs kész a program teljesen, egy kiértékelő részt fog hozzá írni, ami havi bontásban készít egy fájlt arról hogy mikor, mettől meddig nem volt net ténylegesen.
Így bármikor tudom bizonyítani nekik, hogy biza ekkor vagy akkor nem lehetett netezni.
Április 27-én ott a sok -os sor között az az egy-két +os sor az GPRS kapcsolat volt. Az éppenb egy villámos eset volt, olyan fél héttől másnap délután majdnem 3-ig nem volt semmi.


pén. jún. 02, 2006 10:29
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Landsmann írta:
De a probléma igazán akkor fog itt megoldódni, ha a Füzesgyarmat-Szeghalom-Békéscsaba, valamint a Szeghalomhoz kapcsolódó többi település (kb 6-8 ) között is a rádiós rendszer optikai, vagy rézdrótos kábelre cserélődik. Míg ez nem történik meg, addig csak jhó időben lesz netezeés.


Én merem állítani, hogy egy jól megcsinált mikrós rendszer megbízhatósága legalább olyan jó, mint egy vezetékesé, az árakról meg nem is beszélve. Szerintem egy jól megcsinált mikrós rendszer időjárásfüggetlen. Olyan jellegű problémával már találkoztunk - asszem tavaly télen volt -, hogy egy _nagyon_ nagy szél elfordította az egyik antennánkat. Ha ilyen egy mikrós rendszer, mit amit leírsz, akkor lehet, hogy a szakembereket kell lecserélni, nem a technológiát. Arról nem is beszélve, hogy a vezetékes rendszereknek is vannak végberendezéseik, melyek ugyanúgy hálózati tápellátást igányelnek, mint a mikró; szóval ha a mikró leáll, akkor a vezetékes is leállna. Tehát ha megbízhatatlan az áramellátás, akkor vagy nagyobb szünetmenteseket kell kitenni, vagy hallottam már olyan körzetről is, ahol minden csütürtökön áramszünet van, ide vettek egy automatikusan induló agregátort. :-)


pén. jún. 02, 2006 10:15
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
gyoztes írta:
Landsmann írta:
Lehet jó minőségű szolgáltatást nyújtani, mindaddig amíg a természet is úgy akarja. Nekem éppen ezzel van bajom.


Érdekes, amit mondasz, ezzel még nem találkoztunk 3 év alatt, pedig mostmár van pár bázisállomásunk. Hacsak bele nem csap a villám az antennáinkba, és ezáltal tönkremennek, nem hiszem, hogy más baj lehet.
Mondjuk ha belegondolok, ez más technológiával történő internet szolgáltatásnál is fennáll, láttunk már csodákat adsl modemekkel is, sőt 230 V-os hálózatok érkező meglepetésekkel is.
A sebesség csökkenését illetve a kapcsolat megszűnését mi egy egyszerű módon monitorozzuk 5 percenként, így bármi gond van, előbb tudjuk meg, mint az előfizető, és felhívjuk akár napközben is, hogy mikor mehetünk felülvizsgálni. De még így is nagyon ritkán fordul elő az ilyen.
Az 1-2 napos kimaradás szerintem inkább abból lehetett, hogy nem volt tartalékba olyan eszköz, amit ki kellett volna cserélni. Mert ha megvan, hogy hol a hiba, akkor a csere már gyorsan megy, akár még éjszaka is.
Hóesés/eső/pára: olyan jelszintekkel és antennákkal kell dolgozni, hogy legyen jeltartalék, így mindig lehessen hozni a kért sávszélességet.

Összefoglalva: szerintem ez védhető, de nem technikailag, inkább rendelkezésreállással. Nekünk még nem volt ezzel gond.

gyoztes


A következőképpen néz ki ahelyzet nálunk. Többször előfordult, ezt múlt időben írom, hogy ugyanazon az antennán lévő előfizetők közül 1-1 esetén volt tapasztalható a drasztikus lassulás, míg a többieknél nem. (512/128) De ez már megoldódott, nemigen fordul elő ilyen. Inkább olyan van, hogy globális a lassulás, amit a szolgáltató nem vesz észre. Úgy kell beszólni telefonon, vagy e-mailen. Ez is érdekes, hogy olyan is volt, már órák óta nem volt egyáltalán adatforgalom. Mikor végre beszólt valaki, azt mondták, nem szólt senki. Nem hiszem hogy ők ezt nem veszik észre. De tegyük fel, nem veszik észre. Maga a rendszer több települést fed le, ez a másik probléma, amibe a természet szól bele. Én egy templomtoronyból kapom a jelet, 640 m-e vagyok tőle. A templom és énköztem sosem volt probléma, akármilyen erősen esik az eső, vagy a hó. A gond ott van, hogy a központ nem nálunk, hanem Szeghalmon van. Namármost, a két település 10-12 km-re van egymástól. Szeghalmon az antennák egy víztorony tetején vannak. Hiba esetén oda akármikor nem lehet felmenni, ez a késlekedés oka legtöbbször. Ha Füzesgyarmat és Szeghalom között heves zápor vagy zivatar van, az elég ahhoz, hogy az átvitel drasztikusan essen. De ha még itt isjó az átvitel, még akkor is van buktató. Ugyanis tudomásom szerint Szeghalom és Békéscsaba között is (50 km) rádiós az átvitel. Namármost, ha ott van valami időjárási gubanc, akkor is esett az egész ügy. De tegyük fel, itt is minden szép és jó, még akkor sem garantált a tökéletes átvitel. Ugyanis nem egyszer fordult már elő az is, hogy Békéscsabán, ahol a Pantelhez csatlakozik a szolgáltató, az utcában áramszünet volt és vége lett mindennek. Azért azt hiszem az áramszolgáltatótól is elvárható lenne, hogy egy egész utcában ne legyen áramkimaradás órákig egy megyeszékhelyen.
Vannak tervek és talán már el is kezdték az optikai kábelre való lecserélését a rádiós rendszereknek, főleg a tömblakásokban. De a probléma igazán akkor fog itt megoldódni, ha a Füzesgyarmat-Szeghalom-Békéscsaba, valamint a Szeghalomhoz kapcsolódó többi település (kb 6-8 ) között is a rádiós rendszer optikai, vagy rézdrótos kábelre cserélődik. Míg ez nem történik meg, addig csak jhó időben lesz netezeés.


pén. jún. 02, 2006 9:54
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Landsmann írta:
Lehet jó minőségű szolgáltatást nyújtani, mindaddig amíg a természet is úgy akarja. Nekem éppen ezzel van bajom.


Érdekes, amit mondasz, ezzel még nem találkoztunk 3 év alatt, pedig mostmár van pár bázisállomásunk. Hacsak bele nem csap a villám az antennáinkba, és ezáltal tönkremennek, nem hiszem, hogy más baj lehet.
Mondjuk ha belegondolok, ez más technológiával történő internet szolgáltatásnál is fennáll, láttunk már csodákat adsl modemekkel is, sőt 230 V-os hálózatok érkező meglepetésekkel is.
A sebesség csökkenését illetve a kapcsolat megszűnését mi egy egyszerű módon monitorozzuk 5 percenként, így bármi gond van, előbb tudjuk meg, mint az előfizető, és felhívjuk akár napközben is, hogy mikor mehetünk felülvizsgálni. De még így is nagyon ritkán fordul elő az ilyen.
Az 1-2 napos kimaradás szerintem inkább abból lehetett, hogy nem volt tartalékba olyan eszköz, amit ki kellett volna cserélni. Mert ha megvan, hogy hol a hiba, akkor a csere már gyorsan megy, akár még éjszaka is.
Hóesés/eső/pára: olyan jelszintekkel és antennákkal kell dolgozni, hogy legyen jeltartalék, így mindig lehessen hozni a kért sávszélességet.

Összefoglalva: szerintem ez védhető, de nem technikailag, inkább rendelkezésreállással. Nekünk még nem volt ezzel gond.

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 9:40
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Helló!

Én egy éve használok mikrós netet. Előtte 2,5 évig GPRS-t használtam, (teljes megelégedéssel) azelőtt a hagyományos modemest 33,6 majd 56 K-s modemmel. Még egy év hűség van a szerződésemből, de ha gyökeres változások nem lesznek, nem fogom meghosszabbítani. A lassúsága ellenére is visszatérek az atomstabil, bármikor bevethető GPRS-re.
A felsorolt, mikrós netet jellemző problémák közül nekem egyedül az elsővel van problémám. Lehet jó minőségű szolgáltatást nyújtani, mindaddig amíg a természet is úgy akarja. Nekem éppen ezzel van bajom. Jó időben szinte sosincs baj vele, még a hóeséssel sem, de ha zápor vagy zivatar van itt vagy a közelben, akkor kezdődnek a bajok. Egyrészt az átviteli sebesség leesik, esetenként teljesen leáll. Ez még a jobbik eset, mert általában 2-3 percnél nem tart tovább. Baj akkor van, ha villámlik is. Az elmúlt évben 1 hét alatt kétszer is előfordult, hogy egyik alkalommal 1 napig, másik alkalommal majdnem 2 napig egyáltalán nem volt net. Már az idén is előfordult. Ennek a technikának az időjárás a legnagyobb ellensége. Főleg nyáron. Rendszeresen villámcsapás éri a központi antennákat, amitől jó esetben fél, rosszabb esetben két napig nincs net. Ez hetente akár többször is előfordulhat. Én ebbe untam már bele. Bár más problémák is voltak eleinte mikor beköttettem, de azokat a betegségeket már kinőtték, de egyedül az időjárás szeszélyeit nem tudják orvosolni.
Szóval ha most kellene döntenem, nem köttetném be, annak ellenére sem, hogy télen tulajdonképpen semmi probléma nem volt vele. A nyári hónapokban annyi bosszúságot tud okozni, hogy az embernek elmegy a kedve az egésztől egész évre.


pén. jún. 02, 2006 9:21
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás Re: minőségi mikrohullámú internetszolgáltatás
Andrei: Lehet, hogy csak én vagyok pesszimista, de az ilyen kezdeményezések sorra elbuknak Magyarországon. Én is próbálkoztam már hasonló kezdeményezésekkel ilyen és egyéb téren, de nulla építkezés, maxi rombolás. Legjobb esetben passziv nemcsinálás.

Kedves Andrei!

Én optimista vagyok, de majd meglátjuk. Úgy vettem észre régebbi fórumokon, hogy azért vannak érdeklődők és segítők is, a rombolókkal meg nem kell foglalkozni, azok mindenütt vannak.

Gondold csak el: lehet ez egy szakmai fórum, ötletelő fórum, bármi, hacsak el nem merülünk. :->

Sok helyen látom, hogy lenne igény jó netre, akár azért, mert nincs más szélessáv, akár azért, mert van, de nem jó, vagy drága, vagy kihasználják, hogy nincs más, és nagyon drága. Ilyen helyeket is keresünk, és szívesen együttmőködünk a helyiekkel. Kis cég vagyunk, tudunk rugalmasak lennei.

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 8:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1448
Tartózkodási hely: Brüsszel, Belgium
Hozzászólás Re: minőségi mikrohullámú internetszolgáltatás
gyoztes írta:
Kedves Kollégák!

Remélem, hogy ezzel a fórummal indítok valami olyan dolgot, ami nem csak nekem lesz újdonság.


Szia,

Lehet, hogy csak én vagyok pesszimista, de az ilyen kezdeményezések sorra elbuknak Magyarországon. Én is próbálkoztam már hasonló kezdeményezésekkel ilyen és egyéb téren, de nulla építkezés, maxi rombolás. Legjobb esetben passziv nemcsinálás.


pén. jún. 02, 2006 8:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: pén. jún. 02, 2006 6:53
Hozzászólások: 33
Hozzászólás minőségi mikrohullámú internetszolgáltatás
Kedves Kollégák!

Remélem, hogy ezzel a fórummal indítok valami olyan dolgot, ami nem csak nekem lesz újdonság.

Bízom benne, hogy sikerül úgy feldobnom egy témát, hogy nem az önreklám fog belőle lejönni, nem ez a célom.

Mostanában nagyon sok olyan fórumot olvasgattam, ami mikrohullámú internet szolgáltatással foglalkozik, és mondhatom, hogy ezek nagy része finoman szólva is nem túl jó hangvételű, illetve inkább negatívan kritikus volt.

Tudnotok kell, hogy nem vagyok egy nagy fórum indító, igazándiból most teszem ezt először, inkább olvasgatni szoktam.

Amiért most ezt teszem, az nem más, minthogy van egy mikrohullámú szolgáltató cégem a XVI. kerületben, és ehhez kérném a ti segítségeteket.

Nem pontosan mondtam a címben, nem vagyunk új szolgáltatók. Cégünk 4 éve megvan, 3 éve végzünk internet szolgáltatást (többek között). Azonban most jutottunk el odáig, hogy elmondhatjuk, működik a szolgáltatásunk. (Igen, régen valóban hasonlóan csináltuk mi is, mint amilyen rosszakat lehetett olvasni sok helyen.)

Tudnotok kell, hogy kis cég vagyunk, azaz a nagy szolgáltatók többezer fős internetszolgáltatói tapasztalatai még nem biztos, hogy birtokunkban vannak.

Többek között azért indítottam ezt a fórumot, mert szeretném bebizonyítani mindazoknak az ellenkezőjét, amiket írtak (írtatok?) régebben, azaz:

- mikrohullámon nem lehet normális internet szolgáltatást csinálni
- az internetszolgáltatók mind csirkefogók
- az ügyfélszolgálatról még nem is beszélve
- pénzügyi rablás folyik mindenhol

Nagyon sokat tudnék írni mindenről, ha kérdeztek, fogok is.

Abban kérem a segítségeteteket, hogy ti, akik nem végeztek internet szolgáltatást, csak igénybeveszitek, miket vártok el pontosan egy szolgáltatótól.

Egypár téma ízelítőnek (azaz nem feltétlenül kell ezekről beszélni), csak
jellemzően ilyen kérdésekkel találkozom. Tehát inkább ilyen gyors FAQ, vagyis GYIK:

K: miért van bekötési díj, amikor az ADSL-nél nincs?
V: az alhálózati szolgáltató megörökölte a hálózatot állam bácsitól, nekünk meg ki kell építeni mind a bázisállomás, mint az ügyfél oldalt. Olyan eszközöket választunk ügyfél oldalra, amelyekkel nagy megbízhatóságú szolgáltatást tudunk nyújtani. Szeretnénk egy olyan árképzést megvalósítani, ami havidíjban az adsl árak alatt marad, így még a bekötési díj befektetése is megéri. Tehát a szolgáltatást saját hálózaton végezzük, nem kell hozzá se telefon, se kábeltévé.

K: miért nem tudom igénybevenni a szolgáltatást a laptopomban lévő wifivel?
V: ezt szobán vagy irodán belülre találták ki. Sajnos (?) az eszközök kimenő teljesítménye korlátozott, és ráadásul kicsi, így nagyon sűrűn kellene bázisállomásokat telepítenünk (50 méter), hogy így szolgáltathassunk, amit mi sem tudunk megtenni. Optikai rálátás kell, azaz tetőre antenna, és onnan bevezetni. Ha kell valakinek wifi a lakásba, azt természetesen meg tudjuk oldani, egy egyszeri költség árán.

Tehát amiben segíteni tudtok: írjátok meg, hogy hogyan kell, illetve hogyan nem kell szolgáltatni, azaz mi az, mi az, ami a kedves előfizetőknek pontosan kell.

Plusz, ha bármi kérdés van, akár technikai, akár pénzügyi, tegyétek fel,
próbálok minél hamarabb válaszolni.

Köszi előre is a jó ötleteket, és az építő jellegű kritikákat!

gyoztes


pén. jún. 02, 2006 7:12
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 273 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség