Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. máj. 24, 2024 0:03



A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 418 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő
OFF: Flame, avagy sz*r autó-e a Suzuki? 
Szerző Üzenet
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 254
Hozzászólás 
Mitó Gábornak tisztelettel :!:
Téged meg KOCsi mellé :D


szer. aug. 04, 2004 12:02
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
BrOnZ írta:
Sőt! Most kinyitok egy sziszegős, párás külsejű viszonylag hidegnek tűnő doboz sört és az egészségedre legurítom a habokat a gigámon :lol: Naaaa! Kéretik nem hozzámvágni semmit!!! :lol:


Elöször spongyát rá, aztán meg felbosszantasz holmi sörözéssel, délben?
Én dolgozom... :cry:

Na ezt már nem kellet volna! :twisted:


szer. aug. 04, 2004 11:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 1:38
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Itt ülök a gép elött...... :c)
Hozzászólás 
Grass:
Neked is felhívom figyelmed a KRESZ-re, miszerint Te hiába mész a megengedett sebességgel KÖTELES vagy elengedni, mivel nem akadályozhatsz !!

nyuszy:
Te **** ! Ebben egyetértek, DEEE van az úgynevezett iratlan szabály, amit ithhon nemigen ismernek, hogyha valaki gyorsabb, annak szabad utat kell biztosítani.......
És nem 900m-en belül jöttek be elénk, hanem 100 ! Egyébként mögöttünk is jött M3-as bömös vagy egyéb gyorsabb autó é szó nélkül lehúzódtunk neki....

BoGar:
Nem, NAGYON ritka esetben CSAK egyszer villantok rá valakire, ha ezt ő nem veszi figyelembe, akkor ki a külsőbe és előzés.... Fent is megírtam nyuszy-nak, ha valaki gyorsabb nálam, akkor ÉN automatikusan lehúzódom !

+1:
Ez a másik.... Amikor indokulatlanül használja valaki a ködlámpáját, mert ő egy Mercivel vagy egy Audival van ! Ezek álltalában nem szokták szeretni a xenon lámpánk refijét.... :c)

Integral:
"de már csak azért se sorolok be a szélső sávba..." na ez a baj. Sajnos Magyarok 90%-a gondolkodik így....

Sulla:
Álltalában 5-10ezer ft szokott lenni +1 pont !

KOCsi:
"A hülye féreg csak azért, mert az ő sz*ros kocsija nem bír 130-nál többet menni, úgy gondolja, hogy akkor mások sem mehetnek gyorsabban" Na véégre egy ember, akivel egyetértünk.....

BoGar:
"Na az ilyenek miatt, mint te, tart ott ma a magyar közlekedés, ahol tart. Ez a magyar közlekedési kultúra! Gratulálok!" Te is ezekhez az ügyesemberekhez tartozol, akivel KOCSi meg én találkozunk. TE miattad tart itt a magyar közlekedési kúltúra, ahol most van. Emiatt a felfogás miatt
van ez az egész. Te tipikusan "ha én sem tudok gyorsabban menni, akkor más se tegye és haljon meg ahol van....." ember vagy.....

+1:
"Mi a ****ért zavar az, hogy vki gyorsabban menne???" Na mégegy ember, aki megérti ezt az egészet.....

.::FrEUnDeR::.:
Pontosan így van, ahogy elmondtad. A belső sáv a NÁLAD GYORSABBAKÉ !!

nyuszy:
"hogy egyes **** gennyládák képtelenek elviselni, hogy van, aki csak 100-zal megy, és ő is akar előzni..." Na erre csak ugyanazt tudom mondani, mint itt fent BoGarnak !

simico:
Én meg a hozzád hasonló t*tv*k*t tanítanám meg a tükör használatára !!

Soma01:
Én is akadályozásról beszéltem fentebb és 4-ből 3 kocsi miatt igencsak vészfék volt a vége....
"Azt utálom azért én is (az meg a másik véglet) ha indokolatlanul totyognak előttem, a forgalomnak van 1 ritmusa azt tartani kell mindenkinek, aki nem tartja az meg húzódjon le" Ebben maximálisan egyetértek !

Grass:
"Még a 100 menő kamiont sem kell levillogni és dudálni, amikor egy 60-70-nel menő valamit előz." De érdekes módon a kamionosok tudják, hogy hol a helyük !!

gasztonmartini:
Téged meg jól szájba.......

integral:
A történetethez hozzászólva ABSZOLÚT egyetértek, hogy a városban minek kell úgy menni, mint az állat.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MitoGábor szer. aug. 04, 2004 11:59-kor.



szer. aug. 04, 2004 11:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: warezlinks.eu -> McDuma fórum -> OFF topic
Hozzászólás 
+1 írta:
Kíváncsi lennék rá, akár privátban is.

Talán sikerült feljebb megtennem.

+1 írta:
A "hülyeségeket beszélsz" -ért elnézést kérek

Spongyát rá! Tekintsük meg nem történtnek :) Sőt! Most kinyitok egy sziszegős, párás külsejű viszonylag hidegnek tűnő doboz sört és az egészségedre legurítom a habokat a gigámon :lol: Naaaa! Kéretik nem hozzámvágni semmit!!! :lol:


szer. aug. 04, 2004 11:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: warezlinks.eu -> McDuma fórum -> OFF topic
Hozzászólás 
pg írta:
Csak az ilyen eset iszonyúan ritka az olyanokhoz képest, amikor pont azért halsz meg, mert kirepültél, mert nem voltál bekötve.

Végre! Valaki figyelmesen(!) olvasta el amit írtam... :)

pg írta:
Mennyi ellenindoka? Erre kíváncsi lennék.

Az előbb írtad le: ritka a többihez képest! (lásd lejjebb)

pg írta:
Csalódnom kell benned, BrOnZ.

Hát őszintén sajnálom, hogy ha bárkiben is olyan képzeteket keltettem, hogy én vagyok az etalon... Természetesen nem így van. Ugyanolyan halandó mezei egytollú indián vagyok mint a többiek. Maximum az élet bizonyos területeiből -szerencsémre, szerencsétlenségemre- többet láthattam, tapasztalhattam mint mások.

pg írta:
Vagy ha megnézel (évtizedekre visszamenőleg) egy amerikai filmet, sorozatepizódot, azt látod, hogy bekötik magukat! Hatás a tudatalattira...

De nézd meg a magyarokat: Meseautó (senki soha be nem kötötte magát), Kisváros (végképp nem), és lehetne sorolni.

Tökéletes példa, és nagyon igaz!

De hogy egy picit megvilágítsam mire is gondoltam: (nem fogok konkrét eseteket írni, mert távol álljon tőlem, hogy bárkit "szabálytalanságra" ösztönözzek) Néhány megfontolásra érdemes gondolat:

Ugye azt mondják, hogy a cigaretta, a dohányzás egyértelműen káros az egészségre! Lehet, hogy csalódást fogok sokaknak okozni, de ez így eben a formában nem igaz... A nikotinnak orvosilag elismert hatása van az agyra. (Vannak országok, ahol tiltják vezetés közben a dohányzást) Hogy mikor? Mennyitől? Milyen rendszerességgel? Ez az ami egyénenként, esetenként változó.

Ennek ellenére tűzzel vassal irtanám a dohányzást! Egyenesen büntetném! Nem a levegőbe beszélek, erős dohányos voltam 12 évig, a magam napi 2-3 elszívott dobozával... Egyetlen nap alatt hagytam abba, ezelőtt több mint tíz évvel.

Más... Hasonló hatása van a szervezetre az alkoholnak is. Bizonyos esetekben, egy bizonyos mennyiség élénkít, éberebbé tesz, serkent. (Vannak országok, ahol bizonyos határ alatt megengedett az alkohol fogyasztása vezetés előtt.) Hogy mikor? Mennyitől? Milyen rendszerességgel? Ez az ami egyénenként, esetenként változó.

Sorolhatnám még... Mégis miért tiltja, miért nem engedi akkor a törvény az alkohol fogyasztást? Borzasztóan egyszerű: A vastag betűs szavaim miatt egyszerűen: nem kodifikálható. Nem lehet mindenkire vonatkozóan egyértelműen meghatározni, hogy mikor mennyi az "elég". Meddig "használ" és mikortól árt. Függ pillanatnyi súlytól, állapottól, lelkivilágtól, fáradtságtól és még sokmindentől, még egy adott személy esetében is.

Tehát: ismételten kijelentem: nem akarok törvényt szegni, és szegetni senkivel! A saját életem, saját tapasztalatait osztottam meg veletek amelyek előjöttek a topic olvasása során (...bekötött ember, aki májrepedést kapott az övtől egy nudli erősebb koccanás miatt, egy másik akinek az öv által eltörött kulcscsontja szúrta át a szívét, egy vízbefúlt autós aki a sérült övmechanika miatt nem tudott kiúszni a süllyedő kocsiból, stb...) Természetesen ezek "elenyésző" számú esetek, ha úgy tetszik speciális környezetben.

Ezek miatt mondom azt, hogy az élet nem fehér és fekete, hanem vannak árnyalatok is :) És pontosan ezen árnyalatok miatt sántít néha a szabályrendszer, a törvény. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nekünk kell törvény szegni és felülbírálni. De gondolkodni azért szabad. Sok ember halt meg egy fehérvári útkereszteződésben, amíg sok okos forgalomszervező rájött, hogy rossz az adott kereszteződésben alkalmazott "törvény" és átalakították aszerint, ahogyan és amiért korábban a vétkesek meghaltak. Azóta (itt) sokkal kevesebb a baleset.

Ha pedig bronzi csalódást okozott volna, sorry... Mit tehetek: ilyen vagyok :( Azért remélem, hogy nem a legrosszabb... :lol:


szer. aug. 04, 2004 11:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
Abból, hogy ha jól emléxem, pont olyan sérüléseket szerzett, amiket bekötött biztonsági övvel megúszott volna.


szer. aug. 04, 2004 11:32
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
BoGar írta:
Ha annak idején Lady D. bekötötte volna magát, még ma is köztünk lehetne.


Vagy mégsem??? :(

Azért kifejthetnéd, hogy ezt miből gondolod!


szer. aug. 04, 2004 11:27
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
Ha annak idején Lady D. bekötötte volna magát, még ma is köztünk lehetne.


szer. aug. 04, 2004 11:19
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 828
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
BrOnZ írta:
Van/volt olyan eset, amikor a szélvédőn kirepülés volt az egyetlen életben maradási esély... Ronggyá törve, de élve!

Meglepődnétek, hogy mennyi "ellenindoka" van a biztonsági övnek...
De mégegyszer hangsúlyozom: csak és kizárólag saját magamról van szó!



Csak az ilyen eset iszonyúan ritka az olyanokhoz képest, amikor pont azért halsz meg, mert kirepültél, mert nem voltál bekötve. (valamelyik német adón láttam ilyet, hogy négy fiatal halt meg - diszkóbaleset - mert kirepültek, egy többszörösen megpördült Audiból - nem Suzuki - ha be lettek volna kötve az utascella megvédte volna őket, és mind élne.)

Mennyi ellenindoka? Erre kíváncsi lennék. (Csalódnom kell benned, BrOnZ. De tudod, mit. Tégy ahogy neked jó. Ugyanis ezzel nem veszélyeztetsz mást. Csak te halsz meg. Már ha nem erőlteted rá az autódban utazókra is ezen véleményedet. Ami szintén lehet nagyon veszélyes. Ha valaki mögötted nem köti be magát, egy balesetnél, te hiába vagy bekötve, meg légzsák, az ő tehetetlenségéből eredő hátulról ható erő szétken téged a műszerfalon. Valami olyat számoltak egy kísérletnél, hogy 50 vagy 60 km/h-nál olyan, minthja egy elefánt jönne neked hátulról.)

Az a szomorú, hogy nálunk **** erre. Néha nem tudom, sírjak-e, vagy nevessek, amikor ilyet hallok filmben (amerikai vagy német), hogy "biztos, ahhoz a 29 százalékhoz tartozik, aki nem köti be magát".)

Vagy ha megnézel (évtizedekre visszamenőleg) egy amerikai filmet, sorozatepizódot, azt látod, hogy bekötik magukat! Hatás a tudatalattira...

De nézd meg a magyarokat: Meseautó (senki soha be nem kötötte magát), Kisváros (végképp nem), és lehetne sorolni.


szer. aug. 04, 2004 10:54
Profil Privát üzenet küldése ICQ
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 999
Tartózkodási hely: on-line
Hozzászólás 
+1 írta:
pg írta:
Nálunk is azt kellene bevezetni, mint Finnországban, hogy a delikvens vagyoni helyzetétől függ a büntetés. Az ilyet egyszer kéne rohadtul megbírságolni, meggondolná rögtön, mert neki sem érné meg még egy büntetés, aminek csak töredéke a kihangosítókészlet. Barom.


Kellő visszatartó erő lenne, csak ebben az országban akkor mindenki (aki érintett) hirtelen csóró lenne, és ajándékba kapta csak az autót, vagy kölcsön stb...


A finneknél nem az autó, hanem a tényleges vagyoni helyzet számít (évi kereset %-ában határozzák meg a büntetést). Volt már 140 millás bünti is egy gyorshajtás miatt...

Annyi a gond, hogy ott a "láthatatlan" jövedelmek kategória nem létezik...

S


szer. aug. 04, 2004 10:46
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
pg írta:
Nálunk is azt kellene bevezetni, mint Finnországban, hogy a delikvens vagyoni helyzetétől függ a büntetés. Az ilyet egyszer kéne rohadtul megbírságolni, meggondolná rögtön, mert neki sem érné meg még egy büntetés, aminek csak töredéke a kihangosítókészlet. Barom.


Kellő visszatartó erő lenne, csak ebben az országban akkor mindenki (aki érintett) hirtelen csóró lenne, és ajándékba kapta csak az autót, vagy kölcsön stb...


szer. aug. 04, 2004 10:41
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 828
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
A headsethez, hogy elvétve legyen ON is.

Ma reggel - biciklivel - befelé jövet láttam egy Saab 9-3 kabrióban egy mukit telefonálni. Persze, hogy kézből. Kedvem lett volna megkérdezni, hogy csórikám, mennyi volt a kocsi. (9-10 milla, újan). És akkor **** kihangosítóra nem futi, mi?

Nálunk is azt kellene bevezetni, mint Finnországban, hogy a delikvens vagyoni helyzetétől függ a büntetés. Az ilyet egyszer kéne rohadtul megbírságolni, meggondolná rögtön, mert neki sem érné meg még egy büntetés, aminek csak töredéke a kihangosítókészlet. Barom.

És mielőtt azzal jön valaki, hogy automata váltós volt. - Ami könnyen lehet, nem láttam. - Kimutatott tény, hogy nem az a legveszélyesebb, hogy egy kézzel kormányzol, váltasz, indexelsz egyszerre. - Persze az is, ezt nem tudom, hogy nem lehet józan ésszel felfogni. - A legveszélyesebb, hogy a telefonbeszélgetés elvonja a figyelmedet. Nem az útra és a közlekedésre figyelsz, lassan reagálsz, stb. Ez a nagy gáz. És így a kihangosító is lehet ludas. (De azért persze kézből beszéd, főképp városban, nagyon sokat ront a helyzeten.)


szer. aug. 04, 2004 10:30
Profil Privát üzenet küldése ICQ
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
Egy Swifttel biztosan nem élsz túl egy balesetet. Tényleg nagyon rossz, és nem azért nem venném meg MERT OLCSÓ


Tehát te nem lehetsz autentikus forrás, mert ha karamboloztál suzukival, akkor meghaltál már, ha pedig élsz és nem ültél, akkor, h. állíthatod, h. nem biztonságos?

Nekünk most volt balesetünk, 120 km/h-val jöttek belénk, egy Fiat multiplával. A fiatnak tengelytörése lett és a benne ülő nő megsérült, a függönylégzsák kinyílt. Mi karc nélkül úsztuk meg a dolgot, bár az autó megsínylette a dolgot, de haza lehetett vele menni.


szer. aug. 04, 2004 10:29
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
BrOnZ írta:

Meglepődnétek, hogy mennyi "ellenindoka" van a biztonsági övnek...

Ezért aztán nem szeretem, ha egyszerűen kijelenti valaki azt, hogy "...hülyeségeket beszélsz..." Szoktam ám gondolkodni is... Esetleg olyanról is amit még nem ismerek. :)

De tényleg: téma lezárva, nem akarok senkit megzavarni eddigi szabálytiszteletében.


Kíváncsi lennék rá, akár privátban is.
A "hülyeségeket beszélsz" -ért elnézést kérek, nem bántani akartalak. Így utólag lehet, hogy tényleg erősebb volt a hirtelen felindulásomban...
Azt hiszem jelen kérdésben én nem vagyok szabálytisztelő...


szer. aug. 04, 2004 10:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: warezlinks.eu -> McDuma fórum -> OFF topic
Hozzászólás 
Van/volt olyan eset, amikor a szélvédőn kirepülés volt az egyetlen életben maradási esély... Ronggyá törve, de élve! Az út mellett eltalált másik/vétlen személy esete sajnálatos... Tényleg. De ha én is vétlen vagyok és mégis kirepülök, ha ez az egyetlen esély, inkább szeretnék tovább élni...

Sajnos a baleseten igen nagy százalékában a vétlen sérül jobban... :(

Meglepődnétek, hogy mennyi "ellenindoka" van a biztonsági övnek... De hangsúlyozom: nem kívánom kétségbe vonni a szabályt, kötelezőnek ismerem el, és még csak nem is vitatkozom, ha emiatt megállítanak. De olyan azért volt már, hogy megkérdezték, miért nem kötöm be magam, és amikor elmondtam elengedtek :)

De mégegyszer hangsúlyozom: csak és kizárólag saját magamról van szó!

Ezért aztán nem szeretem, ha egyszerűen kijelenti valaki azt, hogy "...hülyeségeket beszélsz..." Szoktam ám gondolkodni is... Esetleg olyanról is amit még nem ismerek. :)

De tényleg: téma lezárva, nem akarok senkit megzavarni eddigi szabálytiszteletében.


szer. aug. 04, 2004 10:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
Sulla írta:
Biztonsági öv:

Egy, az első szélvédőn 50-km/h-val kirepülő 80 kg-os test egy 4 éves gyereket apró darabkákra zúz az út mellett, vagy egy másik autóban... Ennyit arról, hogy kit veszélyeztetsz...

S


Valami hasonlót akartam én is válaszolni rá.


szer. aug. 04, 2004 10:11
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 999
Tartózkodási hely: on-line
Hozzászólás 
Biztonsági öv:

Egy, az első szélvédőn 50-km/h-val kirepülő 80 kg-os test egy 4 éves gyereket apró darabkákra zúz az út mellett, vagy egy másik autóban... Ennyit arról, hogy kit veszélyeztetsz...

S


szer. aug. 04, 2004 10:05
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
BrOnZ írta:

...



Biztonsági öv: azt tudod, hogy mekkora hülyeség, hogy csak magadat veszélyezteted??? Több helyen az övet nem használók ezzel mentegetik magukat. De! Ha baleset van, és Te nem használsz övet, amitől meghalsz, az "ellenfelet" nem súlyos sérülés, hanem halál okozása miatt hurcolják meg. Ha belegondolsz, ebben is van vmi.

Hozzáteszem, én sem szoktam bekötni magam... :(


szer. aug. 04, 2004 9:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1520
Hozzászólás 
Egy történetet elmondok, aminek szemtanúja voltam (egyébként én sem hinném el, hogy ilyen megtörténik!)
Vártam a Budafoki úton ( Bp, 2x2 sáv, a két irányt járda és parkoló választja el) a buszmegállóban. Gyakorlatilag üres volt az út. Egy betonkeverő - ha jól emlékszem - ment a külső sávban. Mögötte tőle jó messziről jött egy Merci (talán CLK) a belső sávban. A teherautós a külső sávból a belső sávba váltott (gondolom, a rossz minőségű külső sáv miatt). Mögötte szépen megérkezett a Merci, de még jóval féktávon kívül, abszolút veszélymentes volt. A baromarcú állat mercis meg villogot, dudált, játszotta a mindenhatót. Ezután a teherautós kisorolt a szélső sávba, a Mercis megelőzte, majd nyomott egy féket és megállásra kényszerítette a teherautót. Kiszált az anyósülésről egy debil állat, a teherautós ajtajához ment és csak a nagy karmozdulatokat láttam, talán valamit oda dobhatott, vagy ütötte az ajtaját. :shock: Ennek hatására jól felment bennem a pumpa, hogy vannak ilyen istent játszó beképzelt agyatlan tuskó senkiházi suttyók, akiknek nem számít semmi, akik élnek a saját törvényeik szerint. Ezért tartom jó ötletnek a kamerás mobilt, hogy az ilyenekről bizonyítékként felvételt csinálhassunk. Aztán meg szépen mehet a rendőrségre. Nemrég hallottam, hogy az ilyeneket szigorúan büntetik, meg is érdemelné a két pöcs. Hamarosan eljön az idő, hogy bazukával kell járnom a rend fentartása érdekében, majd Macikánál jelentkezem. :twisted: :idea:


szer. aug. 04, 2004 9:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: warezlinks.eu -> McDuma fórum -> OFF topic
Hozzászólás 
Sulla írta:
1000 Ft egy headset
x*1000 Ft a bírság vezetés közbeni telefonálásért.

Mégis kib@5zott sokan telefonálnak kézből.

Ez is egy érdekes kérdés! Én még nem láttam, hogy rendőr azért állított/büntetett volna meg valakit, mert kézből telefonál menet közben. Ez az egyik legbunkóbb és legveszélyesebb szokás amit el tudok képzelni.

Csak az összehasonlítás kedvéért: ha a biztonsági öv miatt cseszegetnek, nem szívelem -tudom szabály, kötelező, nem is akarok ellenpropagandát kifejteni, pedig volt néhány helyszínem ahol a becsatolt öv miatt halt meg a kuncsaft...- szabály az szabály, be kell kötni elismerem. De!!! Ha a biztonsági övet nem kötöm be, azzal csak magamat veszélyeztetem! míg ha kézből telefonálok, akkor (főleg) másokat is!!!

Ezért vagyok sokkal jobban felháborodva, a telefonáláson...

KOCsiról meg annyit: ignore... Az ilyen ember csak azt hiszi magáról, hogy vezetni tud. Nála a jogosítvaány csak annyit jelent, hogy joga van oktató nélkül autóba ülni... SAJNOS!!! :(


szer. aug. 04, 2004 9:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 254
Hozzászólás 
Az ilyen KOCsi-féléket kellene FELnyomni.
A húshorogra................


szer. aug. 04, 2004 9:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 371
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
KOCsi írta:
A szándékosan a belső sávban jobb esetben is max 130-al közlekedő tetveket én is le szoktam villogni. A hülye féreg csak azért, mert az ő sz*ros kocsija nem bír 130-nál többet menni, úgy gondolja, hogy akkor mások sem mehetnek gyorsabban. Az ilyeneket legszívesebben letolnám az út széli árokba...

Szerintem a hangnemből simán vissza lehetne venni. Miért tetű az aki szabályosan közlekedik és tényleg előzés miatt van a belsőben?
Még a 100 menő kamiont sem kell levillogni és dudálni, amikor egy 60-70-nel menő valamit előz. Sőt, előre fel kell mérni, hogy valószínű megteszi, mert ős is haladni akar. Emberségből sokkal többet ér, ha ilyenkor hagyod, még meg is szokták köszönni! Bár te ilyet szerintem még sosem láttál! És mennyit vesztettél, nem sokat. Tudja, hogy lassabb, vissza fog menni a szélsőbe... és még veszélyeztetés sem történt, mindenki megy tovább nyugodtan. Ez megint csak mesének tűnhet, de van ilyen. A vérmérséklet kérdése. És nem utolsó sorban az autópálya olyan akár, mint egy sakkjátszma. Előre kell gondolkozni, és ez sokak számára megterhelő vagy akár lehetetlen.
Magyarországon a 3 sáv is kevés, kéne középre egy kamikazee sáv...
A szabályok mindenkire vonatkoznak, még rád is. Ha autópálya, akkor 130. Nem nehéz, még bonyolultnak sem mondanám. Maximum látsz még az utak mellett sebességkorlátozó táblákat, amik kicsit megnehezíthetik az értelmezést.

Gabesz


szer. aug. 04, 2004 9:18
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
nyuszy írta:
+1 írta:
3. ezt a hozzáállást kellene elfelejteni. Mi a ****ért zavar az, hogy vki gyorsabban menne??? Le kell húzódni, hagyni kell elmenni és kész. Ha meg felcsavarodik a következő fára, az vessen magára, de nélkülem tegye. Minek kell önkéntesrendőrösködni???


Nem szoktam ilyet játszani.
EGyébként hol a k***a **** érdekel az engem, hogy ő 180-nal akar menni, ha én meg ki akarom kerülni a 60-nal menő teherautót? Én szabályos vagyok, ő nem.
Mint mondtam, nem a szándékos akadályozásról beszélek, hanem arról, hogy egyes **** gennyládák képtelenek elviselni, hogy van, aki csak 100-zal megy, és ő is akar előzni...


Wazze!
Ha előzöl, akkor a gázd nyomd, ne a féket!
Ha nem szándékos akadályozásról beszélsz, akkor minek villogtatod a féklámpát???


szer. aug. 04, 2004 9:17
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 527
Tartózkodási hely: Debrecen
Hozzászólás 
... a száguldozóknak:

Szvsz, NEM nekem ill. annak kéne figyelni azokra akik nem tartják be a szabályokat, hanem azoknak akik száguldoznak kéne figyelni. Nehogy már én figyeljek olyanra is amire elvileg nem is kell,h. számítsak!!
Száguldozzon de ne veszélyeztessen SENKIT!! És Ő figyeljen mert Ő nem megy szabályosan. Ha tud menni menjen ha lassítania kell meg őröljön, hogy addig is mehetett és majd utána is mehet mint álat! Nehogy fájjon már, hogy szabályosan kell megtenni a út 1-2%-át!!!
Amúgy az elsőbbség nem azt jelenti,h. nem zavarhat téged senki, csak azt ,hogy nem akadályozhat ill. nem kényszeríthet megállásra!! Lassításra lazán kényszeríthet (de azért mondjuk nem vészfékezésre)!
Azt utálom azért én is (az meg a másik véglet) ha indokolatlanul totyognak előttem, a forgalomnak van 1 ritmusa azt tartani kell mindenkinek, aki nem tartja az meg húzódjon le.


szer. aug. 04, 2004 8:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1975
Tartózkodási hely: "NEC ARTE NEC MARTE"
Hozzászólás 
KOCsi írta:
A szándékosan a belső sávban jobb esetben is max 130-al közlekedő tetveket én is le szoktam villogni. A hülye féreg csak azért, mert az ő sz*ros kocsija nem bír 130-nál többet menni, úgy gondolja, hogy akkor mások sem mehetnek gyorsabban. Az ilyeneket legszívesebben letolnám az út széli árokba...


Gratulálok!
Én meg a hozzád hasonló "tetveket" örökre eltiltanám a gépjárművezetéstől, de még a biciklizéstől is! Az út széli árokba toláshoz pedig: kerülj a kamazom mellé és meglátjuk, hogy akkor is ekkora lesz-e a pofád.

Egyébként ebben a topicban is jól látszik, hogy a "tisztelt" autóvezetők mennyire nincsenek tisztában a szabályokkal, bár a jelek szerint sok embernél ez "nem gond", mert úgysem érdeklik. Sajnos kis hazánkban a többség csak vezetni tud (bár jópáran még azt se), de közlekedni nem. És ez az egész közlekedési kultúrálatlanság addig nem is fog változni, amíg nem lesz valóban hatékony rendőrség, igazi kemény büntetésekkel (például 3 piroson áthajtás után viszlát jogsi, stb). Mert a jelenlegi rendőrség a nevetséges szankciókkal csak az egyébként is szabálytisztelő embereket tartja vissza - a többi köcsögöt meg a 600 tonnás vonat se, bár ott legalább megkapják, amit érdemelnek.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára simico szer. aug. 04, 2004 9:01-kor.



szer. aug. 04, 2004 8:55
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 7:18
Hozzászólások: 1591
Hozzászólás 
+1 írta:
3. ezt a hozzáállást kellene elfelejteni. Mi a ****ért zavar az, hogy vki gyorsabban menne??? Le kell húzódni, hagyni kell elmenni és kész. Ha meg felcsavarodik a következő fára, az vessen magára, de nélkülem tegye. Minek kell önkéntesrendőrösködni???


Nem szoktam ilyet játszani.
EGyébként hol a k***a **** érdekel az engem, hogy ő 180-nal akar menni, ha én meg ki akarom kerülni a 60-nal menő teherautót? Én szabályos vagyok, ő nem.
Mint mondtam, nem a szándékos akadályozásról beszélek, hanem arról, hogy egyes **** gennyládák képtelenek elviselni, hogy van, aki csak 100-zal megy, és ő is akar előzni...


szer. aug. 04, 2004 8:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 305
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Jaja, a belső sávban is max. 130-cal lehet haladni, ennyi!!
Ha mondjuk a külsőben 100-zal mennek a kocsik, akkor mindig menjen vissza, csak azért mert mögötte a barom jön 200-zal??

Amúgy ezért mondják a németek hogy **** se ér a 2 sávos autópálya, és mennyire igazuk van...


szer. aug. 04, 2004 8:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
nyuszy írta:
KOCsi írta:
a sietősebbik pedig elkezd levillogni...


Ilyenkor kell azt játszani, hogy bal lábbal óvatosan rálépni a fékpedálra, csak annyira, hogy kigyulladjon a féklámpa. AZ egy méterről követő **** meg kapjopn szívinfarktust...


1. a rutinosabb nem szopja be ezt a trükköt,
2. a balfék bele is tapos a fékbe, akkor ő is meg tudja szívni. 80 fölött kellemetlen tud lenni, ha belédcsapódnak...

(3. ezt a hozzáállást kellene elfelejteni. Mi a **** zavar az, hogy vki gyorsabban menne??? Le kell húzódni, hagyni kell elmenni és kész. Ha meg felcsavarodik a következő fára, az vessen magára, de nélkülem tegye. Minek kell önkéntesrendőrösködni???)


szer. aug. 04, 2004 8:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
KOCsi írta:
nyuszy írta:
KOCsi írta:
a sietősebbik pedig elkezd levillogni...


Ilyenkor kell azt játszani, hogy bal lábbal óvatosan rálépni a fékpedálra, csak annyira, hogy kigyulladjon a féklámpa. AZ egy méterről követő **** meg kapjopn szívinfarktust...


A szándékosan a belső sávban jobb esetben is max 130-al közlekedő tetveket én is le szoktam villogni. A hülye féreg csak azért, mert az ő sz*ros kocsija nem bír 130-nál többet menni, úgy gondolja, hogy akkor mások sem mehetnek gyorsabban. Az ilyeneket legszívesebben letolnám az út széli árokba...


És milyen alapon tologatnád le az útról? Csak azért mert te a megengedettnél gyorsabban is tudsz haladni, attól még nem kell letolni, ledudálni azt, aki betartja a szabályokat. Na az ilyenek miatt, mint te, tart ott ma a magyar közlekedés, ahol tart. Ez a magyar közlekedési kultúra! Gratulálok!


szer. aug. 04, 2004 8:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 305
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Egyébként még annyit, hogy szerintem abszolút kocsifüggő, hogy melyiknek, mikor, hol, milyen a tapadása!
Pl. 1 qrva **** 7-es BMW-nek lehet hogy sokkal jobb a tapadása 180-nál, mint a Swiftnek 150-nél...
Fékút? A BMW-ben minden **** megtalálható, ellenben nagyon sok Suzukiban még ABS sincs...

Ezzel nem a Suzukit ****...


szer. aug. 04, 2004 8:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
KOCsi írta:
Vezettem már 1.3-as Corollát, 1998-as évjáratút. Az is egy lassú dög, pörög-pörög a motor, de semennyire sem húz. Pedig elvileg ez 7x lóerős.
Ebből indultam ki, mely szerint a suzuki lassú. Nem hiszem, hogy a suzuki erősebb motort csinálna, mint a Toyota...


Nem a motor erősebb, hanem az autó kisebb, márha még a Swiftről beszélünk. Így tehát az kb ugyanolyan erős motor könnyebben mozgatja a Swiftet, mint a Corollát.


szer. aug. 04, 2004 8:34
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 133
Hozzászólás 
nyuszy írta:
KOCsi írta:
a sietősebbik pedig elkezd levillogni...


Ilyenkor kell azt játszani, hogy bal lábbal óvatosan rálépni a fékpedálra, csak annyira, hogy kigyulladjon a féklámpa. AZ egy méterről követő **** meg kapjopn szívinfarktust...


A szándékosan a belső sávban jobb esetben is max 130-al közlekedő tetveket én is le szoktam villogni. A hülye féreg csak azért, mert az ő sz*ros kocsija nem bír 130-nál többet menni, úgy gondolja, hogy akkor mások sem mehetnek gyorsabban. Az ilyeneket legszívesebben letolnám az út széli árokba...


szer. aug. 04, 2004 8:32
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 7:18
Hozzászólások: 1591
Hozzászólás 
KOCsi írta:
a sietősebbik pedig elkezd levillogni...


Ilyenkor kell azt játszani, hogy bal lábbal óvatosan rálépni a fékpedálra, csak annyira, hogy kigyulladjon a féklámpa. AZ egy méterről követő **** meg kapjopn szívinfarktust...


szer. aug. 04, 2004 8:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 133
Hozzászólás 
nyuszy írta:
KOCsi írta:
én szeretem, ha egy autó ugrik, ha padlógázt nyomok


Azért arra kíváncsi lennék, hogy hogyan tudod ezt objektíven megítélni egy olyan kocsiról, amit sosem vezettél :roll:

Azért mondjuk egy 1.6-os Suzuki nem gyorsul olyan nagyon ****...


Vezettem már 1.3-as Corollát, 1998-as évjáratút. Az is egy lassú dög, pörög-pörög a motor, de semennyire sem húz. Pedig elvileg ez 7x lóerős.
Ebből indultam ki, mely szerint a suzuki lassú. Nem hiszem, hogy a suzuki erősebb motort csinálna, mint a Toyota...

Ezért is megyünk a Balcsira az én kocsimmal, amiben való igaz nincs légkondi, de bátran belemerek kezdeni egy előzésbe, miközben tudom, hogy senkit sem fogok feltartani. Egy suzukival (1.3 corollával), ha egy forgalmas autópályán előzni kell, bizony fel fogod tartani a belső sávot. A türelmesebb mögötted lévő megvárja, amíg visszahúzodsz a sávodba, a sietősebbik pedig elkezd levillogni...


szer. aug. 04, 2004 8:02
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 999
Tartózkodási hely: on-line
Hozzászólás 
Macika írta:
.::FrEUnDeR::. írta:
Ezz pojjénn, a 180 életveszély, de a 150 még elmegy, ehhhhhh :lol: :lol: :lol:


Lehet, hogy poénos, de így van. 150-nél még az út tapadása, vonalvezetése kezelhető. Ezt tekintem az itthoni autópályák minőségének ismeretében a még biztonságos maximumnak. Valamint ha ennyivel mész, akkor egy véletlen trafi sem túl nagy gond, mert ugye csak 10% túllépés felett készül felvétel, az meg ugye 143 km/h, 7 km/h túllépésért (ami valójában 20 km/h) még nem nagyon durva a bírság.
Szóval szerintem igenis jelentős az a 30 km/h-s különbség. Sok autótípus biztonságosan tud menni (ÉS MEGÁLLNI) 150-nél, a 180-as tempóra is képes autók nem mindegyike képes biztonságosan prezentálni ezt a tempót, főleg ami a megállást illeti. Arról nem is beszélve, hogy a fékút mennyivel hosszabb 180-nál, mint 150-nél.


Macika tőled azért nem számítottam erre.

1. Nem az a kérdés, hogy az út tapadása, meg ilyenek. 130-cal lehet menni és kész.

2. Nem azért nem szabad 130-nál gyorsabban menni, mert a traffipaxok így vagy úgy vannak beállítva. Itt a másik bibi a nagy autóval, meg a sok pénzzel:

Van aki úgy gondolja, hogy simán kipengetem azt a 30-40-100-x ezer forintot a bírságért, akkor miért ne tenném ezt-azt-amazt. Emiatt gondolják nagyon sokan, hogy a pénzzel bármit el lehet érni. Én ezeket a közlekedési kihágásokat kötelező közmunkával büntetném.

Csak hogy ON legyen:

1000 Ft egy headset
x*1000 Ft a bírság vezetés közbeni telefonálásért.

Mégis kib@5zott sokan telefonálnak kézből.

S


szer. aug. 04, 2004 7:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1520
Hozzászólás 
Micsoda Bronzos megfogalmazás! 8)

A biztonságról meg annyit, hogy egy amerikai labor csinált olyan törésteszteket, hogy a több vizsgált autóba oldalról mentek bele 45 fokos szögben, tehát mintegy ékként hatolt be az ütköző jármű. A vizsgált autóknál az az eredmény jött ki, hogy nem élte volna túl az ütközést a bennülő sofőr. És mi van ha így ütközik egy autó egy 5 csillagos NCAP-s autóval? Valószínűleg tragédia.

A közlekedési morálról meg annyit, hogy pl. Budapesten a városban a kétsávos utaknál gyakran megyek a belső sávban a megengedett tempóval, mert a külső sáv sokkal ócskább minőségű. A sok Fittipaldinak persze ez nem tetszik, de már csak azért se sorolok be a szélső sávba.


szer. aug. 04, 2004 7:40
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Magamon kívül
Hozzászólás 
Szerintem a topic átnevezhető dühöngőnek, ahol mindenkile tudja vezetni a feszültséget bármely témában... :)


(Tegnap 3 Swiftessel találkoztam, aki este 7 körül szükségét érezte, hogy ködlámpát használjon. Nőljön köröm a szemére...)


szer. aug. 04, 2004 7:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: warezlinks.eu -> McDuma fórum -> OFF topic
Hozzászólás 
Hmmm... Úgy látszik mégsem a suzukival, trabanttal, skodával, bmw-vel, vw-val, stb. stb. van itt a baj... Lehet, hogy mindegy milyen a típus, de nem mindegy, hogy ki vezeti?

Ha itt a fórumon ilyen indulatokat vált ki a téma, akkor ezek az emberek, ha kiszabadulnak az utakra akkor...?

Elárulok mindenkinek egy titkot: ha kiszálltok az autóból, akkor sem kell lemondani a visszapillantó tükörről. Be van építve mindenkibe. A szemhéja belső felére. Csak behunyod a szemed és már látsz is mindent. Igaz, csak magadban. Érdemes gyakran használni, mert ritka használat esetén homályosul a tükör, és egyre kevesebbet, vagy már semmit sem látsz...


szer. aug. 04, 2004 6:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Most épp itt. Vagy nem?
Hozzászólás 
MitoGábor írta:
Kedves Sulla:
Felhívom figyelmedet, hogy a kreszben benne van a kötelező jobbratartás illetve, hogy engem te nem akadályozhatsz a haladásban, függetlenül attól, hogy én mennyivel megyek, ráadásul a saját sávomban nekem van elsöbbségem veled szemben, tehát meg kell várnod, mielött én elmegyek és csak utánna sorolhatsz át !!! Te tipikusan azokhoz a vezetőkhöz tartozol, akik beállnak a belsőbe 90-el és csak ugatnak, ha esetleg valaki elkezd villogni, hogy mit keresel ott. Sajnos egyszerűen Magyarországon ez megy...... Kint voltunk Bécsben, na ott tudták, hogy kell közlekedni és nem patkánykodtak, ugattak, integettek, mutogattak, húzták ránk a kormányt, hanem, ha látták, hogy valami közelít hozzájuk, akkor szó nélkül egyel lejjebbi sávba soroltak. Itthon nem tudom, hogy mikor lesz ilyen pozitív változás, de ahogy itt leszűröm a fórum comment-eit elég sokára........ Ja egyébként a magyarokra eléggé jellemző, hogy b*sznak használni a tükröt (mint ahogy a feljebbi hsz-emből is kiderült) és csak a szokásos mondókájuk megy ilyenkor, ha esetleg el vannak küldve az anyjukba.....

Zsombe:
És téged mi jogosít fel arra, hogy bárminemű indok nélkül egyszercsak elémgyere a belső sávba ?!?! Egyébként Németországban HOL nincs sebességkorlátozás ? És mégis 280-320-al rohangálnak Porsche-ikkal, és a külsősávosok meg nem mondogatják a jól betanult "nézd má' az állatjááát..." magyarhoni szöveget......


1, Igen, van kötelező jobbratarás, ami rád is vonatkozik. Gondolom te mindig is a külső sávban mész, és csak előzési céllal mész be a belsőbe.
2, Van megengedett maximális haladási sebesség, amíg ezt nem tartod be, ne várd el, hogy mások más szabályokat betartsanak!
3, Haladásodban kis mértékben igenis akadályozhatnak.

A leírásod alapján most én is elmondom, hogy téged milyennek képzellek:
Te biztos azokhoz a vezetőkhőz tartozol, aki az autópályán 160-180 körül száguldozik, folyamatosan a belső sávban haladsz, és ha netalántán valaki ki akar jönni megelőzni valakit, és te utoléred, akkor villogsz, dudálsz, és elküldöd a melegebb éghajlatra.


szer. aug. 04, 2004 6:51
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 7:18
Hozzászólások: 1591
Hozzászólás 
MitoGábor írta:
Kedves Sulla:
Felhívom figyelmedet, hogy a kreszben benne van a kötelező jobbratartás illetve, hogy engem te nem akadályozhatsz a haladásban, függetlenül attól, hogy én mennyivel megyek, ráadásul a saját sávomban nekem van elsöbbségem veled szemben, tehát meg kell várnod, mielött én elmegyek és csak utánna sorolhatsz át !!! Te tipikusan azokhoz a vezetőkhöz tartozol, akik beállnak a belsőbe 90-el és csak ugatnak, ha esetleg valaki elkezd villogni, hogy mit keresel ott. Sajnos egyszerűen Magyarországon ez megy...... Kint voltunk Bécsben, na ott tudták, hogy kell közlekedni és nem patkánykodtak, ugattak, integettek, mutogattak, húzták ránk a kormányt, hanem, ha látták, hogy valami közelít hozzájuk, akkor szó nélkül egyel lejjebbi sávba soroltak. Itthon nem tudom, hogy mikor lesz ilyen pozitív változás, de ahogy itt leszűröm a fórum comment-eit elég sokára........ Ja egyébként a magyarokra eléggé jellemző, hogy b*sznak használni a tükröt (mint ahogy a feljebbi hsz-emből is kiderült) és csak a szokásos mondókájuk megy ilyenkor, ha esetleg el vannak küldve az anyjukba.....


Te *****...
Egyrészt a kölcsönösség elve alapján ha én betartom a szabályokat, akkor a többiektől is elvárhatom ugyanezt. Azaz nem kell, hogy felkészüljek a 180-nal száguldozó baromarcúakra. Ha te jelentősen megszeged a sebességkorlátozást, akkormindened lehet, csak elsőbbséged nem...
Gondold már végig!

Összeült az Informatika, és kiszámoltuk neked.
Vegyünk egy kétsávos szakaszt. Előttem megy a teherautó 80-nal. Én 90-nel szeretnék haladni (ami teljesen szabályos). 10 km/h a sebességkülönbség. A 20 méter hosszú kamion biztonságos előzéséhez kell mondjuk 50 méter relatív távolság.
Ezt a relatív 50 métert 18 mp alatt teszem meg, azaz 18 másodpercig kell a belső sávban a biztonságos előzéshez.
Te jössz mögöttem 180-nal. Az előzésem 18 másodperce alatt te 900 (!) métert teszel meg.


Azaz te azt várnád el tőlem, aki 90-nel megyek, hogy több, mint 900 méter távolságból figyeljek arra, hogy jössz, és ilyen messziről azt is meg tudjam ítélni (mozgás közben, tükörből), hogy mennyivel!

(Ez most nem az indokolatlan lassan haladókra vonatkozott, és nem is azokra, akik a belső sávot használják folyamatos haladásra. Azokat én sem szívlelem. Bár kétlem, hogy te bármikor is kihúzódnál, mert ugye NEKED elsőbbséged van....)


szer. aug. 04, 2004 6:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 371
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
MitoGábor írta:
Kedves Sulla:
Felhívom figyelmedet, hogy a kreszben benne van a kötelező jobbratartás illetve, hogy engem te nem akadályozhatsz a haladásban, függetlenül attól, hogy én mennyivel megyek, ráadásul a saját sávomban nekem van elsöbbségem veled szemben, tehát meg kell várnod, mielött én elmegyek és csak utánna sorolhatsz át !!! Te tipikusan azokhoz a vezetőkhöz tartozol, akik beállnak a belsőbe 90-el és csak ugatnak, ha esetleg valaki elkezd villogni, hogy mit keresel ott. Sajnos egyszerűen Magyarországon ez megy...... Kint voltunk Bécsben, na ott tudták, hogy kell közlekedni és nem patkánykodtak, ugattak, integettek, mutogattak, húzták ránk a kormányt, hanem, ha látták, hogy valami közelít hozzájuk, akkor szó nélkül egyel lejjebbi sávba soroltak. Itthon nem tudom, hogy mikor lesz ilyen pozitív változás, de ahogy itt leszűröm a fórum comment-eit elég sokára........ Ja egyébként a magyarokra eléggé jellemző, hogy b*sznak használni a tükröt (mint ahogy a feljebbi hsz-emből is kiderült) és csak a szokásos mondókájuk megy ilyenkor, ha esetleg el vannak küldve az anyjukba.....

Zsombe:
És téged mi jogosít fel arra, hogy bárminemű indok nélkül egyszercsak elémgyere a belső sávba ?!?! Egyébként Németországban HOL nincs sebességkorlátozás ? És mégis 280-320-al rohangálnak Porsche-ikkal, és a külsősávosok meg nem mondogatják a jól betanult "nézd má' az állatjááát..." magyarhoni szöveget......
Szia,
Nem teljesen értettem az utolsó mondataidat. Németországban az autópályákon AJÁNLOTT sebességkorlátozás van. Tiszta fejjel mehetsz annyivel, amennyivel csak bírsz és amíg nem veszélyeztetsz másokat, addig nem gyűlik meg a bajod az autópályazsernyákokkal!
Továbbá az első részhez is lenne hozzáfűzni valóm. Az, hogy a te sávod és bármennyivel mehetsz benne?! Ha-ha. Ha 130 utolér valaki egy döcögőset és bemegy a belsőbe előzés céljából, mi jogon nyomnád le??? Ez nem a vadnyugat! Ha hátra is néz a tükörbe lát egy autót, ránéz a saját órájára legyen mondjuk 130. Szerinted ki a szabálytalan? Épp ez a borzasztó, hogyaz ilyen és hozzád hasonló hozzáállású egyedek miatt kell a tükröt legalább egy percig kuksizni... Lassan a tükörbe is be kéne építeni valami trafit, hogy pontosan meg tudd állapítani mennyivel közelednek feléd hátulról.
Kár, hogy végül pl. a piroshetesekbe nem kerültek bele a trafik hátra! :-(

Gabesz


szer. aug. 04, 2004 6:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 1:38
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Itt ülök a gép elött...... :c)
Hozzászólás 
Kedves Sulla:
Felhívom figyelmedet, hogy a kreszben benne van a kötelező jobbratartás illetve, hogy engem te nem akadályozhatsz a haladásban, függetlenül attól, hogy én mennyivel megyek, ráadásul a saját sávomban nekem van elsöbbségem veled szemben, tehát meg kell várnod, mielött én elmegyek és csak utánna sorolhatsz át !!! Te tipikusan azokhoz a vezetőkhöz tartozol, akik beállnak a belsőbe 90-el és csak ugatnak, ha esetleg valaki elkezd villogni, hogy mit keresel ott. Sajnos egyszerűen Magyarországon ez megy...... Kint voltunk Bécsben, na ott tudták, hogy kell közlekedni és nem patkánykodtak, ugattak, integettek, mutogattak, húzták ránk a kormányt, hanem, ha látták, hogy valami közelít hozzájuk, akkor szó nélkül egyel lejjebbi sávba soroltak. Itthon nem tudom, hogy mikor lesz ilyen pozitív változás, de ahogy itt leszűröm a fórum comment-eit elég sokára........ Ja egyébként a magyarokra eléggé jellemző, hogy b*sznak használni a tükröt (mint ahogy a feljebbi hsz-emből is kiderült) és csak a szokásos mondókájuk megy ilyenkor, ha esetleg el vannak küldve az anyjukba.....

Zsombe:
És téged mi jogosít fel arra, hogy bárminemű indok nélkül egyszercsak elémgyere a belső sávba ?!?! Egyébként Németországban HOL nincs sebességkorlátozás ? És mégis 280-320-al rohangálnak Porsche-ikkal, és a külsősávosok meg nem mondogatják a jól betanult "nézd má' az állatjááát..." magyarhoni szöveget......


szer. aug. 04, 2004 3:22
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 882
Hozzászólás 
Szeretném ha végre egy olyan ember fikázná a swiftet, és általában a suzukikat akinek volt, és nem olyan, aki már elõzött meg vagy látott olyat. (esetleg a szomszédjának van)
nekem volt. 10 évig. 10 éves korában 282,000 km -rel adtam el. A benzinszivattyúját ki kellett 160,000-nél cserélni. más baja nem volt.
kétszer törték össze, egyszer utolértek, egyszer meg kijöttek elém keresztbe egy stoptábla mögül. egyiknél sem lett semmi bajom.
most 1,6-os autóm van, nem swift, és nem ülnék vissza a swiftbe, de amig annyi pénzem volt, NAGYON JÓ VOLT.
fel kéne végre fogni, hogy ez egy olcsó és olcsón fenntartható, végtelenül megbizható autó, ezeknek az összes elõnyével és hátrányával együtt.


közlekedési kultúra Mo-on valóban nincs.

pedig mindössze két dolgot kellene megtanulni.

a jobbratartást. ez vonatkozik az m7-esen 110-zel a középsõ sávban tökölõkre is, és a folyamatosan legbelsõben ködlámpa+helyzetjezõvel 190-nel tépõ elmebetegekre is.

és a szabályok értelmes betartását. 70-es táblánál 70-80-nal, és nem 50-nel vagy 110-zel megyek.

ennyi. bonyolult ?


szer. aug. 04, 2004 1:03
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
Jelentem, eggyel megint kevesebb. Árpád híd, a Népfürdő utca környékén most 1/4 2 körül. Agyatlan ócska cápa BMW-s.
Gondolom, magával gyűlt mega baja, mert más résztvevő nem volt a maradványokon kívül a környéken. Kipusztított jópár tereptárgyat, de a helyszínelés még nagyon folyt, nem akartam zavarni.


szer. aug. 04, 2004 0:56
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
a fentiek miatt közlekednék szívesen egy T72-essel.

Kicsi a végsebesség, nagy a fogyasztás és a zaj. Kényelmetlen is.

de legalább biztonságos, még a 180-al menõkkel szemben is!!! :)))

és a csomagtér sem elhanyagolható.


kedd aug. 03, 2004 23:54
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 371
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
nyuszy írta:
Semmi esetre sem akarom védeni a 180-nal közlekedőket, de 70-nel NEM szabad menni a belső sávban, ha nem előzöl, a kötelező jobbratartás elve alapján.

Egyébként a forgalom ilyen jellegű akadályozásáért én keményen büntetnék! Nem a 180-nal menőkre gondolván, hanem így 100-130-cal sem tudsz haladni. És előbb-utóbb elkezdik jobbról előzni, ami ugye balesetveszélyes meg tilos.

Az indokolatlanul lassan hajtás és a forgalom egyéb indokolatlan akadályozása igen jelentősen hozzá tud járulni a veszélyhelyzetekhez!
És ugyanez vonatkozik, ha bármennyivel mész is. A KÖTELEZŐ jobbratartás! Van aki ugye 120-ra rááll a középső sávban, mész mögötte, de nem kapcsol. Mire kénytele vagy elhaladni mellette jobbról! Az autópálya egy érdekes üzem, mert hisz valamelyest párhuzamos közlekedésre alkalmas. Előzésnél ugye nem teszed ki folyamatosan az indexet, mint a natúr főúton. Hanem egyszerűen csak sávot váltasz...
Mint írtam már. Akinek bivaly autója van, mi jogon nyomja le a szabályosan 130-al előző autókat a belsőből??? Kapcsolódva az előzőekhez, azért szoktam ilyenkor lemenni és jobbról elhaladni az ilyen egyedek mellett, akik írtóznak a legszélső sávtól.
És mint szintén kitértem, nincs kishazánkban közlekedési kultúra!!! Szomorú, de tény. Továbbá nincs hatékony rendőrség sem, pedig most alakult ugye nemrégiben egy olyan autópálya cuccos. Két hete (nem én vezettem!) mégis végigjöttünk az M7esen 180-al, simán. Fél óra alatt az északi partról ráhajtva, az egérútig, hogy egy szervet sem láttunk égen/földön...

Gabesz


kedd aug. 03, 2004 23:23
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 18:49
Hozzászólások: 687
Tartózkodási hely: Bárhol felbukkanhatok
Hozzászólás 
+1 írta:
Tetszik a hozzáállásod! :D

Az, hogy a javítási költsége 0 forint, azt azért Te sem gondolhatod komolyan. Ne értsél félre, nem a szavaidban nem hiszek! Akkor lehet ez valós, ha 8évig garázsban állt, leponyvázva. Ha egy autót használnak, akkor arra KÖLTENI kell. Autója válogatja, hogy mennyit.
Lehet, hogy neked nem fontos a biztonság, de sok ember igenis félti azt a topronygyos életét.
Grass írta, hogy veszélyes autóba ülni itthon. Az autó veszélyes üzem. Minden autóban meg lehet halni, ez is igaz. És ha már baj van (mindegy, hogy védkes, vagy vétlen vagy) akkor nagyobb esélyel szállsz ki egy nagyobb, biztosnágosabb autóból.

Azért elég pozitív döntő tényező manapság, hogy milyen töréstesztje van az autónak...


Köszönöm a dicsérő szavakat!

Nos, pontosabban kellett volna leírnom, mert én JAVÍTÁSI költség alatt a szokásos kopó és cserélendő alkatrészeken KÍVÜLI dolgokra értettem a 0 forintot! Vagyis az autóval a kötelező átvizsálásokon kívül SOHA nem kellett szervizbe menni és SEMMILYEN EGYÉB alkatrészt nem kellett kicserélni rajtuk!
Azért azt is hozzáteszem, hogy apám a második Swiftjét (anyámnak csak 1 volt) 73000 km-el adta be (4 évesen) és olyan volt, hogy újként ki lehetett volna tenni a szalonban (a km-ek kb. 1/3-át futárkodással tette bele)! Ez nem vicc, még a gumik (ezekre még Michelin abroncsok voltak) is eredetik voltak, egyedül egy új akkut kapott az évek során, de ez nem az autó hibája! Mellesleg a Suzuki kereskedés főnőke meg is vette a beadás után néhány nappal és azóta is ezzel jár be!

Szóval elnézést a hibás fogalmazásért, természetesen a kocsikat használtuk is 8) !

Ja, míg le nem hagyom:

Természetesem nekünk is fontos a biztonság, ezért is örülünk, hogy a Wagon 2 légzsákkal, övfeszítővel, 5 fejtámlával és 5 automata övvel rendelkezik. Persze a Swiftjeink ezek közül egyikkel sem rendelkeztek (övből 4 automata, fejtámla csak elöl), és egy nagyobb embernek tényleg kényelmetlen (az utolsó időkben már én sem voltam hajlandó hátul ülni, mert az csak 160 cm-ig használható), de 1988-ban ez még kényelmesnek és tágasnak számított.
Amúgy a Wagonban a Swifthez képest többszörösen tágasabb a belső, teljesen hátratolt első üléssel én még pont beférek hátulra (175 centi vagyok), de a fejtér még Michael Jordan-nek is kifogástalan lenne! Szintén fontos, hogy ebben már ÜLÉSEK vannak, kemény tömésűek, magasan vannak, hosszú ülőlappal, kellemes szövet (nem plüss, mint a Swiftben) kárpittal, bár oldaltartásuk nem sok van, de nem kell telhetetlennek lenni.
Mi a Swifttel lementünk Olaszországba is (700 km-es út) és elfogadhatóan ki lehetett bírni, igazán csak a légkondi hiányzott (mondjuk a 68 lóerőnek nem tett volna jót), de pl. mentünk vele 140-el is, és szó nélkül bírta (4 személy, alaposan kitömve csomagokkal). Persze ilyenkor már jókora zaj volt benne, ugyanez a Wagonnal meglepően kellemes (az új VVT Ignis motor jóval halkabb, szebb hangú és nagyon megy), ráadásul ez nem fullad ki 160 körül, hanem kb. 180-ig bírja (mi még nem próbáltuk, de más tulaj már ment vele ennyivel), ami nem is rossz teljesítmény ilyen légellenállással! Ha az ember normálisan (nem folyamatos 90-el!) megy vele, akkor meg kifejezetten jó fogyasztással számolhat: nekünk eddig a minimum 5,6 volt (országút, sűrű légkondival, 3 személy és csomagok), és legelső fogyasztásnak mértünk 7,5-et. Ezen mi is meglepődtünk, hiszen így anyám 1.0-s Swiftjével megegyező (vagy annál még jobb!) fogyasztása van, mindezt egy jóval erősebb (+43 LE!), korszerűbb és harapósabb motorral.

Még egy adalék a környezetszennyezéshez: anyám 1.0-s Swiftjének a CO2 értéke 0.00 volt a zöldkártyában, ezzel még az EURO8-at is tudná teljesíteni (nem véletlen, hogy az alap Wagonba ezt a motort tették bele EURO3-asként)!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rusi szer. aug. 04, 2004 0:02-kor.



kedd aug. 03, 2004 23:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 179
Hozzászólás 
Macika írta:
.::FrEUnDeR::. írta:
Ezz pojjénn, a 180 életveszély, de a 150 még elmegy, ehhhhhh :lol: :lol: :lol:


Lehet, hogy poénos, de így van. 150-nél még az út tapadása, vonalvezetése kezelhetõ. Ezt tekintem az itthoni autópályák minõségének ismeretében a még biztonságos maximumnak. Valamint ha ennyivel mész, akkor egy véletlen trafi sem túl nagy gond, mert ugye csak 10% túllépés felett készül felvétel, az meg ugye 143 km/h, 7 km/h túllépésért (ami valójában 20 km/h) még nem nagyon durva a bírság.
Szóval szerintem igenis jelentõs az a 30 km/h-s különbség. Sok autótípus biztonságosan tud menni (ÉS MEGÁLLNI) 150-nél, a 180-as tempóra is képes autók nem mindegyike képes biztonságosan prezentálni ezt a tempót, fõleg ami a megállást illeti. Arról nem is beszélve, hogy a fékút mennyivel hosszabb 180-nál, mint 150-nél.


Ide megjegyeznem, hogy letezik olyan calculator amiben megadod a gumi pontos adatait es kiszamolja, hogy maximum hany km/h-val tudsz vele kozlekedni (neten szinte minden bokorban talaltok ilyet).


kedd aug. 03, 2004 22:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 179
Hozzászólás 
Az esztergomi suzuki gyarra reagalnek: nem zarodott le a swift csomagtartoja, kicsit meglokdostek - lezaras proba, nem jo akkor meg egy kicsit lokdostek - lezarodott, akkor jo lesz.

A suzuki nem a vilag legerosebb autoja, a teteje egy kan macska alatt kepes behorpadni, a sarvedonek nem tul szerencses tamaszkodva beszelgetni mert ott marad a s*gge helye az embernek, de ez fokozottan igaz a kituno szepsegu renault thaliara is. - ha mast nem, a varosban eljarogat vele az ember.

Autopalyan mikor repesztenek a virsligumis ignissel, rossz ranezni. A suzukik elektronikajarol rosszat nem lehet elmondani, a kenyelem: kinek mi a kenyelem, nekem nem ez - alig ferek el egy swiftben.

Egyaltalan nem egy szidni valo auto a suzuki, bar az utkozesi teszteket inkabb hanyagoljuk, olcson lehet uj autohoz hozzajutni, kisebb termetu csaladoknak, fiatal kezdoknek, idosebbeknek tokeletes. A muanyagok minosege nem a legjobb, sok helyen nem pontos az ontes, hasonlo a tescoban olcson kaphato muanyag eszkozokhoz. Javitani nem nagyon kell, 1.6-os glx-ben szepen el lehet maszkalni. A motorja szerintem is jol porog, tetszik a valtojuk is. Bar a kuplungot megprobalhatnak jobban megcsinalni, ket egyforma kuplungal rendelkezo suzukit meg nem lattam.

Csak befejezem mar: nem rossz auto!


kedd aug. 03, 2004 22:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 305
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Macika írta:

Lehet, hogy poénos, de így van. 150-nél még az út tapadása, vonalvezetése kezelhető. Ezt tekintem az itthoni autópályák minőségének ismeretében a még biztonságos maximumnak. Valamint ha ennyivel mész, akkor egy véletlen trafi sem túl nagy gond, mert ugye csak 10% túllépés felett készül felvétel, az meg ugye 143 km/h, 7 km/h túllépésért (ami valójában 20 km/h) még nem nagyon durva a bírság.
Szóval szerintem igenis jelentős az a 30 km/h-s különbség. Sok autótípus biztonságosan tud menni (ÉS MEGÁLLNI) 150-nél, a 180-as tempóra is képes autók nem mindegyike képes biztonságosan prezentálni ezt a tempót, főleg ami a megállást illeti. Arról nem is beszélve, hogy a fékút mennyivel hosszabb 180-nál, mint 150-nél.


Igazad lehet, de olyan pojénosan hangzott ahogy a leugatás volt...:)


kedd aug. 03, 2004 22:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.   [ 418 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség