Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd jún. 04, 2024 16:43



Hozzászólás a témához  [ 38 hozzászólás ] 
Autó generátor zavarszűrő 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: kedd ápr. 19, 2011 16:56
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Re: Autó generátor zavarszűrő
Sziasztok!

most tennék be hifit a kocsiba és nekem is persze előjön a zaj. már van benne egy RCA-s szürö meg egy a fejegység elé.és most épp nincs zaj de levette a fele teljesitményem :D és ami a fej elött van az kb semmit nem ér..mnc...és az lenne a kérdésem hogy van valami jó ötletetek hogy hogyan tudnám ezt jol kiküszöbölni? vagy esetleg valami jó kapcsolási rajzot nem tudnátok adni hogyha itthon lehet ilyet csinálni!

előre is köszi!!


kedd ápr. 19, 2011 17:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
I_M_I
Idézet:
Ha már játszatsz csináld úgy, hogy az RCAt középen vidd el. pl a "kardánalagút" oldalán. ott az ívben szépen el tud simulni az RCA kábel annak veszélye melett, hogy túsarkuval széttaposnák. Persze mindez a kasznin, a padlószőnyeg alatt végigvezetve.

Ezt a mostani autómnál elég nehéz megoldani, de lehet, hogy szétbombázom, de ott is sok kábel futkos(ablakemelő, köszpontizár elektronikától-től, stb.).


Idézet:
Aztán a fejegység testjét ne az ISO csati adja, mert az a kábel túl sok mindent táplál mire elér a kaszniig, vagyis a test pontig. így sokminden meg tudja emelni potenciálját és sok zajjal tudja teleszórni.
Vezesd le egy külön kábellel a testet a kasznihoz minél rövidebb kábellel.

Ez természetesen így van. Aksitól jön be mindkét szál. Van egy zavarszűrő is (LC) a fejegység előtt.

Idézet:
Erősítő háza ne érjen közvetlenül a kasznihoz! Tehét itt vigyázni a csavarokkal. Csak a testkábel legyen lekötve minél rövidebb kábellel.

Ezen lehet vitatkozni, hogy a testet a kasztniról, vagy az akkuról érdemesebb e vinni, én kipróbáltam, az akkutól hozott testkábellel kevesebb a feszültség veszteség. És mivel a fejegység és az erősítő is a saruktól jön(spéci sarukról) így az egypontos csillag táplálás teljesül. Az erősítő nem ér sehol fémhez természetesen (fennt van a mélyláda "polcán" (ami direkt neki készült).)

Ezenkívűl az erősítő 12V-os kiszolgáló részeinek külön vezeték van hátrahozva az akkutól, és erről egy DC-DC "9...14V"->14V konverter megy, hogy a FET-ek mindig megkapják megfelelő gate feszültséget. Az erősítő 10V-nál is leadja amit kell, anélkül, hogy a FET-ek elmelegedhetnének(ami nem a borda méretétől, vagy bármilyen ventillátortól függ ilyenkor). Az akkura azért vigyázok(min11V), de lüktetve biztosan lemegy néha 10V-ra, mint indításkor.
Az erősítő tápjai teljesen leválasztottak.
Ezek miatt gondolom azt, hogy a zavarjelet az RCA szedte össze a segédtáptól és a többi kábelkötegtől, ami gyárilag a bal küszöbben fut. A jobb oldalon vittem a tápkábeleket, ott kellet volna a segédtápot is, bár lehet, hogy nem csak az a ludas.

Nincs sok hajtóerő a szerelgetésre most, mert elhiheted, hogy ilyen csend soha nem volt autóban! :) Tegnap elég kemény zenélés mellett a tekercseim max60fokosak voltak(sokkal hidegebbek, mint a generátor maga!) Nincs ok a küzdésre! :)


[/quote]


kedd szept. 26, 2006 5:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 226
Hozzászólás 
Ha már játszatsz csináld úgy, hogy az RCAt középen vidd el. pl a "kardánalagút" oldalán. ott az ívben szépen el tud simulni az RCA kábel annak veszélye melett, hogy túsarkuval széttaposnák. Persze mindez a kasznin, a padlószőnyeg alatt végigvezetve.

Aztán a fejegység testjét ne az ISO csati adja, mert az a kábel túl sok mindent táplál mire elér a kaszniig, vagyis a test pontig. így sokminden meg tudja emelni potenciálját és sok zajjal tudja teleszórni.
Vezesd le egy külön kábellel a testet a kasznihoz minél rövidebb kábellel.

Erősítő háza ne érjen közvetlenül a kasznihoz! Tehét itt vigyázni a csavarokkal. Csak a testkábel legyen lekötve minél rövidebb kábellel.

(persze vannak akik mindkét kábelt az aksitól viszik, de azok sincsenek jobb esetben :lol: )


hétf. szept. 25, 2006 19:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Tehát nem csak a generátor okozza a zajt

Ez lehet, de akkor nekem nem a földhurok okozta a zajt, hanem a segédtáp kábel közelsége az RCA-hoz. Ha lesz elég erőm kipróbálom, hogy az volt e.

Idézet:
És az a durva, hogy a csúcs fejek között is óriási a különbség ilyen típusú zavar érzékenység szempontjából.
pl bent van "A" gyártó felső kategóriás feje majd beteszed a "B" csúcs fejegységét és sípol mint a fene.

Szép dolog az elektronika

Hát igen! :)


hétf. szept. 25, 2006 14:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 226
Hozzászólás 
watt írta:
Egyébként érdekes, hogy a zavarjelet próbáljuk elnyomni, ahelyett, hogy magát a zavarjelet szüntetnénk meg!? Én ez utóbbit tettem.


igen de pl. a CAN buszos rendszerek folyton dumálnak és szórják tele zajjal a környezetet. De ugyanígy a controllerek, injector......
Tehát nem csak a generátor okozza a zajt

Watt írta:
I_M_I írta:
Gyakori probléma pl: a fejegység RCA kimenet fölfólia szakadása, amit egyszerű ellenállás mérővel ki lehet mérni. De lehet erősítő bemeneti föld hiba is, ill. rossz táp- föld is.

Ez furcsa. Egy jó minőségű fejegység, ill erősítő kimenete földfüggetlen. Az enyémek is azok...


És az a durva, hogy a csúcs fejek között is óriási a különbség ilyen típusú zavar érzékenység szempontjából.
pl bent van "A" gyártó felső kategóriás feje majd beteszed a "B" csúcs fejegységét és sípol mint a fene.

Szép dolog az elektronika :lol:


hétf. szept. 25, 2006 13:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
-soha ne vidd az RCA kábelt táp kábel közelében!(keresztezés esetleg, de 90 fokban)

Van egy segédtápom ami az RCA-k mellett fut. Nem sok áram folyik rajta, de lehet hogy ez okozza a bajt. Már csak azért is megnézem, hogy ez-e! (igaz le kell bontanom a fél autót miatta megint...)

Egyébként érdekes, hogy a zavarjelet próbáljuk elnyomni, ahelyett, hogy magát a zavarjelet szüntetnénk meg!? Én ez utóbbit tettem.

Idézet:
Gyakori probléma pl: a fejegység RCA kimenet fölfólia szakadása, amit egyszerű ellenállás mérővel ki lehet mérni. De lehet erősítő bemeneti föld hiba is, ill. rossz táp- föld is.

Ez furcsa. Egy jó minőségű fejegység, ill erősítő kimenete földfüggetlen. Az enyémek is azok...


hétf. szept. 25, 2006 5:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 226
Hozzászólás 
Pdenes barátomat idézte nemrég egy másik szakmaközeli:

"Távgyógyászat: nemigazán hiszek benne, főleg nem ebben a szituban, de próbálok néhány tanácsot adni.
-az összes tünet, amit leírtál, tipikus földhurok probléma.
-a megoldás a földelési pontok helyes megválasztásában van.(na ezt qrva nehéz látatlanul és "hallatlanul")
-soha ne vidd az RCA kábelt táp kábel közelében!(keresztezés esetleg, de 90 fokban)
-ha az akkutól viszed a minuszt is, akkor csavart érpárt kell képezni a tápkábelekből!(min. 8 csavarás méterenként)Egyébként nekünk még nem kellett ilyet alkalmaznunk,legalábbis nem zavarelhárítás miatt.
-további zavarcsillapítást érsz el, ha a hangszóró kábellel ugyanezt a csavarást vagy kettőnél több ér esetén fonást alkalmazod.
-ha többszörös árnyékolású az RCA kábel, akkor a külső árnyékot csak a forrás oldalon szab' földelni!
-az erősítő földelése nagyon kritikus, nem mindegy, hogy a pozitívhoz és az RCA-hoz képest milyen irányból halad az erősítőhöz!(Írtad,h az ülés alatti helyzetben forgatva az erősítőt, változott a zavarás is: azért mert a mozgatással változott a kábelek egymáshoz viszonyított helyzete is.)( erre nincs ökölszabályos megoldás)
-nagyon fontos a jó kontakt MINDEN el. kötésnél, csatlakozónál.
-a fentebb leírtak egyaránt érvényesek generátor és gyújtás zaj esetén is.(a gen.zaj annál nagyobb, minél nagyobb a terhelés a generátoron.)
-ha végképp nincs megoldás (ilyen nincs), akkor tüneti kezelésként "földhurok felszakítót" használj, de ez minőségi romlást fog okozni sok szempontból


Szevasztok !

Már régen írtam, de azért lelkesen olvasom mindig a legfrissebb értekezéseket.A generátor zaj Amti-nak is gond, ezért írok még néhány gondolatot ezzel kapcsolatban.
A generátor zaj földhurok esetén okoz gondot. A földhurok többféle eredetű is lehet. A leggyakoribb eset az, amikor az RCA jelkábel a táp(+12V) kábel mellett vagy közelében halad. Szélsőséges esetben néhány cm-nyi is elég a problémához. Elsősorban a kábelek fizikai közelségének megszüntetésével lehet ellene védekezni, ill. a "zavarvédett" csavart érpáras RCA és hangszóró kábelekkel. Egyes esetekben az ún. "irányított" RCA kábel is segít.
A másik gyakori hiba (ami az elsőböl következik) az alkalmazott eszközökben (fejegység, erősítő, antenna, DSP, stb)lévő földelési hiba . Pöde módszere ennek a hibának a feltárására nagyon jó. Gyakori probléma pl: a fejegység RCA kimenet fölfólia szakadása, amit egyszerű ellenállás mérővel ki lehet mérni. De lehet erősítő bemeneti föld hiba is, ill. rossz táp- föld is.
Ha egyenáramú potenciál különbség van a két összekötendő eszköz között, akkor szinte kötelező a gen. zaj megjelenése.

Sajnos interneten, telefonon keresztül elég nehéz a diagnosztizálás, de műhelyünkben szívesen segítek bárkinek."


vas. szept. 24, 2006 19:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 226
Hozzászólás 
Watt,
Nekem is volt már jó rendszerem ami egy kis módosítás után "sípolós" lett.

Nem egyszerü feladat, de meg lehet csinálni. Azért az öreg szakik tudása sokat segít. Nekem is az segített, hogy csend legyen az autóban járó motor melett is..

de legyen egy példa egy barátomé: Nálla végülis az antenna hozta be a zavart a rendszerbe. Elég sokat próbálkoztunk vele, de tökéletesre nem sikerült kiszedni a zajt, makd valaki rájött a hiba okára (arra már nem emlékszem, hogy ki és hogyan és mi lett a megoldás).


vas. szept. 24, 2006 19:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
SPafi
Idézet:
Kicsit furcsa a tekercsek bekötése, a két fél mágneses tere nem adódik össze.

A tekercs úgy van tekerve, hogy a mágneses irány egyirányú. Lehet, hogy a rajzon úgy tűnik. hogy a vég a véggel van összekötve? A képen látszik a menetirány?


vas. szept. 24, 2006 17:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
I_M_I
Idézet:
A normális szakemberek meg tudásuk alapján végignézik a rendszert és megszüntetik a földhurkot.

Egyetértek. De hidd el, hogy több napot kerestem a megoldást, de nem sikerült földhurkot találnom. Tökéletesen "csendet" én még egy autóban sem hallottam(amiket eddig hallottam!), az előző kocsimban is volt zaj, de jelentősen kevesebb, ugyanezzel a szerkóval. Ez a megoldás szinte tökéletes.


vas. szept. 24, 2006 17:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
SPafi
Próbáltam egy tekercsel(ezen a magon is), nem volt jó. Próbáltam permaloy toroid trafóval, 70menettel, nem volt jó. Hiperszillel nem próbáltam, de szerintem a toroidtól nem sok a difi.

A tekercs bekötésénél úgy gondoltam rá mint két különálló tekercs. Jogos a felvetés, hogy ez nem az, a mag csatolása miatt. Még is ez volt az egyetlen megoldás, ami a zajt megszüntette. Szerintem légrés miatt lett ez a megoldás a jó. A másik meg az, hogy a akku kicsi belső ellenállása miatt hiába teszek kondit, semmit nem ér. A két tekercs közötti kondi nélkül nem ér semmit a két tekercs a végére tett a 10e-es kondival.

A varisztort hova gondoltad, a generátorhoz a diódák védelmére?

Visszarugások akkor lehetnének, ha impulzusszerű terhelés érné a tekercset. Ez nem nagyon fordulhat elő, mert az akku elég kicsi beléső ellenállású ahhoz, hogy ne engedje a feszt meredeken változni. A generátor pedig a 3fázisú lüktető egyennel nem nagyon engedi el a tekercset, és a köztes kondi is megfogja a lengést. Te másra gondoltál?

Ma elég sokat mentem vele, igaz nem zenéltem nagyon, csak a világítás és a ventillátorok, na meg a gyújtás evett kb 30A-t a zeném kb 10-et. Ez össz 40A kb. A tekercs kb. 40-60°C -os volt egy hosszabb út végén, ami tökéletes.


vas. szept. 24, 2006 17:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: Biztos az a megoldás?
I_M_I írta:
A generátorral is lehet baj, de ott általában a tönkrement kondik okozzák a től nagy mértékű zajt az elektromos rendszerben. Ekkor jön a generátor felújítás. kefe és kondicsere.
Biztos én vagyok a maradi, de generátorban hol van kondi :?:


vas. szept. 24, 2006 10:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Kicsit furcsa a tekercsek bekötése, a két fél mágneses tere nem adódik össze. Viszont azért csatolásban vannak, így a jobb oldali kondit kikötve természetes, hogy a zavarfesz áttranszformálódik. Két különálló tekerccsel kevesebb menet is elég volna, sőt talán egyetlen tekercs is elég lenne egy elkóval. Ha van kis hipersil magod, azzal nagyon jó tekercs készíthető.

Vagy pl. lehetne ezt a két magot háttal összefordítani, és úgy rátekerni 1*35 menetet. Ennek kb. akkora induktivitása lenne, mint a mostani 2*35 menetnek, de kisebb ellenállása.

A biztonság kedvéért én azért betennék egy varisztort, vagy hasonló dolgot túlfesz ellen, mert egy LC tag lengeni is szokott!


szomb. szept. 23, 2006 23:00
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 226
Hozzászólás Biztos az a megoldás?
Most néztem rá a topicra.

először is a problémát szeretném tisztázni!

Tehát az volt a probléma, hogy a fordulatszámmal arányosan a sípoló hang hallatszott a rendszerben?

Ez alap probléma az autohifi építésben.

Az amatőrök meg a nagytudású szakik egyzserüen berakják a földleválasztó trafót.
A normális szakemberek meg tudásuk alapján végignézik a rendszert és megszüntetik a földhurkot.

A generátorral is lehet baj, de ott általában a tönkrement kondik okozzák a től nagy mértékű zajt az elektromos rendszerben. Ekkor jön a generátor felújítás. kefe és kondicsere.

De visszatérva a normális megoldásra: meg kell szüntetni a földhurkot.


szomb. szept. 23, 2006 21:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Ezt kipróbáltam és működik. Nagy áramnál kicsit melegszik, de nem vészes. A második 10euF-os kondi nélkül a gyújtás zaja behallatszik.
A zaj teljesen megszűnt.
A rajz veszettül bonyi, nem is ez a nehézség benne, hanem a méretezése. (Néha 70A-folyik rajta)

Kép

És egy kép róla:
www.wattmep.tvn.hu/public/genzavszur/genzavszur.JPG

Ha valakinek van jobb ötlete, ne tartsa magában!


szomb. szept. 23, 2006 20:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Én azt gondolnám, hogy nem az leválasztással van a gond. Egy elemes cucc teljesen leválasztottnak számít, még is a zaj hallható. Nem nagyon, ez igaz, de hallható. Az is érdekes, hogy ha a szabadon hagyott RCA végeket kézzel megérintem, akkor a zaj megjelenik. Az az érzésem, hogy a generátor árama keltette zaj az egész kasztnin megtalálható, nem sikerült megszüntetni kábel elrendezéssel, szimmetrikus bemenettel, leválasztott táppal stb.

A generátor zavarszűrésére félig kész van egy megoldás, nem sokára felrakok képeket, rajzokat..


szomb. szept. 23, 2006 20:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én hátul, az erősítőnél tettem be 2 db leválasztó trafót. A legjobb a telefonokból kiszedett 600 ohmos vonali leválasztó trafó. Ha nem nagy a jel, átviszi a teljes hangfrekis sávot. Ha vki fél tőle, h nagyon rontja a minőséget, próbáljátok ki. De hajtani tényleg nem szabad több voltos jellel.


szomb. szept. 23, 2006 8:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Ahogy nézem jól elvagyok itt egyedül, de nem bánom akkor elmondom, hogy nem jött be a leválasztás. Sőt! Ha az erősítő bemenetére nem dugok kimenetet, akkor nincs sípolás, ha rádugok akkor van, akkor is ha az egy elemes kütyü(mp3) A zajt az RCA kábel szedi össze.

Ma még arra volt időm, hogy egy bazi nagy tekercset rákössek a generátor után. Az eredmény néma csend. A gond csak az, hogy a tekercs hatalmas, és nem bír 75A-t.


pén. szept. 22, 2006 20:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
A belinkelt kapcsolásról pedig annyit, hogy minden bizonnyal SG-vel oldom meg, mert túl sok macera lenne a jelek szimetriáját,kitölését az 555-ökkel belőni. Kár, mert jó lett volna egyszerűbben(azért kipróbálom, mit csinál ezzel a meghjtással, legfeljebb hamar elfelejtem. Láttam már két tranyós oszcival meghajtott DC-DC konvertert és működött, telítés ide-oda...


pén. szept. 15, 2006 4:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Kapcsolótápos topicból áthozva a témát..:
potyo
Idézet:
Bár az RX8-ban alapból 100A-es van, de akkoris.

RX8? Nem vagy kispályás!

Nekem 75A-es a gencsi és azért nem tudom stiften hallgatni, hogy ez gondot okozzon. a másik, hogy nem a generátor tehet róla, hogy a lüktető egyen zavart okoz. Sok autóban ezt a jelet használják a fordulatszámmérőhöz, tehát ez nem egy hiba, csak állapot.


pén. szept. 15, 2006 4:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
A kapcsolós tápos topicba is betettem, (bár ott inkább laptop táplálás miatt), szóval valami ilyesmire gondoltam. Ma kipróbálom ha lesz időm, de elvileg mennie kéne simán. Csak 2A kell, azt meg egy pár cm-es toroidból is tudja. Esetleg PC táp vasa. meglátom.. Áramvédelmet is tervezek, simán egy tranyóval a resetre egy áramfigyelő ellenállás+tranyóról...
www.wattmep.tvn.hu/public/auto_fej_izo/ ... _12_12.GIF
(nem ez lett megépítve(ez lett www.wattmep.tvn.hu/public/auto_fej_izo/ ... izoSG1.GIF), de nem a táp leválasztás a megoldás..)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára .watt szomb. szept. 23, 2006 21:02-kor.



szer. szept. 13, 2006 7:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Mennyire lenne túlzás egy 12V-os kapcsüzemű leválasztó építése a fejegységnek? Nekem kb. 2A-t fogyaszt, mivel nincs benne végfok, meg ha lenne sem használnám. Ezzel teljesen zavarmentesség lehetne tenni a kört.


kedd szept. 12, 2006 10:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Nincs az a hosszú szabi, amelyik véget nem ér egyszer...

Nekem mondod? Én is ezen a héten hétfőn kezdtem meg a hónap pihi után a melót! Együtt tudok érezni veled! :)

Idézet:
Holnap benézek a rábásokhoz, maradt e nagyáramú zavarszűrő valahol a fiók alján. Ha siker koronázza a keresést, a hogyan továbbot privibe megbeszéljük.

Ezt nagyon köszönöm, még akkor is, ha nem találsz kondit!


csüt. aug. 24, 2006 22:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás zavarszűrés
Üdv mindenkinek!

Nincs az a hosszú szabi, amelyik véget nem ér egyszer...
Hazaérve átolvastam a fórum számos cikkét.
Watt kolléga! Az általam javasoltakat némileg kiegészítve a következőket tudom neked mondani.
A diódahibák nagyon durva esetben az akku lemerülését, kocsi kigyulladását szokták okozni. Ez a hiba viszonylag könnyen ellenőrizhető...Erre szokták az autóiparban az " egyenáramulag " jó ill. rossz kifejezést használni. Nagyon sok esetben találkoztam a tiédhez hasonló nyűggel. A diódák belső ellenállása változik meg az idők során, ez okozza a problémákat. Volt olyan esetem, hogy hőlégfuvó segítségével tudtam csak az ügyfél által elmondott hibát előidézni... Ha tisztességesen megmelegedett a generátor volt hibajelenség, különben nem. A gondot a diódahíd cseréje oldotta meg, vagy az említett zavarszűrő kondi. A kondis megoldástól nem kellene félned, lévén igen masszív felépítésűek. A hadsereg minden hiradós kocsijában bent volt gyárilag ez a fajta zavarszűrő, még a nagyáramú dinamók esetében is kifogástalanul ment!
Holnap benézek a rábásokhoz, maradt e nagyáramú zavarszűrő valahol a fiók alján. Ha siker koronázza a keresést, a hogyan továbbot privibe megbeszéljük. Azért a feltételes mód, mert jelenleg nem készülnek olyan kocsik amiben ezek rendszeresítve voltak....
További jó munkát!


csüt. aug. 24, 2006 16:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
potyo
Azt mondod, hogy egy kondi a generátordiódák után a tekercs előtt impulzusban terhelné a generátort? Elvileg szinusz jel van ott a diódák előtt, én úgy gondolnám nem okozna gondod a kondi.
Épp most gondolkodom, hogy miből tekerjem. Van egy kevés hegesztőtarafó zsinórom. A mag is kérdéses. Kell e egyáltalán és ha igen akkor mekkora? Hiperszilre gondoltam, van egy 2-300W-os nem túl nagy. Ráfér vagy 40 menet az említett zsinórból talán. Az meg lehet kevés.
Néztem a generátort, nem vastagabb a vezetéke 1-1,5mm-nél. De talán az jobban hűl. Végül is kettes drótból is megpróbálhatom, legfeljebb leég. Nagyobb baj nem származhat, csak visszajön a halk sipolás. Szerinted leég?


csüt. aug. 17, 2006 17:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Én a tekercset támogatnám, még ha nem is apróság lesz. A kondenzátor miatt igen durva áramtüskék fognak jelentkezni, amik a diódáknak sem tesznek jót, valamint újabb zaj forrása lehet.


csüt. aug. 17, 2006 15:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Potyo
Milyen igazad van. Ezt teljesen benéztem. Na mindegy.

Szóval valóban a lüktető egyent kéne akkor egyengetni.

po la
A hang nem akkora, hogy hibát sejtetne, de rámérek. Egy diófa hiba simán látszik a szkópon elvileg, ha jól sejtem.

Egy kondi azért nem lenne elég szerintem, mert az akkunak olyan kicsi a belső ellenállása, hogy egy kondi ezen nem sokat segítene. Egy tekercs viszont annál inkább. Még kondi sem kéne, talán a diódák után(tekercs előtt) biztonság kedvéért egy 10e mikrós.... Viszont a tekercs emberes kellene legyen, mert töltő áram elvileg max 75A. Ez sem lesz egyszerű. 2-es cuz el se bírja, talán duplán. El is kéne férjen! :)


csüt. aug. 17, 2006 15:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás zavarszűrés
Üdv Watt!

Most éppen szabin vagyok egy türhetetlen minőségű közösségi gép előtt ülve a következőt tudom neked mondani.
A kefék keltette zajt az akku elég jól kiegyenlíti. Ilyen esetben a generátor diódasor szokott döglődni. Egyenáramulag rendben van, töltéshibát nem okoz, de az egyenirányítás zaja már jelentkezik. Köss egy szkópot a gen. kimenetére, és nézd meg a jel hullámosságát. Majd terheld meg a generátort és nézd meg ebben az állapotban is. Nagy eltérés esetén diódasor csere esete foroghat fenn...Ha nem akarsz rá ennyit költeni, irány a bontó! A 126-os P Fiat dinamóján gyárilag van egy többmikrós valódi áteresztő kondi. A gen. töltővezetékébe kötve a hiba meg szokott szünni! (ez egy robosztus kivitelü, strapabíró kondi direkt autós ill katonai célra )
Sok sikert, majd jelentkezem


csüt. aug. 17, 2006 13:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Most lehet, hogy én értek itt valamit félre, de a kefék szikrázása inkább függ a fordulatszámtól, mint a terheléstől. Másrészt ott nem a töltőáram folyik, így nem értem, mit akartok szűrni. Nem inkább a háromfázisú, egyenirányított áram lüktetését akarjátok szűrni? Léteznek kefe és csúszógyűrű nélküli generátorok, ha mégis a szikrázás a gond. Aki már ennyire belemászik, annak szerintem megérné beszerezni egyet, márcsak az élettartam miatt is. Amíg a csapágy nem kopik ki, addig csak a port kell kifújni néha.
Idézet:
Első körben egy nagyáramú tekercsre gondoltam sorba a töltő vezetékbe, csak félek, hogy induktív lökéseket okozhatna, ami tönkretenne valamit(diódákat, esetleg mást az akkun túl). Ez az aggályom indokolt?
Szerintem nem. Ha a tekercs árama megszakad, a diódákra nem tud záróirányban visszajutni a feszültség. A másik oldalon meg az akksi elég durva tüskéket el tud nyelni.


szer. aug. 16, 2006 22:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
atta
gondoltam.
Én viszont a generátortól jövő vezetékbe gondoltam belepartizánkodni egy nagy tekerccsel. Ezzel vannak kósza aggájaim...


szer. aug. 16, 2006 20:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 228
Hozzászólás 
watt írta:
Idézet:
Az én autómban egy PI aluláteresztő szűrő van 100uF + induktivitás(ok) + 220uF + biztosíték - az egész egy fekete dobozban

Ez neked a generátor után az aksi előtt van? Azt hiszem nem, inkább a magnód előtt az akku után ugye?


aksi után, aksi és magnó között.


szer. aug. 16, 2006 20:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
watt írta:
Idézet:
Szerintem ez Watt-nál már a nyugalmi áramtól elfüstölne

Neked van valami ilyesmi a gépben? (ha jól emlékszem Te is nagyzenés vagy! :) )


Nincs nekem semmi ilyen, csak egy külön generátor és akku a zenének :) Meg én különben sem kW-okkal döngetek :)


szer. aug. 16, 2006 17:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Szerintem ez Watt-nál már a nyugalmi áramtól elfüstölne

Neked van valami ilyesmi a gépben? (ha jól emlékszem Te is nagyzenés vagy! :) )


szer. aug. 16, 2006 16:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Az én autómban egy PI aluláteresztő szűrő van 100uF + induktivitás(ok) + 220uF + biztosíték - az egész egy fekete dobozban

Ez neked a generátor után az aksi előtt van? Azt hiszem nem, inkább a magnód előtt az akku után ugye?


szer. aug. 16, 2006 15:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 228
Hozzászólás 
Tab120L írta:
atta írta:
Szia Watt

Az én autómban egy PI aluláteresztő szűrő van 100uF + induktivitás(ok) + 220uF + biztosíték - az egész egy fekete dobozban [szerintem mH nagyságrendű a tekercs a méretéből adódóan - kb. akkora mint egy 1.5 VA - es EI trafó] (nem tudom, hogy gyárilag vagy valaki beletette, mert használtan vettem)


atta


Szerintem ez Watt-nál már a nyugalmi áramtól elfüstölne :P


:)

Nekem csak egy rádiós cd fejegység van. Kb. 1-2W fogyasztás....


szer. aug. 16, 2006 15:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
atta írta:
Szia Watt

Az én autómban egy PI aluláteresztő szűrő van 100uF + induktivitás(ok) + 220uF + biztosíték - az egész egy fekete dobozban [szerintem mH nagyságrendű a tekercs a méretéből adódóan - kb. akkora mint egy 1.5 VA - es EI trafó] (nem tudom, hogy gyárilag vagy valaki beletette, mert használtan vettem)


atta


Szerintem ez Watt-nál már a nyugalmi áramtól elfüstölne :P


szer. aug. 16, 2006 15:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 228
Hozzászólás 
Szia Watt

Az én autómban egy PI aluláteresztő szűrő van 100uF + induktivitás(ok) + 220uF + biztosíték - az egész egy fekete dobozban [szerintem mH nagyságrendű a tekercs a méretéből adódóan - kb. akkora mint egy 1.5 VA - es EI trafó] (nem tudom, hogy gyárilag vagy valaki beletette, mert használtan vettem)


atta


szer. aug. 16, 2006 15:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás Autó generátor zavarszűrő
Alap gond, hogy egy autóhifi esetén a megterhelt akkut tölteni igyekvő generátor szénkeféi zavart okoznak, amit igen nehéz kiszűrni. Nekem sem sikerül egyelőre,(bár még csak a kábelezés elrendezéseit, és a földhurkokat próbálgattam).
**potyo ráderített a nyílvánvalóra, hogy nem a szénkefék miatt van a zaj, hanem a változó frekvenciűjú(fordulattal arányosan) 3fázisból egyenirányított lüktető egyentől :oops: ** (jav)

Milyen megoldások lennének a generátor töltő áramának megszűrésére?

Első körben egy nagyáramú tekercsre gondoltam sorba a töltő vezetékbe, csak félek, hogy induktív lökéseket okozhatna, ami tönkretenne valamit(diódákat, esetleg mást az akkun túl). Ez az aggályom indokolt?

:?: :idea: Tx!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára .watt csüt. aug. 17, 2006 15:07-kor.



szer. aug. 16, 2006 12:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 38 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség