Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. jún. 07, 2024 3:33



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!

Roberto fiam! a gépkocsikban használatos generátorok hatásfoka konstrukciótól függően 75-85%. Függ a gerjesztés módjától, a mágneses ellenállástól (ebben az esetben a légréstől, ez viszont csapágyazás függő...) valamint a generátor hőmérsékletétől.
Potyo mint leendő, vagy már tényleges villamosmérnök ezt tanulta.
És ami fontosabb úgy látom tudja is!
Ami a generátor lekapcsolását illeti nem kéne kitalálni a langyosvizet...
A gerjesztés lekapcsolását 1975-ben alkalmaztam először az akkori balatoni kalandozásaim alatt egy 127-es fiat típuson.
Azóta eltelt egy kis idő, elszaggattam néhány kocsit, de ezt a módszert mindig beépítettem, főleg hosszú utakon használható eredményesen.
A mai mikrokontrolleres technikát felhasználva készítenek az akkusarura ráépített un. akkumenedzser áramkört. Ez minden esetben a kivánt értéküre állítja a töltést, mert tartalmaz egy digitális fesz. szabályzót is...

Remélem azért nincs harag.


hétf. szept. 01, 2008 20:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A generátor 85%-át mérted, vagy emésztőszervre történő fizikai energiaközlés hatására jött létre?


hétf. szept. 01, 2008 19:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Opto írta:
De amit ezzel az idétlen napfénynél is kötelező tompított használattal elpufogtatunk az sem semmi.
Szerintem biztos van 1l többletfogyasztás 100km en ként. Ha bele gondolok mit jelenthet ez országos szinten......
Sokfelé találkozom ezzel a marhasággal, hogy a tompított fény mennyi többletfogyasztást okoz. Amikor egy mondat úgy kezdődik, hogy szerintem biztos, akkor már látom, hogy az illető meg sem próbálta végiggondolni, csak terjeszti a hisztériát.

Nézzük csak: két fényszóróizzó+helyzetjelzők, kb. 120W. Hozzátéve a generátor 85% körüli hatásfokát, adódik 140W, lóerőben kifejezve 0,18LE. Ha ez 1 liter plusz fogyasztást jelentene, akkor egy hat litert fogyasztó autó motorja 90-100-as tempónál kb. 1LE folyamatos teljesítményt adna le, amit remélem senki sem hisz el. 100km/h-hoz úgy 30LE körüli folyamatos teljesítményre van szükség. Aránypárt felállítva a tompított fény nagyságrendileg 0,3dl fogyasztásnövekedést jelent. Ez összemérhető a nem megfelelő nyomású gumik miatti fogyasztánövekedéssel. Viszont van sok barom, aki nem kapcsolná be esőben, ködben sem a tompított fényt, csak esetleg a helyzetjelzőt. Na az ilyenek miatt kell kötelezően bekapcsolva tartani, mert a lámpa nem mindig arra szolgál, hogy mi lássunk, hanem gyakran arra, hogy (jobban) látszódjunk :!: :!: :!: Én maximálisan az mellett vagyok, hogy maradjon kötelező a tompított fény, mert tudom, hogy mennyivel messzebbről észrevenni egy kivilágított (főleg ha szürke) autót szakadó esőben, mint egy kivilágítatlant.

Ha viszont a két piros lámpa között nem gyorsulna mindenki 90-re, majd nyomná tövig a féket, az valós megtakarítást jelentene országos szinten úgy üzemanyagban, mint fékbetétbe. Nem beszélve a klímáról, és hasonlókról.


Ja és vettem 140/100W-os fényszóróégőket, hátha az már két literrel is megnöveli a fogyasztást 100 kilóméteren. :mrgreen: Sőt, még be is állíttattam a fényszórókat, hogy senkit se vakítson el. Nemis szoktak szembevillogni, csak akkor, ha rendőr van a közelben :twisted:


hétf. szept. 01, 2008 17:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Szinte elhanyagolható a gépjármű 5-20kW-os menetellenállásához képest.
Menet közben a generátort kellene lekapcsolni, és megvizsgálni, van -e változás.
Egy 500W-tal haladó segédmotornál biztosan jól érezhetővé válna a 100W-os izzó.
Autónál 2x65W és 2x10W már 150W, ezzel egy elektromos kerékpár 20-szal suhan.
Azon is gondolkodtam,hogy dok pótakkut szerelek az autóba.Gyorsulgatni nem szoktam,autózni úgyis kell,viszont a feltöltött pótakkukról otthon lazán működtethetném a kisebb fogyasztókat,és "motorféknél" egy generátor tölthetné az akkukat a fékbetétek koptatása helyett.


hétf. szept. 01, 2008 16:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Opto írta:
... Szerintem biztos van 1l többletfogyasztás 100km en ként. Ha bele gondolok mit jelenthet ez országos szinten......

Na neee. :o
A két izzó kb 0,1 kW-ot fogyaszt. A motor még csendes menetnél is lead 5-10 kW-ot. A többlet 1-2%. Az meg nem 1 liter. :shock:


hétf. szept. 01, 2008 16:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 16, 2004 17:50
Hozzászólások: 273
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Persze jobban örülnék a 2 liter/100km értéknek 70-80km/h-nál 50 helyett.
A belsőégésű motor az üzemanyag energiájának kétharmadát kiengedi a kipufogón, és a hűtőn.


De amit ezzel az idétlen napfénynél is kötelező tompított használattal elpufogtatunk az sem semmi.
Szerintem biztos van 1l többletfogyasztás 100km en ként. Ha bele gondolok mit jelenthet ez országos szinten......


hétf. szept. 01, 2008 16:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Persze jobban örülnék a 2 liter/100km értéknek 70-80km/h-nál 50 helyett.
A belsőégésű motor az üzemanyag energiájának kétharmadát kiengedi a kipufogón, és a hűtőn.


hétf. szept. 01, 2008 13:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Igen, de szsrobert nem is vár ettől nagy áttörést, csak mondjuk fél literrel szeretné csökkenteni a fogyasztását 100 km-en.
Ami nem elképzelhetetlen, hiszen arra hegyezi ki a motort, ahogy ő használja: ha 60-nál többet fogyaszt, akkor 50-el megy vele, ott legyen a fogyasztás minimuma.


hétf. szept. 01, 2008 8:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás Még mindig...
Üdv Mindenkinek!

A nyarat némi pihenéssel, és szakmai továbbképzéssel töltöttem.
Ez eddíg magánügy, egyéni szoc problem :)
A továbbképzés anyaga viszont a topikba illő.
A GM vendégeként néhány előadást végigültem, téma az uj idők autója.
A gyártók szerint az elektronikus vezérlés technikája, a katalizátor technika Gazdaságosan! már nem fejleszthető tovább...
Átmeneti fejlesztésnek tekintik a többfokozatú nyomatékváltók rendszerbe állítását. Itt 6-8 fokozatu váltókról van szó.(hátramenet nélkül)
A végső megoldást az üzemanyag cellában látják. Vezethettem ilyen gépkocsit. Az maga a csoda. Alig volt hangja, és gyorsult mint a gepárd...
A GM-GE közös fejlesztése indulásra készen van.
Amennyiben a kinai kormánnyal meg tudnak egyezni indulhat a bót.
Azt mondták ugyanis, hogy a gazdaságos gyártáshoz 10 milliós példányszámmal kellene indulni. Ennyit csak kinában ill indiában lehet piacra dobni.
Az előadó szerint nagy reményekre jogosít, hogy Oláh prof. beszállt a fejlesztésbe, továbbá, hogy az említett két országnak nincsen számottevő foszilis energiája...
Valahogy így lehet a fogyasztást csökkenteni.
Tudomásul kel venni, hogy a belsőégésű motorok hatásfoka annyi amennyi.
Mielőtt elkezdődne a tuti hatásfok fokozók konstruálása engedjetek meg egy megjegyzést.
Még soha nem sikerült MÉRÉSEKKEL igazolni a népboldogító konstrukciók fogyasztáscsökkentő hatásait.
Természetesen lehet itt ott néhány tizedszázalékot hozni a fogyasztáson, ezt már a gumik nyomásának pontos értéken tartásával is el lehet érni,
de ettől nagy áttörést várni botorság.
További szép napot.


hétf. szept. 01, 2008 7:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A 100-as benzin úgy jött képbe, hogy a 150-es hengernél megszűnik a kopogási hajlam, sokal jobban reagál a gázra, és negyed gáznál tud a motor 50-et harmad gáz helyett, valamint 10%-kal csökken a fogyasztás (2,77l 3,05-3,1l helyett).


vas. aug. 31, 2008 17:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Természetesen mindig ugyanazon az útszakaszon mérek.
1 liter üzemanyag a tankba, hajtás teljes motorleállásig, majd üres fokozat, és gurulás megállásig.Kilométerszámlálóról érték leolvasása.
Félgázon 70-75-nél 4,22l(24km 1 liter benzinnel).Rohadék ez a henger.Reszelek bele másik dugattyúgyűrűt, hátha az a baja.50- nél még nem húz,70-nél már nem tud többet.Hátszélben volt 95, de szembeszélben 50-et ment...
A 150-es henger 20 köbcentivel nagyobb, mégis ugyanezzel a karburátorbeállítással/lánckerékkel 5-ben 40től rángatás nélkül húz, félgázon 75-85 3,7 literes fogyasztás mellett.
Ha az új dugattyúgyűrűkkel sem csökken a 125-ös henger fogyasztása, olyan messzire hajítom el, hogy sose találjam meg.Visszateszem a 150-es hengert 125-ös fejjel.


vas. aug. 31, 2008 17:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Nem lehet ezt előre pontosan kiszámolni.
...

Házilag nem lehet kiszámolni.
A motornak sok működési paraméterét kellene figyelembe venni, amik egymásra is hatnak.
Ezért nem is lehet egyetlen paraméteren állítani, mivel az másokat is elállít.
Lehetséges, hogy egyik paraméterben egy apró változás sokkal jobban megváltoztat más paramétereket.
Csak próbálgatni lehet, aztán előbb-utóbb sikerül úgy belőni, hogy annál a motornál ami Te használsz, és hogyan Te használod, alacsonyabb legyen a fogyasztás. (De elképzelhető, hogy ha más vezetné a Te motorodat, akkor másképp kellene beállítani, hogy az ő által használt módon fogyasszon minimálisat; ami persze nem biztos, hogy ugyanakkora fogyasztás volna, mint a Te általad vezetett módon).

Egyébként hogyan méred a fogyasztást? Ugyanazon az úton lemotorozol 100 km-t?
Ha nem ugyanott mész, az már nem jó. Az útburkolat anyagától és minőségétől is függ a fogyasztás (ha bringáztál már földes úton meg aszfalton, akkor tudod a különbséget. És aszfaltból is van több fajta: simábbon könnyebb tekerni, érdesebben nehezebb.)
Függ a forgalomtól is: ha sokszor kell megállni, vagy araszolgatni kell dugóban, az többet fogyaszt, mintha egyszerre végig tudsz jönni.
Ezeket bizonyára tudod is, nem kioktatásként mondtam el, csak azért, hogy nehogy esetleg ne ugyanazt a fogyasztást mérd; mert szerencsétlen esetben egy jobb fogyasztásra az jönne ki, hogy rosszabb.

szsrobert írta:
... Vettem 100-as benzint 34x Ft-ért.1 literrel 28km...
...

Ez lehetséges lehet, hiszen a motor hatásfoka a másik fajta benzinre volt kihegyezve eddig.

Ha nincs elektronikus motorvezérlésed, akkor simán a tankolástól nem ér többet a nagyobb oktánszámú benzin (max. annyit, hogy nagyobb terhelésnél, ha a kisebb oktánszámú benzinnel már kopogott, az ezzel megszűnhet, és javul a hatásfok). Akkor kell állítani a gyújtásszögön is, hogy az üzemanyag nagyobb kompressziótűrését ki tudd használni. (Persze senki sem állítgat minden tankolás után, ez hülyeség így; de ha mindig ugyanazt tankolod, akkor érdemes ahhoz beállítani.)
A gyújtás akkor ideje optimális, ha még éppen a kopogás előtt jön.
A gyújtás a felső holtpont előtt picivel szokott történni (tehát a dugattyú még sűrít közben!), úgy időzítve, hogy a benzin-levegő keverék elkezd égni, először csak a szikra körül, aztán egyre nagyobb része ég el, halad benne végig a láng, és mire mind elég, az néhány milliszekundumba telik. Kezdődik az égés, halad a láng a levegő-benzin keverékben, nő a hő, nő a nyomás, és mire a dugattyú eléri a holtpontot, és éppen kezd lefelé mozogni, akkor kezd rá erőt kifejteni.
Ha korai a gyújtás, akkor a dugattyút előbb eléri az égés, mint ahogy a felső holtponton túljutott volna, persze a lendület viszi a dugattyút, de ilyenkor az égés erejével szemben dolgozik egy rövid ideig. Ezáltal lassul, veszít a lendületből. Ez elég erős ütés a dugattyúra, a hajtókarra, a főtengelyre, a csapágyakra és a hajtás részeire, hallani lehet, hogy kopogni, csilingelni kezd a motor. Ez káros a motorra, csökkenti az élettartamát, és romlik a működés hatásfoka (több benzint eszik ugyanannyi munkához)

Ha későn jön a gyújtás, akkor meg későn gyullad be a hengerben a benzin-levegő keverék, és a teljes kihasználható energia egy része elveszik, hiszen kisebb a kialakult nyomás, mert nagyobb a tér: a dugattyú közben lefelé mozdult. Másrészt nem a dugattyú teljes útján gyorsítja a dugattyút, az út első darabját csak a lendület miatt teszi meg. Ezáltal szintén romlik a hatásfok (vagyis több benzin kell ugyanahhoz a munkához).

Lehet, hogy a 100-as üzemanyag gyorsabban ég, mint amit előtte tankoltál, és kisebbre kell állítani a gyújtásszöget. Ilyenkor hallani is, hogy kopog a motor, de persze nem alapjáraton, hanem nagyobb terhelésnél, vagy nagyobb fordulaton.

szsrobert írta:
... Nem baj, holnap kihajtom a belét.Hátha akkor is 3-at eszik. :D
...

Elvileg a középső fodulattartományban a legnagyobb a teljesítmény.
A hatásfok is itt optimális valahol. Persze ez nem biztos, mert lehet, hogy a teljesítmény növekszik --most csak mondok egy számot-- 10%-al, a fogyasztás meg nő ehhez 20%-al.
De azért szerintem valamiféle korreláció van a teljesítmény és a hatásfok között.
Elméletileg legalábbis. De aztán az elmélet sokszor nem ugyanaz, mint a gyakorlat.


vas. aug. 31, 2008 10:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Nem lehet ezt előre pontosan kiszámolni.
Vettem 100-as benzint 34x Ft-ért.1 literrel 28km... :(
Felidegesít ez a motor.
Nem baj, holnap kihajtom a belét.Hátha akkor is 3-at eszik. :D


szomb. aug. 30, 2008 16:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
SP2:

tehát egy logikai láncszemet kihagytál: kevesebbet fordul, kevesebb szjvóütem van, de magyarázatod szerint azért fogyaszt mégis többet a motor, mivel jobban nyomjuk a gáz, tehát a kevesebb szívóütemben is több üzemanyag bejutás van engedélyezve.

Amelyik hozzászólásomban ezt nem olvastad, ott lapozz feljebb 2 hsz-szel: "... a fojtószelep nyitottabb állásban van, és hiába ugyanakkora a fordulat, mint előző esetben, a nyitottabb szelepen át valamennyivel több levegő áramlik be, ami több üzemanyagot is szív be magával."

Efölött szsrobert is átsiklott --legalábbis az azt a hsz-t következő hosszászólása alapján erre gondoltam-- bizonyára mert túl hosszút írtam, és elveszett a mondanivaló a sok betű között.


szomb. aug. 30, 2008 12:30
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Meg fogom mérni 60-65-ös sebességnél is, de úgy gondolom, ott még magasabb lesz a fogyasztás.65-nél ugrásszerűen erősebbé válik a motor.
De hiába erősödik, ha ott 4 körül enne, 50-nél pedig csak 3.Akkor 50-nel használom inkább túrázni.
50-nél 2literrel, 60-70-nél 2,5 literrel már ki lennék békülve.De addig még sok a munka.
Valószínűleg eészen más kipufogót kell rá építeni.
Azt sem értettem igazán,hogy a kipufogószűkítő hatására akár 25-30-ról is ment 5ben,de a fogyasztása 60-nál semmit nem változott, ugyanúgy 3,3 liter volt.Dobtam is egy hátast.


szomb. aug. 30, 2008 6:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
SP2:

tehát egy logikai láncszemet kihagytál: kevesebbet fordul, kevesebb szjvóütem van, de magyarázatod szerint azért fogyaszt mégis többet a motor, mivel jobban nyomjuk a gáz, tehát a kevesebb szívóütemben is több üzemanyag bejutás van engedélyezve.


pén. aug. 29, 2008 22:07
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Az a legfurcsább, hogy 5-ben a motor 20%kal kevesebb fordulatot tesz meg azonos távolságon a 4-hez képest, mégsem kevesebb a fogyasztás.

Kevesebb fordulatot tesz meg, ez igaz, de nagyobb nyomatékot kell leadnia egy fordulaton.
Biztosan hajtottál már váltós kerékpárt: kisebb fokozatban könnyebb hajtani, de több kört kell pedálozni; viszont nagyobb fokozatban kevesebb kört kell pedálozni, viszont nehezebb hajtani.
Fentebb elég hosszan kifejtettem, hogy a fogyasztás nem csak és kizárólag a fordulatszámtól függ!

Az elvégzett munka a megtett fordulatok száma szorozva a nyomatékkal. Mindkét esetben (4.-ben és 5.-ben; sőt az összes többi fokozatban is!) ugyanannyi munka kell, hogy elmotorozz X km-t (ha a külső körülmények ugyanazok: pl. útviszonyok, szél, emelkedő-lejtő, stb.) Hiszen ugyanazt a motort meg saját magadat viszed ugyanolyan távolságra.
Azért más a fogyasztás ha más fokozatban mész a motorral, mert a belsőégésű motor hatásfoka (és teljesítménye) sok dologtól függ. Ezek egyike a fordulatszám. Ha nem így volna, akkor ugyanannyi benzint fogyasztana 4.-ben is, mint 5.-ben. Sőt, még 1-esben is! Az elektromos motoroknál viszont nagyjából így van, ott nem függ ennyire a fordulatszámtól a hatásfok.
Ez a gép 5.-ben 50-el rosszabb hatásfokkal üzemel, mint 4.-ben 50-el. Ezért a nagyobb a fogyasztás utóbbi esetben. De nagyobb fordulaton változik a helyzet, ez biztos. Amikor 4.-ben már az optimális fordulattartomány fölött pörög a motor, akkor 5.-be felváltva visszatér az optimális tartományba.

szsrobert írta:
Pedig az overdrive fokozatot épp ezért építik be: minden járműnél csökkenteni szokta az üzemanyagfogyasztást.

Persze, de mérd meg nagyobb fordulaton is.
A belsőégésű motor fogyasztása, hatásfoka és teljesítménye nagyban függ a fordulatszámtól és a terheléstől!
Fentebb írtad, hogy 3000-es fordulaton megy 50-el. Hogy adjon teljesítményt, amúgy is nagyobb fordulat kell neki, mert kicsi a henger űrtalma.
Főképp, ha picit kisebb fordulaton már rángat a gép, akkor abból tudni lehet, hogy ott nem jár már optimálisan a motorja. Próbáld ki picit nagyobb fordulaton is, hátha 4-5000 körül kisebb lesz a fogyasztás.

Ötlet:
Az, hogy kisebb fordulaton rángat, azért lehet mert a kisebb lökettérfogatú motor kisebb szívóerővel bír, és elszegényedik a keverék. Nem tudom, milyen a karburátor. Érdemes volna megpróbálni állítani az alapjárati fúvókán, ha van. Picit magasabb alapjáratot.
Vagy, ha nem külön nyíláson áramlik be az alapjárati levegő, hanem a fojtószelep résén, akkor érdemes lehet a rést egy picit nagyobbra reszelni. Ekkor kisebb fordulaton is meglesz a megfelelő benzin-levegő keverék, nem szegényedik el. Persze az alapjárat emelkedik picit, olyan mintha picit húzva tartanád a gázkart, és a fojtószelep picit nyitva volna. Viszont a motor optimálisabban üzemel, nem rángat, és jobb a hatásfoka.


pén. aug. 29, 2008 20:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Az a legfurcsább, hogy 5-ben a motor 20%kal kevesebb fordulatot tesz meg azonos távolságon a 4-hez képest, mégsem kevesebb a fogyasztás.Pedig az overdrive fokozatot épp ezért építik be: minden járműnél csökkenteni szokta az üzemanyagfogyasztást.


pén. aug. 29, 2008 19:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
150-es ETZ.Jelenleg 125-ös hengerrel.Gyengébb vele,és a fogyasztása sem csökkent.Úgy tűnik,az előzetes várakozásaimmal ellentétben semmi előnye nincs a 150-es hengerhez képest.Kis fordulaton rángat,nem egyenletes a húzás(szűkebb hengerfej?)A 150-es hengerrel 40-nel tudtam menni rázkódás és rángatás nélkül 5-ben.
50-nél kb. 3000-et pörög.
A rekord 2,39l/100km(150-es henger),de volt ahol még 50-et sem ment(Simson 70-es főfúvókát tettem bele,biztonsági okokból 1:30-as keverési aránnyal), gyenge volt.
A fogyasztás E85-tel a sebességtől függ.
50 2,8-3,2l
60 3,3l(150es heng.)3 féle méretű kipufogószűkítővel egyaránt.
70-80 3,75l(150es heng.)
Félgázon a motor 16-os lánckerékkel a 150-es hengerrel 80-at,a 125-ös hengerrel 60-at tud.Ki kellene próbálni 15-ös lánckerékkel?
Az 5. direkt, a 4. 0,8-as.18-as lánckerékkel(ami nincs,mert balfasz mérnöke úgy tervezte a blokkot,hogy generátor miatt ne férjen fel)Azonos lenne a 4. áttétele a 15-ös 5. áttételével.És még lenne egy overdrive fokozat.
17-est gyártatni..az sem egyszerű.Valszeg csökkentené a fogyit 4-ben.(Olyan jelenleg,mintha kb 13-ast használnék a 16 helyett.)
Vagy fel kellene tenni a 15-ös gyárit.Bár ha nem csökkenti a fogyit,inkább maradjon a nagyobb,azzal nagyobb fordulaton sem pörög annyira a motor.
Hátszélben volt már félgázon 95 is.(60-80 helyett).
Meg fogom mérni a fogyit 40-nél 4-ben,bár az már szenvedés.Azt egy Babetta is tudja 1,7 literrel.

Próbáltatok már a kipufogó hőjével ammónium-nitrátból kéjgázt fejleszteni?Folyamatosan kis adagban bejuttatva talán javítaná az égést, csökkentené a fogyasztást.Kérdés, hogy megéri-e.A műtrágya kb. 140Ft/kg.

Lehet, hogy érdemes lenne egy manuális vezérlésű plusz befecskendezőt építeni.


pén. aug. 29, 2008 19:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
Sparow2 írta:
Más fordulaton, más nyomatékot ad le, valószínűleg ilyen alacsony fordulaton még nem olyan jó a hatásfoka, mint magasabban, ezért fogyaszt többet.


ez eddig oké, de most nem hatásfokot mértünk, hanem fogyasztást! Nagyobb sebességfokozatnál kevesebbet fordul a motor, kevesebb szívóütem van. Ha nem turbófeltöltő nyomja be az anyagot, akkor kevesebb benzin-levegő keveréket tud beszipkázni.

Na igen, de ha rosszabb a hatásfoka, akkor több üzemanyag kell ugyanahhoz a munkához.
Az önmagában, hogy kevesebbet fordul a főtengely és kevesebbet mozog a dugattyú még nem jelent mindenképpen kevesebb fogyasztást. Hiszen ha végigmész mondjuk 3000-es fordulattal egy 1 km-es darabon sík úton, utána meg ugyanúgy 3000-es fordulattal ugyanazon sebességfokozatban egy meredek emelkedőn 1 km-t, akkor is többet fogyaszt a gép az emelkedőn, pedig ugyanúgy 3000-et pörgött (ugyanabban a sebességfokozatban a kerék is ugyanannyit forog minkét esetben, a sebesség is ugyanaz, és ugyanannyi idő alatt is teszi meg mindkét utat). És persze a gázt is jobban kell nyomi/húzni hozzá az emelkedőn, hogy ugyanakkora legyen a fordulat. Ezért a fojtószelep nyitottabb állásban van, és hiába ugyanakkora a fordulat, mint előző esetben, a nyitottabb szelepen át valamennyivel több levegő áramlik be, ami több üzemanyagot is szív be magával.
Tehát nem pusztán a fordulatszámtól függ a fogyasztás, hanem sok minden mástól is, pl. a terheléstől is, és attól is, hogy a motor hogyan működik azon a fordulaton. (De még függ az üzemanyag minőségétől, a motor műszaki állapotától, stb. -- bár ezek szsrobertnél valószínűleg ugyanazok voltak, ha egy napon csinálta a méréseket; viszont sokat számíthat pl. ha a szél másképp fúj is)
Számít, hogy alacsonyabb fordulaton jár a motor, vagy magasabban. Az optimális általában a fordulattartomány középső harmada szokott lenni. Persze ez függ a motortól.

Meg persze a mérés se biztos, hogy pontos volt.

Ui: nagyobb sebességnél, nem 50-es, amivel mérte előzőleg, hanem mondjuk 130-as (esetleg 150-200) tempónál már bizonyára az 5. fokozatban fog kevesebbet fogyasztani a gép.
Egy 500-as géppel jártam egy időben, lakott területen 50-nél, 3-as fölé nem is szoktam váltani. Aztán még így is alig 2500-3000-es fordulattal ment (11000-től kezdődött a piros a skálán, szóval a 3000 még bőven az alsó harmadban volt). Ezért is volt fura, hogy ő 5.-ben mérte 50-nél a fogyasztást. Bár nem tudom, milyen gépe van, de nem hiszem, hogy ha van rajta 5 (vagy esetleg 6?) sebesség, akkor 50-nél már 5.-ben kéne menni vele.


csüt. aug. 28, 2008 7:12
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Más fordulaton, más nyomatékot ad le, valószínûleg ilyen alacsony fordulaton még nem olyan jó a hatásfoka, mint magasabban, ezért fogyaszt többet.


ez eddig oké, de most nem hatásfokot mértünk, hanem fogyasztást! Nagyobb sebességfokozatnál kevesebbet fordul a motor, kevesebb szívóütem van. Ha nem turbófeltöltő nyomja be az anyagot, akkor kevesebb benzin-levegő keveréket tud beszipkázni.


csüt. aug. 28, 2008 1:45
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Ma mértem a motort.
50-es tempónál 5. fokozatban 3,2 , 4. fokozatban 3 liter benzint kér 100km-re.
Ha más mondja,nem hiszem el.
Talán vissza kellet volna 3.-ba váltani,hátha 2,8 jön ki. :)

A 3 liter fogyasztásból meg a 5 sebességből gondolom, nem egy babetta vagy simson.
Lehet, hogy 50-nél még nem kéne 5.-be tenni.
Valószínűleg nagyobb sebességnél már kevesebbet fogyasztana, mint 4.-ben.

Más fordulaton, más nyomatékot ad le, valószínűleg ilyen alacsony fordulaton még nem olyan jó a hatásfoka, mint magasabban, ezért fogyaszt többet.


szer. aug. 27, 2008 20:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Ma mértem a motort.
50-es tempónál 5. fokozatban 3,2 , 4. fokozatban 3 liter benzint kér 100km-re.
Ha más mondja,nem hiszem el.
Talán vissza kellet volna 3.-ba váltani,hátha 2,8 jön ki. :)


szer. aug. 27, 2008 16:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A kerékpárt,segédmotorkerékpárt, motort és tömegközlekedést kihagytad. :D


csüt. aug. 21, 2008 18:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
szsrobert írta:
... 1 dolog nem tetszik:alapjáraton dübörgés van a fülkében...

Akinek ez nem tetszik, nem tud mást csinálni, mint benzinest vesz, vagy esetleg drága dízelt (az nem dübörög). :shock:
Vagy elmegy gyalog. :D


szer. aug. 20, 2008 19:18
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Nekem teszik a Citro-N.
És a 3 hengeres 1000-es turbódízel Daihatsu Charade is.
Utaztam vele.Madárétkű(4l).
1 dolog nem tetszik:alapjáraton dübörgés van a fülkében.
Úgy tűnik,ez általános.(Az általam megismert autók közül).


szer. aug. 20, 2008 19:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Azért az igazi az lett volna, ha légkondi nélkül próbálják ki. 1-2 órát igazán kibírt volna melegben is.
Azt írja, hogy "végig ment a klíma".
Ha nem járt is folyamatosan, de azért amikor hűtött, akkor fogyasztotta a KW-okat. És úgy tudom, a gépkocsi klímák nem 2-3KW-osak, mint a házi klímák, hanem jóval nagyobbak (hátha valaki tudja pontosabban nagyságrendileg kb. mennyit fogyasztanak).

így nincs sok értelme mindkét tankba belecsepegtetni az utolsó millilitert is, hiszen nem ugyanazt hasonlítjuk össze.
Meg persze még sok mindentől függhet a fogyasztás, pl. a kerékabroncsok nyomásától is. Persze a nyomás valószínűleg rendben volt, de függhet ettől is. (Persze önmagában ez sem magyarázná a kétszeres fogyasztást)
Nekem nem tűnik reálisnak, hogy egy mai autó kétszeresét fogyasztaná egy 14 évesnek.

Egyébként az 1.4-es 5,5 literéhez képest ismerős 1.9-es Citroenje eszik 4,9-5,1 között. (Kijelzi a fogyasztást a gépkocsi, és tankoláskor szokta számolni, még amikor új volt a gép, hogy kb. annyi is fogy tényleg)
Persze tudom, sok függ a vezetőtől is, meg az Citroen ez meg Mazda.

Ilyen teszttel egyébként --mármint hogy megyek 120 km-t, utána megmérem a fogyasztást-- ki lehet hozni bármit (és annak ellenkezőjét is).


kedd aug. 19, 2008 10:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
http://totalcar.hu/tesztek/maz2daxd!2


hétf. aug. 18, 2008 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: Hogyan csökkentsük a fogyasztást?
Laci írta:
... Ezek után el tudom képzelni milyen lehet a hazai gáz, benzin stb. Gyernge rossz fütőérték de legalább jó sokat lehet fogyasztani drágáért.

Nagy disznóság lenne ha így van, de minden elképzelhető. Mivel ezeket az adatokat az egész országban csak náhány helyen tudják hitelesn megmérni, így azt csinál a MOL és az EON, amit akar. :o


hétf. aug. 18, 2008 13:21
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 168
Hozzászólás Hogyan csökkentsük a fogyasztást?
Sok év után most voltam kint osztrákiában maradék eurót üzemanyagba váltottam 20l g olaj. 92-es vacum diesel escort szárnyakat kapott elhalkult ami emelkedőn előző nap vissza kellett váltani azt vigan vitte. Cserébe, hogy ha nem haszáltam ki a jobb erőparamétereket egész kedvező 4,2-4,7 lett az 5-5.5 itthoni löttyökel. Ezek után el tudom képzelni milyen lehet a hazai gáz, benzin stb. Gyernge rossz fütőérték de legalább jó sokat lehet fogyasztani drágáért.


hétf. aug. 18, 2008 12:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Ha csökkenti a károsanyagkibocsájtást,és nem károsítja a motort,már megérte használni.


vas. aug. 17, 2008 17:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 19, 2006 19:57
Hozzászólások: 144
Hozzászólás 
T68m írta:
csak úgy elméletileg dobom fel a kérdést: fentebb beszéltünk a (kismértékű) vízbefecskendezés pozitív voltáról. Azonban a víz nem keveredik a benzinnel, így ahhoz adagolni nem érdemes, sőt káros.
Kérdés: nem próbálkoztak más, benzinben oldodó, hasonló hatást kifejtő anyaggal még?


Hali!

A ladámba beszereltettem a vízbefecskendezést. Ott a karburátor aljába került beaplikálásra egy csövecske ami szabályzott (mechanikusan) mennyiségű desztvizet szívott, porlasztott a szintén már porlasztott állapotú benzinhez. A beszerelés után a beállításnál nullára szabályozta le a CO kibocsátást az ürge és úgy mentem vele haza.
Karburátor csere után sk fúrtam be a csövet és így használtam egy darabig, de különösebb hasznát nem érzékeltem.
Igazi fogyicsökkenést a samara karbi beépítése jelentett.
A következő fokozat a fogyasztáscsökkentésben most érkezett el 8-9 évvel később egy honda jazz alakjában.
Ha már nem lesz ennyire új, akkor beszerelem a "bödönt".
Aki nem ismeri a cuccot az tegye fel a kezét :)

Üdv, Pogifej.


vas. aug. 17, 2008 16:23
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 11:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás idézés.
ok igyekszek gyorsan beletanulni. bocsi


csüt. aug. 14, 2008 21:35
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
opelpeter

Ha lehet, ne idézz egymásba (látod milyen lesz :o ), csak a lényeget (a többi törölhető).


csüt. aug. 14, 2008 15:16
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 11:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: .
opelpeter írta:
hama28 írta:
Sparow2 írta:
hama28 írta:
sziasztok

Én ezeknél egyszerübb megoldást keresek.

Olvasgattam különböző motorolajadalékokról.
Találtam mérési ereményeket a http://sporoljonuzemanyagot.hu
Hát nem tudom eldönteni mit tegyek, sokat nem vesztehetek vele.
Állítólag régen ezt tribolinnak hívták és egy magyar csávó találta fel.

Próbáltátok már, vagy hallottatok róla?

köszi




Sziasztok!

Remélem jól sikerül az idézés, még új vagyok, de megtetszett a téma, és mindenklppen szerettem volna megostani a tapasztalatom veletek

Én pár évvel ezelőtt a tribolint használtam, házhozszállítással foglalkoztam, és beruháztam, mert egy régirégi golfal közlekedtem és hatalmas hangja volt, csak nem akart gyorsulni.
A motorzaj lényyegesen csökkent az üzemanyagon is sikerült spórolnom igaz hogy csak 5% körüli értéket, de nekem már a halkulás mmiatt is megérte.

Mostmár niiincs meg a golf, de a mostanira is ráférne egy kis erősítés :)

Hama: a motordoktor ugyanaz mint a tribolin csak a neve más???

------------------------------------------------------------------------------

FElhívtam őket telefonon , így megválaszolom a saját kérdésem:

Igen a régi tribolinról van szó, csak megváltozott a forgalmazó ezért lett új a neve...Meglepően segítőkészek voltak, és nem kellett gépi hangot hallgatni, mostanában szinte mindenhol már csak gép telefont használnak.

Hama:
Ha még nem rendelted meg és székesfehérvár körül laksz szólj (PRIVÁTBAN), mert ugy látom két rendelésnél elengedik a postaköltséget

Vagy esetleg valaki más?


csüt. aug. 14, 2008 11:35
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 11:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás Re: .
hama28 írta:
Sparow2 írta:
hama28 írta:
sziasztok

Én ezeknél egyszerübb megoldást keresek.

Olvasgattam különböző motorolajadalékokról.
Találtam mérési ereményeket a http://sporoljonuzemanyagot.hu
Hát nem tudom eldönteni mit tegyek, sokat nem vesztehetek vele.
Állítólag régen ezt tribolinnak hívták és egy magyar csávó találta fel.

Próbáltátok már, vagy hallottatok róla?

köszi




Sziasztok!

Remélem jól sikerül az idézés, még új vagyok, de megtetszett a téma, és mindenklppen szerettem volna megostani a tapasztalatom veletek

Én pár évvel ezelőtt a tribolint használtam, házhozszállítással foglalkoztam, és beruháztam, mert egy régirégi golfal közlekedtem és hatalmas hangja volt, csak nem akart gyorsulni.
A motorzaj lényyegesen csökkent az üzemanyagon is sikerült spórolnom igaz hogy csak 5% körüli értéket, de nekem már a halkulás mmiatt is megérte.

Mostmár niiincs meg a golf, de a mostanira is ráférne egy kis erősítés :)

Hama: a motordoktor ugyanaz mint a tribolin csak a neve más???


csüt. aug. 14, 2008 11:27
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Sűrű generálozás?Jó olajat kell használni,időben cserélni a lég-/olajszűrőt.A legideálisabb az egész motor bontása és áttakarítása lenne.


szomb. aug. 09, 2008 17:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
A Prolongal van tapasztalatom. Valóban emelkedik az alapjárati fordulat, nekem 800 körüliről 1100 körülre ment fel. Nem a fogyasztást akartam vele csökkenteni, hanem a Zsigát hirhedten sűrű generálozását kitolni kicsit, ami azthiszem sikerült is (egyéb szempontból, egy igen jól működő magyar gyátmányú gyújtáselektronikán kívül mással nem volt kényeztetve).


szomb. aug. 09, 2008 16:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Lehet fogyasztáscsökkentő kipufogó.
Ha egy Trabantra hengerenkénti,a felhasználás kívánalmaihoz pontosan és helyesen méretezett rezonátorkipufogót teszel a gyári Y,és a gázlengéseket úgy-ahogy hasznosító dob helyett javul a fogyasztásod.
A gyárban általános használatra optimalizálják a motorokat.
Ha te ennek csak egy szűk sávjában kívánod üzemeltetni,kihozhatsz abban a szűk tartományban a gyárinál kedvezőbb paramétereket.Persze a sávon kívül kedvezőtlenebb lesz,ez lesz az ára.


szomb. aug. 09, 2008 9:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás Re: .
hama28 írta:
... egyébként még fogyasztáscsökkentő kipufogóról még nem hallottam :) de annak a "működése " érdekes lehet :D

Csak mondtam valami hülyeséget.
Millió ilyen fogyasztáscsökkentő csodaszert árulnak, benzinbe beöntőset, motorolajba beöntőset, benzincsőre rászerelőset, légcsőbe beszerelőset, ECU-ra ráberhelőset, meg még sok félét.
Ha mindet beépíteném egy autóba, és összeszámolnám mennyi üzemanyagot takarítanak meg, a végén már nem is fogyasztana a kocsi motorja, sőt még a tankba menne vissza a benzin menet közben a motorból.


pén. aug. 08, 2008 10:56
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. aug. 04, 2008 13:43
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Re: .
Sparow2 írta:
hama28 írta:
sziasztok

Én ezeknél egyszerübb megoldást keresek.

Olvasgattam különböző motorolajadalékokról.
Találtam mérési ereményeket a http://sporoljonuzemanyagot.hu/reszletes.html
Hát nem tudom eldönteni mit tegyek, sokat nem vesztehetek vele.
Állítólag régen ezt tribolinnak hívták és egy magyar csávó találta fel.

Próbáltátok már, vagy hallottatok róla?

köszi

Egyszer autószerelő ismerős töltött egyik autóba olajcserénél egy "Slick" vagy ilyesmi nevű szert. Ő a kopás csökkentését mondta csak, a fogyasztást nem említette. De nem vettünk észre változást.

Valami minimális hatása esetleg lehet, de a 10% nagyon irreálisnak tűnik.
Hiszen a motor belső súrlódása nem viszi el a teljesítmény 10%-át. Főképp, hogy itt sem 0-ra csökkenti a súrlódást, mert az lehetetlen.
(Ha felére csökkentené a súrlódást, és úgy nyerünk 10%, akkor az eredeti olajjal a teljesítmény 20%-át vitte volna el szerintük a belső súrlódás)

Ilyen fogyasztáscsökkentő "csodaszerekből" millió van a piacon.
Beleöntök ilyen szert a motorba az x%, plusz felszerelem a benzincsőre a "csodamágnest" az még valahány %, plusz valami "csodakipufogót", és a végén fele üzemanyaggal kéne mennem, mint eredetileg.
Másnak van esetleg tapasztalata?
Azt hittem ilyen csodaszert használ a fél ország és özönlenek a tapaszalatok. De ezek szerint senki se ismeri.

egyébként még fogyasztáscsökkentő kipufogóról még nem hallottam :) de annak a "működése " érdekes lehet :D


csüt. aug. 07, 2008 23:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
T68m írta:
csak úgy elméletileg dobom fel a kérdést: fentebb beszéltünk a (kismértékű) vízbefecskendezés pozitív voltáról. Azonban a víz nem keveredik a benzinnel, így ahhoz adagolni nem érdemes, sőt káros.
Kérdés: nem próbálkoztak más, benzinben oldodó, hasonló hatást kifejtő anyaggal még?


Az izopropil-alkoholt említették,de drága.
Benzin és E85 egy kis vízzel,és megoldva a probléma.


kedd aug. 05, 2008 17:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Nem direkt ide tartozik, csak most eszembe jutott. A karburátoros motoroknál (konkrétan Kadettben levő 13NB motoron levő 1B1 karburátor) a szivató kismértékű kihúzása csak az alapjáratot növeli meg valamivel, vagy már akkor is dúsít a keveréken? Nekem a leírásban szereplő "szabályozzuk be az alapjáratot a szivató kismértékű állításával" mondat arra enged következtetni, hogy a kismértékű kihúzás ekvivalens a gázpedál picit nyomva tartásával, így menet közben nem növeli a fogyasztást.

Nem ekvivalens: a gázpedál a levegő mennyiségét növeli (általában egy pillangószeleppel, és a beszívott nagyobb mennyiségű levegő több üzemanyagot is szív magával)
A szivató (vagy dúsító) a levegő mennyiségét nem növeli, csak az üzemanyag mennyiségét: gazdagabb keveréket csinál.

Alapjáraton a fojtószelep zárva van, a levegő vagy egy másik nyíláson, vagy egy, a szelepbe vágott résen megy be. A levegő kis áramlási sebessége miatt a fúvókából nem jön üzemanyag, ezért szokott lenni egy üresjárati fúvóka, ami a fojtószelep nyitásakor (gázadás) vagy nagyobb fordulatnál zárt fojtószelepnél (motorfék) is kikapcsol. Nálad valószínűleg ezt állítja a szivató. Ekkor menet közben valóban nem számít a kismértékű állítás.

Remélem nem mondtam butaságot.


kedd aug. 05, 2008 11:27
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
csak úgy elméletileg dobom fel a kérdést: fentebb beszéltünk a (kismértékű) vízbefecskendezés pozitív voltáról. Azonban a víz nem keveredik a benzinnel, így ahhoz adagolni nem érdemes, sőt káros.
Kérdés: nem próbálkoztak más, benzinben oldodó, hasonló hatást kifejtő anyaggal még?


kedd aug. 05, 2008 10:45
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Nem direkt ide tartozik, csak most eszembe jutott. A karburátoros motoroknál (konkrétan Kadettben levő 13NB motoron levő 1B1 karburátor) a szivató kismértékű kihúzása csak az alapjáratot növeli meg valamivel, vagy már akkor is dúsít a keveréken? Nekem a leírásban szereplő "szabályozzuk be az alapjáratot a szivató kismértékű állításával" mondat arra enged következtetni, hogy a kismértékű kihúzás ekvivalens a gázpedál picit nyomva tartásával, így menet közben nem növeli a fogyasztást.


kedd aug. 05, 2008 9:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
A csodaszerek közül talán az eredeti igazi prolong az egyetlen ami csinál is valamit, noha nem vagyok meggyőződve róla, hogy amit nálunk árulnak, az nem valami kamu és tökmás van a flakonban.
Nomeg eszetlenül drága a hatásához képest, az összes korszerű olaj eleve hasonló szinten van adalékolva.

Vannak régebbi autók, ahol még nincsen alapjárat szabályzás, hanem egy csavarral adod a motornak a levegőt, vagy máshogyan nézve, avval állítod be mekkora legyen a fojtás.

Ha valami csodaszer ténylegesen erősen lecsökkentené a motor belső súrlódását, akkor ezekben az autókban felszükne az alapjárat a csodaszer betöltésének másodpercében, mert az alapjárati levegő és a hozzá adott benzin (alapjárati keverék) csak a motor belső súrlódásainak legyőzésére szolgál, ha a súrlódás csökken, adott levegővel rögtön többet forog.

Ilyet még élő ember nem látott egyébként ;)

Az ellenkezőjét viszont már sokszor láttam magam is, döglődő betegágyakon olyan súrlódási ellenállása vagy a széthullóban lévő motornak, hogy bőséggel kell az alapjárati csavarokra tekergetni, hogy ne fuldokoljon..
Ugyanazt a karbit átrakva egy nem halál előtt lévő, jó állapotú blokkra, a motor üvölteni kezd alapjáraton, mert annak a levegőnek és benzinnek, amivel a másik forgott, a töredékét igénylni csak.


kedd aug. 05, 2008 9:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás Re: .
hama28 írta:
sziasztok

Én ezeknél egyszerübb megoldást keresek.

Olvasgattam különböző motorolajadalékokról.
Találtam mérési ereményeket a http://sporoljonuzemanyagot.hu/reszletes.html
Hát nem tudom eldönteni mit tegyek, sokat nem vesztehetek vele.
Állítólag régen ezt tribolinnak hívták és egy magyar csávó találta fel.

Próbáltátok már, vagy hallottatok róla?

köszi

Egyszer autószerelő ismerős töltött egyik autóba olajcserénél egy "Slick" vagy ilyesmi nevű szert. Ő a kopás csökkentését mondta csak, a fogyasztást nem említette. De nem vettünk észre változást.

Valami minimális hatása esetleg lehet, de a 10% nagyon irreálisnak tűnik.
Hiszen a motor belső súrlódása nem viszi el a teljesítmény 10%-át. Főképp, hogy itt sem 0-ra csökkenti a súrlódást, mert az lehetetlen.
(Ha felére csökkentené a súrlódást, és úgy nyerünk 10%, akkor az eredeti olajjal a teljesítmény 20%-át vitte volna el szerintük a belső súrlódás)

Ilyen fogyasztáscsökkentő "csodaszerekből" millió van a piacon.
Beleöntök ilyen szert a motorba az x%, plusz felszerelem a benzincsőre a "csodamágnest" az még valahány %, plusz valami "csodakipufogót", és a végén fele üzemanyaggal kéne mennem, mint eredetileg.


kedd aug. 05, 2008 8:49
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. aug. 04, 2008 13:43
Hozzászólások: 2
Hozzászólás .
sziasztok

Én ezeknél egyszerübb megoldást keresek.

Olvasgattam különböző motorolajadalékokról.
Találtam mérési ereményeket a http://sporoljonuzemanyagot.hu/reszletes.html
Hát nem tudom eldönteni mit tegyek, sokat nem vesztehetek vele.
Állítólag régen ezt tribolinnak hívták és egy magyar csávó találta fel.

Próbáltátok már, vagy hallottatok róla?

köszi


hétf. aug. 04, 2008 13:52
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
igen, a fizikai magyarázata az, hogy a motor a robbanás térfogatváltozás miatt bekövetkező nyomásváltozásból kapja az energiát. Ez hajtja munkaütemben. A kis mennyiségű víz elpárologva ugyan csökkenti valamelyest a hőmérsékletet, ezáltal csökken valamelyest a nyomás, de az elpárolgott víz résznyomása nagyobb, mint a hőmérséklet csökkenésből adódó nyomásveszteség, így összeségében nagyobb nyomást kapunk a dugattyúra. Másrészről a csökkenő hőmérséklet is jótékony hatással van a motorra, kisebb lesz a hőterhelés.

Ettől függetlenül benzinbe felesleges vizet tenni (a fent részletezett okok miatt), amennyit a benzin felvesz, annyit már a mol amúgy is beletesz.


hétf. aug. 04, 2008 11:01
Profil Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Egy nagyon pici víztől minden nagyobb teljesítményű (1.6 feletti, lehetőleg hengerenkénti injektoros) autó érezhetően jobban megy.
A versenysportban sem véletlenül használnak vízbefecskendezést ;)

De az a hengerbe kerül közvetlenül, vagy majdnem oda, nem az injektorokon keresztül az üzemanyaggal keverve adagolják! (nyilván)

Aztán, hogy mennyire szadizza a motort, párezer km alatt kilukad a dugó vagy kikönyököl a hajtókar előbbutóbb, arra nincs garancia.

Általában ezért csalós a kezdődő hengerfejesség is, mert a meleg motor meglepő plusz nyomatékot kap egy kis víztől.


hétf. aug. 04, 2008 10:53
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség