Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szer. jún. 05, 2024 18:03



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Citroen C3. A szivargyújtóról megy egy TDA1554Q erősítő, tápban 20uH, 4700uF, 100nF szűrés. Nem a tápon megy be a jel, de ha a discmant ráakasztom, akkor üvölt a generátor sípolása.

A C3 már elég modernnek számít szerintem. Szerintem nem szűrik, hanem az elektronikai cuccok nagy része elviseli ezt a zajt. Csak az audionál ilyen zavaró, ott mindig is problémás volt a táp szűrése. Hálózati frekinél is van iylen gond, csak ott ismert a freki, és közel szinuszos a jel.

Az a fura, hogy a 3 fázisú generátor kimenő jele nem is annyira hullámos. Akkor honnan származik a zavarás? Fogyasztás gyakorlatilag nincs, az erősítő alapahngon jó ha 10 Wattot eszik... És a sípolás nem változik ha terhelem, pl. bekapcsolok egy fényszórót.

Talán a csúszógyűrűk kontaktja okozza? Vagy a gyújtásjelet vélem sípolásnak? Annak más szokott lenni a hangja, és azt már elég jól szűrik az utóbbi időben...


szomb. nov. 12, 2005 15:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Komoly autóban nincs semmiféle "generátor jel"..gondolom tervezés kérdése,órisái tizezermikrós zavarszűrő kondikkal nem találkoztam sehol,de az egyes elektronikákban rengeteg kondi lehet összesen,ha lekapom az aksisarut akkor is érezni,hogy egy töredékmásodperc amíg "elmegy a delej"..:)
Az audió cuccok,az más tészta,mert óriási az áramfelvétel,így ugye elromlik a mesterségesen létrehozott "ideális feszültségforrás",amitől a valós generátor messze van.Normál elektronikánál ellenállás sorban,kondi,tekercs sorban,kondi párhuzamosan,ellenállás sorban,kondi,stb.Ez ugyan "eszi" a feszültséget,de távoltart minden zavart.
Sosem feledem amikor megvettem az eslő szintézeres,digitális memóriás "korszerű" autórádiómat a 120as skodába..aztán rakhattam be plusz UPS aksit mert alapjáraton nem volt elég télen lámpával a delej..de azt csak telj. diódán át tudtam tölteni,ami megint levett 0,6-ot,tehát így sem volt jó...hajamat téptem:)


szomb. nov. 12, 2005 13:51
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Tab: örülök hogy megy :) Ha csinálok szenzort, akkor én is így fogom.

Azoli: Igazából mindegy hogy dudor vagy lyuk, de valahogy úgy mértem, hogy a bütyök nagyobb fluxusváltozást okoz a tekercsben.

Az autódban már ez adja a jelet a vezérlőhöz?

MotoHacker: ezek szerint jó az ötlet. A zavarjelek jótékony hatását minden autóelektronikát fejlesztő emberke megtapasztalja :)
Érdeke hogy a generátorjel is rendkívül zavaró pl. audio cuccokban, és alig lehet eltüntetni...


szomb. nov. 12, 2005 12:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
AZoli:Valamit nagyon félreértünk,én automatikusan 90környéki autókra gondoltam..a ford EEC IVben már volt opcionális kopogásérzékelés 85körül.A motronic amit szintén 80as évek közepe környékén kezdett a BMW bepakolni,még sok-sok verzióban nem tudta a kopogásérzékelést.Mostmár az euró 265437 előírásait nyilván csak felére butított 2lépcsős katalizátoros,változó szelepvezérlésű,kopogásérzékelt,duplaszelepelésű,speciálisan tervezett égésterű motorok tudják majd...azok is csak 3-6 évig aztán lehet kidobni.
DE! Mi nem ilyesmit akarunk egyenlőre,a skoda gyújtása és motorvezérlése enélkül a ketyere nélkül még az első Motronic verzióktól is olyan messze van,mint kőbalta az az űrrakétától.Előbb a rakéta felé kellene közeledni,nem mindjárt az űrsiklón gondolkodni.


szomb. nov. 12, 2005 12:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Azoli.
A Szamar lendkereken levo fogakat samolo induktiv jelado csak a diagnosztikai box miatt van.Vagyis van egy csatlakozo , amibe belevezettek az induktiv jelado , a gyujtotrafo es az akksiro jovo drotokat.Ez amolyan diagnosztikai scatlakozo akart lenni.Vagyis csak a kinja.
Az unjectorosokon marz ekszijtarcsa szele fogazott.De ezt Te biztosan jobban tudod, mert en csak par napja latam ilyet eloszor. :D


szomb. nov. 12, 2005 11:36
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
AZoli:Melyik 3as és melyik 5ös sorozat melyik 6 motorja?
Érdekes a "régi" motorok nagyon jól megvoltak nélküle,a V12esen a legutóbbi időkig nem volt ilyesmi,tehát mi is nélkülözhetjük házilagos projectünkben nyugodtan...mindössze erre próbáltam utalni.


Most megint csak szúrópróba szerűen: (multkor nem biztos h. ezt a hatot néztem)

316i 1,6 164E3 1999-'01
320i 2,2 226S1 2000-'04
330i 3,0 306S3 2000-'04

525i 2,5 256S5 2000-'03
530i 3,0 306S3 2000-'03
M5 5,0 508S1 1998-'03

Ezen mindegyiken van az autodata szerint. Egyébkén a BMW külön utakon jár, néha egy kicsit lemarad.. :) lehet hogy később vezették be, mint a többi autógyár.

Ros-Co. írta:
Tab: mindjárt lerajzolom. A bevágást nem, a dudort észre fogja venni. Mi már kipróbáltuk esztergán.


A szamár ledkeréken gyárilag bevágások voltak, ezt tapogatta le egy induktív jeladó. De hát Ros-Co. ahol nincs bevágás az egy hosszú dudor, nem? Csak közelebb kell tenni a jeladót. :shock: Én egy mágneses csavarbehajtóból vettem ki a mágnest, és kb. 3mm-t besülyesztettem a ledkerékbe. Próbaképp hogy a furat stimmel-e betettem, azóta se bírtam kivenni. :D Pedig akartam alá tenni csavarrögzítőt.. semmilyen fogóval nem jött ki, pedig lógtam is rajta. :D Azóta (két hónap) így járok vele.
Egyébként nagyon jó... már ha 10cm/s -os sebességgel (villáskulcsal tekerem a motort) elmegy a mágnes a jeladó előtt, jól értelmezhető jelet ad.. Egy gyári induktív se tud ilyet, és tök egyszerű megcsinálni.


szomb. nov. 12, 2005 10:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co!

Nagy 5let volt az a relé tekercs! Nemtom mi volt a gond, de most királyul működik a tranyós áramköröddel :D Persze hátulról mágnessel megtámogatva.


szomb. nov. 12, 2005 0:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
RosCo:Gyárilag is hasonló megoldás van régebbi Bosch cuccokban,csak ott cél IC-t használnak:)) Manapság már minden programból megy,egyszrűen rálógatják a uC bemeneteire a jeladókat,még stabilizátor sincs,mert külön "automotive" meg "hi voltage" mikrokontrollereket csinálnak,bedobják egy műanyagdobozba aztán had szóljon.Van olyan autó ahol egy rossz gyertyakábel miatti impulzusoktól "visszagerjed" és megőrül vezérlőegység..nesze neked tömeggyártás :(


pén. nov. 11, 2005 22:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
AZoli:Melyik 3as és melyik 5ös sorozat melyik 6 motorja?
Érdekes a "régi" motorok nagyon jól megvoltak nélküle,a V12esen a legutóbbi időkig nem volt ilyesmi,tehát mi is nélkülözhetjük házilagos projectünkben nyugodtan...mindössze erre próbáltam utalni.


pén. nov. 11, 2005 22:48
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Es a PLL frekijet a fogas szijtacsa veerelne?


pén. nov. 11, 2005 22:46
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Van 1 ötlet, ami megspórolna egy csomó munkát a uC-től. PLL-lel elő kellene állítani a fordulatszám többszörösét. Pl. 360-szorozásnál pontosan 1 fokra tudnál időzíteni. (csak egy példa volt, nem a pontos érték a fontos)

Nem kellene számolni minden fordulatnál a késleltetési időt, hanem egyszerűen fokban meg lehetne adni. Arról már nem beszélek, hogy a pontosság a teljes tartományban állandó.

Viszonylag egyszerű áramkör lesz (4046 IC-vel) és erről mehet a uC számlálója. Jó 5let, vagy tűnjek innen?


pén. nov. 11, 2005 22:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-co!

Írtam PÜ-t.


pén. nov. 11, 2005 19:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Tab: pü ment.


Köszi szépen, kipróbálom.


pén. nov. 11, 2005 18:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Tab: pü ment.


pén. nov. 11, 2005 17:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Ma volt szerencsém megtekinteni egy injektoros szamár szíjtárcsáját.Kiderült , hogy nem a szíj fogazott , hanem a tárcsa széle.Elég termetes dudorokkal.


pén. nov. 11, 2005 16:58
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Tab: mindjárt lerajzolom.


Ok. Várom.

Idézet:
A bevágást nem, a dudort észre fogja venni.


Akkor dudor lesz :D

Idézet:
A jeladón ne spórolj a menetszámmal, akkor érzékeny lesz.


A legvékonyabb drót amit találtam itthon 0,15-ös. Egy 8x35-ös ferritre tekerem, menet-menet mellé, 16mm átmérőig, hogy egy Bergman (vagy mi?) csőbe beleférjen. Talán elég lesz.


pén. nov. 11, 2005 16:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Tab: mindjárt lerajzolom. A bevágást nem, a dudort észre fogja venni. Mi már kipróbáltuk esztergán. Bár akkor még hall-jeadóval akartam megoldani, de nagyon nagy fluxusváltozás kellett neki, ezért feladtam. Az induktív jeladós az jónak tűnik. A jeladón ne spórolj a menetszámmal, akkor érzékeny lesz.

Dudort szerintem úgy csinálsz a legkönnyebben, hogy egy csavart hegesztővel odapöttyintesz. Ha nem tetszik, lecsiszolod... A 3-as menet is tökéletes, csak hát van-e neki hely...


pén. nov. 11, 2005 13:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Korábban én is kisérletezgettem ilyesmivel az első kocsimon. A főtengely ékszíjtárcsájának külső oldalára FERROBOND-dal ragasztottam egy "félgömbfejü" csavarról lefűrészelt fejet. Akkor (15 évvel ezelőtt) pár napig bírta. Ma már csak jobbak a ragasztók :)


pén. nov. 11, 2005 13:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
stubiflex írta:
Amiket eddig volt szerencsém látni , azok mind dudorikusan voltak megoldva.De lehet , hogy az érzékelők világában nem úgy van , mint a színművészetben.Ott ugyanis elég nagy sértés , ha egy előadóművészről azt írja a kritika , hogy nagyot homorírott.
Egy biztos , jó lenne , ha a flexes megoldás megfelelne , mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.Más tészta , hogy valószinüleg nem csak egy helyen kell beleflexelni a tárcsába.Mivel tárgyaltuk a generátorszíj tárcsjának fogazott változatának jótékony hatását.Ígyhát , ha sok helyen beflexeled majd , akkor végeredményben ugyan ott vagy , mindta fogak dudorodnának ki az említett devájsz felületéből.
Valószínü , hogy észreveszi , ha egy helyen kiflexel belőle.

(A fogazott tácsa az optikai erzékelős cuc Brey féle változata?)


Eyenlőre csak holtpont jelet akarok venni, elég lesz a két flexelés is :D Aztán ha jó, akkor bonyolíthatunk tovább :D

Ja, a dudor i elég egyszerűen megoldható, 3-as menet a tárcsa peremébe, bele egy kis csavar oszt jóvan :D


pén. nov. 11, 2005 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Amiket eddig volt szerencsém látni , azok mind dudorikusan voltak megoldva.De lehet , hogy az érzékelők világában nem úgy van , mint a színművészetben.Ott ugyanis elég nagy sértés , ha egy előadóművészről azt írja a kritika , hogy nagyot homorírott.
Egy biztos , jó lenne , ha a flexes megoldás megfelelne , mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.Más tészta , hogy valószinüleg nem csak egy helyen kell beleflexelni a tárcsába.Mivel tárgyaltuk a generátorszíj tárcsjának fogazott változatának jótékony hatását.Ígyhát , ha sok helyen beflexeled majd , akkor végeredményben ugyan ott vagy , mindta fogak dudorodnának ki az említett devájsz felületéből.
Valószínü , hogy észreveszi , ha egy helyen kiflexel belőle.

(A fogazott tácsa az optikai erzékelős cuc Brey féle változata?)


pén. nov. 11, 2005 12:55
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co!

Pár oldallal hátrébb írtad egyszer, hogy van egy bevált jelformáló kapcsolásod induktív jeladóhoz. Megköszönném ha előkeresnéd :)

Más:

Az induktív jeladó azt "észreveszi", ha a fötengely ékszíjtárcsa peremébe egy kicsit beleflexelek? Vagy valami kis "dudor"-t kell csinálnom rá?


pén. nov. 11, 2005 10:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Igazán cool az lenne,ha injektort is hajtana a ketyere..egy lehetséges továbbfejlesztési irány :D :D


Rajta vagyunk az ügyön régóta! :D Eredmények is akadnak, lásd fent. :)

Idézet:
Kopogásszenzor elég ellentmondásos dolog,a BMW sokhengeres motorjain sincs egy fia szenzor sem,a Ford meg még a kis játékmotorjaira is pakolta...sokat nem ért,ha akartam így is tudtam "csörgetni" a motort.


Már az is rettentőnen szíven ütött hogy Watt fórumtárs azt mondta hogy a hondáján nincs kopogásérzékelő, csak akkor hirtelen nem tudtam utánnanézni. Viszont most megnéztem a BMW 3-as és 5-ös sorozatának 6 különbözö benzinmotorját, a 6 ból 6-on van "knock sensor".. Én még nem láttam olyan közelmúltban gyártott autót amin nincs. (bár előfordulhat) Most hallok ilyet először, pedig pár autó átmegy naponta a kezeim közt.
Bocs, de nem kötekedni akartam, ha más információid vannak, nyitott vagyok mindenre.


csüt. nov. 10, 2005 19:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Ja,fogasszíjtárcsa,igen.Ne legyen a széle éles,mert szétgyötri a szíjat,de egyébként nincs nagy jelentősége egy csonka fognak.Vezérszíjtárcsát viszont nem módosítgatnék,ugyan az mindenütt bordásszíj,de ha leszakad,kampec.Lehet kapni kész kopogásdetektorokat,bár nem olcsóak,szinte mind ugyanaz.Felszorítva a blokk oldalára simán érzékelik a testhangokat,szkópon be lehet állítani a dolgot.Csak sok a buktató,mindig komplett injektoros motormenedzsment rendszerben alkalmazzák ezt,ahol még egy halom adat rendelkezésre áll a fordulaton/szívócsőnyomáson kívül(nyelt levegő-blokk hőmérséklete,légmennyiség,fojtószelep helyzet,esetleg külső légnyomás,stb) Régen sokat álmodoztam saját injektor rendszer kifejlesztéséről,aztán valahogy inkább vettem injektoros autót :D


csüt. nov. 10, 2005 18:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Ajjajj.
Valamit nem jol irhattam.Nem lendkerek fogaskoszorujabol van kikoszorulve termeszetesen az a fog.Hanem egyes tipusokon a generatorszij fogazott.Ot nem vevodik eszre az a kis fogfolyonossagi hianyossag. :D
Egyebkent amit a kopogoegesdetectorrol leirtal nagyon haznos lesz a cucc fejlesztesenel.Lehhet , hogy erdemes megfontolni , hogy ne is legyen benne egyaltalan. :shock:


csüt. nov. 10, 2005 17:37
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem mindig van ennek a kopogásérzékelésnek értelme,ahol nagyon csekély károsanyag kibocsájtásra,vagy a motor méretéhez képest nagyon jó fogyasztásra törekedtek,ott alkalmazták ezt,de egyáltalán nem nagy sikerrel.
A BMW motorok még a szelepvezérlést is változtatják már régóta (vanos) és még mindig megvannak enélkül az érzékelő nélkül.De automata autón pl még kevesebb értelme van.
A fordból egyenesen ki kellet iktatnom,a DSP panelt a vezérlőegységből eltávolítanom,így sokkal erősebb,megbízhatóbb és normálisabb fogyasztású lett az öreg autó.Feltehetően a cucc már az öreg kopott motorból minden kiszűrődő zajt és zörejt kopogásnak vélt,rapszodikusan tologatva emiatt a gyújtást.
Még annyi,hogy a fogaskoszorú egyik fogát én nem köszörülném meg,az indítómotornak szüksége van arra a fogra.Külön fogazott tárcsa szolgál erre a célra gyári megoldásnál és általában nem optikai hanem induktív módszerrel érzékelik a holtpontot/fordulatot.


csüt. nov. 10, 2005 17:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Szia MotoHacker.
Valami azt sugja nekem, hogy van tapasztalatod a temaban. :D Szeretnem , ha a tovabbiakban is figyelemmel kiserned a topicot es epito jellegu hozzaszollasaiddal segitenel nekunk.
Valoban igen kenyes dolog ez a kopogoegeserzekelo cucc.Az emlitett keszulek kezelofeluleten peldaul operativan allithato a konkret motorpeldanyhoz a hatterzaj es a kopogoeges frekveniaja.Tehat hangolni kell, hogy hatasos legyen.Talan a gyari fejlesztesekben nem vallaltak be ezt a tobbletmunkat.
Szerinted?


csüt. nov. 10, 2005 17:07
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Igazán cool az lenne,ha injektort is hajtana a ketyere..egy lehetséges továbbfejlesztési irány :D :D
Kopogásszenzor elég ellentmondásos dolog,a BMW sokhengeres motorjain sincs egy fia szenzor sem,a Ford meg még a kis játékmotorjaira is pakolta...sokat nem ért,ha akartam így is tudtam "csörgetni" a motort.
Valójában szvsz annyira bonyolult meghatározni egy érzékelt jelből,hogy most kopogásos-e az égés,és ehhez tologatni a gyújtást,hogy a mai olcsó memóriák korában sokkal jobban megéri minden fordulatra és terhelésre beletenni a kisérletileg megállapított értéket..aztán ha a motor mechanikailag már tropa vagy valami más rendellenesség van,akkor ugyis csörög akárhova huzigálunk.A gyári elektronikákban gyakran külön DSP panel fogadja a kopogásszenzor jelét és próbál vele valamit kezdeni.(azért külön panel,mert nem minden kiépítésben van benne a kopogásérzékelés)


csüt. nov. 10, 2005 16:27
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Nehany oszhajszal es parmillio elhalt neuron aran megszuletett az eredmeny.
http://tab120l.sytes.net/mzperx/


A screenshotok listaja ido engedtevel bovulni fog. :wink:


csüt. nov. 10, 2005 16:01
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Ussetek agyon, de a fomenu 3. ablakanak almenuit ma nem forditom le.Inkabb egy 2 fordulos oroszrulett parti.
De most vete eszre , hogy van meg egy egyszerub verzioja ennek a proginak.Jobban mondva mas a neve , de hasonlo celt szolgal.Holnap nekidolok, es azt is mayaritom majd. :wink:


szer. nov. 09, 2005 20:00
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Ok.Mar a fele keszen van.De a szerkeszto felulet tartalmaz egy jobb egergomblikkes funkciot ,rengeteg almenuvel.Bele fogok oszulni.Kuldjetek hajfesteket nagymennyisegben.


szer. nov. 09, 2005 19:03
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
küldd el mélben őket, és felteszem. De ha majd mind kész van...


szer. nov. 09, 2005 18:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Kesz az elso.Hova lehetne kibiggyeszteni?


szer. nov. 09, 2005 17:59
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
:) OK!


szer. nov. 09, 2005 17:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
RosCo.
Ok. Nekiesek es megcsinalom a screnshotokat.

A modszervaltas ota mar yakran haznaljak a " gospodin " (ur) kifejezest is.
De baratok kozt megmaradt a tavariscs. :wink:

Meg jo hogy az Ur-at nem elvtarsoztak le soha.Ugy ertem aki mindent lat odafentrol. :lol:


szer. nov. 09, 2005 16:58
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ezzel a projecttel az a baj, hogy ha jól látom semmi sem open" belőle. Azaz fizetni kell bármelyik verzióért is. És a hardvert sem láttam még. Itt a fórumon olyat szeretnénk, amit mindenki maga el tud készíteni.
Azt lehet tudni legalább milyen procc van benne?

Pénzért igazából bármilyen versenycélra készült komputer is beszerezhető, így ezzel ezen a módon nem érdemes foglalkozni.

De a konfig. progiból sokat lehet tanulni, ötletet meríteni, hogy mire van szükség...


szer. nov. 09, 2005 16:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Most tudtam meg , keszul az uj verzio.Dupla gyujtotekerccsel.
A jelado az njektoros Szamara 58 fogu ekzijracsajahoz lesz illesztve es ket fog ki lesz koszorulve.Igy mar belatom, hiba vol reszemrol az az elkepzeles , hogy ket jeladora lesz szukseg.Egyik a FHP a masik a fotengely pillanatnyi helyzetet a fogaskoszoru segitsegevel ellenorzes alatt tarto.Ez a kikoszorult fogas megoldas egy jeladoval valositja meg a ket funkciot.De ezzzel nektek biztosan nem mondtam ujat , csak en csodalkoztam ra igy a vilagra.Igaz az mondas: " egy ujszolottnek minden vicc uj". :D


szer. nov. 09, 2005 16:44
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Da. Ez yoo otlet stubiflex tavarish.


szer. nov. 09, 2005 16:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
AZoli.
A kerdojeleket ugy varazsolhatod betukke, hogy a winfos teruleti beallitasainal elhiteted a gepeddel, hogy Oroszorszagban vagy.
Elotte vegyel fol fufajkat es premsapkat.Nem art egy uveg vodkat is magadhoz venned , mert cirill betuk fognak viritani a feluleten.

Gondolkodom rajta , hogy csinalok screenshotokat , es rairom magyarul a gombokra mire is szolgalnak.
Mit szoltok?


szer. nov. 09, 2005 15:20
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Elindul a progi, de minden felirat helyett "??????" jelenik meg. Mit lehet tenni? Az ocx-et elindítottam, de semmi nem történt...


szer. nov. 09, 2005 13:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Majo!
Nagyon vágod a nyelvet. :D


szer. nov. 09, 2005 12:32
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Az MPSZ ketyere 6-os, kopogásszenzoros verzióját kb. 18k ért árulják, plusz 3,5k a moszkvai üzembehelyezés. A download-os anyagok a már beszerelt ketyeréhez kellenek. A jelleggörbéket a leírás alapján többféle módon be lehet vinni (PC, fed szgép). Érdekes, hogy a gyári verziókhoz hasonlóan a hibákat ki lehet villogtatni.


szer. nov. 09, 2005 8:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=15

egy link az ocx cuccra, hogy flottul fussanak a progik.

P.S.: nem tudja valaki mer nem lehet a MSN-ben linket atkuldeni?


kedd nov. 08, 2005 23:57
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
AZoli.
Az a jo ebben a kutyuben, hogy amiket megrajzolsz , jelleggorbeket , el lehet menteni , es tarolni .Tehat lehetoseg van igy motorpeldanyonkenti finomhangolasra is.Mindenki kiserletezhet kedvere . Probaljatok ki a shell progiba betoltreni a logfilet es lejatszatni vele.Nagyon latvanyos. :wink:


kedd nov. 08, 2005 20:56
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
stubiflex írta:
AZoli.
Ezek csak igy tudnak irni.Nem tom mer nem csinaltak ketnyelvure a feluletet. :(

Tenyleg nics benne semmi uj.Csak azert mutattam, hatha valakinek otleted adok, hogy csinaljon a sajat kezulekehez ilyen kezelofeluletet.


Hát én a windows-os programozással kb. úgy vagyok mint az orosz és kínai nyelvel... de tényleg! Nem akar valaki egy ilyen felületet csinálni? :wink: Gőzöm sincs hogy mekkora feladat, mennyi munka egy ilyen progit megírni.. :oops:


kedd nov. 08, 2005 20:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
AZoli.
Ezek csak igy tudnak irni.Nem tom mer nem csinaltak ketnyelvure a feluletet. :(

Tenyleg nics benne semmi uj.Csak azert mutattam, hatha valakinek otleted adok, hogy csinaljon a sajat kezulekehez ilyen kezelofeluletet.


kedd nov. 08, 2005 20:44
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
majo írta:
Azoli!
Átolvasva a linket ez egy általuk gyártott ketyere és ennek beállításához, teszteléséhez vannak a letölthető anyagok. Szvsz a pic progit nem fogjuk megtalálni. A kopogásszenzorról csak 2 sort láttam, a freki és a zaj frekije. A fordításban segíthetek, de a leírások nem mondanak újat (gyors átolvasás után), mint amit eddig tárgyaltatok. A download-okat még nem olvastam át.


Szia!

Nekem úgy tűnik hogy az "MPSZ Shell" progival tök jól "rajzolható" egy jellegmező, 16 x 16 lépésben 256 elemű táblázat a kimenete. 16 -os fordulatszám, és terhelés felbontással. Ez nekünk tök jó volna, ha lehetne tudni hogy mi a progi kimenete.. talán valami IHX file, valamilyen eeprom tartalom, vagy pic tartalom? Ha valami ilyesmi, szerintem nagyon jól lehetne használni a készülő vezérlőnkhöz.


kedd nov. 08, 2005 20:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Itt van hozza a log file.Probaljatok ki. :wink:
http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=40


kedd nov. 08, 2005 20:37
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Azoli!
Átolvasva a linket ez egy általuk gyártott ketyere és ennek beállításához, teszteléséhez vannak a letölthető anyagok. Szvsz a pic progit nem fogjuk megtalálni. A kopogásszenzorról csak 2 sort láttam, a freki és a zaj frekije. A fordításban segíthetek, de a leírások nem mondanak újat (gyors átolvasás után), mint amit eddig tárgyaltatok. A download-okat még nem olvastam át.


kedd nov. 08, 2005 20:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Stubiflex

Köszi.. tök jó volna valami emberi nyelven.. :) Soha nem értettem hogy lehet ilyen betűkkel írni. :) Nincs mondjuk angol? :oops: Tudom velem van a baj, de ebből semmit sem értek..
Tiszára mint nálam.. 0,5°-onként állítható.. :shock:


kedd nov. 08, 2005 19:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Sziaztok.A nagy erdeklodesre valo tekintettel :D itt kozlok egy linket egy PIC-es gyujtasvezerlo szervizprogijahoz.
http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=71


kedd nov. 08, 2005 19:32
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség