Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. máj. 23, 2024 11:47



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
It van meg egy masik fajta " toltelek " . ezt a sarga fuzetecskere klikkelve tolthetitek be.

http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=29


hétf. nov. 07, 2005 22:51
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Sziasztok.
Hatha hasznos lehet ez a progi: http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=9

Itt van hozza a " toltelek": http://www.mpsz.ru/forums/download.php?id=16


Kulonmozo motorok elogyujtasjelleggorbelyes tartalmazza , a levegofogyasztas s a fordulatszam fuggvenyeben.Valamint a kopogoegesrol is szo sik rola.


hétf. nov. 07, 2005 22:10
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Szerintem a szenzorral az lesz a fő probléma hogy a kopogás frekvenciája az ultrahang tratományába esik. Ezt ugye rá kell vezetni a piezó lapkára. Már ott nehézkes a dolog, hogy a hengerfejen hol helyezed el... A gyárinál egy zsákfurat van, a vége minél közelebb a hengerfalhoz. Túl hosszú csavart nem használhatsz, mert el fogja nyelni az ultrahangot. Ha egyáltalán odavezeti. Ha meg a motor hője megégeti a piezó lapkát, akkor az lesz a gond... Valami más módszer ven erre?


hétf. nov. 07, 2005 9:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Huuuu.Ez aztan a cucc.En nem mernek belefogni egy injektor folszerelesebe , ugy rtem , ha az nem kifejezetten a szamarra keszult mechanikusan.
De a ropsulyos szabalyzo es a vacuumcorrector kivaltasa , na es persze a jarulekos funkciok nagyon lazb hoznak.

Szerintem semmi akadalya , hogy piezo hanszrorot vagy mifenet hasznaljunk a rezgesek erzekelesere.Ugy is a jelfeldolgozo IC configolasatol fugg , hogy melyik frekitartomanyban erzekeny.


hétf. nov. 07, 2005 0:10
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
stubiflex írta:
AZoli.
A te cuccod mar mukszik a szamaron?Es ha igen , milyen funkciokat tud?


Az én történetem a következő.. 2003 év végére az asztalon működöképes hengerenkénti befecskendező rendszert csináltam.. Pic 16F877A + 24LC256... egy hét alatt levettem a karburátort, beszereltem az injektort. Persze naívan azt hittem jó lesz az autóban is.. :lol: Hosszú hónapokig szoptam vele, mire más is tudta vezetni.. volt hogy a keveréket potival kellett állítgatnom menet közben.. :) Ekkor még a gyári elekrtonikus gyujtás maradt. Ez volt az első verzió. Tudott hidegindítást, gyorsítási dúsítást, alapjárat szabályozást, lambda szabályozást.. ekkor még a pic belső eepromben volt a táblázat.
2004 ben 1.2: a táblázat nagyobb, részletessebb lett, 24LC256 -ba került. Lambda alapján magától módosította a jellegmezőt.. (önadaptáció)
Hibakódokat felismert, tárolt.
Idén januárban elkészült az új hw. sok bővítéssel, többek közt kapott még egy pic-et a gyujtás vezérléshez. Többféle hibakód, + ki is villogja.
Aztán féretettem, maradt a gyári gyujtás.
Most vettem elő megint, betettem egy kétszikrás trafót, +jeladót, ítram egy egyszerű progit hogy azzal menjen.. így járok most vele.
Ott tartok hogy az előgyujtást szeretném szabályozni, a progi fele kész. A pic-es topicba bemásoltam.. kb. annyi. Most a lineáris interpolációt ültettem át a pic-re, nem akarok olyan nagy táblázatot kezelni mint a befecskendezésnél.. több dolog miatt is szopatós.
Tudom nem egészen ezt kérdezted, de ez van. :) így teljes.

Közben végig használtam az autót, csak a mechanikus munkák elvégzéséig (kb.:1hét) állt.


vas. nov. 06, 2005 22:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Bocsi, de én nem látok itt szenzort, csak jelfeldolgozó proccot. A szenzor valami piezós érzékelő nem? Hogy lehetne ezt realizálni? Kis piezó hangszóróból, egy megfelelő csavaros rögzítéssel?


Én is ilyenen gondolkozom :D


vas. nov. 06, 2005 22:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Bocsi, de én nem látok itt szenzort, csak jelfeldolgozó proccot. A szenzor valami piezós érzékelő nem? Hogy lehetne ezt realizálni? Kis piezó hangszóróból, egy megfelelő csavaros rögzítéssel?


vas. nov. 06, 2005 22:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Van valakinek tapaztalata ezzel a cuccal?" http://www.intersil.com/data/fn/fn3601.pdf "

Esetleg lehet rendelni free sample-t? :wink:


vas. nov. 06, 2005 19:46
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
AZoli.
A te cuccod mar mukszik a szamaron?Es ha igen , milyen funkciokat tud?


vas. nov. 06, 2005 17:17
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Tab120L írta:
AZoli!

Tudnál infokat adni, hogy pl. a hűtővízhőmérséklet milyen irányba, és menyire befolyásolja az előgyújtást? Mi az a paraméter, amit még mindeképp ajánlott figyelembe venni?

Köszi!


Az optimális előgyújtás változása, a változás mértékének sorrendjében:

1.: Legnagyobb mértékben a fordulatszámtól és a motorterheléstől függ az optimális előgyujtás. (ezen túl vagy, ha jól értettelek)
2.: A következő a vízhőfok.. minél hidegebb a motor annál nagyobb előgyújtás kell. (lassabb az égés, korábban kell kezdeni)
3.: Beszívott levegő hőmérséklete: hideg levegőnél (karbival) szegényebb a keverék, lassabb az égés.. nagyobb előgyújtás kell.
4.: Keverék minőség: dús keverék, gyors égés, kicsi előgy. kell.

Hogy pontossan milyen mértékben, az nagyon motorfüggő, tapasztalati úton állítja a gyártó is.

A fentiek természetessen állandó üzemagyag minőségre vonatkoznak.

Ros-Co.

Ok. Várom. Csak azért nem jelentkeztem, mert a szamár gyújtását kell(ett) csinálnom.. már egész jó. Nem hullámzik az alapjárat, mint mikor láttátok, de egy lambda szondát kinyírtam.. :( holnap talán lesz időm kicserélni.


szomb. nov. 05, 2005 18:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. hogy áll a gyújtásom? :D


szomb. nov. 05, 2005 16:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Az uj , kisse kemenyeb billentyuzet miatt kimaradt nehany betu.Majd a topic vegen omlesztve potolom. :wink:


szomb. nov. 05, 2005 14:32
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Sziasztok.
Az biztos , hogy a homersekletnek van koze a detonacio kialakulasahoz.Es nem fog artani a kesobbiekben , ha ezekelve lesz a rendszer altal.Peldaul a hutoventillator ki-be kapcsolgatasahoz, stb.
De eleg sok kiserletezgetestol menthetned meg magad , ha rogton beszerelnel egy kopogoegesdetectort.Mert nehez lesz a homerseklet alakulasatl fugo korekciot beallitani , ha csak a homersekletet fogod figyelni es nagyon sok mas faktortol is fugg a dolog.
Tehat a homersekletfigyeles maradjon , mas celokra , de szereny elemenyem szerint erdemes rogton elindlni a kopogoeges detector beepitese fele.
Mas:
A motor tenyleg halkabban jar es egyenletesebben.Ezt mas hasonlo celu szerkezetek tulajdonosai is " panaszoltak" mar.Sot!Tudk egy lyan kutyut , ahol az alapjaratot is ezel stabilizaljak.ehat a karbival megadjak az alaphangot , de a az elogyujtassal stabilizaljak.A vegeredmeny az , hogy hideginditas utan 1 percel ki lehet kapcsolni a szivatot (mar amelyik motor meg igy indul) es aztan mar olyan stabilan ketyeg a moci , hogy meg az orszaguti vilagitast is rakapcsolhatod , nem esik le az alapjarati fordulatszam.Kulso megfiyelo szamara tok ugy tunik, hogy befecskendezo vezerli a motrot.
Meg talan most hirt6elen erdemes lenne berakni azt az opciot , hogy bizonyos fordulatszam eleresenel blokkolja az inditmotor relejet.Hatha ul majd a violan mogott kezdo vezeto is neha.Meg ugy egyaltalan, nem arthat .


szomb. nov. 05, 2005 14:26
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ajjaj a műszaki egyetemen méregettek a barátomék, és ők a hűtővíz hőmérsékletét nagyon fontosnak találták. Nagyban befolyásolta a maximális nyomatékot. Az előgyújtáshoz sztem a kopogáshatár megváltozásán keresztül van köze. Na mindegy nem akarok belepofázni olyanba, amihez nálam sokkal joban értenek...


Azoli: készül a PIC-es próbapaneled :)


szomb. nov. 05, 2005 11:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Akkor most úgy néz ki, hogy az alap megvan, lehet tovább fejleszteni :D

AZoli!

Tudnál infokat adni, hogy pl. a hűtővízhőmérséklet milyen irányba, és menyire befolyásolja az előgyújtást? Mi az a paraméter, amit még mindeképp ajánlott figyelembe venni?

Köszi!


szomb. nov. 05, 2005 11:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Lehet hogy a 4093 billenési szintje szórt, és úgy jött ki a lépés, hogy ott nem okozott zavart. Bár ha jelgenerátorról tápláltad ez nem okozhat gondot. Újraégetted a PIC-et? Gyakran ha kap egy pofont, akkor elfelejti a programot, illetve sérül benne...


Igen, a PIC-et újraégettem, én is arra gyanakodtam. A lényeg hogy már jó.

Reggel beraktam, és pöccre indult :D Simán pörgött is max fordulatig.

Mentem vele kb. olyan 20-25 km-t, eddig probléma nélkül. Megy rendesen, nem rángat, nem akadozik, nem hagy ki, simán 6000-ig ki lehet pörgetni :D Az alapjáratom is atomstabil lett :D

Azt nemtom hogy hogyan lehet, de azt vettem észre, hogy sokkal halkabb lett a motor...

Ja, meg eddig alapjáraton és olyan 2-3000 RPM között volt egy jellegzetes puffogása is a mocinak, mintha valamelyik kipuff szelep **** volna. Na, most ez is eltűnt. Valszeg a kopott elosztónak volt ez is köszönhető.


szomb. nov. 05, 2005 11:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Lehet hogy a 4093 billenési szintje szórt, és úgy jött ki a lépés, hogy ott nem okozott zavart. Bár ha jelgenerátorról tápláltad ez nem okozhat gondot. Újraégetted a PIC-et? Gyakran ha kap egy pofont, akkor elfelejti a programot, illetve sérül benne...


szomb. nov. 05, 2005 11:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Közben sikerült megoldanom. Egy 100n-os kondi segített, amit a PIC bemenetére tettem a jellel együtt. De mitől kellett ez most oda? Előtte jó volt enélkül is. Jah, és biztos hogy nem valami tápzavarból van, mert minden-t lekondiztam, és nem javult, csak erre. Meg nincs is semmi a tápon, ami "megrángatná".

Nah, a lényeg hogy végre megint happy van, honap reggel berakom újra :D Polaritásra figyelek! :D


pén. nov. 04, 2005 23:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Nah, itt van:

http://skodatuning.fw.hu/temp/gyujtas.mov

A felső a bemenőjelem, közvetlen a PIC lábán, a másik a kimenőjel, szintén közvetlen a lábon.

Mitől lehet ez a bevillódzás? Néha "kihagy" a PIC? Lehet ilyen?


pén. nov. 04, 2005 23:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
AZoli írta:
Az autón próbálva vagy jelgenerátorról? Elsőnél inkább zavarok, másodiknál pic pofont kapott.. talán.. vagy még mit nem cseréltél?
Elég kevés az infó.. előtte próbáltad ugyanígy, és jó volt?


Jelgenerátorról próbálom.

Már minden más félvezetőt cseréltem.

Elötte próbáltam, már a motoron működött, csak akkor ugye még nem volt ékszíj, aztán megkapta a fordított tápot.

Mindjárt felveszem milyen a kimenete a PIC-nek.


pén. nov. 04, 2005 23:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Az autón próbálva vagy jelgenerátorról? Elsőnél inkább zavarok, másodiknál pic pofont kapott.. talán.. vagy még mit nem cseréltél?
Elég kevés az infó.. előtte próbáltad ugyanígy, és jó volt?


pén. nov. 04, 2005 22:21
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
AZoli írta:
Tab120L írta:
Minden jótanácsot szívesen fogadok... :D


Minden bemenetre diódák gnd és egy külön 5V-os táp felé (úgy értem, nem a pic és cmos tápokra). Én rengeteget szívtam ezzel, amikor az első motorvezérlőmet a mostanira cseréltem. Ez smd lett, egy panelre került, a dióda párokat 5,1zener-re cseréltem.. sokkal érzékegyebb mindenre.. :(
Minden elekrtonikába menő vezeték messze kerülje el a trafót, gyújtókábeleket.. a trafó "1"-es vezetéket.. a gyujtás végfok lehetőleg közel a trafóhoz, messze a vezérlőtől legyen.. legalább a fejlesztés alatt.
A táp szűrést meg ilyeneket gondolom nem kell részletezni..


Ok, köszi a tanácsokat, de azóta itt a műhelyben kiderült valami. A PIC-em kimenetén hülyeségek jönnek ki. Néha-néha bevillan a jó jel, szóval valamit azért csinál. Mi lehet ez?


pén. nov. 04, 2005 22:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Tab120L írta:
Minden jótanácsot szívesen fogadok... :D


Minden bemenetre diódák gnd és egy külön 5V-os táp felé (úgy értem, nem a pic és cmos tápokra). Én rengeteget szívtam ezzel, amikor az első motorvezérlőmet a mostanira cseréltem. Ez smd lett, egy panelre került, a dióda párokat 5,1zener-re cseréltem.. sokkal érzékegyebb mindenre.. :(
Minden elekrtonikába menő vezeték messze kerülje el a trafót, gyújtókábeleket.. a trafó "1"-es vezetéket.. a gyujtás végfok lehetőleg közel a trafóhoz, messze a vezérlőtől legyen.. legalább a fejlesztés alatt.
A táp szűrést meg ilyeneket gondolom nem kell részletezni..


pén. nov. 04, 2005 22:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Tab120L írta:
Most abban reménykedek, hogy az ékszíj nem fog belelőgni a jeladóba :D


Hát, ebben csak reménykedtem. A pontosan beállított jeladóm, pont 2mm-t belelógott az ékszíjba (eddig nem volt fent az ékszíj). Na, itt kezdődött a ma esti szopásom...

Jeladó le, fúrás, faragás,jeladó vissza, még mindig nemjó. Jeladó le, köszürű, flex, minden megvolt. Jeladó vissza. Ok, elfér, ékszíj fel.
Elektronikát viszakötöttem, ráadtam a gyújtást, hogy kapjon tápot a panel, és a rajta lévő led-el beállítsam pontosan a jeladót. Megyek hátra (Skoda :D), tekernék kicsit a főtengelyen, hogy hol a holtpont, ekkor nagy durr, füst, minden. Sikerült fordítva rákötnöm a tápot....

Nem is lettem ideges... :evil: :evil: :evil: :evil:

Kitéptem, be a műhelybe. Pufferkondik kinyíltak, stb... Nézzük mi halt meg: 4093, fetmeghajtó kis BC-k, egy másik BC, 5V-os stabic. Itt a PIC-ről mégnem tudtam semmit, de ezek után már nem reménykedtem...

Csere minden, jeladó helyére generátor, szkóp mérőfejjel a kézben imádkozás, hogy a PIC kimenetén legyen jel :D És volt... :lol: :P

Na, itt megörültem, gyorsan ki a garázsba, bekötöttem, 5x megnéztem a tápot... :D

Indítás...

Elindul, dadog, leáll...

Indítás...

Elindul, dadog, leáll...

Indítás...

Elindul, padlógáz:), nagy nehezen felküzdi magát valami fordulatra, de kihagyogat rendesen, akadozik meg minden. Ez után nagynehezen megmarad alapjáraton, gázra továbbra is dadog...

Itt tartok most, és nemtom mi van...

3 elméletem van:

1. Benne maradt valami **** alkatrész (nem hiszem)

2. Megnyekkent volna a PIC? Sztem nem, mert akkor egyátalán nem menne. Vagy csak félig? Megpróbáltam, simán lehet programozni...

3. Most az ékszíjjal ugye bekötöttem a generátort, lehet hogy az termel nekem valami zavart?

Most behoztam a műhelybe a cuccot, és nekiesek a tesztelésnek, hogy itt hogyan viselkedik...

Minden jótanácsot szívesen fogadok... :D

Szerk: Ja, azt elfelejtettem, hogy a fordulatszámmérőm is össze-vissza kalimpál, és ha nagyjából beáll, akkor is kb. kétszeres fordulatszámot mutat...


pén. nov. 04, 2005 21:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Gratula!

Meg lehet nézni egyszer vmikor?


pén. nov. 04, 2005 18:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Gafly írta:
> és ez után van kötve 3db ST-NAND kapu (4093).

Harom?????

> Mivel nem megy le teljesen 0-ra, a 4093 nem mindig billen át.

Ahogy nezem 12V-nal mar tobb V a billenesi kuszobje:

http://www.national.com/ds/CD/CD4093BC.pdf

> Most a fototranyó kollektora 10k-val fel van húzva a tápra,

Ideiglenes megoldaskent szerintem adj tobb aramot a LED-nek.

Szkopon nem "kerek" az impulzus?

Ha igen akkor nem eleg gyors.
Kondit ugye nem tettel bele?

Elvileg novelhetned a kollektorban levo
10K-t is de attol lomhabb lesz.

Gyanus hogy magas fordulaton hagy ki....


Közben sikerült! :D

Egy új kapcsolással a fototranyó után. Már pörög mint állat :D

Most abban reménykedek, hogy az ékszíj nem fog belelőgni a jeladóba :D


pén. nov. 04, 2005 16:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> és ez után van kötve 3db ST-NAND kapu (4093).

Harom?????

> Mivel nem megy le teljesen 0-ra, a 4093 nem mindig billen át.

Ahogy nezem 12V-nal mar tobb V a billenesi kuszobje:

http://www.national.com/ds/CD/CD4093BC.pdf

> Most a fototranyó kollektora 10k-val fel van húzva a tápra,

Ideiglenes megoldaskent szerintem adj tobb aramot a LED-nek.

Szkopon nem "kerek" az impulzus?

Ha igen akkor nem eleg gyors.
Kondit ugye nem tettel bele?

Elvileg novelhetned a kollektorban levo
10K-t is de attol lomhabb lesz.

Gyanus hogy magas fordulaton hagy ki....


pén. nov. 04, 2005 16:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Gafly írta:
> de az opto jeladóm 3000RPM felett kihagy!

Szkoppal nezted?

Szogletes? Lemegy nullara?

Nem az van hogy a PIC nem erzekeli?

Megszakitassal kezeled?

Vigyazz mert nem hosszu az a jel.
3000 fordulat az azt jelenti hogy 20 ms egy korulfordulas.
Ha egy 10 cm atmeroju tarcsara fursz egy 2 mm-es lyukat
akkor durvan 130 us hosszu (illetve rovid :)))) impulzust
kapsz...


Nah, kivittem a szkópot, és végüli nem is hagy ki, hanem nem megy le rendesen 0-ra, mint ahogy írtad. Milyen jelformáló kellene rá?

Most a fototranyó kollektora 10k-val fel van húzva a tápra, és ez után van kötve 3db ST-NAND kapu (4093). Mivel nem megy le teljesen 0-ra, a 4093 nem mindig billen át.

Segítsetek gyorsan :D

Már mennék a próbakörre :D


pén. nov. 04, 2005 16:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> de az opto jeladóm 3000RPM felett kihagy!

Szkoppal nezted?

Szogletes? Lemegy nullara?

Nem az van hogy a PIC nem erzekeli?

Megszakitassal kezeled?

Vigyazz mert nem hosszu az a jel.
3000 fordulat az azt jelenti hogy 20 ms egy korulfordulas.
Ha egy 10 cm atmeroju tarcsara fursz egy 2 mm-es lyukat
akkor durvan 130 us hosszu (illetve rovid :)))) impulzust
kapsz...


pén. nov. 04, 2005 15:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
SOS!!!! Segítség gyorsan! :D

Kész a pic-es gyújtásom, úgy néz ki műxik is, de az opto jeladóm 3000RPM felett kihagy! Az ékszíjtárcsára fúrtam 2mm-es lyukat. Ez kevés lenne neki? Max mekkorát fúrhatok?


pén. nov. 04, 2005 15:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hi!

Valószínűleg a BS170 azért szakadt meg, mert valahogy a gate felől visszajutott egy impulzus. Vszínűleg a FET belső Z-diódája megvédte a nagy FET-et, de a BS170 megnyuvadt. Amúgy tranyót is berakhatsz helyette, a feladata csak a 470 ohmos ellenállás lehúzása.. Pl. BC337 is jó ide, persze rakj neki bázisellenállást.


szer. szept. 21, 2005 15:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Nekem most sajna parokolópályán van a project. :( Egy progi elvileg kész van, csak élő motoron is tesztelni kellene, de semmi kedvem nincs jeladót felszerelni a főtengelyre :D

Szkópon jónak néz ki a progi, fordulatszám függvényében szabályoz a gyári karakterisztika alapján, valamint a vákuumra is szabályoz.


kedd szept. 20, 2005 21:30
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Üdv, újra itt.. a napokban elővettem a projektet, :) kezd dadogni a szamara.. Ti hogy álltok?

Ros-Co.
Tettél ide valamikor régen egy rajzot egy gyújtás végfokról BS170 + IRFP450 akkor megcsináltam, most kinyírtam... hosszú kegyetlen kinzás (tesztelés) után az egyik BS170 megadta magát.. szakadt..
Gyárilag car lehetett, v. hamis? Esetleg próbáljam meg egy tranzisztorral? Mit javasolsz?
Egyébként egy kétszikrás BOSCH trafót hajt, 5 cm-t simán átüt.. :shock: Nagyon állat..
Ma elkezdtem a szoftvert megírni hozzá.. kezd körvonalazódni az elv hogy hogyan lehet ez jó PIC-el.. nekem is kevés a 8bit mint Wattnak, de marad a PIC.


kedd szept. 20, 2005 21:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
vedd az el. gyújtás BEMENETÉRŐL a jelet. Ha így se megy... khm....


Igen, ez a jó megoldás, nekem is így van.


szer. aug. 31, 2005 22:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az "akksi" probléma valószínű a tápelkó hiányából, vagy a túl alacsony feszültségből eredhet.

-köss egy legalább 470uF/25V-os elkót KÖZVETLEN a berendezés +- tápkapcsaira.
-vastagabb dróttal kell bekötni
-"cunderos" piszkos a gyújtáskapcs, ami egyébként mást nem zavar.

A fordulatszámmérő ugyanúgy a trafón van?
-kevés neki a jel (erre még nincs ötletem)
-sok neki a jel (le kell osztani egy pár ellenállással 1K/10K)
-rövid neki az impulzus (lehet hogy CDI gyújtás)
vedd az el. gyújtás BEMENETÉRŐL a jelet. Ha így se megy... khm....


szer. aug. 31, 2005 20:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 16:44
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Kmét
Hozzászólás 
Hello! Van nekem egy Cpi-1280 -as elektronikus gyújtásom, ki is próbáltam az autómban, és még így is érezhető a javulás a régihez képest (Pl stabilabb alapjárat), hogy van egy két probléma vele, pl a régi kábelen a fesz áthúz ezzel a gyújtással, de nem is gond, mert majd veszek egy jobb kábelt. Hanem az hogy sajnos csak úgy lehet megoldani a gyújtást hogy a tápot nem a gyújtáskapcsolóról kapja, hanem közvetlenül az akksiról. Mert amúgy indítózik, elkapja, de le is áll. Mondtak valami olyat hogy egy ellenállás vagy ilyesmi miatt kell relézni, de pontosan nem emlékszem. Na és az a bajom hogy a fordulatszámmérőm nem működik vele, (Golf I-esből származik) nem csinál semmit(egyébként jó mert a régi gyújtásal megy). Na és azt szeretném megtudni hogy hogy lehetne megoldani ezt a problémát. Hátha van köztetek aki ismeri ezt a gyújtást, és orvosolni tudná a problémám

Köszi előre is


szer. aug. 31, 2005 15:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hi!

Ha megmondod mi kell rá, megpróbálom. Most épp Azoli paneljét rajzolgatom.

Dobozolást NEM vállalok!!! Az szívás. De majd úgy tervezem, hogy bele lehessen tenni egy normális (és óccsó+kapható) műa. dobozba.

Valami egyezményes csatlakozót ki kellene találni. Jónak tűnik pl:

-ATX csatlakozó (sok pólus, nagy áram is)
-RM5,08 "zöld" csatlakozó. Szintén nem túl drága, és mindenhol kapható
-DSUB csatl (nagy áramok problémásak)
Autós késes saru (FASTON) csatlakozó: baromi sok kéne-nem fér el....

A megfelelő megoldás ezek vmilyen kombinációja lesz. A nagyáramnak és a jeleknek külön csati.


vas. aug. 28, 2005 21:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. csinálsz akkor nyákot? Ha dobozolni is tudnád még jobb lenne. Részleteket privátban


vas. aug. 28, 2005 18:15
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jó de ha még fordítót be tudnék izzítani (Linux gcc asszem támogatja) égető kábel még akkor sincs. De majd körülnézek...


hétf. aug. 08, 2005 12:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 05, 2004 15:00
Hozzászólások: 74
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
De az a régi megasquirt, ehhez nem fogunk tudni uC-t beszerezni.

Ha akarsz, a Kontel kft-tol (tel: 370-3709) tudsz rendelni, barmit hoznak ami a www.spoerle.de -n van.


hétf. aug. 08, 2005 10:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 05, 2004 15:00
Hozzászólások: 74
Hozzászólás 
En a helyedben biztos nem hagynam ki a vakuum (vagy valamilyen, a terhelestol fuggo) korrekciot. Ellenkezo esetben jelentosen noni fog a fogyasztasod.


hétf. aug. 08, 2005 10:20
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Koszi AZoli.
Lassan kezd derengeni nekem valami.


vas. aug. 07, 2005 21:20
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
[quote="djsms] ez esetben nem mérnék a szívócsőnyomást stb. A kopogásérzékelő inkább egy amolyan végállás kapcsoló szerepet tölt be szerintem[/quote]


Nem is mérik (gyújtás miatt).. A VW, skoda, Audi, Seat, Mercedes, BMW, stb. nagyon ritkán akaszt a benzinmotorjaira map-szenzor. Amin van: Opel, Renult, Peugeot/Citroen és a fele Japán, de ott elsősorban a befecskendezést szolgálják ki.

A mororokat a sorozatgyártás előtt próbapadon járatják, sokkal több érzékelővel, mint ami a végleges motorra kerül majd.. ekkor felfesznek egy az adott motorra jellemző ideálisnak tűnő jellegmezőt.
A jellegmezőnek két bemenő paramétere szokott lenni, a fordulatszám, és a motorterhelés ( szívócsőnyomás vagy folytószelephelzet, vagy léggyelés). Ezen két érték alapján az ECU tudja hogy a próbapadon kb. milyen előgyújtás érték volt a jó, ezt korrigálja a víz- és beszívott levegő hőfokkal, majd addig növeli (bizonyos határokon belül) amíg a motor el nem kezd kopogni, kopogáskor visszavesz addig amíg meg nem szűnik, majd újra kezdi..
Azokon a pontokon ahol sokat kellett növelni v. csökkenteni, változtat a jellegmezőn.

A két bemenő paramétar csak arra kell, hogy terhelésváltások után nagyjából jó helyen kezdjük el keresgélni a megfelelő előgy. értéket.

De az utolsó szó mindig a kopogásérzékelőé! :)

stubiflex!

:) Igazad van, jó ha van más jeladó is! A kopogásérzékelővel az a baj hogy csak van/nincs kopogást tud. Azt nem tudjuk hogy kb. milyen messze lehetünk az adott pillanatban az ideális e.gy. értéktől.. ehhez jó ha van fordulatszám értékünk, igen, esetleg terhelés ertékünk is... meg hőmérséklet víz/levegő..


vas. aug. 07, 2005 15:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
AZoli.
A szavaidbol arra kovetkeztetek , hogy valojaban a gyartok azert folyamodtak a vacuumkorrekciohoz , mert nem voly meg a technologia (vagy tul koltseges volt) a kopogeges ellenorzesen alapulo korrekciohoz.

Igy van?
Maik kerdesem: sejtem , hogy a homerseglettel is fugg , hogy milyen hamar alakul ki az egesterben a "kopogoeges".
Ha igy van , akkor a kovetkezo kep rajzolodik ki:el lehet hagyni a vakum es homersegletkorrekciot , csak helyette meg kell oldani a kopogoeges-figyelest , es a hataron tartani.

Fonnmarad meg a kerdes:vajon nem pont ugyan igy el lehetne a hagyni az elogyujtaskorrekciot a fordulatszam fuggvenyeben a hagyomanyos modszer szerint , es az alapjarati fordulatszam tartomanyon kivul a kopogashatarra szabalyozni?
remelem ertitek mire gondolok :)


vas. aug. 07, 2005 13:56
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
djsms írta:
Az olyan motorok esetében, ahol egyátalán nincs vaakumos előgyújtás szabályozás mi alapján lehetne kiszámolni, hogy mennyit kellene módosítani? Ugyan ez lenne a kérdés pl a motorhőfokkal kapcsolatban is


A kopogási határon kell tartani... a gyártók sem számolják (gyakorlatilag nem számolható, annyi mindentől függ, és folyton változik), hanem kikísérletezik.

ez esetben nem mérnék a szívócsőnyomást stb. A kopogásérzékelő inkább egy amolyan végállás kapcsoló szerepet tölt be szerintem


vas. aug. 07, 2005 13:51
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
djsms írta:
Az olyan motorok esetében, ahol egyátalán nincs vaakumos előgyújtás szabályozás mi alapján lehetne kiszámolni, hogy mennyit kellene módosítani? Ugyan ez lenne a kérdés pl a motorhőfokkal kapcsolatban is


A kopogási határon kell tartani... a gyártók sem számolják (gyakorlatilag nem számolható, annyi mindentől függ, és folyton változik), hanem kikísérletezik.


vas. aug. 07, 2005 13:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
djsms írta:
Az olyan motorok esetében, ahol egyátalán nincs vaakumos előgyújtás szabályozás mi alapján lehetne kiszámolni, hogy mennyit kellene módosítani? Ugyan ez lenne a kérdés pl a motorhőfokkal kapcsolatban is


Ez utóbbi engem is érdekelne.

Amúgy a gyakorlatban asszem sajna egy kis időre leáll a projectem, mert csütörtökön tűzünk a balcsira másfél hétre. Ott biztos nem ezt fogom csinálni, max a progit, csütörtökig meg nem nagyon akarok babarálni a mocival, mert el is kellene vele érni a Balcsira :)


vas. aug. 07, 2005 12:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Az olyan motorok esetében, ahol egyátalán nincs vaakumos előgyújtás szabályozás mi alapján lehetne kiszámolni, hogy mennyit kellene módosítani? Ugyan ez lenne a kérdés pl a motorhőfokkal kapcsolatban is


vas. aug. 07, 2005 12:38
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
De az a régi megasquirt, ehhez nem fogunk tudni uC-t beszerezni. De mindenesetre elég biztató!!!! Köszi!


vas. aug. 07, 2005 12:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 05, 2004 15:00
Hozzászólások: 74
Hozzászólás 
stubiflex írta:
Es az uj SW verzio sem kezeli a gyujtasidozitest?

Valamennyire kezeli, lasd itt.
Jelenleg meg a regi az extra sw-el tobb dolgot tamogat.


szomb. aug. 06, 2005 23:29
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség