Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. máj. 23, 2024 10:11



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
djsms:

Ám legyen. De azért oszd meg velem hogy miért tartod kizártnak. :)

Gondoltam egyébként is használja az autót, azért kell neki fogy. mérő... :)


csüt. dec. 09, 2004 22:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Szia!

"A kopogásérzékelőt milyen áramkörrel illesztettétek a PIC-hez?"

Még nem illesztettük. Talán LM311 + 1-2 RC tag... gondolom.

majo:

Ha inkább progit írsz, mint autót szerelsz, akkor először módosítsd úgy a szoftvert, hogy a befecsk. szelep nyitvatartási idejét mindig hozzáadja az előző értékhez. (Nagyon - nagyon sok bites számod lesz a végén)
Aztán telitankolod, mész vele 50-100 km -t, megin tele, (ha nem bízol a kútban, mérőedényből) Így megvan a megevett benzin mennyisége, és a szelep nyitvatartási ideje... ha nem szivárog sehol az üa. rendszered.
Minél többször végigcsinálod, annál pontosabb lesz.

kizártnak tartom, hogy így reális adatokat kapna :) Továbbá mire pontos eredményre jutna annyit költene benzinre, hogy annyiból már megcsinálják neki :)


csüt. dec. 09, 2004 22:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Szia!

"A kopogásérzékelőt milyen áramkörrel illesztettétek a PIC-hez?"

Még nem illesztettük. Talán LM311 + 1-2 RC tag... gondolom.

majo:

Ha inkább progit írsz, mint autót szerelsz, akkor először módosítsd úgy a szoftvert, hogy a befecsk. szelep nyitvatartási idejét mindig hozzáadja az előző értékhez. (Nagyon - nagyon sok bites számod lesz a végén)
Aztán telitankolod, mész vele 50-100 km -t, megin tele, (ha nem bízol a kútban, mérőedényből) Így megvan a megevett benzin mennyisége, és a szelep nyitvatartási ideje... ha nem szivárog sehol az üa. rendszered.
Minél többször végigcsinálod, annál pontosabb lesz.


csüt. dec. 09, 2004 16:22
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2004 10:42
Hozzászólások: 15
Hozzászólás 
Sziasztok!

A kopogásérzékelőt milyen áramkörrel illesztettétek a PIC-hez?

Üdv,
Konop


csüt. dec. 09, 2004 14:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Csőváz!

Úgy látom Atmelben senki nincs otthon. Segítek egy kicsit. A programozó, ami jelenleg a legjobb a Ponyprog. Az LPT portos égető igen megbízhatóan műxik. (a sorost nem erőltetném, nyírja az Atmelt)
http://www.lancos.com
Az STK200-as égetőt ajánlom megépíteni.
Az atmel programozása az SPI porton keresztül történik:
MOSI -Master output slave input
MISO -Master input slave output
SCK -Serial clock
R -Reset
nevű jelek. Egy kvarcot, vagy rezonátort kell tenni az Atmelre, mert kül. nem égethető!!!!!!!!!!!
A megfelelő jeleket öszekötve az égetővel, már megy is.

A C fordító (most sokan ki fognak nyírni) itt található:
http://sourceforge.net/projects/winavr
Itt a doksik is megvannak, ami az induláshoz kell.

A többi az Atmel oladlán http://www.atmel.com tal'lhat=.
Ha assemblyben nyomod, akkor "avrasm" néven keress rá a neten.

A beszerzési forrás Mo.-on a Codix, vagy az MSC KFT. Elindulni jó az AT90S2313, nagyon jó az ATMEGA8, és a nagyágyú az ATMEGA128.
Ennyi talán elég az elinduláshoz.


majo: Sajnos el kell szomorítsalak. Az injektorok típusfüggőek, úgyhogy csak kimérni tudod. Az állandó nyomást a működő motorról veheted, ha leágaztatod a pumpa után (vigyázat 3,5bar!). Annyi hozama lesz, hogy egy teszt injektort elvisz plusszban. adott impulzusszélességgel kell egy zacskóba spriccelni, és patikamérleggel lemérni. (a Műszakin is így csinálják) Vagy marad a saccográf.

djsms: Ok, de este be kell ugranom a családhoz, és az nem 2 perc :)
Hívj fel, vagy dobj egy sms-t hogy hol lenne jó.


szer. dec. 08, 2004 23:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hello.

djsms: Én csak fordulatjelre gondoltam! It a szöghelyzet nem olyan lényeges. Persze az ékszíj lengéseket okozhat a jelben. Meg a generátor megterhelése. Célszerűbb a fogaskoszorúról venni a jelet, a felsőholtpontot meg mondjuk egy kihagyás jelezheti. Egy bibi van: nem bztos, hogy az PIC vagy Atmel le bírja számolni a teljes fordulat tartományban (nagyobb mint 16 bites szám jönne ki) Szofveres időzítést meg nem szívesen tennék be.
Telcsiszám megjött. Köszi

Igen ezen már gondolkodtam én is és az időzítős megoldást találtam egyetlen járható útnak. Sajna atmelhez semmi ismeretem nincs még. (Mondjuk annak idején a PIChez sem értettem ;) ) Így viszont kicsit zsákutca. Atmelhez van valakinek kezdőknek való cucca? :)
Holnap megyek Pestre, összehozhatnánk azt a talit! De csak estefelé! (kb 6-7 után) Mit gondolsz?


szer. dec. 08, 2004 21:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!
A PIC és injektor témában kérek tőletek kicsit off segítséget. Tervezek egy fedélzeti számítógépet, melyben a fogyasztást szeretném mérni és kijelezni. Arra az adatra lenne szükségem, hogy mennyi a benzin tömegárama liter/sec, vagy cm3/sec-ban, ha az injektor teljesen nyitott állapotban van. A gép Opel Astra 1,6 központi befecskendezős. Megmérni asztalon körülményes, az állandó nyomást nem tudom biztosítani (egyelőre).

Üdv: majo


szer. dec. 08, 2004 20:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co.

Valóban behatárolja a szabályozhatóság tartományát az elosztó, ezért érdemes kicserélni a rotort szélesebb végűre. Így elvileg előfordulhatna hogy a szikra rossz helyre ugrik, de ha meghagyod a mechanikus vezérlést (az általában jó irányba, csak nem a megfelelő mértékben módosít), akkor ez segíti a szikra megfelelő helyre ugrását.

A többi probléma csak elméletileg probléma. :)

Ennél nagyobb energiájú szikra csak xar keverékképzéshez kell, ha nagyon dús, v. szegény keveréket használsz. Akkor is csak az átmeneti tartományokban.


szer. dec. 08, 2004 15:57
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello.

djsms: Én csak fordulatjelre gondoltam! It a szöghelyzet nem olyan lényeges. Persze az ékszíj lengéseket okozhat a jelben. Meg a generátor megterhelése. Célszerűbb a fogaskoszorúról venni a jelet, a felsőholtpontot meg mondjuk egy kihagyás jelezheti. Egy bibi van: nem bztos, hogy az PIC vagy Atmel le bírja számolni a teljes fordulat tartományban (nagyobb mint 16 bites szám jönne ki) Szofveres időzítést meg nem szívesen tennék be.
Telcsiszám megjött. Köszi

AZoli:

Akkor értem. A gyújtáselosztó (nagyfesz. része) nem befolyásolja a gyújtási impulzus szöghelyzetét? (egy kicsit) Hiszen nem is ér hozzá, hanem a forgó pipáról csak átüt a szikra. 40 fokos előgyújtásnál már lehet messze van a pipa. Változhat a gyújtószikra energiája. (és az impedancia) ez már késleltetést okoz. Vagy rosszul gondolom?


szer. dec. 08, 2004 15:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co

Megmarad a gyári gyújtáselosztó. Nem szól ellene elegendő dolog. :)

Sokak szerint én is jobban szeretném az Atmelt, ha ismerném! :oops:


szer. dec. 08, 2004 14:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
mivel rugalmas hajtással van ellátva ezért ez az ötlet felejtős szerintem. kerülni kell a minél több áthajtást, szvsz a főtengely a legjobb jeladóhely :)
telszám megy privátban, én meg autóban holnap Pestre :)


szer. dec. 08, 2004 14:10
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hi all!

z01z: Szupi! Ha van készen, pláne nem sz*rakodok vele. Bár ismerni kell a pontos áttételeket (gondolom a gépkönyv segít), és az erőátviteli rendszert "merev"nek tekinti. Ez azért nem teljesen igaz. Bár lehet hogy nam is fontos. Az összehasonlítás a lényeg.

AZoli: Hasonló rendszert szeretnénk építeni, de az autón nem akarunk egyszerre sokat válzoztatni. Először injektor, beállít, aztán gyújtás stb.
Honnan veszed a szöghelyzet pozíciót? (4 hengeres motornál, ha a főtengelyen nyomulsz, nem tudni melyik henger durrant) Vagy a "feleslegszikrás" megoldást használod? Esetleg megmaradt a gyári gyújtáselosztó?
Software ügyben tudnál segíteni. Bár én uC ügyben az Atmelt jobban szeretem, vszleg az első komputer ezzel lesz.

djsms:
Nem baj, majd csak egy injektort teszünk bele. Amúgy nem folyik orrán-száján, ha nagyon sokáig áll esetleg 1-2 csepp. Amúgy álló motornál néhány mp. után úgy is kikapcsoljuk a pumpát.
A max. fordulattal valamit kellene kezdeni. Ebben viszont ki kéne kérni a szakember tanácsát, hogy melyik a kritikus alkatrész (az autó :D )
Gondolom felfúrni nem akarod, és turbót sem kap :)

Küldd el mailben a telcsi számodat, majd egyeztetünk, nehogy potyára gyere.

Van 1 elég perverz ötletem: a frodulatszámjelet (nem csak itt) lehetne a generátorról venni! (az autóhifis topicban a zúgás éppen problémaként merült fel) Jó nagy a pólusszám, úgyhogy nagyon pontos jelet lehetne innen venni, csak ne csússzon a szíj. Szenzor free hajtás
:D


szer. dec. 08, 2004 13:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 05, 2004 15:00
Hozzászólások: 74
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
A javaslatom a következő: Kéne tenni egy szenzort a kerékre, vagy a kilométeróra bowdenre, valamint a fordulatszámjelet, és a váltóállást (kapcsoló) be kell vinni egy számítógépbe. (mondjuk laptop+pascal progi) Ha azonos körülmények között, azonos tömeggel gyorsulgatsz, akkor elvileg megnézhető a görbén, hogy jobb lett-e vagy rosszabb. Ez elég időrabló, de jobbat nem hirtelen nem tudok.

Van egy ennél egyszerűbb/kifinomultabb megoldás is. Magnóval vagy PC-vel felveszed a gyújtásjelet miközben ~2000-től felgyorsítasz padlógázzal a maximális fordulatig (célszerűen egyenes, sík és elhagyott ;) úton). A kocsi adatai (elsősorban a tömeg, áttételek, kerék átmérő) felhasználásával ebből ki lehet számítani a teljesítmény és nyomaték görbéket. Abszolút értékben nem lesz annyira pontos, mint a fékpad, de nem is kerül annyiba :). Viszont jól ismételhető eredményt ad, amivel ugyanannak a kocsinak a különböző beállításait össze lehet hasonlítani.

A program hozzá innen letölthető. Van még egy hasonló program is itt, de ez fizetős.


szer. dec. 08, 2004 11:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co:

Software ügyben a feladat közel sem ugyanaz nálatok, mint nálam, hacsak nem akartok injektort is építeni.
Az én gyújt. vez. pic-em I2C buszon keresztül kap a befecskendezést vezérlő pic -től szinte minden adatot: Szívócsőnyomás; beszívott levegő hőfok; vízhőfok; alapjárati kapcsoló állapota; stb.
Amit önállóan dolgoz fel, (csak az, amire a befecskendezésnek nem volt szüksége) :
-Kopogásérzékelő jele
-FHP (Hall a főtengelyen) ((pontosnak kell lennie, ezért nem a gyári gyújt. jeladó))
-szöghelyzet (induktív a fogaskoszorún)

A dolog logikai menetében, (mintegy folyamatábra) inkább tudnék segíteni.
A konkrét progi megírásába itt nálam sokkal nagyobb tudású és tapasztalatú fórumtagok vannak.


szer. dec. 08, 2004 11:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
djsms:
A szakember megkeresésével óvatosan! Engem először elküldtek melegebb éghajlatokra, aztán kiröhögtek, meg mondták, hogy lehetetlen. Pedig működött. Na a fogyasztást elhallgattam 25l/100Km de ment mint az állat.
Csak ezért ne utazz fel Pestre, előbb találjuk ki a koncepciót, meg veszek jobb injektort (2 dukálna a poláknak). Pumpát nem veszek. Van egy öreg, 3 bar-t nyom, ez egy kicsit kevés, de most nem akarok újat venni.
Ha kitaláltam valami okosat, szólok. Azzal sokat tudnál segíteni, ha megnéznéd a karbi környékét. Hogy van felerősítve, elfér-e oda a toldalék, a két hengerbe (szívószelepre) lehet-e külön fecskendezni stb.
Megvan a régi trabi karbija, és szétszedhető, a fojtószelep egy külön kis tömbben van, úgyhogy ez is adott. Ja és mennyit pöröghet-e a motor. Ez fontos, hogy hozzá kell-e nyúlni.
Sok sikert!

Sajna a hengerenkénti befecskendezés nem kivitelezhető, mert egy beömlője van a két karbinak. A szakember meg hasonlóan szereti a tuningot, szóval biztosan nem fog elküldeni :) A karbi 2db tőcsavarral van felfogatva. Van alatta egy tálca is, ami kivehető :) Injektor valószínűleg nem fogja engedni a benzint orrán-száján :) Ami pedig a fordulatszámot illeti hát nem épp versenygép :) Egy TD motor simán lepörgi :) kisebb fokozatokban 5500ig fel lehet kínozni, de üresben sem tud sokkal többet... Mondjuk egy sportveztengellyel és egy jó gyújtással ki lehet belőle hozni akár 8000 fordulatot is percenként, de az igen erőteljesen a szelepek és a motor élettartamának rovására menne.
Ha megyek pestre nem csak ezért :) Eddig úgy néz ki, hogy csütörtökön lesz egy randim. Ha azzal "végeztem" akkor estefelé összefuthatnánk.


szer. dec. 08, 2004 7:18
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
AZoli:
Az nagyon zsír lenne, ha meg tudnád írni, én a szoftver terén annyira nem vagyok otthon, bár csináltam néhány PIC-es dolgot. Egyik Műegyetemes kollégám csinált Suzuki motorvezérlőt PIC-kel.

Ami még gond, hogy jó lenne, ha különféle gépkocsikhoz adaptálni lehetne. (a jeladó típusok sajna eléggé eltérnek. Hol a főtengelyről veszik a jelet, hol a gyújtáselosztótról, valahol meghagyják a megszakítót stb. )
A kopogásszenzor tekintetében elég hülyén fognak nézni:) Egy kis piezó lapkával azért én megpróbálkoznék.

djsms:
A szakember megkeresésével óvatosan! Engem először elküldtek melegebb éghajlatokra, aztán kiröhögtek, meg mondták, hogy lehetetlen. Pedig működött. Na a fogyasztást elhallgattam 25l/100Km de ment mint az állat.
Csak ezért ne utazz fel Pestre, előbb találjuk ki a koncepciót, meg veszek jobb injektort (2 dukálna a poláknak). Pumpát nem veszek. Van egy öreg, 3 bar-t nyom, ez egy kicsit kevés, de most nem akarok újat venni.
Ha kitaláltam valami okosat, szólok. Azzal sokat tudnál segíteni, ha megnéznéd a karbi környékét. Hogy van felerősítve, elfér-e oda a toldalék, a két hengerbe (szívószelepre) lehet-e külön fecskendezni stb.
Megvan a régi trabi karbija, és szétszedhető, a fojtószelep egy külön kis tömbben van, úgyhogy ez is adott. Ja és mennyit pöröghet-e a motor. Ez fontos, hogy hozzá kell-e nyúlni.
Sok sikert!


kedd dec. 07, 2004 23:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Srácok egyre inkább tetszik, amiket írtok :)
Ros-Co. Nem vagyok pesti, de egy ilyen ügy érdekében szívesen felutazok! Mondjuk nem tudom hogy lehetne ráapplikálni az injektort, de valahogy tuti kivitelezhető! Majd tárgyalok erről egy szakemberrel.
A többit majd megbeszéljük


kedd dec. 07, 2004 20:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co:

Önadaptáció:
Tudom, én is onnan vettem az ötletet. :))
Hát, ha egy éve sikerült ilyen szoftvert írni a befecskendezéshez, talán most is menne a gyújtáshoz. :) Szerintem aki tud pic-elni, az megtudja az önadaptációt is írni. Nem ez volt a legnehezebb része. Jelenleg 1191 utasítás. De még egy csomó mindent nem tud, amit szeretnék. A gyújtást külön pic -re szeretném bízni, ezért kell új hardware.

A legkorábbi gyújtási időpont a cél, (de még épphogy kopogás nélkül), tehát a legnagyobb előgyújtás.

5 éve, amióta autóelektronikával foglalkozom, még nem hallottam róla hogy valamelyik kolléga cserélt volna kopogásérzékelőt. Bár nem jártam még ez ügyben bontóban,biztos hogy nem kapkodnak utánna az emberek, így valószínű, a bontós a kopogásérzékelő hallatán valami betegségre fog gondolni. Mikor meglátja hogy Te 15 dkg -os vezetéket a végén egy dudorral akarsz kivinni, az ár csak rajtad múlik.
Én a bontóssat javaslom.

Köszi, de az illesztéssel meg kell várni a kopogásérzékelő felszerelését, a motor "megkopogtatását", és a jelét az oszcilloszkópon. Védelem,- LM311 + 1-2 RC tag ?

Víz/blokk:
Én az átalános 4 hengeres 4 ütemű vízhűtésűben gondolkozom. Lada Samara


kedd dec. 07, 2004 18:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello!

Azoli:
A tanulásos módszer annyira jó, hogy a legújabb motorvezérlőkben mind ez van. Amikor nyáron Horvátországban voltunk, olyan kaki benzint adtak, hogy a havet Toyotája iszonyúan csörgött (pedig az is komputeres, csak 89-es modell) A Citroennek meg se kottyant, igaz visszaesett kicsit a teljesítmény.
Ha tényleg meg tudod írni, az nem semmi lenne.
ui: nem a min. előgyújtást kell megcélozni?????? Maximumot írtál.

A piezó érzékelővel nekem max. a mechanika jelenthet gondot. (felfogatás, nagy hőmérséklet) Ha megmondjátok milyen jelet ad, akkor csinálok rá analóg illesztőt. Lehet bontóból is, de sztem elég drága.

Egyetértek, a vízhőfok (fura) de nagyon fontos. Kispókban nincs víz:) Szóvalm itt a blokk hőmérséklete értendő. (most látom csak, te is beugrottál:)

djsms: Szívesen odaadom kölcsön az injektort kipróbálni. (amúgy WW golf típ. tökmindegy, hasonlóak. ) De a mechanikát meg kell csinálni, fojtószeleppel, megfelelő szögű befecskendezéssel. (karbi kidob. amúgy is elég kaki) Légszűrő kidob, ill. jobbra cserél. Valakinél csak egy háló van, hogy féltégát ne szívjon be. A vezérlése 1 azaz 1db FET. és PWM jelet kell neki adni. Nem túl gáz. A konkrét beállítási értékek annál inkább:(

Ha ez együtt megy a gyújtással szerintem 20-25% telj. növekedés motortuning nélkül. Ha a határfordulatot sikerülne feltolni 6000-re, akkor szép, erős "versenyautót" kapnál. (A leadott telj. arányos a fordulatszámmal. A gyári motorok tutommal a gyári pontatlanságok miatt nem pörgethetők). Amúgy mennyi a gyári adat??

Ennyire befolyásolja a szél szerinted a mérést??? Nem hiszem. A gyorsulás ilyen autóval sztem 70-80 km/h-ig értelmes. A légellenállás úgy 70 fölött kezd számottevő lenni. Érdemes lenne kiszámolni. (amúgy majd alagútban csináljuk:)

Te merre lax? Összehozhatnánk valamit. 1 gond van, sok a meló, kevés az idő:(


kedd dec. 07, 2004 16:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
A kopogásérzékelő egy piezó-elektromos jeladó a motorblokkon, ami a kopogásos égésnek megfelelő frekv. tartományban a legérzékenyebb.
Megépíthető házilag, de inkább egy bontóból kéne szerezni.

A kopogásos égésre keress rá a neten. Én már sokat felejtettem. :(


kedd dec. 07, 2004 15:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Sziaszok!

Bocs hogy beleszólok, de én mostanában tervezem lecserélni a befecskendező elektronikámat egy újra, ami már -terveim szerint- tudni fogja a gyújtást is szabályozni.

Szóval: szerintem a kopogásos égést kellene figyelnetek.

Én valahogy úgy fogom megoldani, hogy:
1: először az elektronika a gyári rendszert figyeli, eepromba rögzíti a gyári ford. sz. / szívócsőnyomás jellegmezőt.
2: ha ez megvan, a PIC megpróbálja mindig (a kopogásérzékelő jelétől függően) a legnagyobb előgyújtással üzemeltetni a motort, és ez alapján (önadaptív módon) módosítja a jellegmezőt.
3: Pár száz Km után kialakul, egy a gyárinál sokkal optimálisabb jellegmező.

Persze az itt leírtnál jóval bonyolultabb a dolog.
Ne feledjétek a vízhőfoknak (bocs, nálatok motorhőfoknak :)) ) megfelelően módosíani az előgyújtást.

Na ez a módszer is érdekes! Pláne ez az öntanulós része :) A kopogásérzékelő alatt mire gondolsz? Mit mérne és hogyan?


kedd dec. 07, 2004 15:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Sziaszok!

Bocs hogy beleszólok, de én mostanában tervezem lecserélni a befecskendező elektronikámat egy újra, ami már -terveim szerint- tudni fogja a gyújtást is szabályozni.

Szóval: szerintem a kopogásos égést kellene figyelnetek.

Én valahogy úgy fogom megoldani, hogy:
1: először az elektronika a gyári rendszert figyeli, eepromba rögzíti a gyári ford. sz. / szívócsőnyomás jellegmezőt.
2: ha ez megvan, a PIC megpróbálja mindig (a kopogásérzékelő jelétől függően) a legnagyobb előgyújtással üzemeltetni a motort, és ez alapján (önadaptív módon) módosítja a jellegmezőt.
3: Pár száz Km után kialakul, egy a gyárinál sokkal optimálisabb jellegmező.

Persze az itt leírtnál jóval bonyolultabb a dolog.
Ne feledjétek a vízhőfoknak (bocs, nálatok motorhőfoknak :)) ) megfelelően módosíani az előgyújtást.


kedd dec. 07, 2004 15:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Hát ha szerzel nekem injektort a kispókra istenként foglak tisztelni ;)
amúgy a méricskélős mdszered tökéletesen alkalmatlan... Már egy kisebb szellő is befolyásolja az eredményeket stb stb... Szóval ez így nem járható út :(
a fékpad lenne az egyetlen megoldás, az meg ugye nemvan... Még azon gondolkodtam, hogy beszélek valami szervizessel, hogy ha ingyé segít akkor adok neki pár kész cuccot esetleg... :)
Viszont ha ennyire szeretsz autót bütykölni jó párosítás lennénk :)
mit gondolsz?


kedd dec. 07, 2004 14:39
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello djsms!

Mondasz valamit.
Kispolszkinál ahogy a Belga mondja "a verdám csak padlógázzal üzemel" :)

A pontos gyújtásszög kérdésével el is jutottunk odáig, hogy miért építenek kevesen ilyen cuccot. Kell hozzá egy kis merészség, de szerintem pont ettől izgalmas.

Fékpadot tudok, de még haveroknak is drágán csinálják. (kb. 15eFt)

A javaslatom a következő: Kéne tenni egy szenzort a kerékre, vagy a kilométeróra bowdenre, valamint a fordulatszámjelet, és a váltóállást (kapcsoló) be kell vinni egy számítógépbe. (mondjuk laptop+pascal progi) Ha azonos körülmények között, azonos tömeggel gyorsulgatsz, akkor elvileg megnézhető a görbén, hogy jobb lett-e vagy rosszabb. Ez elég időrabló, de jobbat nem hirtelen nem tudok.

Amúgy Kispesten lakom, és sajna az autós projectek kicsit leültek. Az új verdát (C3-családi autó) nem lehet buherálni, a négyütemű Trabantomat (én barom) eladtam. Pedig mán injektorral is ment egy darabig!!!
Szeretnék ilyenekkel foglalkozni, mert az elektronika, így a gépekkel is összehozva még érdekesebb.


kedd dec. 07, 2004 13:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
ekkora motornál szerintem felesleges a nyomást nézni :) Gyakorlatilag kvázi padlógázzal megy mindig... ha meg nem akkor nem is gyorsul, szóval szerintem észrevehetetlen lenne a javulás.
PIC-ben nennyire vagy otthon?
Most azon a problémán akadtam el, hogy az oké, hogy majd tudom szabályozni a szöget, de honnan tudom, hogy mi az optimális? Nincs egy fékpad ozzhon a garázsban :) Érzés alapján meg, hát nos... ;)
Amúgy merre lakozol?


kedd dec. 07, 2004 8:56
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Üdv!


1. Így van. Ne melegedjen. Minek.
2. Ha PIC-kel csinálod, az eredméynek engem is érdekelnének!
Szerintem azért nem elég a fordulatjelet nézni, hanem más paraméter (pl. szívócsőnyomás) is kell neki, különben meg nem lesz olyan nagy durranás az eredmény:) (ajánlom figyelmedbe az MPX4250 nyomásszenzort. Fincsi. Sajna qrva drága) Gázpedál állás=poti. (mondjuk ez a gyújtáshoz nem kell, csak az injektorhoz, de ha már lúd, legyen gyökér...:)

3. A diófa dípusa a FET-től függ. 400V-os FET-et nem illik 400V-ig védeni (inkább 350). Én IRFP450-et (500V) és P6KE400-at ajánlok. IRF740-hez a 368V dukál.

4. A kábelt csak érdekességként említettem. Lehet hogy én tudom rosszul. Érdekelne, hogy más "pók"-ban is van-e?


kedd dec. 07, 2004 1:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:

Ui: nem ismeri valaki a srácot? (ilyen nekem is tetszene:)

http://www.hvlabs.hu/tmp/polski/04300086.jpg

Egy egri hapi vette meg. 1.9-es turbós diesel moci van benne!
további képek: http://fiat126.hu/gallery.php?gallery=374

A gyújtás mindenképp dobozolva kell, hiszen a motortérben elég ramaty körülmények vannak neki... Az impulzushiány szerintem nem gond, ezt majd picből megoldom. Bár elötte megszakítóval akarom tesztelni, ott meg nem lenne rossz :)
Z diófa helyett gondolom elég 1db 400-as P6KE vagy inkább 2x 150V+68V legyen? Amúgy a kábelezéshez nem nyúlnék, hiszen a negatív ágban piszkálódok csak :) Szóval még ha ellenállathuzal is lenne, maradhat nyugodtan a helyén


hétf. dec. 06, 2004 21:16
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Aha, sejtettem hogy disszipációs gondok lesznek a tranyóssal. Jó tanács: inkább méretezd túl (IRFP450) Szvsz nem száll el, és még a zárlatot is kibírja jó eséllyel. Ha pl. dobozba akarod rakni, nem olyan kevés az a 4,25W. (egyébként ez függ a fordulatszámtól, zárásszögtől, tehát kicsit jobb a helyzet) Majd tervezek bele egy monostabilt, ami impulzus hiányában mondjuk 2..5mp múlva letiltja a feszt., elkerülve a felesleges disszipációt. Szóval feleslegesen ne fűccsünk.

A lomexnél van 190V-os Zener(1N5387), de van egy jobb ötletem: Használj tranziens szupresszor diódát. Ez hasonló a Z-hez, de nagy energiájú impulzusok levezetésére találták ki (stapabíróbb).

400V-os: P6KE400A
150V: 1,5KE150ARL
68V:1,5KE68A
satöbbi... Közben eszembe jutott, hogy az újabb verzióba én is ezt tettem:)
ár 68..98Ft (húúú)

Még valami: Amikor Nagymami kispókját javítottam, észrevettem egy érdekes dolgot. A gyújtótrafó pozitív ágára menő vezeték, mintha ellenálláshuzal lenne. (más színű, és vastagabb, eléggé elüt a másiktól)
Ez elképzelhető, hogy a trafót védi! (Skodában is hol van hol nincs soros ellenállás-ez trafófüggő). Erre figyelni kell. Lehet hogy csak a P650E-ben van ez, de érdemes megnézni, nehogy galibát okozzon.
(Amúgy az említett autón a kondi meg a mexakító adta meg magát, kondi cserélve lett bika ruszki kondira. Azóta bírja).

Ui: nem ismeri valaki a srácot? (ilyen nekem is tetszene:)

http://www.hvlabs.hu/tmp/polski/04300086.jpg


hétf. dec. 06, 2004 20:30
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Aha, jogos a kérdés! Valóban jobb lenne, és akkor a túlfesz. védő elvileg el is hagyható. De viszont ennek már 0,85 ohm nyitott állapotban az ellenállása.
5A-nél ez már 4,25W Ez már közelít a tranyós változat disszipációjához.

Tudom mág ajánlani az IRFP450-et, 500V, Rdson=0,33 ohm.

Az IRF740-es jó kompromisszum volt ár, méret, melegedés szempontjából. Egyébként vszleg Spafi tudna még spécibb FET-et ajánlani, meg más elrendezést:)

Más: sikerült megtudni némi elvi működést a gyújtópipába szerelt gyújtótrafókról. Ezek úgy mennek, hogy kb. 30KHz-es néhány A-es impulzuscsomaggal vezérlik őket. (Mint a sorkimenő) Így a trafó tök pici lehet, nem kell zárásszög, stb. Zsír! Már amatőrben is gyártják.


4.25W nem valami "nagy szám" :) Kisebb hűtőbordával simán elmegy :) Ami nekem van cucc felér kb egy radiátorral...
http://sputnik.pataky.hu/~fiat126netclub/cikkkepek/tuningmotortranyosgyuszi1.jpg
elég gyakran meg is döglik a végtranyó :/ pedig ez eredeti lengyel cucc a pókhoz (mármint a kapcsolás)
A te rajzod tetszik, mert végtelenül egyszerű és tabilnak néz ki :) A nagyfeszt védő diófákat hol lehetne beszerezni? Lomexnél nem találom... Máás beszerzési forrás meg nehézkes (nem pesti vagyok)


hétf. dec. 06, 2004 19:39
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Aha, jogos a kérdés! Valóban jobb lenne, és akkor a túlfesz. védő elvileg el is hagyható. De viszont ennek már 0,85 ohm nyitott állapotban az ellenállása.
5A-nél ez már 4,25W Ez már közelít a tranyós változat disszipációjához.

Tudom mág ajánlani az IRFP450-et, 500V, Rdson=0,33 ohm.

Az IRF740-es jó kompromisszum volt ár, méret, melegedés szempontjából. Egyébként vszleg Spafi tudna még spécibb FET-et ajánlani, meg más elrendezést:)

Más: sikerült megtudni némi elvi működést a gyújtópipába szerelt gyújtótrafókról. Ezek úgy mennek, hogy kb. 30KHz-es néhány A-es impulzuscsomaggal vezérlik őket. (Mint a sorkimenő) Így a trafó tök pici lehet, nem kell zárásszög, stb. Zsír! Már amatőrben is gyártják.


hétf. dec. 06, 2004 12:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
IRF 840 nem lenne jobb? Lehet csak én vagyok paranoiás, de a 400V kicsit kevés szerintem :)


hétf. dec. 06, 2004 8:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Üdv!

A topicot átnézve, nektek egy olyan gyújtás kellene, ami nem melegszik, gyors, egyszerű, nem tranzisztortemető:
Egy kicsit játszottam a dologgal, és ez lett belőle. Eredetileg komputerest akartunk csinálni.
íme:
http://www.hvlabs.hu/tmp/ignition1.gif

A működés a következő: A gyújtótrafó áramát FET szaggatja, ami azért jó, mert nyitott állásban a csatornaellenállása 0,45 ohm, így még 5A átfolyó áramra is alig melegszik. A kis FET a megfelelő sebességű meghajtást végzi. A Z-diódák a FET-et védik a túlfesztől. Úgy lettek megválasztva, hogy ne nagyon disszipáljanak. A tapasztalat szerint ebben a beálításban, 100Hz-el hajtva még langyos volt a FET meg a Zenerek.
A kondi lehet az eredeti, de ha a tekercs félvezetős gyújtáshoz készült, akkor meg nem kell!!!

Az hogy mivel hajtjátok meg, az már ízlés dolga. Megszakítóval, indukciós vagy hall-jeladóval (ajánlott), vagy optokapus megoldással stb. Az előgyújtás lehet szoftveres, vagy mechanikus. (nyilván az utóbbi egyszerűbb, persze korlátozottab is) A meghajtással most még nem akarok foglalkozni, mert még nincs kész a project. A végfok jó.
Remélem hasznos lesz.


hétf. dec. 06, 2004 0:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Nekem ilyen problémám nincs, mert ventis hűtésű a rendszer.

http://solct.fpn.hu/pic/gyujt/page_01.htm
http://solct.fpn.hu/pic/page_01.htm


pén. dec. 03, 2004 11:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
BU 508 és társai felejtősek " (8-12A, 1500V)" marha nagy bázis áram kell a működtetéséhez, azzal meg nem lesz igazán gyors.
Inkább FET vagy kisebb feszü BU sorozat az ajánlott illetve még azért két időzítő sem árt (lekapcsol ha nem kap impulzusokat 1-2 sec.-en belül, és maga a szikra időtartalmát is meghatározza...
De a lustáknak továbra is gyári VW gyújtómodult ajánlom olcsó és finom...


pén. dec. 03, 2004 11:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Hibás tudás, és felfogás!

1. Minden motornak van szüksége több-kevesebb előgyújtásra.
Mivel, magas fordulaton, ha holtponton gyújtanál, a lobbanó cucc nyomásmaximuma a dugó holtpontja után alakul ki, így tökéletes utógyújtásod lesz!
Ezért, adnak 10foknál nagyobb előgyújtást, hogy amikor jön a dugó, 10 fokkal a holtpontja előtt gyújtod a coccot, akkor a nyomásmaximum pont holtpontnál alakul ki, így nő a motor nyomatéka, teljesítménye hatásfoka.
Kevesebbet melexik.

A 2T (2 ütemű) Warcinak 25! fokos előgyújtás dukál, ott egy korrektül, egyébként is ez a gyári ajánlás!


2. Tranyók...:
A BU-t el kell felejteni, esetleg a BU2508, ill BU4522AX jöhet szóba, 10A-es áramával, 125W-os teljesítményével, és dióka is van benne.
Nekem az S2000N vállt be a legjobban, aktiv hűtés nem kell neki....
A topic elején közzetettem egy kapcsolást, azt kell megépíteni.


csüt. dec. 02, 2004 12:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Sziasztok!

Elnezest az ekezetekert, nem telepitettem meg fel a HU karakter keszletet. :)
En regebben foglalkoztam ezzel a temaval, mivel autovillamossagal foglalkozok. Az volt a lenyeg, hogy egy sajat keszetesu elektronikus gyujtast keszitsek a legolcsobb aron. Sikerult is egyet osszehozni egyetlen egy tranzisztorbol, 2 tranzisztor, es 3 ellenallasbol. Tok egyszeru volt, a megszakito tisztito arama 50mA, a gyujtofeszultseg 13.000 V. A muhelyben teszteltem mindig egy gyujtotrafo es egy aksi segitsegevel. Arra mentem, hogy bazi nagy legyen a feszultseg. Ezzel nem is lett volna gond, mert jo volt az a resze, de valahogy a gyakorlatban megsem mukodott a dolog. Azt tapasztaltam, hogy amikor felszereltem, szikra volt de nem indult az auto. Kb. 12 fokos elogyujtast kellett adni neki pluszba, hogy induljon. Azutan nem volt problema es jol ment, de ez nem normalis, hogy 12 fokos elogyujtast adjon ra az ember. Tonkre teszi a motrot is. Mai napig nem ertem mi lehetett azzal a cuccal. Azon kivul nagyon sokkal kiserleteztem, sok tranzisztort kiprobaltam, de nem sok mukodik tokeletesen. Van amelyik egybol szet nyilik, mert nem birja azt az aram felvetelt, valojaban az Amperja tul van meretezve (8-12A, 1500V) es megsem ment. Nekem ami bevalt az egy BU810 es ket darab zener. Profi lett vele. A fennt emlitet nem mukod kapcsolashoz most nem tudok adni infot, hogy milyen tranzisztort hasznaltam..... :(
Sajnos nem csak azt kell figyelembe venni, hogy impulzus uzembe milyen teljesitmeny kell, hanem allo helyzetben is kell meretezni. Szoval ha megallt a motor (nincs impulzus), es a megszakito zart pozicioban van, akkor a tranzisztor mindig nyitva es az az aram egy ido utan tonkre teszi. Ezert van ugy kell meretezni, hogy birja, vagy egy nagyon nagy es jol megoldott hutes kell neki. Ez nagyon fontos, mert van aki rajta felejti a gyujtast. Ennek a BU810 nek eleg volt egy 6x6 cm-es aluminium lemezke. Igaz en maskepp keszitettem el a kapcsolast, nem ilyen formaban, nem tudom nektek a fentihez megfelelne-e a BU810.
Ha megtudom milyen tranyot hasznaltam, akkor megirom es a kapcsolasi rajzot is felteszem. Aki tudja megirhatja a vele kapcsolatos velemenyet.

Minden jot!
Sok sikert a megepiteshez
Sziasztok!


csüt. dec. 02, 2004 8:01
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Sziasztok!

Elnezest az ekezetekert, nem telepitettem meg fel a HU karakter keszletet. :)
En regebben foglalkoztam ezzel a temaval, mivel autovillamossagal foglalkozok. Az volt a lenyeg, hogy egy sajat keszetesu elektronikus gyujtast keszitsek a legolcsobb aron. Sikerult is egyet osszehozni egyetlen egy tranzisztorbol, 2 tranzisztor, es 3 ellenallasbol. Tok egyszeru volt, a megszakito tisztito arama 50mA, a gyujtofeszultseg 13.000 V. A muhelyben teszteltem mindig egy gyujtotrafo es egy aksi segitsegevel. Arra mentem, hogy bazi nagy legyen a feszultseg. Ezzel nem is lett volna gond, mert jo volt az a resze, de valahogy a gyakorlatban megsem mukodott a dolog. Azt tapasztaltam, hogy amikor felszereltem, szikra volt de nem indult az auto. Kb. 12 fokos elogyujtast kellett adni neki pluszba, hogy induljon. Azutan nem volt problema es jol ment, de ez nem normalis, hogy 12 fokos elogyujtast adjon ra az ember. Tonkre teszi a motrot is. Mai napig nem ertem mi lehetett azzal a cuccal. Azon kivul nagyon sokkal kiserleteztem, sok tranzisztort kiprobaltam, de nem sok mukodik tokeletesen. Van amelyik egybol szet nyilik, mert nem birja azt az aram felvetelt, valojaban az Amperja tul van meretezve (8-12A, 1500V) es megsem ment. Nekem ami bevalt az egy BU810 es ket darab zener. Profi lett vele. A fennt emlitet nem mukod kapcsolashoz most nem tudok adni infot, hogy milyen tranzisztort hasznaltam..... :(
Sajnos nem csak azt kell figyelembe venni, hogy impulzus uzembe milyen teljesitmeny kell, hanem allo helyzetben is kell meretezni. Szoval ha megallt a motor (nincs impulzus), es a megszakito zart pozicioban van, akkor a tranzisztor mindig nyitva es az az aram egy ido utan tonkre teszi. Ezert van ugy kell meretezni, hogy birja, vagy egy nagyon nagy es jol megoldott hutes kell neki. Ez nagyon fontos, mert van aki rajta felejti a gyujtast. Ennek a BU810 nek eleg volt egy 6x6 cm-es aluminium lemezke. Igaz en maskepp keszitettem el a kapcsolast, nem ilyen formaban, nem tudom nektek a fentihez megfelelne-e a BU810.
Ha megtudom milyen tranyot hasznaltam, akkor megirom es a kapcsolasi rajzot is felteszem. Aki tudja megirhatja a vele kapcsolatos velemenyet.

Minden jot!
Sok sikert a megepiteshez
Sziasztok!


csüt. dec. 02, 2004 8:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
arnd: mint írtam mivel még nem csináltam ilyet így első körben marad a megszakító, aztán majd ha stabil a cucc jön a megszakító kukázása :) más e-gyújtást meg azért nem akarok, mert a pók egy érdekes állataj, ugyanis "duplatrafós". (Az elosztós konstrukció evolúciós zsákutca volt;) )
Na most így vagy elosztósra csinálom vagy 2db gyújtótrafó kellene... Ez felesleges szerintem, pláne, hogy a gyári tutira passzol a helyére :) Szóval szeretném azt megtartani.
Most az a kérdés, hogy pic-el vezéreljem a trafót direktbe (egy fettel) vagy hagyományos tranyós gyújtással. Még egyik sincs megépítve, szóval valami rém egyszerű, de atomstabil cucc kellene, ami nyáron sem fog megsülni (ezért gondoltam fetre)


kedd nov. 30, 2004 13:21
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Az utóbbi időben foglalkoztam egy kicsit ezzel a témával (bexart a mechanikus gyújtásom gyújtáselosztója).
Nekem az a tapasztalatom, hogy a legegyszerűbb (lustább) megoldás egy VW gyújtómodul (L497-re épülű más pl.: samara, trabant stb is jó) és egy hozzá tartozó elektronikus trafó (primer 1R-2R). Baromi nagy szikrát ad az ára kb.: 2000-4000 között van (modul) ami fontos, hogy negatív élvezérelt tehát közvetlenül nem lehet rákötni egy megszakítós gyújtásra, kell még egy tranyás inverter közé. Ide persze egyébb időzítő PIC-es áramkörök is köthetők, bár a megszakítós jeladó miatt nem látom sok értelmét, kispóknál inkább a lendítőkerék jeladó kivitelezése lenne a legegyszerűbb és korrektebb megoldás.

Ja és még annyi tapasztalatot sikerült összeszednem, hogy ha induktív jeladóval operál valaki akkor a másik gyújtásos topicban lévő (hall-os akármi) pdf-ben levő egytranyás illesztő korrekt de a polaritásra marhára ügyelni kell mert különben irtózatosan nagy előgyújtást tud produkálni...


kedd nov. 30, 2004 11:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
djsms írta:
szépen haladok a projektemmel :) Most jönne az a része, hogy rá kellene kötni a megszakítóra (majd később más jeladó lesz) és valahogy kapcsolgatni kellene a trafót is. Erre konkrét megoldást javasolna valaki? Trafó oldalon fetre gondoltam. Programozni (úgy ahogy) tudok, de áramkört tervezni ill méretezni már nem :(


Hi!

Én meghagynám a BD250-es áramgenerátoros, és S2000N-es kapcsolótranyós megoldást!


kedd nov. 30, 2004 10:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
szépen haladok a projektemmel :) Most jönne az a része, hogy rá kellene kötni a megszakítóra (majd később más jeladó lesz) és valahogy kapcsolgatni kellene a trafót is. Erre konkrét megoldást javasolna valaki? Trafó oldalon fetre gondoltam. Programozni (úgy ahogy) tudok, de áramkört tervezni ill méretezni már nem :(


kedd nov. 30, 2004 9:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
arnd: hát még fősuli alatt programoztam pic-et utoljára c-ben :) akkor központi riasztóegységet csináltam mobillal meg mindenféle okossággal összekötve :) Ugyan a c nem optimalizál tökéletesen, de ha 20MHz-en kergetem a pic-et akkor még a 10000-es fordulat is bőven menni fog elméletben.
Gondolkodtam már azon is, amit írtál, de olyasmit akarok csinálni, amihez nem kell semmit átalakítani vagy megbontani. Első körben a megszakítót akarom csak használni, aztán ha működik a dolog akkor a megszakító repül a kukába és a helyére kerül egy illetve több jeladó. Addig meg a rotoros kupakot használom majd, ahhoz nem kell semmit sem alakítgatni :) (a munkámhoz kell a gép, így nem megengedhető több napi állás egy kudarc esetén, vagy ha behal az elektronika:) )


vas. nov. 14, 2004 21:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
djsms

Én a helyedben (és persze ha ennyire menne a PIC programírás) akkor úgy oldanám meg mint az első "autókomputerekben", egy felsőholtpont jeladó (lendítőkeréken) és egy fordszámjeladó a fogaskoszorú segítségével. Természetesen egy nyomás mérő és egy gázpedál pozíció adóval kiegészítve. Így nem kell megvárni egy fordulatot, hogy pontos fordszám adatod legyen, egy táblázatban megadni neki a paramétereket és kész is.... :)


pén. nov. 12, 2004 9:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
fdsamano írta:
És röpsúlyos szabályzó nincs is benne? Nem a kettőnek együtt kell 35-40 fokot szabályozni?

bocsi röpsúly van és vaacum nincs :)


csüt. nov. 11, 2004 10:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
És röpsúlyos szabályzó nincs is benne? Nem a kettőnek együtt kell 35-40 fokot szabályozni?


csüt. nov. 11, 2004 10:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
kispóknál (4T) pont az a baj, hogy a vaacumos ketyere nem szabályoz eléggé. 10 fokról indul alapon és asszem 21 fokot tud szabályozni a vaacum. (31fok) de még ez is kevés, ezért ügyködöm én is egy pic-es gyuszin.
Szerintetek 20MHz-en járatva egy 16f84 (vagy nagytesója) működne rendesen?
A programot valahogy így képzelem el:
1, megszakítás
2, idő mérése a következő megszakításig
3, a mért értékből a fordulatszám kiszámítása (és kijelzése lcd-n) valamint a zárásszög kiszámítása és ennek megfelelően a megszakítástól a fordulatszámból számított idő elteltével szikra

Induláskor a fordulatszámot beállítom egy fix értékre hogy ne maradjon ki 1 ütem se ;)


csüt. nov. 11, 2004 9:13
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
A téma szempontjából nem fontos, csak kíváncsiságból:
stol, nem 3k-t akartál írni? :-)
A 4T-knél pedig inkább 35-40 a max.


csüt. nov. 11, 2004 6:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Köszönöm szépen!
(most már biztos, hogy megegyezik a samara modullal)


szer. nov. 10, 2004 16:19
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 05, 2004 15:00
Hozzászólások: 74
Hozzászólás 
Ha minden igaz, ez a modul bekotese:

1 zold-kek gyujtotrafo
2 barna fold
3 barna-feher hall szenzor(1)
4 sarga gyujtaskapcsolo +12v
5 barna-fekete hall szenzor(2)
6 zold-feher hall szenzor(3)


szer. nov. 10, 2004 14:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Jól emléxem, hogy megegyezik a bekötése a LADA-Samara gyújtó modullal?


szer. nov. 10, 2004 13:39
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség