Terminál Fórum https://forum.technokrata.hu/forum/ |
|
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=18888 |
Oldal: 18 / 18 |
Szerző: | arnd [ csüt. jún. 17, 2004 21:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én semmi féleképpen nem hagynám ki a zénereket! Azok maximálják a C-E csúcs feszeket (levágják) maximum ha nincsen dióda a tranyában akkor még egy BA159-et is raknék velük párhuzamosan, mert általában csak kisebb feszű zénerek vannak kéznél és a több zéneren nyitó irányban már nagyon nagy fesz esik. De mint már kitértem erre ez a kapcsolás csak annyiban jobb a mechanikustól, hogy kíméli a megszakítót és a smith trigger miatt gyorsabb a kikapcsolás -e miatt az indukált fesz nagyobb (szikra). A még fentebbi időzítős viszont a nem maximális fordulat esetén megnöveli a zárási időt (az 50%-nál) így több energiát lehet a trafóban tárolni (hosszab ideig megy bele az áram), igy tök mindegy, hogy mekkora a megszakító hézaga csak az alapelőgyújtást kell beállítani. Pl: nekem mivel megszakadt a skodribodrimon a beállító csavarok menete, simán leforrasztottam az "üllőt" (a megszakító álló része). Da az a kondis nagyfeszes FETes megoldás jobban tetszik. Esetleg még a több trafó alkalmazásával is lehetne tuningolni a gyújtást (egyszerűen). A trabantomba nem raktam ilyen időzítős megoldást mert anélkül is (a két trafó miatt) volt idő bőven az energia felhalmozására. |
Szerző: | akki [ csüt. jún. 17, 2004 21:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
stol írta: A következőképen fogom most itthon megépíteni a kapcsolást, költséghatékonyan, fióktakarítós módszerrel. Ezt mindenki megteheti, mert egy műszerész fiókjában ezek az alkatrészek 99%-ban előfordulnak. Na, én is kihuztam a fiokomat, s tele van ki nem fizetett közműszámlával. Most akkor bankár vagyok?! ![]() Vagy, nem minden fiok van tele szeméttel? ![]() |
Szerző: | stol [ csüt. jún. 17, 2004 20:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
A következőképen fogom most itthon megépíteni a kapcsolást, költséghatékonyan, fióktakarítós módszerrel. Ezt mindenki megteheti, mert egy műszerész fiókjában ezek az alkatrészek 99%-ban előfordulnak. A fenti rajz szerint: D1 és D3 : 1N4148 T1 és T2 : BC639 T3 : BD250c T4 : S2000 (Zenerekkel), vagy BU508D (zener nélkül) |
Szerző: | stol [ csüt. jún. 17, 2004 20:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hi! Itt a rajz, hogy konkrétabban lássunk: ![]() Az lenne a kérdésem, hogy a rajzon D4 és D5 jelzésű diódák elhagyhatóak-e abban az esetben, ha a BU tranyóm diódás? Szerintem el, de kíváncsi vagyok más véleményére is. |
Szerző: | akki [ csüt. jún. 17, 2004 16:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf Én erre gondoltam ajánlásomban, s BUY69A -val csináltam kb 8-10 db-ot ismerősöknek, rokonoknak, balekoknak. Egy ment ebből tönkre, de az is csak azért, mert sziloplasztal hermetikusan lezártam, és a sav párolgását nem birta ki, zöld rücsök volt benne, amikor "felboncoltam" a házát. Volt egy változat, amit induktív jeladóval (TCA205A)vezéreltem, és egy máltai keresztet fabrikáltam az elosztótengelyre. Végül kb két éve eladtam az autómmal együtt a saját példányomat, ami megjárt 5-6 autót, és egy 350es Zetkát is az idők folyamán. A Zetkánál egy db vezérelte mindkét hengert, melyek alsó felső pontokban is kaptak szikrát. Mezei kondis csatolással a két megszakítóról. Egyre kell ügyelni, hogy autógyújtáskondit kell használni adott pontban, ahol Gyuribácsi is említi. |
Szerző: | arnd [ csüt. jún. 17, 2004 16:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem ajánlom a BU508-at, tapasztalat! Nagyobb kollektor áramok esetén már majdnem akkora bázis áramot kell neki adni (4A/3A), én is inkább valami kisebb feszű tranyát javallanék, de inkább FET-et. Egyébként erre a rajzra gondoltam. Én még annyit módosítottam rajta, hogy a megszakító áramát (300-400mA a tisztulás miatt) nem ellenállással hanem egy áramgenerátorral (tranzisztor + LED + ellenállás) oldottam meg. Ha végül mégis tranzisztorokat használsz akkor azoknak is ki lehet váltani a bázis ellenállását áramgenerátorra. Kisebb mint a nagy "kréták" és kivihető könnyen a hő a dobozra/hűtőfelületre. |
Szerző: | stol [ csüt. jún. 17, 2004 13:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hi! Azért BU 508, mert anyi van belőle itthon nekem, mint a szemét! Szerintem elégnek kell lennie az 508-nak, mert ha a 15,5KHz-nél megfelel a sorvégfokban, akkor ide is. Ahhoz, hogy 15KHz legyen a gyújtóimpulzus, akkor a motornak kb. 60 ezret kéne fordulnia másodpercenként. (ha jól tudom). 7K fordulatnál a gyújtóimpulzus frekije durván 2KHz lesz. Én teljesítmény MOS-FET-en is elgondolkoznék. Modjuk IRF-Z 40 -el. Bocsi a b(t)etűtévesztésért, gyorsan gépelek. |
Szerző: | aaa123 [ csüt. jún. 17, 2004 11:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
S 2000 lenne az az S200. A BUX80 nem egy mai tranzisztor, de ennek ellenére kétszer gyorsabb, mint a mezei BU508. Sebességre a BU2527A, BU2532AW, jóval gyosabbak, és áramra is izmosabbak. Nem tudom , hogy ide pont szükség van-e sorvégtranzisztorra, nem feltétlenül kell az 1500 V-os feszültség, és a kisebb feszültségű darabok között lehet, hogy van, még jobb kapcsolási tulajdonságokkal rendelkező típus is. Szerintem amúgy BU2527 jó lenne , mindenben felülmúlja a BUX80-at. Ettől függetlenül, a Kadett esetében eszembe nem jutna ilyet barkácsolni, járkálnék botóról, bontóra az eredetiért ![]() |
Szerző: | stol [ csüt. jún. 17, 2004 7:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
suba írta: Akki,Arnd ugye erre gondoltatok?!Én a BUX80 helyett BU 2508-at raknék, megteszi szerintetek? BU 2508 helyett én inkáb S2000et raknék (Precision Sorvégtranyó), vagy BU 508-at, mert ez a legolcsóbb! (Abból is diódásat) Ha nagyobb áram kell akkor BU 4522AX. Ui.: Most már 2000 ![]() |
Szerző: | suba [ csüt. jún. 17, 2004 2:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akki,Arnd ugye erre gondoltatok?!Én a BUX80 helyett BU 2508-at raknék, megteszi szerintetek? ![]() |
Szerző: | arnd [ szer. jún. 16, 2004 21:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ja így már értem, egy feszültség többszöröző van a kábelben... Egyébként aaa123 megközelítése a témához meggondolandó, bár én inkább a gyári jeladó és a fentebb belinkelt kapcsolást használnám. Annyi módosítással, hogy a nagyfesz tápját egy TL494-el vezérelném, kissé nagyobb teljesítmény és áramgenerátoros jelleg mellett (áram határolás). |
Szerző: | gris [ szer. jún. 16, 2004 20:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
arnd! az a poén, hogy nincs más cucc csak a madzag. annyi a plusz, hogy van földelő madzagja a gyújtókábelnek. a kábelben van az okosság. |
Szerző: | arnd [ szer. jún. 16, 2004 7:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hi gris! Vázlatosan le tudnád rajzolni ezt a spéci gyújtást? Hátha össze tudjuk hozni házilag is. SzVSz a fentebbi kondis gyújtásbol is lehetne korrekt darabot kreálni. |
Szerző: | aaa123 [ szer. jún. 16, 2004 7:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sokszor az autó értékével összemérhető áron lesz az a kábel... ![]() |
Szerző: | gris [ szer. jún. 16, 2004 6:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
más megoldás!!!! láttam egy olyan gyújtókábelt ami állítólag összegyűjti az energiát és egyszerre, egy kövér szikrában adja le. láttam működés közben. a hagyományos kábel szikrájának többszörösét produkálja. kb. 35000huf egy autónyi megoldás. a soroksári úton van egy--ha jól emlékszem---autószalon és ott van egy bemutató szerkezet. cserélgetheted a kábelt ide-oda, bizonyítandó hogy nem átverés. úgy kerültem kapcsolatba a cuccal, hogy bedöglött a tápja és engem találtak meg. játszottam is vele, nem találtam átverést benne. |
Szerző: | arnd [ kedd jún. 15, 2004 19:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kondenzátoros gyújtás topic Kapcsirajz |
Szerző: | arnd [ kedd jún. 15, 2004 17:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nekem csak az a problémám vele, hogy ez csak a trafó kikapcsolásának sebességével javít a szikra minőségén (smithtrigger). Sem az 50 évvel sem az elvekkel semmi bajom, nekem is ez volt az első gyújtásom. De közben azért a technika fejlődött, az általam vázolt időzítős gyújtásnak is volt tisztán tranzisztoros változata de hőmérséklet független pontosságban az IC-s sokkal jobb, több példányban megépítettem zsigulik/skodák nagyszerűen mennek (mentek) vele... |
Szerző: | stol [ kedd jún. 15, 2004 16:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
arnd írta: Hi stol! Csak szeretném közölni, hogy 2004 van! Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület ![]() Hi! Arnd! Az elektronika ökölszabályai 50év után sem változnak... ![]() A motorok gyújtása ugyan olyan cikrával történik, mint 30 éve. Én 2T Wartburgomba építettem meg, a legelső kapcsolást, nem a C-MOS ic-set. |
Szerző: | SW [ kedd jún. 15, 2004 16:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezt meg nagyon regen megepitettem es csak jokat mondhatok rola kiveve hogy a szoc. gyartmanyu trafokbol 2 hetente megevett egyet. Kapott egy hatalmas - eredetileg is elektronikus gyujtashoz valo - Bosch trafot! Az tetszett neki, csak a sotetben vilagitott a gyujto-kabelkoteg! Azt is lecsereltem es onnan kezdve csak ment, ment, ment... ![]() Tobb autot is megjart es mindegyiket poccre inditotta telen is... A gyertya-hezagot meg kell novelni 1-1,2 mm-re!!! |
Szerző: | akki [ kedd jún. 15, 2004 15:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
arnd írta: Hi stol! Csak szeretném közölni, hogy 2004 van! Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület ![]() Régi szép idők. Ez legalább meg volt még alapossan CSINÁLVA. Gondos munka esetén abszolute megbízható gyújtást készíthetünk a kapcsolás alapján. |
Szerző: | arnd [ kedd jún. 15, 2004 13:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hi stol! Csak szeretném közölni, hogy 2004 van! Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület ![]() |
Szerző: | stol [ kedd jún. 15, 2004 12:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tessék: http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf |
Szerző: | arnd [ kedd jún. 15, 2004 11:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha jól csalódom egy CD4538-al volt megoldva az egyik időzítőjével a gyújtás időtartalma volt beállítva (max fordulathoz tartozó 50% zárászög) a másik időzítővel meg egy 1-2 sec es újrainditható monostabillal lehetett lekapcsolni a gyujtótrafót, hogy álló motornál ne terhelődjön. Én a tranzisztoros "végét" lecserélném valami FET-es megoldásra. A hagyományos tirisztoros gyújtást én nem ajánlom, az inkább a pörgős kétüteműekbe való (nagyon rövid, intenzív szikra), viszont mostanában volt itt egy tirisztoros gyújtás topic amiben egy elég jó alapötlet volt persze azt sem egy az egyben érzem használhatónak.... |
Szerző: | akki [ kedd jún. 15, 2004 11:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Rádiotechnika/ Plachtovics György féle tranyós. rajz szerint, tartós darab. kb 80-as évek elején valamelyik évkönyvben található. |
Szerző: | suba [ kedd jún. 15, 2004 2:39 ] |
Hozzászólás témája: | ELEKTRONIKUS GYUJTÁS |
Hali! Van egy régi D KADETT-em 1.3-as benzines és szeretnék egy kicsit modernebb gyujtást a verdába.Tud valaki ajánlani valami kapcsolást,tranzisztorosat vagy tirisztorosat?Egyáltalán melyik a jobb? |
Oldal: 18 / 18 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |