Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. márc. 29, 2024 16:23



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: szomb. okt. 28, 2006 10:41
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ha a magnófejeket szeretnétek jeladónak használni akkor figyeljetek a nagyfrekvenciás hidegítésre. Nekem utólag kellett beépíteni 5-6 100 nF-os
kondit, mivel a pécsi adótoronynál elég furcsa dolgokat művelt a gép.
Bár ez inkább az "Elektronikai rémtörténetekbe" illik.


szer. nov. 01, 2006 10:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
suba írta:
én eltudnám küldeni ezt az induktív jeladós izét,megis építettem egyszer egy 6 hengeres Ford-ba csak egy emil kéne...


Miről maradtam le? Ez jöhet nekem is :)


kedd okt. 31, 2006 20:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ez a magnófej mekkora ötlet!
Holnap eljátszogatok egyel asszem :)


kedd okt. 31, 2006 20:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Köszi!

Megint taunltam, a magnófej jó ötlet. Tab-nak relét javasoltam erős mágnessel a másik végén. Végül is működött neki.

Ezekszerint a kopogtatással csak óvatosan...


hétf. okt. 30, 2006 23:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: szomb. okt. 28, 2006 10:41
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A kopogásérzékelő ( egyből 4, mindegyik hengerre ) egy Opel bontóból jött, szerintem az ember azt sem tudta mi az, mivel 1000 Huf-ért odaadta darabját! ( azt mondta ilyen még senkinek sem kellett, de azóta sem jártam arra).Egy LM 424-be mentek be, az elég is volt nekik.

Én azért építettem gyujtást mert amikor megvettem a motoromat ( 94 körül) egy Trabant alaplap volt rajta 2 megszakítóval, amik hamar ( 2-3000 Km alatt) elállítodtak, és még be is áztak.
Az első jeladóim 2 sétálómagnókból kivett törlőfejek voltak, LM 358 erősít, 5 V zener és be a PIC-be, a kimenet opto, IRF710. A terhelést MAP helyett TPS-ra bíztam, ez egy Yamahából került rá, a PIC AD átalakítója kezelte.
A jeladók a felső holtpont előtt 40 fokkal voltak, a késleltetést ( az előgyujtást ) az előző teljes fordulat alapján hajtotta végre.
Minden fordulat után frissült RPM (CCP modul ), a belső eepromban lebegőpontosan megvolt, hogy adott RPM-nek mennyi a megfelelő 1 foknyi idő ( 50 fordulatonként ).A külső eepromból ( ide fokban kellett beírni az értékeket ) csak ki kellett olvasni a terhelésnek és a fordulatszámnak megfelelő értéket megszorozni a belső eepromból jövő értékkel és lehetett is késleltetni.
A kopogásszenzor IF ként szerepelt, ha volt jel akkor visszavett az előgyujtásból, ha nem fokonként növelte és visszaírta ( na ez a visszaírás tartott néha sokáig) a külső membe.
A baj ott lehetett, hogy MINDEN fordulatszámon 5 jel után tekintettem véglegesnek az értéket (1000-től 6000-ig 500 detonáló égés hengerenként), na ez betett szegénynek.

A megszakítós és a jeladós ( mindkettő röpsúlyos) között is lehet érezni nyomatékkülönbséget, de az igazi különbség az a megbízhatóság, és a fordulatszám növekedése, magasabb fordulaton, ahol a megszakító már kihagy a jeladós vígan működik.

Így utólag talán túl maximalista voltam.


hétf. okt. 30, 2006 22:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
én eltudnám küldeni ezt az induktív jeladós izét,megis építettem egyszer egy 6 hengeres Ford-ba csak egy emil kéne...


hétf. okt. 30, 2006 18:12
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Gabore: hogy oldaottad meg a kopogás érzékelését? Vagy sehogy, hanem kikísérletezted a "végét"?

Valóban érdemes elmenni a max. előgyújtásig? Tehát ez jelentkezik a nyomatékban rendesen?


hétf. okt. 30, 2006 11:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Sziasztok!

Keresem azt a kapcsolást, ami az induktív jeladó jelét formálja meg, hogy működjön hall-oshoz készült elektronikával. Beszéltetek itt egy bevált tranzisztoros cuccról, de nem találtam. Köszi!


vas. okt. 29, 2006 12:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: szomb. okt. 28, 2006 10:41
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Végigolvastam a topicot, és a saját, 7 évvel ezelőtti problémáimmal találkoztam újra. Egy 600-as soros 4 hengeres motorkerékpárhoz építettem gyujtást (PIC-el).
A legnagyobb szívásom: a kopogás szenzoros megoldás (a kopogásos égésig csökkenteni az előgyujtást, kopogásnál kicsit vissza és eltárolni)
2 dugattyút átégetett, és a másik kettő is kukában landolt. Viszont sikerült alapjárattól 6000 RPM-ig eltárolnia elég sok adatot.
Szóval működik, de elég drága egy elfogadható jellegmező kikísérletezése. 3 évig ( kb. 20.000 km-t ) mentem vele, utána visszaraktam a PIC nélküli tesztmodult röpsúlyos jeladóval.


szomb. okt. 28, 2006 10:54
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az autók és az elektronika topicban pont ezt tárgyaltuk ki pár hsz-al ezelőtt. Valószínű egy tirisztoros kütyü van benne


szer. okt. 25, 2006 11:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
egy kérdés:nem autó hanem motornál tudja e valaki hogy hogyan oldják meg az akku töltését?jelenleg egy 400-as susuki endúróval szenvedek mert nincs rajta töltés, van 3 vezeték ami kijön a forgattyus házból úgy mértem mintha egy 3 tekercses delta vagy csillag kapcsolás lenne,ez belemegy egy kiőntőtt hűtőbordás kütyübe és 2 vezetéken kijön a plusz/minusz és megy az aksira.lehet hogy csak egy sima diódás eggyenirányító ami az autós generátorokban van?


szer. okt. 25, 2006 10:03
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Sziasztok!

Mindenkinek köszönet a segítségért a quad gyújtás hibával kapcsolatban.
A vége az lett, hogy mégis sikerült alkatrészeket beszerezni, nem is volt drága, és minden gyújtással kapcsolatos alkatrészt cseréltem.
Tippem szerint is a "vadtekercselés" és a gyújtás elektronika volt a baj, de nem merem rádugni a régi elektronikát, hogy azzal működik-e... :)

Más: Javítanom kellett a láncfűrészemet, szintén gyújtás hiba.
Stihl 051 AVL, meglepő volt, hogy a nem kis fordulatú masinán, nincs előgyújtás szabályozás, és egyszerű megszakítós gyújtása van.
Hiba oka: karbantartás hiánya, kiszáradt az olajozó filc, és lekopott a megszakító bakelit része, elfogyott a megszakító hézag...

Még egyszer mindenkinek köszönöm a fáradozását!
Quad jól szuperál, de szinte csak keresztben akar menni :rulez:


szer. okt. 11, 2006 10:07
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
ggg73:
a lóhere szerű valami csak azért kell, hogy pontos legyen a szenzornak a 90fokos gyújtási időpontja (3 hengernél 120 fok). Ha otthon kiváltja valaki a megszakítót, általában nem gyári cuccal teszi, tehát tökmindegy, hogy 3 vagy 4 henger, a szenzor jeladóját megfelelően kell megcsinálni, és még csak nem is kötelező a bütykökhöz tenni.
Mégis maradj a megszakítónál.


vas. okt. 08, 2006 6:42
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szomb. okt. 07, 2006 22:16
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Polgár (Hajdú-Bihar)
Hozzászólás 
Sziasztok!

Én sok éve építettem samara modullal és hozzá való samara trafóval, fázisfordítóval (BC tranyókkal) optocsatolós gyújtást, a mai napig kifogástalan. Csak ajánlani tudom. Semmi kimaradás+pöccröff.

Eleinte féltem tőle, de most sok-sok ezer Km után mondhatom el hogy bevált. Bár most is a csomagtartóban van az eredeti megszakítós gyújtásoszlop, biztos ami biztos.

Üdv:TT


szomb. okt. 07, 2006 22:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 118
Hozzászólás 
majo írta:
Akkor most tisztázzuk, a Marutiban 1 megszakító egy trafó, gyújtáselosztó van, vagy 3 megszakító, 3 trafó? Az első esetben snapscan-nél a pont.


Maruti: 1 megszakító, és 1 trafó, tehát semmi különös. Itt arra gondolok hogy ha a megszakítót tehermentesítsük, azaz egy erősítő segítségével az üllőn, és a kalapácson átfolyó áram, illetve feszültség (ami nem folyik:)) kevéske legyen, akkor semmi gond nincsen. Amennyiben HALL generátoros , vagy optikai jelforrással akarod kiváltani a megszakítót, akkor 3 henegres jeladóra van szükség, ami úgy gondolom, hogy ritkább.
Volt anno a kezemben optikai cucc, ami úgy nézett ki, hogy egy 4 levelű lóhere szerű műanyag dolgot kellett ráhúzni arra a 4 szögletű tengelyre, ami a megszakítót "ütögette", és a megszakító helyére , meg az "U" alakú optikai jeladót kelett felcsavarozni. Eben az esetben, nem lehet összekeverni a 3, illetve 4 hengeres motorhoz való átalakítót.

Valószínűbb, hogy a bontós megoldásnál maradunk.

g.


szomb. okt. 07, 2006 12:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!

A maruti hagyományos kettering rendszerű gyújtással van szerelve.
Mezei megszakító, gyújtáselosztó a szükséges hobelevancokkal.
A 2T trabi gyújtás áramkorlátozott rendszerü. Az eredeti funkcióban a Hall jeladó megakadályozta, hogy a trafó vagy a végfok leégjen. Az a degenerált Ic intézte az ügyet...Ha az általam említett módon építed be akkor snapscan által felvetett probléma valós, de az ő ajánlása alapján kivédhető. Nekem évekig nem volt semmi nyűgöm az általam javasolt beépítési módszerrel, de lehet, hogy csak szerencsém volt.
Van még az eretnek tanok közül...
Ha komolyan vasszük a trafó, végfok problémát van még lehetőség. A szamara gyújtómodulja primeráram korlátozott, zárásszög vezérelt, és amennyiben 5 másodpercig rajtmarad a gyújtás álló motornál, az áramlekapcsolási funkció élesedik. A trafón primeráram nem folyik, csak az indítómotor működtetése indítja újra a primeráramot. Ez mind szép, csak egy baj van. A modul 6-os lábára testet kell kapcsolni, hogy gyújtószikra legyen, a megszakító meg pont a gyújtás pillanatában nyítja a testet. Tehát a megszakító és a modul közé kell egy fázis fordító. Ez viszont csak nem akkora gond, hogy lehetetlen legyen megoldani...


csüt. okt. 05, 2006 20:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Akkor most tisztázzuk, a Marutiban 1 megszakító egy trafó, gyújtáselosztó van, vagy 3 megszakító, 3 trafó? Az első esetben snapscan-nél a pont.


csüt. okt. 05, 2006 19:40
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Az, hogy hány henger van a mociban, nyilván nem befolyásolja a megszakító kiváltását, nem értem a problémát.
Másik: lehet bírja a folyamatos áramot a trafó, de akkor az ilyen típusú gyújtiban legalább a kapcsoló félvezetőt méretezd túl és hűtsd, lévén az is füsttel megy.


csüt. okt. 05, 2006 15:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 118
Hozzászólás 
Üdvozlet!

Azt hiszem, hogy egy fontos dolgot nem emeltem ki elégé: a célautó egy Suzuki Maruti, ami 3 hengeres!!!, ezért is vigyázni kell a megszakító kiváltásával.

po la: a bontós ötlet az tetszik, pontosan az üzembiztonság lenne a fontos, mert mint mondtam nem az én autómba lesz, és persze a "gyári" megoldásokkal szemben az alkotás öröme most nem élvez előnyt! Azt gondolom, hogy megvizsgáljuk ezt a kérdést részletesen.

suba: sajnos idő hiányában nem tudom végigkövetni az eseményeket a topic elejétől, de ha úgy gondolod, hogy jó lehet a kapcsolásod a 3 hengeres Maruti-ba is, akkor beszélhetünk a részletekről. kb. mikor lesz aktuális a dolog?

snapscan: végiggondolva, nem jelent problémát az, hogy nem lehet a gyújtást rajta hagyni, mert a legtöbb hagyományos gyújtással rendelkező autónál ez így van. A Maruti "kezelési utasításában" benne is van, hogy hosszabb ideig nem lehet bekapcsolva hagyni a gyújtást. (az, hogy mit jelent a hosszabb idő, nincs részletezve.)

g.


csüt. okt. 05, 2006 10:31
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Emlékeim szerint a trabi gyújtás is olyan, hogy ha rajta marad a gyújtás álló mocinál és épp zár a megszakító, akkor valami füstöl.


csüt. okt. 05, 2006 0:21
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
ha nemakarsz kinlódni akkor nekem most lesz egy eladó mert lecserélem benzines motort dieselre és amit én épitettem veleslegessé vált.Egyébként én ezzel inditottam ezt a topikot ha megnézed az első oldalt ott láthatod,ott láthatod a kapcsolást is és utánna irom hogy hogyan alakitottam át fetesre...


szer. okt. 04, 2006 21:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
po-la!
Anno a 2T trabi elektronikus gyújtómodulját lerajzoltam a nyákból, még a fehér takonnyal leöntött degenerált IC-t is "meghámoztam", annak a rajza is megvan.
Lényegében a Honecker bosszúja is úgy nézki, mint amit ggg73 beszkennelt. Hogy a megszakítóval pontosan hol kell megtámadni azt nem tudom, a degenerált IC előtt, vagy után, nincs előttem a rajz.


szer. okt. 04, 2006 20:12
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Tinéktek!

Mivel nem csak "öreg szaki" vagyok, hanem időnként eretnek is (néhány tanítványom szerint a középkorban biztosan megégettek volna...), íme egy használható, sokszorosan kipróbált megoldás.
Az utólsó kétütemű trabik gyújtása egy strapabíró, egyszerű felépítésü elektronikából, a hozzávaló gyújtótrafóból, és egy hall jeladós alaplapból állt. Az utóbbi alkatrész most nem kell, lévén kitétel a megszakító megléte. A fekete színű skatulyából kijön egy fekete vezeték ez a trafó 15-ös pontjára megy, innen kap tápot az elektronika. A barna színű derót testre kötendő. Kijön a dobozból egy vékony, 3 eres vezeték. Ennek a zöld színű vezetékét kell a megszakítóra kötni, a másik kettőt célszerű kigyomlálni. ( vékony barna, ill fekete/kék )
A gyujtótrafó 1-es kivezetésére kell kötni emlékeim szerint a fehér vezetéket. Indítózol oszt megy...Ha nem menne, akkor a zöld vezeték a nyerő a trafó 1-es pontján. Azért a bizonytalanság, mert az NDK ipara időnként megcserélte a színeket...Évekig jártam ezzel a megoldással több féle kocsival. Annyi kiegészítést még tennék, hogy a dobozban székelő végtranyók hűtését célszerű megnövelni egy tisztes alulemez darabbal, mivel ha 4T 4Z motorban lesz, a tranyó jobban igénybe lesz véve. Marad egy tartalék tranyó is, lévén, hogy csak az egyik oldal üzemel. A másik végfok trafóra menő vezetékét célszerű kiforrasztani ( én még a tranyót is kiforrasztottam..)
Bontóban olcsón beszerezhető, primeráram korlátozása, és zárásszög szabályzása van a dolognak. Nagyságrenddel jobb megoldás, mint házilag kreálni valamit, ami majd a legrosszabb helyzetben leáll!
Ismerem az építés öröme című bekezdést, anno építettem varicapos tunert hozzávaló sztereo dekóderrel, de ha az bedöglött legfeljebb nem hallgattam zenét. Ha előzés közben törne ki a frász egy házilag épített gyújtáson, annak beláthatatlan következményei lehetnek.

Sok sikert.


szer. okt. 04, 2006 19:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 118
Hozzászólás 
snapscan írta:
Ha már építesz, nem igazán ezt ajánlanám. Egyrészt kidobnám a francba a megszakítót, ha már lúd alapon... Mehet neki akár hall, akár induktív érzékelő. Másrészt ebben a kapcsolásban elég gáz, hogy ha a gyújtáskapcsoló be van kapcsolva, de nem jár a motor, a megszakító pedig épp zárt állapotban van, akkor pár perc múlva vagy a tranyó füstöl el, vagy a trafó. Nézz szét a neten, vannak sokkal praktikusabb kapcsolások.


Köszi a tanácsokat.

Gondoltam, hogy eljárt felette az idő, és nem is 100%-osan biztonságos, úgy emlékszem, hogy az enyém is tönkrement egy idő után.
Mivel nem a saját autómba lesz, így maradni kéne a megszakító tehermentesítésénél, így sincs túl sok idő, az utánajárásra, hegy melyik kapcsolás a tuti, és melyik alkatrészt lehet /nem lehet beszerezni.

g.


szer. okt. 04, 2006 18:24
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Ha már építesz, nem igazán ezt ajánlanám. Egyrészt kidobnám a francba a megszakítót, ha már lúd alapon... Mehet neki akár hall, akár induktív érzékelő. Másrészt ebben a kapcsolásban elég gáz, hogy ha a gyújtáskapcsoló be van kapcsolva, de nem jár a motor, a megszakító pedig épp zárt állapotban van, akkor pár perc múlva vagy a tranyó füstöl el, vagy a trafó. Nézz szét a neten, vannak sokkal praktikusabb kapcsolások.


szer. okt. 04, 2006 18:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 118
Hozzászólás 
Sziasztok!

Nagyon régen építettem egy tranzisztoros gyújtást (4 henger, 4 ütem), aminek mindössze a mechanikus megszakító tehermentesítése volt a dolga. Felmerült újra, (egy kollegám részéről) hogy kéne valami hasonlót csinálni egy 800-as suzuki maruti motorjába.

Itt a kapcsoltás:
Kép

Azt kérdezném, hogy érdemes ezt alkalmazni, van vagy esetleg hatékonyabb, tirisztoros, stb változat?

Esetleg érdekelne "készre szerelt" változat is, hogy a NYÁK gyártással, stb... ne kelljen bajlódni. Autós boltokban érdeklődtem, a mai világban sok helyen nem is tudták miről beszélek...:)

g.


szer. okt. 04, 2006 16:38
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
igen a trafó cserére még1x fel akartam hívni a figyelmet, mert ide indukciós elvű és nem CDI (capacitive discharge inginiton , amit köznyelven tirisztoros gyújtásként emlegetnek) trafó kell

Az indukciós elvű gyújtás azonban rendesen kajálni fog az akksiból, olyan 2-3A-t átlagban.


vas. szept. 24, 2006 13:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Köszi a bőséges választ, bár eléggé elkeserítő volt.
Abban reménykedtem, hogy találtam egy előgyújtás szabályzós elektronikát...
Igaz, csatlakozóban biztosan nincsenek összekeverve a szálak, de a vezetékek másik vége gyárilag is olyanok, mintha valaki csinálta volna, úgy értem, hogy van pl. egy test vezeték, az egy darabon le van blankolva, rá van tekerve néhány másik, forrasztva van és szigetelőszallaggal van szigetelve, gyárilag!
A kimérés csak nekem jutott eszembe.
"Azért említettem a 4 lábu modult, mert ide az kell."
Az kellene, de ha nincs előgyújtás szabályzás benne, akkor nem lesz jobb a helyzet... (nem veszi jól a fordulatot)
A leírásod alapján holnap bekötöm, de akkor ezzel sem lesz dinamikus a motor nagy fordulaton.
Elektronikát építeni, na ez nem az én világom, megpróbáljuk beszerezni a gyári alkatrészeket (vasmag tekercsekkel+jeladó, és gyújtás elektronika), ha még igy sem fog jól működni, akkor van nagy baj, nem lesz más ötletem.
Ha ez lesz a helyzet, akkor valamelyikőtök meg tuna építeni hozzá egy előgyújtás szabályzós elektronikát?
Mennyiből jönne ki? Vinném a quadot és be is kellene építeni, rendbevágni a vezetékeket.


szomb. szept. 23, 2006 20:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás el. gyújtás
Üdv mindenkinek!

Laszlou! nem értem rá a nyűgjeiddel foglalkozni ezidáig...
Foglaljuk össze az eddigieket.
Az eredeti gy. elektronikán ahogy a képet elnézem olyan stekkernek kéne lenni, amit rosszul nem lehet csatlakoztatni, tehát az a feltevés , hogy összekeverték a vezetékeket, csak akkor áll fent, ha valami nagyeszü széttúrta a gyári stekkert.
Az autó elektronika azért drága tevékenység, mert baromi összegekért adnak a gyártók dokumentációt. Az olyan elektronika amelyikbez zörög valami, általában nem működik a tapasztalat szerint...
Aki azt állítja, hogy a képen látható eredeti elektronikát annak megbontása nélkül "kiméri", meghatározza a szükséges csatlakozási pontok helyét, fogadd kétkedéssel. Ez csak azon szervizesnek sikerül, aki látott ugyan ilyen típust, vagy megvan az eredeti gyári doksija.
Győrben is van néhány moci szerviz, sokszor kérnek tőlem hasonlót, és nekem sem jön mindig össze, dehát én lúzer vagyok...
Ami a rajzot illeti, ennek tényleg nem kell +12V, mert maga a mágneses energia állítja elő a szükséges feszt, a mozgási indukció elvén...
Hidd el Ros-Co-nak igaza van a vadtekercselést illetően. Az általa megadott linkek közül az első minden bizonnyal jól működik. Mivel ez a kapcsolás az akku áramából csinál a kondi számára töltőfeszültséget az általad meghajtott tekercs feleslegessé válik!
Az opel modul rajzát még nem volt módom felrakni, most már nem is teszem, mert Te részben dolgoztál helyettem.
Arról nem tehetek, hogy olan opel modult szereztél ami az injektoros
kocsikhoz való... Azért nem találtál az elosztóban előgyújtás szabályzást, mert az inj. rendszernél az ECU vezérli a gyújtást, ehhez kell a többi láb!
Azért említettem a 4 lábu modult, mert ide az kell.
A P és N lábakra megy az indukciós jeladó két vége. A C jelü kivezetés a gyújtótrafó negatív vége (ezt a kivezetést húzza le az elektronika a gyújtás pillannatában testre). A modul + kivezetését és a trafó + kivezetését összekötöd, mehet az akkura és elvileg készen vagy . A modul a felerősítő csavarokon keresztül kap testet. Kénytelen leszel az átalakításhoz az eredeti opel trafót, vagy más 0,5-0,9 ohm primerellenállású trafót használni, különben nem okés a dolog!!!
Sok sikert!


szomb. szept. 23, 2006 20:10
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Ros-Co. Köszi a linkeket, még jól jöhet, csak sajna nem tudok, csak Magyarul :)
Szereztem valamilyen Opel gyújtás elosztófejet, abban nem láttam mechanikus előgyújtás szabályozót, de az elosztóban van az elektronika és van 4 + 3 kivezetése. Ha jól láttam, akkor 2 szálas a jeladója, lehet, hogy nekem ez tökéletes megoldás lehetne?
Csak tudnom kellene, hogy mit hová kell kötni. Lehet, hogy Po la is erről beszélt? De mintha ő 4 kivezetésest említett volna, átolvasom az egészet még egyszer.

Feltöltöttem egy képet az Opel elektronikáról, a már ismert :) oldalra:
http://tenere.uw.hu/ és itt katt a "Szerelési és kiegészítési képsorok" -ra.

Mindenkinek köszönöm a türelmét és segítségét!


szomb. szept. 23, 2006 9:48
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Mit nem talál az ember. Még építeni is lehet. De valahogy a működés azért látszik...
http://home.online.no/~jon-mj/cdi_ignition.htm

http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

http://www.vw-resource.com/cdi.html


szomb. szept. 23, 2006 8:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Nem lehetne valahogy kimérni, hogy a gyújtás elektronika melyik lábát hová kell kötni? Nem ismerem eléggé az elvét sem, és azt sem tudom, hogy álljak neki.
Nincs valakinek elvi rajza egy 6 lábas CDI gyújtáselektronikáról, mondjuk arról, ami az előző hozzászlásomban van.
Ebben tuti van előgyújtás szabályozás?
Még valami, ez az elektronika nem kap 12V +-t? Mert nem láttam ott pl. gyújtás utáni pozitivot. Csak a nagyfesz tekercsről táplálkozna, vagy el vannak baxva a szálak? Testet 2 kivezetésen is kap, ez már eleve gyanús.


pén. szept. 22, 2006 21:32
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Szóval a már ismert helyen megtalálhatjátok a szerzett kapcsolási rajzot, ami egy másik névtelen 200-as kínai quadé.
Elkezdtem ráírni, amit felismerek, pl. akkumlátor :)

http://tenere.uw.hu/ és itt katt a "Szerelési és kiegészítési képsorok" -ra.

Nagyfesz tekercs az ellenállása alapján menetzárlatos lehet, vagy semmi baja?? A kiadott feszültség is alacsony, ahoz képest amit írtatok.
És ahoz képest is, hogy milyen szépen és sokat tekertem rá vissza... :D


pén. szept. 22, 2006 19:26
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Nem értem. Ha xar a tekercs miről szikrázik?


Már én sem nagyon értem :) Összefoglalom.

Vettünk egy gyújtáshibás 200-as, 4ütemű, 1hengeres, névtelen kínai quadot. Tartalék gyújtáselektronikával, amit én tönkrevágtam, de a tulaj szerint elvileg jó a régi is (csak kicsit zörög benne valami).
Szétszedve kiderült, hogy egy kilazult csavarfej beleért a nagyfesz tekercsbe, roncsolással leszedtem a huzalt. 0.15-ös huzallal volt tekerve, ilyennel újratekertem, összeraktam, de kiderült, hogy meg van szakadva (az én hibámból) Újra szétszedtem, megint megtekertem, most nincs szakadás, nincs testzárlat, viszont önindítóval tekerve csak 40V körüli váltóáram mérhető, fúrógéppel tekerve 122V.
Jeladó önindítóval: 0.05V, fúrógéppel: 0.16V.
A nagyfesz trafó jelenlegi ellenállása (nem értek a műszerhez) 206 Ohm.
Most az a szitu, hogy eredeti gyújtáselektronikával semmi szikra, Bmw elektronikával már múltkor is volt szikra, de csak nagyobb fordulaton (fúrógéppel), most, hogy már meg van tekerve a trafó, bmw elektronikával önindító használatával van szikra és beindul a moci!
Sajnos csak alapjárat közelében mondható egyenletesnek, de ott is, kb 30 mp után hirtelen leáll. Fordulaton olyan hangja van, mintha erölködne, nem veszi a fordulatot csak lassan, de akkor is beledurrog a kipufogóba, stb. Gondolom azért ilyen, mert nincs az elektronikában előgyújtás szabályozás...
Még van itt valami, nagyon hamar melegszik a moci, és a kipufogó, még a végén is forró.
Ha kis fordulaton pöfög, nagyon szép a hangja a blokknak, nem hinném, hogy beteg a vezérlése. Ja, és érdekes módon nagyon könnyen indul, kis gyakorlás kellett hozzá, mert szivatóval sem akart indulni és gázadással sem, picike tartott gáz kell neki, ha hideg, akkor fél szivató, és szépen megy is, pöccre indul.
Azt tervezem, hogy beszerzek hozzá egy eredeti, új gyújtáselektronikát, azt hiszem, azt lehet kapni, csak még attól is félek, hogy össze vannak keverve a vezetékek, és nem szeretném elbaxni az új elektronikát.
Szereztem egy kapcsolási rajzot, csak sajna kissé kínai nekem, feltöltöm valahová, ha tudsz írd rá, hogy mit ismersz fel belőle, mert én a vezeték betűjelzéseit SEM tudom.
Nemsoká belinkelem.
Köszi.


pén. szept. 22, 2006 19:01
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem értem. Ha xar a tekercs miről szikrázik?

Ha csak úgy hasra ütve tekerted, pláne vadtekercseléssel, azzal az lesz a gond, hogy kb. 1/3 menetszámod van, amivel akármit csinálsz, kevés lesz a feszej.

Még1 ötlet: a generátor tekercseket vezesd ki,és transzformáld fel trafóval. Az talán megadja a 300V-ot

Ha szereztél akkus gyújtómodult, akkor meg első próbára hajtsd egy külön kis akksiról, és akkor az önindító nem fogja lehúzni a feszejt, lesz szikra... De akkud gyújtómodulnál, ha nem nagyfeszültségű a gyújtás, jó eséllyel a trafót is ki kell cserélni!


Előgyújtás szabályzás 50ccm körül még nem szokott lenni, de 125-nél már előfordul. 300ccm körül igen erősen javallott, de a belsőégésű motor lelki világát gondolom ismered. Nem tom mekkora az adott motor. Ja, ha meg ha pörög mint állat, akkor is fokozott jelentősége van ennek.
Persze nagyon leegyszerűsítettem a dolgot, a dolog még egy sereg paramétertől (kompresszió, üzemanyag, hőmérséklet stb. függ)


pén. szept. 22, 2006 16:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Úgy látom besokaltatok :) Nem baj, én azért még írok.
Most úgy áll a helyzet, hogy újra tekertem a sérült tekercset (0.15mm-es huzallal, mint amilyennel volt is).
Önindítózásra sajnos csak 40-50 volt jön ki rajta, de fúrógéppel pörgetve is csak 200V körül.
A jeledó tényleg rejtve volt letestelve, mert sajnos az egyik összeszerelésnél odacsíptem egy csavarral az egyik vezetékét.
Most a motorból kijövő vezetékek mind funkcionálnak, mégsincs szikra még fúrógéppel pörgetve sem.

Most az lenne a kérdésem, hogy a gyújtás elektronikán, melyik lábra mit kell kötni, mert gyanítom, hogy összekuszálták a vezetékeket...
Friss képek a [url]http://tenere.uw.hu/ -n
A bal oldali "Szerelési és kiegészítési képsorok"-ra kattintva fent.[/url]


pén. szept. 22, 2006 6:39
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Ja, ha van rá mód, küld el légyszíves az opel gyújtóelektronika lábkiosztását is , és egy képet, hogy néz az ki.
A Bmw-é, gondolom ismered, ovális, lapos, lapos 7 polusú csatlakozó, felül 2, alul 3 illesztővel (vagy forditva).
A HALL jeladó mindig 3 kivezetéses?
Az indukciós pedig kettő, vagy honnan ismerem fel?

Mára ennyi kérdés elég lesz, köszönöm az eddigieket!
Tolásra már 2-t pöffent a gép, csak már késő van, abba kellett hagyni :wink:


kedd szept. 19, 2006 21:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás Re: gyújtás
po la írta:
Üdv laszlau!

Ha kérhetlek ne bosszants a szükségesnél nagyobb mértékben.. Ezt nem gondoltam komolyan...
Már jeleztem, hogy a motorod állórésztekercsének házán INDUKCIÓS! jeladó van. Ergó nem tudja meghajtani a Hall-elemes jeladóhoz készült gyújtómodult! Most induljunk ki abból, hogy valami csoda folytán mégiscsak működne vele. Az előgyújtást ez a modul sem kezeli, mert a gyújtás időzítését a kocsiknál használatos elosztó--ami neked a mocin nincs!--beépített röpsúlyos ill. vákumos előgyújtás módosító végzi.
Az a lábkiosztás amit írtál az amúgy jó, annyi kiegészítéssel, hogy a számozása jobról balra! történik
A kommutátor az orosz Lada fordításból került át, magát a gyújtómodult jelenti.
Az általam javasolt opel modul a motorodon lévő indukciós jeladóval tökéletesen működne, de csak nagyon szordínósan menne a motor,nem pörögne ki, mert NINCS előgyújtás szabályzásod!
Na ezért nem megúszható a tekercselés, rosszabb esetben egy új elektronika készítés.
Ha megpróbálod elindítani akkus gyújtásként, pl az opel modullal akkor jelezd. Itthon nincs szkennerem, majd bentről felteszem a bekötési rajzát.
Amennyiben a szikra gyenge a motor nem, vagy csak nehezen indul, akkor meg kell cserélni az indukciós jeladó két vezetékét. Azért javasoltam az említett modult, mert ez a legolcsóbb. A jeladó letestelt végét le kell kötni, és vezetékkel megtoldva a modulra kell vezetni. Ez azért szükséges mert a kocsiknál használatos modulok földfüggetlen impulzus bemenetet kívánnak.


Szia!

Én még hiszek a csodákban, és úgy tűnik nem hiába...
Gyertya nélkül (ez tetszeni fog) fúrógéppel pörgetve :) van szikra.
Nem vagyok hitetlen, de 2-en 3félét mondanak, és a másik srác is meggyőzött, mint Gyurcsány a választások előtt :D
Azt mondta, hogy ezekben ne is keressek előgyújtás szabályzást, mert elektromos sincs... (ez nem az én meggyőződésem)
A jeladó mindkét kivezetése, hosszan ki van vezetve, az egyik mégis le van testelve (gondolom rejtve a jeladón belül, beöntve)
Természetesen ki tudom szigetelni a blokktól, ha van értelme.
Kiszigetelve érdemes polaritást váltani, hogy nagyobb legyen a szikra?
Vagy van még valami alternatíva, amivel lehet növelni a szikra intenzitását, mert ha önindítóval hajtom, akkor semmi szikra, mondjuk az akksi sem 100-as, most egy javító töltésen van, ami lehet eltart holnap estig. Most kisüti a töltő, utána pedig elkezdi feltölteni.
Alternatívaként arra gondoltam, hogy ha beépítenék egy kondit, az nem segítene a szikrán? (azt nem tudom hova kell kötni)
Mindez csak ideiglenes megoldás lesz, mert elvileg már útnak indult Kínából az alkatrész.
Ne húzd fel magad, taníts! :D


kedd szept. 19, 2006 21:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás gyújtás
Üdv laszlau!

Ha kérhetlek ne bosszants a szükségesnél nagyobb mértékben.. Ezt nem gondoltam komolyan...
Már jeleztem, hogy a motorod állórésztekercsének házán INDUKCIÓS! jeladó van. Ergó nem tudja meghajtani a Hall-elemes jeladóhoz készült gyújtómodult! Most induljunk ki abból, hogy valami csoda folytán mégiscsak működne vele. Az előgyújtást ez a modul sem kezeli, mert a gyújtás időzítését a kocsiknál használatos elosztó--ami neked a mocin nincs!--beépített röpsúlyos ill. vákumos előgyújtás módosító végzi.
Az a lábkiosztás amit írtál az amúgy jó, annyi kiegészítéssel, hogy a számozása jobról balra! történik
A kommutátor az orosz Lada fordításból került át, magát a gyújtómodult jelenti.
Az általam javasolt opel modul a motorodon lévő indukciós jeladóval tökéletesen működne, de csak nagyon szordínósan menne a motor,nem pörögne ki, mert NINCS előgyújtás szabályzásod!
Na ezért nem megúszható a tekercselés, rosszabb esetben egy új elektronika készítés.
Ha megpróbálod elindítani akkus gyújtásként, pl az opel modullal akkor jelezd. Itthon nincs szkennerem, majd bentről felteszem a bekötési rajzát.
Amennyiben a szikra gyenge a motor nem, vagy csak nehezen indul, akkor meg kell cserélni az indukciós jeladó két vezetékét. Azért javasoltam az említett modult, mert ez a legolcsóbb. A jeladó letestelt végét le kell kötni, és vezetékkel megtoldva a modulra kell vezetni. Ez azért szükséges mert a kocsiknál használatos modulok földfüggetlen impulzus bemenetet kívánnak.


kedd szept. 19, 2006 17:50
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Mit szóltok ahoz, hogy egy szaki szerint elég lenne csak a jeladót használni, nem kell tekercs, és pl.egy Bmw gyújtáselektronikára kellene rákötni a hal jeladó szálait, a trafó negatívját, pluszt, mínuszt.

Ha ez működhet, akkor szükségem lenne ennek a Bmw (egyébként sok német típuson van használva) gyújtás elektronikának a lábkiosztására...

Neten böngészve már ilyet találtam, de lektorálni kellene...:

A kommutátor lábkiosztása:
1 — 1 kapocs (gyújtótranszformátor negatívabb kivezetése),
2 — 31 kapocs (test),
3 — 31 kapocs (test),
4 — 15/1 kapocs (gyújtás, tápfeszültség),
5 — Hall jeladó tápellátása (ennél a rendszernél nem használjuk),
6 — Hall jeladó kimeneti jele (ennél a rendszernél a jelformáló elektronika kimeneti jele),
7 — nincs bekötve (néhány típusnál, ahol be van kötve — Bosch, Telefunken, Remitel — ott a fordulatszámmérõt és egyéb fordulatszámfüggõ vezérlést kívánó elektronikákat köthetünk oda).


Forrás:
http://zsiguli.hu/muszaki/musz_gyujt_karesz.html


2 baj van:
1. Nem tudom mi az a kommutátor :)
2. 5-ös, 6-os pont nem tiszta, ide kellene kötnöm a jeladó 2 szálát, de az egyik le van testelve a blokkban (vagy testzárlatos?!)

Tehát a jeladó két szála közül melyiket hova?


kedd szept. 19, 2006 17:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
biztos hogy 1 szálas, csak a kivezetés lett megtöbbszörözve, hogy ne törjön le olyan könnyen.


vas. szept. 17, 2006 21:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Po la. Lebontottam a nagyfesz. tekercset, még nem biztos, de felmerült, hogy több szállal volt tekerve.
Csak roncsolással sikerült bontani, de mindkét kivezetés kb.10-15 szálas és nem láttam toldást, forrasztást, szigetelő csövet.
Ha én tekercselem vissza, akkor nekem is sok szálat egybefogva kell tekerni, vagy egyszálassal tekerve is ugyanolyanok lesznek a tekercs tulajdonságai?
Azért gond ez, mert 10 szálast csak 10 dobról egyszerre lehetne tekerni...


vas. szept. 17, 2006 20:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
... MÉRAY-PUCH 200-as... !?

Ha ez egy olyan múzeális koru motor, amire én gondolok, akkor először azt kellene eldöntened, hogy a korabeli technikával vagy esetleg a maival akarod a feladatot megoldani.

- most nézem csak, hogy ez egy baromi régi hozzászólás volt: Elküldve: 09 Ápr. 2006 17:58


vas. szept. 17, 2006 18:11
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv laszlou!

A felmerült kérdésekre az alábbiakat tudom mondani.

Tudtommal nincs olyan gyújtómodul, ami szabályozná az előgyújtást.
Ez a megoldás a távolkeleti cuccok sajátja. Ha sérült az elektronika egyszerübb, és főleg sokkal olcsóbb a már subának is említett rajz szerint csinálni egyet. ( a kapcsolási rajz ott van a megadott címen, kifogástalanul működik, megépítettem, ez ziher )
Az indukciós jeladó belsejében van egy állandó mágnes egy vasmag, és rajta a tekercs. A jeladóból kiálló kis csap a vasmag vége. Ha egy vékony acéllemezt közelítesz hozzá, érzed, hogy a mágneses tér az acéllemezt vonza. Mikor a lendkerékből kiálló kis "bütyök" elhalad a jeladó kilógó csapja előtt a tekercsben a mágneses fluxusváltozás feszültséget indukál. Ez a jel indítja az elektronikát. Kb. ennyi...
Akár az eredeti elektronikát használod, akár készítetek a rajz alapján egy újat a sérült tekercs javítása nélkül a 300V körüli feszültség hiánya miatt a motor NEM INDUL!


vas. szept. 17, 2006 17:15
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Ros-Co, neked is köszi a hozzászólást és a címet!
Remélem mégis lesz hozzá alkatrész, de ha nem, akkor nem lehetne használni egy másik gyújtás elektronikát?
Úgy gondoltam, hogy úgy hagynám a tekercset, ahogy van és csak a kis jeladót használnám, plusz egy olyan elektronikát, ami biztosítja az előgyújtás szabályozást is. Vagy nem létezik ilyen?

A lendkeréken van egy fém bütyök, ami kijebb lóg, és gondolom az adja meg a holtponti jelet a jeladónak.
Mikor "elsuhan" a bütyök a jeladó előtt, akkor mi zajlik le a jeladóban?
A kis fekete kockából (jeladó) szintén kilóg egy fém, gondolom az is egy kis tekercs vasmagja, de nincs kizárva, hogy hülyeséget beszélek :)


vas. szept. 17, 2006 15:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyujtás
Üdv Ros-Co!

A fent említett motor a felsőholtponti jelet egy indukciós jeladóról kapja. Ha megnézed a laszlau által feltett képek küzül azt ahol a döglött tekrenc is van, a felső sarokban az a fekete színű kocka a jeladó . A japánok kedvenc típusa. Nehezen romlik, nem kell neki tápfesz, és nagy a jelszint.
Az ohmos ellenállása általában 80-150 ohm körüli.
Az un. koszorútekercs 3 fázisu, és feszszab nélkül általában 60-85 V körüli feszt hoz össze. A feszültség szabályzó a japánok kedvenc 3 fázisu tirisztoros típusa. A "durva lélek durva munka" elvén működik. A zéneres feszosztó begyújtja a tirisztorokat, az meg mezei módon rövidre zárja a fázistekercseket!
Ez úgy elsőre nehezen emészthető, de hidd el a gyári rajzokról és adatokból van az infóm
További szép napot!


vas. szept. 17, 2006 13:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Valahogy egy kis inverterrel elő lehetne állítani a nagyfeszt a generátor tekercsről. Próbálkoztam már ilyennel, bár nem nagy sikerrel. Vajon honnan adja a felsőholtpont jelet? Hall-jeladós, vagy az is azon a nagyfesz tekercsen lévő segédtekercs ami megsérült?
Én látok a jobb felső sarokban valami jeladó-félét.

po-la arra gondolt, hogy az említett gyújtásmodul egy vezérlő elektronika, de előgyújtás szabályzást nem végez. Ezt mikrokontollerrel kellene megoldani, szerintem egyszerűbb egy motortekercselőt keresni. Valahol van egy címem, ahol pont ilyen idióta tekercsek pödrését vállalja a fickó.

Itt én sorkimenőt tekertettem újra. DE nem ők csinálják, csak ismernek valakit, aki tekercsel!!!

Villám KKT
Budapest XIX. kerület 1195 Ady Endre út 106 (20) 934-0271


vas. szept. 17, 2006 10:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Köszönöm Po la! Pontosan ezekre az infókra volt szükségem, sőt sejtettem, hogy alternativ megoldás is lesz, sajnos nem mechanikus az előgyújtás szabályozás. Az baromi jó lenne, ha ki lehetne húzni a vasmagnak az említett részét. Közben felmerült egy halvány esély alkatrész beszerzésre is, de még lehet, hogy tekercselés lesz a vége. Köszi mindent! :)


vas. szept. 17, 2006 8:27
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv laszlou!

Megtekintve a képeket a következőt tudom neked mondani.
Ez a motor egy tirisztoros gyújtással működik.
A leamortizálódott tekercs állítja elő a 300-500V közti feszültséget. Ezt egyenirányítja az elektronikában lévő dióda, és tölti vele a 0,5-1 mikrós kondit. A jeladótekercs impulzusa gyújtja be a tirisztort, ami a feltöltött kondit a gyújtótekercsre köti. A kondiba tárolt energia a trafó primertekercsén kisül, ezzel nagy fluxusváltozást hoz létre a szekunder tekercsben, aztán kész a gyújtó szikra... A működési elv röviden ennyi.
A neheze most jön! A sérült tekercset sajna újra kell tekerni...A menetszám nem kritikus. Leméred a huzalátmérőt mikrométerrel, és telehajtod a csévét, szinte biztos a siker! A képekből nem derült ki egyértelműen, hogy a tekercs milyen módszerrel oldható.
A sérült tekercs alatt van egy szegecs. Ezt lefúrva a tekercs legtöbb esetben kihúzható a vasmaggal együtt a koszorúból, igy könnyebb megtekerni. Van olyan megoldásu tekercs ahol sajnos ez az út nem járható, és kézzel marhára macerás módon kell tekerni...
Ha a tekercselést nem tudod megoldani, de van akku a mocin akkor van egy áthidaló megoldás. Az Opel Kadet 1300 karburátoros gyújtómodulja felszerelhető ( a 4 kivezetéses változat). A moci CSAK akkor fog ezzel a megoldással kifogástalanul működni, ha az előgyújtás szabályzása mechanikus! Ha ez az eset nem áll fent, nem tudod meguszni a tekercselést. Még nincs vége a borzalmaknak...Ha a gyújtóelektronika is megsérült akkor lehet helyette másikat csinálni az általam már itt megadott cikk alapján ( subának írtam erről).
Egyenlőre ennyi, ha kérdésed van jövő hétvégén megpróbálok válaszolni, előbb nem vagyok elérhető. Sok sikert!


vas. szept. 17, 2006 7:55
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, kevés pénzből csak hibás quadot tudtam venni, és kiderült, hogy a blokkban van 7 töltés és egy gyújtás tekercs, ez utóbbit legyalulta egy csavar, van ott még egy gyújtás jeladó, de azon nem látok sérülést.
Lehet tudni a tekercs menetszámát és a huzalvastagságot, vagy le kell számolnom a kb. 1.000.000 menetszámot, és újratekerni ? :(
Alkatrészt szerezni hozzá, szinte lehetetlen, így olyan embert keresek, aki el tudná nekem mondani képek alapján, hogy mi micsoda és hol milyen áramnak kell lennie a jó működéshez és, hogy egyáltalán hogy működhet ez a fajta gyújtás.
Van már feltöltve pár kép, de jobb lenne, ha msn-en tudnánk beszélni...
Képeket itt meg lehet nézni a bal oldali
"Szerelési és kiegészítési képsorok" linkre kattintva ezen az oldalon:
http://tenere.uw.hu/
Előre is köszönöm!
Msn és mail.:laszlou@vnet.hu


szomb. szept. 16, 2006 22:34
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 70 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség