Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. ápr. 28, 2024 11:00



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nincs meg valakinek a gyári VW Bosch gyújtó modul bekötése? (GolfII 1.3 stb)


szer. nov. 10, 2004 10:14
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Valamelyik ügyfélnél vagy otthon
Hozzászólás 
...na köllött nekem hencegnem... most kereshetem elő és digizhetem...
Oksa! Megcsinálom és kiteszem a lapomra a linket meg küldöm!

üdv:
otako


pén. okt. 22, 2004 14:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
arnd írta:
rukh

Ez olyan mint a világ összes nőjét... nem lehet de törekedni kell rá :)


stol

Elméletileg a service könyvekben le van írva (táblázat diagram stb), hogy milyen karakterisztikát kellene tudnia a gyújtásnak, ez így szépen áttehető elektronikus formába talán a vaacumos előgyújtás szab. macerás egy kicsit de valójában az is megoldható.


Csak ezért mondom, mert a 2T warcinak 7k rpm fölött 22-25fok előgyújtás az ideális! Ott ad 100Nm feletti nyomatékot! (gyári ajánlás!)
A 4T motoroknak meg max 15fok az előgyújtás.


pén. okt. 22, 2004 9:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
rukh

Ez olyan mint a világ összes nőjét... nem lehet de törekedni kell rá :)


stol

Elméletileg a service könyvekben le van írva (táblázat diagram stb), hogy milyen karakterisztikát kellene tudnia a gyújtásnak, ez így szépen áttehető elektronikus formába talán a vaacumos előgyújtás szab. macerás egy kicsit de valójában az is megoldható.


pén. okt. 22, 2004 8:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Állj!

A belonkelt tranyós gyújtás vegfokából hiánycikk a gyujtáskondi, így a zénereken záródik a 15-25KV állandóan!
Előbb-utóbb tönkrevágja a zénereket!

A Computeres gyújtának meg nem ismerjük a pontos paramétereit.
10k rpm-nél menyi pl. az előgyujtás???? 2T warci.
Meg a 2T motor egységnyi idő alatt 2x gyujt, a 4T-hez képest.


pén. okt. 22, 2004 6:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. okt. 13, 2004 18:46
Hozzászólások: 15
Hozzászólás 
Hi Arnd!

Jó lenne, ha lennének tökéletes dolgok, de csak közelíteni tudjuk őket több-kevesebb sikerrel.....

Üdv, Rukh


csüt. okt. 21, 2004 19:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
http://trabisoft.giganet.hu/computer2.html


csüt. okt. 21, 2004 12:57
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 17
Hozzászólás 
hello

taresz:
http://szoci.motoros.hu/index.php?id=6

otako:

Kuld el nekem is legyszives! Koszi!
Pityu7
pityuliba.kukac.freemail.hu


csüt. okt. 21, 2004 12:17
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 17
Hozzászólás 
hello

taresz:
http://szoci.motoros.hu/index.php?id=6

otako:

Kuld el nekem is legyszives! Koszi!
Pityu7
pityuliba.kukac.freemail.hu


csüt. okt. 21, 2004 12:16
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Hello Arnd!

Köszönöm az infót.Megpróbálom előkeríteni,de ha véletlenül kezedbe kerülne a pontos címe,nagyon megköszönném.

ÜDV:Taresz


csüt. okt. 21, 2004 12:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
taresz

A trabisoft.hu vagy valami hasonló helyen volt mikrokontrolleres gyújtás fuullosan mindennel. Kis átalakítással neked is használható lehet...


csüt. okt. 21, 2004 8:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Csak egy költői kérdés a nagyobb és a kisebb energiájú gyújtószikrának szerinded azonos a feszültsége? A CPI1280-nél pont ezért kell a gyertya hézagot is növelni...
Nem kötöszködni akarok, még mielőtt valami galibát indítanék el.
Tiszta sor, hogy az idő is számít (a szikra "területe") pont ez a hibája a tirisztoros gyújtásoknak, hogy a szikra csúcs fesze magas csak az időtartalma rövid. De azonos elvű gyújtások esetén (energia tárolás trafóban vagy kondiban) a csúcs fesz és az "energia" együtt egy irányban változik.


csüt. okt. 21, 2004 8:11
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. okt. 13, 2004 18:46
Hozzászólások: 15
Hozzászólás 
Hi!

Az elektronikus gyújtásban nem is az az igazán lényeges, hogy mekkora a gyújtófeszültség, hanem az, hogy a szikra energiája nagyobb fordulaszámon se csökkenjen (a trafóban felépülő mágnese tér nagysága és így az energiája is arányos azzal az idővel, amíg rajta keresztül áram folyt, tehát amíg a megszakító érintkezői zárt állapotban voltak. Minél nagyobb a fordulatszám, annál rövidebb ez az idő, és annál kisebb a szikra energiája). A CPI1280 nagyszerűsége pont abban van, hogy nagyfeszültségű, nagy és állandó energiájú szikrát ad még magas fordulatszámon is, szellemesen egyszerű kapcsolástechnikával. Ez az energiaállandóság az elektronikus gyújtások igazi lényege, nem a minél nagyobb feszültség.

Üdv, Rukh


szer. okt. 20, 2004 19:19
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51
Hozzászólások: 33
Hozzászólás R/C gyújtás
Sziasztok!

Ellentétben veletek én nem autóhoz,hanem egyhengeres,kétütemű motorhoz/ modellmotor /szeretnék mikrokontrolleres gyújtást építeni.
Lehet ugyan készen is kapni,de még senki nem tudta elmagyarázni,hogy mi kerül benne 30-35E.HUF-ba.Hetek óta keresgélek a NET-en,de korrekt építési leírást még nem találtam.Ha valaki rendelkezik ilyen témájú szakirodalommal,kérem segítsen.

ÜDV:Taresz


kedd okt. 19, 2004 19:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
otako írta:
Hi!

Még tanonc koromban produkáltam egy nagyfeszes gyújtást amit később tovább fejlesztettem. Az eredetiben tirisztor volt az újabb változatban triak és az egész alig volt nagyobb mint 2 gyufásdoboz lapjával egymás tetején. Már egy lapos elemről is képes volt normális szikrát adni ami különösen a csillaggarázsban ledermedő zsigócánál fontos momentum volt. Az eredeti, még nagyobb méretű áramkör 12 évig üzemelt meghibásodás nélkül a családi autóban. A kis méret és a 3-6 W teljeseítmény felvétel számomra elég nagy eredmény volt. Akit esetleg érdekel szívesen küldök doksit.

üdv:
otako


Kérek ízelítőt plíz!


pén. okt. 15, 2004 15:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nekem el küldhetnéd de célszerűbb inkább felrakni valahova...


pén. okt. 15, 2004 13:15
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Valamelyik ügyfélnél vagy otthon
Hozzászólás 
Hi!

Még tanonc koromban produkáltam egy nagyfeszes gyújtást amit később tovább fejlesztettem. Az eredetiben tirisztor volt az újabb változatban triak és az egész alig volt nagyobb mint 2 gyufásdoboz lapjával egymás tetején. Már egy lapos elemről is képes volt normális szikrát adni ami különösen a csillaggarázsban ledermedő zsigócánál fontos momentum volt. Az eredeti, még nagyobb méretű áramkör 12 évig üzemelt meghibásodás nélkül a családi autóban. A kis méret és a 3-6 W teljeseítmény felvétel számomra elég nagy eredmény volt. Akit esetleg érdekel szívesen küldök doksit.

üdv:
otako


pén. okt. 15, 2004 12:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
arnd írta:
Anno RT-bel leközölték a CPI1280 rajzát. Nekem akkor nem tünt valami nagy durranásnak, egy "sima" jól megtervezett elektronikus gyújtás de semmi egzotikum. Ha nekiállok készíteni valamit akkor már valami nagydurranás legyen, kerül amibe kerül.
(lásd:"HALL" jeladó elektrónika topicban.) Persze nem vitatom, hogy jól működik, ugyanúgy mint ahogy három gyújtótrafóval (qrva nagy zárásszög) a tök egyszerű gyújtó elektronika is jól szuperál. De a "gyári" minőség elérése számomra nem cél én csak jobbat szeretek építeni mindenböl, mert ugye a gyárit meg is lehet venni... esetleg ha az ár teljesítmény arány nincsen rendben akkor változik a hozzáállás de ez nem az a téma. Gyújtó szikra energia ügyben le lehet verni a gyári megoldásokat. Annó a trabantomban saját gyártmányú gyújtókábelek voltak mert a "gyáriak" nem bírták a kiképzést :)


Nekem meg 30KV-os TV sorkimenő-trafó kábele van a warciba be-be-beee :lol:


csüt. okt. 14, 2004 13:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
A Skodrimban nekem is eléget a trafóról menő kábel a tirsztoros gyújtástól. Kicseréltem a PAL-t asszem Bosch-ra, azóta semmi gond :)


csüt. okt. 14, 2004 9:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Anno RT-bel leközölték a CPI1280 rajzát. Nekem akkor nem tünt valami nagy durranásnak, egy "sima" jól megtervezett elektronikus gyújtás de semmi egzotikum. Ha nekiállok készíteni valamit akkor már valami nagydurranás legyen, kerül amibe kerül.
(lásd:"HALL" jeladó elektrónika topicban.) Persze nem vitatom, hogy jól működik, ugyanúgy mint ahogy három gyújtótrafóval (qrva nagy zárásszög) a tök egyszerű gyújtó elektronika is jól szuperál. De a "gyári" minőség elérése számomra nem cél én csak jobbat szeretek építeni mindenböl, mert ugye a gyárit meg is lehet venni... esetleg ha az ár teljesítmény arány nincsen rendben akkor változik a hozzáállás de ez nem az a téma. Gyújtó szikra energia ügyben le lehet verni a gyári megoldásokat. Annó a trabantomban saját gyártmányú gyújtókábelek voltak mert a "gyáriak" nem bírták a kiképzést :)


csüt. okt. 14, 2004 8:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
a 4t kispókom meg 95-öt 3ba ;) póktalin le is döbbentek rajta :)


csüt. okt. 14, 2004 6:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
rukh írta:
Hi!

A CPI1280 elektronikus gyújtást (elektronika+trafó egybeépítve, olajjal kiöntve) csak ajánlani tudom, rendkívül kiforrott és ötletes kapcsolás, állandó gyújtási energiát biztosít, emelt feszültségen (a gyertya hézagot 1-1,2 mm-re meg kell növelni). Használtam kocka Ladában mechanikus megszakítóval és D Kadettban (1,6 SH motorhoz) az eredeti Hall jeladóval együtt - ég és föld volt a különbség az eredeti gyári trafóhoz képest. Házilag, a közölt kapcsolási rajzok alapján készített aramkörök messze nem produkálják azt, amit a CPI1280 tud. Ha valóban be lehet még szerezni 3-4 ezer forintért, senki egy pillanatig se gondolkodjon az otthoni barkácsoláson - ezzel senkit sem kívánok megbántani, a több éves tapasztalat mondatja ezt.

Üdv, Rukh


Nekem ez is átégetett egy kábelt!
Minek nagyobb cikra?
2T Wartburg így is 100-at megy 3-ban!


szer. okt. 13, 2004 19:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. okt. 13, 2004 18:46
Hozzászólások: 15
Hozzászólás 
Hi!

A CPI1280 elektronikus gyújtást (elektronika+trafó egybeépítve, olajjal kiöntve) csak ajánlani tudom, rendkívül kiforrott és ötletes kapcsolás, állandó gyújtási energiát biztosít, emelt feszültségen (a gyertya hézagot 1-1,2 mm-re meg kell növelni). Használtam kocka Ladában mechanikus megszakítóval és D Kadettban (1,6 SH motorhoz) az eredeti Hall jeladóval együtt - ég és föld volt a különbség az eredeti gyári trafóhoz képest. Házilag, a közölt kapcsolási rajzok alapján készített aramkörök messze nem produkálják azt, amit a CPI1280 tud. Ha valóban be lehet még szerezni 3-4 ezer forintért, senki egy pillanatig se gondolkodjon az otthoni barkácsoláson - ezzel senkit sem kívánok megbántani, a több éves tapasztalat mondatja ezt.

Üdv, Rukh


szer. okt. 13, 2004 18:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
djsms írta:
BSY34-et hoztak nekem. Nem is láttam még ilyet ;)
Sajna már megvan a BU... na mindegy ha elszáll majd megy bele az S
amúgy megbízhatónak néz ki az áramkör? Elvileg lengyelek tervezték a pókhoz


Nekem ez van meg:
http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf

A Wareszban üzemel kb. 6hónapja.
Gondos építés, szigetelés kell a megbízhatósághoz!


kedd okt. 12, 2004 15:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
BSY34-et hoztak nekem. Nem is láttam még ilyet ;)
Sajna már megvan a BU... na mindegy ha elszáll majd megy bele az S
amúgy megbízhatónak néz ki az áramkör? Elvileg lengyelek tervezték a pókhoz


kedd okt. 12, 2004 12:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
A BU-t cseréld S2000N-re, ez olcsóbb, és egyáltalán nem melexik, a BC-k, pedig BC 639-esek legyenek!
Ez tuti saját tapasztalat!


hétf. okt. 11, 2004 20:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
és ehhez mit szóltok?
http://sputnik.pataky.hu/~fiat126netclub/cikkkepek/tuningmotortranyosgyuszi1.jpg
a cserék:
1. BU326A - BU208
2. BFY33 - BC301
kispókhoz szeretnék építeni valamit.
Amúgy épp egy pic-es gyújtást csinálok :) Pár ismerősöm kísérletezgetett és arra jutottak, hogy a röpsúlyos gyújtásszög szabályozás nem épp tökéletes. Na most én arra gondoltam, hogy mérem a fordulatszámot, majd ennek föggvényében állítanám a késleltetést, vagyis az előgyújtás szögét.


hétf. okt. 11, 2004 18:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Bocsánat az elnézésért! :)
Ezt valóban elnéztem!


csüt. júl. 22, 2004 16:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
hali!

arnd figyelmesebben olvasd el!


Én nem a stol féle 4 tranyos kapcsolást épitettem meg hanem ami elötte van :C-MOS-okkal vannak meghajtva a T1.2.3.4 tranyok és én azokat hagytam el és ceréltem fetre.


szomb. júl. 17, 2004 2:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
suba írta:
Na elkészült a gyujtáselektronika(az elsö kapcsolás) annyi változtatással hogy T1,T2,T3,T4-et elhagytam és egy 900 forintos fetet raktam a helyükre:kifogástalanul mükszik!Köszönöm a segitséget meg a hozzászolásokat!


Hola!

Na ez így elég "korrekt" darab lett! Még a smithtriggert is sikerült kihagyni az egyébként sem sok előnnyel kecsegtető megoldásból. Így csak a megszakító érintkezőit kíméled a beégéstöl. Mekkora áramot hajtasz át a megszakítón? (öntisztulás)

Azt hiszem viszont, hogy a kondenzátoros gyújtás topicban lévő megoldást kénytelen leszek megcsinálni egy kis átalakítással persze (stabil korrektebb táp).
Van valakinek VW bontós ismerőse? Egy régi (20 éves) polo-hoz való gyujtáselosztó kellene elektronikus jeladóval...


csüt. júl. 15, 2004 12:08
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2004 10:42
Hozzászólások: 15
Hozzászólás 
Szia!

Én CPI-1280 -as elektronikus gyújtást vettem, megszakítós, a trafóval egybe van építve. A www.ladaclub.hu -n (cikkek is vannak róla) reklámozta egy srác 2000Ft -ért (budapesten kell vele találkozni) vagy a www.ladaparts.hu-n a lada elekroms alkatrészeknél is meg lehet rendelni, itt 3250Ft + szállítás

nekem már fél éve megy kifogástalanul.

Üdv,
Konop


hétf. júl. 12, 2004 11:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
Na elkészült a gyujtáselektronika(az elsö kapcsolás) annyi változtatással hogy T1,T2,T3,T4-et elhagytam és egy 900 forintos fetet raktam a helyükre:kifogástalanul mükszik!Köszönöm a segitséget meg a hozzászolásokat!


kedd júl. 06, 2004 0:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
up.......


hétf. júl. 05, 2004 7:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
http://solct.fpn.hu/pic/pic02400.jpg
http://solct.fpn.hu/pic/pic02401.jpg
http://solct.fpn.hu/pic/pic02402.jpg


vas. jún. 27, 2004 18:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1323
Hozzászólás 
Én annak idején a vadásztam tönkrement ZIL gyujásra a ház(egyben borda)miatt. Mindet alul nyitottra csináltam, és kb 5-6 réteg lakkal lefujtam a készreszerelt, bedobozolt elektronikát. Igy nem volt gond alapos motormosás után sem, pöcre indult bármikor.


pén. jún. 25, 2004 20:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Sziasztok!

Fogadjatok el néhány tanácsot, volt már részem ilyen áramkör buktatóival...

A nagyon melegedő ellenállásokat túl kell méretezni, mert a relatíve zárt térben és a nagy forróságban idővel elengedhet a forrasztás (velem megtörtént). Valamint nagyon gondosan kell védekezni a mechanikus rezonancia ellen, mert idővel törés/lazulás/zárlat lesz belőle. A vízpára is tud néhány érdekes dolgot művelni (idővel).

Gilszkilabor


pén. jún. 25, 2004 18:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Egyébként arra leszek még kíváncsi, hogy amikor majd bejön a 40 foka, a motortérbe meg ilyenkor 50-60 lesz, akkor a kapcsolás mit fogy csinálni.
Meg fog-e főni?!
Lehet teszek rá fesz csökkentett táp ventit.


csüt. jún. 24, 2004 20:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Azért még az is hozzátartozik a témához, hogy a 3 független gyújó trafó miatt van kellő zárásszög a nagy szikrához a Wartburgban, egy négyütemű motorral és egy trafóval már nem ilyen optimális a szitu, ott már sokkal jobban szükséges a zárásszög növelő időzítő is.


szer. jún. 23, 2004 21:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Ámberek!

Készen van a panel!

Íme:
http://solct.fpn.hu/pic/gyujt/1.jpg

http://solct.fpn.hu/pic/gyujt/2.jpg

http://solct.fpn.hu/pic/gyujt/3.jpg

http://solct.fpn.hu/pic/gyujt/4.jpg


A fenti nyák-terven van egy kis technikai málőr, mert a Power-tranyókat tükörképben terveztem a helyükre...bocsi.
A másik pedig, hogy a BC639-nek más a lábkiosztása!
Nem B-E-C, hanem E-C-B...


szer. jún. 23, 2004 17:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
S2000 adatlap:
https://esales.aswo.com/products/hu_HU/907957.pdf


hétf. jún. 21, 2004 16:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
SW írta:
Csak megemlitenem hogy a Q3 -t / BD250C / huteni kell nagy hutobordaval mert eroteljesen melegszik!!!


Közös hűtőbordán lesz a BU-val.


hétf. jún. 21, 2004 15:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 12:35
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Csak megemlitenem hogy a Q3 -t / BD250C / huteni kell nagy hutobordaval mert eroteljesen melegszik!!!


hétf. jún. 21, 2004 12:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Rittyentettem hirtelen egy nyákrajzot:
Kép

Túl van nagyítva, az olvashatóság miatt!

R1=150
R2=1K
R3=220
R4=4,7K
R5=10K
R6=22
R7=180
R8=2,2
R9=100
R10=2,2M
R11=2,2M
Q1 & Q2=BC639
Q3=BD250C
Q4=S2000, BU508, BU2508, BU4522
D1 & D3=1N4148
D2=ZDP2,7
D4 & D5=ZDP150


hétf. jún. 21, 2004 11:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Amiket én néztem meg, azok olyan 4A vettek fel...
Ment a gyújtás nekem is 508-al de a 326 sokkal jobb volt...


pén. jún. 18, 2004 14:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Megjegyzem, hogy a Wartburg gyújtótrafójának primer-tekercs ellenállása 18ohm!
Tehát, elég lenne a BU508.


pén. jún. 18, 2004 9:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
S2000-et nem próbáltam de szerintem ez BU508 szerű lehett csak kissé jobb paraméterekkel (nem nehéz az 508-nál). Készítettem én anno egy BU508-as verziót is de nagyon melegedett, persze ha csak az van...
Párhuzamosan egy pár darabbal megoldható üzembiztosan a probléma....
A BU326 egy (akkoriban) nagyon jó tranya volt, a kapcsolós tápjainkba is ezt használtuk, csak a TO3-s tok olyan macerás....


pén. jún. 18, 2004 8:51
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 12:35
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Az enye'm me'g BU326A-val keszult, de szerintem nem a'rtana lecsere'lni a tranzisztorokat valami korszeru tipusokra...


pén. jún. 18, 2004 7:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
És az S2000??


pén. jún. 18, 2004 7:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
A BU326 stb jók erre a célra, esetleg 2-3 db párhuzamosan, hogy ne legyen rajtuk akkora veszteség. Régi tv-k tápjában voltak. Az 508-al ne is kísérletezzél vagy csak akkor ha 4-5 db-ot!!!! Párhuzamba rax nem 4A kapcsolgatására van kitalálva... illetve trafós meghajtás esetén nincsen akkora veszteség.... de ez itt nem a legjárhatóbb út.


pén. jún. 18, 2004 7:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
Na ez olyan "Szöcske" KADETT:se ajtok se ablakok csak a csupasz váz némi merevitéssel meg két ülés,motor és fényszórók+kiemelve+terepgumik.Az egész auto kb 600 kg és az 55 lóerős motort szeretném pörgösebbé tenni ezzel a kapcsolással,Tv szerelö vagyok ugyhogy az összes alkatrész ottvan a "fiokban" ezért szeretném BU-val megépiteni.


pén. jún. 18, 2004 1:29
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség