Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. márc. 29, 2024 11:03



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én gondolkoztam kifejezetten nagy energiájú gyújtádon, ami arra kellene hogy a motort szegényített keverékkel lehesen járatni.

A BME gépészeti tanszékén barátom a Suzuki vezérlőjével megcsinálta, hogy teljesen nyitott fojtószelep mellett tudták szabályozni a teljesítményt csak a keverék szegényítésével. 1500-as alapjáratig tudtak lemenni, ez alatt a gyújtás bizonytalan volt.

A megvalósításról mindenki lebeszélt, mondván a Ford, PSA, VW is belebukott a réteges töltés megvalósításába. Amatőr módszerekkel esélytelen...

DE az is lehet, hogy túl keveset fogyasztottak a motorok, és nem lett volna kifizetődő az olajiparnak. Na majd most...


vas. júl. 30, 2006 12:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Nem okvetlen akad fenn az elektróda,de akár a szelepet is szétütheti vagy a hengerfalat is felszánthatja.Nekem "tünt el" skodánál..feltehetően nagyobb baj nélkül kiköpte a motor.De sosem volt az a blokk megbontva,meg messze nem is volt 100%os már,tehát akármi történt is még "belefért".


Viszont, a 3 elektródás NGK-k, pontosan ilyen elven mennek, mint ami fent vangyon írva.


vas. júl. 23, 2006 16:30
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem okvetlen akad fenn az elektróda,de akár a szelepet is szétütheti vagy a hengerfalat is felszánthatja.Nekem "tünt el" skodánál..feltehetően nagyobb baj nélkül kiköpte a motor.De sosem volt az a blokk megbontva,meg messze nem is volt 100%os már,tehát akármi történt is még "belefért".


vas. júl. 23, 2006 15:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Ennek akkor látom értelét, ha kellően nagy feszültséggel tudod meghajtani a gyertyát.
NEM a szikrahosszt kell növelni, mert az károsan befolyásolja az égést, hanem a szikraenergiát.
Az ilyen házibarkácsolást, amúgy tiltanám, ugyanis, ha beleesik egy letört elektróda, vagy netán porcelán a hengerbe, az aztán megrendezi a kompressziót :lol:


vas. júl. 23, 2006 6:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás e gyújtás
Üdv mindenkinek!

A gyertyák kapcsán csak kérni tudom kéretik nem komolytalankodni!
Ezen megoldásokon a hivatásos alkatrészipar már régen túl van...
Megszoktam már, hogy mindig vannak ügyeletes okos emberek..
(bocs tab nem rólad van szó)
Ez a fajta ténykedés elment a szoci gyártmányok esetén. A régi technikai jellemzőkkel készült kocsik esetén talán hozott valamit a konyhára.
Volt szerencsém látni a Beru gyártmányfejlesztési laborját gyertya ügyben. Valahogy nem a képeken látott módszerrel dolgoznak...
Cserében van számítógépes gyártás optimalizálás, és végeselem analízis.
Egy valóban korszerű gyújtóáramkör annyira kihegyezett, hogy ilyen barkácsolás csak rontani tud a műszaki paramétereken.
Van olyan Seat kocsi melynek a gyertyája darabonként 6800 Huf.
Biztosan jobb lenne, ha a képek szerint macerálnánk...


szomb. júl. 22, 2006 20:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Az ívhossz növelése nem növeli okvetlen a gyújtási energiát,csökkenti a gyújtási biztonságot,igen rossz hatással lehet egy moci élettartamára.Ez a fajta kóki-növelés meg épp azt rontja el,amit jól kitaláltak a gyertyánál,vagyishogy az elektróda ne nagyon fogyjon,és ezzel ne változzanak a gyújtás paraméterei.Be is válik,manapság általában előbb lesz reménytelenül koszos,repedt,zárlatos v érintkezésihibás a gyertya,minthogy a az elektródák észrevehetően fogynának.


szomb. júl. 22, 2006 9:35
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
aha,ez amolyan gyertya tuning?ki kéne próbálni...


szomb. júl. 22, 2006 1:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
De elsüllyedtünk... :(

http://performanceunlimited.com/documen ... pping.html
Erről vélemény?

Amúgy én lassan közeledek a 10ezredik km-hez a gyújtásvezérlőmmel :) Eddig meg vagyok vele elégedve :lol:


pén. júl. 21, 2006 21:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
azért köszönöm,eddig is sokat segitettél!


hétf. ápr. 10, 2006 22:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv suba!

Sajnos pic ügyben nem tudok segíteni, mivel mint írtam jómagam is segítségre szorultam.
A pic-ről annyit tudok, hogy sok lába van....
Ez olyannyira nem az én világom, hogy még egy tisztességes égetőt sem hoztam össze...Ahogy egy nálamnál pár évvel idősebb kollága mondta, erre a kis időre már nem érdemes megtanulni...
A betöltendő progi ott van a cikk végén, valamelyik pic mágus biztosan tud segíteni, velem ebben a témakörben nem sokra mész-sajnos!


hétf. ápr. 10, 2006 19:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
ja értem, itt nincs vákumos előgyujtás szabályzás mint az autoknál.tudnál segiteni(persze nem ingyen) a pic programozásban?


hétf. ápr. 10, 2006 8:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv suba!


A pic az előgyújtást szabályozza fordulatszám függvényében!
Ha kihagyod belőle a moci elindul, de mivel a gyújtást a fixen álló indukciós jeladó indítja, korlátozva lesz a fordulatszám. A motor nem pörög ki, jelentős teljesítmény-csökkenést fogsz tapasztalni!
Magyarul kell bele...


hétf. ápr. 10, 2006 6:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
megvan köszönöm,miért kell a pic mi célt szolgál?


vas. ápr. 09, 2006 23:08
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Suba!

A www.sportdevices.com honlapon a programmable digital ignition címszóra kattintva megkapod a kért rajzot, biztosan fent van előbb néztem meg..


vas. ápr. 09, 2006 18:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
po la megtudnád irni hogy pontosan hol és mit keressek mert nemigazán találtam semmit motorokhoz gyujtást...


vas. ápr. 09, 2006 18:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv suba!

Itt a fórumon fut egy gyújtáselektronika motorokhoz topik...
Az általam is megépített gyújtás az öcsém Szuzuki endurójába lett beépítve, eddig kifogástalan! (www. sportdevices. com)
Én ugyan segítségre szorultam pic ügyben, de volt aki segítsen...
A gyújtást végig mértem teljes fordulatszám- tartományban, csak az üveghang környékén volt némi bizonytalanság, de korrigállható volt az alapelőgyújtás kismértékű módosításával.
Ez a helyzet előállhatott abból is, hogy a rajz szerinti tirisztort nem sikerült találnom.
Sikeres megépítést!


vas. ápr. 09, 2006 9:21
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Az-az tirisztoros gyújtás. Diódán keresztül kondi töltögetés amit a gy. trafón keresztül kisüt a tirisztor, amit persze a jeladó tekrenc gyújt be....


szomb. ápr. 08, 2006 23:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
most a következö munkám okozza a fejfájást:hoztak egy 125-ös honda crossmotort amihez nemlehet szerezni gyujtás elektronikát,hát elvállaltam, gondoltam összedobok egyet,igen ám, de itt nincs akumulátor, hanem csak két tekercs a lendkeréknél: egy a gyujtás tekercs másik a jeladó tekercs.na most a jeledó tekercs adja a szikrajelet, a gyujtás tekercs meg a hozzá szükséges teljesitményt.a gyujtás tekercsel vagyok gondba mert nemigazán tudom hogy milyen elven müködhet erröl az elektronika,ugyan is ha kötök rá egy greatz- hidat kondival azt feltölti kb 40-50 voltra ha rárugok a motorra,de már egy 10wattos izzot nemizzit fel, az ellenállása a tekercsnek olyan 70 ohm,ebből arra következtetek hogy ez valószinüleg egy kondit tölt fel amit az elektronika rásüt a gyujtótrafó primerjére ami szinte rövidzár,amolyan thyrisztoros gyujtás lesz ez,szerintetek?


szomb. ápr. 08, 2006 15:15
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. márc. 06, 2006 15:29
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni !

Keresek egy olyan ügyeskezű szakit, aki ki tudja egészíteni a gyújtást egy olyan mocin amin csak a a forgórész van meg, és a az állórész csak nyomokban az excenterrel.
A motor egyébként egy MÉRAY-PUCH 200-as.

s.istvan@suretrans.hu
20/398-4266

Előre is köszönettel.


hétf. márc. 06, 2006 15:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. jún. 18, 2004 12:48
Hozzászólások: 150
Hozzászólás 
snapscan írta:
Idézet:
De első körben, mit ajánlanátok induktív érzékelésre?


Például induktív érzékelőt. Viccet félretéve készen lehet kapni, ipari környezetbe szánva, csak az a kérdés mit csinál nagy(obb) fordulaton. Sebességre még nem teszteltük. Lehet kapni vagy ezer félét, már olcsón is. Ha minőségi kell omron, ha nem akkor valami kínai...


Gondoltam, de nem tudom, valszeg egyik sem olcsó, a kínai pedig lehet jó, de ott mindennel spórolnak, ezért bizalmatlakodom... A sebességről pedig annyit, hogy talán jó lehet. de ha úgy van időd, le tudod nekem tesztelni?


vas. márc. 05, 2006 17:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. jún. 18, 2004 12:48
Hozzászólások: 150
Hozzászólás Re: elektronikus gyújtás
po la írta:
Üdv bit_vector!

Mivel a kérdéses autó Golf 1-es, egyszerüen megoldhatod a problémát.
Az induktív érzékelőt felejtsd el, bármelyik bontóban kapsz Golf2-es hez
komplett elosztót!
Ebben benne van a Hall elemes jeladó, a komplett előgyújtás szabályzás.
Egy 7 lábu gyujtómodult, és a Golf2-es gyujtótrafóját (kis ohmos primertekercs!) összekötöd aztán ennyi. A bekötést néhány hozzászólással előbb leírtam, egyezik a négyütemű trabiéval.
Kezdetnek ez elég, aztán majd meglátod. Jó munkát, sok sikert!


Ha csak a gyújtás miatt kellene, még meg is venném, viszont a korszerűsítés része lesz a vagyonvédelem is. Ennek keretében helyet kap az illetéktelen indítás meggátlása is. :)

(bár thx az infot, legalább tudom, hogy hol és mit keressek a jeladónak:))) )


vas. márc. 05, 2006 17:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv bit_vector!

Mivel a kérdéses autó Golf 1-es, egyszerüen megoldhatod a problémát.
Az induktív érzékelőt felejtsd el, bármelyik bontóban kapsz Golf2-es hez
komplett elosztót!
Ebben benne van a Hall elemes jeladó, a komplett előgyújtás szabályzás.
Egy 7 lábu gyujtómodult, és a Golf2-es gyujtótrafóját (kis ohmos primertekercs!) összekötöd aztán ennyi. A bekötést néhány hozzászólással előbb leírtam, egyezik a négyütemű trabiéval.
Kezdetnek ez elég, aztán majd meglátod. Jó munkát, sok sikert!


pén. márc. 03, 2006 7:58
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
De első körben, mit ajánlanátok induktív érzékelésre?


Például induktív érzékelőt. Viccet félretéve készen lehet kapni, ipari környezetbe szánva, csak az a kérdés mit csinál nagy(obb) fordulaton. Sebességre még nem teszteltük. Lehet kapni vagy ezer félét, már olcsón is. Ha minőségi kell omron, ha nem akkor valami kínai...


pén. márc. 03, 2006 6:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. jún. 18, 2004 12:48
Hozzászólások: 150
Hozzászólás 
már régóta tervezem a lassan 3í éves (és még jó állapotú!) I-es Golfom gyújtásának rendbetételét (meg amúgyis, az egész elektromos rendszert kihajítom a ...-ba, sok a kontakt war). Ennek egyik szándékolt célja, hogy félvezetős legyen a gyújtás. Első ránézésre nem lesz egyszerű, mert első felhorkanásomban az egész gyújtásrendszert (értsd: vezérlás+4 db. trafó) bepakolnám a rotor+kalapács helyére. Második visításomban már a méret is korlátozza ezen álmomat...:) (hely lenne bőven, csak a négy traffi stabil elhelyezése (no meg a megtekerése akkora feszültségre!) okozna igencsak sok álmatlan éjszakát és gondolatteli kitérőket a kétbetűsre.

de megoldás II: marad a jóöreg gyújtástrafó (bontóból mingyá négy is), de a megsakító helyére valamiféle induktív érzékelőt tennék (ami érzékeli a bütyköt a tengelyen. Az előgyújtás szögvezérlése megmaradna a régi vákuumosnak, persze ha már úgyis lesz benne intelligencia pl. uC vezérlés - fordulatszám függvényében gondolom ezt is tudnám kontrollálni, későbbiekben ezt is lehet fejleszteni. De első körben, mit ajánlanátok induktív érzékelésre? Tudom, valahol olyan ez mint a fémpénz vizsgálata - bár lehet ettől eltérő is.

üdv.


pén. márc. 03, 2006 1:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Beraktam normálisan a cuccot:

http://tab120l.sytes.net/nem_megnezni/G ... bent/%faj/

Sajna úgy néz ki, az egyik trafó **** :( Kell kerítenem egy másikat...


szer. márc. 01, 2006 19:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
tab! ooool a cucc!


szer. márc. 01, 2006 13:54
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
hohohó!!!
álljunk csak meg egy szóra!
Azt mondod van yugo rajzod? Komoly? Egy éve próbálok felhajtani róla cuccot de nem bírok. Mennyire publikusak? Gondolok itt arra, hogy esetleg valahogy megnézhetném-e a rajzokat??


kedd feb. 28, 2006 7:34
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv snapscan!

Elnézést, hogy kéretlenül belepofázok a leendő projektedbe, csak a gyújtás témakörével úgy vagyok, mint a huszárló a trombitaszóval...
A Yugó a rajzaim szerint a gyújtáselosztóról veszi a vezérlő-jelet, ez lehet indukciós, vagy Hall generátoros. Ez csak attól függ, hogy a vazérlőegység Marelli, vagy a Bosch által kreált. (a Marelli un IAW, a Bosch pedig motronic típusu ECU)
Amennyiben Bosch gyártmány akkor nagyon nem mindegy a verzió szám a lekérdezés miatt, valamint előfordulhat, hogy főtengely jeladóról van hajtva, sajna ígyis úgyis csinálták...
Az előgyújtást az ECU vezérli, ezt könnyen eldöntheted, ha megnézed az elosztót. Ha van vákumos es röpsulyos előgyújtás szabályzó, akkor kifogtad az egyetlen hibridet, ami jetronikos. Ebben az esetben kemény munkára számíthatsz, ha sikeres átalakítást akarsz csinálni
Sok sikert!


hétf. feb. 27, 2006 20:24
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
nem is tudtam, hogy pókokban ilyen jópofa traffancs van. Már régóta le akarom cserélni a yugom gyújtásrendszerét (nem mintha lenne vele bármi gond, csak nem szeretem 10E km-enként venni bele a rotort meg elosztót). Eddig sokallottam a 4 trafót, de ezek szerint két olcsó keletivel is megoldható. Már csak azt kell megnéznem honnan veszi a gyújtás jelet és a procira hagyja-e az előgyújti szabályzást. Elvileg igen, gyakorlatilag viszont elég érdekes egy szerkezet, a központi egység sajna nem tudom milyen benne, mert le kellene kérdezni a hibákat (tuti van rengeteg, pl. lambda szonda tuti hibás, vízhőfok szintén, csomó vezeték a levegőben ami ki tudja hová megy)... Nem sok központi egységgel és hengerenkénti injektorral szerelt keleti autó szaladgál az utakon idehaza:) Ráadásul eredeti keleti, semmi nyugati blokk vagy ilyesmi, még a generátor alkatrészek sem csereszabatosak semmivel, ezt épp múlt hét végén kellett megtapasztalnom. Made in Yugoslavia:)) Imádom:)


hétf. feb. 27, 2006 13:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
snapscan írta:
hmmm... jól látom, hogy a kispoláktrafónak két nagyfesz kivezetése de egy primer köre van? Ezek szerint két hengerben egyszerre van szikra?


Igen, jól látod, de po la már leírta a többit :)


vas. feb. 26, 2006 23:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv snapscan!

Tisztán látod a kérdést, valóban ez a helyzet, általánosan elterjedt módszerről van szó. Csak páros hengerszám esetén alkalmazzák. Ha a kérdést pl. az opel astra C14Se típuson vizsgáljuk, megállapítható, hogy nem kell mechanikus alkatrészekkel teletömöt elosztó. A régi elosztó helyét nem kell kifúrni a vezérműtengely házán, ergo nem kell szimering!
Az egyes és a négyes hengerben egyszerre lesz szikra, de az egyik hengerben a kipufogó ütemben. A Bosch ezt a rendszert un nyugvóelosztós rendszernek hívja. A kettes és a hármas henger közé beépíthető a kopogásdetektor.


vas. feb. 26, 2006 22:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv Moto Hacker!

Szétszedni természetesen lehet, igaz, hogy csak robbantásos technikával!
Személy szerint IC-t sem szoktam javítani, nekem eddig legalábbis nem ment.. A viccet félretéve csak annyit tudok mondani, hogy a szamara gyári moduljai közt volt néhány sorozat ami bontható volt, de ezekhez meg nem volt orosz gyártású alkatrész. A négyütemű wartburghoz jó a szamara gyújtás, ebbe ki lehet fogni olcsóbb típust, de jusson eszedbe a húsról a léről és az árról szóló példabeszéd...
Kiszerelt állapotban hanggenerátorról szoktam meghajtani a modulokat, nagy hütőbordára szerelve. A modul nem állhat le 95 fokos hőmérsékletig, ez a hőfok azért van előírva mert sok típusnál a modul az elosztóba van szerelve, és átveszi a motor hőjét. A wartburgnál ez nem áll fent.
A házilagos megépítésről mindenkit lebeszélekaz alábbi okok miatt:
ez a modul zárásszög vezérléssel, primeráram korlátozással ill. primeráram lekapcsolással rendelkezik. Ez túl sok a jóból- legalábbis szerintem.
A tévedés jogát fenntartva további jó fórumozást kívánok.


vas. feb. 26, 2006 21:19
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
hmmm... jól látom, hogy a kispoláktrafónak két nagyfesz kivezetése de egy primer köre van? Ezek szerint két hengerben egyszerre van szikra?


vas. feb. 26, 2006 20:51
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
ikov!
Egy német szájton láttam a trabi és a warci gyújtáselektronika belső kapcsolási rajzát, sajna a link nincs meg, de gugli a barátod.


vas. feb. 26, 2006 20:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Végre rávettem magam, és bedobozoltam a gyújtásvezérlőmet :D

Aztán 2 kispoláktrafóval együtt bedobtam a motortérbe, és megy! :DDD

Poén volt az elosztóról lehúzott kábelek nélkül járó motor :DD

http://tab120l.sytes.net/nem_megnezni/G ... 020009.JPG
http://tab120l.sytes.net/nem_megnezni/G ... 020013.JPG

Jövőhéten fúrás, faragás, kábelezés következik :)

__________________

Üdv: tAB


vas. feb. 26, 2006 19:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nekem lenne kérdésem :) Ez mégis az elekto..nem lehetne azt a modult szétszedni és megjavítani?
Persze nem okvetlen roncsolásmentesen,lényeg,hogy látsszon mi van benne,és kinyerhetőek legyenek az alkatrészek.Valamelyik forrasztás engedhet el benne,azért nem megy ha felmelegszik.Sima nyákra utánépítve szerintem örök életű lenne.


vas. feb. 26, 2006 17:51
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!

Kedves ikov- üdvözöllek a fórumon. Nincs nálam a bölcsek köve, de azért ugorjunk neki...
A gyújtómodul kapcsolási rajzát hiába is keresnéd, lévén ha gyári eredeti a modul, akkor ez egy hibrid IC.
A leírt jelenség a gym. hőmegfutására vezethető vissza, erre utal az a tény is, hogy várakozási idő után újra indul. Úgy szoktuk ezt a hibát kiszűrni, hogy a hibásnak vélt modult lefújjuk hűtősprével. ( én a Co2-s tüzoltókészülékkel szoktam, ez nagy hőt von el még a nagyon meleg motor esetén is) Ha a hűtés után a motor könnyedén indul, irány az alkatrészbolt. Ha javasolhatom akkor HÜCO gyártmányút vegyél, lévén hogy gyári beszállító...
A gym. számozása jobbról balra:1.-trafó 1-es pontja, 2. test , 3. Hall jeladó testje, 4. pozitív tápfesz, 5. Hall jeladó tápja (5-12V között lehetséges, a modul belső stabilizátora állítja elő gyártó függvénye!) 6. hall jeladó kimenete 30- 70 % kitöltési tényezőjű négyszög jel), 7. láb egy uniformizált un. TD jel injektor vezérléshez.
Elöljáróban ennyi, ha további kérdésed van állok rendelkezésedre.


vas. feb. 26, 2006 10:58
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szomb. feb. 25, 2006 22:02
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Debrecen
Hozzászólás 
üdvözlet mindenkinek.

most találtam a fórumra, segítséget keresek 4 üt. Wartburgom hibája miatt, lehet hogy gyujtásjellegű?

többször előjött, korábban párszor kis időre, ritkán, majd egy Bpestre u
útnál Szoboszló előtt kihagyós rázkódós és gyenge lett a motor, gyertya, kábelgarn, elosztfedél csere után nehezen beugrott, ment tovább, és Szolnoknál a körforg. lassitásnál ujra kiakadt, és onnan Ferihegyig padlógázzal csak 60-70-et birt, mivel norm.gázra ismét rázkódott veszettűl. Érdekes, volt hogy nehezen indult be,de olyan is hogy mindig pöccre, de az alapjátaton mindig szép maradt a járása. A Ferihegyi leállásnál majd 1-órás állás, minden lehetséges megpiszkálása, jó volt a metróvégállomásig, és a barkácsáruháznál megálltunk ott a Fehér ut magasságában, továbbindulásnál ujra rázkódik- ki-kihagy menetnél, nagygázzal nehezen elment budai leállásig.
Ha lehuzom a vákuumszab. membránról a csövet nincs alapjárat.
Inditózással nézve szikra van.

Karbi? Gyujtás? Kontakthiba? Hall? Mágnes? Előgyujtás? Modul?
-mi okozhat ilyet? Ki találkozott hasonlóval?

Lenne-e vkinek Wb-1.3 elektromos rajza, és gyumodul kapcsrajz?

szervusztok, várnék tippeket, kösz.


szomb. feb. 25, 2006 22:58
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 20:20
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Hall gyújtás
gus12 írta:
Hali! Kis ideje kísérletezgetek egy saját tervezésű /ezért igen egyszerű/ hall jeladós gyújtással.Egy derbi 50-es robogóba pakoltam de valami hiba lehet a hall háza táján mert 30 perc üzemelés után a moci leáll kb 10 perc pihi és minden megy flottul. Ja a hall kimenete mindha átfordulna/?/.Mit javallatok, esetleg konkrét hall típust, vagy egyéb ötlet.
Thx


Ha hiszed ha nem nekem detto ugyanezt játszotta el a veterán simson star-om Aztán édesapám közbenjárása és a gyertyahézagon való leheletfinom állítás után a betegség megszűnt. Tudniillik a simson (és talán a nevezett derbi trotyogó is) nagyon érzékeny a gyertyahézag beállítására és elég neki annyi ellállítódás ami a hőtágulással keletkezik. Én sem tudtam elképzelni hogy mi lehet a gond, de sikerült orvosolni. Sztem prószáld ki!

Thx!!
DE nem gyertyahézag sőt nem is gyertya u.ez pl:hárompólusú bosch-al is
de régi isolátor 1.2mm vagy nagobb hézaggal is.. :?:


pén. feb. 24, 2006 11:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
Több testelektródás gyertya annyit ér, mint a légpárnás fogkefe.


Szerintem neked a kezedbe adnának egy hi-tech sportgyertyát aminek a működőképességét a gyakorlat is bizonyította te azt is lefikáznád... Teljesen mindegy mi miért és hogyan van kitalálva, csak az lehet a jó amit te kitalálsz magadnak. És a legrosszabb, hogy ezt a hozzáállásodat folyamatosan bizonyítod.

pola:
nincs lehetőségem megnézni az általad említett készülékben a szikraképet, ellenben ha le tudnád fotózni vagy még inkább videot készíteni róla, azt megköszönnénk.


pén. feb. 24, 2006 7:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. szept. 28, 2005 14:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest-Nagykanizsa
Hozzászólás Re: Elektronikus gyújtás+vezérlés
gus12 írta:
Hali! Kis ideje kísérletezgetek egy saját tervezésű /ezért igen egyszerű/ hall jeladós gyújtással.Egy derbi 50-es robogóba pakoltam de valami hiba lehet a hall háza táján mert 30 perc üzemelés után a moci leáll kb 10 perc pihi és minden megy flottul. Ja a hall kimenete mindha átfordulna/?/.Mit javallatok, esetleg konkrét hall típust, vagy egyéb ötlet.
Thx :)


Ha hiszed ha nem nekem detto ugyanezt játszotta el a veterán simson star-om :lol: Aztán édesapám közbenjárása és a gyertyahézagon való leheletfinom állítás után a betegség megszűnt. Tudniillik a simson (és talán a nevezett derbi trotyogó is) nagyon érzékeny a gyertyahézag beállítására és elég neki annyi ellállítódás ami a hőtágulással keletkezik. Én sem tudtam elképzelni hogy mi lehet a gond, de sikerült orvosolni. Sztem prószáld ki!


csüt. feb. 23, 2006 20:47
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 20:20
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Elektronikus gyújtás+vezérlés
Hali! Kis ideje kísérletezgetek egy saját tervezésű /ezért igen egyszerű/ hall jeladós gyújtással.Egy derbi 50-es robogóba pakoltam de valami hiba lehet a hall háza táján mert 30 perc üzemelés után a moci leáll kb 10 perc pihi és minden megy flottul. Ja a hall kimenete mindha átfordulna/?/.Mit javallatok, esetleg konkrét hall típust, vagy egyéb ötlet.
Thx :)


csüt. feb. 23, 2006 20:27
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Bocs, hogy megint szólok, de ez egy fórum...
Néztem pár több testelektródás gyertyát, szerintem valóban van kézenfekvő előnye is:
1. Nem "szélárnyékban" van a szikra.
2. Használat során "fogy" a testelektróda és növekszik a hézag, több elektróda lasabban fogy :)

Több testelektródás gyertya annyit ér, mint a légpárnás fogkefe.


csüt. feb. 23, 2006 14:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
po la! küldtem pü-t a kérdéseddel kapcsolatban.


csüt. feb. 23, 2006 14:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!

Ha módotokban áll 10-15 bár nyomású gyertya ellenőrző készüléken megvizsgálni az egypólusu ill. többpólusú gyertya szikraképét 30-60KV-os gyújtófesznél, akkor majd meglátjátok, hogy miről beszél a Bosch szakembere. addig sajna marad a hit, vagy a kétkedés...


csüt. feb. 23, 2006 12:11
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
gömb alakú lángfrontra dondoltak, de ez egy idealizált eset, mivel a szelepek oldalt vannak, ezért csak trükközni lehet mindenféle örvényes áramoltatásokkal hogy a keverék egyenletes legyen, és a lángfront gömb alakban terjedjen. A több pólus a szikra könnyebb átütését teszi lehetővé.


csüt. feb. 23, 2006 11:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
A többpólusu gyertya a Bosch szerint a gömb alaku gyújtószikra elérése miatt szükséges.


Pola, ezt kifejtenéd? Egy nagyfesz tüske, egy szikra két pont között, ebből hol lesz "gömb alakú szikra"? Tegyük fel, nem egy, hanem 3-4 feszültségtüske van de mivel az első ív után már a legideálisabb íven ionizálódott a tér, így értelemszerűen a többi is ott fog áthúzni. Egyáltalán milyen az a "gömb alakú szikra"? Szerintem ezt te sem hiszed el.


csüt. feb. 23, 2006 7:46
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Még van egy apróság, amit fontosnak találok, ez az autó is már lassan öt éve megy tisztán gázzal, az autómata szivató pillangószelepe és előfűtés nélkül. Utánanéztem a meg nem nevezett fehér lerakódásnak, de nem találtam nyomát a porlasztóban és a szívósorban sem!
Gondolom ez csak egy elszigetelt eset.


kedd feb. 21, 2006 9:03
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Ezt nevezem én válasznak! Kösz, po la.
Srácok, a gázt nem én építettem a kocsiba, és nem az a fajta ember vagyok, aki gyufával vílágít a benzintartályba!

Tegnap kicseréltem az alábbiakat:
Elosztó fedél, rotor, gy.kábel köteg, légszűrő, és a gázrendszer egy szűrőjét. Gyertyákat is, de inkább a normál, gyárilag javasolt értékű került bele, NGK gyártmány.

Egy apro észrevétel: Egy sérült gy.kábelt megbontva kiderült, hogy nem "szénszálas" a kábel, hanem ezüst bevonatu, sodrott réz, és a pipában van az ellenállás!!!
Ez szintén nagyon rugalmas és beontött, nem szerelhető verzió, ebből gondoltam, hogy szénszálas.

Korábbi hozzászólsásokat sértőnek találtam, de nem haragszom már, az élet engem igazolt.
MotoHacker, egyik filmben szereplő személyre sem hasonlítok, igaz, nem vagyok Budapesti, ezért, és az olvadás miatt van sár a kocsi alatt :)
snapscan Kösz a tipet, a rotort ez alapján cseréltem, ez jó ötlet volt!

Akinek nem inge, nem veszi magára:

Ha már elismert szakember vagy, az nem ok arra, hogy magas lóról beszélj, egy az élet ezen területén tudatlannak számító szakemberrel, de igazából senkivel!


kedd feb. 21, 2006 8:47
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd feb. 21, 2006 7:36
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: T.újv.
Hozzászólás 
Hmmm... miért vagy pipa?

1.: Nem tudom miért rettegsz a gáztól, mert ha a biztonsági szabályokat betartod, még biztonságosabb mint egy elhanyagolt benzines jármű.
2.: nem a gázrendszert akarom "buherálni".
3.: azt ne mondja nekem senki, hogy egy 20 évvel ezelötti konstrukciónál nem lehet jobbat készíteni, főleg ha egyéb dolgok (üzemanyag) is változtak!
4.: már régóta 4 pólusú Bosh gyertyát használok, ami valóban jobb, bár az autószerelők mind, egytől-egyig szidják!!!!

kérlek valódi tanácsot adj, mert mindjárt elmegy a kedvem az egésztől... :( :(


kedd feb. 21, 2006 8:30
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 63 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség