Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. márc. 29, 2024 16:48



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Én semmi féleképpen nem hagynám ki a zénereket!
Azok maximálják a C-E csúcs feszeket (levágják) maximum ha nincsen dióda a tranyában akkor még egy BA159-et is raknék velük párhuzamosan, mert általában csak kisebb feszű zénerek vannak kéznél és a több zéneren nyitó irányban már nagyon nagy fesz esik.

De mint már kitértem erre ez a kapcsolás csak annyiban jobb a mechanikustól, hogy kíméli a megszakítót és a smith trigger miatt gyorsabb a kikapcsolás -e miatt az indukált fesz nagyobb (szikra).
A még fentebbi időzítős viszont a nem maximális fordulat esetén megnöveli a zárási időt (az 50%-nál) így több energiát lehet a trafóban tárolni (hosszab ideig megy bele az áram), igy tök mindegy, hogy mekkora a megszakító hézaga csak az alapelőgyújtást kell beállítani.
Pl: nekem mivel megszakadt a skodribodrimon a beállító csavarok menete, simán leforrasztottam az "üllőt" (a megszakító álló része).

Da az a kondis nagyfeszes FETes megoldás jobban tetszik.
Esetleg még a több trafó alkalmazásával is lehetne tuningolni a gyújtást (egyszerűen).
A trabantomba nem raktam ilyen időzítős megoldást mert anélkül is (a két trafó miatt) volt idő bőven az energia felhalmozására.


csüt. jún. 17, 2004 21:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1323
Hozzászólás 
stol írta:
A következőképen fogom most itthon megépíteni a kapcsolást, költséghatékonyan, fióktakarítós módszerrel.
Ezt mindenki megteheti, mert egy műszerész fiókjában ezek az alkatrészek 99%-ban előfordulnak.



Na, én is kihuztam a fiokomat, s tele van ki nem fizetett közműszámlával. Most akkor bankár vagyok?! 8)
Vagy, nem minden fiok van tele szeméttel? :D


csüt. jún. 17, 2004 21:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
A következőképen fogom most itthon megépíteni a kapcsolást, költséghatékonyan, fióktakarítós módszerrel.
Ezt mindenki megteheti, mert egy műszerész fiókjában ezek az alkatrészek 99%-ban előfordulnak.

A fenti rajz szerint:
D1 és D3 : 1N4148
T1 és T2 : BC639
T3 : BD250c
T4 : S2000 (Zenerekkel), vagy BU508D (zener nélkül)


csüt. jún. 17, 2004 20:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Itt a rajz, hogy konkrétabban lássunk:
Kép

Az lenne a kérdésem, hogy a rajzon D4 és D5 jelzésű diódák elhagyhatóak-e abban az esetben, ha a BU tranyóm diódás?
Szerintem el, de kíváncsi vagyok más véleményére is.


csüt. jún. 17, 2004 20:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1323
Hozzászólás 
http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf

Én erre gondoltam ajánlásomban, s BUY69A -val csináltam kb 8-10 db-ot ismerősöknek, rokonoknak, balekoknak.
Egy ment ebből tönkre, de az is csak azért, mert sziloplasztal hermetikusan lezártam, és a sav párolgását nem birta ki, zöld rücsök volt benne, amikor "felboncoltam" a házát.
Volt egy változat, amit induktív jeladóval (TCA205A)vezéreltem, és egy máltai keresztet fabrikáltam az elosztótengelyre. Végül kb két éve eladtam az autómmal együtt a saját példányomat, ami megjárt 5-6 autót, és egy 350es Zetkát is az idők folyamán. A Zetkánál egy db vezérelte mindkét hengert, melyek alsó felső pontokban is kaptak szikrát.
Mezei kondis csatolással a két megszakítóról.
Egyre kell ügyelni, hogy autógyújtáskondit kell használni adott pontban, ahol Gyuribácsi is említi.


csüt. jún. 17, 2004 16:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nem ajánlom a BU508-at, tapasztalat!
Nagyobb kollektor áramok esetén már majdnem akkora bázis áramot kell neki adni (4A/3A), én is inkább valami kisebb feszű tranyát javallanék, de inkább FET-et.
Egyébként erre a rajzra gondoltam.
Én még annyit módosítottam rajta, hogy a megszakító áramát (300-400mA a tisztulás miatt) nem ellenállással hanem egy áramgenerátorral (tranzisztor + LED + ellenállás) oldottam meg.
Ha végül mégis tranzisztorokat használsz akkor azoknak is ki lehet váltani a bázis ellenállását áramgenerátorra. Kisebb mint a nagy "kréták" és kivihető könnyen a hő a dobozra/hűtőfelületre.


csüt. jún. 17, 2004 16:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Azért BU 508, mert anyi van belőle itthon nekem, mint a szemét!
Szerintem elégnek kell lennie az 508-nak, mert ha a 15,5KHz-nél megfelel a sorvégfokban, akkor ide is.
Ahhoz, hogy 15KHz legyen a gyújtóimpulzus, akkor a motornak kb. 60 ezret kéne fordulnia másodpercenként. (ha jól tudom).
7K fordulatnál a gyújtóimpulzus frekije durván 2KHz lesz.
Én teljesítmény MOS-FET-en is elgondolkoznék.
Modjuk IRF-Z 40 -el.

Bocsi a b(t)etűtévesztésért, gyorsan gépelek.


csüt. jún. 17, 2004 13:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 266
Hozzászólás 
S 2000 lenne az az S200. A BUX80 nem egy mai tranzisztor, de ennek ellenére kétszer gyorsabb, mint a mezei BU508. Sebességre a BU2527A, BU2532AW, jóval gyosabbak, és áramra is izmosabbak. Nem tudom , hogy ide pont szükség van-e sorvégtranzisztorra, nem feltétlenül kell az 1500 V-os feszültség, és a kisebb feszültségű darabok között lehet, hogy van, még jobb kapcsolási tulajdonságokkal rendelkező típus is. Szerintem amúgy BU2527 jó lenne , mindenben felülmúlja a BUX80-at.
Ettől függetlenül, a Kadett esetében eszembe nem jutna ilyet barkácsolni, járkálnék botóról, bontóra az eredetiért :).


csüt. jún. 17, 2004 11:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
suba írta:
Akki,Arnd ugye erre gondoltatok?!Én a BUX80 helyett BU 2508-at raknék, megteszi szerintetek?


BU 2508 helyett én inkáb S2000et raknék (Precision Sorvégtranyó), vagy BU 508-at, mert ez a legolcsóbb! (Abból is diódásat)
Ha nagyobb áram kell akkor BU 4522AX.

Ui.: Most már 2000 :lol:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára stol csüt. jún. 17, 2004 13:03-kor.



csüt. jún. 17, 2004 7:30
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás 
Akki,Arnd ugye erre gondoltatok?!Én a BUX80 helyett BU 2508-at raknék, megteszi szerintetek?


Kép


csüt. jún. 17, 2004 2:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Ja így már értem, egy feszültség többszöröző van a kábelben...

Egyébként aaa123 megközelítése a témához meggondolandó, bár én inkább a gyári jeladó és a fentebb belinkelt kapcsolást használnám. Annyi módosítással, hogy a nagyfesz tápját egy TL494-el vezérelném, kissé nagyobb teljesítmény és áramgenerátoros jelleg mellett (áram határolás).


szer. jún. 16, 2004 21:05
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 683
Tartózkodási hely: lehetőleg üvegközelben
Hozzászólás 
arnd!
az a poén, hogy nincs más cucc csak a madzag.
annyi a plusz, hogy van földelő madzagja a gyújtókábelnek.
a kábelben van az okosság.


szer. jún. 16, 2004 20:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Hi gris!

Vázlatosan le tudnád rajzolni ezt a spéci gyújtást?
Hátha össze tudjuk hozni házilag is.
SzVSz a fentebbi kondis gyújtásbol is lehetne korrekt darabot kreálni.


szer. jún. 16, 2004 7:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 266
Hozzászólás 
Sokszor az autó értékével összemérhető áron lesz az a kábel... :). Szerintem már csak nagyon régi autókon nincs elektronikus gyujtás. Már a 80-as évek elején az volt majdnem minden injektoros típuson. Mi volna , ha leszednél bontóban egy újabb OHC-s motorról egy komlett elosztófejet +a gyújtás eletronikáját a trafóval együtt. Biztos rá tudnád építeni. Elég sok ilyen motor volt 1981-től. Valószínűleg találsz, és csak üzembiztosabb megoldás. A gyári-nak is jó erős szikrája van + jeladó van a megszakító helyett, midenképpen sokkal jobban jársz vele.


szer. jún. 16, 2004 7:17
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 683
Tartózkodási hely: lehetőleg üvegközelben
Hozzászólás 
más megoldás!!!!

láttam egy olyan gyújtókábelt ami állítólag összegyűjti az energiát
és egyszerre, egy kövér szikrában adja le.
láttam működés közben. a hagyományos kábel szikrájának
többszörösét produkálja.
kb. 35000huf egy autónyi megoldás.
a soroksári úton van egy--ha jól emlékszem---autószalon és ott van
egy bemutató szerkezet. cserélgetheted a kábelt ide-oda, bizonyítandó
hogy nem átverés.

úgy kerültem kapcsolatba a cuccal, hogy bedöglött a tápja és
engem találtak meg. játszottam is vele, nem találtam átverést benne.


szer. jún. 16, 2004 6:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Kondenzátoros gyújtás topic
Kapcsirajz


kedd jún. 15, 2004 19:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nekem csak az a problémám vele, hogy ez csak a trafó kikapcsolásának sebességével javít a szikra minőségén (smithtrigger).
Sem az 50 évvel sem az elvekkel semmi bajom, nekem is ez volt az első gyújtásom.
De közben azért a technika fejlődött, az általam vázolt időzítős gyújtásnak is volt tisztán tranzisztoros változata de hőmérséklet független pontosságban az IC-s sokkal jobb, több példányban megépítettem zsigulik/skodák nagyszerűen mennek (mentek) vele...


kedd jún. 15, 2004 17:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
arnd írta:
Hi stol!

Csak szeretném közölni, hogy 2004 van!
Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület :)


Hi!

Arnd!

Az elektronika ökölszabályai 50év után sem változnak... :wink:
A motorok gyújtása ugyan olyan cikrával történik, mint 30 éve.
Én 2T Wartburgomba építettem meg, a legelső kapcsolást, nem a C-MOS ic-set.


kedd jún. 15, 2004 16:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 12:35
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Ezt meg nagyon regen megepitettem es csak jokat mondhatok rola kiveve hogy a szoc. gyartmanyu trafokbol 2 hetente megevett egyet. Kapott egy hatalmas - eredetileg is elektronikus gyujtashoz valo - Bosch trafot! Az tetszett neki, csak a sotetben vilagitott a gyujto-kabelkoteg! Azt is lecsereltem es onnan kezdve csak ment, ment, ment... :D
Tobb autot is megjart es mindegyiket poccre inditotta telen is...
A gyertya-hezagot meg kell novelni 1-1,2 mm-re!!!


kedd jún. 15, 2004 16:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1323
Hozzászólás 
arnd írta:
Hi stol!

Csak szeretném közölni, hogy 2004 van!
Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület :)


Régi szép idők.
Ez legalább meg volt még alapossan CSINÁLVA.
Gondos munka esetén abszolute megbízható gyújtást készíthetünk a kapcsolás alapján.


kedd jún. 15, 2004 15:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Hi stol!

Csak szeretném közölni, hogy 2004 van!
Azért ez a kapcsolás enyhén is őskövület :)


kedd jún. 15, 2004 13:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Tessék:

http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf


kedd jún. 15, 2004 12:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Ha jól csalódom egy CD4538-al volt megoldva az egyik időzítőjével a gyújtás időtartalma volt beállítva (max fordulathoz tartozó 50% zárászög) a másik időzítővel meg egy 1-2 sec es újrainditható monostabillal lehetett lekapcsolni a gyujtótrafót, hogy álló motornál ne terhelődjön.
Én a tranzisztoros "végét" lecserélném valami FET-es megoldásra.

A hagyományos tirisztoros gyújtást én nem ajánlom, az inkább a pörgős kétüteműekbe való (nagyon rövid, intenzív szikra), viszont mostanában volt itt egy tirisztoros gyújtás topic amiben egy elég jó alapötlet volt persze azt sem egy az egyben érzem használhatónak....


kedd jún. 15, 2004 11:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1323
Hozzászólás 
Rádiotechnika/ Plachtovics György féle tranyós.
rajz szerint, tartós darab. kb 80-as évek elején valamelyik évkönyvben található.


kedd jún. 15, 2004 11:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hidas
Hozzászólás ELEKTRONIKUS GYUJTÁS
Hali!
Van egy régi D KADETT-em 1.3-as benzines és szeretnék egy kicsit modernebb gyujtást a verdába.Tud valaki ajánlani valami kapcsolást,tranzisztorosat vagy tirisztorosat?Egyáltalán melyik a jobb?


kedd jún. 15, 2004 2:39
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 65 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség