Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. ápr. 18, 2024 4:13



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!

Nagyon sok kérdésben igaza van MotoHacker-nek!
Vén fejjel mindig azon izgulok, hogy az amúgy jószándéku amatőrök által javított csodaverda mikor jön velem szembe...
Az autójavítás uraim nemcsak egy szakma, jó üzlet, hanem büntetőjogi kategória is egyben, lévén a közlekedés veszélyes üzem!
Gázzal csak azután lehet dolgozni, ha külön biztonságtechnikai vizsgát tesz valaki, akinek természetesen autószerelő mestervizsgája van!
Visszatérve a gyújtásra. A többpólusu gyertya a Bosch szerint a gömb alaku gyújtószikra elérése miatt szükséges. Minél nagyobb felületű a szikra, annál intenzívebb az égés. Csökken a fogyasztás és a károsanyag tartalom. Az a bömös amelyik forgóelosztós, nem tartozik a legkorszerűbbek közé. A gyújtása az un. zárásszög vezérelt primeráram korlátozásu, indukciós jeladóval szerelt változat.
A gyújtás MINDEN egyes alkatrésze méretezett, az optimális teljesítmény miatt. Ebbe beleberhelni haverok és kocsmai receptek alapján nem célszerű.
Nem mindig célszerű a legjobb alkatrészeket egybe hordani.
Sok elrettentő példám van, álljon itt a legutolsó eset.
Az ügyfél vásárolt az AUDI-ból szerzett gyertyákból a hozzávaló kábelekkel együtt. Beépítették egy szamarába,. Az autó nem igazán jó, mondja a tulaj. Nem is lehet, lévén a gyertyák 60 KV-os feszre készültek.
Ebből nem az következik, hogy az yttriumos gyújtógyertya, ami jeladó is egyben nem jó, csak csak nem a szamarához készítették!
A januári továbbképzésen bemutattak egy Beru gyártmányú korszerű, un. " intelligens" kompakt gyújtást. Pillanatnyilag ez tűnik a legkorszerűbbnek (igaz ez 5 hete volt!), amint módomban áll, közkincsé teszem.


kedd feb. 21, 2006 8:14
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd feb. 21, 2006 7:36
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: T.újv.
Hozzászólás 
Sziasztok!

Ha már szó volt a gázról, én is kérnék egy kis tanácsot:
Van egy gázos Kadettem, amin nem rég elszállt a gyújtás elektronika.
Bár már vettem bele másikat (járni kell vele), elgondolkodtam, hogy érdemes lenne-e építeni bele másikat. Mivel ma már olcsó a uC is, kidobnám a röpsújt is, meg a már rég nem működő vákomos előgyújtás-szabályzót és táblázatból ill. számolással határoznám meg az előgyújtás idejét. Eddig ok is lenne, de mi legyen a végfok? Itt a "kondenzátoros gyújtás" fórumon találtam a
http://www.thecarricos.com/ACRE/Documen ... it-CDI.pdf -t, mely egy szépen megépített kütyünek néz ki, de azt írja: (ha jól fordítottam) hogy sovány keverékhez inkább az elnyújtott szikra a jobb, mint a rövid, de nagy erejű. De mi jó a gázhoz? Azt tudom, hogy jobban érzékenyebb a gyújtásra mint a benzin (ezt szajkózza minden gázos beszerelő :) Épp ezért kérdezném tőletek: Milyen megoldást ajánlotok?


kedd feb. 21, 2006 7:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
laszlou:Az írási stílusodból és a megfogalmazásból a 8ker,macskajaj ,üvegtigris stb filmek jutnak eszembe.

Lehet így is élni és gondolkodni,autót "javítani",de ilyenkor igen felesleges tanácsot kérni.
A némileg hozzáértőt csak pipává teszi a körülmények részletes ecsetelése,majd a legyintgetés,"megy ez így is".Majd 3 mondat múlva a panasz:"megy....,de nem jól".
Jól nem is fog,házilag berakott motorodban,(ötletszerűen bedugott vákuumcsövekkel?)mekkora a kompresszió?,a karbi,gázhoz a keverő hogyan van beállítva?,milyen gyártmány?..azt is "megjavítottad" már?
A gáznak masszív szikra kell,azt némi szakértelemmel és ráköltéssel el lehet érni,a méretezett ellenállású kábel cseréje darab rézre csak további gondokohoz vezet.
Ahogy a gáz mellé más üzemanyagot engedni a motorba ugyanez,sőt!!
1-2 távolabbi ismerősöm gyulladt és robbant már gázos nagy BMWvel,szerencsére túlélték...bár a lányoknál már egyikük sem népszerű(és nem a porráégett verda miatt),úgyhogy ennek sem nagyon örülnek...
Mindenesetre ők is gondolták,nem olyan bonyolult az a gáz,értek hozzá amit kell,csak a hülyék gyulladnak fel..!
Tehát az autó először legyen jó benzinnel aztán jöhet a gáz,alapszabály.
A másik általános mese,hogy az autó eleve gondos és körültekintő bánásmódot és karbantartást igényel,a kék propelleres márka pedig még ezen felül is kényes jószág..
A gáz pedig erre még rátesz egy lapáttal,csak akkor működik jól,ha minden szinte tökéletes,ötleteszerű cserék nem fognak a dogon sokat javítani,sőt.


hétf. feb. 20, 2006 0:54
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Kérem a többieket, elemezzék az utóbbi 6 hozzászólást, hogy tiszteletlen voltam-e, illetve "okoska" vagyok és még "vidorka" is?

"Az igazán inteligens ember, azt is el tudja mondani, hogy mit miért csinál, és nem csak a száraz, bemagolt tényeket fújja"

snapscan! Ezer bocsánat, nem akartalak a földbe döngölni és lefikázni a tudatlanságommal!


vas. feb. 19, 2006 23:01
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
nem mondod vidorka!
valóban pipa tudok lenni attól, ha valaki kérdez valamit, kap egy választ ami mind gyakorlatból jött tanács, azokat szépen lefikázza, és nekiáll hőlégfúvóval gyújtást szárogatni, hátha ráég az olaj a cumóra hogy még **** legyen. nemcsak vidorka, okoska is!


vas. feb. 19, 2006 22:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
:) Nem tudom mitől lettél ilyen pipa, de nyugodj le, mert a sressz nem egészséges! Köszi a segítséget, több helyről is gyüjtöm az infókat, és biztos hibátlan lesz a verda, de most sem SZ*R!
Na, mindegy, köszi mégegyszer :)


vas. feb. 19, 2006 21:44
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
ha nem hiszed, nem hiszed, elég ha belenézel a karbiba. Szted mi benne az a fehér anyag? Pár év alatt el fog rohadni az aluház, de nem az én dolgom mennyit szánsz az új karbira. Nem is olyan régen még tudtam mi a neve ennek, de már nem emlékszem.
ha neked jobban tetszik a régi merev kábel + ellenállásos pipa, hát legyen, még egy csatlakozási hibát viszel a rendszerbe...
3-4 pólusú gyertyán is egy szikra lesz értelemszerűen, de annak az egynek a kialakulása sokkal biztosabb mint egyetlen elektróda esetén.
1 éves feszosztó gyakorlatilag kuka, ha egy évben megteszel 10E km-t. Én nem sokat autózom, de egy év alatt összejön annyi. A valószínűleg már rég elhasználódott rotoron rövidre zártad az ellenállást, máris belepiszkáltál a gyári behangolt rendszerbe kellő hozzáértés nélkül, lévén ez a módosítás _önmagában_ egyáltalán nem javítja a gy. rendszer paramétereit, csak rontja.
ha nem akarod, ne cseréld őket. végülis csinálj amit akarsz, de akkor minek kérdezel? sz*rból csak akkor lehet várat építeni, ha nem sz*rból akarod újra felhúzni a falakat...


vas. feb. 19, 2006 21:32
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Nem kétlem, bár nem tudom mit értesz
"hidegben szép szilárd anyagok csapódnak ki"
alatt, de évek tapasztalata alapján jól működött a hidegindítás.

Ha a szénszálas kábeleket kicserélném a régi fajta réz kábelre + pipákra,
akkor a kábelcsere miatti ellenálás veszteséget visszanyerem a pipákban lévő ellenállással, nemigaz?

Lecserélni 3-4 pólusú gyertyákra? Ennek mi az értelme, ha 3-4 test pont van a gyertyán, akkor is egyszerre csak egy szikra csapodik a legközelebbi test pontra, nem?

A többivel egyetértek :) És elnézést, nem kötekedni akarok, csak tanulni.
Elosztó fedelét cseréltem kb. 1 éve, de rotort nem (azon áthidaltam az ellenálást, vagy ami ott a mügyantában be van öntve :))
Ha a pára okozza, akkor holnap első lépésem lesz, hogy egyenként hőlégfúvóval leszárítom az érzékeny pontokat, ebből talán kiderül, hogy melyik része hibás.
De mitől a nagy páralecsapódás?
Mondjuk vízparton lakom és a kocsi jelenlegi parkolóhelye alatt nagyrészt sár van, ezt csak azért mondom, mert pl. a házban is sok bajom volt a párával.
Nameg van ami még hátráltat, én építettem bele a motortés a vákumcsöveket saját fejem után dugdostam a "helyére"


vas. feb. 19, 2006 18:55
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
ledobtam az autómata szivató pillangószelepét, így már hidegen is beengedi az üzemanyagot, tehát akár -20, vagy még kevesebb hőmérsékleten is indul GÁZZAL


nem azért kell benzinnel indítani mert nem enged annyi gázt indításnál a karbi, hanem mert a gázátfolyót fel kell melegíteni, hogy az át tudja melegíteni a gázt mert különben hidegben szép szilárd anyagok csapódnak ki. Elektromos előfűtéssel szokták megoldani. Tapasztalatom szerint nyáron melegben nincs szükség előfűteni mert elég meleg van a motorháztető alatt még árnyékban is, napon meg pláne.. De télen tényleg kell vagy elektromosan vagy az említett benzines indítással.

Idézet:
Ha a szénszálas kábeleket kicserélném a régi fajta réz kábelre + pipákra, ez jó megoldás lehet?


ha valóban vízlecsapódás okozza a problémát akkor semmiképp, sőt, megszűnteted vele a kábelek ellenállását

egyéb értelmes ötletet nem tudok adni, át kell nézni az egész gyújtásrendszert elejétől a végéig, olaj és vízmentesíteni mindent, gy. elosztó fedelet különösképpen megnézni hogy nem szorul-e cserére, ha igen akkor rotorral együtt kuka, régi kábeleket újra cserélni (ha nem lett módosítva a gy. rendszer akkor eredeti szénszálas kábelekre), gyertyák ha lefutották a 10E km-t akkor normál gyertya esetén nyugodtan kuka és csere jó minőségű 3-4 elektródásra. esetleg külön elektronikát ráakasztani a trafóra és közvetlen rá, a gy. elosztó kihagyásával gyertyát és megnézni szemre a szikrát jobb-e, stb...


vas. feb. 19, 2006 18:08
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 91
Hozzászólás 
Segítséget / tanácsokat szeretnék kérni.
Van egy öregecske (84)-es e-30-as 1.8-as 4 hengeres BMW-m
Nyáron sem indul könnyen, de most talán már nem a hideg zavarja, hanem inkább az, hogy főleg esős idő után a motortér teljesen párás, minden része vizes. Gondolom ez tesz be a gyujtásnak...
Melyik része lehet gyenge? Elektronika, elosztófej, trafó, gyujtókábelek?
Hogy szürjem ki a problémát?
Ha a szénszálas kábeleket kicserélném a régi fajta réz kábelre + pipákra, ez jó megoldás lehet?
Sötétben nem láttam szikrát átcsapni sehol.
A trafóból jön kb max 4cm-es vékony szikra, a gyertyáknál alig látható, pici szikrák vannak.
Ha már beindult, akkor megy rendesen, nincs rángatás.

Egyébként a kocsi gázosra van átalakítva, ez a második gázüzemű kocsim, mindkettőnél alkalmaztam egy apró trükköt: Azt mondták, hogy benzinnel indítsam, és benzinnel állítsam le, de nem hallgattam rájuk, ledobtam az autómata szivató pillangószelepét, így már hidegen is beengedi az üzemanyagot, tehát akár -20, vagy még kevesebb hőmérsékleten is indul GÁZZAL.


vas. feb. 19, 2006 14:43
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az ötlet jó, és használják is. A tirisztoros gyújtás a tapasztalatok szerint azért megbízhatatlan, mert elszáll a tirisztor. Én ezt cáfolnám, nekem még a nagyfesz kütyüimben emiatt sosem szállt el tirisztor. Pedig akkor nem 1 centis szikrát adott... Ez a tévhit a 80-as évekből ered, amikor még csak tirisztorból tudtak ilyen impulzusáramot elviselő cuccot csinálni. Illetve használták az akkor méregdrága BUX80-at....

Ma már IGBT-vel érdemes játszadozni, vagy FET-tel. A többszörös szikra az új trafókkal (amik 30KHz körül mennek és a gyertyapipába vannak építve) gyakorlatilag scak szoftver kérdés. Úgy tudom, hogy elsősorban a hidegindítást tudja nagyon nagyon megkönnyíteni... Egyébként a dolog neve multispark.

Még 1 adalék. a tirisztoros gyútást (angolul CDI, Capacitive Discharge Ignition) a kétüteműekhez ajánlják jobban, jó hatásfoka, és a nagyon rövid gyújtószikra miatt. Az biztos hogy jobb a hatásfoka, mivel itt az energiát nem a primer tekercs tárolja, hanem egy nagyfesz. kondenzátor.
A szikra ideje, intenzitása szintén a tároló kondenzátortól függ, fel lehet menni extrém értékekig, ez esetben a gyújtótrafón akár 5-8cm-es szikra is lehet. Ez spéci motorokhoz kellhet.


hétf. jan. 30, 2006 18:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 19, 2006 19:57
Hozzászólások: 144
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek!

Mikor még megvolt a Ladám, készült egy készreszerelt tirisztoros gyújtásom, de autóban nem volt alkalmam kipróbálni. (már nincs autóm)
Tényleg, átolvastam a fórumot, de nem láttam benne tirisztoros kapcsolást. Ennek mi az oka?
Én egy fetes transzverterrel állítottam elő úgy 300V-ot és egy gyors tirisztorral sütöttem rá az 1uF kondit a trafóra. A tirisztor vezérléséhez külön áramkört kellett alkalmazni a sebessége miatt.
Spéci az volt az elektronikában, hogy több szikrát adott. 6000-es fordulaton még 2-3 szikrát tudott adni minden impulzusra.
Energiája volt dögivel, még a cm-es szikraközt is átvitte.
A ladámban Celladam trafót használtam saját optós megszakítóval, hibátlanul működött, de bíztató volt ez a szikratöbbszörözős eljárás azért vágtam bele.
Ha érdekel valakit talán meg van még a doksija.


vas. jan. 29, 2006 13:32
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem, sztem ahhoz még nagyobb energia kellene, hogy pl. réteges töltésű motort hozzunk létre. (ez azt jelenti, hogy szegény keverékkel is tudna járni)


hétf. jan. 23, 2006 17:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 16:44
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Kmét
Hozzászólás 
Ettől jobb lehet vajon a gyújtás annyival, hogy megérje szórakozni vele?


hétf. jan. 23, 2006 14:06
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. szept. 23, 2004 8:18
Hozzászólások: 127
Hozzászólás 
Egyszerűbb egy dobozba összehozni a kondikat, nem? Még nagyobb is elférhet egy megfelelő méretűbe. De vajon van értelme ennél a 470p-nál nagyobb kondinak?


hétf. jan. 23, 2006 13:08
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
semmi meglepő nincs a dologban. A működés nem egészen így zajlik le, de végül is az is lezajlik, amit leír. A kondi eccerűen feltöltődik a gyújtótrafó által, és a gyt. pár száz mikroamperes kisülő árama helyett több amper is lehet a kisülési áram.

Én a dolgot úgy oldanám meg, hogy a normál gyújtókábel helyett egy pár méteres (feltekert) koax. kábelt használnék, aminek a kapacitása már megfelelő. Így a beszerelést nem annyira zavarja, mint ez a műgyanta blokk. Én más okból, de használtam kapacitásnak koax. kábelt. Olyan 10-15KV-ig bírja.


vas. jan. 22, 2006 22:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. szept. 28, 2005 14:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest-Nagykanizsa
Hozzászólás 
Tab120L írta:
http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html

Vélemény?


Asszta! A videó meggyőző volt :shock:


vas. jan. 22, 2006 19:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
http://amt.homelinux.net/gyu/plasmabooster.html

Vélemény?


vas. jan. 22, 2006 13:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A gyújtókábel eme próblémájával warnyún mi is találkoztunk. A warnyú nem az erős gyújtásáról híres. Bár a 2ü motorok kisebb kompressziója miatt kisebb gyújtófesz. is megengedhető. Ugyanis az átütés feszültsége nagyobb nyomás alatt nő, ugyanúgy ahogy a vákuumcsövekben csökken...


Érdekes hogy sokan szidják a rezes kábelt, mert nagyobb zavart termel. A rezes gyk. + a pipába szerelt 10K ellenállás az jó (bár mi 1W-os ellenállatot tettünk be, és a köszörülés mentén megszakadt, és még jobban gyengítette a gyújtást.
A szénszál belsejű modern kábel (a maiak is ilyenek) nem csupán egy ellenállás, henem egy elosztott paraméterű eszköz, ami bele van számolva a hozzá való gyújtótrafó kimeneti impedanciájába, sőt ezzel valahogy "rezonál" mert bizonyos esetekben a rezes kábelre cserélve gyengül a szikra!!!

A műszaki egyetemen a Suzuki mérőmotor pl. ilyen volt.

Nincs semmi ördöngősség a dologban, csak egy kicsit összetettebben kell nézni a rendszert.

A pipába szerelt gyújtótrafók jóval kevesebb rezet és vasat tartalmaznak, ezáltal olcsóbbak (lennének :) ) és nagyfrekis impulzuscsomaggal nyomatják őket. Nincs kábel, elosztó, nincs zárásszög probléma mert nem a primer tek. tárolja az energiát. Az impulzuscsomag nyújtásával a szikra idejének hossza is megnövelhető, ha szükséges. Jópofa dolognak tűnik, ki kellene próbálni egy eredetileg hagyományos gyújtásos autóban.


pén. dec. 23, 2005 21:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!
Ígérem, utólján kábel ügyben..
A Skoda, Trabi, Wartburg a kezdetleges technológiájú kábelekkel volt szerelve. Egy központi juta szál át volt itatva oldószerrel kevert grafit porral, ez volt a vezető. A hőmérsékletváltozás hatására ez kb. 2-3 évig bírta a gyűrődést, aztán csere rézre. Megtehettük, mert volt folyóméterben kábel, és 8-10k ohmos gyertyapipa. Ez az egyik fele a kérdésnek.A másik
fele az, hogy a terhelt gyújtófeszültség 8 12 KV. Ezzel szemben a Pony
szabályozott rendszerű, korszerű gyújtással bír 30 KV-os terhelt fesz . mellett! Lássuk be ez nem egészen ugyanaz.
A Skoda nem lett jobb -mitől lett volna?- csak az előző rángatózó motorhoz képest volt javulás.
A kábeleket lehet mérni ohmmérővel, de a szervizek, ha korrektek, akkor szkóppal mérik . A hibás kábel képe szinte leugrik a képernyőről, mert a szakadás miatt az adott kábelen megnő a csúcsfeszültség.


pén. dec. 23, 2005 9:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. szept. 23, 2004 8:18
Hozzászólások: 127
Hozzászólás 
Üdv!
Megrendeltem még +3 kábelt abból amit már egyszer hoztak, de az eladó rá is kérdezett hogy "biztos mind kell?" Ezek szerint ő sincs tisztában hogy egyszerre kell cserélni. Nem írtam a tipusát? Bocs azt hittem leírtam, szóval egy 92 -es Hyundai Pony

Idézet:
A nagy ellenállású gyertyakábel fajlagos ellenállása állandó, a kábelek hossza viszont nem egyforma

Igen ezt sejtettem!
Idézet:
Valahogy hirtelen megjavult minden.

Ezt hogy érted? Jobb lett mit volt régi fajta kábellel, vagy csak megjavult?


pén. dec. 23, 2005 7:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
azsem, nem tudjuk, hogy milyen autód van, milyen évjárat. A már régebben megdöglött katalizátor alapján minimum 4-5 éves lehet.
Így csak általánosságokat lehet mondani.
A nagy ellenállású gyertyakábel fajlagos ellenállása állandó, a kábelek hossza viszont nem egyforma.
Hasonló esetben én már lecseréltem a kábelkészletet rézvezetősre, és azzal együtt a gyertyapipákat beépített ellenállásosra. Valahogy hirtelen megjavult minden. De ez még a Skodámon történt.


csüt. dec. 22, 2005 21:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv azsem!
Az utángyártott kábeleket a gyári engedély alapján gyártják, az autóiparban még úgy ahogy rend van. Tehát az így készült kábelek ellenállása közel megegyezik a gyári eredetivel. Javaslom, hogy ne darabonként vásárolj, hanem szettet vegyél. Így biztosabb, mert azonos gyártmányból valók. A kismértékü eltérés nem okoz gondot, de a nagy eltérést néhány tipus pl. Opel, Peugeot elég rosszul tűri, befecskendezési problémákat okoz. Amúgy semmi nem fog lefüstölni, legfeljebb élettartam problémák lesznek, és nem lesz egyértelmű, hogy mi okozta...
Több napon át két teljes műszak küzdött egy 205-ös Peugeottal mire egy garnitúra kábel cseréjével a gond megszünt. Utólag sincs mentség arra, hogy láttuk, mind a 4 kábel más szinű és gyártmányú. Nincs mese mérni kell és betartani a gyári adatokat. Bocs, hogy hosszú voltam!


csüt. dec. 22, 2005 20:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. szept. 23, 2004 8:18
Hozzászólások: 127
Hozzászólás 
fdsamano:
Itt nincs semmilyen pipa, csak a kábel, két végén csatlakozó, és egy gumikupak, ami nézhető pipának, de ez csak egy gumidarab. Szal a kábelnek van ellenállása.
Gyertyazárlat sincs, legalább is remélem, nincs 1 hónapja hogy cseréltem az összest.

po la:

Idézet:
Minden más esetben ( pl. utángyártott) komplett garnitúrát szoktunk feltenni.


Ez utángyártott amit vettem, a katalizátorral nincs gond mert már megdöglött régebben. Megyek és rendelek még 3-at...
Mi történne ha sokkal kisebb lenne az ellenállása mit a gyárié?
Valami lefüstölne?


csüt. dec. 22, 2005 16:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!
Vannak jó és rossz híreim. A gyertyakábelekről egyre ritkábban lehet leszedni a a gyertya csatlakozókat... A 2000 körül gyártottaknál szinte biztos, hogy nem, kb. itt jelent meg a kompakt gyújtás. A VAG konszern autói hosszu ideig ellenálltak az amúgy káros trendnek-ezeknél a kocsiknál még volt lehetőség a barkácsolásra- de az üzlet az üzlet...
Egyébként műszaki okai vannak a kábelek modosításának.
Kisebb a nagyfrekis zavar a villamos hálózaton, ez lényeges az elektronikákkal teletömött kocsik esetén, másrészt a kábel csillapítása bele van számolva tervezéskor a szükséges gyújtásteljesitménybe!
Hacsak nem valami nagyon öreg kocsiról van szó a rézkábeles megoldás
nehezen alkalmazható. 1 darab gyújtókábelt csak akkor cserélünk, ha eredeti gyári tipust tudunk feltenni. Minden más esetben ( pl. utángyártott) komplett garnitúrát szoktunk feltenni. Eleve kizárjuk azt a helyzetet, hogy kétnaponként robbanjon le a jármű, és pusztuljon a katalizátor
(a BERU-cég kábelei pl. 7! rétegűek tehát nem egy jobban szigetelt " drótról van szó)


csüt. dec. 22, 2005 14:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
A gyertyakábelben kell lennie 10 kohm nagyságrendű ellenállásnak. Ezt kétféleképpen lehet megvalósítani:
1. egy diszkrét ellenállással a gyertyapipában,
2. nagy ellenállású kábellel, ekkor a pipa csak rövidzár.

Csavard le a pipákat a kábelről, és mérd meg a pipákat és a kábeleket külön.
Ha a pipa vagy a benne lévő ellenállás szakadt, akkor új pipa.
Ha a pipában van az ellenállás, akkor a legjobb kis ellenállású, vastag belső vezetőjű kábelt használni.
Ha a pipa rövidzár, akkor nagy ellenállású kábel kell bele.
A pipában és az elosztófedélben is lehetnek belül repedések, ahol elkúszik a szikra, mindenesetre tisztítsd meg azokat is!
Ja, és lehet gyertyazárlat is.


csüt. dec. 22, 2005 13:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. szept. 23, 2004 8:18
Hozzászólások: 127
Hozzászólás 
Sziasztok!
Behalt egy gyújtáskábelem, tegnap alíg tudtam hazapöfögni. Reggel kicseréltem egy toldott kábelre, de nem lett sokkal jobb, valahol áthúz testre, de ez csak nagyobb fordulaton csinálja, alapjáraton nem. vagyis nem veszem észre. Nyomom a gázt de nem történik semmi, majd hirtelen felpörög. Eddig 1db kábel lett újra cserélve, először azt hittem hogy az a ludas, de kiderült hogy ami pont mellette van. Kimértem az új kábelt és 15Kohm-os az ellenállása, a másik meg szakadás. Azt akarom kérdezni hogy érdemes-e egy kisebb elenállásút venni helyette, vagy teljesen vezetőt? Vagy nem szabad ilyesmit? A gyári gyújtás van benne, esetleg tönkretenné?
Kb 2cm-es szikrát húz, nem tudom mekkora az ereje, de az elosztónál kézzel is megtapasztaltam, és nem volt az a hű de bivaly.


csüt. dec. 22, 2005 13:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Na jo, beteszem ide is (ugyis
erosebb motort akartok :)))))

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/humor/gigaengine/


kedd dec. 20, 2005 13:54
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 16:44
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Kmét
Hozzászólás 
köszi szépen a segítséget. Átnézem amint lesz időm.


kedd dec. 20, 2005 13:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek!
AZoli által leírtak elvileg igazak, van ilyen szerkezeti megoldás.
A VAG-konszern autóin viszont mellőzik ezt a lehetőséget.
A cég vagy megszakítót + nagyohmos trafót használ, vagy kisohmos trafót áramkorlátozással (0,5-0,8 ohm)+korszerű gyújtóelektronikát. Az említett ellenállás az utólag beépíthető megszakítóval vezérelt tranyós gyújtás esetén került a gk.-ba.
Annak idején sokat beszereltünk itt a nyugati végeken, a sógorok a piacon árulták...Elnézést, ha okoskodtam.


kedd dec. 20, 2005 8:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás Re: Elektronikus gyújtás
Üdv!
Intruder01

po la írta:
Induljunk ki abból, hogy az általad mért értékek valósak. Ekkora fesz. mellett a kifogástalan működés kizárt.


Azért óvatossan, az is lehet h. kezdetleges prímer-áramhatárolásról van szó. Egy ellenállás a gyujtás+ és a trafó 15 között.
De tényleg nézd végig amit Po la írt.


hétf. dec. 19, 2005 21:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás Elektronikus gyújtás
Üdv intruder!
Induljunk ki abból, hogy az általad mért értékek valósak. Ekkora fesz. mellett a kifogástalan működés kizárt. Lehetséges hibaforrások lehetnek a következők: Gyújtáskapcsoló-betét, nagy átmeneti ellenállás a vezetékeknél, kábelsaruknál, trafó menetzárlat (ritka,de már taliztam ilyennel).Ha az akkud jó állapotban van, tedd a következőt: a trafó 15-ös
kivezetésére kötött vezetékkel csatlakozz az akku pozitívjára (kikerülöd a gyújtáskaocsolót ) Ha most könnyen indul, akkor az előzőek átvizsgálandók. Ellenkező esetben primer áramot kell mérni, ennek értéke a trafó ellenállásától függ. A polo készült megszakítós és elektronikus gyújtással. A CPI trafó csak a megszakítós változathoz jó, de a megfelelő fesz ehhez is kell. A kocsi testelését is át kellene nézni, mert a leírásodból úgy tünik, hogy nagy a feszültségesés a villamos hálózatodon. Üdv po la.


hétf. dec. 19, 2005 20:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 16:44
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Kmét
Hozzászólás 
Hello! Na szóval van nekem egy 1983-as polom. Ebbe szeretnék belevarázsolni egy cpi gyújtást. A problémám a következő. Régi gyújtással mérve: Ha csak gyújtás van, akkor a trafón 7,5V fesz van. Ha beindítom a motort 900rpm-es alapjáraton 11,54V van, az akksi fesz ekkor 14,53V. Ha rákapcsolok fogyasztókat (tompított fény, fűtés maxon), akkor leesik az alapjárat,
kb a felére, vagy kevesebb, ekkor 10,4V van a trafón, 13,61V az akksin. A CPI-vel, annyit csinál hogy beröffen az autó, de nyomban le is áll. Hogy tudnám összehozni hogy menjen a CPI vel? Köszi szépen.

Ja és azon gondolkodtam, hogy ha a CPI gyújtás lesz benne, akkor elméletileg nem kéne annyira leesni az alapjáratnak, mert azt írták hogy ez a gyújtás annyira nem érzékeny a tápfeszre 8-16V között. Vagy marhaságot gondolok?


hétf. dec. 19, 2005 17:17
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás Re: elektronikus gyújtás
> Szerintem a fórumtárs a Celladam trafóval-CPI 1280-as járna legjobban

Mert szerintem is, de nem Nagykőrösre kellenne jönni. 1nvad3r, ha érdekel, gyere magánba!

Gilszkilabor


pén. dec. 16, 2005 16:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!
Csak a pontosság kedvéért? a Favorit gyárilag indukciós jeladóval készült
200-720 ohm közti tekercs ellenállással. Évjárat és elektronika függvényében. Az első elektronikák diszkrét elemesek voltak, a második generáció már hibrid-technológiával gyártott BOÁK. Az optós verzió magyar faragvány, több típushoz is kapható volt. Ez eddig gyakorlatilag lényegtelen. Szerintem a fórumtárs a Celladam trafóval-CPI 1280-as járna legjobban. Könnyü beszerelni, maradhatna a régi elosztó, és lenne egy irtózatos teljesítményt leadó trafója (ezt már ne nyaldosd, mert nagyot rúg!) A Rádiótechnikában benne volt a leírása, és a kapcsolási rajza (évjáratra már nem emlékszem..). A régi szép időkben ezt jobb autósboltokban árulták, hogy most mi a helyzet ebben az ügyben azt nem tudom, legfeljebb elmész Nagykőrösre!


szer. dec. 14, 2005 20:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
1nvad3r írta:
a Favoritban nincs megszakító? Milyen az árfekvése a cuccnak? Mert még ez a megoldás is érdekel


Igen, abban nincs megszakító, hanem opto-s. Van hozzá egy kis fekete dobozka, ami "erősíti" az opto jelét.
Nézz fel a skodaklub.hu-n a bazárba, előszokott fordulni.

_________________

Üdv: tAB


szer. dec. 14, 2005 18:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Gilszkilabor írta:
(Nekem a Skodámon évekig szolgált hibátlanul...) :wink:

Gilszkilabor


Ez jó. A végén még kiderül hogy a fél fórumnak Skodája volt/van :D

_____________________

Üdv: tAB


szer. dec. 14, 2005 18:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. szept. 28, 2005 14:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest-Nagykanizsa
Hozzászólás 
Helló!

Az a helyzet, hogy diák lévén nem tudok olyan sokat rákölteni szegény jószágra, ami egyéb tekintetben sincs túl jó állapotban, szóval inkább a házi forrazstgatás mellett döntök.

http://tolcsvaring.fpn.hu/elektr.pdf ebből a linkből nagyjából megsejtettem hogy melyik gyújtás hogy műxik (a megértettem az túlzás lenne :) ) és úgy döntöttem hogy beérem az itt leírt megszakítóval vezérelt elektronikus gyújtással (szal megszakító marad :lol: )

Tab120L írta:
po la írta:
Vásárolj a bontóban egy skoda favorit gyujtás elosztót. Máris rendelkezésedre áll egy megszakító nélküli stabil szerk.egység.


Ja, igen ezt én is akartam ajánlani ha nem értesz annyira hozzá, aztán elfelejetettem. Ha veszel, akkor vigyázz vele, mert fordítva is be lehet rakni, már többen is megjárták vele :)

__________________

Üdv: tAB


a Favoritban nincs megszakító? Milyen az árfekvése a cuccnak? Mert még ez a megoldás is érdekel

Gilszkilabor írta:
Az Nk azt jelenti, hogy Nagykőrös? Ez esetben Celladam féle gyújtás érdekel?


<-----Nem :) Igen, érdekel a Celladam-féle gyújtás, kérdés hogy mi az és hogy mennyibe kerül :lol:


szer. dec. 14, 2005 15:28
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
1nvad3r írta:
Én elektronikailag analfabéta vagyok, ennek ellenére szeretnék berhelni valami elektromos gyújtás-szerűséget a 120-as Skodrim-ra...

Szia!

Az Nk azt jelenti, hogy Nagykőrös? Ez esetben Celladam féle gyújtás érdekel? (Nekem a Skodámon évekig szolgált hibátlanul...) :wink:

Gilszkilabor


kedd dec. 13, 2005 17:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás Re: elektronikus gyújtás
po la írta:
Vásárolj a bontóban egy skoda favorit gyujtás elosztót. Máris rendelkezésedre áll egy megszakító nélküli stabil szerk.egység.


Ja, igen ezt én is akartam ajánlani ha nem értesz annyira hozzá, aztán elfelejetettem. Ha veszel, akkor vigyázz vele, mert fordítva is be lehet rakni, már többen is megjárták vele :)

__________________

Üdv: tAB


kedd dec. 13, 2005 17:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektronikus gyújtás
Üdv mindenkinek!
1nvad3r-nek! ha járatlan vagy a gépjármű-elektronikában az nem nagy gond, minden tanulható, de a gk üzemi körülményei miatt néhány fontos szabályt be kell tartani.
Fordított polaritás elleni védelem, megbizható mechanikus szerelvények, nagyméretű elektonikus alkatrészek biztonságos rögzítése csak néhány a legfontosabbak közül...
Vásárolj a bontóban egy skoda favorit gyujtás elosztót. Máris rendelkezésedre áll egy megszakító nélküli stabil szerk.egység.Ehhez
lehet szerezni un. indukciós jeladóhoz való alektronikát, még megfizethető áron (vadi új nincs egy tizes a BÁRDI-nál). Ez az egység
zárásszög-vezérelt, és primeráram korlátozással bír. A primer áram minden fordulatszám esetén közel állandó, ezért a gyújtás teljesítménye
nem változik a fordulatszámmal arányosan. A következő előnyökhöz jutsz:1, nincs megszakító beégés, 2, egyenletes alapjárat, 3, mérhetően kisebb CO az intenzívebb szikra miatt, 4, némi fogyasztás csökkenés.
Mielőtt a kollégák nekem esnek a készítés öröme címszó alatt higgyétek el, hogy ilyen szintű elektronika házilagosan nem készíthető, sokszor próbáltam ifjú koromban, de stabilitással mindig baj volt. Autó esetén ez
megengedhetetlen, mert időnként szoktunk előzni, és mi van ha közben áll meg. Kezdetnek ez a megoldás jó lesz, biztos eredményt ad, utánna meg ugyis megjön az étvágy...Bocs hogy beledumáltam, de nem olvastam el az egész témát.


kedd dec. 13, 2005 12:06
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
1nvad3r írta:
Helló!

Úgy terveztem eredetileg hogy a megszakítót meg minden mechanikát kipaterolok a motorból, de ezekszerint ez nem oly egyszerű. Ezt a topicot is csak felszínesen olvasgattam, úgyh előbb inkább utánnézegetek a dolgoknak, mert tulképpen nem is tudom pontosan mit akarok :oops: :lol:


Ok :D


hétf. dec. 12, 2005 20:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. szept. 28, 2005 14:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest-Nagykanizsa
Hozzászólás 
Tab120L írta:
1nvad3r!

Pontosan milyen elektronikára gondoltál? Csak egy sima kis cucc, hogy ne a megszakítót terhelje, vagy valami bonyolultabb?
Ami tmost én csinálgatok, az minden mechanikus cuccot kivált mikrovezérlővel, de sztem ez neked egyenlőre nagy falat lenne. Írd meg pontosan hogy mire gondoltál, aztán kitalálunk valamit :)

_____________________

Üdv: tAB


Helló!

Úgy terveztem eredetileg hogy a megszakítót meg minden mechanikát kipaterolok a motorból, de ezekszerint ez nem oly egyszerű. Ezt a topicot is csak felszínesen olvasgattam, úgyh előbb inkább utánnézegetek a dolgoknak, mert tulképpen nem is tudom pontosan mit akarok :oops: :lol:


hétf. dec. 12, 2005 18:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
1nvad3r!

Pontosan milyen elektronikára gondoltál? Csak egy sima kis cucc, hogy ne a megszakítót terhelje, vagy valami bonyolultabb?
Ami tmost én csinálgatok, az minden mechanikus cuccot kivált mikrovezérlővel, de sztem ez neked egyenlőre nagy falat lenne. Írd meg pontosan hogy mire gondoltál, aztán kitalálunk valamit :)

_____________________

Üdv: tAB


hétf. dec. 12, 2005 18:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
1nvad3r írta:
Heló mindenkinek!

Én elektronikailag analfabéta vagyok, ennek ellenére szeretnék berhelni valami elektromos gyújtás-szerűséget a 120-as Skodrim-ra. Szóval arra lenne szükségem, hogy valaki receptszerűen leírja (nem feltétlen ide), belinkelje, hogy mit hogy csináljak (egyfajta csináld magad recept kezdőknek :) ) hogy nekem már csak forrasztgatni, meg csavarozni stb kelljen (elsősorban Tab120L-re gondolok :) ) Tudom hogy kényelmes megoldás egyszerűen lemásolni azt ami másoknak rengeteg fejtörést, kísérletezést, utánnajárást, stb-t igényelt, de én nem értek hozzá annyira hogy mindezt végigvigyem :roll: .
Szóval szívesen fogadok mindenféle hekyreigazítást, tájékoztatást (meg leírást :twisted: ) Előre is köszi!


Üdv Márkatárs! :D

Most futnom kell, este majd írok...

_____________________

Üdv: tAB


hétf. dec. 12, 2005 13:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. szept. 28, 2005 14:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Budapest-Nagykanizsa
Hozzászólás 
Heló mindenkinek!

Én elektronikailag analfabéta vagyok, ennek ellenére szeretnék berhelni valami elektromos gyújtás-szerűséget a 120-as Skodrim-ra. Szóval arra lenne szükségem, hogy valaki receptszerűen leírja (nem feltétlen ide), belinkelje, hogy mit hogy csináljak (egyfajta csináld magad recept kezdőknek :) ) hogy nekem már csak forrasztgatni, meg csavarozni stb kelljen (elsősorban Tab120L-re gondolok :) ) Tudom hogy kényelmes megoldás egyszerűen lemásolni azt ami másoknak rengeteg fejtörést, kísérletezést, utánnajárást, stb-t igényelt, de én nem értek hozzá annyira hogy mindezt végigvigyem :roll: .
Szóval szívesen fogadok mindenféle hekyreigazítást, tájékoztatást (meg leírást :twisted: ) Előre is köszi!


hétf. dec. 12, 2005 13:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Gafly írta:
> Jó 5let, de sztem a defektet azért csak észrevesszük enélkül is

Asszony azert hazajon vele ugy is
es szol hogy nezd meg minek van
ilyen fura hangja....


Az ügyes :D:)


hétf. dec. 12, 2005 12:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Jó 5let, de sztem a defektet azért csak észrevesszük enélkül is

Asszony azert hazajon vele ugy is
es szol hogy nezd meg minek van
ilyen fura hangja....


hétf. dec. 12, 2005 9:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Mikor mar sza r r a ment az abroncs. :D


vas. dec. 11, 2005 18:35
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Jó 5let, de sztem a defektet azért csak észrevesszük enélkül is :)


vas. dec. 11, 2005 17:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség