Terminál Fórum
https://forum.technokrata.hu/forum/

Xenon autós izzóhoz meghajtó kapcsolási rajzot keresek
https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=22078
Oldal: 1 / 3

Szerző:  mice20 [ vas. aug. 14, 2011 17:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Xenon autós izzóhoz meghajtó kapcsolási rajzot keresek

Sziasztok.Nekem az a problémám hogy az egyik izzom sárgán ég.Trafot cseréltem izzot is de a probléma nem tünt el.
Nem tud valaki valami okosat irni mi lehet a baj?

Szerző:  Kaninjo [ csüt. nov. 26, 2009 21:51 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv!

Ilyen foglalatot G Astra-hoz lehet venni külön is (ill. utólag is felszerelhető a xenon-izzóra)?

Szerző:  dsteel [ kedd nov. 24, 2009 11:30 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok,kihasználatlanság miatt eladnám xenonszettemet (E11, E4 és CE jelzett). Ahogy a képen látszik, a szett tartalmazza a 2 trafót, a 2 izzót és a beszereléshez szükséges kábeleket. A szett G Astrában volt, oda simán berakható, csak a szabad vezetékvégeket kell a régi kábelre kötni. Gondolom,más autóba is berakható, csak az izzó foglalatát kell lecserélni. Ár: 7000 Ft. Tel.:06 30 299 8691. E-mail: zsofi999@gmail.com képet a linken lásd: http://www.hirdessnet.hu/index.php?kere ... 0&x=35&y=9

Szerző:  bobesz [ szer. nov. 11, 2009 18:13 ]
Hozzászólás témája: 

:lol:

Szerző:  stubiflex [ csüt. feb. 05, 2009 18:58 ]
Hozzászólás témája: 

http://data7.gallery.ru/albums/gallery/ ... 8-h200.jpg

Inditasi probanal latszik, hogy nem a ket elekrtoda kozott jon letre a kisules kozvetlenul, hanem a csucsokrol a bura belso feluletere rakodott femretegre ugrik, es azon keresztul zarodik.

http://data7.gallery.ru/albums/gallery/ ... 2-h200.jpg

ez a Hella balaszt megszabaditva a fedeleitol.

Szerző:  stubiflex [ szer. feb. 04, 2009 9:42 ]
Hozzászólás témája: 

delutan lefotozom..... :)

Szerző:  W-T [ szer. feb. 04, 2009 1:41 ]
Hozzászólás témája: 

stubiflex írta:
Xenon ego burajan belulrol, ott ahol az iv eg, szurkes kicsapodas lathato. Kerdes: az ilyen allapotban levo ego gyujtasaval mar lehetnek gondok, vagy csak a fenyereje csokken?


Ha körkörös, és sötét, akkor az izzó régi, csereérett, a gyújtással és a fényerővel is lehetnek gondok. Ha csak egy-egy részen olyan, akkor vízszintes állapotban kell üzemeltetni két percet, utána megnézni, mert ha jó az izzó, akkkor eltűnik a folt. (Kicsapódott fémsó.) [url]xenonbolt.hu[/url]

Szerző:  stubiflex [ kedd feb. 03, 2009 19:49 ]
Hozzászólás témája: 

Xenon ego burajan belulrol, ott ahol az iv eg, szurkes kicsapodas lathato. Kerdes: az ilyen allapotban levo ego gyujtasaval mar lehetnek gondok, vagy csak a fenyereje csokken?

Szerző:  XENON HID [ csüt. júl. 03, 2008 14:49 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!
Van eladó PHILIPS XENON fényszóróm.
HID D1S 85410 85WV 35W PK32d-2.
Csak épp 1db.Használatlan, dobozos.
Ha érdekel:thiss@citromail.hu

Szerző:  dipa [ pén. ápr. 11, 2008 8:28 ]
Hozzászólás témája:  xenon

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Egy jó barátom vett az autójába xenon szettet (persze nem a legdrágábbat). Van vele egy kis gondja, megkért, hogy vessek rá egy pillantást. Kb egy éve használja hibátlanul de most hidegen (kb 5-10fok) nem gyújtanak be a lámpák csak néha.
Sajnos nekem nincsenek tapasztalataim a meghajtókkal kapcsolatban.
Szerintetek kb mi lehet a gondja, merre induljak el?
Egyáltalán javíthatók ezek az áramkörök?

Szerző:  whoa [ vas. okt. 07, 2007 14:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: xenon

po la írta:
így a gyári bosch, ill eredeti hella egységek beszerezhetők. Ezen egységek esetében a fenti probléma valahogy nem merül fel...Lehet, hogy másképp értelmezik a költséghatékonyságot?


Költséghatékonyság azért ezeknél a készülékeknél is van, csak ezek mögött egy cseppet komolyabb kutató/fejlesztő munka meg háttér áll :)

Szerző:  W-T [ hétf. okt. 01, 2007 1:35 ]
Hozzászólás témája: 

Na ezért nem szabad a legolcsóbb lopott feketén behozott kínai cuccot megvenni a tesco parkolóban csomagtartóból, miközben boltban garanciával megvásárolható az E, CE minősített cucc. (Gyakorlatilag garantált, hogy más elektronikában nem okoz zavart.)

Egy kis idő még, és mindenki rájön, hogy olcsó húsnak híg a leve, és 5 ezer Forintot megér a garancia. Nem beszélve arról, hogy akinek van vállalkozása, költségként el is számolhatja a xenont.. Viszont ha valaki nem kér számlát, áfa nélkül sumákol, akkor aztán a hajára kenheti a garnciájátHttp://www.xenonbolt.hu

Szerző:  MotoHacker [ kedd szept. 25, 2007 14:26 ]
Hozzászólás témája: 

Nem,hanem azt szerelik gyárilag olyan autóba,ahol több a számítógép,mint egy irodaházban... :) Zajról szó sem lehet,amikor a gázt is a számítógép adja,én a lábammal csak egy kettős potmétert nyomkodok,sőt még a fékezésbe is 2-3 egység avatkozik bele..

Szerző:  po la [ kedd szept. 25, 2007 7:05 ]
Hozzászólás témája:  xenon

Üdv Mindenkinek!

A vázolt probléma ismerős....Az utólag beépített szerkezetek sajna járnak kellemetlenségekkel. A xenon egység gyártója a haszon érdekében törekszik a költségoptimalizálásra- újabban így hívják, ha valami nincs tisztességesen megcsinálva--így egy korrekt zavarszűrő, aminek a skatulyán belül kéne lenni kimarad. Elég sok egységet beépítettem, nekem is voltak hasonló gondjaim. Néhány tapasztalat.
Sokszor segített a bal és a jobboldali ketyere felcserélése.
Árnyékolt kábellel vezettem a tápfeszt. Készítettem ferritmagos zavarszűrőt. Legjobb megoldásnak tünt az egész hóbelevancot fémszövetű szunyoghálóba csomagolni, és azt letestelni.
Ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy néhány esetben csak a csere segített. Mivel a környéken csak a székesegyházban nem seftelnek kamionról leesett alkatrészekkel, így a gyári bosch, ill eredeti hella egységek beszerezhetők. Ezen egységek esetében a fenti probléma valahogy nem merül fel...Lehet, hogy másképp értelmezik a költséghatékonyságot?

További szép napot mindenkinek!

Szerző:  tomppp [ kedd szept. 25, 2007 1:58 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!
mennyiben különböznek ezek a kisülési csövek a projektorokban használtaktól?mert abból van pár darabom..igaz,nem 35,hanem 250 W körüliek...:)

Szerző:  W-T [ kedd szept. 25, 2007 1:15 ]
Hozzászólás témája: 

A kondit (2700-4700qF, 25V) azért ajánlom, mert a **** trafók visszadolgoznak a "hálózatra".

Mi már évek óta nem árulunk ilyet, nehogy valaki magyarázkodásnak vegye :) Biztos hogy nem tőlünk vetted.
http://www.xenonbolt.hu

Szerző:  W-T [ kedd szept. 25, 2007 1:05 ]
Hozzászólás témája: 

Próbálj meg egy kondit betenni a tápfesz kábelbe.

Ha nem segít, helyezd át a trafókat, az sem mindegy, élével, vagy lapjával vannak.

Ha ez sem segít, akkor garanciális probléma, vidd vissza, ahol vetted.
Nagyon régen voltak ilyen problémás trafók, gyenge rádióadásnál jelentkezett ez a probléma, de ez 3 éve volt... Azóta nálunk megoldódott.

http://www.xenonbolt.hu

Szerző:  MotoHacker [ hétf. szept. 24, 2007 21:32 ]
Hozzászólás témája: 

Próbálkozni lehet,de nem ajánlatos elektronikában alapvetően nem képzett embernek ilyenbe fogni.

Ha a rádiót zavarja csak,ott brutális nagyfrekvencia jöhet ki,mivel a kocsiba való vevők a természetünknél fogva elég zavarvédettek és robosztusak.

Kész zavarszűrőt nem tudok,de még az is lehet,halottnak a forró csók,mivel a dobozból és a nagyfeszültségű drótról mint "antennáról" is "ömlik" az RF zavar.

Szerző:  pjana [ hétf. szept. 24, 2007 21:18 ]
Hozzászólás témája: 

MotoHacker írta:
Melyik árkategóriában található az illető "szett"? Félek a kínaipiaci minőséggel van dolgunk,semelyik európai ország nem adja meg a CE jelzést és megfelelő tanusítványokat egy ilyen zajgenerátor cuccnak.

35ezer, SiemensHID. Van rajta CE-matrica, de hát az csak egy matrica. A dobozán ugyanolyan mutatóujjas kéz van, mint több tipusnál. Tudom, hogy a Siemens nem gyárt HID-et, de szerintem mind egyformán kínai. Nem léehet valahogy szűrni a zajt?

Szerző:  MotoHacker [ hétf. szept. 24, 2007 21:09 ]
Hozzászólás témája: 

Melyik árkategóriában található az illető "szett"? Félek a kínaipiaci minőséggel van dolgunk,semelyik európai ország nem adja meg a CE jelzést és megfelelő tanusítványokat egy ilyen zajgenerátor cuccnak.

Szerző:  pjana [ hétf. szept. 24, 2007 19:52 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok! Lecseréltem a Vectrámat, s vettem egy Nissant.Szereltem bele egy Xenon szettet. A poblémám az lenne, hogy ha bekapcsolom a világítást, akkor az 1 éves Nissan Primera gyári rádiója (CD nem) sisteregni kezd, zajos lesz. A cimborám Opeljébe szerelt szett is ugyanígy viselkedik, csak neki van utólagosan beépített 6 szenzoros parkpilotja is. Ha xenont bekapcsolja, akkor nem csak zajos lesz a gyári rádiója(a CD nem), hanem a két első szenzor 60cm-re lévő akadályt mutat. A szettek ballasztjai valami nagyfrekvenciás szemetet küldhetnek a kocsi felé szerintem. Van-e valakinek valami tippje, valami szűrő, vagy okosság?

Szerző:  T68m [ csüt. jún. 21, 2007 7:45 ]
Hozzászólás témája: 

W-T írta:
Minden renben azért? :) Remélem csak véletlen tûntél el egy hete :)


rendben. rendben. Csak kicsit kedvem szegte, hogy nem ment úgy, ahogy a RosCo féle csővel ment.

Szerző:  W-T [ csüt. jún. 21, 2007 0:56 ]
Hozzászólás témája: 

T68m írta:
W-T írta:
Sikerült valami?

www.xenonbolt.hu


ja, kétszer megrázatni magam. :twisted:


Minden renben azért? :) Remélem csak véletlen tűntél el egy hete :)

Szerző:  Opto [ szer. jún. 13, 2007 15:51 ]
Hozzászólás témája: 

még csiszolok rajta, holnap kapok xenon csőveket, aztán nyilatkozom.

ja, kétszer megrázatni magam.
[/quote]

Biztos a dörzselektromosság.......

Szerző:  T68m [ szer. jún. 13, 2007 2:20 ]
Hozzászólás témája: 

W-T írta:
Sikerült valami?

www.xenonbolt.hu


ja, kétszer megrázatni magam. :twisted:

Szerző:  W-T [ szer. jún. 13, 2007 0:53 ]
Hozzászólás témája: 

Sikerült valami?

www.xenonbolt.hu

Szerző:  T68m [ vas. jún. 10, 2007 14:20 ]
Hozzászólás témája: 

stubiflex írta:
Meg lehetne enzni azt a kapcsolast? :)


még csiszolok rajta, holnap kapok xenon csőveket, aztán nyilatkozom.

Szerző:  stubiflex [ vas. jún. 10, 2007 14:04 ]
Hozzászólás témája: 

Meg lehetne enzni azt a kapcsolast? :)

Szerző:  T68m [ csüt. jún. 07, 2007 12:52 ]
Hozzászólás témája: 

na, csináltam egy kapcsolást, jól gyújt, csak a rágyújtással vannak még gondok.

Szerző:  W-T [ csüt. máj. 31, 2007 1:22 ]
Hozzászólás témája: 

Az árak megint csak estek xenon fronton.

Előbb utóbb széria lesz az új autókban, alacsonyebb energia felhasználás és nagyobb fénykibocsájtás miatt, de addig is:

www.xenonbolt.hu

Szerző:  whoa [ pén. dec. 08, 2006 22:14 ]
Hozzászólás témája: 

Hohó :)

Köszönöm a képet!
Időközben sikerült szermányolni egy halott szettet, amiből kibányásztam egykét "kedves" alkatrészt :twisted: :lol:
Azóta így programozot kontrollereket :lol:

http://whoa.uw.hu/chiptuning_lq.jpg

more to come... :)

Szerző:  W-T [ pén. dec. 08, 2006 2:50 ]
Hozzászólás témája: 

Whoa:


http://xenonbolt.hu/0171.jpg


Akció honlapunkon! JSM xenon szett, br. 48000Ft!
www.xenonbolt.hu

Szerző:  whoa [ szomb. nov. 04, 2006 21:03 ]
Hozzászólás témája: 

A jelenlegi (12-14V-os) felállás a következő amit kb. 5hete túrtam össze deszka szinten, a tegnapi nagytakarítás alkalmával pedig részekre szedtem :)

Kis PP konverter árammódú szabályozással sg3525-el, error amp-ra megy a lámpaárammérő sönt, szekunder oldalról visszacsat zenerekkel az sg3525 shutdown lábára, hogy üresjáratban a kimenő fesz ne legyen több 150Vdc-nél amíg az ívtérben nincs folyamatos kisülés.

PP konverter 50kHz-n kis EE30-as asszem N67-es anyagú ferrit, primer oldalon két buk765r2-vel hajtva :)
Szekunder oldalon két tekercs, egyik magának a lámpának kb. 85-90Vdc üzemi fesz a másik pedig üresjáratban kb. 400Vdc a gyújtásnak.
A lámpa tápfeszje két rurd660-al irányítva, 1uF 400V-os puffer majd egy teljes híd két ir2112s-el meg 4db. g7n60a4d igbt-vel felépítve.
A teljes hidat egy ucc3808 hajtja 400Hz-s frekire belőve :)

A gyújtás tényleg macerásabb dolog, mint az egész ballaszt :?
A gyújtóttrafót olyan 7-8x tekertem meg/újra mire "kop-kop" jó lett, szigetelés a lelke mindennek, úgyhogy bő műgyantával mumifikáltam :)
A gyújtófesz télleg sorosan van bevive a körbe, ezt egy 3:130 áttételú trafó állítja elő, amivel a legtöbb szívás volt, meg még van is :x
Az én esetemben a 130menetes tekercs van a lámpával sorban, elég nagy induktivitás, de hát ezt a békát le kell nyelni...
Amúgy a gyújtás ötletét innen loptam, annyi különbséggel hogy a tápfeszt a külön tekercsről kapja a cucc és a k1v36w sidac helyett k3000f1-típust tudtam bele szerezni :

http://www.nxp.com/acrobat_download/applicationnotes/AN10178_01.pdf

Ez a kapcsolás sajna közel nem tud 23kV-ot ami a melegen újraindításhoz kéne :(
Arra még énis kíváncsi vagyok, hogy pl. Hella ballasztokban hogy a francba tudják közel két cigisdoboz vastag helyen megoldani mindezt :)

Szerző:  Ros-Co. [ szomb. nov. 04, 2006 19:56 ]
Hozzászólás témája: 

Sikerült ballasztot csinálni? Nekem a 20KV-os gyújtóimpulzus bevitele tűnik problémásnak, mivel a gyújtónak át kell engednie a lámpaáramot...

Szerző:  whoa [ szomb. nov. 04, 2006 16:22 ]
Hozzászólás témája: 

Skori írta:
Hogyan mennek tönkre: pl. csökken a fényereje, vagy egyáltalán nem gyújt be, esetleg elfekedik és vílágítana csak nem jön ki a fény?



Lényegében mindegyikből egy kicsi :D
Nekem pl. a ballaszt kisérletek ideje alatt a "nem megfelelő" lámpaáram miatt a gyári 4.2mm-es elektródaköz jóval nagyobbra nőtt :lol:

Manapság a próbalámpám ívtere ilyen szép fekete lett, de még begyújt csak néha gyújtás után kialszik, fénye vibrál...

Kép

Szerző:  whoa [ szomb. nov. 04, 2006 15:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: xenon világítás

po la írta:
A legújabb verzió az elektronikus szintszabályozóval egybeépített 2 mikrovezérlőt tartalmaz! Ennek féyében döntsd el hogy érdemes e nekifogni.


Ez milyen gyártmály? AL?
A legújabb 6.x Litronic-okban is amibe ráadásul két szintállítás vezérlése van belezsúfolva mind egy kontrolleresek :)
Ha nagyon kíváncsi vagy egy SAK-C164 kondolkodik a dobozban :)

Szerző:  pjana [ csüt. márc. 23, 2006 21:51 ]
Hozzászólás témája: 

Ha refivel kapcsaolom fel, akko az szépen világít. Hétvégén mérek is.

Szerző:  arnd [ szer. márc. 22, 2006 22:13 ]
Hozzászólás témája: 

pjana írta:
Ha a generátorral lenne gond, akkor nem, jelentkezne máshol is valami probléma?


Szerintem ez valami gerjedés/belengés lesz amit a gyújtó elektronika által keltett zavarjel okoz a generátor szabályozásában.
Illetve még lehet az is hogy a kapcsoló elektronika (elektronikus relé) hülyül meg szintén ettől a zavarjeltöl.
Torroid ferrit gyűrűre 10-20menet bifilárisan a két végére meg egy-egy db 220nF---470nF körüli kondi szerintem esélyes, hogy megoldja a porblémát...
Amikor vibrál a xenon akkor a többi lámpa nem "lüktet"? Milyen feszt lehet ilyenkor mérni a xenon elektronika betápján, illetve az akksin?

Szerző:  pjana [ szer. márc. 22, 2006 22:07 ]
Hozzászólás témája: 

arnd írta:
Hoppá közben volt egy-két hozzászólás.
Eléggé gyanús az az elektronikus kapcsoló eszköz.... Mégis csak ki kellene próbálni egy "lerelézést"...

Hétvégén megpróbálom.

Szerző:  arnd [ szer. márc. 22, 2006 21:59 ]
Hozzászólás témája: 

Hoppá közben volt egy-két hozzászólás.
Eléggé gyanús az az elektronikus kapcsoló eszköz.... Mégis csak ki kellene próbálni egy "lerelézést"...

Szerző:  pjana [ szer. márc. 22, 2006 21:50 ]
Hozzászólás témája: 

arnd írta:
Gondolom azért nem egy 20 éves autóba került bele....
A halogenek 55/60W-osak (vagy nagyobbak) a xenon meg valami 35W körüli. Tehát nem valószínű, hogy a vezetékezéssel lenne gond. Persze lehet, hogy az impulzus üzem miatt van valami gubanc esetleg egy elektronikus relé miatt stb...

Egy 2002-es évjáratú Opel Vectra C-be lett beépítve. Ha jól emlékszem, akkor a Xenon szett GP Race felirattal van ellátva. Ha a generátorral lenne gond, akkor nem, jelentkezne máshol is valami probléma?

Szerző:  arnd [ szer. márc. 22, 2006 21:41 ]
Hozzászólás témája: 

Gondolom azért nem egy 20 éves autóba került bele....
A halogenek 55/60W-osak (vagy nagyobbak) a xenon meg valami 35W körüli. Tehát nem valószínű, hogy a vezetékezéssel lenne gond. Persze lehet, hogy az impulzus üzem miatt van valami gubanc esetleg egy elektronikus relé miatt stb...

Szerző:  djsms [ szer. márc. 22, 2006 21:27 ]
Hozzászólás témája: 

Ha a hiba csak járó motornál van akkor valami a generátor körül lesz. Esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy az autó néha "megméri" az izzókat és ilyenkor hülyéskedik a xennod. Amúgy milyen márka? KDG és JSM bi-ben van némi tapasztalatom

Szerző:  pjana [ szer. márc. 22, 2006 21:14 ]
Hozzászólás témája: 

A relékre már én is gondoltam, csak akkor a kicsi fogyasztás miatt kijelzi a műszerfal, hogy rosszak az izzóim. A diódák tényleg olcsóak voltak, de nem segítettek. Akksiról simán begyújt, járó motornál meg bizonytalan.
Szűrőt milyet építsek?

Szerző:  djsms [ kedd márc. 21, 2006 10:45 ]
Hozzászólás témája: 

na várjunk csak, hogy is van ez? A xenon elektronikája az izzó helyéről kapja a tápfeszt is? Ha így van szerintem alakítsd át gyorsan :) Két-két relével lehet kapcsolni közvetlen az akksiról a xenonnak a delejt. Így legalább fel tud venni kellő áramot indításkor és az autó belső vezetékezését sem kell nagyon nézegetni (idősebb autók esetén) mert egy relének elegendő táp jut azért.

Szerző:  djsms [ kedd márc. 21, 2006 10:18 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co. írta:
Persze a szűrő is jó ötlet, csak sztem nem az a hiba, hanem 14V-on beindul valami védelem (áramkorlát?) az elektronikában, és amiatt tiltogat le.

dijjóda pl. BYX42/100 ez olcsó a Lomexnél. Ne schottkyt tegyél, direkt essen rajta fesz. Kicsit melegedni fog.

16V-is gond nélkül működik, legalábbis egy márkásabb típus

Szerző:  pjana [ hétf. márc. 20, 2006 19:34 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co. írta:
Persze a szűrő is jó ötlet, csak sztem nem az a hiba, hanem 14V-on beindul valami védelem (áramkorlát?) az elektronikában, és amiatt tiltogat le.

dijjóda pl. BYX42/100 ez olcsó a Lomexnél. Ne schottkyt tegyél, direkt essen rajta fesz. Kicsit melegedni fog.

Köszi, a héten kipróbálon, s referálok.

Szerző:  Ros-Co. [ szomb. márc. 18, 2006 9:34 ]
Hozzászólás témája: 

Persze a szűrő is jó ötlet, csak sztem nem az a hiba, hanem 14V-on beindul valami védelem (áramkorlát?) az elektronikában, és amiatt tiltogat le.

dijjóda pl. BYX42/100 ez olcsó a Lomexnél. Ne schottkyt tegyél, direkt essen rajta fesz. Kicsit melegedni fog.

Szerző:  djsms [ pén. márc. 17, 2006 20:44 ]
Hozzászólás témája: 

Ha tudod próbáld ki a világítást külön tápról. Kérj kölcsön egy akksit :)
Ha úgyis jelentkezik a hiba akkor **** az elektronika

Szerző:  arnd [ pén. márc. 17, 2006 20:40 ]
Hozzászólás témája: 

Inkább a szűrő kondikkal/tekrencekkel próbálkozz, ennyire nem lehet gagyi az elektronikád, hogy ne menjen 14V-rol normálisan.

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/