Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. ápr. 20, 2024 2:49



Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Xenon autós izzóhoz meghajtó kapcsolási rajzot keresek 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 196
Hozzászólás 
Olyat már csináltam, hogy 4darab 33 Ohm 10W os ellenállást párhuzamosan kötöttem, s azt raktam be a gyújtó tápja elé,hogy meglegyen a kb.55w fogyasztás a 35w helyett, de nem történt semmi, ugyan olyan maradt.


csüt. márc. 16, 2006 21:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 196
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Mivel 12V-on beindul, de 14-en xarakodik, lehet hogy egy kis ellenállást kellene berakni elé, de lehet hogy arnd-nek igaza van, és valami zavart szed be, pl. a generátor jelét.

Szerintem első körben tegyél be 1 vagy 2 db soros diódát hogy ejtsen némi feszejt. próba-cseresznye.

Milyen típusú diódát tegyek be? Tudsz mondani értéket?


csüt. márc. 16, 2006 21:10
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Öreg vacak akksinál nekem szenvedve gyújt csak be, ha begyújt egyátalán. De ha beröffent már nincs gond!


szer. márc. 15, 2006 20:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Ja-ja a legyegszerűbb ok (feszemelkedés) nem is jutott az eszembe. Bár csak nem ennyire gagyi az elektronika.


szer. márc. 15, 2006 16:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Mivel 12V-on beindul, de 14-en xarakodik, lehet hogy egy kis ellenállást kellene berakni elé, de lehet hogy arnd-nek igaza van, és valami zavart szed be, pl. a generátor jelét.

Szerintem első körben tegyél be 1 vagy 2 db soros diódát hogy ejtsen némi feszejt. próba-cseresznye.


szer. márc. 15, 2006 13:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Tuti, hogy valami ripli van a 12/14V-on és a kezdeti nem teljes fényerős üzemmódban beleng a gyujtóelektronika vezérlése. Esetleg egy pufferkondi/folytó zavarszűrő közvetlenül az elektronikánál vagy közvetlen vastag tápkábel az akksitól, elképzelhető, hogy segítene a porblémán. Az akksid milyen állapotú nem lehet, hogy kissé megnőtt a belső ellenállása? Nem tudom, hogy milyen a testelése az elektronikának de ha nem fémház stb megoldású hanem vezetéken keresztüli akkor egy torroid ferritre 10-20 menet bifilárisan előtte utána kondik (220nF stiro + 3300uF elko) megoldású közösmódusú zavarszűrő is lehet, hogy segít, ha esetleg az elektronika zavarna be a generátor szabályzásnak.


szer. márc. 15, 2006 12:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Érdemes lenne rámérni arra a fetyültségre....
Esetleg ha más nagyobb fogyasztóval beterheled (hátsó ablakfűtés/ülésfűtés/féklámpák stb) és úgy kapcsolod fel a xenonokat?
Renaultnál gyári szervizes ajánlás, hogy a tompított kapcsolása előtt lépj rá a fékre, hogy egy kicsi terhelés legyen a generátoron ne "lengjen" be a szabályzása, így tovább bírja kiégés nélkül a hagyományos halogen...

Én városban is világítok, ígysem vesznek észre... :(


szer. márc. 15, 2006 10:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 196
Hozzászólás 
Természetesen megnézettem az önindítót autovillamossági-szerelővel, majd bevittem egy Opel szervizbe is ,de azt mondták, hogy minden rendben. Amúgy ha egyszer begyújt és világít egy darabig, akkor már járó motornál is fel lehet kapcsolni. Én Csongrádi vagyok. Ha felmegyek Pestre, akkor ott tuti működni fog, hacsak nem várok pár órát.


szer. márc. 15, 2006 10:18
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás Re: Xenon
pjana írta:
Sziasztok! Utólagosan szereltem be a C Vectrámba xenon szettet. A problémám a következő:
-Ha gyújtás nélkül felkapcsolom a Xenonokat, akkor szépen begyújtanak az izzók, felerősödik a fény. Ráadhatom a gyújtást és beindíthatom az autót.
-Ha először beindítom az autót és utánna kapcsolom fel a világítást, akkor nem fokozatmentesen erősödve gyújtanak be az izzók, hanem vibrálva.
Ilyenkor ki is alszik, s jelzi a müszerfal, hogy rossz az izzó. Ezt nem mindig csinálja, "csak" kb 10-ből 8-szor, s nem mindig ugyanaz az oldali lámpa, hanem hol ez, hol az.
Ha először felkapcsolom, utánna indítok, akkor nincs baj, de gáz, hogy a várostáblánál le kell állnom lámpagyújtás miatt.
Autóvillamossági szerelővel már átnézettem a rendszert, de nem talált hibát.
A tipus ha jól emlékszem RACE, a xenonizzo.hu-n vettem.
Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönném.


Jó a generátorod? Mindenképp nézesd meg, nem tűnik egészségesnek a dolog. Kifejezetten nem ajánlott égő xenonnál indítózni...

www.zeroelektronic.hu , nekünk ők szerelnek, javaslom gurulj be hozzájuk.


kedd márc. 14, 2006 20:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 196
Hozzászólás Xenon
Sziasztok! Utólagosan szereltem be a C Vectrámba xenon szettet. A problémám a következő:
-Ha gyújtás nélkül felkapcsolom a Xenonokat, akkor szépen begyújtanak az izzók, felerősödik a fény. Ráadhatom a gyújtást és beindíthatom az autót.
-Ha először beindítom az autót és utánna kapcsolom fel a világítást, akkor nem fokozatmentesen erősödve gyújtanak be az izzók, hanem vibrálva.
Ilyenkor ki is alszik, s jelzi a müszerfal, hogy rossz az izzó. Ezt nem mindig csinálja, "csak" kb 10-ből 8-szor, s nem mindig ugyanaz az oldali lámpa, hanem hol ez, hol az.
Ha először felkapcsolom, utánna indítok, akkor nincs baj, de gáz, hogy a várostáblánál le kell állnom lámpagyújtás miatt.
Autóvillamossági szerelővel már átnézettem a rendszert, de nem talált hibát.
A tipus ha jól emlékszem RACE, a xenonizzo.hu-n vettem.
Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönném.


kedd márc. 14, 2006 19:19
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Mókás dolog ez a bi xenon :) Egy elektromásnes húzza hátrébb az izzót. Nincs agyonbonyolítva ;)
A kdg xenonnál megfigyeltem, hogy behúzásnál és elengedésnél "prellezik". A jsmnél ezt nem tapasztaltam. Ez egyedi jelenség nálam?


pén. márc. 03, 2006 23:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem szokás a hosszú fényt utólagos beépítésnél cserélni.A beépítés pedig ezeknél a bömösöknél egyszerű,mert nincs kaland a fényváltással,a távolság imarad eredeti,csak a tompítottat cserélik.
Egyébként van oda is xenon,mehet külön elektronikáról,de van ide gyári (eszméletlen húzós áron) ami egy elektronikából tudja a kettőt..újabb autókban ahol már közös a lámpatest,szintén így működik.
Ott viszont ellentétben a hagyományos izzóval,valóban _fényváltás_,tehát egyik xenont kiolt,másikat begyújt.(igy elég 1 trafó a dobozba).A sima izzók BMWnél "párhuzamosan" mennek,ha távolságit kapcsolok is tovább ég a tompított,nem alszik el!(mért is tenné,jobban látok közelre is) :)


pén. márc. 03, 2006 22:06
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Lehet buta kérdés, de a külön lámpás autóknál akkor 4db égőt és elektronikát kell beépítni, hogy a tompított és a refi is xenon legyen? Vagy itt a távolságit nem cserélik?


pén. márc. 03, 2006 11:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Mi köze a távolságinak a tompihoz? BMWnél 200éve külön lámpa,sőt sokáig(az IGAZI tipusokon) még külön lámpatest a kettő :)
Mégsincs semmi sehova átkötve,stb


pén. márc. 03, 2006 8:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Van H3-mas izzónk. Gyakorlatilag bármilyen európai és amerikai foglalatban létezik. H1,H3,H4,H7,H8/H11,9004,9005,9006,9007 Ennek megfelelője a HB3,HB4,HB5,HB6.

Azért gyakori a tompított xenon, halogén távolsági, mert jóval olcsóbb mint egy bi-xenon. Ha külön izzóval hozol létre bi-xenont, az első kapcsolásnál nem lesz túl nagy fényereje a távolságinak. (Fénykürtöt érdemes átkötni a ködlámpára.)


szer. márc. 01, 2006 23:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 25, 2005 9:05
Hozzászólások: 1749
Hozzászólás 
Az ok, hogy a H7-re van xenon izzó (tompított), de mostmár a H3-mas távolságit is lehet xenonosítani?

Egyébként mi értelme annak, hogy a gyári cuccokon a tompított egyre gyakrabban xenon, de a refi még mindig halogén?


szer. márc. 01, 2006 23:21
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Épült némi xenon az autómba, de a japcsik mókás lények és ha nincs terhelés akkor nem megy a refi. (Plusz tompítottnál is világít a refi jele így jelzi, hogy ki vannak égve az égők)
Szóval kellene csinálni némi műterhelést. Vegyek 47Ohm 5W-os ellenállatokat és ebből rakjak össze 10-10db-ot? Vagy jobb ötlet valakinek?


szer. márc. 01, 2006 21:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Up.

összetekertem egy trafót egy izzóval, szigetelés nélkül, 2 cm távolságban volt a +-, gond nélkül működött. Ha nem kapna nedvességet, vagy nem érne össze, még azt is mondanám felesleges a szilikonkábel, spéci szigetelés, csatlakozó. (Viszont láttam már pár sárpanírozott elektronikát, kábelt.)


pén. feb. 24, 2006 2:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Hát nagyfesz kábelt szilikon szigetelésű kábellel lehet hosszabbítani.
A gyújtó tulképp egy mini tesla tekercs. Állítólag. (23Kv)Ha begyújtott, utána 85V váltóáramon él az ív. (400Hz) A jobb fajták ötször-tízszer gyújtanak, és ha nem éled fel az ív, leállnak, védik az izzót. Az olcsóbb meg stroboszkópot játszik.

Amúgy a szigeteléstől sem kell annyira félni. A "győri" audi (leesettakamionról) szetteket sziloplaszttal szigetelik, csirízelik. Mondjuk meg is bosszulja magát előbb utóbb a kókányolás.

A csatlakozók szabvány motortéri csatlakozók (a jobb fajtáknál.).

A csövet úgysem lehet előállítani házilagí így a csatlakozója is adott.

Az autógyártók néhány céggel dolgoztatnak, és cimkéznek. A hella pl. kínában készül, és nagyon nem a legmodernebb. (Mert minek törjék magukat.)


http://www.hella.com.cn/english/index.htm

Changchung Hella Automotive Ltd. No comment.


csüt. szept. 15, 2005 23:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 
Azt volna jo tudni, hogy minden autogyarto ceg sajat fejlesztesu elektronikat pakol a kocsijaba, vagy megveszi minden ceg ugyanattol a beszallitotol, csak mindegyik kisse mas formaju csatlakozokkal keszul, mas rogzitesi felulettel, meg egyebek, hogy veletlenul se tudd masikra kicserelni...

Meg egy vizmentes dobozt lehet kapni relative elerheto aron, gyujtas kabellel meg lehet oldani a nagyfesz elvezeteset is, vagy ami a monitorok kepcsovere viszi a nagyfeszt... a kisulesi cso csatlakozoja maceras egyedul, azt kell jol szigetelni, vizmentesen, lehetoleg ugy, hogy hoallo is legyen... itt bukik meg szerintem a barkacs technika...

Labor korulmenyek kozott idetlen idokig mukodne, de ha autoba szerelnenk az elso kodos hajnali indulaskor egy szep kekes villanason kivul nem sok jonne ki a buran...

A LED technikanak szerintem meg van hatra 5 ev, amig autoban fenyszorokent fogjak alkalmazni... megjegyzendo, hogy helyzetjelzokent, akar elol is, de hatul mindenkeppen hasznaljak mar ma is szeria autokban, soot feklampa, es iranyjelzo is epul mar LED -ekre...


csüt. szept. 15, 2005 21:32
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Uáááh... Ez nem jó hír, de a kísérletezéstől nem vette el a kedvem. A nagyfeszt időjárásállóan szigetelni igen nehéz dolog.

Sztem előbb-utóbb a LED-eké lesz a főszerep, és nem a gázkisülési fényforrásoké. Már látszik mire képesek, de van mit fejlődni :)


csüt. szept. 15, 2005 19:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás xenon világítás
Üdv mindenkinek
Az áramkört autóba illő módon házilagosan elkészíteni gyakorlatilag lehetetlen!A kiörnyezeti behatások miatt speciális alkatrészekre van szükség.Az AUDI vezérlőjét többnapi fáradságos munkával szétszedtem,
a panelon található alkatrészeket több katalógus programban lefuttatva az eredmény siralmas /5találat!/.A legnagyobb problémát a nagyfesz-csatlakozó okozza. Az AUDIskollégák szerint is ez a dolgok rákfenéje,
mindig az áthuzás miatt döglik meg az integrált vezérlőegység.A legújabb verzió az elektronikus szintszabályozóval egybeépített 2 mikrovezérlőt tartalmaz! Ennek féyében döntsd el hogy érdemes e nekifogni.
A helyedben egy bontóban próbálkoznék.


szer. szept. 14, 2005 21:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Koszonom az infot.
Tehat akkor ha jol ertelmezem , akkor semmi gondom nincs a tompitott /orszaguti atkapcsolassal. :wink:
Egyszeuen a megfelelo kivezetesre adom a kakaot , es valt. Cooool.


kedd aug. 09, 2005 0:36
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Szia!

Nos, a H4 halogén alapból ugye 2 izzószálat tartalmaz, egyik a tompított(alján tükör), másik a távolsági. Tehát távolsági állásban használja az egész foncsort a lámpatestben.

A bixenonnál egy elektromágnes behúzza az izzót a távolsági izzószál pozíciójába, ezzel kimozdítja a terelő lemez elől, így jön létre a távolsági fény. Ez a legjobb technika. Van még két xenoncsőből összeragasztott, és "szárnyas" - kismadár mechanikás is(kiugrik oldalra a terelő lemez, így vált távolságira) , de problémásak...


hétf. aug. 08, 2005 22:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
[quote="W-T"]Már megoldottuk, H1,H3,H4,H7 helyére bemegy. H4- nél "bi-xenon" van, és vagy egy plusz halogén a távolsági fény, vagy pedig az elektromos ívet teszi arébb egy tükör fényszóró állásban.[/quote

Erdekelne jobban ez a dolog. Mondd el legy szi , hogy mukodik az atkapcsolas.Koszi. :)


szomb. aug. 06, 2005 14:40
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
W-T: nem tűntem el, csak nagyon sok munkám van. Szeretnék majd ezzel a xenon izzós dologgal foglalkozni. 1x elmenék a rossz izzóért is végre (a múltkor nem jött össze... Bocsánat.)


szomb. máj. 21, 2005 12:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
http://xenonbolt.hu/nevtelen.bmp

http://xenonbolt.hu/Thesis_Yongxuan_Hu.pdf


csüt. máj. 19, 2005 11:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ok. Remélem lesz időm!
thx.


szomb. márc. 19, 2005 1:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Szia!
06203821821
Én fogom felvenni.

Ma hatig, vagy holnap egyig vagyunk, csak csörögj előtte, hogy megkeressem. (Cím a www-n.)


pén. márc. 18, 2005 11:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ok. Egy telefonszámot tudnál dobni? Vagy ott van a www-n?


pén. márc. 18, 2005 11:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Üdv!

Hír? Semmi hír, ha kell, szólj, és gyere érte :)
Vagy másra gondoltál?


csüt. márc. 17, 2005 23:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
W-T: Van valami hír az izzóról??


csüt. márc. 17, 2005 2:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
thx. Így is lehet. Megnézem van-e a megfelelő telj.-re step-up ic. Ha van, akkor lehet hogy ez jobb, mert 2 fojtóból megúszható.
off:
A CD-mért megyek majd, de még szerdáig para....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ros-Co. csüt. márc. 17, 2005 2:33-kor.



hétf. feb. 28, 2005 14:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. jan. 12, 2005 21:45
Hozzászólások: 140
Tartózkodási hely: Sárbogárd-Székesfehérvár
Hozzászólás 
Szia Ros_Co !
Itt egy blokkvázlat, sajna a lényeg a fehér kockákban van.....
http://hqp.atw.hu/hidblock.jpg



OFF
Lassan vége a februárnak, vár a cd-d !
ON


szomb. feb. 26, 2005 17:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Hát csak a sajátunkról tudok nyilatkozni, ott nem integrált a trafó és a gyujtó. Együtt kb. br.35e kisker áron. (Persze egy gyári jóval drágább. Ott egy db. izzó ennyi, nemhogy az elektronika.)


szomb. feb. 26, 2005 17:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ok! segítettél a fotóval. tényleg egy fénycsőinverter kapcsoláshoz hasonlít. Van 1 trafó, amire 3-3 FET dolgozik, az kb 80 voltot állít elő a 12-ből.
Ezt egy fojtóval a lámpára küldik. De az is lehet hogy DC-ről jár, ez esetben bonyolultabb a kapcsolás. (nem valószínű)

A gyújtó a fekete kocka. Az egy egység, és valószínűleg gyártatni kell. 20KV-ot tudnia kell, de át kell engednie a nagyfrekit. Szóval nem eccerű.

1 kérdésem lenne, hogy mennyiért vesztegetik a gyári invertert? Ki kell kalkulálni megéri-e gyártani.


szomb. feb. 26, 2005 16:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. jan. 12, 2005 21:45
Hozzászólások: 140
Tartózkodási hely: Sárbogárd-Székesfehérvár
Hozzászólás 
kb. 25kV-os 1ms-os impulzussal gyújt be, utána pedig 80-100V-os 400Hz-es váltófeszültséggel működik. "Elvileg" nem gond az elektronika utánépítése, csak a fő problémák mellett van egy két apró is. Amin az egész múlik . . . :) :)
Lehet, hogy sikerül egészen olcsón építeni hozzá elektronikát, csak miután megevett egy-két készlet izzót, kiderül, a drágább gyári vezérlőelektronika nem is olyan drága. . . . .
Főleg, hogy pl. a nedvességgel, vibrációval, hőingadozással szemben kicsit jobban ellenáll, mint a házi építésű. Bár én abszolút bütykölős típus vagyok, ismerve a kezeim között átment ilyesfajta szerkezeteket, nem látom túl sok értelmét a gyötrődésnek. Ennek ellenére ha valaki veszi a fáradságot és alaposan utánanéz a témának, alkot egy jó szerkezetet, szívesen kipróbálnám. Sőt, már csak a műszaki probléma szempontjából is érdekelne, mit is mér és milyen módon szabályoz ez a kis "varázsdoboz".

A beépítéssel kapcsolatosan is van néhány megjegyzésem. Mivel tényleg brutális fénye van, illendő alaposan beállítani a fényszórót. Bár előírás is, nem ajánlom, hogy magasságállító nélküli autókba berakjátok. Az, hogy az automata vagy manuális, már másodlagos, a lényeg az, hogy legyen. Az igaz, hogy az egyenetlen úton ez sem ér semmit, de a rakomány okozta változást valamivel kompenzálni kell, mert tényleg balesetet okozhat.
Ennél is súlyosabb kérdés a fényszóró előtti üveg/plexi szennyezettsége. Elvileg ugye a xenonhoz a nagynyomású fényszórómosó is előírás és higgyétek el, nem is véletlenül.
Egy egyszerű fénymérővel (vagy egy sötét fal elé állva :) ) ki lehet próbálni a jelenséget, amit a kosz okoz. Elgondolkodtató . . . .


szomb. feb. 26, 2005 16:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Képet nem tudok beszúrni, de itt megnézheted az elektronikát.

http://www.detektorbolt.hu/0171.jpg

Ha el van kékülve, szó szerint kék fénye lesz :) Egyre mélyebb és sötétebb kék. Majd dobj rám egy mailt mielőtt jösz. Ha hozol műszert, méregetheted is az elektronikát.

[/img]


szomb. feb. 26, 2005 16:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ok, az yoo lenne! Mit jelent az izzónál ha el van kékülve? Csökken a fényerő, vagy már nagyon a végét járja?

Az elektronikát is megköszönöm, ha van róla infó. De igazából majd a gyújtás lesz egy kicsit necces dolog...

emailben, vagy pü-ben megbeszélhetjük hogy hogy üssük nyélbe, de csak február vége után, mert még van egy határidős melóm.


szomb. feb. 26, 2005 12:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Szia,

Olyan égőt tudok adni, aminek már mindegy :) Begyujt, működik, csak el van kékülve. Tesztelni szerintem tökéletes. Van egy elektronika is amibe bele tudsz kukkantani(nincs kiöntve). Ha tudok készítek róla képet, lehet elemezni.


szomb. feb. 26, 2005 12:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello! Én esetleg be tudnék vállalni egy ilyen elektronikát, de nincs izzóm hogy kipróbáljam. Vszleg nem lesz egyszerű kivitelezni, de igazából a gyújtás a macerás, utána egy -a fénycső meghajtásához hasonló- elektronika végezné a dolgot.

Hoztak nekem egy audi lámpát, de nem tudtam szétszedni. Egy különálló izzó jó lenne, aminél az sem baj ha esetleg eldurran :) Egyelőre csak az utcai világításban használatos HID lámpával játszottam.


szomb. feb. 26, 2005 11:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
pardon:

Skori: élettartam átlag használat mellett 6-7 év. Ha gyártási hibás az izzó, az pár héten belül jelentkezik.


pén. feb. 25, 2005 23:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Sziasztok!

Kicsit felhozom a témát (némi önreklámmal, amiért elnézést kérek.).

Skori: Úgy megy tönkre egy izzó, hogy "bekékül". A "fénytér" gömbjében kirakódnak a fémhalogének, és valóban nem jön át a fény.

Ha gondolod, fel tudok ajánlani egy égőt (inkább égőnek nevezem mint izzónak) próbálkozni a tesla tekercsel :)

Ha valaki pedig kiváncsi a kinézetére(színekre) , elektronika belsejére, fényerejére a halogénéhez képest, az megnézheti mintaboltunkban.

Szóval Bp. 14.ker, Szugló u. 96. www.xenonbolt.hu


Ha az építéshez, kisérletezéshez segíthetek, szóljatok.

Üdv, W-T


pén. feb. 25, 2005 23:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 23
Hozzászólás Xenon autós izzóhoz +hajtó kapcsolási rajzot keresek
Sziasztok!

jozsika felvetése lassan egy hónapos, és talán csak most kezdenek sokasodni az érdemi hozzászólások.
Talán adnék én is pár címet amit érdemes átnézni, és innét ki lehet indulni
a konkrét terv, egy letölthető PCB tervrajz elkészítéséhez

1.) http://www.irf.com/product-info/auto/autohid.html

2.)

Lighting
AN-1066:
Procedures to design 220VAC CFL solutions with the IR2520D PDF
AN-1065:
Procedures to design 120VAC CFL solutions with the IR2520D PDF
AN-1062:
IRPLMB1E - 25W, 230VAC Small Size Ballast Using IR2520D PDF
AN-1056:
13W Integrated CFL Using IR53H420 PDF
AN-1038:
Low Voltage DC Supply Dimmable Ballast for 1 x 36W T8 Lamp PDF
AN-1037:
IR2167: Universal Input Dual Lamp Ballast Parallel Configuration forT8/32W and T8/36W PDF
AN-1036:
IR2167: Universal Input Dual Lamp Ballast Series Configuration for T8/32W and T8/36W PDF
AN-1020:
IR21571: T5 Lamp Ballast Using Voltage-Mode Filament Heating PDF
AN-1019:
IR21571: Dual Lamp Ballast: Parallel Configuration PDF
AN-1013:
IR21571: Dual Lamp Series Configuration PDF
AN-998:
Fluorescent Ballast Design using Passive PFC and Crest Factor Control PDF

3.)

http://faq.auto.light.tripod.com/headlamp-harness.html

üdv
farad


pén. nov. 26, 2004 15:29
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 551
Hozzászólás 
A fémhalogéneket is nagyfesszel gyújtják be, de azoknak nem kell a változó és váltakozó áram meg fesz, a komoly elektronika ott gondolom azért van, mert kapcsolóüzemű a tápjuk, nem hiszem, hogy olyan célra xenont használnának, értelmetlen lenne és drága.
A fémhalogéneknél, nátriumoknál egy állandó áram van, meg az elején egy gyújtás, azok olyanok mint egy fénycső.


pén. nov. 26, 2004 14:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Ez lemaradt:
"Lamp lifetime: B3=1500h Tc=3000h"


pén. nov. 26, 2004 13:38
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 402
Hozzászólás 
Nem ismertem ezeket a lámpákat, de olvasva felmerült bennem:
Ez tulajdonképpen a fényképészeti villanócső, vaku, folyamatos üzemben ?
A gyújtás elve mintha hasonlítana egy nátrimgőz lámpa elektronikájához, igaz az nem 12 voltról működött.


pén. nov. 26, 2004 12:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2613
Hozzászólás 
Hi!
Ezek a xenon lámpák tulajdonképpen mekkora élettartamúak? Hogyan mennek tönkre: pl. csökken a fényereje, vagy egyáltalán nem gyújt be, esetleg elfekedik és vílágítana csak nem jön ki a fény?
Ha lenne pár autóba már nem jó - de nem is totál szr - lámpa az kisérleti eszköznek még jó lenne :-) Tesla tercsről tuti, hogy világítana :-)


pén. nov. 26, 2004 12:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nem nem, amire én gondoltam azok 350X200X100-as méretű dobozkában vannak elég komoly elektronikával, és azokat is nagyfesszel gyújtják be. Persze nem egy az egybeni felhasználására gondoltam csak ötlet merítésére.


pén. nov. 26, 2004 12:06
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 551
Hozzászólás 
Azok "sima" fémhalogénlámpák, egy folytó (ez most j vagy ly? na mindegy... :oops: ) és egy gyújtó kell nekik xenonra ez nem jó, az bonyolultabb egy kicsit ahogy w-t leírta....
Ilyen kis teljesítménynél nem kivitelezhetetlen dolog végül is egy állítható áramkorlát kell neki csak, aki vágja a kapcsolóüzemet annak túl nagy gondot nem jelenthet (azért nem is egyszerű...)


pén. nov. 26, 2004 10:43
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 108 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség