Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. márc. 29, 2024 0:26



Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Következő
ENERGIAKICSATOLÓ SZERKEZETEK 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Hello ybanez!

Nem értem pontosan, hogy mit is építettél (forward, fly-back, ellenütem? hány V a betáp?), de mindegy, ez itt szinte off. Ha jól választod meg a feszültséget, menetszámot, topológiát, akkor a FET-nek elhanyagolhatóan szabad melegednie (a kimeneti diódához képest).


vas. márc. 09, 2008 12:50
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2004 18:29
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Érd
Hozzászólás 
Hello SPafi!
Először is,mivel ilyen van kéznél pár darab...
A metanolos cucc kb. 0,45-0.65V cellafesznél indul be. Kiderült a próbáknál, hogy itt hiába teszek be parazita lemezeket, csak a két szélső elektróda dolgozik.Így maradt a kisfesz-nagy áram.
A sima vizesnél a lebegő elektródák is dolgoznak, ha nincs a közegben "katalizátor", nálam KOH. (azért írtam, mert a KOH elvileg nem fogy, oda-visza alakul, csak ionokat biztosít a reakcióhoz)
Másrészt nem tettem le arról, hogy impulzusokkal hajtva található rezonancia, ahol megugrik a reakció hatásfoka.
Így összetákoltam TL494-BD139,140-Fet-trafó-Schottki alakzatot. Ezzel szépen tudom változtatni a bontóra jutó delej mennyiségét. De ezt pont neked nem hiszem, hogy magyarázni kéne... :lol:
A trfó egy 350-es PC-táp szétbontott vasára tekeredett, immár vagy 5ödszörre. A kettős szekunder helyett most sima 2 menet, a határozottabban szétváló impulzusok hátha előhoznak még valami érdekeset...
Egyébként most G30N60-al fogom kapcsolgatni próbára, ez tán kevesebbet fűt el...
Próbálgattam IRF-ekkel (540, 740, 840), de ha tartós használatra kell a cucc, legyen benne rendesen tartalék... :twisted:


vas. márc. 09, 2008 12:02
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
bandiras2 írta:
lacika27 írta:
Sziasztok.
Valaki mondjon már egy okosat!
Építettem egy új elektrolizálót.
150-160 foknál felrobban.
Már kettő elszállt.
Mi lehet az oka?
Lehet hogy a hőmérséklet lesz a megoldás,száz fok felett nagymértékben emelkedik az áramfogyasztás.
Laci

:jajne: Nyomás alatt csinálod? másképpen nem tudom elképzelni hogy 100(pláne 150) fok fölé tudsz menni. Akkor viszont ne csodáld hogy felrobban. Szép gőznyomás van azon a hőmérsékleten, Ha nem használsz valami erősebb fémtartályt, akkor ne lepődj meg. Egyébként javít a kihozatalon a nyomás alatti elektrolízis? (szerintem nem)

A nyomás csak azért kell,hogy ne gőzt termeljek.
A hőmérséklet viszont rengeteget javít a kihozatalon.
25 fokon az áramfelvételem 8.8 amper 24 volt mellett.
135 fokon 28 amper.
Ha ilyen hőmérsékleten csak 8.8 amperrel szeretnék dolgozni,vissza kell vennem a feszültséget 10.5 voltra.Tehát ugyanannyi gázhoz 120 wattal kisebb teljesítmény kell.A fűtésem pedig 30 watt plusszt igényel,tehát nyertem 90 wattot.
Szerintem azért száll el a rendszer mert a hőtől beáll a biztonsági szelepem.Arra a következtetésre jutottam,hogy a hőmétséklet emelésével
a 2 voltos alsó feszültség simán lejjebb vihető.
Ha ismét kijavítom a készüléket és tudok mérni,bebizonyítom.
Ez ha működik 1 volt háromszáz amper már odaver az autónak is.
Laci


vas. márc. 09, 2008 11:39
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
a kis fesz vs nagy áram (2V-30A) sütögeti a fetet (IXTN 79 N 200).


Bocsi, nem vagyok képben, hogy mire használod itt a FET-et, de miért nem használsz kisebb feszültségű, kisebb ellenállású típust?


szomb. márc. 08, 2008 19:33
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Fogyasztascsokkentesre,emisszio javitasara szeretnem hasznalni.A motornak nem lesz baja a KOH-tol?Atbugyogtatom,de ha megis, eleg borsos aru lesz a kiserletezes...Azonos elektrodameret mellett hanyszorosara novekedik KOH-hal az aramfelvetel a csapvizhez kepest?12V-ra 6 cellat kotottetek sorba?


szomb. márc. 08, 2008 19:30
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
lacika27 írta:
Sziasztok.
Valaki mondjon már egy okosat!
Építettem egy új elektrolizálót.
150-160 foknál felrobban.
Már kettő elszállt.
Mi lehet az oka?
Lehet hogy a hőmérséklet lesz a megoldás,száz fok felett nagymértékben emelkedik az áramfogyasztás.
Laci

:jajne: Nyomás alatt csinálod? másképpen nem tudom elképzelni hogy 100(pláne 150) fok fölé tudsz menni. Akkor viszont ne csodáld hogy felrobban. Szép gőznyomás van azon a hőmérsékleten, Ha nem használsz valami erősebb fémtartályt, akkor ne lepődj meg. Egyébként javít a kihozatalon a nyomás alatti elektrolízis? (szerintem nem)


szomb. márc. 08, 2008 17:05
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Sziasztok.
Valaki mondjon már egy okosat!
Építettem egy új elektrolizálót.
150-160 foknál felrobban.
Már kettő elszállt.
Mi lehet az oka?
Lehet hogy a hőmérséklet lesz a megoldás,száz fok felett nagymértékben emelkedik az áramfogyasztás.
Laci


szomb. márc. 08, 2008 15:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2004 18:29
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Érd
Hozzászólás 
Nem állt az meg!!!
Csak persze munka mellett lassabban csatolunk... :lol:
A "reaktor" már szinte beépítésre kész (hermetikus PVC tok, fedélhez rögzített elektródacsoportok, de még makacskodó elektronika...), viszont hogy sima vizes lesz, vagy metanol-H2O-KOH keverékes, azt méregetnem kell. Egyelőre energiazabálás szempontjából a metanolos a kedvezőbb, viszont a kis fesz vs nagy áram (2V-30A) sütögeti a fetet (IXTN 79 N 200).
A szénhidrogéneshez 2x9x5cmx18cm 1.5mm-s korr lemezekből áll (ez fért be rendesen a 110-s vastagfalú PVC csűbe...), a vizes szintén 5x18cm, 2-2 "lebegő" elektródával.
Amíg nem kezd melegedni, a metanolos 12V-ról kb. 4-5 A-en cca 65-90 cm3/perc, ami kicsit gyengu... Tegnap tekertem hozzá új trafót, majd mellássuk...


szomb. márc. 08, 2008 12:20
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Üdv!
Régebben én is foglalkoztam vízbontós dolgokkal( sikeresen fel is robbantottam magamat vele). Tapasztalataim szerint 1 cellával nem érdemes 2V fölé menni. Vízbontás eltolódik ohmos terheléssé és csak fölöslgesen melegíted a vizet. Ipari méretű vízbontók hatásfoka se jobb 70%-nál, ennél jobb eredményt nehéz elérni. Nem tudom mi a célod, csak rásegítésnek akarod használni a jobb égés érdekében, vagy tisztán durranógázzal akarod hajtani a járgányt. De nagy csodát nem várnék. Házi körülmények között ami biztosan beválik egy termikus naperőmű. 10m2 tükörrel előállítható 2kW teljesítmény. Egy háztartásnak energia tárolóval bőven elég ennyi.
Hankp


szomb. márc. 08, 2008 12:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Sracok!Ennyire megallt az energia kicsatolasa?


szomb. márc. 08, 2008 11:38
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Udv!
Ma mereseket vegeztem a vizbontoval.
2 lemez,14,5x8cm(116cm2).Csapviz.
Aramfelvetel:
12V 10A
11V 9,45A
10V 8,44A
9V 7,47A
8V 6,16A
7V 5,09A
6V 4A
5V 2,97A
4V 1,73A
3V 0,55A
2,9V 0,42A
2,8V 0,27A
2,7V 0,13A
2,6V 0,11A

Tehat 116cm2-n 0,11A merheto-->1000cm2 aramjarta felulet szukseges 1A-hez.
10A-hez 1m2.
Eleg magas az anyagkoltseg.
Ha 3V-os cellafeszultsegre szamolunk(0,55A a 0,11A helyett)a szukseges lemezfelulet az 5odere csokken:10A-hez 0,2m2 (40x50 cm).

10x10cm-es lemezekbol kellene bontot epiteni,es vizsgalni az 1Ampernyi aramerossegre juto gaztermelest kulonbozo lemezszamok(5-10) eseten.
Tapot a ket szelso lemez kap,a tobbi ezek kozott helyezkedne el soros kapcsolas-szeruen.

A NaOH es KOH mennyire tamadja meg a lemezek anyagat?


kedd márc. 04, 2008 18:39
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Nem tevesztettem el.Rosszul fogalmaztam meg :D
Ez egy probameres volt,kivancsi voltam milyen sebesseggel tudom tolni az autot.Jo sport :)
Az araszolashoz(5km/h) 500W-os motor is elegendo lehet.
A biciklihez valszeg 100W lesz a minimum.
Le fogom merni a vonoerot eromerovel a bicikli eseten is.Kivancsi vagyok.


hétf. márc. 03, 2008 19:55
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Ha a kipufogogaz ho- es mozgasi energiajat,es a huto altal leadott hoenergiat is felhasznalnak sokkal kevesebb benzinnel is beerhetne a 4kereku.

Hogyan?
Esetleg peltier elemmel, de kérdés, hogy több 10kW teljesítményű peltier elem mennyibe kerülhet. (Ha megérné, használnák már, ehelyett inkább hibrid (belsőégésű motor + elektromos motor) hajtással próbálkoznak a gyártók is, meg a "házibarkácsolók" is.

modellfiu.hu írta:
Ha belegondol az ember milyen nehez autot tolni...Kiprobaltam merleggel,35kg nyomoero(350N)10km/h volt a max.,Ladaval.
De egy elektromos bicot sokaig elhajthatna(100-150W).

Ekkor a teljesítmény: 2,78 [m/s] * 350 [N] = 973 W.
Ez majdnem 1 kW, egy nagyságrendet eltévesztettél a számolásban a 100 W-hoz képest.


hétf. márc. 03, 2008 11:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
#Ha valaki 50 km-re dolgozik otthonról, tehát ezt simán el is használja minden nap)#
Akkor gyakorlatilag azert dolgozik,hogy tankolhasson,es el tudjon menni dolgozni.Small invest-big profit! :D

Azért nem biztos ...
Ha megkeresed egy nap alatt 100 liter benzin árát, akkor a többi napi pénzed megmarad. És még mindig olcsóbb, mint egy albérletet kivenni, és a melóhoz közel lakni.

modellfiu.hu írta:
En biztos nem jarnek autoval ilyen tavra melozni.Ido,kornyezetszennyezes,stb.

Azért előnye is van az autós utazásnak.
Pl. felénk baromi rossz a közlekedés, nem egyszer előfordult, hogy a buszra vártam 1 és 1/2 órát (Mert különben óránként jön, de amikor én mennék haza, éppen akkor van egy majdnem 2 órás "lyuk" a menetrendben számomra érthetetlen okból). Autóval meg nem kell időre menned, nem kell órákat várnod, nem ülned körülötted a többi ülésen romák ordítva beszélgetve és szotyolát köpködve meg sört locsogtatva, télen a hidegben nem spórolja el a fűtést a sofőr (hogy aztán otthon annyival több gázolajat szívjon le a buszból) és nem fagysz szét amíg odaérsz, satöbbi, lehet sorolni.
(Ettől függetlenül én sem lakom 50 km-re a melótól, csak kb. 35-40-re)


hétf. márc. 03, 2008 11:35
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Probald ki.Alapjaratnal engedd be a moci szivocsovebe.
Szerintem erzekelheto valtozashoz minimum 1l/perc szukseges.
Ha alapjaraton jobb lesz az eges es csokken a karosanyag-kibocsajtas,mar megerte a kiserletezest.
Egy forumon olvastam,hogy dieselekbe palackos PB-gazt is engedtek a szivotorokba,reduktorral.A leirtak szerint kis fordulaton novelte a nyomatekot.Hogy olcsobb-e igy kozlekedni,azt nem tudom.


vas. márc. 02, 2008 17:39
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
JFEry írta:
modellfiu.hu írta:
A durrgas-levego homogen elkeveredese miatt valszeg a vizbonton normal levegot kell ataramoltatni(atbugyogtatni)+hosszabb szivocso.
Egyszer probaltam mopeden,2-3 masodpercet ment gazzal(tul kicsi a vizbonto).


Ne bugyogtasd, hanem inkább szárítsd, vagy legalábis valamiféle cseppleválasztás után alakítsd ki a levegő -durranógáz keveréket.


Modellfiú!
Azon gondolkodtam,hogy az elektrolizálóm hatásfoka viszonylag gyenge,
de a fejlődő gáz magával ragad viszonylag nagy mennyiségű párát.
300 wattos berendezéssel 24 liter gáz + 3dl víz nagyon finomra porlasztva.Szerinted mit eredményezne ez a robbanástérben?
1.7-es dízelem van,32 bar a sűrítési végnyomása.
????
Szia laci


vas. márc. 02, 2008 15:12
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Virgo köd...Csepel, műhely,
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
A durrgas-levego homogen elkeveredese miatt valszeg a vizbonton normal levegot kell ataramoltatni(atbugyogtatni)+hosszabb szivocso.
Egyszer probaltam mopeden,2-3 masodpercet ment gazzal(tul kicsi a vizbonto).


Ne bugyogtasd, hanem inkább szárítsd, vagy legalábis valamiféle cseppleválasztás után alakítsd ki a levegő -durranógáz keveréket.


szomb. márc. 01, 2008 5:09
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 64
Tartózkodási hely: Virgo köd...Csepel, műhely,
Hozzászólás 
lacika27 írta:
modellfiu.hu írta:
A durrgas-levego homogen elkeveredese miatt valszeg a vizbonton normal levegot kell ataramoltatni(atbugyogtatni)+hosszabb szivocso.
Egyszer probaltam mopeden,2-3 masodpercet ment gazzal(tul kicsi a vizbonto).

Nem értek valamit.
Ahhoz hogy megmérjem a fejlődő gázmennyiséget,össze kellett raknom a cellát.
Ez azzal járt,hogy nyomás alá került,a kialakítás miatt.
Mármost a szabadlevegőn mért áramfogyasztás 1.58 amper,zárt cellán 2.4 amper.
Vadászkutya legyek ha értem!
Miért változott meg a cella ellenállása 15-ről 10 ohm-ra.



Valószínűleg valami kivált vagy az elektrolizáló lemezekből, vagy a cella falából, vagy más módon ionosabb lett az elektrolít. A nyomásnövelés inkább olyat tesz a leválasztási munka növekedése révén, hogy mintha nőne a belső ellenállás. Ha soros celláid vannak az is lehet valamelyik pár zárlatos lett.


szomb. márc. 01, 2008 5:06
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
A durrgas-levego homogen elkeveredese miatt valszeg a vizbonton normal levegot kell ataramoltatni(atbugyogtatni)+hosszabb szivocso.
Egyszer probaltam mopeden,2-3 masodpercet ment gazzal(tul kicsi a vizbonto).

Nem értek valamit.
Ahhoz hogy megmérjem a fejlődő gázmennyiséget,össze kellett raknom a cellát.
Ez azzal járt,hogy nyomás alá került,a kialakítás miatt.
Mármost a szabadlevegőn mért áramfogyasztás 1.58 amper,zárt cellán 2.4 amper.
Vadászkutya legyek ha értem!
Miért változott meg a cella ellenállása 15-ről 10 ohm-ra.


szomb. márc. 01, 2008 0:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A durrgas-levego homogen elkeveredese miatt valszeg a vizbonton normal levegot kell ataramoltatni(atbugyogtatni)+hosszabb szivocso.
Egyszer probaltam mopeden,2-3 masodpercet ment gazzal(tul kicsi a vizbonto).


pén. feb. 29, 2008 19:23
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Normal bontas:
3Vx1,333A=4Wh/1l durrgas.(vagy kevesebb).
Laci bontoja:
24Vx2,42A=58,8Wh /6 liter=9,68Wh/liter.
Ez meg kevesebb gazt termel.
Probald meg 1mm cellatavolsaggal es nagy feluletu cellakkal.
Azert jobb a soros cella,mert a lemez mind2 felulete hasznosul(anyagtakarekossag).
Valszeg az elerheto cellameret-maximumra kell torekedni a max. hatasfokhoz(elferjen a jarmuben,20A-nel nagyobb aramot ne vegyen fel)
Vilagitas helyett a vizbontot kapcsolom be :)


pén. feb. 29, 2008 19:17
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
#Ha valaki 50 km-re dolgozik otthonról, tehát ezt simán el is használja minden nap)#
Akkor gyakorlatilag azert dolgozik,hogy tankolhasson,es el tudjon menni dolgozni.Small invest-big profit! :D
En biztos nem jarnek autoval ilyen tavra melozni.Ido,kornyezetszennyezes,stb.

En is eltankolnek 10 evig,mindig keroval jarok,csak vegszukseg eseten autozok.

DE!

A szukseget is kenyelmesebb lenne a szobaban vegezni,viszont megse oda fsunk :)
Valamit ki kell talalni,mert a gyerekeink marhara kakiban lesznek a globalis felmelegedes miatt.

Mar azzal is elorebb lennenk,ha legalabb alapjaraton mennenek az autok hidrogennel(a regi tipusuak,a hibridek ezt mar tudjak)es olcson beepitheto lenne pl egy 500Wos villanzmotor a Hungaria koruti araszolashoz(hogy ne fulladjon meg mindenki).

Szia!
Elvégeztem a mérést,ahogy kérted.
El kell keserítselek mert ezzel a többlemezes elektrolizálóval sem fogod az autód üzemeltetni.
Röviden:10 elektróda,24 volt 2.42Amper = 5 perc 500ml.
laci


pén. feb. 29, 2008 18:56
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
#Ha valaki 50 km-re dolgozik otthonról, tehát ezt simán el is használja minden nap)#
Akkor gyakorlatilag azert dolgozik,hogy tankolhasson,es el tudjon menni dolgozni.Small invest-big profit! :D
En biztos nem jarnek autoval ilyen tavra melozni.Ido,kornyezetszennyezes,stb.

En is eltankolnek 10 evig,mindig keroval jarok,csak vegszukseg eseten autozok.

DE!

A szukseget is kenyelmesebb lenne a szobaban vegezni,viszont megse oda fsunk :)
Valamit ki kell talalni,mert a gyerekeink marhara kakiban lesznek a globalis felmelegedes miatt.

Mar azzal is elorebb lennenk,ha legalabb alapjaraton mennenek az autok hidrogennel(a regi tipusuak,a hibridek ezt mar tudjak)es olcson beepitheto lenne pl egy 500Wos villanzmotor a Hungaria koruti araszolashoz(hogy ne fulladjon meg mindenki).


pén. feb. 29, 2008 13:57
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Ha a kipufogogaz ho- es mozgasi energiajat,es a huto altal leadott hoenergiat is felhasznalnak sokkal kevesebb benzinnel is beerhetne a 4kereku.
Ha belegondol az ember milyen nehez autot tolni...Kiprobaltam merleggel,35kg nyomoero(350N)10km/h volt a max.,Ladaval.
De egy elektromos bicot sokaig elhajthatna(100-150W).


pén. feb. 29, 2008 13:45
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Igen, napenergiával is lehet áramot előállítani, viszont az nagy beruházást igényel.
Ezért használják legtöbben az áramszolgáltató áramát, mert (úgy gondolják) nem kifizetődő a napenergia (vagy legalábbis nem éri meg egyszerre annyi pénzt beruházni rá).

Ha mondjuk napi 5 liternyi benzinben tárolt energiát szeretnék előállítani, ahhoz kb. 50 kWh energiát kell kivennem napenergiából.
(Ez nem sok, 5 liter benzin egy kisautóval 100 km-re elég kb. Ha valaki 50 km-re dolgozik otthonról, tehát ezt simán el is használja minden nap)

Mennyibe kerülhet kb. egy olyan szerkezet, ami ennyi energiát képes előállítani napenergiából?
(Csak tippelek, de szerintem eltankolnék belőle 10 évig)


pén. feb. 29, 2008 11:54
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 41
Hozzászólás 
2400 liter hidrogen=1 liter benzin.
2,4x4kWh=9,6kWhx40Ft=384Ft/l.
(Viszont napenergiabol benzint nem lehet eloallitani,hidrogent viszont igen.
1l viz kb 1000l durrgas.)
A benzin ara is hamarosan ott lesz...
Most hallotam a radioban:valamelyik telepulest teleplakatoltak.
A plakatokon a kovetkezo felirat szerepelt:
Ne lopj,
ne csalj,
Ne hazud.
A Kormany nem turi a konkurrenciat!


pén. feb. 29, 2008 11:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ki tudjátok számolni, hogy 1 liter benzin energiája hány liter hidrogénben van benne, és ennek előállításához mennyi energia kell minimálisan?
Lehet nem lenne olcsóbb, mint a benzinüzem.
Ráadásul az sem biztos, hogy a gépjármű ugyanúgy menne, mint a benzintől, és nem rosszabbul.


pén. feb. 29, 2008 10:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> A nagyobb cellankenti feszultseggel ugrasszeruen
> megno az aramerosseg es csokken a vizbonto hatasfoka.

Termeszetesen.
Ugye a bontas csak egy bizonyos feszultseg utan indul meg.
Viszont ha ahogyan ennel magasabbra emeled, akkor az
csak a vizet melegiti...


pén. feb. 29, 2008 9:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
#Az átfolyó áramerősség 1.57 A-ról indul Két óra üzem után 1.88 A.
Az elfogyasztott elektrolit 2 óra után 70 ml.
Bevitt el. teljesítmény:76 W (átlag)
Ezekből számolva a keletkezett hidrogén: 86.8 liter 70*1.24 liter#

Ha a legjobb 2800Wh/1000l,akkor 2,8Wh/l,168Wperc/liter.
168Wh/80A=2,1V az elmeleti minimalis bomlasfeszultseg?

76Wx2h=152Wh,ezzel allitottal elo 87l durrgast.

A te vizbontod 152/87=1,74Wh/liter szemben az elmeletileg lehetseges 2,8Whval.
Legy szives merd meg pontosan afejlodo gaz mennyiseget.Kezd felcsigazni a vizbontod.Hatha megis sikerul durrgassal hajtanom az automat 1x talan...
Jo lenne a jelenlegi benzinarak mellett. :(


pén. feb. 29, 2008 9:09
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
80A 1 perc alatt 1 liter gaz,1,33333333A 1h alatt 1 liter gaz
Ez esetben 1,33333Ax2,4Vx1000l 3200Wh.
Sajna a trafon,az egyeniranyiton is van veszteseg.
Ezt hogyan lehetne csokkenteni?
Esetleg rengeteg cella sorosan kapcsolva a trafo nelkuli,egyeniranyitott halozatra?


pén. feb. 29, 2008 8:07
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Szia Laci,koszonom a reszletes infot.
Legz szives merd meg a gazfejlodest,tapasztalataim szerint a szamolt gazmennyiseg nem ad pontos erteket(parolgas?,franc se tudja)
En 2 literes muanyag palackot pontosan kimertem 2 liter vizzel,majd csikkal jeloltem meg a nyakan,ezt helyeztem viz ala,igy mertem meg a fejlodo gazok mennyiseget.
A vizbontas kb 2,4Vnal indul meg.A nagyobb cellankenti feszultseggel ugrasszeruen megno az aramerosseg es csokken a vizbonto hatasfoka.
Tehat 1 cellara 12Vot kapcsolva ebbol 2,4V bont,a tobbi veszteseg:gyorsitja a reakciot,es melegiti az oldatot.
Az apro buborekokat a lemezek kis tavolsagai okozzak(lehet,hogy meretuk miatt homogenebb durranogaz-kevereket kepeznek.)
8 lemez egymas mellett 7 sorba kapcsolt cellanak felel meg.(7szeres gaztermeles)
Meresem szerint 1mm lemeztevolsaggal 60cm2 szukseges 1 A aramhoz.
Tervezek en is tobblemezes vizbontot legalabb 20x30cmes lemezekkel.
Erdekesseg:a mostani rozsdamentes lemezek is korrodalnak az elektroliziskor(egyebkent nem).

Tudnal egy morickarajzot kesziteni pontosan hogy kapjat atapot a lemezek?


pén. feb. 29, 2008 7:52
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Udv!
Mereseim(es masok tapasztalatai) alapjan 1 liter durranogazhoz 1 perc alatt 12Von 2 elektroddal 80A aram szukseges.
2,5-3V cellankenti feszultseg alatt nagy mertekben lecsokken a cellan atfolyo aram.
Ekkor 80Ax3V=240 W szukseges 1 liter gazhoz.

'Nekem a bevitt teljesítmény 85watt,négy elektródával
melyből kettőn van a táp.
Bórdázottak az elektródák.
Így percenként 1050 ml durranógáz keletkezik.
Ezen a hatásfokon nem sokat kellene javítani,és egész jól működne.
Ötleteket várok.Köszi'

Egesz pontosan mekkora a feszultseg es az aramerosseg?Az elektrodokat hogyan sikerult egymastol 0,2mmre elhelyezned robbanasveszely fennallasa nelkul?


Látom KÉTELYEID vannak.
Leírom neked pontosan hogy most hogyan van összerakva a kisérlet.
8 db bordázott elektróda.Méret/db 90*14*14 mm
Két szemben lévő oldal(14-es) bordázott.
tápfesz a két szélső elektródán.
Elektrolit:ioncserélt víz,nátrium-hidrogén-karbonáttal vezetővé téve.
Hézagolás csillám lemezzel:0.15-0.2 mm
Elektrolit:250 ml.
Az elektódákon mérhető feszültségek a negatív oldaltól:4.1 6.9 10 13.2 16.2 19.4 22.6
Az átfolyó áramerősség 1.57 A-ról indul Két óra üzem után 1.88 A.
Az elfogyasztott elektrolit 2 óra után 70 ml.
Bevitt el. teljesítmény:76 W (átlag)
Ezekből számolva a keletkezett hidrogén: 86.8 liter 70*1.24 liter
A párolgási veszteséggel nem számoltam,de elvégzem a kisérletet nyomás alatt,hogy pontosabb adatokkal dolgozhassak.
A folyamat lefolyása közben minden elektróda közt intenzív gázképződés látszik.Nincsennek nagy buborékok csak millió apró melytől hófehér az elektrolit.
Érdekes hogy melegszik még igy is.29 fokot 2 óra alatt.
Ez rossz hatásfokra utal.
Nem értem a robbanásveszélyt?!
Mitől lenne,nincs elektromos ív az oldatban!
60 liter gáz 12*80A=1kwó????
Az elmeletileg számított érték 2.8kwó/1000 liter!
Gyakorlatban 4kwó/1000 liter.
Valamit nem jól számolsz.

Szia Laci


csüt. feb. 28, 2008 18:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Udv!
Mereseim(es masok tapasztalatai) alapjan 1 liter durranogazhoz 1 perc alatt 12Von 2 elektroddal 80A aram szukseges.
2,5-3V cellankenti feszultseg alatt nagy mertekben lecsokken a cellan atfolyo aram.
Ekkor 80Ax3V=240 W szukseges 1 liter gazhoz.

'Nekem a bevitt teljesítmény 85watt,négy elektródával
melyből kettőn van a táp.
Bórdázottak az elektródák.
Így percenként 1050 ml durranógáz keletkezik.
Ezen a hatásfokon nem sokat kellene javítani,és egész jól működne.
Ötleteket várok.Köszi'

Egesz pontosan mekkora a feszultseg es az aramerosseg?Az elektrodokat hogyan sikerult egymastol 0,2mmre elhelyezned robbanasveszely fennallasa nelkul?


csüt. feb. 28, 2008 12:56
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
lacika27:
Próbáltál már bevetni egyéb trükköket, például levegő átszívást, nagyfesz imopulzusokat, mágneses teret, netán a tápfeszültséget modulálni?

Vajon miért ilyen alakú elektródák kellenek? Horváth -féle szabadalomban is elég érdekes alakú a központi elektród.

Az elektódákon - a szembefordított gúlák miatt - valószínűleg nő az áramsűrűség,egy pontra koncentrálódik.Ezért javul a hatásfok.
Vákumban próbáltam,de de csak a párolgási veszteséget növeli.
Eddig csak a fizika törvényei alapján sikerült vizet bontani.SAJNOS!
Megpróbálom 150 fokon nyomás alatt.
Most 10 elektródával kisérletezem 24 volton.Változatlan csak a két szélsőn van tápfesz.

Szia


csüt. feb. 28, 2008 12:06
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
lacika27:
Próbáltál már bevetni egyéb trükköket, például levegő átszívást, nagyfesz imopulzusokat, mágneses teret, netán a tápfeszültséget modulálni?

Vajon miért ilyen alakú elektródák kellenek? Horváth -féle szabadalomban is elég érdekes alakú a központi elektród.


csüt. feb. 28, 2008 10:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
lacika27 írta:
satya1 írta:
Szia lacika27 milyen anyagból vannak az elektródák?Gondolom elég macerás ilyet marni, akkor a két középső bipoláris mint a brown celláknál.

KO36 saválló 100*40*20 mm
Három dimenziós megmunkálással 4óra 1 db elkészítése.30000ft/db
Nem egy olcsó dolog,de nekem ezzel volt a legjobb hatásfok.
Most olyan cellán dolgozom melyben 95 fokra melegítem a folyadékot,így kisebb árammal megy végbe a folyamat.
Meglátjuk mit tud.
Elromlott a vákum szivattyúm,pedig az még rásegített a gáztermelésre.

Próbálta valaki 100 foknál magasabb hőfokon,nyomás alatt?


szer. feb. 27, 2008 15:33
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
satya1 írta:
Szia lacika27 milyen anyagból vannak az elektródák?Gondolom elég macerás ilyet marni, akkor a két középső bipoláris mint a brown celláknál.

KO36 saválló 100*40*20 mm
Három dimenziós megmunkálással 4óra 1 db elkészítése.30000ft/db
Nem egy olcsó dolog,de nekem ezzel volt a legjobb hatásfok.
Most olyan cellán dolgozom melyben 95 fokra melegítem a folyadékot,így kisebb árammal megy végbe a folyamat.
Meglátjuk mit tud.
Elromlott a vákum szivattyúm,pedig az még rásegített a gáztermelésre.


kedd feb. 26, 2008 23:33
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 17:41
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hozzászólás 
Szia lacika27 milyen anyagból vannak az elektródák?Gondolom elég macerás ilyet marni, akkor a két középső bipoláris mint a brown celláknál.


kedd feb. 26, 2008 19:34
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
ybanez írta:
Hello lacika27, gerry!
No lám, még izgat valakit a H2 fejlesztés???
Próbáltátok a szénhidrogénest? Két ro. lemezzel elég rendesen bugyog...

Én régi motoros vagyok csak nem tettem eddig közszemlére.
Amivel erölködöm,4 különleges elektróda,melyen 15 fokos szögben
2400 db kis gúla van marva.
Szembefordítva elhelyezve de a két középsön nincs táp,de gáz annál több.A cella üzemi ellenállása 1.5 ohm.Elektróda távolság:0.2 mm
Nagyon jó hatásfokú,de autóban még nem állja meg a helyét mivel 5kw-körüli hajtaná el.Itt Tartok.
Az enyém nem bugyog.Olyan mintha forralnád a vizet de jéghideg.
Hófehérre festik az apró boborékok,nem is látszanak az elektródák üzem közben.
Holnapra kész lesznek az új elektródák 5800 gúla 240 négyzetcentiméteren.
Eddig egyenárammal próbálkoztam,de ha igy elérem a 250ml/perc/ampert,segíthetnétek es kiprobálnánk nagyfrekivel is.köszi


hétf. feb. 25, 2008 19:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2004 18:29
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Érd
Hozzászólás 
Hello lacika27, gerry!
No lám, még izgat valakit a H2 fejlesztés???
Próbáltátok a szénhidrogénest? Két ro. lemezzel elég rendesen bugyog...


hétf. feb. 25, 2008 17:43
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
lacika27 írta:
gerry írta:
lacika27 írta:
Szia!
finta_laszlo@freemail.hu
Ha tudsz 100 ml/perc/ampernél jobbat beszélgethetnénk.
Persze csak a hidrogén ennyi.
lacika27


Ha én tudok 500ml/perc durranógázt az jó?


Amperonként tudod/perc?
Az nagyon jó!

Nekem a bevitt teljesítmény 85watt,négy elektródával
melyből kettőn van a táp.
Bórdázottak az elektródák.
Így percenként 1050 ml durranógáz keletkezik.
Ezen a hatásfokon nem sokat kellene javítani,és egész jól működne.
Ötleteket várok.Köszi


hétf. feb. 25, 2008 12:51
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
gerry írta:
lacika27 írta:
Szia!
finta_laszlo@freemail.hu
Ha tudsz 100 ml/perc/ampernél jobbat beszélgethetnénk.
Persze csak a hidrogén ennyi.
lacika27


Ha én tudok 500ml/perc durranógázt az jó?


Amperonként tudod/perc?
Az nagyon jó!


hétf. feb. 25, 2008 12:20
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: BP.XI
Hozzászólás 
lacika27 írta:
Szia!
finta_laszlo@freemail.hu
Ha tudsz 100 ml/perc/ampernél jobbat beszélgethetnénk.
Persze csak a hidrogén ennyi.
lacika27


Ha én tudok 500ml/perc durranógázt az jó?


hétf. feb. 25, 2008 8:18
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 17:10
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Szia!
finta_laszlo@freemail.hu
Ha tudsz 100 ml/perc/ampernél jobbat beszélgethetnénk.
Persze csak a hidrogén ennyi.
lacika27


vas. feb. 24, 2008 17:18
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 17:41
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hozzászólás 
Egyelőre én csak ezt a két infót ismerem: http://www.panaceauniversity.org/D13.pdf http://waterpoweredcar.com/1978camero.html remélem tudtam vele segíteni.


vas. nov. 18, 2007 20:10
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
No igen, sajnos "állítólag". Sok infót próbáltam beszerezni, de valahogy nem áll össze a kép. Az a szikra, ha intenzív is, nem képes akkora robbanást előidézni. Mondjuk ha kevés durranógáz is jelen van, amit egy elektrolizálóval állítunk elő, akkor elképzelhető hogy a kettő együtt csinál is valamit. Sőt szerintem benzint is kapott a motor, csak jóval kevesebbet...

Ha tudsz valami konkrét infót, azt szívesen megnézném. (videó, blokkvázlat, kapcsolás stb)


vas. nov. 18, 2007 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 17:41
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Gödöllő
Hozzászólás 
Az e-gas-os dolognál épp ezért vízet fecskendeztek a hengerbe és azt robbantották fel és úgy tudom minél erősebb az inverter legalább 400Watt annál jobb, állítólag így egy 5.7-es chevi működött nekik.


vas. nov. 18, 2007 12:53
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ezt a víz alatti kisülés kísérletet már én is régebben kipróbáltam. Nagyon fontos, hogy a víz tiszta desztillált víz legyen, különben nagyon nagy energiára van szükség a kisülés létrehozásához.

Én a Tero-féle kísérletet csináltam meg, ahol maga a nagyfeszültségű generátor nem nagy energiájú, de a kapcsolás úgy van megcsinálva, hogy a szikraközre egy nagyfesz diódán (12KV 0,5A) vezetjük a nagyfeszt, és egy másik nagyobb diódán keresztül egy 300V-ra töltött elkót kapcsolunk rá.

A nagyfesz triggereli a kisebb feszültségű de nagyobb áramú áramkört, és így nagyon intenzív kisülést kapunk.

http://www.hvlabs.hu/tmp/egaspower1.avi
http://www.hvlabs.hu/tmp/egaspower2.avi
http://www.hvlabs.hu/tmp/egaspower3.avi
http://www.hvlabs.hu/tmp/egaspower4.avi

Az elektródok úgy lettek kiképezve, hogy egy szigetelt 2 eres drótot csak a végén blankoltam meg, így a végén nagyon nagy lehetett az áramsűrűség.

A betáplált energiához képest iszonyú nagy lökéshullám keletkezik, meg ne próbálja valaki üvegedényben!
Viszont éghető gáz nem keletkezik szabad állapotban, mert a plazma azt azonnal begyújtja, és el is durran.

A Meyer-féle kísérletben valami nagyon nem kóser, el van hallgatva egy-két lényeges dolog. Példűul hogy valószínűleg ultrahang rezonanciával is gerjesztette a vizet. Valamilyen kristályok voltak a hengerekben, ami a videón nem látszik. Ez persze egyik szabadalomban sem szerepel...
Aki még nem ismerné a videót:
http://www.youtube.com/watch?v=nOGAkRkCWfA

***
Nekem a Meyer-féle nagyfeszültségű bontás csak nagyon tiszta deszt. vízzel, és elég nagy áramsűrűséggel indult be. Ráadásul igen rossz hatásfokkal.
http://www.hvlabs.hu/zpe/meyer/MVI_3364.AVI
http://www.hvlabs.hu/zpe/meyer/MVI_3365.AVI
http://www.hvlabs.hu/zpe/meyer/MVI_3368.AVI
http://www.hvlabs.hu/zpe/meyer/MVI_3369.AVI

A táplálása egy a kimenetén egyenirányított sorkimenős kapcsolás, és 2 tekercs a cellával sorban ahogy a szabadalomban. A bontás látszik hogy csak nagyon közeli eletródoknál indul meg. Az elektródokon olyan 4-5KV pulzált DC lehetett, inkább kevesebb.
A hatásfok elég kaki, így nem erőltettem tovább a dolgot.


vas. nov. 18, 2007 11:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
Szerintem kevésbé hatékony, mert a felületen lévő atomok ilyenkor üzemanyagcellaként visszaalakulnak vízzé, és csak utána kezdődik az újabb vízbontó ciklus.


vas. nov. 18, 2007 11:40
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
spark:

szvsz a keletkező atomok egy része azonos atommal találkozott először, molekulát alkotott, így később már hiába találkozott a másikfajta atommal, nem tudott vízzé egyesülni. Ez az oka a gázképződésnek. (ha váltóárammal elektrolizálsz, akkor is keletkezik gáz)

kérdés: ha így bontod a vizet, az mennyiben különbözik (végeredményt tekintve) a szokásos vízbontástól?


vas. nov. 18, 2007 1:27
Profil Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség