Szerző |
Üzenet |
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Szia ady92!
Egy ilyen feladatot általában mikrovezérlővel oldanak meg, egy kapcsolási rajzzal nem mész sokra szerintem.
Ha egyszer elkészül a "biztonságos távvezérlő", a következő lépés a kapu nyitása lesz, talán először nem ennyi funkcióval, de még az is messze van. Addig még gondolkodom az akciós kétszárnyú kapunyitó megvásárlásán (~50eHUF karokkal, villogóval, vezérléssel), csak a távirányítóját kell a sajátra átcserélni.
|
hétf. júl. 31, 2006 10:52 |
|
|
ady92
arany tag
Csatlakozott: kedd jan. 04, 2005 20:23 Hozzászólások: 395 Tartózkodási hely: Jászszentlászló
|
senki?
|
vas. júl. 30, 2006 19:16 |
|
|
ady92
arany tag
Csatlakozott: kedd jan. 04, 2005 20:23 Hozzászólások: 395 Tartózkodási hely: Jászszentlászló
|
Sziasztok!
Keresek olyan kapcsolási rajzot ami:
2 szárnyú kaput hajtására szolgál. (ez szép, és értelmetlen volt) Szóval garázskapu motorokból készítünk itthonra nyitóautomatikát. (Fater kaputechnikával foglalkozik, de most nincs rá pénz, hogy vezérlést vegyünk.) Szóval két motor van, mindkettő DC 24V-os, kb 150wattos. Külső vevő van itthon, ami gombnyomásra zár. (Egy relét húz meg.) Szóval nekem vevő rész nem kell, csak egy vezérlés, ami tudna kiskpau-funkciót is. (Csak az egyik szárnyat nyitni-csukni.) Illetve, hogy összelegyen hangolva a két szárny csukódási ideje. (Nehogy összefeszüljön)
Bocsi, hogy kicsit értelemtelnül fogalmazta, de ez a nagy meleg...
Előre is köszi!
AdY
|
szomb. júl. 29, 2006 16:36 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Srácok!
Lassan (jó lassan... ) itt a jó idő!
A garázskapum is felkerült végre, most már össze fogom állítani a kísérleti mechanikát. A vezérlésre egyre inkább a PIC felé hajlok, csak egyelőre közöm sincs hozzá, valahogy elhaladt mellettem ez a technika...
Üdv
Inhouse
|
pén. ápr. 07, 2006 8:00 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Köszönjük!
Avatarnak nem tervezem kitenni a picit, képet pedig később, még nincsenek itthon, csak 0 órás képek vannak.
(második gyermek, csak rutinosan.... anyós besegít -> hála neki)
|
hétf. jan. 16, 2006 14:33 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Gratulálok!!!
Üdv a klubban! Rápihentél előtte?
Avatar?
Én is kivárom a melegedést...
Üdv
Inhouse
|
hétf. jan. 16, 2006 14:02 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
|
vas. jan. 15, 2006 20:29 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Vagy majd belassítja a terhelés!
Nem igaz, este lefekszem és ahelyett, hogy aludnék (mivel a kis hercegnőm is elaludt, lenne rá lehetőség), én meg agyalok a kapunyitó apró részletmegoldásain...de legalább már fejben egyben van!
Ja, szétszedtem a 4db akkus fúrót, és meglepődve tapasztaltam, hogy 3-ban van a kapcsolón kívül egy kis hűtőbordán 1 fet, a 4-dikben nincs...
Üdv
Inhouse
|
pén. jan. 06, 2006 9:21 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Kicsit majd lejjebb kell venni a sebességet élesben, de hajrá, jó lesz ez!
A csavarbehajtó majd lassabban teker majd
|
csüt. jan. 05, 2006 16:04 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Idézet: Lehet hogy felrakok egy videót az első próbáról fúrógéppel
Kicsit majd lejjebb kell venni a sebességet élesben, de hajrá, jó lesz ez!
Most én is belelkesedtem ettől a programtól!!!
Üdv
Inhouse
|
csüt. jan. 05, 2006 16:01 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Hát ez tényleg nagyon szuper! Minden elismerésem a készítőknek és neked is, hogy megtaláltad és rámutattál!
|
csüt. jan. 05, 2006 10:44 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Felraktam, de nem röhögni a a végén lévő balfaszkodásonmon Nah, hát valahogy a végén le kellett kapcsolni a fúrógépet
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/proba.mov
|
csüt. jan. 05, 2006 10:39 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Nem hiszem el, hogy ilyen létezik! Köszönjük!!! Idézet: Most már csak azt kellene tudni, hogy egy ilyen akkus fúróval épített cuccnak hány N ereje van?
Végeztem a vizsgáimmal, már tudok a cuccal foglalkozni. A napokban ráteszem a csavarbehajtó motort, és megpróbálom lemérni valahogy
Lehet hogy felrakok egy videót az első próbáról fúrógéppel
_____________________
Üdv: tAB
|
csüt. jan. 05, 2006 10:23 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Kötelező darab ezen a linken!!!!
http://www.nyestekft.hu/musz.html
Köszönjük Nyeste kft., és Varga Szabolcs!!!!
Mindig is egy ilyenre vágytam!
Az előző hozzászólásomban megjelent minden kérdésre választ ad a program. Most már csak azt kellene tudni, hogy egy ilyen akkus fúróval épített cuccnak hány N ereje van?
Üdv
Inhouse
|
csüt. jan. 05, 2006 8:19 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Tab120L!
Te ilyesmit néztél már?
Üdv Inhouse
Igen, próbálgattam két léc darabbal Kb.-ra jónak tűnt amit csináltam
|
szer. jan. 04, 2006 17:33 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Elkezdtem rajzolgatni papíron, hogy hogyan alakul a kapu és a motor viszonya különböző tengelytávolságokkal. (kapu tengelye és a kapunyitó tengelye közötti távolság) Foglalkozni kell még a kapunyitó másik végének és a kapuhoz való rögzítési pontjának távolságával is. Mindezt úgy, hogy nekem pl. kb. 38cm-es max útja lehet a menetes szárnak. A végére egész belejöttem, megrajzoltam a garázshoz valót is, ott bentről tol kifelé a motor, kicsit féltem tőle, hogy emberi méretekkel nem adja ki, de nem lesz vele baj.
Érdekes móka... majd rakok fel vázlatokat.
Egy hevenyészett gépen készült (ezért nem igazán méretarányos) rajz:
http://www.freeweb.hu/inhouse/elektronika/kapunyito/kapu_vazlat.gif
További kérdés, hogy ezen felül mekkora legyen a szerelvény teljes hossza, minél távolabb kerüljön a kapura a felfogatás a tengelyétől? Hiszen így nagyobb az erőkar...
Tab120L!
Te ilyesmit néztél már?
Üdv
Inhouse
|
szer. jan. 04, 2006 14:56 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Ugye mondanom sem kell, hogyha "kész", akkor elő a fotóapparátot! Video is jöhet. Üdv Inhouse
Ez csak természetes
|
kedd dec. 20, 2005 12:18 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ugye mondanom sem kell, hogyha "kész", akkor elő a fotóapparátot!
Video is jöhet.
Üdv
Inhouse
|
kedd dec. 20, 2005 12:06 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Ne szivass! Szóval nem te csináltad azt a részt, vagy a flintáról nem hallottál még? A flinta az a fajta puska, amilyen Rumcájsznak volt, olyan tölcséres... Én csináltam, csak a flintáról nem hallottam még Én eddig magamban csapágyháznak hívtam, de akkor legyen flinta D Idézet: off Egyébként kezdünk rájönni az asszonnyal, hogy a mi nevünk mostantól rabszolga1 és rabszolga2!
Ja, és a hülye posta... Még mindig nem kaptam meg a csavarbehajtó motorjaimat, kiderült hogy "A címzett ismeretlen" címszóval visszavitték a feladónak Pedig a héten szeretném összerakni legalább az egyiket fullosra... Remélem megjön a cucc hozzá...
_________________
Üdv: tAB
|
kedd dec. 20, 2005 11:31 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ne szivass!
Szóval nem te csináltad azt a részt, vagy a flintáról nem hallottál még?
A flinta az a fajta puska, amilyen Rumcájsznak volt, olyan tölcséres...
off
Egyébként kezdünk rájönni az asszonnyal, hogy a mi nevünk mostantól rabszolga1 és rabszolga2!
Üdv
Inhouse
|
kedd dec. 20, 2005 11:23 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Hát ahol a csapágy van benne!
Jah, ilyenekhez nem értek
|
kedd dec. 20, 2005 8:44 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Idézet: Az a flintás rész nem semmi munka lehetett!
Hogy mi?
Hát ahol a csapágy van benne!
Üdv
Inhouse
|
kedd dec. 20, 2005 8:42 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Az a flintás rész nem semmi munka lehetett! Hogy mi? Idézet: A babás megjegyzést olvastad?
Igen, miután megcsináltam a cuccot
|
hétf. dec. 19, 2005 17:41 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ez már valami! Köszönöm mindkettőtöknek a képeket, látom egy módszerrel dolgoztok. Az enyém lesz a "másik fajta", ha egyszer elkészül.
A hegesztős embernek védt izzadva, de összehoztam a gépén a kábelnetet, ezért mostantól dolgoztathatom egy darabig. Meg kellene tanulnom hegeszteni, és rászánnék 10eFt-ot egy hegesztőre, aztán jól elszórakoznék...
Tab120L!
Az a flintás rész nem semmi munka lehetett!
A babás megjegyzést olvastad?
Üdv
Inhouse
|
hétf. dec. 19, 2005 11:18 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
A képek láttán nekem is csinálnom kellett már valamit Igaz tanulnom kellett volna, de mindegy
Két csőből, egy csapágyból, meg egy M12-es menetes szárból ezt dobtam össze:
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/kapuny1.jpg
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/kapuny2.jpg
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/kapuny3.jpg
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/kapuny4.jpg
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/kapuny5.jpg
A végére jön majd a csavarbehajtó motor a nyomatékhatárolóval együtt. Most fúrógéppel meghajtva jól műxik. Csináltam egy video-t is róla, de inkább nem raktam fel, mert csak szerencsétlenkedtem rajta 1 kézzel
Ja, persze a csapágy kivűlről is meg lesz majd támasztva a motor házával...
_____________________
Üdv: tAB
|
vas. dec. 18, 2005 23:25 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Ismét fényképezős nap van. A kért nagykapunyitó íme:
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01013_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01014_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01015_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01016_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01017_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/051216/DSC01018_ ... es.hu_.jpg
Ami nem teljesen látszik a motor adatai: DC20V 203rpm
hajtóműves motor, nyomatékhatároló nélkül.
Ez a v1.0 verzió. Ami miatt éles környezetben nem szerencsés:
1, Nincs nyomatékhatárolás.
2, Időjárásállóság=0 (beázik, összerozsdál).
Tapasztalatszerzésre jó volt. Beltéri használatra még kaphat munkát
A nagykapuk viszont jellemzően kültéren vannak. A 18eHUF-os zár kiváltása is ezért nehézkes házilag. Az rozsdamentes, golyóálló.
|
pén. dec. 16, 2005 13:36 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Tisztul a kép. A képeken én is valamilyen felfelé nyíló ajtóra tippeltem volna, de nem egyértelmű. Azért furcsálltam a dolgot, mert mintha régebben te is ilyen menetes száras kapunyitásról írtál volna, itt meg drótkötelek, meg ellensúlyok voltak...
A 18eFt-os retesz helyett csinálhatnál egyet egy sima elzett zár és egy központi zár házasításából.
Ha a menetes száras cumód kész lesz, akkor az is érdekelne! Az enyém most aztán végleg távolra került, mert ahogy egy kis szabadidőm lesz, alszok, nemhogy bármit szereljek. Csak az a baj, hogy eddig még nem jutottam el odáig... Meddig bírja az ember napi 3*,4* 1-2 óra alvással?
OFF
Tab120L!
Vigyázz mert a kapunyitós project vonzza a babákat!!!
Üdv
Inhouse
|
szer. dec. 14, 2005 9:32 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Hát is-is.
Ez a garázskapu, 4,6x2,2m-es zártszelvényből hegesztett, trapézlemezzel burkolt darab. A homlokzaton U profilban (mint sín) mozog le-föl. A fal tetején mindkét oldalon be van építve egy-egy csigaszerkezet (DSC01010 kép a belső felét mutatja, ugyan így néz ki a külső fele is), melyen 6-os drótkötél van átvetve, kívül a kapu, belül ellensúly lóg rajta.
Az ellensúly összességében nehezebb a kapunál, alapállapotban kinyitja a kaput. A csörlő, (DSC01009 kép) ezeket az ellensúlyokat emeli fel, miáltal a kapu becsukódik. A becsukott kaput a DSC01008 kép elektromechanikus retesz zárja be.
Az utcai nagykapu kétfelé nyíló hagyományos, a mozgatókarok menetes orsóval és egymásba csúszó zártszelvénnyel elkészültek régebben, a vezérlés hiánya miatt nem lett felszerelve. Mivel azonban 20V-os motorral csináltam meg, melyen nincs nyomatékhatárolás valószínűleg át lesz alakítva az is 12V-os fúrógépesre. Csak a biztonságos távvezérlőt kellene összehozni végre , addig nincs sok értelme beszerelni. A garázskaput a feleségem terhesen már nem kezelhette kézi nyitással (hiába van az ellensúllyal kitrimmelve, csak 3 mázsa az össztömeg), meg kellett legalább belülről kapcsolósra csinálni. Jött a hideg, a kocsinak jobb helye van a garácsban . A nagykapu pedig kézzel gond nélkül nyitható . Az elektromechanikus zár a nagykapura is vszeg használható lesz, csak ki kell találni a módját, valamint 18eHUF
|
hétf. dec. 12, 2005 16:46 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Én eddig abban a hitben éltem, hogy te is 2 szárnyas, normál módon nyíló kaput építesz...
Én is azt hittem
Ha minden igaz a héten lesz 2 csavarbehajtó motorom áttétellel együtt
Lehet hogy kiváncsiságból összedobok valamit Igaz tanulnom kellene...
__________________
Üdv : tAB
|
hétf. dec. 12, 2005 12:53 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ajajjaj! Szégyen, nem szégyen én nem látom a képeken, amit szerettem volna... Milyen elven működik ez a kapu? Én eddig abban a hitben éltem, hogy te is 2 szárnyas, normál módon nyíló kaput építesz...
Írj már légszi egy kicsit bővebb magyarázatot!
Üdv
Inhouse
|
hétf. dec. 12, 2005 11:53 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Nos most volt egy kis fény, csináltam képeket. Mivel az egész nagyon egyedi, próbáltam úgy mutatni, hogy ne legyen felismerhető a helyszín, de látszon a lényeg... Minőség? Hát ez van.
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
Az akku és a töltő. Először a H híd és a vezérlés is úgy tünt belefér, most már biztos nem, a nagyobb hűtőborda miatt.-> nagyobb doboz
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
A kapu vszeg legdrágább alkatrésze a kulccsal is nyitható elektromágneses zár(~18eHUF), beleépítve az alsó végálláskapcsoló
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
A BOSCH fúrógép , 1:17 hajtómű és kötéldob. Az ellensúlyok felhúzását végzi.
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
A masszív csiga tartja a kaput és az ellensúlyt. (2 van belőle a két szélen). A zöld, drótkötél betétes szárítókötél az ellensúlyhoz megy.
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
A félúton levő kapu az ellensúllyal és az elektronikával
http://kepfeltoltes.hu/view/051210/DSC0 ... es.hu_.jpg
Végül a H-híd és a 2 áramkörös 3 állású kapcsoló.
Mivel ez a kapu mechanikailag nem általánosan használható csak a vezérlése ami érdekes. A kapu az ellensúlyokkal kb 300 kg. A motor 5A áramfelvétel mellett kb 30 sec alatt nyitja, csukja. Ha találok megfelelő dobozt, bele lesz építve az egész, úgy európaibb kinézete lesz .
|
szomb. dec. 10, 2005 17:39 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Kössz a gratulációt!
Az első éjszaka egész tűrhető volt, egyben aludt 4-5 órát.
Tiszta apja és gyönyörű! A természet megoldotta ezt az ellentmondást!
Sírni azt tud, de estére már kicsit megnyugodott, a hazahurcolkodás után nehezen lehetett megvígasztalni...
A kapu ráér, egyébként is hideg van...
Üdv
Inhouse
|
pén. dec. 09, 2005 9:21 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
elektromos kapu
Üdv kedves inhouse!
Gratulálok a kis jövevényhez, sok örömet és jó egészséget kivánok az egész családnak.
Szerintem a kapu most ráér...Most egy kicsit gonoszkodom:sem analóg, sem digitális hangerőszabályozó nem építhető az ifjú hölgyre! üdv po la.
|
csüt. dec. 08, 2005 20:46 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Köszönöm mindenkinek a gratulációkat, kedvesek vagytok!
Idézet: Gratulálok a kis Jövevényhez! Nem későbbre vártátok? KTV és csatornabekötés? Hogy alszol mostanában? Hát csak amíg haza nem adják... Very Happy Jó egészséget az egész családnak! Egy volt és reménybeli sorstárs Very Happy .
Elvileg még majdnem 2 hét volt hátra, de ő úgy gondolta, hogy kibújik... Talán ma már hazavihetem őket. A KTV+Ktelefon megoldva, normális palikat fogtam ki, elértem amit akartam, nem vagdalták össze az eredeti antennarendszert. Fűztem nekik szűz kábeleket, csak a dugókat kellett pakolgatniuk. A csatorna is benn van, pont a hétvégén esett az eső úgy néztem ki, mint egy varacskos disznó. Szóval minden készen áll, jöhetnek haza! Sok sikert neked is! Idézet: A dolog még igen elrettentő deszkamodell, (azt az előzőben nem írtam, ezért csoda, hogy kezeli az asszony Very Happy )
Képeket próbálok feltenni elrettentésül, de kicsit később. A FET-es H-híd megbukott, túl érzékenyek a FET-ek (hőmegfutás? fesztüske? a védődiódák 1N4005-ök voltak szűrőkondi nélkül Crying or Very sad ). Egy készlet kidobása után kicsit erősebb hűtéssel jelenleg 4db BDX33C (ilyen volt itthon) szolgál helyettük. Igaz hogy csak 10A-t tudnak, de a motor áramfelvétele csak kb 5A.
Én eleve relézni fogok, nem fetezek, csak a fordulatszabályzóban. De annak meg lehet, hogy megtartom a fúró eredetijét, ha a potit ki tudom váltani egy trimmerrel...
Komolyan érdekelnének képek, akkor is ha csak deszkamodell!
Üdv
Inhouse
|
csüt. dec. 08, 2005 9:49 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Off
Gratulálok a kis Jövevényhez! Nem későbbre vártátok? KTV és csatornabekötés? Hogy alszol mostanában? Hát csak amíg haza nem adják... Jó egészséget az egész családnak!
Egy volt és reménybeli sorstárs .
On
A dolog még igen elrettentő deszkamodell, (azt az előzőben nem írtam, ezért csoda, hogy kezeli az asszony )
Képeket próbálok feltenni elrettentésül, de kicsit később.
A FET-es H-híd megbukott, túl érzékenyek a FET-ek (hőmegfutás? fesztüske? a védődiódák 1N4005-ök voltak szűrőkondi nélkül ). Egy készlet kidobása után kicsit erősebb hűtéssel jelenleg 4db BDX33C (ilyen volt itthon) szolgál helyettük. Igaz hogy csak 10A-t tudnak, de a motor áramfelvétele csak kb 5A.
|
szer. dec. 07, 2005 23:33 |
|
|
james555
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 74
|
inhouse
GRATULA, sok egészséget neltek !
|
szer. dec. 07, 2005 13:16 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
|
szer. dec. 07, 2005 13:01 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
|
szer. dec. 07, 2005 11:59 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
A kapu meghajtásához egy kis adalék. Sikerült összerakni az elektromos részt, már egy hete próbaüzemben megy teljes sikerrel.
A motor 9,6V-os BOSCH akkus fúró, közvetlenül a motor kivezetve egy N-ch FET-ekből álló H-hídra:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/051202/../051202/HBRIDGE_www.kepfeltoltes.hu_.gif][img]
A mellékelt képpel ellentétben a H-hidat vezérlő tranyók helyett 2 áramkörös 3 állású kapcsoló van betéve, amíg a távirányító el nem készül. A FET-ek rossz alaplapból kiberhelt 05N03 tip 30V/50A Logic tipusúak.
A táplálást egy 12V7Ah-s zselés akku biztosítja, a töltése egy 16V/3A-es kb 50VA-es hiperszil trafó és egy 78M12 stabilizátor 13,7V-ra beállítva műküdik (Imax 1.7A).
A végálláskapcsolók simán sorba vannak kötve a 3 állásúval.
A zselés akku helyett kivállóan megfelel egy autóönindítót már nem bíró savas is.
OFF: Baba nálunk is jön (második), januárra várjuk. Az asszony már kezeli a kaput (ami nagy szó)
|
pén. dec. 02, 2005 19:02 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ebben a lada emelőben milyen hosszú a menetes szár? Egészen elbizonytalanítottál...
Most már valószínű, hogy maradok az eredeti tervnél (egyébként ez is ki van próbálva, már írtam), de legalább megnyugszok, ha kiderül, hogy rövid az emelőben levő orsó.
Most egy darabig biztos pihi lesz ezügyben, mert kábelTV bekötés lesz, még az idén ráköthetünk a frissen épült szennyvízcsatornára, megszületik első gyermekünk (a sorrend időrendi, nem fontossági! )... Sem anyagilag sem időben nem lesz lehetőségem szerintem az idén továbbjutni. Ettől függetlenül az elmélkedést nem hagyom abba!
Üdv
Inhouse
|
kedd nov. 29, 2005 11:24 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
elektromos kapu
Üdv inhouse!
Az esztergálás tekintetében bizonnyára igazad van, mindenki ismeri a saját lehetőségeit.
Ha egy bontóban veszel 2 db. lada emelőt, akkor megvan a ház, a csapágyazás, vonóorsó. Ha a kézi tekerőt meghagyod,az áramszünet megoldva.Egy sima lada szamara fütőmotorral meghajtva prímán működik, a hétvégén kipróbáltam!
Sok sikert, üdv po la.
|
hétf. nov. 28, 2005 9:35 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Én azért döntöttem a sima menetes szár mellett, mert könnyen beszerezhető és a hozzá való "kocsi" is kapható, nem kell esztergálni. Az áramszünet legalább olyan egyszerűen kezelhető, mint a gyárinál. A kapu és a "kocsi" közötti összekötő tengelyt kell bonthatóra csinálni (sasszeg) és kész.
Megvan a 4db akkus fúróm, lehet, hogy egy kapura való prototípust öszzerakok még az idén, a többit tavasszal. Legalább a hosszú téli estéken az elektronikát is ki tudom találni...
Üdv
Inhouse
|
hétf. nov. 28, 2005 9:15 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Re: elektromos kapu
po la írta: Kedves Tab! A többekezdésű orsó, esztergapadon nagy rutinnal viszonylag könnyen gyártható. (a sértegetés szándéka nékül gépelemek 2. osztály...) Nekünk ilyen tárgyunk nem volt... Idézet: Ha megnézed a skoda inditó motorjának tengelyét, akkor meglátod: ezen fut ki a fogaskerék, a "köznép" csavart bordának hívja... Így már minden világos Idézet: Maradok tisztelettel po la. (remélem senkit nem sértettem meg nem ez volt a szándékom,csak mindig elfelejtem,hogy itt többnyire villamos emberek vannak jelen).
Hát igen, nekem mint majd leendő villamosmérnöknek, eddig ilyet nem tanítottak (már nem is fognak szvsz), igaz még azt se nagyon tanították amit egy villamosmérnöknek tudnia kellene (Kandó...)
_________________________
Üdv: tAB
|
pén. nov. 25, 2005 11:18 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
elektromos kapu
Kedves Tab!
A többekezdésű orsó, esztergapadon nagy rutinnal viszonylag könnyen gyártható. (a sértegetés szándéka nékül gépelemek 2. osztály...)
Ha megnézed a skoda inditó motorjának tengelyét, akkor meglátod: ezen fut ki a fogaskerék, a "köznép" csavart bordának hívja...
Maradok tisztelettel po la. (remélem senkit nem sértettem meg nem ez volt a szándékom,csak mindig elfelejtem,hogy itt többnyire villamos emberek vannak jelen).
|
pén. nov. 25, 2005 10:59 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Re: elektromos kapu
Csak egy apró kérdés: milyen az a "3 bekezdésű orsó" ?
_________________________
Üdv: tAB
|
pén. nov. 25, 2005 10:38 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
elektromos kapu
Üdv mindenkinek!
Megnéztem egy gyári szerkentyűt az utca végében. A gyári szerk. egy L alak, 2 fémcső van derékszögben összehegesztve. AZ L alak rövidebb,de nagyobb átmérőjű részében van a 24 voltos egyenáramú villanymotor, a hosszabbik szárban van a 3 bekezdéses vonóorsó.A hosszabbik cső egyben a csapágyház ,a csapágyak simán segerrel vannak rögzítve.
A motor és a vonóorsó 2 db. műanyag kúpfogaskerékkel csatlakoznak egymáshoz. A hosszú fámcső palástja fel van hasítva, itt csatlakozik a kapuszárny a vonóorsó anyájához.
Azért használnak többekezdésű menetes orsót, mert áramszünet esetén
a kapu kicsit nagyobb erővel nyitható, ez a menetfajta ugyanis nem önzáró...
Sok sikert!
|
csüt. nov. 24, 2005 20:28 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Most láttam a Metro újságban 2990-ért 18v-osat.
Üdv
Inhouse
|
csüt. nov. 24, 2005 14:19 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Po la!
A mentes szár normál menetemelkedésű, de működik vele, ki van próbálva a deszkamodellel, akkus fúróval (ráadásul 9,6V-os bár B&D). Ha belegondolsz, akkor a sűrűbb menet csak könnyít a motornak. Igen, a kisebb menetemelkedés sztem is kedvezőbb, szegény moci nem erőlküdik annyira. Lehet hogy egy kicsit lassabb lesz, majd kiderül. Idézet: Tab120L! Hülye! Kösz a bókot! Nem tőled hallom először Idézet: A 2490-es az Obi-ban volt, de már sehol sincs... Viszont a kollégám vett magának a Tescoból 2db 18V-osat, így én bagóért megkapom az alig használt 12V-osait. Azt hiszem láttam a Tescoban 2690-ért, de az talán csak 9,6-os volt. Viszont valahol még láttam 14,4-est 2990-ért, de fogalmam sincs hol... Ha lesz egy kis időm utánnajárok. Idézet: Hó itt is van, de még kicsi és olvad.
Már nálunk is olvad...
_______________________
Üdv: tAB
|
csüt. nov. 24, 2005 13:13 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Po la!
A mentes szár normál menetemelkedésű, de működik vele, ki van próbálva a deszkamodellel, akkus fúróval (ráadásul 9,6V-os bár B&D). Ha belegondolsz, akkor a sűrűbb menet csak könnyít a motornak.
Tab120L!
Hülye!
A 2490-es az Obi-ban volt, de már sehol sincs... Viszont a kollégám vett magának a Tescoból 2db 18V-osat, így én bagóért megkapom az alig használt 12V-osait. Azt hiszem láttam a Tescoban 2690-ért, de az talán csak 9,6-os volt. Viszont valahol még láttam 14,4-est 2990-ért, de fogalmam sincs hol...
Ezekkel együtt lesz 4db, bár 3 féle, de a fordulatot majd összelövöm a PWM szabályzókkal.
Hó itt is van, de még kicsi és olvad.
Üdv
Inhouse
|
csüt. nov. 24, 2005 12:05 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
inhouse írta: Most már neki tudnék esni jobban, de egyre rosszabb az idő és közelít életem legboldogabb eseménye, még 23 nap és hárman leszünk!!! Vesztek egy kutyát? Vagy odaköltözik az anyós? (Bocsi, de ezt nem tudtam kihagyni...) Előre is gratula a kis jövevényhez. Az idő... Nálunk most éjjel akkora hó esett, ha akarnám, akkor sem nagyon tudnám csinálni... Meg hideg is van Idézet: A motorok most már szinte biztos, hogy akkusfúró motorok lesznek, van kettő 12V-osom, aminek gyenge az akkuja. Ha tudnám biztosan, hogy meg tudom (akarom) csinálni, akkor vennék még kettőt, mert most van 2490-ért.
Hol van 2490-ért? Lehet hogy bespájzolnék belőle
_______________________
Üdv: tAB
|
csüt. nov. 24, 2005 10:51 |
|
|