Terminál Fórum
https://forum.technokrata.hu/forum/

haromfazisu, kefenelkuli DC-motor vezerlese - SURGOS
https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=34138
Oldal: 1 / 1

Szerző:  SPafi [ pén. feb. 12, 2010 22:24 ]
Hozzászólás témája: 

Mert csak alul mérik az áramot. Szimmetrikus vezérlés esetén alul és felül ugyanannyi folyik.

Szerző:  Geza16V [ kedd feb. 09, 2010 16:06 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor a felsö FET-ekre miért nem kell?

Szerző:  SPafi [ kedd feb. 09, 2010 14:23 ]
Hozzászólás témája: 

Geza16V!

Le van ám írva az ábra alatt! Azért csinálják így, hogy a fékező áram átfolyjon az áramérzékelőkön, ne tudja megkerülni az alsó oldali FET-eken keresztül.

Szerző:  Geza16V [ kedd feb. 09, 2010 10:40 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem inkább használj leválasztót és low side drivert mind az alsó, mind a felsö FET-ekhez! A Texas Instruments ISO721 és UCC27423 típusait tudom ajánlani. Lehet öket rendelni mintában a TI honlapjáról.
Apropó, a TI UCC3626 típusú BLDC vezérlöje adatlapjában, a 18. oldalon van egy application note, ahol a félhidak áramát nem egy, hanem 2 ellenállással mérik, külön a két áramirányhoz. Sohasem láttam ilyen hídmegoldást, ahol az alsó FET-tel sorban van egy dióda (gondolom azért, hogy a FET diódája ellenirányban ne vezessen), és az egésszel párhuzamosan és ellentétes irányban egy másik, ami az ellentétes irányú áramot viszi. Ez miért elönyös? Miért nem oké az, hogy az alsó FET diódája vigye az inverz irányú áramot?

Szerző:  Suncorgo [ szomb. jan. 30, 2010 20:12 ]
Hozzászólás témája: 

Ha ez nem jön be akkor rendelek IR2101-est. A 2110-essel befürödtem. Nem tudom miért nem ment a magas oldal. A Cb 100nf volt a Vdd és Vss között 1uf. A Vcc és com között 100uf. Vss-t és COM-ot összekötöttem. A felsö oldal nem reagált a bemenete(HIN) változásaira. Ilyenkor mi van? Vcc com között 12v, Vdd Vss között 5v.

Szerző:  Suncorgo [ szomb. jan. 30, 2010 20:02 ]
Hozzászólás témája:  re

visszatértem :D

Am nem cseréltem ki azt az ellenállást. Tényleg elég gyengus volt a meghajtóm Spafi. Azt nem mondom hogy terveztem mert nagy szavak lennének tölem, inkább maradjunk annyiba hogy kreáltam :P és majd kikérném a véleményetek róla. itt is van:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A V2.0 nem invertáló:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv Sunci

Szerző:  Suncorgo [ csüt. jan. 21, 2010 22:56 ]
Hozzászólás témája: 

Spafi
Bocs az értetlenkedéseimért :( Az ékezeteket meg a telóm **** el. Am még nem cseréltem ki! Majd jövök a fejleményekkel :)

Szerző:  SPafi [ csüt. jan. 21, 2010 15:28 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
De ha nem nyitna ki a low oldali akkor az a t�źske meleg�­ten�Ša FET-ben l�ŠvĚ� di��d��t.


De kinyit, nem?

Szerző:  SPafi [ csüt. jan. 21, 2010 15:14 ]
Hozzászólás témája: 

Suncorgo!

Először is csinálj valamit az ékezetes betűiddel, hogy olvashatóak legyenek, vagy hanyagold őket!

Aztán légy szíves, és ha valamiről azt írom, hogy nem tudom, hogy mire gondolsz, azt pontosítsd! Nem poénból írok! Persze csak ha tényleg meg akarod oldani a probémát.

Végül pedig:
Idézet:
Diszkr�Št meghajt�� meg a c�Šl ic helyettes�­t�Šs�Šre kellene.
De miért? Ne mondd már, hogy nem tudsz kifizetni 3*400 Ft-ot! (IR2110)

Most neked külön diszkrét meghajtót tervezni nem fogok, pláne hogy már találtál 3-at is. Kicserélted már azt az ellenállást?

Szerző:  Suncorgo [ csüt. jan. 21, 2010 12:36 ]
Hozzászólás témája: 

De ha nem nyitna ki a low oldali akkor az a tßske melegítenÊ a FET-ben lÊv� diódåt. DiszkrÊt meghajtó meg a cÊl ic helyettesítÊsÊre kellene.

Szerző:  SPafi [ csüt. jan. 21, 2010 12:12 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
Ezzel szĂźntetve meg a fesz tĂźskĂŠt!


A FET-ben lévő dióda nem enged kb. -0,8 V-nál "nagyobb" feszültséget kialakulni. Ha ekkora az a bizonyos tüske, amit írsz, az teljesen normális, nem kell vele foglalkoznod. Ha ennél nagyobb, és több mint 100 ns-ig tart, akkor viszont egyrészt rossz az áramköröd kialakítása, másrészt akkor nem a FET nyitása szűnteti meg.

Leírásod alapján az IR2111 jól működött. Minek akkor más, diszkrét meghajtó?

Az IRF540 melegedése 5 A-nél, hűtés nélkül természetes.

Szerző:  Suncorgo [ csüt. jan. 21, 2010 8:47 ]
Hozzászólás témája:  Bldc

Spafi!

Ismersz valami jĂł kapcsolĂĄsi rajzot gate meghajtĂłnak? Valami tranzisztorost hogy az ir meghajtĂł ick hasznĂĄlatĂĄt hanyagoljam. KiprĂłbĂĄltam az IR2111et. 40106 trigger icvel Ăśsszeraktam egy pwm modulĂĄtort ĂŠs arra kĂśtĂśttem az ir benenetĂŠt. Az ic dead time-ja adatlap szerint 650ns. KiprĂłbĂĄltam irf540el ĂŠs 1405el is. Borda nĂŠlkĂźl! Aksis fĂşrĂł 12v kefĂŠs dc motort kĂśtĂśttem a fĂŠlhĂ­d kimenete ĂŠs gnd-re. Szal mikor kikapcsol a high oldali ak lĂŠtrejĂśn a fesz tĂźske de, 650ns utĂĄn kapcsol a low side fet ĂŠs rĂśvidre zĂĄrja a motor kivezetĂŠseit! Ezzel szĂźntetve meg a fesz tĂźskĂŠt! Borda nĂŠlkĂźl Az 540es elkezdett langyosodni 5A-tĂłl. A 1405-Ăśs 8A-tĂłl se langyosodott! Eddig tud a tĂĄpom.

Szerző:  SPafi [ szer. jan. 20, 2010 23:07 ]
Hozzászólás témája: 

Eddig nem tudtam, hogy ezt a gate-meghajtó kapcsolást használod. Ennek IRF540-nel kb. 1 us fölötti a kikapcsolási ideje, szerintem egymásra nyitnak. R9, R4-et csökkenteni kellene, 3,3 k-val lehet, hogy jó lenne. Vigyázz, az IRF1405 még izmosabb meghajtást igényel! Ezzel a meghajtóval szerintem nem célszerű Qg=70 nC fölé menni.

Nem látok feltüntetve hidegítő kondit a félhidaknál, ez is lehet gond.

A PWM generátorodnál nem tüntetted fel a potit, de C11=100 nF-dal nekem gyanús, hogy 15 kHz-nél kisebb frekin működik.

A spellingre kicsit jobban figyelj, dead=holt, death=halál, high=felső, hight=magasság!

Idézet:
Nagy áram sem lehetett mert sönt ellenállást használok ami vissza van csatolva az AVR portjára szal ha eléri akkor Offolja az összes fetet.


Azért 10 A az IRF540-et már be tudja melegíteni, ha nem tökéletes a hűtés.

Szerző:  Suncorgo [ szer. jan. 20, 2010 22:06 ]
Hozzászólás témája:  BLDC motorvezérlő elektronika elektromos bicajhoz

Kedves SPafi!

AVR-el csinálom és programba belekarcoltam a death time (holtidőt) is 1us.
Viszont az már valószínűbb hogy a meghajtásom tényleg elég szerény...
A gyári vezérlőről szedtem le a "bordát" pff... kis **** alu ház ami inkább funkcionál dobozként az elektronikának mint hűtőbordának.
Nagy áram sem lehetett mert sönt ellenállást használok ami vissza van csatolva az AVR portjára szal ha eléri akkor Offolja az összes fetet.
A PWM-frekvenciája nem nagyobb mint 15khz. A motor 3 fázisú 3x36V Hall jeladós Brusless motor. A tápellátás 1 36V akkumulátor (2db 12V sorba).

A fet típusa IRF540. De rendeltem most IRF1405-öt 55V 169A 330W

áramkorlát: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

MCU vezérlés: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

félhíd 1: ezt 3szor kell venni csak ahol most A van írva az az egyik csatorna a másik kettő is ugyan ez csak ott B és C jelzés van

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

PWM generátor: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Táp: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DC/DC konverter a Hight side gate drivernek: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerző:  SPafi [ kedd jan. 19, 2010 23:39 ]
Hozzászólás témája: 

Suncorgo!

Nem derül ki a leírásodból, hogy valójában mi a gond. Az biztos, hogy az induktív visszarúgás (a kikapcsolás pillanatában fellépő jelenséget így hívjuk, a Back-EMF kicsit mást jelent) nem okoz gondot egy félhídnál, IRF540-ekkel, hacsak a DC oldal hidegítése nem maradt ki, de akkor meg látszana szkópon a nagy túllövés.

Lehet túl nagy a PWM frekije (a gyenge gate-meghajtáshoz képest), lehet hogy egymásra nyitnak az oldalak, lehet szimplán túl nagy az áram, elégtelen a hűtés, és még sokminden más. A leírásodból ezt nem lehet megítélni, mert nem ismerjük sem a frekit, sem a vezérlés részleteit, sem a motor és a tápellátás paramétereit, sem a hűtés módját, sem a melegedés mértékét, sem az üzemmódot, amiben próbáltad, sem a kapcsolási rajzot, sem a nyákrajzot. Bármelyikben lehet a hiba oka. Az sem biztos ám, hogy csak egyetlen hiba van! (Sőt valószínűtlen.) A diódák nem biztos, hogy ugyanattól melegedtek, amitől a FET-ek! Nem írtad a típusokat sem. Ha ezeket az infókat pótolod, sokkal nagyobb valószínűséggel lehet behatárolni a hibát, és tanácsot adni a megszűntetésére.

Ami biztos: az IRF540-nél sokkal jobb tranyók is vannak még 100 V-ra is, de ha a tápfesz 55 V alatti (gondolom, hogy az), akkor célszerűbb kisebb feszültségű, sokkal kisebb csatornaellenállású, gyorsabb diódájú típust választani.

A gate-meghajtód elég gyengus. Mondjuk 20 kHz-ig elmegy, bár az is kérdés, hogy mivel hajtod meg a bemenetét.

Szerző:  Suncorgo [ kedd jan. 19, 2010 20:15 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok... El is kezdtem építeni egy ilyen BLDC vezérlőt és minden menne csak 1 valami akadályozott abban hogy elkészüljön: a Back-EMF

Ez 1 3 fázisú sensorless (hall jeladós) bicaj kerék aminek 3 szál kivezetésére 3db fet félhidat tettem. nah most ezt PWMel akarom szabályozni mert úgy elegáns a dolog. Mikor a PWM lefutó éle következik vagyis le is fut akkor keletkezik az ellenirányú visszaható önindukciós feszültség (Back-EMF) és valószínüleg melegíti a Fetek belső diódáját NAGYON!!! Az összes Fet IRF540 Ncsatis fetek. a fetmeghajtó áramköröm mindhez 1forma bipoláris tranyókkal van összerakva. A hight side feteknek a meghajtó áramköre +12Val többet kap mint a táp (DC/DC konverter) és így van meg a source és gate között a 12V nyitófesz. A low side nál pedig szimpla 15V van GNDhez képest az is megvan szal nem lehet alacsony fesz a nyitáshoz. Én a "Noninverting Direct-Coupled High-Side Driver" kapcsolásból az elsőt használom GATE meghajtónak.

http://www.innovatia.com/Design_Center/ ... rivers.htm

Szkóppal nézve szép szabályos a 4szög jel. Pl teszek a fetekre külső védődiódát akkor meg azok melegednek NAGYON!!! A gyári vezérlőbe nincs semmiféle dióda... csak a fet. és a kérdésem pedig amit már mindenhol keresgéltem és nem találtam hogy: Hogyan lehet kompenzálni a Back-EMF miatti fet túlmelegedést???

Üdv: Sunci

Szerző:  SPafi [ hétf. máj. 28, 2007 20:06 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
No igen,...


No nem, két (vagy több) fázissal ugyanolyan jó forgó mágneses tér kelthető, és a szinkronmotornak akármilyen fázisszám esetén kell indítás. Ezen kívül egy négyszögmezős szinkron gépet nem szinusszal, hanem négyszög feszültséggel lehet simábban hajtani.

Szerző:  DLL [ hétf. máj. 28, 2007 18:14 ]
Hozzászólás témája: 

T68m írta:

Igen, ez a kérdés messze túlmutat az eredeti témán! ;-)

De, azért gondolj bele: a háromfázisú hálózat pont a forgó mágneses tér miatt terjedt el, nem pedig azért, mert a három szép kerek szám. Háromfázisú motorokkal nincs gond, nem kell segédfázis, stb. És a szinkronmotornak se kell berúgás, mint egyfázis esetén.

No igen, meg a hálózatban szinuszos a feszülség, az eleve finomabb, "rángatásmentesebben" hajtja a motort mint pl. négyszögjel.

Szerző:  bega [ hétf. máj. 28, 2007 14:17 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!
Valaki le tudná írni hogy kell vezérelni ezeket a motorokat? A korábban belinkelt doksikból kivettem hogy van ugye 6 álapot a vezérlés szempontjából. Értem hogy PWM-el van vezérelve a teljesítmény. Már csak azt nem tudom, hogy a motor milyen pozíciójában lehet váltani a következő állapotra.
Van ez a kapcsolás, jó lenne, csak a PICbe a program nincs közzétéve(megvehető)
http://majki.freeweb.hu/elektro/pic/pro ... _v130a.pdf
Én írnék másikat, ez nekem úgysem jó, csak nem tudom hogy kell vezérelni. Ha valaki tud segítsen. Köszönöm.

Szerző:  T68m [ pén. máj. 18, 2007 12:34 ]
Hozzászólás témája: 

ez jó összefoglaló volt. És rávilágít arra is, hogy nem elég csak szinkronba hozni a forgó mágneses teret a forgó résszel a maximális nyomaték eléréséért, hanem tekintettel kell lenni arra is, hogy kisebb frekvencián könnyebben telítésbe megy a tekerecs, így a fordulatszámmal összhangban csökkenteni kell a powert is.

Szerző:  Tom12 [ pén. máj. 18, 2007 11:45 ]
Hozzászólás témája: 

A szinkron motor nyomatéka nagyon kicsi, ha az állórész forgó mágneses mezeje és a forgórész mágneses mezeje között van, ill. nagy a szögsebességkülönbség. A nagyobb teljesítményű szinkron motorokat aszinkron módban indítják (ha jól rémlenek az iskolában tanultak :D ). Ennek módja, hogy a forgórészt (ellenálláson keresztül) rövidrezárják, majd amikor felpörgött, kapcsolják a forgórészre a gerjesztést, amitől szinkronba ugrik a fordulatszám. Ugye ez az út körülményes lenne egy állandómágneses forgórésznél, ezért kell a SPafi által javasolt megoldást alkalmazni. Mivel kis frekvencián csak a tekercs ohmos ellenállása korlátoz, ezért kívülről kell valami módon (PWM, alacsonyabb fesz, soros ellenállás) megakadályozni az állórész leégését. 0-ról lassan indulva viszont a forgórész szinkronban tudja követni az állórész mágneses terét.
Ha Hall elem figyeli a forgórész helyzetét, a vezérlés automatikusan képes a folyamatos szinkron üzemmódban tartani a motort.

Szerző:  Ros-Co. [ pén. máj. 18, 2007 8:26 ]
Hozzászólás témája: 

Oké, hiszek a szakiknak! Azért arra kíváncsi lennék akkor miért nem indult al a motor... Azt már sejtettem hogy ez nem egy egyszerű téma.
Köszi.

Szerző:  T68m [ pén. máj. 18, 2007 1:08 ]
Hozzászólás témája: 

SPafi írta:
Idézet:
Te mit gondolsz, hogyan kell(ene) meghajtani a többfázisú szinkron/aszinkron motorokat?

Ez kicsit összetettebb kérdés, minthogy pár mondatban meg lehessen válaszolni! Mindig a feladatnak megfelelõ meghajtás kell. Én csak annyit mondtam, hogy ez adott esetben lehet visszacsatolás nélküli is. Azt is leírtam, hogy hogyan. És egy csónakmotor simán lehet ez a kategória. Max. egy túláramérzékelõ kell.


Igen, ez a kérdés messze túlmutat az eredeti témán! ;-)

De, azért gondolj bele: a háromfázisú hálózat pont a forgó mágneses tér miatt terjedt el, nem pedig azért, mert a három szép kerek szám. Háromfázisú motorokkal nincs gond, nem kell segédfázis, stb. És a szinkronmotornak se kell berúgás, mint egyfázis esetén.

Szerző:  SPafi [ csüt. máj. 17, 2007 23:10 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
A végfok nagyon hasonló volt, ezért az egyetlen amiben különbözhetett, hogy a cél IC figyeli a nullátmeneteket,


Ez kissé elhamarkodott következtetés. Nem ez az egyetlen mód. Becsukott szemmel le tudod írni a nevedet? Nyilván igen. Hogy lehet ez, ha nincs visszacsatolás?

Idézet:
Te mit gondolsz, hogyan kell(ene) meghajtani a többfázisú szinkron/aszinkron motorokat?

Ez kicsit összetettebb kérdés, minthogy pár mondatban meg lehessen válaszolni! Mindig a feladatnak megfelelő meghajtás kell. Én csak annyit mondtam, hogy ez adott esetben lehet visszacsatolás nélküli is. Azt is leírtam, hogy hogyan. És egy csónakmotor simán lehet ez a kategória. Max. egy túláramérzékelő kell.

Szerző:  Ros-Co. [ csüt. máj. 17, 2007 22:01 ]
Hozzászólás témája: 

Nem akarok olyan vitába bonyolódni, amelyik témához nem értek. És sajnos a motor eléggé ilyen állatfaj. :(

A tapasztalatomat írtam le, hogy egy 3 fázisú winchester motor, visszacsatolás nélkül vezérelve 3 fázisú négyszögjelekkel, nem volt hajlandó forogni. Viszont egy cél IC-vel meghajtva azonnal működött...
http://www.datasheetarchive.com/search.php?q=TDA5140

A végfok nagyon hasonló volt, ezért az egyetlen amiben különbözhetett, hogy a cél IC figyeli a nullátmeneteket, és módosítja a ki/bekapcsolási időket.


Az RT cikk alapján meg én azt szűröm le, hogy az aszinkron motor mindenféle visszacsatolás nélkül is képes elindulni, és a forgó mezővel együtt forogni (ill lassabban kicsit)
http://majki.freeweb.hu/elektro/pic/pro ... 1995-8.pdf
Mindenesetre elég igénytelen megoldás, így PWM nélkül...

Te mit gondolsz, hogyan kell(ene) meghajtani a többfázisú szinkron/aszinkron motorokat?

Szerző:  SPafi [ csüt. máj. 17, 2007 19:50 ]
Hozzászólás témája: 

Nade miért szükségszerű hogy lefogják?

Szerző:  Ros-Co. [ csüt. máj. 17, 2007 12:40 ]
Hozzászólás témája: 

Igen, de ha kiesik, mert lefogod, akkor azonnal megáll... Szóval szerintem figyelni kell a forgórész fázishelyzetét, mert nem fogod tudni terhelni a motort.
De mindjárt utána kérdezek egy ismerősömnél.

Szerző:  SPafi [ csüt. máj. 17, 2007 11:34 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-co!

El lehet indítani a szikronmotort is, csak annyi kell hozzá, hogy a frekvenciát folyamatosan növeld 0-ról (közben a feszültséget is)!

Szerző:  Ros-Co. [ csüt. máj. 17, 2007 10:58 ]
Hozzászólás témája: 

Igaz, elindul, de a forgórész össze-vissza ugrál...

Szerző:  watt [ csüt. máj. 17, 2007 10:51 ]
Hozzászólás témája: 

Néztétek a videókat a helikoptereknél? Elnézést az off ért, de én teljesen kiakadtam tőlük, ilyet még nem láttam, és hogy őszinte legyek el sem tudtam volna képzelni!

http://www.rcpanda.hu/shop/video/TREX600Danny.wmv
http://www.rcpanda.hu/shop/video/TREX600Alan.wmv

Szerző:  T68m [ csüt. máj. 17, 2007 10:15 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co. írta:
szinkronmotorral biztosan nem ment. Próbáltam mindenféle vezérléssel, nem lehet.

Vagy mire vonatkozott a kérdés?

OFF:
T68m: próbálkoztál a lámpákkal amit adtam?


Szerintem most valamit félreértünk. A forgó mágneses térben el fog indulni az állandómágnes - igaz kis nyomatékkal.

másik kérdésed már vártam! :wink:

Hát, vazze', ha azt mondom, hogy még nem volt időm rá.... Szal, egy kicsit azért kisérletezgettem, és a mostani fénycsőhajtó áramköröm párhuzamosan is be tud gyújtani. Természetesen a párhuzamos begyújtás nem ideális, mivel akkor a fojtó megkapja a 220+gyújtási feszültséget, amit vagy kibír vagy nem.

Szerző:  Ros-Co. [ csüt. máj. 17, 2007 9:58 ]
Hozzászólás témája: 

szinkronmotorral biztosan nem ment. Próbáltam mindenféle vezérléssel, nem lehet.

Vagy mire vonatkozott a kérdés?

OFF:
T68m: próbálkoztál a lámpákkal amit adtam?

Szerző:  T68m [ csüt. máj. 17, 2007 9:47 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co. írta:
z aszinkron motor vezérelhetõ ilyen visszacsatolás nélkül is, de az állandómágneses szinkronmotor nem. De úgy is rájössz :) Engem már megszívatott...


Biztos vagy benne? :shock:

Szerző:  watt [ csüt. máj. 17, 2007 9:37 ]
Hozzászólás témája: 

Namost a 150A-ból kiindulva én egy igazi csónak motorjára gondoltam ,és nem egy modellére!

Szerző:  Ros-Co. [ csüt. máj. 17, 2007 8:53 ]
Hozzászólás témája: 

Jobban jársz ha nem IR2130-at veszel, hanem 3 db IR2110-et. Sokkal olcsóbb. És alkatrész elhelyezés szempontjából is előnyösebb.

A többi OK, de 150A-es félvezetők meghajtásához izmosítsd meg a kimenetét egy komplementer párral.


http://rcbomba.hu
http://www.rcpanda.hu/shop/product_info ... 8d34b51fc0

az itt kapható legnagyobb motor 70A -t vesz fel, de az a 3 fázisra vonatkoztatva, és csak rövid ideig. Ugye nem erről a motorról van szó? Ahhoz nem kell ekkora brutál állat meghajtás, elég 6 db IRL3803-as FET is.


(hűteni azért kell)

A fázishelyes vezérlésre ügyelni kell, különben nem forog a motor. A PIC-es doksiban a "back EMF" ábra alatt nullkomparátorokkal érzékelik a forgórész helyzetét. Ez bizony kell is. Ha simán ráadsz egy 3 fázisú jelsorozatot, nem fog menni. Ha nem hiszed el, próbáld meg egy winyó motorral, meg egy tranyó híddal. (pl. párhuzamos portról vezérelve)

z aszinkron motor vezérelhető ilyen visszacsatolás nélkül is, de az állandómágneses szinkronmotor nem. De úgy is rájössz :) Engem már megszívatott...

Szerző:  lacza16 [ csüt. máj. 17, 2007 8:05 ]
Hozzászólás témája: 

Hali!

Pár éve én is törtem a fejem egy háromfázisú meghajtáson, majd megtaláltam ezt: http://majki.freeweb.hu/elektro/pic/pro ... fv1500.htm A fetmeghajtót (IR2130) egy PIC vezérli, amit készen 5000Ft-ért lehet megvásárolni. A 150A-hez csak a feteket kell nagyobbra cserélni.

Szerző:  watt [ szer. máj. 16, 2007 21:45 ]
Hozzászólás témája: 

Valami ilyesmire gondoltam:
http://www.toshiba-components.com/produ ... 060911.pdf
Ezekkel az szokott a gond lenni, hogy nem kapható itthon....

Szerző:  sixtek [ szer. máj. 16, 2007 20:38 ]
Hozzászólás témája: 

Rosco,

Koszi, ezek nagyon-nagyon jo anyagok! :wink:

Watt,

Koszi, akkor meg nezelodeok "analog" teren. Ha nincs mas valasztas, megcsinalja PIC-kel vagy mas uP-vel. Valahogy mindenkepp meg kell csinalni...

Udv.,

Szerző:  watt [ szer. máj. 16, 2007 19:04 ]
Hozzászólás témája: 

Idézet:
Igen, a tapellatas megoldott.


Értem.

Közben lemaradtam, sok infó jött itt fel, még én sem láttam az egyiket (köszi Ros-Co!)

Bár Írtad, hogy nem akarsz PIC-ezni, kézenfekvő lenne. De szerintem vannak analog 3fázísú IC-k is, ez szinte biztos. Ha nem találnál én is keresgélek, de biztosan találsz!

Szerző:  Ros-Co. [ szer. máj. 16, 2007 17:13 ]
Hozzászólás témája: 

http://ww1.microchip.com/downloads/en/d ... 41233A.pdf
http://www.eetkorea.com/ARTICLES/2004MA ... D_AN02.PDF

Szerző:  sixtek [ szer. máj. 16, 2007 16:51 ]
Hozzászólás témája: 

Watt,

Igen, a tapellatas megoldott.

Stinkydriver,

Nagyon koszonom, pont valami ilyesmi infot kerestem. Mostmar tudom a "buvos szot": BLDC.

Udv,

Szerző:  stinkydiver [ szer. máj. 16, 2007 16:33 ]
Hozzászólás témája: 

olyasmi kell neked, mint a frekiváltó. 3 félhíd. BLDC =brushless dc -nek hívják azt a motort, így kereshetsz app.note-okat. Mivel kicsi a fesz, nem is olyan sok a 150A. 2-3 FET párhuzamosan akár el is bírja. Ez kell 6x, mikrovezérlővel hajtva. Azért nem 2perc megcsinálni. Esetleg elektromos bicikli. Mikrovezérlő nélkül is biztos meg lehet oldani. kezdésnek ti.com, st.com stb. keress "BLDC"-re

Szerző:  watt [ szer. máj. 16, 2007 16:28 ]
Hozzászólás témája: 

Hol akarja használni? Csónakban?
Ha igen, akkor miről fogod táplálni? Mert nem csak a vezérlő áramkör a kérdés, hanem a tápellátás is. Az megoldott? (36V 150A???)

Szerző:  sixtek [ szer. máj. 16, 2007 15:57 ]
Hozzászólás témája: 

A motor mar adott, csak vezerles kell hozza.

Szerző:  Unnamed [ szer. máj. 16, 2007 15:27 ]
Hozzászólás témája: 

Nagy áramot szeretnél? Én áttekertem egy mikrosütőtrafót, és 4V-on 600 A-t mértem lakatfogóval rajta zárlatban :) Szerintem ha forrás kell, akkor a trafóáttekerés a legolcsóbb módszer.

Szerző:  sixtek [ szer. máj. 16, 2007 15:17 ]
Hozzászólás témája:  haromfazisu, kefenelkuli DC-motor vezerlese - SURGOS

Sziasztok,

Bocs az uj topicert, ha kaptam valaszt torlheto.

Megkertek, hogy egy elektromos csonakmotor vezerlesenek keritsek rajzot.
De semmit sem talaltam a neten...
Szoval a moci 3 fazisu, kefenelkuli. A tapfesz 12-36V kozott, aramfelvetel 150A kb.

Tudnatok adni valami linket kiindulasnak? Amibol legalabb el tudok indulni... Amit atalakithatok ilyen nagy aramra.
(Megepiteni, tesztelni, hasznalni nem en fogom, de az ember ert az elektrohoz, csak nincsen internete. Szoval johetnek bonyi rajzok is, csak PIC vagy egyeb uP ne legyen benne.)

Koszi!

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/