Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. ápr. 26, 2024 20:42



Hozzászólás a témához  [ 5526 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 111  Következő
Elektronikai rémtörténetek 
Szerző Üzenet
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
Nóra Norbert írta:
edl!

Az mi ott a képen? Valahogy nem igazán tudok eligazodni a sok színes dolog között...vagy csak az agyam nem akar, mert olyan rémisztő a kép?


Az egy rágcsáló (méretei alapján egér és patkány között) :hihi:


pén. szept. 30, 2005 19:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 12:16
Hozzászólások: 315
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
edl!

Az mi ott a képen? Valahogy nem igazán tudok eligazodni a sok színes dolog között...vagy csak az agyam nem akar, mert olyan rémisztő a kép?


pén. szept. 30, 2005 19:08
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A zárlatot tényleg érzékelik, de a szakadás érzékeléséről nem tudok. Mert hát a szakadás az pont ugyanolyan, mint ha nem lenne terhelés, az meg nem feltétlenül a vezeték hibája.


pén. szept. 30, 2005 19:04
Profil Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
http://edl.atw.hu/aramutes.jpg


pén. szept. 30, 2005 18:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 74
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hozzászólás 
arról nem is beszélve, mikor visszakapcsol az automatika :( hátha csak pillanatnyi zárlat volt
ez is le van írva a doksiban


pén. szept. 30, 2005 15:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> de mire a földre esik addigra a szakadás miatt (sõt, már a kisülést
> érzékelve is) a biztonsági berendezések rég áramtalanítják a
> vezetéket.
> Pontosan a további balesetek elkerülése végett. Márpedig elég gyors az
> automatika épp ezért.

Eleg gyorsnak eleg gyors:

http://phd.vmt.bme.hu/HUN/danyekm/Publ/ ... delmek.pdf

de azert az eletemet nem biznam ra.

Peldaul itt volt a multkori eset, amikor a
repulo nekiment aramtalanitott tavvezeteknek,
leszakadt a drot es pont a vasuti felsovezetekre
esett. A mellete levo utan a motoros nekiment
es marhaul megrazta.......

Igy lett a repulo esemenybol kozuti es vasuti
kozlekedes veszelyeztetese.....


pén. szept. 30, 2005 13:46
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
jó nehéz lehetett az a drót, ha teli volt árammal :)

Spafi:
javíts ki ha tévedek, valóban lehet, hogy az ív szétégetheti a vezetéket, de mire a földre esik addigra a szakadás miatt (sőt, már a kisülést érzékelve is) a biztonsági berendezések rég áramtalanítják a vezetéket. Pontosan a további balesetek elkerülése végett. Márpedig elég gyors az automatika épp ezért.


pén. szept. 30, 2005 12:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
tothricsi írta:
Hír RTL klub honlapjáról: Halálos áramütés ért egy 24 éves fiút Kaposvárott, egy gyalogos felüljárón csütörtök hajnalban. A fiatalember, nem tudni, hogy miért, több társával együtt mászott fel a felüljáró feletti nagyfeszültségű vezeték és a felüljáró közötti védőtetőre, ott megcsúszott és hozzáért az árammal teli dróthoz. :D
Biztos a lányoknak akart tetszeni. Szép látvány lehetett.


pén. szept. 30, 2005 12:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Esztergom
Hozzászólás 
Hír RTL klub honlapjáról: Halálos áramütés ért egy 24 éves fiút Kaposvárott, egy gyalogos felüljárón csütörtök hajnalban. A fiatalember, nem tudni, hogy miért, több társával együtt mászott fel a felüljáró feletti nagyfeszültségű vezeték és a felüljáró közötti védőtetőre, ott megcsúszott és hozzáért az árammal teli dróthoz. :D


pén. szept. 30, 2005 5:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Pl. az ív elégethette a vezetéket.


csüt. szept. 29, 2005 21:06
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
snapscan írta:
Dehát ha egyszer a szerző fantáziája beindul... vagy épp hiányos infókból kellett a sztori mert nem volt mit közölni..
És ha még hülye is hozzá...


csüt. szept. 29, 2005 21:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
Velem lehet a baj, hogy nem értem? Ha nem ért hozzá a kebelhez akkor az hogy szakadt le?


Ahogy az áram ívet húzott :)
Egyébiránt kábel :D
Dehát ha egyszer a szerző fantáziája beindul... vagy épp hiányos infókból kellett a sztori mert nem volt mit közölni..


csüt. szept. 29, 2005 20:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd szept. 14, 2004 7:57
Hozzászólások: 219
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Egyikük felment az oszlopra és még meg sem érintette a nagyfeszültségű vezetéket, amikor az áram ívet húzott a kábel és a férfi között és a 25 ezer Volt agyoncsapta. <=>
Az áramütés erősségére jellemző, hogy még a zúzott követ is megolvasztotta, ott ahol a vezeték a földnek csapódott.

Velem lehet a baj, hogy nem értem? Ha nem ért hozzá a kebelhez akkor az hogy szakadt le?


csüt. szept. 29, 2005 20:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> http://www.online.rtlklub.hu/hirek/haza ... 0509208408
>
> biciklilánccal szokták ellenõrizni... nem gyenge

Legalabb ennyivel is kevesebben vannak....

> http://www.online.rtlklub.hu/hirek/haza ... 0503171992

Nekem is volt ongyilkos kollegam.
Nagyon szakszeruen megpatkolta
a biztit nehogy mar ne sikeruljon.
Kar erte mert vegtelen rendes srac
volt...


csüt. szept. 29, 2005 17:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
http://www.online.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0503171992

:shock:


csüt. szept. 29, 2005 17:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 360
Hozzászólás 
http://www.online.rtlklub.hu/hirek/haza ... 0509208408

biciklilánccal szokták ellenőrizni... nem gyenge


csüt. szept. 29, 2005 15:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 21:31
Hozzászólások: 756
Hozzászólás 
Tudnak azok jot is, csak akkor mar nem olcso. Dragan meg mashol is lehet gyartatni.


szer. szept. 28, 2005 20:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 25, 2004 13:32
Hozzászólások: 423
Hozzászólás 
kinaiak mar csak k*rva **** tudnak :( sajnalom hogy ilyenert penzt ki kellett adjak a kezembol


szer. szept. 28, 2005 20:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
Errol az jut eszembe, mikor menetközben elhagytuk az ukrán (szovjet?) 800-as végfokot, lecsúszott a Barkasról (az ajtót belülről fogta a kolléga, de egy nagyobb bukkanónál elengedte, a végfok meg repult a maga sok kilójával)
Megálltunk, visszatettük a végfokot, megnyugtattuk a beijedt kollégát:)
A helyszínen kezdtem kipakolni, majd összekábelezni a cuccokat, paráztam is, hogy mi lesz a végfokkal. Átszóltam a művházba, hogy kotorják elő a nagy Castone-t, mert várhatóan az ukrán javítandó.
Na, mi lett ez első "hangolásnál"? Szólt a cucc...
Azért belenéztem (ilyen technika mellett azért már nem érdemes szervizestáska nélkül elindulni hangosítani!), nehogy vmi kontaktos legyen. Szemre nem találtam semmi rendelleneset. Azt mondják, azóta sincs vele gond (20 éve folyamatosan bírja a kiképzést, ilyen esetekkel tarkítva.)
Jóöreg ruszki tecnika.
Vagy k*rva jót, vagy k*rva sz*rt alkottak a barátaink.


szer. szept. 28, 2005 20:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 25, 2004 13:32
Hozzászólások: 423
Hozzászólás 
lemerult a gep :( de nemsok ertelme van, a dobozat nem vertem teljesen szet az az egy hasznalhato ebbol az egeszbol


szer. szept. 28, 2005 20:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
Huh...

Esetleg beult. oldalrol nincs fotod?


szer. szept. 28, 2005 20:12
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 25, 2004 13:32
Hozzászólások: 423
Hozzászólás 
http://ftp.torespont.hu/solarian/message-for-numark.jpg
http://ftp.torespont.hu/solarian/messag ... umark2.jpg

szerény véleményem a numark termékekről, 30ezer forintert szalajtanak egy ilyen mixert, de kb annyit er mint egy ocskavas, elegem lett belole ezert kivittem a kertbe hogy jatszuk le ott a dolgot! neha egy picit visszautott de en nyertem :twisted:


szer. szept. 28, 2005 20:08
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
snapscan írta:
Köszi!!
Azt hittem ilyen szinten már azért megoldják azt a fránya túlcsordulást :)
Amikor néhány éve két(ha jól emléxem)marskutató cumó is működésképtelen lett, akkor a végén kiderült, hogy a fejlesztők egyik helyen méterben, a másik helyen lábban számoltak. Szóval előfordulnak ilyenek.


vas. szept. 25, 2005 21:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 
metrohoz visszaterve: en ugy tudtam, hogy egy nemet hardveren futo francia programot szereztek be az orosz kocsikhoz.. ezert hibrid...

kezdetben pedig gond volt az orosz kocsik gyari specifikacioktol valo elteresei miatt... az egyik tul jol sikerult, a masik tul rosszul... es a program minden kocsin egyforma volt.. ez azt eredmenyezte, hogy az egyik szerelveny jobban gyorsult, a masik kevesbe lassult... aztan szepen a magyar BKV-sok osszehangoltak az osszes kocsit, azota tobbe kevesbe mukodik...

azert megis elmeny ha egy jelzo "beragadasa" miatt veszfekez a szerelveny, vagy el sem indul az allomasrol..

szerencsem volt egy ilyen jelzoberagadast az eszak deli vonal diszpecserkozpontjaban vegigelni... srac fel-ala rohangal, radioz, kapcsolgat, szerelveny indul... kb 2 perc alatt rendbe hozta..


szomb. szept. 24, 2005 17:40
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Köszi!!
Azt hittem ilyen szinten már azért megoldják azt a fránya túlcsordulást :)


szomb. szept. 24, 2005 11:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Esetleg összefoglalnátok pár mondatban?

Akkor egy zanza az Ariane-5 esetrol
az angolul nem tudoknak.
Mesekent eloadva (tenyeket figyelmen
kivul hagyva :))))

Tehat van egy uj hordozoraketa, ami
nagyobb es erosebb mint a korabbi
Araine-4. A fejlesztesi koltsegeket
csokkentendo az uj raketaban nagyon
sok reszegyseget felhasznaltak.
Peldaul a roppalyat figyelo egyseget
is.

A hordozoraketa itt szerepet jatszo
resze a roppalya figyelo, a fedelzeti
szamitogep es az onmegsemmisito.
Termeszetesen egymastol fuggetlenek,
duplikalva, sajat diagnosztikai
rendszerrel, stb, ahogyan illik.

Elindul a reketa, minden ok. De joval
erosebb (es gyorsabb) mint az elozo es
tulcsordul egy valtozo a roppalya figyeloben.
Ezt erzekeli a beepitett diagnosztikai
rendszer es atvalt teszt uzemmodba
es ahol eddig roppalya adatokat kuldott,
most diagnosztikai adatokat kuld.
Persze mind a ketto nagyjabol egyszerre
hiszen mind a ket roppalya figyeloben
ugyanaz program fut.

A fedelzeti szamitogep errol persze nem
tud o meg mindig roppalya adatokra szamit
es megrokonyodve latja hogy hirtelen nagyon
nem arra mennek mint amerre kellene.
Azonnal csontig betepi a kormanyt.

Na ez valami olyasmi lehet mint amikor
megy az ember Suzukival az autopalyan 150-el
es hirtelen koppig tekeri a kormanyt....

Olyan nagy dinamikus erohatasok leptek
fel ami a raketa epseget veszelyeztette
(ertsd elkezd szetesni). Erre a teljesen
fuggetlen onmegsemmisito mukodesbe lepett...


szomb. szept. 24, 2005 9:04
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 


Esetleg összefoglalnátok pár mondatban? Nem tudok angolul, de érdekelne mi ebben a gáz...
Tom-tom, tanuljak meg. Tanuljanak meg ők magyarul :)


szomb. szept. 24, 2005 6:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
majo írta:
Talán tavaly volt egy rövid hír, hogy az USA-ból egy vezetõ nélküli utasszállító repülõt indítottak útnak Ausztráliába és semmi gond nem volt. Kérdés, hogy ki száll föl egy ilyen repülõre?


(már rég ilyennek kéne lenni mindnek)


pén. szept. 23, 2005 12:27
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
Gafly írta:

Pedig álló helyzetben milyen tudományosan kipróbálták!
http://www.vki.ac.be/research/themes/an ... ustics.pdf


pén. szept. 23, 2005 10:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Kérdés, hogy ki száll föl egy ilyen repülõre?

A kerdes jogos :))))

Na csak hogy ne offoljuk teljesen szet a topic-ot,
itt van ket remtortenet. Nagyon tanulsagos mindketto,
kulonosen azoknak akik pl. PIC-el csinalnak gyujtast
az autoba, stb. Nem is gondolna az ember hogy mennyi
mindent el lehet szurni egy rendszerben...
Bocs hogy kicsit hosszuak, de megeri atolvasni:

Ebbe bele is haltak paran:
http://courses.cs.vt.edu/~cs3604/lib/Th ... rac_1.html

Ez csak egy kicsit sokba kerult:
http://sunnyday.mit.edu/accidents/Arian ... eport.html


pén. szept. 23, 2005 10:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Talán tavaly volt egy rövid hír, hogy az USA-ból egy vezető nélküli utasszállító repülőt indítottak útnak Ausztráliába és semmi gond nem volt. Kérdés, hogy ki száll föl egy ilyen repülőre?


pén. szept. 23, 2005 9:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2573
Hozzászólás 
Gafly írta:
> Na azert az okos szamitogep kicsit eros,

Pedig tok jol mukodik nalunk nyugatabbra.
Jartal mar mostanaban Londonban metroval
a Docklanban?
Az agyam eldobtam.
Nem volt vezetofulke!!!
Volt ugyan vezetopult (lezarva),
de azelott is utasules volt!!!
Az egyszem szemelyzet (holgy)
jarta a szerelvenyt az meg ment
szepen magatol....
Na jo, lattam hogy neha felnyitotta
es matatott valamit, de azert
megis...


Gafly!

2 éve beszéltem egy fazonnal, a BKV-nál a fejlesztések vezetője, a pontos titulusára nem emléxem.
Cirka egy órás előadást tartott nekem a leendő 4-es metróról, egy laptop segítségével.
Csak úgy szólok, hogy a 4-es metró már ilyen lesz (vagyis amit te leírtál a londoniról), tehát ideje lelkileg felkészülni. :wink:
Azt mondta, elvileg 0 fős személyzet kéne a metrószerelvényre, de azért "megnyugtatásképpen" nálunk is lesz valaki, ő elöl fog ülni egy fülkében.

Ja, és persze az egész szerelvény az elejétől a végéig egyterű lesz.


pén. szept. 23, 2005 9:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 136
Hozzászólás 
W-T írta:
Ne felejtsük el, hogy itt a megbízhatóság mindenek felett áll. Állítólag az új épülő űrbázis vezérlését 386-os procik végzik. Mert már minden lehetséges hibájuk ismert. Ugye nem lenne jó egy lefagyás...

Hmmm... Egy ilyen kijelentésnek az enyhén szólva is kétes igazságába már elég sokszor belefutottak a technikai fejlődés menetében...


pén. szept. 23, 2005 6:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53
Hozzászólások: 178
Hozzászólás 
Ne felejtsük el, hogy itt a megbízhatóság mindenek felett áll. Állítólag az új épülő űrbázis vezérlését 386-os procik végzik. Mert már minden lehetséges hibájuk ismert. Ugye nem lenne jó egy lefagyás...


csüt. szept. 22, 2005 23:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 474
Hozzászólás 
Azert a magamfajta laikus nem gondolna hogy egy metrovezerles a ghz-es filleres pc-k koraban annyira nagyon bonyi lenne... Persze biztos kell hozza egy csomo dolog de hat sok (tiz)ev volt a fejlesztesekre. 8)


csüt. szept. 22, 2005 22:37
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 21:31
Hozzászólások: 756
Hozzászólás 
Gafly írta:
Pedig tok jol mukodik nalunk nyugatabbra.

Le leszek baxva, hogy panaszkodok (meg offolok), de leirtad a lenyeget: _mashol_ mukodik jol, en pedig arrol beszelek, hogy Magyarorszagon hogy mukodik. Raadasul ezen belul is az AVR-rol beszeltem, ami a harom metrovonal kozul egyedul az egyiken van rendszerben. Ha majd lesz szep uj metro, akkor annak biztosan lesz szep uj vezerlo rendszere is (amit remelhetoleg kompletten vesznek meg, nem csak reszben), az biztos mukodni is fog rendesen. Vagy legalabbis remelem, hogy fog:)


csüt. szept. 22, 2005 19:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Na azert az okos szamitogep kicsit eros,

Pedig tok jol mukodik nalunk nyugatabbra.
Jartal mar mostanaban Londonban metroval
a Docklanban?
Az agyam eldobtam.
Nem volt vezetofulke!!!
Volt ugyan vezetopult (lezarva),
de azelott is utasules volt!!!
Az egyszem szemelyzet (holgy)
jarta a szerelvenyt az meg ment
szepen magatol....
Na jo, lattam hogy neha felnyitotta
es matatott valamit, de azert
megis...


csüt. szept. 22, 2005 19:30
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 21:31
Hozzászólások: 756
Hozzászólás 
Na azert az okos szamitogep kicsit eros, eppen a rendszer enyhen hibrid **** miatt viszonylag gyakran van programszakadas (ugye ismeros a e-d vonalon az 'ok nelkuli' veszfekezes? :)
A k-ny vonalon pedig mintha nem lenne AVR, szoval tenylegesen a metrovezeto iranyitja a dolgokat. Az AVR amugy is mokas dolog tud(ott) lenni, a hwsw-n levo 'tomegkozlekedes gyonyorei' c. thread-ben van par jo tortenet:>


csüt. szept. 22, 2005 19:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Kis metró mese: :D
Maguk a sinek biztos,hogy nincsenek a földhöz képest jelentős feszültség alatt,a visszáram célzott elvezetése más dolog,attól még nem áll porcelán konzolokon a (beton) talpfa,és nem fenyeget áramütés veszélye,ha megfogja az ember a sínt.Az áramvezető (3.) sín más tészta ez többszáz volt feszültségen van,az említett konzolokon áll,igen agresszív áram leadó képességgel bír.Nyílt szakaszokon és állomások közelében szinte csak direkt lehet rálépni,mivel felülről egy védőburkolat takarja.Egy megfelelően szigetelő vastag talpú cipőben,száraz lábbal a telitalpas rálépés nem életveszélyes,noha nem kívánatos.A metróalagútban aki ismeri a 3.sínt,tisztában van vele,hogy néz ki,aligha fog legugolva ismerkedni vele,vagy akár csak a közelébe menni.Forgalomtechnikai okokból az áramvezető mindkét oldalon lehet,a metró mindkét oldalon áramszedőkkel van felszerelve,általában egyfajta "átfedéssel" van megoldva a dolog,tehát egyszerre egy nagyon rövid szakaszon mind2 oldalon van áramvezető,kivéve ha kifejezetten a szakaszolás a cél,olyankor egy rövid darabon a szerelvény nem kap áramot(villanásra elalszik a belső világítás..mindenki ismeri,ha nem is figyel rá :)).Valószínű az alagútban az elgázolás veszélye a legkomolyabb,sok helyen van a pályamunkásoknak menekülésre alkalmas "beugró" kiépítve,mert bizony az alagútban nincs hely a szerelvény elől "félreállni".Ja aki nem tudná,a metrón a vezető sokszor csak "csicsikál",ugyanis a metrót nem ő vezeti.Be tud avatkozni,a végső felelősség az övé,ő "a kapitány",de a metrót régesrégen okos számítógépek vezetik,már az átkosban bevezettek egy szovjet-magyar hibrid rendszert.Igaz én még emlékszem óvodás-kisiskolás koromból,amikor a vezető bácsi fékezett,gyorsított,állt meg a vonal előtt,stb..közel nem járt a metró ennyire simán és fennakadás nélkül,mármár monoton unalmas megbízhatósággal ugyanannyi időt töltve az állomáson,ugyanabban a tempóban egyenletesen gyorsítva és szinte embertelen tökéletességgel,egyenletes lassulással cm pontosan ugyanott megállva.


csüt. szept. 22, 2005 18:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Calcuttat csereld ki Budapestre es emeld
meg a feszultseget 850 V-ra :)))

http://vasutak.hu/modules.php?name=News ... cle&sid=57

A vontatási berendezések hőalapú és villamos vontatásra oszthatóak.
Amíg a villamos és földalatti vasutak hosszú ideje kizárólagosan
villamos vontatásra rendezkedtek be, a földfelszíni vasutaknál
mindkét rendszer egymás mellett működik. Mindkét vontatási rendszer
a tengelyek hajtására rendszerint villamos erőátvitelt használ,
azonban a villamos energia forrása különbözik. A villamos vontatás
esetében a villamos áram forrása felsővezeték, vagy harmadik sín;
hőalapú vontatás esetén az áramot hőalapú gépcsoport állítja elő.


Villamos vontatás az Indiai Vasút vonalain

Exmv cikke egzotikus kitekintés a száraz kontinentális télből a szubtrópusi Indiába az nfrastruktúra-üzemeltetés és fejlesztés témaköre iránt érdeklődő olvasóinknak.

Az Indiában használt feszültségnemek:
1.5kV egyenáram és 25kV 50Hz váltóáram.

Calcuttában a hatvanas évek óta 3kV -os egyenáramú rendszert használnak.

Az 1.5kV -os egyenáramú felsővezeték-rendszer Bombay környékén használatos (Ide értendők a Mumbai CST - Kalyan, Kalyan - Pune, Kalyan - Igatpuri, Mumbai CST - Belapur - Panvel, és Churchgate - Virar vonalak is). Készültek tervek ennek a rendszernek a szabványnak tekinthető 25kV 50Hz -es rendszerre átalakítására; a tervek szerint ez 2008-ra következik be. Ennek előkészítéseképpen az Indiai vasutak több mozdonyát felújíttatta és átalakíttatta, így ezek a mozdonyok egyaránt tudnak közlekedni mind a egyenáramú, mind a váltakozó áramú rendszereken. A Madras elővárosi vonalakon (először a Madras-Tambaram épült meg a hatvanas években, később bekapcsolták Villupuramot is) kb 1967-ig 1.5kV egyenáramú rendszert használtak, akkor építették át 25kV 50Hz -es rendszerre (a teljes felsővezeték rendszert).

A 25kV 50Hz -es felsővezetéki rendszer használatos az ország többi részén. A WCAM sorozatú mozdonyokat úgy tervezték, hogy mind az egyenáramú, mind a váltakozó áramú rendszereken lehessen őket üzemeltetni. A Mumbaiban használt új (2003-as) mozdonyok tervezési elvei között is szerepelt a kétáramnemű üzemeltetés lehetősége.

A Calcuttai Metrót 750V egyenáramú rendszerrel, harmadik sínes áramszedéssel alakították ki.

A Delhi Metró 25kV 50Hz -es, felsővezetékes rendszert használ földfelszíni és emelt vonalrészein, és meglehetősen szokatlan 'merev felsővezetéket', vagy felső áramvezető sínt alagutas szakaszain.

A felsővezetékes villamos vontatású rendszereken a villamos áram továbbítása általában felfüggesztett vezetékek rendszerén történik, ezt nevezik munkavezetéknek. Tulajdonképpen a munkavezeték szállítja az elektromosságot; ez más vezetékekhez van csatlakoztatva, illetve más vezetékek csatlakoznak hozzá, amelyek biztosítják a munkavezeték megfelelő magasságát és megfelelő oldalirányú pozícióját. A következőkben, ha felsővezetéket említünk, általában a munkavezetékről beszélünk.

A mozdonyok felemelhető és leereszthető, fémszerkezetű áramszedőt használnak a munkavezetékhez csatlakozáshoz és az áram szedéséhez, az elektromosságot így juttatják el vontatómotorjaikhoz. (Az áram általában először egy transzformátorba jut és nem közvetlenül a motorokhoz.) Az áramszedőnek egy vagy két palettája van amelyek a felsővezetéken csúsznak. Az egyenáramú rendszereken használt áramszedőknek általában két palettája van, míg a váltakozó áramú rendszereken használtaknak csak egy, mivel az egyenáramú rendszereknél nagyobb a szállított áram áramerőssége. A WCAM sorozatú kétáramnemű mozdonyok külön-külön áramszedőt használnak az egyenáramú és váltakozó áramú rendszerekhez, de szükség esetén bármelyik használható bármelyik áramnemhez. Az új kétáramnemű mozdonyok egykarú áramszedőket használnak, dupla palettával.

Az áramszedő szerkezeti kialakítására nézve lehet egykarú (félpantográf >) — vagy kétkarú (teljes pantográf ). Az egyenáramú mozdonyokon általában a teljes pantográf kialakításút használják. Az újabb mozdonyok majdnem mind félpantográf áramszedővel szereltek. A félpantográf áramszedők felszerelése legtöbb esetben úgy történik, hogy hogy a csúcs a menetirányba essen, bár ez nem előírás; előfordul olyan mozdony is, ahol az áramszedő csúcsa a menetiránynak 'háttal' áll. Az ármszedő felemengedséhez sűrített levegő használatos.

Az vontatási áramkör a mozdony kerekein és a sínen keresztül záródik. A visszatérő áram ezért a sínen és részben alatta a földben folyik. A folyamatos áramutat a sínkapcsolatok biztosítják (általában hevederes kötésekkel - a sínkötés az áramvezetés legneuralgikusabb pontja, mert a vezetés minőségét lerontja a kosz, por, stb., valamint a rendszeres közlekedés a hevederkötések lazulását is magával vonja). A földelővezetékek és földelőkötések (heveder-átkötések) feladata annak biztosítása, hogy a sínszálak egymással és a földdel folyamatosan jó összeköttetésben legyenek, hogy ne alakulhasson ki veszélyes lépésfeszültség.

A modern villamos mozdonyok meglehetősen kifinomult elektromos áramköröket használnak a vontatómotorok sebességtől, terheléstől, stb. függő szabályozására; leggyakrabban a bejövő 25kV 50Hz váltóáramot először alakítják belső használatra alkalmas váltakozóárammá, amelynek frekvenciáját, fázisát szabályozák a váltakozóáramú motorok hajtásához. Több primer váltakozóáramú mozdony (WAG-4, WAM-4) rendelkezik egyenáramú motorral. Néhágy váltakozóáramú rendszeren üzemelő mozdony (WAP-5 és WAG-9) saját használatára tirisztoros konverterrel háromfázisú váltakozó áramot állít elő; ezzel hajtják a háromfázisú aszinkron vontatómotorokat. (A háromfázisú váltakozóáramú vontatómotorok valamivel jobb hatásfokúak, és nagyobb indító nyomaték leadására képesek.)

A kétáramnemű motorvonatok szomszédos kocsijai között a magasfeszültségű rendszerek nincsenek összekapcsolva, így a szerelvény megállás nélkül haladhat át a különböző áramnemek kapcsolódási pontján (ahol az egyik kocsi a váltakozóáramú, egy másik semleges szakasz, a harmadik pedig egyenáramú szakasz alatt halad).

A harmadik sínes rendszereken az elektromosságot egy, a pálya mellett futó, vastag, merev vezető (a harmadik sín) szolgáltatja; a mozdony egy áramszedő 'papucsa' csúszik rajta, így szedi a működéséhez szükséges áramot. Indiában harmadik sínes rendszert csak a Calcutta Metro használ. A harmadiksínes rendszerek általában egyenáramúak, viszonylag alacsony feszültséggel (500V-750V).

Egyenáramú rendszerek:
A felsővezetékes egyenáramú rendszerek ugyanarra az alapelvre épülnek, mint az 1.5kV -os egyenáramú rendszerek. Általában (és különösen a motorvonatok esetén) az áram a felsővezetékből közvetlenül a motorokhoz jut. A mozdonyok ettől függetlenül a beérkező egyenáramú táplálást inverterek használatával átalakíthatják váltakozóárammá, amely végül váltakozó áramú motor(oka)t hajt meg.

Az általában alacsony feszültségű egyenáramú rendszerek feltételezik, hogy a felsővezeték által szolgáltatott áram erőssége nagy. Ez okoz némi nehézséget, ugyanis nagyobb keresztmetszetű, ennélfogva nagyobb súlyú vezetéket és áramszedőt kell alkalmazni, ezen kívül az áramszedő-vezeték közti nyomásnak is nagyobbnak kell lennie; mindez idő előtti elhasználódáshoz vezet.

Egyszerű váltakozóáramú rendszer:
A felsővezetékbe táplált elektromos áram egyfázisú, 25kV 50Hz feszültségű. A betápláló pontok (alállomások) a pálya mellett viszonylag sűrűn helyezkednek el. Ez a sűrű elhelyezkedés 35-60km -t jelent. Az alállomások kiosztása nagyforgalmú / nagyterhelésű vonalakon akár 10-20km is lehet. (Ezek az alállomások alakítják át az országos távvezeték 132kV -os feszültségét.) Az alállomásokat távvezérléssel kezelik. A távvezérlő központnak, amely általában a forgalomellenőrző központ közelében helyezkedik el, lehetősége van a különböző alállomásokhoz tartozó tápszakaszok feszültségeinek ellenőrzésére.


csüt. szept. 22, 2005 14:15
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 44
Hozzászólás 
a földalatti felsővezetékes, de a metro az nem.


csüt. szept. 22, 2005 13:59
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Na, ennyit értek én a metrohoz... :oops:

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 22, 2005 13:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Ez csak 1 ötlet. Ha megnézed a feslõvezetékes járgányokat, az áramszedõ vagy fél méterre a jármû fölött érinti a drótot, ráadásul rugalmasan. Valószínûleg nem lehet olyan pontosan kifeszíteni a drótot, hogy végig egy magasságban legyen,ne lógjon be, stb. Az alagútban erre nem lenne hely. Bár valami görgõs megoldással biztos meg lehetne oldani.

2: lehet hogy így egyszerûbb (olcsóbb?) volt, lévén az alagútban csak a szakemberek kerülnek a sín közelébe. (kivéve az ilyen eseteket, de gondolom akkor már nem is próbálták bekapcsolni az áramot)


azt hiszem a földalatti felsővezetékes. Tehát meg lehet oldani.


csüt. szept. 22, 2005 12:58
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
CyberShot írta:
most azt mondjátok, hogy a sínben megy a delej?
Igen megy a sínben áram.


csüt. szept. 22, 2005 12:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 44
Hozzászólás 
most azt mondjátok, hogy a sínben megy a delej?


csüt. szept. 22, 2005 12:01
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ez csak 1 ötlet. Ha megnézed a feslővezetékes járgányokat, az áramszedő vagy fél méterre a jármű fölött érinti a drótot, ráadásul rugalmasan. Valószínűleg nem lehet olyan pontosan kifeszíteni a drótot, hogy végig egy magasságban legyen,ne lógjon be, stb. Az alagútban erre nem lenne hely. Bár valami görgős megoldással biztos meg lehetne oldani.

2: lehet hogy így egyszerűbb (olcsóbb?) volt, lévén az alagútban csak a szakemberek kerülnek a sín közelébe. (kivéve az ilyen eseteket, de gondolom akkor már nem is próbálták bekapcsolni az áramot)


csüt. szept. 22, 2005 10:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Az összes sínt (fõleg a nyílt szakaszokon) csak
> nem választják le galvanikusan a földtõl

De bizony levalasztjak...

Nos ket dolog van.
A vontatasi aram visszavezetese a sineken keresztul
tortenik eppen ugy mint a nagyvasutnal, vilamosnal, stb.
Tehat ebbol a szempontbol tenyleg "nulla" potencialon van.

Ugyanakkor a biztositoberendezes a vaganyfoglaltsagot
a ket sin rovidrezarasa alapjan erzekeli. Ezert szigetelt
sineket alakitanak ki amit a szerelveny ragordulve rovidre
zar. A vontatasi aram visszavezeteset specialis ugynevezett
"drossel" transzformatorokkal biztositjak.
Kozepmegcsapolason azonos fazisban folyik a vontatasi
visszaram, differencialisan pedig szigetelt sinaramkor jele.

Az Orsnel vagy a Kokinel vagy nagyvasuton meg lehet
tekinteni...


csüt. szept. 22, 2005 10:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
CyberShot írta:
A metrónál nem a sínben (amin a kerekek gördülnek) folyik az áram, hanem oldalt van egy sín, amit áramszedõvel csapol meg a járgány.
A sín szerintem földelt.


a sínben is van áram, ahogy a vonatnál vagy villamosnál. Az a nulla potenciál.

Egyébként valóban harmadik sínes megoldás van a táplálásra, nem is értem, hogy miért nem felsővezeték...


csüt. szept. 22, 2005 9:47
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 12:16
Hozzászólások: 315
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
CyberShot írta:
A metrónál nem a sínben (amin a kerekek gördülnek) folyik az áram, hanem oldalt van egy sín, amit áramszedővel csapol meg a járgány.
A sín szerintem földelt.


Hát ez szerintem is imígyen van. Gondoljatok bele a nyílt szakaszokba (pl. Kőbánya-Kispest felé). Ott jól látszik a sín, meg az a külön "vezeték" oldalt. A sín meg ugye kapcsolatban van a fölödön lévő kövekkel. Az összes sínt (főleg a nyílt szakaszokon) csak nem választják le galvanikusan a földtől :D


csüt. szept. 22, 2005 9:13
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 44
Hozzászólás 
A metrónál nem a sínben (amin a kerekek gördülnek) folyik az áram, hanem oldalt van egy sín, amit áramszedővel csapol meg a járgány.
A sín szerintem földelt.


csüt. szept. 22, 2005 8:23
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 5526 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 111  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 152 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség