Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. márc. 28, 2024 9:41



Hozzászólás a témához  [ 63 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Immobilizer/inditásgátló kapcsolásirajz. 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Igen, az ajtónyitós lámpa kapcsoló csak a skodánál szakítja meg a 12V-ot, az általam látott többi autónál testel.


kedd feb. 20, 2007 22:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ha még nem köszöntem volna meg az eddigi segítségeteket, akkor most megköszönöm!

Ma megpróbáltam beleszerelni a kocsiba az immobilizert. A gond ott van, hogy nem találtam sehol olyan 12V-ot, ami akkor jelenik meg ha kinyitom az ajtót. Apummal kibontottuk a vezetőoldali nyitásérzékelőt az ajtóból, de nem volt rajta sose 12V. Lehet esetleg hogy az a gomb nem a 12V-ot, hanem a testet szakítja meg?


kedd feb. 20, 2007 19:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
És az autónak nem baj ha ezek valamelyikét, vagy akár mindegyiket megszakítgatom?

Írtam:
Idézet:
Egyre figyelni kell, hogy csak a gyújtást egymagában nem szabad megszakítani. A benzint azt igen.


Idézet:
Mit fog csinálni ha indítózom, miközben meg vannak ezek szakítva?
Nem indul. :)

Idézet:
Sőt, mi történik ha jár a motor rendesen, és közben ezek megszakadnak?
Szépen leáll! :)

A járó és az álló, de gyújtáson lévő motor között az a különbség, hogy előtte az önindító motor megtekerte a főtengelyt.
De ha teljesen pontos akarsz lenni, akkor a gyújtást is szakítsd meg.


csüt. feb. 08, 2007 5:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Értem, köszi.
És az autónak nem baj ha ezek valamelyikét, vagy akár mindegyiket megszakítgatom? Mit fog csinálni ha indítózom, miközben meg vannak ezek szakítva? Sőt, mi történik ha jár a motor rendesen, és közben ezek megszakadnak?


szer. feb. 07, 2007 20:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Akkor az ic kimeneteit rövidrezárom, nem? Nem baj az neki?
Erre biztosan gondoltak, szerintem rövidzárvédettek.

A meszakításról:
Egyszerűbb és talán jobb is, ha a műszerfal alatt jó mélyen megkeresed az ECU-ból jövő kábelköteget és ott megkeresed a gyújtás jelkábelt, vagy a 4 injector kábelt, vagy a benzinpumpa kábelét. Valamelyiket, vagy mindegyiket megszakítod. Egyre figyelni kell, hogy csak a gyújtást egymagában nem szabad megszakítani. A benzint azt igen. Ha jó mélyen szakítod meg a kábeleket, nincs az a tolvaj, aki megtalálja, és ha meg is találná, valami röntgen szemmel, akkor fél órát bonthat, mire hozzáfér.


szer. feb. 07, 2007 20:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Az LS7223 adatlapjának utolsó oldalán, a kapcsolási rajzon rajta van, hogy hogyan kell bekötni a tasztatúrát. De mi van akkor, ha egyszerre megnyomok több (egymás mellett) levő gombot? Akkor az ic kimeneteit rövidrezárom, nem? Nem baj az neki?


szer. feb. 07, 2007 18:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Mostmár a dobozolással is lassan kész leszek, úgyhogy itt az ideje hogy kitaláljam hogy mit szakítok meg a kocsiban. Erre várok ötleteket és segítséget.

Én arra gondoltam, hogy hátha van az autóban valahol közvetlen egymás mellett legalább 3-4 pontosan ugyan olyannak kinéző vezeték. Ezek közül jó lenne ha lenne egy, amit megszakíthatok az immobilizerrel.
Ezt az összes vezetéket átvezetem egy masszív, zárt, igen nehezen nyitható dobozon. A dobozon belül pedig csak egy vezetéket szakítok meg a relével (a többit csak átbújtatom a dobozon). Utána a dobozt lezárom.
Így ha felnyitják a motorháztetőt, azt lehet látni hogy van egy doboz, aminek egyik oldalán bemegy X db vezeték, a másikon pedig kimegy X darab vezeték. De mivel a dobozt nem tudja felnyitni, nem tudja hogy melyik van megszakítva. Ha meg a dobozból kilógó összes vezetéket elvágja, akkor van egy csomó variáció a vezetékek összekötésére, amivel el lenne egy jó darabig.
Persze ez csak akkor megoldható ha a vezetékek nem különböztethetők meg egymástól (vagy megkülönböztethetetlenné kell tennem).

"megkülönböztethetetlenné" Jó hosszú szó.


szer. feb. 07, 2007 16:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
watt írta:
Visszakérdezek: Mi van, ha nem csapod be magad mögött az ajtót, mikor kiszálsz! :D (én így szoktam... :) )
Nagyon egyszerű. Úgy szállok ki az autóból a kaput kinyitni (nem mintha nálunk lenne kapu), hogy nem nyomom be a gombot. Tehát hagyom hogy elinduljon az időzítés. Az időzítés ideje alatt pedig kinyitom a kaput, visszaülök a kocsiba és beállok.


szer. feb. 07, 2007 15:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
És mi van ha nincs nálad vagy lemerült a telefonod? Netán azt is ellopják?! Nincs térerő?

Igazad van, ekkor szívás van.
Visszakérdezek: Mi van, ha nem csapod be magad mögött az ajtót, mikor kiszálsz! :D (én így szoktam... :) )
Egyébként ez a gombnyomogatós, nyitom-csukom kódolok megoldás több embert idegbajba sodort a gyári riasztókon, és ezért legtöbben ezt a funkciót kikapcsolták. Én is azért hagytam ki, mert nem vagyok hajlandó ilyesmivel bíbelődni.
Megjegyzem, ettől függetlenül a pirosnál , vagy a kapunyitásoknál elképzelhető rablások esetén ennél jobb megoldás nincs!


szer. feb. 07, 2007 5:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
watt írta:
És mi van akkor, amikor benyomott gombbal kiszálsz, becsukod magad mögött a kaput, miközben valaki beszáll és elhajt? Én ettől eléggé féltem!
Lehet nem volt egyértelmű ahogy leírtam. Ha benyomott gombbal kiszállok akkor az időzítés nem indul el. De ahogy nyílik az ajtó (hogy beszálljak (vagy beszálljon valaki)) az időzítés elindul. Tehát magyarul MINDEN beszállás után indul az időzítés.

És mi van ha nincs nálad vagy lemerült a telefonod? Netán azt is ellopják?! Nincs térerő? :D
Amúgy igazából én is ilyesmit szerettem volna...


kedd feb. 06, 2007 21:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
És mi van akkor, amikor benyomott gombbal kiszálsz, becsukod magad mögött a kaput, miközben valaki beszáll és elhajt? Én ettől eléggé féltem!

Én ezt a rablás kérdést úgy oldottam meg, hogy felhívom a mobilomon a "Hondát", amire az leáll, miközben a vészvillogó és a fék is villog, majd egyszer visszahív nyugtázásképpen.
Az időzítés pedig nem időre megy, hanem távolságra. 6méter aztán stop! :) Azaz el tudja vinni az autót, beindul a motor, de csak 6 méterig tart a mulatság! :D


kedd feb. 06, 2007 21:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Megépítettem, kipróbáltam és működik.
A kapcsrajzon csak három módosítás kell:
- R17 -> rövidzár,
- D4 (kétszínű led) Mindkét anódjára kell 1-1db 1k védőellenállás,
- R4-el párhuzamosan szűrőkondit kell betenni.

A kapcsolás működéséről röviden:
Az ajtó nyitódása után egy perc múlva a relé elenged. De ha ezen idő alatt a tasztatúrán beírom a kódot, akkor az időzítés leáll és a relé behúzva marad. Ha a relé bontva van, és úgy írom be a kódot, akkor a kód beírására a relé behúz.
Ha a relé el van engedve, akkor a jármű blokkolva van, ha pedig a relé be van húzva, akkor a jármű ki van blokkolva.
A kapcsolásban szerepel egy "GOMB". Ez arra való, hogyha megnyomom és a nyomvatartás alatt nyitom ki az ajtót, akkor ezt az időzítő nem érzékeli és az időzítés nem indul el. Ezt azért raktam bele, hogy ki tudjak szállni az autóból úgy, hogy a motor járva marad (az immobilizer nem blokkolja le a motort). A kapcsolást úgy terveztem, hogy az ajtó kinyitása után elengedhessem a gombot, máskülönben nem tudnék kiszállni az autóból, hiszen folyamatosan nyomni kellene a gombot (elég nehéz egy gombot az ujjammal nyomva tartani a műszerfalon, miközben az autó mellett állok és az ajtók (ablakok) csukva :))

A D4-es led zölden világít akkor ha ki van blokkolva az autó, sárgán ha ki van blokkolva de az időzítés folyik, és pirosan hogyha blokkolva van az autó (az időzítés letelt).

(Ha a relé be van húzva és úgy írom be a kódot, akkor nem történik semmi.)
(Ha a relé el van engedve és úgy nyitom ki az ajtót, akkor nem történik semmi.)
(Ha épp folyik időzítés és eközben újra nyílik az ajtó, az időzítés ugyan úgy lefolyik.)


kedd feb. 06, 2007 18:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ha érdekel valakit, kész van az immobilizerem kapcsolási rajza. Az időzítő részét megépítettem deszkamodellen, a logikát meg leszimuláltam, működött. A tasztatúrás LS7223-as részt ugyan még nem láttam működni, de az biztosan működik. Ma vagy legkésőbb a jövő héten össze is rakom.

IMMOBILIZER


csüt. feb. 01, 2007 15:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ja igen, elfelejtettem a húzóellenállásokat.
ÍGY már mindjárt működik. Megy ez PIC nélkül is 8)


kedd jan. 30, 2007 20:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Bevallom őszintén megijedtem egy kicsit a PIC-ektől, de nem elsősorban ezért hagytam abba, hanem mert most más kapcsolásokkal kell foglalkoznom, amit viszont határidőre kellene megépítenem. De biztos vagyok benne hogy igen hamar bele vetem magam ismét a témába.

Amúgy egész nap ezen a kapcsoláson törtem a fejem, és EZ pattant ki belőle. Tinában leszimuláltam, működött. Utána kicsit arrébrakosgattam az alkatrészeket meg a drótokat, hogy ha belinkelem ide a fórumba jobban lehessen látni, de azóta nem működik :shock: (Tinában).


kedd jan. 30, 2007 20:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ezt már nem nagyon lehet egyszerű logikával megoldani.
Miért ilyen sűrgős ez neked? Most akkor elment a kedved a PIC-től? Pedig egész jókat kérdeztél, és az sokat jelent!(Jó kérdéseket csak értelmes emberek tudnak feltenni!)


kedd jan. 30, 2007 19:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jaaa az új táblázatban ezt nem írtad


kedd jan. 30, 2007 17:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Egy olyan ÉS-kapu kell, aminek a bemenetén az egyik jelet meginvertálod.
Igen, így megvalósul az igazságtáblázat, de ez még nem:
Attila86 írta:
Itt jön egy kis csavar, mert ha A=1 és B=1, után rögtön A=1 B=0 lesz, akkor C maradjon 0.


kedd jan. 30, 2007 17:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Egy olyan ÉS-kapu kell, aminek a bemenetén az egyik jelet meginvertálod.


kedd jan. 30, 2007 16:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ja tényleg, bocsi. Helyesen:
Ha A=0 és B=0 akkor C=0.
Ha A=0 és B=1 akkor C=0.
Ha A=1 és B=0 akkor C=1.
Ha A=1 és B=1 akkor C=0.


kedd jan. 30, 2007 16:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Remélem érthetően fogalmaztam meg.

Fuss neki még egyszer, mert az első két sor ugyanaz!
Idézet:
Ha A=0 és B=1 akkor C=0.
Ha A=0 és B=1 akkor C=0.


kedd jan. 30, 2007 16:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Miért, ki az a JDM?

Hogyan lenne valósítható a következő logikai áramkör?
Van két bemenetem (A és B) és egy kimenetem (C).
Ha A=0 és B=1 akkor C=0.
Ha A=0 és B=1 akkor C=0.
Ha A=1 és B=0 akkor C=1.
Ha A=1 és B=1 akkor C=0.
Itt jön egy kis csavar, mert ha A=1 és B=1, után rögtön A=1 B=0 lesz, akkor C maradjon 0.

Remélem érthetően fogalmaztam meg. A dolog egyébként az immobilizerhez kell majd, ahol A a vezető oldali ajtó, B pedig egy nyomógomb lesz. A kimenet (C) a relére megy, ami bontja a gyújtást. Azért kell ez az egész, hogy ki tudjam nyitni az ajtót úgy (B-nyomógomb megnyomásával), hogy ne álljon le a motor. A "csavar" pedig azért van benne, hogy a B gombot el is engedhessem és ne kelljen folyamatosan nyomnom míg be nem csukom az ajtót.


kedd jan. 30, 2007 15:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
a JDM nevét meg meg ne halljam, mert kihullik az a kevés hajam is

Én meg még betegebb leszek! JDM Mit ártottunk Neked????


kedd jan. 30, 2007 11:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ha sügér a programozáshoz, akkor inkább ne PIC-es projecteket dobjunk be neki. Az első égetésnél gond lesz. (a JDM nevét meg meg ne halljam, mert kihullik az a kevés hajam is :)


hétf. jan. 29, 2007 22:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
COMBINATION LOCK (PIC16F84, 4x4 matrix keyboard, master combination plus four programmable combinations, programmable lamp and solenoid times)

Rajz:
http://www.vermontficks.org/combo2s.gif

C kód:
http://www.vermontficks.org/combo2c.htm

Rizsa:
http://www.vermontficks.org/combo2d.htm

Üdv!


hétf. jan. 29, 2007 21:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ugye a tápfeszültség lekapcsolásával nem felejti el a kódot ez az LS7223?

És ha mondjuk LOCK1 aktív (mert beírtam a primary kódot) és megint beírom a primary kódot, akkor a MOMENTARY kimeneten újra lesz egy impluzus? (Gondolom LOCK1 állapota marad H.)


hétf. jan. 29, 2007 20:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Két dolgot nem értek;
-mit jelent ennek az LS7223 adatlapján a "Duress" code?
-nem lehet ezt az ic-t közvetlen LOCK állapotba hozni?

Az utóbbi azt hiszem megvan. Egyszerűen megszüntetem egy pillanatra az ic tápfeszét, mert ahogy olvasom az adatlapját, bekapcsoláskor LOCK1 és LOCK2 kimenetei alacsony szintűek.

Az első pedig (azt hiszem):
-Primary kód bekapcsolja LOCK1-et, és
bekapcsolt ALARM esetén kikapcsolja ALARM-t, és
MOMENTARY kimenetre impulzust ad.
-Secondary kód bekapcsolja LOCK2-t.
-Duress kód bekapcsolja LOCK1-et és ALARM-t.


hétf. jan. 29, 2007 20:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
"Feltételezem, hogy tudod, hogy hogyan kell programokat írni basic nyelven, így csak néhány..."
Na ez se nekem szól :jajne:
Ros-Co. írta:
Itt van készen egy IC. A HQ video-nál 1500Ft.
http://www.lsicsi.com/pdfs/Data_Sheets/LS7223.pdf
Nem hittem volna, hogy erre is van cél ic :shock: . Mondjuk elég borsos ára van, de még mindig jobb mint az LS7222, ami majdnem bruttó 4500Ft(!).
Összegyűjtöttem az összeset, ha valakit érdekelne:
LS7220
LS7222
LS7223
LS7225
Köszi a tippet Ros-Co.!


hétf. jan. 29, 2007 19:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Itt van készen egy IC. A HQ video-nál 1500Ft.
http://www.lsicsi.com/pdfs/Data_Sheets/LS7223.pdf


hétf. jan. 29, 2007 18:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Írtam neki e-mailt, még nem válaszolt.
Az a baj, hogy basic nyelven sem tudok programozni.


hétf. jan. 29, 2007 18:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Miért nem a készítőt kéred meg? Ott van még a telefonszáma is a honlapján. Nem hiszem hogy olyan brutkó összeget kérne érte.

Egyébként ha te akarod megírni és mindezt nulla programozási ismeretekkel, esetleg a BASCOM is szóba jöhetne.

http://avr.tavir.hu/
van is topicja itt a dolgnak.

Majd rajzolok egy shift-regiszteres kódzárat, de az olyan alkatrésztemető mint az állat. Ezért én kerülném a hazsnálatát.


hétf. jan. 29, 2007 18:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Végre megtaláltam: http://jap.hu/electronic/combination_lock.html
Viszont én azt szeretném, hogy a relé akkor legyen, és folyamatosan legyen behúzva, ha a helyes kódot beírom. Emellett kellene a pic-en egy bemenet, amin ha inpulzust kap (ajtó nyitódásra), akkor kérje a kódot két percig. Ha ez idő alatt a kódot nem írom be, akkor engedje el a relét.
Nem tudom hogy mennyire nagy feladat lenne a pic programját így átírni, de ha nem nagy, akkor szeretnék megkérni valakit, hogy írja át nekem. Egy életre hálás lennék neki...


hétf. jan. 29, 2007 15:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Egyszerűen nem találok pic-es immobilizert :shock: . Valamelyik nap még összefutottam eggyel, de már azt sem találom sehol...


pén. jan. 26, 2007 14:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
watt írta:
Idézet:
De ez már szerintem keményen pic, ahhoz meg nem értek.

Amilyen okozóképességed van, nem hiszem, hogy 3-4hónapnál tovább tartana a megértése! És ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek is! :D
Nem olyan biztos az...
Nem hogy a PIC-ekhez nem értek, de még programozni sem tudok. Általános iskolában csináltunk valami teknősös rajzolgatós izét, arra azt mondták hogy az olyan mint a programozás. Sajnos a tudásom azóta ezen a téren nem változott. Legalábbis pozitívan biztos nem.


pén. jan. 26, 2007 14:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
De ez már szerintem keményen pic, ahhoz meg nem értek.

Amilyen okozóképességed van, nem hiszem, hogy 3-4hónapnál tovább tartana a megértése! És ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek is! :D


pén. jan. 26, 2007 13:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Nekem bőven elég lenne az is, ha addig indítózna a motor, amíg a tasztatúra egyik gombját nyomom.
A másik probléma szerintem az, hogy a slusszkulcsot ugye háromszor kell elfordítani hogy induljon a motor. Mindhárom állásban mást-mást csinál az elektronika. Most meg nem mondanám fejből, de azt hiszem első elfordításra bekapcsol a magnó, a belső lámpák, ablakemelő... . Második fordításra feléled a műszerfal, felkapcsolhatóak a fényszórók... . És harmadik fordításra kapcsol csak be az indítómotor. Nem tudom mi lenne a kocsiban, ha én egy relével a kulcs harmadik állását 'erőszakkal' bekapcsolnám anélkül, hogy az első kettő nincs bekapcsolva. Ja nem is csak három állás van, mert azt hiszem már akkor is csinál valamit a kocsi, ha csak beledugom a kulcsot (elfordítgatás nélkül).

Ezt talán úgy lehetne megoldani, hogy a tasztatúra egy gombját nyomvatartva időzítésekkel és három (vagy 4) külön relével szimulálnánk a kulcs elfordítását. De ez már szerintem keményen pic, ahhoz meg nem értek. Meg talán nem is merném annyira megbontani a kocsit, cserébe hogy egy gombbal tudjam indítani. Ennyit nem ér az egész.

Éppen ezért, a motor tasztatúráról való indításának lehetőségét csak megemlítettem. Annyi energiát, amennyi nekem szükséges lenne a megvalósításához, biztosan nem fektetnék bele.

Úgyhogy egyenlőre maradok csak annál, hogy csak kód beírásával lehessen elindítani a motort.
Van egy 12 gombbos tasztatúrám, de annak a gombjai mátrixba vannak kötve. Olyan pic mentes kapcsolást viszont nem találtam, ami ilyen tasztatúrával működne, ezért szerintem így sem fogom megúszni pic nélkül :(
(Tasztatúrát meg nem fogok csinálni, ez a gyári túl szépen néz ki ahhoz, hogy ne azt használjam.)


pén. jan. 26, 2007 13:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Akkor nézzük tolvaj szemmel. Lát egy tasztot. Kitépi, megnézi hová mennek a vezetékek, megkeresi azt amelyik egy reléhez mehet(nem kell nagy ész hozzá, csak egy NPN tranyót kell keresnie), áramalá helyezi és kész.

Persze el lehet helyezni az áramkört jól eldugot helyre!
Mindezt ezért is írtam ide, hogy erre felhívjam a figyelmet....

Egyébként nekem külön stratégiám van, de erről már sokat írtam itt: http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=28171


pén. jan. 26, 2007 6:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Ros-Co.: Köszi a választ, nagyon tetszik az ötlet - ezt el is fogom készíteni! ;)

Attila86: Első lépésben csinálsz egy egyszerű kódzárat. Régi Hobby Elektronikák tömve vannak ezzel, de a neten is találhatsz ilyen rajzokat.
...aztán, hogy a relét mivel kötöd sorba, az már fantázia kérdése. ;)

Az ajtónyitásos dolog: Szerintem abból kellene kiindulni, h. a kódzár reléjének tekercsére még mehetne egy időzítő áramkör - ami egy percen keresztül "felülbírálná" a kódzárat - és mindenképpen behúzott állapotban tartaná azt. Ha pedig beírod a kódot, akkor onnantól a kódzár áramköre zárná a relét. Ha pedig mind a kettő egyszerre zárja, akkor sincs gond, mert miért lenne!? ;)

"Ha jártas(abb) lennék az autó-elektronika terén, akkor azt is megoldanám, hogy maga a motor indítása a tasztatúráról (is) történhessen."

Tehát ott tartunk, h. a kódzár már engedné a gyújtást - most jön az indítás.

Megnézed, milyen milyen vastagságú vezeték megy a slusszkulcs által (indításkor) rövidre zárandó két érintkezőre (autó kapcs. rajza előny) a "kulcsoskapcsolóra". Fogsz egy olyan relét, aminek az érintkezői bírják ezt az áramerősséget, és párhuzamosan bekötöd a kulcsos kapcsoló azon két szegmensével, amelyet indításkor zársz rövidre. Az lesz az eredmény, h. a relé helyettesíteni fogja a slusszskulcsot.

Itt jön képbe az komolyabb téma:

A következő lépés az, hogy vmivel detektálnunk kell, h. mikor gyújtott be - vagyis mikor lőjük ki az indítómotort... Normál esetben, hallás alapján itt engeded el a kulcsot, és az visszaugrik "gyújtás" állapotba.

Ennél a pontnál várunk ötleteket a többiektől, h. hányféle módon lehetne elektronikus úton detektálni, h. már biztosan beindult a motor és elengedhet a bendix...
Kétség kívül a legegyszerűbb az lenne, h. kap kb. 5-8 sec időzítést, mert ennyi alatt "el kell, h. kapja". Igen ám, de ezt nem lehet pontosan belőni: tél, akksi töltöttsége, két napot állt - esetleg még meleg a motor...stb.

Mondjuk a generátor által leadott feszültség figyelése + 1-2 sec késleltetés, h. biztosan elkapja a motort a szikra. De ettől talán mégjobb, ha induktív úton figyeljük az egyik gyertya kábelét (mint a stroboszkóp) - és mondjuk a hirtelen felgyorsuló impulzusokra "kattanna". Aztán lehetne még olyat is bele, h. ha x sec próbálkozás után nem kapja el, akkor 3 sec szünet, és kezdi elölről - de max. háromszor, mert ha ennyi alatt nem indult be, akkor újra be kell ütni a kódszámot.

Innentől csak az a kérdés, h. PIC, vagy nem PIC... ;)

Egyébként az időzítések kitapasztalása miatt én nem javasolnám a PIC-et, mert sokkal egyszerűbb potikkal bejátszani mindenütt az időket. Mondjuk egy laptop, meg az ICSP is megoldja ezt az ügyet...

Nos, nekem így elsőre ezek jutottak eszembe - nyílván van mit "gyúrni" az ötleten, de összességében szerintem királyul össze lehetne hozni ezt az "elektronikus indítást". Ami a szép benne, h. a kulcsos módszer továbbra is rendelkezésre állna!

Üdv: fk


csüt. jan. 25, 2007 22:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Én olyan indításgátlót szeretnék, ami a motort csak a kód beírása után engedi elindulni, de ha nyílik (a vezető oldali) ajtó, akkor mondjuk egy percig még hagyja járni a motort, de ha az egy percen belül nem írom be a kódot, akkor állítsa le.

Ha jártas(abb) lennék az autó-elektronika terén, akkor azt is megoldanám, hogy maga a motor indítása a tasztatúráról (is) történhessen.


szer. jan. 24, 2007 18:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ez úgy működik, ha elhúzod a mágnest, és jó helyre tetted, akkor kigyullad a LED. Ezek után kb 15 másodpercen belül rá kell adnod a gyújtást.
Ha ráadtad, akkor már nem enged el. Öntartó lesz.

Az időzítés azért van, ha lefullad a motor, forgalomban, indításkor ne kelljen újra a mágnessel bíbelődni. Meg a kulcsot is be kell tenni, ami idő. A reed-relét a műszerfal műanyagja mögé kell tenni, semmi külső jelzés. Ez már önmagában szívatós, mert meg kell találni. Érdemes persze úgy, hogy alulról benézve ne látsszon.

Külön szívatás, ha a reed-del soros 1K-t megnöveled, mert akkor idő kell a kondi feltöltéséhez, és ott kell tartani a mágnest mondjuk 3 másodpercig. Überszivatás.

watt: soha ne becsüld le az ellenséget. ha nem lennének jobban felkészültek mint a gyártók, akkor nem lopnának el autót. DE sajnos a tulajdnonoson kívül senkinek sem érdeke hogy ne lopjanak autót. Gyártóknak jó, biztosítóknak, riasztósoknak, autószerelőknek mind ad munkát :twisted:

Abban egyetértek veled, hogy az elektromos védelmen kívül az a legjobb, ha pl. a motorháztető nyitását akadályozod meg, mechanikus védelemmel. A sebváltózár is csökkenti az amatőr tolvaj lelkesedését.


szer. jan. 24, 2007 13:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Ime, a motorhibát szimuláló immobilájzer (RTÉK '99):

http://kukacnc.uw.hu/immo3.jpg


szer. jan. 24, 2007 13:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Ros-Co.:

Ezzel a rajzzal kapcsolatban lenne egy kérdésem: ez úgy műxik, h. a Reed-relé előtt egyszer elhúzok egy mágnest: bekapcs - mégegyszer: kikapcs? Vagy - amíg előtte van, csak addig "éles"?

Kép

***

Egyik RT évkönyvben volt egy olyan immobiliser rajz, ami motorhibát szimulált azzal, h. egy 555-ös IC segítségével - indítás után, a gyújtást kis időre megszakítgatta - ezáltal a csunya lopós tolvajbá' azt hiheti, h. nincs benzin. A kérdés: szerintetek ez mennyire hülyíti meg az ECU-t? Mert az ötlet jó - csak nem biztos, h. a fedélzeti computernek is tetszik.

Ha érdekel vkit, beszkennelem ezt a rajzot - computer nélküli autóknál szerintem jó ötlet.

Üdv: fk


szer. jan. 24, 2007 12:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Csak annyi a gond hogy az ECU-tól az injektorig hozzáférhető a kábel. elég ha átköti. Sajna ezekre már bevált módszerek vannak kész csatlakozóval szerelve. Akár ECU-t is hoznak, ha nagyon kell a kocsi.

Egyrész fogalma sincs mit kéne átkötni, mert nem lehet tudni mi van megszakítva. Másrészt abban sincs igazad, hogy csak úgy átköti az injectorokat, mert 4 vezeték sok variáció, az életbe nem idul el neki az autó(főleg, ha nem csak az van megszakítva).
Kész vezeték, meg csatlakozó? És hova dugja, meg ecet... Az egész aggodalom felesleges és alaptalan.
A gyújtásnál plusz szakításnál(régi gagyi amatőr módszer, meg gyári sux)más a helyzet, mert ott ad egy pluszt neki és kész. De ha a gyújtás vezérlő jelet szakítod meg, akkor ott is adhatja a pluszt, nem megy semmire.
Az ECU-t valóban kicserélik, de kábelt nem hoznak magukkal erről is biztosíthatlak. Ők csak a gyári beszerelésű riasztókkal képesek számukra bevállalható időn belül elbánni. Bármilyen egyedi változtatásba beletörik a bicskájuk. Ez is ténykérdés.

Ennek ellenére a mechanikai védelem jó megoldás. Én az akkura alkalmaznám, ha nem lenne egy külön akkum beépítve a központnak. Valamint a motorháztető nyitását akadályoznám mechanikusan, mert akkor nem kell egyenként a többit...

Ja még annyit, hogy az ECU-tól az injectorig tartó kábelkorbács nem hozzáférhető. Nekem kb fél órámba került, míg egy szakaszát ki tudtam bontani, de ahhoz le kellett szerelnem a műszerfalat!


kedd jan. 23, 2007 18:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Csak annyi a gond hogy az ECU-tól az injektorig hozzáférhető a kábel. elég ha átköti. Sajna ezekre már bevált módszerek vannak kész csatlakozóval szerelve. Akár ECU-t is hoznak, ha nagyon kell a kocsi.

Szóval a mechanikai és elektromos védelmet EGYÜTT kell alkalmazni. Olyan kollégától tudom, aki ismeri ezeket a dolgokat.

Az igaz, viszont hogy a házi fusi immobilizerek elveszik a tolvaj kedvét, mert nincs rá jól bevált módszere. Minél elterjedtebb egy védelmi módszer, annál sebezhetőbb.


kedd jan. 23, 2007 17:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Igen.


kedd jan. 23, 2007 17:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Gondolom a reléket úgy kell bekötni, hogy ha nem kapnak (bekapcsoló) feszültséget, akkor kell megakadályozniuk az indítást.


kedd jan. 23, 2007 17:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ha megszakítod a 4 injector kábelét, akkor is. Persze jól el kell rejteni a relét, és a kábelezést profin kell csinálni, hogy a tolvaj ne lássa, hol kell keresni a beavatkozást.
Egyébként nekem az ablakemelő gombbok a kódbevivő és a kezelő tasztatúra. Könnyebb kezelni, mert nem számokat kell megjegyezni, nem lehet kívülről lefigyelni, mert nem látni melyiken mennyit kattintok.

A gyújtás megszakításával vigyázni kell, mert a modern autók tönkremehetnek, ha benzin megy a katalizátorba.


kedd jan. 23, 2007 16:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem a vezérléstől meg a kinézettől lesz immobilizer, hanem hogy több ponton blokkolod az indítást:

-gyújtótrafó tápja
-önindító vezetéke
-üzemanyagvezetékbe mágnesszelep

A legutóbbi és legjobbnak tűnő ötletünk az volt, hogy a gyújtótrafó(ka)t egy nehezen bontható fémdobozban helyezzük el, relével megszakítva a tápo(kat). A kód egy szalagkábelen megy be, de meg van trükközve egy kis időzítéssel, jel oda-vissza hurkolással stb.

Érdemes levédeni sokkolás ellen, hogy az elektronikát ne lehessen nagyfesszel "megcsippenteni"

A lényeg az, hogy a kódot tuti nem áll neki megfejteni, pláne ha egyedi. Pót-trafókat sem hord általában magával a tolvaj. (kábelt igen)
Szóval ha jó a fémdoboz, akkor megkerülhetetlenül indíthatatlan a kocsi.


kedd jan. 23, 2007 16:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Jól néz ki 8)
Meg így kívülről is látszik, hogy immobilizer van a kocsiban, ellenben mondjuk egy eldugott reed-csővel.


kedd jan. 23, 2007 16:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Minek tasztatúra, van a kocsiban elég kapcsoló nem?


kedd jan. 23, 2007 16:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 63 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 67 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség