Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. márc. 28, 2024 23:03



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 14:17
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Mezöberény
Hozzászólás 
Lehet hogy hülyeséget kérdezek.De minden tipusu autohoz lehet használni a 4 polusu gyertyát?PL:daewoo matiz mert nekem az van.+inyektoros autokba is lehet e használni?Én vettem beru ultra-x 4 polusut.
elöre is köszönöm a segitségeteket. :oops:


kedd okt. 28, 2008 13:15
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. aug. 04, 2008 19:42
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Mazda gyújtás javítása
Sziasztok, 93-as mazda 626-osom gyújtása megadta magát, és elakadtam a tranzisztornál, gondoltam hátha itt többet tud valaki nálam...
Tehát keresek adatokat egy tranyóról, annyit már tudok hogy ún. IGBT, eredetileg a Mitsubishi gyártatta valakivel, nekem spec. a 93-as gyártású mazdámban van mint gyújtásmeghajtó.
A típusjele : M67580
Jó lenne ha valaki tudna pl. áram és feszültségadatokat illetve lábkiosztást róla, mivel "földi halandóknak" nem árusítják, megpróbálnám pótolni valami hasonlóval, hátha működne.

Előre is köszönöm a segítségeteket!


hétf. aug. 04, 2008 20:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
stinkydiver írta:
Sziasztok!

Keresem azt a kapcsolást, ami az induktív jeladó jelét formálja meg, hogy működjön hall-oshoz készült elektronikával. Beszéltetek itt egy bevált tranzisztoros cuccról, de nem találtam. Köszi!


Szia!

Létezik induktív jeladóhoz való gyújtómodul, külsőre pont úgy néz ki, mint a hall jeladóhoz való. Nekem per pillanat vagy 4db hever itthon. Nekem meg halloshoz való kellene :)


szer. dec. 13, 2006 22:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: csüt. dec. 07, 2006 21:24
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Szuasztok!
Kérdésem: szeretnék elektromos gyújtást Golf Ire. 1.3as motorrol van szó, némi kis karburátor tuninggal( 2X DHLA 40), nem tudom, ez számít e a gyujtás szempontjából.
Segedelmeteket előre is köszönöm.


csüt. dec. 07, 2006 21:27
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Igen, így valóban megoldható lenne. Azonban ahol elég helyem ven elhelyezni az elektronikát, az kb 1 centire van a főtengelyszimeringtől. Itt azért előfordulhat olajpára. A kezdet kezdetén első körben elvetettem az optós megoldást. Azóta a sok morfondír során már elhagytam az akkumulátort is :D , tehát stabil tápot sem tudnék neki adni. Szóval eléggé át kéne variálnom a szerkezetet, hogy működjön. Ha mindennel befuccsolok, akkor azért kipróbálom.


pén. nov. 24, 2006 8:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Craven írta:
Sajnos az optós megoldás sem jöhet szóba, mivel itt a lendkerékre nem tudok sem jeladót, sem szenzort elhelyezni, ami elektromosságot igényel.


Nem is kell a lendkerékre rakni...
Az "adó" és a "vevő" az állórészen van, a lendkeréken csak valami pöcök vagy lyuk van, ami szaggatja az infrát.

Egy kép az egyik próbámról: http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... jelado.jpg
Két db 1,5-ös lyuk van az ékszíjtárcsán. Pár hónapig jártam ezzel a cuccal is :)


pén. nov. 24, 2006 8:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Üdv mexx

A lendkeréken a mágnest beragasztott csavarral akarom rögzíteni. Vettem oldalirányú és tengelyirányú mágnesezettségű gyűrűket is (Kiderül melyik a jobb). Azokat akarom a belső koszorú rögzítőcsavarjaival felfogatni, a menetbe meg menne kétkomponensű araldyt. Az már csak megfogja!

Nem tudok képet beszúrni. A cégtől nem tudok képet tárhelyre feltölteni, otthon meg nincs netem. Elmondhatom, hogy néz ki, de az gondolom nem sokat segít.

A lendkerék külső ívén bizony érezhető a mágnesesség. Ha egy csavarhúzót mozgatok fölötte, érezhetően rángatja azt még kb 1 cm-ről is. Pedig acél koszorúba ültettem a mágneseket, ami köré még egy aluminium koszorú is került. Gyengébb mágnesekkel egyszerűen nem adott elég teljesítményt a generátor. Sajnos az optós megoldás sem jöhet szóba, mivel itt a lendkerékre nem tudok sem jeladót, sem szenzort elhelyezni, ami elektromosságot igényel.

Már csak azt nem tudom, hogy életképes-e az az ötlet, hogy erős mágnes a lendkerékre, tekercset használni jeladónak. A jeladó és a tirisztor gate közé pedig egy ellenállás (esetleg ultra kis feszültségű zénerdióda, bár ekkor félő, hogy alacsony fordulaton nem lesz impulzus), ami "letompítja" annyira a jeladót, hogy a szórt mágneses tér ne, csak a jeladó mágnes impulzusa gyújtsa a tirisztort. Nem tudom, hogy ez a megoldás befolyásol-e valami fontos dolgot (előgyújtás,stb), de már nincs több ötletem.

Sajnos elég lassan haladok, mert mindent ki kell találni. Az azonban biztossá vált, hogy először jól át kell gondolni, hogy az ember mit kezd el faragni, mert a hibákat javítani sokkal hosszabb idő, mint jól megtervezni a konstrukciót.


pén. nov. 24, 2006 8:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
IRF740-nel is megy, és a két tranyó sem kell igazán. (nem olyan nagy a freki) A schmitt-triggert viszont nem hagynám ki. (zavarvédelem)


IRF740-el jártam pár hónapot, aztán mikor benéztem a motortérbe, azt láttam, hogy a tenyérnyi borda kicsit kiolvadt a műanyag dobozból :) Bírja, csak nem hideg :)
A schmitt trigger tényleg nagyon jó ide, nem érdemes kispórolni.


csüt. nov. 23, 2006 22:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
IRF740-nel is megy, és a két tranyó sem kell igazán. (nem olyan nagy a freki) A schmitt-triggert viszont nem hagynám ki. (zavarvédelem)


csüt. nov. 23, 2006 21:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Én ezt a kapcsolás használtam az opto jeladóhoz: http://sziget.mine.nu/~tAB/temp/opto.png

A Ros-Co féle rajzot pár oldallal előrébb megtalálod itt, elvileg simán össze tudod házasítani őket.

Közbe előkerestem: http://www.hvlabs.hu/tmp/ignition2.gif


csüt. nov. 23, 2006 21:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jó rajzolni fogok, azt nem ígérem hogy rögtön...


csüt. nov. 23, 2006 19:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: csüt. nov. 23, 2006 10:39
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: pilisszentiván
Hozzászólás 
Köszi Ros-Co de én még nem vagyok (szerintem nem is leszek!) olyan zseni mint te v. ti... ha össze tudnál dobni nekem valami kis alapkapcsolást annak nagyon örülnék mert fontos lenne!
Ha lehet akkor az alkatrészek értékeit is írd oda!
előre is köszi!
Oszi....


csüt. nov. 23, 2006 18:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05
Hozzászólások: 155
Hozzászólás 
Hy Craven! Nem biztos,hogy a mágnest megbizható módon tudod rögziteni,nagyobb fordulatnál leválhat. Gyári kivitelnél a lendkerék saját anyagából van kipréselve a vezérlésre szolgáló csik,ami elektronikától függően 10-60 fok hosszban emelkedik ki a palástból. Kényszerűségből csináltam már olyat,hogy azt a vakfuratot használtam fel amit a lendkerék kiegyensúlyozására készitettek. Tulajdonképp mindegy, hogy mi módon érem el a fluxusváltozást,lényeg, hogy határozott legyen! Ha az általad készitett neodimium mágneses lendkerék köpenye nem tudja magában tartani az erővonalakat akkor bizony baj van,más megoldás után kell nézni. Jó lehet az optós megoldás is. Műgyanta....én Ciba Geigy-t használok kaptam,fehér szinü 2 komponensű hőálló. Keress rá Guglival,hátha akad honi cég amely hajlandó kis kiszerelésben is adni. Egyébként érdekelne a generátor kinézete,ha nem gond tegyél fel képet.


csüt. nov. 23, 2006 15:28
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
optokapura gondolsz?

Annak a jelét fel kell erősíteni, és a fotodiódát fényzáróan kell elhelyezni. Meg érzékeny lehet a koszolódásra...

A topic elején van egy tranyós illetve később egy FET-es rajz, mindegyik jó hozzá. Keresd meg, ahhoz nagyon 1xűen hozzá lehet illeszteni.


csüt. nov. 23, 2006 11:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: csüt. nov. 23, 2006 10:39
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: pilisszentiván
Hozzászólás 
Szevasztok!!! :D
tudna nekem valaki egy fényérzékeny dióda álltal vezérelt gyújtáskapcs.-ot küldeni? (P=35W; 12V be és kimeneti-> tekercsfesz)
Ha valaki küld akkor előre is megköszönném!
Oszi


csüt. nov. 23, 2006 11:09
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Üdv mexx!

Nagyon hasznos infókat adtál, köszönöm. Azt mondod nem jó a neodímium? Az nagyon nagy gond, mert, hogy a mágneslendkereket teleraktam neodym tömbökkel. Nem keveset költöttem rá. Sajnos csak ennek a fajtának van elég ereje. Szamárium-cobalt, stroncium-ferrit alapúból nem is tudtam volna megfelelő méretűeket szerezni. De a neodym nagyon erős! Egyrészről ez gond is, mivel szerintem a jeledótekercsben minden mágnestömb jelet fog indukálni. Nem tudom elég messze helyezni.
A jeladótekercsre adott paramétereid nagyon ráillenek a Ros-Co és Tab120L által ajánlott relé behúzótekercsre.
Most az az ötletem, hogy nem a jeladótekercsre teszem a mágnest, hanem a lendkerék külső ívére (tehát nem vaslemezkét mozgatok előtte, hanem magát a mágnest). A jeladótekercs és a tirisztor gate közé kikisérletezek egy ellenállást, hogy alacson fordulaton is legyen jel, de a szórt mágnesesség ne kapcsolja a tirisztort.
Ez megvalósítható szerintetek?

Műgyantát hol lehet szerezni? Te milyet használsz?

Köszönöm


csüt. nov. 23, 2006 7:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05
Hozzászólások: 155
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek! Új vagyok a fórumon,sok hasznos ismeretet szereztem itt.Néhány gyakorlatban szerzett tapasztalatomat megosztanám,hátha jól jön valakinek. Craven...a japán robogók, endurók,cross motorok induktiv jeladója massziv kivitelű ritkán meghibásodó alkatrész. Motorbontóba próbálkoztál már? Ha sk szeretnéd elkésziteni akkor néhány tanácsot fogadj el:a mágnes ne neodynium legyen,mert általában 80fok felett elvesztik koercivitásukat. Jó a báriumferrit,szamárium-kobalt...általában a ferrit alapúak. Természetesen arányosan nagyobb méret adódik de nem vészes. Az általam javitott jeladókban10x14x3 méretekkel találkoztam. de volt 10x2 pogácsához is szerencsém. A lágyvasmag 5mm átmérőjű~15mmhosszú a végén ~12mmátmérőjű 1.5mmvastag tárcsával csatlakozik a mágneshez. Ezt a kivitelt RM crossokon használják. a huzal:0.1 1500-2000menet közt legyen. Csévetestet én danamidból esztergálok hozzá. A kivezetések forrfülre vannak kihozva ehhez csatlakozik flexi 0.75 keresztmetszetü drót. Ezt az egészez a felfogató L alakú lemezzel együtt kiöntöm műgyantával. Formát vékony ónozott lemezből készitek...jól forrasztható,alakitható. A gyújtótrafóról: Egyeduralkodó a nyitott vasmagú kivitel az ezévi modelleken is ilyen van.Tirisztoros gyújtásnál atrafó nem tárol mágneses energiát mint kagyományos megszakitós gyújtásnál itt csak egyszerű feszültségátalakitóként működik. Ezért is kicsi a primer induktivitásuk. Egyébként noname trafót 2500 HUF-ért adnak,tökéletesen megfelel6000 fordulatig.


szer. nov. 22, 2006 16:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Craven írta:
Üdv Tab120L

A 12 voltos relé tekercsét milyen mágnessel "talpaltad" meg? Az észak dél pólus az átmérő mentén változik, vagy a henger középtengelyén? Milyen messze van az "elsuhanó" lemezkétől? Mekkora fesz indukálódik?

Neked is kösz, ha válaszolsz!


Egy MiniRC kisautó kormány actuator mágnesét használtam. Próbálkoztam vinyó mágnessel is, de a közelébe se ért ennek... Mondjuk lehet hogy az volt a gond, hogy egy régi 40Mb-s vinyó mágnesével próbáltam, akkor meg nem voltak még olyan póverosak :)

Észak-délről nemtok most semmit mondani :)

Távolság: egy 3-as anyát 2-3mm távból üzembiztosan észrevesz.

Mekkora fesz? Erre pontosan már nem emlékszem, pár 10 vagy 100mV lehet. Ha kell megmérem.


szer. nov. 22, 2006 16:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Üdv po la!

"zártvasmagos opel trafót" Tudnál még ajánlani olyan trafót,ami zártvasmagos? Itt vidéken elég nehéz specifikus alkatrészt találni, talán, ha több típusét keresem, több szerencsével járok. Ennél a motornál egyébként nem kell túl nagy fordulatra számolni, mivel veterán. Szerintem 6000-6500 RPM a tőle elvárható maximum.
Azért kell nekem megoldanom a jeladót, mert nagyon kicsi a hely, ahova szerelhetek. Mindennek külön felfogatólapot kell csinálnpm stb... Azt nem tudom,hogy az általad ajánlott Ford jeledó mekkora, de mindenképpen megnézem, hátha jó lesz.
A szórt mágeses tér bezavarását ki tudom valamivel küszöbölni? (előtétellenállást a tirisztor gate-je elé, vagy hasonló egyszerű megoldás létezik erre?)

Köszönöm

Üdv Tab120L

A 12 voltos relé tekercsét milyen mágnessel "talpaltad" meg? Az észak dél pólus az átmérő mentén változik, vagy a henger középtengelyén? Milyen messze van az "elsuhanó" lemezkétől? Mekkora fesz indukálódik?

Neked is kösz, ha válaszolsz!


szer. nov. 22, 2006 9:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
anyaúúúúristen, ez a flex-es megoldás életveszélyes. Emléxel amikor egy hasonló tárcsa megkapta az ujjam?


Nyugi, nem 10ezres fordulaton pörgettem, előtte van egy fázishasításos cucc :) Meg nem is nyúlkálok oda :)


kedd nov. 21, 2006 22:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Craven!

Néhány gondolat, ha megengeded...
A CDI gyújtás a mocik kedvenc megoldása, mert olcsó és nagy fordulatszámon is kiválóan teljesít.
A gyári kivitelű cdi-k kisohmos gyújtótrafókat használnak, általában 07-1,2 ohmos primerrel. A kisméretű wartburg trafó nem lesz igazán jó, mert nyílt vasmagos kivitelű, nagy fordulaton masszív gyújtáskimaradással számolhatsz. Bontóban próbálj meg venni zártvasmagos opel trafót. Az E kadet trafója jó lesz. Ugyanitt próbálkozzál ford fiesta, vagy renault 11-es holtponti jeladóval. Ez nem barkács, viszonylag olcsón beszerezhető még új példány esetén is. Erre a célra készült, zavarszűrt, masszív jelet ad. Ha a próbák alatt valami nem igazán jó, legalább ezzel a részével nem kell foglalkoznod
Subának már írtam egy címet ahol megnézheted a mocik gyújtását. A hivatkozott címen lévő elektronikát megépítettem kifogástalanul működik, merem ajánlani.


kedd nov. 21, 2006 19:46
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
anyaúúúúristen, ez a flex-es megoldás életveszélyes. Emléxel amikor egy hasonló tárcsa megkapta az ujjam?


kedd nov. 21, 2006 19:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Csak még egy kérdés és bocsánat, ha kezdek sok lenni. A jeldónak a vaslemezkét csak a mágneslendkerék külső ívére tudnám csatlakoztatni. Az az igazság,hogy ebben a lendkerékben 8 db elég nagy neodímium tömb adja a "gerjesztést". Ezeknek van szórt tere, ami érezteti a hatását a lendkerék külső íven is. Ezek akkor frankón be fognak zavarni a jeladónak, nem?
Ha esetleg a mágnest szerelem a ledkerékre kívülről és megpróbálom távol tenni a tekercset, hogy a szórt mágneses tér ne zavarjon be? Csak nem biztos, hogy elég távol tudom tenni.
Ajjaj...


kedd nov. 21, 2006 14:41
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Most kezd leesni...
A relékben lévő behúzótekercsre szerelek egy mágnest, a másik végét fordítom a "jeladó lemezhez" és kész a gújtójel. Nagyon frappáns. A mágnesnek jó lehet a winchesterekben használt neodímium korong?
A trafó milyen legyen? Lehet sima 12V-os, pl Wartburg trafó?


kedd nov. 21, 2006 14:25
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás 
Huhh, hát ebből nem sokat értek :cry:


kedd nov. 21, 2006 13:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Igen, egy 12V-os relé meghúzó tekercse lett a jó megoldás. A vasmag végére kell tenni egy jó erős Neodimium mágnes. Az illesztő áramkör lényegébena pár hsz-el feljebb mutatott Ros-Co féle, csak egy 4093-al megspékelve a végén.

Pár kép a tesztről: http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... /Induktiv/ :) Sajnos éleseben, autóban még nem tudtam tesztelni :(


kedd nov. 21, 2006 12:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Szintén Tab-ot kérdezd, a vége egy relé meghúzótekercse ett mágnessel megspékelve.


kedd nov. 21, 2006 10:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 21, 2006 9:43
Hozzászólások: 8
Hozzászólás Gyújtótrafó kérdés
Üdv Mindenkinek!

Elnézést, hogy a kérdésem nem vág teljesen az eddig tárgyalt témába.
Szóval azt szeretném megtudni, hogy a CDI gyújtásokhoz milyen trafót használnak. A helyzet az, hogy készítettem egy generátort a motoromra (egy blokkban képzelem el a szabályzást és a gyújtáselektronikát). Minden remekül működik, csak most értem el odáig, hogy jeladótekercset készítsek a CDI-nek (nincs tippje valakinek, hogy hány menet, milyen vastag drót lenne ehez jó?),meg persze kellene egy trafó. A kondenzátort 85-350 volt feszt adó tekercsről töltöm (jellemző fordultszámtartományban 250V körül)
Ráküldhetem ezt valamilyen szabványtrafóra. Milyen típust, márkát használjak?
Köszönöm


kedd nov. 21, 2006 9:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
http://www.hvlabs.hu/tmp/jelado.gif

De ha meg tudod csinálni, most már a szabályozható erősítőt javasolnám...


Thx. Én /temp könyvtárban kerestem :)

Először megnézem, hogy ez hogyan műxik, aztán ha kell, akkor szabályozható erősítőzök :)


hétf. nov. 13, 2006 8:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
http://www.hvlabs.hu/tmp/jelado.gif

De ha meg tudod csinálni, most már a szabályozható erősítőt javasolnám...


vas. nov. 12, 2006 23:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co!

Egyszer régen adtál egy egy tranyós induktívjeladó illesztő cuccot. Valahova elkevertem, nagyjából emlékszem rá, de jó lenne azért megnézni :wink:


szomb. nov. 11, 2006 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
vitatkoztunk korábban, hogy hol jobb a jeladó, a felső holtpontnál, vagy a legnagyobb előgyujtásnál. Hát itt van a kezemben egy swift gyújtáselosztója. Ez 1 hengerhez 3 jelet ad és ebből 2 közelebb van egymáshoz, mint a harmadik, így megtudja különböztetni egymástól azokat és pontosabb jelet ad indítozásnál és nagy fordulaton is.


szomb. nov. 11, 2006 12:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
nekem is kéne már valami megen smd-ben csinálni :)


hétf. nov. 06, 2006 18:43
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
whoa írta:
Tab120L írta:
Ha már itt vagyok: pár kép a készülő "nyú verzsön"-ről :)


remélem már az igbt-ket is felületszerelten rakod fel ;)


Megpróbálom, max leforrasztják magukat :))


hétf. nov. 06, 2006 9:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
Tab120L írta:
Ha már itt vagyok: pár kép a készülő "nyú verzsön"-ről :)


remélem már az igbt-ket is felületszerelten rakod fel ;)


szomb. nov. 04, 2006 23:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
watt írta:
Tab120L
Szép munka! Azt a vákuum mérőt honnan szerváltad?


Thx. http://www.freescale.com


pén. nov. 03, 2006 18:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A megasquirt project egy hozzáférhető és működő munka. Csak valami elbaxott motorola proccal van megcsinálva. Létezik egy AVR-es verzió is, de ez már nem nyílt forrású.


pén. nov. 03, 2006 13:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Tab120L
Szép munka! Azt a vákuum mérőt honnan szerváltad?


pén. nov. 03, 2006 13:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: pén. nov. 03, 2006 12:41
Hozzászólások: 3
Hozzászólás 
Sziasztok! gyújtásvezérlőt szeretetnék építeni,
Amit keresek az egy elektronika ami fordulatszám függő és vákuumos előgyújtás szabályozást tud. Végigolvastam a topikot nagyon sok hasznos infóval lettem gazdagabb, de nem találtam olyan megoldást amiről minden információ meg van és ami céljaimnak megfelel.
Amit én szeretnék főtengely jeladóról vezérelt rendszer a végfok egy szamara gyújtáselektronika és szamara trafó.
Nem tud e valaki ijet ? vagy csak nekem kerülte el a figyelmemet valami


Üdvözlettel Nfero


pén. nov. 03, 2006 13:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Igen, főleg alapjáraton, és főleg hidegen vannak durva eltérések az egymás utáni ütemek között.
http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... g/log1.PNG
A jobb alsó grafikonon látszik, hogy mennyire egyenetlen tud lenni alapjáraton hidegen...

Ha már itt vagyok: pár kép a készülő "nyú verzsön"-ről :)

http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... 010031.JPG
http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... 010030.JPG


csüt. nov. 02, 2006 9:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az én véleményem az, hogy a két egymás utáni fordulat csak akkor tér el drasztikusan egymástól, amikor nagyon alacsony a motor fordulata, és a lendkerék, (meg az egész motor tehetetlensége) még nem egyenlíti ki a kompresszió okozta "rángatózást" Az alapjárat az hatásreset, amikor már egyenletesen jár.


csüt. nov. 02, 2006 8:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
po la
Akkor azt mondod, hogy egy fordulat alatt nincs akkora eltérés az előző fordulatból mért gyújtásidőtől, hogy az számottevő legyen? Akkor az épített verseny motoroknál(autó) miért van 45-50°-ra a gyújtás jeladó? Egy csomó leírást, építési elgondolást olvastam, mind ezt támogatta a holtpontossal szemben. (megnézem az enyémen hol van, még nem néztem de már érdekel :) )

A kopogás detektor valóban csak a következő fordulatra tud beavatkozni, ez természetes. Nekem nincs ilyen benne sajnos, ezért tök mindegy milyen benzint tankolok, ugyanúgy megy(mint atom! :) ). Az új autók között sem mindegyikben van, ha jól tudom. De igazából ez most másodlagos kérdés a gyújtás időpont kiszámolását illetően.

Amúgy nehogy bedugulj!


csüt. nov. 02, 2006 7:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Tinéktek!

Ismét igazolódott számomra, hogy igaz a mondás, miszerint minden cigány a maga lovát dícséri....
Van olyan rendszer ahol a felsőholtponti jeladó valóban ott is van, és van olyan szerkezeti kialakítás ahol 20 fokkal előtte, de ismerek olyat is ahol 18-al utána...Mindegyik működik!
Az a gond, hogy időnként keveredik a valódi felsőholtpont, és az un. jelzett pont feladata. Hogy a dolog még "egyszerűbb" legyen van egyesített jeladó, és vezérműtengely szögjeladó is...
Van még egy olyan gond, hogy illő volna szétválasztani a motorkerékpárok és a személygépkocsik gyújtásrendszerét az eltérő működés és fordulatszám különbség miatt!
Ros-Co! most is igazad volt a felvetést illetően. Az opel már az E kadett esetében ugyan ilyen okból intézte a befecskendezős motorjai esetében az elektronika szinkron / aszinkron működés kialakítását!
Még egy megjegyzés, aztán bedugulok. Az összes valamire való gyújtásvezérlő elektronika követő üzemmódban dolgozik. Tehát először megjelenik a kopogásos égés, megszólal a kopogásdetektor, majd a következő fordulatra visszaveszi az előgyújtást. A kopogásos égés nagyon sok probléma miatt megjelenhet, az emberek hajlamosak csak az előgyújtás hibájára koncentrálni! A detektor lehet elektrodinamikus-ezért működik magnófejjel--ez a ritka, bár találkoztam már ilyennel, ill. lehet piezzós ez a tuti az autógyártók szerint. Nagy a jelszint, nincs zavar, nem kell erősíteni, árnyékolni.
Végül az elv.: " Ha a lángfront terjedési sebessége, és a dugattyu sebessége nem egyezik akkor kopogásos, detonációs égés keletkezik"
További jó napot mindenkinek!


csüt. nov. 02, 2006 7:44
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Én is úgy tudom, hogy ideális esetben a holpont előtt van a gyújtás jeladó a max. előgyújtás +5...10°-ra. A max előgyújtás ha jól tudom 45°, de ez leginkább konstrukciótól függő dolog.

Van egy 1-es henger jeladó is, elvileg a vezérmű tengelyen, ha teljesen elektronikus a gyújtás(nincs elosztó, gyertyapipába épített gyújtó áramkörrel), mert különben nem tud szinkronizálni az ECU.

A holtpont utáni jeladó mint olyan rendben van, csak kérdés hány fokkal! (310°?) :D

Az is érdekes meghatározás, hogy gyenge a jel !? Most vagy van jel, vagy nincs(egyébként van). Ha van, akkor abból lehetne számolni önindítózáskor is, kérdés kell-e, mert valóban egy alap előgyújtást ad ilyenkor az ECU, de ezt a jeladó jele után.

A felső holtponti jeladó használata egy kérdést feltétlenül felvet:
- Mennyit változik a valós fordulatszám, és ezzel a szükséges előgyújtás szöge egy fordulat alatt max. gyorsításkor?

Ezt ki lehetne számolni egy mérésből, a motor felpörgetés grafikonjának egyes szakaszaiból. Mert gyorsításkor egyértelműen megváltozik az elvi gyújtási időpont az előző holtponton mérthez képest. Igaz lehetne számolni az előző két fordulat eltéréséből egy gyorsulási értéket, amivel korrigálni lehet az időket, de ez nem a probléma legjobb megoldása, mert a jó megoldás a jeladó megfelelő elhelyezése. Még a megfelelő elhelyezésnél is be lehet vetni a korrekciót, mert még ott is van mérési hiba a fordulatszám változás sebességétől függően!

Minden más megoldás szerintem csak a jeladók számának csökkentését irányozza, azaz olcsó autó előállítását! Ha jó lenne a holtponti jeladó, akkor nagyobb értékű autókon is csak azt alkalmaznák, de még elviekben sem jó, csak meg lehet oldani azzal is valahogy, ha valaki jó matekos és jól tud programozni. Még jó is lehet, csak fáj a szépérzékemnek! :)


csüt. nov. 02, 2006 7:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Nekem a holtpont-90 fokon van a jeladóm, így az aktuális ütemben tudok még késleltetni az előgyújtásig. Ezt a "visszaszámolás"-odat nem is igazán értem. Azzal csak a következő ütemre tudsz késleltetni, és még a pontatlansága is nagyobb, mert majdnem 180 fokot kell még a következő gyújtási pillanatig fordulnia, míg nekem max csak 90-et. Bár azt nem tudom hogy egy ilyen fél fordulat alatt mennyit tud változni egyátalán a fordulatszám...


szer. nov. 01, 2006 23:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
"A Suzukinál meglepő módon"

Ez mennyire meglepő? Én abban a hitben vagyok, hogy általában a felső holtpontnál(vagy picit utánna, mind1) van a jeladó és innen "számolja vissza" az előgyujtást. Ezért is hívják felső holtpont jeladónak. Korábban valahol itt olvastam olyat, hogy a jeladó a max.előgyujtásnál van és onnan késleltet, de ezt nem tartom jó megoldásnak. Mi az általános megoldás?

Nem akarok reklámot csinálni, de én most pont suzukihoz illesztek 1 roxel.hu-s cuccot. Itt sokmindent lehet állítani, de azt nem, hogy hol a jeladó.


szer. nov. 01, 2006 23:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jó legyen 2 trükk.
Innen jött az ötlet:
A Suzukinál meglepő módon úgy van megoldva, hogy a jeladó a felső holtpont után (!) kicsivel van elhelyezve. Kiderült, hogy ez azért van, mert öninndítózás alatt
-nagyon kicsi az indukált jel, nehéz detektálni
-A komputer a motor beindulásáig nem számol gyújtás időpontot, mert a motor szögsebessége olyan kis fordulaton nagyon nagyot változik egy fordulat alatt, hogy nem tudja megjósolni az gyújtásidőpontot, így egy az egyben a jeladó impulzusát használja gyújtásjelnek, nem időzít. így könnyen indul a motor.
-be van vezetve az önindító jele is a komputerbe


A jeladó csak addig ad nagyon kis jelet, amíg lassan forog a motor. Tehát azt kéne csinálni, hogy a jeladó erősítőjének érzékenységét lecsökkenteni, mondjuk a tizedére, ha már beindult a motor. Így nem lesz annyira zavarérzékeny. A szűrés nem mindig jó, mert nagyobb furdulaton akadályozhatja a jel feldolgozását.
Ha van önindító, akkor célszerű ezt a jelet használni, motorbiciklinél sajnos a fordulatból kell kikövetkeztetni.
A jeladó erősítőjének erősítésének kapcsolását talán egy kis relével vagy FET-tel lehetne megoldani, esetleg 4016-os IC.


szer. nov. 01, 2006 11:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Ez úgy néz ki sarkalatos probléma...

Ha jók lesztek mondok egy trükköt :twisted:


Én nagyon jó vagyok :)


szer. nov. 01, 2006 11:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ez úgy néz ki sarkalatos probléma...

Ha jók lesztek mondok egy trükköt :twisted:


szer. nov. 01, 2006 11:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Gabore írta:
Nekem utólag kellett beépíteni 5-6 100 nF-os
kondit, mivel a pécsi adótoronynál elég furcsa dolgokat művelt a gép.


:DDDD

Amúgy az FHP bemenetre nekem is kellett egy 100n-t tennem, mert néha beszedett valami zavart, és duplázta a szikrát, a fordultaszámmérőm meg 2x-est mutatott :))


szer. nov. 01, 2006 11:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség