Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd máj. 28, 2024 19:52



Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ] 
XGL 
Szerző Üzenet
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Én még mindig arra hívnám fel a figyelmed, hogy kicsit más az, hogy a MS kitalál egy API-t (Direct3D, OGL) és ahhoz minden gyártó igyekszik megírni a saját kártyája meghajtóját, és más dolog az is, hogy valami kétes körülmények között született driver-t kell használni, amivel nagyon nem törödnek, hogy jó-e.

Nem akarok hülyeségeket írkálni, de egy időben lehetett olyan híreket hallani, hogy a játékgyártók komolyan érdeklődtek a Linux iránt, mert ígéretesnek tartották azt a lehetőséget, hogy egy db CD-ről boot-olva megtalálja (többnyire) az összes gépbe pakolt cuccost. Így gyakorlatilag nem kellene foglalkozni a Win nyűgjeivel, a DX verzióval, mert ők olyat pakolnak alá, amilyet akarnak (persze nem DX-et :) ). Majd elválik, hogy mi lesz!

Amúgy igazad van! Inkább barátnőzz! :)

Üdv: Deka


hétf. jún. 05, 2006 19:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Hm. Anno hasraestem vmelyik IFABO-n (amikor még volt pesten...) a SGI gépeken, élőben rendereltek, 3D-ben pörgettek-forgattak-textúráztak, és még ki tudja mit. Akkor a Win 3.1 volt a PC-ken, és a 3D Studio mellett a Lightwave és az Imagine bontogatta a szárnyait, idegtépően hosszú render időkkel. Eltelt sok év, a textúrázás nem számít már nagy dolognak, és most hadd ne soroljam, hogy mi más van helyette, amivel lehet vakítani a gamer-népséget. Igen, manapság már ennyit tud a hardver. Szegény ibolyakék kedvencem akkor indult el a lejtőn, amikor NT szervereket kezdett el összepakolni a saját ötletek továbbvitele helyett. Valahogy kifutottak ötletekből, miközben valahogy a DX-ben és a hardverekben a mai napig van szufla. Sőt mi több, hallom, a csőd szélére került a minap, persze mindenki bízik a SGI feltámadásában. Annak ellenére, hogy semmi világvége-hangulatot nem pumpáltam az előzőbe, az SGI kínlódása nem tölt el derülátással. Az SGI csődhelyzetét nem én csináltam, de érzem, hogy gáz van, hogy ezt ki minek értékeli, az már egyéni vélemény. Viszont azt nem értem, hogy ha adott egy hardver, akkor miért csak a Win tud ezzel élni. Persze, lehet azzal jönni, hogy mert pl. az ATI csak az MS-nek szeret dokumentációt kiadni, dehát gyanítom, ennek is van oka.

Persze lehet azt mondani, hogy minek is kihasználni ezt a sok csillivillit, pl. CAD-re inkább egy erős munkaállomás kell, gyors OGL kártyával... Persze, szövegszerkesztéshez, DTP-hez sem kell már csúcstechnika, de akkor minek, kinek a csúcstechnika? A hangkártyákkal való összehasonlítást nem érzem korrektnek, mivel az ember jóval több infót kap a látásán keresztül, mint a hallásán, ahogy így kapásból tudok mind grafikus, mind videós, mind 3d effektből legalább 1-1 tucatot felhozni, amihez manapság még nem tartozik hardveres támogatás. Szerintem a grafikai téren még nagyon sok idő elérni azt a fajta kánaánt, amit audio terén már tkp. elértünk. (Azért hozzátenném, hogy azért nézz meg pár high-end hangkártyát, amit hangstúdiók használnak, és hasonlítsd össze a mostani Xtigy -vagy mi a neve- kártyával. Megalázó lesz megtudni, hogy mennyi ötlet van még tarsolyban, ha az ember meg tudja fizetni... Szóval ezt is kár alábecsülni.)

Ami pedig az indítókérdést illeti... Tudod, ha van egy live linux/OS2/BEOS/bármi, ami kedvet szeretne csinálni a használathoz, és nem alkalmaz 3d gyorsítást, ellenben kidomborítja a cucc előnyeit, akkor elégedetten csettintek, hogy hm, azért ez tud vmit. De ha van egy demo linux, ami semmi másra nem jó, csak hogy 3d GUI demót mutasson nekem és abból csak a 3d GUI nem működik, az szerintem égés, amit lehet így is meg úgy is magyarázni, de az attól még égés.

Szerintem is maradok a Win mellett. Szeretem, ha a gép szolgál ki, és nem kell folyamatosan az OS problémáival foglalkoznom, és fórumokat bújnom, hogy életre leheljek amúgy alapértelmezett funkciókat. Tudniillik így van időm dolgozni, utána barátnőzni, motorozni, stb. ahelyett, hogy kicsi szemüveges, kockásinges rendszergazda linuxossá válnék. :) Bocsánat :P


hétf. jún. 05, 2006 18:33
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Idézet:
OGL...Ha úgy tetszik, egy lomha, kiöregedett, rugalmatlan, ám sok körülmény között életképes dinoszaurusznak.


Mitől lenne lomha és rugalmatlan? Ha gyorsabb kártya van alatta (márpedig egyre gyorsabb), akkor ő is gyorsabb lesz. Az persze más kérdés, hogy a grafikus chip-ek újabb effektjeit nem használja ki! Azért nem kell ennyire világvége hangulatot csinálni/érezni. Szerintem azért előbb-utóbb a grafikus kártya gyártók is kifogynak az ötletekből. Nézd meg, hogy a hangkártyák terén is mi van most és mi volt 10 évvel ezelőtt! Nem mondom, vannak ma is újdonságok, de nem igazán a széles tömegeknek.

Amúgy meg, ha elolvastad, akkor egy jó pár kérdésed nem értem, mert ott szó volt róla...

Amire még úgy érzem, hogy reagálnom kell, az a nyitó hozzászólásodban volt. Most nem tudlak pontosan idézni, de kifogásoltad, hogy az ATI meghajtókat nem igazán kezelte kiorrektül, a Win pedig mindennel elindul. Csak azt ne felejtsd el, hogy azért nem ugyanaz egy 800x600@60Hz-es (VESA) képet kicsikarni driver nélkül, meg egy full 3D gyorsítást használó demó CD-t készíteni, ami bármilyen 3D hardvert kapásból felismer és használ.

Amúgy szerintem maradj a Win mellett. Jobban jársz! :wink:

Üdv: Deka


hétf. jún. 05, 2006 17:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Elolvastam, sok újat nem mondott, ezért nem reagáltam rá.

OGL... Nem hiszem, hogy vége lenne, legrosszabb esetben is megmarad egy jól működő barkács-szabványnak. Ha úgy tetszik, egy lomha, kiöregedett, rugalmatlan, ám sok körülmény között életképes dinoszaurusznak. Igazából az OGL-t nem sajnálom, hanem csak azt, hogy nincs újabb, innovatívabb, rugalmasabb fejlesztés, ami lenyomhatjá a DirectX-et. Nem vagyok versenyellenes, de a gazdasági jellegű versenyekben ha győz a jobbik (nem feltétlenül etikusan vagy kódszépségben, hanem pl. marketingben, árukapcsoltan, vagy bárhogyan) akkor bizony jaj a vesztesnek. Sosem a vesztest kell sajnálni, hanem azt, ha nincs új kihívó a másik oldalon. Na azt tényleg sajnálom.


hétf. jún. 05, 2006 9:29
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Tigrincs:

Elolvashatnád már vágre a Repeta által belinkelt cikket!!!


vas. jún. 04, 2006 16:55
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Na, lehet az openGL-nek is annyi:
http://www.hwsw.hu/hir.php3?id=31283&count17=1


hétf. máj. 08, 2006 17:32
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 15, 2004 10:44
Hozzászólások: 585
Tartózkodási hely: Miskolc, a gyönyörű acálváros
Hozzászólás 
Na erre én annyit mondok,h a mi cuccainkat nem kell migrálni... Javában dolgozunk... :P
Persze mindenre alkalmas programnyelv sincs, a Javanak is megvannak a hibái.


pén. ápr. 28, 2006 12:47
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
majd ha kijön a vista utóda amit elméletileg teljes mértékben c#.NET 3.0 -án fognak fejleszteni,akkor majd könnyebb lesz migrálni a cuccokat. Lásd mono projekt.


csüt. ápr. 27, 2006 16:24
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 15, 2004 10:44
Hozzászólások: 585
Tartózkodási hely: Miskolc, a gyönyörű acálváros
Hozzászólás 
Rengeteg cég foglalkozik szoftverfejlesztéssel Linux alá, többek között a mienk is. Igaz, nem játékszoftverekről van szó. Hogy miért nincs Linuxon annyi játék? Mert ez erőforrásokat vonna el a játékfejlesztőktől, plusz munka lenne elkészíteni a linuxos verziót. Elhiheted, programut migrálni platforok között nem kismiska, még akkorsem, ha GUI-ről szó nincs. Egyszerűen nem éri meg nekik erőforrást áldozni rá, azt a pár embernapot inkább egy másik projektbe teszik át.
Ez magyarázza miélrt nem fejlődik az OGL driver linux alatt. Nincsen tőke mögötte. Ha lenne sok játék, a driver is fejlődne.
Szerintem az a játékos, aki megveszi a 10.000 forintos játékot vindóz alá, megvenné Linux alá is.
Mindannyian jól járnánk, ha (habár a Linux nem Vindóz :D) a Linux mint reális Windows alternatíva komolyabb döntésekben is szóba jönne. Mert egy monopolizált informatikai világ senkinek sem lenne jó, elhihetitek...
Szerintem a Vista, meg a valódi szoftver valódi előhy program éppenhogy előnyös a Linux számára, mert a Vista hardverigényét kielégíteni anyagilag húzós dolog lesz. Aki csak netezésre, doksiolvasásra, DVD-zésre használja a gépét, és nincs pénze megfizetni a Windowst, ÉS az új hardvert, az potenciális Linux felhasználó lesz. Na persze ha van turelme megtanulni a kezelését...
Szóval hülyeség elvárni a Linuxtól azt, amit a vindóz tud, és fordítva... :)


csüt. ápr. 27, 2006 15:15
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Salvatore, azt hiszem nem én voltam az, aki pl. a DirectX kapcsán azt állítottam, hogy a MS monopolhelyzetben van. Szerintem is Linux ÉS Win, és várom a hasonlóan jól működő megoldásokat Linux alá is. Csupán annyi a bajom, hogy nem igazán látom. A DirectX-ből hányadik verzió jön ki lassan? 10? A Linux alatt az OpenGL az egyetlen valamirevaló 3D API, ennek a fejlesztése korántsem követi a videokártyák fejlődését. Egy jól kezelhető API hiányában nem hibáztatom a programozókat, hogy nem akarnak szívni azzal, hogy 3D-s játékot fejlesztenek Linuxra. Szerintem érdekeltté kéne tenni vmivel a kártyagyártókat (mert ugye ha jól értem, jelen esetben ők a bűnbakok) Linux driverek írására, hogy a sok jó driverből lehessen írni egy jó 3D API-t. Amíg nem érdekeltek, addig mind a 3D-s játékfejlesztés, mind a 3D GUI szempontjából a Win állva fogja hagyni a Linuxot, ebben azt hiszem, egyetérthetünk. Ez fáj nekem az XGL-ben is, hogy van vmi, egy jó ötlet, mint anno az OGL behozása a Linuxba, emlékszem, akkor is mindenki odavolt, hogy úristen, szaggatásmentesen fut egy tucat ablakban Linuxon a Quake, aztán azóta semmi... a Linuxra kutyát se érdekel 3D játékot írni. Komolyan, vicces, hogy a PDA-mra komolyabb repszim létezik (szintén opensource project), mint Linuxra... Most megint van egy hype, a Vistára válaszolva, hogy na majd az XGL! Aztán majd jön megint mindenki azzal, hogy azok a csúnya kártyagyártók nem dokumentáltak semmit, ergo befullad az XGL. Kár lenne érte, de nem látom semmi jelét, hogy ezúttal bármi máshogy lenne, bárki jobban érdekelt lenne abban, hogy ez most megvalósuljon. Pedig ha egyszer kijön a Vista, akkor a Linux megint lemaradásból indulhat, az meg ugye nem épp ösztönzőleg hat a kártyagyártókra és a fejlesztőkre...
Mondom, nem vagyok Linux ellenes, drukkolok, hogy végre vki megszorongassa a Windowsokat, ezért időről időre megfordul nálam egy Linux. De aztán mindig kiderül, hogy hiába stabil vagy gyors, ha sokmindent teleptek, akkor már instabil és belassul, ugyanakkor a munkaeszközeimnek megfelelő programok alkalmatlanok munkára, és az olyan extrák, amik valóban érdekesek lehetnek (pl. dualhead mód), a Winnel ellentétben igen macerásan üzemelhetők be. Ilyenkor szépen legyalulom a Linuxot, felszántom, és kijelentem, hogy jobban járok, ha a Linux partíciójára MP3-akat telepítek a wines partíció mellé... Nem win vs. linux, win és linux lenne, ha...... De nincs igazi választásom.


csüt. ápr. 27, 2006 9:15
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
kezdünk átmenni "win vs. linux"-ba. Inkább maradjunk az Linux ÉS win témánál.


szer. ápr. 26, 2006 18:18
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Repeta írta:
Tigrincs írta:
Megkenés... Ennek a szónak két kb. egyenrangú elterjedtségű dolognál van értelme, amikor mindkét dolog sikeres, és már más módszerekkel nem tudnak egymástól piacokat elhalászni. Repeta, te tudsz olyan domináns játékfejlesztő céget, akik legalább megközelítően olyan sikeresek Linuxon, mint Windowson?


Itt az a lényeg,h OpenGL van linuxon is, DirectX nem is lesz. Azonfelül a Microsoft elemi érdeke, h minden lehetséges területen az ő megoldását használják, ezért hozta ki a DirectX-et. Ha a program directX-es, semmilyen formában nem hotdozható.


Már megbocsáss, de ez csúsztatás, és mint ilyen nem tudom elfogadni. Az előbb azt írtad, hogy " Microsoft "megkent" pár játékszoftverfejlesztőt,h álljanak át DirextX-re, mert ezzel lehetetlenné tette a progi más platformra való migrálását." Ez azt jelenti, hogy eleve más platformra (PS2? XBox? Linux? vagy mire gondoltál?) fejlesztettek, de mivel megkenték a céget, már csak DX-re fejlesztenek, és ezért lehetetlenedett el az OpenGL. Tehát ha nem történt volna meg ez az egész, akkor a játékcégek feltehetően fejlesztenének Linux és OGL alá.
Szerintem ez nincs így. Pl. PS2-re nincs DX, mégis, mivel akkora a piac, és veszik a játékokat, mégis csomó cucc először ezen jön ki. Tehát a DX nem egy mumus, egy csúnya, mindent monopolizáló eszköze a Microsoftnak, hiszen DX ide vagy oda, a konzolpiacon is elég gyéren szerepelt az XBox. Szóval igenis van alternatíva, igenis van elég cég, akik ha kellő profitot látnak a dologban, függetlenül grafikai API-tól fejlesztenek bármire. Hangsúlyozom, ha profitot látnak a dologban. Viszont mutass nekem olyan kereskedelmi szoftvercéget, aki komoly profitot lát Linuxos fejlesztésben! Az egyetlen, aki ezzel megpróbálkozott, majd bele is bukott, az a Corel volt. Továbbra is kérlek, hogy nevezz meg játékfejlesztőt, ha tudsz aki legalább megközelítően olyan sikeres Linuxon, mint Windowson! Már bocs, de Palm/PPC alá is nagyobb üzlet játékot fejleszteni, mint Linuxra, pedig ott aztán semmi DirectX nincs!
De ha így jobban tetszik, mutass nekem olyan Linuxot használó gamert, aki ugyanannyit hajlandó lenne fizetni egy tfh. teljes értékű Doom 3-ért, NFS Most Wantedért, vagy hasonlóért, miközben arra törekszik, hogy a Linuxa tele legyen ingyenes OpenOffice/Firefox/TBird/MPlayer/Gimp/stb. jellegű progikkal!

Csak azt szeretném, ha belátnátok, hogy a Linux egy alapvetően ingyenesség-elvű dolog, ez minden előnye és hátránya, ez az oka minden erősségének és gyengeségének is, és az ebből adódó hátrányokat és gyengeségeket lehet a MS-ra kenni, fújolni, meg minden, de az igazi ok nem a MS-nál, hanem a Linux alapelveinél keresendő. Olyan ez, mint ahogy a turkálóban is ki lehet fogni nagyon szép, értékes ruhákat is, de ha neked akkor az kell, ami kell és nem akarsz kompromisszumokba menni, akkor igenis a drága az olcsó, és igenis az ember az ingyenes helyett a drágát fogja választani. Nincs ellenszenv bennem a Linuxszal kapcsolatban, ha olyan ügyfél jön, aki csóró, alig van pénze, akkor neki egy PHP/MySQL-es webet fogok ajánlani, ha egy pénzesebb, akkor ASP/.Net/MSSQL-eset. Más kérdés, hogy az előbbi esetben valószínűleg a megrendelő engem se fog túlfizetni, ergo inkább irányítom át a klienst a PHP-s kollégákhoz, és ismerősöket javaslok.


szer. ápr. 26, 2006 16:14
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 15, 2004 10:44
Hozzászólások: 585
Tartózkodási hely: Miskolc, a gyönyörű acálváros
Hozzászólás 
Tigrincs írta:
Megkenés... Ennek a szónak két kb. egyenrangú elterjedtségű dolognál van értelme, amikor mindkét dolog sikeres, és már más módszerekkel nem tudnak egymástól piacokat elhalászni. Repeta, te tudsz olyan domináns játékfejlesztő céget, akik legalább megközelítően olyan sikeresek Linuxon, mint Windowson?


Itt az a lényeg,h OpenGL van linuxon is, DirectX nem is lesz. Azonfelül a Microsoft elemi érdeke, h minden lehetséges területen az ő megoldását használják, ezért hozta ki a DirectX-et. Ha a program directX-es, semmilyen formában nem hotdozható.

Tigrincs írta:
Kicsit off, de azért a Beta/VHS példa nem igazán jó. A Beta egy professzionális rendszer, jobb minőséggel, de praktikátlanul nagy kazettákkal, a VHS pedig, mint a neve is mutatja (Video Home System) egy otthoni célra kifejlesztett, gyengébb minőségű, de praktikusabb és olcsóbb rendszer. Tudod, melyik a jobb, a Mercedes vagy a Hummer? Egy filmes cégnél dolgozom, és szinte kizárólag Betával van dolgom, a mai napig is, pedig a VHS lassan de biztosan kihal.


Gondolom így van, de régen a Beta is jelen volt házi készülékek piacán. Élesen van előttem a Rém rendes család egy epizódja, ahol bud szidja az apját, mert mindenkinek VHS-e van, csak nekik van Betájuk, és arra semmilyen jó film nincs. Ebből gondolom én,h volt házi beta rendszer is.


szer. ápr. 26, 2006 15:19
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Doom4, unreal tounament 2003-ra, vagy RoCW-re kellene rákeresni neten. de ugye az említett driver gondok miatt nem lenne azonos a mérés a két OS közt.
Nem FPS-es példát tudok produkálni, méghozzá az említett mplayerrel. Ha a windows-os buildjét futtatod egy p1-en majd linux alatt a befordítottat, akkor linux alatt mérhetően kevesebb procit eszik meg az optimalzálás miatt. Ez az optimalizálás olyan szintű, hogy a befrgatott bináris cucc másik gépen valszeg el se indulna.

Az Apple-t majd érdemes lesz figyelni, mert az új MacOS unix alapú. windowst már hekkeltek rá, ugyhogy ha egy game mindkettőn megjelenik akkor majd lehet mérni.


szer. ápr. 26, 2006 14:41
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Megkenés... Ennek a szónak két kb. egyenrangú elterjedtségű dolognál van értelme, amikor mindkét dolog sikeres, és már más módszerekkel nem tudnak egymástól piacokat elhalászni. Repeta, te tudsz olyan domináns játékfejlesztő céget, akik legalább megközelítően olyan sikeresek Linuxon, mint Windowson?

Kicsit off, de azért a Beta/VHS példa nem igazán jó. A Beta egy professzionális rendszer, jobb minőséggel, de praktikátlanul nagy kazettákkal, a VHS pedig, mint a neve is mutatja (Video Home System) egy otthoni célra kifejlesztett, gyengébb minőségű, de praktikusabb és olcsóbb rendszer. Tudod, melyik a jobb, a Mercedes vagy a Hummer? Egy filmes cégnél dolgozom, és szinte kizárólag Betával van dolgom, a mai napig is, pedig a VHS lassan de biztosan kihal.


szer. ápr. 26, 2006 14:18
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 15, 2004 10:44
Hozzászólások: 585
Tartózkodási hely: Miskolc, a gyönyörű acálváros
Hozzászólás 
Tigrincs, azt írtad, türelmetlen vagy.
Mégis Béta állapotú progikat tesztelsz?
Ha nincs türelmed elpiszmogni vele, akkor legyen türelmed kivárni a végleges verziót! :D

OpenGL vs DirectX:

Szerintem a Microsoft "megkent" pár játékszoftverfejlesztőt,h álljanak át DirextX-re, mert ezzel lehetetlenné tette a progi más platformra való migrálását. Ennyi...
Sokszor metgesett már,h nem a jobb rendszer terjedt el, lást BETA vs VHS, F-23 vs F-22, stb..


szer. ápr. 26, 2006 12:18
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
De ennek ellenére az NV-nek se nagyon érdeke(procigyártóknak se). Ha belegondolsz hogy a leggyengébb grafikus felületen, befordítva a programokat, jobban optimalizálva a vasra(legjobb példa mplayer) mekkora sebesség többletet lehetne kihozni... cikket elolvastad?:)


A cikkig még nem jutottam el, határidős leadásom van :( De igyekszem.
Csak egy apró. Tudsz nekem példát mutatni arra, hogy azonos vason egy adott játékprogi Win/Linux alatt hány FPS-sel fut? Komolyan érdekel.


szer. ápr. 26, 2006 11:51
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Idézet:
Üzletileg nem értem, hogy miért dobna ki egy hardvergyártó súlyos pénzeket arra, hogy egy olyan közösségnek csináljon vmit, akik hozzászoktak ahhoz, hogy vmit ingyen kapnak, pláne, ha a felhasználók nagy része inkább szervert csinál a linuxból, amihez ugye vmi alap hardver is elég.


Ne haragudj, de ez szerintem így marhaság. A windows-os driverért sem fizetsz. A MAC-es driverért sem fizetsz. A vas gyártóknak az az érdeke(elméletileg), hogy minél több vasat adjon el. Más nem kellene mint rendesen specifikálni a drivereket, de erről már írtam. És tuti lenne aki írna normális drivert linuxra is. Lásd matrox, akik ezzel nem dobnak ki súlyos pénzeket.
Pl szerintem az ATI-nak nagyon nem érdeke a linuxos játékok elterjedése. Méghozzá pont az openGL miatt. Az nv openGL-ben nagyságrendekkel jobb.
De ennek ellenére az NV-nek se nagyon érdeke(procigyártóknak se). Ha belegondolsz hogy a leggyengébb grafikus felületen, befordítva a programokat, jobban optimalizálva a vasra(legjobb példa mplayer) mekkora sebesség többletet lehetne kihozni... Viszont akkor a júzer nem venné meg a legújabb méregdrága VGA-kat, RAM-okat, CPU-kat...

cikket elolvastad?:)


szer. ápr. 26, 2006 11:10
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 320
Hozzászólás 
"Ezt spec rosszul tudod."

Sok embernek fizetett az ms pl azért az RPC hibáért, amivel le lehetett állítani a gépet távolról (meg mást is tudott)? Vagy talán fizet a rendszeresen előforduló NTFS hibákért, hogy egyszer csak nem indul a gép, és nincs rajta semmi? Esetleg annak a buta banknak, akinek lefagytak a wines pénzautomatái?

"Hát, nem tudom mikor nézted, de csomó progi frissíti magát Windowsban is, élvonalukban a tűzfalak, vírusirtók, spyware-irtók, és éppen az általad emlegetett Java is."

Ha éppen rendszergazdaként vagy bejelentkezve, de
1. rendeses beállított wines gépen nem rendszergazdaként dolgozunk,
2. rendeses beállított wines gépen egy felhasználó által futtatott program nem tud rendszer-területre írni,

tehát csak félmegoldás, se... Nem sok olyan program van win alá, ami elindítana egy service-t a (rg joggal) a frissítések miatt. Van egy-kettő, de nem jellemző.
A felhasználók így rg jogokkal dolgoznak, aztán lehet sírni a spy/vir/troj miatt, ez jó így szerinted?

"Nézd, ezek szép dolgok, amit írsz, de senki nem korlátozza pl. a versenyt."

Dehogynem, nálunk külön hatóságok vannak erre, például az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, az APEH, és szinte az összes kormányzati szerv, iskola.

IHM lökött aprót az UHU Linuxnak, de az ecédéel vizsgán WINXP-MSOffice a beugró. Értsd: elvileg szövegszerkesztésből és operációs rendszerekből, gyakorlatilag WinXP és MSOffice-ból kell vizsgázni.
Az APEH ABEV programja csak windózos (bár talán alakul a Linuxos verzió, nagy a csend)
A kormányzati szervek weboldalainak többsége (pályázatok is!) csak IE böngésző, letölteni/beadni szigorúan DOC formátumban, 2003-as mert az a menő. Néha PDF, de csak 7-es, mer' nehogy már jó legyen máson is.
Iskolák: Neptun és ETR (IE), fejlesztő eszközök, stb...

Közvetve, sok aprósággal ellehetetleníteni a többieket. A nép meg mit tehet mást? Adózni kell, vizsgázni kell, iskola kell, pályázni kell, dolgozni kell. Előbb-utóbb úgyis megtörik, és választja azt, amivel mindet meg tudja csinálni. Az, hogy ez nem a TÖBBI hibája, nem érdekli.

"Tessék jobbat csinálni! Mint fejlesztő, segíts a Linux jobbá tételében!"

Sajnos nem vagyok akkora fej, de azért láthatod, hogy itt is (és sok másutt) tudásomhoz képest hozzászólok a Linux témákhoz (is), főleg a Sambahoz, mert pl nem tudom elfogadni, hogy egy nyamvadt központi bejelentkezéshez milliókat kelljen kiadni.

"Ja és még vmi, tisztelt fejlesztők. Nem a felhasználót kell a programhoz alakítani, vagy hibáztatni, hogy kényelmes. A programot kell olyanra megcsinálni, hogy használható ÉS jól működő legyen!"

Ebben egyetértünk, de nekem például durvára nem használható, hogy a word mindig berakja a csoffadt korrektúra eszköztárát magától, vagy hogy az outlookban marketingfék van, és csak MS szerverrel lehet használni Domainben normálisan, vagy hogy hálózatban lilán nyomja a pirosat a nyomtató. Ezek ezért fontosabb dolgok, mint egy átlátszó szép ablak, amin betündököl a háttérkép 50%-a, vagy hasonló csilivili baromságok, amik csak arra jók, hogy megvedd a drága videókártyát.
Jut eszembe, talán az Afterstep, vagy a Windowmaker, nem jut eszembe, de valamelyik lightos window manager tud ilyet, csak ablak mozgatás közben nem mozog a kép (akkor: P1@166, 32MB RAM, S3Trio, Debian).

Hidd el nekem, a kereskedelmi cégek oldalán több mocsok van. Ha akarod, nyissunk ennek egy külön topikot, bár változtatni úgysem mi fogunk a dolgokon...

Üdv:
chx


kedd ápr. 25, 2006 18:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás Re: XGL
chx írta:
Tigrincs írta:
mert ha az OS hibájából száll el vmi, akkor az MS perelhető.


Ez az, ami nem igaz, semmilyen termékéért nem vállal felelősséget szinte senki. Matematika: ha mindenki beperelte volna a hibáiért a MS-t, rég csődbe ment volna. EULA


Ezt spec rosszul tudod.

chx írta:
Ezért kell csomagkezelőből dolgozni, ott automatikus a frissítés, és ami a csomagfában benne van gyorsabban frissül, mert kvázi az OS része. Meg ugye winen a sok apróságot hogyan frissíted? Ha nem rendszergazdaként dolgozol, a tálcán ülő kis mocskoknak nem nagyon van joga frissíteni. (Pl. java, flash, shockwave, de vírusirtók is). Szerintem pont bénább a windows frissítése, ha az egész rendszert nézed. Forrásból forgatni, pl kernelt macerásabb, ez igaz.


Hát, nem tudom mikor nézted, de csomó progi frissíti magát Windowsban is, élvonalukban a tűzfalak, vírusirtók, spyware-irtók, és éppen az általad emlegetett Java is.

chx írta:
Dehogynem, az MS nem mondhatja, hogy korlátozom az OpenGL-t, mert az nekem üzlet, hiszen így kapna sok-sok büntit innen is, onnan is (pl. EU). De azt már mondhatja, hogy a directx mittomén hogy beszélget a kártya meghajtójával, és ez a stabilitás miatt kell, és ezt az OpenGL-nek nek pont így nem szabad, szóval emulálni kell valamit alatta a MI szabályaink szerint. Így már szabad ellehetetleníteni valamit. Mennyi példa van erre, csak az IE-t nézd meg. Meg a sok gennyes közigazgatási internetes fejlesztést. Tudom, összeesküvés-elmélet, de akkor is így van. Az a baj, hogy az OS-ek piacán nincs verseny és szabvány, kuriózum ez!

/off
Ha már itt tartunk, az embereknek kényelem kell, és önként vonulnak rabságba. Bankkártyás parkolás, 150 TV csatorna, meg szupersegítőkész OS.
Nem fizetek bankkártyával, útálok TV-t nézni, és szeretem az XFCE-t, tehát én vagyok a rendszer ellensége, a nem jó fogyasztó.
/on


Jól mondod Salvatore, néma felhasználónak a fejlesztő se érti a szavát :)
Nah, jól elbeszélgettünk, megyek vacsizni :)

Üdv:
chx


Nézd, ezek szép dolgok, amit írsz, de senki nem korlátozza pl. a versenyt. Tessék jobbat csinálni! Mint fejlesztő, segíts a Linux jobbá tételében! Ja és még vmi, tisztelt fejlesztők. Nem a felhasználót kell a programhoz alakítani, vagy hibáztatni, hogy kényelmes. A programot kell olyanra megcsinálni, hogy használható ÉS jól működő legyen!


kedd ápr. 25, 2006 16:45
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
Ha az XGL-t eltalálják és a nagy gyártókat is rálehet bírni a driver írásra, akkor ezt is nagyon sokan fogják hasznbálni.

DX-hez még annyit, hogy amíg a játékokat abban fejlesztik csak, addig monopol az MS.


Az első mondatról csak annyit, hogy bárcsak... Üzletileg nem értem, hogy miért dobna ki egy hardvergyártó súlyos pénzeket arra, hogy egy olyan közösségnek csináljon vmit, akik hozzászoktak ahhoz, hogy vmit ingyen kapnak, pláne, ha a felhasználók nagy része inkább szervert csinál a linuxból, amihez ugye vmi alap hardver is elég.

A második... Úgy tudom, sok játékot átírtak Linuxra is, mégsem lett igazán siket egyik sem, mert sok linuxos, amikor megtudta, hogy pénzesek a cuccok, inkább a Win változatot vette meg, mert azért az mégiscsak... Szóval ennyit arról, hogy vajh miért olyan sikeres a Win, mint játékplatform, és ennek a farvizén, vagy talán motorjaképp miért olyan sikeres a DX. Az MS ebben nem monopol, hiszen OpenGL-ben is lehet játékot írni. Az már más kérdés, hogy senki sem ír, mert nem éri meg... De ez nem monopólium kérdése.


kedd ápr. 25, 2006 16:35
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 320
Hozzászólás Re: XGL
Tigrincs írta:
mert ha az OS hibájából száll el vmi, akkor az MS perelhető.


Ez az, ami nem igaz, semmilyen termékéért nem vállal felelősséget szinte senki. Matematika: ha mindenki beperelte volna a hibáiért a MS-t, rég csődbe ment volna. EULA

Tigrincs írta:
Az is belátható, hogy míg az MS programoknál nemcsak hogy ritkább, de még automatikus is a frissítés, és ez azért jóval kevesebb macera, mint elmenni XY honlapra, megnézni, van-e új verzió, megnézni a változások listáját, hogy egyáltalán kell-e, aztán letölteni, telepíteni, rosszabb esetben akár kernelt is fordítani. Viszont érdekes volt egymás mellett látni két mondatot...


Ezért kell csomagkezelőből dolgozni, ott automatikus a frissítés, és ami a csomagfában benne van gyorsabban frissül, mert kvázi az OS része. Meg ugye winen a sok apróságot hogyan frissíted? Ha nem rendszergazdaként dolgozol, a tálcán ülő kis mocskoknak nem nagyon van joga frissíteni. (Pl. java, flash, shockwave, de vírusirtók is). Szerintem pont bénább a windows frissítése, ha az egész rendszert nézed. Forrásból forgatni, pl kernelt macerásabb, ez igaz.

Tigrincs írta:
Hát, szerintem a fejlesztés nem vallásháború vagy politika, hogy ideológia kelljen hozzá.


Dehogynem, az MS nem mondhatja, hogy korlátozom az OpenGL-t, mert az nekem üzlet, hiszen így kapna sok-sok büntit innen is, onnan is (pl. EU). De azt már mondhatja, hogy a directx mittomén hogy beszélget a kártya meghajtójával, és ez a stabilitás miatt kell, és ezt az OpenGL-nek nek pont így nem szabad, szóval emulálni kell valamit alatta a MI szabályaink szerint. Így már szabad ellehetetleníteni valamit. Mennyi példa van erre, csak az IE-t nézd meg. Meg a sok gennyes közigazgatási internetes fejlesztést. Tudom, összeesküvés-elmélet, de akkor is így van. Az a baj, hogy az OS-ek piacán nincs verseny és szabvány, kuriózum ez!

/off
Ha már itt tartunk, az embereknek kényelem kell, és önként vonulnak rabságba. Bankkártyás parkolás, 150 TV csatorna, meg szupersegítőkész OS.
Nem fizetek bankkártyával, útálok TV-t nézni, és szeretem az XFCE-t, tehát én vagyok a rendszer ellensége, a nem jó fogyasztó.
/on


Jól mondod Salvatore, néma felhasználónak a fejlesztő se érti a szavát :)
Nah, jól elbeszélgettünk, megyek vacsizni :)

Üdv:
chx


kedd ápr. 25, 2006 16:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Valamit elfelejtettem. Ami nagyon fontos.
Azért van szükség az ilyen Bétákra meg a hozzájuk kapcsolódó szívásra, pláne developer szempontból, hogy a projektet javítsák.
Linux világban már eléggé bevált módszer az amit az MS az elmúlt 2 évben elkezdett. Méghozzá azt hogy várja a véleményeket hibákat a fejlesztőktől. Épp az avalon és vista jó példa erre. Egyfolytában kapják a visszajelzéseket, hogy mi bugos mi nem, és hogy mit fejlesztenének mit nem.
A MS VS2005 BETA2-nél főleg ez. Elég sok mindent kivettek belőle és visszatettek a fejlesztők kérésére.
Ha az XGL-t eltalálják és a nagy gyártókat is rálehet bírni a driver írásra, akkor ezt is nagyon sokan fogják hasznbálni.

DX-hez még annyit, hogy amíg a játékokat abban fejlesztik csak, addig monopol az MS.


kedd ápr. 25, 2006 14:31
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Repeta írta:
Tigrincs!

Azt hiszem rossz a szemléletmódod a Linuxal szemben. Ezt olvasd el, érdekes lesz, én is ma találtam:
http://unixlab.bsd.hu/LNW/index.html
Kíváncsi lennék,h mi a véleményed erről a cikkről.

Most kicsit hosszú a cikk, de el fogom olvasni, becsszó. Amúgy a Linuxszal alapvetően nincs bajom, mivel régebben nyüstöltem, tudom azt is, hogy jelentős különbségek vannak a kettő közt. DE! Tudod, én már túlvagyok buherákon, pár gépet összeraktam, párszor újratelepítettem a gépem, kipróbáltam ezt-azt, és lassítóciklusokból is telepítettem jópárat a gépemre. :) De ennek már lassan vége, én csak odáig szeretnék eljutni, hogy a gép munkaeszköz legyen, úgy szolgáljon, ahogy nekem kényelmes, függetlenül igényektől, elvektől, ideológiáktól, stb. Ugyanolyan szemmel szemlélem a Linuoxt, mint a Wint, és időről időre adok esélyt az előbbinek, hátha a stabilitása megelőzi a Win kényelmét és szoftvertámogatottságát, ahogy most is kipróbáltam ezt a friss XGL-t. Ugyanúgy, ahogy a Linuxokra eddig, azt mondtam erre is, hogy vesződik vele a fene... x munkaórámba kerülne, hogy kezes bárányt faragjak belőle, ennyim meg nincs... Ez nem hozzáállás. Egy mezei felhasználó fél órás benyomása.


kedd ápr. 25, 2006 13:14
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
Tudom hogy nem illik kérdésre kérdéssel válaszolni.
Ki az fejlesztő aki a Béta Vistát használja?

Salvatore Salvataggio írta:
Már nem béta. RC1 8)
A bétákat általában nem a home userek miatt adják ki, vagy tévedek? lásd vista.


Vannak olyan MCSE haverjaim, akik a betából is kaptak, nyüstölik is, kíváncsiságból, építő szándékból is. Egyébként valóban RC1, de DC-n már akkor láttam Vistát, amikor beta volt... Igaz, hogy ált. MS fejlesztőknek adják a Vistát (ha jól tudom, az MSDN-es negyedéves csomagban benne volt), de amikor anno én is ilyen voltam, akkor azért ezeket az anyagokat nem kezeltük hétpecsétes titokként, ergo mondjuk egy huncutabb MCSE kezéből a DC-re simán átkerülhet a dolog, még akkor is, ha a betákat nagyon nem ajánlják a pórnépnek. De mindig akad pl. DC-n is, aki szeret villogni, meg kísérletezni, és nagybetűkkel a közösbe beírni, hogy nála már vista fut, igaz, betás...


Salvatore Salvataggio írta:
Az MS "beszállt" az openGL fejlesztésébe, majd hírtelen kijött a DX-el, majd kilépett at OGL fejlesztéséből. Miért?


Nem tudom a történetet, de gyanítom, a pénz, meg az, hogy az MS nem érvényesíthette eléggé a befolyását...

Salvatore Salvataggio írta:
Idézet:
Tessék visszafejteni a drivereket


Tigrincs, hajrá!:) Habár ez licenszt sért.
Broadcom Wifi-vel szívtunk nem is olyan rég és sajnos ahhoz sincs hivatalos driver. Azt csinálják hogy "A" banda visszafejti a drivert, "B" nem a visszefejtett kódot, írják át hanem a doksija alapján csinálnak újat, mert sajnos csaj így megy.
A VGA gyártóknál lévő "élethalál harc" miatt ez a visszafejtésmeg mégnehezebb. Eléggé titkolják a specifikációkat.


Ugyan kérem, dehogy fejtek én vissza vmit! Nem vagyok én ilyen nagy guru, inkább használom a gépet, nem kurkászom. :) Csak arra utaltam, hogy a DeCSS Linuxon született meg, abból a szükségből, hogy a DVD kódolása nem publikált dolog volt, és a kutya se látott fantáziát abban, hogy ingyenes OS alá licenszelt technikát használó pénzes DVD-lejátszó progit írjon.

Salvatore Salvataggio írta:
A vista GUI-t én inkább várom. Nem a csicsa miatt, mert azt majd ugyan úgy lelehet tíltani(le is fogom). Win32 API-t programozni egy agyrém. Ennél az avalon csak jobb lesz. Az XGL-nek is valszeg hasonló a "küldetése".


Ebben egyetértünk, az XP-t én is jobban szeretem 2000-es módban, más kérdés, hogy jó lenne, ha a GUI hardvergyorsított része stabilabb és gyorsabb lenne, mint az eddigi szoftveres effektek (pl. az IE-t egy nagyobb képernyőn igencsak befogja, amikor egy weboldal - ó de szeretem! - áttűnik a következőbe). Az Avalont nem néztem, programozó ismerősök szerint jó. Gyanítom az XGL is az lesz, kérdés, hogy arányában hányan fognak Avalont és hányan XGL-t kihasználó progikat fejleszteni. Gyanítom, az utóbbival kevesebben foglalkoznak majd.


kedd ápr. 25, 2006 13:03
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 15, 2004 10:44
Hozzászólások: 585
Tartózkodási hely: Miskolc, a gyönyörű acálváros
Hozzászólás 
Tigrincs!

Azt hiszem rossz a szemléletmódod a Linuxal szemben. Ezt olvasd el, érdekes lesz, én is ma találtam:
http://unixlab.bsd.hu/LNW/index.html
Kíváncsi lennék,h mi a véleményed erről a cikkről.


kedd ápr. 25, 2006 12:58
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Tudom hogy nem illik kérdésre kérdéssel válaszolni.
Ki az fejlesztő aki a Béta Vistát használja?
Az MS "beszállt" az openGL fejlesztésébe, majd hírtelen kijött a DX-el, majd kilépett at OGL fejlesztéséből. Miért?
Már nem béta. RC1 8)
A bétákat általában nem a home userek miatt adják ki, vagy tévedek? lásd vista.


Idézet:
Tessék visszafejteni a drivereket


Tigrincs, hajrá!:) Habár ez licenszt sért.
Broadcom Wifi-vel szívtunk nem is olyan rég és sajnos ahhoz sincs hivatalos driver. Azt csinálják hogy "A" banda visszafejti a drivert, "B" nem a visszefejtett kódot, írják át hanem a doksija alapján csinálnak újat, mert sajnos csaj így megy.
A VGA gyártóknál lévő "élethalál harc" miatt ez a visszafejtésmeg mégnehezebb. Eléggé titkolják a specifikációkat.

A vista GUI-t én inkább várom. Nem a csicsa miatt, mert azt majd ugyan úgy lelehet tíltani(le is fogom). Win32 API-t programozni egy agyrém. Ennél az avalon csak jobb lesz. Az XGL-nek is valszeg hasonló a "küldetése".


kedd ápr. 25, 2006 12:30
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás Re: XGL
chx írta:
>Bocsánat a pongyolaságomért, de az XGL egy OpenGL-re épülő, XWindow-utód valódi 3D-s GUI, az első ilyet tudtommal a Novell hozta ki, illetve annak egy elég erősen bicegő verzióját.

A novell csak továbbfejleszti, nem ők találták ki.


Írtam, hogy pongyola leszek...

chx írta:
>És akkor most belekezdek, mert kissé mérges vagyok. Miért nem szeretem a Linuxot? Azért, mert míg a Windowsban ha kihoznak vmit, akkor az működik, s ha kiderül, hogy mégsem, akkor pironkodva, sietve kiadják a javítást.

Az XGL nincs kiadva "hivatalosan", csak egy fejlesztői preview, ami arra jó, hogy annak, aki ismerkedni akar a technológiával, ne kelljen a hivatalos kiadást megvárnia, ergo időt nyer.


Hát nem tudom... Először is, sehol nem írják, hogy fejlesztői előzetes. Másodszor, amint fent írtam, ez az "ismertetés" több szívással járt, mint érdeklődéssel, ahogyan gyanítom, hogy sok ATI tulajnak, ami azért nem jó hírverés, mert a PC-sek kb. fele, vagy még növekvő része használ ilyen videokártyát. Harmadszor, türelmetlen ember vagyok, szívesen kipróbálok ilyen preview-kat, de ha egyszer a preview elbukik nálam, akkor már nincs kedvem telepíteni egy rendszert (lévén, hogy lehet, hogy stabilabb, de akkor is egy rendszertelepítés, pár vizuális trükkért), ergo így a preview több kár, mint haszon, gyanítom, ezzel se vagyok egyedül.

chx írta:
>A Linux meg egy olyan amatőr honlaphoz hasonló, amin mindig kopácsol a táblán a bácsi, és sárga-fekete csíkos alapon fut az under contruction felirat. Magyarán szemrebbenés nélkül kiadnak olyan verziókat programokból, amit Windowsban nem mernének, mert tele van hibával, fagy és hibásan működik a gépek jó részén.

Ejj dehogynem adnak ki win alá is, sőt, maga a win is csak SP-kkel, meg mindenféle plusz kütyükkel nevezhető OS-nek. Az, hogy Linux alá kiadnak fejlesztői dolgokat is, abban a közegben természetes, erről a szól a nyílt forrás. Ha nem akarsz szívni, nem kell "XYZ-dev" dolgokat használni.


Nézd, az hogy a MS, vagy más cég nem állít össze mindenféle disztribúciókat ingyenesen összeszedett alternatív programokkal (amik azért ált. kullognak a pénzesek után), az szerintem nem hiba, ezért nem tudom hibáztatni őket, ezért a Linuxnak se tudom egyértelműen előnyére írni, pláne, hogy hiába telepít egycsomagban sokmindent, a telepítés után mégis egy macera sokszor conf-szerkesztgetéssel beállítani egy programot. Abba nem megyek bele, hogy mit és hogyan nevezek OS-nek, mert ez parttalan vita lenne. Viszont azt azt hiszem elismered, hogy jóval több gépen fut Windows, ergo minden kiadott verziót és javítást elég alaposan KELL tesztelni, mert ha az OS hibájából száll el vmi, akkor az MS perelhető. Ez a Linuxnál nincs így, ergo sokkal kevesebb tesztelés után kidobnak egy al-alverziót, hogy aztán 1-2 hét múlva jöjjön a következő alverzió. Az is belátható, hogy míg az MS programoknál nemcsak hogy ritkább, de még automatikus is a frissítés, és ez azért jóval kevesebb macera, mint elmenni XY honlapra, megnézni, van-e új verzió, megnézni a változások listáját, hogy egyáltalán kell-e, aztán letölteni, telepíteni, rosszabb esetben akár kernelt is fordítani. Viszont érdekes volt egymás mellett látni két mondatot... A Linux alapvetően nyílt forráskódú megoldásokat használ, tehát evidens, hogy megjelennek fejlesztői verziók is. De ha stabil rendszert akarok, akkor nem használok fejlesztői verziókat... Hm. Nem tudom, de itt vmi bibi van. Tegyük fel, hogy az emberek nem akarnak szívni, kísérletezni, hanem intenzíven dolgozni, ergo csak stabil dolgokat használnak. Akkor ki fogja leszedni és tesztelni az instabil fejlesztői dolgokat? Aki csak hobbiból néha használja a programot, felületesen? Akkor az nem csak felületesen lesz tesztelve?

chx írta:
>Volt szerencsém a Kororaa-t kipróbálni... Ez a Novell XGL-próbálkozásából született Live Demo Linux CD. Jó esetben be is tudok lépni, igaz, az XWindow/XGL nem indul el, hibával leáll, de ezt csak egy alternatív indításnál megy... A többi szó nélkül, bootolás közben fagy. Elhiszem, hogy beta, meg 0.2-es verzió, de kérem...

Beta, meg 0.2, 1.0 alatt nem termék, pont azért írják oda, hogy BETA. Amúgy gondolj bele, LIVE: nem kell telepíteni, menet közben, a TE kis kezed nélkül kell felismernie a VGA-t, VRAM-ot, monitort, beállítani a felbontást, képfrissítést. Windowséknál hogy is működik ez? Sokszor 800x600@16 bit, 72 Hz. De valamelyik paraméter biztosan nem stimmel, amíg fel nem rakod a drivert, és nem állítod be magadnak KÉZZEL! Azért nem ugyanaz. Amúgy láttál már, windows live CD-t?


Való igaz, nem láttam Windows Live Preview-t, csak működő, telepített Windowsokat, bár kétlem, hogy sokan letöltenének ilyet, már ha létezik egyáltalán. Mondjuk menj fel a DC-re, és kérdezd meg a népet, hogy megnéznének egy vista preview-t, vagy inkább leszednének egy betás telepítőt! Tudom, mire jó a live preview, ezt nem kell magyarázni, pont azon morgok, hogy a fejlesztők bevállalják, hogy az ATI legelterjedtebb 9x00-es szériáján nem tudják futtatni a cuccot, sőt, a buglista oldalon előírtak alapján eljárva sem működik a dolog... Ugyanakkor Windowsban ha bármilyen kártyát belerakok, működni fog, ha a kártya és a monitor fizikailag képes 800x600/16-ra, sőt, manapság használatos kártyák 99%-ában magától értetődően minden más felbontásban is, legfeljebb extra beállításokért kell drivert telepíteni. Nálam a cucc odáig jut el, hogy az XGL vmi Xwindow-kompatibilis módban indul el, tehát semmi gyorsított funkció (árnyék, átlátszóság, 3d) nem működik, és semmilyen WM nem indul el... Ez az én olvasatomban jóval gyatrább működés, mint a 800x600/16...

chx írta:
>(Apropó, utánanéztem, ATI 9x00-es kártyám van, és a hibáról, hogy ilyen gépeken csak buherával bírható életre a cucc, valóban szól a weboldal... De akkor is! Mintha az ATI 9x00-es kártyák olyan ritkák lennének...)

A videókártya gyártók nem könnyítik meg a nem wines driverek írását, ezért ne a Linuxot, Novellt, Xorg-ot okold, hanem a gyártókat!


Újra... Nem hibáztatom őket. Egyáltalán nem tartom elítélhető dolognak, ha egy gyártó nem azt a közönséget célozza meg, amely olcsó vagy ingyenes termékeket keres, hanem aki pénzeseket. Tessék visszafejteni a drivereket, ne csak a CSS-t!

chx írta:
>No mindegy, hajrá XGL, de gyanítom, hogy a MS előbb fogja sikerre vinni a saját 3d GUI-ját, ami stabilan, gyorsan, stb. működik majd... Szóval drukkolok, érdekes dolognak tartom, de ez így, jelen állapotában csak egy rendszergazdák vizuális orgazmusát és napi buheraadagját szolgáló játék... :-/

Előbb, az lehet, de a win saját 3D-s GUI-ja nem a felhasználók miatt van, hanem hogy legyen ideológiai alap a konkurrens (szebb, gyorsabb, jobb) OpenGL kiszorítására. Azért ha megnézed a KDE-t/Gnome-ot, nagyon fejlesztik, szebb a windows GUI-nál, ott lesz az az XGL is időben.
Amelyik rendszergazda meg ilyennel játszik, hááát...

És a legfontosabb: használj NEM BETA terjesztést, azzal nem lesz bajod.

Üdv:
chx


Akkor megkérdem, szerinted ki az, aki egy ilyen beta (sehol sincs a honlapon feltüntetve hogy ez beta, fejlesztői kiadás, stb. - annak ellenére, hogy láttam már stabil, teljes értékű, bár funkciójában korlátozott, de azokat a funkciókat teljesen ellátó 0.x-es szoftvereket, pl. a Mozilla háza táján) terjesztésű, publikus cuccal bíbelődik és ír esetleg a fejlesztőknek a kimerítő tapasztalatairól?
Az OpenGL-t szerintem senki nem akarja kiszorítani, ha csak a CAD-et veszem, és a különböző architectúrákat, amin DirectX nem, csak OGL fog futni, mint közös nevező. Ideológiai alap? Hát, szerintem a fejlesztés nem vallásháború vagy politika, hogy ideológia kelljen hozzá. Inkább egyszerű marketing, a népek vevők arra a csillivillire, amit már játékokban tapasztalnak pár éve, de a GUI-kban még nyoma sincs, holott a vas nyögés nélkül bírná, ugyanakkor mostanra terjedtek el a GPU-s videokártyák annyira, hogy simán megkövetelheti egy OS. Ami a Gnome-ot illeti... Időről időre rám jön, hogy WindowBlinds-t feltegyek a régi Linuxos Gnome-nosztalgia végett. Aztán rájövök, hogy az a skin, ami van, az nem tetszik, letöltök másikat. Az se tetszik, kéne csinálni sajátot. OK, de arra meg nincs időm. Meg aztán leül apám a géphez, és még az ablakot se tudja becsukni, mert nem találja a kis x-et... Aztán rájövök, hogy idétlenül néz ki, hogy X program saját skineket használ, nem wineseket, na az meg bosszant, hogy elüt... Ezeket a köröket anno a Gnome-mal is lefutottam, és beváltottam vmi kicsi, erőforrás-igényében takarékos, használható WM-re, ami ugyan kevés csicsát tud, de azt jól. Szóval a Vistában is kicsit félek az új GUI-tól, csak abban bízom, hogy egységesítik a skinezést benne (OK, témák), és nem fogja minden progi saját kénye-kedve szerint buzerálni a konténer-ablakát.


kedd ápr. 25, 2006 9:52
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 320
Hozzászólás Re: XGL
>Bocsánat a pongyolaságomért, de az XGL egy OpenGL-re épülő, XWindow-utód valódi 3D-s GUI, az első ilyet tudtommal a Novell hozta ki, illetve annak egy elég erősen bicegő verzióját.

A novell csak továbbfejleszti, nem ők találták ki.

>És akkor most belekezdek, mert kissé mérges vagyok. Miért nem szeretem a Linuxot? Azért, mert míg a Windowsban ha kihoznak vmit, akkor az működik, s ha kiderül, hogy mégsem, akkor pironkodva, sietve kiadják a javítást.

Az XGL nincs kiadva "hivatalosan", csak egy fejlesztői preview, ami arra jó, hogy annak, aki ismerkedni akar a technológiával, ne kelljen a hivatalos kiadást megvárnia, ergo időt nyer.

>A Linux meg egy olyan amatőr honlaphoz hasonló, amin mindig kopácsol a táblán a bácsi, és sárga-fekete csíkos alapon fut az under contruction felirat. Magyarán szemrebbenés nélkül kiadnak olyan verziókat programokból, amit Windowsban nem mernének, mert tele van hibával, fagy és hibásan működik a gépek jó részén.

Ejj dehogynem adnak ki win alá is, sőt, maga a win is csak SP-kkel, meg mindenféle plusz kütyükkel nevezhető OS-nek. Az, hogy Linux alá kiadnak fejlesztői dolgokat is, abban a közegben természetes, erről a szól a nyílt forrás. Ha nem akarsz szívni, nem kell "XYZ-dev" dolgokat használni.

>Volt szerencsém a Kororaa-t kipróbálni... Ez a Novell XGL-próbálkozásából született Live Demo Linux CD. Jó esetben be is tudok lépni, igaz, az XWindow/XGL nem indul el, hibával leáll, de ezt csak egy alternatív indításnál megy... A többi szó nélkül, bootolás közben fagy. Elhiszem, hogy beta, meg 0.2-es verzió, de kérem...

Beta, meg 0.2, 1.0 alatt nem termék, pont azért írják oda, hogy BETA. Amúgy gondolj bele, LIVE: nem kell telepíteni, menet közben, a TE kis kezed nélkül kell felismernie a VGA-t, VRAM-ot, monitort, beállítani a felbontást, képfrissítést. Windowséknál hogy is működik ez? Sokszor 800x600@16 bit, 72 Hz. De valamelyik paraméter biztosan nem stimmel, amíg fel nem rakod a drivert, és nem állítod be magadnak KÉZZEL! Azért nem ugyanaz. Amúgy láttál már, windows live CD-t?

>(Apropó, utánanéztem, ATI 9x00-es kártyám van, és a hibáról, hogy ilyen gépeken csak buherával bírható életre a cucc, valóban szól a weboldal... De akkor is! Mintha az ATI 9x00-es kártyák olyan ritkák lennének...)

A videókártya gyártók nem könnyítik meg a nem wines driverek írását, ezért ne a Linuxot, Novellt, Xorg-ot okold, hanem a gyártókat!

>No mindegy, hajrá XGL, de gyanítom, hogy a MS előbb fogja sikerre vinni a saját 3d GUI-ját, ami stabilan, gyorsan, stb. működik majd... Szóval drukkolok, érdekes dolognak tartom, de ez így, jelen állapotában csak egy rendszergazdák vizuális orgazmusát és napi buheraadagját szolgáló játék... :-/

Előbb, az lehet, de a win saját 3D-s GUI-ja nem a felhasználók miatt van, hanem hogy legyen ideológiai alap a konkurrens (szebb, gyorsabb, jobb) OpenGL kiszorítására. Azért ha megnézed a KDE-t/Gnome-ot, nagyon fejlesztik, szebb a windows GUI-nál, ott lesz az az XGL is időben.
Amelyik rendszergazda meg ilyennel játszik, hááát...

És a legfontosabb: használj NEM BETA terjesztést, azzal nem lesz bajod.

Üdv:
chx


kedd ápr. 25, 2006 7:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás 
Update...
A hibaoldalon leírtak szerint jártam el, a cucc ugyanúgy fagy, vagy nem indítja el az XGL-t... Részemről elegem van. :(


hétf. ápr. 24, 2006 23:39
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1407
Hozzászólás XGL
Új téma, mert rákerestem és sehol se találtam xgl-ről témát, és elvileg ez egy felkapott téma lesz, ha sikerül vmi működő verziót csinálni belőle. Igazából érdekelne a téma engem is, és szerintem még sokakat, ezért bátorkodom a topicot nyitni.

Bocsánat a pongyolaságomért, de az XGL egy OpenGL-re épülő, XWindow-utód valódi 3D-s GUI, az első ilyet tudtommal a Novell hozta ki, illetve annak egy elég erősen bicegő verzióját.

És akkor most belekezdek, mert kissé mérges vagyok. Miért nem szeretem a Linuxot? Azért, mert míg a Windowsban ha kihoznak vmit, akkor az működik, s ha kiderül, hogy mégsem, akkor pironkodva, sietve kiadják a javítást. A Linux meg egy olyan amatőr honlaphoz hasonló, amin mindig kopácsol a táblán a bácsi, és sárga-fekete csíkos alapon fut az under contruction felirat. Magyarán szemrebbenés nélkül kiadnak olyan verziókat programokból, amit Windowsban nem mernének, mert tele van hibával, fagy és hibásan működik a gépek jó részén. Volt szerencsém a Kororaa-t kipróbálni... Ez a Novell XGL-próbálkozásából született Live Demo Linux CD. Jó esetben be is tudok lépni, igaz, az XWindow/XGL nem indul el, hibával leáll, de ezt csak egy alternatív indításnál megy... A többi szó nélkül, bootolás közben fagy. Elhiszem, hogy beta, meg 0.2-es verzió, de kérem... (Apropó, utánanéztem, ATI 9x00-es kártyám van, és a hibáról, hogy ilyen gépeken csak buherával bírható életre a cucc, valóban szól a weboldal... De akkor is! Mintha az ATI 9x00-es kártyák olyan ritkák lennének...)
No mindegy, hajrá XGL, de gyanítom, hogy a MS előbb fogja sikerre vinni a saját 3d GUI-ját, ami stabilan, gyorsan, stb. működik majd... Szóval drukkolok, érdekes dolognak tartom, de ez így, jelen állapotában csak egy rendszergazdák vizuális orgazmusát és napi buheraadagját szolgáló játék... :-/

No, de töretlenül folytassátok a témát mindenféle hírrel, tapasztalatokkal!


hétf. ápr. 24, 2006 22:48
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 31 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség