Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd jún. 04, 2024 17:01



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Egy kis olvasnivaló: http://www.celtia.hu/ladaforum/topicmut ... id=16&p=25

Gyújtásos topic a ladaklub oldalról, most kezdtem el végig olvasni.

Most én is megint rákattantam erre a gyújtás témára. :D

A lendkerékről hogyan tudnék jelet venni? Gondolom valami induktív jeladó lenne az igazi. Gyakorlati megvalósítás érdekel.

Valamint FHP jeladót hogy csináljak, és hogy érzékeljem, hogy pl. mikor kell az 1-es hengernek gyújtani?

Szívőcső vákuum érzékelésre is kellene valami szenzor, hol lehetne ilyet szerezni, aminek a jelét könnyű PIC-re is illeszteni?


szomb. júl. 16, 2005 12:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hozzunk össze valamit! felvevőpiac máris lenne rá :) Az időzítésre van 1 elég jó hardveres megoldásom, össze kéne hozni a számoló algoritnussal, de azt már tílleg lehet C-ban, mert nem időkritikus. De erről már trágyaltunk a topic legelején. Mi van Azoli kollégával???


Sziasztok!
Előkerültem!
Bocs Ros-Co, elaludtam. :))) Rengeteg a dolgom, nem sokat tudtam foglalkozni a gyújtással.. addig jutottam, hogy beszereltem egy iker-statikus (parazitaszikrás, 1-4 2-3 együtt) trafót, és csináltam hozzá végfokot 2 IRFP 450-el.. egy mamutot is agyonvág :wink: 2x 3,5-4 cm-t átüt..
Még a gyári gyujtás van, de egyre roszabb, zavarja a befecskendezést is.. végre le kéne ülnöm megírni a progit hozzá.


hétf. júl. 11, 2005 20:48
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
lehet hogy gyári, de attól még igaz a dolog :)
Az időzítést lehetne szimulálni a motoros kütyümmel, amit mutattam. És strobival nézni a késleltetést... A PIC timerjét kellene ehhez jobban kiismerni, és akkor el lehet indulni.


hétf. júl. 11, 2005 20:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
optokapuval vigyázniu, mert elé megy egy kis olajos trutyi, és leáll az egész. Mindegy, kezdetnek jó lesz. Úgy kellene írni, hogy 1-2-3-4 hengereshez is jó legyen, hiszen ki tudja mibe építik be... De ilyet kapni készen is, de azért tudnék rá vevőt ha olcsóbban kellene...
A progi tekintetében te nem boldogulsz vele?? Mi a probléma?

Kispók az jó lesz tesztre, márcsak azért is, mert a kisebb motoron jobban érződik az elektronika jótékony hatása...

ez az optika gyári megoldás! :)
A program megírásával meg az a bajom, hogy még sosem foglalkoztam az időzítéssel és nincs sok időm kísérletezni :( ha valaki adna egy jó alap programot ccs-ben abból el tudnék indulni.


hétf. júl. 11, 2005 20:16
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
optokapuval vigyázniu, mert elé megy egy kis olajos trutyi, és leáll az egész. Mindegy, kezdetnek jó lesz. Úgy kellene írni, hogy 1-2-3-4 hengereshez is jó legyen, hiszen ki tudja mibe építik be... De ilyet kapni készen is, de azért tudnék rá vevőt ha olcsóbban kellene...
A progi tekintetében te nem boldogulsz vele?? Mi a probléma?

Kispók az jó lesz tesztre, márcsak azért is, mert a kisebb motoron jobban érződik az elektronika jótékony hatása...


hétf. júl. 11, 2005 14:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> A késleltetést én viszont egy külsõ eszközre bíznám,
> hogy az esetleges programvégrehajtás ne szóljon
> bele az idõzítésbe.

Ugyesen el lehet ezt is kerulni.
En pl. irtam mar olyan kodot, ahol
szepen le volt szamlalva minden
utasitas hogy hany oraciklus.
Hangot kellett generalni es azert
csunya ha nyeklik/nyaklik meg kattog....
Meg lehet tobb idoitot is hasznalni,
szoftveresen is lehet emulalni, stb...


hétf. júl. 11, 2005 14:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
a jeladó most egy optokapu. Tehát fordulatonként 1 azaz 4 jel van, mert 4 hengeres a gép, amihez kellene. Mindenesetre induljunk ki 1 hengeresből, azon könnyebb kísérletezni is! Pl kispókom erre tökéletesen alkalmas! Jeladó egyelőre marad a megszakító, de röpsúly nélkül fix pontban.
No de ki írja a programot? :)


hétf. júl. 11, 2005 14:01
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
OK. Elsődleges probléma a pontos fordulatszámmérés. A jeladó fogak számától függően el kell dönteni, hogy a periódusidős, vagy a számlálós mérést választjuk-e. Az első esetben egy számlálót indít az impulzus, és a második meg leállítja, és így a számból megkapjuk a közte lévő időt. A másik módszernél adott idő alatt megszámláljuk az impulzusokat. Tudtommal a uC időzítőjével gond nélkül megoldható a feladat. A késleltetést én viszont egy külső eszközre bíznám, hogy az esetleges programvégrehajtás ne szóljon bele az időzítésbe. És mint mondtam, akkor C-ben sem gond. Most sokan fujjolnak, hogy mér nem asm, de mi van ha hozzá kell írni gyorsan vmit? Akkor előnyösebb ha gyorsan tudunk fejleszteni...


hétf. júl. 11, 2005 13:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
A dolog annyiban módosult, hogy a jeladó már adott. Egy univerzális programot kellene írni, amit PC-vel lehetne felprogramozni.
Olyan programra gondolok, ami egyelőre csak a gyújtásszöget állítja és egy grafikon segítségével lehetne hangolni mondjuk. Ha ez működik, akkor jöhetne a többi érzékelő. Egyelőre az alaptípus legyen meg!


vas. júl. 10, 2005 21:40
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hozzunk össze valamit! felvevőpiac máris lenne rá :) Az időzítésre van 1 elég jó hardveres megoldásom, össze kéne hozni a számoló algoritnussal, de azt már tílleg lehet C-ban, mert nem időkritikus. De erről már trágyaltunk a topic legelején. Mi van Azoli kollégával???


vas. júl. 10, 2005 21:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
fel!

Kellene végre valamit kezdeni az elektronikus gyújtással. ccs-ben nem igazán jön össze ez az időzítősdi asm-hez meg nem értek :(
Valaki bevállalja a program megírását? :)


vas. júl. 10, 2005 17:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Szia Ros-Co!

Ha nem titok,add meg légyszíves a gyártó elérhetőségét,mert egy profi kivitelezésű trafóval többre mennék,mint a saját gyártásúval.Pedig az is szikrázik rendesen./Néha még ott is,ahol nem kellene./
Köszönöm.

Üdv:Taresz


kedd jún. 21, 2005 10:46
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Véletlenül ismerem a gyártót, és van is belőle. Egy kb 6 menetes primerből, és egy kb. 2000 menetes, NAGYON jól szigetelt szekunderből áll, ami igen vékony (kb.0,07-es) huzal. Ezt már nem tirisztor süti rá, hanem 12V-ról kell meghajtani 30KHz-en. Tehát impulzuscsomaggal vezérled. Elég (hely) takarákos, én motorban még nem próbáltam, de az új autók gyári, ún. pipába épített gyújtása így műxik.


hétf. jún. 20, 2005 22:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Sziasztok!

A véleményeteket kérném az alábbi képen látható transzformátor felépítését illetően. /menetszámok,vasmag szigetelés,esetleg ajánlat gyártóra/:

http://www.rcuniverse.com/forum/upfiles ... a82563.jpg

Az áramkörben egy konverter által 3-400V-ra feltöltött kondit süt rá egy tirisztor a trafó primerére.A méretek a képen jól érzékelhetőek.
Köszönet minden segítségért!

Üdv:Taresz


hétf. jún. 20, 2005 18:36
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Bizony, más is kezd foglalkozni a dologgal! 3-4 éve alig lehetett találni valamit...


Csak az a baj, hogy amit találni lehet nagyon nagyon drága, és az üzlet került előtérbe. :(


csüt. márc. 24, 2005 20:27
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Bizony, más is kezd foglalkozni a dologgal! 3-4 éve alig lehetett találni valamit...

Hogy mérik árban a a stuffokat? (meg akarom nézni mi van benne) bár 99,99% hogy egy PIC, egy 7805 és egy FET lapul a gyújtásban :)


kedd márc. 22, 2005 3:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
http://www.roxel.webzona.hu/


hétf. márc. 21, 2005 8:02
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
A lap lemaradt :http://www.josepino.com/5/index.html


szomb. márc. 12, 2005 20:37
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
Egy kicsit más furdulatszmmérő 16F628 -al és számjegyes kijelzővel.
Üdv lala


szomb. márc. 12, 2005 20:27
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
KIABÁLOK :D Ismerem, de ha megnézed azt az oldalt amit küldtem akkor ott megtalálod, tényleg jó meg azt vezérlést érdemes megcsinálni, csak ne lenne olyan nagyon drága, szerintem több darab fel annyiból kijön előnye, hogy komplett tuning program van hozzá. kereslek pü ben is. Este leszek csak megyek dolgozni. :evil:


vas. márc. 06, 2005 5:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Hogy érted hogy nem az igazi? Minden feltett kérdésedet tárgyatuk a fórumban:)
Van sok ilyen rendszer, (nem csak Bosch) ezek induktív jeladók a főtengelyen, de ha már hall jeladó fön van az autódon nem érdemes mással játszani, szerintem. Az elég mindenféle elektronikus vezerléshez, ha nem lóg nagyon a megszakítótengelyed, csak rögzítenni kell a röpsúlyokat.
Inkább maradj a kopogásérzékelőnél. gyári jellegmezőről nem tudok.
Az LSU szonda motorfüggő, VW csoport előszeretettel használja, de nem minden autóján. 4-nél több vezetékről ismered meg.
(A működését/szabályozását még nem sikerült megfejtenem, ha valaki tudja, kiabáljon ;) )
Ha kell, keress meg pü.-ben.


szomb. márc. 05, 2005 23:03
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
Szia!
:)
Én pedig CSAK egy autóvillamossági szerelő vagyok.
:)
Olvasd vissza a topicot, rengeteg érdekes dologról estett szó, szinte minden lehetőséget kiveséztünk, csak a megvalósítás van hátra.
De már az is folyamatban van. ;)[/quote]

Szia !
Végig olvastam de valahogy nem az igazi nemtudom hol dolgozol, de akkor ismersz sokféle autót és rendszert ha jól emlékszem létezik egy olyan Bosch rendszer amin egy fogazott fém tárcsa van a főtengelyen úgy képzelem el mint egy vezérmüszij tárcsa csak keskenyebb a fogak adják a furdulatszám ipulzust egy helyen meg foghiány van az adja főtengely helyzetet. A másik dolgog a lada könyvben olvastam, van olyan lada amit kopogásérzékelős gyujtással szereltek ez lenne a legjobb.
Vagy a kopogásérzékelést meglehetne oldani egy mikrofonnal is, de ha nem sikerül jól megcsinálni a akkor rossz esetben amotor látja kárát. Ezért gondoltam az egyszerübb útra, hogy mérni azt amit idáig mechanikusan állított a motor és elektronikával pótólni.
Az gyári értékéeket biztos meglehet szerezni, aztán ha müködik akkor ezen mindig lehet változtani, hogy jobb legyen. Az egész egy örök darab és máris megszabadultunk az elnyúlt rúgóktól és a lyukas membrántól.
Még egy kérdés nem tudod melyik autókban van szélessávú lambda szonda? Golf IV-ben talán?
üdv Lala


szomb. márc. 05, 2005 22:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
rl1971 írta:
Gyakorlatilag se mennyit azért mondtam biztosan meglehet oldani szoftveresen csak nem tudom hogyan sajnos semilyen előképzettségem sincs csak egy erősáramú villanyász vagyok.


Szia!
:)
Én pedig CSAK egy autóvillamossági szerelő vagyok.
:)
Olvasd vissza a topicot, rengeteg érdekes dologról estett szó, szinte minden lehetőséget kiveséztünk, csak a megvalósítás van hátra.
De már az is folyamatban van. ;)


szomb. márc. 05, 2005 21:35
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás 
Gafly írta:
>

Ezt a problemat azert lehet szoftveresen
kezelni. Gondolj csak bele:
- Egy fordulat alatt mennyit tud
gyorsulni/lassulni egy motor?
- Ha a gyorsulassal/lassulassal
linerisan kompenzalsz akkor
annyira elfogadhatatlan hibat
vetesz? Es azt se mondta senki
hogy a lineris interpolacional
nincs jobb...



Gyakorlatilag se mennyit azért mondtam biztosan meglehet oldani szoftveresen csak nem tudom hogyan sajnos semilyen előképzettségem sincs csak egy erősáramú villanyász vagyok.


szomb. márc. 05, 2005 19:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Sajnos így még maradna az elosztófej,
> mert nincs ötletem, hogyan lehetne
> pontosan kiváltani

Ezt a problemat azert lehet szoftveresen
kezelni. Gondolj csak bele:
- Egy fordulat alatt mennyit tud
gyorsulni/lassulni egy motor?
- Ha a gyorsulassal/lassulassal
linerisan kompenzalsz akkor
annyira elfogadhatatlan hibat
vetesz? Es azt se mondta senki
hogy a lineris interpolacional
nincs jobb...


szomb. márc. 05, 2005 14:48
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10
Hozzászólás most jöttemem
Sziasztok!
Most olvastam ezt a furomot és már rég óta gondolkodom hogy lehetne csinálni egy modernebb gyújtást, egy Ladám van, samara gyujtásrendszerrel, valahogy kikéne váltani a vákumos és a röpsulyos szabályozást a gyujtásból. Van egy oldal a neten ami foglakozik befecskedezés és gyujtásvezérléssel, de sajnos nagyon drága lett 200 euro a panel, pluszz kb 10-14 ezer forint a szélessávú lambda szonda...
http://www.vems-group.org/wiki/index.ph ... 2FVerThree
Helyette arra gondoltam, hogy lehet kapni légnyomásmérő szenzort ami
átalakítja a légnyomást feszültségértékké, gyakorlatilag egy terhelésmérő lenne az autóban, és ezt a feszültséget mérné egy pic. (MPX4250A szenzor IC)
A másik pic meg furdulatszámot mérné, a harmadik meg kiszámolná az előgyujtást.
Sajnos így még maradna az elosztófej, mert nincs ötletem, hogyan lehetne pontosan kiváltani talán úgy hogy 4db hal szenzor egymástól 90 fokban eltolva. csak nincs hely hová felszerelni. Vagy lehet melehet oldani pic-cel is, ha sikerüne akkor nem gond a hengerenkénti gyujtás, trafót (samara vagy bosch) és elektronikát pár ezresért hozzád vágnak a bontóban. (én Bp. a Harmat utcában vettem)
üdv lala


szomb. márc. 05, 2005 11:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
majo írta:
Egy tipp: külső EEPROM-ba írd be az aktuális wdt_err_point regiszter értéket és WDT után, a program elején írasd, vagy villogtasd ki. Első induláskor ezt a részt valahogy át kellene ugrani.


Pontossan ezt teszem, csak a belső eepromba. Te miért ítrál külsőt? A belső írása sokkal egyszerűbb!

majo írta:
Ha így menne a tárolás, akkor wdt_err_point értékeket el kellene szórni a programban a 8 szubrutinon kívül is.


Így már megy a tárolás és a kivillogtatás, csak mindig 00, tehát:
-vagy nem a 8 szub.r. között van a bűnös,
-vagy a WDT reset törli wdt_err_point -ot. :?:
Szórom -szórom de nem olyan eccerűűű... elágazások, rutinból másik rutin stb.


szer. feb. 23, 2005 22:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Ezt a WDT-s dolgot Watt biztos keni vágja a PIC-es topikban, oda át lehet menni ideiglenesen.
Egy tipp: külső EEPROM-ba írd be az aktuális wdt_err_point regiszter értéket és WDT után, a program elején írasd, vagy villogtasd ki. Első induláskor ezt a részt valahogy át kellene ugrani.
Ha így menne a tárolás, akkor wdt_err_point értékeket el kellene szórni a programban a 8 szubrutinon kívül is.


szer. feb. 23, 2005 21:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
A tápfesz szűrés szerintem jó, a BOR nem érdekel, jó akksival nem lesz.
De ez a WDT kinyír.. :evil:
Megszakításokat már vagy tízszer átnéztem, a gyanúsnak vélt (eddig 8 ) szubrutinok elején:

movlw D'1' ;2,3,4,...
movwf wdt_err_point
...
...
clrf wdt_err_point ;...a végén

inic. -ben ha WDT reset volt "wdt_err_point" mentése eepromba, ez mutatja (mutatná :twisted: ) hogy melyik szubrutinban járt amikor bekövetkezett a wdt reset.
majd ezt hibakódként kivillogja..

Ugye az általános célú regiszterek tartalma nem változik WDT reset hatására... erről nem találtam semmit a datasheet-ben.. csak SFR-ről.

Persze amatőrként nincs könnyű dolgom 1600 asm utasítással.. :roll: de előbb-utóbb úgy is megoldom. :twisted:


szer. feb. 23, 2005 20:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
AZoli!
<A PIC-et agyon lehet verni nagyfesz tüskével is>
Kalapáccsal lehet, hogy inkább :D , de illik a be- és kimeneteket a nagyfesztől és a negatív fesztől megvédeni.

<A WDT -t (ha POR és BOR be van kapcsolva) csak szoftverhiba okozhat.>
Ha a konfigurációs bitje ON-ra lett állítva, akkor igen, ha OFF-on van akkor vszínűleg lefagy. Nem lehet az, hogy alapjáraton olyan programrészre ugrik, ahol értelmetlen dolgot talál? Át kellene még egyszer kukkantani a megszakításokat is, mi van tiltva és engedélyezve.

A tápos témát le lehetne egyszerűsíteni, a PIC-et hajtsd meg elemmel, vagy Ni-Cd akksival, a testje legyen azonos a kocsiéval. Vigyázat, a max táp ekkor is 5V, zéner, ellenállat stb.


szer. feb. 23, 2005 12:22
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A PIC-et agyon lehet verni nagyfesz tüskével is, de nem valószínű hogy a gyújtásból mászna vissza. Pláne az alapjáratnál jelentkező probléma sem ezt igazolja. Nem valami számláló akad ki, amikor kisebb a fordulatszám?


szer. feb. 23, 2005 1:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Dióda - 1000uF - (dióda (ez nem volt az előzőben)) - 78M05 - 220n
Ebbe az áramkörben történő programozás miatt kellett. (ICSP)

A tápfesz lengések nem okozhatnak WDT resetet, csak BOR-et, ezt el is kaptam, de csak indításkor.. ez nem zavar.. lehet hogy csak az akksim hamarosan bekövetkező halálát jelzi. :?

A WDT -t (ha POR és BOR be van kapcsolva) csak szoftverhiba okozhat. :?:
De szóljatok ha tévedek!! Vagy erősítsetek meg.. mert már én se tudom...
Lehet hogy ideje volna a PIC-es topic-ba mennem a hüle kérdéseimmel... :idea:


kedd feb. 22, 2005 18:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jó hallani, hogy ilyen szépen halad a project :)

a reset -ek szerintem a tápszűrésre vezethetők vissza. Én betennék egy diódát és néhány ezer uF-ot a uC tápjába. Az indítózás alatt vszleg lemegy 8V alá az akksi fesz, így a 7805 nem tud miből stabilizálni. ugyanígy vszleg a hullámzó tápfesz megresetelheti a uC-t.

A nagy elkó átveheti a tápot arra az időre, míg az önindító forog.
Jó megoldás alacsony feszültségesésű (low drop) stabilizátor használata. MC33269-5 (lomexnél van)


kedd feb. 22, 2005 6:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Sziasztok!

Mindenképp a jellegmezőt (táblázatot) javaslom, a számolással nagyon nagyot lehet szívni.. szvsz ahhoz nem akármilyen matematikus kell.. aztán még mire mikrokontrollerre átülteted..... :roll:

45°-osnál nagyobb össz- előgyújtásra nem kell készülnötök.. miért nem tetszik az a megoldás hogy a contoller először csak figyel, táblázatban rögzíti a gyári fordulatszám/szívócsőnyomás/előgyújtás értékek, majd ha ez megvan átveszi az irányítást, és mi ezt a táblázatot módosítgatjuk ? :?: Nem kell előre hasraütéssel előgy. értékeket kitalálni! Bármikor egyszerűen visszatérhetünk a gyári beállításhoz! Pl.: ha valami nem jó, viszatérve az eredeti jellegmezőhöz kiderül hogy a hiba abban, vagy a szoftverben van-e!

Más:
Kész lett az új motorvezérlő számítógépem, (a régi a vitrinbe került 1 év szolgálat után :D )
Olyan egyenletes lett az alapjárat a hengerszelektív befecskendezőszelep vezérléstől mint egy V8-as. :roll: (na jó, az eddigiekhez képest)
Van pár új szolgáltatás is:

- került a 16F877A mellé egy ..876A is, ez vezérli a gyújtást, de még csak "átlátszó".. olyan mint amikor szalmonellás az ember, ami be- az rögtön ki... :oops:

- kivillogja a hibakódokat.

- hideg reggeli indítózáskor Brown-out Reset van (úgy látszik az előző táp szűrése jobb volt :oops: )

- nagyritkán kihagy (alapjáraton leáll) .. WDT reset, de fogalmam sincs hogy mitől.. :twisted: egy hónapja azt keresem..
Amíg ez nem oldódik meg, nem akarom az előgyújtást piszkálni, mert annak teljes káosz lenne a vége..


hétf. feb. 21, 2005 21:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
De a szenzorokat mielőbb feé kéne tenni, hogy lehessen etsztelni, gondolom ehhez pedig jobb idő kellene...

na igen részemről pont ezért szünetel a projekt. Emberi időben nem tudok foglalkozni vele este meg fagyoskodjon a jegesmedve... ;)


hétf. feb. 21, 2005 17:53
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Egy kollégám nagyon belerázódott az Atmel lelki világába, ha kapunk egy hozzávetőleges jellegmezőt, akkor megcsinálható a cucc...

(fordulatszám/szívócsőnyomás/előgyújtás értékek kellenének)
Azoli tudna szerintem segíteni... Bár vszleg helyileg kell kalibrálni a cuccot.

Az előgyújtást szerintem célszerű lenne us-ban kiszámolni, így a uC közvetlenül használhatja. Igaz előre ki kell számolni. Lehet hogy célszerűbb a jól bvevált fapad módszert használni, azaz a táblázatokat.
Az atmel-re tettünk egy 8mbit-es flash memóriát, jól műxik. Szerintem a motorhoz kisebb is elég. Viszont tartalmazhatná az összes kiszámolt értéket, táblázatot.

De a szenzorokat mielőbb feé kéne tenni, hogy lehessen etsztelni, gondolom ehhez pedig jobb idő kellene...


hétf. feb. 21, 2005 14:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
fel!
nagyon elveszett ez a topic


hétf. feb. 21, 2005 11:52
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
zsír. A Citroen is :) Kár hogy idegesítően csipog, ha menet közben behúzod a kéziféket.
Aki nem ismeri: első kerekes autóval rükvercben kell csapatni :)


csüt. jan. 27, 2005 0:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Na a gyújtás hóban is tesztelve! :)
Meg a pók is! Meglepő autó, igen jól irányítható még nyári gumival is ;)


szer. jan. 26, 2005 21:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hali!

A doksi egy elég érdekes megoldást ír le. Nemcsak hogy nagyfeszről járatja a trafót, hanem multispark, azaz többszörös szikrát alkalmaz. Ez segíti a keverék meggyulladását. Persze túlzásba nem szabad vinni, nem tudom milyen hatással van ez az égésfolyamatra.

A megépítés szerintem nem annyira vészes, de azt érdemes tudni, hogy a nagyfeszültségű kisüléses (CDI) gyújtás a trafót erősen igénybe veszi. Bár ezeket gyárilag erősen túlméretezik.

A megépítés során esetleg az inverter trafója jelenthet gondot. A többi alkatrész a kapható kategóriába esik.

Viszont ez a gyújtás nem állítja az előgyújtást a fordulatszám és egyéb paraméterek függvényében, ehhez a most készülő pic-es áramkör kell. Ha az kész van, akkor meg lehetne ezzel spécizni a dolgot.


kedd jan. 25, 2005 23:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 357
Hozzászólás 
Hi!

Elöre szolok, hogy nem értek hozzá, eddig nem érdekelt ez a téma, viszont most, hogy lett autom..
Szoval erröl kellene vélemény, müködik-e, érdemes-e megépiteni?:

http://www.fw.hu/sse1/Cap-dis-ignit-CDI.pdf


Nekem Trabant 1.1 -be kellene elektronikus gyujtás, van esetleg valakinek oylan kapcsolás ami már kiprobált és nekem is jo lenne?

kössz
sse


kedd jan. 25, 2005 22:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
... bocs közben rájöttem, ha pl. a középső henger robbanását egy fél periódussal eltoljuk (két fordulatra vetítve a felső holtponton mi történik a három hengerben: 1:X 2:- 3:X, 1:- 2:X 3:- ) akkor a robbanások egyenletesek.
A rázkódás inkább a főtengely kiegyenlíthetetlensége miatt jön be - mert tényleg nem lehet megoldani úgy mint egy 4 hengeresnél...


hétf. jan. 24, 2005 11:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
djsms írta:
Azért annyira mégsem, legalábbis egy sutyukiban sem tapasztaltam, hogy a motor ki akart volna ugrani ;) Nem voltak nagyobbak rezgések a 3 hengeres 1000ccm-es mociban, mint a 4 hengeres 1.3-asban.


Nem voltak eleggé kihegyezve a szenzoraid.. ;)

:LOL:
azért egy diesel még mindig sokkal brutálisabban ráz! ;)


vas. jan. 23, 2005 23:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
djsms írta:
Azért annyira mégsem, legalábbis egy sutyukiban sem tapasztaltam, hogy a motor ki akart volna ugrani ;) Nem voltak nagyobbak rezgések a 3 hengeres 1000ccm-es mociban, mint a 4 hengeres 1.3-asban.


Nem voltak eleggé kihegyezve a szenzoraid.. ;)


vas. jan. 23, 2005 22:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
wassermann írta:
OFF!
Húú, ha három hengeres akkor tényleg igazán izgalmas a dolog! Sosem tudtam igazán elképzelni milyen henger elrendezés az optimális. - mert ha egyszerűen 120 fok, hogy ne ugráljon nagyon a motor, akkor a durranások nem jönnek a 4ütem miatt kiegyenlítve és elvileg rángat...


Egyszrűen 120 fok, és egyenletessen kijönnek a munkaütemek... 240 fokonként van munkaütem. Fordulatonként másfél. :)
Tényleg nagyon rezeg, de nem a munkaütemek miatt, hanem mert amíg valamelyik szélső fenn/lennt, a másik kettő félúton..

Azért annyira mégsem, legalábbis egy sutyukiban sem tapasztaltam, hogy a motor ki akart volna ugrani ;) Nem voltak nagyobbak rezgések a 3 hengeres 1000ccm-es mociban, mint a 4 hengeres 1.3-asban.


vas. jan. 23, 2005 22:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
wassermann írta:
OFF!
Húú, ha három hengeres akkor tényleg igazán izgalmas a dolog! Sosem tudtam igazán elképzelni milyen henger elrendezés az optimális. - mert ha egyszerűen 120 fok, hogy ne ugráljon nagyon a motor, akkor a durranások nem jönnek a 4ütem miatt kiegyenlítve és elvileg rángat...


Egyszrűen 120 fok, és egyenletessen kijönnek a munkaütemek... 240 fokonként van munkaütem. Fordulatonként másfél. :)
Tényleg nagyon rezeg, de nem a munkaütemek miatt, hanem mert amíg valamelyik szélső fenn/lennt, a másik kettő félúton..


vas. jan. 23, 2005 22:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
:)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára AZoli vas. jan. 23, 2005 22:45-kor.



vas. jan. 23, 2005 22:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
wassermann írta:
OFF!
Húú, ha három hengeres akkor tényleg igazán izgalmas a dolog! Sosem tudtam igazán elképzelni milyen henger elrendezés az optimális. - mert ha egyszerűen 120 fok, hogy ne ugráljon nagyon a motor, akkor a durranások nem jönnek a 4ütem miatt kiegyenlítve és elvileg rángat...

meg kellene nézni egy 1000-es suzuki motorját, ha jól tudom az is 3 hengeres! Jah és abból van annyi, mint a szemét ;)


vas. jan. 23, 2005 22:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
OFF!
Húú, ha három hengeres akkor tényleg igazán izgalmas a dolog! Sosem tudtam igazán elképzelni milyen henger elrendezés az optimális. - mert ha egyszerűen 120 fok, hogy ne ugráljon nagyon a motor, akkor a durranások nem jönnek a 4ütem miatt kiegyenlítve és elvileg rángat...


vas. jan. 23, 2005 21:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
djsms írta:
Vettem egy Charade-ot, majd azon megnézem hogy van a gyújtás és mit lehet tuningolni rajta ;)


Gratula! :)

Ez azt jelenti hogy innentől te is 4 hengeresen gyakorolsz a kispók helyett?
Most jut eszembe! abban volt 3 hengeres is :roll:

nem, pókot fejlesztem! A Daihatsu alapból 90 pacis... ;) Jah ez az 1.3-as 4 hengeres széria gyárilag injektorosan ;)


vas. jan. 23, 2005 21:56
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség