Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szer. jún. 26, 2024 13:11



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás 
Neked 6.5-7 litert eszik,azt írtad. Milyen távolságra szoktad használni az autót? Kopott motor nem lehet,mert még csak most lesz benne 28000 km. Az oxigénérzékelő az lehet de nem hiszem hogy az, mert én úgy tudom, hogy a katalizátor 300C -körül kezd el működni,és szerintem a lamda szonda is. Addig a gyári érték szerint müködik,nem törődik a károsanyag kibocsátással. Már pedig én csak 5-6km. megyek vele naponta.


kedd dec. 05, 2006 16:04
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás suzuki
Mondjuk,tényleg rövid távokra használom,de szerintem akkor is sokat eszik. Régebben többször mentem vele hosszabb utakra,akkor a gyári értéket adta.....


kedd dec. 05, 2006 15:54
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás suzuki
Üdv po la!


Úgy látom, hogy elég jól értesz az autókhoz! Ne érts férre, nem vitatkozni szeretnék veled,csak a bökkenő az, hogy az ismerősömnek van egy suzukis javítási kézikönyve,és a keverékképzés fejezetben sok minden benne van,persze nem minden.... Sajnos az ISC rendszerre nem igazán tér ki. A lényeg az, hogy a korábbi változatnál írja,és rajz is van a befecskendező szelep vázlatáról, és többek között benne van a levegőszelep amiről írtál. Ugyanakkor az ujjabbik változatnál,már nem írja ezt a termoviaszos légszelepet. Helyette a mechanikusan és elektromosan működő alapjárati fordulatszámszabályzó egységet tartalmazza. Ha nincs levegőszelep, akkor mégis mi szabályozhatja a dúsítást?


kedd dec. 05, 2006 15:50
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az sok is, de szerintem a probléma oka máshol van, kopott motor, lambdaszonda-hiány, stb...
Nekem az 1100ccm-es Citroen télen is megelégszik 6,5-7l-rel. Ez az adott körülményeket figyelembe véve normális.

A A Suzi azt mondják hogy halálra is van fojtva, pontosan azért, hogy ne egyen sokat. Alapból el kellene mennie 6-7l-rel.


kedd dec. 05, 2006 15:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás suzuki
Szeva Ros-Co.

Hogy hova szeretném csökkenteni a suzuki fogyasztását? Én úgy gondolom, hogy az a 8l/100km.-ként kicsit sok egy 1000cm is motortól!
Nem igazán mondhatnám,hogy higított levegővel megy.....


kedd dec. 05, 2006 15:28
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
És ami még meglepőbb, hogy egy rossz csiptuningnál többet hoz ez az egyszerű módszer.

A fogyszaszást Suzinál hova akarjátok csökkenteni? Az alapból higított levegővel megy :) Egy 5000ccm-es amerikai dögnél már érteném a dolgot.

po la:
A saját ECU-nál felmerült egy kérdés. Az egyik vezérlőben gyújtást elég igénytelenül vezérlik, simán egy logikai áramkör hajt egy logikai szinttel vezérelhető IGBT-t. Az injektor vezérlés ezzel szemben nagyon gyors, bika meghajtók vannak benne (bár itt a FET kisebb feszültségű) Ebből arra következtetek, hogy a gyújtásnak korlátozzák az áram-meredekségét nehogy zavarokat keltsen, ezzel szemben az injektornak baromi gyorsan kell pörögnie. Érdekes.

***
szerk. Közben utánaolvastam, PWM-el van megoldva az injektor tartóárama. Így már érthetőbb a dolog.


hétf. dec. 04, 2006 22:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Idegen!

Az általad vázolt felvetésből egyértelmű lett számomra, hogy nem vagy tisztában az elektronikus benzin befecskendezések lélektanával....
Ez amúgy nem nagy probléma, hiszen minden tanulható.
Meg fogsz lepődni, de az ISC szelep NEM a benzin mennyiségét szabályozza. Az igaz, hogy ezt a szelepet is az Ecu vezérli...Ezen szelep periodikus nyitásával-zárásával szabályozza a motor az alapjárati fordulatszámot. Az un. megkerülő levegőcsatorna ágat nyitja zárja.
Az injektoros kocsik esetén a benzin mennyiségét az Ecu a bemenő jelek alapján a befecskendező szelep(ek) nyitási idejével szabályozza!
Modellfiu ötletét megvalósíthatod, ennek nincs akadálya,--egy poti nem a megfizethetetlen kategória-- csak nem sok értelme van az általam már vázoltak okán. Ezzel egy gramm benzint meg nem spórolsz, legfeljebb bosszankodsz, de hát ez is egy módja a tapasztalatszerzésnek...
A potis módszert sokan használják, csak fordítva. Ha a potit üzemmeleg motornál a jeladó hidegellenállása irányába tekerik -persze csak nagyon lassan- akkor a motor több üzemanyagot kap, ergó jobban gyorsul, és romlanak a CO értékek. Viszont a gyorsulási versenyek résztvevőit ez a tény a legkevésbé sem érdekli.
További szép estét !


hétf. dec. 04, 2006 21:03
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás üzemanyag...
Szeva! modellfiu.hu

Mennyi üzemanyagot tudsz így megtakarítani ezzel a potis megoldással? Kb. milyen távolságokra használod az autót? Ennek a potis bekötésnek a rajzát feltudnád tenni???
Köszi.


hétf. dec. 04, 2006 17:07
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás üzemanyag fogyasztás csökkentő
Hali! Igen,ebben a termoviaszos termosztátban igazad van, csak a suzukiból 2 fajtát adtak ki, az első volt a termoviaszos müködterésű légszelep, amit te mondtál az a IAC-rendszer. Én viszont az ISC-rendszerről beszélek, az viszont egy picit másképp müködik...., tudomásom szerint abban egy mágnesszep szabályozza az üzemanyagot az ECU-tól kapott jelek alapján


hétf. dec. 04, 2006 16:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Nem az! Közvetlen bef. elektronika nélkül.
Ha már itt tartunk a Multijet-ekről van valami infód? Szimpatikus az a 4liter körüli fogyasztás.


hétf. dec. 04, 2006 14:17
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
nekem is nehezen melegedett a motor, kb. +15-20 fok esetén, a városból kiérve visszahűlt, kicseréltem a termosztátot, jó lett, 92 fokost javasoltak

a kisautóban a kézi szívató mindig szivat engem, elinduláskor kb. 2/3-ig kihúzni, amikor azt gondolom, hogy már jó, akkor visszatolom és elkezd rángatni, jól kihúzom, de akkor meg túldúsítja a keveréket, és szintén fulladni kezd, visszatolás az első lámpától elindulva állvamarad

egyszóval nagy ügyesség kell a kezeléséhez

ja, a levegőszívást a szűrődobozon egy csavarral lehet állítani, hogy egy gégecsövön keresztül a leömlőt körbevevő köpenyből szívja a meleg levegőt


hétf. dec. 04, 2006 9:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Potyo!

Az összes modernek számító autó hűtőrendszere ezen az elven műkszik.
Ezt a folyamatot nem az Ecu, hanem egy mezei termoviaszos termosztát szabályozza. Az un. nagy hűtőkör midaddig zárva van, míg a motor el nem éri az üzemi hőfokot.
A motor hőmérséklet szabályozása akkor tekinthető részben elektronikusnak, ha a vízpumpát nem mechanikus kényszer, hanem villamos motor hajtja, de a folyamat csak a mezei termosztát teljes nyitása után indul!
Az ilyen módon megoldott kocsikat viszont nem Esztergomban, hanem Sindelfingenben gyártják...
További szép estét!


szomb. dec. 02, 2006 19:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: üzemanyag...
Idegen írta:
...
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?p=734978#734978

Én esetleg azt kozkáztatnám meg, hogy a hűtőt kellene az üzemi hőmérséklet eléréséig leállítani, de nemtudom, hogy manapság eleve nem így működnek-e, illetve hogy mit szólna hozzá az ECU.


szomb. dec. 02, 2006 0:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd nov. 28, 2006 15:09
Hozzászólások: 7
Hozzászólás üzemanyag...
Hali! Van nekem egy 2002-es suzuki swiftem rövid távra használom az autót, és ezért elég sok a fogyasztása. Olyan megoldásokra várom a válaszotok,hogy hogyan tudnám kicselezni az ECU-t! Az ETC (hűtővíz jeladó gomba) érzékelőt kellene úgy kicselezni, hogy hideg állapotban közel üzemi hőmérsékletet érzékeljen, és ezeket az adatokat továbbítsa az ECU-nak. Ez a hőmérséklet jeladó gomba 3 vezetékes, a két szélső között ellenállást tudunk mérni ami azt jelenti, hogy hideg állapotban 0C-nál 5,76kohm, 80C-nál 300ohm. Hogy tudnám azt megoldani, hogy hideg állapotban 300ohm-ot érzékeljen az ECU, de ha a hűtővíz, jobban felmelegedne mint 80C akkor már az ETC érzékelőt érzékelje,és ezeket a jeleket küldje a motorvezérlő elektronikának?

Ha tudtok ilyen elven működő, elektronika kapcs. rajzát....., légyszives írjátok meg


pén. dec. 01, 2006 21:48
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás suzuki
Üdv Geli!

Az általad vázolt helyzet csak akkor igaz, ha a kocsid dizelmotorja nem pdtdi, vagy common rail. Az ilyen típusú elektronikák kb. kétszer bonyolultabbak a benzinesekénél! ( romlanak rendesen, dögivel van belőle az asztalomon...)

Potyo! Az általad kért infót sajna nem tudom prezentálni, mert a régi dolgaimat kiszórtam...
Annyit tudnék csak újfent mondani, amit a Bosch a továbbképzéseken ökölszabályként említ, hogy a mérsékelt égöv alatt a töltőfesz nagysága 13,8-14,2V -között kell hogy legyen. A két szélső értéket meg az általad jelölt helyen írtam. A köztes értékek listája sajna a fent említettek miatt nincs meg.


szer. nov. 29, 2006 18:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
De jó hogy dízelt vettem.....


szer. nov. 29, 2006 17:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
OFF
po la, ha már itt vagy: az Autók és elektronika topikban kérdeztem, annó, hogy milyen hőmérsékleten mekkora töltőfeszültséget illik beállítani. Tudnál arra néhány adatot adni?


szer. nov. 29, 2006 10:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás suzuki
Üdv Mindenkinek!

Világmegváltó ötlletek kipróbálása előtt célszerü áttekinteni az elvi működést....
A hőmérséklet NTC ellenállása elvileg kiváltható a potis megoldással, csak lesz egy kis bökkenő. A suzuki, és még jónéhány kocsi méri a külső levegő hőmérsékletét. Hiába csapod be az Ecu-t a víz-hőmérséklet jellel, mivel a külső levegő hőmérséklet jele, és az elindulás óta eltelt idő nem teszi lehetővé -- a beépített program szerint--, hogy az általatok javasolt módon működjön. Magyarul az Ecu " tudja", hogy pl. -5 fok külső levegőnél pl. 3 perc alatt nem lehet a hűtővíz 90 fokos...
Ebből egyenesen következik, hogy az Ecu átáll kényszerfutás üzemmmódba, és a belső program szerint 80 fokos vízhőnek megfelekő jelet generál. Ha pl. meleg motornál állna le a vízfőfok pontos mérése, legfeljebb többet fogyaszt náhány deci benzinnel, de az autó üzeme kiegyenlített. Amennyiben a víz hidegebb a kényszerfutás komparálási szintjénél a kocsi rángat, fuldoklik. A gázpedállal szórakozva segíteni lehet a problémán--csak jó sok türelem kell hozzá--, de megint akad egy kis probléma...Ahogy a gázpedált babrálod, mozdul a fojtószeleppotméter, és megkezdődik egy drasztikusabb dúsítás.
Gondolkozzatok el azon, hogy megéri e?
( Mielőtt felvetődne az eretnek ötlet, hogy akkor szimuláljuk a levegő hőfokának a jelét is a lovagiasság szabályai szerint közlöm, hogy természetesen kipróbáltuk, de két szimulált jel esetén van olyan Ecu ami lekorlátozza a fordulatszámot oszt annyi...A nóta szerint levegőből nem élhet meg az Úr jámbor szolgája, ergo tessék tudomásul venni, hogy az otto-motorok hatásfokban ennyit tudnak, és a téli üzemmód mindig többe kerül... A kioktatás szándéka nélkül javaslom tanulmányozni a gázokról szóló fizikai törvényeket.)
Továbi szép napot mindenkinek!


szer. nov. 29, 2006 9:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
"Ez a hőmérséklet jeladó gomba 3 vezetékes, a két szélső között ellenállást tudunk mérni ami azt jelenti, hogy hideg állapotban 0C-nál 5,76kohm, 80C-nál 300ohm. Hogy tudnám azt megoldani, hogy hideg állapotban 300ohm-ot érzékeljen az ECU, de ha a hűtővíz, jobban felmelegedne mint 80C akkor már az ETC érzékelőt érzékelje,és ezeket a jeleket küldje a motorvezérlő elektronikának?"

Ugy is megoldhatod,hogy a kezi potmeterrol 80C uzemi homerseklet elerese utan visszakapcsolod a gombara a vezerlest.
De jo ,hogy nekem 2107-es Ladam van :D

Meg mindig keresek elektromos kerekparhoz motort,megfizetheto aron.


szer. nov. 29, 2006 8:31
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A Suzuki temahoz:csereld ki a szondat egy kezzel az utasterbol szabalyozhato potmeterre amely erteke 300 ohm es 10kohm kozott valtoztathato.Igy kezzel tudod szabalyozni.Menet kozben nem lesz konnyu,keszulj fel hogy rangatni fog az auto,ill nehezebben indul.Tovabba ha nagyon elQrod a beallitast nem igazan fog hasznalni a motornak es a katalizatornak.Viszont ha ugyes vagy jelentos mennyisegu uzemanyagot takaritasz meg.


szer. nov. 29, 2006 8:10
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Ha tudtok irjatok 12/24/36V-os DC motorokrol linkeket az elekcangahoz.


hétf. nov. 20, 2006 16:33
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
vas-tag

Csatlakozott: pén. nov. 03, 2006 23:59
Hozzászólások: 6
Hozzászólás 
A benzinkutak is feltehetnék a kijővő csővükre az elektromágnest, ez egy nagy humbuk.


szomb. nov. 04, 2006 0:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
JÓL FOG KINÉZNI! : )

A funkcionalitas az elso, a kinezet masodlagos.Ha 100-150 km-t elmegy 1 toltessel tokmind1 a kulseje.


szer. okt. 04, 2006 17:13
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Idézet:
...Te meg már gondolom így is úgy kezeled a gázpedált, mint a hímestojást.
Ezt nagyon jól gondolod! 8)


kedd szept. 26, 2006 15:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Gilszkilabor írta:
Nem akarok "gázozni", csak ciki lenne, ha évek múltán derülne ki, hogy mások esetleg 4 liter alá is le tudták szorítani a fogyasztást, Én meg elherdáltam egy csomó üzemanyagot... :roll:
Most nem lebeszélni akarlak a csökkentésről, de szerintem 6 liter alatt nincs mit szégyellni. A városi **** sokkal többet elherdálnak, pedig csak annyit kellene csinálniuk, hogy egy kicsit előbb leszállnak a gázról. Te meg már gondolom így is úgy kezeled a gázpedált, mint a hímestojást.


kedd szept. 26, 2006 15:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Nem akarok "gázozni", csak ciki lenne, ha évek múltán derülne ki, hogy mások esetleg 4 liter alá is le tudták szorítani a fogyasztást, Én meg elherdáltam egy csomó üzemanyagot... :roll:

Gilszkilabor


kedd szept. 26, 2006 15:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Gilszkilabor írta:
Az istenért sem tudom 4,59 liter/100 km alá vinni a fogyasztást, talán nem is lehet?
Én nemhinném, hogy ez alá lehetne még menni. Építtess bele gázfelszerelést, azzal még lejjebb megy forintba átszámítva.


kedd szept. 26, 2006 14:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Kicsit off, de talán még belefér: Nem tud valaki 2000-es évjáratú, csapott hátuljú "ezres" Swift-hez sebesség-fogyasztás garfikont vagy linket ilyesmihez? Az istenért sem tudom 4,59 liter/100 km alá vinni a fogyasztást, talán nem is lehet?

Gilszkilabor


kedd szept. 26, 2006 14:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
"Ha nem lesz jo agymotor akkor hatso kereket szerelek elore,ezt hajtja meg lanccal egy villanymotor"

JÓL FOG KINÉZNI! : )


kedd szept. 26, 2006 13:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
6A,terhelve7A(allo tengely).Nem nagy valtozas.
A nagy fordulattol a kefes motor kefeje hamarabb kopik,illetve le kell csokkentenem a fordulatszamat az elso kerekere,ami szinten csokkenti a hatasfokot.1000/min-nel nagyobb mar gyors.
Akku szempontbol epp a kis fesz nagy aram lenne az idealisabb.
Ha nem lesz jo agymotor akkor hatso kereket szerelek elore,ezt hajtja meg lanccal egy villanymotor.


szomb. szept. 23, 2006 20:49
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Elektromos kero epitesenel a 6 es 12V-os dinamokkal van valakinek valami tapasztalata?Erdemes vele foglakozni?6-8A korul vesz fel.


Egy vén dinamó olcsó, de egy korszerű, villany modellmotor már méretre is sokkal kisebb és többet pörög - ami a jó hatásfokhoz elengedhetetlen. (a nagyobb fordulat melletti magasabb kapocs fesz, és kisebb áram a jobb, mert kisebb a disszipált energia).


csüt. szept. 21, 2006 20:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jún. 30, 2005 13:36
Hozzászólások: 111
Hozzászólás 
[quote="modellfiu.hu"]Elektromos kero epitesenel a 6 es 12V-os dinamokkal van valakinek valami tapasztalata?Erdemes vele foglakozni?6-8A korul vesz fel.[/quote
Üresjárásban 6-8A ,vagy jól leterhelve?


csüt. szept. 21, 2006 10:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Elektromos kero epitesenel a 6 es 12V-os dinamokkal van valakinek valami tapasztalata?Erdemes vele foglakozni?6-8A korul vesz fel.


szer. szept. 20, 2006 12:20
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Oreg,karburatoros,mexakitos gyujtasu gepeken probalkozzatok:ha nem sikerul valami kisebb az anyagi kar.
Inkabb keszitek elektromos kerekpart.Az lesz a legolcsobb kozlekedesi eszkoz.


szomb. szept. 16, 2006 17:49
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Kedves Stol!
Nem, a lambda-értéket az 1 körüli értéken kell tartani. Itt lehet olvasgatni a szonda működéséről (az oxigénszenzor manipulálása):

http://fenykapu.free-energy.hu/

Több tuningcég kínálatában létezik fix feszültségszintű és állítható lambdaszonda. A lényeg az, hogy ezzel én állítom a keverék dúsítását, másrészt a hagyományos szonda meghibásodását nem feltétlenül veszem észre, csak a nagyobb fogyasztásból és a zöldkártyavizsgálaton.

Tegnap kiderült a ZK-n, hogy a magas értékeket a lambdaszonda alacsony feszültségszintje okozta, és újat kell beszerezni:-( . Másrészt a szonda egy ötezer forintos gagyi volt, szerintem újonnan sem működött.

Visszatérve, azért kell egy körüli érték, és nem pedig alatti, mert akkor a computer szegénynek érzi a keveréket és rádúsít.
Az sem jó, ha mesterségesen szegényítünk a keveréken, mert akkor a lángfront terjedési sebessége lelassul és szintén tökéletlen lesz az égés (a levegőfelesleg ellenére), ekkor magas HC érték (elégetlen benya) fog jelentkezni.


pén. szept. 15, 2006 7:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Valahogy a lamdaértéket, 1 alatt kel tartani mesterségesen.


csüt. szept. 14, 2006 19:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
na, az lett az eredménye a házilagos vízbefecskendezésnek, hogy az autó, hogy korrigálja a túl jó oxigénszenzor (lambdaszonda) adatokat, túldúsította a keveréket, TALÁN emiatt a zöldkártyaértékek a határértékek 6x-osára növekedtek
tanulság: a fed.compos autókat nem lehet buherálni egyszerű módszerekkel, a vezérlőprogramba is kellene avatkozni :(


csüt. szept. 14, 2006 13:05
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd szept. 12, 2006 11:04
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Az izopropilalkohol gazdaságossági szempontból sem különösebben előnyös, ugyanis 1kg alkohol 353ft+Áfa. A fajsulya 0,78kg/liter. Tehát 1 liter 330,4ft. A kiindulási alapkeveréket viszont ki kellene kisérletezni, ugyanis nekem az a tapasztalatom, hogy jól keveredik vizzel és jól keveredik benzinel, de ha egyszerre keverem össze őket, akkor a benzin szétválik a vizes alkoholtól. Ezért én ezt az utat nem tartom járhatónak üzemanyag megtakaritási szempontból.


szer. szept. 13, 2006 5:02
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Ott a válasza, csak rosszul idézett, úgy a 2/3-ától az övé.


kedd szept. 12, 2006 18:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
basa írta:
Kate Archer írta:
Ros-Co,
kísérleteztem benzin-víz keverékkel én is, te is elvégezheted a kísérletet

8:1:1 arányban kevertem a benzinhez vizet és denaturáltszeszt, a vizes alkoholkeverék a benzin alján, teljesen különváltan lötyögött, néhány tizedmásodperc alatt, tehát ez az emulzióban tartás nem alkalmas, és így szerintem a porlasztó előtti keverés sem

a megoldás lehet: bonyulultabb szerkezetű alkohollal a víz bevihető a benzinbe, ez az izopropilalkohol, 70:15:15 arányra gondoltam

a múlt héten megvalósítottam a a vízbefecskendezést: az EGR-visszavezetes a pillangószelep alatt kb. 10 cm-rel csatlakozik a szívőcsőbe, igy elég vákum keletkezik ahhoz, hogy egy infúziós vezetéken keresztül egy tartályból szívhasson vizet, csak persze kell egy csőszorító, amelynek először elzárva kell lennie, a jó láthatóság miatt ablakmosófolyadékot használtam
a helyes beállítás esetén kb. 1 liter/100km-nek kell lenni a fogyasztásnak (mármint vízből :D )[/
basa irása
Én kipróbáltam az általad javasolt izopropilalkoholt, azonban a következők történtek:
Ez az alkohol önmagában gyengébb energiájú valaszinüleg, mint a benzin, mert csak akkor ment az 1,1-es trabi motorja, ha állandóan túráztattam, ami azt eredményezte, hogy állandóan ujabb és ujabb plusz menyiséget fecskendeztem be az égéstérbe. Ezekután kipróbáltam a vizes keveréket is, még pedig úgy, hogy egyharmad rész vizet kevertem bele. Na ezzel a motor már annyira gyenge lett, hogy csak saját magát is nehezen tudta mozgásban tartani. Tehét ez a fajta alkohol nem jöhet számitásba annak ellenére sem, hogy a vizet valóban nagyon jól oldja.
[/u][/i]


Bővebben? :lol:


kedd szept. 12, 2006 16:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd szept. 12, 2006 11:04
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
Ros-Co,
kísérleteztem benzin-víz keverékkel én is, te is elvégezheted a kísérletet

8:1:1 arányban kevertem a benzinhez vizet és denaturáltszeszt, a vizes alkoholkeverék a benzin alján, teljesen különváltan lötyögött, néhány tizedmásodperc alatt, tehát ez az emulzióban tartás nem alkalmas, és így szerintem a porlasztó előtti keverés sem

a megoldás lehet: bonyulultabb szerkezetű alkohollal a víz bevihető a benzinbe, ez az izopropilalkohol, 70:15:15 arányra gondoltam

a múlt héten megvalósítottam a a vízbefecskendezést: az EGR-visszavezetes a pillangószelep alatt kb. 10 cm-rel csatlakozik a szívőcsőbe, igy elég vákum keletkezik ahhoz, hogy egy infúziós vezetéken keresztül egy tartályból szívhasson vizet, csak persze kell egy csőszorító, amelynek először elzárva kell lennie, a jó láthatóság miatt ablakmosófolyadékot használtam
a helyes beállítás esetén kb. 1 liter/100km-nek kell lenni a fogyasztásnak (mármint vízből :D )[/
basa irása
Én kipróbáltam az általad javasolt izopropilalkoholt, azonban a következők történtek:
Ez az alkohol önmagában gyengébb energiájú valaszinüleg, mint a benzin, mert csak akkor ment az 1,1-es trabi motorja, ha állandóan túráztattam, ami azt eredményezte, hogy állandóan ujabb és ujabb plusz menyiséget fecskendeztem be az égéstérbe. Ezekután kipróbáltam a vizes keveréket is, még pedig úgy, hogy egyharmad rész vizet kevertem bele. Na ezzel a motor már annyira gyenge lett, hogy csak saját magát is nehezen tudta mozgásban tartani. Tehét ez a fajta alkohol nem jöhet számitásba annak ellenére sem, hogy a vizet valóban nagyon jól oldja.
[/u][/i]


kedd szept. 12, 2006 11:23
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. márc. 02, 2006 13:50
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: otthon
Hozzászólás 
hi
ezt egy cikkböl szedtem ki



"Mindezeknél tökéletesebb azonban a magyar Jekkel János által kifejlesztett megoldás, amely a rezonanciakamra teljes térfogatában képes energiát termelni. Ezáltal hússzoros energia­kinyerés érhető el, ráadásul a hidrogén és az oxigén külön-külön elvezethető, ami megszünteti a durranógáz-képző­désből eredő balesetveszélyt. A Jekkel-rendszerű készülék autóba beépít­ve teljes mértékben önfenntartó, más üzemanya­got nem fogyaszt, mint 4 liter vizet, 100 kilométerenként. Nem ez volt azonban az első vízzel működő autó. Az 1970-es évek elején az egész világsajtót bejárta a hír, hogy egy magyar származású feltaláló megalkotta a vízzel hajtott autót. Az Ausztráliában élő Horváth István és társa később eladták találmányukat egy meg nem nevezett nagy olajtársaságnak. Nem sokkal ezután Horváthot egy autó „véletlenül” elütötte, társa pedig néhány nappal később ugyancsak „vélet­lenül” kiesett Sydneyben egy több szintes épület ablakán, és szörnyethalt. A vízüzemű autó természetesen soha nem került gyártásba. Ellenérdekű körök ennek a dokumen­tációját is örökre páncél­szekrénybe zárták. Ez a találmány is úgy járt, mint a többször használható gyufa, vagy a szembiztos harisnya."

egy másik:
"
találtam egy másik irást is,ahol Horváth felajánlotta Magyarországnak a találmányát,jutalék ellenében,de elöre szerette volna Horváth a pénzt,csak a szerzödéskötés után fedte volna a vizbontó titkát.és Magyarország nem akart "zsákbamacskát"de további információ nem került nyilvánosságra"

üdv:Krisztián


vas. szept. 10, 2006 9:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Nemtudom láttátok-e, de valami Speed Limit, vagy valami ilyesmi nevű autós műsorban folyamatosan emlegetnek valami fogyasztáscsökkentőt, ami 15%-al csökkenti a fogyasztást. Azt is kiszámolják, hogy az adott autónál mennyi megtakarítást jelent (ene) 1000km-en. Csak még eddig sosem mutatták, hogy hogyan is néz ki.


hétf. szept. 04, 2006 1:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Mi a fene ay ECO/ban az induction Tuner?Hol talalom?
Hi!

Ha újonnan került hozzás a motor, akkor a karburátor végén levő szörke idomos műanyagfedél alatt kell lennie egy fekete műanyaglapnak, amin 2 lyuk van fúrva, és kerülőjárattal megy a szívónyíláshoz.
Ha, azt el kell távolítani, és magasabb lesz az elérhető sebesség, plusszfogyasztás nélkül.


szomb. szept. 02, 2006 16:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Mi a fene ay ECO/ban az induction Tuner?Hol talalom?


szomb. szept. 02, 2006 16:28
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag

Csatlakozott: csüt. jún. 30, 2005 13:36
Hozzászólások: 111
Hozzászólás 
de én raktam hozzá arolt is hogy keverék legyen,vagy azt már nem kellett volna? a gázolaj is olajoz nem?


szomb. aug. 26, 2006 9:09
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. márc. 02, 2006 13:50
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: otthon
Hozzászólás 
hi

gyerekkoromban volt egy 250-es pannoniám én is hajtottam gázolajjal,de csak melegen ment,hidegen be sem lehetett vele inditani.ez is füstölt rendesen :D

üdv


szomb. aug. 26, 2006 2:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jún. 30, 2005 13:36
Hozzászólások: 111
Hozzászólás 
Ez tényleg állat a komar,mikor nem volt pénzem benzinre petroleumot öntöttem bele ,az volt itthon :D ,kis benya a karbiba utánna ment azzal is.Ezen felbátorodva tankoltam bele gázolajat azzal is ment csak nem volt szabad lállitani ha bementem a boltba.Egyszer meg is zavartak érte mert mire kijöttem a boltból ilyen tejszerü fehér füstöt eregetett alapjáraton egyenest be a trafikba...Biztos nem használt neki a tökéletlen égés.


hétf. aug. 21, 2006 18:44
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
djsms írta:
stol írta:
djsms írta:
fehér írta:
Az mitől lehet,nekem Komár motornál csinálja,mikor már jó gyorsan megyek egyszercsak elkezd más hangon szólni a kipufogó és visszaesik a sebesség,ha visszaveszem a gázt megint gyorsul?

Nekem a jó öreg pedálos, kormányváltós akkor csinált ilyet, mikor a megszakítóhézag túl kicsi volt.


De, az üzemi fordulatszám nem esett, csak kevesebb keveréket adott neki, és akkor megint ment rendesen...

A komar egy érdekes állatfaj, sosem az a baja mint gondolod :) Egyébként nekem rengeteg gondom volt vele mindig. 1000km alatt teljesen megeszi a megszakítót, a kormányváltó kikopik, elszakad a bowden stb...
Anno volt olyan ötletem, hogy csinálok hozzá elektronikus gyújtást, de a többi bosszantó hiba miatt inkább vettem egy peugeot 103-at. Abba még olaj se kell, mert nincs benne fogaskerék :)


Na, nekem pont ezért van a Suzuki ECO.
Csak benzin kell bele.
Eddig, sose hagyott cserben.


vas. aug. 20, 2006 17:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
stol írta:
djsms írta:
fehér írta:
Az mitől lehet,nekem Komár motornál csinálja,mikor már jó gyorsan megyek egyszercsak elkezd más hangon szólni a kipufogó és visszaesik a sebesség,ha visszaveszem a gázt megint gyorsul?

Nekem a jó öreg pedálos, kormányváltós akkor csinált ilyet, mikor a megszakítóhézag túl kicsi volt.


De, az üzemi fordulatszám nem esett, csak kevesebb keveréket adott neki, és akkor megint ment rendesen...

A komar egy érdekes állatfaj, sosem az a baja mint gondolod :) Egyébként nekem rengeteg gondom volt vele mindig. 1000km alatt teljesen megeszi a megszakítót, a kormányváltó kikopik, elszakad a bowden stb...
Anno volt olyan ötletem, hogy csinálok hozzá elektronikus gyújtást, de a többi bosszantó hiba miatt inkább vettem egy peugeot 103-at. Abba még olaj se kell, mert nincs benne fogaskerék :)


vas. aug. 20, 2006 15:32
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség