Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. jún. 08, 2024 7:51



Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ] 
DC motor nyomatékának növelés_Önindító készítés 
Szerző Üzenet
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem a szabály követés-nemkövetés a fő gond.. :D
Én levizsgázok neked akármiből,de az nem azt jeletni,hogy havafelé egy táblát is betartok..szóval érted.. :D
Másfelől meg nálunk ez is arról szólna, illeték, fizess, korrupció, átsegít, lefizetem, megveszem, stb..
Így meg mi értelme..pontannyi..

De nem offolok tovább :)


pén. szept. 28, 2007 14:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Oké, értem én, hogy mi mitől van, csak sajnálkozok, úgysem tudok ellene semmit tenni. Mondjuk generátor azért létezik léghűtéssel is 150A-es, ami már szerintem elég mindenre, de biztos nagy a szélzaja...

Idézet:
Tudja dillettáns is vezetni,mert mindekinek a segge alatt ott van.
Na igen, ebben van valami. Mondjuk nemis adnék mindenkinek a hátsó fele alá autót, és néhány évente újravizsgáztatnám a pácienseket, mert igencsak hajlamosak a szabályokat elfelejteni...


pén. szept. 28, 2007 14:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
potyo:
Offolunk ezzel,de rosszul nézed.
Nem az autók változtak errefelé,hanem minden.Te még eléggé fiatal vagy amennyire tudom,jobb ha beletörődsz ebbe,mert ez csak egyre inkább így lesz.

Igazából rossz a megfogalmazás,mert utolájra a zsigulit lehetett csavarkulccsal,kalapáccsal javítani.Namost innentől csak fokozatok vannak,mennyre javítható egy egység (célszerszámokkal) és mennyire kell kidobni és kicserélni.

A vízzel hűtött generátor azért van,mert más ma az autótól az elvárás és más volt 1982ben.
Ma legyen benne 2000 kényelmi funkció,azoknak áram kell.Tudja dillettáns is vezetni,mert mindekinek a segge alatt ott van.
Tehát újabb 5000 elektronikus biztonsági funkció.

Legyen kényelmes,1000-2000 km-es utak ma hétköznapiak,hiszen globális a világ,egy normális méretű országban 300km az meg csak aszomszédban van még.

Ne fogyasszon sokat,hiszen fogy a tüzelőanyag.
De legyen nehéz,nagytestű,hogy ne halj meg amikor frontálisan ebbe-abba belerohansz.Stb.

És mindehez jön,hogy a lehető legnagyobb hasznot kell elérni,mert a piac és a tőke is globális.

Már nem egy családi biznisz van,ahol apuka azt mondja,fiam dolgozzunk becsülettel,aztán majd lassan jutunk valamire,hanem multi óriáscégek ahol közgazdászok lesik az utolsó részvényárfolyam cent töredék ezreléket is,és aszerint kap mindeki prémiumot vagy rugják ki,hogy mennyi volt a haszon,csak a lé számít,semmi más.

Ez van,ez ellen nincs mit tenni,ma még járhatsz zsigulival(úgykellneked),gondolom már azt sem sokáig.
Vagy kiköltözöl ifjú mérnökként pl afrikába és letojod,hogy itt a nyugati világban mi folyik.


pén. szept. 28, 2007 13:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Egyszerűen annyi, hogy nem komálom az ilyen egybeépített dolgokat. Aztán ha valami meghibásodik, akkor jópénzért kicserélik az egészet, pedig lehet, hogy tizedéért megúszná az ember, ha darabonként lehetne cserélni. Már az is eléggé zavar, hogy manapság mindent műanyag borít a motortérben és hogy semminek sincs hely. Valamikor még a pótkereket is el tudták helyezni a motor felett az emelővel együtt, és azóta egy mondjuk 1300-as motor mérete lefele változott.

Na az a vízzel hűtött generátor is elég nagy marhaság. Melyik gyártó találmánya :?: A szíjakkal nekem semmi bajom, persze csak addig, amíg olyasmit hajt, amihez való. Pl. vezérműtengelyhez csak fogaskerék vagy lánckerék+lánc való szerintem, még a bordásszíj sem. Olyat még senkitől sem hallottam, hogy a láncmeghatás átugrott volna, szíjnál viszont elő tud fordulni a dolog.


pén. szept. 28, 2007 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ezt már a legelején is így kellett volna csinálni, nem külön hóbelebancokkal tökölni. Csak ugye az eltérő funkciók miatt nehezen tudták megoldani.

Amúgy dina-starter -nek hívják a kütyüt, és egy 60 évvel ezelőtti autóban is láttam. Egy nagy nyomatékú motorból áll, ahol a forgórész egy henger palástja. Úgy van megkonstruálva a tekercselés hogy generátorként is működjön. Sőt azzal az autóval úgy lehetett tolatni hogy visszafelé indították be a kétütemű motort. (nem vicc!)

Ő az (3 kerekű)
http://autosclasicos.espaciolatino.com/ ... r20001.jpg

Technikai érdekességnek jó, amúgy hajmeresztő megoldások vannak benne. Hiába Messerchmitték repülőt csináljanak ne autót... Mert abból tudtak jót.


pén. szept. 28, 2007 13:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Potyó:
Miért,mi a baj ezzel? Nincs benne sem ékszíj sem egyéb vackok...
Még mindig jobban tetszik,mint a javíthatatlan,hűtővízzel hűtött generátorok és egyebek,5centi széles hidraulikus feszítős bordásszíjakkal,huszonháromezerkiláncszáz vezetőkerékkel,stb.

Mondjuk,ha neked például a varesz+trabicsek a "rendes autó",akkor egy szót sem szóltam..
:D :D


pén. szept. 28, 2007 13:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: indítómotor
po la írta:
A legújabb BMW-k már KSG-vel vannak szerelve. Ez egy integrált egység. Lendítőkerék, kuplung, indítómotor és generátor egyben.
Valahogy ez a megoldás sem szimpatikus nekem... Bár manapság az autóvezetők nem tudnak kicserélni egy ékszíjat, így van benne logika. A szervizek meg jópénzért megjavítják, ha kell. Úgy kell neki, minek vett BMW-t. Szoktam mondani, hogyha hozzájutok egy BMW-hez, akkor eladom és veszek rendes autót :twisted:


pén. szept. 28, 2007 12:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Köszönöm! Gyanítom ez a motor még jó lesz valamire... Lehet hogy generátorként is üzemel, bár sajnos ezeknek a csapágyát, szénkeféit és kommutátorát szerintem nem erre tervezték...


pén. szept. 28, 2007 7:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. aug. 23, 2007 17:35
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
A bontóban meg kell nézni, hogy milyen indítómotor van a "csepp" Kadetten, mert az enyémen (1,3-as, benzines kombi) soros gerjesztésű van.
Bár az is igaz, hogy nem az eredeti motor van benne...

De jobb az odafigyelés!


pén. szept. 28, 2007 7:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás indítómotor
Üdv Potyo!

Az állandó mágneses gerjesztésű indítómotornak értelemszerűen nincs állórésztekercse. Ebből automatikusan adódik, hogy nem vesz fel áramot a mágneses tér előállításához.
A hagyományos soros motor forgórésze azért van jelentősen túlméretezve indítómotorok esetén, mert jelentős áram kell a gerjesztéshez.
Egy astrában lévő DLR-2-es indítomotor forgórészén a tekercshossz 85 mm, 1.8-as huzalátmérő mellett.
A dízelváltozatban is ez az indítómotor van csak más a mechanikai kialakítása a bolygóműnek.
A legújabb BMW-k már KSG-vel vannak szerelve. Ez egy integrált egység.
Lendítőkerék, kuplung, indítómotor és generátor egyben.
Ha például egy igazi szőke nem kapcsol vissza illő módon akkor a KSG villanymotorként rásegít a főtengelyre....Ez nem a jövő zenéje ilyen autók már futkosnak az utcán.


pén. szept. 28, 2007 6:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Érdekes ez hogy kisebb az áramfelvétele ennek az újabb motornak a soroshoz képest. A villanymotor áravfelvétele elég jól követi a terhelést, nem vágom, mitől lenne ennek kisebb az áramfelvétele ugyanannál a belsőégésű motornál... Azt értem, hogy magasabb a fordulatszám-->kisebb méret, de a soros motornak is tud nagy fordulatszáma lenni, ha kell (sőt még csak annak tud :twisted: )


csüt. szept. 27, 2007 22:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Rengeteg köznapi autón ilyen van szerintem.Csepkadett,ford scorpio (és sierra is),ezek voltak a kezemben,de minden hasonló korú 90körüli német autóban ilyesmi lehet.
Tekintve,hogy valaha a fél ország kadettal járt,ma meg már alig látsz pesten,szerintem ütközésig van vele minden bontó.
A "prémium márkákkal" vigyázat,a BMW nagy motorjainak (ott a 2l egy picike motornak számít) egészen 2000ig,sőt talán még utána is voltak soros gerjesztésű indítómotorjaik!


csüt. szept. 27, 2007 21:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás indítómotor
Üdv Mindenkinek!

Az állandó mágneses indítómotor legnagyobb előnye a kis méret, a hozzátartozó kicsi önsúly, valamint a relative kicsi áramfelvétel.
Ezen előnyök miatt terjedt el rohamléptekben. Az állandó mágneses állórész olyan minőségű, hogy eddíg csak egyet cseréltem, azt is a tulaj barkácskedve okán.
Potyo! ez az indítómotor nem romlik többször mint a hagyományos soros motor. Javításához kell néhány + célszerszám, aztán kész, nem egy nagy ügy a javítása. Mikor az elsőt szétszedtem (ennek semmi baja nem volt, továbbképzés esete forgott fent) azon a véleményen voltam, hogy megvan az állandó bevétel forrása. Abból indultam ki, hogy a benne lévő műanyag fogaskerekek miatt ezek hullani fognak, mint ősszel a legyek.
Ha ebből kellene megélnem nem futná internetre.....
Ros-Co: az összes benzines astrán ilyen moci van. A hajtóműház 3 csavaral levehető, a forgórész tengelyén egy fix fogaskerék van.
A bontókból azért szokott elfogyni, mert a násznép ebből szokott tolókapu hajtást csinálni....Én is ebből oldom meg ilyen irányú gondjaimat.

További szép estét!


csüt. szept. 27, 2007 17:15
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
po la: beszerezhető lenne egy ilyen permanens mágnesű indítómotor? Én eddig a bontottak közül csak soros gerjesztésűt láttam, de az valóban nem volt túl modern. Mennyibe kerülne bontóban egy ilyen, és milyen típusra érdemes rákeresni ami gyakrabban előfordul? A bolygóm,űves rész nekem nem kell, csak a motor.


csüt. szept. 27, 2007 14:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Van ennek a motornak valami előnye a soros gerjesztésűhöz képest, vagy csak hajlamosabb a meghibásodásra :?:


csüt. szept. 27, 2007 13:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás indítómotor
Üdv Mindenkinek!

Azok az idők már régen elmúltak, mikor az indítómotor soros gerjesztésű volt....Ma csak a nagyteljesítményű tgk. indítók működnek így!
Egy permanens mágneses állórészben forog kegyetlen nagy fordulatszámmal egy forgórész, és egy mechanikus bolygóművel van az áttátel megoldva. Fordulat csökken, nyomaték nő, azt készen van.
Az öszes korszerű indító ugyanezen recept alapján készül. Odáig fejlesztették, hogy létezik univerzális motor. Csak annyi vele a dolog, hogy beírod az évjáratot, típust motorkódot, aztán ebből kijön, hogy benzin, dízel, balra vagy jobbra forog, és milyen szet kell az un.motormodulhoz....
A kérdésre visszatérve. Létezik fűnyirókra kifejlesztett típus, nem kell barkácsolni. Hasonlóan a robogókéhoz nincs benne léptetővilla. A fordulat kiröpíti az indítókereket-- ebben jó esetben van szabadonfutó--a járó motor meg visszapofozza a fogaskereket.
Ilyen indító beszerezhető motorkerékpár bontókban, ill. www. fervill.hu.

További szép napot.


csüt. szept. 27, 2007 12:45
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. aug. 23, 2007 17:35
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
HHHHÁÁÁÁTTTT!
Igazad lehet!
Megint próbálkoztam egy (talán skoda) hütőventi motorral, és csak nem akar összejönni a dolog.

Próbáltam egy Bosch akkus fúróval is. Az elég jól tekeri.
A tokmányba fogtam egy átalakítót, amira crova fejet raktam.
A gépről levettem a berántó részt, és felülről a főtengely végén lévő lendkerék rögzítő csvatr hajtottam.
Sajnos csak egy régi, hiányos blokkon tudtam kipróbálni. Szikrát adott.

Lehet, hogy ezen a vonalon kellene továbblépnem.?
Majd beszámolok, ha lesz eredmény!


csüt. szept. 27, 2007 8:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Hát...nem akarok nagy vitát,de a motornak teljesítménygörbéjük és nyomatékgörbéjük van..:D
Vagyis a ventillátorra tervezett motor semmi kis nyomaték ellenében sokat forog,így kijön a kiszámolt felvett teljesítmény,amit a gépkönyvben láttál.
Amit beterhelem egy normálisabb nyomatékkal, a vesztesége iszonyúan megnő,a teljesítményfelvetel talán még több is,de a leadott teljesítmény sehol nincsen.

Azt tudod csinálni,hogy valami rugót megfeszítessz egy kis motorral lassan,ami aztán berántja a gépet.Ez még egy lehetőség esetleg ...:D


kedd szept. 25, 2007 17:09
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. aug. 23, 2007 17:35
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Hali!

Az ablaktörlő motor max 40W-os. Csak a nyomatéknövelő áttétel miatt tűnik nagy erejűnek, de pici a fordulata.

A Lada elektromos hűtőventillátorának motorja 150W. (a javítási kézikönyve alapján) De meglehetősem kicsi a fizikai mérete a többi elektromos ventillátor-motorhoz képest.


A mechanika, amit használok nagyon egyszerű. A berántó rész teljes egészében fenn marad a gépen, csak a zsinorcsévélő helyett pillanatnyilag ékszíjtárcsa van. (később le lesz cserélve kerékpár lánckerekekre+láncra)
Ez a berántó szerkezet szabadonfutó is egyben.

A dinamos megoldáson én is gondolkodtam amikor egy ismerősöm említette, hogy a robogók egyrészén úgy oldották meg az önindítót, hogy álló motornál feszt kapcsolnak rá, és önindítóként üzemel. Amikor beindult a motor, onnantól dinamóként funkcionál.
Csak nem tudtam beszerezni dinamót.

Ja! És az is lenne még cél, hogy az önindító rendszer ne haladja meg a motor árát...


kedd szept. 25, 2007 16:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Az egy nagyon nagy csigás kényszeráttétel,tehát az ablaktörlővel a motort mozgatni nem tudod.
Ide használhatatlan,mert a motor beindulása lehetetlen,ha nem tudja ő is forgatni az indítómotort.
Egyébként is,az indítómotor folyamatos forgásának meggátolására tolófogaskereket,esetleg szabadonfutót kellene beépíteni,ami már nem gyerekjáték.


kedd szept. 25, 2007 15:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Trabant dinamó esetleg szóba jöhetne, az kifordítva, azaz motorként használva elhajt egy biciklit. Bár az sem egy kicsi példány. Ablaktörlő áttételre felrakni egy 7,2V-os gyilkos modellmotort (párezer Ft) és megzavarni 12V-ról az már bizony jó lehetne.


kedd szept. 25, 2007 14:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
20-30ezer minimum egy bontott csónak vagy enduró önindító.Ami még forog.
Az átlagos áramfelvétel 50-80 amper.
Pedig ezeket még berugom,berántom én is.
Skoda-trabi-kispók önindító volna a logikus,az párezer forint a roncstelepen.Csak ide túl nehéz még a trabicseké is,fele akkora az indító mint a motor..?:D


kedd szept. 25, 2007 14:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az lassú lesz. Nem csak nyomaték kell, fordulat is. Pláne 2üteműnél, ahol a gázlengések, átöblítés miatt pláne 50ccm-nél igen nagy a motor minimális fordulata. (sacc/kb 1500/min) Ez alatt leáll, és indulásnál is meg kell közelítenie ezt a fordulatot.

A kis robogókhoz nem tudom milyen önindítót használnak, olyat kellene nyúlni vhonnan.

A teljesítmény és az indítónyomaték számít, a többit lehet áttételezni. Elég morcos motor fog kelleni ide...


kedd szept. 25, 2007 14:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem fog menni a hűtőventi motorral,az nem erre való.
Ablaktörlőmotorral próbálkozzál,nekem majdnem levágta egy az ujjamat,a karhoz beszerelt áttétellel.
Az egy lassító áttétel,neked ide felesleges.Ha leszedve az áttételt,nem elég a nyomaték,akkor aligha fog megfelelni bármilyen más kis motor.
Egyébként egyszerűbb egy picike igazi indítómotort használni,példul nagyobb motrkerékpárokét...csak azok meg elég drágák.


kedd szept. 25, 2007 14:20
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
alap dolog, hogy kell egy 200-300W-os DC motor. A hűtőventillátorral jól gondolkodtál, csak nem biztos hogy jól van áttételezve. Asszem a Peugeot-nak a legerősebb, de ezt egy bontós vagy autószerelő tudná megmondani.

Ha önindítónak kell a motor, egy rövid időre kaphat 2-3-szoros feszültséget, nem fog leégni. De csak pár másodpercre!!!

Lehet hogy kicsi az akksid, és leesik a feszültség. Meg kell mérni, indítózás alatt mennyire esik le. Autónál ez 8V is lehet, de a motor erre van méretezve.


kedd szept. 25, 2007 10:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
:shock:
az önindító soros DC motor!
az álló (gerjesztés), és a forgórész sorba van kötve.
Irrrtózatos nyomaték, nagy áramerősség :!: , és terhelés nélkül (elméletileg) végtelen határfordulatszám jellemzi.
Trabi önindító...


kedd szept. 25, 2007 10:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
Egyenáramú motor ereje csak a beletolt áram-feszültség mennyiségétől függ. Ha azt akarod hogy erősebb legyen, ne 12, hanem 20 Voltról járasd. Persze nem biztos hogy bírja, de valamit valamiért. Vagy lassítóáttétel, de az meg a fordulatszámot veszi le drasztikusan, és lesheted a gyújtószikrát.


kedd szept. 25, 2007 10:40
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. aug. 23, 2007 17:35
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás DC motor nyomatékának növelés_Önindító készítés
Hali!

Egy fűnyírót szeretnék átalakítani önindítósra, és abba a prodlémába ütköztem, hogy nem találtam megfelelő erővel rendelkező DC villanymotort.
Egy német (Audi) hűtőventollátor motorjával próbálkoztam.
Forgótárcsás mosógép kát szíjjtárcsájával (+hozzájuk tartozó ékszíj) növeltem a nyomatékot, de az 50 cm3-is motort alig viszi át a holtponton.
(Bár, most, hogy végig gondolom, vastagabb vezetékekkel kellett volna csinálnom a próbát.)

De a kérdés mégis foglalkoztat! Hogyan lehet (ha lehet) a DC motor nyomatékát megnövelni???????????

Vastagabb vezetékekkel kellene megtekerni a forgórészt? (hejly van rajta)
Az állandómágnest is kell-e növelni?
Nagyobb menetszám a megoldás?

De, ha valaki csinált mát önindítót 50cm3-is , vagy 125cm3-is motorra, ossza meg tapasztalatait.


kedd szept. 25, 2007 10:15
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 28 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség