|
Üzemanyag fogyasztás csökkentő
Szerző |
Üzenet |
Hankp
arany tag
Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32 Hozzászólások: 353 Tartózkodási hely: Budapest
|
Kis földgáz infó,mit művelnek és hogyan verik át az embert.
Algyői olajfinomító szomszédségéban van az egyik földgáz kompresszor állomás. Bejövő gerincet felnyomják,mérik az átáramló gázmennyiséget,stb.
Van ismerős a telephelyen és ő maga mondta,hogy amit az oroszoktól kapunk,kifogástalan,magas minőségű földgáz,előírt fűtőértéket hozza,stb.
De a lakossági gázmű,szó szerint felhígítja a földgázt CO2-vel levegővel,vízpárával és a szagosító anyaggal. Kb 10% inert gáz van a rendszerbe,és te ezt szépen megveszed
Elég megnézni a gázlángot,ha folyamatosan kék színű a láng rendben van,ha piros égések is vannak a lángba az már hígitott gáz.
Csak jó tudni,hogy miért olyan vacak néha a gáz fűtőértéke. Hozzáteszem a pasas meg se lepődött amit kérdeztem tőle,már régóta ezt csinálják.
Hankp
|
csüt. jan. 03, 2008 11:35 |
|
|
Laci
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 168
|
Gáz off
Jaj bocs januárt írtam de ez mind december ujév még időzavarban vagyok.
Szerintem hülyeség a kétféle gáz akkor a gázművek honlapján is az energiértéknél látszana de semmi olyan pontos és állandó értékek vannak hogy vonalzóval sem lehetne jobbat húzni.
|
szer. jan. 02, 2008 23:38 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11972 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Re: ezmegaz
Laci írta: ... jan. 21. 8m3 jan. 22. 11m3 jan. 23. 11m3...
Az a helyzet, hogy ma január 2-a van. A múlt évi adatokat most írod le?
|
szer. jan. 02, 2008 10:49 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Re: ezmegaz
Laci írta: A lada téma nem kamu nem a nagypapa de még én is mentem vele és nem kellett órákig várni a gyorsulásra. De volt egy másik eset szintén Lada. Akkoriban 2107 kintről behozva /88-ban/ tehát nem idehaza vásárolt. Hihetetlenűl csendesen járt alapjáraton alig volt hangja. Sebességre pedig felülmúlta önmagát 180 egész jól ment neki és nem akart széthullani. Mikor aztán totálkáros lett hátulról legyalázta egy kamion csere lett belőle hosszas tortúra de végülis a akkori Lada képviseleten keresztül bistosító meg miegymás lett egy ugyanolyan gép csak azt már ide készítették 160 nál szét akart darabjaira esni és a fogyasztása ilyenkor egy kisebb kőolajfinomitó teljesítményét felzabálta. Gazdája teljesen el volt hűlve vitte szervizbe meg mindenhova és semmit nem tudtak kezdeni vele. Eladta. Az új gazdája dícsérte milyen jól megy, ja csak azt nem tudja, hogy egy elvileg ugyababból a gyárból kikerűlt példány mennyivel finomabban és jobban tud menni.
Azért azt ved figyelembe, hogy az óra sem pontos, főképp ekkora sebességnél. Lehet ami az egyikben a 180 volt, az a másiknál a 160 volt. (Persze most csak ötletelek) Csak offként jegyzem meg: nem erre a sebességre tervezték a futóművet meg a karosszériát. Ilyen sebességnél már nem biztonságos vele közlekedni. A kerekek sem érintkeznek rendesen az útfelszínnel az út egyenetlenségei miatt, az egész jármű billeg picit, érezni is, hogy határozatlanabb, kb. olyan érzés, mintha nem autóban ülnél, hanem egy csónakban. Laci írta: Más kicsit off de ide tartozhat. Gázművek! Gáz! Fogyasztás!. Itt voltak az ünnepek és volt kis időm ellenörizni a napi gázfogyasztást. Ami igy alakult. jan. 21. 8m3 jan. 22. 11m3 jan. 23. 11m3 jan. 24. 21m3 !!! jan. 25. 16m3 jan. 26. 14m3 jan. 27. 13m3 jan. 28. 13m3 Nos a mért eredmények 90nm lakás fűtése és a fözés egyben. Ami érdekes ebben, hogy programozgható termosztát azonos beállításban ment minden nap ugymond másodperc pontosan. 22-23 án 11m3 ment el de ebben benne van rengeteg főzés sütés is. 24 kiugró eset nem volt főzés csak az elkészített kaja megmelegítése vendégek fogadása, szellőztetés kb ugyanaz mint más napokon és 21m3 gáz fogyott de hova ment el ennyi??? Miért lett a 21.-i 8-9 m3 ből 21? És azóta is magasabb a fogyi de kicsit azért visszaesett. Ez azért érdekes mert a kinti hőmérséklet ugymond 1 fok eltéréssel minden nap -5 és -4 fok között volt egyész periódusban. Csak nem a gáz fűtőértke változik? De hísz az mingig tökéletes mármint a Gázmű szerint. Vagy be vagyunk csapva? Márünk m3-t számolunk egy fűtőéertékkel amit sosem tudunk ellenőrizni csak így, hogy a pénztálcákat jobban megcsapolják? Valami nagyon nem stimmel itt. Kinek vannak ilyen tapasztalatai? Akár egy másik Topikban is érdemes lenne foglalkozni vele:
Igen, többféle gáz van, de nem vernek át, mert azt tudják, hogy mikor melyiket adják, és a kisebb energiájú olcóbb. Legalábbis ezt mondják. (Úgy tudom két fajta gáz van)
A sütést ne számítsd sokra, az elenyésző a fűtéshez képest.
Meg sok múlhat még a "járkáláson" is, ha sokszor nyitják az ajtót, esetleg egyik vendég kinyitott egy ablakot (lehet csak résnyire huzamosabb ideig), stb.
|
kedd jan. 01, 2008 21:15 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
modellfiu.hu írta: Az autogyaraknak nem erdeke,hogy a mostani autok 2 litert fogyasszanak.Kinek tudnak eladni a sok uzemanyagot? Inkabb luxus:legkondi,allofutes,fityfene.Ezek megeszik amit a millios elektronika megtakaritana.
Azért nem így van. Akkor miért nem 20 litert fogyasztanak a mai autók? Ha veszel egy kis autót, és óvatosan hajtasz, kijössz 4-5 literből. Ha 2 literből kijönne, akkor azt mondanád, hogy azért nem jön ki 1 literből, mert az autógyártóknak nem érdeke? modellfiu.hu írta: Tobbet er egy gazos Lada.Azt meg otthon is olcson meg tudod szerelni. Ami annyiba kerul,mint 1 mostani auto 1 hengerenek befecskendezoje.
Persze, ha megvan a megfelelő szaktudás.
Mert ha szerelőhöz viszed, akkor többet ráfizetsz pár év alatt, mintha vennél egy olcsó kisautót.
Ismerek olyat, aki 5-6 éves autóját visszavitte a kereskedésbe, beszámíttatta, és vett másikat részletre. Kérdezem, miért? Hiszen jó állapotban van, kinézetre is, motorilag is, nem sokat használja, főképp melóba járásra, simán elfutna vele még 5-6 évig legalább. És tudod mit mondott, hogy miért? Mert öreg autónál már jönnek elő a bajok, jobban jár a havi részlettekkel x évig (amiért megint van egy autója, amit nem kell szervizelnie, maximum x ezer km-enként olajat cseréltetnie), mintha egy évben 3-szor elviszi szervizbe és cseréltet ezt-azt benne.
Egyébként volt a családban 16 éves Wartburg, 300e km fölött.
A végén azért adták el, mert lejárt a forgalmi és mindent, amit kellett cserélni benne, hogy átmenjen a vizsgán, többe került volna, mint amit ért az egész gép.
Az utángyártott alkatrészek messze nem tartottak addig hozzá, mint az eredeti gyári. Mert gyárit már nem kapsz hozzá, a gyár sincs meg. (Pl. gyári kipufogó 6 évig tartott, mire átlyukadt a dob, az utána vett utángyártottakat meg 1-2 évente cserélni kellett. Vagy pl. fékhengerben a gumikarmantyúkból rögtön két szériát kellett venni a cseréhez, amikor elkopott, mert az utángyártott sokszor nem is volt jó elsőre. És lehetne sorolni a gondokat)
Abba sem mindig kapsz mindent fillérekért.
Pl. egyik reflektor búrája berepedt egy felpattanó kavicstól. Emberi áron csak másik oldali volt éppen. Az egyik bontóban a pasi adott volna egyet, arany áron, amiről hiányoztak a rögzítő pöckök, mondván, hogy "Á, az semmi, majd ráragasztod valahogy". Még ha odaadta volna reális áron, akkor oké, valahogy be lehet buherálni, de ne egy szakadt lámpaburával akarjon már lehúzni, úgy hogy 2 lámpa árából kijönne az egész autó ára (ő meg fillérekért bevette a roncsot, amiből adni akarta).
Persze ha az ember gyűjtögető életmódot folytat (értsd: járja a bontókat, ismerős szerelőket, és ha van olcsón alkatrész, akkor megveszi, ha nem kell is éppen, és elteszi - egyik ismerős Zsigulijának a csomagtartójában pl. annyi cucc volt, hogy kis túlzással egy másik motor simán kijött volna szerintem, másik ismerősnél a kocsijához kb. 8 széria első, hátsó szélvédő + oldalablakok félretéve), akkor van otthon alkatrész.
Ha az embernek van sok ideje, meg szeret vele foglalkozni, akkor egy 30 éves autóval is eljárkál. Vagy egy még öregebbel is, amíg szét nem rozsdásodik alatta. (Egyik kollega egy régi melóhelyen egyszer vett egy - ha jól emlékszem - Audi 100-ast. Hazavitte, szétszedte a legkisebb csavarig, szó szerint minden csavart kiszedett, a kábelezést teljesen lecserélte, a karosszéria az oldalára döntve feküdt az udvaron, ott áztak a motor darabkái Brigetiolban hónapokig, mire készen lett. Óriási meló. De utána volt egy megbízható autója)
De ha valaki nem ért hozzá, vagy nincs meg a lehetősége rá (mert pl. a Körúton lakik, aztán nem tudja az úttest közepére kipakolni a kocsija motorját), az inkább vesz egy picivel újabbat.
Itt nem konkrétan vadi újra gondolok (sztem új autót én se vennék soha), de egy 20 éves Lada bütykölgetésére nem volna se elég időm, se türelmem.
Azért ne gondold, hogy mindenki hülye, azért vesz 20 évnél fiatalabb autót
|
kedd jan. 01, 2008 21:01 |
|
|
Laci
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 168
|
ezmegaz
A lada téma nem kamu nem a nagypapa de még én is mentem vele és nem kellett órákig várni a gyorsulásra. De volt egy másik eset szintén Lada. Akkoriban 2107 kintről behozva /88-ban/ tehát nem idehaza vásárolt. Hihetetlenűl csendesen járt alapjáraton alig volt hangja. Sebességre pedig felülmúlta önmagát 180 egész jól ment neki és nem akart széthullani. Mikor aztán totálkáros lett hátulról legyalázta egy kamion csere lett belőle hosszas tortúra de végülis a akkori Lada képviseleten keresztül bistosító meg miegymás lett egy ugyanolyan gép csak azt már ide készítették 160 nál szét akart darabjaira esni és a fogyasztása ilyenkor egy kisebb kőolajfinomitó teljesítményét felzabálta. Gazdája teljesen el volt hűlve vitte szervizbe meg mindenhova és semmit nem tudtak kezdeni vele. Eladta. Az új gazdája dícsérte milyen jól megy, ja csak azt nem tudja, hogy egy elvileg ugyababból a gyárból kikerűlt példány mennyivel finomabban és jobban tud menni.
Más kicsit off de ide tartozhat.
Gázművek! Gáz! Fogyasztás!.
Itt voltak az ünnepek és volt kis időm ellenörizni a napi gázfogyasztást.
Ami igy alakult.
jan. 21. 8m3
jan. 22. 11m3
jan. 23. 11m3
jan. 24. 21m3 !!!
jan. 25. 16m3
jan. 26. 14m3
jan. 27. 13m3
jan. 28. 13m3
Nos a mért eredmények 90nm lakás fűtése és a fözés egyben.
Ami érdekes ebben, hogy programozgható termosztát azonos beállításban ment minden nap ugymond másodperc pontosan.
22-23 án 11m3 ment el de ebben benne van rengeteg főzés sütés is.
24 kiugró eset nem volt főzés csak az elkészített kaja megmelegítése vendégek fogadása, szellőztetés kb ugyanaz mint más napokon és 21m3 gáz fogyott de hova ment el ennyi???
Miért lett a 21.-i 8-9 m3 ből 21?
És azóta is magasabb a fogyi de kicsit azért visszaesett.
Ez azért érdekes mert a kinti hőmérséklet ugymond 1 fok eltéréssel minden nap -5 és -4 fok között volt egyész periódusban.
Csak nem a gáz fűtőértke változik? De hísz az mingig tökéletes mármint a Gázmű szerint. Vagy be vagyunk csapva? Márünk m3-t számolunk egy fűtőéertékkel amit sosem tudunk ellenőrizni csak így, hogy a pénztálcákat jobban megcsapolják? Valami nagyon nem stimmel itt.
Kinek vannak ilyen tapasztalatai? Akár egy másik Topikban is érdemes lenne foglalkozni vele:
|
kedd jan. 01, 2008 18:06 |
|
|
satya1
ezüst tag
Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 17:41 Hozzászólások: 26 Tartózkodási hely: Gödöllő
|
BUÉK mindenkinek!!!Modellfiú én már próbáltam a fagázos dolgot nem sok sikerrel, egy fém dobozba szerkeztettem bele ízzítógyertyát, majd raktam rá fűrészport, füstölt is rendesen, na gondoltam megnézem van e már gáz, levettem a tetejét, fölé tartottam egy meggyújtott gyufát a füst úgy lángra kapott majdnem leéget a hajam.Gondoltam ez jó lesz, öszzekötöttem a szívó csővel indítoztam semmi , megint gyufa teszt, nagy lobbanás megint, indítózás semmi, hát nem tudom biztos jó volna, lehet, hogy több levegő kéne hozzá, vagy sok volt neki mert a kipufogón meg pöffékelte ki.
|
hétf. dec. 31, 2007 21:48 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
Tab120L írta: modellfiu.hu írta: Az autogyaraknak nem erdeke,hogy a mostani autok 2 litert fogyasszanak.Kinek tudnak eladni a sok uzemanyagot? Az autógyárak autót árulnak, nem üzemanyagot.
De az autógyárak főrészvényesei és az olajcégek főrészvényesei között igen nagy az átfedés
|
szomb. dec. 29, 2007 23:16 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
modellfiu.hu írta: Az autogyaraknak nem erdeke,hogy a mostani autok 2 litert fogyasszanak.Kinek tudnak eladni a sok uzemanyagot?
Az autógyárak autót árulnak, nem üzemanyagot.
|
szomb. dec. 29, 2007 19:58 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Az autogyaraknak nem erdeke,hogy a mostani autok 2 litert fogyasszanak.Kinek tudnak eladni a sok uzemanyagot?
Inkabb luxus:legkondi,allofutes,fityfene.Ezek megeszik amit a millios elektronika megtakaritana.
Tobbet er egy gazos Lada.Azt meg otthon is olcson meg tudod szerelni.
Ami annyiba kerul,mint 1 mostani auto 1 hengerenek befecskendezoje.
|
szomb. dec. 29, 2007 18:57 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Épp ilyesmit akartam én is írni. Anyámnak volt egy Citroen Dyane autója, ami 6 liter körül fogyasztott, pedig nemis volt egy kicsi autó, így saccra volt benne annyi hely, mint egy Renault Megane-ben vagy Opel Astra-ban. Viszont volt vagy 600kg üresen, benne egy hatszázvalamennyi köbcentis, léghűtéses, kompresszoros (a hűtőventilátor fújt be levegőt a szívócsőbe ) motor, kb. 30LE-vel. Na a hat litert úgy kell elképzelni, hogy anyám és apám is úgy járt ezzel az autóval, hogyha 80 volt a megengedett sebesség, akkor ők nem mentek többel 75-nél, és autópályát szerintem sosem éreztek a kerekei. Egyedül nagyapám "járatta" meg néha egy kicsit, amikor kétévente egyszer vezette. Szóval így nem nehéz kis fogyasztással járni...
|
pén. dec. 28, 2007 23:00 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Laci: nem akarom leszólni volt apósod autóját, de:
Ismerős nyugdíjas öreg néni Szamarája is be volt állítva, hogy keveset fogyasszon (igaz a néni csak a faluban járt vele, amikor a szomszéd városba kellett egyszer elmennie, akkor már az öcsémnek szólt, hogy ő vezessen)
Kb. 40 km/h-ről 45-re kb. 5 percig gyorsult. Persze mikor az öcsém szólt a néninek, hogy mintha kissé nehezen menne a gépsárkány, akkor a néni megmondta, hogy hiszen egészen jól megy ...
Ettől függetlenül jó gépek voltak ezek a maguk korában.
Ha megnézel egy 70-es, 80-as évekbeli BMW-t, az se jobb semmiben.
Szerk: ezzel nem kétségbe akarom vonni, amit mondtál apósod kocsijáról. Gyártott néha egészen csodaszámba menő darabokat a szovjet ipar
De a lényeg, hogy manapság kevesebb fogyasztással nagyobb teljesítményű motorokat gyártanak. (Persze ha ezt kihasználja az ember, és sportosan gyorsul a piros lámpáknál, kereszteződéseknél, stb. akkor nincs sok megtakarítás)
|
pén. dec. 28, 2007 22:53 |
|
|
Laci
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 168
|
Re: Fogyi
Azért nem olyan egetverő a különbség a régi meg az új között. Ex apósnak volt egy 1500 lada 2105- ös az egy szuperül beállított gép volt mintha nem abban a gyárban készült volna ahol a többi. Városban 7-8l volt a fogysztása sík úton 5-6 között és még jól is tudott menni de volt ellenpélda is mivel nem lehetett mit kezdeni beállításkor és zabált mint állat.
Sparow2 írta: Laci írta: Hiába a sok okos computerizált motorvezérlés ma sem fogyasztanak kevesebbet az autók mint 10 éve meg 20 éve legfeljebb elenyésző mértékben. Elenben beléjük lehet programozni az alkatrészek élettaralmát hány üzemóra után irjon ki egy meghíbásodást ami esetleg egy garnitúra befecskendező egység vagy vezélő elem stb. Régen legalább teljes végelhesználódásig ment egy alkatrész, ma csak a lekérdezik mi miatt nem megy a moci. Csere sok sok pénzért majd szofveres beavatkozás stb. Honnan lehet bisztosan tudni, hogy valóban rossz az a cucc vagy csak a bennelévő chip mondja /lsd. tintapatronok/. A régi mechaniks diesel adagolókkal készűlt autók 4-5l fogyasztással beérték. Érdekes a mai korszerű motorvezérlő elektronikák sem tudnak többet de legalább drágák. Úgy látszik a fizika itt is közbeszól egységnyi levegőhöz egységnyi üzemanyag párosúl ezt tovább szegényíteni nem lehet ez van. Éljen a mol! Azért ma már vannak kis autók, amik 4-5 liter benzinnel elmennek 100 km-t. Azért nézd meg, egy 1200-es vagy egy 1500-ös Lada mennyit fogyasztott a 70-es, 80-as években.
|
pén. dec. 28, 2007 22:06 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Akkor semmi értelme a "V alaknak". Nomeg a két motor sorban nem fér el a kocsi eleje és a tűzfal közt,jócskán bejönne az utastérbe.
Ami megoldható,csak további problémákat vet fel,és közúton is igen nehéz feltünésmentesen közlekedni vele.
Legálisan ilyen autó nálunk biztosan nem kap semmiféle forgalmi engedélyt,már ennél kevésbé átépített gépekbe is mindnen zöldkártyára és vizsgára vissza kell építeni az eredeti blokkot,másképp egyszerűen nem megy.
|
csüt. dec. 27, 2007 21:00 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
bandiras2 írta: modellfiu.hu írta: Az en Ladamban nincs radio.A V formaban osszeepitett 2 Lada-blokk hangja zene a fulnek Egyedileg berhelt 8 hengeres lada blokk egyedileg esztergált főtengellyel??? Fényképeket, videót, építési dokumentációt legyél szives mellékelni, és vedd fel a kapcsolatot a Totalcar stábjával, mert ezt zabálni fogják.
Valszeg nem egyedi blokk + főtengely, hanem csak össze van kötve a két motor tengelye.
De erre én is kíváncsi volnék!
Hogy van ez, Modellfiú???
|
csüt. dec. 27, 2007 20:10 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Re: Fogyi
Laci írta: Hiába a sok okos computerizált motorvezérlés ma sem fogyasztanak kevesebbet az autók mint 10 éve meg 20 éve legfeljebb elenyésző mértékben. Elenben beléjük lehet programozni az alkatrészek élettaralmát hány üzemóra után irjon ki egy meghíbásodást ami esetleg egy garnitúra befecskendező egység vagy vezélő elem stb. Régen legalább teljes végelhesználódásig ment egy alkatrész, ma csak a lekérdezik mi miatt nem megy a moci. Csere sok sok pénzért majd szofveres beavatkozás stb. Honnan lehet bisztosan tudni, hogy valóban rossz az a cucc vagy csak a bennelévő chip mondja /lsd. tintapatronok/. A régi mechaniks diesel adagolókkal készűlt autók 4-5l fogyasztással beérték. Érdekes a mai korszerű motorvezérlő elektronikák sem tudnak többet de legalább drágák. Úgy látszik a fizika itt is közbeszól egységnyi levegőhöz egységnyi üzemanyag párosúl ezt tovább szegényíteni nem lehet ez van. Éljen a mol!
Azért ma már vannak kis autók, amik 4-5 liter benzinnel elmennek 100 km-t.
Azért nézd meg, egy 1200-es vagy egy 1500-ös Lada mennyit fogyasztott a 70-es, 80-as években.
|
csüt. dec. 27, 2007 20:02 |
|
|
Barth Ida
ezüst tag
Csatlakozott: vas. szept. 02, 2007 15:55 Hozzászólások: 62
|
Re: Fogyi
Laci írta: OFF!! Modellfiú! Ha a haverodnál netezel akkor odaköltöztél mert nem ma kezdted a neten az életed gondolom. És azért magyarországon magyar embernek elég szegényes ha nincs telepítve magyar ékezet a gp-re. ON
Hiába a sok okos computerizált motorvezérlés ma sem fogyasztanak kevesebbet az autók mint 10 éve meg 20 éve legfeljebb elenyésző mértékben. Elenben beléjük lehet programozni az alkatrészek élettaralmát hány üzemóra után irjon ki egy meghíbásodást ami esetleg egy garnitúra befecskendező egység vagy vezélő elem stb. Régen legalább teljes végelhesználódásig ment egy alkatrész, ma csak a lekérdezik mi miatt nem megy a moci. Csere sok sok pénzért majd szofveres beavatkozás stb. Honnan lehet bisztosan tudni, hogy valóban rossz az a cucc vagy csak a bennelévő chip mondja /lsd. tintapatronok/. A régi mechaniks diesel adagolókkal készűlt autók 4-5l fogyasztással beérték. Érdekes a mai korszerű motorvezérlő elektronikák sem tudnak többet de legalább drágák. Úgy látszik a fizika itt is közbeszól egységnyi levegőhöz egységnyi üzemanyag párosúl ezt tovább szegényíteni nem lehet ez van. Éljen a mol!
De, a mai autó fogyaszthatna akár kevesebbet is, mint a 20 évvel ezelőtti, ha a tömeghisztéria (EURO NCAP) miatt nem tankszerüre készítenék. 20 éve 800-1000 kg-osak voltak az autók, ma a legkisebbek 1100--1200 kg-osak mert az 5* az isten! Ha a súlyra gyúrnának, ma felét fogyaszthatnánk, mint 20 éve.
|
csüt. dec. 27, 2007 19:28 |
|
|
Laci
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 168
|
Fogyi
OFF!! Modellfiú!
Ha a haverodnál netezel akkor odaköltöztél mert nem ma kezdted a neten az életed gondolom. És azért magyarországon magyar embernek elég szegényes ha nincs telepítve magyar ékezet a gp-re.
ON
Hiába a sok okos computerizált motorvezérlés ma sem fogyasztanak kevesebbet az autók mint 10 éve meg 20 éve legfeljebb elenyésző mértékben. Elenben beléjük lehet programozni az alkatrészek élettaralmát hány üzemóra után irjon ki egy meghíbásodást ami esetleg egy garnitúra befecskendező egység vagy vezélő elem stb. Régen legalább teljes végelhesználódásig ment egy alkatrész, ma csak a lekérdezik mi miatt nem megy a moci. Csere sok sok pénzért majd szofveres beavatkozás stb. Honnan lehet bisztosan tudni, hogy valóban rossz az a cucc vagy csak a bennelévő chip mondja /lsd. tintapatronok/.
A régi mechaniks diesel adagolókkal készűlt autók 4-5l fogyasztással beérték. Érdekes a mai korszerű motorvezérlő elektronikák sem tudnak többet de legalább drágák. Úgy látszik a fizika itt is közbeszól egységnyi levegőhöz egységnyi üzemanyag párosúl ezt tovább szegényíteni nem lehet ez van. Éljen a mol!
|
csüt. dec. 27, 2007 13:48 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Laci_L írta: Elnézést a kötözködésért: Idézet: 1 liter benzin 2400 liter hidrogennek megfelelo. Gondolom a gázra gondoltál. Az autókban csak folyékony hidrogén lehet, ezeket kell összehasonlítani. Vagy a benzint is gáz alakban (ha mérhető egyáltalán). 300bar nyomason is GAZ halmazallapotu a hidrogen.Nezz utana a neten,ha nem hiszed.1dm3=1 liter,akar benzin,akar viz,akar gaz,akar kiskutya. Idézet: 1 l durranogazt 1 perc alatt 80A aram fejleszt. A teljesítményt nem amperrel mérik. Így nincs értelme, legfeljebb ha megadod, hogy mekkora, és milyen feszültségen folyik ez az áram. Nem adtam meg a szukseges feszultseget,mivel mindannyian nagyon jol tudjatok: a vizbontashoz 2,4-3V feszultseg szukseges cellankent a megfelelo gyorsasaghoz,relativ elegendo gazmennyiseghez Idézet: Atalag auto alapjaraton 1l/h fogyasztassal bir. Ez jó lenne, de sajnos sokkal több. Mi a sok szamszeruleg? 3 liter?2?1,5? Idézet: 40l hidrogen/perc-60 l durranogaz/perc-4800A aram-10kW teljesitmenyfelvetel. És hát: neked sincs ékezetes betűd? Hidd el, nem utat jól magyarul.
Nem UTAT jol magyarul?Magyarul: nem jo utat?
Eltalaltad: NINCS EKEZETES BETUM.
Ha gondolod,legkozelebb a sarga foldig szidom baratomat,aki megengedi,hogy neha nala netezzek:
Te gane!Hogy kepzeled,hogy nem telepitesz a gepedre ekezetes karaktereket,ha mar megengeded,hogy nalad netezzek?
Valahogy igy gondolod?
|
csüt. dec. 27, 2007 12:48 |
|
|
bandiras2
arany tag
Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27 Hozzászólások: 282 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
modellfiu.hu írta: Az en Ladamban nincs radio.A V formaban osszeepitett 2 Lada-blokk hangja zene a fulnek
Egyedileg berhelt 8 hengeres lada blokk egyedileg esztergált főtengellyel???
Fényképeket, videót, építési dokumentációt legyél szives mellékelni, és vedd fel a kapcsolatot a Totalcar stábjával, mert ezt zabálni fogják.
|
szer. dec. 26, 2007 20:41 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11972 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Elnézést a kötözködésért:
Idézet: 1 liter benzin 2400 liter hidrogennek megfelelo. Gondolom a gázra gondoltál. Az autókban csak folyékony hidrogén lehet, ezeket kell összehasonlítani. Vagy a benzint is gáz alakban (ha mérhető egyáltalán). Idézet: 1 l durranogazt 1 perc alatt 80A aram fejleszt. A teljesítményt nem amperrel mérik. Így nincs értelme, legfeljebb ha megadod, hogy mekkora, és milyen feszültségen folyik ez az áram. Idézet: Atalag auto alapjaraton 1l/h fogyasztassal bir. Ez jó lenne, de sajnos sokkal több. Idézet: 40l hidrogen/perc-60 l durranogaz/perc-4800A aram-10kW teljesitmenyfelvetel.
És hát: neked sincs ékezetes betűd? Hidd el, nem utat jól magyarul.
|
szer. dec. 26, 2007 19:53 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
1 liter benzin 2400 liter hidrogennek megfelelo.
1 l durranogazt 1 perc alatt 80A aram fejleszt.
Atalag auto alapjaraton 1l/h fogyasztassal bir.(2400l/h hidrogen)
40l hidrogen/perc-60 l durranogaz/perc-4800A aram-10kW teljesitmenyfelvetel.
Ebbol nem lesz tuning.
|
szer. dec. 26, 2007 18:37 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Az elektromos alkatresz es az elektronikus alkartresz nem osszekeverendo.
Az en Ladamban nincs radio.A V formaban osszeepitett 2 Lada-blokk hangja zene a fulnek
Az inverter+laptop+cbradio nem feltetlen szukseges a mukodesehez.
A fagazos autoval van valakinek epitesi tapasztalata?
|
szer. dec. 26, 2007 18:27 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Hát, már hogyne lenne!? Ott az akksi, a lámpák, meg a rádió is!
|
szer. dec. 26, 2007 17:51 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Ezert jo a Lada+a Trabi:nincs telenyomva elektronikaval.
|
szer. dec. 26, 2007 17:13 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Re: újabb csodaszer...
po la írta: Tab!!! nem veled van vitám, csak te hoztad a kuncsaftot
Hogy mit hoztam én?
|
pén. dec. 21, 2007 18:16 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
újabb csodaszer...
Üdv Mindenkinek!
Életkorom miatt engem már elég nehéz kihozni a sodromból.
Ennek ellenére mindig akad olyan téma, ami miatt felkapom a fejem...
Itt van ez az etanolos kérdés.
Nem az a gond vele, hogy több kell belőle ugyanakkora terheléshez.
Az is igaz miként már említtetett, hogy az a cső ami a benzinnek ellenáll, az alkohol ellen kiváló.
A baj az, hogy az üzemanyag gyártáshoz felhasznált segédanyagok némelyike kicsapódik a csövek falán, és az injektorok finomszűrőin. Na ezen szennyeződéseket oldja kiválóan az alkohol, ezért dugul el a rendszer!
Azon általunk mért kocsik esetén ott nem fordult elő a vázolt probléma, ahol a gazda rendszeresen használt injektor tisztító adalékot.
Tab!!! nem veled van vitám, csak te hoztad a kuncsaftot
Azon szerkentyű leírása amit voltál szíves belinkelni már erősen súrolja az izgatás határát. ( még egy ilyen és szólok Frank tanár úrnak )
A vázolt készülék egy relés áramkör, ami ki- be kapcsolható. Látszik a képeken, hogy vezetéket kell vágni. Az egyik kapcsolóállásban normál benzines üzem van , a szelep az ecu által meghatározott ideig van nyitva.
A másik állásban egy monostabillal megtoldja az időt.
Van náhány apró gond... Szekvenciális rendszer esetén annyi kütyü kell ahány hengeres a motor, vagy megbízható Pic-es vezérlés kell.
Az áramhatárolt rendszerek esetén indítási nehézségei lehetnek az eljárásnak, mert az ecu-nak tudnia kell a határolási szakasz hosszát.
Mindössze annyi a kérdésem, hogyaz üzleti megfontolásokon túl mi értelme ennyit melózni...Ugyanis ha a hőfokmérő NTC vel sorba kötünk egy kikapcsolható fix ellenállást, akkor a többlet üzemanyag adagolása automatikusan megtörténik.
A motor vezérlő ugyanis hidegebb értéket észlel, és automatikusan növeli a befecskendezési időt...
A módszert nyugodtan használjátok, sokszorosan kipróbáltam.
További szép estét, és békés boldog karácsonyt mindenkinek!
|
pén. dec. 21, 2007 18:00 |
|
|
bandiras2
arany tag
Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27 Hozzászólások: 282 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
Igaz, rosszul emlékeztem a Nitrogénre.
A wartburgos fószerrel kapcsolatban: Megtaláltam a cikket.
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/i ... KBef1.html
|
csüt. dec. 20, 2007 7:21 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
http://www.pcplanets.com/videoyoutube-czZ9kn70Y7I.shtml
Ha csak a durranógázt égetjük el, akkor elégéskor csökken a térfogat.
http://www.pcplanets.com/videoyoutube-czZ9kn70Y7I.shtml
Természetesen kevert üzemű motornál eleve ott a levegő, (meg a benzin is)
így természetesen itt más a helyzet.
A lambda szondában platina van, ami egy erős katalizátor anyag, és a hidrogén jelenléte szerintem igenis gondot jelenthet. Ezt nem én találtam ki, akik próbálták így járatni a motort ott jött elő ez a probléma.
Annyi többletgázt nem kap, hogy visszarobbanás veszélye álljon fenn, sőt az a jó ha a motor eleve az elektrolizálón keresztül szívja a levegőt, higítva azt.
|
szer. dec. 19, 2007 23:16 |
|
|
géeses
vas-tag
Csatlakozott: pén. dec. 07, 2007 21:54 Hozzászólások: 3
|
Re: csodaszerek
po la írta: Üdv mindenkinek! mindig is igaznak tartottam a mondást, miszerint kapcsolat vagyon a lócitrom és a verebek között...mindig lehet találni valakit, aki elmagyarázza a nagyérdemünek, hogy mágnesekkel és egyéb csodaszerekkel lehet fogyasztást csökkenteni (van az a pénz, amiért eladó a szakmai tisztesség...) Az egyetem laborja már nem vállalja világmegváltó, sohasemvolt, ez az igazi termékek vizsgálatát. Tesszük ezt azon okból, hogy egyre többször láttuk, hogy az ismertetőn szerepelt, hogy mérte az SZE laborja. Ez igaz ugyan, de hogy MILYEN eredményeket mértünk, azt következetesen lehagyták! Felvettük a kapcsolatot a supertech forgalmazójával. Amikor kiderült, hogy mérési célra kérünk egyet, vagy ha így nem megy megvásároljuk a mérendő darabot, közölték, hogy jobb ha nem ismerjük egymást... Tab! a lehető legjobban jártál el! Csökkentetted a kocsi önsúlyát, ez már maga fogyasztás csökkentő, továbbá a benzincsövön lévő melák nagy súly nem tépi le a csövet, igaz így kisebb az esély arra, hogy kigyúladjon a kocsid A múltkor egy mentazöld / eper ruházatú termék meenáger automata mosógépbe való vízkőoldó készüléket árult potom 5 ezerért... Talán már találkoztatok vele. Ez egy 8 cm élű müa kocka, a belsejében lötyög egy golyóbis, igaz ez más színű... Mondám néki magyarázza el, hogy csökkenti ez a vizkövesedést, mert én tudatlan csak a vill mérnökségig vittem. Mondja erre az ember, hogy azt ő nem tudja, a főnöke mondta, hogy az a tuti, és mekkora árengedményeket tehet masszív érdeklődés esetén. Azt még mondta ugyan, hogy ilyen elutasító magatartással még nem találkozott, és az ilyen vaskalapos emberek miatt tart ott az ország ahol... ,...és nem ott ahol amerika (merugyebezzeg ott tonnaszám veszik az emberek)
|
szer. dec. 19, 2007 22:20 |
|
|
Barth Ida
ezüst tag
Csatlakozott: vas. szept. 02, 2007 15:55 Hozzászólások: 62
|
bandiras2 írta: http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert35/VizKAut10.htm Volt itt egy másik cikk is egy wartburgos emberkéről, aki az öreg csotrogányt használta évtizedig a plusz durranógázzal. A warbinak annyira helyretette az égését a cucc, hogy a műszakin nem akartak hinni a szemüknek a füstgázelemzők. Javítja a hatásfokot, csökkenti a kormot és a füstöt, viszont megemeli az égéshőmérsékletet, és a N2o szint feljebb mehet.
Azthiszem legalábbis. Ha tévedek, majd szól valaki.
Nos, N2O tuti nem fog keletkezni, max NO meg NO2 keveréke, másnéven NOX. Nem értem a lamBda szondával való parázást, szegény szonda semmi olyannal nem fog találkozni, amivel eddig ne találkozott volna. A szénHIDROGÉNek égésekor sokkal több vízgőz keletkezik, hidrogénből nem lehet annyit bevinni ilyen elektrolízises bontogatással ami jelentősen meg tudná változtatni a kipufogógáz összetételét. Én sokkal jobban aggódnék a visszaégéstől, mert ha a hidrogént oxigénnel együtt vezetgetjük, jó eséllyel szétlöki egyszer a rendszert.
A hidrogénes motorban vákuum lesz?! A nitrogént hogy sikerül eltüntetni a színről?! Ami ráadásul jól fel van fűtve az égés által.
|
szer. dec. 19, 2007 19:16 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Igen, én is az égés javulására számítottam. Ha kevés a gáz, sajna csak részteljesítménynél jelentkezik a pozitív hatás, utána már kevés ahhoz hogy befolyásolja az égést. Az akkumulátorról menő vízbontó nagyon kevés gázt fejleszt. (kémiai úton viszont lehet trükközni)
A fénykapus cikket ismerem, de kíváncsi lennék hogy valaki tud-e ennél kicsit alaposabb indokkal szolgálni.
A lamda-szondára való hatás még mindig érdekelne, illetve hogy hogyan lehet manipulálni. állítólag egy kis plusz levegő beengedése szokott segíteni.
A hidrogénmotorok amúgy elég nagy légfelesleggel járnak mert a H2 O2 egyesülésekor vákuum keletkezne. (amúgy ez is egy érdekes dolog)
|
szer. dec. 19, 2007 18:19 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Mivel a hidrogán és oxigén keveréke vízzé ég el a hengerben,úgy működik mint a vízbefecskendezés,javítja az égést,növeli az autó teljesítményét.
Mivel plusz O2 is van a hengerben,az üa mennyiséget is lehetne emelni,bár a mai autók alapvetően enyhe légfelesleggel mennek.
Hogy a fogyasztást tartósan csökkenti-e illetve a motornak jót tesz-e,azt hosszútávú méréssel kellene meghatározni,de teljesítménynövelő tunningnak mindeképpen beválik.
|
szer. dec. 19, 2007 17:29 |
|
|
bandiras2
arany tag
Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27 Hozzászólások: 282 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/i ... KAut10.htm
Volt itt egy másik cikk is egy wartburgos emberkéről, aki az öreg csotrogányt használta évtizedig a plusz durranógázzal. A warbinak annyira helyretette az égését a cucc, hogy a műszakin nem akartak hinni a szemüknek a füstgázelemzők. Javítja a hatásfokot, csökkenti a kormot és a füstöt, viszont megemeli az égéshőmérsékletet, és a N2o szint feljebb mehet.
Azthiszem legalábbis. Ha tévedek, majd szól valaki.
|
szer. dec. 19, 2007 16:05 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Bocsánat ez egy kicsit off lesz a bioüzemanyaghoz képest.
Egy kérdésem lenne. Mi történik ha a motor egy vízbontóból durranógáz keveréket kap a beszívott levegő és üzemanyag mellé pluszban?
A vízbontó energiaellátásának problémáját most hanyagoljuk el.
Nem elsősorban a technikai problémákra lennék kíváncsi, hanem például hogy:
-Hogyan hat ez a kevert üzem az égésfolyamatra, és vajon az 1:14,7-es benzin-levegő arányt meg kell-e változtatni, és merre?
-Javítja (gyorsítja)-e az égést a hidrogén jelenléte vajon?
-Hogyan befolyásolja a lambdaszonda eredeti értékét a H2 és O2 gáz többlet jelenléte (a szonda ugyebár oxigénfelesleget mér, tehát meghülyítheti)
A próbák nagyon vegyes eredményűek, és mivel nem is én csinálom, ráadásul nem is ellenőrzött környezetben, nem lehet tudni, hogy tényleges javulásról van szó, vagy pedig közvetetten az új anyagok jelenléte befolyásolja a szenzorokat, és ezáltal becsapva a komputert, megváltozik a fogyasztás, ill. a teljesítmény.
Gyanúm szerint egy korekt méréshez komputer nélküli egyszerű karburátoros autón kellene mérni, és akkor is a többi adatot megközelítőleg állandó értéken tartani NEM?
Csak a legtöbb autó már nem ilyen...
|
szer. dec. 19, 2007 15:41 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
Sparow2 írta: Kate Archer írta: állítólag valami kis primitív szerkezet veszi a jelet az injektorvezérléstől, és meghosszabbítja az injektorszelepek nyitvatartási idejét
Márhogy átalakítás nélkül, pusztán a másféle üzemanyagtól (mert erre fel van készítve a motorvezérlő elektronika), vagy valami alakítás kell hozzá? (Bocs, ha hülyeséget kérdezek ... )
itt eléggé kiveséztük a témát, és elég magas színvonalon is ráadásul:
http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=41.0
|
szer. dec. 19, 2007 13:41 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
|
kedd dec. 18, 2007 18:13 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Kate Archer írta: állítólag valami kis primitív szerkezet veszi a jelet az injektorvezérléstől, és meghosszabbítja az injektorszelepek nyitvatartási idejét
Márhogy átalakítás nélkül, pusztán a másféle üzemanyagtól (mert erre fel van készítve a motorvezérlő elektronika), vagy valami alakítás kell hozzá?
(Bocs, ha hülyeséget kérdezek ... )
|
kedd dec. 18, 2007 15:16 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
miért jó az E85? mert most csak 215Ft/liter, és bár van túlfogyasztás, de behozza az árát (mint az LPG túlfogyasztása)
állítólag valami kis primitív szerkezet veszi a jelet az injektorvezérléstől, és meghosszabbítja az injektorszelepek nyitvatartási idejét
újabb autóknál bevilágít a "check engine" lámpácska is, ami önmagában hibát még nem jelent, de elgondolkodtató
egy márkaklubos kollégám mindenféle átalakítás nélkül használja a kocsiját, mondeo mk3 2.0, káros hatások nélkül
de az biztos, hogy a környezetvédelmi mérésen értékelhetetlenek lesznek a károsanyagkibocsátások...és ami jó a környezetnek, az biztos jó a motornak is
MOST pedig valami szakértő is szóljon már hozzá!
|
kedd dec. 18, 2007 12:36 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Kate Archer írta: én csak azt tudom mondani, hogy a felszerelés után érezhetően megnőtt az autó teljesítménye, aztán elfeledkeztem róla, majd megtaláltam a mágneseket a hőtől "meghalva"
fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, nem is mérhettem ilyet, nem is állítottam
Az, hogy nyomatékosabbnak tűnik az autó, függhet több dologtól is. Pl. elektronikus motorvezérlés "hozzászokik" a söfőr vezetési stílusához. Aki pl. öregpapásan vezet, annak lustább az autója. De ha pl. néhány napra odaadja egy sportosabb stílusú vezetőnek, akkor az elektronika "átszokik" rá, és dinamikusabb lesz a gépe, amíg visszaszokik hozzá. (Meg ugyanez fordítva is) A tulaj egy darabig furcsának érzi a kocsiját. Ezt egyik rádiótechnikában olvastam. Kate Archer írta: akkor viszont ÚJ téma:
E85 (azaz 85% bioetanoltartalmú benzin) és használata
kísérletképpen 20%-ra emeltem a benzinem alkoholtartalmát, figyelembevéve az eredetileg meglévő 4,4%-os alkoholtartalmat
a tapasztalatom az volt, hogy az alapjárat nehezebben állt be hideg motornál, nem lehetett rögtön indulni, viszont később a motorhang teljesen lecsökkent (nem, nem állt le...), és sokkal nyomatékosabb lett az autó, ott ahol eddig 3-asban autóztam, ott 4-esbe lehetett tenni a váltót
sokan fogjátok most azt mondani, hogy az alkohol megeszi a csöveket, erre Ron Novak hozott egy táblázatot, mely szerint azok az autóépítésben használatos műanyagok, amelyek a benzint jól viselik el, az etanolt kiválóan
Mire jó ez?
Mondjuk 10 LE-vel több lesz a motor teljesítménye?
Vagy csak kísérletezés?
|
kedd dec. 18, 2007 9:20 |
|
|
DjYdur
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 281
|
Nekünk azt mondták a BME-n a gépészeknél, hogy az egyik motoron amin az etanolt próbálták, állandóan eltömődött a befecskendezés.
Később rájöttek hogy az etanol az üzemanyagcsőből oldott ki valamit...
Mivel a köveljövőben etanol átalakítás nekem tervben van, érdelne hogy kinek milyen információi vannak... Leginkább hogy mire kell figyelni, mit károsíthat az etanol..?
|
hétf. dec. 17, 2007 21:54 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
én csak azt tudom mondani, hogy a felszerelés után érezhetően megnőtt az autó teljesítménye, aztán elfeledkeztem róla, majd megtaláltam a mágneseket a hőtől "meghalva"
fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, nem is mérhettem ilyet, nem is állítottam
akkor viszont ÚJ téma:
E85 (azaz 85% bioetanoltartalmú benzin) és használata
kísérletképpen 20%-ra emeltem a benzinem alkoholtartalmát, figyelembevéve az eredetileg meglévő 4,4%-os alkoholtartalmat
a tapasztalatom az volt, hogy az alapjárat nehezebben állt be hideg motornál, nem lehetett rögtön indulni, viszont később a motorhang teljesen lecsökkent (nem, nem állt le...), és sokkal nyomatékosabb lett az autó, ott ahol eddig 3-asban autóztam, ott 4-esbe lehetett tenni a váltót
sokan fogjátok most azt mondani, hogy az alkohol megeszi a csöveket, erre Ron Novak hozott egy táblázatot, mely szerint azok az autóépítésben használatos műanyagok, amelyek a benzint jól viselik el, az etanolt kiválóan
|
hétf. dec. 17, 2007 21:26 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11972 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Csak képzeljétek el: ott vannak a több száz milló dollárt fejlesztésre elköltő autógyártó cégek, és olyan hülyék hogy nem olvasnak újságot, nem néznek tévét. Pedig itt van XY, aki feltalálta a csodakütyüt. A kocsi árához képest pitiáner tétel ez a valami, de nem rakják be (meg a többi világmegváltó csodát sem), mert olyan hülyék. Csak azért sem. Pedig kevesebbet fogyasztana a kocsijuk, és így jobban el lehetne adni. De ők nem, és nem.
Azért aki hisz, csak vegye meg. A hit az nagy úr, mióta az emberiség fennáll.
És itt jön a régi mondás: amíg lószar van, addig veréb is lesz.
|
vas. dec. 16, 2007 21:43 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
csodaszerek
Üdv mindenkinek!
mindig is igaznak tartottam a mondást, miszerint kapcsolat vagyon a lócitrom és a verebek között...mindig lehet találni valakit, aki elmagyarázza a nagyérdemünek, hogy mágnesekkel és egyéb csodaszerekkel lehet fogyasztást csökkenteni (van az a pénz, amiért eladó a szakmai tisztesség...)
Az egyetem laborja már nem vállalja világmegváltó, sohasemvolt, ez az igazi termékek vizsgálatát.
Tesszük ezt azon okból, hogy egyre többször láttuk, hogy az ismertetőn szerepelt, hogy mérte az SZE laborja. Ez igaz ugyan, de hogy MILYEN eredményeket mértünk, azt következetesen lehagyták!
Felvettük a kapcsolatot a supertech forgalmazójával. Amikor kiderült, hogy mérési célra kérünk egyet, vagy ha így nem megy megvásároljuk a mérendő darabot, közölték, hogy jobb ha nem ismerjük egymást...
Tab! a lehető legjobban jártál el! Csökkentetted a kocsi önsúlyát, ez már maga fogyasztás csökkentő, továbbá a benzincsövön lévő melák nagy súly nem tépi le a csövet, igaz így kisebb az esély arra, hogy kigyúladjon a kocsid
A múltkor egy mentazöld / eper ruházatú termék meenáger automata mosógépbe való vízkőoldó készüléket árult potom 5 ezerért...
Talán már találkoztatok vele. Ez egy 8 cm élű müa kocka, a belsejében lötyög egy golyóbis, igaz ez más színű...
Mondám néki magyarázza el, hogy csökkenti ez a vizkövesedést, mert én tudatlan csak a vill mérnökségig vittem. Mondja erre az ember, hogy azt ő nem tudja, a főnöke mondta, hogy az a tuti, és mekkora árengedményeket tehet masszív érdeklődés esetén. Azt még mondta ugyan, hogy ilyen elutasító magatartással még nem találkozott, és az ilyen vaskalapos emberek miatt tart ott az ország ahol...
|
vas. dec. 16, 2007 21:28 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
géeses írta: Skoda:nekem 2 is volt(nyugodjanak békében) ha jó az egész hütörendszer a ventilátorra sincs szükség(nekem egy ideig nem is volt rajta)
Ezzel egyet értek
Mágnes téma: múltkor légszűrő csere közben vettem észre, hogy még az előző tulaj rakott a benzincsőre. Mivel a fogyasztással nem volt gondom, gyorsan le is vettem
Azóta se eszik többet és nem is megy ****. Ennyit erről...
|
vas. dec. 16, 2007 20:40 |
|
|
fdsamano
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2990 Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
|
Kate Archer írta: 1. mágneses fogyasztáscsökkentő:
működik a dolog, az alábbi hátulütőkkel: - nagyon korszerű mágnes kell hozzá, ritkaföldfém (neodímium) mágnesek, melyek Curie-pontja alacsony, azaz a motortérben meghalnak, márpedig a befecskendezési ponthoz minél közelebb kell helyezni őket, hogy a kialakított hatás ne csökkenhessen le a viszonylag kis áramlási sebességű benzincsőben
Akkor most ellenpróbaképpen vedd ki a mágnest, és úgy nézd meg újra.
1. A mágnes sztatikusan nem vonzza a benzint, ezt könnyű ellenőrizni.
2. Áramlás közben a mágnes kapcsolatba léphetne a benzinben lévő ionokkal, de a szerves vegyületek - köztük a szénhidrogének - nem fordulnak elő a természetben ionos állapotban. A semleges atomokra nem hat a mágnes áramlás közben sem.
|
vas. dec. 16, 2007 20:27 |
|
|
géeses
vas-tag
Csatlakozott: pén. dec. 07, 2007 21:54 Hozzászólások: 3
|
Az a sárga varázsló mágnes amit 4500ft körül lehet kapni az ilyen?
A höfokemelés után észrevettél vmi változást?
Ha jól tévedek a höfokot 100fok fölé is lehet emelni,forrás nélkül
(tulnyomásos hütörendszernél)
Peltier elem:nem értem miért nem fejlesztik nagyobb hatásfokra(mostmár legalább tudom hogy kell leirni:-) )
Skoda:nekem 2 is volt(nyugodjanak békében) ha jó az egész hütörendszer a ventilátorra sincs szükség(nekem egy ideig nem is volt rajta)
|
vas. dec. 16, 2007 20:09 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
1. mágneses fogyasztáscsökkentő:
működik a dolog, az alábbi hátulütőkkel:
- nagyon korszerű mágnes kell hozzá, ritkaföldfém (neodímium) mágnesek, melyek Curie-pontja alacsony, azaz a motortérben meghalnak, márpedig a befecskendezési ponthoz minél közelebb kell helyezni őket, hogy a kialakított hatás ne csökkenhessen le a viszonylag kis áramlási sebességű benzincsőben
felszerelve a teljesítmény azonnal megugrott, amit ki is használtam azonnal, tehát fogyasztáscsökkenésről nem lehetett beszélni
2. magasabb hűtővíz
a Fordomban cseréltem termosztátot, 88 és 92 fokosat lehet kapni, a 92 fokosat kell kérni
csak 4 fok a különbség, de ha azt nézzük, hogy a forrásponttól számított távolság 8 fok, vagy a másfélszerese, akkor már jelentős lehet
|
csüt. dec. 13, 2007 21:45 |
|
|
Hankp
arany tag
Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32 Hozzászólások: 353 Tartózkodási hely: Budapest
|
Idézet: Valóban nem gazdaságos, talán sosem jön be az ára. Gondold el, mekkora teljesítményű az autód motorja, mondjuk 50KW biztos van, ehhez képest az 50W csak 1 ezrelék. (Persze nem hajtod folyamatosan teljes teljesítményen, de ha átlagban csak 10Kw-ot ad le, akkor is csak 1/2 %-nál járunk az 50 W-tal ) Tehát minimális üzemanyag fogyasztást spórolsz meg, de azt jó drágán Sad De hobbinak biztos jó azért, aki szeret ilyesmikkel foglalkozni.
890W-ból tudunk kb 50 W- nyi teljesítményt kivenni,ha minden jó(kb 90-100 fokos víz),akkor akár többet is. Úgy számolj,hogy 5% hatásoka van kb. Ha 10kW hőt kel eldisszipálni,akkor 500W-nyi teljesítményt lehet kinyerni.
Ne mond azt hogy ezrelék,csak az éppen aktuális teljesítmény bevitelnél 50W... 500W már nem kevés,egy autó generátor teljesítményét közelíti meg.Itt látszik hogy mennyire borzadáj rossz hatásfokű egy robbanómotor
Készülék nem autóba kerül,mérőpad lesz egy intézetbe. Kb 5 féle Peltier elem lesz bevizsgálva és jegyzőkönyvezve. Végső helye egy épület melegvíz hálózata lesz. Gépterem világítása megy majd a termoelemekről.
Hankp
|
kedd dec. 11, 2007 14:32 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Hankp írta: Re: géeses Amiről te beszélsz az a Peltier elem,hőből közvetlenül villamos áramot lehet csinálni(inverz üzemben). Ezen a héten rakok össze egy 890W-os össztelj. blokkot, ebből kb 50W-nyi telj. "villanyt" lehet kicsiholni. Motornak rengeteg hulladék hőenergiája van,ez ideális számunkra,mert bőven rendelkezésre áll. A modulbokk 50e be került + vízhűtés kialakítása + 20e profi módon elkészítve. Nem mondhatnám gazdaságosnak,többet ér a cucc.mint egy használt skoda.
Valóban nem gazdaságos, talán sosem jön be az ára. Gondold el, mekkora teljesítményű az autód motorja, mondjuk 50KW biztos van, ehhez képest az 50W csak 1 ezrelék. (Persze nem hajtod folyamatosan teljes teljesítményen, de ha átlagban csak 10Kw-ot ad le, akkor is csak 1/2 %-nál járunk az 50 W-tal ) Tehát minimális üzemanyag fogyasztást spórolsz meg, de azt jó drágán De hobbinak biztos jó azért, aki szeret ilyesmikkel foglalkozni. Hankp írta: Mágneses fogyasztás csökkentőt felületesen ismerem,beszéltem a forgalmazózájval. Sok volt a mellébeszélés,próbapados mérést nem tudott felmutatni... Maga a tudat is csökkenti a fogyasztást az autónál,hogy a kütyü be van szerelve.
Igen, a mágneses fogyasztás csökkentő módszerek, ha valóban mérik a fogyasztást, akkor kedrül, hogy semmit sem érnek. (Hiszen miért is égne jobban az az üzemanyag amit "felmágneseznek"? Hogy a molekula így fodul, úgy fordul az nagy humbug, hiszen utána beporlasztják vagy befecskendezik a hengerbe, levegővel elkeveredik, elpárolog, mire az égésre kerül sor, már totál másképp áll addigra. Ráadásul ugyanúgy elég, akármilyen irányba is áll ) Hankp írta: Nyugisabb vezetési stílussal liternyi benyát lehet megtakarítani. Hankp
Ebben is igazad van! Egyszer egy autókereskedő alőadta, hogy bemutatták az egyik autón, hogy mennyit számít a vezetési stílus: feltankoltak egy autót, milliliterre megmérték az üzemanyagot, utána egy sofőr ment vele X kört egy pályán, takarékos stílusban. Ezután leengedték a maradék üzemanyagot, azt is megmérték. A különbség volt a fogyasztás. Utána újra megismételték, ugyanazzal az autóval és sofőrrel ugyanazon a pályán, ugyanannyi kört, csak akkor úgy vezetett, hogy jobban fogyasszon. Az első esetben kb. 4 liter volt a fogyasztás, a másodikban 20 liter körüli. (Persze ez a teszt direkt a fogyasztásra volt kihegyezve, házilag ekkora eltérés messze nem lesz, de odafigyeléssel, kevésbé dinamikus gyorsításokkal tényleg lehet spórolni)
Mihez kell az üzemanyag:
gyorsítási munkához (m * v * v / 2) pl. 1 tonnás autót 100 km/h -s sebsségre felgyorsítani: 1000 kg * 27,78 m/s * 27,78 m/s / 2 = 771 KJ
helyzeti munkához: emelkedőn felfelé haladás (m * g * h) pl. 1 tonnás autóval 1 méterrel magasabbra menni: 1000 kg * 9,81 m/s/s * 1 m = 9,81 KJ
légellenállás leküdéséhez (ezt nemtom hogyan lehet kiszámolni)
súrlódási munkához (az előző 3-hoz képest elhanyagolható)
|
kedd dec. 11, 2007 12:03 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|