Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. jún. 07, 2024 21:49



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Tegyetek egy kevés ioncserélt vizet az üzemanyaghoz...

Már bocsáss meg, de ekkora hülyeséget még nem hallottam. :o :(
Ilyet nem szabad csinálni. Ezt kitől hallottad? Jól volt?

Olyan kísérletek voltak, hogy vízpára, vízgőz a levegő-benzinkeverékhez adagolva szabályozott mértékben javítja a motor egyes paramétereit. Vagy nem. De ezzel otton **** totális csőd a motornak, meg mindennek ami körülötte van. :shock:


hétf. aug. 04, 2008 10:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Eszébe ne jusson senkinek korszerű autóban vizet tenni a benzinhez! :shock:

Egyfelől lemegy az aljára a tanknak, ami kolloidosan belekeveredik a benyába, az alig valamennyi.

Másfelől jelentősen kikezdi és oxidálja a nem vízre tervezett üzemanyag és szellőző rendszert, tönkreteszi a sok vízgőz a tank spéci aktívszén szűrőjét, stb!

Ezenkívül, ha mindig teszel bele egy keveset, előbb utóbb tele lesz a tank alja vízzel, mikor a benya elfogy róla, tiszta vizet kezd a rendszer szívni, ez NAGYON nem tesz jót a befecskendezőrendszernek sem. :!:
(már az sem, ha szárazon fut, mert teljesen kifogy a benya..hátmég a tiszta víz!)

plusz, mire rájössz, hogy az a benzin szagú átláccó lé az tiszta víz a rendszerben és nincs a kocsiban benzin (víz van helyette) addigra akár tönkre is teszed még a motorblokkot is a sok vízzel indítózással :!:

Jó, hogy nem már direkt becukrozzátok a benzint (minden autót le lehet vele nullázni!) :roll: :roll: :roll:


hétf. aug. 04, 2008 8:06
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Tegyetek egy kevés ioncserélt vizet az üzemanyaghoz.

A szélgenerátor energiájával feltöltött burkolt elektromos kerékpár jó megoldásnak számít?


vas. aug. 03, 2008 19:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Van egy **** hűtőszekrényem a telken. 1958-ban gyártották a mocskos kommunisták (csak neked írom :D ). Ma is megy. Érdekes nem?

És egy ma vett akármilyen hűtő kizárt, hogy javítás nélkül 50 évig bírja.

De ez nem azt jelenti, hogy nem koszerűbb, kevesebbet fogyasztó, környezetkímélőbb (gáztöltés), stb stb.

Na, ez van. :D

Akkor még gyártottak tartós dolgokat.
Azt hiszem, Hofi:

A Szovjetunióban Igor bácsi lehúzott 40 évet a hűtőgép gyárban és nyugdíjba megy. A brigád akar valami ajándékot venni, de nem tudják, hogy minek örülne az öreg.
Végülis egyikük odamegy, hogy kipuhatolja, és kiderül, hogy Igor bácsi egy hűtőszekrényt szeretne nagyon.
Ezen meglepődnek:
- Igor bácsi! 40 évig a hűtőszekrény gyárban dolgoztál, és nincs hűtőszekrényed? Ha minden nap csak egy pici alkatrészt hazaviszel, és otthon összeszereled, akkor az első pár hét alatt lett volna egy hűtőszekrényed!
- Persze, fiúk, megpróbáltam én sokszor. De otthon amikor összeraktam, mindig tank lett belőle ...
:D


csüt. júl. 31, 2008 9:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Abban igaza van LaciL-nek, hogy a japán autók nagyon jó minőségűek.
Nagyon finom motorokat gyártanak.
Pl. ha nincs kompresszió, egy Toyota főtengejét meg tudod forgatni kézzel, mert még a szelepeket vezérlő bütykök is kis görgők vagy csapágyak, sok más autóét meg modjuk egy 17-es villáskulccsal, mert akkora a súrlódás a motor belsejében. Autószerelő ismerős ez mondta a japán kocsikról.
Azért szemétnek nevezni eléggé túlzás :shock:
A krómozás meg már kiment a divatból :)

Meg az is igaz, hogy aki 15 milliós autót vesz, az nem a fogyasztás miatt fog aggódni.

Sok értelmét én se látom az elektomos kiegészítő hajtásnak, de azért ha volna egy Lexusom, egy Csajkára nem cserélném el :)
Persze ízlések és pofonok, kinek mi tetszik. Ezen kár vitatkozni, hogy ez a szebb, vagy az a szebb, mert ez szubjektív dolog. Lehet, hogy mindenkinek más a szép.


csüt. júl. 31, 2008 9:41
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
T68m írta:
... De ki állította, hogy a csajka kevesebbet fogyaszt?....

Jajjj. Én a hűtőszekrényről írtam. :shock: :D


szer. júl. 30, 2008 19:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
De ez nem azt jelenti, hogy nem koszerûbb, kevesebbet fogyasztó, környezetkímélõbb (gáztöltés), stb stb.

Na, ez van. :D


De ki állította, hogy a csajka kevesebbet fogyaszt? :shock: Ki állította, hogy korszerűbb? :shock: (a környezetkímélőbb voltáról még vitatkozhatunk)

Én azt mondtam, hogy "az sokkal jobban néz ki, mint a japán szemét. ". Tehát jobban néz ki! Pl. a lexus 13 millájába már egy jó kis krómozás se fért bele....


szer. júl. 30, 2008 17:58
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Van egy **** hűtőszekrényem a telken. 1958-ban gyártották a mocskos kommunisták (csak neked írom :D ). Ma is megy. Érdekes nem?

És egy ma vett akármilyen hűtő kizárt, hogy javítás nélkül 50 évig bírja.

De ez nem azt jelenti, hogy nem koszerűbb, kevesebbet fogyasztó, környezetkímélőbb (gáztöltés), stb stb.

Na, ez van. :D


szer. júl. 30, 2008 16:50
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Egy ilyen autót aki megvesz, annak nem gond a fogyasztás. Nem azért veszi ezt és nem a másikat, mert kevesebbet fogyaszt. :shock:

És hát szemétnek nevezni egy mai japán autó kivitelét -fõleg a csajkához képest- enyhén szólva furcsa gondolkozásra vall.
Egy retro tárgyat (legyen az bármi más), nem lehet összehasonlitani semmilyen módon egy nála 20-30-50 évvel fiatalabb -és nyilván korszerûbb- valamivel.


nincs min vitatkoznunk, mert nem ugyanarról beszélünk!

A hibrid téma felvetése eleve a fogyasztás csökkentése miatt történt. Erre írtam én is (és más is), hogy a hibrid csak egy PV. Most te is ezt írod. Akkor nincs vita. Az, PV. Környezetvédelemhez semmi köze.

kinézet:
Épp az vall furcsa gondolkodásra, hogy a szépséget (ami mindenképp szubjektív) a gyártás kora (vagy helye) alapján ítéljük meg. Mintha egy festmény aszerint tetszene, hogy mikor festették! Természetesen a stílusát befolyásolja az adott kor és egy stílushoz lehet kötődni, de ez egész más kérdés.
Kivitel témában is megnézem, hogy meddig bírja majd a lexus, mert - ugye - a csajkát a '60-as években gyárották, tehát már 45-50 éves.


szer. júl. 30, 2008 16:39
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
T68m írta:
... Vegyes (országút + város) használat esetén pedig (a karbantartási pluszköltségek miatt) talán sose jön vissza a lexus drágább ára...

... az sokkal jobban néz ki, mint a japán szemét...

Egy ilyen autót aki megvesz, annak nem gond a fogyasztás. Nem azért veszi ezt és nem a másikat, mert kevesebbet fogyaszt. :shock:

És hát szemétnek nevezni egy mai japán autó kivitelét -főleg a csajkához képest- enyhén szólva furcsa gondolkozásra vall.
Egy retro tárgyat (legyen az bármi más), nem lehet összehasonlitani semmilyen módon egy nála 20-30-50 évvel fiatalabb -és nyilván korszerűbb- valamivel.


szer. júl. 30, 2008 15:18
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
Még mindig nem láttam levezetve...


Én sem. De ha a városból kikerül a szennyezés a vidéki gyárakba, rövid távon az is nyereség. És addigra talán jelentősen hatékonyabb is lesz.

Idézet:
Tehát a 4milliós különbség 300ekm UTÁN kezd vusszajönni, ha csak VÁROSBAN használjuk...


Ezért írtam, hogy harmadára kellene szorítani a költségeket.


szer. júl. 30, 2008 13:39
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
SPafi írta:
Idézet:
És nyilván, sokkal jobban járnak egy 9liter fogyasztó autóval, mint a mostani 3-5liter fogyasztó robogókkal.


Természetesen nem magát a Lexust kopiznák le, hanem sokkal kisebb, igénytelenebb autóban oldanák meg a villamos segédhajtást.


Még mindig nem láttam levezetve, hogy egy ilyen autó használat során annyival kevesebbet terhelné a környezetét, mint amennyivel a fejlesztés/gyártás/karbantartás jobban.

********************************

És ár tekintetében is valahogy azt látom, hogy ez a lexus kerül 13millába(tól), egy s80-as volvo 9millába(tól), kettő közti üzemanyagfogyasztás különbség VÁROSBAN 14l-9l = 5l százon. Tehát a 4milliós különbség 300ekm UTÁN kezd vusszajönni, ha csak VÁROSBAN használjuk. És itt nem vettük figyelembe a karbantartás plusz költségeit.
Vegyes (országút + város) használat esetén pedig (a karbantartási pluszköltségek miatt) talán sose jön vissza a lexus drágább ára.

Ha vennék egy csajkát, akkor

1. az sokkal jobban néz ki, mint a japán szemét.
2. jó sokáig elautózhatnék az árkülönbségből, függetlenül attól, hogy a csajka akár 15literrel is többet ehet százon.


szer. júl. 30, 2008 13:14
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
SPafi írta:
Idézet:
A mágneses térnek a szénhidrogénekre gyakorolt hatása már bizonyított. 1994-ben Oláh György professzort a Svéd Királyi Tudományos Akadémia a legmagasabb elismerésével, Nobel-díjjal jutalmazta. Kutatásainak eredményei fontos felismerést jelentettek.


A Loch-ness-i szörny szereti a Forma1-et, ez bizonyított. Michael Schumacher 2000-tõl kezdve ötször nyert egymás után világbajnokságot.

Kell ennél több bizonyíték?!? :twisted:


Csubakka tétel.


szer. júl. 30, 2008 13:02
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
A mágneses térnek a szénhidrogénekre gyakorolt hatása már bizonyított. 1994-ben Oláh György professzort a Svéd Királyi Tudományos Akadémia a legmagasabb elismerésével, Nobel-díjjal jutalmazta. Kutatásainak eredményei fontos felismerést jelentettek.


A Loch-ness-i szörny szereti a Forma1-et, ez bizonyított. Michael Schumacher 2000-től kezdve ötször nyert egymás után világbajnokságot.

Kell ennél több bizonyíték?!? :twisted:


szer. júl. 30, 2008 12:28
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
Értem. Tehát a lexust a japánok kézzel, egyedileg gyártják, ettől olyan drága!


Nem, viszont egy kis sorozatú autóban a fejlesztés költsége jelentős, és ezt egyelőre még emberek csinálják. Ha japánok, akkor az ő életszínvonalukat/profitjukat kell megfizetni fejlesztési költségként. Ezen kívül a japán gyárnál a helyet, biztonságot (földrengés), környezetvédelmet is ki kell fizetni, míg kínában csak most rajzolják az ezeket jelentő írásjeleket. :D

Kérdés, hogy ez elég-e ahhoz, hogy harmadolják a költségeket (kb. itt kezdene elég profitot termelni tömegcikként). Szerintem nem, de ezt úgysem mi döntjük el.

Idézet:
És nyilván, sokkal jobban járnak egy 9liter fogyasztó autóval, mint a mostani 3-5liter fogyasztó robogókkal.


Természetesen nem magát a Lexust kopiznák le, hanem sokkal kisebb, igénytelenebb autóban oldanák meg a villamos segédhajtást.


szer. júl. 30, 2008 12:14
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Lenne ez még olcsóbb is, ha beindulna valamiféle igazi tömeggyártás.
Elõbb utóbb kína csinálja meg a cuccost, ha nem akar tömegesen megfulladni, aztán már autót is kínából veszünk majd, a mostani autóárak árak feléért harmadáért.


Értem. Tehát a lexust a japánok kézzel, egyedileg gyártják, ettől olyan drága! :lol:

És nyilván, sokkal jobban járnak egy 9liter fogyasztó autóval, mint a mostani 3-5liter fogyasztó robogókkal.


szer. júl. 30, 2008 11:26
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Opto írta:
Próbálta valaki valaki ezt?
http://www.sporoljgazt.eu/tudomanyos.php
Érdekesség hogy a kipufugó oldalrõl közeliíti meg a témát.


"1942-ben ugyanis a Messerschmidt Repülőgépgyár ..."
"A sokszor legyőzött légierő számára sürgősen szükség volt ..."

'42-ig hányszor győzték le a luftwaffe-t? Egyszer, az angliai csatában. Amit elb*tak, majd feladtak.

Maga a téma már sokszor felmerült. Sosem nyert bizonyítást a működőképessége.


szer. júl. 30, 2008 11:23
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 16, 2004 17:50
Hozzászólások: 273
Hozzászólás 
Próbálta valaki valaki ezt?
http://www.sporoljgazt.eu/tudomanyos.php
Érdekesség hogy a kipufugó oldalről közeliíti meg a témát.


szer. júl. 30, 2008 11:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Lenne ez még olcsóbb is, ha beindulna valamiféle igazi tömeggyártás.
Előbb utóbb kína csinálja meg a cuccost, ha nem akar tömegesen megfulladni, aztán már autót is kínából veszünk majd, a mostani autóárak árak feléért harmadáért.


szer. júl. 30, 2008 8:07
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11891
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
... Minap ment mellettem egy lexus és nagyon rápörögtem a hibrid üzemre! ...

... Ha ez elterjedne valahogy, mekkroa jóság lenne...

Csak most néztem be ide. :oops:

Hát igen. Csak ki kell rántani a buxtárcából kb 15 millát. :D


kedd júl. 29, 2008 19:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
balu1 írta:
H2O water power car fuel peak oil secret overunity free energy
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/4970/

Igaz, akkor csak adózott vizet szabadna betölteni.. :)

Nagy teljesítmény, tisztán víz-levegő üzem:
http://youtube.com/watch?v=lFxeHjHBOXU&feature=related
Adózz, fizess.


kedd júl. 29, 2008 16:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Érdemesebb megbarkácsolni a meglévő autódat egy plusszban leengedhető ötödik kerékkel,áttételes villanymotorral a dugóban araszoláshoz,mint venni egy drága másikat.

Igen, csak aztán menj át vele a műszaki vizsgán ... :roll:
szsrobert írta:
A legérdemesebb 3-4 atm guminyomással vízvezetékcső-speciállal közlekedni.Pénztárcád mellett egészségednek is nagy szívességet teszel vele.

Igen, ha 5-10-15 esetleg 20 km-re laknék a melóhelyemtől, akkor még tényleg jó volna. És ha még biciklis út is volna ... Na meg főképp, ha jó idő van, mert fagyban, esőben azért gázosabb.
De így, hogy kb. napi 100 km-t kéne letekernem, valahogy nincs kedvem hozzá. (Nem vagyok lusta ember, volt, már hogy letekertem a velencei strandra, aztán nem volt kedvem fürdeni, és továbbmentem Agárdig, de még akkor se fürödtem, hanem inkább hazagurultam -- ez oda-vissza több volt 50 km-nél. De azért reggel is és este is 50 km minden nap már sok volna, elfogynék teljesen. Főképp, hogy az izomzatom inkább statikus terhelésre van ráállva.) Ráadásul az összes szabadidőm arra menne el, hogy bejárok a melóba meg hazajárok.


kedd júl. 29, 2008 13:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
hsz-ed második része helyes, de az első! :shock: :shock: :shock:

"Egy testet felgyorsítani 0-ról 30 km/h-s sebességre ugyanannyi munka, mint 30-ról 60 km/h-ra."

Ízé, erre csak annyit mondok, hogy 1/2m*c*c, ja, nem, hanem v*v. :lol: :lol: :lol: Tehát egyátalán nem ugyanannyi munka (hanem 3*-os), hogy miért, abba ne menjünk bele.

Valóban :oops:
6. osztályban karót adnának ilyen bakiért ...
Magam is meglepődtem, hogy írhattam ilyet.
T68m írta:
A másik tévedés a menetellenállással kapcsolatos. Mivel a végzett munka az erő és a megtett út szorzata, ezért csak a súrlódási ellenállás is jelentősen növekszik, nem beszélve a légellenállásról, ami második/harmadik* hatvány szerint növekszik.

* eldönti, aki tudja. Valahol azt olvastam, hogy harmadik, a wikipedia szerint a második. De semmiképp se lineáris!

A légellenállás valóban növekszik, de ezt én is írtam: "30 km/h-s sebességnél még elhanyagolható a légellenállás"

A súrlódási ellenállás is növekszik ugyan, de az a sebességgel egyenesen arányosan. A súrlódási munka az úttal arányos. A sebességtől független. Igaz, hogy a súrlódás nagyobb teljesítményt emészt fel, de rövidebb ideig.


kedd júl. 29, 2008 13:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Érdemesebb megbarkácsolni a meglévő autódat egy plusszban leengedhető ötödik kerékkel,áttételes villanymotorral a dugóban araszoláshoz,mint venni egy drága másikat.
A legérdemesebb 3-4 atm guminyomással vízvezetékcső-speciállal közlekedni.Pénztárcád mellett egészségednek is nagy szívességet teszel vele.


szomb. júl. 26, 2008 11:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
MH-nak igaza van abban, hogy jó lenne az alapjárati benzin és a gyorsítás/lassítás energiát megtakarítani. Abban viszont téved, hogy ezt a mostani eszközökkel gazdaságosan meg lehetne tenni.
Ha így lenne, akkor már rég megcsinálták volna azok, akiknek milliszor több lehetőségük van. Nem tették. Illetve de, megcsinálták a hibrid autót sokszoros áron, tehát - számunka - nem gazdaságosan.


pén. júl. 25, 2008 14:20
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Az erõsebb motor csak a légellenállás és a súrlódás miatt kell.
Egy testet felgyorsítani 0-ról 30 km/h-s sebességre ugyanannyi munka, mint 30-ról 60 km/h-ra.
30 km/h-s sebsségnél még elhanyagolható a légellenállás és a surlódási munka a gyorsítási munkához (vagy emelkedõn haladva az emelési munkához) képest.
:)


hsz-ed második része helyes, de az első! :shock: :shock: :shock:

"Egy testet felgyorsítani 0-ról 30 km/h-s sebességre ugyanannyi munka, mint 30-ról 60 km/h-ra."

Ízé, erre csak annyit mondok, hogy 1/2m*c*c, ja, nem, hanem v*v. :lol: :lol: :lol: Tehát egyátalán nem ugyanannyi munka (hanem 3*-os), hogy miért, abba ne menjünk bele.

A másik tévedés a menetellenállással kapcsolatos. Mivel a végzett munka az erő és a megtett út szorzata, ezért csak a súrlódási ellenállás is jelentősen növekszik, nem beszélve a légellenállásról, ami második/harmadik* hatvány szerint növekszik.

* eldönti, aki tudja. Valahol azt olvastam, hogy harmadik, a wikipedia szerint a második. De semmiképp se lineáris!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára T68m szomb. júl. 26, 2008 13:58-kor.



pén. júl. 25, 2008 14:09
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Sparow2 írta:
Akkor miért nem lenne benn egy erõsebb motor, és akkor nem csak 30 km/h-ig vinné, hanem tovább is?
De azért ennek a kivitelezése házilag nem egy hétvégés projekt volna :)


Erõsebb villanymotor nem kell, mert csak a felesleges túlsúlyt növeli,nomeg az aksikat meríti. Ezért marad benne a benzinmotor,ez alapvetõen továbbra is egy benzin autó,csak a lámpától-lámpáig való gyorsítás,félnapos dugózás embertelen benzinköltsége helyett tiszta áramot használ.

Nem egy 7végés project,de esküszöm,ha lenne egy kis mûhelyem kipróbálnám elsõ körben ólomaksikal mire lehet menni.


beletennél vagy egy milla értékű munkát és felszerelést, cserébe megtakarítanál 1litert százanként. Kb.


pén. júl. 25, 2008 14:04
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
off: MH hívta fel a figyelmem, hogy itt villanyautóztok (ui.: villanyautósnak nevezte ezt a topicot), tehát őt kell szidni! :lol:

Sparow2 írta:
MotoHacker írta:
Közben elgondolkodtam azon is, ez most a csávónak egy forintjába nem kerül, itt ülünk egy órája a dugóban, én már legalább a negyedik liter benzint fogyasztom, õneki meg majd feltöltõdik az aksi mikor beindul a benzinmotor is.

Nem tudom, mennyibe kerül egy hibrid Lexus, de úgy érzem, hogy az árából 15-20 évig bõven eltankolnék, forgalmi dugókkal együtt. Addigra meg a Lexus is kiöregedett, és nekem a benzinnel együtt nem került annyiba az autó meg az utazás, mint aki Lexust vett.


tökéletesen igazad van! Ráadásul igaz ez a környezetszennyezésre is, mivel a hibrid lexus előállítása során már több szennyezés történik, mint egy olcsó (kisfogyasztású) kiskocsi egész élete során - az árral összhangban.

Sparow2 írta:
MotoHacker írta:
Ha ez elterjedne valahogy, mekkroa jóság lenne. Teljes csend és suhanása fõutakon, mennyire jó levegõ lenne a városban..istenem..
Szvsz a károsanyag kibocsájtás 80-90%-a tisztán az értelmetlen dugóban pöfögõ kocsik bûze, hála a teljesen alkamatlan és dilettáns városvezetésnek :( :(

Azért így is elhasználnál 3-4 litert minimum 100 km-enként.
Persze nem mindegy, hogy pl. mondjuk egy órás úton 30 percet mész, és másik 30 percet áll a motor, és nem használod a benzint, vagy 30 percet megy alapjáraton. (De azt is vedd figyelembe, hogy alapjáraton sokkal kevesebb a fogyasztás, mint menet közben.)


ha elterjedne, milyen jó lenne a gyártóknek! Rögtön 3x-4x-esét zsebelhetnék be a mostani áraknak! Tényleg jóság lenne - nekik. A főutakon csend, és jó levegő, amit persze bőven kompenzál az kocsik gyártásakor keletkező szennyezés.

Ma a környezetvédelem a legjobb biznisz. Így lehet sokszoros áron eladni valamit az embereknek. Pedig valójában az olcsó termék a környezetvédő. Ami nem fogyaszt és az előállításához is kevés munka/energia kell.


pén. júl. 25, 2008 14:01
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Örömmel látom,hogy pörög a topic.Nézzetek szét az indexes társfórumon is.
http://abaabel.fw.hu/abaabellink/link.html
A 60-nal suhanó elektromos autóhoz sok drága akku szükséges.
Jobb ötlet a 30.
A neten láttam máskor egy leengedhető villanymotorral meghajtott ötödik kereket dugóaraszoló üzemmódra.
Mivel a pénz nem vet fel bennünket,a hibrideket nyálcsorgatva nézzük,de a régi,már meglévő autóinkat kell átalakítani.
És minél többet kerékpározni.
Van valakinek ötlete,hol lehet 0,5m-1m ventillátorlapátokat felleni?Anno guberáltam egy 23cm-est a 24V-os motoromhoz(6-os tengely),de szélgenerátor üzemmódra kicsi(7V 100mA-t mértem 24V 10W-os izzót használva terhelésnek).


vas. júl. 06, 2008 22:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Tisztán elektromos trabi van már. Például:
http://totalcar.hu/tesztek/villtrab

de a 70es évek(!!) végén is csináltak targonca-alkatrészekkel ilyet ;)

Én arról az ötletről gondolkodm végig, hogy a költségek mérséklése végett nem tisztán elektromos,hanem benzin-elektromos hibrid átépítést alkalmazni.


pén. júl. 04, 2008 13:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Félreérted illetve nem olvasod amit írok.

Elnézést kérek, máskor próbálok jobban figyelni.
:)

MotoHacker írta:
Az ötlet csak úgy működik, ha autóaksit hazsnálunk.Mivel tömegtermék és ezért olcsó.Ha csak spéci aksival megvalósítható,akkor ez a segédhajtás bukott ötlet,többe kerül mint egy lestrapált kisautó fenntartása komplett(!) 5éven és 200ezer kilóméteren át.

Rendben, értem már ...

MotoHacker írta:
A váltót én is írtam,hogy a villanymotohoz nem kell.
A váltó egyébként csak igen rossz hatásfokkal képes ezt a feladatot megvalósítani,valójában pillanatokra tudod az optimális tartományban pörgetni a trabi motorját egy gumifüstöltetős indulásnál.

Azért van a tengelykapcsoló úgy kialakítva, ahogyan, hogy elinduláskor lehessen játszani vele. Úgy nevezik, hogy csúsztatott kuplungos indulás.
Fokozatosan kell visszaengedni, teljes a kiengedésnek akkor kell megtörténnie, amikor a jármű sebessége már akkora, hogy első sebességben is megfelelő a motor fordulata hozzá.
De ezt biztos Te is tudod, nem kioktatni akartalak.

Egyébként a motor fordulattartománya elég széles, általában (a KRESZ-ben is azt tanítják), hogy lassításkor az alsó 1/3 fordulatszám alá eséskor kell visszaváltani. És a felső 1/3 elérésekor kell váltani felfelé, előtte nem fontos. Tehát nagyjából a fordulattartomány 1/3-a használható.
Persze ez függ a gép váltóműjétől, motorjától is ... pl. egy sportmotorkerékpárt, ami mondjuk 15.000-et pörög, nem kell mindig 5.000 fölött tartani, akár 2.500-3.000-es fordulattal is simán mehet.

MotoHacker írta:
Nekünk erre nincs szükségünk, ez üzemanyagfogyasztás csökkentő segédhajtás(lenne), nem versenycélokra épített villanyautó ;)

Persze, értem.
Csak nekem mindig az jut eszembe, hogy teljesen elektromos autó, de hát ez más.

Csak azért mondom, ha esetleg félreéthető volna a hozzászólás: mindenben igazad van, nem ellentmondásból vagy kötekedésből írtam most sem.


pén. júl. 04, 2008 12:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Félreérted illetve nem olvasod amit írok.
Az ötlet csak úgy működik, ha autóaksit hazsnálunk.Mivel tömegtermék és ezért olcsó.Ha csak spéci aksival megvalósítható,akkor ez a segédhajtás bukott ötlet,többe kerül mint egy lestrapált kisautó fenntartása komplett(!) 5éven és 200ezer kilóméteren át.

A váltót én is írtam,hogy a villanymotohoz nem kell.
A váltó egyébként csak igen rossz hatásfokkal képes ezt a feladatot megvalósítani,valójában pillanatokra tudod az optimális tartományban pörgetni a trabi motorját egy gumifüstöltetős indulásnál.

Nekünk erre nincs szükségünk, ez üzemanyagfogyasztás csökkentő segédhajtás(lenne), nem versenycélokra épített villanyautó ;)


pén. júl. 04, 2008 11:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Szerintem számolgatással az idők végéig vitatkozhatunk.
Te most kiszámoltad egyetlen aksival (100% hatásfokkal) két percig tudja az autó csúcsteljesítményét(!) leadni.

Jó, de azért ez az elméleti maximum, ideális akksi esetén. Ekkora teljesítményt nem bírna sokáig egy darab. Persze ha 8-10 felé szétosztja az ember, több akkumlátorral, akkor már jobb a helyzet, mivel kisebb áram jut egy-egy akksira, jobban megközelítik az elméleti maximumot.
Oda akartam kilyukadni, hogy ide nem lesz jó normál gépkocsi akkumlátor.
Különben az ötlet jó.

MotoHacker írta:
Amire a trabi induláskor eleve képtelen,mert valahol az X ezres fordulatnál van talán a kétütemű motor teljesítmény maximuma.

Miért volna képtelen?
Ezért van a váltómű, hogy a belsőégésű motor fordulatszámát olyan tartományban tartsa, ahol van benne megfelelő teljesítmény.
Csak megjegyzés: ha teljesen elektromos hajtású volna, akkor pl. váltó sem kellene.

MotoHacker írta:
Hogy a dugóban gurulni kezdjünk, erre szvsz elfogadható volna 8db nagy autó esetleg teherautó aksi.
Nem is volna olyan drága 100e alatt meglenne az aksi része.

Arra valóban jó volna.


pén. júl. 04, 2008 11:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Szerintem számolgatással az idők végéig vitatkozhatunk.
Te most kiszámoltad egyetlen aksival (100% hatásfokkal) két percig tudja az autó csúcsteljesítményét(!) leadni.
Amire a trabi induláskor eleve képtelen,mert valahol az X ezres fordulatnál van talán a kétütemű motor teljesítmény maximuma.

Hogy a dugóban gurulni kezdjünk, erre szvsz elfogadható volna 8db nagy autó esetleg teherautó aksi.
Nem is volna olyan drága 100e alatt meglenne az aksi része.

Villanymotorokat nézegettem, abból sokkal drágábbnak tűnik két megfelelő teljesítményű és méretű motor, nomeg elektronika!
Főleg azt is tekintetbe véve, hogy csak kiegészítő hajtásnak, néhány liter benzin megspórolása végett használnánk
:roll:


pén. júl. 04, 2008 9:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Ha egyetlen aksi 50amperórás és 600w-ot tud, akkor 8db aksival a trabi motorjának csúcsteljesítményéhez képest 5,4kw-ot tudunk,egy órán keresztül.

Ááá, egy normál gépkocsi akkumlátor nem bír egy órán át 50A-t leadni.
Indítózáskor sem fogyaszt annyit az indítómotor, mégis néhány perc alatt simán lemerülne az indítástól teljesen.

Az elektromos munka, amit az akkumlátor tud végezni (Q * U) W = 50Ah * 3600 * 12V = 2,16 MJ
A gépkocsi motorjának max. teljesítménye: P = 20kW
Az idő, amíg a fenti teljesítménnyel elvégezhető a fenti munka (t = W / P): 2,16 MJ / 20 kW = 108 s ... ez nem egészen 2 perc.
A fenti számítás ideális akkumlátor esetén volna igaz, a valóságban ennél rosszabbak az akksik, ekkora áramnál számolhatunk a majdnem 2 perc helyett mondjuk kb. 1 percet, és szerintem még sokat mondok (persze 8 akksival 8 perc). Ekkora teljesítmény kivételétől eléggé csökken az élettartama is.
Azt mondom, hogy ide valami spéci akksi kell.
Pl. elektromos targoncákban szoktak lenni erős akksik, azzal biztos lehetne "autózni".


pén. júl. 04, 2008 9:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Pont ezaz, be kell indítani a bemyamotort, ha rendesen elindul a sor, mert különben az összes energiát cipelni kell, (hogy végig villanynal közlekedjünk) tehát óriási és méregdrága aksira lesz szükség.

Ha egyetlen aksi 50amperórás és 600w-ot tud, akkor 8db aksival a trabi motorjának csúcsteljesítményéhez képest 5,4kw-ot tudunk,egy órán keresztül.

Márpedig szerintem 5,4kw elég egy trabinak a városi tempójú elindulásra a lámpától,8db aksi pedig egyáltalán nem vészes,akár több is lehet!!
És nem egyfolytában elindulunk!! Onnantól,ha már X sebességgel gurulunk a töredék energia elég!

A villanymotor hatásfoka ráadásul igen jó.

Csak az igen össszetett elektronikát kellene megtervezni,na ez nem volna egyszerű,az biztos!
Ehhez már kisérletezni kellene, elméleti okoskodással egy ponton túl nem sokra megyünk.


csüt. júl. 03, 2008 19:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Az erősebb motor csak a légellenállás és a súrlódás miatt kell.
Egy testet felgyorsítani 0-ról 30 km/h-s sebességre ugyanannyi munka, mint 30-ról 60 km/h-ra.
30 km/h-s sebsségnél még elhanyagolható a légellenállás és a surlódási munka a gyorsítási munkához (vagy emelkedőn haladva az emelési munkához) képest.
Szvsz, érdemesebb lehet 30 km/h helyett, nagyobb sebességnél beindítani a benzinmotort.
Ha pl. 60 km/h fölött indulna be, akkor városban nem is kéne beindítani. (Kivéve, ha az akkumlátorokat tölteni kell) Ezzel az is megelőzhető, hogy egy úton pl. a melóból hazáig 10-szer kelljen beindítani a belsőégésű motort, országúton meg úgyis ritkán kell 60 alá lassítani (bár ez mindegy, ha automata végzi az indítást)

Ólomakksikkal nem sokra vinnéd, kivéve ha valami spéci dolgot szerzel be.
Mondjuk egy normál autós akksiból kiveszel 50A-t, akkor elég hamar lemerül. Pedig az csak 12V * 50A = 600W.
A Trabi 20kW-os motorjának helyettesítésére kellene kb. 30 akksi. És baromi gyorsan lemerülnének teljes terhelésnél.
De valami nagy teljesítményű akkumlátorral érdemes lehet próbálkozni, a kérdés az, hogy mennyiért lehet olyanokat beszerezni, és mennyi az élettartamuk. És mennyi benzint lehet az árából vásárolni.
:)


csüt. júl. 03, 2008 14:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Akkor miért nem lenne benn egy erősebb motor, és akkor nem csak 30 km/h-ig vinné, hanem tovább is?
De azért ennek a kivitelezése házilag nem egy hétvégés projekt volna :)


Erősebb villanymotor nem kell, mert csak a felesleges túlsúlyt növeli,nomeg az aksikat meríti. Ezért marad benne a benzinmotor,ez alapvetően továbbra is egy benzin autó,csak a lámpától-lámpáig való gyorsítás,félnapos dugózás embertelen benzinköltsége helyett tiszta áramot használ.

Nem egy 7végés project,de esküszöm,ha lenne egy kis műhelyem kipróbálnám első körben ólomaksikal mire lehet menni.


csüt. júl. 03, 2008 13:32
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 9:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás 
Sehol senki?
Nyaraltok?

Szóval a buboréjoztatón kívül van más módszer is a robbanásveszély csökkentésére, megszüntetésére?

Egy gázkazánba hogyan lehetne megoldani a hidrogén bekeverését?


csüt. júl. 03, 2008 12:57
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 9:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás 
dieber, Ros-Co.! Mi újság a vízbontással? Haladtok, vagy zsákutca?

Nagyon izgatja a fantáziámat a vízbontásos rásegítés az autóban?
Valóban működik, vagy csak parasztvakítás ez is?
Az egyedüli amiért nehezen szánom rá magam a kipróbálásra az a robbanásveszély.
Van megoldás arra, hogy ez ne következhesen be?


hétf. jún. 30, 2008 23:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Akkor miért nem lenne benn egy erősebb motor, és akkor nem csak 30 km/h-ig vinné, hanem tovább is?
De azért ennek a kivitelezése házilag nem egy hétvégés projekt volna :)

Egyébként úgy tudom, hogy a régi BKV-s trolibuszokban van egy Lada motor, ami aggregátort hajt, hogy ha nincs áram, azért még félre tudjon gurulni a busz az útból, vagy odébb tudjon cammogni, ha nagyon muszáj.


pén. jún. 27, 2008 19:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Én a trabantba csak hátra,plusszba építenék villanymotort..
Az elejében ,maradjon az 1.1es 4ütemű motor,injektorral,katalizátorral.Esetleg egy félliteres turbós motor..? :D

Váltó a hátsó villany hajtáshoz nem kell,az csak 30km/h ig üzemel.
Felette beröffen a benzin. Váltó a villanymotorhoz emiatt nem kell.Difi sem kell,ha kerekenként van egy motor.

A benzinmotor akksija és önindítója sem létezik,generátor sincsen,a hátsó motorok töltik az aksikat,ha megy a benzinmotor.

A benzinmotor váltójában nincs egyes és kettes(vagy csak szükség esetére) , hármasba és négyesbe szervó tenné (hikomat).
A szabadonfutó nem jó, ide igazi robotkuplung kell.

Óriási aksi sem kell, mert nem kell tudni az aksi erejéből elérni a 60at vagy 100at (vagy többet),arra a benzines való.

A villanymocik és az aksik adnának egy 100kg(?) plusz súlyt, kíváncsi volnék összességében mennyit fogasztana.

Forgalomban simán mehetne, vizsgára nem beszerelt villanyhajtással kell vinni.. ;) ;)


szer. jún. 25, 2008 17:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Közben elgondolkodtam azon is, ez most a csávónak egy forintjába nem kerül, itt ülünk egy órája a dugóban, én már legalább a negyedik liter benzint fogyasztom, őneki meg majd feltöltődik az aksi mikor beindul a benzinmotor is.

Nem tudom, mennyibe kerül egy hibrid Lexus, de úgy érzem, hogy az árából 15-20 évig bőven eltankolnék, forgalmi dugókkal együtt. Addigra meg a Lexus is kiöregedett, és nekem a benzinnel együtt nem került annyiba az autó meg az utazás, mint aki Lexust vett.

MotoHacker írta:
Ha ez elterjedne valahogy, mekkroa jóság lenne. Teljes csend és suhanása főutakon, mennyire jó levegő lenne a városban..istenem..
Szvsz a károsanyag kibocsájtás 80-90%-a tisztán az értelmetlen dugóban pöfögő kocsik bűze, hála a teljesen alkamatlan és dilettáns városvezetésnek :( :(

Azért így is elhasználnál 3-4 litert minimum 100 km-enként.
Persze nem mindegy, hogy pl. mondjuk egy órás úton 30 percet mész, és másik 30 percet áll a motor, és nem használod a benzint, vagy 30 percet megy alapjáraton. (De azt is vedd figyelembe, hogy alapjáraton sokkal kevesebb a fogyasztás, mint menet közben.)

MotoHacker írta:
Rögtön erősen gondolkodni kezdtem, valami "retrofit"-el nem lehetne a már létező benzines kocsikat is hibridre alakítani? :D :D

Nem lehetetlen, de házilag nem állnék neki.
Egyszer mutattak a tévében elektromos Trabantot, amit házilag alakítottak át (persze a műsorban direkt úgy volt beállítva, hogy micsoda királyság, lehet ha beleülnék kipróbálni, már nem volna annyira jó, nem tudom)
Végülis csak a benzines motor helyett kell bele egy eléggé erős elektromos motor + akksik. Innentől már csak egy plusz lépés, hogy mondjuk egy belsőégésű motor be a csomagtartóba, és hozzá egy aggregátor, amit tölti az akksikat.
Viszont forgalomba helyeztetni (mint minden házilag készített vagy módosított járművet) nem volna egyszerű, ha jól tudom.


szer. jún. 25, 2008 13:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Inkább valami értelmes dolgot kellene kitalálni...

Minap ment mellettem egy lexus és nagyon rápörögtem a hibrid üzemre!

Egészen elképesztő volt,hogy áll az autó és gyak. "parkol". Nincs hangja, az ember benne ül, teljes csendben. Ha előre akar mozdulni hozzáér a pedálhoz, és az autó hangtalanul lassan előrekúszik.

Mikor kicsit megindult a forgalom,már olyan 70nél direkt levettem a lábam a gázról (le volt tekerve az ablak) és nagyon poénos volt.

Mint egy nagyon halk dodgem vagy trolibusz, úgy gurult az autó mellettem.

Közben elgondolkodtam azon is, ez most a csávónak egy forintjába nem kerül, itt ülünk egy órája a dugóban, én már legalább a negyedik liter benzint fogyasztom, őneki meg majd feltöltődik az aksi mikor beindul a benzinmotor is.

Ha ez elterjedne valahogy, mekkroa jóság lenne. Teljes csend és suhanása főutakon, mennyire jó levegő lenne a városban..istenem..
Szvsz a károsanyag kibocsájtás 80-90%-a tisztán az értelmetlen dugóban pöfögő kocsik bűze, hála a teljesen alkamatlan és dilettáns városvezetésnek :( :(

Rögtön erősen gondolkodni kezdtem, valami "retrofit"-el nem lehetne a már létező benzines kocsikat is hibridre alakítani? :D :D


szer. jún. 25, 2008 12:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
h2oo2h írta:
....
Vélemények? 8-)


Itt megint 8-25% megtakarítást írnak.
Ez már alapban nem lehet reális, a mai elektronikus vezérlésű motorok nagyon az optimálishoz közeli állapotban működnek szinte minden esetben.
25% megtakarítást nem nagyon lehet elképzelni a technológia olyan szintű váltása nélkül, mint pl. amikor a karburátort felváltotta az elektronikus vezérlés és befecskendezés.
Szerintem ez csak kamu.


szer. jún. 25, 2008 11:01
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 9:16
Hozzászólások: 3
Hozzászólás 
Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot és sok érdekeset láttam hallottam tőletek, de sajnos elég szkeptikus vagyok, bár jó lenne, ha valóban sikerülne valamilyen működőképes megoldást összehozni.
Jól hangzik mindegyik, de mindnek hallottam már a cáfolatát is, sajnos.
Leginkább a hidrogén hajtás/rásegítés fogott meg.
dieber, Ros-Co.! Mi újság a vízbontással? Haladtok, vagy feladtátok?

Pár - számomra - újabb szerkentyű. 8-)

http://www.yourhotcar.com/prod/FuelSave ... 00/531552#
http://www.agsint.com/atom.shl

Vélemények? 8-)


szer. jún. 25, 2008 9:59
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
H2O water power car fuel peak oil secret overunity free energy
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/4970/

Igaz, akkor csak adózott vizet szabadna betölteni.. :)


szomb. jún. 21, 2008 10:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Jajmár...
az a blokk ami a keverék huszadrészét kifújja a karterba,pont a kidobásra érett meg..
és akkor még nem gondoltunk arra, valami molekuláris szupersorompó fogja 100% hatékonysággal a szmötyiből kiválogatni az ideális keveréket, vagy mi? :D


csüt. jún. 19, 2008 11:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ez nekem nem tűnik reálisnak: 25%-kal többet mehetek ugyanannyi üzemanyaggal?
800 km helyett 1000 km körüli érték.
Ha ennyit számítana, az autógyártók régóta tennének az autókba ilyen szűrőt (hiszen pl. a kisautóknak a kis fogyasztás az egyetlen előnyük)


csüt. jún. 19, 2008 11:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Hogy a kartergázból a szutyok és a felesleges összetevők ne kerüljenek vissza a motorba:
http://forum.index.hu/Article/showArtic ... 1#79974044


szer. jún. 18, 2008 13:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség