Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szer. jún. 05, 2024 13:03



Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Akkumulátor menet közbeni cseréje autóban 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
prometheusz írta:
veszélyesebb nálam, hogy ha túl hirtelen ránt, átugrik a bordás szíj, s attól kezdve belógnak a szelepek a dugattyú útjába és összetöri saját magát a motor.

Ez egy éktelen nagy baromság. Mégis mitől rántana akkorát a bordás szíjon egy betolás, hogy átugorjon? Ne feledd, a motor forgó tömege elég durván csillapítja a főtengely felpörgését, ugyanakkor a vezérműtengelyt az üzemihez képest szinte semmi plusz terhelés sem akadályozza a forgásában. Gondolom jártál már úgy, hogy véletlenül egyes helyett hármasba tetted, és egy határozott kuplungelengedéssel lefulladt a motor. Na ez nagyjából ugyanazt az erőhatást csinálja a bordás szíjon, mint amit egy betolás csinál.


Amúgy meg vegyél bikázókábelt. Az akkor sem jön rosszul, ha neked van szükséged rá, és akkor sem, ha más járművét kell a te akkuddal bebikázni.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára potyo hétf. jan. 12, 2009 3:01-kor.



hétf. jan. 12, 2009 0:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
T68m írta:
én úgy tudtam, hogy a dízelt - az izzítás miatt - eleve be sem lehet tolni.
Simán belehet. Az izzítás az indítást könnyebbé teszi hideg időben, de nem feltétele az indításnak. Izzítás nélkül is indítható a motor, csak a főtengelyt kell gyorsabban forgatni hideg időben, hogy a sűrítés végén elég meleg legyen a gázolaj begyújtásához a sűrített levegő. Na persze ez a gyorsabban forgatás nem egyszerű akkor, amikor hideg az olaj (emiatt nehezebben folyik, jobban fogja a mozgó alkatrészeket), hideg az akku (kisebb áramot ad le, tehát kisebb az indítómotor nyomatéka) és hideg a levegő is (tehát még ugyanannál a fordulatnál is hidegebb lenne a sűrítés végén). Erre találták ki az előizzítást, ami felmelegíti a levegőt - konstrukciótól függően - a szívócsőben vagy a hengerben, így néhány főtengelyfordulatig a levegő melegebb, ezért nagyobb eséllyel gyullad be a befecskendezett gázolaj. Ha begyulladt, akkor nyert ügyünk van, mert lök annyit a főtengelyen, hogy a következő hengerben már lesz égés, ha nem indult be, akkor az egész kezdődik előlről.

De a lényeg, hogy akármilyen hideg van (jó azért ha a gázolaj is megfagy, akkor már nem), előizzítás nélkül is be lehet indítani a dízelmotort. Pl. traktorokon nagy hidegben nem sokat ér az előizzítás. Ilyenkor egyszerűen meghúzatják valamivel 10-15km/h sebességre, és a legnagyobb fokozatban a kuplungot visszaengedik. De egy autót meg is lehet annyira tolni, hogy beinduljon, csak nem egyesben kell próbálni, hogy a tolók rábukjanak, hanem inkább a legnagyobb vagy az egyel alacsonyabb fokozatban. Haver 2.0-as dízel Astrajat is toltuk már be -10 fokban, mert az akku lemerült benne.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára potyo hétf. jan. 12, 2009 3:07-kor.



hétf. jan. 12, 2009 0:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Ha ilyen hidegben, igazán kímélni kell az akku-t, akkor a kinyomott kuplung + üres fokozat mellé jól jön még kezdésnek egy nagyon rövid önindító pöccintés, csak hogy egy megmoccantással feltörje a dermedt olajjal összefagyott alkatrészek kötését.
Ezután néhány másodpercet várni, és a kisebb kezdeti ellenállás miatt már könnyebben vesz nagyobb fordulatot az önindítózás.


vas. jan. 11, 2009 20:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
prometheusz írta:
veszélyesebb nálam, hogy ha túl hirtelen ránt, átugrik a bordás szíj, s attól kezdve belógnak a szelepek a dugattyú útjába és összetöri saját magát a motor.


Érdemes a kuplung felengedése előtt ráindítózni, így nem fog akkorát.
Egy transit-ot így húztam be havas úton.....


vas. jan. 11, 2009 19:11
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
egy idő után felmelegszik és beindul.
ugyanez van ha nem várjuk meg az izzítást, s ráindítunk...
veszélyesebb nálam, hogy ha túl hirtelen ránt, átugrik a bordás szíj, s attól kezdve belógnak a szelepek a dugattyú útjába és összetöri saját magát a motor.


vas. jan. 11, 2009 19:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
prometheusz írta:
Sparow2 írta:
Ha hazafelé úgyis betolással indulsz, akkor odafelé miért nem?
Sokkal egyszerûbb volna, ha megkéred az akksi gazdáját, hogy toljon meg, mint kivenni az õ autójából, lekötni a tiédrõl, utána rákötni az övére, indítasz az övével, aztán visszakötni a tiédet és visszatenni az övébe.
Vagy tévedek? :)


A dieselben nagyon nagy a kompresszió, még akkor is ha csak 1.4-es a motor mérete.
Vol tmár olyan hogy 3 ember akart betolni, s mikor a kuplungott felengedtem, nekiestek a kocsinak hátulról.
Másodszorra már felkészültek erre s akkor be is indult.
De most sulyosabb a helyzet mert rosz valami az izzitásban is, kb 20 másodpercig kell forgatni, hogy beinditsa, ergó eddig kéne futva tolni, forgó motorral együtt, 5 ember talán betolná...


én úgy tudtam, hogy a dízelt - az izzítás miatt - eleve be sem lehet tolni.


vas. jan. 11, 2009 18:50
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
T68m írta:
az a seat terra elég jó, bár ronda mint a csokitó


kis fogyasztás (5-6 liter)
nagy raktér
több mint 2 köbméter
kis motoral kis költségek

de valóban egy elavult technika, elavult külső...


vas. jan. 11, 2009 18:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Ha hazafelé úgyis betolással indulsz, akkor odafelé miért nem?
Sokkal egyszerűbb volna, ha megkéred az akksi gazdáját, hogy toljon meg, mint kivenni az ő autójából, lekötni a tiédről, utána rákötni az övére, indítasz az övével, aztán visszakötni a tiédet és visszatenni az övébe.
Vagy tévedek? :)


A dieselben nagyon nagy a kompresszió, még akkor is ha csak 1.4-es a motor mérete.
Vol tmár olyan hogy 3 ember akart betolni, s mikor a kuplungott felengedtem, nekiestek a kocsinak hátulról.
Másodszorra már felkészültek erre s akkor be is indult.
De most sulyosabb a helyzet mert rosz valami az izzitásban is, kb 20 másodpercig kell forgatni, hogy beinditsa, ergó eddig kéne futva tolni, forgó motorral együtt, 5 ember talán betolná...


vas. jan. 11, 2009 18:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ha hazafelé úgyis betolással indulsz, akkor odafelé miért nem?
Sokkal egyszerűbb volna, ha megkéred az akksi gazdáját, hogy toljon meg, mint kivenni az ő autójából, lekötni a tiédről, utána rákötni az övére, indítasz az övével, aztán visszakötni a tiédet és visszatenni az övébe.
Vagy tévedek? :)


vas. jan. 11, 2009 16:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jún. 30, 2005 13:36
Hozzászólások: 111
Hozzászólás 
Olyan már nekem is volt ,hogy elmentem a barátnőmhöz 1,3Mitsu -val és rajtamaradt a világitás másnap délig.Megmértem az akkufeszt 2Volt:(
Hazaugrottam gyorsan egy kis YUASA 12Volt 7Amperes akksiért ,rákötöttem közvetlenül a lemerültre és 10perc után már indult is!!Ezen én is meglepődtem hogy egy kis vacak riasztó aksiba ennyi áram fér...Mindezt egy lakótelepi parkolóban ahol konektor sehol.


vas. jan. 11, 2009 15:58
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
prometheusz írta:
Köszönöm szépen.
Azért még érdekelne a kérdés elektronikai mivolta is.
Ugyanis nem értem, hogy egy izzó, ami úgy tudom lényegében egy ellenállás, hogyan csökkent olyan veszélyt, amit az akkumulátor (ami lényegében egy kondenzátor) hiánya okoz...


az aku nem egészen kondenzátor, bár hasonló szerepet tölt be - tárolja az energiát. Az aku egyúttal feszültségstabilizáló is, mivel nem engedi a feszültséget kb. 15V-nál feljebb. A nagyobb feszültség szépen munkát végez benne: feltölti*. Ha 220-ra kötöd, akkor levágja a biztosítékot, pont ezért. Természetesen ha rákötöd Paksra, akkor nem a biztosítokot vágja le, hanem felrobban, de azért az autód generátorát ne hasonlítsuk Pakséval! :lol:

* régebbi autókban, esetlegesen túltöltés is elfordulhatott

az a seat terra elég jó, bár ronda mint a csokitó


vas. jan. 11, 2009 15:38
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
prometheusz írta:
Köszönöm szépen.
Azért még érdekelne a kérdés elektronikai mivolta is.
Ugyanis nem értem, hogy egy izzó, ami úgy tudom lényegében egy ellenállás, hogyan csökkent olyan veszélyt, amit az akkumulátor (ami lényegében egy kondenzátor) hiánya okoz...


Az én gondolatom az, hogy a forgórészben a remanens mágnesesség miatt /visszamaró mágnesesség/ képes terhelés nélkül túlgerjeszteni a generátort. Tehát hiába a szabályzó, ha nulla gerjesztés hatására is van akkora mágnesesség a forgórészben, hogy az állórész az üzemi feszültség felé gerjed. De mikor terheled a kimenetet, az állórészben is mágnenes mező alakul ki, ami a forgórész forgásirányával ellentétes erővel hat. Ahhoz, hogy nagyobb áram folyjon, már nem elég az a picike remanens mágnesesség, hanem a forgórészt gerjeszteni kell, minél több áramot akarsz, annál nagyobb gerjesztés kell a forgórésznek. És itt lép szerepbe a fesszabélyzó, ami mindig akkora gerjesztőáramot folyat át a forgórészen, hogy 14,4V feszültség legyen a generátor kapcsán.

Kb ennyi a történet. Az a lényeg, hogy legyen a generátoron 4-5A terhelés, azzal már nem tud megszaladni.

Régebben saját ladám generátora sokat szívatott. Belső fesszabos volt. Próbapadon felpörgettem, halogén izzó terheléssel. Külső tápról felgerjesztettem, akku nem volt rajta. Szépen forgott, termelt, mikor egyszer az izzó kiégett, és a feszkó felszaladt 70V-ra :shock:
Simán kibírt fél percet, mire rájöttem mi is lehet..... :)

Jó példa az öngerjesztésre, hogy jelenleg egy Bosch belső szabályzós, segéddiódáa generátor van az autómon, a töltés visszajelző meg 4 piros LED sorosan, 20mA árammal.
1500-as motorfordulaton simán felgerjed a generátor. De még a segédgerjesztés nélkül is felgerjed, próbáltam.


vas. jan. 11, 2009 10:25
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
Köszönöm szépen.
Azért még érdekelne a kérdés elektronikai mivolta is.
Ugyanis nem értem, hogy egy izzó, ami úgy tudom lényegében egy ellenállás, hogyan csökkent olyan veszélyt, amit az akkumulátor (ami lényegében egy kondenzátor) hiánya okoz...


vas. jan. 11, 2009 9:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás Re: Akkumulátor menet közbeni cseréje autóban
prometheusz írta:
Egyes vélemények szerint a cserénél kiégnek a diódák...[/b]
Főleg ha fel is kell pörgetni a motort, hogy ne fulladjon le.
Ez igaz?



Hali! Mielőtt levennéd az akkut, kapcsold be a tompítottat, és semmi gond nem lesz, max leáll, mert túl alacsony a fordulata a generátornak, és nem termel annyit, hogy elbírja. Ekkor kicsit emelni kell a motorfordulaton, és simán kicserélheted.
Csináltam már ilyet párszor. A ladámban is, mert elég hosszú úton jöttünk haza, és a másik kocsinak a generátora nem töltött. Mikor az akku megadta magát, akkor enyémből a töltött ki, bele a merült... :D

Elég új Iveco kisteherben is kellett már cserélnem, mert a belső világítás úgymaradt a raktérben, és csontra lemerült az akku. Haver jött kocsijával, azzal az akkuval beindít, utána meg vissza bele a sajátja :D


vas. jan. 11, 2009 8:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
T68m írta:
szerintem azt is írd meg, milyen csotrogányod van!


Seat Terra 1.4 diesel


1993-as, ez még a váltás előtti, hagyományos, (nincs benne pl. számítógép)
A 80-as évek legjobban sikerült Volkswagen diesel motorjának a lisencét vették meg hozzá.
A szerelő szerint technikai szinten nézve nem VW, hanem Fiat...


vas. jan. 11, 2009 7:51
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
szerintem azt is írd meg, milyen csotrogányod van!


vas. jan. 11, 2009 7:43
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás Akkumulátor menet közbeni cseréje autóban
Sziasztok!
Ha rossz az akkum, el kell indulnom, van jó akku, de nincs bikám, megtehetem, hogy a kocsit beindítom a jó akkuval, az akkut járó motornál kicserélem a rosszra, a kölcsön akkut visszaadom, s elindulok?

Egyes vélemények szerint a cserénél kiégnek a diódák...

Főleg ha fel is kell pörgetni a motort, hogy ne fulladjon le.
Ez igaz?

Tudom, ott a kérdés hogy hogy jövök vissza.
Nos ahova megyek ott leejtő van, ahova meg visszaérek ott újra ott a kölcsön akku.
Másfél hét múlva pedig megkapom az garanciálisan kicserélt új akkut, és a kérdés akkor megoldódik.
Úgyhogy a kérdés az, hogy ez a varázslatos csere megy-e anélkül. hogy kárt tennék a kocsiban vagy keressek más megoldást?
Ha megy akkor is kérdés van e időkorlát.
Pl. 3 másodperc alatt meg kell lennie, vagy bibelődhetek a cserével akár fél percig is?
Köszi


vas. jan. 11, 2009 5:26
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség