Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. jún. 16, 2024 7:42



Hozzászólás a témához  [ 16703 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 335  Következő
BringaVilágítás házilag ("LED lámpa") 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Bizony, a bringán az a jó ha menet közbeni fény kapcsoláshoz nem kell finom dolgokat keresgélni.
A rázós út csak az egyik dolog ami ebben akadályoz.
A másik, egy idő után a kormányt markoló kéz finom koordinációs
érzékeinek a letompulása. Legalábbis nálam ez így van.
Ilyenkor kb tudom merre kell nyúlnom, hogy elérjek egy kezelő szervet.
Viszont ha azt finoman pozícionálva kell tologatni nyomogatni
vagy tekergetni az már nem igazán férne bele.

Menet közben legcélszerűbb a különösen fontos gyors beavatkozások
kezelését kihozni egy könnyen elérhető nagyobb úthosszal működő kapcsolóhoz.
Ez alatt pl. a vakító fény le-fel kapcsolását értem, forgalmi helyzetben.

A többi finomabb szabályzást, amit nem szükséges forgalmi vagy
közlekedési szempontból azonnal végrehajtani, azt már lehet bármivel kapcsolni.


pén. jan. 29, 2010 18:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. aug. 03, 2006 10:36
Hozzászólások: 500
Tartózkodási hely: ...mértékkel és tartózkodva - mérték a vödör, tartózkodási hely az az asztal alatt...
Hozzászólás 
Noro írta:
Ebben mondjuk lehet valami. Végülis igazad van. Én csak az egyszerűség kedvéért gondoltam a tolókapcsolóra, vettem is lomexben szimpatikus kapcsolót erre a célra valami kemény 30 Ft-ért, de valóban 40-el haladva egy rázós úton ezt nem biztos, hogy könnyű kezelni. A nyomógombos verziót régebben azért vetettem el, mert nem igazán tudom hogyan kellene ilyet tervezni. De mostanában láttam a fórumon, hogy valaki egész jól megvalósította.


Nekem a körbeforgó fokozatkapcsoló is jó volt, de rázós úton nehéz a lámpához kapkodni. A nyomógombbal az a gond, hogy már nem lehet kapni azt a fajta jó minőségű, vízhatlan típust, amiből én is készítettem a vezérlő-kapcsolómat... :-( pedig az Oktogonnál lévő Conradban az még kint van a "bemutató falon", háromféle színben, de már legalább egy éve nem rendelhető. Nekem volt egy valahonnan, azt használom már a második lámpámmal.


pén. jan. 29, 2010 13:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. aug. 03, 2006 10:36
Hozzászólások: 500
Tartózkodási hely: ...mértékkel és tartózkodva - mérték a vödör, tartózkodási hely az az asztal alatt...
Hozzászólás 
Nóra Norbert írta:
Én az egy nyomógombos vezérlés híve vagyok, az a nyomógomb is minél nagyobb felületű legyen, minél hamarabb és kézzelfoghatóan, érzékelhetően kapcsolható/benyomható. Maximum még egy nyomógomb bevethető a fénykürt funkcióhoz, az valóban szerintem is jó ötlet.


+1 szavazat emellett! Nekem volt tolókapcsolós, potméteres, tekerős fokozatkapcsolós és végül nyomógombos lámpám is. A jelenlegi egy (két) nyomógombos vált be a leginkább, a kapcsoló jó nagy, lapos méretben a markolat mellé van kivezetve, így bármikor elérhető a kormány elengedése nélkül is. Azokra az esetekre, amikor leveszem a lámpát egyéb szerelési műveletekhez (hiába, ez a valaha volt legerősebb "elemlámpám" :D ), beépítettem egy kis nyomókapcsolót a lámpa házába, hogy lehessen vezérelni a bringára rögzített nyomógomb+vezeték nélkül is.


pén. jan. 29, 2010 13:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 09, 2009 22:40
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Nóra Norbert írta:
Én személy szerint azt gondolom, hogy ezen kívánsággal nem összeegyeztethető a tolókapcsoló alkalmazása. Ugyanis a legtöbbjük elég érzékeny, azaz viszonylag kicsi az egyes állások közti úthossz. Ezért szerintem elég precízen, ujjheggyel kellene kezelni a kapcsolót, ami menet közben és bizonyos menethelyzetekben lehetetlenségnek tűnik, pláne, ha nem kifutópálya síkságú terepen megy az ember.

Ebben mondjuk lehet valami. Végülis igazad van. Én csak az egyszerűség kedvéért gondoltam a tolókapcsolóra, vettem is lomexben szimpatikus kapcsolót erre a célra valami kemény 30 Ft-ért, de valóban 40-el haladva egy rázós úton ezt nem biztos, hogy könnyű kezelni. A nyomógombos verziót régebben azért vetettem el, mert nem igazán tudom hogyan kellene ilyet tervezni. De mostanában láttam a fórumon, hogy valaki egész jól megvalósította.


pén. jan. 29, 2010 12:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 12:16
Hozzászólások: 315
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Noro írta:
a jó kezelhetőség


Én személy szerint azt gondolom, hogy ezen kívánsággal nem összeegyeztethető a tolókapcsoló alkalmazása. Ugyanis a legtöbbjük elég érzékeny, azaz viszonylag kicsi az egyes állások közti úthossz. Ezért szerintem elég precízen, ujjheggyel kellene kezelni a kapcsolót, ami menet közben és bizonyos menethelyzetekben lehetetlenségnek tűnik, pláne, ha nem kifutópálya síkságú terepen megy az ember. Persze, lehetséges, hogy neked esetleg van tapasztalatod ilyen irányba, de én biztosan nem használnék ilyen elvű kapcsolót. Én az egy nyomógombos vezérlés híve vagyok, az a nyomógomb is minél nagyobb felületű legyen, minél hamarabb és kézzelfoghatóan, érzékelhetően kapcsolható/benyomható. Maximum még egy nyomógomb bevethető a fénykürt funkcióhoz, az valóban szerintem is jó ötlet.


pén. jan. 29, 2010 6:23
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 09, 2009 22:40
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
DöG-1 írta:
Tulajdonképpen ki milyen, hány fokozatot, üzemmódot tudó led driverre vágyik "álmaiban"? Mi az ami szükséges, mi az ami fölösleges...? Mi a minimum elvárás; a hasznos +; és mi a már fölösleges sallang határa?
-potis (nincsenek meghatározott fokozatok, hanem folyamatosan állítható)
-1 gombos
-2 gombos
-x gombos
-akkufesz jelzés (lo batt; n level ledes; digit voltmérő...)
-hővédelem (visszajelzéssel, vagy elég anélkül...)
-beépített tölthetőség (USB; dinamó; telefontöltő; szivargyujtóról...)
... :?:

1 éve használok saját építésű lámpát, és az 1 éve kitalált és megvalósított dolgokról kiderült a valóságban, hogy némiképp máshogy volna jó. Pl most potis az állíthatóság, ami számomra szerintem fölösleges. Általában 4 állást használok. 0, alig pilácsol(helyzetjelző), látok vele de nem vakít, és végül a full fény. A többi állás kihasználatlan, és csak lassítja az állítgatást a tekergetés. A következőkben én ezt tolókapcsolóval szeretném megoldani, ami pl. 5 állású, csak hogy kicsit több legyen a választék. Gombbal nem szeretnék bajlódni, akkufeszültség jó lehet, de én nagyjából általában tudom hol áll az akksim. Hővédelem jó, de számomra sallang. Amit még szeretnék, az fénykűrt opció, szóval kis mikrokapcsoló, amivel levillogom az autósokat:D
Illetve amire valóban vágyom az egy 2in1 áramkör. Egy dobozban 2 kapcsolóval kis helyen. Egyik áramkör a tompítottat hajtja, másik a reflektort. A tompított kapcsoló lenne 5 állású, a reflektornak elég csak 3 (ki, 1/2, full)

Ami miatt amúgy a sok extrát nem igénylem az a minimál design. Szóval nem szeretném én, hogy nagy legyen, meg hogy sok kábel lógjon össze vissza, meg mindenféle dolog. Most is van egy Akksi, a kulacsban vele együtt az áramkör, meg a lámpa. A 2 egység között 1 kábel, és kész. Letisztult és teszi a dolgát, világít. Számomra ennyi.
Ezzel kapcsolatban még annyi, hogy a következő lámpámnál az áramkör, vagy legalábbis a kapcsolója tuti a kormányra kerül, mert így kényelmetlen a kulacshoz nyúlkálni.

Mindez saját vélemény. Sokan hővédelem nélkül nem állnak neki, illetve az akkufesz mérő is kell nekik. Megértem, mert mindenki más, én a saját tapasztalatom alapján arra jöttem rá, hogy nekem nagyon minimál kell. A lényeg a jó áramkör, ami nagy hatásfokú, és a jó kezelhetőség, meg a nagy fény.


pén. jan. 29, 2010 0:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2007 14:32
Hozzászólások: 503
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Veriakilis írta:
Azon gondolkodom, hogy nem lenne-e egyszerűbb az MC-E LED-ek helyett inkább nagyobb fényerejű LED-et használni.

A Phatlight CSM 360-at csak 10-es kiszerelésben lehet kapni... és 100 EUR fölöt van az ára.BridgeLux LED Arrays - Cool White
(Left to Right)

6 die - 440 Lumens @ 600ma 9.8Vf - $12
12 die - 880 Lumens @ 1300ma 13.0Vf - $20
16 die - 1320 Lumens @ 1600ma 13.2Vf - $26
25 die - 2200 Lumens @ 1750ma 16.6Vf - $40 -- My Favorite!!!

Ezek milyen hatásfokúak lehetnek a legmagasabb Lumen-osztályú MC-E LED-hez képest?

hatásfok n=lum/Watt, és Watt=Amper×Vf
Így a fenti ledekre 52...75lum/W jön ki (gondolom full hajtásnál)

MC-E (M-bin)- Cool white
>430lum @ 350mA 4×3,2Vf >96lum/W specifikált minimum
~800lum @ 700mA 4×3,4Vf ~84lum/W full hajtásnál

Még több fényhez pl...
luminus CBM-360W Cool white (WX-bin)
>4300lum @6300mA 13,6Vf >50,2lum/W full hajtásnál


csüt. jan. 28, 2010 22:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. szept. 28, 2009 10:58
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
dhpage írta:
Így már érthető, a kísérletezés dícséretes dolog. :)


Köszönöm a linkeket!

Azon gondolkodom, hogy nem lenne-e egyszerűbb az MC-E LED-ek helyett inkább nagyobb fényerejű LED-et használni.

A Phatlight CSM 360-at csak 10-es kiszerelésben lehet kapni... és 100 EUR fölöt van az ára.

Keresgéltem német oldalakon (mivel jelenleg Németországban dolgozom...), és találtam egy fórumot, ahol valaki CSM 360-ast keresett,- szintén 1-1 db-os vásárlási szándékkal.

Ezt találtam:

BridgeLux LED

BridgeLux LED Arrays - Cool White
(Left to Right)
6 die - 440 Lumens @ 600ma 9.8Vf - $12
12 die - 880 Lumens @ 1300ma 13.0Vf - $20
16 die - 1320 Lumens @ 1600ma 13.2Vf - $26
25 die - 2200 Lumens @ 1750ma 16.6Vf - $40 -- My Favorite!!!

http://www.ledstyles.de/ftopic10584.html

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=226934

http://de.farnell.com/bridgelux


BRIDGELUX
BXRA-C2000-00000:
LED ARRAY, 2200LM, COOL WHITE

Farbe, LED:Kalt Weiß; Colour Temperature Range:4750K to 7000K; Max Colour Rendering Index:65; Winkel, Öffnungs-:120°; Luminous Flux:2200lm; Temperatur Arbeitsbereich:-40°C bis +105°C; Spann;

1 db 43,90 €
25 db 39,90 €
100 db 33,80 €


Megtaláltam a 4500 Lumeneset:

http://www.rslgroup.com.hk/search?p=10

Csak azt nem tudom, hogy a "Quantity Available 5" az most azt jelenti, hogy 5 db van elérhető készleten, vagy 5 db a minimálisan rendelhető mennyiség?

Ezek milyen hatásfokúak lehetnek a legmagasabb Lumen-osztályú MC-E LED-hez képest?



Veriakilis


csüt. jan. 28, 2010 21:07
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2007 14:32
Hozzászólások: 503
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Pinyo1970 írta:
Szépen fókuszálható tükör XR-E-hez a Fraen-től.
http://www.fraensrl.com/images/FXGR-N1- ... -Rev00.pdf

Jópofa ez a teleszkópos tükör! :D
Egyébként szerintetek bringán szükség van állítható fókuszra? :roll:
Ezt nézve eszembe jutott, hogy annó volt nekem összecsukható (enyhén kúpos gyűrűkből álló) kirándulós poharam, talán lehetne abból is lámpát építeni... :mrgreen: :lol:




Tulajdonképpen ki milyen, hány fokozatot, üzemmódot tudó led driverre vágyik "álmaiban"? Mi az ami szükséges, mi az ami fölösleges...? Mi a minimum elvárás; a hasznos +; és mi a már fölösleges sallang határa?
Jól látom, hogy se a gyári, se a házi elektronikák sokszor nem pontosan fedik le az igényeket?

-potis (nincsenek meghatározott fokozatok, hanem folyamatosan állítható)
-1 gombos
-2 gombos
-x gombos
-akkufesz jelzés (lo batt; n level ledes; digit voltmérő...)
-hővédelem (visszajelzéssel, vagy elég anélkül...)
-beépített tölthetőség (USB; dinamó; telefontöltő; szivargyujtóról...)
... :?:


csüt. jan. 28, 2010 18:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
Pinyo1970 írta:
Tri-mode - new 3 level. Click toggles Low/Med/High. (Low & Medium are user selectable from L1 to L4).


Ez jó hír, remélem az új maxFlex készlet már ilyen lesz. :)


csüt. jan. 28, 2010 16:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: hétf. aug. 22, 2005 12:43
Hozzászólások: 1641
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Taskled news
Hmmm, végre van új üzemmód a taskledes vezérlőknél.
A low/high helyett én inkább egy low/medium/high verziót preferáltam volna, de nem volt. De most aztán egyből kétféle ízlés szerint létezik az opció!

Duomode - same as before, 2 levels (Med/High - Medium is user selectable from L1 to L4, high is L5)
Threemode - new 3 level. Click toggles Med/High and Press takes you to Low. (Low and Medium are user selectable from L1 to L4)
Tri-mode - new 3 level. Click toggles Low/Med/High. (Low & Medium are user selectable from L1 to L4).
Multimode - same as before, 5 levels.


csüt. jan. 28, 2010 16:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: hétf. aug. 22, 2005 12:43
Hozzászólások: 1641
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Szépen fókuszálható tükör XR-E-hez a Fraen-től.
http://www.fraensrl.com/images/FXGR-N1- ... -Rev00.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=3vbX1lc1LWI
http://www.youtube.com/watch?v=jHNSH1zvssk


csüt. jan. 28, 2010 15:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2005 14:59
Hozzászólások: 603
Hozzászólás 
Közeljövőben melegfehér MX6-os ledekkel oldanám meg a lakásvilágítást mivel olcsó. A kis esztergált aluminium moduljaim különben se bírnak 1W-tól több hőt elvezetni. Jelenleg neutrál XR-E (P4 vagy Q2) van a modulokban 300 mA-al hajtva de így is alig lehet megfogni olyan sütős.

Rendeltem a DX-től egy 230V-os áramgenerátort, ezzel hajtom a 3 sorbakötött XR-E ledet. Nagyon jó cucc, csak ajánlani tudom: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13556

Egyébként ChipCAD-ben árulnak melegfehér MX6-ot STAR kivitelben?


szer. jan. 27, 2010 19:00
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. szept. 24, 2008 19:03
Hozzászólások: 7
Hozzászólás 
Mesterek!

Próbáltátok már a CREE MX6-os LEDet?

Mennyivel jobb, vagy rosszabb, mint a XR-E Q5?


szer. jan. 27, 2010 17:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
SPafi írta:
Benne van az adatlapjában, hogy forrasztás előtt ki kell belőle hajtani a vizet 80 fokon 24 órás kondicionálással. (Különben felforr bennük, és megrepeszti.)

Mondjuk én sem tettem ezt meg, cserébe viszont minimális hőterheléssel forrasztottam ki-be, így 2-ből 2 túlélte.
Ezt csak gépi sorozat gyártás esetén feltétlenül szükséges megtenni, ahol percekre felfűtött "kemencébe" kerül.
Kézi forrasztásnál az enyémeket sem szárítgattam ki semennyire
és ebből eddig soha nem volt gond. Igaz, igyekszem gyorsan forrasztani.
Sokan ott követik el a hibát, hogy alacsonyabb hőfoku pákával dolgoznak.
Az viszont nem melegíti fel elég gyorsan a forrasztandó fém felületeket.
Olyankor viszont visszahűlhet a páka csúcs és ragad.
Ezen kívül nem fut az ón mert az is ragacsos marad.
Aztán mire minden megfelelően átmelegszik, akkorra a szárítás hiánya már tényleg okozhat bajt.
Sokan biztosan nem elegendő forrasztási gyakorlattal látnak neki a dolognak.
Szóval megfelelően meleg páka, folyasztószer és gyors munka lényeges.
még az is fontos, hogy a folyasztószert (ha az nem gyanta), akkor lemossuk
vízzel a ledről panelról mert az átvezet és mivel savas, későbbi elmaródást is okozhat.
A víz eltávolítását elő lehet segíteni tiszta alkoholos leöblítéssel.


szer. jan. 27, 2010 15:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 20, 2009 12:07
Hozzászólások: 31
Hozzászólás 
dhpage írta:
Ragasztás közben nem veszünk fel telefont. :)
Ha jobb lett a fénye és a színe, akkor ez volt a gond, persze eredeti állapotú már sosem lesz sajnos, ezzel már én is szívtam. :(

Egyébként műanyagokat, főleg plexit és akrilt nem ajánlott pillanatragasztóval ragasztani, mert a gőze megmattíthatja az anyagot. Én mindenhez epoxit használok, foltmentesen ragad, főleg az átlátszó.


No igen, majdnem a tálkába is beleszáradt.. de még idejében elcsíptem. Nem pillanatragasztóval csináltam http://uhuragaszto.hu/index_data/komponens.html#40381. Csak tényleg brutál erős.[/url]


szer. jan. 27, 2010 0:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
pepe333 írta:
Ma kinyirtam 2 XR-E ledet.
Volt egy 35mm-es 3-as panelom , ráforrasztva a 3 led, gondoltam leszedem és átrakom egy 50mm-esre , mert meg akartam nézni hogy a DX-ről renedelt 3-as optikk hogy világítanak.
De miután leszedtem és átforrasztottam az 50-es panelra a ledeket, már csak 1 világítot közülük.

Igazából nem értem hogy mitől haltak meg , lehet nem szeretik a sok forrasztást ? Eegyébként a 35mm-es panelt is én csináltam és én forraztottam fel a ledeket arra is.


Biztosan meghaltak, kimérted? Nem lehet, hogy csak az érintkezés nem jó? Én még forrasztással nem tudtam kinyírni ledet, csak max. az optika esett ki.


kedd jan. 26, 2010 23:34
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Benne van az adatlapjában, hogy forrasztás előtt ki kell belőle hajtani a vizet 80 fokon 24 órás kondicionálással. (Különben felforr bennük, és megrepeszti.)

Mondjuk én sem tettem ezt meg, cserébe viszont minimális hőterheléssel forrasztottam ki-be, így 2-ből 2 túlélte.

Aztán az is lehet, hogy kifejezetten párás helyen jártak a tieid előtte.


kedd jan. 26, 2010 23:14
Profil Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
Ma kinyirtam 2 XR-E ledet.
Volt egy 35mm-es 3-as panelom , ráforrasztva a 3 led, gondoltam leszedem és átrakom egy 50mm-esre , mert meg akartam nézni hogy a DX-ről renedelt 3-as optikk hogy világítanak.
De miután leszedtem és átforrasztottam az 50-es panelra a ledeket, már csak 1 világítot közülük.

Igazából nem értem hogy mitől haltak meg , lehet nem szeretik a sok forrasztást ? Eegyébként a 35mm-es panelt is én csináltam és én forraztottam fel a ledeket arra is.


kedd jan. 26, 2010 22:30
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás Telehold
Telehold Szombat (30.), 18.30.


kedd jan. 26, 2010 21:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Noro írta:
Köszönöm szépen! Meg fogom nézni! Barátibb ár a 4000 körüli:)
Közben meg is találtam a bolt weboldalát: http://aquaman.unas.hu/shop_art.php?sho ... cat=379459
2.560Ft + ÁFA (3.200Ft)
Így még barátságosabb az ár! :)


kedd jan. 26, 2010 19:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
amargo írta:

szerk:
CSak 5perces UHU-t találtam, jött egy telefon és véglegesen benne maradt a lencse, ami nem is lenne baj, de ragadt benne egy kis buborék :( de legalább nem koszos, és kékes fénye van!


Ragasztás közben nem veszünk fel telefont. :)
Ha jobb lett a fénye és a színe, akkor ez volt a gond, persze eredeti állapotú már sosem lesz sajnos, ezzel már én is szívtam. :(

Egyébként műanyagokat, főleg plexit és akrilt nem ajánlott pillanatragasztóval ragasztani, mert a gőze megmattíthatja az anyagot. Én mindenhez epoxit használok, foltmentesen ragad, főleg az átlátszó.


kedd jan. 26, 2010 18:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 09, 2009 22:40
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
balu1 írta:
Múltkor Noro akart venni arc maszkot de valami 7-ezer körül adták volna.
Mondtam neki, hogy megírom a címet ahol mintásat lehet venni....

Köszönöm szépen! Meg fogom nézni! Barátibb ár a 4000 körüli:)
Közben meg is találtam a bolt weboldalát: http://aquaman.unas.hu/shop_art.php?sho ... cat=379459


kedd jan. 26, 2010 18:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Múltkor Noro akart venni arc maszkot de valami 7-ezer körül adták volna.
Mondtam neki, hogy megírom a címet ahol mintásat lehet venni.
Inkább küldök egy "norc" képet, azon a cím is meglátható.
Ott ahol a mindenféle reklámok vannak a kerítésen.
Az egy motoros bolt de ott vettem a saját arc maszkomat is 4ezer körül.
http://www.norc.hu/pano/VfGuHv2s/
(a kép jobb felső sarkában fel lehet vinni teljes képernyőre)


kedd jan. 26, 2010 17:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 20, 2009 12:07
Hozzászólások: 31
Hozzászólás 
dhpage írta:
Az nem lehet, mert gyárilag a zselé tartja a kis műanyag optikát, nincs ragasztózva, szemben mondjuk az MC-E optikával. Inkább az lehet, hogy megsérült és a zselé levegőt kapott. Ekkor homályos lesz, olyan mintha koszos lenne és nagyon lecsökken a fényerő. Ilyenkor kicsit sárgásabb is a fénye.
A hátsó piros lámpámnál ugyanez történt (megütődött) és gyenge lett. Fogtam és epoxival beragasztottam a lencsét. Amíg száradt ráraktam súlyt, így kipréselődött a levegő.


Akkor keverek egy kis epoxit, úgy lenne még ezt az megragasztani. Köszönöm a tippet! Bár nem látom, hogy sárgás lenne a fénye.. de látszik, hogy koszos!

szerk:
CSak 5perces UHU-t találtam, jött egy telefon és véglegesen benne maradt a lencse, ami nem is lenne baj, de ragadt benne egy kis buborék :( de legalább nem koszos, és kékes fénye van!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára amargo kedd jan. 26, 2010 17:23-kor.



kedd jan. 26, 2010 16:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
amargo írta:
Viszont van még egy furcsaság, az optika rá van ragasztva valamivel és látszik, hogy koszos kicsit, meg lehet, hogy ebből van a probléma?


Az nem lehet, mert gyárilag a zselé tartja a kis műanyag optikát, nincs ragasztózva, szemben mondjuk az MC-E optikával. Inkább az lehet, hogy megsérült és a zselé levegőt kapott. Ekkor homályos lesz, olyan mintha koszos lenne és nagyon lecsökken a fényerő. Ilyenkor kicsit sárgásabb is a fénye.
A hátsó piros lámpámnál ugyanez történt (megütődött) és gyenge lett. Fogtam és epoxival beragasztottam a lencsét. Amíg száradt ráraktam súlyt, így kipréselődött a levegő.


kedd jan. 26, 2010 14:30
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 20, 2009 12:07
Hozzászólások: 31
Hozzászólás 
dhpage írta:
Nem okvetlenül van mindegyiken.
Ez pl. biztosan Cree, de még sincs rajta felirat: http://picasaweb.google.com/dhpage.fw.hu/KertiVilagitasAtalakitasaLedesre#5427833915257146466


Igen persze, ez OK, de írtam, hogy a fénye sem olyan. Kipróbáltam 1,2akkuval és 3,7-is, mind a két esetben azonos a fény teljesítménye (azaz nem lehet az, hogy nem volt neki elég a 1,2), míg a másik linket lámpában is egy 3,7-es van és vagy 2x erősebb. Továbbá a Fenix is meg egy ultrafire is(ami 100lumen-es)

Viszont van még egy furcsaság, az optika rá van ragasztva valamivel és látszik, hogy koszos kicsit, meg lehet, hogy ebből van a probléma?


kedd jan. 26, 2010 11:22
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. jan. 02, 2010 22:26
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás DX rendelés
Újabb kör a DX-es csomagommal.

Úgy néz ki mintha hetente 1* válaszolnának support request-re, már másodszor látom ezt. Megírtam, hogy mit szeretnék (milyen címre küldjék), de csak sablonszöveget kaptam. Most - ha nem is - anyáztam egyet, de szóvá tettem. Erre válaszoltak 2 nap múlva (ma).

Na mindegy, visszaadják a pénzt -15 USD. Majd rendelek a kaidomain-ről, vagy a bestofferbuy-ról (itt legalább megmondják, mennyi a gyorsposta magyarföldre).


kedd jan. 26, 2010 11:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
amargo írta:
Míg több másik Cree led-es lámpámon rajta van az emitteren a felirat.
Ez vajon mit jelentsen? Továbbá a lámpa fénye se akkora, egy fenix ld20-al összehasonlítva. de más Cree Q5-kel szemben is (csak azok nyitottabbak).


Nem okvetlenül van mindegyiken.
Ez pl. biztosan Cree, de még sincs rajta felirat: http://picasaweb.google.com/dhpage.fw.hu/KertiVilagitasAtalakitasaLedesre#5427833915257146466


kedd jan. 26, 2010 10:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
Powerade írta:
Olyan szigetelt vagy vízálló csatlakozót keresek amit rálehet tenni a vezetékre,
természetesen bontható legyen de ez így nemállapot sajnos. Persze
mindenre kellene ilyen akksira/lámpára/töltőre. Kugliban kerestem
de nemtudomhogyan keressek rá.


Ezt a gyári csatlakozó helyett akarod?
Mert akkor én a Superseal csatlakozót ajánlom: http://picasaweb.google.com/dhpage.fw.hu/LedesBringalampa#5324673595904178418

Lomexnél kapható.

Szerk:
Egyébként ma megjött egy újabb adag Deal cucc, most pont ehhez a lámpához való extra alkatrészek, pl. : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32751
De jött fejlámpa és sisakrögzítő adapter is. Ismerős kérte a lámpájához.
Ha nem akarod a gyári csatlakozót kidobni (a másik oldalt), akkor ez is lehet megoldás


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára dhpage kedd jan. 26, 2010 10:29-kor.



kedd jan. 26, 2010 10:21
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 20, 2009 12:07
Hozzászólások: 31
Hozzászólás 
Sziasztok!

Nem rég panaszkodtam, hogy zúg a lámpa (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28546). Tegnap arra lettem figyelmes, hogy nincs Cree felirat rajta:
Kép

Míg több másik Cree led-es lámpámon rajta van az emitteren a felirat.
Ez vajon mit jelentsen? Továbbá a lámpa fénye se akkora, egy fenix ld20-al összehasonlítva. de más Cree Q5-kel szemben is (csak azok nyitottabbak).


kedd jan. 26, 2010 9:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 23, 2009 19:52
Hozzászólások: 127
Hozzászólás 
Powerade írta:
Lenne pár kérdésem a DX-es piláccsal kapcsolatban.

1. Most töltöm harmadszor fel és mielőtt lemerült volna átváltott pirosara ahogy kell.
Miután átváltott kb mennyi ideig húzhatja még ki ha minimum álláson hajtom
továbbra is vagy maxon? Eddig olyan 7-8óra volt a amit kibírt
(minimum áláson hajtom mindig).


2. Mostani lemerülésnél jelent meg először ilyen látvány.
Kép
Minimál fénynél látni hogy a bekapcsológomb zöld szinbe keveredik piros szin is.
Eddig nemvolt ilyen. Ez a látvány előtt nemsokkal váltott át pirosra.


1.
Az első kérdésemre még mindig nemtudom a választ ill azt se, hogy az
elektronika lekapcsol-e magától ha túl alacsony a fesz vagy áramerősség.

2.
Erre rájöttem hogy mi a baj és kérnék is helpet rá.
Azért csinálta/ja mert "el van szakadva a külső szigetelés vezeték, de
nembízok benne" az akksiből részén a csatlakozó felöli oldalon. A csatcsatlakozó lamellázott
végénél van lejöve/szakadva a szigetelés alatta a két vezeték látszik. Ha megmozgatom a vezetéket akkor
villog összevissza az akku, töltést mutató ledek a gombon.

Ezért kérnélek meg titeket akinek van:
Olyan szigetelt vagy vízálló csatlakozót keresek amit rálehet tenni a vezetékre,
természetesen bontható legyen de ez így nemállapot sajnos. Persze
mindenre kellene ilyen akksira/lámpára/töltőre. Kugliban kerestem
de nemtudomhogyan keressek rá.


kedd jan. 26, 2010 4:39
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
XP-G S2 -es ledeket be lehet valahol szerezni olcsón?

Rendeltem XP-G -t a chipcadból , de csak egy fajta volt nekik az is csak R4-es, gondoltam ha már XP-G akkor legyen a legerősebb, persze ha reális áron beszerezhető.....


hétf. jan. 25, 2010 22:36
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Már gondoltam rá.. :D
Az az újabb ötletem, hogy az akkut nem kívülre teszem hanem a kesztyű kézfejet borító része alá.
Mivel sí kesztyűt használok a beépített bolyhos béléssel (belső kötött nélkül),
ezért elég bő marad, főleg a felső részén és elfér a három 18650-es cella.
Így talán nem hűl le annyira. Egyébként a cella is melegszik egy kicsit,
így az is fűt valamennyire és a kezem is, oda-vissza.
Így talán kölcsönösen nem fagyunk meg, sem a kezem, sem a li-ion cella. :)
Ez majd a következő tesztnél kiderül


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára balu1 kedd jan. 26, 2010 9:54-kor.



hétf. jan. 25, 2010 22:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
Mi lenne ha fütenéd az aksit is ?


hétf. jan. 25, 2010 22:16
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Közben megvolt a kesztyű fűtés tesztje. A tervezettnél sokkal hamarabb lemerült az akku.

Itthonról kb a Szépvölgyi útig jutottam a bringa úton, amikor
össze futottam Noróval aki szembe jött és rám ismert a fejlámpa alapján.
Akkor megnéztem a kesztyű fűtésem akku kijelzőjét. Már alig világított halványan.
A Visszajelzés akkor marad sötét ha a Li-ion cella feszültsége 2,8V alá csökken.

Itthon elvégeztem egy kísérletet. Feltöltöttem az akkukat.
Az egyik kesztyűt egy neylon zacsiban betettem a
mínusz 20 fokos mélyhűtőbe és bekapcsoltam a fűtést.
A kontroll led erős vörös fénnyel világított.

A szobában bekapcsoltam a másik kesztyű fűtését.
A vörös led azon is erős vörös fénnyel világított.
A hűtőben lévő kesztyűt egy óra múlva megnéztem és
a led fénye már jóval halványabb volt.
A hűtött akkunál kb 1 óra 20 perc múlva már nem volt visszajelzés
de a kesztyű ujjaiban még működött a fűtés.
Ekkor kivettem a mélyhűtőből és bekapcsolva hagytam.

Ezután az akku felmelegedése közben folyamatosan növekedett a visszajelző led fényereje.
Miután teljesen feléledt az akku, még jó 4 óráig működött a fűtés.

Szóval a kesztyű fűtéshez használt lítium akku nem szereti a hideget.
Igaz, a szabadban nem volt akkora hideg mint a hűtőben de a hatása közel azonosnak bizonyult.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára balu1 hétf. jan. 25, 2010 22:17-kor.



hétf. jan. 25, 2010 22:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
DöG-1 köszi !

Igyekszik az ember ...

Ma átterveztem a panelt, 35mm átmérőre. Távalobb kerültek egymástól a gombok , igy a DX-es tailcapok rá fognak menni. ( remélem)

Készitettem még egy stroboszkóp módot is ,de valóban elég strobi lett , elég zavaró, kábszer helyett is jó lehet még.....

Az aksi kijelzés meg szerintem 2 lednél csak egy pillantás, nem kell a villanásokat számlálni, de ahogy akarjátok.

LaciSupreme ez valóban elég jól néz ki, de valahogy nekem nincs ennyi helyem.


hétf. jan. 25, 2010 16:31
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 04, 2009 8:40
Hozzászólások: 157
Hozzászólás 
Én így oldottam meg az akkuőrt, valami egyszerű komperátoros szintjelző IC ez.
http://logout.hu/dl/upc/2009-11/162932_akkuor_2.jpg
http://logout.hu/dl/upc/2009-11/162932_akkuor_led.jpg


hétf. jan. 25, 2010 12:06
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2007 14:32
Hozzászólások: 503
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás vezérlő elektronika
Pepe333: gratula a ledvezérlődhöz, jópofa.

Teletfesz kijelzéssel kapcsolatban:
-Ha már mikrokontrolleres, és csak gombnyomáskor akarsz rövid ideig kijelzést, akkor lehetne pl. úgy, hogy a zöld led felvillanásainak száma jelezze a telepfeszt: pl. 4=full; 3=3/4; 2=1/2; 1=1/4; alatta piros folyamatos (villogva estleg túlmelegedés). Így nem kell sok led, csak program kérdése a felbontás (azért túl sok villanást már nehéz megszámolni). :wink:

Villogó fénnyel kapcsolatban:
-Kis fényerejű villogás szerintem nem zavaró (olcsó minimálfény lámpák)
Nagyobb fényerőnél nagyon zavaró tud lenni, nem csak a szembejövőknek, hanem annak is, aki a lámpával világít!
Ezért kitaláltam, hogy úgy kéne megcsinálni, hogy amikor villogó módban növelem a fényerőt, akkor villogásból fokozatosan áttér pulzálásba. Tehát egy egyenletes háttérvilágítást csinálni, és a fényerőnek csak kis %-át mellé ki-be kapcsolgatni. Olyan arányt kell választani a nagy/kis fényerőszintnek, hogy a kettő közt jól érzékelhető legyen a fényerőkülönbség (figyelem felhívás), de ne legyen zavaró a használata! 8)


Én most tervezek építgetni egy analóg elektronikát. 1 kapcsolós poti lesz a kezelőszerve: Ki/Be kapcsoló, üzemmód. és fényerő szabályozó. Alsó ~1/4-ben villógó tartomány, felső 2/3-ban folyamatos fény tartomány. Mindegyik módban folyamatosan állítható az áram. Villogó mód egy beállított alapszintről indul, kb. 1/3-ad fényerő maxig; a folyamatos mód 0-tól maxig állítható. Poti 1/2 állásban ~ harmad fényerő. :)


hétf. jan. 25, 2010 11:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás 
Veriakilis írta:

Azért akarok LED-es autólámpát építeni, mert érdekel a LED-es világítás, és szeretek barkácsolni.
Hosszú távon megéri szerintem, mert ha egyszer elkészítem, akkor ezek a LED-ek gyakorlatilag szinte soha nem fognak tönkremenni.
Főleg ha nem hajtom túl őket. A Xenon viszont eléggé véges élettartamú,- főleg a LED-ekhez képest.

Mit gondolsz,- a motoroslámpádhoz hasonlóan érdemes megépíteni?
Mármint hogy 3-3 LED a két oldali tompítottba, és 3-3 LED a két refibe?
Vagy jobb ha 6 LED a tompítottba, és 6 LED a refibe,- bár autóra jobb, ha nem középre teszem.
Talán veszek egy dupla ködlámpát,- lehetőleg optikásat, és abba építem bele.
Egyenlőre még csak körvonalazódik az elképzelés.

A hűtést megoldom, van bőven hűtőbordám, és heatpipe-om is.
Az optika viszont kérdéses.


Veriakilis


Így már érthető, a kísérletezés dícséretes dolog. :)

Rögtön 2 friss linket is tudok a tárgyhoz kapcsolódóan:
http://www.ledsmagazine.com/news/7/1/2
http://www.ledsmagazine.com/casestudies/20919

Nos szerintem a 3-3 led oldalanként bőven elég lesz. A motorra is elég volt a 3, de az autón az összesen 6 (pl. tompítottnál) bőven jó lesz.

A tapasztalat szerint a legjobb hatásfok és kezelhetőség a projektoros (lencsés) optika használatánál adódik és így egyben a ledek védelme (dobozolása) is megoldódik.
Viszont míg a távolságit nagyon egyszerű volt megcsinálni (jól fókuszálható az MC-E az üveggel), addig a tompított már nehezebb ügy.
Azzal persze nincs gond, hogy szélesen szór, viszont azzal már igen, hogy ezt mindenfele teszi. A szembejövők irányába is, meg felfele az égbe is. :D
Én ezt sok próbálkozás után végül úgy oldottam meg, hogy egyszerűen letakartam az optika elejét, így egy bizonyos magasságnál feljebb nem tud világítani. Ez persze jó nagy hatásfok csökkenést okozott (hiszen kb. a fél fényerő elveszik), ezt kompenzálandó felvittem a meghajtást 900mA-re.

A hűtéssel - a motor fejidomjának jó szellőzése miatt - nem volt gond, persze a heatpipe erősen ajánlott.
Viszont autóknál eddig pl. mindig aktív hűtést láttam, amiket szériában gyártanak. Lásd a linkelt cikkben is.

Az élettartam valóban gyakorlatilag az autó teljes széthullásáig biztosítható, hiszen a megengedett árammal hajtásnál közel 50e üzemóra garantált (max. 20% fényerő csökkenéssel, nem pedig kiégéssel!), de ennél jóval tovább fogja bírni, főleg aktív hűtéssel. Ez az idő pedig közel 6 év folyamatos világítás, amit autóval szinte lehetetlen véghezvinni, még hivatásos sofőröknek is. :)

Először én is azt ajánlanám, hogy vegyél valami nagy méretű lencsés ködlámpát és abba szereld be a ledeket, így a vetített képet próbálgathatod vele.
Aztán pedig ha már megvan a jó fényvetítés, akkor bontóból, vagy utángyártottból lehet a meglévő gyári lámpa helyére szerezni véglegest.


hétf. jan. 25, 2010 8:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. nov. 15, 2007 16:20
Hozzászólások: 1449
Hozzászólás Re: MC-E star soros MCPCB
DöG-1 írta:
Szűcs Petinek nem csak Natural White MC-E ledjei vannak 2500-Ft-ért, hanem árul hozzá való magyar gyártmányú 20mm-es alu star MCPCB-t is (1,5mm vastag). A ledeket sorosan köti össze. Ára 250-Ft. 8)



Na erre azt hiszem le fogok csapni a következő projektben. :)

Viszont közben megérkeztek a Deal-ről cuccok.
Ismerősnek kellett feltuningolni egy diszkógömböt(satnya kis huzallábas ledek világítottak benne, ezért csak töksötétben lehetett bármit is látni), ehhez rendeltünk 240V-os elektronikát (a szokásost), illetve 2db MC-E star-os ledet.

Illetve rendelt egy kézi lámpát+ li-ion töltőt akksival.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33103

Tapasztalatok:

Az MC-E ledek nem túl szépen vannak felforrasztva és star is baromi vastag (ahogy anno Pinyo is tesztelte). Az egyik láb nem volt forrasztva! :shock:
Ettől eltekintve működnek és eredeti Cree-nek látszanak (Chipcad-nél vásárolttal hasonlítottam össze őket nagyító alatt).

A kézi lámpa nagyon szép kidolgozású, dupla o-gyűrűs tömítések, profi kapcsoló és egész használható optika.
Az akksitöltő is működött, gyorsan ki is próbáltuk, mert a félig töltött 18650-es akksival nem volt annyira nagy fénye. Töltés után már sokkal jobb lett a helyzet, hasonló fénye volt, mint a Deal-es bringalámpának. Melegedett is a lámpatest.
Elektronika is okés, nem sípolt, megvolt az 5 funkció.

OFF
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866
Ez is nagyon jól működik, ezért az árért főleg. :)


hétf. jan. 25, 2010 8:21
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 04, 2009 18:58
Hozzászólások: 257
Tartózkodási hely: Tatabánya
Hozzászólás 
nekem újdonság:D /ja és off/
http://dbkh.atw.hu/kepek/2009/100_3270.jpg
http://dbkh.atw.hu/kepek/2009/100_3285.jpg


vas. jan. 24, 2010 22:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. szept. 28, 2009 10:58
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
dhpage írta:

Igen, 3-3 MC-E, mivel külön van a tompított és a reflektor.

Valaki akart már itt autóhoz ledből építeni lámpát és ő is hasonló wattszámú izzókkal számolt. (vagy tévedek és te kérdezted már?)
Én neki is azt javasoltam, hogy számoljon utána, mert ekkora fényerőhöz nagyon sok led kell, ami egyrészt drága, másrészt a hűtést is meg kell oldani. Az optika kivitelezése sem egyszerű.
Ugyanakkor igen olcsón kapható manapság 3500-4000 lumen fényerejű (izzónként), gyári xenon szett, ami csak be kell szerelni és az optikával sem kell szenvedni. Fényerőben, teljesítményben nagyjából egál a két technológia, költségben viszont a xenon a nyerő.

Mint kísérlet, vagy hobbi feladat természetesen jó, de anyagilag abszolute nem éri meg, nem beszélve a rengeteg munkáról.

Én a motorra részben kíváncsiságból, másrészt meg a motor generátorának kapacitása miatt csináltam ledet. Na meg ugye 3-3 led még kb. árban van egy minőségi xenon szettel szemben és az optikát sem kellett cserélni (alapból lencsés volt).


Azért akarok LED-es autólámpát építeni, mert érdekel a LED-es világítás, és szeretek barkácsolni.
Hosszú távon megéri szerintem, mert ha egyszer elkészítem, akkor ezek a LED-ek gyakorlatilag szinte soha nem fognak tönkremenni.
Főleg ha nem hajtom túl őket. A Xenon viszont eléggé véges élettartamú,- főleg a LED-ekhez képest.

Mit gondolsz,- a motoroslámpádhoz hasonlóan érdemes megépíteni?
Mármint hogy 3-3 LED a két oldali tompítottba, és 3-3 LED a két refibe?
Vagy jobb ha 6 LED a tompítottba, és 6 LED a refibe,- bár autóra jobb, ha nem középre teszem.
Talán veszek egy dupla ködlámpát,- lehetőleg optikásat, és abba építem bele.
Egyenlőre még csak körvonalazódik az elképzelés.

A hűtést megoldom, van bőven hűtőbordám, és heatpipe-om is.
Az optika viszont kérdéses.


Veriakilis


vas. jan. 24, 2010 20:14
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. aug. 03, 2006 10:36
Hozzászólások: 500
Tartózkodási hely: ...mértékkel és tartózkodva - mérték a vödör, tartózkodási hely az az asztal alatt...
Hozzászólás 
balu1 írta:
Nemozoli írta:
A másik érv a fokozatok mellett az, hogy a bringán nincsen idő a fokozatmentes erősítésre, csak egy-két kattintásra a kérdéses időben/helyen... ha ez több ideig tart, csak felesleges nyűgöt jelent a fokozatmentesség, akármilyen szép is az átmenet.
Nálam az a tapasztalat, hogy pl. egy gyors lefelén száguldva nincs idő és lehetőség pontosan megkeresni egy gombot, hogy azt bizonyos ideig vagy valahányszor megnyomjam.

Pl amikor jönnek szembe akkor azonnal vissza kell venni a fényerőt, másodpercek alatt.
Ilyenkor ha gombot kezdenék keresni akkor már rég tulszaladok az történésen,
mire bele tudok avatkozni a világítás fényerejébe, irányába.


Nekem a markolatra ki van vezetve az irányító-gomb, így nem tudom eltéveszteni... a hüvelykujjammal azonnal tudom állítani a fényerőt, nem kell a lámpához nyúlkálni, mert az terepen amúgy is lehetetlen volna. A TaskLED-es vezérlők menüje jó megoldás ilyen szempontból, mert rögtön reagál a "taposásra" és visszaveszi a fényerőt.


vas. jan. 24, 2010 18:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
Komaki írta:
Idézet:
Engem leginkább az aksi szint kijelzése érdekelt.
még megcsinálom hogy felismerje hogy milyen aksit raknak bele és ahhoz autómatán beáljon a telep szint mérés is.

Ez a legérdekesebb része a dolognak. Biztosan tudod és figyelembe veszed, hogy az akksi nem egyenletesen merül, főleg ha kapcsólóüzemű tápot hajtassz vele. Szép lassan esik a celleafeszültség 4.2-ről 3.8-ig, aztán egy darabig elég stabilan tartsa a feszültséget, majd 3.5V alatt hirtelen csökken egészen ameddig le nem tilt az elektronika (kb 2.5V).
Hogyan akarod megcsinálni, hogy felismerje az akksit? Az elektronika össze fogja keverni a 3 töltött cellát (3x4V) a 4 üres cellával (4x3V), vagy a 3 telit a 4 üressel stb.


Mivel én 4db AA aksi méretü LION aksit használok, ennek a helyére berakahatok 4b NIMH aksit is. Így már érzékelhető hogy miről üzemel.
Természetesen ha más cellamyneiség van benne akkor már alapból rosszul müködne az egész ahogy írtad is.


vas. jan. 24, 2010 14:27
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 12:16
Hozzászólások: 315
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
-=RelakS=- írta:
rühellem a stroboszkópos bringa fényeket
Egyszer volt olyan, hogy a szemem sarkában valami villant. A fejemmel együtt majdnem a kocsit is odakaptam, hogy mijaxarez?!, aztán kiderült, hogy csak egy bringás


Akkor ötlet elvetve jó mélyre! :wink:

Főleg a saját érdekemben, nameg nem akarok ezzel senkit sem zavarni. Elvégre az utakon közlekedő járművek sem villognak eszetlenül, állandóan, miután megvan a kellő fényerő az észrevételükhöz.

Inkább csak amolyan gondolat szinten merült bennem fel eddig is ez, maximum "lakásdíszítésként" fogom itthon alkalmazni, amit bulik esetén bekapcsolhatok. :)


vas. jan. 24, 2010 13:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 25, 2005 9:05
Hozzászólások: 1749
Hozzászólás 
rühellem a stroboszkópos bringa fényeket
Egyszer volt olyan, hogy a szemem sarkában valami villant. A fejemmel együtt majdnem a kocsit is odakaptam, hogy mijaxarez?!, aztán kiderült, hogy csak egy bringás


vas. jan. 24, 2010 12:59
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. aug. 31, 2005 14:59
Hozzászólások: 603
Hozzászólás 
Idézet:
Engem leginkább az aksi szint kijelzése érdekelt.
még megcsinálom hogy felismerje hogy milyen aksit raknak bele és ahhoz autómatán beáljon a telep szint mérés is.

Ez a legérdekesebb része a dolognak. Biztosan tudod és figyelembe veszed, hogy az akksi nem egyenletesen merül, főleg ha kapcsólóüzemű tápot hajtassz vele. Szép lassan esik a celleafeszültség 4.2-ről 3.8-ig, aztán egy darabig elég stabilan tartsa a feszültséget, majd 3.5V alatt hirtelen csökken egészen ameddig le nem tilt az elektronika (kb 2.5V).
Hogyan akarod megcsinálni, hogy felismerje az akksit? Az elektronika össze fogja keverni a 3 töltött cellát (3x4V) a 4 üres cellával (4x3V), vagy a 3 telit a 4 üressel stb.


vas. jan. 24, 2010 11:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 29, 2009 22:18
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Ózd
Hozzászólás 
Még nincs veszve semmi, bárhogy müködhet. Engem leginkább az aksi szint kijelzése érdekelt.
Még azon is gondolkodtam hogy néhány trükkös gombnyomással át lehessen váltani esetleg fokozatos üzemmodba, amit kikapcsolás után sem felejtene el. Igy olyan módra váltom a lámpát amire akarom.

Egyenlőre müködik így a dolog, még megcsinálom hogy felismerje hogy milyen aksit raknak bele és ahhoz autómatán beáljon a telep szint mérés is.


vas. jan. 24, 2010 10:40
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 12:16
Hozzászólások: 315
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Plusz egy szavazat Nemozoli és balu1 mellett. Azaz technikailag a biciklizéshez, az ott tapasztalható gyors reflexek és idők miatt nem felel meg a folyamatos, viszonylag hosszabb idejű nyomkorászás. Ezt tapasztalati úton is meg tudom erősíteni.

Hasonló próbálkozásaim voltak, mint amiken most te kísérletezel, és arra jutottam végül, hogy a legeslegideálisabb (számomra) egy 3 fokozatú világítás. Ennek a vezérlését egy PIC-re bíztam, s tapasztalati úton belőttem a megfelelő időzítéseket, pl. hogy mennyi idő az, amíg az ún. biztos gombnyomás kialakul, de fölötte/alatta nem vált sehonnan sehova.

Illetve én azt is kitaláltam magamnak, hogy a 3 fokozatot egyetlen gombbal vezérlem, nekem így kényelmes. Olyan, hogy a nagyon nagy fény hirtelen kell, eléggé rendkívüli helyzet, inkább az ellenkezője igaz, amit balu1 is vesézett, hogy a hirtelen lekapcsolás, pontosabban lejjebb kapcsolás az, amire többször szükség lehet.

Ezért oldottam meg úgy, hogy a 3 beállítás fokozatosan növekedő típusú. Lámpa főkapcsolóval való bekapcsolásakor az alap fény ég, ami arra jó, hogy engem lássanak, és ne vakítsak el vele egyáltalán senkit. A középső fokozat arra jó, hogy már én is lássak valamennyire, ez pl. jól bevált a városi, sötét utakon való közlekedésre. A 3. és egyben legnagyobb fokozat arra jó, hogy mindent lássak, amit csak lehet, maximum áram folyik a LED-eken.

Amikor írtam a programot a vezérléshez, akkor nekem is az volt a legnagyobb játszadozási élmény, amikor ugyancsak 2 nyomógombbal (le-fel) vezéreltem a fényerőt. Látványos volt, meg tetszett, de biciklire pattanva hamar beláttam, hogy ez nem az a hely, ahova ez a módszer illik.

A stroboszkóp effektus nekem is eszembejutott pár hete, de azóta is vacillálok rajta, hogy beletegyem-e a vezérlési módok közé. Szerintem a nem mellett fogok dönteni, úgy érzem, bár egy próbát lehet, hogy megérne.


vas. jan. 24, 2010 0:14
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 16703 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 335  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség