Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szer. jún. 05, 2024 20:34



Hozzászólás a témához  [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Elektromos kapu 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás elektromos kapu
Üdv mindenkinek!
Az elképzelés a fotók alapján jónak tünik.A működtetés vezérlését biztosan tökéletesen fogod megoldani.A mechanika a dolog buktatója!
A gyári hajtóművek kétszárnyas kapuk esetén 3 ill. 5 bekezdésű nagy emelkedésű menetes orsókkal vannak kivitelezve a kis méret és a kis villamos teljesítményfelvétel miatt! Ha ilyen lehetőséged van akkor az akkus furók motorja talán elég. Ha ilyen megoldás nem elérhető akkor
használj inkább 24 voltos ablaktörlő motorokat. Nagy a nyomatéka, kicsi az áramfelvétele, és ami nem lényegtelen bontóban olcsón beszerezhető.
Erre felénk a nyugati végeken létezik egy másik lehetőség: a lomisok elérhető áron forgalmazzák az osztrákok levetett cuccait.
Az öcsém 20000-ért vett egy komplett rendszert, igaz, az övé tolokapu.


csüt. nov. 24, 2005 8:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Lassan őrölnek a kapukészítés malmai... :cry:
A kapu vasszerkezete kész, stabil, függőbe van állítva, tehát egy vonalban nyílik a horizonttal...
A csuklópántokban voltak csapágygolyók, csak most derült ki, ezek vadi újra cserélve, jól bezsírozva. A régi fakapu lett egyelőre rácsavarozva, mint burkolat. Most már neki tudnék esni jobban, de egyre rosszabb az idő és közelít életem legboldogabb eseménye, még 23 nap és hárman leszünk!!! :wink:

A motorok most már szinte biztos, hogy akkusfúró motorok lesznek, van kettő 12V-osom, aminek gyenge az akkuja. Ha tudnám biztosan, hogy meg tudom (akarom) csinálni, akkor vennék még kettőt, mert most van 2490-ért.

Tab120L!

Veled mi a helyzet? Leálltál te is vele?

Üdv
Inhouse


kedd nov. 22, 2005 12:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Elég durva terhelés a 7Ah-s akkunak a 20A, de ahogy írtad a szünetmentesben mit kap, akár jó is lehet.
Én nem bridge-elek, inkább relé.

Nekem most próba miatt kell a PWM, egy túl gyors motorral akarom kipróbálni a kaput. Későbbi végállás környéki lassítás sem kizárt.

Üdv
Inhouse


csüt. okt. 13, 2005 14:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Watt:
Igen. Indításnál, leállításnál lehet rá szükség. (nemkétszárnyú kapuhoz, hanem pl a nagytömegű egyszárnyúakhoz)


csüt. okt. 13, 2005 14:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
PWM nem hiszem hogy kell ide. Elég simán kapcsolni. Vagy lágyindítású kaput akartok? :)


csüt. okt. 13, 2005 9:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Inhouse:
Miért lenne gyenge az akku? Egy APC Back-UPS 400 2db számítógépet gond nélkül visz 5-10 percig ilyen akkuval. (kb 3-400W => 30-40A)
A kapu pedig fél perc alatt ki kell, hogy nyíljon, csukódjon. Az akkus fúrógép kb 10A -t vehet fel terhelés alatt, a 2 db még mindig csak 20A.
PWM-re az 555 jó (+FET), de az irányváltást is meg kellene oldani, ha lehet FET-ekkel és nem relével. Ehhez kéne a H-bridge.


csüt. okt. 13, 2005 9:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
Tab120L!

Veled mi a helyzet?

Üdv
Inhouse


Sajna megint nincs semmi időm, megint minden összejött, azt sem tudom melyik projectemet fejezzem be :(

Ha minden igaz a jövőhéten nem megyek suliba, akkor talán kicsit utolérem magam :)


csüt. okt. 13, 2005 9:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Azért nem írtam mostanában, mert semmi változás nem történt. A kapus emberre várok, még nem jelentkezett.

Én egy 555+BD tranyós megoldást akarok próbaképpen megépíteni, ha jó, akkor utána fettel ugyanezt. Lehet, hogy nem fog kelleni, mert lehet kapni 3eFt körül akkus fúrót 12-14,4V-osat.

Nem mértem még áramot, de nekem gyengusznak tűnik a 12V7Ah-s akku... :roll:
Én is gondolkoztam az áramkimaradás esetére, de nem fogok egyelőre vele foglalkozni. Nem is emlékszem, hogy mikor volt utoljára, nem számottevő, ha mégis akkor lesz, mikor be, vagy ki akarok menni, akkor manuálisan megoldom.

Tab120L!

Veled mi a helyzet?

Üdv
Inhouse


csüt. okt. 13, 2005 8:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
A motor meghajtására van kipróbált kapcsolás? H-bridge csak NPN tranyókkal van, nekem viszont inkább 05N30L N-ch FET-re (30V 80A Logic level) kellene egyszerű megoldás (se P-ch FET, se hídmeghajtó IC) esetleg PWM lehetőséggel. A motor hajtása 12V/7Ah-ás akkuról menne, azon csepptöltéssel lenne a hálózat. (Áramkimaradás esetére :D ,valamint így egy 10VA-es dugasztáp is elég, nem kell egy PC-s tápot befogni.)


szer. okt. 12, 2005 22:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
Ha a kapu végállásaiban nem feszül, a félfáját sem fogja széttépni a nyitó. Szerintem zárt állapotban nem a moechanika feszítő erejének kellene a helyén tartani a kaput, hanem egy elektromechanikus retesznek. (kismotor betol-kihúz egy reteszt, vagy bekattanó zár, oldása elektromágnessel)


Ezen én is gondolkoztam, de nagyon jól meg kellene tervezni ezt az átnyúló "pöcköt". Valamilyen kúpos megoldással lehetne, hogy mindig beletaláljon, mozgatásra jó lenne egy központizár motor. Előre nehéz megmondani azt is, hogyha nem feszülős lenne, hanem a végállás vagy védelem leold amikor becsukódik, akkor mekkora lesz még a lendület ilyenkor...

Üdv
Inhouse


hétf. szept. 26, 2005 10:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Watt!

A kapu tényleg nem ér ennyi fáradtságot, hisz akár át is lehet ugrani.
A garázs azonban már más tészta. Ikergarázs műhellyel. Hát azt nem tenném közprédára. Az autóval viszont be szeretnék jutni. Más helyeken még a lakásba is van feljárat a garázsból. Azt hiszem némi agyalást megér.
És hogy ne offoljam teljesen szét a topikot:
Ha a kapu végállásaiban nem feszül, a félfáját sem fogja széttépni a nyitó. Szerintem zárt állapotban nem a moechanika feszítő erejének kellene a helyén tartani a kaput, hanem egy elektromechanikus retesznek. (kismotor betol-kihúz egy reteszt, vagy bekattanó zár, oldása elektromágnessel)


pén. szept. 23, 2005 18:28
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Tom12
Igen olvastam, talán még hozzá is szóltam.
Én megvallom, nem tartom túl fontosnak, hogy a kaput védjem. Ha valaki be akar jönni, mindenképpen bejön.
Én valami transpondert fogok használni, sima kódolással. Aki akarja lopja le, de ha szól akkor nyitva hagyom neki. (aztán majd elküldöm a fényképét ajánékba.. :) )


pén. szept. 23, 2005 9:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Nem egy kontár csapat dolgozik felétek?

Szerintem mindenki magának próbálja megoldan, no meg a sógor koma stb. :)
Én is meg tudnám úgy csinálni, hogy jó legen, de sokkal nehezebb, mint egy gurulóst.


pén. szept. 23, 2005 9:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Watt!

A szívemből szólsz. :D
Bár az enyém nyílós (nem fér a gurulós)
A nyitókarok megvannak (vagy 5 éve), a vezérlés és a távirányító hiányzik :D (Biztonságos távirányító topic)


pén. szept. 23, 2005 7:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Watt!

Idézet:
Gondolom nektek nem férne el a gurulós megoldás? Pedig kissé könnyebb a megoldás, és a kapu is sokkal strapább, mint a nyitósok. Én még jó nyitóst, ami nem nyeklett, vagy az oszlopa nem dőlt, még nem láttam, csak idő kérdése és mindegyiknek van valami kehe.


Nem igazán férne el a gurulós, szűkös lenne, valamint ahhoz kell fogaskerék, gördülnie kell, stb... Nekem a 2 szárnyas kapu adott.
Én ahol eddig láttam ezt a fajta nyitót felszerelve, évek óta mennek és semmi bajuk, nem lötyögnek, masszívak, az oszlopok meg pláne nem. Nem egy kontár csapat dolgozik felétek? :)


Tab120L!

Most nekem is kimarad 2 hét, utána meg nem tudom milyen idő lesz, pedig nagyon szeretném még az idén, legalább a nagykaput megcsinálni...
:cry:

Üdv
Inhouse


pén. szept. 23, 2005 7:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Az én kapunyitóm is úgy készül, mint a luca széke(több éve megvan minden, de nem jutok el a kapuig, csak mikor kinyitom(igaz nem én szoktam, hanem a család :) ))
Nekem könnyebb dolgom van, mert gurulós. Gondolom nektek nem férne el a gurulós megoldás? Pedig kissé könnyebb a megoldás, és a kapu is sokkal strapább, mint a nyitósok. Én még jó nyitóst, ami nem nyeklett, vagy az oszlopa nem dőlt, még nem láttam, csak idő kérdése és mindegyiknek van valami kehe. Az én kapum olyan lett, hogy 10éve nem romlott az állapota, és még rá is ülhetek, akkor is ki tudja tolni egy gyerek. Pedig nincs is csapágyazva, csak a spéci műanyag kerék elég jól gördül(Baumax).


pén. szept. 23, 2005 6:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
Tab120L, mi van veled? Te sem tudtál azóta csinálni semmit?


Hát, én mivel vasárnaptól szerdáig Pesten vagyok a koleszban, ott nehéz kapunyitót csinálni :D Ha hazajövök, akkor meg mindig van valami fontosabb dolog... :) De gondolatban már kész van :D


csüt. szept. 22, 2005 19:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Azon leszek, hogy jó legyen, csak azt nem látom még, hogy mikor lesz kész! :roll:

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 22, 2005 13:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
watt írta:
Idézet:
Mellesleg a mai világban lehet még olyat csinálni, amit más még ne csinált volna meg? (spanyol viasz esete)

Nem valószínű, de másképpen és esetleg jobban megoldani igen....

No akkor nosza, miért ne lehetne jobbat (mechanikai védelemmel ellátott) kapunyitót tervezni? :P


csüt. szept. 22, 2005 13:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Mellesleg a mai világban lehet még olyat csinálni, amit más még ne csinált volna meg? (spanyol viasz esete)

Nem valószínű, de másképpen és esetleg jobban megoldani igen....


csüt. szept. 22, 2005 12:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
inhouse:
szó nincs sértődésről :)
A kerekes megoldást írtad? Opsz azt akkor nem vettem észre :D Mellesleg a mai világban lehet még olyat csinálni, amit más még ne csinált volna meg? (spanyol viasz esete) :)
A mechanikai védelmet pedig azért szajkóztam, mert meg akarlak kímélni egy esetleges csalódástól. Nem egy szerkezetet raktam már össze én is és elég **** érzés, ha egy apró tervezési hiba miatt elszáll az egész


csüt. szept. 22, 2005 12:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Jelentem áll a project, mert nincs időm rá. A hétvégén mindkét nap mennem "kell" horgászni, megint nem tudok vele foglalkozni, talán majd jövő héten...

Tab120L, mi van veled? Te sem tudtál azóta csinálni semmit?

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 22, 2005 7:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
- a kapu 40*40*2-es zártszelvényből lesz
- a menetes szár 16mm-es
- rajta a kocsi 16mm-es összekötő elem
- a kocsi és a motor felőli rész a kapuval, ill. az oszloppal való összekötése 10*50-es laposvassal lesz megoldva (a normálnál keményebb anyag)
- a kaput és a szerelvényt (a kocsinál és a csuklópontnál) 10mm-es csavar köti össze, mint tengely
- kimaradt a szerelvény alapja, 30*60*2-es zártszelvény

Melyik fog eltörni? :roll: :wink:

Szerintem, ha belerakom a forgásfigyelést (ha nem forog a menetes szár és kapná az áramot letilt) és megfejelem egy áramfigyeléssel, nem lehet gond. Ha erre még rájön az akkusfúrós megoldás racsnija, akkor az összes gyártó jöhet kezetcsókolni... :lol:

Üdv
Inhouse


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára inhouse csüt. szept. 22, 2005 7:37-kor.



hétf. szept. 19, 2005 14:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Kicsit túlestünk a ló túloldalára az atomvillanást kibíró kapu feltételezésével, én nem erre gondoltam.
Nem kell jobban védeni, mint a gyárit, és az sem érdekes, hogy a gyári milyen, egy ami a lényeg, hogy ha valaki nekitámaszkodik, vagy kemény szél fú, esetleg nekiszalad valaki akkor ne törjön ripityára az egész szerkezet. Nem a menetes szár fog eltörni, hanem valami fefüggesztés, csap stb, ahol nagy lesz a nyíró erő.
Én erre szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy ezeket a részeket úgy kell méretezni, hogy a fenti üzemszerű erőhatásokat kibírja. Ha ilyen lesz, akkor jó lesz!


hétf. szept. 19, 2005 9:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
ehet rosszul fogalmaztam! Nem nyugalmi állapotban értem a külső hatást, hanem üzem közben. Pl nyitod/csukod a kaput a kislányod meg úgy gondolja, hogy még átfér a háromkerekűjével aztán szépen elesik és a kapu rányit... Mondjek erre ott az elektronikus védelem, de az szerintem kevés!

Nézzünk másik esetet. Épp működik a kapu, amikor jön haza a kedves feleséged és mivel eléggé le van fáradva véletlen megtolja egy kicsit a kaput az autóval. Ez esetben a mechanikádban valami törni fog!


Hát, nem tudom, hogyha a 2 (áramfigyelés, forgásfigyelés) védelem nem fogja meg, akkor megette a fene. Egyébként sosem szándékozom látatlanban csukni, meg fogom várni és közben nézem. A gyerekkel meg túlzottan is óvós leszek. A sógoromék picijét is sokkal jobban féltettem mindentől, mint a család többi tagja, és nem lehet ezt az ő nemtörődömségükre fogni, én vittem túlzásba a dolgot. Még lehet, hogy az asztalok sarkát is megdekopírozom... :D
Visszatérve a témára az akkus fúró nekem is szimpatikusabb lenne, amiatt, hogy már volt próbálva és biztos, hogy jó hozzá, és hát ott van a racsni. Ettől függetlenül szerintem nem kell ennyire túlragozni (mondom én, mi? :D ), a gyáriakban sincs túlzásba víve a védelem. Ha rá tud feszíteni a kapura és addig megy, amíg a neki szánt idő le nem telik, akkor ott sem állna meg, ha közészorul valaki. :roll:

Idézet:
De még mindig nem látom hol a hibatűrő rész! Egy erősebb nyomásra (pl nagy szél, ügyetlen sofőr stb) még mindig valami sérülni fog.


Egyet kell értsek Tab120L-el :wink: , nem lehet ezeket kivédeni, de nem is kell. Ne bántódj meg, nem látom, hogy miért kell jobban levédeni, mint a gyárit. Azt értem, hogy rendkívüli események lehetnek, de ezekre mindre úgysem lehet felkészülni.


Idézet:
Eszembe jutott egy jó megoldás a mechanikára! Rajzoltam is hozzá egyet: Very Happy

http://internetmelo.atw.hu/kapunyito.jpg


Nem megbántás, de nem találtad fel a spanyolviaszt kolléga! :D :D :D
Van ez fajta is, a cégnél is van egy ilyen, asszem írtam is róla már, csak ezek szerint nem voltam elég szemléletes. A megvalósítás szerintem nehezebb egy kicsit, de kinek mi az egyszerűbb. Pont az a szimeringes rész ami nem egyszerű, valamint a belső cső vagy rozsdamentes anyag kell legyen, vagy gáz van.

Idézet:
Rossz oldalról nézted, ez is befelényíló


Hopp, :oops: , csak olyan Petrocelli-s a környezet, lehet, hogy azért... :wink:
Az 1000Ft-os csavarbehajtó az a marokcsavarhúzó szerű, nem a pisztolyos akkus fúró? Próbáltad már?

A hétvégén le lett a 16-os menetesszár esztergálva, és vettem 1m 25mm-es köracélt a tengelyösszekötőnek (ha mégis fúrógép lesz, akkor kár volt), valamint a menetesszáron futó kocsinak, hogy ne kelljen 2 anyával bohóckodni, vettem egy összekötőt. Megfelelő szélességű és hatlapos, tehát végülis mintha 4-5 anya lenne egyben. A menetesszáram meg oda volt ütve, ez csak most derült ki, ahogy az összekötőt rápróbáltam. Egy 5cm-es részen akadt, máshol szépen pörgött. Megnéztem, a menet széle kicsit deformálódott, tűreszelővel igazítottam rajta, most már könnyen megy, majd meglátjuk, hogy szuperál.
A hétvégén szennyvízbekötés volt, valamint megspékeltem egy esővízkivezetéssel, ha már fel lett durva. Mindenem fáj, sebes, kicsi vagyok, éhes vagyok... :cry:

Üdv
Inhouse


hétf. szept. 19, 2005 7:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Tom12 írta:
Tab120L: Az ötlet életképes, nálam zártszelvénnyel (30x30-ban 25x25 és M10 menetesszár) van megvalósítva,


Ennek örülök :D

Idézet:
az anyát hegesztés helyett oldhatóan rögzítettem, hogy kopás esetén cserélhető legyen.


flex-el mindent le lehet szedni :D


vas. szept. 18, 2005 22:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Idézet:
Ötletes. A külső végére kellene egy szimmering, hogy por se jusson a rendszerbe no meg a menetes részt is jól be lehessen zsírozni!


Igen, én is ilyesmire gondoltam.

Idézet:
De még mindig nem látom hol a hibatűrő rész! Egy erősebb nyomásra (pl nagy szél, ügyetlen sofőr stb) még mindig valami sérülni fog.


A mostani "kézi hajtású" kapun sincs ilyen védelem. 1-1 10-es gömbvas van letolva a betonba, az rögzíti. Ha valaki ennek nekimegy, akkor is görbül valami.


vas. szept. 18, 2005 22:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Tab120L: Az ötlet életképes, nálam zártszelvénnyel (30x30-ban 25x25 és M10 menetesszár) van megvalósítva, az anyát hegesztés helyett oldhatóan rögzítettem, hogy kopás esetén cserélhető legyen.


vas. szept. 18, 2005 18:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Tab120L írta:
Eszembe jutott egy jó megoldás a mechanikára! Rajzoltam is hozzá egyet: :D

http://internetmelo.atw.hu/kapunyito.jpg

A képen remélem látszik, hogy egy teleszkópos cucc lenne, ami sztem esztétikailag is tökéletes lenne. Várom a véleményeket róla!

Ötletes. A külső végére kellene egy szimmering, hogy por se jusson a rendszerbe no meg a menetes részt is jól be lehessen zsírozni!
De még mindig nem látom hol a hibatűrő rész! Egy erősebb nyomásra (pl nagy szél, ügyetlen sofőr stb) még mindig valami sérülni fog. Legalább valami rugós taggal egészítsétek ki szerintem!


vas. szept. 18, 2005 17:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Eszembe jutott egy jó megoldás a mechanikára! Rajzoltam is hozzá egyet: :D

http://internetmelo.atw.hu/kapunyito.jpg

A képen remélem látszik, hogy egy teleszkópos cucc lenne, ami sztem esztétikailag is tökéletes lenne. Várom a véleményeket róla!


vas. szept. 18, 2005 15:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
inhouse írta:
Ha nincs kapunyitód csak be van zárva és nekimegy egy teherautó, akkor is törik valami. A gyári kapunyitót ezek szerint be lehet nyomni, de akkor akárki bejöhet.


lehet rosszul fogalmaztam! Nem nyugalmi állapotban értem a külső hatást, hanem üzem közben. Pl nyitod/csukod a kaput a kislányod meg úgy gondolja, hogy még átfér a háromkerekűjével aztán szépen elesik és a kapu rányit... Mondjek erre ott az elektronikus védelem, de az szerintem kevés!

Nézzünk másik esetet. Épp működik a kapu, amikor jön haza a kedves feleséged és mivel eléggé le van fáradva véletlen megtolja egy kicsit a kaput az autóval. Ez esetben a mechanikádban valami törni fog!

De hogy ne csak kritizáljak adok egy ötletet is. A kapu ugye köríven nyílik. Mivel nehéz, nem ártana megtámasztani. Mi lenne, ha ezt a támasztókerék egyből hajtókerék is lenne? ( erre gondolok ) Ha gumiból csinálod elég jól fog tapadni hóban is és a rendszer is nagyon jó hibatűrésű lesz! A mechanika sem lenne túl bonyolult. Persze ehhez az kell, hogy szilárt talaj legyen a támasztó (és egyben hajtó) kerék alatt.
Végállásban persze (elektromos) retesszel rögzítheted is, mint a hagyományos kapuknál.


szomb. szept. 17, 2005 1:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Idézet:
Jó messze raktad a "kocsit" így a fele orsó kihasználatlan.
:wink:


Az a rúd nem csak az orsót szimbolizálta, odajön még a motor, áttétel, stb. is. Amúgy minál messzebbre teszem a kapun a cuccot, annál könnyebb a motornak is.

Idézet:
Az oszlopról is elég messze van a vége.


Ez lehet, csak levágtam egy darab fát és főrtam egy lyukat rá :D

Idézet:
Az én kapum befelé nyíló lesz...


Rossz oldalról nézted, ez is befelényíló :D

Idézet:
Ui: A macska jól elvan közben! :lol:


Nah, ezen egy órát gondolkodtam, hogy ezt mire írtad :D Végig néztem a képeket, hátha ott volt a macska a kapunál, de nem. Aztán a videó bal felső sarkában megtaláltam :D Biztos viszketett a háta :D


szomb. szept. 17, 2005 0:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Jó messze raktad a "kocsit" így a fele orsó kihasználatlan.
:wink:
Az oszlopról is elég messze van a vége.
Az én kapum befelé nyíló lesz, a garázs pedig ilyen kifelé nyíló, mint a tied. A kifelé nyílónál érdemes a motort a felső sarokba tenni, mert így nem vesz el a kapunyílásból, persze teherautó elérheti, de nálam csak személyautó áll a garázsba.
Csak így tovább! :D

Ma viszem a sráchoz a menetes szárakat, a befogáshoz leesztergálja 10-esre. Valószínű nem lesz időm a hétvégén a sebességcsökkentőt összedobni, hogy kipróbáljam a Szamara motort, mert kötik a szennyvizet, nagymamáéknak csapágycsere a porszívójukban, kötelező családi szalonnasütés, fűnyírás, stb. elfoglaltságok kerülnek előre a prioritásuk szerint. :cry:

Azért hétfőn majd jelentkezem.

Ui: A macska jól elvan közben! :lol:

Üdv
Inhouse


pén. szept. 16, 2005 11:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Inhouse!

Felizgattál a képeiddel :D

Én is összedobtam egy "deszkamodellt", igaz motor és menetesszár nélkül :D Csak a méretek belövése miatt :D

Ilyen lett:

http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150010.JPG
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150011.JPG
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150012.JPG
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150013.JPG
http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150014.JPG

És végül egy videjó is :D

http://skodatuning.fw.hu/temp/kapu/P1150015.MOV


pén. szept. 16, 2005 10:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
Idézet:
Mi van, ha valaki nem figyel és erőből benyomja a kaput? Lesz olyan robosztus, hogy ezt kibírja?


erre gondolok én is. Gyakorlatilag a menetes tengelyt az anyával nem lehet megforgatni! Ugyanúgy, mint a csiga vs fogaskerék esetében.
Tehát mi van akkor, ha erősebb fizikai hatás éri a kaput? Valaminek engednie kell és az nem jó, ha ez csak valami szakadása/törése révén jön létre!
A pneumatikus rendszer pl azért volt jó, mert ott a levegő egyszerűen kiment a munkahengerből és nem szenvedett semmi maradandó károsodást.
Az oldalra csúszó kapunál meg a fogasléces megoldás miatt a motor erejét legyőzve tulajdonképp megintcsak engedett valami. A te megoldásodban ezt a részt nem találom! (persze lehet csak figyelmetlen vagyok)
Mi lenne, ha egy fogaskereket csinálnál a kapu forgástengelyére és ezt egy baromi nagy áttételen keresztül tekerné a motor? Úgy rossz esetben csak kicsit túlpörögne a szerkezet, ha te nyomnád


Ha nincs kapunyitód csak be van zárva és nekimegy egy teherautó, akkor is törik valami. A gyári kapunyitót ezek szerint be lehet nyomni, de akkor akárki bejöhet. Nem hiszem, hogy ezzel a résszel fogok foglalkozni, hogyha valaki nekimegy a becsukott ajtónak akkor mi lesz... Esetleg bevágom a 10-es csavart, ami a kocsit és a kaput köti össze, hogy bizonyos erőhatásnál törjön el, próbálgatni kell, de ez talán megéri. Nem igazán értem, hogy ez a probléma miért ennyire fontos, hiszen ez nem üzemszerű használat, hanem rendkívüli esemény, mindenre nem lehet felkészülni. A normál csukott kapunál is törik valami, ha benyomják.
A kapu forgástengelyes megoldás egy kicsit bonyolultabb, nem fogok olyat csinálni. Nem véletlenül gyáriban ezek a legdrágábbak, igaz, hogy ezek a legszebbek, mimvel nem látszanak. A menetes szár a könnyebb megoldás miatt került előtérbe.
A főbb szempontok:
- A kapu végülis adott, igaz, hogy kell egy vaskeret, de előbb-utóbb amúgy is kellett volna, mert a fakapu nem bírja magát és lóg egy kicsit, csukáskor emelni kell. Tehát 2 szárnyas kaput kell nyitni, ez leszűkíti a kört, nem tolós, nem egyszárnyas (a garázsnál is ez lesz, nem a felfelé nyitós, az megint bonyolultabb). A fennmaradó megoldások: ez a menetesszáras, a forgástengelyen levő motor, és van még egy hibrid, ott nem a kapuoszlophoz van rögzítve a másik vég, hanem a földhöz, könnyű hasraesni benne.
- Menetes szárat lehet kapni, igaz nem trapézmenet, mint a gyári, de nem lényeg, itt nem a meghajtást kell szabadonfutóvá tenni, hogy kézzel nyitható legyen. Valamint a trapézmenetes szár és kocsi beszerzése nehézkesebb és drágább.
- A lehető legtöbb dolgot önerőből és minél olcsóbban (az észszerűség határain belül) akarok megoldani, mivel, ha túllövök a célon, akkor bánni fogom, hogy nem vettem gyárit, az eddigi legolcsóbb az Obiban volt 49.900-ért, de 75eFt körül bárhol lehet venni kicsit komolyabbat. Ebből az árból én minimum 2-t akarok csinálni, a garázsra és a kapura, ha olcsóbban kijön, nem gond. :)
- Minél több alaktrészt otthon fabrikálni, inkább idő menjen rá több, mint pénz. Lásd csapágyház, lehet kapni is, igaz a 6203-hoz nem biztos. :)

Ezek alapján indultam el és úgy tűnik megoldható, mind az, hogy működjön, mind az, hogy megérje megcsinálni.
Eddig számításaim szerint 20-25eFt-ból ki kell jöjjön egy kapunak (2 szárny, kompletten). A távirányítás eleve olyan lesz, hogy mindkét kaput viszi, 4 csatornás távirányító és vevő, ez a 2 kapunál csak egyszer szereplő költség.


Idézet:
Alternativa:
Szelesebb laposvas, benne
belul az "iv" vasdrot (kerites
vezerdrot pl.) odahegesztve.
Abbol konnyen tudsz barmit
hajlitani, viszont hosszaban
vegighegesztve meglehetosen
eros.


Igen ezt írtam én is tegnap, csak vékony gömbvaskarikával, végülis a drót is az... :) Közben gondolkoztam a laposvassal való támasztásról. Kivitelezhetően úgy lehetne megcsinálni, hogy 3 laposvasdarabot felhegeszteni oldalról úgy, hogy egyet felülről belógatni, 2-őt pedig oldalról (ez az egyik oldal, ue a másikra is), az már megfogná és egyszerű. Majd az idő eldönti.

Kössz mindenkinek az eddigieket, bármi eszetekbe jut ne tartsátok vissza! :D

Üdv
Inhouse


pén. szept. 16, 2005 7:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Alternativa:
Szelesebb laposvas, benne
belul az "iv" vasdrot (kerites
vezerdrot pl.) odahegesztve.
Abbol konnyen tudsz barmit
hajlitani, viszont hosszaban
vegighegesztve meglehetosen
eros.


csüt. szept. 15, 2005 14:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
watt írta:
Mi van, ha valaki nem figyel és erőből benyomja a kaput? Lesz olyan robosztus, hogy ezt kibírja?

erre gondolok én is. Gyakorlatilag a menetes tengelyt az anyával nem lehet megforgatni! Ugyanúgy, mint a csiga vs fogaskerék esetében.
Tehát mi van akkor, ha erősebb fizikai hatás éri a kaput? Valaminek engednie kell és az nem jó, ha ez csak valami szakadása/törése révén jön létre!
A pneumatikus rendszer pl azért volt jó, mert ott a levegő egyszerűen kiment a munkahengerből és nem szenvedett semmi maradandó károsodást.
Az oldalra csúszó kapunál meg a fogasléces megoldás miatt a motor erejét legyőzve tulajdonképp megintcsak engedett valami. A te megoldásodban ezt a részt nem találom! (persze lehet csak figyelmetlen vagyok)
Mi lenne, ha egy fogaskereket csinálnál a kapu forgástengelyére és ezt egy baromi nagy áttételen keresztül tekerné a motor? Úgy rossz esetben csak kicsit túlpörögne a szerkezet, ha te nyomnád :)


csüt. szept. 15, 2005 14:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Esetleg úgy lehetne még, hogy íveket vágni lemezből, vagy laposvasból kalapálni. A csapágyat körbefogó laposvas pont olyan széles lenne, mint a csapágy szélessége, és így az íveket oldalról odailleszteni és kívülről hegeszteni. Na arra kíváncsi lennék, hogy ilyen ívet, hogyan fogok csinálni... :roll: Ha elég 1mm-es lemez, akkor dekopírral tudnék vágni pontosat...

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 15, 2005 13:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
Mi van, ha valaki nem figyel és erőből benyomja a kaput? Lesz olyan robosztus, hogy ezt kibírja?


A kérdés jó, de véletlenül senki nem fogja benyomni. Most egy 10-es gömbvas fogja lent az egyik szárnyat a földhöz és mégegy a kettőt össze. A múltkori igen erős vihar kicsit benyomta és összefordította a 2 szárnyat, az összekötő gömbvas elhajlott. DE, egy 40*40-es vaskeret lesz az alap, erre szinte csak burkolatként megy a mostani fakapu. Ha a kapu ráfeszít, a 16mm-es menetes szár olyan áttétel, hogy nem szabad megmozdulnia, máshol fog engedni, ha nagyon be akarnak jönni. Talán a csapágyház lesz a leggyengébb pont, ott csapódik le ilyenkor a legnagyobb erőhatás. Próbáld meg, tekerj egy 16-os csavarra egy anyát, és próbáld tekerés nélkül elmozdítani rajta... :wink: A szerkezet egy 20*40-es (lehet, hogy 30*50-es lesz ha van ilyen) zártszelvényre lesz szerelve. A kocsiról egy 8-10mm*4-5cm es laposvassal a kapuhoz kötve egy 10-es csavarral (tengely), az oszlopfelőli vége szintén ilyen laposvas duplán egymás fölött, közényúlik az oszloptól egy ugyanilyen, és itt is egy 10-es csavar a tengely. Az oszlophoz (tégla) 4 "dűbelel" rögzítve, a kocsinál (ami fut a menetes száron) pedig a kapu vasszerkezetéhez 4 csavarral.

Idézet:
Akkor mar inkabb vagj az oldalara lemezt es azt hegeszd fel.
Igy teljesen profin is nezne ki....

OFF:
Nem heggeszt, hanem hegeszt....


Nem jó, ha megnézed a képeket, akkor láthatod, hogy ezzel a csapágyrögzítéssel igen kevés hely marad, csak egy vékony perem fér el. Esetleg egy vékony gömbvaskarikát lehetne odapöttyintgetni.
Így kikerültem a "heggesztés" szót! :oops:

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 15, 2005 13:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Arra gondoltam, hogy a laposvason kis bemetszéseket csinálni
> (feltétel, hogy a laposvas szélesebb legyen a csapágynál), majd
> 3-4 kis fület lehajtani a csapágy külső peremére. Ezek a körmök
> szerintem már megfogják. Vélemény?

Akkor mar inkabb vagj az oldalara lemezt es azt hegeszd fel.
Igy teljesen profin is nezne ki....

OFF:
Nem heggeszt, hanem hegeszt....


csüt. szept. 15, 2005 11:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Mi van, ha valaki nem figyel és erőből benyomja a kaput? Lesz olyan robosztus, hogy ezt kibírja?


csüt. szept. 15, 2005 11:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
> A csapágyrögzítést kipróbáltam, további képek az oldalon.

Nem latom oket...


Az eddig írt linken nézd:
http://www.inhouse.fw.hu/kapunyito.html

Idézet:
> Csapágyházra nincs jó ötletetek?

Egyszeruen csak bilincs?

Vagy also fele meghajtott laposvas,
felso fele bilincs?


Laposvason gondolkodom én is. A gond a következő, nem tudom, hogy meg lehet-e eléggé szorítani, mivel a menetesszár tengelyirányban akar, hol erre, hol arra húzni a csukástól-nyitástól függően. Tehát a csapágyháznak tartania kell a csapágyat kicsúszás ellen, kell egy perem mindkét oldalára, ne ez kérdéses, hogyan. Szerintem maga a csapágy ki fogja bírni az oldalirányú terhelést, bár csak ránézésre mondom, mert nem ismerem ezt a terhelhetőségét.
Arra gondoltam, hogy a laposvason kis bemetszéseket csinálni (feltétel, hogy a laposvas szélesebb legyen a csapágynál), majd 3-4 kis fület lehajtani a csapágy külső peremére. Ezek a körmök szerintem már megfogják. Vélemény?

Idézet:
Én pl. laposvasból hajlítanék egy "karikát", amit egy csavarral lehetne megszorítani. Ezt az egészet fel lehet heggeszteni a zártszelvényre.


Én inkább omegát hajlítanék és 2 csavarral. :wink:

Idézet:
Mit csinál a szerkezet, ha erősebben megnyomod a kapu szárnyát?
Nem kötözködni akarok, de itt nincs hibatűrés. Olyan megoldás kellene, hogy ha x ellenerővel nyomod a szerkezetet akkor az "szalajtson" és akár vissza is tudd nyomni. Itt max törhet valami.
Vagy csak én vagyok túl paranoiás?


Az elektronikus védelem old le, nézted a vezérlő logikát? 2 megoldás kínálkozik, vagy áramfigyelés, vagy a forgórészről impulzusból feszültségszint (Hal, read, vagy opto) és ha ez nincs akkor megállít.
Először akkusfúró volt tervben, a racsnis résszel együtt, így lett volna plusz mechanikai védelem is.
Ha arra gondolsz, hogy mi van, ha a védelem nem old le, akkor igazad van, ez már paranoia! :wink: :D Komolyra fordítva a szót, akár lehet az áramfigyelés és a forgásfigyelés is együtt, akkor már valamelyik biztos leold. Vélemény?

Üdv
Inhouse


csüt. szept. 15, 2005 8:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Mit csinál a szerkezet, ha erősebben megnyomod a kapu szárnyát?
Nem kötözködni akarok, de itt nincs hibatűrés. Olyan megoldás kellene, hogy ha x ellenerővel nyomod a szerkezetet akkor az "szalajtson" és akár vissza is tudd nyomni. Itt max törhet valami.
Vagy csak én vagyok túl paranoiás? :)


szer. szept. 14, 2005 21:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
A csapágyrögzítést kipróbáltam, további képek az oldalon. Így gondoltad?


Igen, pontosan így :D

Idézet:
Csapágyházra nincs jó ötletetek?


Én pl. laposvasból hajlítanék egy "karikát", amit egy csavarral lehetne megszorítani. Ezt az egészet fel lehet heggeszteni a zártszelvényre.


szer. szept. 14, 2005 20:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> A csapágyrögzítést kipróbáltam, további képek az oldalon.

Nem latom oket...

> Csapágyházra nincs jó ötletetek?

Egyszeruen csak bilincs?

Vagy also fele meghajtott laposvas,
felso fele bilincs?


szer. szept. 14, 2005 13:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
A csapágyrögzítést kipróbáltam, további képek az oldalon. Így gondoltad?
Sajna csak 17mm belsőátmérőjű csapágy volt (6203), ezért vágtam horganyzott lemezből egy csíkot és csináltam belőle egy perselyt. Teljesen kotyogásmentes, úgy kell rányomni a csapágyat. Ha meghúzom a 2 anyát, atomstabil. Csapágyházra nincs jó ötletetek?

Üdv
Inhouse


szer. szept. 14, 2005 13:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Jó ötlet, csak az a baj, hogy a motornál akkor is sok lesz a 16mm... :cry: A csapágy viszont valószínű, hogy így lesz, mert elég kritikus lett volna pontosra esztergálni...

Üdv
Inhouse


szer. szept. 14, 2005 7:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Tab120L:
nem is hülyeség amit mondasz, végülis nem CNC lesz :)
Még hosszú távon is beválhat.


szer. szept. 14, 2005 1:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
- Ha le lenne esztergálva legalább 1 menetes szár, akkor összerakhatnék egy végleges motort komplettre.


És mi lenne, ha egy nagyobb belsőátmérőjű csapágyat használnál, és két anya közé szorítanád be? Nem kellene az esztergályosra várni :)


kedd szept. 13, 2005 17:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
A deszkamodell alapján levont tanulságok:

- A menetes szárra oldalirányú terhelés nem igazán hat, csak tengelyirányban húzza-tolja az iránynak megfelelően. Remélem a 6301-es csapágyak kibírják ezt a feszítést. (6201 volt tervben, de ez bizalomgerjesztőbb)

- Mivel nem akartam kifúrni az oszlopot, ezért fogattam fel a képek szerint. A másik oszlopnál kisebb a kapu és az oszlop belső sikjának távolsága, kb. 10 centivel, ez a szükséges menetesszár hosszában -12-15cm-t hoz, így lesz elég az 50cm teljes szárhossz. Úgyhogy ha kész lesz ebből az oszlopból ki kell venni annyit, hogy olyan legyen a távolság, mint a másikon.

- Vigyázni kell a kocsi és a kapu távolságára, mert ha túl közel fut, akkor a szerelvény vége nyitás közben beleérhet a kapuba, 10cm elég lehet, ha kicsi az előbb írt távolság.

- A felszerelésnél majd nagyon be kell lőni az együttfutást, hogy ne szoruljon.

- Megfelelő vastagságú laposvasak kellenek a kapcsolódó részekhez (10mm*4-5cm), hogy a nyeklés minimális legyen.

- Időjárásállónak kell lennie. Úgy terveztem, hogy a zártszelvény alapra alulról kerül a cucc, nem így mint a képeken. Aztán az egészre ráhúzok egy 80-100mm átmérőjű, hosszában hasított (a kocsi útjának megfelelően) PVC csövet, a 2 végén lezárva.

Üdv
Inhouse


kedd szept. 13, 2005 16:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 18 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség