Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: hétf. jún. 17, 2024 15:05



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Az igazság pillanata:

http://de.wikipedia.org/wiki/Simson_S51

"Leistung"=teljesítmény
"PS"=Pferdestärke=lóerö (1 PS = 735,5 W)

Ezt természetesen csak a frissen fúrt és jól bejáratott motor tudja. MF kolléga lehet hogy pont egy gyári állapotban lévö 20 éves lestrapált motorral találkozott, és ezért húzott kevésbé.


hétf. feb. 04, 2008 15:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
1kWtal kb 50-55km/h lehet a max.

Sík úton, aszfalt felületen.

modellfiu.hu írta:
A szeria Simson meg 3le sincs,nemhogy 3kW.

Úgy tudom, 4 LE.


hétf. feb. 04, 2008 15:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
1kWtal kb 50-55km/h lehet a max.
A szeria Simson meg 3le sincs,nemhogy 3kW.


hétf. feb. 04, 2008 15:34
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A bolti elektromos kerok kb.180Wosak(leadott valos telj.).36V,5-6A.25-30km/h.


hétf. feb. 04, 2008 15:32
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Ma talaltam otthon egy 100W-os 220as centrifugamotort.Az inverter elbirta.Kivancsi vagyok,hogyanteljesitene egy kerekparon.

Tettél rá terhelést is, mikor próbáltad az inveterrel?
Mert különben csak a tengelyét fogatta, ha ráülsz, lehet nem bírta volna.

A 100W egyébként is kevés volna.
Pl. egy 50 cm-es kismotor mondjuk egy Simson, kb. 3KW-os. És azért egy meredekebb emelkedőn már eléggé meg lehetett érezni, hogy lassabban megy.
Jó, persze a motorkerékpár is megvan mondjuk 50 kg, és a biciklit az ember messze nem hajtja 3KW-tal, de a 100W ahhoz is kevés. Maximum sík, egyenes felületű úton elég arra, hogy gurítson.

Kis számítás:
100 kg tömegű test felemeléséhez 1 méter magasságra ennyi energia kell:
m * g * h
100 kg * 9,81 m/s/s * 1 m = 981 J

Tehát ha a kerékpárral együtt a súlyod megvan 100 kg, akkor a súrlódásokat és a légellenállást elhanyagolva emelkedőn, amíg 1 méter magasságot megteszel, az majdnem 10 másodpercbe fog telleni.

Ha az emelkedő 5%-os, akkor 20 méteres út alatt emelkedsz 1 métert (ez nem egy vészes emelkedő), tehát kb. 10 másodperc alatt teszed meg a 20 méternyi utat. Az 7,2 km/h-s sebesség.

És persze ez csak elvi számítás, az elméleti maximum, mindenféle veszteségeket elhanyagolva.
Hiszen ez alapján egy 1KW-os motor felvinne 10-szer gyorsabban: 72km/h-s sebességgel. Valójában ennyivel még egy néhány lóerős kismotor sem visz el még sík úton sem.

Szerk:
Egy 1KW-os motorral már érdemesebb volna próbálkozni kerékpárt hajtani. De a 100W tényleg kevés.


csüt. jan. 31, 2008 13:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
A szamomra fontosabb tulajdonsagok:kenyelem,kis legellenallas,pakolhatosag.Nekem tetszett a kepek alapjan.
Ez a Vw-fele 1literes auto megvalosithato lenne normal muanyagokbol is,a legellenallasra nem lenne hatassal.

Azért egy esetleges baleset esetén a biztonság sem elhanyagolható.
Ha építesz egy műanyag autót, és ne legyen, de ha véletlenül baleset történik, akkor annyi.
Másrészt levizsgáztatni sem fogják könnyen (ha házilag építed), ezért közúton nem szabad vele közlekedned.
Ha meg nem házilag építed, a gyártó megkéri az árát, és drágább lesz a jármű, mintha egy nagy fogyasztású autóba tankolnál.

modellfiu.hu írta:
Mivel varoson kivul hasznalnam ovatosan gyorsitva, a fogyasztast sem dobna meg.A Totalcaron volt egy hasonlo kulseju motor Hazabusa blokkal.Akis legellenallas miatt 160nal 3 liter fogyasztast adtak meg(allitolag a gzi Busa is kepes 4 korul enni 90nel himestojas gazkezelessel).

Egy néhány éves, kis fogyasztású autóval is ki lehet jönni 4-5 literből. Ha óvatosan gyorsítasz, meg nem mész gyorsan, még talán kevesebből is.
Ismerőséknek 1,9-es diesel Citroen 5 liter körül fogyaszt, pedig nem figyelnek a fogyasztásra meg a gyorsításra. De az igaz, hogy nem benzines, a diesel kevesebbet eszik.


csüt. jan. 31, 2008 13:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Ma talaltam otthon egy 100W-os 220as centrifugamotort.Az inverter elbirta.Kivancsi vagyok,hogyanteljesitene egy kerekparon.


szer. jan. 30, 2008 17:47
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A szamomra fontosabb tulajdonsagok:kenyelem,kis legellenallas,pakolhatosag.Nekem tetszett a kepek alapjan.
Ez a Vw-fele 1literes auto megvalosithato lenne normal muanyagokbol is,a legellenallasra nem lenne hatassal.Mivel varoson kivul hasznalnam ovatosan gyorsitva, a fogyasztast sem dobna meg.A Totalcaron volt egy hasonlo kulseju motor Hazabusa blokkal.Akis legellenallas miatt 160nal 3 liter fogyasztast adtak meg(allitolag a gzi Busa is kepes 4 korul enni 90nel himestojas gazkezelessel).


szer. jan. 30, 2008 17:36
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
a VOX-on az egyik autósműsorban több héten át építettek egy háromliteres Golfot, V-ös volt a Golf, amit lehetett szénszálasra, meg üvegszálasra cseréltek rajta, kb. 400 kg-ot le is tudtak faragni belőle, a motorja egy kicsi Lupo-motor lett, asszem dízel

És az átalakítás mennyibe került?
Arra tippelek, hogy legalább 10 évig eltankolnék az árából ...
:)


szer. jan. 30, 2008 12:53
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
a VOX-on az egyik autósműsorban több héten át építettek egy háromliteres Golfot, V-ös volt a Golf, amit lehetett szénszálasra, meg üvegszálasra cseréltek rajta, kb. 400 kg-ot le is tudtak faragni belőle, a motorja egy kicsi Lupo-motor lett, asszem dízel


kedd jan. 29, 2008 21:23
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
... Aki azt mondja, hogy drága, annak mindig azt mondom, hogy nézze meg, a környéken az utolsó c*gány is autóval mászkál ...

Szerintem drága, csak kérdés hogy mihez képest.

Mert mostanában jártam pl Törkországban, ott 400 Ft felett fizettem a benzinért. Evvel szemben az Arab Emirátusokban kb 4 Ft volt egy liter.

Hát ez van. Minden realatív.

Ja igen: tudjátok mit mondanak a törökök erre a baromi drága benzinre? Nem azt hogy vesszen xy..., hanem azt hogy nem baj, mert az adóból az ő országukat építik. Ami tényleg így van. :shock:


hétf. jan. 28, 2008 16:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
tubybb írta:
Én ott kezdeném, hogy az autók súlyát lecsökkenteném 1 tonnáról 300 kilóra. Ennek az lenne a hátránya, hogy csak egy ember utazhat benne, de ha azt nézzük, hogy vannak emberek akik minden nap egyedül megteszik a Székesfehérvár Bp távolságot autóval, csak azért mert ott dolgoznak...

Azért egy 300 kg-s autó nagyon karcsú volna, egy erősebb sport motorkerékpár simán megvan 2 mázsa.

tubybb írta:
Olvastam egy könyvet a könyvtárban: Nagy Volkswagen könyv.
Volt benne egy egy személyes diesel autó, amit olyan könnyüre és áramvonalasra terveztek, hogy 100 km-t kevesebb mint 1 liter gázolajból megteszi.

Ezt -gondolom- városban mászkálós bevásárló autónak szánták feleségek számára.
Valószínüleg nem találtak elég vásárlót, mert aki tényleg városban mászkál, és nagyon fontos a kicsi üzemanyag fogyasztás, az vett egy kis robogót, ami még olcsóbb is, mint ez az autó.
Vagy az 5 millió Ft-os 1 literes autó árából vett egy Trabit, vagy valami kis használt olcsó autót, és a maradék pénzt eltankolja bele 15 évig.

Meg azért ez üzemanyag ára nem olyan drága (főképp, ha a tőlünk fejlettebb országok fizetéseihez mérjük), hogy ennyire számítana sok embernek.
Aki azt mondja, hogy drága, annak mindig azt mondom, hogy nézze meg, a környéken az utolsó c*gány is autóval mászkál ...


hétf. jan. 28, 2008 12:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Itt nem a plazacicak uzemanyagtankolasa a legfontosabb szamomra.
Sokkal jobban foglalkoztat,hogy a termeszetet legkevesbe rongalo modon,minel olcsobban utazhassak 100km-t.
50-60km/h utazosebessegu elektromos ketzerevel mar ki lennek bekulve(s ha lenne benne aggregator soha nem is maradnek az ut szelen kimerult akkukkal.)

Szóval nem a tömeggyártás érdekel, csak egy spéci autó saját magadnak?

Ha nem fontos hogy autó legyen, akkor egy elektromos kerékpár jó volna neked. (Egyik ismerős vett a nagymamájának, de a nagyi nem mert menni vele, ezért ő használta. Úgy emlékszem 50 km/h körül volt a végsebessége. Elég strapabíró volt a gép, 120-125 kg-s embert simán felvitte a környékbeli dombokon, emelkedőkön)
Csak rossz időben nem jó vele menni.


hétf. jan. 28, 2008 12:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Csak annyit tennék hozzá, hogy attól hogy valami elterjedt, meg "így szokták", az nem feltétlenül jobb, vagy legalábbis nem zár ki más alternatív megoldásokat.

Sajnos mint valami kitörölhetetlen "beégetett" program benne van ez az emberekben, hozzáteszem, szánt szándékkal. Ne gondolkozzunk, ne akarjunk újat kitalálni, mert az úgysem lesz jó.

A századfordulón, az autózás hőskorában még egyformán voltak villany, belsőégésű motoros, és gőzös autók. Sajnos a "fekete arany" győzött.
A folytatást ismerjük.

Ha eleve az akkumulátor kutatásra mentek volna rá, már akkor, akkor 100 év előnyünk lenne :wink: És az elektromos autó nem csak álom lenne.

Csak azt próbáltam mondani, hogy pl. a gőzgépeket nem véletlenül cserélték le elektomos vagy belsőégésű motorokra, hanem mert a gőzgép elavult. A dízel és a villamos hajtású vonat gyorsabban megy, egyszerűbb működtetni (pl. nem kell egy vagon szén a mozdony mögé, nem kell egy ember, aki csak a kazánt pakolja, jobb a motor hatásfoka, stb ...)
Elképzelhető, hogy a fa tüzelésű motor is rosszabb valamiben, annyival, hogy senki sem használta. Mint a gőzgépet.

Az meg a másik dolog, hogy a századfordulón, az autózás hőskorában még mások voltak az igények egy autó iránt, mint manapság.


hétf. jan. 28, 2008 12:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Mindig marad ki valami:
Találtam egy másik cikket, ahol meg pont, hogy azt írják, hogy gyártani fogják. Majd lesz valahogy.

Na de tényleg szénszálas a karosszéria, 366ccm egyhengeres 10LE TDI farmotorral és az egész autónak nagyon kis légelánállása van (cw = 0,20). 400Kg önsúly. Akár 130km/h sebességre is képes.


szomb. jan. 26, 2008 18:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Én ott kezdeném, hogy az autók súlyát lecsökkenteném 1 tonnáról 300 kilóra. Ennek az lenne a hátránya, hogy csak egy ember utazhat benne, de ha azt nézzük, hogy vannak emberek akik minden nap egyedül megteszik a Székesfehérvár Bp távolságot autóval, csak azért mert ott dolgoznak...

Olvastam egy könyvet a könyvtárban: Nagy Volkswagen könyv.
Volt benne egy egy személyes diesel autó, amit olyan könnyüre és áramvonalasra terveztek, hogy 100 km-t kevesebb mint 1 liter gázolajból megteszi.

A neve is ez Ein-Liter-Auto azaz Egyliteres autó.
Csak cikkekben találtam róla infót, de a képekre kattintva szemügyre lehet venni jobban:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,15 ... 53,00.html

A németül nem tudók kedvéért lefordítottam magyarra:

(2005. április 14.)
VW abbahagyja az Egyliteres-autó gyártását
A Háromliteres Lupo is egy nehezen eladható gépkocsi. Az egyliteres-autótól a VW már nem vár el semmit és feladja a fejlesztést, tájékoztatott minket az egyik újság.
VW cáfolat: Az autó gyártása soha nem is volt tervezve.


Hamburg - "Ez a gépkocsi nem képes elegendö tökét termelni" - mondta Bernd Pischetsrieder a VW Kornszern vezetöje az egyik német pénzügyi lapnak. A Háromliteres-autó - egy változata a legutóbb bemutatott VW Luponak - azonban benne marad a programban.

A fenti úr már eltemette a majdnem 3 éves fejlesztési idejét ennek a presztízsprojeknek amit az egykori VW fönök Ferdinand Piëch kezdett el.
A gépkocsi aminek az eladási ára 20.000 euró alatt van (kb:5mill Ft) nem dobható piacra, ezt "FTD"-nek hívják a VW-nél.
Már a VW és az Audi által gyártott háromliteres-változat is üres vásárlói piacra talált. A benzinár emelkedés és az "ökodrágulás" ellenére csekély volt a kereslet. Az autók ára 15.000EUR (VW-nél) és 19.000EUR (audinál) sok vásárlót elrettentettek volna.

A képen az Egyliteres-autó látható
(kép alatti írás):
Kattintson egy képre, hogy nagyobb képben jelenjen meg.


LUPO
Mióta a 3L-es Lupo-t bevezetétték (1999-ben) kereken 27000-et gyártottak. A Konszern legalább duplájával számolt volna. Az AUDI még idén (2005) bemutatta a saját "Sparmobil" A2-jét (=spórolósautó) a csalódott várárlók visszacsábítása végett. " Idén sokkal több darabszámot jegyeztünk elö az A2-re" - mondta egy Audi szóvivö az "FTD"-t cáfolva.

Egy VW szóvivö szerdán este visszautasította az "FTD" jelentést. A Volkswagen sosem akart egy egyliteres-autót fejleszteni. Amiröl szó volt, az csak egy belsö koncepció-tanulmány, mondta a szóvivö Wolfsburgban.
Ezzel a tanulmánnyal 2002-ben már készen álltunk. Az eredmény azt mutatta "csak technikailag kivitelezhetö". Az egyliteres autó sorozatgyártását a VW gazdasági okokból sosem vette elö. A dolog azonban meg lesz vizsgálva, hogy vajon a tanulmány egyes komponensei - talán a könnyü építési anyagok - esetleg más sorozatban gyártott modelleknél használhatóak lennének.
A szóvivö megerösítette, hogy a háromliteres (LUPO) a programban marad.

jobbalsó kép alatti szöveg:
LUPO 3L Turbo-diesel: A háromliteres autó a kicsiny kereslet ellenére a programban marad.

--Vége--

Nos, mire végigolvastam én is rájöttem, hogy sosem gyártották. Kár, pedig nagyon ígéretes, csakhát nem olcsó.
A könyvben egyébként müanyag kompozit vagy karbon karosszériát emlegettek, emiatt lett ez olyan könnyü. És a legjobb, hogy gyors is. Majd ha jövöhéten megyek megint a könyvtába, akkor bedigitalizálom, és feltöltöm valahova a képet.


szomb. jan. 26, 2008 18:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Itt nem a plazacicak uzemanyagtankolasa a legfontosabb szamomra.
Sokkal jobban foglalkoztat,hogy a termeszetet legkevesbe rongalo modon,minel olcsobban utazhassak 100km-t.
50-60km/h utazosebessegu elektromos ketzerevel mar ki lennek bekulve(s ha lenne benne aggregator soha nem is maradnek az ut szelen kimerult akkukkal.)


szomb. jan. 26, 2008 16:16
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Csak annyit tennék hozzá, hogy attól hogy valami elterjedt, meg "így szokták", az nem feltétlenül jobb, vagy legalábbis nem zár ki más alternatív megoldásokat.

Sajnos mint valami kitörölhetetlen "beégetett" program benne van ez az emberekben, hozzáteszem, szánt szándékkal. Ne gondolkozzunk, ne akarjunk újat kitalálni, mert az úgysem lesz jó.

A századfordulón, az autózás hőskorában még egyformán voltak villany, belsőégésű motoros, és gőzös autók. Sajnos a "fekete arany" győzött.
A folytatást ismerjük.

Ha eleve az akkumulátor kutatásra mentek volna rá, már akkor, akkor 100 év előnyünk lenne :wink: És az elektromos autó nem csak álom lenne.


pén. jan. 25, 2008 19:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Modellfiu.hu: nem úgy értettem a "menetközben" kifejezést, hogy mozgó járművön, hanem hogy menet közben meg kéne állni paklászni a fát.

Nem azt mondtam, hogy kivitelezhetetlen a fagázos autó.
Csak sok volna vele a gond, kényelmetlen volna.
Gondold el, ha monduk a Körúton az autósok megállnának fát hasogatni, mi volna? Így is óriási a csúcsforgalom néha.
Meg a 45 kg-os 12 cm-es sarkú cipős Gizike szerinted pakolná a fát? Inkább járna benzinnel, ha lehet.

Csak egy lakásban begyújtani a kályhába milyen macera (jó, nem nagy dolog, max. 20 perc, de mégis mindennap megunja az ember: fát hasogatni, behordani, meggyújtani, hamut kihordani), ha van gáz, arra meg oda sem kell figyelni. (Bár a mostani gázárak mellett sokan visszatérnek a fához, szénhez)
Most képzeld el, ha ezt meg kell csinálni mondjuk 10 km-enként.

Bár elvileg lehetne automatizálni: pellett vagy fűrészpor tüzelésű autó. Nem kell kézzel pakolászni.

De még felmerül kérdésként, hogy milyen erős volna egy fagázas autó, ami még gazdaságos volna? Mennyi fát kéne magammal vinnem 100 km-re, satöbbi.
Szerintem nem véletlenül szorította ki a folyékony tüzelőanyag a fát.
Ha tényleg jó lett volna a fás dolog, annakidején, a gépesítés hőskorában elterjedt volna, amíg nem volt minden sarkon benzinkút.
Ilyen elven hajthatnám pl. gőzgéppel is az autót, abban is el tudnék égetni bármit, mégis kiszorították a gőzgépeket a belsőégésű motorok.


csüt. jan. 24, 2008 15:26
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
A II. világháború után eléggé ismert volt a fagázas teherautó és autóbusz fogalma.
http://www.google.hu/search?hl=hu&q=fag ... 3%B3&meta=


szer. jan. 23, 2008 18:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Nem menet kozben.Felorankent meg lehet allni bedobalni nehany fadarabot.
A Wikipedias oldalon sved sracok korbeutaztak vele az orszagot.
Magyarorszagon kivancsi vagyok milyen fejet vagna a hatosag embere,ha hasonlo ketyerevel kozlekednek.Azonnali fobeloves minimum,poszthumusz 100millio jovedeki birsag.
A permanent.hu oldalon fel van tuntetve mennyi penzt kovetel az allambacsi az elektromos autot epitoktol...


szer. jan. 23, 2008 17:32
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Igen, volt.
De nem is autóhoz, hanem inkább aggregátorhoz.
Mert autóhoz nehezebb volna moblizálni: szállítani magaddal a fát, aztán menet közben bedobálni a tüzelőtérbe, satöbbi.


kedd jan. 22, 2008 15:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Ha meg nem lett volna:fameghajtasu auto.
Google: wood gas, wikipedia


kedd jan. 22, 2008 12:46
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Ma is működik az Lx. Találomra odanéztem, igaz, hogy régiek:

http://www.lx.hu/threadlist.php?group_id=4365&lang=hu&pending_message=no


kedd jan. 15, 2008 18:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ha már OFF:
Igen, lx.hu volt. (De előtte is volt valami, talán szintén lx.hu, de egy jó darabig szünetelt - vagy az egy másik fórum volt talán, csak rosszul emlékszem?)
Még én is akkor regeltem, lx.hu-n, Sparow-ként, de aztán valamiért megszűnt a tagságom. Pedig nem írtam semmi olyat. Ráadásul éppen akkor töltöttem fel képet, pár nappal előtte.
Aztán újra regeltem Sparow2-vel.


kedd jan. 15, 2008 11:35
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: off
Laci írta:
... Én még az elején voltam még nem is terminál volt a neve...

Persze: Lx Fórum volt a régi név. Jó régen volt. :shock:


vas. jan. 13, 2008 16:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 168
Hozzászólás off
Hát igen nem ma volt mikor regisztráltam. Rendszeresen olvasom de ritkán írok.
Legalább tudod, hogy én vagyok az aki miatt nem lettél itt Laci!
Én még az elején voltam még nem is terminál volt a neve.
Laci_L írta:
Laci

Te is jó régen (előttem) regelhettél. Bár a hsz-eid számából ez nem látszik. :shock:
Amikor én regeltem, elsőre én is a Laci-t próbáltam, de már foglalt volt.
Erre (a mai napig nem tudom miért) hozzáírtam ezt a baromságot (ahogy most van), és így maradt. Már kérdezték, mit jelent: hát semmit. :D


szomb. jan. 12, 2008 23:38
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Laci

Te is jó régen (előttem) regelhettél. Bár a hsz-eid számából ez nem látszik. :shock:
Amikor én regeltem, elsőre én is a Laci-t próbáltam, de már foglalt volt.
Erre (a mai napig nem tudom miért) hozzáírtam ezt a baromságot (ahogy most van), és így maradt. Már kérdezték, mit jelent: hát semmit. :D


pén. jan. 11, 2008 16:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 168
Hozzászólás Re: Gáz off
Van sok Laci én csak egy vagyok belőle.


Laci_L írta:
Sparow2 írta:
...Valóban nem Te írtad, mert Te Laci_L vagy, az idézet viszont Lacitól származik.
:)

Hű-ha. Bocs. :D

Van még egy Laci. Figyelnem kell. :shock:


pén. jan. 11, 2008 9:54
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás Re: Gáz off
Sparow2 írta:
...Azt nem mondták ...


Talán a fránya gázszolgáltatóknak kellene ezeket a kérdéseket feltenni, hogy ne a vakok vezessék a világtalanokat!

Ahogy olvastam a hsz.-t megnéztem a légnyomás adatokat, és azokban a napokban 1023..1024mbar között változott csak.

Apropó! Azt tudható, hogy a nyomáskompenzáció miképpen működik?

Ez a probléma már a régi "szenes" időben is fenn állt. Azt mindenki kínosan figyelte, hány kosár szenet raktak le, de hogy annak a fűtőértéke mennyi? - Hát azt kevesen tudták, csak utólag anyáztak. (5300-nak kellett volna lenni)

üdv! proli007


pén. jan. 04, 2008 21:57
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: Gáz off
Sparow2 írta:
...Valóban nem Te írtad, mert Te Laci_L vagy, az idézet viszont Lacitól származik.
:)

Hű-ha. Bocs. :D

Van még egy Laci. Figyelnem kell. :shock:


pén. jan. 04, 2008 20:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás Re: Gáz off
Tab120L írta:
Azt honnan tudnák, hogy te most épp a jó vagy a rossz gázból használtál? A havi óra leolvasás alapján biztos nem...

Azt nem mondták ...
Akkor egyből eszembe is jutott, hogy ha pl. két mérőóra leolvasás (vagy bemondás) közben néhány napig másik fajta gázt szolgáltatnak, akkor azt honnét tudják, hogy abból éppen mennyit fogyasztott a fogyasztó. De ezt nem kérdezte meg a riporter. :roll:

Szóval szerintem vagy hasraütéses módszerrel számolnak egy átlagot (ha pl. tudják hogy a számlázás 30 napról szól és abban a 30 napban mondjuk 5 napig volt a másik fajta gáz, akkor átlagolják a teljes fogyasztásból - persze egy-egy konkrét fogyasztóra nem fog kijönni, hiszen lehet, hogy éppen nem is volt otthon abban az 5 napban, és nem fűtött, de nagy átlagban jó lesz azért), vagy ez csak duma, hogy aki észrevette, hogy néha a levest tovább kell főzni, az megnyugodjon.


pén. jan. 04, 2008 17:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás Re: Gáz off
Laci_L írta:
Sparow2 írta:
Laci írta:
Jaj bocs januárt írtam de ez mind december ujév még időzavarban vagyok.
Szerintem hülyeség a kétféle gáz akkor a gázművek honlapján is az energiértéknél látszana de semmi olyan pontos és állandó értékek vannak hogy vonalzóval sem lehetne jobbat húzni.

...

Ezt nem én írtam, hanem evvel reagáltak az én megjegyzésemre :D :D

Valóban nem Te írtad, mert Te Laci_L vagy, az idézet viszont Lacitól származik.
:)


pén. jan. 04, 2008 17:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás Re: Gáz off
Sparow2 írta:
Erre reagálták, hogy igen, kétféle gáz van, de ők mindig tudják, hogy mikor melyiket szolgáltatják, és a rosszabb minőségű olcsóbb annyival, amennyivel kevesebb energia van benne.
Hogy pontosan hogy csinálják, és hogy mennyire pontosan számláznak, arról nem volt szó.


Azt honnan tudnák, hogy te most épp a jó vagy a rossz gázból használtál? A havi óra leolvasás alapján biztos nem...


pén. jan. 04, 2008 17:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: Gáz off
Sparow2 írta:
Laci írta:
Jaj bocs januárt írtam de ez mind december ujév még időzavarban vagyok.
Szerintem hülyeség a kétféle gáz akkor a gázművek honlapján is az energiértéknél látszana de semmi olyan pontos és állandó értékek vannak hogy vonalzóval sem lehetne jobbat húzni.

...

Ezt nem én írtam, hanem evvel reagáltak az én megjegyzésemre :D :D


pén. jan. 04, 2008 16:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás Re: Gáz off
Laci írta:
Jaj bocs januárt írtam de ez mind december ujév még időzavarban vagyok.
Szerintem hülyeség a kétféle gáz akkor a gázművek honlapján is az energiértéknél látszana de semmi olyan pontos és állandó értékek vannak hogy vonalzóval sem lehetne jobbat húzni.

Egyszer a tévében mondta amit fentebb írtam egy gázműves valaki.
Az volt a téma, hogy a gáz fűtőértéke nem egyenletes, sokszor jobb, máskor rosszabb.
Erre reagálták, hogy igen, kétféle gáz van, de ők mindig tudják, hogy mikor melyiket szolgáltatják, és a rosszabb minőségű olcsóbb annyival, amennyivel kevesebb energia van benne.
Hogy pontosan hogy csinálják, és hogy mennyire pontosan számláznak, arról nem volt szó.


pén. jan. 04, 2008 16:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Inkább nem tudnak madzsarul,egy készülék se bírná ki 1.5 percig ezt a túlfeszt(elektronikusak).
Hankp


pén. jan. 04, 2008 11:41
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
A legnagyobb feszültség növekedés mértéke a névleges feszültség 115%-át nem haladhatja meg 1 perces átlagban.
:shock:
230 V helyett 494,5 V??? Vagy csak nem tudnak magyarul?


pén. jan. 04, 2008 9:19
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A helyzet nem mindig ilyen 1xű. Nem mindenhol lehet szünetmentest beiktatni, mert nem mindig a mienk a szekrény, csak a benne lévő cuccok, és bizony a szünetmentesítés az némi átkábelezést is maga után von. :(

A másik hogy egy ilyen UPS nem kis tétel, és a vevő azt mondhatja nem kéri, mert drága.

Amelyik előtt volt UPS, az nem is döglött meg (szoftveresen igen, mert lemerült az UPS...)

2 helyen is építkezés miatt gyakran elment a villany. Valószínű az extrém feszültség is így került oda. És ha a telken belül a mérőhely után kócolják össze a tyúkbeleket az már nem az elmű dolga...


pén. jan. 04, 2008 9:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Fáziskiesés nullszakadás,szép kis villamosságtan példák...
Jó kérdés mi fog történni,mivel ismeretlen a terhelői csillagpont bármi lehet.
Erre valók a UPS-ek és a hálózati túlfeszre. Sikerült így túlélnem egy 20m-re becsapódó villámot ,akkora mágneses tere volt hogy bekékült a TV-m.
Ha van pénze a cégnek vegyenek egy mobil kW nagyságrendú UPS-t. Lehet kapni APC-be 1-2kW példányokat külön adják hozzá az akupakkot. Minden számítógépet erre kell kötni vagy reklamálni az ELMÜ-nél, kimeríti a rájuk vonatkozó károkozást. Lesz egy kis huzavona,de ha bizonyíthatóan a hálózat hibás,kötelesek kártérítést fizetni. APC pl biztosítást ad arra,hogy ha a gépein keresztül jön létre a hiba. Elég komoly kártérítést adnak ha bekrepált a cuccuk.


pén. jan. 04, 2008 1:16
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ma újabb érdekes problémával találkoztam. Egy adott szgépes helyszínen már a negyedik PC táp romlott el. Egy másik helyszínen is egy.

Kollégám mondta, hogy nem azok döglenek meg, amik már régóta mennek, hanem ami nincs szünetmentes tápon, és sokszor elmegy áramszünet miatt alóluk a delej.

Kiderült a táp szétszedése után, hogy a 120V/230V átkapcsolása egy triakos áramkörrel van megoldva. Gyanítom, hogy az átkapcsolási küszöb rosszul volt beállítva, és ha a hálózati feszej leesett mondjuk 150V körülire, ez a balfasz áramkör átkapcsolt. (ugyebár ilyenkor kétszerezi a bejövő feszt) Ezt még egy rövid ideig elviselnék a primer oldali félvezetők, de van ott még egy stby táp is, ami stabilizálatlan. Szokás szerint elpukkant a szűrőelkója, és a kimeneti 7805-öt tönkretéve kijutott az alaplapra a 40V.
Alaplap, proci, memória, és 2 kártya ugrott....

Előfordulhat ilyen tartós hálózati fesz. csökkenés mondjuk fáziskiesés, nullaszakadás miatt?


csüt. jan. 03, 2008 23:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én egy ilyen alu vezetékdzsungel végén lógok, és arról nyomtam a hegesztő invertert :) biztos örült neki. Legfeljebb kifolyik a drót a fal réseiből :wink:

A drótokat esélytelen kicserélni, mert a beton réseibe van bepakolva. A szerelés sem könnyű, mert az évek alatt baromi merev lett a belső alu ér: törik...

Szívás az egész. Marad a hosszabbítózás vagy a teljes újrahuzalozás.


csüt. jan. 03, 2008 23:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Nem kell leírnod,tisztában vagyok vele. Ha kellő keresztmetszetet használnak minimális a feszültség esés. Akkor van a gond ,ha van egy alulméretezett gerinc sok fogyasztóval. Betápon túl magas lesz a fesz,végén túl alacsony. Sok elfuserált régi hálózat van. 30 éve ugyan az a kábel van a földbe/oszlopon,fogyasztói szokások megváltoztak-> sok üzemzavar.
Hogy mit ír az ELMÜ az egy dolog,elvileg az óráig az ő felelősége a vezeték és minden más. Régi társasházakban elég ronda dolgok vannak,gyakran a falban kiég a vezeték... Lenne mit csinálni az biztos,és még nem is beszéltem a panelok alu vezetékeiről,ott próbáld betartani a feszültség szinteket.
Hankp


csüt. jan. 03, 2008 17:06
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Hankp írta:
Max ha pocsék a hálózat,rendszeres az áramkimaradás,230V helyett abnormális feszültségek... 10/0.4kV-os trafó tövében gyakran 240V felett van a hálózati fesz. Hány órával csükken így az izzók élettartama?



Idézet:
IX. Feszültség a fogyasztási hely csatlakozási pontján
A fogyasztási hely csatlakozási pontján az ELMŰ Nyrt. a névleges feszültség ą 7,5 % (leágazási ponton +8/-7%) tartományon belül szolgáltatja a villamos energiát normál üzemállapotú egyhetes mérése alatt (bármely nap) a napi bármely 10 percre átlagolt értékek 95 %-ában. Az egyhetes mérés valamennyi 10 perces átlagértékének a névleges érték + 10 / - 15 % tartományába kell esnie. A legnagyobb feszültség növekedés mértéke a névleges feszültség 115%-át nem haladhatja meg 1 perces átlagban. A követelmény nem teljesülése esetén 12 hónapon belül egyszer jogosult a fogyasztó a kötbérre.


http://www.elmu.hu/gar_szolg.php


Azt egyszerűen lehetetlen megcsinálni, hogy a hálózaton mindig, mindenhol, terheléstől függetlenül állandó legyen a feszültség. És ha már ez lehetetlen, akkor a fogyasztót kell olyanra építeni, hogy ne okozzon gondot számára a hálózati feszültség ingadozása.


csüt. jan. 03, 2008 16:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
...A benzinben lévő kis mennyiségű víz akár még jót is tehet, gondoljunk csak a vízbefecskendezésre. Persze ez a benzinben feloldott víz nem sok....

A benzinhez a víz csak porlasztott alakban keverhető. Folyékony halmazállapotban a víz nehezebb, és leül a tank aljára. Nem keveredik tartósan. :shock:


csüt. jan. 03, 2008 16:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Lehet rosszul tudom, de akkor hogy is van ez?
Ohmos fogyasztónál nincs min agyalni, számítható. Egy izzónál kb. 10%-al növelte meg a teljesítményt és ezzel a fogyasztást, de egyéb hőtermelő fogyasztóknál (vasaló, villanykályha, mosógép, stb.) a szabályzás miatt nem növelte meg az össz fogyasztást. Motoroknál szintén a leadott teljesítményigény határozza meg a felvettet, nem számottevő az eltérés.


csüt. jan. 03, 2008 16:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Lehet mérni a fűtőértéket,nem probléma.
Fogsz adott tömegű vízpuffert,méred a delta T ,fajhő,elhasznált gázmennyiséget. Le lehet ellenőrizni,elvileg 34MJ/m3 a földgáz fűtőértéke,többi már csak matek.
Csak te a házi méréseddel nem reklamálhatsz,mert nem hivatalos a mérés.
Ha egy nevesebb kutató intézetnél ugyan azt a mérést eljátszanák,lehetne perelni ha eredmények hozzák az elvártakat.
Ki lehet számolni mennyi a tarifa,min 2-3 mérnök órabére,berendezés üzemeltetése,stb. Szerintem alsó hangon fél millió a mérés. Nincs az a magánember aki belerakna pénzt a pereskedésbe...
Szolgáltatók így azt művelnek ,amit akarnak. Villannyal nem lehet trükközni,szerencsére nincs hígított áram :D Max ha pocsék a hálózat,rendszeres az áramkimaradás,230V helyett abnormális feszültségek... 10/0.4kV-os trafó tövében gyakran 240V felett van a hálózati fesz. Hány órával csükken így az izzók élettartama?
Hankp :D


csüt. jan. 03, 2008 16:11
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Egy 50.000l-es benzinkút tartálya felvesz minden további nélkül 10-20l vizet, ha nem többet. Kis mértékben bizony oldódik...
A "felesleg" kicsepeg az alkalmazottak (meg a zug-vevők) tankjába. Ez se mai móka amúgy...

A benzinben lévő kis mennyiségű víz akár még jót is tehet, gondoljunk csak a vízbefecskendezésre. Persze ez a benzinben feloldott víz nem sok.

Gondolom ezért van az, hogy néha katasztrofális minőségű benzint kap az ember, a kutasok túl mohóak voltak. Gyanítom gázolajjal is pancsolnak össze-vissza...


csüt. jan. 03, 2008 15:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11894
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Hankp írta:
... a pasas meg se lepődött amit kérdeztem tőle,már régóta ezt csinálják...

Azanyjukat. :x

De van egy gyanúm: ugyanez van a benzinnel is. :evil:

Oktánszámot és fűtőértéket nem lehet házilag mérni. Pont ezért lehet ilyesmit csinálni. Már ha tényleg így van. Mert bizonyíték nélkül könnyű állítani valamit. Főleg, ha jól hangzik. Van erre példa bőven. :shock:


csüt. jan. 03, 2008 15:17
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én annyit hallottam, hogy észrevehető mértékben akkor higítják, amikor hirtelen fogyasztásugrás van. Vasárnapi sütés-főzésnél lehet érezni, hogy alig melegít a gáz.

Elvileg azért fizetünk fűtőérték után, és nem térfogat után, hogy legyen egy kompenzáció az ingadozó gázminőségre, de hát nyilván azt hazudnak be amit akarnak, soha senki nem fogja ellenőrizni a valós értéket.


Anno a 220V 230V-ra való emelése is gyanítom sokat hozott a konyhára, megnövelte a fogyasztást (kapcsolóüzemű új cuccok jobban kiszabályozzák, de az ohmos fogyasztók nem) Úgy tudom egy nagyobb világítási rendszernél súlyos kilowattokat jelent ez a kis változás is...
Lehet rosszul tudom, de akkor hogy is van ez?


csüt. jan. 03, 2008 15:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség