Szerző |
Üzenet |
_Mono_
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 141 Tartózkodási hely: Budapest
|
Re: autók és az
po la írta: Üdv Mono! A kocsik rajzával az a gond, hogy a teljes doksikért egy vagyont kérnek! A teljes doksi csak a márkaszervízeknek jár (ők is kemény pénzekért veszik), a neten található rajzok nem mindig pontosak, lévén a beazonosítás nem egyértelmű. Itt találhatsz kapaszkodót: www.autotechnika.huItt is van olyan rész ami fizetős. Sok sikert!
Igen, elég nehéz ilyesmit találni, tudom és köszi a segítséget. De gondoltam hátha tud valaki mégis valamit. Itt pl. teljesen jól fent vannak, csak az nincs, ami nekem kellene:
http://www.isham-research.co.uk/quattro ... index.html
|
hétf. máj. 15, 2006 12:44 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv Mono!
A kocsik rajzával az a gond, hogy a teljes doksikért egy vagyont kérnek!
A teljes doksi csak a márkaszervízeknek jár (ők is kemény pénzekért veszik), a neten található rajzok nem mindig pontosak, lévén a beazonosítás nem egyértelmű.
Itt találhatsz kapaszkodót: www.autotechnika.hu
Itt is van olyan rész ami fizetős. Sok sikert!
|
hétf. máj. 15, 2006 12:31 |
|
|
_Mono_
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 141 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, tudtok-e valahol, valamerre olyan lelőhelyet, ahol gépjármű kapcsolási rajzokat lehet találni
Alapvetően Audi A6-ról érdekelne.
"B" opcióként esetleg fizetős, offline rajz is érdekelne (könyvesbolt, ahol esetleg láttatok ilyesmit).
Köszi!
Mono
|
hétf. máj. 15, 2006 12:12 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv vatt!
Már említettem, hogy igazad vagyon a megoldási javaslatot illetően!
A pótféklámpával csak az a gond, hogy tudják melyik típusú kocsin van gyárilag! Ezt a tényt az un. típusbizonyítvány tartalmazza. Ha az audin például megpusztulna a gyári pótféklámpa, és egyszerüen "bedeszkázod"a helyét lazán lehet vizsgáztatni. Abban az esetben, ha te szerelnél fel egy kiegészítő lámpát, már csak olyan típust tehetsz fel, aminek műbizonylata van!
Ami a jardokat illeti nem foglalkoznak a más dolgával... Erre felénk mindig vegyes portyákat tartanak a KF alkalmazottakkal...
|
vas. máj. 14, 2006 16:49 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
po la
Egyértelmű, hogy nem szerencsés szél ellen vizelni, de ez a pótféklámpa LED-ekkel nem olyan húzós dolog. Még az is lehet, hogy nem szólnak érte. Nagyon sok gyári autón van, már a csomagtetőbe is bele van integrálva, semmi felirat, vagy ilyesmi(most láttam egy új Audin és "snassz" piros búra semmi jellel felirattal). Én nem félnék ettől.
Sokat jártam olyan gumival ami kilógott a sárvédőn kívül kb. 3mm-t elvileg semennyire sem szabad kilógnia, soha nem szóltak érte, igaz nem KF-es ellenőrzés volt, de elvileg a jardok is ismerik a szabályt, csak nem szólnak érte. KF biztosan szóvá tete volna, bár kitudja.
Ha még is szóvá tenné, akkor sem veszik le az ember fejét. Ha rendszám levétellel fenyegetnek, akkor jöhet a takaró lemez, akkor nincs jogukban intézkedni, mert a továbbiakban nem áll fenn a tényállás!
De mondom, nem pótféklámpára fognak rámenni, főleg ha az úgy van megcsinálva, mint egy gyári. Ha már itt tartunk, más kiviteli minőség nem is jöhetne szóba, gondolom!!
|
vas. máj. 14, 2006 11:05 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Írd csak az új dolgokat meg a szabályokat, jó tudni őket!
|
vas. máj. 14, 2006 8:47 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv Watt!
Tökéletesen igazad van a megoldást illetően. Most már csak az a kérdés, hogy egy ilyen esetben az eljáró közeg mennyire toleráns...
Mielőtt végleg kialakulna rólam az a negatív kép, hogy én vagyok minden jónak elrontója a szabályok állandó felemlegetése miatt, alapjaiban liberális nézeteket vallok... ( ennek ugyan nincs semmi jelentősége a szakmai kérdések tekintetében)
Mivel a közlekedés veszélyes üzemnek minősül a törvény szerint, itt tényleg kellenek szabályok! A szabályokat legtöbbször olyan szakemberek írják, akik az adott szakmából nem élnének meg, bürokratának viszont elsőrendüek!
Előbb lehet negatív számból négyzetgyököt vonni, mint a bürokratát jobb belátásra bírni...
Az ellenőrzések számát azért növeli a KF, mert nagyon sok kocsi fut a magyar utakon rendezetlen papírokkal, lejárt műszakival és hiányzó zöldkártyával!
Természetesen vallom, hogy meg kell találni a mindenki számára elfogadható megoldást. ( nem kellene olyan HC értéket kérni egy 10-20 éves kocsitól amit az új korában sem tudott...)
Bocs ha valakit feldühítettem!
|
vas. máj. 14, 2006 8:38 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
killer9
Én beletenném és készítenék egy szép takaró lemezt(akár színre fújva) és ha valaki beleköt egyszerűen letakarnám(vizsga előtt is ezt tenném).
Még régen az átkosban egyik barátomnak az akkor még tiltott pótféklámpájába kötöttek bele a jardok. Volt is nagy riadalom, mikor előkapta a kését, mert a zsaru izgatottan kérdezte, hogy mit akar azzal a késsel! Erre a haver azt mondja: Hát levágom a kábeleket!
És úgy is tett. Mivel a szabálysértés ténye megszűnt, nem lehetett miért büntetni.
Naszóval én ennyit be mernék vállalni a szépségért.
A közúti ellenőrzésről meg annyit, hogy ha megduplázzák, akkor nálam az még mindig 0, mert 25év alatt egyel sem találkoztam! (mármint KPM-essel).
|
vas. máj. 14, 2006 8:07 |
|
|
killer9
vas-tag
Csatlakozott: pén. máj. 12, 2006 22:09 Hozzászólások: 4
|
Köszi a segítséget mindkettőtöknek. Úgy döntöttem hogy nem építek bele féklámpát. Elég macerás lenne még azzal is ****. Igazán kapcsolási rajz érdekelt volna. Mondjuk egy olyan, amit egy nagyon kezdő is megért. Gondolom nem sok alkatrész kell bele. A bringás topikba beleolvastam, csak 1 hét is kevés lett volna a végigolvasásához. Még 1X köszi hogy segítettetek.
|
szomb. máj. 13, 2006 20:47 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv killer9!
A lámpatestek elkészíthetők természetesen, de vedd figyelembe, hogy most fog szigorodni a műszaki vizsgáztatás rendje....
Mivel az általad jelzett világítótestek az un. primerbiztonsági kategóriába tartoznak, ebben a témakörben tolerancia nem létezik!
Ha megcsinálod, akkor csak könnyen oldható kivitelben, hogy hamar le tudjad szerelni!
Van egy rossz hírem . A KF megsokszorozza az útmenti felülvizsgálatokat. Ez eldöntött tény, csak az időpont kérdéses.
|
szomb. máj. 13, 2006 19:54 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv killer9!
A lámpatestek elkészíthetők természetesen, de vedd figyelembe, hogy most fog szigorodni a műszaki vizsgáztatás rendje....
Mivel az általad jelzett világítótestek az un. primerbiztonsági kategóriába tartoznak, ebben a témakörben tolerancia nem létezik!
Ha megcsinálod, akkor csak könnyen oldható kivitelben, hogy hamar le tudjad szerelni!
Van egy rossz hírem . A KF megsokszorozza az útmenti felülvizsgálatokat. Ez eldöntött tény, csak az időpont kérdéses.
|
szomb. máj. 13, 2006 19:54 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
A bringavilágításos topicban elég jól kitrágyaltuk a témát. Amúgy úgy válaszd meg a ledek számát, hogy a nyitófeszültségek összege sorban 10..11V legyen, így már csak egy nagyon kicsi előtétellenállás kell. (10 ohm)
Ez a LED színétől és típusától függően 6..8 db. Ezeket a soros láncokat meg párhuzamosan kell kötni.
Lehet egyenként is előtétezni a LED-eket, csak felesleges macera...
|
szomb. máj. 13, 2006 9:17 |
|
|
killer9
vas-tag
Csatlakozott: pén. máj. 12, 2006 22:09 Hozzászólások: 4
|
Sziasztok. Lenne pár kérdésem, ha nem gond. Szeretnék csinálni egy hátsó szárnyat a Mazdámra és a szárnyba szeretnék pótféklámpát is rakni. Persze ledes megoldással akarom megcsinálni. Számít-e hogy milyen legyen a piros led? Kell-e valami különleges elektronika hozzá? És hány LED-ből kellene megcsinálni? Még valami. Itt olvastam a kiegészítő irányjelzőről. Mennyire lenne hülyeség integrálni azt is a szárnyba? Bocs ha sokat kérdeztem. Köszi a segítséget.
|
pén. máj. 12, 2006 22:16 |
|
|
Xpee
arany tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 21:00 Hozzászólások: 139 Tartózkodási hely: xxx
|
Cd-jatszo vezerles a kormanyrol.
Udv mindenkinek!
Gondoltam felesleges ha nyitok meg egy autos topikot, ezert itt teszem fel kerdesemet, ami a kovetkezo:Adott egy Citroen Xara 1.9D(2000 nem picasso!)amibem az elozo gazda elbXta a gyari radiot, amit a kormanyon levo gombokkal lehetett vezerelni.Szereztunk bele egy Sony CDX s2200 as cd jatszot, amin szinten van ISO csati a kulso vezerleshez csak nem akartam kiserletezni!Ugy halottam, hogy a kormanyban a gombok egy sorbakotott ellenallason keresztul ad vissza feszt a radionak, ami ezt meri.Nem tud valaki egy leirast a Xarahoz, egy csatlakozokiosztas sokat szegitene!Amugy a Led vilagitas mar megvan, nagyon zsir de ajanlatos ellenallast sorosan kotni, mert az elso proban egy enyhe tultoltes megolt egy parat!Most a taviranyito a soros, az automata ablak, ami bezaraskor felhuz, illetve a rovid es hosszu feny lekapcsolasa a bezaras utan 30mp utan!
|
pén. máj. 12, 2006 7:53 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
A vízproblémára állítólag beépítettek neki valamit, ami kiszűri a vizet, viszont ma írta, hogy az adagoló elektronikája döglött meg.
|
kedd máj. 09, 2006 18:46 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv potyo!
Az elektronikus dizel már csak olyan, hogy leállítja a vezérlést, ha az üzemanyagban víz van. Ha ezt nem tenné komoly anyagi károk keletkeznének az adagoló rendszerben. A víztől megszorult adagolóelem úgy törik mint az üveg! Bőven 100 fölött van a javítása... Nem kell olcsó alja gázolajat tankolni, az üza. szűrőt előírt időben kell cserélni, ezzel egy csomó gond eleve elkerülhető. Természetesen ezen óvatosság nem véd meg a klasszikus elektronikus hibáktól, de a magyar szervízgyakorlat ismeri a gyorsan és jó olcsón elvét, és egyszerűen átkötik vagy ha lehetséges leprogramozzák a védelmet...
Bocs, ha hosszú voltam.
|
kedd máj. 09, 2006 18:36 |
|
|
Didi
arany tag
Csatlakozott: vas. jún. 13, 2004 23:49 Hozzászólások: 169 Tartózkodási hely: Budapest
|
Sem F sem G astrában nincs 1.8 TDI. F astrában van 1.7szívódízel, 1.7 turbodízel, és 1.8 benzin meg még sok féle, G astrában 1.7 turbodízel, és 2.0 turbodízel, szívódízelben nem vagyok biztos hogy van, és benzines 1.8 16 szelep meg sok más.
ez nem lett valami érthető
|
kedd máj. 09, 2006 11:58 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Haver astraja 2001-es, asszem 1.8TDI, de az biztos, hogy 100LE-s. Mondjuk én nem sokat értek a modern autókhoz(az ilyen számítógépes vezérlést csak nagyvonalakban ismerem), műszerem, alkatrészem meg főleg nincs, csak érdekel a dolog, és bosszant, hogy csak úgy leáll az út közepén(főleg azért, mert mint említettem, akár nagy távolságra is lehet az ember). Egyszer volt már neki ilyen, akkor a szervizben azt mondták, hogy vizet érzékelt a gázolajban, és azért állt le(mondjuk ő közel sem ért annyit az autókhoz mint én, és nekem ő mesélte). Na de azért ez nem olyan tragikus szvsz. A mostani esetről még nem számolt be, de majd ha beszámol, majd én is beszámolok róla.
|
kedd máj. 09, 2006 9:29 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv majo!
Az Adam Opel régóta a szívem csücske, még a levelibékának csúfolt veterán kocsikkal is volt dolgom.
A mostani Obd2 csatival kapcsolatban el kell ismernem, hogy megfogtál!
Jómagam nem ismerek olyan progit az opelekhez mint a vag-com vagy a digimoto. A neten található hobelevancok csak korlátozottan alkalmasak autójavításra, vagy csak én voltam ügyetlen a keresésben...
Mivel annak idején a Gutmann-hoz tettem le a voksomat a kódolvasás, illesztés, aktiválás stb. nálam remélem hoszú időre megoldott...
Mindezek ellenére szívesen venném, ha valaki fellelne egy teljesértékű! opelokhoz való progit.
|
hétf. máj. 08, 2006 21:08 |
|
|
majo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 229
|
po-la!
Igazad van, az enyém '94-es, a "legklasszikusabb".
Az újabb GM-es kocsik milyen progival olvashatók OBD II-es csatin keresztül?
|
hétf. máj. 08, 2006 20:09 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv mindenkinek!
Az Opel Astra tárolt hibáit kivillogtatni csak az 1996. 07. 01-ig gyártott kocsijain lehetséges. A régi diag csati A és B pontját összekötve a dolog a beépített öndiagnosztika segítségével megoldható volt, az akkusaru 10-15 másodperces levételével a hibakódot törölni lehetett.
De a boldog időknek régen vége, innentől csak a TECH 2-es gyári műszer az orvosság (természetesen vannak univerzális kódolvasók, de vagy korlátozott a tudásuk, vagy megfizethetetlenek ).
Amugy Majónak igaza van, a hiba ismerete hajnalban nem sokat segít...
|
vas. máj. 07, 2006 10:00 |
|
|
majo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 229
|
Az Astránál ki lehet villogtatni a hibakódot. Igaz hajnalban nem segít rajtad, ha tudod mi a baj és nincs alkatrészed. Hogy "alapjáraton" sem megy, akkor ott nagy a gáz, gyújtás jeladó, felső holtpont jeladó, gyújtótrafó, így elsőre
|
szomb. máj. 06, 2006 18:56 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Ma megdőlt a bizalmam a modern autógyártásban. Haver astra-jával ottmaradtunk az úton. Elindultunk a parkolóból, mentünk kb. 100 métert, és leállt a motor(meg valami jelzés kigyulladt a műszerfalon). Majdnem megkérdeztem, hogy most mért állsz meg, de ő megelőzött mondván, hogy most meg mi történt. Természetesen nem indult utána. Mindez éjjel kettőkor. Még jó, hogy tőlem két kilóméterre, tőle 5-re történt a dolog, simán lehetett volna akár 500 kilóméterre is. Nagynehezen találtunk valakit, aki nem részeg éppen, és hazahúzatta, én meg hazasétáltam. Az a szomorú, hogy már nem először történt, és eddig mindig olyan okozta a gondot, hogy a fedélzeti számítógép valamit érzékelt, és utána nem engedte intínani a motort (önindító megy, de nincs befecskendezés). Hol van ilyenkor a kényszerfutás, vagy ilyesmi? Valaki esetleg tud valamit, hogy ilyenkor mégis hogy lehetne rávenni, hogy legalább valami értelmes helyre elguruljon teszemazt elsőben alapjáraton? Bezzeg anyám citroenje csak akkor hagyott cserben, amikor a kerék mögötti csuklóból kihullottak a golyók.
|
szomb. máj. 06, 2006 2:15 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Én inkább sajnálni szoktam ilyenkor mint irígyelni... De ízlések és pofonok.
|
kedd ápr. 18, 2006 11:59 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Tab120L írta: Ezt sosem fogom megérteni, hogy mi a jó ebben Hogy sötétben megtaláljam a pedálokat? D Az, hogy megállsz a pirosnál, és kék fény jön ki a lábadtól, a melletted álló meg irigykedik.
|
kedd ápr. 18, 2006 9:44 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Elektroman írta: Még egy olyan kérdésem lenne hogy ki mit szól a belső kivilágításhoz?Például a számítógéphez készült CCT(hideg-katód cső)-vel tök szépen ki lehetne szerintem világítani a lábteret ami még jól is néz ki.
Ezt sosem fogom megérteni, hogy mi a jó ebben Hogy sötétben megtaláljam a pedálokat? D
|
hétf. ápr. 17, 2006 13:54 |
|
|
Elektroman
arany tag
Csatlakozott: csüt. márc. 23, 2006 20:49 Hozzászólások: 223 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Üdv!
Én sem pl a szélvédő mellé gondoltam ilyen "Neon"-t tenni hanem a lábtérbe ahol jól nézhet kiés sztem nem vakítja az embert (persze csak ha jól van elhelyezve).Persze az igaz ha egyéb fény is jut a szembe a pupilla összhúzódik és így kívülről kevesebbet látsz.
|
hétf. ápr. 17, 2006 11:17 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Gafly írta: > Még egy olyan kérdésem lenne hogy ki mit szól a > belső kivilágításhoz?Például a számítógéphez > készült CCT(hideg-katód cső)-vel tök szépen ki > lehetne szerintem világítani a lábteret ami még > jól is néz ki. Ha mar igy direktben kerdezed szerintem mindketto baromsag.... Szerintem is. Belülről ha erősen kivilágítod a kocsit, akkor éjjel a fény miatt a szemed érzékenysége csökken(nem tudom pontosan, de a pupilla csinál valamit asszem), és így rosszabbul látsz ki az autóból. Ezért nem szeretik a buszsofőrök az erős belső világítást. Nappal meg úgyse sok értelme van.
|
csüt. ápr. 13, 2006 16:44 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> Még egy olyan kérdésem lenne hogy ki mit szól a
> belső kivilágításhoz?Például a számítógéphez
> készült CCT(hideg-katód cső)-vel tök szépen ki
> lehetne szerintem világítani a lábteret ami még
> jól is néz ki.
Ha mar igy direktben kerdezed szerintem mindketto
baromsag....
|
csüt. ápr. 13, 2006 16:30 |
|
|
Elektroman
arany tag
Csatlakozott: csüt. márc. 23, 2006 20:49 Hozzászólások: 223 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Üdv mindenkinek.
Nem nagyon tudok hozzászólni a témához mivel nincs kocsim. Úgy vettem észre egy kérdés nem lett megválaszolva: Miért drága a kék led?
1, azért mert még viszonylag új fejlesztés
2, azért mert a kék szín előállításához több anyagot kell felhasználni(tudtommal több különálló csipet tartalmaznek integrálva de ez nem biztos)
Még egy olyan kérdésem lenne hogy ki mit szól a belső kivilágításhoz?Például a számítógéphez készült CCT(hideg-katód cső)-vel tök szépen ki lehetne szerintem világítani a lábteret ami még jól is néz ki.
|
csüt. ápr. 13, 2006 16:25 |
|
|
intruder01
arany tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 16:44 Hozzászólások: 239 Tartózkodási hely: Kmét
|
potyo írta: ady92 írta: Nekem éppen tetszik kék, illetve UV fényű led. DE! nem mindenhova felaggatva, kókány módon megcsinálva! Én is szeretem az ízlésesen kivilágított dolgokat(az új buszok is tetszenek, hogy sok helyen ki vannak világítva), de azon ki tudok akadni, amikor a paraszt este nem kapcsolja be a tompított fényt, mert neki kék ledek vannak berakva a helyzetjelzőbe.
Na ennél már csak az a szebb, amikor helyzetjelzővel + ködlámpával mennek.
|
szer. márc. 15, 2006 20:19 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az elektronika
Üdv mindenkinek!
Kezdjük az elején...az autó és a pl. mobiltelefon nem egészen ugyanaz a kategória. Az autóval kapcsolatos betartandó jogszabályok--gyártóra javítóiparra egyaránt--egy ugyancsak vaskos könyvbe vannak összefoglalva, tehát a vizsgán nem a vizsgabiztos köcsög volta dönt!
A törvény szerint a közlekedés veszélyes üzem, ergó a szabályok betartását ha kell kikényszerítik! Erröl ennyit, nézzük a lámpákat.
A hivatalosan is Ledes lámpák nem véletlenül drágák. Erre a célra gyártott, nagyfényerejű, különleges mechanikai kialakítású ledeket használnak. Az E...jelzés természetesen rajta kell, hogy legyen.
Ha kísérletezni akarsz, akkor a megoldás a következő. Tuning boltokban lehet kapni E jelzésű fehér búrát. Egy fényszóróbeállító műszerrel megméred a bekapcsolt féklámpa fényerejét, majd ugyanilyen feltételek mellett megméred az általad ledekből összerakott világítótest fényerejét.
Ha a kettő egyezik te nyertél...
Nem kell duplán elkészíteni a helyzetjelző és a féklámpa ledjeit. Az új Passat pl. úgy oldja meg, hogy a világítás soros ellenállással van működtetve, a féklámpakapcsoló kisöntöli az előtétet. A ledek 3-as 4-es csoportokra vannak osztva, hogy minél kevesebb korlátozó ellenállás kelljen, és természetesen sorba vannak kötve.
A gyári lámpatestek ára indiferens, lévén ha egy mezei kondi autóhoz kell annak ára máris a Lomex ár tízszerese. A golf2-es műszerfala egy 10 voltos stab. IC-ről megy, ez VWáron 870-1000 HUF, egy százasért gondolom bármelyikünk tud szerezni.
Tartja magát a szemlélet mindaz ki majmot vett vegyen neki banánt is!
Bocs ha hosszú voltam...
|
szer. márc. 15, 2006 20:15 |
|
|
gyupi
vas-tag
Csatlakozott: szer. júl. 27, 2005 19:09 Hozzászólások: 5
|
WinSoft írta: Mikor utoljára vizsgáztattam, előttem egy trabist a fehér első indexbúráival szivatták. Sárga izzó volt benne, jól is nézett ki, csak hát nem volt E betű az indexbúrán. Szóval indexnek se engedik az E nélküli dolgokat.
Engem a müszakin a hátsó lámpa búra miatt buzeráltak mert azt hitte a k.cs.g hogy matrica van rajta és elkezdte kapirgálni a kis fekete csikokat
(Opel kadett GSI gyári!!!!!lámpa búra) mire jött a fönöke és elküldte a p.cs.ba, de nekem OTT volt az E + a szám.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gyupi csüt. márc. 16, 2006 15:42-kor.
|
szer. márc. 15, 2006 15:31 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
ady92 írta: Nekem éppen tetszik kék, illetve UV fényű led. DE! nem mindenhova felaggatva, kókány módon megcsinálva! Én is szeretem az ízlésesen kivilágított dolgokat(az új buszok is tetszenek, hogy sok helyen ki vannak világítva), de azon ki tudok akadni, amikor a paraszt este nem kapcsolja be a tompított fényt, mert neki kék ledek vannak berakva a helyzetjelzőbe.
|
kedd márc. 14, 2006 19:07 |
|
|
ady92
arany tag
Csatlakozott: kedd jan. 04, 2005 20:23 Hozzászólások: 395 Tartózkodási hely: Jászszentlászló
|
Nekem éppen tetszik kék, illetve UV fényű led. DE! nem mindenhova felaggatva, kókány módon megcsinálva!
|
kedd márc. 14, 2006 15:49 |
|
|
Kandalf
ezüst tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 22:26 Hozzászólások: 32
|
Azt hiszem ezen apróságokat mind át lehet hidalni, nem hiába tudunk gondolkodni! Én spec azt tervezem, hogy a vizsgára mindent eredetire berakok a kis trabiba, de utána már a kutya nem nézi hogy mi van az autóban. Egyébként a rendőr nem vizsga ellenőr...
|
kedd márc. 14, 2006 11:49 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
dmaster írta: Milyen generátor van a Zastikon?
Ha az az ongerjesztesu generator, amikor a gerjeszteshez szukseges feszultseget a generator harom fazisarol vesszuk le 3 diodaval, akkor a zastavakban olyan van. Amugy megtudod allapitani, ha a generatorra negy vezetek megy (harom egyutt+egy vastag kulon), akkor az ongerjesztesu. Igaz a zastavakon ehhez elegge be kell maszni a motorhazba. Amugy a jelzoizzo nem kritikus, minimum akkora kell, hogy alapjaraton is meginduljon a toltes. Ezt akar probalgatni is lehet. Az izzo azert kell(azonkivul, hogy jelzi, van-e toltes), hogy legyen a generatoron akkora gerjesztes, hogy az indukalt feszultseg nagyobb legyen a diodak feszultsegenel (kb. 1.4V), es megtudjon indulni az ongerjesztes.
|
kedd márc. 15, 2005 19:09 |
|
|
hqp
arany tag
Csatlakozott: szer. jan. 12, 2005 21:45 Hozzászólások: 140 Tartózkodási hely: Sárbogárd-Székesfehérvár
|
Sajnos a LED-es index ill. féklámpa mindenképpen igényli a víztiszta plexit, ugyanis a színes plexibúra igen jó színszűrő, és ha a led által kibocsátott hullámhossz nem passzol a búra által áteresztettel (márpedig kizárt dolog, hogy passzol), akkor még akkora fénye sem lesz, mint az izzónak. Ez sajna többszörös tapasztalat. A másik gond pedig a normális autókban lévő izzókiégés figyelő áramkör, ami kapásból hibát jelez, hiszen a ledek nem 21W-ot fogyasztanak. Ezzel aztán lehet kínlódni, van olyan autó, ahol lehet buherálni az elektronikát, vagy marad a kiegészítő ellenállásos terhelés. Indexeknél még ehhez hozzájön a bimetállos villogtató ütemének felborulása, ha nem a tervezett terhelést látja. Szóval van baj bőven. Ehhez képest a műszakin való biztos bukta szinte elhanyagolható . . .
|
pén. márc. 11, 2005 20:26 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hát nem tudom... Igazából az izzók is szórnak egy kicsit , szerintem elég egy sacc érték, lényeg, hogy folyjon áram. (asszem ez kell a fesszabályzó működéséhez, de nem mindig) Először próbáld meg nélküle.
Azért javasoltam a meleg állapotot, nehogy túl nagy áram folyjon.
Az hogy külső vagy öngerjesztésű-e, az még nem befolyásolja a kijelzés módját, hiszen azt a fesszabályzó végzi, ami elektronikus is lehet.
|
pén. márc. 11, 2005 17:50 |
|
|
dmaster
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 136
|
Hali!
Ros-Co. írta: ... de legeccerűbb megmérni. (meleg állapotban!)...
A meleg állapot mit jelent? Üzem közben (feszmérés / árammérés) módszerrel? Vagy közvetlenül kikapcsolás után ?
Én azért gondoltam hidegre, hiszen alacsony fordulatszámon is már van töltés, vagyis nem ég a lámpa. Bár mielőtt elkezd tölteni ég az izzó...
Szóval akkor melegen, azt mondod?
És nagyobb fordulatszámnál nem fog bezavarni az ellenállás?
Másrészt viszont ha külsö gerjesztésű generátor van benne, akkor nem kell ezzel trükközni, ugye?
|
kedd márc. 08, 2005 12:37 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Jó helyen kapizsgálsz, nekem a 4ü trabin kellett volna iylen. +egy motoros cimbi is kért ilyet. Asszem 33 ohm körül van egy ilyen kis izzó ellenállása, de legeccerűbb megmérni. (meleg állapotban!) Aztán az ellenállással párhuzamosan mehet a LED meg 1K.
|
kedd márc. 08, 2005 11:30 |
|
|
dmaster
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 136
|
Hali!
A Zastavámon az olajnyomás és töltésellenőrző lámpák piros műanyagja idővel már szabályos sárga lett, én ilyen állapotban vettem a gépet. A legegyszerűbb megoldásnak az látszik, hogy nagyfényerejű piros ledekkel váltom ki az izzókat. (Pláne hogy így a fékfolyadék jeladó és a szívató állását is oda tudom tenni, de ez egy másik mese.)
Nem tudom viszont, hogy milyen generátor van a kocsiban, ezért a töltésellenőrző kicserélése problémás pontnak látszk. Ugyebár ha öngerjesztésű generátor van benne, akkor alacsony fordulatszámon az izzón (mint ellenálláson) keresztül kapja a gerjesztőáramot a generátor. Na most ha ezt LED-re cserélem, akkor nem lesz megfelelő a töltés.
Ezzel kapcsolatban a kérdéseim tehát:
1. Milyen generátor van a Zastikon (egyáltalán felmerül-e ez a probléma)?
2. Ha szükség van az izzóra, milyen módon lehet kiváltani? Például ha beteszek helyette egy ellenállást (a LED-del és annak előtétellenállásával párhuzamosan), ami az izzó hidegellenállásával egyezik meg?
|
kedd márc. 08, 2005 8:54 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Hali!
arnd, egyet értek veled. Nekem már csak a tuning motor hiányzik
Üdv, Tab
|
csüt. ápr. 15, 2004 13:25 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Tab120L
Én sem konkrétan a Te Skodridra gondoltam, csak álltalánosan, akinek skodrija van az viselje el méltósággal, egy jó zene, szép fényezés, még a tuning motor is belefér a skodris életérzésbe de a gicssesítési munkálatok már nem.
Egy volt skodris.
-=arnd=-
|
csüt. ápr. 15, 2004 7:33 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Héj!!!!!!!!! Én nem mondtam, hogy az én Skodámra akarok kék ledeket rakni!!!! Csak azért kérdeztem, mert pont egy oktató Seat-ján láttam ilyet, ő csak tudhatná hogy nem lehet ilyet.
Üdv: Tab
|
szer. ápr. 14, 2004 22:21 |
|
|
Comma
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 19
|
HI!
Nem hiszem, hogy sikerülne kifehéríteni, de még csinálni se tudsz szerintem átlátszó búrát. Legalább azt venned kell.A kocsi alján a neon kérdés: nekem is van jópár neon a kocsin és a kocsiban. Eddig 3 és 5ezer HUF-ra büntettek meg érte. Neonból is a drágábbat érdemes megvenni szerintem.4ed annyi a gond vele, és szebben világít. Csak az a bibi, hogy egy szett a kocsi alá 69,000Huf.
Na de ez már nem ide tartozik.
A népszerűbb autókra lehet kapni ilyen átlátszó lámpabúrákat PL: trabi, kispolszki, escort,bogár."Nem túl drágán".
ÜDV!
|
szer. ápr. 14, 2004 21:42 |
|
|
_Zoli_
ezüst tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2004 21:37 Hozzászólások: 12 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Igen.. nekem sem tetszenek a kek ledek mindenfele aggatva. Muszerfalvilagitasnak talan...
De joval dragabb a tobbinel a kek, peldaul itt is: http://www.led.hu/arlista.html
Lehet, hogy hulye kerdes, de lehet hazilag `kifeheriteni` eleve szinezett
( piros ) burat? Igy ugye az e-szam is rajta maradna
De gondolom nemlehet...
Eleg baj, hogy nem csak a szint meg a fenyerot nezik, hanem hogy van -e E szam, tok felesleges...
|
szer. ápr. 14, 2004 18:15 |
|
|
WinSoft
ezüst tag
Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2004 14:27 Hozzászólások: 78
|
Mikor utoljára vizsgáztattam, előttem egy trabist a fehér első indexbúráival szivatták. Sárga izzó volt benne, jól is nézett ki, csak hát nem volt E betű az indexbúrán. Szóval indexnek se engedik az E nélküli dolgokat.
|
szer. ápr. 14, 2004 17:22 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Tab120L írta: Hali! Én is gondolkoztam már ezen a témán, meg is kérdeztem fateromat, mivel ő vizsgáztat, de azt mondta, hogy mindenképp kell az E betű, még a pótféklámpára is! Így sajnos lemondtam erről a dologról. Tényleg, az autó aljára szerelt kék ledekkel mi a helyzet?? Tab
NE NE NE egyszerűen dührohamos hányingert kapok a kék LED-es, gagyáriumos, 20-éves autóktol!!!!
Amúgy nem használhatsz kék színű világítást az autódon, mert az a megkülönböztető jelzések szine. Egyik ismerősömet 5000-re büntették a suzukiján lévő kék LED-ekért, egyébként a kék_ledes_skodás verziót talán egy warthburgal lehetne űberelni a suzuki után
Bocs...
Na csak most vettem észre:
_ZOLI_
indexnél is pluszra gondoltam de persze az sem legális, csak valószínűleg nem qrnak meg érte, persze vizsgára ki kell kötni.
Nem drága már a kék LED minden vagoner-en és skodán van már
|
szer. ápr. 14, 2004 15:17 |
|
|
_Zoli_
ezüst tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2004 21:37 Hozzászólások: 12 Tartózkodási hely: Miskolc
|
pakaforgato: http://opelcorsa.lap.hu/
Probald meg itt, hatha talasz valami erdekeset.
|
szer. ápr. 14, 2004 15:09 |
|
|