Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. jún. 16, 2024 9:16



Hozzászólás a témához  [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő
ELEKTRONIKUS GYUJTÁS 
Szerző Üzenet
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Ros-Co jobbulást! Legalább sikerült rájönnöd amire akartál, vagy rögtön a kísérlet elején leesett a moci?
Ti milyen nyák tervező progit használtok? Nagyon megszívtam... az Eagle küldött egy hibaüzenetet, azóta nem tudom megnyitni a *.brd -t, mindig azt a hibaüzit kapom. Már több mint 100 alkatrész manuálissan összekötözgettem rajta... :(
djsms hogy is gondoltad ezt a "tologatós" módszert? Nem értem :oops:

Hát rosszul :) Ugyanis úgy gondoltam, hogy statikusan "hozzáteszek" némi fokokat, de rosszul gondoltam a doilgot, hiszen ha az előgyújtásra ráteszek akkor valójában abból elveszek, szóval pont azt csinálom amit nem kellene :)


szomb. dec. 18, 2004 22:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co jobbulást! Legalább sikerült rájönnöd amire akartál, vagy rögtön a kísérlet elején leesett a moci?
Ti milyen nyák tervező progit használtok? Nagyon megszívtam... az Eagle küldött egy hibaüzenetet, azóta nem tudom megnyitni a *.brd -t, mindig azt a hibaüzit kapom. Már több mint 100 alkatrész manuálissan összekötözgettem rajta... :(
djsms hogy is gondoltad ezt a "tologatós" módszert? Nem értem :oops:


szomb. dec. 18, 2004 12:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hali!

Orvosi ügyelet megvolt, tetkó, minden ami kell, a doki azt mondta nem olyan
vészes. Az a baj, hogy amit láttatok motor, az le akart esni az asztalról, én f*sz meg utána kaptam. :cry:
Mind a két hüvelykujjamat megzúzta a tárcsa elég rendesen.

Most elég nehezen gépelek meg forrasztok így de hát ez van....

A LED-es szerintem is ott lesz árban, mint a csöves. Meg amúgy is szeretem a nagyfeszt, úgyhogy marad a régi :)

Hát igen én már tanultam hasonló esetből és inkább essen le az a dög ;)
Ha a csont nem sérült akkor szerencsére gyorsan meg fog gyógyulni!

Ami meg a nagyfeszt illeti szívok vele rendesen. Durrog ez a mocsok gép... Gyakorlatilag minden jól van beállítva mégsem jó... Még arra tippelek, hogy a kicsapott olaj belemászott a trafóba és ott rakoncátlankodik, vagy pedig a kondi halálozott el hasonló okok miatt.
Ha nem probléma majd a strobi megépítéséhez de főleg alkatrész beszerzéséhez igénybe venném a segíytségedet, mert felénk még egy vacak tranyót se lehet kapni...


pén. dec. 17, 2004 18:52
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hali!

Orvosi ügyelet megvolt, tetkó, minden ami kell, a doki azt mondta nem olyan
vészes. Az a baj, hogy amit láttatok motor, az le akart esni az asztalról, én f*sz meg utána kaptam. :cry:
Mind a két hüvelykujjamat megzúzta a tárcsa elég rendesen.

Most elég nehezen gépelek meg forrasztok így de hát ez van....

A LED-es szerintem is ott lesz árban, mint a csöves. Meg amúgy is szeretem a nagyfeszt, úgyhogy marad a régi :)


pén. dec. 17, 2004 18:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
)syedobtam a LED-est! Igazad volt, semmi fényereje. Még akor sem, ha az előtétellenállás 1 ohm 12V-on!!!!

Gáz van! Belenyúltam a gyújtás forgókorongjába és megvágta az ujjam. Egy ideig most nem lesz autószerelés. Elmegyek pihenni.

Gratulálok ;) Azért remélem nincs nagyobb baj!
Amúgy ami a ledeket illeti hát nem is tudom. Kék led eleve drága. Ha sokat veszel simán van ott, mintha csűvel csinálnád


pén. dec. 17, 2004 14:29
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
)syedobtam a LED-est! Igazad volt, semmi fényereje. Még akor sem, ha az előtétellenállás 1 ohm 12V-on!!!!

Gáz van! Belenyúltam a gyújtás forgókorongjába és megvágta az ujjam. Egy ideig most nem lesz autószerelés. Elmegyek pihenni.


pén. dec. 17, 2004 13:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Berajzoltam gyorsan a strobi inverterét:
http://www.hvlabs.hu/tmp/autostrobi.gif

Nem biztos hogy 100% jók az értékek! Csak emlékezetből csináltam.


A gyújtást nem rajzoltam be, az majdnem ua. mint a diszkósnál. Nálam egy 4011 van a bemeneten, meg 2 dióda+1nF. Ez van a gyújtókábelre akasztva (kapacitíven)

A LED-es cuccot megnézem. Nem hiszem hogy fényerő gondok lesznek. Van 1 rugóért (!!!) olyan LED-es lámpa, amiben asszem 9 db fehér LED van. A lámpa házába be lehet építeni a monostabilt, meg a vezérlő FEt-et, és kész a "kicsi-de-jó" strobi. De lehet hogy tévedek.


pén. dec. 17, 2004 12:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
szerkesztettem a hozzászólást!

A LED-esnek lesz fényereje. Nem 1 db-ra és nem az előírt áramra gondoltam. De lehet hogy bukta. ki fogom próbálni.

végülis impulzusban lehetne hajtani a ledeket! balu1 csinált ilyet, ha jól tudom, de nem válaszolt a kérdésemre


pén. dec. 17, 2004 12:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
szerkesztettem a hozzászólást!

A LED-esnek lesz fényereje. Nem 1 db-ra és nem az előírt áramra gondoltam. De lehet hogy bukta. ki fogom próbálni.


pén. dec. 17, 2004 12:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
djsms: bassz*s félreértettem, én a diszkós strobi rajzát küldtem el sajna. Az autóshoz módosítani kell. Ahhoz nem rajzoltam rajzot, de majd kitökölök valamit! Szerintem neked már nem a villanócsöveset, hanem (haladjunk a korral) a kék LED-eset kellene megépíteni, gyorsabb, kevesebb macera. Ennek fényében össze is dobok egyet :)
(közben támadt egy még jobb ötletem, de ezt majd ha kész lesz!)

hogy más is okuljon:
http://www.hvlabs.hu/hobbi/strobi1.gif

igen épp írni akartam privátban ;) Ilyet dobtam már össze én is ;) Csak sajna az út szélén ritkán van kettőhúsz ;)
Ledes? Hááát annak milyen fényereje lesz? Nappali világosságnál is használni kellene sokszor!!!


pén. dec. 17, 2004 12:27
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
djsms: bassz*s félreértettem, én a diszkós strobi rajzát küldtem el sajna. Az autóshoz módosítani kell. Ahhoz nem rajzoltam rajzot, de majd kitökölök valamit! Szerintem neked már nem a villanócsöveset, hanem (haladjunk a korral) a kék LED-eset kellene megépíteni, gyorsabb, kevesebb macera. Ennek fényében össze is dobok egyet :)
(közben támadt egy még jobb ötletem, de ezt majd ha kész lesz!)

hogy más is okuljon:
http://www.hvlabs.hu/hobbi/strobi1.gif


ui: amit írsz, a tologatós módzser szerintem is a leggyorsabb. Arra azért figyelni kell, hogy terhelés esetén, nem csak üresen pörgetve a motort erősen más lesz a helyzet. AZoli kolléga szerintem fog tudni konkrét értékeket mondani, csak extrapolálni kell 300cm3-re.
(hopp mojt jut eszembe, hogy a négyhengeres is sacc/kb 300cm3/henger. akkor még jobb, bár gondolom a furat/löket is számít).


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ros-Co. pén. dec. 17, 2004 12:29-kor.



pén. dec. 17, 2004 12:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Moderátoroktól kérdezném, hogy ugye nem probléma, ha ezt a topicot használjuk amolyan blog szerűen a kérdések megvitatására? Szerintem aki hasonló fába (azaz injektorba) vágja a fejszéjét nem fog megártani, ha látja a hibáinkat stb :)


pén. dec. 17, 2004 12:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hello!

Igen, az 500V-os valószínűleg bírni fogja. Próbáld ki azzal is, amit adtam. Hátha...


Az elektronikát azért csinálgatom, már azért is, ,mert a Protechnic-es Peti is szólt már múlt héten hogy mutassak neki valamit.

Remélem a pókod mielőbb meggyógyul :D

Első körben beteszem a nagyobbat, aztán ha nem bírja akkor amit adtál, de diófástól ;) (mer több nincs itthon :) )
írtam privátban, hogy elküldhetnéd a strobid rajzát, mert szeretnék egyet csinálni magamnak is, mert sokszor jól jönne!
Ami meg a programozást illet úgy kezdem, hogy teszek egy lcd-t a picre meg pár nyomógombot és első körben staikusan tolom el a gyújtást mondjuk tized fokokkal. Így könnyebben ki lehet majd mérni hogy adott fordulatszámhoz milyen szög lesz az optimális ;) Na meg meglátom mennyire megy az egyidejű lcd és nyomógomb dolog :)


pén. dec. 17, 2004 11:58
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello!

Igen, az 500V-os valószínűleg bírni fogja. Próbáld ki azzal is, amit adtam. Hátha...


Az elektronikát azért csinálgatom, már azért is, ,mert a Protechnic-es Peti is szólt már múlt héten hogy mutassak neki valamit.

Remélem a pókod mielőbb meggyógyul :D


pén. dec. 17, 2004 11:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hali!

Elkezdem építeni az elektronikát, hogy minél hamarabb röföghessen!

djsms: az 1000V-os dióda nem lesz jó!!! Kisebb fesz. -nél kell korlátozni mint a FET határfeszültsége!

Gondolkodom még majd az analóg fordulatszám-adón is, meg a PIC bekötésén.
Ha lesz rajz, küldöm!

Igen tudom, hogy nem jó oda... viszont a fet amit vettem az meg 500V-os. Ahhoz elvileg már nem kell diófa se nem?
Elektronikával annyira ne siess, a héten már tuti nem lesz időm rá :(


pén. dec. 17, 2004 6:46
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hali!

Elkezdem építeni az elektronikát, hogy minél hamarabb röföghessen!

djsms: az 1000V-os dióda nem lesz jó!!! Kisebb fesz. -nél kell korlátozni mint a FET határfeszültsége!

Gondolkodom még majd az analóg fordulatszám-adón is, meg a PIC bekötésén.
Ha lesz rajz, küldöm!


csüt. dec. 16, 2004 21:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
djsms:

Itt az ideje az injektor építésének! :) Az autód is ezt akarja! :) Így jelzi! :)
De gondolom nem tudod kis időre sem letenni az autót... :(

Hétvégén átdobjuk a másik motort :) Akkor a mostanit tudom majd nélkülözni! De addig muszáj megcsinálni, mert a műhelyig is el kell jutni ;)


csüt. dec. 16, 2004 21:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
djsms:

Itt az ideje az injektor építésének! :) Az autód is ezt akarja! :) Így jelzi! :)
De gondolom nem tudod kis időre sem letenni az autót... :(


csüt. dec. 16, 2004 21:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Azoli Ros-Co dolog kicsit elhalasztva! Nekiálltam felderíteni az olajfolyás okát és közben felfedeztem, hogy magasabb fordulaton fröcsköl a benzik a karbiból! Pont a kipufra nyomja az egészet...
Nem gyenge mi? :)


csüt. dec. 16, 2004 20:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Nos a tegnapi megbeszélés után ha már megint fenn voltam Pesten beugrottam lomexbe pár cuccért. 300-as diófa helyett kaptam 1000-est ;) Remek ;) fetből meg végülis IRFP450-et hoztam, az 500V 14A 180W 0.4R
csak elég lesz ;)
Majd jövő héten melóban nekiállok kiagyalni a programot :)


csüt. dec. 16, 2004 18:17
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Kellene ma mennem lomexbe a gyújtáshoz pár cuccot beszerezni, viszont mire odaérek be fog zárni :( Beszerezne nekem valaki pár cuccot? :)


szer. dec. 15, 2004 11:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Hali!

Megkaptam az SMS-t, sajna csak olyan 9 körül jó, mert megbeszélés lesz a munkahelyen. Esetleg lehet korábban is, de 7-re vissza kell érnem.
Holnap dobok egy telefont az ügyben.

Merre vagytok ismerősek Pesten? Ha Tatabánya felől jöttök az M1-esen, akkor szerintem Kelenföld lenne jó. Nem messze dolgozom onnan, és emberi időben oda tudnék érni:) Meg tudok ott egy üres parkolót, verda-nézés stb.

Írd meg merre vagy ismerős, aztán ott találxunk!

Én Bécsi úton jövök és nem tudom Pest melyik részére, mert még nem mondták a címet. Majd felhív az illető akkor rákérdezek! A 9 óra amúgy egy kicsit kései már :( Haza is kell érnem, mert 6tól meló
Na majd kitaláljuk


szer. dec. 15, 2004 7:46
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hali!

Megkaptam az SMS-t, sajna csak olyan 9 körül jó, mert megbeszélés lesz a munkahelyen. Esetleg lehet korábban is, de 7-re vissza kell érnem.
Holnap dobok egy telefont az ügyben.

Merre vagytok ismerősek Pesten? Ha Tatabánya felől jöttök az M1-esen, akkor szerintem Kelenföld lenne jó. Nem messze dolgozom onnan, és emberi időben oda tudnék érni:) Meg tudok ott egy üres parkolót, verda-nézés stb.

Írd meg merre vagy ismerős, aztán ott találxunk!


szer. dec. 15, 2004 1:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Gondoltam Ros-Co. egyeztet... valami helyet is Pesten.
De elküldtem neked is priv.ben.

ok. írtam én is a programomat neked. Majd akkor találjatok ki valami okosat, de hozzáteszem pesten nem vagyok túl ismerős... :)


kedd dec. 14, 2004 21:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Gondoltam Ros-Co. egyeztet... valami helyet is Pesten.
De elküldtem neked is priv.ben.


kedd dec. 14, 2004 20:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Nekem is jó a holnap, Legkorábban 19-óra körül tudnék Pesten lenni a kocsival, ha már biztos hogy nektek is jó, kérnék holnap egy sms-t. :) (mert nem leszek net- közelben) :(

Az időpont nekem is kb jó! Számod jöhetne privátban, máshogy nem tudok írni smst :)


kedd dec. 14, 2004 20:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Nekem is jó a holnap, Legkorábban 19-óra körül tudnék Pesten lenni a kocsival, ha már biztos hogy nektek is jó, kérnék holnap egy sms-t. :) (mert nem leszek net- közelben) :(


kedd dec. 14, 2004 19:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Gafly írta:
> mert a kisp-ra ráférne egy "erősítés"

Zoldkartya hogyan lesz ra?
(Tudom, ne kerdezzem :)))

Ez ugye költői kérdés volt ;)
Srácok holnap megyek pestre! Estefelé esetleg késő délután összehozható a találkozó!!!


kedd dec. 14, 2004 15:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> mert a kisp-ra ráférne egy "erõsítés"

Zoldkartya hogyan lesz ra?
(Tudom, ne kerdezzem :)))


kedd dec. 14, 2004 9:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> mert a kisp-ra ráférne egy "erõsítés"

Zoldkartya hogyan lesz ra?
(Tudom, ne kerdezzem :)))


kedd dec. 14, 2004 9:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Nos nézegettem a kolléga weblapját ;) Valahonnan ismerősnek tűnik, de nem tudom hova tenni... Majd jó lenne beszélni vele, mert a kisp-ra ráférne egy "erősítés" :)


kedd dec. 14, 2004 7:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Ros-Co.
sosem baj, ha többen vagyunk! ;) Ami az időpontot illeti még mindig nem tudom :( Tuti kell mennem valamelyik nap Pestre, de van egy olyan érzésem, hogy csak aznap kapom majd a pontos infót erről.


kedd dec. 14, 2004 6:54
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
AZoli, djsms:


Úgy néz kia a héten összejövök a cimborámmal, akitől végül is az autós tudásom nagy részét kaptam. Ha érdekel az oldala:

http://www.protechnic.hu

Megint előkerült a komputer téma (érdekes hogy mindenkit egyszerre kezd érdekelni?) Ö szeretne egy srácot bevonni, aki ért az elektronikához (ez én lennék), de kell valaki, aki ász a mikrokontrollerekben. Ez akár közületek is lehet valaki, de még kiderül. Egyelőre az infógyűjtés zajlik.
Telefonálok, ha a mi atalálkozónk is aktualizálódik. Mondjatok időpontot!


kedd dec. 14, 2004 1:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Addig is egy kis ízelítő a kopogásérzékelésből:

www.picotech.com/auto/waveforms/knock_sensor.html

És a csatolás:
www.gnttype.org/techarea/projects/knock/circuit.gif
Ez alapján LM 311 + 1-2 RC -taggal jók leszünk, nem? :) Csak mert nem akarom a nyák ezen részét áttervezni. :oops:

Nekem jó a Pest.


vas. dec. 12, 2004 17:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
Hali.

Nekem korábbi időpont is jó, akár a jövő héten v.melyik este, ha 1-2 nappal előtte szóltok.

jövő héten remélhetőleg kell mennem Pestre, akkor összehozhatjuk a dolgot, csak kérdés, hogy jó-e Pest és jó lesz-e az időpont :) Sajna ma még pontosabbat nem tudok :/
Viszont per pillanat a pókom is betegeskedik :( Legrosszabb esetben kicserélem az egész motorját váltóstól :D


vas. dec. 12, 2004 16:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Hali.

Nekem korábbi időpont is jó, akár a jövő héten v.melyik este, ha 1-2 nappal előtte szóltok.


vas. dec. 12, 2004 16:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
No srácok akkor kb köztetek vagyok félúton :) Esztergomtól nem messze a 10es úton. :) Két ünnep között összehozhatnánk egy találkozót! Hétközben addig sajna nagyon kiszámíthatatlan a programom :(


vas. dec. 12, 2004 15:59
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jövő héten valamikor este. Még nem beszéltük meg pontosan, jelentkezem, ha van valami!


szomb. dec. 11, 2004 22:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
"AZoli: Thanx, megjött. Egyeztessünk majd, hogy mikor lenne jó!"

Ok. És hogy hol. Djsms -el már megbeszéltetek v.mit?


szomb. dec. 11, 2004 22:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hello!

Egy cimborám kért egy reed relés indításgátló kapcsolást. Gondoltam megosztom veletek.

http://www.hvlabs.hu/hobbi/immobiliser.gif

A működés annyi, hogy a reed relét, ami rejtett helyen van egy kulcstartóra helyezett mágnessel lehet aktiválni. Ha kb. 10 másodpercig
nem adsz rá gyújtást, akkor kikapcsol (ezt a LED is jelzi). Ha ráadják a gyújtást, akkor bekapcsolt állapotban marad.
A 10uF-os elkóval lehet beállítani az időzítés hosszát.

A cucc gond nélkül megy máig egy Skodában.

AZoli: Thanx, megjött. Egyeztessünk majd, hogy mikor lenne jó!


szomb. dec. 11, 2004 21:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co.:

Tatabányán. Elküldtem priv. -ben.


szomb. dec. 11, 2004 21:02
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
AZoli:

Merre laksz? Pesten? Szívesen megnézem, ha van rá lehetőség. El tudnád küldeni a tel. számodad? Vmit összehozunk.


szomb. dec. 11, 2004 20:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co.:

"AZoli: Szívesen megnézném. A kérdés az volt, hogy az autóban benne van -e és röfög, gyári elektronika helyett házival. (akár gyújtás, akár injektor)."

Semmi akadálya. Hol szeretnéd megnézni? Még csak injektor, de semmi sem gyári és röfög, meg hörög is :( De már sejtem h. miért! :oops:


szomb. dec. 11, 2004 14:56
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Bocsi, túl halk SMS-t küldtem :) Na nem baj, úgy is összehozunk valamit. Legalább addigra összekotrom a picéből az injektort meg a pumpát.

AZoli: Szívesen megnézném. A kérdés az volt, hogy az autóban benne van -e és röfög, gyári elektronika helyett házival. (akár gyújtás, akár injektor).


pén. dec. 10, 2004 21:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Sajna a találkozó nem jött össze, mert nem hallottam meg Ros-Co. elvtárs sms-ét... (Kispók power :) Bár inkább a zene miatt, mert attól még a pók hangját se hallani :) )
Na majd jövő héten valamikor!


pén. dec. 10, 2004 21:04
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Ros-Co:

"Szerintem először menjen a motor, aztán lehet kísérletezgetni. Van valakinek működő masinája? Meg kéne nézni eccer."

Pontossan mire is vonatkozik a kérdés? Épített injektorra? Mert az van. Úgy-ahogy működik is... :)


pén. dec. 10, 2004 18:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hi all!

AZoli: Ha minden jól megy, ma találkozunk djsms -el

majo: Jó az ötlet, szerintem is érdemesebb mérőedénnyel csinálni a dolgot. Egy fecskendezésre eső mennyiséget nehéz megmérni, de 1000-et már könnyebb.

A befecskendezőszelepet nem illik állandóan nyitva tartani. Asszem 20..80% közé szokták belőni. Ha ezen kívül használod, nem lesz lineáris az impulzusszélesség meg a befecskendezett üa. aránya (szerintem normál esetben sem az.

Amúgy 2 féle vezérlés van, az egyiknél a fojtószelepre fecskendez 2X a szívóütem előtt, a másik meg majdnem a hengerbe, 1X kicsivel a szívóütem előtt. Nekem jobban ment, ha a befecskendezést nem szinkronoztam a motorhoz! Mondjuk én a gyári karbi helyére raktam.

Vigyázat! az injektor meghúzási ideje nagyban függ a tápfesztől. Sőt a gyáriak trükkösen működnek, először ad egy nagy behúzóáramot, majd rögtön utána egy kisebb tartóáramot. Ezáltal kisebb fecskendezési időket el lehet érni, az injektor meg nem ég le. Amúgy a tekercsét az átfoyó benzin hűti. Igaz hogy nem kaphat okszigént :) de azért óvatosan.
Én simán csak stabilizáltam a tápját.

Szerintem először menjen a motor, aztán lehet kísérletezgetni. Van valakinek működő masinája? Meg kéne nézni eccer.


pén. dec. 10, 2004 18:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
majo:

Nem fogunk összeveszni, legfeljebb egy építő jellegű vitára van kilátás. :)
Ha nem az autó gyári nyomásszabályozóját használod, és a bef. szelepet nem impulzusüzemben vezéreled (nyit-zár késleltetés), 2%-nál nagyobb eltérés fogsz kapni.
Úgy emlékszem az Astra üa. szivattyúja a tankon kívül van, így 10 perces munkával és két gumicsővel (visszafolyás is oda kell!) a csomagtérbe tett mérőedényre cserélheted az üa. tankot. :) Így nem is kell még 50km-t sem menned.

djsms:

Az általam javasolt méréshez nem kellenek változatlan körülmények.
Csak az üa. szivárgása, hőtágulása, de leginkább a tankolás pontatlansága (amit időközben "megoldottam") befolyásolja a mérés pontosságát. :)

Találkoztatok tegnap este? Mire jutottatok?


pén. dec. 10, 2004 16:18
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Köszi a segítséget, mielőtt összevesznétek, én így gondolom a mérést. Az injektort kiveszem, megfelelően becsövezem (3 bar), a benzinszivattyúra, valamint az injektor házban lévő mágnesszelepre ráadom a feszt és pisil. A befecskendező házának rajzát még nem néztem meg, mágnesszelep van-e nem tudom, kellene lenni biztonsági okok miatt. Mindehhez a gyújtást rá sem kell adni. Alaposan átnézem majd a kocsi kapcsolási rajzát, nehogy freskó legyek a garázs mennyezetén :D . Ha 7 liter/100 km fogyasztással számolok és 100-zal megyek, az 0,11 liter/perc tömegáramnak felel meg. Impulzus üzemben ennyi, folyamatosan nyitva tartva az injektort ennél több.
AZoli ötlete jó, független a sebességtől, úttól, üzemmódtól. Ha két teljes tankolás között mérek, akkor a kútnál leolasott érték adja a fogyasztást, a kontroller adja a nyitási időt. A kút mérési hibájával is számolni kell, ha nem buherálták a mérőjét, akkor még elfogadható pontosságú. Két teli tank sosem egyforma, ha az eltérés 1 liter, akkor nálam ez 2%-os hibát jelent (50 literes tankkal számolva).

Üdv: majo


pén. dec. 10, 2004 9:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
AZoli írta:
djsms:

Ám legyen. De azért oszd meg velem hogy miért tartod kizártnak. :)

Gondoltam egyébként is használja az autót, azért kell neki fogy. mérő... :)

Pont azért, mert használja az autót! Nem tud egyenletes útviszonyokat, azonos szélerősséget stb produkálni pláne 100km-en át pláne többször! :)


pén. dec. 10, 2004 6:28
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 875 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség