Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 09, 2024 0:19



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
Üdv...

Hétvégén a szonda feszültségének mérése elmaradt / nem gondoltam, hogy ennyire el tudom keverni a multiméteremet, máig nem találom /
de a fogyasztás sajnos nem csökkent.
Ma kipróbáltam, hogy a szonda fémtestére egy szál vezetéket szorítottam csőbilinccsel, / tuti kontakt / és ennél fogva az akku testre lekötöttem, de erre semmit sem reagált.
De viszont ha nyomkodom a fékpedált, ezzel plusz levegőt kap a motor közvetlen a szívótorokba a szervódob-ból, akkor emelkedik a fordulat kb 1200-ra, és simán jár. Szonda nélkül kb 850 az alapjárat, egyenletes. De plusz levegőre ugyanúgy felpörög.
Próbáltam a CO csavaron állítani, persze megjegyezve hol állt eredetileg, onnan kifelé csavarva semmi nem történt, befelé hajtva kissé lassult a fordulat, majd leállt.

A közeljövőben, ha időm engedi áttakarítom a segédlevegő alkatrészeit, mert most dugulásra gyanítok...


hétf. márc. 17, 2008 19:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás Re: még midíg lambda...
po la írta:
Üdv freestyle!

A gyári leírás szerint 3000/min fordulaton üzemmeleg motor estén a szondán 450 mV feszt kell tudni mérni, széthúzott csati esetén!
Ha nem ennyi a keletkezett fesz a szonda nem jó..


Úgy érted hogy nem a szondán, hanem az ECU-ba menő vezetéken, ugye?

Freestyle:
Ha a szonda új, akkor valószínű hogy a kipufogó testelése a rossz, 1 vezetékes szonda esetén. Ellenőrizd a szonda- kipufogó, és a kipufogó- karosszéria közötti átmeneti ellenállást. Kipufogóra ráhegesztesz egy tőcsavart(természetesen arra a szakaszra amin a szonda van), és egy vezettékkel letesteled.


hétf. márc. 17, 2008 7:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
Valóban, eddig nem írtam a hibát, mivel itt-ott olvasgatva, majd a régi szondát lehúzva megszűnt a motor leállás, és az alapjárat ingadozás. Mivel alapjárati léptető motor nincs, ezért ez a lehetőség kiesett.

Majd megmérem a szonda feszültségét a hétvégén.
Amúgy új szondát tettem bele.
A fogyaztását még nem tudtam lemérni, mivel alig mentem a kocsival a csere óta.

Hol találni ilyen leírást, amiben ez megtalálható?


szomb. márc. 15, 2008 0:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás még midíg lambda...
Üdv freestyle!

Azt ugyan nem írtad, hogy mi a hibajelenség,--vagy én voltam figyelmetlen--csak szondát cseréltél....
A szonda vezetékét széthúzva az alapjárat kisimul, az azt jelenti, hogy a kocsi elektronikája kényszerfutás üzemben generál egy hibátlan , meleg motorhoz való jelet, az ECU tehát rendben van.
A gyári leírás szerint 3000/min fordulaton üzemmeleg motor estén a szondán 450 mV feszt kell tudni mérni, széthúzott csati esetén!
Ha nem ennyi a keletkezett fesz a szonda nem jó..


pén. márc. 14, 2008 18:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
El vagyok keseredve....

Kicseréltem a lambda szondát, de a hiba sajna nem múlt el.

Egy Daihatsu Charade Gtti-ről van szó.
Alapjárata ingadozik, néha le is áll, de csak ha rajta van a lambda szonda. Ha lehúzom, szépen kisimul. A fogyasztása is 8l körül van az 5l helyett.
NEm egy bonyolult a vezérlése, nagyon hasonlít a Bosch LE-Jetronic-ra.
Párhuzamba kötött hengerenkénti befecsi, külön hidegindító dúsító...


pén. márc. 14, 2008 14:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás Re: lambda-szonda
po la írta:
Üdv Freestyle!
Az 1 vezetékes szonda azért nem tartalmaz fűtést, mert közel van a kipufogó csonkhoz, .........



Köszi a választ! Valóban a csonkban van a szonda közvetlen. Akkor marad az 1 vezetékes.


kedd márc. 11, 2008 9:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás lambda-szonda
Üdv Freestyle!
Az 1 vezetékes szonda azért nem tartalmaz fűtést, mert közel van a kipufogó csonkhoz, vagy közvetlen abban van, ergó hamar felmelegszik így viszonylag hamar ad vezérlő jelet. A biztos működés hőmérséklethez kötött. A fűtött szondát azért találták ki, hogy a kipufogó csonktól minél távolabb lehessen beépíteni. Ezáltal hosszabb az élettartama, mert nem éri lökéshullám, ill. nem kap un. hősokkot. Hogy gyorsabban érje el a működéséhez feltétlenül szükséges hőmérsékletet kb 18-25 W teljesítményű fűtőbetétet alkalmaznak, ennek 2 kivezetése a 2 fehér színű vezeték. Kapcsolhatja relé gyújtásról, ill maga a vezérlő elektronika is . Mindkét megoldásra bőven van példa.
A fűtött szonda lehet 3 vagy 4 vezetékes. Ha 3 vezetékes akkor a 2 fehér a fűtés, a fekete a jelvezeték. Négy vezetékes szondánál a szürke színű vezeték a jel negatív. Ez nem minden esetben igaz, sok olyan kocsi létezik ahol a szürke vezeték + 5 volton van, hogy egyszerűbb legyen az élet...
A 4 vezetékes szonda minden további nélkül beépíthető az említett szonda helyére, de ebben az esetben nem kell bekötni a fűtést.
minden kivezetés bekötése felesleges ebben az esetben, a szabályzás nem lesz tőle gyorsabb, ráadásul jóval többe kerül.
Hát röviden ennyi, bocs ha hosszú voltam.


hétf. márc. 10, 2008 21:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Hozzászólás 
Sziasztok!

Lenne pár kérdésem.
Régi autóban 1 vezetékes lambda szonda lakozik, ami meghalt. Ez helyett berakhatok-e fűtött szondát? A fűtés vezérléssel nem vagyok tisztában, hogyan is van ez megoldva. Ha valaki le tudná írni, megköszönném.


csüt. márc. 06, 2008 22:35
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 17, 2004 21:41
Hozzászólások: 11
Hozzászólás 
Tiszteletem az Uraknak!

Nagyon köszönöm a gyors reagálást!
Vásárlás előtt átnézte egy ismerősöm, majd egy helyi szerelő is de mindketten azon a véleményen voltak, hogy a műszaki állapot megfelel az órában látható futásteljesítménynek. (50K Km)
Hamarosan megejtem a kötelező "új autós" olajcserét és az ilyenkor szokásos dolgokat. Addig is marad a tanulás. :)

MotoHacker:
Kipróbálom amit leírtál és majd beszámolok a fejleményekről.


szer. feb. 27, 2008 2:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
A visszajelzőknek így kell működni,ez teljesen normális.A gyújtás bekapcsolásakor azért gyullad ki mind,hogy lásd nem égtek-e ki.
Aztután,ha minden rendben,egy részük elalszik,csak a motorra vonatkozók világítanak tovább.Ha a motor beindult rendben és nincs hiba,akkor ezek is elalszanak.
Kicsi benzines autókban néha idegesítően nagy gázpedál-késleltetés van,tehét,ha felpörgeted csak lassan esik vissza a fordulat,az is normálisank tekinthető egy határig.
(vannak tipusok ahol ez beállítható)
Ettől függetlenül lehet,hogy kivan a motorja,azért nem tudsz közlekedni vele normálisan,ezt csak olyan tudja megítélni aki ismeri az adott benzinest.
Azt lehet kipróbálni,hogy aránylag csekély gázzal elindulsz lassan kb 10el,azután hagyod,hogy 1esben lépésig kiguruljon alapjáraton.Ha sétatempó előtt fuldoklani meg rángatni kezd, az alacsony sebességről adagolt finom gázra rosszul reagál,(esetleg csak mégjobban rángat,fuldoklik,stb) ott akkor bajok vannak.
Frissen vásárolt autót -praktikusan vásárlás előtt- egyébként is érdemes megbízható szerelővel megnézetni,kitudja mikor volt benne vezérszíj cserélve,olajak,folyadékok,vízpumpa,stb kipuff és a lambdaszonda milyen állapotú,stb.
Én pár évig hajtottam egy 1.6-os caddy-t,az eggyel nagyobb motor,de még alaposan túlrakva (>1T!) is kezes,dinamikus,igénytelen jószág.


kedd feb. 26, 2008 18:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
gaboooka írta:
Nem tudom adagolni a gázt, mert mintha "hiányozna" valami.
Hiányzik is, mégpedig az alapjáraton is jelentős nyomaték.
gaboooka írta:
Most bennem van a hiba vagy valami elektromos/mechanikus baja van az autónak?
Nem kerül semmibe, hogy odaadd valakinek, aki hasonló autóval jár, hogy próbálja ki. A dízelnél megszokja az ember, hogy akkor is simán el lehet indulni, ha nem adunk gázt, aztán átül egy benzinesbe, és csak ügyetlenkedik vele. Majd visszaül a dízelbe, és koptatja a gumikat a pirosnál. :lol:


kedd feb. 26, 2008 15:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 17, 2004 21:41
Hozzászólások: 11
Hozzászólás 
Sziasztok!


A közelmúltban vásároltam egy VW Polo Classic 1.4 16V járgányt.
Előtte 8 évig dízel autóim voltak. Ezzel az a problémám, hogy majdnem minden elindulás kicsit "macerás". Nem tudom adagolni a gázt, mert mintha "hiányozna" valami.
Álló kocsinál ha a motort próbálom pörgetni, akkor felpörög, majd lassan vissza esik a fordulatszám. Pont ez a bajom, mert elinduláskor nem tudom a megfelelő gázadást eltalálni. Nem érzem a közvetlen kapcsolatot a talpam és a motor között.

Most bennem van a hiba vagy valami elektromos/mechanikus baja van az autónak? Voltam vele diagnosztikán, de semmi... minden a legnagyobb rendben. Érdemes lenne megnézni az alapjárati motort és/vagy levenni az akkumulátor saruját?

Akad még egy problémám: A gyújtást ráadva világítanak a visszajelzők, majd egy részük pár pillanat múlva elalszik. A "Check engine" és a "EPC" lámpácska viszont nem. Ha beindítom a motort ezek is kialszanak és menet közben egyszer sem világítanak. Most ez normális dolog?


kedd feb. 26, 2008 12:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Gondolom az ilyen univerzális cuccok az adott tipus protokollja szerint a diagnosztikai csatlakozón keresztül kérdezik le a computer által megállapított értéket,ami nem egy egyszerű mutatvány.


pén. feb. 22, 2008 16:26
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 22, 2008 10:20
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Jó ez a diesel egy magas labda volt, jogos... :)

A fordulatszám mérésre én is több lehetőséget látok, inkább a sebességméréstől tartok jobban.


pén. feb. 22, 2008 15:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Masi írta:
A fordulatszámot gondolom minden autónál le lehet venni a trafó primer oldaláról, nem? Akármilyen modern a gyújtórendszer, a trafó még csak megvan.
Dízelnél nemnagyon van... :D Viszont benzinesnél az injektorok, dízelnél a befecskendezőszelepek jelével már lehet kezdeni valamit. Mondjuk modern dízelnél előfordul egy ütemben többszöri nyitás-zárás, de ezt ki lehet szűrni, ha megnézzük, mennyi idő telt el két nyitás között. Ha túl kicsi az eltelt idő, akkor egyszerűen nem vesszük figyelembe.


pén. feb. 22, 2008 15:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 22, 2008 10:20
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A fordulatszámot gondolom minden autónál le lehet venni a trafó primer oldaláról, nem? Akármilyen modern a gyújtórendszer, a trafó még csak megvan. Vagy nem könnyű hozzáféreni már ehhez a ponthoz sem?

Hogyan oldják ezt meg az utólag beszerelhető tempomatoknál? Egy oldalon láttam, hogy kapható egy olyan tempomat (AP 800), ahol egy spéci kábelt kell csatlakoztatni a gépkocsikon egy stackerhez, és onnan leszed minden számára fontos jelet, sőt azon keresztül be is avatkozik, és majd 400 típushoz van ilyen T kábelük. Gondolom a gyártók az egyes típusokon belül általában ugyanazt a módszert használják, így 'csak' gyártónként kell egy megoldást találni. Hol lehetne ennek utána nézni, hogy mondjuk a G, H-s szétriájú Astráknál, vagy egy 4-es, 5-ös Golfnál hogy van megoldva a sebesség és a fordulatszám mérés? Sajnos a neten ilyen infokat nem nagyon találtam.

Köszi,
A.


pén. feb. 22, 2008 15:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Mivel minden autó egy kicsit más,ez így aligha fog menni.Hacsak nem teszel fel valami saját barkácsolt jeladót a főtengely végére és az egyik kerékre.
Vagy az ABS szenzorok jeleiből vagy a váltóba külön erre a célra beszerelt sebességérzékelőből tudja a legtöbb mai autó a sebességét.
AZ ABS szenzorokhoz nem szabad hozzányúlni,a váltóban lévő érzékelő jelével esetleg próbálhatsz valamit kezdeni.
A motorfordulat még nehezebb ügy,mert minden motoron másféle jeladók vannak,vagy a főtengelyen,vagy a vezérműtengelyen (is).
Általában a motorfordulatot a legújabb autóknál már a befecskendezést irányító motorvezérlőegység "közli" valahogyan a műszercsoporttal.
Néha csak kiad egy impulzussorozatot jellemző kitöltési tényezővel,néha simított analóg jelet ami darab dróttal van a fordulatmérőre bekötve,a legújabb kocsikban pedig az óracsport is intelligens,saját beépített számítógépe van,és soros kommunikációval "beszélget" a motorvezérlővel.


pén. feb. 22, 2008 12:00
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 22, 2008 10:20
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következőkben: Több különböző, jelenleg kapható típusnál (tehát nem régebbieknél) is meg kellene oldanom egyszerűen a pillanatnyi fordualszám és sebesség mérést egy általam eszkabált áramkörrel, ami egy laptopnak küldözgetné az adatot. Én elakadtam még a mechanikus gyujtásoknál és a bowdenes km óráknál, így nem nagyon tudom, a jelenlegi típusoknál ezt hogyan lehetne egyszerűen megoldani. A fordulatszám mérés, gondolom, egyszerűbb, sima impulzus számolgatás, esetleg impulzus szélesség mérés, de a sebesség mérés már minden típuson szintén elektronikusan működik, vagy van még mechanikus változat forgalomban? Ha van még mechanikus, akkor milyen jeladó beszerelése javallott?

Előre is kösz!
Attila


pén. feb. 22, 2008 10:57
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Mukodik a cucc, vegpontig volt tekerve a TPS es melegedeskor amikor a motorfordulat esik, akkor mar tul keves volt neki. Kozepreallitottam es most jo. A torott magnes miatt valszeg kevesbe nyit ki a pillangoszelep mert lassabban gyorsul es nem olyan virgonc, de egyenlore megteszi. Beszerzek egy masik kütyüt bontasbol es helyettesitem ezt a javitottat.


csüt. feb. 21, 2008 20:19
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Ugy nez ki, hogy a leptetomotor mukodik, de csak addig amig felmelegszik a motor, akkor letiltja a komputer es beall veszprogramra. Miutan lehullt a motor, ujra megy. Fene se erti, talan egy homersegletszenzor beszarik uzemi homersegleten es mar nem ad jelet a komputernek es az biztonsagi okbol letiltja a folytoszelep mozgasat, hogy ne lehessen turazni a motort es ezaltal tulmelegiteni. Majd a komputeres diagnosztikan kiderul.
Attol tartottam, hogy az eltort magnes miatt megsokszorozodott oldalso polusok bezavarjak majd a motorvezerlot es rangatni fogja a folytoszelepet, nem pedig folyamatosan mozgatni. Noss, hidegen ugy tunik hogy egyenletesen mozgatja, bar ugy tunik neke, hogy egy pici kesessel reagal a pedalra...ebben nem vayok biztos, majd kiderul ha kiviszem az utra es megyek is vele...majd meglatom hogyan gyorsul...amig fel nem melegszik :)


szer. feb. 13, 2008 19:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás opel
Üdv Mindenkinek!

Volna néhány apró észrevételem...
A lambdaszondát, főleg ha nem biztos a diagnózis, célszerszámmal szoktuk kiszedni, nem villáskulcs +méteres cső kombinációjával...
Minden jobb szerszámboltban lehet kapni elérhető áron. Ha a menet mégis kiszakad, létezik hozzá javítópersely, de ehhez már komoly célszerszám kell!
Az opel elektronikák sajnos elég gyakran döglenek meg, legtöbbször a többrétegű nyák szakadása miatt. Szerencsés esetben javítható....
A gyújtómodul hiba forrólevegős pisztollyal ill.hütőspével ellenőrizhető, a gyujtótrafó egy teljesítmény generátorral kiszűrhető.
Ha a léptető motor mágnese eltörött, teljes értékű javítást nem hoz a ragasztás, de a kicsi teljesítmény miatt valószínüleg működni fog.
Az állandó mágneses indítómotor állórészén próbáltam ki ugyanezen ragasztást, ott nem jött össze...
További szép napot mindenkinek!


kedd feb. 12, 2008 7:29
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Szoval akkor osszeall a magneses kör? :) Hurrá.


hétf. feb. 11, 2008 6:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Könnyen lehet,hogy nem lett tökéletes,ha egy másnest eltörsz azután a két összeerőszakolt darab ereje már nem lesz az eredeti mégnes erejével azonos.Ilyet még nem javítottam,de pl hangszóróknál nagyszerűen tapasztalható ez.Ettől persze még működhet,ha nem akad a forgórésze..


vas. feb. 10, 2008 23:17
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás Alapjárati léptetömotor
http://kepfeltolto.hu/i/?35175
Javitott mar valaki ilyesmit? Konkretan az erdekelne, hogy a levallt balodali magnest ha ossze is tört mondjuk 3 darabba, de sikerult Loctite 638-al osszeragasztanom a forgoreszen, akkor osszeall a magneses kör vagy nem? A magnes sugariranyban magnetizalt, vagyis kivul van az egyik polus, belul pedig a masik. A ket magnes ellentetes polaritasu. A kepen lathato forgoresz tengelyenek kihosszabbitasan helyezkedik el a folytoszelep ami a motorba bearamlo levego mennyiseget szabalyozza...tulajdonkeppen ugyanaz mint a karburatorban talalhato folytoszelep, de ezt a szelepet nem bowden, hanem egy elektromos servomechanika mozgatja, vagyis a kepen lathato leptetomotor. Kb.5+40=45 fokos körívet ír le a tengely forgas kozben; 5 foktol 45 fokig mozog. Gyakori problema a baloldali magnes levalasa, sok autotipusnal letezik ez a jelenseg, viszont a motor csereje igencsak borsos, igy muszaj a javitashoz folyamodni. Probaltam a rovatkakat reszelni a magnes belselyebe, hogy noveljem a ragaszto erintkezesi feluletet es akkor elhasadt a magnes. Felragasztotam a darabokat (nem volt egyszeru mert igy torotten mar toltak egymast), kivulrol probalgatva mindenhol azonos erovel vonza a fémet, legalabbis ugy erzem.


vas. feb. 10, 2008 23:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Gyújtótrafó és a modul szokott meghalni,az csinál ilyen visszadurrogást.Vagy maga az ecu haldoklik.Valószínűleg nem tudod a szervizt megúszni,hibákat kellene kiolvasni,stb.
Sajnos ezeket a dolgokat már nem úgy gyártották,hogy 15éves élettartamuk legyen,a mostani autók meg jó ha 5-8 évet elmennek majd..


vas. feb. 10, 2008 13:22
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2008 3:55
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Hi Mindenki

Segítséget kérnék, van nekem egy 94-es B corsam C14NZ mocival.

Ez olyat csinál hogy idöként nem tudni miért leáll. Hidegen melegen egyaránt. Felvilan a sárgalámpa s leáll ezután nem indul tsak teker.Hibakód nincs.
A nem indulást kb. fél/1 percig csinálja útánna beindul, van amikor 50km-is megy van amikor csak 5métert. Idáig ha nem akkart beindulni szikra se volt. Mivel a hibajelenség rövid ideig állt fent igy nem is tudtam kiderítenni a hiba okát. Én valmi kütyű melegedésére tippeltem így csináltam egy motor ellenörző panelt ami a hall, ecu, illetve a gy. mudulból jövő jeleket figyeli. Evvel az első leállásnál rájöttem hogy az ecu nem adot jelet a gyujtásmodulnak. Végüli egyszerű érintkezési gondja volt az ecu-nál. Össze nyomtam a csatikat azóta mindig van szikra és jel is. Közlekedtem vele vagy 80km-et s migint leáll. Olyan csatlakozó már nincs benne amit ne néztem volna meg. A vezetékeket kiszedtem a motor és az ecu közöt, s aminek nem tetszet a szine (oxidált, barna, stb.) cseréltem, de hijába :(
Amikor megy az auto nem szagat nem rángat huz szabályig. Kompreszió mérés volt 13,5bar minda 4 hengerben ben.
AC relé nézve, nincs beégve
Az ecu, hall, gyujtásmodul továbra is figyelve.
Szikra mostmár van, de nem indul.
Szerintem akor már csak benzint nem kaphat, de mi csinálhatja ezt?
Mondjuk most melóba jövet nem volt semmi kinja(2km), de meló elöt 2órával mentem vele 10km-t 1óra alat ezt úgy hogy félóra indítozás 10 perc cigi(ideglevezetés), és 20 perc közlekedés. Most a cégnél felraktam töltöre hagy szokja, kapot mostanában eleget, szóval kiváncsiságból elötte kivettem az oktánszám állított hogy micsinál valyon, hát nem indult.
Viszaraktam és új dolgot müvelt: beindul felbögöt, aztán visza leeset a fordszám majd durat vagy 2-öt oszt megállt. Próba kettő:szintén zenész :twisted:
Már a gyujtás is elment? A oktánszámkütyű uganugy van benne!
Szerintetek haldoklik az ecu, vagy mit tudom ÉN.
Jó hosszúra sikeredett :oops:
Ha van ötlet szivesen fogadom.


vas. feb. 10, 2008 4:45
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. jan. 16, 2008 10:29
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Lambda szonda csere
dipa írta:
Idézet:
Nekem is ugyanilyen autóm van ugyanilyen problémával!!! Gyertyák, gyújtótekercs, cserélve, AGR szelep kitakarítva! Hétfőn voltam szerelőnél számítógépes motordiagnosztikán! Kétszer is megnézte, mind a 2x lambdaszonda hiba volt!!!!
Ha kicseréltettem és elmúlik akkor szólok!!!


Szia!

Idézet:
Gyertyák, gyújtótekercs, cserélve, AGR szelep kitakarítva


Hétvégen akartam ezeket a dolgokat én is kipróbálni, ill valahonnan szerezni próbára egy szondát! Azért az AGRt kitisztítom, az sosem árt, és legalább tudni fogom mennyire van megkopva.
Várom a lambdás próbád eredményét ill, ha én jutok hozzá előbb leírom a tapasztalataimat.

Köszi!


Halihó!

Tegnap megvolt a szonda csere kapott egy zsír új gyári (GM!, nem Bosch) szondát és 4 új gyertyát a gyári helyett (5000km volt bennük) NGK V-Line-t!! ! A rángatózás elmúlt, dinamikus lett a motor, MINDEN OK!!! Ja és még egy lényeges dolog a FOGYASZTÁS! Idáig városban 9.5l volt, országúton 8l körül, gyertya csere után városban 8.5l, pályán 7.5l, szonda csere után egyenlőre csak pályán mértem de igen csak meglepődtem amikor 6.33l jött ki!!! Szóval Dipa gyúrjál rá a cserére :) én Pesten egy parkolóban cseréltem ki, igaz előtte már egyszer nagy kínok árán ki volt véve a szonda!!!
Hajrá


vas. feb. 03, 2008 20:05
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Szia!

Köszi a tanácsot.
A meleg már volt (víz 80 fokon), negatív....
A vascsövet is próbáltam, igaz volt vagy 1,5 méter :P ....... negatív....
Lazító csak azért nem hatott, mert a meleg csőről elpárolgott, másnap meg nem értem rá foglalkozni vele.
De nem adom fel, csak valami megoldást kell keresnem arra az esetre ha mégis beleszakad, vagy a leömlőt elrepesztem. Minden nap kell az autó...


pén. feb. 01, 2008 16:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
"nem tudtam kivenni, bele van gyógyulva a csőbe."

Próbáld meg akkor kiszedni, amikor meleg a cső - vagy fújd be csavarlazítóval: ha így áll fél napot, elképzelhető, h. egy határozott mozdulat által meg fog indulni. Mielőtt be szoktam szakítani a menetet, én mindig teszek legalább egy méteres vascsövet a kulcs nyelére - így bármit ki lehet rántani, sőt - és még néha olyan is van, h. nem szakad be!! ;)


pén. feb. 01, 2008 11:06
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Idézet:
Sziasztok!

Van egy '99 1.4 G Astra Caravanom. Kb 3 hét óta furcsa dolgot csinál. Először azt vettem észre, hogy alacsony fordulatnál, kicsi terhelésnél (pl amikor teljesen egyenletes tempóban haladok városban 50-60-nal 5.-ben) elkezdett rángatni az autó. Ilyenkor ha lelépek vagy rálépek a gázra, minha mi sem történt volna megy normálisan.
Tegnap alaposabban megnéztem mikor mit csinál:
Ezt a jelenséget csak meleg motornál csinálja. Teljesen mindegy milyen fokozatban,a lényeg a kis terhelés, alacsony fordulat (kb 2000-ig). Álló helyzetben üresben ha nagyon lassan adom a gázt és pl 1500-on "tartom" a fordulatot, vagyis inkább a lábam a pedálon ebben a helyzetben, akkor a fordulat leesik alapjáratra, majd vissza 1500-ra és így ingázik oda vissza. Ezt kb 1000-2000-es fordulat között teszi. Fölötte minden jó és az alapjárat is teljesen jó. Az autóval minden nap kb 150 km-t autózom országúton, a jelenség egyre erősebben jelentkezik.
Találkozott valaki hasonló problémával?
Milyen jellegű lehet a gond: elektromos (hibalámpa, kód nincs), dugulás, lyukas cső valahol, AGR szelep?



Sziasztok!

A fenti problémával kapcsolatban a következő dolgok történtek (hátha másnak is bejön):
Egy tank benzint elhasználtam injektortisztító adalékkal. Az eredmény negatív.
Kitisztítottam a fojtószelepházat. Negatív.
Kitisztítottam a kartergáz-csöveket. Negatív.
Kitisztítottam az alapjárati motort és járatait (meglepődtem mennyi kosz volt benne), az EGR-t és ezt le is zártam. Az eredmény pozitív! Sajnos nem tudom melyik volt az eredményes, ellenpróbát még nem volt időm csinálni.
Azóta (hétvége) elment 1 tank benzin és kb. 700km és egyenlőre jó minden és sárga lámpám sincs!
Remélem még jó sokáig így is marad!
Kaptam kölcsönbe egy lambda szondát is, de a régit nem tudtam kivenni, bele van gyógyulva a csőbe. Pedig hamarosan ki kell cserélnem. (az alapjárat néha liftezik, de legalább nem rángat az autó, így nem zavaró.)

További szép napot!


pén. feb. 01, 2008 9:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás alapjárat
Üdv Mindenkinek!

Néhány gondolat, ha megengeditek.
A lambdaszonda befolyásolja az alapjáratot, de nem számottevő mértékben.
Ha azt a receptet követjük, hogy lehúzzuk a szonda vezetékét akkor két eset lehetséges. Kisimúl a motor járása. Ez azért következik be meleg motor esetén, mert az ECU az önellenőrzési ciklus alatt szakadást észlel, és azonnal generál egy hibátlan, meleg motorhoz illesztett jelet.
Ezt hívják kényszerfutásnak. Ugyanekkor aktiválja a hibajelző lámpát.
A hibakód a már említettek miatt az akkusaru levételével nem törölhető.
Ha ez a variáció bejön, lehet menni a boltba szondáért...
A második esetben az alapjárat nem jön rendbe. Ekkor sajna pontonkénti méréssel kell szenvedni. Elég masszív hibakód olvasó eszközök mellett is gyakran kényszerülök ilyesmire...A sorosvonali kiolvasók sajna sokat tévednek. Egy hordozható szkóp elengedhetetlen...


csüt. jan. 31, 2008 20:59
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
MotoHacker írta:
El fog múlni a szondacserétől,durván liftező instabil alapjáratot tipikusan lambdaszonda hiba okozza....


az nem úgy van, hogy a rossz szonda nem ad le feszültséget, és aZ ECU emiatt túlzottan feldúsítja a keveréket, ami gyengébb teljesítményben, és főleg nagyobb fogyasztásban fog megnyilvánulni? mert nekem ilyen volt a rossz szonda hatása


Csak igazolni tudom, mert nekem is liftezik, és a fogyasztással semmi bajom nincs.

üdv! proli007


szer. jan. 30, 2008 15:53
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
El fog múlni a szondacserétől,durván liftező instabil alapjáratot tipikusan lambdaszonda hiba okozza....


az nem úgy van, hogy a rossz szonda nem ad le feszültséget, és aZ ECU emiatt túlzottan feldúsítja a keveréket, ami gyengébb teljesítményben, és főleg nagyobb fogyasztásban fog megnyilvánulni? mert nekem ilyen volt a rossz szonda hatása


kedd jan. 29, 2008 21:30
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 115
Hozzászólás turbónyomásszabályzó elektronika
helló mindenki.
lehet hülyeség a dolog, de nem tud valaki valami elektronikát, amivel turbónyomásszabályozni lehet, audi változógeometriás turbónál? mármint házilag megépithetőt, valami egyszerübbet. de valami magyarázat is jól jönne, hogy hogyen müködhet a dolog.
köszi


csüt. jan. 17, 2008 18:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
El fog múlni a szondacserétől,durván liftező instabil alapjáratot tipikusan lambdaszonda hiba okozza.
Kevesen tudják,hogy általában szondák névleges élettartama kb 80e km vagy kb 5év(tipustól függően!) ,egyébként például a katalizátort is illene 120-150ezer körül cserélni.
Más kérdés,hazai viszonyok közt ilyesmi fel sem merül,hogy ezek is "kopó" alkatrészek,ugyanúgy cserére szorulnának az autó élettartama alatt többször,mint a vezérszíj,a vízpumpa,termosztát,stb,stb.

Kizárni úgy lehet,hogy kihúzod és úgy közlekedsz.Ha ekkor elmúlik az ingadozás,akkor a lambdaszonda volt a bűnös.

Ha semmi sem segít,a motor kopottságát,a kompressziót érdemes megmérni.Láttam már "meglepetéseket",órája szerint 60ezres kocsiban minimum 200ezres terhelésnek megfelelően szétkopott blokkot.


csüt. jan. 17, 2008 14:39
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Idézet:
Nekem is ugyanilyen autóm van ugyanilyen problémával!!! Gyertyák, gyújtótekercs, cserélve, AGR szelep kitakarítva! Hétfőn voltam szerelőnél számítógépes motordiagnosztikán! Kétszer is megnézte, mind a 2x lambdaszonda hiba volt!!!!
Ha kicseréltettem és elmúlik akkor szólok!!!


Szia!

Idézet:
Gyertyák, gyújtótekercs, cserélve, AGR szelep kitakarítva


Hétvégen akartam ezeket a dolgokat én is kipróbálni, ill valahonnan szerezni próbára egy szondát! Azért az AGRt kitisztítom, az sosem árt, és legalább tudni fogom mennyire van megkopva.
Várom a lambdás próbád eredményét ill, ha én jutok hozzá előbb leírom a tapasztalataimat.

Köszi!


csüt. jan. 17, 2008 8:39
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. jan. 16, 2008 10:29
Hozzászólások: 2
Hozzászólás '99 1.4 G Astra Caravan
Hi Dipa!

Nekem is ugyanilyen autóm van ugyanilyen problémával!!! Gyertyák, gyújtótekercs, cserélve, AGR szelep kitakarítva! Hétfőn voltam szerelőnél számítógépes motordiagnosztikán! Kétszer is megnézte, mind a 2x lambdaszonda hiba volt!!!!
Ha kicseréltettem és elmúlik akkor szólok!!!

Üdv: Bobeklajos


szer. jan. 16, 2008 10:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás léptető motor
Üdv Mindenkinek!

Az opelok alapjárati léptető motorja egyszerűen ellenőrízhető:
Az írás szerint a motor két rögzítő csavarját ki kell venni. A motort a vezetékeknél fogva kell tartani. Ha a gyújtást rátesszük, a motor egy teljes működési ciklust végez. Szemmel látható, hogy a megkerülő levegőcsatorna keresztmetszetét szabályzó kúp elmozdul. Ez csak akkor realizálódik, ha mind a motor, mind az ecu kifogástalanul működik.
Ezt az ellenőrzést az ecu minden induláskor megteszi.
Azoli által javasolt módszert csak annak merem ajánlani, aki rendelkezik szoftveres hibakód törlési lehetőséggel.
Ha stekker nincs a léptető motoron, akkor az un. önellenőrzési ciklus keretében az ecu szakadást érzékel, és aktiválja a hibajelző lámpát.
Az elektronika gyártójától függ, hogy az ilyen hiba az átmeneti, vagy a végleges hibatárban kerül rögzítésre.
Amennyiben az utóbbi eset történik, a hibajelzés csak műszeresen törölhető. 1996.06.31 után gyártott opel kocsik esetében a hibatár az akkusaru levételével már nem törölhető!
Tehát csak higgadtan...


hétf. jan. 14, 2008 21:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Van.
Üzemmeleg motornál amikor épp jó az alapjárati fordulat lehúzod a léptetőmotorról a vezetéket, és így használod (hidegen kis gázzal fog csak indulni). Ha így sem jó, akkor a léptetőmotor jó... és leírod mit tapasztaltál, + tovább keresgélünk.


hétf. jan. 14, 2008 15:30
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Idézet:
Sziasztok!

Van egy '99 1.4 G Astra Caravanom. Kb 3 hét óta furcsa dolgot csinál. Először azt vettem észre, hogy alacsony fordulatnál, kicsi terhelésnél (pl amikor teljesen egyenletes tempóban haladok városban 50-60-nal 5.-ben) elkezdett rángatni az autó. Ilyenkor ha lelépek vagy rálépek a gázra, minha mi sem történt volna megy normálisan.
Tegnap alaposabban megnéztem mikor mit csinál:
Ezt a jelenséget csak meleg motornál csinálja. Teljesen mindegy milyen fokozatban,a lényeg a kis terhelés, alacsony fordulat (kb 2000-ig). Álló helyzetben üresben ha nagyon lassan adom a gázt és pl 1500-on "tartom" a fordulatot, vagyis inkább a lábam a pedálon ebben a helyzetben, akkor a fordulat leesik alapjáratra, majd vissza 1500-ra és így ingázik oda vissza. Ezt kb 1000-2000-es fordulat között teszi. Fölötte minden jó és az alapjárat is teljesen jó. Az autóval minden nap kb 150 km-t autózom országúton, a jelenség egyre erősebben jelentkezik.
Találkozott valaki hasonló problémával?
Milyen jellegű lehet a gond: elektromos (hibalámpa, kód nincs), dugulás, lyukas cső valahol, AGR szelep?


Sziasztok!

A fenti problémámmal kapcsolatban megnéztem és megcsináltam minden eddig ajánlottat. Kitisztítottam a fojtószelepházat, kartergázcsöveket, vettem injektortisztítót (most fog elfogyni a teletankba öntött).
A kísérleteknek eredménye nem lett, a fenti jelenség talán még erősebben jelentkezik.
Emellett azt vettem észre, hogy ha nagyon óvatosan próbálom emelni az fordulatot a gázpedállal, akkor az alapjárati fordulat hirtelen felugrik kb 1500-ra és visszafelé ugyanilyen hirtelen esik vissza. Olyan mintha hiányozna a kb 850-1500 fordulat közötti tartomány.
Ha lehúzom a lambdaszondát, akkor a rángatás mintha nem jelentkezne. Szerintetek ebben az esetben (vészüzem) a szabályozásból csak a labda szondával nem foglakozik, vagy egyéb jeladókat sem vesz figyelembe (szeretném a lambdaszondát ki/bezárni a problémakörből mielőtt vennék egyet)?
Esetleg más ötletetek van?

Köszönöm!


hétf. jan. 14, 2008 10:18
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
dipa írta:
..Neked is csak meleg motornál csinálja? Hidegen rendben! Ebben az esetben is lehet léptetőmotor? És neked is G Astra?


- Mindjárt 7 éves 1,4-es Classic. (De szerintem egy anyától egyforma gyerekek...)
- Igen, csak melegben, legfőképpen, ha egyenletes tempóban haladok, és utána mikor hazaérkezem. (Lámpánál megállok, hármasban megyek a kisutcákban...)
- Amikor üresben van akkor "libeg", aztán, mint ha lépcsőn mennél le, csökken a fordulata. Kb. 20sec alatt, lenyugszik. (Volt amikor meg kellett állítanom és várni, hogy kicsit hűljön, mert egyszerűen nem lehet vele közlekedni. Kis fokozatban ugye nagy a nyomaték, és úgy húzogat, hogy bólogatok, mint a kutya a kalaptartón. :evil: )

üdv! proli007


szomb. jan. 05, 2008 21:47
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Idézet:
Nekem már évek óta csinálja.


Szia!

Neked is csak meleg motornál csinálja? Hidegen rendben! Ebben az esetben is lehet léptetőmotor? És neked is G Astra?

Üdv!


szomb. jan. 05, 2008 12:07
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: G Astra '99 1.4
proli007 írta:
...A szervizben az alapjárati motort tisztították, ideig óráig segít...

A léptetőmotor kúpos végét, és a fészkét is pucolni kell. Lehet, hogy berágódott abban a tartományban a fogasléc. Próbálj meg egy fél mm-es alátétet kivágni (pl kemény papírból) és némi szilikonnal átitatva a léptető és az öntvény közé tenni.
Lehet, hogy újra kell "tanitani" az alapjáratot. Erről már volt szó.


pén. jan. 04, 2008 22:11
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás Re: G Astra '99 1.4
dipa írta:
..Ezt a jelenséget csak meleg motornál csinálja. Teljesen mindegy milyen fokozatban,a lényeg a kis terhelés..

Szevasz!

Nekem már évek óta csinálja. (korábban már veséztük, olvass vissza)
A szervizben az alapjárati motort tisztították, ideig óráig segít.
Nem csinálja mindig, de van amikor nagyon idegesítő. (parkolás,rendőr,lámpa: azt hiszik, lökött vagyok, vagy idegbeteg, hogy nyomkodom a gázt) :evil:
Ha jó idő lesz mókolok vele.
(Ja, és volt amikor alapjáraton 5.-ben 70-el ment a faluban.)

üdv! proli007


pén. jan. 04, 2008 21:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás Re: G Astra '99 1.4
Ennyiből elég lambda szonda gyanús a dolog, de lehet más is, ahogy írtad pl. kipufogó gáz vissavezetés is.


pén. jan. 04, 2008 13:37
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás G Astra '99 1.4
Sziasztok!

Van egy '99 1.4 G Astra Caravanom. Kb 3 hét óta furcsa dolgot csinál. Először azt vettem észre, hogy alacsony fordulatnál, kicsi terhelésnél (pl amikor teljesen egyenletes tempóban haladok városban 50-60-nal 5.-ben) elkezdett rángatni az autó. Ilyenkor ha lelépek vagy rálépek a gázra, minha mi sem történt volna megy normálisan.
Tegnap alaposabban megnéztem mikor mit csinál:
Ezt a jelenséget csak meleg motornál csinálja. Teljesen mindegy milyen fokozatban,a lényeg a kis terhelés, alacsony fordulat (kb 2000-ig). Álló helyzetben üresben ha nagyon lassan adom a gázt és pl 1500-on "tartom" a fordulatot, vagyis inkább a lábam a pedálon ebben a helyzetben, akkor a fordulat leesik alapjáratra, majd vissza 1500-ra és így ingázik oda vissza. Ezt kb 1000-2000-es fordulat között teszi. Fölötte minden jó és az alapjárat is teljesen jó. Az autóval minden nap kb 150 km-t autózom országúton, a jelenség egyre erősebben jelentkezik.
Találkozott valaki hasonló problémával?
Milyen jellegű lehet a gond: elektromos (hibalámpa, kód nincs), dugulás, lyukas cső valahol, AGR szelep?


pén. jan. 04, 2008 9:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Na,el sem olvastam,hogy HDI :oops: Ha a légszűrőház és a légmennyiségmérő egybeépített,még az is lehet,csak a csatlakozó kontakthibás...mondjuk amikor meg lett a szűrőcsere miatt mozdítva,azóta nem működik normálisan.
Ott voltam a szűrőcsere utáni első úton, amikor előjött a jelzés, és akkor megnéztük a csatlakozót mindjárt, de rendesen a helyén volt. Meg is mozgattuk, de nem változott a helyzet. Egyébként ahogy néztem, nincs egybeépítve, a szűrő és a mérő, a szűrő és a turbó között van egy kanyar a csőben, a kanyarban van a mérő.


szer. dec. 19, 2007 18:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Na,el sem olvastam,hogy HDI :oops: Ha a légszűrőház és a légmennyiségmérő egybeépített,még az is lehet,csak a csatlakozó kontakthibás...mondjuk amikor meg lett a szűrőcsere miatt mozdítva,azóta nem működik normálisan.


szer. dec. 19, 2007 17:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 15:27
Hozzászólások: 235
Hozzászólás 
Ráadásul ez TurboDiesel , így nincs fojtószelep, ebből kifolyólag vákuum sem a szívócsőben. Egy légmennyiségmérővel szokott megoldva lenni.


szer. dec. 19, 2007 13:51
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
A szívócsonkban akkor is a motor működésének megfelelő a vákum,hogyha egyáltalán nincs bent légszűrő.Ráadásul nem is mindegyik befecskendezőrendszer támaszkodik (csak) a vákum értékére,hengerenkénti injektoroknál közvetlenül mérik a beszívott levegő tömegét vagy mennyiségét.


szer. dec. 19, 2007 13:35
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség