Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. márc. 28, 2024 12:42



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: Elektromos autó
TJ81 írta:
Lehet, hogy hülyeség...
Nézegesd az energiamegmaradás törvényét, és magad is rájössz.


kedd aug. 01, 2006 14:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 13:49
Hozzászólások: 4
Hozzászólás Elektromos autó
Heló!

Nekem nem ide vágó a kérdésem igazán. Új vagyok a fórumon még, ez az első hozzászólásom. Nem akartam új témakört nyitni. Az elektromos autó megoldás lenne a témám.

Milyen lenne, ha lenne két motor, két akkumulátor és amíg az egyik akkumulátor és motor hajtja az autót, a másik tölti a másik aksit, aztán, ha lemerült, fordítva. Milyen hatásfokkal tudna áramot termelni ugyan az a motor? A motor-generátor teljesítménnyel lehetne játszani, ha az egyik motor mindig motorként üzemelne, a másik mindig generátorként és az akkumulátorok lennének cserélgetve...
Lehet, hogy hülyeség...


kedd aug. 01, 2006 14:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Helló

Naszóval, álló helyzetben, vagy amíg el nem érem a 30-40 km/h sebességet, nem hallok semmit.
30-40 km/h felett viszont nagyon halk sziszegést hallok, mintha le lenne pici résnyire
engedve az ablak és jönne be a huzat, de ez a motortér felől jön...
Mintha lenne egy kiskígyó aki halkan sziszeg, fúj, amikor 40 felett kuplungot nyomok :D

Szóval ez kinyomócsapágy? :( És az mennyibe kerül kb?


hétf. júl. 31, 2006 21:15
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Topeti,
kinyomócsapágy lesz az


hétf. júl. 31, 2006 8:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Helló, tudom nem elektronika, de po la szaktekintély hátha olvassa soraim... Tehát.

Minap tűnt fel, hogy hármasból négyesbe váltva - a kuplungot tövig benyomva - halk súrlódó-kerregő-ciripelő (vagy milyen) hangot hallok. Ez mire utalhat?
Eddig hármasban vettem észre, egyes-kettesnél úgy tűnt nem volt ilyen "zaj" , de majd jobban fülelek.
Ha álló helyzetben járó motornál tövig taposom a pedált, nem hallok ilyen halk súrlódó-kerregő-ciripelő hangot...
A gépezet 2001-es dízel Scenic... esetleg a váltó olajszintjét nézessem meg?

üdv


vas. júl. 30, 2006 17:55
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
NDR,
még üzemanyagszűrő-eltömődés is lehet.
A MAF-szenzort sem ártana megtisztítani STP Carb Cleaner-rel, de nem hozzáérni, csak lefújni az izzószálakat. Lyukas 20-as torx-kulccsal tudod kiszerelni, de a légcsőrendszer kibontásával is hozzáférhető lesz.
Valami T-elemet (vákumcső) is meg kellene nézni, de nem tudom az Escortban van-e, h. nem repedt-e?
Az egész után egy kiadós újratanítás, RESET után.


pén. júl. 28, 2006 10:58
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Helló!
Ja, hogy '96-os a kocsi...Akkor lehet, hogy a kipörgésgátló-motor tartja húzva a gázbowdent.
Vagy: a pillangószelep húzókarja mögött valamilyen vezeték akadályozza a visszaforgást, v. a visszaforgatórugó fáradt el


pén. júl. 28, 2006 10:23
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. nov. 12, 2005 19:52
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
NDR írta:
Üdv mindenkinek!
Remélem nincs mindenki eltikkadva ebben a hőségben, és lesz valaki aki tud tanácsot adni.
Egy 86' -os kiadású 1,6 16v benzines Escortról van szó, ami az utóbbi időben többször, de nem rendszeresen a következő hibákat produkálta: a motor beindítása után az alapjárati fordulatszám leesett kb. 500-ra, és emellett egyenetlen is volt, mintha fordulatonként lassult-gyorsult volna.
Ez első alkalommal hideg (nem télen, mostanában) motornál, kb. 2-3szor meleg motornál volt. Kis gáznyomogatás után magához tért, utána minden rendben. A másik hiba pont az ellenkezője: menet közben (üzemmeleg motornál) gázlevételkor az alapjárati ford. nem esik vissza, kb 4000 körül marad, majd 1-2 perc után rendbejön. Ezt az elmúlt 3 héten kb. 5-6 alkalommal csinálta. Mit mondjak, igen kellemetlen érzés.
Mi lehet a gond? A két jelenség összefügg? (az autóban nincs motorhiba jelző lámpa)
Előre is kösz. Üdv.: NDR


Sajnos éppen én voltam eltikkadva, elírtam, az autó '96-os.
Talán így lesz tippje valakinek.
Üdv.: NDR


csüt. júl. 27, 2006 18:07
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. nov. 12, 2005 19:52
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek!
Remélem nincs mindenki eltikkadva ebben a hőségben, és lesz valaki aki tud tanácsot adni.
Egy 86' -os kiadású 1,6 16v benzines Escortról van szó, ami az utóbbi időben többször, de nem rendszeresen a következő hibákat produkálta: a motor beindítása után az alapjárati fordulatszám leesett kb. 500-ra, és emellett egyenetlen is volt, mintha fordulatonként lassult-gyorsult volna.
Ez első alkalommal hideg (nem télen, mostanában) motornál, kb. 2-3szor meleg motornál volt. Kis gáznyomogatás után magához tért, utána minden rendben. A másik hiba pont az ellenkezője: menet közben (üzemmeleg motornál) gázlevételkor az alapjárati ford. nem esik vissza, kb 4000 körül marad, majd 1-2 perc után rendbejön. Ezt az elmúlt 3 héten kb. 5-6 alkalommal csinálta. Mit mondjak, igen kellemetlen érzés.
Mi lehet a gond? A két jelenség összefügg? (az autóban nincs motorhiba jelző lámpa)
Előre is kösz. Üdv.: NDR


hétf. júl. 24, 2006 19:21
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. júl. 12, 2006 17:50
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Szia po la!
Kipróbáltam a poti-s verziót, sajnos nem jött be! Bevittem egy opel márkaszervízbe ahol orig lambdaszonda beszerelésével rögtön megjavult a gép! Kicsit húzós volt:-(


szer. júl. 19, 2006 12:50
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Üdv po la!

Köszi a tippeket.
Reggel kiolvastam a hibakódot: 0130. Remélem nem tévedtem, hogy ez a szonda kódja! Ahányszor megnéztem mindig ezt kapta be.
Az 1500-as fordulattal kapcsolatban:
Ez akkor is normális ha csak ebben a tartományban (kb. 10-25 C) és kb 3 hónapja csinálja? Nagyon hidegben is és melegben is 800-950/min-nel indul.
Méréseket majd hétvégén teszek.

Köszi, Dipa


kedd júl. 18, 2006 10:19
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autóelektronika
Üdv dipa!

Nézzük sorjában...
1, A két fehér vezetéken indítás után kell feszt mérni, mert jó 5min időtartamig akkor is megvan a 12V, ha a kocsi energia menedzsmentje a meleg kipufogó rendszer esetén lekapcsolná. (ez a funkció az ecu gyártójának úri kedvétől függ, eddíg még nem sikerült megfejtenünk, mikor van ill nincs ez a funkció...)
2, Mivel az alapjáratot nagymértékben befolyásolja a motor hőmérséklete, az 1500-as alapjárat a normális érték, ahogy a motor melegszik azonnal visszaáll a 800-950/min értékre, ez tehát nem hiba!
3, Törekedj a gyári szonda beépítésére, ez lehet Bosch, vagy Ac Delco.
A szonda csak " érzéssel "meghuzandó, mert ha megroppan 2 eset lehetséges: vagy megszakad a fémgőzölt kivezetés, vagy lezárlatosodik...
A jól működő szondán -fekete vezeték- 200--850 mV közti feszt kell tudni mérni, kb. 2 Hz frekivel változik a max és min érték között. A 450 mV szonda fesz az ideális középátlag.
Az csak abban az esetben igaz, ha a szonda nem 5 vagy 6 vezetékes!
Sajna az opelnél előfordulhat, hogy a szonda szürke vezetéke nem testre van kötve, hanem + 5V-ra. Ekkor értelem szerűen a szonda fesz 5,2-5,8V között változik.
Jó munkát, ha kérdésed van megpróbálok segíteni.


hétf. júl. 17, 2006 21:47
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Szia po la!

Köszönöm a segítséget!
A következő kérdéseim lennének a témával kapcsolatban:

1. "A szonda 2 fehér vezetékén 12 V-ot kell mérni."
Ez állandó 12V, vagy időnként kapcsolt?

2. "A fűtés hiánya késlelteti a lambdaszabályzás működését, ez ugyanis hőmérséklethez kötött."
Van egy olyan jelenség is, hogy bizonyos hőmérséklet-tartományban (kb. 10-25 C) indítás után az alapjárat fixen 1500-ra áll be. Pár perc után visszaesik normál értékre. Ez összefügghet ezzel, vagy más hibajelenségre utal?

3. "csak a csere segít"
Milyen gyártmányt érdemes venni?

"a szotver frissítés csak a 2000 után gyártott kocsikra igaz"
Sajnos az enyém 1999-es, ezek szerint erre nem érvényes.
(amúgy mibe kerül egy ilyen?)
Ja, és van benne 180000km, vagyis időszerű lenne a csere.

"Ha barkácsolni kezded a kocsit nagyon sokba kerülhet! "
Igen, ezzel mélyen egyetértek. Villamos mérnök vagyok, de nem szeretek olyan témába belenyúlni amihez nem értek és vannak buktatói is! Ezt a saját bőrömön már tapasztaltam! (sok mindenhez hozzányúltam már sajnos)

Feszültségmérés, 2 db szonda keresése este, és azért a biztonság kedvéért kiolvasom a hibakódot is!


hétf. júl. 17, 2006 10:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autóelektronika
Üdv dipa!

A leírt jelenség az opel esetében két hibát feltételez. Az egyik a szonda fűtés hiánya. Ez egyszerűen egy próbalámpával ellenőrizhető. A szonda 2 fehér vezetékén 12 V-ot kell mérni. Ha ez nincs meg, ellenőrizd le a csatlakozókat. A fűtés hiánya késlelteti a lambdaszabályzás működését, ez ugyanis hőmérséklethez kötött.
Ha a fűtés rendben van előfordulhat természetesen szonda hiba. A gyár a szondákra 120000 km futásteljesítménynél többet nem szavatol. A szonda ezután lelassul, a működési freki sajnos lecsökken . Ilyen esetben csak a csere segít. A csere még akkor is kifizetődő az adott km után, ha a lámpa nem jelez, ugyanis érzékelhetően csökken a fogyasztás!
A másik lehetőség a szotver frissítés csak a 2000 után gyártott kocsikra igaz. Hogy ez a lehetőség esetleg fenn állhat e, ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy megnézed a kipufogó rendszert.
Amenyiben 2 lambdaszonda van a rendszerben--egy a katalizátor előtt egy utána--akkor a szoft. frissítése kizárólag márkaszervízben a gyári Tech 2-es műszerrel megoldható.
Ha barkácsolni kezded a kocsit nagyon sokba kerülhet! A javító progi CSAK a gyári műszeren fut!
Eszedbe ne jusson a 2 szondás esetben a próba érdekében a 2 szondát felcserélni! Más a szerkezeti felépítésük, működési karakterisztikájuk.
( sajnos a menet átmérője és a menetemelkedés megegyezik, és találkoztunk már vakmerő emberrel, mivel a stekkerek sem passzolnak átforrasztotta a kivezetéseket...Stabil és végleges hibát képes beírni a hibatárba)


vas. júl. 16, 2006 9:51
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Sziasztok!
Sokat olvastam a fórumot, de csak most, hogy az előző problémát olvastam, vettem bátorságot, hogy regisztráljam magam.
Ugyanis egy picit hasonló problémám van: néha kigyullad a motorvezérlő-hiba lámpa, de mást nem tapasztalok. Az autó egy 1,4 16V G-Astra (X14XE) '99
A hibakódot kiolvasva a "heated oxigen sensor"-ra panaszkodik. A hibakódra sajnos nem emlékszem, csak a szövegre az autodata-ból. Persze ezt bármikor újra ki lehet olvasni. A lámpa nagyobb sebességnél gyakrabban világít.
Régebben olvasgattam az Opel fórumot, ott hasonló hibajelenség esetén (persze ott más volt a hibakód) az EGR/AGR szelepre vezették vissza a hibát. Megoldásként a szelep "lezárását", ill. szoftverfrissítést ajánlották, de ezt nem minden motortípusra. Sajnos az nem jött le 100% tisztán, hogy milyen motortípust lehet így "megjavítani".
Az én gondom persze ettől eltérő lehet. A szakértőktől szeretnék tanácsot kérni, hogy mit kellene tennem, találkoztak-e hasonló hibával. Gondolom nem kéne azonnal lambda szondát cserélni, mert más keverékképző-rendszerhiba is okozhatja a szonda rendellenes működését. Van ötletetek?


pén. júl. 14, 2006 14:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
astra14gcc
Én rövidebb leszek, szerintem az a lambda nem belevaló.


csüt. júl. 13, 2006 9:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv astr 14 gcc!

Valószínüleg a vásárolt szonda nem a típushoz való.
Ha a szonda vezetékét széthúzva az alapjárat beáll az általad írt fordulatszámra, biztos, hogy keverékképzési gond van!
Az Opel rendelkezik un. kényszerfutás üzemmóddal. Ez azt jelenti, hogy a hibás szenzor jele helyett a digitális elektronika előállít egy, az üzemi jelhez hasonlót, és ezzel közel optimálisan működik a kocsi.
A dús keveréket nem csak a szonda hiája okozhatja! Csinálhatja magas benzinnyomás, eldugult visszafolyócső, ill. a motorhőmérő szenzor hibája.
Induljunk ki abból, hogy a lambdaszondád jó. Az alapjáratot ilyen esetben a hőmérő-jele befolyásolja. Kössél a hőmérő patron helyére egy 10k potit --változtatható ellenállásként. A potit forgatva a fordulatszámnak változnia kell!
Amennyiben a fordulatszám beáll a gyári értékre, és a motorhibajelző nem gyullad ki egy hőmérséklet jeladó cseréjével a probléma orvosolható. Látatlanba egyenlőre ennyit, ha a gond nem oldódik meg akkor jelezd, és kitalálunk valamit a kollektív bölcsesség mindig segít.


csüt. júl. 13, 2006 6:49
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. júl. 12, 2006 17:50
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek!
Most találtam erre a topicra és úgygondolom itt talán kapok egy kis segítséget a következő problémámra:
van egy 2000.-évi astra1.4-16v gcc-m, pár hete ki-ki villant a motorkontroll lámpa, kilett olvasva (keverék dús) kilett véve a lambdaszonda ( a végén hiányzott a kerámiáról a serleg) vettem a Bárdi-nál egy BOSAL típusút (azt hiszem ez nem eredeti?), beszerelés után az alapjárat 1500 alá nem megy,ha széthúzom a lambdaszonda csatlakozót akkor kb 800-as fordulaton szépen muzsikál (és igy a fogyasztásom sem több, kb 6-6,5l ) Próba képpen cseréltünk alapjárati léptetőmotort de azzal is a fenti eredményeket produkálta! Tapasztalt már valaki hasonlót?
Ha igen várom a megoldást, ha nem akkor valami javaslatot?
Köszönöm az esetleges hozzászólásokat


szer. júl. 12, 2006 18:27
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Po-la!
Bocs, hogy nem magánban, de itt hamarabb olvasod.
Szal még nem került le Érdre a Yugo, ellenben gondoltam teszek egy kísérletet abból az okból kifolyólag, hogy sohasem volt a központi egységnek semmi nyomora, csak az elmúlt pár hétben kezdte a hibajelzést. Az előtte levő utolsó dolog amit a gépen csináltam, az a lambda szonda csere. Kivettem. Szó szerint vastag fekete koromréteg fedte az egészet (ez természetes, hiszen lényegesen többet evett a gép mióta a központi egység hibát jelzett). Gondolom a hengerfej és gyertyák is hasonlóan festhetnek. Egyelőre visszaraktam a régi szondát (amivel nem jelzett hibát, elvileg jól is működik, a cserére azért került sor, mert a tulaj szerint a gép 6L-nél többet nem evett (és ismerem a tulajt, nem ver át), nálam a téli fogyi 8.5L volt, így gondoltam megpróbálom, hátha). Szal vissza a régi, majd teszt, hogy a gyújtás okozhatta-e a kormot? A gép kicsit lassan reagál a gázpedálra (dehát injektoros, tehát sohasem fog úgy, mint egy karburátoros), viszont amint élszleli mit is szeretnék, úgy felpörgeti a motort semmi perc alatt, hogy beleng az autó, majd le is tilt (gondolom legalábbis a legnagyobb fordulaton ezért van, hogy pár tized másodpercig nincs gyújtás, majd pár tized másodpercre újra van, de ez már nagyon magas fordulaton van). Tehát a gyújtással elvileg minden rendben. A légszűrő nem épp új, de elég tiszta, ekkora koromréteget nem okozhatott. Holnap megyek dolgozni, majd kiderül visszajelez-e a központi egység, most álló helyzetben való kínzáskor nem tette. Kérdés: hogy a fenébe tisztíthatom ki a hengerfejeket a koromtól? Nagy gázzal menjek hadd égjen ki, vagy valami adalékot kapjon? Érdemes vajon injektortisztítót ilyen esetben belekeverni a benzinbe, hátha a fúvókák is kormolódtak? Valahogy jó lenne tisztán tudni szétszedés nélkül (oké, lehetetlent kérek, de azért mégis).
Kíváncsi leszek hibát jelez-e holnap a központi egység, lévén még mindig okozhatta akár más is a hibát a lambda szondán kívül.


szer. júl. 12, 2006 16:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Szia po la

A gyújtútrafóval volt gond. Kicserélték. Most indul az autó. (de meddig?)


kedd júl. 11, 2006 6:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv topeti!

A leírt jelenség masszív gyújtáshibának tünik. Az üzemanyag bejut a hengerbe, de intenzív szikra hiányában nem ég el. Az égéskimaradás felborítja a katalizátor működését. A lambdaszabályzás nem tudja ezt a helyzetet korrigálni, ezért világít a hibajelző lámpa. Ha nem tettél meg többszáz kilométert világító lámpával akkor viszonylag olcsón meguszod...
A gyújtáshibát okozhatja gyertya, gyújtókábel, ill. elektronikus hiba.
Egyenlőre ennyit látatlanba...


hétf. júl. 10, 2006 10:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Sziasztok szakik!

Van nekünk egy új VW Polo-nk (7 és fél hónapos, 8e km-t futott). A héten beletettem 3 nap alatt 700 km-t.
Még isteni szerencse, hogy nem akkor jött rá a baj! Jártam Kaposváron (hallod subvoice), Siófokon, stb...
Péntek estére megmakacsolta magát. Este beleültem, és mikor beindítottam, remegni kezdett a kocsi és
felvillant a kipufogó-hiba visszajelző lámpa. Kiskönyve szerint a lambda-szondával, vagy a katalizátorral lehet baj.
Jelenség: Reszket, remeg a karosszéria, dadog, pöfög a kipufogó, 10km/h-nál gyorsabban
nem képes haladni. 1-2 mp-ig kis erővel húz aztán 5-10 mp-ig semmi, csak alapjárat.
A kipufogóból a gáz darabosan jön. Jön egy erősebb löket, aztán 1-2 mp-ig semmi,
aztán megint pöffen egyet. Ja és mintha valami olajféleség csöpögött volna belőle.
Most szervizben van, kivancsi vagyok mi lehet a baja. Gyújtás-gond lehet lehet, vagy
elment egy henger?? És még nincs 8 hónapos sem... Már ott tartok, hogy nem fogok merni
elindulni vele hosszútávra (szülők 300 km-re laknak, és ha útközbe leáll hát nemtudom micsinálok,
képzeljétek, ha autópályán előzés közbe jön rá a dadogás, bele se gondolok inkább).
És kezdődött az egész télen azzal, hogy a féklámpa-érzékelő elfagyott, gondolt egyet és felgyulladtak a
féklámpák, a gázt meg elvette, és hirtelen lassulni kezdett az autó. Aztán meg volt olyan is,
hogy ment rendesen, de égett a lámpa. Elvittem szervizbe, kicserélték ezt az érzékelőt,
azóta a fékvisszajelzővel nincs baj (hetente ellenőrzöm), de mi van ha télen megint előjön?
Álló helyzetben, nem ültem benne és égtek a féklámpák. :shock:
Ja, plusz még a kormánystabilizáló összekötőrudat is kicserélték, mert gyárihibás volt. Erről nem is tudtam.
Ha nem viszem el a féklámpa miatt, erről nem is szólnak. Pedig a rendszer mutatta, hogy ennek az
alvázszámú autónak ilyen cserére lesz szüksége. Legalább kiértesíthettek volna! Ezt minimum elvárnám.

A rángatózásra van valakinek tippe, mitől lehet?


hétf. júl. 10, 2006 9:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
djsms írta:
Nem mentem az útszakaszon a megengedett maximális sebességgel, az autón a gyárinál jóval szélesebb minőségi papucsok vannak (155 helyett 185) ráadásul az eset elött vettem 2 héttel őket, amiből az első kettőt így gyakorlatilag újként dobhattam ki (kockásra fékeztem, mivel nincs ABS) jah és brembo fékek vannak! (szintén viszonylag újak) ;) Plusz az is benne volt a pakliban, hogy elötte 2 nyúl, 1 őz és 2 szintén kivilágítatlan bringással "futottam össze" még szlovákiában, ezért eleve maximumon volt a figyelmem. No meg a xenon. Gyakorlatilag ezekből ha csak az egyik nem így lett volna akkor elütöm, szóval piszok mázlija volt, bár ugye a részegeket védi valami őrangyal... :) Számomra pedig beigazolódott, hogy érdemes minőségi cuccokat venni, mert tényleg életek múlhatnak rajta. Még akkor is, ha a minőségi cuccok összesen többe kerülnek, mint maga az autó ;)

Nem véletlenül Corollád van? Ugyanilyen esetet mesélt el egy (asszem) Corollás :) Szegény gumik...


hétf. júl. 10, 2006 8:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 173
Hozzászólás 
Hello po la!
Aham értem.Bár ha jól emlékszem anno lehúztam a csatit róla, és még akkor is működött minden, de biztos igazad van.
A műszerfal több ok miatt lett lebontva:
1. az utastér jobb oldalán a kerékdob mellől szivárog be a víz, ezt akarom Sikaflex-szel kikenni
2. akkora por volt már mögötte, hogy alig lehetett látni a műszereket
3. hangszórókat akarok tenni a gyári helyekre, és amíg nincs leszedve szinte lehetetlen hozzáférni a bal oldalihoz
4. a rádiót rá szeretném kötni a gyújtás kapcsolóra, így jobban átlátható, szerelhető
5. kesztyűtartó pilácsot is teszek bele, hogy lehessen látni amit keres az ember benne este, ezt is így könnyebb bekötni
6. teljes felújítás alatt van az autó, ezt a részt sem akartam érintetlenül hagyni :)


vas. júl. 02, 2006 19:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás auzók és az
Üdv pakaforgato!

Az a skatulya elvileg az 1,5-ös dizel izzításvezérlője.
Ennek a típusnak elvileg kapcsolóüzemű izzítása van, az izzítógyertyák nem 12 voltosak. Az elektronika a teljesítmény relét hajtja meg, ami kint van a motortérben. Csak az érdeklődés szintjén: miért van lebontva a műszerfal?


vas. júl. 02, 2006 9:10
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 173
Hozzászólás 
Sziasztok!
Azt szeretnémn kérdezni, hogy van nekem egy 88-as A Corsa-m.1.5D (Isuzu motoros)
Van ebben a műszerfal alatt egy japán gyártmányú, elektronikát tartalmazó doboz.
Nem tudja valaki, hogy esetleg mi lehet az?
Most, hogy le van bontva a műszerfal, még így sem látni, hogy hova megy belőle a kábelköteg, pedig már visszakerestem volna.
Előre is köszönöm!
Üdv!


vas. júl. 02, 2006 8:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv didi!

Kicsit megvezettél, de semmi gond. Nem fogalmaztál elég pontosan.
Járj el úgy, ahogy potyo írta,vagy használj mélyhűtő sprait, nem drága viszont nagyon gyors eredményt ad. A relé a Bsi modulon van, az említett helyen.Csak vigyázva, mert ha a Bsi-t elszúrod nem mész sehova, és az új piszkosul drága!
A relé cseréje, vagy javítása után az indítómotor problémád megszünik ugyan, de a többi gond megmarad...Nagyon rá vagy " kattanva" a trafóhibára! A sagem trafók nem a szakma csúcsa, de ha megpusztul akkor az adott hengerben égéskimaradás lesz. A kipufogógáz összetétele megváltozik. Mivel a katalizátor előtt, és után is van lambdaszonda a keletkező hibajel az un. átmeneti hibatárba kerül. Ha a probléma egy adott ciklusidőn belül többször ismétlődik a hibaüzenet átkerül a végleges hibatárolóba, ekkor viszont a hibajelző lámpa kisüti a szemedet! Tehát csak higgadtan...Amennyiben a probléma nem oldódik meg, a teendőket priviben megbeszéljük. Jó munkát!


pén. jún. 30, 2006 21:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 13, 2004 23:49
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
asszem a jövő héten kipróbálom, berakom a fagyóba nehogy megromoljon :D

csak mire kiérek vele a garázsba kiolvad :cry: majd hőszigetelem....


pén. jún. 30, 2006 20:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Mivel most meleg, van, így ha a relé gyorsan kivehető-berakható, akkor betenni éjszakára a mélyhűtőbe egy zacskóba csomagolva, reggel bedugni a kocsiba, és ha nem indul, akkor tudod, hogy a relé a gond. Lehet, hogy a relében beszorul valami a hidegben.
Bár ez inkább csak az indítózás gondját oldhatja meg, az alapjárati probléma, stb. valszeg nem emiatt van.


pén. jún. 30, 2006 13:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd máj. 23, 2006 12:20
Hozzászólások: 3
Hozzászólás 
A kollegámnak volt ilyen problémája a Renaultal 2-3 hónapig keresgették, 4-5 szak és mezitlábas szerelő,
mert erősen hőmérséklet függő volt a probléma.
Valamilyen relét kicseréltek és azóta tökéletes lett az autó.
Szerintem a reléket megnézni kicserélni nem lehet drága, neki a szerelő már grátiszba adta. Ha szembe állsz az autóval jobb oldalt a biztik és a reléknél fenntről a 2 második relét cserélték ki. A Renaultos szervizben 5eFt méshol 2,5-3eFt. Meg kell próbálni!


pén. jún. 30, 2006 13:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 13, 2004 23:49
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Helló po la!!

Bocsi, de nem voltam érthető, s ez nekem csak most derült ki mikor visszaolvastam magam. :oops:

Idézet:
-ha reggeli indításkor a garázsban +4 celsius alatti hőfok van, akkor nem indul, gyujtás ráad, indítozás, de semmi. Mintha valami tiltaná. Kb 10-15 perc gyujtáson hagyás után egyszercsak sikerül beindítani, persze pöccre. Napközben ugyanezt megcsinálja ha hosszabb ideig van leállítva, és +4 fok alatt van a hőmérséklet. Ez így ment hónapokon keresztül. míg jött a jó idő.


indítózás alatt azt értem, hogy elfordítom a gyújtáskulcsot abba a helyzetbe ahol tekernie kéne az önindítónak, de nem mozdulaz önindító,(szerintem nem kap áramot) csak egy halk relé kettanást hallani valahonnan. utána 10 15 perc múlva, mialatt végig szidtam az összes létező és lehetséges módon a francia technikát, nemzetséget, stb... gondol egyet, és pöccre indul. mintha egy relé be lenne fagyva, és nem tud behúzni, majd miután a tekercs kifűti működik.

mondták rönós ismerősők, hogy ne foglalkozzak szervízzel, cseréljek trafókat denso-ra, (15e/db) meg befecskendező sort. ja meg gázpedál jeladó potit, léptetőmotort, stb... jó hogy nem komplett blokkot :D

alapjárat ingadozás, klíma használatkori alapjárat ingadozás, hirtelen gázadáskori fulladás, lehet trafó probléma? mert állítólag az összes hengerenkénti trafós rendszere vacak a renaultnak, szinte mindenki cserélt már trafót, csak én nem.
furcsa hogy 500 az alapjárat, picit remeg is a motor, pedig 750-nek kéne lennie, és simán járnia...
ha tudsz valakit ajánlani pest környékén akiben lehet bízni, akkor tedd meg légyszives. ha nincs senki, akár le is megyek hozzád, bár nem tudom mennyire vagy távolságilag... :lol:


csüt. jún. 29, 2006 20:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv Didi!

Most van egy kis időm, fogjunk hozzá.
Mivel nem írtad, hogy a hibajelző lámpa világítana, akkor sok variáció nincsen.
Lehet benzinnyomás probléma --erre utal, hogy tisztítás után jobbnak érezted a kocsit --ingadozó üa. nyomás, megtört visszafolyócső (ez nem minden kocsiban van a R clio esetén ) kicsi szállított üa. mennyiség.
A második lehetőség huzósabb. Nagy valószínüséggel a vezérlő elektronika paraméterei a türés szélén vannak. Ha ez a helyzet a kocsi üzemel ugyan, de bizonytalanul. Ez a probléma a gyári célműszerrel megoldható, egyszerüen az eprom tartalmát újra írják. Csak szakszervíz tudja megcsinálni, mert a progi csak a gyári R clipp nevü műszeren fut...
Van egy harmadik lehetőség, ez volna neked a legolcsóbb...
A francia kocsik főtengely-jeladója elég gyatra kivitelü. Ez egy pár száz ohmos indukciós jeladó, ami sajna nagyon érzékeny a hőmérsékletre, mivel a tekercs kivezetéseit nem forrasztják, hanem crimpelik (azért készül így, mert nekik is élniük kell valamiből..).
Ha nem lesz ilyen dög meleg egyszerűen lefujod a jeladót hütő spraival, aztán megnézed van e szikra. Ha nincs te nyertél --olcsón meguszod --
ha van szikra akkor nagy valószínüséggel döglődik az elektronika.
Ez a helyzet jellemző a siemens ill. fenix nevű elektronikákra. Ha valaki azt állítja, hogy ezeket az eszközöket javítja, ne nagyon higgyél neki. Egy vékony fólia nyákon vannak az smd alkatrészek...
( Ellenőrizd le a fentieket, aztán értesíts privibe, hátha jutunk valamire. )
Ezen gondolataimtól nem leszel sokkal bölcsebb, de hátha segít...


csüt. jún. 29, 2006 17:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv potyo!

Leírtad a lényeget! Biztosan a kocsiban van villamos hiba, ha az akku kiszerelve elindít egy traktort!
Furcsa szervizesek dolgozhatnak felétek, ha ezt a lehetőséget az akku vásárlása előtt nem próbálta ki a mester....( én mondjuk mérni szoktam, mert egy jobb akksi nem éppen két krajcár, és ilyen elhamarkodott diagnózisért itt a nyugati végeken megtorlás jár! )
Ami az Opelt illeti, az egyik legkisebb szervizigényű kocsi, a lehető legolcsóbb az alkatrész ellátása...
Természetesen minden tipusnak vannak hibás, állandóan problémás egyedei, ezek a problémák a garancia lejárta után nagyrészt megszünnek.
Az emberek nagy többsége nem tartja be a gyári előírásokat, elég régóta űzöm ezt a szakmát ahhoz, hogy legyen rálátásom a dolgokra.
Írva vagyon pl. vezérmű csere esetén, hogy minden alkatrészt cserélni kell! A márkaszervizek így is járnak el--mást ugyanis nem tehetnek--, de a mezítlábasok ( félreértések elkerülése miatt én is ide tartozom ) már variálnak. Csak szíjat cserélnek, így jóval olcsóbb, ez átmeneti üzleti előny. Aztán ha valami szakad széttárják a kezüket...
Egy ilyen problémás eset után alakul a legenda a ramaty autókról!
Sok szakmai továbbképzést tartunk az egyetemen, itt lemérhető milyen felkészületlen emberek javítanak nagyértékű kocsikat.
A méréstechnikai ismeretek totális hiánya tapasztalható.
Nemrég elnök voltam egy autós mestervizsgán, és próbaképpen megengedtem, hogy a jelöltek válasszanak a gyakorlati feladatok közül.
Minden munka talonban maradt, ahol méréssorozattal kellett meghatározni a hibát...
Bocs, hogy a fórum népére zúdítottam hülye gondolataimat!


vas. jún. 25, 2006 6:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: autók és az
po la írta:
...
Semmi gond, a kocsit szervizes javítja, csak a tulaját is és engem is érdekel a dolog(a tulaját főleg az olyanok miatt, hogy a múltkori adagoló elektronika javításáért vagy cseréjéért/nemtudom, mit csinált/átszámítva kb. negyedmillió forintot fizetett). Felszerelés nincs az ilyen mérésekre, de a kocsi által feltöltött akksi ha leállítás után ki van véve, és úgy áll, napok után is beindít egy traktort, ami azért lássuk be, kicsit nagyobb áramlökést produkál, mint az astra. Ha meg benne van, akkor már másnap bikázni kell. Én csak elméletben érdeklődöm, hogy van-e valami ilyen jellegő típushiba, főleg mert nagyon tetszik ez a kocsi az új astraval ellentétben, és ha összejön a lóvé, én is veszek egyet. De ha ilyen hibái vannak, akkor inkább lemondok róla.


szomb. jún. 24, 2006 22:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 13, 2004 23:49
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Kedves po-la és a többiek!

Az én autóm egy Renault Clio 1.6 16V. Motorkód: K4MA. 2002. 12.06.-ai az otó. Imádnám, de nem hagyja magát.
A jelenségek:
-ha reggeli indításkor a garázsban +4 celsius alatti hőfok van, akkor nem indul, gyujtás ráad, indítozás, de semmi. Mintha valami tiltaná. Kb 10-15 perc gyujtáson hagyás után egyszercsak sikerül beindítani, persze pöccre. Napközben ugyanezt megcsinálja ha hosszabb ideig van leállítva, és +4 fok alatt van a hőmérséklet. Ez így ment hónapokon keresztül. míg jött a jó idő.
- hirtelen gázadásra fulladással reagál, van hogy le is áll. Kitisztitották a befecskendezőket, nézték a trafókat, cseréltem gyertyát, nézték a szervizben. semmi. volt hogy a villamos sín közepén állt meg, mert hiába nyomtam a gázt, nem nyitott a pillangó, én meg ugye rutinból engedtem fel a kuplungot...
-miután a szerelőm "kitisztított" rajta mindent, azután mintha kicsit jobb lett volna, de lehet hogy csak beképzelem magamnak. mióta melegebb idők vannak, vagy a tisztítás óta, nem tudom, azóta viszont nehezen is indul, tovább kell indítózni, breheg az alapjárat, ill. egyenlőtlen, érzésem szerint nem gyorsul úgy, lustább, és mintha többet is fogyasztana a computer szerint.
-ja, az alapjárat a fordulatszámmérő szerint 500. nem tudom pontos-e a műszer? mivel digit klímás, mikor rákapcsolja a kompresszort még lejjebb esik a fordulatszám, és nem is mindig áll vissza 500-ra. viszont néha felmegy 750-re is, menet közben ha lámpát kapok mondjuk. aztán van olyan is sűrűn, hogy megállok egy kereszteződésnél, és lefullad, nem marad alapjáraton.
Szeretem ezt a kocsit francia volta ellenére, de nagyon bosszantó ez a sok nyűg, főleg hogy nem tudnak vele mit kezdeni, és már nem is nagyon merem szervizbe vinni, mert megrendült a bizalmam.
Mindig csak gyári alkatrészeket rakatok bele, olajból castrol rs, próbálom neki megadni amit lehet...
ja, kb. 101.000. km-van benne.
ha tudsz segíteni, kérlek tedd meg, akár írásban, akár személyesen. köszi!


szomb. jún. 24, 2006 7:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv potyo!

Engedj meg egy gonoszkodó kérdést. Ezt a kocsit a csoda rabbi, vagy iparos ember javítja? Ha a rabbi akkor a dolog rendben van...
Amennyiben iparos ember, akkor meg másikat kéne keresni...
Első lépésként az akkut feltölteni. Pihentetés után nyugalmi feszt. mérni. Ennek értéke 12,2--12,4 V. Ezután 30 sec. időre az akkut meg kell terhelni az Astra diesel esetén a gyárilag előírt árammal, ami 300A ! (párhuzamosan kötött izzítógyertyákból tetszőleges terhelés készíthető)
Az akku kapocsfeszültsége nem eshet 10,5V alá. Ha ezen eredményt tudja az akksi akkor ez a rész rendben van. Ezután kell a járó motor mellett az üzemi feszt megmérni, 14,4V-nál több nem lehet!
Amennyiben ez is rendben van, akkor a testkábel és az akku negatív kivezetése között kell áramot mérni. Ha minden fogyasztó ki van kapcsolva, akkor ez az áramerősség nem lehet több 10-20 mA-nél.
Ellenkező esetben riasztó, rádió valamint utólag beépített "létfontosságú" kütyük ellenőrzése következik, de hidd el nekem autó elektronikában kevés a csoda, tehát mérni, mérni...
Bocs, ha hosszú és unalmas voltam.


szomb. jún. 24, 2006 7:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ismét gond van a már említett 2001-es Astra TDI-vel. Most valami 1-2 nap alatt lemeríti az akksit benne. Kérdés, mi lehet az? Az biztos, hogy nem marad bekapcsolva semmi, a generátor működik, mert másik akksival beindítva néhány perc üzem után már indul a sajátjáról is. Az akksi nincs 1 hónapos sem, és ezért lett lecserélve a régi, mert azzal is ugyanezt csinálta, csak egy 5 éves akksinál ez már nem lenne meglepő. Viszont nem jelez semmit a műszerfalon.


szomb. jún. 24, 2006 2:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv mindenkinek!

Sok hivatalos elfoglaltságom volt sajna nem értem rá fórumozni....
Nézzük sorjában.
Kispedro! a 91-es corsan nincs obd 2-es csati,--erről már volt szó--tehát az összes a neten koborló interface nem igazán jó neked.
Az említett aldl interface elvileg alkalmas, de úgy tudom nincsen hozzá európai szoftver. A www. techedge.com.au honlapon van egy adapter, ami 160 baudos sebességgel működik.Ezzel talán kiválthatod az Opel Tech 1-es műszerét, de ismétlem progi nem biztos, hogy van hozzá.
A googléba beírva az opel tech1- csak fizetős progit találtam, de nekem nem szokott szerencsém lenni...
Topeti! ez az információ "dömping" kevés az üdvösséghez...
Évjárat, köbcenti, motorszám ez a minimum, hogy segíthessek.
Snapscan! az ügy folyamatban van, az elektronika száma sok jóval nem kecsegtet, de beszéltem a volt kollégámmal, és úgy tudja van hozzá vajdasági fejlesztés. Ebben az esetben vedd úgy, hogy neked is.


pén. jún. 23, 2006 20:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Sziasztok

8 éves Toyota Corolla (azt hiszem R10-es, az a két kereklámpás) fejegység csatlakozójának
bekötését keresném. Tehát egy rajz kellene a csatlakozóról, hogy melyik vezetéken milyen jel megy.

Pls help !


csüt. jún. 22, 2006 1:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Hoppá! Most látom, hogy elírtam az ezelőtti hsz-em. ALDK helyett ALDL-t akartam írni.


pén. jún. 16, 2006 19:12
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Po-la! Ment magánban a kért szám!


pén. jún. 16, 2006 15:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Esetleg nekem az ALDK interface kellene? Mint pl ez:
http://www.andywhittaker.com/ecu/aldl_hardware_cont.htm
És ehhez milyen szoftver kell vajon?


szer. jún. 14, 2006 19:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Az én corsám 91-es. Akkor ennek milyen interface kell?


szer. jún. 14, 2006 19:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv kispedro!

Nem adod fel könnyen az biztos...
Az interface áramkörrel nincs semmi gond, az működni fog.
A probléma ott lesz, hogy ez az OBD2-es csatival szerelt szabványprotokolhoz való, a corsa meg nemilyennel bír, ha az említett időpont előtti.
Az optokapus a lehető legjobb megoldás, mind a kocsit, mind a laptopot védi az emberi okosságoktól...
Az általad említett fullverziós progi nem biztos, hogy tényleg az...
Az eredeti ROSS-TECH progi 1200 Usd.Az tényleg mindent tud.
A VAG-csoport kocsijaira bőven van kalóz szoft., az opelhez alig.


szer. jún. 14, 2006 19:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Találtam több kábelrajzot is. Mutattam havernak és azt mondta, hogy az optocsatolós nem jó. Keressek max232-eset. Miért nem jó at optocsatolós? Vag-com -ot pedig sikerült letöltenem full verziót azthiszem. 55 mega.
Ez lenne a kábel: http://pinouts.ru/data/car_obd2cable_pinout.shtml


szer. jún. 14, 2006 18:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv snapscan!

A problémát értem, de a megoldás nem egyszerü...
A bosch vazérlő valószínüleg a 2. generációs, a rajzából ez jött le számomra. A hibakódot nem biztos hogy törölni tudod az akkusaru levételével. Ebben az esetben kerítek valami megkerülő megoldást a számodra, mert Bosch KTS500 biztosan nem áll rendelkezésedre...
Ide már másfajta okosság kell, türelmedet kérem. Privibe küld el nekem a kocsiban lévő vezérlőegység számát. Ez a Bosch-nál mindig 10 jegyü.
A számból én már sok mindent megtudok.
A neten bolyongó interface áramkörök + progik nem olvassák, lévén, hogy nem szabványos protokollal bír.


szer. jún. 14, 2006 10:46
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
po la, elsősorban téged kérdezlek, lévén te tudod miről van szó. Még mindig yugo. Doksik itt vannak, frankó, de elmúlt pár napban nekem is folyamatosan játssza a check engine kijelző a menet közbeni hol bekapcsol hol kikapcsol szisztémát. Az általad küldött doksi alapján bosch vezérlő van benne, megvan a 4 pólusú diagnosztikai csatlakozó. Kérdés: hogy tudom kiolvasni (ill. kivillogtatni) a hibát? Gondolom rövidre kell zárni valamelyik érintkezőket. Esetleg van a hibajelzések jelentéséről doksid? Nagyon bosszant a dolog, végre van doksi az elektromos bekötésről, erre bejön ez a hülye hiba...


szer. jún. 14, 2006 7:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv kispedro!

A 91 -es Corsa az említett módon diagnosztizálható!
Mivel nem tudni melyik hiba mikor keletkezett ezért leveszed az akkusarut, ahogy írtam.A hibák törlődnek, aztán elmész egy normálüzemű próbaútra!A legkisebb elektromos kontakthibát is azonnal visszaírja, ha fennáll.A próbakör hideg motorral indul, és a hűtőventillátor bekapcsolásáig tart. így az összes jeladó leellenőrízhető. A diag csati lehet a biztosíték doboz mellett, vagy ritkábban a motortérben. Ha a motortárben van akkor a generátor szíjfeszítőjére van szig szalaggal rögzítve.
Nézzed meg ezt:www.techedge.com.au Az ALDL interface leírása után ott van az összes Gm diag csati bekötési rajza. Ha ezek után is kérdéseid vannak, megpróbálok segíteni.
Ui.:a cikk után található szoftver az európai Gm gyártmányokat NEM olvassa!


kedd jún. 13, 2006 22:07
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 281
Hozzászólás 
Biztosítéktábla mellett nézd meg a csatit.
Idézet:
Szóval pl. a 63-as hibának villan hatot, szünet és villan hármat.

Igen.
Idézet:
Ez a dibimoto nevû szoftver jó lennne nekem, ha lenne kábelem a kocsi és a pc közé?

Ezt sajnos nem tudom.


kedd jún. 13, 2006 21:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Értem! Azt nem tudtam csak, hogy a pdf-ben leírt 137 hibáknak mik a villogási ütemjeik. Szóval pl. a 63-as hibának villan hatot, szünet és villan hármat. Jól mondom?
Amúgy 1991-es a corsa.


kedd jún. 13, 2006 21:43
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség