Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd szept. 27, 2022 22:55



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
arany tag

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 15:27
Hozzászólások: 235
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
ja, igen, lambdaszondát csak szkóppal szabad mérni, a 800Ft-os műszerek nem erre a célra készültek


Szerintem meg mutatós műszerrel, mert ha az időalapot oda állítod, hogy lésd a változást is egy pöttyöt fogsz figyelni az ernyőn vagy egy ugráló vonalat, hacsak nem digit tárolós a szkóp.

A legtöbben analóg multiméterrel nézik, és közben hidegindító aeroszollal megbolondítják a rendszert majd nézik, hogy követi - e a szonda a hirtelen dúsulást.

A legtöbb soros vonali diagnosztika élőadatként megjeleníti a szondát is és ha a vezeték meg a fűtés rendben van szépen lehet diagnosztizálni azzal is.


Kate Archer írta:
a lambdaszonda hibája nem csak azt okozza, hogy a feleslegesen túldúsított keverék miatt az autó csak "okosban" megy át a ZK-n, meg megnő a fogyasztás, hanem azt is, hogy a túldúsított keverék fojtólag hat a motorra, nem megy úgy, ahogy kellene


Vagy éppen szegényebb lesz a kelleténél, mert nincs meg a visszacsatolás és rángat , túlmelegszik.


Kate Archer írta:
az is érdekes, hogy ezek a katalizátorok csak felforrósodott állapotban működnek, azaz városban semennyit nem kímélnek a környezeten, országúton meg minek kímélni :(


Erre találták ki a szekunder levegő bevezetését, ami gyorsítja a katalizátor bemelegedését városi használatban is. USA-ban kötelező és nagyon sok EU-ban üzembehelyezett autó is tartalmazza. És a környezetet mindig kímélni kell !!!!!


Végül az eddig általam látott nagytudású mesterek által rossznak diagnosztizált és feleslegesen kicserélt szondák ára a zsebemben lenne gazdag lennék....tipikusan a keverékképzés hibája, üzemanyagnyomás és motorhőfok jeladó hibája esetén is rossznak jelzi a szondát és az érzékelőt gyakran nem figyelik vagy benne van a hihető tartományban de hülyeséget mutat, illetve a benzinnyomást sem igen figyelik.

Egy jó gázelemző mindennél többet ér!!!!


hétf. jan. 29, 2007 21:37
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
ja, igen, lambdaszondát csak szkóppal szabad mérni, a 800Ft-os műszerek nem erre a célra készültek

a lambdaszonda hibája nem csak azt okozza, hogy a feleslegesen túldúsított keverék miatt az autó csak "okosban" megy át a ZK-n, meg megnő a fogyasztás, hanem azt is, hogy a túldúsított keverék fojtólag hat a motorra, nem megy úgy, ahogy kellene

amúgy érdekes, hogy a szondahiba csak városi üzemben (meg a ZK-n)produkál érdekes dolgokat, a hidegben mért városi fogyasztás az autópályásnak két és félszerese

az is érdekes, hogy ezek a katalizátorok csak felforrósodott állapotban működnek, azaz városban semennyit nem kímélnek a környezeten, országúton meg minek kímélni :(


kedd jan. 23, 2007 10:31
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás Re: ibisa
po la írta:
Üdv Mindenkinek, e késői órán!

Dipa! a leírásodból arra következtetek, hogy tényleg nem a mérés szabályai szerint jártak el a szerviz emberei!

Ez így igaz! Sajnos ezen a vidéken (észak) nehéz olyan szervizt találni, ahol tényleg értenek a dolgokhoz és hajlandóak is foglalkozni a problémával. Vannak jó műhelyek ahol jó szakemberek vannak, akik a klasszikus autókhoz értenek, de elektromos dolgokhoz nem. És vannak elektromos szakemberek akik az elektronikához értenek, de az autók működéséhez nem. (talán magamat is ide sorolnám, pedig szeretnék érteni hozzá) És vannak ezek miatt elkeseredett tulajdonosok.

Nálunk a szervizek többsége így javít:
1. Hibakódolvasás
van hibakód:
2. Hibás alkatrész cseréje
3. Megjavult, örülünk/ nem javult meg tanácstalanság-> 4. pont
nincs hibakód:
4. Megérzésre alkatrészcsere

Ezt már én is átéltem a saját Ford Fiestámmal. ZK-t azóta is csak feketén tudok csináltatni hozzá.

po la írta:
A lambdaszonda a legkönnyebben mérhető eszközök közé tartozik az autóiparban.


Az ügy kapcsán mindenkitől csak ezt hallottam: "Pedig kimértem a szondát"
"Mivel?" "Multiméterrel!" Szerintem változó jeleket digitális multiméterrel a legnehezebb mérni. Oszcilloszkópot nem igen tudják használni, a mutatós műszer pedig szerintük gagyi. A tulaj szerint fölösleges lett volna ha én is megmérem.

po la írta:
Megjegyzem, hogy itt a nyugati végeken felkoncolnának egy szerelőt, ha más kocsijából " termelnék " ki a csere? próba? alkatrészt!


A csere végső elkeseredésben történt, szervizen kívül (az barátom csinálta, aki vágja az autókat, de az elektronikát nem). Egyébként a résztvevők (tulaj, cseredarab tulaj, szerelő) mind jó ismerősei egymásnak, nem piszkáltak idegen autókhoz. Amúgy hallottam olyan helyről is, ahol ezt is megtették!

Ezek után szeretnék érdeklődni, hogy tudtok-e olyan szervizeket ahol mindkét oldalról értenek az autókhoz (autó/elektronika) valahol a főváros környékén, vagy észak/észak-keleten?

Üdv: Dipa


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára dipa szer. jan. 24, 2007 8:16-kor.



kedd jan. 23, 2007 10:02
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
pont ezt akartam kérdezni, hogy hogy képzelték hogy használtat tesznek bele? Ezt te megcsinálhatod, de egy magát autószerelő műhelynek mondó valami nem...

Velünk TV szerelő játszotta el. Nem kicsit lett elküldve a halál f szára...


hétf. jan. 22, 2007 22:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás ibisa
Üdv Mindenkinek, e késői órán!

Dipa! a leírásodból arra következtetek, hogy tényleg nem a mérés szabályai szerint jártak el a szerviz emberei!
A lambdaszonda a legkönnyebben mérhető eszközök közé tartozik az autóiparban. Mindössze annyit kell róla tudni, hogy a gyári kiolvasókkal a legnehezebb a hibameghatározás...A célműszerek ugyanis sorosvonali kiolvasók. Ha a szonda legalább egy ciklust -150 mV-850 mV teljesített a sorosvonali diagnosztikai eszközök hajlamosak hibátlannak tekinteni.
Ehhez a művelethez egy tisztességes szkóp kellene. Ez a minősített szervízekben rendelkezésre is áll, az más kérdés, hogy a szerelők a mérések helyett bármilyen más munkára kaphatók...Mérni ugyanis meg kell tanulni, és ez sokak számára macerás tevékenység...
Megjegyzem, hogy itt a nyugati végeken felkoncolnának egy szerelőt, ha más kocsijából " termelnék " ki a csere? próba? alkatrészt!


hétf. jan. 22, 2007 22:38
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
"Ha nincs szonda, akkor a kocsi sem megy..."

megy, csak hibásan
pl. nekem nagy volt a fogyi hidegben, az autópályás fogyi 2 és félszerese!

most bukott ki a ZK-n, hogy az elégetlen CH-érték 600 volt, a szerelő első gondolata a lambdaszonda volt, kimérte és tényleg
a baj az volt, hogy a megrendelt, megbízható *****-márkájú szonda is rossz volt, TEHÁT lambdaszondát csak beméréssel szabad megrendelni

azóta elfogadhatóak az értékek, a katalizátort persze nem ártana jól kiégetni országúton

PS: az én ötletem az volt, hogy az egyik injektor nem megy, hanem folyamatosan "bepisil", egy orvosi műszerrel meghallgattam őket, de szépen kattogtak


hétf. jan. 22, 2007 12:57
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
dipa írta:
Sziasztok!

A következő problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni:
Van egy SEAT Ibiza 1.4i 1994-es, ABD... motorkóddal.
Először az autó csak elkezdett sokat fogyasztani. Ezután alapjáraton is "megbolondult".
Beindítás után nem sokkal elkezd esni a fordulat mintha bele akarna fulladni a benzinbe, meg-megcsuklik.
Ilyenkor gázt adva a motor megtorpan, majd fehér füst kíséretében nehezen felpörög.
Menet közben gyorsításkor akadozik, rángat, fullad, nehezen gyorsul.
szervizben nem találtak benne hibakódot.
Kicserélték benne a lambda szondát először használtra, majd vadi újra is, de nem segített, a helyzet ugyanaz.
Talákozott valaki hasonló jelenséggel?
Mi okozhatja a gondot? És hogyan tovább?
Po-la neked mi a véleményed?

Köszi


Sziasztok!

Köszönöm a segítséget, a probléma megoldódótt!
Igaz, az első gondolat volt a helyes (lambda szonda) és nem kellett volna egyéb méréseket végezni.
A dolog úgy történt, hogy a szervizben ahol először megnézték - mivel nem találtak hibakódot - elkezdték szép sorban kicserélni az alkatrészeket.
Kezdték a lambda szondánál, először egy használttal. Pechükre ez a szonda tényleg rossz volt (utólag ez derült ki). Ezután hoztak egy újat, ez viszont nem pont belevaló volt, pedig a számítógépük szerint jó volt bele.
Végül úgy oldódott meg a probléma, hogy egy ismerősnek van egy ugyanilyen autója, igaz ez Cordoba. Ebből kezték el kicserélgetni az alkatrészeket. Elsőre a lambdaszondát és ettől redbe is jött minden.
Vagyis ha nem belevaló a szonda nem is működik az autó!

Üdv: Dipa


hétf. jan. 22, 2007 12:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás ibisa 1,4i
Üdv Dipa!

Nincsen nálam a bölcsek köve, meg melegfront van és kissé szétszórt vagyok, de azért megpróbálom...
Tételezzük, fel, hogy korrekt mérések alapján cseréltek lambdaszondát.
Ebben az esetben a benzinnyomás, vagy a már említett tömítetlenség, ill. a motorhőmérő hiba okozhatja a gondot. A motor hőmérő és a lambda hiba esetén viszont virít a sárga színű diagnosztikai égő! Mivel ezt nem jelezted, hajlok a benzinnyomás hiba felé. A szervizek ezt nem szeretik mérni, mert macerás. Ilyen hibát okoz a visszafolyó ág eltömődése, pl. a visszafolyó cső megtörik. Mivel ez egy Bosch Motronik az üzemi nyomás 0,8-1,2 bár. A visszafolyó ágon célszerű mérni, itt 0,1 bárral kevesebb az érték, de itt könnyű kivitelezni a mérést.
A kocsid ecu-ja biztos, hogy jól működik, mert a szondavezeték lekötése után a motor alapjárata beáll, mert a kocsi a kényszerfutás által programozott lambdaértékkel megy.
Mivel a kocsid a szondacsere után is renitenskedik a sok üzemanyag nem bír elégni. Ezt okozhatja gyertyahiba is, ez viszont szkóppal jól mérhető...
Házilagos körülmények között a következőket teheted: megméred a benzinnyomást--ehhez kell egy max 0-2 bár méréshatárral bíró manométer, és egy ablakmosó T elág. Bekötöd a benzinkörbe a visszafolyóág és az injektorfej közé, aharmadik kivezetés a manométerre megy. Leellenőrzöd a motorhőmérő ellenállását egy multiméterrel. Ehhez az adatok:+20 fokos motorhőnél 2,2-3 K, 30 foknál 1,5-2 K, 60 fokon 550-650 ohm, végül 80 fokon 275-375 ohm mérhető.
Beraksz egy garnitura gyújtógyertyát, aztán próba. Ha az eredmény még mindig tré akkor keresel egy bölcsebb tanácsadót, ill. egy másik szerelőt...


csüt. jan. 18, 2007 19:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Japán mágneses motor

http://index.hu/tech/hardver/minato0327/


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára topeti hétf. jan. 22, 2007 18:48-kor.



csüt. jan. 18, 2007 18:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
Hozzászólás 
Hali.

CO-t nem mértek a szervizben? Jó kiindulási alap.
Én megnézném az injektor tömítőgyűrűit, nem-e ott locsolja be a benzint. Gyertyakép milyen?
Vízgombát (motorelektronikáét, nem az óráét!) is érdemes lenne ellenőrizni.


hmli


szer. jan. 17, 2007 23:03
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Bocs, még az előzőhöz:
Ha le van húzva a lambda szonda, akkor az alapjárat megnyugszik.
Pedig azt mondták, hogy a számítógép szerint működik a szonda (persze amikor rajta van), igaz csak addig amíg nem kezd az alapjárati fordulat megbolondulni.


kedd jan. 16, 2007 22:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Sziasztok!

A következő problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni:
Van egy SEAT Ibiza 1.4i 1994-es, ABD... motorkóddal.
Először az autó csak elkezdett sokat fogyasztani. Ezután alapjáraton is "megbolondult".
Beindítás után nem sokkal elkezd esni a fordulat mintha bele akarna fulladni a benzinbe, meg-megcsuklik.
Ilyenkor gázt adva a motor megtorpan, majd fehér füst kíséretében nehezen felpörög.
Menet közben gyorsításkor akadozik, rángat, fullad, nehezen gyorsul.
szervizben nem találtak benne hibakódot.
Kicserélték benne a lambda szondát először használtra, majd vadi újra is, de nem segített, a helyzet ugyanaz.
Talákozott valaki hasonló jelenséggel?
Mi okozhatja a gondot? És hogyan tovább?
Po-la neked mi a véleményed?

Köszi


kedd jan. 16, 2007 22:20
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 551
Hozzászólás 
A lámpára gondoltam, de tényleg baromi idegesítő volt, annyira vakított.


kedd dec. 19, 2006 13:04
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
"Pár napja ment elöttem egy pözsó 307 ledes volt a hátsó világítása, azt hittem, kiszálok és kiverem neki, az ilyet kéne elkapni, nem lehett mögötte menni, mert annyira világított...."

tetszett ez a kiverem neki kifejezés, én is veszek egy ilyen autót, te merre szoktál közlekedni? :-)

amúgy nekem 40LED-es kínai féklámpa van, tecsóból, E-jelzetű, az is hasonló durva


kedd dec. 19, 2006 13:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Estefelé nyomok egy képet öcsém hátsólámpájáról (szintén fehér búra), sztem elég piros :)


vas. dec. 17, 2006 9:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 551
Hozzászólás 
Néha megfordulok itt :D mert itt lakom....
Egy égőt már befesettettem, de fursa narancssárga fénye lett, lehet, hogy kéne még rá pár réteg.
Piros izzót nem taláűltam sehol, csak sárgát.

Pár napja ment elöttem egy pözsó 307 ledes volt a hátsó világítása, azt hittem, kiszálok és kiverem neki, az ilyet kéne elkapni, nem lehett mögötte menni, mert annyira világított....


vas. dec. 17, 2006 8:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
gravir írta:
Egy összetört hátsó lámpabúra helyett csak olyat kaptam aminél ahol a régin ködlámpa volt, ott most fehér búra van, tolatólámpaként funkcionál.
Ide kéne tennem egy piros égőt.
Ledeken gondolkozom, csak azt nem tudom, mi lenne legegyszerűbb... vegyek 10 ledet és kössem őket sorba, oszt jól van?
Annak biztos lenne fényereje is.


Ha műszakin, vagy a rendőrökkel nem akarsz vitatkozni, inkább vegyél piros izzót (nem nagyon kapni), vagy egy simát fess be piros izzó festékkel. Ha jól tudom megszoktál fordulni Kaposvár felé, esetleg nekem van festékem hozzá.


szomb. dec. 16, 2006 23:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 551
Hozzászólás 
Egy összetört hátsó lámpabúra helyett csak olyat kaptam aminél ahol a régin ködlámpa volt, ott most fehér búra van, tolatólámpaként funkcionál.
Ide kéne tennem egy piros égőt.
Ledeken gondolkozom, csak azt nem tudom, mi lenne legegyszerűbb... vegyek 10 ledet és kössem őket sorba, oszt jól van?
Annak biztos lenne fényereje is.


szomb. dec. 16, 2006 20:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4605
Tartózkodási hely: Siófok
Hozzászólás Thalia és a gagyi kulcsfej
Sziasztok!
Van egy Renault Thalia-m, ezeknél alapfelszerelés az indításgátló. Ez még nem baj, de a kulcsfej egyszer már tönkrement és negyvenezerért cserélték ki, én pedig ezt egy kicsit soknak tartom. Most a másik kulcs is döglődik, de 5-6 (15-16) próbálkozás után általában jó.

Mi a jó nyavaja megy benne tönkre???

Először persze én is arra gondoltam, hogy csak az elem merül, de nem ez az oka mert az ajtót nyitja, illetve elemcsere után továbbra is szivat.


szer. dec. 13, 2006 13:44
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 19, 2006 15:54
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
lezu írta:
hello "po la" kellene nekem egy kis segitség opel ügyben,ha tudnál meg köszöném.Hiba: corsa b 97 es leparkoltam a kocsival semmi hibát nem mutatott másnap pedig nem indult csak pörög a motor benzincsövet levettük azt nyomja rendesen szikra nincsen,ezen valami nagy kocka gyújtás elosztó van már elöre is köszi lezu


A biztositektablat nezted mar?


csüt. nov. 16, 2006 10:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Remélem akkor nem kell félnem, hogy megint nem lehet be inditani,vagy ott hagy valahol

Ez attól függ, hogy mennyire vagy benne biztos, hogy az a két vezeték összeért.


kedd nov. 14, 2006 6:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 18:05
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Remélem akkor nem kell félnem, hogy megint nem lehet be inditani,vagy ott hagy valahol


hétf. nov. 13, 2006 13:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Aha jeladó nélkül nemigen szeret beindulni.


hétf. nov. 13, 2006 13:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 18:05
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Na a helyzet a következö:meg probáltam a led-es mérést a 12 v-ot meg kapta de a többi ponton világított a led,tehát negatív volt (trafo). Az injector sem kapott áramot.Találtam egy vezetéket ami le megy a főtengelyhez, azt hiszem ez adja azt a jelet amikor az 1 es henger fent van,na ebben a kötegben 3 vezeték van és amikor szét szedtem a burkolatot 2 összeért benne,szét szedtem és a kocsi beindult.HURRRRÁÁÁ
Kérdésem: lehetett ez a hiba vagy valami más van még a háttérben és csak véletlenül indult be? üdv lezu


hétf. nov. 13, 2006 13:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Az ECU a motorvezérlő elektronika, többek között ez időzíti a gyujtást. Az imo pedig le tudja tiltani a gyújtást is.
Használj nagybetűket, és írásjeleket, akkor könnyebben értelmezhető a szöveg.


vas. nov. 12, 2006 23:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 18:05
Hozzászólások: 4
Hozzászólás sos
a 12 v ot megtalaltam azt meg kapja, 4 vezetek megy a trafora a masik oldalon meg a 4 gyujtaskabel a hengerekhez a 4 vezeteken mertem egy 12 v ot es a muszer szerint a tobbi negativ, de reggel megnezem a ledes megoldast es majd mondom az erdemenyt,ha villog akkor mi a rossz es ha nem villog akkor mi a rossz? es mi az a ECO? a riaszto ha letilt akkor se kep se hang semmi nincsen,de allitolag van a kulcsban imo tud az ilyet csinalni? udv lezu


vas. nov. 12, 2006 19:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás opel
Üdv lezu!

Mivel ezen a típuson az un. kompakt gyújtás van, 3 eset lehetséges.
1, a gyújtótrafók nem kapnak tápfeszt. Ez elég gyakran előfordul, mert
elég hitvány gyújtáskapcsoló betét van a 2000 előtti példányokban.
lehúzod a stekkert a trafó primer oldaláról, ráadott gyújtásnál
megnézed van e 12V .
2, Ha van fesz akkor lehet rossz a trafó, ez csak teljesítmény generátorról
hajtható meg érdemben.
3, Az ECU nem adja ki a trafó lábaira a pulzáló testet. Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy az akku plusz és a trafó stekker vezetéke közé bekötsz egy ledes próbalámpát. Ha indítózol a lednek villogni kell. Természetesen mindkét trafóoldalt le kell ellenőrizni!.
Ez a fajta gyújtás az un. nyugvó elosztós, vagy E-dis néven fut.
Két gyújtótrafó van egy közös házba építve. A két primertekercs egyik vége (15-ös) közösítve van, ide jön a gyújtáskapcsoló pozitívja.
A primerek másik végét húzza le az ECU testre. A 4 nagyfesz kivezetés megy a gyertyákra. Neked a régi értelemben vett elosztód nincs...
Meg kellene nézni riasztó indításgátló és más egyéb "létfontosságú"áramkört, nincs e tiltás. Bevezetőnek egyenlőre ennyi, a többit majd meglátod..


vas. nov. 12, 2006 19:03
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 18:05
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
hello "po la" kellene nekem egy kis segitség opel ügyben,ha tudnál meg köszöném.Hiba: corsa b 97 es leparkoltam a kocsival semmi hibát nem mutatott másnap pedig nem indult csak pörög a motor benzincsövet levettük azt nyomja rendesen szikra nincsen,ezen valami nagy kocka gyújtás elosztó van már elöre is köszi lezu


vas. nov. 12, 2006 18:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Talán vki okosabb megmondja. Nem tom.


szomb. nov. 04, 2006 22:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Ez elég vicces lenne 12V-on... Annyi van, hogy az izzók élettartama órára be van lőve. Nálam is szinte egyszerre ment ki a kettő.

Nekem ez tűnik lehetetlennek.


szomb. nov. 04, 2006 21:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ez elég vicces lenne 12V-on... Annyi van, hogy az izzók élettartama órára be van lőve. Nálam is szinte egyszerre ment ki a kettő.


szomb. nov. 04, 2006 19:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Mikor az egyik izzó kiég, egy áram impulzust generál, ami kilöki a másik izzót is, ha az egyidős a másikkal. Egy frissebb izzó ettől nem megy ki..


szomb. nov. 04, 2006 10:30
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Nálunk is volt már, hogy mindkét tompított egyszerre égett ki, minden más pedig megmaradt.


szomb. nov. 04, 2006 9:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Tegnap még világitott mindkettõ, kizárt hogy egyszerre égtek ki

Azert en megneznem azokat az izzokat, mert pl.
Toyota Yarisban mar ketszer jartam ugy hogy
mindket tompitott kiegett. Bizti meg meg soha...


szomb. nov. 04, 2006 8:44
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Sziasztok autószakik!

Havernak N15-ös Nissan Almerája van, és egyszerre döglött be a két tompitottja.
Tegnap még világitott mindkettő, kizárt hogy egyszerre égtek ki (helyzetjelző, reflektor mennek frankón).
Első körben a biztosítéktáblát szeretnénk megnézni, nem-e ott ment ki a bizti.
Sajnos nincs hozzá kézikönyve, nem tudjuk hol van benne a biztosítéktábla. De a nagyobb gond az,
hogy nem tudjuk, pontosan melyik biztosíték a tompitotté. Ezért keresnénk valami leirást róla. Ebben tudnátok segiteni?

Az autó 1998-ban készült,
motorszám: GA14345****
alvázszám: JN1FAAN15U015****

Pls, help. Köszönjük!


pén. nov. 03, 2006 23:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: szabályzó
po la írta:
Természetesen az északi sarkon ez a fesz kevés, ott 15,3 V a beállított fesz, afrikában viszont elég a 13,2V.
Visszatérve erre, tudnál mutatni egy diagramot, vagy táblázatos formában néhány értéket, hogy adott hőmérsékleten mekkora az ajánlott töltőfeszültség? Tehát mondjuk -20, -10, 0, 10, 20, 30, 40 fokon?


pén. nov. 03, 2006 21:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 11:28
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Kipörgésgátló
Sziasztok!

Új astra tulajdonos lévén felmerült bennem néhány különös gondolat, miután átlapoztam a nagy üggyel-bajjal szerzett "használati útmutatót". Szöget ütött a fejembe, hogy az autómban lévő "TC" gombocska, illetve a mögötte rejlő elektronika működik-e a vasamban? Ugyanis a könyve szerint ha üzemképes akkor, ha gyújtásra teszem, a visszajelző lámpája a műszerfalon kb. 4 másodpercig világít, majd kb. az ABS lámpával együtt kialszik. Na most ezzel ellentétben, én nem tapasztalom, hogy a "TC" lámpa felgyulladna, egyszerüen nem csinál semmit. Azt is olvastam, hogy ha a "TC" gombbal kikapcslom az elektronikát, akkor a műszerfalon a visszajelző lámpa folyamatossan világít. Na nemek ilyenkor sem csinál semmit!

Szóval hozzátok fordulok először segítséghez Ti guruk!

Vajon mi lehet a bibi?

Mellesleg megjegyzem próbáltam kitapasztalni, hogy működika-e kerekek, és az út közötti vezérlés, de valószínű az 1.4-es motor nem nagyon vakarja a betont 15"-os kerekekkel, így nem jutottam előrébb. Lehet, majd most sikerül ha lefagy az út!

Autóm: Opel Astra G 2000. évi 1,4-16V


előre is köszi!!!


Soma


szer. nov. 01, 2006 11:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás astra
Üdv ElBan!

Az 1,4-es Astra rendelkezik egy benzinkorrektorral. Kint van a motortérben, az ablakmosó tartály mellett. Az előgyújtást be kell álítani 98-as benzinre stoboszkóppal úgy, hogy a sárga színű korrektor stekin a 98-as szám legyen felülnézetben látható. Ha ezek után 95-ös benzint tankolsz, csak megfordítod a dugót, és az előgyújtás ezzel rendben van.
A hideg időben történő gázadás nem hiba! Ha nagyobb dúsítást engedne az elektronika a téli üzemmód miatt, akkor nyáron lennél lényegesen nagyobb gondban a túladagolás miatt.
A hengerenkénti befecskendezésű Astra már nem bír ezzel a "nyűggel", de mivel említetted, hogy elosztós a kocsid, akkor a könyvek szerint csak központi befecskendezős lehet. Ezt a kis hibát viseld el, ez az ára az opelek alacsony fogyasztásának.
További szép estét!


kedd okt. 31, 2006 19:43
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2006 8:10
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Astra hidegindítás
Üdv. Mindenkinek!


A következő lenne a problémám. 93-as 1.4i astrám van.
A gond pedig, hogy hidegen csak úgy hajlandó beröffeni ha fél gázt nyomok, beindul elngedem a gázt és hibátlan. Nyáron pöccre indul.
A gond lényegében mikor megvettem már jelentkezett, 3éve télen hosszas vizsgálódás után észleltem, hogy beköpi a gyertyákat. Elmentem Tec vizsgálatra ki is derült hogy a vízhőfok jeladó folyamatosan úgy érzékelze mintha -50 fok lenne, persze a fogyasztásom is emelkedett. A cserével megoldódott minden, de már akkor is előfordult, mínuszokban kelett neki egy kis gázadás indításkor. Nem tudom, hogy ez normális, de az egyik oldalon olvastam, hogy ez típuhiba hidegindításkor rá kell segíteni az automata szivatónak.
Felvázolom, mi volt cserélve talán segít, elosztófedél, rotor, gyári gyújtáskábel, lambdaszonda átesett egy hengerfej felújításon is(teljes felsőtömítés készlet), de csak átpucolták meg szelepszárszimeringet cseréltek benne, a szerelő szerint nem kellet mást cserélni.(hidrotőke...)
Viszont én amit észrevettem, lehet hülyeség, de 100-as benzint szoktam tankolni, ahhoz állítóttam az előgyújtást is. Viszont most 95-ös benya van benne, lehet kéne az előgyőjtáson állítanom. Szerelő megmutatta, hogy az osztófej forgatásval pár fokot tudok állítani.
Ha valaki tud tanácsot adni, vagy van valami jó ötlete, előre is megköszönném.


kedd okt. 31, 2006 8:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/belepiszka/


hétf. okt. 30, 2006 15:53
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 19, 2006 15:54
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
majo írta:
istf!
Az Opeleknél az ALDL a varázsszó, a neten erre keress. Van néhány DOS-os meg vinyós progi erre, én félve merném az enyémre ráengedni.

Én is erre keresve találtam, azért köszi az infót!
A progik meg elvileg csak amcsi kocsikra vannak optimalizálva, ahogy láttam. Annyira meg én sem vagyok anyagilag elengedve, hogy ilyenekkel kísérletezgessek, annyira nem létkérdés, a hibakódkiolvasás már így is elég nagy help :)


pén. okt. 27, 2006 15:43
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat!
Idézet:
Ha a kocsi sok benzint kap, bármilyen elektronikus kocsi kiírja a lambda hibát!
A túlzottan sok üzemanyag összejöhet benzinnyomás, motorhőmérő, valamint fuvóka kopásból!
Az, hogy a kékszínű fuvóka jó e az attól függ, hogy bosch, wéber, vagy marelli rendszerű e a berendezés!
Hiba volt csak a fuvókát venni, mert az esetlegesen hibás nyomásszabályzó így a rendszerben maradt. A weber rendszerű fejeken a benzinnyomás állítható egy imbuszkulcsal.

A motorhőmérő a mért értékek szerint jó, a fúvóka nem mai, tehát valamennyire biztos kopott, a benzinnyomást pedig meg fogom méretni! (mindig is megakartam) Talán így az is kiderül, hogy szabályoz-e vagy sem.
Ezek szerint Weber lehet, mert van rajta imbuszos állítási lehetőség. Esetleg ennek fényében jó a kék fúvóka?
Az is sok benzinre utal, hogy a lambdaérték magas a CO meg túl alacsony?
A hátsó tényleg dob lukas volt, de az már régen meg lett javítva.

Szép napot mindenkinek!


pén. okt. 27, 2006 15:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
istf!
Az Opeleknél az ALDL a varázsszó, a neten erre keress. Van néhány DOS-os meg vinyós progi erre, én félve merném az enyémre ráengedni.


pén. okt. 27, 2006 15:08
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 19, 2006 15:54
Hozzászólások: 4
Hozzászólás Re: auel
po la írta:
Üdv Mindenkinek!

...

Istf! az opel corsa régebbi típusai nem olvashatók a közkedvelt laptopos megoldással, mert az un. obd1-es diagnosztikai rendszer nem szabványprotokoll, minden gyártó azt csinált a diag csatiban amit akart!
Az A corsa csak villogókóddal, vagy a gyári Tech 1, műszerrel olvasható.

További szép estét mindenkinek.


Ettől féltem :( , de azért az is jó, hogy lehet egy kis házi-diagnosztikát csinálni :) Persze ez még nem oldja meg a problémát, illetve nem pótolja a szakszervízt... :wink:
Köszönöm a választ!


pén. okt. 27, 2006 13:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Rajzom nincs, de a működésükkel tisztában vagyok, csak még ilyen kefetartóval egybeépített szabályzóval nem volt még dolgom, és az zavart, hogy hogy fog felgerjedni. A generátor Bosch gyártmányú (érdekes, hogy a németek már a 70-es években generátort építettek a traktorokra). Vele minden tekintetben teljesen kompatibilis generátort gyárt(ott) az Iskra. Ha jól néztem, akkor ugyanez a generátor volt a Renault 4-ben, illetve ugyanilyenek vannak a Zastavakban. A klasszikus 9 diódás megoldás, amivel az autóvillamosság könyvek ezzel foglalkozó felyezete kezdődik. Az említett szabályzó is ehhez a tipushoz készült, tehát nem egy eddig nem alkalmazott dolog lenne.

Viszont érdekes jelenségre lettem figyelmes. Terhelés nélkül a fesz felmegy 14.4V környékére (magasabb fordulaton esik egy picit, de 0.1V alatt van az ingadozás, nem érdekes), viszont némi terhelés (10-15W) hatására leesik 13.5V-ra, és a további terhelést már úgy néz ki az akksi viszi. Ilyenkor a töltés sem indul el rögtön, csak később. Viszont van amikor atomstabilan tartja a 14.1V-ot terheléstől függetlenül. Nekem ebből az jön le, hogy valahol nagyobb ellenállás kerül be a gerjesztőkörbe időnként. Diódákat leellenőriztem, rendben vannak, kefék úgyszintén. Megmozgattam-szorongattam az érintkezőket, de nem változott a helyzet. Megejtek egy ideiglenes kábelcserét, és meglátom, hogy viselkedik.


csüt. okt. 26, 2006 21:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás auel
Üdv Mindenkinek!

Úgy látom összejött néhány apróság. Nem akarok még itt is mindenáron tanítani, de hátha hasznát veszi valaki...
Potyo! a generátort , ha nem okvetlen szükséges akkor ne szabd át!
Jónéhány traktort, kombájnt összehoztam már, és mindegyiken mezei pvc szigetelésű vezetékek voltak. A nagy hőnek kitett helyeken egyszerűen behúzták a vezetékeket egy varnisch csőbe, aztán annyi.
Ezt Te is nyugodtan meglépheted. Ha a fiatnak és a new hollandnak így megfelel, jó lesz neked is. Ha az átalakítást választod járj el körültekintően, mert nem minden generátor öngerjesztős, még ha kívülröl így is látszik. Ha a generátor 9 diódás akkor a gerjesztőköri diódák közös katódját egyszerüen kivezeted egy szigetelt csavarra aztán kész. Ide bekötöd a töltésjelző lámpa vezetékét , és máris gerjed a generátor....Érdemben tudnék segíteni, ha felteszed a generátor és az új komplett kefetartó rajzát...

Dipa! A ford anyiban különleges állatfajta, hogy nagyon sok beszállítótól vettek injektor rendszereket...
Ha a kocsi sok benzint kap, bármilyen elektronikus kocsi kiírja a lambda hibát!
A túlzottan sok üzemanyag összejöhet benzinnyomás, motorhőmérő, valamint fuvóka kopásból!
Az, hogy a kékszínű fuvóka jó e az attól függ, hogy bosch, wéber, vagy marelli rendszerű e a berendezés!
Hiba volt csak a fuvókát venni, mert az esetlegesen hibás nyomásszabályzó így a rendszerben maradt. A weber rendszerű fejeken a benzinnyomás állítható egy imbuszkulcsal.

Istf! az opel corsa régebbi típusai nem olvashatók a közkedvelt laptopos megoldással, mert az un. obd1-es diagnosztikai rendszer nem szabványprotokoll, minden gyártó azt csinált a diag csatiban amit akart!
Az A corsa csak villogókóddal, vagy a gyári Tech 1, műszerrel olvasható.

További szép estét mindenkinek.


csüt. okt. 26, 2006 20:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1830
Hozzászólás 
Kedves dipa és Többiek!

Nekem hasonló gondjaim Opel Omegával voltak.
Először Lambda-szonda csere, ha nem elég, akkor a hő-jeladó, ami a motorblokkon van, de nem a hőmérőé, ami a vízhőmérsékletet mutatja!
Ha a motorvezérlő-elektronika hibás, akkor nem megy a motor, nem indítható be, vagy nem lehet vele közlekedni, mert össze-vissza működik. Katalizátor, ha van és/vagy lyukas kipuffogó-rendszer, ami miatt nem tud megfelelően szabályozni a Lambda-szonda.
Remélem, sikerül rendbehozni, sok sikert!
Üdv! SMA


csüt. okt. 26, 2006 14:55
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 14, 2006 11:58
Hozzászólások: 21
Hozzászólás 
Sziasztok!

A szakértőktől szeretném kérdezni a következőeket:
A hiba:
Van egy Ford Fiesta 1.4 1992-es, központi injektoros. Amikor megvettem (behoztam kintről) és az első zöldkártyát szerettem volna hozzá, kiderült, hogy az értékek nagyon rosszak. Sejtettem, hogy valami nem kerek,
mert az alapjárat olyan volt mintha a "szívató rajta lenne", sokat fogyasztott és melegen nehezen indult.
Irány a Ford márkaszervíz. Hibakiolvasás - rossz lambdaszonda - a szerelő örül - hoz egy újat, beszerel - még mindig lambda szonda - mindent átnéz és amit tud kicserél - de még mindig lambdaszonda. A végén megállapította, hogy a hiba a központi befecskendezőben lehet, de ezt sajnos nem tudja kipróbálni, mert nincs raktáron. Így minden régi alkatrész visszakerült az autóba. Irány a bontó befecskendezőért. Itt azt mondták, hogy ismerős a jelenség, de elég ha csak az injektor-fejet cserélnem, de ehhez mondjam meg a színét. Megnéztem és vettem egy kéket, mert ilyen volt benne.
Azóta az alapjárat valamelyest csökkent (~1500-ról ~1000-re), hidegen-melegen jól indul, de a zöldkártya még mindig nem jó (magas a lambda érték ~1.4, CO-t gyakorlatilag nem lehet mérni!)
A kérdések:
Meg tudja-e valaki mondani, hogy tényleg a kék színű a belevaló injektor?
Találkozott-e valaki hasonló mért értékekkel és mely rendszerelemek lehetnek még benne ludasak?

Üdv, Dipa


csüt. okt. 26, 2006 10:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Nem olyan drága...
Nem ez a lényeg, hanem hogy hogyan fog felgerjedni a generátor.


pén. okt. 20, 2006 22:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem olyan drága...


pén. okt. 20, 2006 21:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség