|
Autók és az elektronika...
Szerző |
Üzenet |
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Azt sem tudom hol a csatlakozója.
|
kedd jún. 13, 2006 21:36 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv tinéktek!
Nincsen nálam a bölcsek köve, (ezt már többször említettem volt..) de azért ugorjunk neki. Több kérdés közül az első: hányas kiadásu az 1,4-es Corsa. Ha 1996.06.31-ig készült akkor villogó kóddal kiolvasható. A diagnosztikai csati A és B pontját összekötöd egy vezetékhurokkal, ráadod a gyújtást és figyeled a motorhiba jelző sárga fényt.
Villan egyet szünet villan gyorsan kettőt-ez a 12-es hibakód, vagyis a hibátlan állapot. Ezt 3X megismétli, ha nincsen olyan jellegü hiba amelyik elektromos eredetű, akkor ezt karácsonyig ismétli.Tételezzünk fel egy lambdaszonda hibát. Akkor 1-et ill. 4-et villan akkor ez a 14-es hiba.Minden hibát 3X ismétel meg, és 10 különböző hiba tárolását tudja a belső memória. Azért mondta a szerelő, hogy tele van a hibatároló.
Ezek a hibák az akkusaru 15sec-os levételével törlődnek, de CSAK a fent említett időpontig !
Ezen idő után már csak az Opel Tech2-es műszere segít...
A hibakód táblázatot majd valahogy felteszem a fórumra. addig mig ez realizálódik az esetleges hibakódókat küld el privibe, ígérem, hogy válaszolok. A megjelölt időpont utáni kocsival ne kísérlettezz, semmilyen házi bűbályosság nem segít, cserébe könnyű hazavágni az ECU-t!
|
kedd jún. 13, 2006 21:30 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Igen az 5 perces törlést én is értettem a pdf-ből. Nagyjából értem mit mondasz. Ez a dibimoto nevű szoftver jó lennne nekem, ha lenne kábelem a kocsi és a pc közé? Mert letöltöttem egy 4.03-as verziót. Keresgéltem kábelt is de nem találtam. Mármint rajzot. Max egy ilyet találtam, de ezt nem tom mihez való:
http://www.seanster.com/scantool/com/co ... _Cable.gif
A motorkódom: C14NZ
|
kedd jún. 13, 2006 21:30 |
|
|
DjYdur
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 281
|
Attól függ milyen motor van benne (mi a motorkód?). De valószinüleg az A és B pontot kell összekötni.
A gyujtást rá kell adni és a hibajelző villog, pl. villan, rövid szünet (0,5mp), villan, hosszú szünet (1-1,5mp), villan, rövidszünet, villan... ez lenne a 22-es hibakód... a hibakódok között 2-3 mp szünet van. Mindegyiket elismétli 3x. A diagnózis mindig a 12-es kóddal kezdődik (hibakód kiolvasásának kezdete). Ha mindegyiket kivillogta akkor újból kezdi.
A pdf végén írja hogy melyik kód melyik hiba...
Remélem valamennyire érthető
Egyébként írja hogy a hibakód törlése cél-készülék nélkül:
Kb 5 percre le kell venni az akksi "-" vezetékét...
|
kedd jún. 13, 2006 21:17 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
De jó lenne ha tudnék angolul.
Jól értem, hogy az 5-6-os pontot kell áthidalni és akkor történik valami? Mondjuk elvillogja a hibakódokat a motorhiba lámpa. De valyon melyik villogás mit jelenthet?
|
kedd jún. 13, 2006 21:01 |
|
|
DjYdur
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 281
|
kispedro írta: Szóval aksicserénél is megmaradt a kód.
Nálam nem maradt meg. Szerintem autótól függ hogy megmarad-e benne vagy nem.
Egy pdf-ből kimásoltam az opelre vonatkozó részt: http://fehrudi.atw.hu/forum/Haynes_Automotive_Diagnostic_Fault_Codes.pdf
Egyébként pedig a topic elején már leírták...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára DjYdur kedd jún. 13, 2006 21:01-kor.
|
kedd jún. 13, 2006 20:32 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Amúgy mik számítanak hibakódnak? Szóval milyen dolgokért képes beírni a memóriába hibakódot?
|
kedd jún. 13, 2006 20:19 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Havernak többször volt már a daewoo espero-val, hogy hiába indítja a motor, nem akar indulni. Aksi saru le, majd vissza és máris rögtön indul. Fater volt daewoo nexiáját egyszer elvitte szervizbe és a szervizes csávó kérdezte, hogy miért volt akár hány hónapja aksicsere. Azt is megmondta a kódból. Szóval aksicserénél is megmaradt a kód.
Másik haveromnak B corsája van. Neki is fel-fel gyullad a lámpája és folyamatosan viszi szervizbe. Már vagy 80 ezret ráköltött és ugyan úgy fel-fel gyullad. Engem nem fognak átverni a szervizben.
AMúgy hogyan kell egy darab dróttal kiolvasni a memóriáját?
|
kedd jún. 13, 2006 20:17 |
|
|
DjYdur
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 281
|
potyo írta: ...Szóval szerintem jobban jársz, ha megnézeted a szervizben, vagy esetleg megvárod, mit szól po la hozzá.
Régebben elvittem a kocsit szakszervízbe mert felgyulladt a hiba-jelző (többször is), sajnos előtte is szervizben volt, és levették az akksit, a hibakódok elvesztek, persze a szervízes elkért 5eft a semmiért (mivel nem volt bene hibakód...)
Akkor volt utoljára opel szervizben a kocsi.
Mivel nem egy új kocsiról van szó, szerintem érdemes "házilag" kiolvasni, lehetséges hogy csak egy csatlakozó-kontakthiba...
|
kedd jún. 13, 2006 20:07 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Hát nemtudom, de haver 2001-es TDI Astrajában is volt valami ilyen jelzés, és neki nemsokkal utána megdöglött az adagoló elektronikája(legalábbis ezt mondták neki a szervizben). Gyorsítás közben úgy 3500rpm környékén mintha elvették volna gyújtást, leállt a motor. Az előző oldalon volt is róla szó. Szóval szerintem jobban jársz, ha megnézeted a szervizben, vagy esetleg megvárod, mit szól po la hozzá.
|
kedd jún. 13, 2006 19:53 |
|
|
DjYdur
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 281
|
Hali!
Hibakód törlés: leveszed az akksit egy időre! régebbi kocsiknál biztos dolgozik ('90es calibránál 100%)
Egyébként a hibakódokat valószinüleg ki lehet olvasni egy csupasz vezetékkel
Másik az, hogy még nem hallottam olyanról hogy "tele a computer memóriája"...
|
kedd jún. 13, 2006 19:37 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Hi!
Van nekem egy A corsám, 1.4i . Mostanában egyre sűrűbben felvillan a motorhiba lámpa (kis villám jel) Tegnap vittem zöldkártyát csináltatni és aztmondta a szerelő, hogy valószínűleg tele a computer memóriája és elkellene vinni az opelesekhez töröltetni, de ez sajna 12-15 ezer körül van, ami nekem rohadtul, de nem éri meg. Régen egyik volt haverom neten talált autó-pc kábelrajzot, meg szoftvert a 4-es golfjukhoz. Össze is rakta, csatlakozót meg rendelt külföldről. Nem tudom miket csinált vele, csak arra emléxem, hogy a szoftverbe nyomott valami műszerfaltesz gombot és az autóba a műszerfalon kigyulladtak a visszajelzőlámpák, meg a mutatók felmentek maximumra.
Namost én is arra gondoltam, hogy ha találnék neten szoftvert, meg kábelrajzot, akkor összedobnám és valahogy törölném a computer memóriáját.
Na de sajnos nem találok se rajzot, se szoftvert. Kérdésem az lenne, hogy mit írjak be a keresőbe ez ügyben, mert szerintem hüyeségeket írtam.
|
kedd jún. 13, 2006 19:22 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
A mit hova bennem is kialakult, csak érdekes lenne egy ilyen cucc. Saját autóm nincs, amit szerelhetnék, de azért van már bennem néhány 1000km. Engen csak az a része érdekelt, hogy be lehet-e ilyen mikrokapcsolók nélkül gyűjteni az infót, a többi részét magam is meg tudom építeni. Kösz mindenkinek.
|
kedd jún. 13, 2006 19:14 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
po la!
Tudom te ilyen nagy autós szaki vagy, és van sok ismerettséged is a témában. Van nekem egy Infralyt 8 CO mérőm, csak egy kicsit hiányos szegényke. Nem tudsz hozzá rajzot keríteni?
Köszi: tAB
|
kedd jún. 13, 2006 10:11 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv mindenkinek!
Akkor vágjunk bele... A váltó állását a hidramatic és az un. félelektronikus rendszerek--esy ill. tiptronic--a műszerfalon, divatosan a kommunikációs mezőben ki is jelzik. Ez olyan vevőcsalogató dolog, ami könnyiti a vezetést, míg az említett rutin ki nem alakul. Van olyan rendszer, ahol van hibajel képzés, és a rendszer őrült zajongásba kezd, ha a motor fordulat, a gázpedál szöghelyzet valamint a menetsebesség nincs szinkronban. A fejlettebb rendszer beavatkozik, általában az előgyújtást, vagy a befecskendezést módosítja.
Utólag, hagyományos H alaku kapcsolóműnél a visszajelzés beépítése több mint macerás... Az un. szekvenciális vagy soros váltónál ez egy masszív érintkező sorral megoldható, sok értelme ugyan nincs, de lehet benne gyönyörködni.
Amúgy, ha nagy fordulatszámnál visszaváltasz nem a motor pörög túl, hanem megjelenik a motorfék hatás.
Valamikor a Rábának terveztem egy áramkört a Fuller váltókhoz, de ez arra a célra készült, hogy az arab ügyfél a ménkű sok iskolájával szét ne pörgesse a váltót a hegyről lefele. Megnézem, hogy megvan é a rajza
hátha lehet vele valamit kezdeni.
|
kedd jún. 13, 2006 10:04 |
|
|
subvoice
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 370 Tartózkodási hely: Budapest
|
A mikor-hova váltásnak párezer km vezetés után ki KELL alakulnia.
|
kedd jún. 13, 2006 8:38 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Gafly írta: > Az autókban lehet valahogy detektálni a sebességváltó állását A fordulatszambol es sebessegbol vissza lehet szamolni ha nem akarod nagyon szetturni. De nekem nem az a lényeg, hogy most melyik fokozatban van, hanem az, hogy amelyikbe tettem, abból kitudjam számolni a pillanatnyi sebességhez tartozó fordulatszámot Idézet: Vagy marad a mikrokapcsolo/optokapu (csak kirohognek a szervizben ha meglatjak). Na igez, ez az, amit ki akarnék kerülni. Idézet: Megette a fene, ha ezt valakinek jelezni kéne! Annak a jelzés sem jelentene semmit! "Milyen szép piros ez a LED"-mondja a szőke nő és tol egy 2-est 100-nál! Miért? Van olyan autó, aminél lehet 2-est tolni 100-nál, más kérdés, hogy van-e értelme, ha 105-nél úgyis elérünk a leszabályozáshoz.
Azt elfelejtettem mondani, hogy mindezt autó hiányában tisztán elméleti szinten kérdezem, tehát típust még véletlenül sem tudok mondani.
|
kedd jún. 13, 2006 8:29 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: Teszemazt nem rossz egy olyan cucc, ami kijelzi, ha 4000rpm környékén visszaváltunk, hogy a motor a kuplung felengedésekor túl fog-e pörögni, vagy sem.
Megette a fene, ha ezt valakinek jelezni kéne! Annak a jelzés sem jelentene semmit! "Milyen szép piros ez a LED"-mondja a szőke nő és tol egy 2-est 100-nál!
|
kedd jún. 13, 2006 8:16 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> Az autókban lehet valahogy detektálni a sebességváltó állását
A fordulatszambol es sebessegbol vissza lehet szamolni
ha nem akarod nagyon szetturni.
Vagy marad a mikrokapcsolo/optokapu (csak kirohognek
a szervizben ha meglatjak).
De ez csak maganvelemeny. Szerintem varjuk meg po_la
mestert az a tuti ))
|
kedd jún. 13, 2006 7:55 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Az autókban lehet valahogy detektálni a sebességváltó állását Teszemazt nem rossz egy olyan cucc, ami kijelzi, ha 4000rpm környékén visszaváltunk, hogy a motor a kuplung felengedésekor túl fog-e pörögni, vagy sem.
|
hétf. jún. 12, 2006 23:49 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
1A szivargyújtónak? Kevés lesz az... Legalább egy 10-es legyen! Ha valami szivargyújtós ketyerét dugsz bele (pl telefontöltő) annak úgyis van sajátja, ami kisebb.
|
hétf. máj. 22, 2006 11:16 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Én /csak hogy ne kelljen cserélni/ tennék inkább egy 10A-es biztit oda.
|
vas. máj. 21, 2006 22:10 |
|
|
Kicsa
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26 Hozzászólások: 394
|
MotoHacker!
Teljesen igazad van,először én is bizti nélkül akartam berakni de az 5letet gyorsan elhessegettem.raktam bele egy normál sebességű 1 amperos olvadobiztit,és a problémám is megoldódott...a végén lévő pöcökre belülről forrasztottam egy kb fél cmes kábelt...a kábel másik végée a biztit közvetlenül...és a bizti másik végére ppeidg ment a kábel.Egész jó lett...csak hoszú biztit vettem boltban és azzal nem fértem el szal kezdhettem elölről egy itthon lévő rövid biztivel,így már sikerült...csak cserélni ne keljen
Köszi szépen mindenkinek a segítséget...
|
vas. máj. 21, 2006 21:33 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Szivargyújtónak valóban a külső része,a háza a test elvileg.Ehhez képest az oda való dugón is a két szélső lapos a test és a középső "bökő" a pozitiv.
De vigyázat,a gyujtónak mindegy az áramirány,a bagót fordítva is meg tudom gyújtani! Illik egy dióda,hogy ne robbanjon a cucc,vagy gréc,hogy mind1 legyen.Ilyesmi csak a legigényesebb cuccokban van,néha még a biztit is elhagyják,pedig nem jó érzés,amikor az ember ölében olvadni kezd a drót egy rövidzár miatt.Ugyan a szivargyújtóra is kell(ene!) biztosíték gyárilag az autó többi biztije közt,de az általában 20-25amperos,a vékony kanóc simán izzik és a szigetelés ég róla,mielőtt kimegy.Elég sok kiégett autót látni mostanában,jó ezekre a dolgokra odafigyelni.
|
vas. máj. 21, 2006 19:21 |
|
|
Kicsa
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26 Hozzászólások: 394
|
Hmm...nem értem tisztán..
Mert ami nekem van az műanyag házas....és itt csak a csatlakozóról beszélünk,nincs köze a hagyományos szivargyújtóhoz.Tehát csak annak a 'tokjába' csatlakozó dugóról van szó.Szóval az műanyag házas és van ez a 2 oldali rugós izé meg a végén egy csúcs amit be lehet nyomni.Szóval akkor a rugós része a + v a -? Mondjuk minap szereltem ilyen foglalatot,ami fém volt...és az egyik pólus az egész fém test volt,a másik pedig ott a középső kis csúcs...és én úgy gondoltam hogy a nagy fém test a föld,mindig így szokott lenni....
|
vas. máj. 21, 2006 9:52 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv Kicsa!
Van egy rossz hírem, nem jól gondolod....
A szivargyújtó két rugós érintkezője a + csatlakozás. Ha a rugókat jobban összeszorítod, a szivargyújtó hőmérséklete magasabb lesz.
Mivel a rugózó érintkezők gyárilag bimetálszalagból vannak elvileg nem tudod a betétet szétégetni. ( a két rugó egy pontban csatlakozik az akku +-hoz biztin keresztül. egy csavar vagy szegecs tartja egy kerámia lapkán, ehhez e csavarhoz ér hozzá pl. a mobil töltője )
A rendszer a testet a szivargyújtó betét házán keresztül kapja.
Remélem nem komlikáltam túl a dolgot...
|
szomb. máj. 20, 2006 20:47 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
snapscan írta: Idézet: bekapcsolja a jobb indexet, visszamegy a saját sávba, kikapcsolja. Pedig kocsisor előzésekor nagyon is praktikus. No nem a szembe jövő miatt, hanem pont a sávodban levőnek aki elé vissza szeretnél sorolni. Na igen, ebben még lett is volna logika, csak kocsisort nem előzünk, főleg ha nincs elég hely azok között, ahová be akarunk férni.
De nehogy félreértsd, nem kötözködésnek szántam.
|
szomb. máj. 20, 2006 19:17 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Idézet: bekapcsolja a jobb indexet, visszamegy a saját sávba, kikapcsolja.
Pedig kocsisor előzésekor nagyon is praktikus. No nem a szembe jövő miatt, hanem pont a sávodban levőnek aki elé vissza szeretnél sorolni.
|
szomb. máj. 20, 2006 19:00 |
|
|
Kicsa
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26 Hozzászólások: 394
|
Sziasztok!Lenne egy kis problémám,de ahogy elnézem a topic pár utolsó HSZ-jét,lehet h nem jó helyre írom,de mind1...
Szóval van egy szivargyújtó csatlakozóm amibe ugye biztosítékot kell rakni.Namost van az elején a kis pöcök meg az oldalán a 2 rugós érintkező.Gondolom a 'pöcök' a + fesz és a 2 oldalsó rugós érintkező pedig a negatív (test).Namost ha belerakom a biztosítékot,az ugye összeköti a 2 részt.Most akkor mi is van? Mert én eddig úgy tudtam hogy a biztosítékot az adott ággal sorba kell kötni..nem úgy h a 2 részt összezárja...
|
szomb. máj. 20, 2006 10:32 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Az ilyen hátulról refivel jövők ellen havertól láttam egy jó módszert. Kicsit lassít az ember, hogy elengedje, aztán fel a refit, és közelről követni. Igaz, hogy nem a legbiztonságosabb mutatvány, de hogy egy időre megtanulja, hogy nem megyünk más után refivel, az biztos.
Amúgy az a gond, hogy egyszer kell vizsgázni, és olyankor is minden marha kaphat jogosítványt. A kocsival együtt kellene a vezetőnek is vizsgázni járnia, és vért izzadnia, mire jogosítvány kapna. Akkor majd nem lenne ennyi barom az úton. Különben is miért kell, hogy mindenkinek legyen jogsija? Ezt is ki kellene érdemelni. A saját családomban nemrég vizsgázottak között ha rákérdezek dolgokra, egész másként "tudnak" sokmindent.
Egy történet: Egyszer unokatesómmal megyünk kutyaközönséges úton, ő vezet. Előzni akar, bekapcsolja a bal indexet, amikor átmegyünk a bal sávba, kikapcsolja. Miután elhaladtunk a előzött mellett, bekapcsolja a jobb indexet, visszamegy a saját sávba, kikapcsolja. Kérdezem, ez most mi volt az indexel? Aszongya, hát így kell csinálni. Aztán hazaérünk, ő rákérdez a férjétől, és még az is azt mondja, hogy így kell csinálni. Kérdem, mi a logika abban, hogy bekapcsoljuk a jobboldalit? Erre a válasz: hogy a szembejövő lássa, hogy befejeztük az előzést. Namondom ****, ti hiányoztok az útról.(unokatesómnak pár hónapja, férjének tizenéve volt akkor jogsija). És ez még egy viszonylag apró dolog volt. A másik amit útálok az, hogy az állatkertből szabadultak a köszönéstől, az anyázásig mindenre a dudát használják.
|
szomb. máj. 20, 2006 9:00 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
subvoice írta: OFF Az ABS jó dolog. Az előző autómon még nem volt, itt sikerült is egyetlen vészfékezés alkalmával a két első keréken lévő kb. 90%-os Goodyear UG4 (téli)gumi teljes mintázatát színig leradírozni. Szabályosan döcögött a kerék. ON
off
nekem az alig 2 hetes új pirellik jártak így a leírt esetben. Még megvannak, de már nem az autón
on
|
csüt. máj. 18, 2006 20:52 |
|
|
subvoice
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 370 Tartózkodási hely: Budapest
|
OFF
Az ABS jó dolog. Az előző autómon még nem volt, itt sikerült is egyetlen vészfékezés alkalmával a két első keréken lévő kb. 90%-os Goodyear UG4 (téli)gumi teljes mintázatát színig leradírozni. Szabályosan döcögött a kerék.
ON
|
csüt. máj. 18, 2006 20:26 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
subvoice írta: Félreértesz. Egy balesetet számtalan módon el lehet kerülni. Neked itt most a Xenon segített. Lehet, hogy az is elég lett volna, ha csak 5 km/h-val lassabban mész (ne érts félre, nem állítom, hogy száguldoztál). Vagy 245-ös gumik vannak a sárkányon Brembo fékekkel. Az autó képességeinek megfelelő vezetési stílus alkalmazása a lényeg.
Többé-kevésbé eleget is tettem mindennek, amit most leírtál
Nem mentem az útszakaszon a megengedett maximális sebességgel, az autón a gyárinál jóval szélesebb minőségi papucsok vannak (155 helyett 185) ráadásul az eset elött vettem 2 héttel őket, amiből az első kettőt így gyakorlatilag újként dobhattam ki (kockásra fékeztem, mivel nincs ABS) jah és brembo fékek vannak! (szintén viszonylag újak) Plusz az is benne volt a pakliban, hogy elötte 2 nyúl, 1 őz és 2 szintén kivilágítatlan bringással "futottam össze" még szlovákiában, ezért eleve maximumon volt a figyelmem. No meg a xenon. Gyakorlatilag ezekből ha csak az egyik nem így lett volna akkor elütöm, szóval piszok mázlija volt, bár ugye a részegeket védi valami őrangyal... Számomra pedig beigazolódott, hogy érdemes minőségi cuccokat venni, mert tényleg életek múlhatnak rajta. Még akkor is, ha a minőségi cuccok összesen többe kerülnek, mint maga az autó
|
csüt. máj. 18, 2006 17:58 |
|
|
Elektroman
arany tag
Csatlakozott: csüt. márc. 23, 2006 20:49 Hozzászólások: 223 Tartózkodási hely: Miskolc
|
A Xenonhoz visszatérve én úgy tudtudtam csak olyan autóban lehet amin gyári a magasság-állítás.Ez lehet hogy iszonyat nagy baromság de így rémlik,vagy ez csak a gyárakra vonatkozik?
|
csüt. máj. 18, 2006 14:18 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
HA már így belemelegedtünk az emberi tényezőbe, sokat gondlokodtam, hogy ha beülünk az autóba, akkor megváltozunk, és ezt azért tesszük mert nem tudunk jól kommunikálni. 100%-hogy soha nem anyáznék embertársamra, ha ott állna előttem, és hogy őszinte legyek nem is gondolhatom komolyan, hogy ilyenekre vetemedek, de bizony előfordul. Pedig a fene tudja, hogy Ő tud e róla, hogy nekem mi a rák bajom van, mikor villogok, stb. Szóval szépen elszidjuk egymást, amit csak mi magunk(meg az utasok) hallanak. (volt egyszer, hogy a legjobb barátomat illettem béna jelzővel, amin jót röhögtünk én meg égtem mikor elmeséltem, mert elmeséltem azé!! )
Tehát az kéne, hogy valahogy tudjunk kommunikálni, és ne érezzük, hogy egy más világba csöppenünk, mikor vezetünk. Én már terveztem, hogy LED mátrixal kiírom illem tudóan természtesen, hogy mi a bajom, de ezt tuti leszednék a jardok, pedig a reklám nem tiltott már az autón, ez is csak egy felirat lenne. Kíváncsi lennék mire mennénk vele. Sokszor jól jönne a mögöttem haladónak üzenni, hogy pl. köszi a refit végig a tükörbe, meg hogy nem ég az egyik indexed stb...
|
csüt. máj. 18, 2006 12:58 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
djsms
Idézet: A kispolákomban szépen le lett relézve a világítás
Csak nem a kispolákba tettél Xeont!?
Na jó csak vicc volt!
|
csüt. máj. 18, 2006 12:50 |
|
|
subvoice
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 370 Tartózkodási hely: Budapest
|
djsms írta: Érdekesen állsz a dolgokhoz. Engem viszont zavarna, ha önhibámon kívül is halálra gázoltam volna szerencsétlent...
Félreértesz. Egy balesetet számtalan módon el lehet kerülni. Neked itt most a Xenon segített. Lehet, hogy az is elég lett volna, ha csak 5 km/h-val lassabban mész (ne érts félre, nem állítom, hogy száguldoztál). Vagy 245-ös gumik vannak a sárkányon Brembo fékekkel. Az autó képességeinek megfelelő vezetési stílus alkalmazása a lényeg.
|
csüt. máj. 18, 2006 10:53 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Idézet: Ha a szembejövőt zavarja akkor villogni szokott. Én is ezt szoktam tenni.
És ha villogok rá akkor lekapcsolja a világítását?
Max. ő is visszavillog, sőt, inkább rákapcsolja kicsit az összes pilácsot. Iszonyat barmok közlekednek ám az úton, tisztelet a kivételnek és egyre több az "apucitól kaptam iszonyat erős és drága verdát" kategóriába tartozók száma akik zömmel a 20 évet sem töltötték be és azt hiszik ők uralják a világot. Végülis jól hiszik, pénz beszél, de ez már etikai kérdés...
|
csüt. máj. 18, 2006 10:37 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
subvoice írta: A bicajosnak biztosan.
Érdekesen állsz a dolgokhoz. Engem viszont zavarna, ha önhibámon kívül is halálra gázoltam volna szerencsétlent... szaboze írta: Lehet, hogy nem vezetett sokat sötétben. Cseréljünk egy hónapra! Örülnék, ha nem kellene ennyit autóba ülnöm... snapscan írta: A szembejövő szeme meg égjen ki nyugodtan, ha te nem gázolod el a bicajost akkor ő fogja mert elvakítod mint állat. Lehet nekem mondani, hogy be lehet állítani jól a xenont, hülyeség. Vakít mindegyik, sötétben egyszerűen nem lehet látni a szembejövőtől amíg el nem ment meg utána még pár másodpercig. A visszapillantóban szintén marha jó. Úgyhogy nagyon megérte a xenon. Neked. Mert te lehet nem csapsz el mást, de majd a szembejövők igen. Ha a szembejövőt zavarja akkor villogni szokott. Én is ezt szoktam tenni. Régebben a halogénnel villogtak is rendesen, mert a gyenge fénye miatt magasabbra volt állítva. Mikor bekerült a xenon utánna elmentem egy műszaki vizsgaállomásra, ahol beállítattam a lámpákat. Azóta se villogott rám senki... Jah, az ominózus esetben a szembejövő vakított el engem is, mert refivel jött! Ez pedig már a mentalitásos kérdésre tereli a dolgot watt írta: subvoice Egyetértek! Mondjuk, hogy a xeon nem vakít, azzal nem teljesen, de lehet, hogy és is csak a rosszul beállítottak hadával találkoztam.
Ez a ködlámpa dolog engem is bosszant, főleg esőben! Egyszerűen pont a szembe tükrözi a lefelé állított fénycsóvát. Ilyenkor meg szoktam mutatni, hogy az én autómon 6lámpa is van, és tök mindegy, hogy válaszul kapok egy refit, legtöbb esetben szinte meg sem érzem, mert eleve olyan a fénye, hogy ez a kicsi már nem gond. Nehéz emberek vannak. Sajnos amíg az emberi tényező is beleszól a magasságállításba addig a gyári is tud vakítani... Nem a xenonban van a hiba, hanem az autót vezető baromban. A ködlámpásdi nekem is a kedvencem. Mivel a 10 éves rozsdakupacában a vezetékek és kontaktusok már annyira ****, hogy a lámpára 9V se jut egyszerűen feltesz egy ködlámpát és azt is felkapcsolja, ahelyett hogy az eredeti problémát orvosolná. A kispolákomban szépen le lett relézve a világítás jó kábelekkel és csatlakozásokkal. Azóta eszembe se jut tiszta időben felkapcsolni a ködlámpát, mert nincs rá szükségem! Pedig ugyan olyan halogén van benne, mint a szembejövőnek! po la írta: Üdv mindenkinek! A xenont majd megszokjuk, vagy elviseljük... Egyenlőre a nagy sebességű autókhoz nincsen jobb fényforrás! Egyenlőre... A hibás beállításért nem a gyártó felel. Ha le lenne hegesztve a gyári beállítás a magyar ember elővenné a gyökköszörűt! Ami a ködlámpát illeti írva vagyon, hogy csak ködben ill. hóesésben használható 30km/óra max. seb mellett. Hogy senki nem tartja be az már másik kérdés...
A xenonnak semmi köze a sebességhez. Kis sebességnél is ugyan olyan jól használható (ha nem jobban) mint nagy sebességnél. A hiba oka, ahogy te is írod, az emberekben van.
Tőlünk nyugatra elég sok autó használ már xenont, mégsincs ekkora zavargás érte, mint nálunk. Azért, mert ott gondolkodni is tudnak az emberek!
|
csüt. máj. 18, 2006 9:18 |
|
|
killer9
vas-tag
Csatlakozott: pén. máj. 12, 2006 22:09 Hozzászólások: 4
|
_Mono_ írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, tudtok-e valahol, valamerre olyan lelőhelyet, ahol gépjármű kapcsolási rajzokat lehet találni Alapvetően Audi A6-ról érdekelne. "B" opcióként esetleg fizetős, offline rajz is érdekelne (könyvesbolt, ahol esetleg láttatok ilyesmit). Köszi! Mono
Feltöltöttem a tárhelyemre amit valszeg keresel. Remélem segítettem.
http://killer10.extra.hu/audi.rar
|
szer. máj. 17, 2006 21:05 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Az 1 floppy-s protel szerintem ideális lenne a célra... Nem tom megvan-e, de megtúrom a régi vinyót.
Az Eagle nem éppen egyszerű, főleg mert sokat kell szívni vele.
|
szer. máj. 17, 2006 13:26 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
autók és az
Üdv mindenkinek!
A xenont majd megszokjuk, vagy elviseljük... Egyenlőre a nagy sebességű autókhoz nincsen jobb fényforrás! Egyenlőre...
A hibás beállításért nem a gyártó felel. Ha le lenne hegesztve a gyári beállítás a magyar ember elővenné a gyökköszörűt!
Ami a ködlámpát illeti írva vagyon, hogy csak ködben ill. hóesésben használható 30km/óra max. seb mellett. Hogy senki nem tartja be az már másik kérdés...
Nem az a baj, hogy nagy az isten állatkertje, hanem az, hogy az amúgy is alacsony kerítés tetején nincsen szögesdrót! ( a szögesdrótot az unio mellesleg tiltja, tehát watt kolléga kénytelen leszel velünk együtt az isten barmait elviselni )
Volna egy kérésem, nem akarok ezért egy új topikot nyitni.
Kisérleti oktatás keretében rámlőcsöltek egy elektronikai szakkört, a fiuk ugyancsak kezdők. Ide kellene nekem a lehető legegyszerübb nyáktervező progi. Én magam az Eagle-t használom, de ez ide túl sok..
Valami sokkal egyszerűbb, könnyen kezelhető kellene, ha van ilyen jónéven venném a segítséget. Előre is köszönöm!
|
szer. máj. 17, 2006 12:11 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
subvoice
Egyetértek! Mondjuk, hogy a xeon nem vakít, azzal nem teljesen, de lehet, hogy és is csak a rosszul beállítottak hadával találkoztam.
Ez a ködlámpa dolog engem is bosszant, főleg esőben! Egyszerűen pont a szembe tükrözi a lefelé állított fénycsóvát. Ilyenkor meg szoktam mutatni, hogy az én autómon 6lámpa is van, és tök mindegy, hogy válaszul kapok egy refit, legtöbb esetben szinte meg sem érzem, mert eleve olyan a fénye, hogy ez a kicsi már nem gond. Nehéz emberek vannak. Tegnap is 50-60-al mentem a falumban(mindt mindig, pedig az önkormányzat megoldotta az úthibákat, végig kitette a 20-as táblát! Barmok!)na szóval már majdnem kiértem a faluból, mire egy W-es megelőz, aztán 1km után utolérem és alig megy 80-al! Nagy az Isten álllatkertje! De lagalább baxogathatná őket, ha már megteremtette!
|
szer. máj. 17, 2006 9:50 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Igen, de azt a gomocskát nem fogja elfordítani, mert neki úgy jó, ha minél jobban lát. Amitől persze a szembejövő egyre kevésbé. És akkor lehet feszíteni, hogy de jó is ez a xenon. Valóban kitűnő találmány, mondjuk terepen...
A legjobb az amikor barátnőmtől jövök az M0-áson és jön mögöttem xenonos pali, természetesen középső tükör máris fordít, de az oldalsóból is megvakulok, lassítok hadd előzzön meg, ős is lassít. Már 70-nel megyek, még mindig nem előz. Gondolom a xenonja rendben, de valami papírja nincs rendben és éjjel persze mindig lehet találni egy balekot aki mögött lehet menni és nem őt intik ki. Nappal ki lehet inteni egyértelműen a második kocsit, de éjjel nem igazán. Szal ilyenkor az első elsősegélytelefonnál félreállok csak tűnjön már a fr*ncba. És mennyi ilyen van. Bezzeg nappal az ilyenek 200-al húznak el mellettem, akkor úgysem lehet elbújni. No jó, ez nem a xenon hibája, csak annyi lett volna a lényege, hogy xenonra van pénz, de a kocsi papírjait azt bezzeg sumákolják...
|
szer. máj. 17, 2006 9:05 |
|
|
subvoice
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 370 Tartózkodási hely: Budapest
|
Önmagában a Xenon nem vakít, a gyárilag ilyen világítással szerelt autóktól nem szoktam elvakulni. Sokkal nagyobb baj, hogy 100-ból 99 autós nem ismeri a fényszóró-magasság állító gombot és még nagyobb baj az egymásra nem figyelő, ész nélkül ködlámpázó barmok hada.
Ha az autó hátulja csücsül a tehertől, el kell tekerni azt a gombocskát és a szembejövő nem fog megvakulni. A ködlámpát pedig nagy ködben kell használni és kedves figyelmesség, ha a hátsót lekapcsoljuk akkor, ha megérkezik mögénk valaki. A saját tapasztalatom sajnos az, hogy ezt csak én csinálom így...
Lakott területen belül tartani kell az 50-et és akkor elég a tompított. Valamiért sokaknak gondot okoz lassan menni. Imádom például a konstans 80-nal haladókat. Nem vagyok egy tötymörgő típus, országúton én is inkább 110-120 környékén autózok, de ha beérek lakott területre, akkor ott tartom az 50-60 közötti sebességet. Így az út szélén méricskélő kékruhások miatt sem kell feleslegesen stresszelni.
|
szer. máj. 17, 2006 8:29 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
A szembejövő szeme meg égjen ki nyugodtan, ha te nem gázolod el a bicajost akkor ő fogja mert elvakítod mint állat. Lehet nekem mondani, hogy be lehet állítani jól a xenont, hülyeség. Vakít mindegyik, sötétben egyszerűen nem lehet látni a szembejövőtől amíg el nem ment meg utána még pár másodpercig. A visszapillantóban szintén marha jó. Úgyhogy nagyon megérte a xenon. Neked. Mert te lehet nem csapsz el mást, de majd a szembejövők igen.
|
szer. máj. 17, 2006 8:05 |
|
|
szaboze
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
subvoice írta: A bicajosnak biztosan.
Annak idején egyszer egy faluban felkapcsoltam a refit (mástól láttam, gondoltam akkor én is). Fater megkérdezte, mit csinálok. Mondtam, hogy kevés a tompi fénye, meg úgysem jön most szembe senki. Erre ő csak annyit mondott, hogy ha nem látsz, menj lassabban.
Lehet, hogy nem vezetett sokat sötétben. A fényerő többlet nem azt szolgálja hogy gyorsabban haladj, hanem hogy nagyobb látótered legyen (hamarabb észrevegyél perifériális dolgokat) és kevésbé fáradjon el a szemed...
SzaboZE
|
kedd máj. 16, 2006 22:16 |
|
|
subvoice
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 370 Tartózkodási hely: Budapest
|
A bicajosnak biztosan.
Annak idején egyszer egy faluban felkapcsoltam a refit (mástól láttam, gondoltam akkor én is). Fater megkérdezte, mit csinálok. Mondtam, hogy kevés a tompi fénye, meg úgysem jön most szembe senki. Erre ő csak annyit mondott, hogy ha nem látsz, menj lassabban.
|
kedd máj. 16, 2006 21:15 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
subvoice írta: 40000 Ft-ért kb. 100 évig cserélgetheted a hagyományos izzókat az autódon. Megéri?
pár hete éppen nem gázoltam halálra egy részeg kivilágítatlan bringást. Elöl jó drága xenonok voltak, amiket hosszas vívódás után vettem meg. A fényerőtöbbletnek köszönhetően nem gázoltam el a bringást, mert talán fél mp-el hamarabb vettem észre. Szerinted akkor megérte nekem a xenon?
|
kedd máj. 16, 2006 17:08 |
|
|
killer9
vas-tag
Csatlakozott: pén. máj. 12, 2006 22:09 Hozzászólások: 4
|
Ha jól néztem valami ilyesmit keresel. Csak itt nincs rajz róla, hanem nyelvtudás kell. Esetleg keress Haynes Repair Manuals doksit. Régebben nekem volt 1 halom autóról, csak már nincs meg.
http://www.commandocaralarms.com/wiring/Audi/A6/
|
kedd máj. 16, 2006 14:38 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 14 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|