Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 09, 2024 1:47



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
Hozzászólás 
potyo írta:
10-20e a kefékért :?: Na ne szórakozz. Esetleg márkaszervízben ennyi. 120Ft-ért vettem a múltkor kettőt.


Belső fesszab + kefe, worst-case esetben.. (Márkás cucc, újabb típus) A kefe önmagában persze, hogy 120 forint. Ha hivatalosan, garanciával kellene javítanom, nem biztos, hogy bevállalnám a kefeforrasztgatást. Drága, ha az ország másik felébe kell menni menteni, mert lerohadt az ügyfél.

Ha pedig a fesszab rohad le, akkor pedig muszáj megvenni, a 10-20e -e azt akartam érzékeltetni, hogy olcsóbb, mint egy 80-100e forintos BSI (BCM, stb.).

hmli


kedd júl. 24, 2007 5:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
10-20e a kefékért :?: Na ne szórakozz. Esetleg márkaszervízben ennyi. 120Ft-ért vettem a múltkor kettőt.


hétf. júl. 23, 2007 21:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ha érdekel valakit egy ilyen izzó előtét szóljon. Arra gondoltam csinálok párat és beajánlom autósboltoknak. A poén még az lenne hogy nem egyből ráadná a feszejt, hanem felfuttatná, így az izzó még kevésbé égne ki.


hétf. júl. 23, 2007 14:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
Hozzászólás 
Ros-co: asszem írtam már (lehet nem ebben a topikban), hogy a Daewoo-Cheviknél teljesen elfogadott a 14.7-14.8 körüli töltőfesz. Durrognak is a H7ek. Nubiránál 10es hosszú fej nélkül nem lehet izzót cserélni..

Még Opelhez is van gyári javítókészlet, ami egy gégecső, benne X méternyi 0.5 mm2 vezetékkel. Előtét.. Nem gondolkodsz rosszul.

Érdekes, a beépített fesszab 10 év - 100e km-t simán produkál, utána is csak azért kell cserélni, mert elkopnak a kefék. Max 10-20e ha márkásat veszel. Gondolom ez nem biznisz a gyártóknak.

hmli


hétf. júl. 23, 2007 13:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Szerintem arra gondoltak, hogy az elektronika jobb helyen van egy elektronikailag védettebb helyen, nem a generátorházban. Ebben van némi igazság, mert ott baromi meleg van.
Hát nem túl sok. Ha egy léghűtéses traktornál, ahol a generátor olyan levegőt szív be, aminek egy része a hengerekről áramlik le (úgy 100-110fok), valamint baromira megrakodik porral, és ott nincs semmi baja a generátornak és a szabályzójának, akkor egy autóban ne problémázzanak már ezzel.
Idézet:
A másik ok lehet, hogy a gyártók már készülnek az új típusú akkumulátorokra, amelyek esetleg más töltést-kisütést igényelnek.
Tudsz valamit, amit én nem, vagy csak feltételezed az akksicserét?
Idézet:
Igaz az akksi még nem merült le sose, ez a cucc azt is figyeli, és lekapcsolja a fogyasztót.
Talán egyetelen előnye.



Az akksicsere szerintem így néz ki: http://totalcar.hu/tesztek/hondafcx/


pén. júl. 20, 2007 10:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Szerintem arra gondoltak, hogy az elektronika jobb helyen van egy elektronikailag védettebb helyen, nem a generátorházban. Ebben van némi igazság, mert ott baromi meleg van.

A másik ok lehet, hogy a gyártók már készülnek az új típusú akkumulátorokra, amelyek esetleg más töltést-kisütést igényelnek. A fogyasztókat is a BSI intézi (egyem a drága szívét) Ennek hatására a legkülönfélébb dolgokat tud produkálni. Igaz az akksi még nem merült le sose, ez a cucc azt is figyeli, és lekapcsolja a fogyasztót.

Cserébe nem tudsz álló motorral rádiót se hallgatni :)


pén. júl. 20, 2007 6:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Szóval akkor te is tapasztalod azt, amikért mostanában a francia autókat szidják. Tudod, vidd szakszervízbe. De egy akksi vagy izzócseréért? Mondjuk a Citroen már a kacsa és a Dyane korában is alkotott: a gyujtásmegszakítót betették a hűtőventilátor mögé, ezáltal a gyujtás beállítását meleg motornál gyakorlatilag lehetetlenné tették. :evil:

Viszont ez a szabályzás beépítése a BSI-be úgy látszik ragályos. Csak tudnám melyik gyártónál agyalták ki az eszementek.
Azt mondom, mért a feszültséget, és adott esetben építs be egy külső szabályzót, ha ügyetlenkedik. Ne szívjon már az ember, amiért néhányan jól akarnak keresni...


csüt. júl. 19, 2007 15:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem tudja valaki, hogy 126Polski 650E típusnál hol van a tolatólámpa kapcsolója, és mit lehet tenni, ha gyengélkedik? A váltóhoz szokták rakni, a lexarabb helyre, pedig egy kis mikrokapcsolóval megoldható lenne a váltórúdnál...


A Citroen C3 egy kifejezetten szép autó, de ettől függetlenül soha nem adnék csavarkulcsot a Franciák kezébe. Nem tudom mi van, állítólag a generátor töltését is a BSI vezérli, ezért szerintem) néha megugrik az akksifesz 16-18V-ra is, mert
-egyszerre kiégette a két első tompított izzót (az egyik majdnem új volt, a másik régebbi)
-az egyik hátsó féklámpa is megmakkant

A H7-es nem olcsó, de ez a kisebbik baj, mert olyan nehéz cserélni, hogy borotválkozótükörrel kell belesni, hogy melyik pöcköt akasztod ki a fényszóróházban. A két izzó cseréje kb egy óra!

A hátsó féklámát sem lehet cserélni, a búra csak egy speciális kulccsal bontható. VAZZE! Akkor minek az izzókészlet???

Állítólag a Pözsó307-esek 2-3 is havonta megesznek egy izzó garnitúrát. Normális ez?

Feszültségugrás, vagy alapból nagyobb töltőfeszültség okozza?

Már arra gondoltam berakok a fényszóró izzóval sorban egy soros diódát vagy kettőt, kicsit ejtse a feszejt...


csüt. júl. 19, 2007 7:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Lehet. Elég sok LED kell, egy ismerősömnek csináltam is. Sőt PWM-mel megcsináltuk, hogy alapból halványabb, fékezésnél erősebb legyen.
De engedélyt nem kapsz rá, és ha valami gond van valagba rúgnak...

Sajnos ebben nem lehet fusizni...


hétf. júl. 09, 2007 15:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Tudja valaki hol találok a neten Fiat Croma digit klímához rajzot?
Haverom régebben talált a Tipo-hoz de azon a német oldalon csak Tipo cuccok voltak.


hétf. júl. 09, 2007 12:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: szamara
wandee írta:
Különben nem kell az akksirol gerjeszteni a generátort ahhoz,hogy termeljen, sajnos,vagy nem??? :roll: :hm:
Én inkább pozitívnak tartom, hogy öngerjesztő. Pl. ha nem megy a motor/elszakadt az ékszíj, akkor az akksiról a szabályzó nyomná a gerjesztésbe az áramot, és akár le is égethetné (láttam már leégett gerjesztést), illetve (gyorsabban) lemerítené az akkut. Ha öngerjesztő, akkor nincs ilyen gond, az a kis áram, ami a jelzőlámpán folyik, nem tesz kárt a generátorban.


csüt. jún. 28, 2007 10:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Túlfezs alatt szerintem a kolléga a nagyfrekis zavart értette, ami meghülyítette a multimételyt. A szikrázás okozhat olyat, de szerintem több dolog is kontaktos lehet ott.
***
Az is érdekes dolgokat tud művelni, ha eredetileg szénszálas gyújtókábel helyett tiszta rezet raknak be.

Az egy elég bonyolult úgynevezett elosztott paraméterű RC (RLC?) kör, aminek a biztos gyújtószikra keltése a célja, minimélis zavar mellett.

Ki lehet cserélni brutál trafóra, meg réz kábelre, de akkor az egész gyújtórendszert ehhez kell igazítani...

Tényleg tudja valaki hogy is van ez pontosan?


csüt. jún. 28, 2007 8:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 10, 2006 10:15
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: erdö-mezö
Hozzászólás Re: szamara
Ha az egyik kefe nem ér hozzá a csuszógyürühöz akkor nincsen töltés, túlfeszültség nem keletkezhet...

Mindenkinek szép napot!

"Már pedig csodák vannak!" :shock:

Különben nem kell az akksirol gerjeszteni a generátort ahhoz,hogy termeljen, sajnos,vagy nem??? :roll: :hm:
Azt,hogy miért van azthiszem nem kell leirni.


csüt. jún. 28, 2007 6:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás szamara
Üdv Mindenkinek!

A lada hallos gyújtása atombiztos volt, míg meg nem jelentek a különféle utángyártott alkatrészek.
Az elosztóban lévő gyári árnyékoló lemezt sok esetben kihagyják, ezt néha szerelők teszik, de előfordul gyári " megoldásként " is. Az árnyékolás hiánya azzal jár, hogy az elosztóban minden esetben fellépő kuszóáram tönkre tudja tenni a hall jeladót. Az eredeti hall jeladó fordított polaritás és túlfeszültség ellen védett. 20 voltos feszültség az a határ ahol a gyári jeladó megadja magát. Ekkora túltöltés esetén már elviselhetetlen savszag van a kocsiban, tehát ez már jóval előbb felfedezhető...
A vezérlő elektronikák nagyon sokféle kivitelben készülnek. Ha cserélni kényszerülök minden esetben a Telefunken gyártmányát építem be, ezek csont nélküliek. Mivel a szamara trafója 0,4- 0,6 ohmos primerellenállásu meg kell mérni az áramhatárolás értékét, valamint a primeráram lekapcsolási idejét. Az eredeti elektronikák esetén ez 5 amper, ill.5 sec.
Ha a primeráram ettől lényegesen eltér a trafó cserélendő.
A gyújtás működését megzavarhatja a gyjtásjeladó jelkimenetén megjelenő tranziens tüskék jelenléte, ez szkóppal jól mérhető.
Ezt okozhatja a generátor csuszógyürüin fellépő szikrázás. Ha az egyik kefe nem ér hozzá a csuszógyürühöz akkor nincsen töltés, túlfeszültség nem keletkezhet...

Mindenkinek további szép napot!


szer. jún. 27, 2007 7:06
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Na ráhibáztam majdnem...


kedd jún. 26, 2007 13:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 10, 2006 10:15
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: erdö-mezö
Hozzászólás gyujtás
[quote="Ros-Co."]Lehet túltölt a generátor, és ezt a hall-elem sínyli meg.

Nos közel jársz az igazsághoz,én is erre gondoltam csak viszont arra nem számitottam.hogy amikor mérem az akksin a feszkot a müszerem aut méréshatár váltos és védelemmel ellátott ez azt jelenti,hogy ezer volt után ha még hatvan voltal meghaladja a feszt kikapcsol na ez történt :shock:
Elöször azt gondoltam a nagyfesz átüt valahol,mvel az több ezer volt, de azért a proba elött lekötöttem a generátort és lön csoda motor indul akksin mérem a feszt semmi gond generátor le mi a hiba? csak annyi az egyik bronz kefe nem ért már hozzá a kommutátorhoz kapott két uj bronz kefét azota is jo.


kedd jún. 26, 2007 11:43
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
sziasztok!

a termosztát témához: ahol a termosztátot vettem, volt 88 fokos a polcon, és 92 fokos rendelésre, de nekem a klubos (mondi) javaslatok alapján a 92-es kellett, merthogy a hűtővizet minél melegebb hőfokon kell tartani, hatásfok, miegymás miatt

a csere előtt az volt a baj, hogy nehezen kúszott fel a hűtővíz hőmérője a normal szintre, városból kiérve pedig azonnal leesett a mutató, a termosztátot kicserélve azonnal megoldódott a probléma

üdv


kedd jún. 26, 2007 11:30
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Lehet túltölt a generátor, és ezt a hall-elem sínyli meg. Vagy a szikra a rossz elostófedél miatt megkínálja egy kicsit...

Lehet kapni hall-elemet 250Ft körül (TLE4905) ezt (kis átalakítással) bele lehetne operálni, és nem kell 10K-ért új szett.

Ha rosszul értettem és az elektronika megy tönkre (pl. a végtranyó) akkor a trafó lehet a bűnös.


kedd jún. 26, 2007 10:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 10, 2006 10:15
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: erdö-mezö
Hozzászólás Gyujtás vagy mégsem????
Ha már itt tartunk a barátom azzal a problémával keresett meg,hogy a LADA SZAMARÁ- jának valami baja lehet a gyujtással mert már két db
elektronikát cserélt és a harmadikat most tette bele de nem indul a motor semmi gond mondtam elosztofedél le erzékelö ki /ami a megszakito helyett van/ uj be a motor röffen azonnal na kész is gondoltuk de a következö inditásnál rájöttünk lehet mindent elöröl kezdeni ezt még kétszer megismételtük és nem értettük a dolgot.

Mitöl mehet tönkre az érzékelö? :?:

A találgatások körét szükitve trafo,elosztofedél,gyujtokábel,gyertya csere meg volt.


kedd jún. 26, 2007 9:49
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 10, 2006 10:15
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: erdö-mezö
Hozzászólás hütés?
[quote="proli007"]Üdv Catalisat!

Nem lehet, hogy annak a kocsinak kutya baja sincs, nem lehet, hogy Te csak túlliheged a problémát? :?: Forrt már fel a vized, vagy csak aggódsz?

Biztos nem olvastad a hozzászolásomat! :?:


kedd jún. 26, 2007 9:25
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
Üdv Catalisat!

Nem lehet, hogy annak a kocsinak kutya baja sincs, nem lehet, hogy Te csak túlliheged a problémát? :?: Forrt már fel a vized, vagy csak aggódsz?

Ócska verdáknál és aggódó dolgozónál, egy komoly emelkedő előtt az ember kinyitja a fűtés csapot, aztán parasztklíma mehet, víz nem forr!
(Eszemben sincs leócsárolni a szeretett gépedet, de nekem ez csak egy jármű, nem digitális multiméter, hogy illik pontosnak lenni!!)

Nekem egy "ócska" Astrám van. Normál helyzetben kb. 92-94 fokos a víz. (Már amennyire ezek az adatok, az egyszerű hőmérő miatt hihetők!!) Ha városban csoszogok a melegben, símán felmegy 100fokra. Hát nincs hűtés! De a venti elindul és akkor normalizálódik a helyzet. (nem áll vissza, csak csökken) Amikor hidegen elindulsz vele és figyeled a vizet, látod, hogy a thermosztát hogyan működik. először felmegy 95fok fölé, majd amikor nyit, beáll a 92-94 fok. Üresben gurulva a lejtőn, símán lemegy a 90fok alá. Alapjáraton melegben símán túlmelegszik a motor. Nekem ez miatt sohasem voltak problémáim. Nem minden kocsiban egyforma a hűtő rendszer és máshogyan viselkedik. Ezért még nincsen beszarábia! :D

A hűtő túlnyomás alatt üzemel, ezért még 100 fok felett sem forr ki a víz. Directe így van tervezve!! :wink:
Én a helyedben a spekuláció helyett megkérdeznék egy szervizest, aki már száz ilyen bogarat látott.

ui. Volt egy kis Fordom, aki csak 95fok feletti vízzel érezte jól magát. Még a fogyasztása is jelentősen csökkent.

üdv: proli007


hétf. jún. 25, 2007 22:24
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Hmm... köszi, ezeknek utána fogok járni!

Krisz


hétf. jún. 25, 2007 20:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. máj. 10, 2006 10:15
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: erdö-mezö
Hozzászólás hütés
Catalisat írta:
Köszi a tippet, de nem valószínű hogy ez okozza.
Megnéztem, és legalábbis ránézésre semmi kölönös nem látszik rajta.
Most a hétvégén voltunk Kedvesemmel Balatonon, belehajtottam 340km-t, és országúton gyönyörűen beállt 90fokra. Amint beértem egy nagyobb városba (Siófok), mindjárt kezdhettem aggódni. Hozzátartozik, hogy alapból volt vagy negyven fok odakint :)
Létezik valami megoldás, hogy megerősítsem a hűtés hatásfokát?? (természetesen azonkívül, hogy 120-al közlekedjek városban ;))


Egyszerü a dolog kicsi az alapjárat és emiatt a szivattyu nem tudja a hütöfolyadékot a hutöbe juttatni.
ebböl adodik,hogy a hütöventilátor nem kapcsol be ebböl következik az
hogy városban tulmelegszik a motor vagy az érzékelö rossz a hütönél,
még 1 lehet még volt már ilyen is a szivattyu lapátokat megette a rozsda régi
autoknál
ezeket tapasztalatbol tudom velem megtörtént,sajnos


hétf. jún. 25, 2007 20:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nem megy a kiegészítő ventillátorod rendesen,rosszalkodik a termosztát,el van a hűtő dugulva-koszolódva.
A klíma miatt főleg hajlamos az autó túlmelegedni,komolyabb autókon ennek még plusszba van egy két fokozatú segédventillátára a klímahűtőn,nem véletlenül.


hétf. jún. 25, 2007 19:46
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Köszi a tippet, de nem valószínű hogy ez okozza.
Megnéztem, és legalábbis ránézésre semmi kölönös nem látszik rajta.
Most a hétvégén voltunk Kedvesemmel Balatonon, belehajtottam 340km-t, és országúton gyönyörűen beállt 90fokra. Amint beértem egy nagyobb városba (Siófok), mindjárt kezdhettem aggódni. Hozzátartozik, hogy alapból volt vagy negyven fok odakint :)
Létezik valami megoldás, hogy megerősítsem a hűtés hatásfokát?? (természetesen azonkívül, hogy 120-al közlekedjek városban ;))


hétf. jún. 25, 2007 18:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Bármi, ami akadályozza levegő áramlását.


kedd jún. 19, 2007 21:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Az ötlet nem is rossz, bár ránézésre semmi baj sincs vele, azért holnap megnézem közelről is!
Olajosnak biztosan nem olajos. A por is okozhat ilyet???


kedd jún. 19, 2007 21:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Lehet, hogy a hűtőt le kellene takarítani a kosztól/olajtól :?:


kedd jún. 19, 2007 20:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Üdv!

Nekem is lenne egy kérdésem, ha lehetséges!
1997-es B-Corsám van, és azt vettem észre, hogy nyáron a belvárosban csúcsforgalom idején nagyon felmelegszik a víz. Amennyire tudom, az üzemi hőfok 90 fok nála, ellenben ilyenkor rendesen elindul 95 fölé. Ilyenkor pánikszerűen eresztem vissza a fordulatszámot alapjáratra, és igyekszem itt is tartani, persze minél nagyobb sebesség mellett (hogy a menetszél is jobban hűtse). Nem mertem kipróbálni hogy meddig melegedne ha hagynám. A ventillátor megy, ezt hallottam. Országúton viszont olyan szépen beáll 90 fokra, mintha odaragasztottam volna. Ebből gondolom hogy nem a gomba lesz, de nem tudom.
Gondolom nem tesz neki jót ha ennyire melegszik. Arra is gondoltam, hogy kicseréltetem a hűtőt valami izmosabbra, de inkább megkérdezek egy szakit is, mielőtt ekkora projektet bevállalok..
Mit lehet tenni, hogy jobban kézben tarthassam a hőfokot?

Krisz


kedd jún. 19, 2007 20:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Nem igazan ide passzol, de azert megis:

http://www.origo.hu/auto/20070608dugjatok.html?pIdx=2


szomb. jún. 09, 2007 14:26
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: hétf. jún. 04, 2007 16:39
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Helloka!!
Tudna nekem valaki küldeni a robogó kapcsolási rajzot?? Nagyon megköszönném!! Épp szenvedek eggyel, de nem jutok egyröl a kettöre!!


kedd jún. 05, 2007 15:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás Re: diódasor
oregharcos írta:
Diódákat már szereztem, csak nem vagyok biztos benne, hogy kibírja a forrasztást, mivel igen nagy hűtőbordára kell forrasztani.
Az álalad írt diógákat nem ismerem. Légyszíves bővebben írni róla.
Mi a véleményed?
Köszönettel!
Elég jól birják ezek a cuccok a meleget, nem kell félni tőle. De nem csavarozni kellene őket?


kedd jún. 05, 2007 13:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 28, 2004 19:19
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Re: diódasor
po la írta:
Üdv oregharcos!

A diódasor műanyagból kiálló füleire kell forrasztani a három fázisvezetéket , aztán durván ennyi....
Anyagot ittt is kapsz:www.fervill.hu

Sok sikert!

Köszi az ifót!
Diódákat már szereztem, csak nem vagyok biztos benne, hogy kibírja a forrasztást, mivel igen nagy hűtőbordára kell forrasztani.
Az álalad írt diógákat nem ismerem. Légyszíves bővebben írni róla.
Mi a véleményed?
Köszönettel!


hétf. jún. 04, 2007 19:56
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás diódasor
Üdv oregharcos!

Román gyártmányú generátorban ilyen diódasort még nem láttam.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet benne. Nekem olyan érzésem van, hogy egy régebbi javítás alkalmával tették be ezt az AC Delco gyártmányú egyenirányítót. Ezt a típust szerelik sok mindenbe, többféle furattávolsággal gyártják, komplett szerelvényekkel (csavarok, szigetelő alátétek, távtartók)hozzák forgalomba, univerzális diódasorként árulják.
A diódasor műanyagból kiálló füleire kell forrasztani a három fázisvezetéket , aztán durván ennyi....
Anyagot ittt is kapsz:www.fervill.hu

Sok sikert!


hétf. jún. 04, 2007 19:12
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 28, 2004 19:19
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
po la írta:
Üdv oregharcos!

A román traktorok generátorához általában jó a régi dacia diódasora

Ilyen dioda van beépítve a generátorba. Én úgy gondolom, hogy a diodák forrasztva vannak.Vagy tévednék? Tudsz-e róla valamit?
Köszönettel!
Pista
http://oregharcos.atw.hu/dioda.jpg


hétf. jún. 04, 2007 8:19
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 28, 2004 19:19
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
po la írta:
Üdv oregharcos!

Ha mégsem jönne össze, bármelyik autólámpa szaküzlet tud külön rendelni állítómotort, egészen barátságos áron vannak utángyártott típusok. ( pár hónapja egy Honda Accordhoz kellett rendelnem fényszórót karambol okán, a motor külön rendelendő tétel volt, 6E forintot kértek érte)
A román traktorok generátorához általában jó a régi dacia diódasora


Szia!

Köszönöm! Majd mondom a vejemnek, hogy aútós bóltban nézzen szét.
A traktor diódával kapcsolatban az este felkerestem egy volt munkatársamat és ő sem látott még ilyen összeállítású egyenirányítót. Van nála öt román generátór, de mindegyikben másként van beszerelve a diódahíd. Ennél a tipusnál nem a tengely végén van a csúszógyűrű, hanem úgy van megoldva mint a Ladáknál. Majd próbálok képet csinálni és akkór többet lehet látni róla.
Köszi a segitséget!
Minden jót!
Pista


szomb. jún. 02, 2007 6:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv oregharcos!

A fényszóróállíto motorok nagy többségét nem lehet javítani, mert a házat úgy ragasztják össze, hogy csak törés árán lehet szétszedni.
Többféle motort alkalmaz a gyártó. A hella és a valeo tip. szétszedhető.
Általában az állítómű csigatengelye szokott beállni, kevés benne a zsír.
Azt írtad, recsegve jár,tehát még működik...ha a szétszedhető darab van benne egy tisztítás után feltöltöd szilikonzsírral és kész. Nekem már többször sikerült...
Ha mégsem jönne össze, bármelyik autólámpa szaküzlet tud külön rendelni állítómotort, egészen barátságos áron vannak utángyártott típusok. ( pár hónapja egy Honda Accordhoz kellett rendelnem fényszórót karambol okán, a motor külön rendelendő tétel volt, 6E forintot kértek érte)
A román traktorok generátorához általában jó a régi dacia diódasora


pén. jún. 01, 2007 17:50
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 28, 2004 19:19
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Autóvillamosság
Sziasztok!

Én közel 30 évig foglalkoztam járművillamossággal, de 15 éve, betegség miatt nem tudom csinálni. Csak a családban felmerülő problémákra próbálok megoldást keresni. Ezért fordulok hozzátok segitségért.
Két kérdésem lenne.
1. Daewoo Lanos-nál a jobb fényszorónál levő beállító motor recseg.
A neten utánna néztűnk, hogy mennyiért lehet kapni, de 14..24 e.HFt- között árúlják az egész lámpatestet. Szerintek nem lehet ezt megcsinálni, ill. csak a motort kicserélni, javítani?
2. Román traktornak a generárór egyenirányítója szét hullott.
elég vacakúl van megcsinálva, mert a diódák lógnak benne, arról nem is beszélve, hogy az egyik zárlatos. Két részből álló hőtőbordába vannak berakva, persze elszigetelve, mert az egyik negatív a másik meg pozitiv pólus. Ha valaki ismeri, hogy eredetileg ezek a diódák hogyan voltak rözítve, megköszönném ha leírná.
A segitségeteket előre is köszönöm!
Minden jót!
Pista


pén. jún. 01, 2007 9:17
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd máj. 01, 2007 19:19
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Hozzászólás 
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni. Keresek 1989-ben gyártott, RF-es motorszámú, golfII-eshez elektromos kapcsolási rajzot, mivel állítólag a karburátoraik félig elektromos működésűek, és szertnék rájönni, hogy az autómata szívatóját mi vezérli.
Vagy esetleg ha valaki járatos a dologban, annak a segítségét szívesen venném.
Az autó olyat csinál, hogy az elindítás után kb. 3 percig pörög mint az isten, majd utánna vissza áll alapjáratra. Párszáz méter megtétele után a kuplungolásnál ismét pörög, nem akar vissza állni alapjáratra.


kedd máj. 01, 2007 20:09
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. ápr. 15, 2007 18:53
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
koszi szepen a nem tul jo hirt :)

de azert furi kicsit, mert az auto 1995os gyartasi evvel bir es forgalomba helyezve is 95ben lett
itt: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
azt irjak, hogy a 16os csatin az 5-6 os labat kell osszekotni es akkor villog ez is. (es ugyan igy a biztositekok mellet van mint a kepen is)
meg hogy villog ez is csak 4 szamot
szoval tobbek kozt ezert is vagyok zavarban, merthogy a leirasok szerint nekem 10es csatimnak kene lennie, de nem az van :-o

ilyen Tech muszert lehet kolcsonozni egy 7vegere? :)


vas. ápr. 15, 2007 21:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Potyos!

A 16 pólusú diag csati az OBD2-es protokollhoz való! Ezt vilogókóddal még nem sikerült diagnosztizálni, ehhez a gyári Tech műszer, vagy ezzel kompatibilis eszköz kell.
Ez a szabvány csatlakozó az 1996 07 01 után gyártotta utókra van az EU-ban kötelezően felszerelve. Ha a kocsid ezen időpont utáni, nincs mit tenni, a gyári kiolvasó szükséges.


vas. ápr. 15, 2007 20:13
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. ápr. 15, 2007 18:53
Hozzászólások: 2
Hozzászólás corsa b ALDL/ECU
sziasztok,
lattam, hogy mar volt rola szo, hogy az ALDL csatalkozo segitsegevel villogasra lehet birni a hibavisszajelzo lampacskat.
talaltam tobb leirast is a neten, sot corsa szervizkonyvet is (nemetul :( )
de nem jutottam elobbre igazan :(
hogy miert?
mert nem 10 polusu, hanem 16 polusu csati van az autoban (a C14NZ-s corsara mindenutt 10es irtak) es a villogasokat sem ertem.
a tablazat megvan, de az nem emliti, hogy van lassu meg gyors villogas, neg azt sem ertem, hogy hogyan villoghat pl 17et egymas utan?
szoval kcisit zavaros ez igy nekem (nem vagyok autoszerelo se meg villamossagis se, inforamatikus vagyok :) )
az ok amiert ez kellene, az az, hogy az autopalyan neha kigyullad a lampa (110nel is meg 130nal is siman) de persze amikor a szerelovel vitte az autot, akkor nem csinalta :(
gondoltam majd en megnezem, hogy mit villog, de a latszolag egyszeru dolog (a leirasok alapjan egyszeru kene legyen) nem akar menni :(
mar uzemmeleg motornal leallitas, ujrainiditas utan is neztem, az autopalyan menetkozben is neztem, de nem ertem :(
igazabol 3 fele vilannas volt, a kb 1-1.5 sec husszu, a 2 sec alatt 3 villanas hosszu es a kb 2-3 sec hosszu. :-o

es egy ido utan csak villogot (a gyorsabbik verzioval)

valaki tudna segiteni a dolog ertelmezeseben?


vas. ápr. 15, 2007 19:04
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2004 20:22
Hozzászólások: 38
Hozzászólás 
Üdv Po La!
Írtam neked kb. egy hónapja privátba, kérlek olvasd el! Fontos lehet.


hétf. ápr. 09, 2007 17:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás lambda
Üdv zsurki!

Az eredeti képletsor az un. ugrás, más néven Nerst szondákra érvényes.
Azóta változott a világ, de ezek a képletek most is igazak, némi korrekcióval.
Bővebben itt: www.taunus-biker.de/ lambda.
További jó ünneplést!


hétf. ápr. 09, 2007 11:23
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 21:19
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy a lambda-szonda milyen képlet alaoján számol?


vas. ápr. 08, 2007 21:28
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. júl. 11, 2005 15:26
Hozzászólások: 45
Hozzászólás 
Keresem a 2002-es Opel Astra G CC 1,2 viva , teljes elektromos kapcsolási rajzát. Ha valaki útba tudna igazítani meg köszönném.

Üdv:pumpa


vas. márc. 18, 2007 10:23
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. márc. 15, 2007 19:48
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Sziasztok!

A következőben kérek segítséget: Van egy Dension DH-100ix autórádióm, amihez lehet csatlakoztatni Sony RM-X4S kormányvezérlőt, ennek kersem a rajzát, vagy megoldást a gyári távirányítóm rákötésére( a gyári kormányvezérlő ford focus II)


Előre is köszi a segitséget!

Üdv


pén. márc. 16, 2007 15:36
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2007 12:51
Hozzászólások: 5
Hozzászólás Astra1.7
SEVENHILL

köszönöm az telefonszámot azt mondta az ember ha nagyon gáz akkor 60ezer ez már sokkal jobban hangzik mint a 100e
lion74


hétf. márc. 12, 2007 11:51
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2007 12:51
Hozzászólások: 5
Hozzászólás 
Sziasztok! Mindenki megkapta a motorvezérlős ember nevét csak én nem miért? lion74


vas. márc. 11, 2007 13:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2004 20:22
Hozzászólások: 38
Hozzászólás 
Ros-Co!
elküldtem megint privátban is , e-mailban is. az egyik csak megérkezik.


vas. márc. 11, 2007 8:17
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség