Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. márc. 28, 2024 20:50



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
watt írta:
Na és mi van a reed relés megoldással? Jó lesz neked?
Természetesen jó. Sokkal egyszerűbb, mint a mérőellenállás.


szer. okt. 04, 2006 10:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Na és mi van a reed relés megoldással? Jó lesz neked?


szer. okt. 04, 2006 10:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
A közelebbi az, ahol én lakom. Csak azok a linkek nem valami bőbeszédűek. Itt van néhány értelmesebb, akit érdekel:
http://www.adica.co.yu/index_hu.htm
http://www.ada.org.yu/


szer. okt. 04, 2006 9:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Hát én azt nem is néztem! :oops: De azért Te is egy nagy google guru vagy! :lol:


szer. okt. 04, 2006 9:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Kérdezhetem, hogy hol? (bocs off!)

Ejnye Watt, erre azert magadtol is rajohettel volna.
Peldaul oda van irva a tartozkodasi hely moge hogy
Ada.

Es mint koztudott az USA-ban van egy csomo
Ada nevu varos (Minnesota, Oklahama, stb.):

http://www.ci.ada.mn.us/
http://www.city-data.com/city/Ada-Oklahoma.html

De nem mellekesen kozelebb is van egy :)))))

http://solair.eunet.yu/~zoramol/Ada3.html
http://www.hampshireflag.co.uk/world-fl ... a.html#his


szer. okt. 04, 2006 8:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
:shock:
Idézet:
mivel nem Magyarországon élek
:shock:
Kérdezhetem, hogy hol? (bocs off!)


szer. okt. 04, 2006 4:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
po la írta:
Potyo! az a kijelentésed, hogy utánfutó esetén jó látni, hogy hány index lámpa villog némi vigyorgásra késztetett...A terhelés függő visszajelzés nélkül a vonóhorgos autó nem megy át a műszaki vizsgán! 1986.06.01. óta KÖTELEZŐEN ! előírt az ilyen megoldású visszajelző.
Egyrészt nem ismerem a magyar szabályozást, mivel nem Magyarországon élek, másrészt, nemis tájékozódtam ilyen téren a szabályozásról. Ha Magyarországon kötelező, akkor kötelező nálunk is.
Megkért egy traktoros ismerősöm, hogy kellene neki ilyen, és elkezdtem gondolkodni a dolgon, hogy hogyan lehetne legegyszerűbben megoldani.


kedd okt. 03, 2006 21:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!

Topeti! az én véleményem nem kell, hogy befolyásoljon téged egy esetleges döntés alkalmával. Én sokfélét kipróbáltam, és a B&B mellett döntöttem. Minden európai típushoz gyárt komplett kuplungot, elfogadható a szetjeik ára, és többszáz beszerelt kuplung esetén sem volt reklamáció! Nekem ez bőven elég, nem szórólapok alapján szoktam szakmai döntéseket hozni...Az is igaz, hogy minden esetben komlett szoktam cserélni, nem vagyok rábeszélhető pl. csak tárcsa cserére, volt is belőle gondom, de akinek nem tetszik a megoldás az vigye máshoz.
Potyo! az a kijelentésed, hogy utánfutó esetén jó látni, hogy hány index lámpa villog némi vigyorgásra késztetett...A terhelés függő visszajelzés nélkül a vonóhorgos autó nem megy át a műszaki vizsgán! 1986.06.01. óta KÖTELEZŐEN ! előírt az ilyen megoldású visszajelző.
A watt által javasolt megoldás minden esetben alkalmazható, és kifogástalanul működik.
Egyszer nagyon ráértem, és terveztem egy deluxe változatot ( ez túl nagyképüre sikerült nem kell komolyan venni).
Egy ferritgyűrüre rátekertem pár menet 1,5-ös szigetelt huzalt ez volt a primer tekercs, majd 0,4-es huzalból csináltam a szekundert.
Egy kis teljesítményű tirisztort hajtott meg a trafó, és kapcsolgatta a visszajelző ledet.
Watt! igazad vagyon a kuplungot illetően, japán kocsik esetén ők a B&B...
További szép estét mindenkinek!


kedd okt. 03, 2006 21:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Szóval a kérdésem, hogy meg lehet ezt oldani egyszerűbben?

Nekem REED relé volt a kapcsoló és a köré tekert pár menet sima vezeték. Ha két relét használsz, akkor az egyiket be lehetne állítani a 2, a másikat a 4 izzóra.


kedd okt. 03, 2006 18:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
Topeti,
Sajnos nem tudom milyen márkájú volt a kuplungszett, csak azt, hogy a szerelőmmel úgy állapodtam meg, hogy ne csak egy évet bírjon ki a szerkezet, mert nem eladásra javíttatom meg a kocsit, hanem még bele szeretnék tenni ugyanannyit, mint amennyi meglátásom szerint (nem óra szerint) van benne.

üdv

Szia !

Esetleg rá tudnál kérdezni, milyen márkájú volt a cucc? Szerinted fog még rá emlékezni a szerelő?
Számlát/papírt kismatricát, valamit nem kaptál róla? :) :D

po la !
Köszönöm szépen, ha tényleg cserélni kell majd megemlítem a szerelőnek.
Az említett három egymáshoz képest milyen minőségű? Tudnál mondani silány és jó minőségű kuplungokat (és árat)?

Sziasztok


kedd okt. 03, 2006 17:08
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Teherautónál, traktornál, de ha az ember gyakran vontat utánfutót, akkor autónál sem rossz, ha az index visszajelzője olyan, hogy abból lehet látni, hogy hány indexlámpa villog. Az egyetlen lehetőség ami eszembe jutott, hogy az indexrelétől az indexkapcsolóba menő vezetéken folyó áramot kell mérni, és ebből meglehet állapítani a működő lámpák számát. Csakhogy négy lámpánál már 7A körüli áramok rohangálnak, amit nem olyan egyszerű mérni. Ha beteszek egy ellenállást, amin 0.5V feszültségesést engedek meg, akkor 70mOhm ellenállás kell, és még így is 3.5W disszipálódik el rajta. Ezt fel lehet erősíteni műveleti erősítővel, de még mindig ott marad a probléma, hogy a felső oldalon van az árammérő ellenállás, így még a jelből ki kell vonni a tápfeszültséget, valamint a műveleti erősítők tápját is elő kell állítani. Szóval a kérdésem, hogy meg lehet ezt oldani egyszerűbben?


kedd okt. 03, 2006 15:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Topeti,
Sajnos nem tudom milyen márkájú volt a kuplungszett, csak azt, hogy a szerelőmmel úgy állapodtam meg, hogy ne csak egy évet bírjon ki a szerkezet, mert nem eladásra javíttatom meg a kocsit, hanem még bele szeretnék tenni ugyanannyit, mint amennyi meglátásom szerint (nem óra szerint) van benne.

üdv


kedd okt. 03, 2006 13:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Én most cseréltem teljes szettet a Hondámon(Accord). Japánt(csakis) vettem, Aisin-Asco. Kedvezménnyel 38-volt, kedvezmény nélkül ~50. Barátom Sachs ot vett a nissan-jába és most megint zörög neki(1000Km). Japánt kell venni, ha lehet...


vas. okt. 01, 2006 13:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Topeti!

Jó minőségű kuplungot lehet venni nagyon drágán, ill. elfogadható áron!
A gyártók az eu-ban 3 márkát favorizálnak, nem véletlenül!
Mind a három gyári beszállító. Luk, Borg & Beck, Sachs.
Ha ezeket márkaszervízben veszed meg, akkor aranyáron vásároltál.
Amennyiben nem Renault dobozban, hanem Luk feliratu skatulyában veszed ugyanazt, megúszod a feléből...Bardiauto.hu....Sok sikert!


vas. okt. 01, 2006 8:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
130k volt, kuplungszerkezet, tárcsák, és a kinyomócsapágy

az anyagár 106, a többi a munkadíj
az egész nagyon baráti ár volt, mert a szerelő a kinyomócsapágyat 45 helyett 32-ért számította

Szia

Milyen márkájú kuplungszerkezeteket pakoltak be a gépbe, emlékszel rá?
Megnéztem egy árlistát, a kuplungszerkezet 90ezer, a kinyomócsapágyra nem találtam árat.

Üdv.


pén. szept. 29, 2006 8:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Re: autók és az elektronika
po la írta:
Topeti a kinyomócsapágy szokott így viselkedni, de az minden terhelési helyzetben csinálja ahányszor benyomod a kuplungot.
Javaslom, hogy most mivel kicsit lehült a levegő jobban hallgatózzál.
A cseréje elég húzós, lévén le kell bontani a fél futóművet, ki kell szerelni a féltengelyeket, majd ezután le kell venni a váltót, hogy hozzáférj a csapágyhoz...Ez sok órai munka szorozva a szerviz rezsiórabérével!

Szia!

Hallgatóztam :(( Igazad van, álló helyzetben üresben benyomva a kuplungot
hallani valami halk csörgést/morgást vagy mit... ami a sebesség növekedésével elhalkul,
de benyomott kuplungnál viszont hallani súrlódó hangot is, ami jól hasonlit arra,
mintha az ablakon pici rés maradna és sivitana be a levegő :(

Az alábbi leírást találtam egy weboldalon:

Idézet:
Benyomott kuplung pedálnál sivító hang hallatszik a
tengelykapcsolóból.
Tönkrement a kinyomócsapágy.
A kinyomó szerkezet laprugóinak elkopása a csapággyal érintkezõ
felületen, mely késõbb a szerkezet tönkremenetelét okozza,
minek következtében nem fog egyáltalán kiemelni a kuplung.


Meg ezt:
Idézet:
A kuplungot úgy tudod ellenőrizni, hogy megállsz egy csendes helyen, üresben járatva az autót. Amikor be van nyomva a kuplungpedál, akkor csendes /ha akkor is hangos, akkor már nagyobb a gáz/, amikor felengeded a pedált, akkor meg enyhe, vagy erősebb csörgést lehet hallani a váltó felöl. Tehát benyomod halk, fölengeded csörög. Ez kinyomócsapágy hiba.



Afaxba. Tényleg ilyen a jelenség. Mennyi ideje van hátra a kinyomócsapágynak,
és kb mennyibe kerül? tudnátok segiteni? Köszi.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára topeti pén. szept. 29, 2006 8:23-kor.



pén. szept. 29, 2006 7:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26
Hozzászólások: 394
Hozzászólás 
Szevasztok!Hát az az IC kb 1700 Ft ami szerintem egy kicsit sok érte.Inkább maradnék vmiféle más kapcsinál,itt van pl ez : www.kicsa.atw.hu/akku.gif Én úgy gondoltam hogy a zöld ledhez tartozó ellenállással kellene párhuzamosan kötni a relé behúzótekercsét és elvileg kész is lenne.Vélemény?Az órát meg akkor majd meglesem bontóban...azért jó lett volna összerakni vmi 1xű picit mondjuk PIC-kel :-)


pén. szept. 08, 2006 12:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az elektronika
Üdv Kicsa!

Valószínüleg nem fogalmaztam egyértelműen.
Nem kell neked másik hűtőt venni, miért is kellene...
Ha a gugliba beírod , hogy TCA 965, egy hegyrevaló áramkör rajza lesz látható, ami neked megfelel a célra.
Ez a tok egy precíziós un. ablakdiszkriminátor. Az ablak szélességét te tudod beállítani. Az esetedben azt, hogy mekora fesz. tartományban működjön a hűtő.
Sok sikert.


pén. szept. 08, 2006 11:06
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
az én megoldásom:
LCD-kijelzős óra, de a vezérlés a pálcikákat fehéren hagyja (fekete alapn fehér számok), és ez van megvilgítva egy izzócskával, mostmár kék LED-del
fordmondeo, bontóban biztos kapsz


pén. szept. 08, 2006 9:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26
Hozzászólások: 394
Hozzászólás 
Hát igazából a hűtő már megvan...tehát igazából nem nagyon akarok venni egy msáik hűtőt..inkább kerítek vmi kis egyszerű feszfigyelőt és hozzábarkácsolok egy relét :-) Az órával meg az a bibi hogy nekem olyan kellene ami folyamatosan megy (mert teherkocsiba kellene )és a ledekre a kis fogyasztás miatt gondoltam.Mert gondolom hogyha a kocsi nem megy mondjuk 2 napig,akkor is menne az óra és akkor nem szívná le az akksit. (hűtőtáska 1 éjszaka alatt megtette :-) )Meg ha összejönne ez a kis feszfigyelő áramkör akkor lehet h építenék 1et az órához is... :-)


pén. szept. 08, 2006 6:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás digit óra
Üdv Kicsa!

Nem áll szándékomban, hogy lebeszéljelek az óraépítés öröméről, de az anyagot nem hozod ki abból a pénzből, amennyiért a bontóban kapsz egy Fiatokhoz készült ledes órát...
A régi Fiat Ritmó, ill Seat típusokhoz gyártott a Veglia ilyen órákat.
Eleve kocsihoz készültek, beépített zavarszűrővel. Ráadádul olyan megoldással, hogy a kijelzés csak ráadott gyújtással jelent meg, és az óra miatt nem törték fel a kocsit, + energiatakarékosság.
Ha ez a módszer nem nyeri el a tetszésed, bontóban szintén olcsón kapsz a régi Nissan Micrához készült vekkert. Mivel ez külön konzolon volt, könnyű bárhova beépíteni. Az viszont igaz, hogy az utóbbi vekker fluoreszcensz csöves, és nem ledes...
Az átkosban lehetett kapni olyan kocsiba való, pertier elemes hűtőt, ahol a feszültség figyelés Tca 965-el volt megoldva. Első osztályú megoldás, legalábbis szerintem.


szer. szept. 06, 2006 6:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26
Hozzászólások: 394
Hozzászólás 
snapscan OK..majd nézek vmit,mert első nekifutásra nem találtam használhatót..de bizti csak rosszak voltak a key-wordök :D köszi...


kedd szept. 05, 2006 21:11
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás s
Köszönöm a segítséget !
Eszemben se nincs átprogramoztatni , minden más rendben van vele.
Majd megszokom.
Még egy pillanatnyi fogyasztásmérő kéne bele.
Ha valakinek van elfogadható ötlete szivesen venném.


kedd szept. 05, 2006 19:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás peugeot
Üdv bubu!

A kocsid elektronikus un. E-gaz rendszerrel szerelt, ezért a késedelem.
A gázpedál potit egy bovdenen keresztül működteted, ezért nézzed meg, van e elég holtjátéka a bovdennek! Az elektronika gyári alapbeállítását ezért az apró nyűgért eszedbe ne jusson átprogramoztatni.
A gyári adatok szerint elég gyakran előfordul, hogy a 806-os lábszőnyege akadályozza a gázpedál alappozícióját....Nevetségesnek tünik, de nagyon sok kocsit vittek hasonló gonddal szervizbe...
Sok sikert a munkához!


hétf. szept. 04, 2006 21:09
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás segítséget kérnék
köszi !


hétf. szept. 04, 2006 16:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Előtte biztosan nem elektromos gázpedálos géped volt, ugye?
Nekem is furcsa volt megszokni(Honda), mert gázelvételkor nem pörög le olyan gyorsan mint egy régebbi típus. Ezt mint szolgáltatás vezették be a mazsoláknak, mert sokkal finomabban lehet váltani, ha olyan öreguras a tempó. A gyors váltást nem kedveli, ezért van, hogy én először leugrom a gázról, mert akkor gyorsabban lepörög, majd dobom a következőt. Ez van, de szerintem ez nem hiba, csak kellemetlen. Persze azért nézesd meg egy szerelővel, mert innen nehéz megítélni, hogy milyen ez a jelenség nálad.


hétf. szept. 04, 2006 12:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás segítséget kérnék
watt !

Idézet:
Mindig is ilyen volt, vag mostanában jött elő a "hiba"?

Nem tudom , használtan vettem .
Most kezdett el zavarni , hogy jobban megismertem az autót.
[/quote]


hétf. szept. 04, 2006 12:10
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
folyamatosan megy.Én úgy gondoltam hogy mondjuk vmi uaa180 vagy hasonló ic-t összerakni ledekkel és a megfelelő feszültségszintnél lévő leddel párhuzamosan egy tranzisztort ami pedig egy relét kapcsolna,a relé másik


7 szegmenses kijelzős órával teli van a net, gugli a haverod.
Az uaa-val kár bonyolítani, komparátort beállítasz olyan szintre amilyenre akarsz és kész.[/quote]


hétf. szept. 04, 2006 8:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
A hiba a következő , lassan esik vissza a fordulat ha elengedem a gázpedált ,
főleg menetközben zavaró mert váltáskor ki kell várni 2-3 másodpercet.

Mindig is ilyen volt, vag mostanában jött elő a "hiba"?


hétf. szept. 04, 2006 7:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás segítséget kérnék
Üdv !
Privátban elküldtem.
Köszi !


vas. szept. 03, 2006 19:35
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás peugeot
Üdv mindenkinek!

Ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban tudjak a magam szerény módján segíteni, és főleg ne az általánosságok szintjén ADATOKRA van szükségem!
Évjárat, köbcenti, pontos típus!, alvázszám (ez kizárólag privibe!), francia kocsik esetén pl. Renault oválplakett szám, Fiat esetén az un. ricambi szám. Sok esetben még így is nagyon körülményes a beazonosítás.
Az összes rendelkezésemre álló adatbázis ezen adatok bepötyögése után áll velem szóba.
További szép estét!


vas. szept. 03, 2006 18:37
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás segítséget kérnék
po la fórumtársat megvárom , úgy látom negyon ott van a szeren.

PEUGEOT fórumot nem találtam ott , de még keresek.
Nem lehet ilyen gyárilag mert zavaró a dolog


vas. szept. 03, 2006 17:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Re: mi a hiba
bubu256 írta:
Segitséget kérnék !
Van egy Peugeot 806 2000ccm benzines turbós autóm.
A hiba a következő , lassan esik vissza a fordulat ha elengedem a gázpedált ,
főleg menetközben zavaró mert váltáskor ki kell várni 2-3 másodpercet.
Nem mechanikai hiba , jó a bovden és a pillangószelep is időben visszamegy.

???

Szerintem elektronikus a fordulatszám-szabályozás és elképzelhető, hogy direkt ilyen lassúra van készítve.
Kérdezd meg a szervizbe, hogy ez normális-e. Lehet, hogy igen. Ha nem akkor meg
irány valami peugeot-os fórum (pl. index) és meséld el a problémát.
szia


vas. szept. 03, 2006 17:27
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2005 17:35
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Gyula
Hozzászólás mi a hiba
Segitséget kérnék !
Van egy Peugeot 806 2000ccm benzines turbós autóm.
A hiba a következő , lassan esik vissza a fordulat ha elengedem a gázpedált ,
főleg menetközben zavaró mert váltáskor ki kell várni 2-3 másodpercet.
Nem mechanikai hiba , jó a bovden és a pillangószelep is időben visszamegy.

???


vas. szept. 03, 2006 16:04
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. jan. 30, 2005 15:26
Hozzászólások: 394
Hozzászólás 
Szevasztok!
2 kérdésem lenne,lehet h nem ide tartozik,ekkor bocsánatot kérek. Szóval kellene nekem 2 kapcsolási rajz : egyik egy digitális óra autóba,semmi extra csak mutassa az időt,jó ledekkel v 7szegmenses kijelzővel de ne lcdvel..a másik pedig egy akuu feszültség őr kicsit alakítva.Szóval úgy lenne ideális hogy mondjuk pár led lenne de nem többzínű hanem csak 1.és ez az áramkör tul képpen egy kapcsoló lenne,hűtőtáskához : ha a feszültség érték 1 bizonyos feszültség alá esik,lekapcsolja a hűtőtáskát,egyébként meg folyamatosan megy.Én úgy gondoltam hogy mondjuk vmi uaa180 vagy hasonló ic-t összerakni ledekkel és a megfelelő feszültségszintnél lévő leddel párhuzamosan egy tranzisztort ami pedig egy relét kapcsolna,a relé másik felére pedig lehetne aggatni a hűtőtáska +-ját...Véleménykeet és 5leteket várnék...illetve vmi pontos rajzot alkatrészértékekkel ha lehet...előre is köszönm... (néztem már több oldalt de nem taláűltam nekem megfelelő kapcsolásokat)


vas. szept. 03, 2006 15:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Re: autók és az elektronika
po la írta:
a kinyomócsapágy szokott így viselkedni, de az minden terhelési helyzetben csinálja ahányszor benyomod a kuplungot.
Javaslom, hogy most mivel kicsit lehült a levegő jobban hallgatózzál.

Szia po la !

Nos kérem, álló helyzetben nincs ilyen hang. Az egyik futóműves srác szerint ebben az autóban
még vákuumos megoldású (nem elektronikus) a fordulatszám-visszaszabályozás,
és szerinte ennek a vákuumnak a hangját hallom. Nemtudom hogy ez igaz lehet-e.


csüt. aug. 17, 2006 3:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
---enzo--- írta:
Az utóbbi időben többször előfordult, hogy előzés közben (jellemzően úgy, hogy lusta voltam visszakapcsolni, 5.-ben, emelkedőn felfele, bár előfordult más körülmények között is) eltűnik az erő a motorból, a sárga motor check lámpa pedig kigyullad. Miután kinyomott kuplunggal felpörgetem a motort, minden visszaáll a rendes kerékvágásba. Eddig csak autópályán jelentkezett a hiba, városi közlekedés során nem tapasztaltam, pedig jellemzően Budapesten használom a járgányt.
Nem tudom, hogy releváns-e de annyi előzménye volt/van a hibának, hogy néhány éve már, ha sokat jár alapjáraton az autó (több piros lámpa/ forgalmi dugó) akkor elindulásnál "ledadog", olyan mintha majdnem lefulladna, kívülről meg mintha én kezelném a kuplungot nagyon rosszul :)

Szia enzo !

Nekem ilyen jelenséget produkált, és a diagnosztika azonnal mondta is, amit már tudtam:
A fékvisszajelző elromlott. Gyakorlatilag bármikor kigyulladt a féklámpa, de lehet, hogy
csak minden harmadik fékezés után :) Aztán kicserélték és megjavult a féklámpa.
A gépezetben elektromos volt a gázpedál, és a fékvisszajelző vette el a gázt, mert érzékelte,
hogy világít a féklámpa (elnézést a konyhanyelvért, de nem jut eszembe a pontos elnevezés)...
Gondoltam megírom, mert hasonló a jelenség. Azért nézd meg a féklámpákat, működnek-e rendesen.

A narancssárga lámpa motorvezérlés problémára utal.
A "dadogást" okozhatja a felső holtponti jeladó meghibásodása? - Kérdem a hozzáértőket :)

üdv, Péter


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára topeti csüt. aug. 17, 2006 3:54-kor.



szer. aug. 16, 2006 23:39
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. aug. 16, 2006 7:42
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Kedves po la és többiek!

Végigolvasva a fórumot az a meggyőződés alakult ki bennem, hogy Ti talán tudtok segíteni nekem. Egy 1997-es Opel Corsa tulajdonosa vagyok (motorkód X10XE). Az utóbbi időben többször előfordult, hogy előzés közben (jellemzően úgy, hogy lusta voltam visszakapcsolni, 5.-ben, emelkedőn felfele, bár előfordult más körülmények között is) eltűnik az erő a motorból, a sárga motor check lámpa pedig kigyullad. Miután kinyomott kuplunggal felpörgetem a motort, minden visszaáll a rendes kerékvágásba. Eddig csak autópályán jelentkezett a hiba, városi közlekedés során nem tapasztaltam, pedig jellemzően Budapesten használom a járgányt.
Nem tudom, hogy releváns-e de annyi előzménye volt/van a hibának, hogy néhány éve már, ha sokat jár alapjáraton az autó (több piros lámpa/ forgalmi dugó) akkor elindulásnál "ledadog", olyan mintha majdnem lefulladna, kívülről meg mintha én kezelném a kuplungot nagyon rosszul :). A motort kipörgetve ez a hiba is megszűnik. Elvittem természetesen szervizbe is, de hibakód nem volt a diagnosztikai rendszerben, annyi derült ki mindössze, hogy a tankszellőztetőnél található szénszűrő tönkrement, illetve, hogy magas az alapjárati CO. Ezután a szervizes tanácsára nem foglalkoztam többet a hibával.
Sajnos az újabban jelentkező hiba már nem ez a kategória, több veszélyes helyzetbe is sikerült már keverednem miatta, viszont mielőtt elviszem szervizbe a gépet gondoltam, hátha van Nektek is valami jó ötletetek. Bocs, ha hosszú voltam, és előre is köszi: enzo


szer. aug. 16, 2006 10:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Topeti,
130k volt, kuplungszerkezet, tárcsák, és a kinyomócsapágy

az anyagár 106, a többi a munkadíj
az egész nagyon baráti ár volt, mert a szerelő a kinyomócsapágyat 45 helyett 32-ért számította, azaz nem tett rá hasznot
a motor kivétele a kocsi alján keresztül, nem kis munka

nem nagyon édemes takarékoskodni az alkatrészek minőségén, mégegyszer nem akarok motorkiszedést

a szerelő azt mondja (88k km volt a kocsiban, most 106), hogy újabb 200k km-t ki fog bírni a kocsi


hétf. aug. 14, 2006 7:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
a kinyomócsapágy (nyilván a kuplungszerkezet cseréjekor automatikusan cserélendő) cseréjéhez nálam az egész motort ki kellett venni, futóművestől, segédvázkeretestől, mindenestől, a kocsi alján keresztül, szóval tényleg nagy munka

üdv

szia!

Megkérdezhetem mennyibe került? Csak hogy ájuljak :D


vas. aug. 13, 2006 10:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás Re: autók és az elektronika
po la írta:
a kinyomócsapágy szokott így viselkedni, de az minden terhelési helyzetben csinálja ahányszor benyomod a kuplungot.
Javaslom, hogy most mivel kicsit lehült a levegő jobban hallgatózzál.
A cseréje elég húzós, lévén le kell bontani a fél futóművet, ki kell szerelni a féltengelyeket, majd ezután le kell venni a váltót, hogy hozzáférj a csapágyhoz...Ez sok órai munka szorozva a szerviz rezsiórabérével!

Szia!

Elvittem a gépet egy futóműveshez. Megnézte, és azt mondta, ebben a kocsiban még nem elektronikus,
hanem vakuumos a fordulatszám vissza-szabályozás kuplung benyomásakor, és lehet,
hogy a vákuum-rásegítőnek a hangját hallom. De majd megkérdezek egy rönó szervíest.

Kösz a tippet :)


vas. aug. 13, 2006 10:34
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Szia po la!
Jót mosolyogtam a nagyértékű kocsi kifejezésen, én mindenesetre nagyon szeretem a kicsikémet, tehát tényleg nagyértékű :) , a valóságban egy 11 éves Mondeo.
Az érdekes benne, hogy 4x4-es, és az akkori katalógus szerint ez volt az első autó, amelyikben a kipörgésgátlás mind a négy kerék figyelésével történik.
Az összkerékhajtás fix, az ASR kikapcsolható, de összkerékhajtásnál az ASR szinte felesleges

üdv


szer. aug. 09, 2006 8:04
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az
Üdv mindenkinek!

Kate testvér némi fogalomzavarban szenvedsz, de ez nem nagy gond, másokkal is előfordul...
Amit te a kipörgésgátló motorjának gondolsz az az un. E gáz működtető motorja. A legújabb modelleken a szívócsőre kompakt módon építik, csak a stekkere látszik kívülről. Ez a motor mozgatja a pillangószelepet ez igaz. A gázpedál érzékelő--spéci poti--jelét az elektronika feldolgozza, a motor meg működteti a fojtószelepet.
A kipörgés gátló -ASR- az ABS-el szerelt nagyértékű kocsik tartozéka.
Amennyiben egyik kerék túlpörögne, pl. jégen áll, a kerékfordulat érzékelő jelének frekije megváltozik. Az ecu az adat birtokában elindítja az ABS szivattyut, és a vezető tudta nélkül! a túlpörgő kerék fékhengerét egy mágnesszelepen keresztül működteti.
A leírásodból egyértelmű, hogy nem erre a megoldásra gondoltál.
Amúgy a kerék túlpörgésének megakadályozására még néhány módszer létezik, de ez a leggyakoribb.
A valódi kipörgésgátló ABS nélkül nem létezik.
További jó fórumozást!


kedd aug. 08, 2006 19:42
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Szia po la,
1. a kipörgésgátló motor az egy szerkezet a mondikám jobb elejében, az ablakmosó tartály mellett, a gázpedál (na azt nem tudom, h. elektronikus-e, v. csak bowdenes) jelét fogadja egy kis szerkezet, amely egy bowdennel meghúzza a pillangószelepet

2. a kinyomócsapágy (nyilván a kuplungszerkezet cseréjekor automatikusan cserélendő) cseréjéhez nálam az egész motort ki kellett venni, futóművestől, segédvázkeretestől, mindenestől, a kocsi alján keresztül, szóval tényleg nagy munka

üdv


kedd aug. 08, 2006 7:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás autók és az elektronika
Üdv mindenkinek!

Nem voltam internet közelben (olyan nagyon nem hiányzott), látom akadt néhány apróság. Nincsen nálam a bölcsek köve, de azért megpróbálok néhány gondolatot felvetni.
A Ford lekérdezhető egy ledes próbalámpával. A motortérben van egy diag csati. A ledes lámpa egyik vége az akku + sarkára a másik a diag csati K jelü pontjára. A csati másik két vezetéke egy kapcsolóval rövidre zárandó. A hibák villogó-kód formájában kerülnek megjelenítésre.
Amúgy kipörgésgátló motorról még nem hallottam, ez valószínüleg az én tudatlanságom..Van olyan gyártmány ahol a tempomat valóban motoros megoldású, de ez más tészta. Ha a höfilmes maf szenzort kiszeded a házából azzal a gyári kalibráció megváltozik, ugyanis egyenként vannak beállítva. Anyagi okokból mi is próbálkoztunk ilyen eljárással, de az MB leállította az ilyen irányú ténykedést mondván, hogy erősen szakszerütlen finoman fogalmazva...
Ros Co! Az általad felvetett probléma sajnos az én szakmámban mindennapos, örülök, hogy megtaláltátok a hiba okát.
( A régi szép időkben az összes elosztófedél fekete színü volt. Ezekkel szoktuk azt a tréfát űzni, hogy a vastag un. ácsceruzával a szegmenseket körbe rajzoltuk--rövidre zártuk--a finom puha grafittal. A kocsi durrogott de nem indult. A megoldást még szakmunkás vizsgán is elsütötték...)
Topeti a kinyomócsapágy szokott így viselkedni, de az minden terhelési helyzetben csinálja ahányszor benyomod a kuplungot.
Javaslom, hogy most mivel kicsit lehült a levegő jobban hallgatózzál.
A cseréje elég húzós, lévén le kell bontani a fél futóművet, ki kell szerelni a féltengelyeket, majd ezután le kell venni a váltót, hogy hozzáférj a csapágyhoz...Ez sok órai munka szorozva a szerviz rezsiórabérével!
A megán rádió kódját --amennyiben az eredeti gyári készülék-- a szakszervíz az alvázszám alapján ki tudja keresni.


vas. aug. 06, 2006 20:12
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. nov. 12, 2005 19:52
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
NDR,
még üzemanyagszűrő-eltömődés is lehet.
A MAF-szenzort sem ártana megtisztítani STP Carb Cleaner-rel, de nem hozzáérni, csak lefújni az izzószálakat. Lyukas 20-as torx-kulccsal tudod kiszerelni, de a légcsőrendszer kibontásával is hozzáférhető lesz.
Valami T-elemet (vákumcső) is meg kellene nézni, de nem tudom az Escortban van-e, h. nem repedt-e?
Az egész után egy kiadós újratanítás, RESET után.


Kösz a tippeket.
A szűrő ok. nem túl régen lett cserélve, a MAF szenzor is rendben, viszont volt egy eléggé elmállott vákumcső, de a hiba ennek cseréje után is előjön néha. Időközben megnézték szervizben, de hibát nem írt ki.
Pár napja jó, úgyhogy várunk :(
Üdv.: NDR


vas. aug. 06, 2006 10:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17
Hozzászólások: 1273
Tartózkodási hely: Otthon
Hozzászólás 
Sziasztok!

Tudsznátok nekem segiteni? Nem tudom az autórádió kódját (nem kaptam hozzá, ez egy külföldi autó).

Zsolee1.6i (4636) leírása alapján , link:
http://www.freeweb.hu/meganeklub/uj/ind ... 88,0,0,1,0
A Megane1 gyári rádióján az autó saját karakterisztikájának beállítása (2000. év utáni modellek)

próbáltam a gyári rádiót beállítani. Meg kell nyomni a be/kikapcsoló,
2-es és 5-ös gombokat egyszerre, és úgy lehet beállítani az
országkódot,meg a hangzásképet. Ám a 3 gomb benyomása után
kéri a kódot. Na ez nekem nincsen... Az autó külföldi, de nincs a kód
benne a szervízfüzetében, szóval tanácstalan vagyok. Mi lehet a
megoldás? Irány a szerviz? 10 mp-enként pittyeg ez a **** ugyhogy
most nem lehet hallgatni se rádiót se CD-t... létezik valami módszer,
a kód megállapítására, vagy a kikódolásra? Kérlek segítsetek.

----------
Üdv, Péter


szomb. aug. 05, 2006 16:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Jellemző, hogy ilyen szivatós hiba akkor jön elő, amikor az ember valami mást javít. Nekem volt olyan kalandom, hogy traktorban akksit cseréltem, ami után hallhatóan az önindító pörgött, de nem hajtotta meg a főtengelyt. Hamár ottvagyok, lekaptuk azt is, hát a rajta levő kis tengelykapcsoló háza megrepedt, és az új akksi által keltett nagyobb nyomaték miatt megcsúszott, és utána az önöndító magában pörgött. Egy bikázókábelt beiktatva(nyomatékcsökkentés :D ) már indított rendesen. Aztán a tulaj lecserélte a tengelykapcsolót.


pén. aug. 04, 2006 20:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ritka nagy sz*pás volt tegnap. Az 1.1-es Trabin meg lett csináltatva az önindító, kicseréltem az akksit újra, mert már gyengélkedett, nem indult be.

Az előző próbán jól ment az autó, pöccre indult, nem volt gond. tegnap este az akksi csere után próbálom beinítani, semmi... Mondom mi a xar van? Szívató kézzel rátesz jobban (atomatát kiiktattam) Semmi. Durrog össze vissza, a karburátoron is, és a kipufogón is. Na ekkor egy kicsit megijedtem, hogy a vezérlés ment el, mondjuk a vezérműszíj átugrott egy fogat, netán komolyabb a baj.

Ma megnéztük cimbivel, lépésről lépésre, kimértük a gyújtókábeleket, gyertyahézagot beállítottam, megtisztítottam őket. Minden okésnak tűnik.

Aztán szikráztatással kiderült a baj. Az 1-es henger megkapta az összes szikrát az elosztófedélen keresztül, a többi henger viszont egyáltalán nem.

Ilyen hülye hibát még az életben nem láttam. Olyan szinten átütött, hogy egy vezető sáv alakult ki az elosztófedélben, és az vitte a szikrát. természetesen így beledurrantott a szívóütembe, jóhogy visszafelé durrogott.

A csere után úgy megy a gép mint állat. És még semmi tuning, csak jó lett a gyújtás... Jöhet lassan a motorvezérlős játék.


pén. aug. 04, 2006 16:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 13:49
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Igen...


pén. aug. 04, 2006 14:59
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség