Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. feb. 29, 2024 10:16



Hozzászólás a témához  [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Következő
Autók és az elektronika... 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Gafly írta:
Alatt???
A meleg levego FEL aramlik :))))

Lefele a traktoron az olajos szmotyi
szokott aramlani....
Olajos szmotyi nem áramlik, a tulaj az ilyesmiket rendben tartja, én meg a villamos hálózatot tartom rendben. Úgy értettem, hogy a hengerekről ahogy a hűtő kifújja a levegőt, az alatt fut végig, és mivel a motor léghűtéses, így az üzemi hőmérséklete is igen magas, ami nem tesz jót a vezetékeknek.

Azért a hegesztőkábel nagyon durva ötlet, annak az árán kijön a kefeházzal egybeépített szabályzó, és akkor nem kell vacakolni a kábelekkel.


pén. okt. 20, 2006 15:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az áram vitelére hegesztőkábelt használnék, mer úgy gyanítom, hogy azért annak valamelyest hőálló a kivezetése, és hideg hatására sen merevedik meg úgy.

A vékony drót helyett meg szilikonkábel a jó, bár ez könnyen sérül, így érdemes a kérdéses helyeken zsugorcsövet húzni rá. A Hengemalom úton régebben kaptam ilyet, de hogy vidéken merre? Sajna nemtom.


pén. okt. 20, 2006 8:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> 1. a vezetékek cseréje, ami nem lehet
> közönséges szigetelésű, mivel nem
> sokkal a hengerekről leáramló levegő
> útja alatt futnak,

Alatt???
A meleg levego FEL aramlik :))))

Lefele a traktoron az olajos szmotyi
szokott aramlani....

> és jobb helyet sem lehet találni az
> elhelyezésükre, vagy

Hat a traktorok mar csak ilyenek :))))

Szemely szerint en jobban kedvelem az
eredeti vagy ahhoz kozeli helyreallitast
mint az atepitest. Probalj meg valami jobbfele
drotot (teflon meg ilyesmi) talalni, hiszen
leteznek ipari es military cuccok is:

http://www.weicowire.com/wirecablecontents.htm

Pl. nekem van meg mutatoban egy keves
ezustozott(!) derot amivel az Angolok
szereltek a takarmanygyarat....


pén. okt. 20, 2006 7:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Akksitöltés rendbetételén munkálkodom egy traktoron. Eddig volt a generátor, és tőle kb. 70cm-re a szabályzója, a kettő között a szokásos három vezetékkel. Namost ez a vezeték a motor hőjétől, az időtől, stb. előregedett, valamint a csatlakozásai sem valami rettenetesen jók, így két lehetőség merült fel: 1. a vezetékek cseréje, ami nem lehet közönséges szigetelésű, mivel nem sokkal a hengerekről leáramló levegő útja alatt futnak, és jobb helyet sem lehet találni az elhelyezésükre, vagy 2. lehet kapni a generátorhoz a szénkefeházzal egybeépített szabályzót, így nem kellene a vezetékekkel vacakolni. A jövőbeni üzembiztonságot tekintve a második megoldás a jobb, még ha valamivel drágább is. Csakhogy itt jutott eszembe egy kérdés: Hogy fog felgerjedni a generátor :?: Eddig is elektronikus szabályzóval ment, de a töltésjelző lámpán keresztül kapott némi előgerjesztést, és így kb. 1000-es fordulatnál felgerjedt a generátor, és megindult a töltés. Viszont az új szabályzón nincs kivezetve a D+, így nem lehet bekötni a töltésjelző lámpát ide, és így nem kap a generátor előgerjesztést.


csüt. okt. 19, 2006 22:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 19, 2006 15:54
Hozzászólások: 4
Hozzászólás ALDL ECU
Sziasztok!

1991-es 1.4i Opel Corsa A -m van (motorkód: C14NZ)
Megtaláltam én is a hibakód kiolvasás módját:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm
Tök jól működik, viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy nem tudjátok e,
hogy meg lehet e csinálni, hogy pl. egy notebook-ra rákötni és menetközben az adatokat kiolvasni (fordulatszám, hőmérséklet stb.).
Találtam elég sok kapcsolási rajzot adatkábelekről, néhány talán jó is lenne hozzá, de programot nem (csak amcsi kocsikhoz jó). Illetve valószínűleg a kapcsolási rajzok is csak Tech2, vagy OBD2-re jók.
Tud valaki infót adni ez ügyben?

Köszi!


csüt. okt. 19, 2006 16:03
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Köszönöm Watt, sajnálom, hogy nem sikerült. Azért ha akad majd egy jó, megvalósítható ötleted, ne hallgasd el. :)
Üdv: Placa


hétf. okt. 16, 2006 23:59
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Placa
Sajnos nem úgy működött az 555 ahogy én gondoltam. Képes volt a két szint közötti feszültségeket is kiadni, amitő a FET melegedett. Érdekes RS tároló van benne! A rajzot leszedtem(igaz azon fordítva volt a 2-6-os láb, de jól sem műkszik). Sajnos ez van. Ide komolyabb kapcsoló üzemű táp kéne. Lehet, hogy a tirisztoros megoldások célravezetőbbek!


hétf. okt. 16, 2006 18:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Jól.


vas. okt. 15, 2006 16:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Jól emlékszem, hogy az index villogásának frekvenciája 90±30/perc?


vas. okt. 15, 2006 15:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: pén. okt. 13, 2006 14:14
Hozzászólások: 1
Hozzászólás G Astra
Sziasztok!

1999 1.4 es G Astrához keresnék hűtőszettet valami barátságos áron, ha valaki tudja, hogy honnan lehetne beszerezni, akkor legyen szíves szóljon.
X14XE víz+klímahűtő+2venti

Más: Lenne még egy olyan problémám, hogy gyorsításnál rángat az autó, ha valaki tudna segíteni,hogy ez mitől lehet, azt előre is köszönöm.


vas. okt. 15, 2006 0:18
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Watt köszönöm a segítséget, légyszves szólj majd priviben is, mert nem biztos hogy itt csellengek még, ha hozzászólni sem tudok a témákhoz.
Ros co az előző szabályzó már után kötöttem diódákat, szép nagy teljesítménydiódákat hűtőbordával, de az ellenállásra nem gondoltam. Amikor megkaptam a második szabályzót és láttam, majd 16V körülre tölt, visszakötöttem a diódákat, de érdekesen működött tőle. Alapjárat környékén így is elment 16V körülre, de fordulaton szépen visszament 14V-ra. Ha az ellenállásssal stabil 14V-on maradna, átmenetileg meg is oldódna a gondom, amig jobb megoldást nem találunk. A diódákat mág nem szereltem le, csak kikötöttem. Mekkora ellenállást rakjak és milyen teljesítményűt?
Üdv: Placa


szomb. okt. 14, 2006 22:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Placa
Értem, semmi gond!

Ha lesz egy kis időm(épp égető progit bővítem), akkor kipróbálom az 555-ös verziót, é ha jó, akkor értékekkel felteszem. De ne vegyél mérget rá, hogy ez gyorsan fog menni, mert ezernyi más közbejöhet(mint normálisan! :) )


szomb. okt. 14, 2006 9:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Szerintem k0ss egz táposabb diódát a fesszab. kimenetére sorosan Az rögtön levesz 0,6V-ot. Lehet hogy egy kis ellenállással át kell hidalni, hogy az elektronika kapjon az akksiról egy kis áramot. Ha nem elég a 0,6V akkor két dióda. (a diódák viseljék el a töltőáramot)


szomb. okt. 14, 2006 9:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
watt írta:
Placa
Csak megjegyzem, hogy ennyi idő alatt már mind a három ajánlott megoldást kipróbáltam volna és már rég motoroznék! Nagyon nem tudsz tönkre tenni semmit ennél jobban, max. nem működik! Ha nem megy 555-el, akkor uA723-al is lehet kapcsoló üzemű beálítást megközelíteni, de jobb lenne a dgitális váltás akimeneten, hogy a FET ne melegedjen. Na mindegy....


Valóban megtehetném, de már az elején írtam, nem értek hozzá. Annó ifjabb koromban építgettem áramköröket, marattam nyáklemezt, tekertem trafót, de mindig fix kapcsrajzok, leírások után (a trafók adatait még ki tudtam számolni). Én nem tanultam elektronikát, csak érdekelt, de olyan mélyen nem ástam bele magam, hogy értsek is hozzá. Valamennyi rálátásom van a dolgokra, de az is eléggé messzíről Nincs már semmim a megvalósításhoz, maximum meg tudom venni az alkatészeket. Aki meg tudná csinálni nekem, meg értene is hozzá, gyerekesedés miatt nem ér rá semmire. Szóval nem töketlenkedés, csak hozzá nem értés. :( De ettől még motorozom, sajnálom az akkut, de kényszerű áldozat lesz belőle. A motort minden próbálkozásnál szét kell szedni, mivel robogó fazon, mindent műanyag borít, ezer csavarral, de minél többet tekergetem, annál inkább kikészítik a szintén műanyag "anyát" , miután jönnek a vastagabb csavarok, majd a törés és ragasztgatás. Az előző motorom is ilyesmi volt csak jóval idősebb, szinte nem volt ép menet benne. Ezt viszont nem szeretném. Ha tudtok segíteni, szivesen veszem és köszönöm is, de csak akkor szedem szét megint, ha már konkrét megvalósításnál tartunk.
Üdv: Placa


pén. okt. 13, 2006 23:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás szabályzó
Üdv Snapscan!

Látod így jár aki előbb üt entert, minthogy mégegyszer visszaolvasná amit írt...
Egy mondat sajnos kimaradt. Mégpedig az, hogy a biztos működés érdekében a gázképződési feszültségből le kell vonni 0,2 V-ot. A Bosch ezt egy, a gyakorlati tapasztalatok alapján meghatározot konstansként emlegeti. Sajnálom , hogy figyelmetlenségem miatt kimaradt. Bocs.


pén. okt. 13, 2006 7:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás Re: szabályzó
po la írta:
Ez az érték mérsékelt égöv esetén cellánként 2,4V! Tehát nálunk ez a fesz nem lehet nagyobb14,2V-nál!


Hát földrajzból nem vagyok otthon, de 2.4V*6cella az 14.4V.


pén. okt. 13, 2006 6:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Placa
Csak megjegyzem, hogy ennyi idő alatt már mind a három ajánlott megoldást kipróbáltam volna és már rég motoroznék! Nagyon nem tudsz tönkre tenni semmit ennél jobban, max. nem működik! Ha nem megy 555-el, akkor uA723-al is lehet kapcsoló üzemű beálítást megközelíteni, de jobb lenne a dgitális váltás akimeneten, hogy a FET ne melegedjen. Na mindegy....


pén. okt. 13, 2006 5:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Szegény akkumnak akkor vége, az idei már nem túl hosszú szezont még kibírja, de a tavaszt egy új akkuval kezdhetem.
Po la a Marosiék be is tudják mérni a fesszabályozót, ha elviszem nekik, vagy motorral együtt kell? A tél alatt lesz idő megcsináltatni.


csüt. okt. 12, 2006 22:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Kösz szépen po la
Ha valamelyik cégnek illik hinni, akkor az a Bosch.


csüt. okt. 12, 2006 21:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás szabályzó
Üdv Tinéktek!

Gépkocsi akkuk esetén a töltőfeszültség nagysága a gázképződési feszültség határát nem haladhatja meg. Ez az érték mérsékelt égöv esetén cellánként 2,4V! Tehát nálunk ez a fesz nem lehet nagyobb14,2V-nál! Aki ezen érték fölé gyárt szabályzót az nem jár el korrekt módon.
Viszont van egy cég, valami BOSCH nevezetű, ők azt mondják, hogy az akku élettartama akkor a legkedvezőbb, ha a fesz nem haladja meg a cellánkénti 2,3V-ot. A merci, BMW, Vectra, mind Bosch vezérléssel készül, itt a töltőfesz nagysága nem haladja meg a 13,8V-ot!
Természetesen az északi sarkon ez a fesz kevés, ott 15,3 V a beállított fesz, afrikában viszont elég a 13,2V. A Bosch ezt az adatot a szabályzón lévő 10 jegyü számmal a hozzáértőknek egyértelműen a tudomására hozza. Azért kell megnézni, mert az alkatrész kereskedők nem a szakma krémje, aztán ad valamit ami kísértetiesen hasonlít az ügyfél által elcipelt dög szabályzóra, aztán vagy össze jön vagy nem...
Amint beérek a laborba azonnal megnézem a marosiék telefonszámát, de jelenleg egy továbbképzésen vagyok a Bosch -nál.


csüt. okt. 12, 2006 21:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
Astra F-es tapasztalat: Az első gyári akksi majdnem 7 évig bírta! Mérve a feszej alapjáraton és pörgetve 14,5 V. A szervízkönyv szerint ez a tűrésbe belefér. A generátort szétszedtem, hogy majd én állítok rajta, de ahogy számítottam a feszszabályzó és a diódák úgy néztek ki, mint a Laokón szoborcsoport. Az akksi tetején azért vékonyan savas, párás. Az eddigi akksijaim 3-4 évig bírták (low-end kategória).


csüt. okt. 12, 2006 19:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
snapscan írta:
potyo írta:
Én sem engedném 14V fölé a feszültséget. Inkább legyen az akksi 80%-ig töltött, és tartson 6 évig, mint 100%-ig töltött, de csak 2 évig.

De akkor lehet, hogy télen tolnod kell a kocsit, mert nem indul! Mindenképp kell neki a rendes töltőfeszültség, alultölteni nem szabad.
Értelemszerűen túltölteni sem, 14,4-14,5V-os félvezetős gyári fesszabályzókkal találkoztam eddig, de szerintem erről po-la tud majd bővebben írni.

Hát azt kétlem, hogyha az akksi nem indítja be, akkor a tolástól beindul. Ha meg télen nem indul (de szerintem ilyenkor nem az akksin múlik), akkor veszek 20%-al nagyobb akksit. Ha 1 évvel tovább birja, akkor ugyanott vagyok pénzügyileg, és nem hajtja ki a savat a kocsi alkatrészeire. A 14V meg közel sem alultöltés, az összes autóvillamossággal foglalkozó szakkönyvem ennyit ad meg. Ez azért nem az az üzem, ahol az akksi rendszeresen lemerül, mint pl. telefonoknál. Nemtudom, te milyen szabályzókkal találkoztál, de amikkel én találkoztam (igaz, csak 6-7 féle volt), azok 14V fölé nem mentek.


csüt. okt. 12, 2006 18:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Az én autómnál, és az előzőnél is 14V fölé soha nem ment a fesz, inkább 13,6V volt a jellemző.(mértem folyamatosan tudom!)
Tehát a gyári szabályzók sem jók, ha 14,5-el töltenek. Ha fel akarod tölteni az akkut, akkor töltőre kell tenni(jó töltőre!). Ezt az autók használati utasítása említi(legalább is ez enyém igen (Honda)).
Tehát maradjunk a 13,6V-nál, és a merészebbek a 14V-nál, de több nem kell!
Egyébként épp a hétvégén mértem egy Cagiva (ha jól írom) moci töltését, és nem nagyon érte el a 14V-ot az sem.


csüt. okt. 12, 2006 12:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
potyo írta:
Én sem engedném 14V fölé a feszültséget. Inkább legyen az akksi 80%-ig töltött, és tartson 6 évig, mint 100%-ig töltött, de csak 2 évig.


De akkor lehet, hogy télen tolnod kell a kocsit, mert nem indul! Mindenképp kell neki a rendes töltőfeszültség, alultölteni nem szabad.
Értelemszerűen túltölteni sem, 14,4-14,5V-os félvezetős gyári fesszabályzókkal találkoztam eddig, de szerintem erről po-la tud majd bővebben írni.


csüt. okt. 12, 2006 9:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Én sem engedném 14V fölé a feszültséget. Inkább legyen az akksi 80%-ig töltött, és tartson 6 évig, mint 100%-ig töltött, de csak 2 évig.
Az meg nem megoldás, hogy azért van feljebb állítva, hogyha megdöglik egy fázis. Ha egy fázis megdöglik, annak csak akkor lesz látható jele, ha le lesz terhelve a generátor. Alacsony terhelésen észre sem lehet venni a hibát, mert a szabályzó kiegyenlíti.


szer. okt. 11, 2006 23:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Nem akarok vitatkozni, de hülyeséget mondani sem, ezért egy gépjárműakkukal foglalkozó könyvben utánanéztem a dolognak. 2.4V cellánként az az érték, ameddig a gázfejlődés még elenyésző, efelett rohamosan nő, ami fizikailag nem tesz jót az elktródák anyagának. Szerintem túl sok a 15V feletti érték, ahogy leállítom a motort, hallani lehet az akku pezsgését, meg persze látni is. Régebben már egyszer megmértem, akkor 14 V körüli értéket mutatott a műszer. Eddig nappal nem nagyon lehetett a műszervilágítást látni, most jól kivehetően látszik, és a fényszórók is nagyon fehér fénnyel világítanak. A kidurrant fényszóróizzó tompitotthoz tartozó izzószála eltünt, csak apró darabkái kószálnak az üvegben. De mérj rá az autód akkufeszültségére járó motor esetén, 14 V körüli értéket kapsz terheléssel vagy anélkül, ha minden rendben van.
Szóval nem tudom elhinni, hogy ennek ilyennek kell lennie.


szer. okt. 11, 2006 22:50
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem, ennyire nem éles az a határ az akksiknál. Nem hiszem hogy rossz, csak egy kicsit feljebb van méretezve, hogy pl.
akkor is menjen ha +döglik 1 fázis...


szer. okt. 11, 2006 21:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Po la a gyakorlati tapasztalataid alapján a motorok fesszabályozói mekkora feszültséggel dolgoznak? Pontosabban, mennyire térnek elaz ideális állapottól és meddig lehet normálisnak tekinteni? Szerény tudásomszerint a savas járműakkuknál 14.4V a pezsgéshatár, azon felül intezív gázképződés indul. Most kaptam meg az "új" (bontott) fesszabályozót Milánóból az Aprilia szervízből és ver az ideg, mert ez is elszalad 15.8V-ig fényszórókkal terhelve alapjáraton. Fordulaton 15-15.5V között jár, üresen meg 14V körüli értéket mutatnak a múszerek (egy analóg és egy digitális). Ez megint rossz????
Igérted a Marosiék elérhetőségét, velük is kéne beszélnem. Küldd már át légyszives
Üdv: Placa


szer. okt. 11, 2006 20:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás szabályzó
Üdv Ros-Co!

Tiéd a pont. Tényleg ezért csinálják így. A tekercs és a mágnes úgy van méretezve, hogy ettől a ténykedéstől ne legyen semmi baja.
Az indukciós jeladóval szerelt kocsik esetén több gyári indításgátló egyszerűen rövidrezárja az impulzustekercset. A kocsi innentől indíthatatlan, mert nincs fordulatjel. Az indítózás alatt a tekercsben áram folyik, mégse megy tönkre.

További szép estét.


szer. okt. 11, 2006 18:47
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Rájöttem hogy miért rövidrezárnak, és miért nem úgy csinálják ahogy én kigondoltam. Az áram megszakadásakor (Lenz-törv.) felszalad a fesz, és késlelteti, vagy akár lehetetlenné teszi a tirisztor kioltását. Ha rövidrezáró üzemben megy, akkor a nullátmenetnél automatikusan kioltja.

De attól még jó lehet a megoldás, csak jól kell méretezni.


szer. okt. 11, 2006 8:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Na most már végem teljesen, de legalább a diódát felismertem, remélem. :oops: :oops:


szer. okt. 11, 2006 7:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
jaja igaz, az áramkörben mindig lesz egy triak. Bocsi, késő van, máson járt az eszem.
Olyannira, hogy az nem triak, hanem tirisztor! :)


szer. okt. 11, 2006 6:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
jaja igaz, az áramkörben mindig lesz egy triak. Bocsi, késő van, máson járt az eszem. :oops:


kedd okt. 10, 2006 23:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
gondolkozz picit! Merre is folyik az áram?


kedd okt. 10, 2006 23:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ros Co a kis áramköröd nem csak félhullámban szabályoz? Úgy nézem csak az egyik félhullámban vannak a triakok, a másikban sima a diódák, ott mi szabályoz?
Po la igérted a Marosiék elérhetőségét, dobjál meg vele légyszíves.
Ha minden igaz, mára megérkezett olaszból a fesszabályozóm, igaz csak bontott, de fiatal. Holnapra meg is kapom talán, de a rosszat azért megjavíttatnám majd a Marosiékkal, ki tudja mit hoz a jövő.


kedd okt. 10, 2006 22:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás szabályzó
Üdv Mindenkinek!

Tisztázzunk valamit, nehogy a varjak a vetésbe menjenek. Drága uraim a rövidrezárós ötlet nem az enyém, hanem a suzuki mérnökeié!
Minden gond nélkül működnek viszonylag hosszu ideig. Állórésztekercset eddig még nem kellett cserélnem a rövidrezárós ötlet miatt. Néhány szabályzót már kidobtam, mert a gazdi hozott újat, vagy bontottat. Amióta a Marosiék felújítják őket a gazdi viszi a régit hozza a felújítottat aztán beáll a békesség.
A rövidre zárástól nem kéne annyira idegenkednetek. A világ legjobb akkutesterének tartott Mb2000 az akku kivezetésére csatlakoztatva 2ms időre rövidrezárja az akku kivezetéseit, majd a rövidzáron fellépő feszültséget megméri. Ezt megismétli "néhányszor" majd átlagol és kiírja az Lcd-n, hogy lehet menni a boltba akkuért...
Azt elismerem, hogy az ötlet szokatlan,de működőképes!
A Ros-Co féle megoldást ki fogom próbálni, majd beépítem egy mociba, ha a gazdáját meg tudom agitálni...


kedd okt. 10, 2006 19:18
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én csak po la ötletét valósítottam meg, egy kicsit normálisabban, azaz nem rövidrezárással. (az esetben csak a tirisztorok kellenének, meg 3 ellenállás. a baj, hogy elég hőfüggő lenne)


kedd okt. 10, 2006 12:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Én meg ezt mertem elkövetni(az alsó rajz az 555 belső részlete). Elsőre azt gondolnám működik, de vannak fenntartásaim a komparátorok beállításaival kapcsolatban. A feszültség szinteket pontosan kéne belőni, hogy ne legyenek túl nagy hiszterézisek.
www.wattmep.tvn.hu/public/motor_fesz_sz ... z_szab.GIF
Az 555-öt azért tartom jónak, mert van benne komparátor, van benne RS tároló, ami miatt bináris a kimenet, valamint meg tudja hajtani jól a FET-et. Ezzel egy gond van, hogy ki kell próbálni, és nem biztos, hogy jó lesz!

Megjegyzem, hogy Ros-co megoldása is elég jónak tűnik! Főleg, hogy az egyenirányításban szerepet vállalnak a triakok...


kedd okt. 10, 2006 10:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
És mi van ha a tirisztoros cumó nem rövidrezár, hanem megszakít?

terveztem egy kis kütyüt.

http://www.hvlabs.hu/tmp/fesszab.gif

Alapból a tirisztorok kinyitnak az ellenállásokon folyó áram hatására. Ha a fesz. eléri a Z-dióda+a tranyó nyitási feszültségét, akkor a három dijódán keresztül kisöntöli a tirisztorok áramát, azok lezárnak.

Szerintem 1xű. persze ki kell próbálni.


kedd okt. 10, 2006 8:56
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Gondolom az állandó mágnes meghatározza a maximális rövidzárlati áramot, mivel a gerjesztése állandó, többet ha megszakad sem tud gerjeszteni, az állórész tekercselését meg hozzá lehet méretezni. Ez a megoldás azt jelenti, hogy a generátor gyakorlatilag állandóan 100%-os teljesítménnyel üzemel, ami felesleges benzinpocsékolás. Viszont ilyen teljesítmény mellett relativ nagyon kicsi a fesszabályozó egység, bár jó nagy hűtőbordák vannak rajta. Ha van ötletetetek, szivesen kipróbálnám a gyakorlatban is, ha nem tudok szerezni gyári szabályozót, számomra vége az idei motoros szezonnak, mert így nem merem használni, bármikor megszaladhat a mostani fesszabályozó és akkor kinyír mindent. A gyújtáselektronika sem lehet olcsó, izzót meg nem olyan egyszerű venni bele, mert nem az autókban használt tipusok vannak benne.


kedd okt. 10, 2006 8:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Watt, azért ha megtalálod, küldd el légyszi azt az egyszerű áteresztős megoldás kapcs rajzát amit igértél, még jól jöhet.

Sajnos tegap nagyon későn értem haza, és ma olvasom, hogy 14A..
Erre nem jó az áteresztős megoldás, mást kell kitalálni.
Nekem sem szimpatikus a rövidrezárogatós megoldás, és nehezen is tudom elképzelni, hogy így oldották meg korábban, de ha po la mondja, akkor elhiszem! A megoldás előnye, a kicsi disszipáció, hátránya, hogy leéghet a tekercs, de ha erre van méretezve a mágnes, akkor az sem fog megtörténni, és bizonyára ez így van.

Tehát, ha bebizonyosodna, hogy 100%-ig ilyen módon működő fesszabályzó volt a gépedben, akkor ki lehetne váltani FET-el működőre.
Meg kéne mérni, a maximális áramot, amit rövidzárban lead a generátor, kéne egy ezt kibíró egyenirányító egység(6 dióda) + még egy dióda az akku felé, ami előtt lehetne a rövidrezárós fesszabályzást megtenni. A FET-et lehetne védeni egy varisztorral és diódával. Hűteni alig kéne. Egy vagy két IRF3205 simán elvinné.

....Szerintetek is működne?.....


kedd okt. 10, 2006 6:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Köszönöm po la, megpróbálom majd náluk is. Érdekes egy szabályozási módszer, bár nem szimpatikus. Ez a motor egy 250-es Leonardó, yamaha motorral és robogó jellegű. A motor sima kétszelepes négyütemű, variátoros automata sebességváltóval, tehát a motor a különböző sebességviszonyok között is viszonylag azonos, nem túl magas fodulatszámon működik, csak a végsebessége közelében - amikor a variátor a végáttételét elérte -, kezd emelkedni ameddig az erejéből futja, de szétpörgetni nem nagyon lehet. Ezt csak azért írtam, mert nem egy 10xxx forulatszámot elérő motorról van szó, ahol tényleg letépheti a centrifugális erő a csúszógyűrűk kivezetéseit. Mindegy, biztos bevált és egyszerű módszer, lehet nekem nem volt szerencsém. Most már van valami remény egy bontott, működő példányra, de ez sem 100%, ha nem jön be, akkor valamelyik megoldást kell alkalmaznom, amig nem tudok újat venni, úgy 30k körüli áron. Ez a moci csak 4 éves, nem tudom miért adta meg magát ilyen hamar.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Üdv: Placa
Watt, azért ha megtalálod, küldd el légyszi azt az egyszerű áteresztős megoldás kapcs rajzát amit igértél, még jól jöhet.


hétf. okt. 09, 2006 21:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás Fesz szab
Üdv tinéktek!

Olyan igazán jó híreim nincsenek fesz szabályzó ügyben, de amit tudok erről a témáról az szívesen megosztom veletek.
A mocik generátora nem tekercselt forgórészű, mert a nagy fordulatszám miatt a centrifugális erő letépte a csuszógyürök kivetetését, valamint kiegyensúlyozási problémákat okozott ( a gonddal egyedül a BMW birkózott meg , de aranyáron méri). Ezért maradt a japánok által favorizált megoldás. Ha a szabályzóról lekötöd a 3 azonos színű vezetéket, járó motornál 50-80 V közötti váltófeszt kell rajta mérned.
A szabályzó nem véletlen drága mert benne van a teljesítmény egyenirányító, valamint egy 3 fázisú tirisztoros szabályzó egység!
Amikor a fesz meghaladja a zéneres feszültségosztó által meghatározott szintet, a tirisztor begyújt és egyszerüen rövidre zárja a váltófeszt előállító fázis tekercset. Olyan durva lélek durva munka -felénk így mondják-elvnek megfelelően. Ennek ellenére kevés romlik belőlük.
A felvázolt működési elv alapján lehet készíteni szabályzót, de nem érdemes vacakolni, kísérletezni, mert a langyos víz már ki van találva.
A Marosi gépjármű elektronika gyárt , felújít mindenféle szabályzót.
Az áraik nagyon barátságosak! Holnap a tanszéken kikeresem a címet és privibe elküldöm, ha továbbra sem találsz megoldást.


hétf. okt. 09, 2006 19:59
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ahogy elnézem, ez egy hagyományos generátor fesszabályozó kapcsolás, ahol az elektronika a generátor gerjesztőtekercsét szabályozza.Sajnos ez nekem nem jó, mert a motoromban állandómágnes gerjesztés van, amit így nem lehet szabályozni.


hétf. okt. 09, 2006 19:23
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Placa: google a barátod
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... oltreg.htm

A 3 vezetékre valószínű még diódák csatlakoznak.


hétf. okt. 09, 2006 14:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Háromfázisú generátor van a mociban, de állandómágneses gerjesztéssel. A három egyforma színű vezeték közvetlenül a fesszabályozóba megy, onnan már szabályozoott egyenfesznek kéne kijönnie. Az egyenfesz rendben van, csak a szabályozottal van gond. A feszszabályzó, bele van ötve a hűtőbordába, ezért nem tudom megnézni, mi van benne. Nekem úgy is jó lenne, ha a kimentei 18 V-ot is elérő egyenfeszt valamilyen áramkörrel 14,4 V-ban korlátoznánk, de mivel nem értek a tápokhoz, nagy segítség lenne egy konkrét kapcs.rajz és alkatrészek, amik kibírják ezt a nagy áramot (15-16A).
Köszönettel: Placa


hétf. okt. 09, 2006 14:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
A moci generátora állandómágnes gerjesztésű, háromfázisú és 200 W-os.

Ebből az következik, hogy a fesszabályzó nem a generátort vezérli, hanem gyakorlatilag egy tápegység fix feszültséggel. Ha errekeresel rá a neten, akkor sok 14V-os tápot találhatsz, amiket akár ide is meg lehet építeni.

Viszont azt nem értem, hogy neked most generátorod, vagy dinamód van, valamint azt sem, hogy az a 3 vezeték ami kijön, az hova megy most, ill. honnan veszed most a nyers egyenfeszt?
Ha a régi tönkrement fesszabályzóból jön ki, akkor csak az áteresztő tranyója halt meg, de a diódák épek(amik a 3 fázisból egyent faragnak, már ha 3 fázisú generátorról van szó!?)
Ez azért fontos, mert ha kiveszed a régi fesszabályzót, és abban van az egyenirányító, akkor azt pótolni kell!
Nem lehet szétszedni?

Táprajzot ha keresel esetleg nézzél kapcsolóüzemű tápokat, esetleg 7812-ből diódával megemelt és áteresztő tranyóval megpatkolt kivitel, vagyesetleg egy áramkorlátos uA723-as tápot építeni. Én ez utóbbit tartanám jó megoldásnak! Ha hazaértem este, és valaki nem ajánl neked jobbat, akkor feldobok egy egyszerű áteresztős megoldást.


hétf. okt. 09, 2006 13:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Utána az egészet megszüntettem, mert nem tudtam igényesen kivitelezni a lámpatesteket.

Én arra gondoltam, hogy nem kéne új búrát faragni, hanem az eredeti alá még LED-eket betenni hasonlóan a mostani gyári kialakításokhoz, amik lámpával utánozzák a LED-ek pontjait. A LED-eket fel kéne ragasztani közvetlenül a búrába belülről. Ha vizsgázni visszük, vagy KPM-es mérésbe futunk lekapcsoljuk egy erre elrejtett kapcsolóval. Persze az izzó azért maradhat, de kinek vérmérséklete szerint, legfeljebb átkapcsolhatóvá kell tenni a két módot.

A másik gondolatom, hogy a terhelő ellenállás szerepét egy tranyó is átvehetné, felszerelve szigetelten a fém kasztnihoz, aztán hadd melegedjen. Az ellenállását a bázis ellenállással be lehetne állítani. Így simán lehet szimulálni a kivett izzót, és nem kell belenyúlni az ECU-ba.[/quote]


hétf. okt. 09, 2006 12:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Autóelektronika vadhajtás topicból átemelve a témát itt folytatnánk...

eko hozzászólása:
Idézet:
Sziasztok!
Mivel nem találok hasonló aktiv témát, megprobálom így:
A következő problémám van:
Megcsináltam az autó hátsó irányjelzőjét led-esre, és most azt a hibaüzenetet irja az autó, hogy "hátsó irányjelző izzót cserélni"
Olyan barbár megoldást nem szeretnék, hogy egy pót izzót is bekötni valahová, ami elég terhelést ad.
Hát röviden ennyi a tanácstalanságom oka.
Köszönettel: eko


Ros-co válasza:
Idézet:
ellenálást párhuzamosan neki, hogy meglegyen az áramfelvétel


eko:
Idézet:
De mekkorát? És milyen ellenállást amelyik nem száll el?


Ros-co:
Idézet:
Kísérletezni kell, amíg eléred azt az áramfelvételt, amit már jónak ítél:

12V/21W=1,75A


Ebből ki kell vonni a LED-es lámpa áramát Multiméterrel mérd meg. (de meg ne kérdezd hogyan!)

És akkora ellenállást párhuzamosan, hogy kijöjjön az ez áramfelvétel.

I=12V/R

Ebből 2W-ost építs be, hogy ne égjen ki. Sokkal nagyobb nem kell, úgy is villog, nem tud nagyon megmelegedni


MotoHacker:
Idézet:
Elég lett volna a kérdezőt kultúrált stílusban belküldeni a megfelelő topicba....igaz a modikkal kapcsolatban egyetértek.

Az ellenállás gány megoldás,végesetben szóba jöhet,de egy izmosabb ködlámpa vagy féklámpa átépítésénél már komoly aggályok vannak,igen jelentős hőmennyiséget jelent az a 8W amit el kell "tüntetni".
És persze a hagyományos izzó minden nyűgjét "visszahozzuk" az ellenállással,igaz nem ég ki,de ugyanúgy "fűt" (csak máshol) esetleg az aksit is pont úgy "lezabálja",ha rajta marad.

Sokkal elegánsabb megoldás megtalálni azt az "izmos" töredék ohmos ellenállást vagy inkább csak darab átkötést/huzalt a vazérlőegységben,ahonnan egy komparátorral az árammennyiségre utaló jelet veszi.
Inentől nem nagy kunszt arra a pontra pár milivoltot kényszeríteni(billenteni a komparátort),vagy ha külön tok lenne esetleg,akkor a komparátor kimenetét leválasztva a rendszerről arra a pontra lehet már egy fiksz szintet adni.

Például BMWnél ahol a lámpák kombinácoiós relé,késleltető,komfort és érzékelő egysége (LKM) külön doboz,nem is kell széttúrni semmit,a kijövő már "digitális",a diagnosztikai egységbe "átmenő" drótok közül a megfelelőeket átkötve a fiksz tápra a sikítozás megszünik.


po la:
Idézet:
Üdv Mindenkinek!

Engedjetek meg néhány gondolatot. Az eredeti segítségkérés az átalakított indexek miatt fellépő nyügre vonatkozott.
Motohacker szerint ez a megoldás nem igazán jó, mert a javasolt ellenállás melegszik. Akárcsak az izzó... Mivel a kresz előírja a lámpák fényerejét, ez az eu-ban egyenlőre a 21W-os égőkön keresztül realizálódik. Mivel az index és a féklámpa a típusbizonyítvány szerint szakaszos üzemű, ezért a fellépő fogyasztás, és a vele járó melegedés nem okoz problémát. Az átalakított irányjelző okozhat gondokat a műszaki vizsgán, lazán elzavarhatnak vele a búsba, ugrott a vizsgadíj...
Azon kocsik esetén ahol a terhelés hiányát a műszerfalon kijelzik a gyári műszerrel le lehet programozni. Ahol azt meg tudták mondani, hogy terhelési hiba van, ott azt is kellene tudni, hogyan kell szoftveresen kiiktatni...Ugyan ez a helyzet a féklámpák esetében. Nincsen izmosabb féklámpa, mert a törvény szerint nem lehet! Az a világ, hogy ködlámpa ledes legyen a Hella szerint a nagyon távoli jövő zenéje!
A vezérlőegységbe beletúrni kissé meggondolatlan dolog. Főleg nem ajánlott annak akinek egy ellenállás méretezése gondot okozhat.
Az ellenállásos megoldást több autógyár alkalmazza a fék ill. hátsó helyzetjelző vonatkozásában. A merci esetén egy böhöm nagy ellenálláson keresztül van korlátozva az átfolyó áram -rajta keresztül a fényerő - a féklámpa működtetése kisöntöli az ellenállást azt lőn ménkű nagy fény .
További szép napot!


MotoHacker:
Idézet:
pola:
Ködzáróra gondoltam,csak rosszul fejeztem ki magam.A vizsgáról kivághatják az autót ha nagy ellenállások lógnak itt-ott láthatólag utólagosan,de 99%-ban senki nem foglalkozik vele,hogy a lámpabúrák mögött mi adja a fényt.
(főleg ha nem mindenféle piaci átlátszó csoda van fent,amitől a hideg ráz,hanem az eredeti szinezett búra)
A szoftveres módszer az újabb autóknál működik,ahol már minden ki és bekapcsolható a gyári programokkal.


eko:
Idézet:
Sziasztok!

Két dolgot szeretnék Mondani, (azon túl, hogy nagyon köszönöm a segítő hozzászolásokat!)
Az egyik, hogy elnézést kérek, amiért itt hoztam fel a problémámat. Természetesen láttam, hogy van hasonló témakör, de az elején a téma megnyitása előtt a bal oldalon azt láttam, hogy "nincsenek uj hozzászolások" ezért gondoltam, hogy a topic lezárult, és mint archivum látható, és ezért irtam, hogy nem találok hasonló AKTIV témát.
Ezért a párhuzamos téma megnyitásáért mégegyszer elnézést!..
A másik, hogy a vezérlőegységbe nem merek belepiszkálni, sőt.. a tudásom nem terjed eddig (sem). A ledeket csak azért épitettem be, mert nagyon tetszik a ledek gyors reakció ideje, (szemmel látható a különbség) Valamint a gyári fehér burát nem csúfitja az áttetsző sárga izzóbúra.
Miután megcsináltam a "beépítést", és jelent kezett a hibaüzenet elmentem egy közeli márkaszervizbe, (ja egyébként VW polo 9N) azt mondtam, hogy kicseréltem a tükröket a face liftes polo -led irányjelzős- tükreire. -nem akartam a lámpa"tuningot" ecsetelni, mert akkor biztos elhajtanak- Szóval tükörcsere után hibaüzenet mondtam, mit lehet tenni?
Abban biztam hogy 1-2, esetleg 4-5 ezer forintért áthangolják a vezérlőegységet. De nem! A vezérlőegységgel nem lehet ilyet csinálni, csak a csere létezik az ujra kb. 300 000Ft. -hangzott a válasz-..
Hát röviden ennyi..
A segítő tanácsokat mégegyszer nagyon köszönöm!
Üdvw: eko.


MotoHacker:
Idézet:
Eko:Pedig van megoldás,több is,ha a márkazservíz mást mond,akkor is Ez az esetek 99,9%-ában igaz


eko:
Idézet:
MotoHacker: Nagyon kíváncsivá tettél!!
Akkor mégiscsak hozzá lehet hangolni a vezérlőegységet, vagy???...


Kate Archer:
Idézet:
Én csináltam LED-es kiegészítő irányjelzőt egy PC-ház feleslegessé vált takarólemezéből, 10-10 db LED-felhasználásával, kicsi párhuzamos kapcsolásokkal, és egyedi R-ekkel.
Az eredeti indexlámpa megmaradt, csak az volt a zavaró, hogy a LED-ek mintha nem azonos ütemben villogtak volna a 21W-ossal.

Utána az egészet megszüntettem, mert nem tudtam igényesen kivitelezni a lámpatesteket.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára .watt hétf. okt. 09, 2006 12:46-kor.



hétf. okt. 09, 2006 12:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Sziasztok.
Kicsit más téma, motor feszszabályozóval kapcsolatban kéne némi segítség. Van egy Aprilia Leonardo motorom, aminek elszállt a feszültségszabálíozója. 16-18 V körül nyom a szerencsétlen akkuba, már az izzók sem bírják. Sajnos az eredeti nagyon drága, használtat pedig nem sikerült szereznem. Arra gondoltam, hátha valakinek van egy szabályozó áramköre, és házilag meg tudnám oldani legalább őszre, aztán majd télen megrendelem az újat, akkor úgysem használom. A moci generátora állandómágnes gerjesztésű, háromfázisú és 200 W-os. A blokkból 3 egyforma színű vezeték megy a feszszabályozóba, onnan kifelé meg egy piros és egy fekete szabályozott egyenáram, valamint egy testkábel. Sajnos annyira nem értek az elktronokához, hogy meg tudjam tervezni, de van segítségem a megvalósításban, csak egy jó kapcsolási rajzra lenne szükségem. Ideiglenesen 3 teljesítménydiódát kötöttem sorba a feszszabályozó kimenetével, így fordulaton 14 V-ot kap az akku, de érdekes módon alapjáraton, terhelve 16 V-ig is fel tud menni, tehát még mindig nem az igazi. A diódák hűtőbordán vannak, de még így is melegszenek rendesen.
Kérlek segítsetek, ha tudtok.
Üdv: Placa


hétf. okt. 09, 2006 12:41
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 765 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség