|
Autók és az elektronika...
Szerző |
Üzenet |
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Üdv
Adott egy 1992-es bmw320i, motorkódja m50b20, nem vanos-os. A gond, hogy az alapjárat hidegen nem stabil és egy henger nem működik hidegen alapjáraton (azt most nem tudom, hogy nem kap üzemanyagot, vagy nincs szikra, de a kipufogógáz szagából itélve nincs szikra). Ha a légtömegmérőt lehúzzák, akkor stabil lesz az alapjárat és minden henger dolgozik. Légtömegmérő csere megvolt, de nem változott semmi. Az alapjárati motorral nem lett csinálva semmi. Gyertyák újak, és a gyujtótrafók is elvileg rendben vannak, nemrég járt szervizben, mert egy motormosáskor két gyujtótrafó beázott, és akkor meg lett nézve/ki lett cserélve mind. De a motormosás előtt is ilyen volt, úgyhogy nem attól rossz az alapjárat (a szervizesek meg láthatóan balfékek, hogy nem vesznek észre egy rossz alapjáratot). Kicsit pörgetve vagy meleg motornál megvan minden henger és melegen az alapjárat is rendbejön. Fars levegőt nem kap, az át lett nézve. Hidegen néha durran valami, a tulaj szerint a szívócsőben. Van-e rá valami ötlet?
|
hétf. feb. 09, 2009 11:26 |
|
|
Gelez
arany tag
Csatlakozott: csüt. szept. 16, 2004 20:51 Hozzászólások: 125
|
Győzelem!
A gyújtáselosztó fedél cseréje után minden megjavult. Ahol a szikra átugrik feketés zöldes korom volt a 4 csatlakozásnál. Letakarítás után láttam, hogy legalább 1mm-rel bentebb kopott az anyaga.
Köszönöm a zseniális tippet po la.
A hőmérőt is megtaláltam ahol mondtad, hidegen 6,5 melegen 1,6k-t mutatott, gondolom ez jó.
Az autodata-t is megtaláltam letöltöttem.
Az is baj, hogy ez a gyújtáselosztó nem jutott az eszembe, de hogy a 3 szerelőnek sem aki látta, az nagy hiba. Csak számítógépet, hibakódolvasót meg márkaszervízt tudtak emlegetni. Lassan egy szeget nem merek hozzájuk vinni kiegyenesíteni.
Köszönöm a válaszokat, a kocsi jó, és talán egy pü küldésével sem lesz gond
üdv:gelez
|
vas. feb. 08, 2009 14:52 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
renault
Üdv Gelez!
A képen pirossal jelzett hőmérő a műszerfali kijelzés jeladója.
Az injektor hőmérők minden esetben 2! kivezetésesek.
A jeladó házára nem lehet az egyik kivezetést lekötni. Ennek az az oka, hogy sok kocsi esetén az egyik kivezetés nem testen, hanem + 5V-on van. Tehát olyan jeladót kell találnod, aminek két, földfüggetlen kivezetése van. A te esetedben ennek a váltófelöli oldalon kell lennie, nem messze az indukciós forgásjeladótól.
A kapcsolási rajzát az AUTODATA nevü progi tartalmazza, a lábkiosztással és a feszültség, ill. ellenállás értékekkel együtt.
A neten van sokféle programváltozat. Ha nem boldogulsz akkor írsz egy privit aztán meglátjuk mit tehetek érted.
Hogy visszadurrog az hibás gyújtásra utal. Mivel ez a tipus még elosztós rendszerű nézd meg az elosztó rotor, gyertya , fedél elemeket..
Egyenlőre ennyit, a többit majd meglátod.
|
kedd feb. 03, 2009 21:14 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Na, hülyeséget írtam az előbb, így inkább ki is töröltem...
A PÜ küldésnél írj be a hozzászólás felett a Téma melletti mezőbe valamit. Célszerűen olyasmit, ami utal rá, hogy mi a kérdésed, szóval mondjuk Renault Express 1.2 vagy ilyesmit.
|
kedd feb. 03, 2009 18:56 |
|
|
Vendég
|
Gelez írta: Próbálta pü-t küldeni de vmi olyasmi választ kaptam hogy "Új téma indításáná meg kell határoznod a címet."
Adj tárgyat az üzenetnek.
|
kedd feb. 03, 2009 18:54 |
|
|
Gelez
arany tag
Csatlakozott: csüt. szept. 16, 2004 20:51 Hozzászólások: 125
|
Szia po la!
Próbálta pü-t küldeni de vmi olyasmi választ kaptam hogy "Új téma indításáná meg kell határoznod a címet." így ide is írtam:
Köszönöm a gyors választ. Sajnos nem tudok sikerről beszámolni, az egyetlen dolog ami kiindulásként szolgált volna (hogy a probléma csak felmelegedett motornál jelenkezik, hidegnél nem) ma megdőlt. Hidegen sem indult, néha indítózás közben kidurrogott a fojtószelepnél. 10perc után újra próbáltam, semmi, a harmadik körben elindult, de nagyon kínlódva, kb. 20mp alatt beállt a rendes üresjárat.
Az 1. képen pirossal karikázott dolgot gondoltam motorhőmérőnek, a test és egyetlen érintkezője közt szakadás van. A forgásjeladót cibáltam, 210 ohmot mutatott. A kocsi 116 ezret futott. Gyújtás ráadásakor tápszivattyú 2mp-re mindig bekapcsol, így is lehet probléma vele?
Csináltam még pár képet hátha leszűrsz belőle vmi okosságot. Szerinted van olyan dokumentáció, és ha igen hogy lehet hozzájutni, amiben le van írva, hogy a vezérlő csatlakozásának pl. egyes és kettes lábára egy 10k NTC, a 3-4 re meg egy induktív jeladó van kötve? Úgy gondolom egy ilyennek a birtokában egyszerű mérésekkel sok hibát fel lehetne deríteni komolyabb ismeretek nélkül is.
A képek:
http://kep.ivpicture.hu/45348.jpg
http://kep.ivpicture.hu/45349.jpg
http://kep.ivpicture.hu/45350.jpg
http://kep.ivpicture.hu/45351.jpg
Köszönöm a segítséget.
Üdv:gelez
|
kedd feb. 03, 2009 18:09 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv Gelez!
A leírt hibajelenség alapján javaslom, hogy mérd meg a motorhőmérőt. Hidegen 20 foknál 3-4 kohm az ellenállása, 90 fokon 210-270 ohm a helyes érték.
Az indukciós jeladók szoktak olyat csinálni, hogy melegen szakadoznak...
Ezt úgy tudod megmérni, hogy enyhén megcibálod a vezetéket ott, ahol kilép a jeladóból. Kitépni azért nem kell .
Lehet még olyan gondod is, hogy nem szállít eleget a tápszivattyu, melegen sajnos megnő a résveszteség. Ezen állítás csak nagy km futás esetén igaz!
Előfordult már a gyakorlatomban olyan eset, hogy a szívócsőnyomás érzékelőjének lukas a karakterisztikája. Ilyen esetben szokott rosszul gyorsulni.
Semmi esetre se cseréljél lambdaszondát és alapjárati motort.
A leírtak alapján ezek hibája nem valószínüsíthető.
Látatlanban és mérések nélkül csak ennyit tudok mondani.
Sok sikert!
Ui.: Ha nem lesz eredménye az általam javasoltaknak, írj egy pü-t aztán folytatjuk.
|
vas. feb. 01, 2009 17:15 |
|
|
Gelez
arany tag
Csatlakozott: csüt. szept. 16, 2004 20:51 Hozzászólások: 125
|
Sziasztok!
Van egy 1997-es 1,2-es renault expressem. Legtöbbször semmi gond nincs vele, de amikor úgy véli a drága, hogy nincs elég bajom, akkor leállítás után nem akar elindulni csak ha állt egy órát. A hidegindítással soha nem szokott baj lenni, és menet közben sem áll meg. Alacsony fordulaton erősebb gázra fullad, csak lassan lehet a gázt adagolni. Pl. 40 km/h-nál 3-asban padlógázra rendesen gyorsul, 4-esben fulladozik, de fokozatosan nyomva a pedált felgyorsul.
Ha behúzatnám szerelőhöz, mire odaérne megint jó lenne. A szerelők csak hümmögnek, "mit csináljak amikor megy?" És elkezdik amit a legjobban utálok: "hát nem is tudom cseréljünk lambdaszondát, alapjárati motort meg mittoménmit" Ha kicseréli biztos jó lesz vmeddig, de ha nem találta el akkor kezdődik előröl az egész meg elment egy csomo pénz.
Egy ismerősöm tanácsára amikor megállt megnéztem a szikrát (volt) meg a forgásjeladót (hidegen 210 melegen 240 ohm)
Már tényleg nemtom mit csináljak, a márkaszervízben bíztos meg tudják csinálni csak az nem biztos hogy vigyorogni fogok fizetéskor.
Van vmi ötletetek?
|
vas. feb. 01, 2009 16:41 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Érdekes.
Jó tudni.
|
csüt. dec. 25, 2008 17:32 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Laci_L írta: Tab120L írta: ... Pontosan nem tudom idézni a rendelkezést, de a lényege, ha az adott autó volt olyan típusú motorral szerelve gyárilag, mint amit be akarsz építeni, akkor engedélyezett... Itt Budapesten a Mozaik utcában biztos, hogy nem menne. Minden apróságba belekötnek. Nem is egyszer.
Pedig pont ott megy... De a vidékiek csak a lakhely szerinti illetékes felügyeletre vihetik, ahol több esetben nem engedik... Ilyenkor jön a költözés papíron valami pesti ismerőshöz, átalakítási kérelem, vizsga, stb. a Mozaikban, majd hazaköltözés
|
csüt. dec. 25, 2008 17:18 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Tab120L írta: ... Pontosan nem tudom idézni a rendelkezést, de a lényege, ha az adott autó volt olyan típusú motorral szerelve gyárilag, mint amit be akarsz építeni, akkor engedélyezett...
Itt Budapesten a Mozaik utcában biztos, hogy nem menne. Minden apróságba belekötnek. Nem is egyszer.
|
csüt. dec. 25, 2008 17:11 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Laci_L írta: ...mert ez a szabály...
Ezzel semmi gond nem is lenne, ha mindenki ugyanúgy értelmezné őket...
Maradjunk az autós példánál: motorcsere
Egyik megyében engedik pl. a 120-as Skodába betenni a Favorit/Felicia motort, a másik megyében meg fejbelőnek érte... Pontosan nem tudom idézni a rendelkezést, de a lényege, ha az adott autó volt olyan típusú motorral szerelve gyárilag, mint amit be akarsz építeni, akkor engedélyezett. Márpedig faros Skodát szereltek gyárilag is Favorit motorral...
|
szer. dec. 24, 2008 12:03 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Tab120L írta: ... Jajjmá, Magyarországon?...
Pont az előbb írtam egy hszt. egy másik topikban. De ide is illik szvsz:
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?p=904556#904556
|
kedd dec. 23, 2008 17:27 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Laci_L írta: Ezt hogy tudod levizsgáztatni? Jajjmá, Magyarországon? Amúgy a nagyobb cm3 nem is látszik kívülről. Freestyle írta: A sport tengelyből adódik, hogy az alapjárata 1300 fordulat percenként.
Gondolom átköszörült tengely. Ha nem sikerül egyformára az egyes hengerekhez tartozó bütykök köszörülése, akkor jelentkezik inkább a nagytengelynél "megszokott" dadogós alapjárat. Egy pontos gyári fokolt tengellyel sokkal kisebb mértékben jelentkeznek ezek a problémák.
|
hétf. dec. 22, 2008 18:45 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Laci_L írta: Freestyle írta: ... Ebben már jópár éve nem a széria motor dolgozik. / Nagyobb cm3, sport vezérmű/... Ezt hogy tudod levizsgáztatni?
Simán. És akár hiszed, akár nem, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közlekedési Felügyeletnél vizsgázott már kétszer is. Természetesen teljesen hivatalosan.
|
hétf. dec. 22, 2008 18:45 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Freestyle írta: ... Ebben már jópár éve nem a széria motor dolgozik. / Nagyobb cm3, sport vezérmű/...
Ezt hogy tudod levizsgáztatni?
|
hétf. dec. 22, 2008 16:54 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Üdv nektek.
Van nekem egy szeretett ladám
Ebben már jópár éve nem a széria motor dolgozik. / Nagyobb cm3, sport vezérmű/
A sport tengelyből adódik, hogy az alapjárata 1300 fordulat percenként.
És a probléma itt adódik, amit szeretnék megoldani, amire várnám az ötleteiteket.
Az alapjáratot beállítom, minden OK. De amikor felkapcsolom a világítást, esik az alapjárat, mert ugye fogja a generátor. És ekkor jön a probléma, hogy ezen az esett alapjárati fordulatszámon a sport tengely miatt annyira nincs nyomaték, hogy le is áll.
Ezt kiküszöbölendőn emelt alapjáratot használok, ami 1500-as fordulat.
Ez addig OK is, még be nem kapcsol az elektromos venti, vagy egyéb nagyobb teljesítményű fogyasztó.
Tehát, valami automatikus alapjárat szabályzást kellene megvalósítani a karburátoros rendszeren.
Fordulatszámot figyelni a hamarosan bekerülő optós gyújtásról gondoltam. Jelenleg még megszakítós, CPI-1280-al.
|
hétf. dec. 22, 2008 9:38 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv Peticilin!
A csomagtartó általad jelzett működtetéséhez nem szükséges semmilyen elektronika.
Minden kocsi műszerfalán van legalább 1 darab un. vakkapcsoló.
A műanyag lemezt kipattintva lesz egy kapcsolóhely.
Ide egyszerüen be lehet építeni egy Spal gyártmányu ablakemelő kapcsolót.
Minden kocsitipushoz tudnak adni.
Rákötöd a pozitívot, a testetést, a zármotor két vezetékét, aztán ennyi.
Ha az alfának megfelel ez a módszer te is alkalmazhatod...
Lehet bele rakni mindenféle elektronikus hóbelevancot, csak minek...
Ui.: Az AVR és PIC szakértők bizonnyára nem értenek egyet velem, de ezért szép az autóelektronika világa. Ahány ember annyiféle megoldás
|
szer. dec. 10, 2008 18:21 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv ranczeli!
Nem ismerem az ottani szervízkörülményeket, de a leírtak alapján úgy látom nem állnak a helyzet magaslatán...
Egy 2001-es évjáratu opel hibatárát célszerű lekérdezni az obd szkennerrel, ha világít a motorhibajelző lámpa! Enélkül alkatrészeket cserélni több mint bátorság.
Feleslegesen cserélték a felsorolt alkatrészeket, mert bármelyik hibája esetén a kocsi egyszerűen megáll, kivétel a szonda.
Ha nem lehetséges a hibatár lekérdezése, akkor legegyszerübb az un. injektorhőmérő jeladóját lecserélni, ez az egyetlen hőfokfüggő alkatrész a rendszerben. Valószínüleg " lyukas" a karakterisztikája, ez elég gyakori az NTC jeladóknál.
Műszeres mérés nélkül ezt a legolcsóbb kicserélni....
Ha a probléma nem oldódik meg privibe bővebben értekezhetünk.
|
szer. dec. 10, 2008 18:03 |
|
|
Peticilin
vas-tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 18:36 Hozzászólások: 4
|
Sziasztok! Üdv. Mindenkinek!
Kérnék egy kis segítséget,remélem jó topikba írok.
Szóval arról lenne szó,hogy szeretném az autóm csomagtartóját belülről egy nyomógombal nyitni.E célból már be is szereltem egy centrálmotort,s ennek a vezérlőelektronikájának a megtervezésében kérném a segítségeteket.
Ugye a két relé,az oké,ami a polaritásfordítást végzi.Ezt a két relét kéne úgy vezérelni,hogy a gomb megnyomására az egyik behúz,kb. 1 sec-re és kis ídő mulva (a zárlat elkerülése végett)behúz a másik is kb ugyanennyi időre.Utánna az áramkör visszaáll alaphelyzetbe,várva a köv. gombnyomást.
Már nézelődtem ezügybe a neten,fórumokon,elkpzelésem van róla,csak megvalósítani nem tudom.Gondoltam 555-ös időzitő ic-re,vagy PIC,vagy AVR-re.Láttam valami AVR-rel időzített kétledes villogót.Szerintem azt át lehetne úgy alakítani,hogy tudja vezrelni a két relét.
Mi a véleményetek róla?
Előre is köszi a segítséget!
|
csüt. dec. 04, 2008 18:21 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
topeti írta: hetente max 50-100 km-t vezet.
Ja, úgy más. Nekem napi 130km a minimum
|
vas. nov. 30, 2008 16:09 |
|
|
topeti
gyémánt tag
Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17 Hozzászólások: 1273 Tartózkodási hely: Otthon
|
Tab120L írta: topeti írta: Ennek eredményeként minden müszer kék színben pompázik Egyszer kipróbáltam én is, de hosszútávon nagyon zavaró, fárasztó volt a kék. Maradtam a zöldnél.
Szia!
Ő most élvezi ezt a kék világot, nem zavarja azt mondja.
De hogy 20km-től messzebbre nem is jár a kocsival, és hetente max 50-100 km-t vezet.
Tuti nem fogja zavarni, mert amire zavarni kezdené már meg is érkezett a célhoz.
|
vas. nov. 30, 2008 14:25 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
topeti írta: Ennek eredményeként minden müszer kék színben pompázik
Egyszer kipróbáltam én is, de hosszútávon nagyon zavaró, fárasztó volt a kék. http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni/Skoda/ora2.JPG
Maradtam a zöldnél. http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... 020009.JPG
Gyári vs. ledes: http://sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni ... _ledes.JPG
Én nem több 5mm-es ledet használtam, hanem 1-1db K2-t az eredeti izzók helyén. Ja, meg egy kis kapcsolóüzemű áramgenerátorral hajtva
|
vas. nov. 30, 2008 13:09 |
|
|
topeti
gyémánt tag
Csatlakozott: vas. aug. 15, 2004 15:17 Hozzászólások: 1273 Tartózkodási hely: Otthon
|
potyo írta: A led nyitófeszültsége keveset változik az árammal, vehető nagyjából 2,5V-nak. Tehát nálad folyhatott kb. 26mA. Ennyitől nem szoktak meghalni még a ledek, hacsak nem valami különleges, kisáramú tipus.
Sziasztok
Időközben elkészült a mű.
Csupa 5mm-es ledeket vettem (kb 0.3 cd fényerősségű darabja) és mindegyik elé 1kohm-os ellenállást kötöttünk.
Sógorral kivettük a műszereket, oldalról 2-3 lukat fúrtunk rá, hogy a LED ne hátulról, hanem oldalról vigáíthassa meg a fény a számlapot.
A ledeket lecsiszoltuk egyenesre, igy mégjobban szórják a fényt.
( Tehát mindegyik led kapott 1 darab 1kohm ellenállást, véletlenül sem kötöttünk sorba ledeket, ahogy néhány tuningoldalon azt olvasni. )
Ennek eredményeként minden müszer kék színben pompázik (kivéve a fordulatszámmérőt mert az piros ledeket kapott).
Éjjel-nappal nagyszerűen látni, a tulajnak roppant mód tetszik - ez a lényeg!!
ui. Az egyik 5mm-es LED-en kisérleteztünk, 560 ohmmal is müködött.
Tehát az általam korábban vásárolt 10 mm átmérőjű LED nagyon érzékeny volt a túláramra és ahogy említetted, kisáramú tipus lehetett.
|
vas. nov. 30, 2008 1:06 |
|
|
ranczeli
vas-tag
Csatlakozott: pén. nov. 28, 2008 20:18 Hozzászólások: 1 Tartózkodási hely: Kezdivasarhely
|
sziasztok!
Van egy 2001 -es Opel Astrám 1.6 16 szelepes, es az utóbbi időben, a hidegek beálltával, begyújtás után kigyúl a sárga motorhibát jelző lámpa, és folyamatosan pillog mindaddig amíg a motor felnem melegszik.Ekkor is úgy alszik ki ha ujra inditom a motrot.Kilett cserelve benne a begyujto tekercs, benzinpompa, gyertyák, lambda szonda, benzinszürő, de ennek ellenére a baja megmaradt.Ha valaki találkozott hasonló esettel és tud segiteni tegye meg kérem.
|
szomb. nov. 29, 2008 17:21 |
|
|
Szenya
arany tag
Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 15:27 Hozzászólások: 235
|
vwcheck írta: Sziasztok,
Van egy 2000-es 1.4 74kw VW polom, és állandóan világít a check jelzés a műszerfalon, többszöri kikódolás után is. 40km és kezdi újra. Lamdaszonda csere is volt már első-hátsó is, mivel a hibakód ezt mutatta. Ha valaki tud rá megoldást írjon.
Ha világít a MIL, akkor van tárolt hibakód. Először ezt olvasd ki, aztán lehet továbblépni.
( A lambdahibára utaló kódokat sokszor nem a szonda hibája, hanem egyéb keverékképzési zavar okozza )
|
vas. nov. 16, 2008 14:30 |
|
|
vwcheck
vas-tag
Csatlakozott: vas. nov. 16, 2008 10:31 Hozzászólások: 1
|
Sziasztok,
Van egy 2000-es 1.4 74kw VW polom, és állandóan világít a check jelzés a műszerfalon, többszöri kikódolás után is. 40km és kezdi újra. Lamdaszonda csere is volt már első-hátsó is, mivel a hibakód ezt mutatta. Ha valaki tud rá megoldást írjon.
|
vas. nov. 16, 2008 13:25 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv Tinéktek!
Laci L! Te nem érted az idők szavát. Holmi mérnökökre meg fizikusokra hagyod a megoldást. Tessék elmenni egy sámánhoz, vagy egy kocsmafilozófushoz azok majd megmongyák mit köll tenni!
Müszereket meg szaktudást emlegetsz itten. Ez nem járja..
A viccet félretéve, néhány gondolat. Valamikor a 80-as évek elején volt az un. szónikus karburátor. Ha jól emlékszem a Bánki- Csonka páros valamelyik leszármazottjának az ötlete volt. A lényege az volt, hogy a beáramló levegő iszonyatos sebességre felgyorsult, így nagyon jó keverékképzést valósított meg. Egy baj volt mindössze: akkoriban már tökéletes injektort is tudtak csinálni.
Volt szoci változata, pl. a trabi szívócsövébe a gumicső csatlakozásához kellett beépíteni a pörgettyüs " hatásfok javító" eszközt.
A fogyasztást nem igazán csökkentette, viszont szépen fütyült...
Aztán volt a vibril fuvóka, és más egyebek: torokszükítők, elektromos előmelegítők, gyújtófeszt növelő adapterek.
Egy baj volt mindössze: Az a nyüves népellenség, feltaláló gyilkos HPA motorfékpad sosem mért kimutatható fogyasztáscsökkenést.
Na kérem itten van az összeesküvés, mert sose a feltalálók győztek
Hiába a HPA részrehajló
További szép estét!
|
hétf. okt. 27, 2008 19:52 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
A mágnessel kapcsolatban lenne egy kérdésem: Százalékosan vagy abszolút értékkel csökkenti a fogyasztást Tehát ha felteszek hat mágnest, akkor hat literrel csökken a fogyasztás, vagy csak 5,2-vel, amennyiben mágnes nélkül nyolcat fogyasztott Mert ha abszolút értékben, akkor felteszek kilencet, és hetente egyszer leadom a benzinkúton, ami összegyűlt a tartályban
|
hétf. okt. 27, 2008 19:39 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
HOH írta: 1. tettem a benzinvezetékre egy mágnest, mit az ÖKONET cég forgalmaz (már önmagában ezzel csökkent a fogyasztás 1 literrel)
Ajjajj. Én hülye, mikor anno megvettem a kocsit és találtam a benzincsövön egy ilyen mágnest, rögtön levettem... LOL
Megyek vissza is teszem. Sőt, most, hogy injektor van, veszek a visszafolyóágra is egyet. Egy irányba forgassam őket, vagy ellentétesen?
|
hétf. okt. 27, 2008 19:31 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
dekár ez..
Már épp védeni akartam a kollegát, hogy de, régi karburátorosoknál néha sokadlagos kérdésként kezelték a fogyit, főleg a mai használatban, hosszú utakon...lehetett ott ügyeskeni, váltócsere, hosszú difi, injektor, stb..
na mondjuk a placebó mindennél hatásosabb, az tény
|
hétf. okt. 27, 2008 19:25 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Na de mi van az összeesküvéssel?
|
hétf. okt. 27, 2008 16:27 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
po la írta: ... De míg ló**** van veréb is van.
Ezt én is szoktam mondogatni.
A szívócsőbe épített forgó izém nekem is volt 20 éve, amikor a valahányadik Zsigulimat nyúztam.
De manapság... ?
Én hozzá nem nyúlnék a kocsimhoz, az biztos. Nagyon felkészült, válogatott mérnök és fizikus gárda csak jobb eredményt ad, mint az otthon való fusi egy nem felkészült emberrel. Műszerek és hozzáértés nélkül.
|
hétf. okt. 27, 2008 16:16 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv Mindenkinek!
Megfogadtam, hogy laikus testvérekkel nem vitatkozom, mert teljesen felesleges.. A baj csak az velük, hogy hittérítők módjára terjesztik kocsmában, haveri körben a tanaikat.
Ha egy karbis ford fogyasztását 4,9 literre lehetne korlátozni 100km futás alatt, akkor a ford teljes műszakfejlesztési részlegét már régen elzavarták volna, mert gondolom én, hogy ez szándékos károkozásnak minősül...Két hete beszéltem egy volt tanítványommal, aki a ford kölni üzemében fejlesztőmérnök. A valutaválság miatt kicsit nehezebb, de ilyenkor szoktak gőzerővel fejleszteni mondta. Azt nem említette, hogy elzavarták volna a fejlesztési csoportot...
A karbis motorokon lehet hozni valamit a fogyasztáson, mert minden venturi elven működő porlasztó kalkulált fogyasztással működik.
Az üzemanyag több fordulatszám tartományban bedúsul, ill. elszegényedik. Ez ellen sokat tenni nem lehet, mert a fuvókákon a furat átmérő nem szokott változni menet közben.
Ha beljebb tekeri valaki a CO csavart, a fogyasztás némiképpen csökken, de az így megmaradó pénzből nem lehet sarokházat venni.
Az elektronikus vezérlés korrekt módon, MÉRÉSEK alapján határozza meg a befecskendezési időt! Ha bármelyik bemenőjel értéke nem megfelelő, a kocsi átáll kényszerfutás üzemmódba. Hogy a helyzet egyszerűbb legyen vannak un. öntanuló adaptív rendszerek. Ha ezeket bejövő jel oldalról machinálják némi korrekciót képesek elvégezni egy szűk tartományban, de ez a tény elég a hívőknek ahhoz, hogy igazolva lássák elméleteiket.
Minden hasonlat sántít, a következő is..Ha valakinek térdizület kopása van nem az a megoldás, hogy megtanul bicegve elfogadhatóan járni, azt műteni kell.
Ha a karbi alá szitaszövetet tesz valaki, megváltozik az áramló levegő sebessége. A venturi elv miatt az üzemanyg mennyisége is csökken, de oda lesz a teljes terhelési fordulatszám.
A benzincsőre felrakott mágnesről már kifejtettem a mondanivalómat, így nem bocsátkoznék ismétlésbe.
A gyújtógyertyát nem kell sarabolni, mert van az un. rövid testelektródás kivitel. / Bosch gyertya katalógus/
A chip tuningról néhány gondolat. Azzal kezdődik a garanciális jogosultság, hogy tuning esetén nincs miről beszélni, mert egyértelműen mérésekkel bizonyítottan élettartam csökkenés áll be.
Az olyan tuning, ahol elküldik az ECU-t úgy, hogy a kocsin semilyen mérést nem végeztek,--pl. fékpadi mérés, majd az ECU visszakerül beépítésre --az a kóklerság magasikolája.
Na jól kidühöngtem magam, megyek melózni, egy opel vezérlőt kell visszahozni a nihilből.
További szép napot mindenkinek. Ha valaki úgy érzi, hogy kioktató voltam attól elnézést.
De míg lószar van veréb is van.
|
hétf. okt. 27, 2008 14:09 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Tulajdon képpen nagyon nem(csak kicsit) tudok belekötni a felsorolásba, esetleg a mágneses kérdés hagy bennem némi nyomot, a többi végig gondolható dolog.
A 6. pontban említett víz hatása is kérdéses, mert a vízgőz igen agresszív, viszont hűt. Összetett hatása lehet, hogy a szelepekre jótékony. A fogyasztásra is jótékony lehet bizonyos mértékben, és az autó is jobban megy tőle, elég ha a párás időre gondolunk.
Mindenesetre vizet permetezni egy több milliós autóba barkács megoldással elég meredek gondolat, nem mindenki állna neki ennek.
A gyertya kérdés érdekes, kíváncsi lennék, hogy működi-e, mert akkor miért ilyenek a gyáriak? Gondolod, hogy erre nem jöttek volna rá, mikor nagysebességű kamerával figyelik az égés természetét, és úgy fejlesztenek?
A gyújtás pontossága alapvető dolog. Több lóerő is nyerhető a rosszul beállított állapothoz képest. De ha eleve a jó szög van beállítva, akkor ott már nem sokat lehet mit tenni.
A dróthálón lecsapódhat a benzin, nem biztos hogy segít. Inkább valami spirált tudnék elképzelni, ami megpörgeti a levegőt a torokban. Ezzel csak az a baj, hogy a mai autóknak hangolt a be és kiömlő rendszere, mindenféle rezonátorokkal, amit ha elhangolunk, csak rosszat teszünk.
Összefoglalva, van ami megfontolandó és van ami elég kérdéses sok szempontból.
Amit megadtál fogyasztás csökkenést, az elég hihetetlen, de mondjuk elhiszem egy karburátoros esetében, ami már alig vánszorog az úton és ütköző van építve a gázpedál alá, hogy ne tudd csak 10%-nyit benyomni.
De a mai autókon az életben nem tudsz elérni javulást, mert csak elhangolod az egészet. De majd meglátjuk!
Kíváncsian várom a fejleményeket! Kérlek írd meg, ha jutottál valamire bizonyos dolgok elvégzése után!
|
hétf. okt. 27, 2008 12:22 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Sorolom, nem titok:
1. tettem a benzinvezetékre egy mágnest, mit az ÖKONET cég forgalmaz (már önmagában ezzel csökkent a fogyasztás 1 literrel)
2. a karburátor után a szívótorokba egy sűrű dróthálót tettem, hogy jobban támogassam vele a benzingőz képződést
3. lefűrészeltem a gyertyaelektródából, hogy ne takarja el a szikrát a hengertér elől
4. állítottam a gyújtáson (kicsit növeltem az előgyújtást), ezt persze csak fülre és érzésre, figyelve, hogy hol megy a legjobban a motor
5. a keveréket elszegényítettem
6. és ha már elvettem a benzint, akkor adtam helyette vizet (valószínű emiatt maradt el a szelepbeéégés)
Ennyi. Nem hinném, hogy túl bonyolult lenne. Nem mondom, hogy nem kellett vele játszani, mire belőttem olyanra, amikor már elégedett voltam vele, de sikerült.
|
hétf. okt. 27, 2008 11:34 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Idézet: Ehhez pedig semmi más nem kell, mint egy kis nyitottság az új ötletekre
Nyitottak vagyunk, sorold, mit csináltál vele, hogy ennyit evett!
|
hétf. okt. 27, 2008 11:08 |
|
|
Szenya
arany tag
Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 15:27 Hozzászólások: 235
|
HOH írta: De ez a téma eléggé messze vezet, nem hinném, hogy itt kéne megtárgyalni.
HOH
Bizony, valami SCI-FI témájú topic sokkal jobb lenne
|
hétf. okt. 27, 2008 10:56 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Tudom, hogy miket okoz a keverék elszegényítése. De ez csak egy része annak, amit csinálok, és egyik autómnak sem volt soha semmi baja, márpedig egy szelepbeégés a szegény keverék miatt biztosan észrevettem volna kb. 50000 km alatt. És bár hihetetlennek tűnhet az a mértékű fogyasztáscskkentés, amiről írtam, mégis igaz. Hacsak nem tankolt valaki éjjelente az autómba, hogy becsapjon. Egyébként van nálam profibb is, akinek sikerült 50% alá csökkenteni a benzinfogyasztást. Ehhez pedig semmi más nem kell, mint egy kis nyitottság az új ötletekre, egy kis kísérletező szellem, és persze nem szabad feladni rögtön az első kudarcnál.
Az pedig kamu, hogy a gyár eleve szegényen állítja be a keveréket. Mert akkor nem lehetne pl. chiptuninggal fogyasztást csökkenteni. A gyár eleve **** állítja be a fogyasztás értékeket, mert kéz a kézben járnak az olajcégekkel, akiknek ugye nem érdeke a kis fogyasztás. Csak egy példa erre a katalizátor, a parasztvakítás szép példája. (ráadásul ez is vesz le a lóerőkből). De ez a téma eléggé messze vezet, nem hinném, hogy itt kéne megtárgyalni.
Szép napot mindenkinek!
HOH
|
hétf. okt. 27, 2008 10:53 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11958 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
HOH írta: ... 8 literről 4,9-re ...
Egy 1,6-os motor ennyit soha nem fogy fogysztani. Legfeljebb 50 km-en.
Ilyen szöveggel teljesen komolytalanná teszed magad.
|
hétf. okt. 27, 2008 10:52 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Idézet: A másik (vagy esetleg kombinált) megoldás az oxigénszonda manipulálása lehetne, csak arról azt olvastam, hogy annál jobb megoldás a MAP érzékelő becsapása.
Dúsabb keverék túlfogyasztást okoz, a túl szegény szintén, nem beszélve arról, hogy az összes szelep el fog égni.
A fogyasztás csökkentés adatodról pedig had ne nyilatkozzak...
|
hétf. okt. 27, 2008 8:52 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Uramatyám!!
Nos, ha nekem ez kicsit hihetetlen is, a mai kocsiknak fontos paramétere a fogyasztás, a gyárban komoly erőfeszítéssel lövik be,ennyit "javítani" nem lehet rajta....sőt a töredékét sem.
Általában max 10% körüli "csalás" még belefér, plusszminusz,bár nem tesz jót a motornak a túl szegény keverék. A mai kocsik így is "erőtlenek", lusták a régebbi vasakhoz képest, mert már eleve szegény keveréken élnek (környezetvédelmi okokból).
|
hétf. okt. 27, 2008 8:38 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Hali!
Köszönöm po la a kimerítő választ. Tudom, hogy az érzékelőkön nem lehet állítani, viszont gondolom be lehet őket csapni. Ha pl. a hőfilmes légtömegáram mérő a rajta áthaladó feszültség nagyságát változtatja, akkor egy közbeiktatott ellenállással/potméterrel egyszerűen befolyásolhatnám a jelet, ezzel pedig a benzin-levegő keveréket. Persze gondolom, hogy az elektronika figyelembe vesz sokminden mást is, de ez eléggé kézenfekvőnek tűnt a számomra azok után, amiket a neten olvastam erről a témáról. A másik (vagy esetleg kombinált) megoldás az oxigénszonda manipulálása lehetne, csak arról azt olvastam, hogy annál jobb megoldás a MAP érzékelő becsapása.
Bizony az elektronikus vezérlésű motorokkal eddig nem volt szerencsém közelebbről találkozni, csak a karburátoros autókat bütykölte. A legnagyobb mértékű fogyasztáscsökkentést eddig egy 1600-os Ford Orionon értem el (8 literről 4,9-re azzal együtt, hogy eléggé nehéz a jobb lábam), persze anélkül, hogy a teljesítmény rovására ment volna. Az ehhez szükséges beruházás pedig szinte filléres volt. És most hasonlót szeretnék elkövetni a mostani Passatomon is. Persze nem rendelkezek semmiféle komoly motordiagnosztikai kütyüvel, de bízom benne, hogy anélkül is menni fog. Ha van valakinek ehhez valami jó ötlete, akkor azt szívesen veszem.
Üdv
HOH
|
vas. okt. 26, 2008 22:09 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
Üdv Mindenkinek!
Olyan VW kocsit, amelyiknek a motorvezérlő elektronikája mapszenzoros, személy szerint én még nem láttam. De ettől még lehet...
Amit HOH barátunk annak nézett, az nagy valószínüség szerint a hőfilmes légtömegáram mérő, vagy a fojtószelepház motoros működtetésű alapjárat állító- fojtószelep potméter kombinációja.
Két rossz hírem van: egyik egységen sem lehet állítani a keverék össszetételét.
Másik gond, hogy egyik egység sem bontható, mert a gyárban darabonként vannak kalibrálva!
Ne sértődj meg HOH, de azt kell mondanom a leírtak alapján, nem neked való feladat ennek a problémának a megoldása...
A motor beállítása teljes periféria vizsgálatot, és műszeres ellenőrzést igényel.
Ha a fogyasztás csökkentése a feladat, akkor a gyári vag1252-es műszerrel lehet változtatni a befecskendezési időkön, ha a CO magas, akkor meg kell keresni az okát.(helytelen benzinnyomás, hibás katalizátor, lambdaszonda, stb...)
Ui.:HOH nem a kedvedet akarom elvenni a munkától, csak a pénztárcádat szeretném óvni a meggondolatlanságból elkövetett kiadásoktól...
|
vas. okt. 26, 2008 19:45 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Remélem, hogy MAP szenzor. A szívótoroknál van valami érzékelő, 7 érintkezős csatlakozóval. Annyira nem vagyok profi, hogy megmondjam, tényleg van-e ebben az autóban MAP szenzor. Egyszerűen csak el akarom szegényíteni a keveréket, és ehhez a MAP szenzor manipulálása tűnt nekem a legkézenfekvőbbnek.
|
pén. okt. 24, 2008 19:41 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
HOH írta: Köszi a tippet potyo! Tehát: Passat Variant 1,6, évj. 1999, motorkód: ARM014782. Ehhez keresek elektronika, vagy legalább MAP szenzor leírást. Köszi előre is! HOH
Itt van előttem nyitva az AutoData, de ebben nincs MAP szenzor...
Tuti az kell neked?
|
pén. okt. 24, 2008 19:22 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Köszi a tippet potyo!
Tehát: Passat Variant 1,6, évj. 1999, motorkód: ARM014782. Ehhez keresek elektronika, vagy legalább MAP szenzor leírást. Köszi előre is!
HOH
|
pén. okt. 24, 2008 18:47 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
po la, aki a szakértő a témában, szokta kérni a motorkódot is. Szóval azt is add meg, hogy mire benéz, addigra itt legyen, és így előbb tud választ adni.
|
pén. okt. 24, 2008 18:32 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Megint én. Bocsesz, de az előbb lefelejtettem az évjáratot: 1999
|
pén. okt. 24, 2008 18:28 |
|
|
HOH
vas-tag
Csatlakozott: pén. okt. 24, 2008 17:54 Hozzászólások: 7
|
Sziasztok!
VW Passat Variant 1,6-hoz keresek leírást az autó elektronikájáról, vagy legalább a MAP szenzor vezetékkiosztásáról. Már néztem pár oldalt, fizetőseket is, de ott meg gondolom csak az USA-ban forgalmazott típusok szerepelhetnek, mert ezt a típust még egy listában sem találtam meg. Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy hozzájussak ehhez az infóhoz? Előre is köszi!
HOH
|
pén. okt. 24, 2008 18:27 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|