Terminál Fórum
https://forum.technokrata.hu/forum/

Autók és az elektronika...
https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=16982
Oldal: 6 / 16

Szerző:  Szenya [ szer. dec. 19, 2007 12:19 ]
Hozzászólás témája: 

Ki kell olvasni a hibakódot, mert lehet, hogy csak simán a légszűrőcsere kavarta meg ennyire, de azért ez nem az a szervízművelet amihez diagműszert használnak a gyorsszervízek. :-)

Én még nem hallottam olyat, hogy légszűrőcsre után alapbeálítást kelljen csinálni.

Szerző:  potyo [ szer. dec. 19, 2007 10:28 ]
Hozzászólás témája: 

Kösz a választ, akkor kb. egyezik az én elméletemmel a dolog.

Igen, a csere előtt a lámpa nem világított, csak utána. Mondjuk számomra az volt az érdekes, hogy a sebességet korlátozta le, nem a fordulatszámot. Tehát hármasban is 110-et ment úgy 4500-as fordulat körül, meg ötösben is 2500-nál. Így 1000km után meg már majdnem csak alapjáratnál világít, az elektronika úgy néz ki megtanulta a leckét. Végülis nem az én autóm, én csak úgy érdekességként kérdeztem rá.

Szerző:  po la [ szer. dec. 19, 2007 7:39 ]
Hozzászólás témája:  astra dizel

Üdv Mindenkinek!


Potyo! az igazság valahol középen van....
A levegőszűrő cseréje előtt - gondolom én -nem világított a lámpa.
Azzal a beállítással ment amit, a szakszervíz az utólsó átvizsgáláskor beállított. A korszerű elektronikák megtanulnak együtt élni kisebb hibákkal, és a kopásból, elhasználódásból eredő paraméter változással.
A légszűrő betét cseréje esetén megváltozik a főfilmes légtömegmérő felületén az ugynevezett felfűtési visszahűtési arány. Azért világít a motorhibajelző, mert megváltozott az egyik rendszervezérlő alapjel.
Az elektronika viszont úgy van kialakítva, hogy hibajelzés estén átáll kényszerfutás üzemmódba. Ezért korlátozódik a motor fordulatszszáma.
Innentől két eset lehetséges. Csináltattok egy műszeres hiba törlést és alapbeállítást, vagy megvárjátok, míg kis zökkenőkkel a vezérlőegység megtanulja némi gyakorlás után a leckét. Mindkét módszer használatos.

További szép napot!

Szerző:  potyo [ hétf. dec. 17, 2007 22:10 ]
Hozzászólás témája: 

Van egy érdekes jelenség. Adott egy 2001-es Astra G 2.0 turbódízel. Miután a levegőszűrő ki lett cserélve, elkezdte azt csinálni, hogy a fordulatszámmérő mezőben alul egy sárga, ránézésre motort szimbolizáló jelzés kigyulladt, és a sebességet nem engedte ekkor 110 fölé, valamint nemis húzott rendesen. Ha véletlen 110 felett volt a sebesség, amikor kigyulladt, akkor mintha a gázpedált visszavette volna az ember a 110-hez szükséges értékre, és szép lassan leengedte a sebességet. A fordulatot eközben simán engedte tiltásig, tehát a sebesség alapján szabályzott le. Kb. 1000km után már csak úgy 1500-as fordulatszám alatt világít, efelett elalszik, és megy is rendesen. Namost nekem van egy tippem a jelenségre, de lehet, hogy hülyeség. Szóval arra gondolok, hogy a motorvezérlés nem tud a levegőszűrő kitisztításáról, viszont a szívócsőben a vákuum lecsökkent, és azt hiszi, hogy valahol fals levegőt kap. Ahogy a szűrő egy picit rakodott, ismét lett némi vákum, és így mostmár ha a motor jobban szív, akkor már van elég vákuum, nem jelez. Nekem logikusnak hangzik, a kérdés, hogy igaz lehet-e?

Valamint szintén érdekes kérdés, hogy miért balmenetes a húzatáshoz használt becsavarható közdarab?

Szerző:  Kate Archer [ pén. okt. 19, 2007 19:27 ]
Hozzászólás témája: 

kedves po la! rég jártál itt, jómúltkor kérdeztem valamit, de elkerülte a figyelmedet a kérdés, ezért megismételném:

"Kedves po la!

Most az előző hsz.-edben a fedcomp. reseteléséről írtál.
A kérdésem: benzines mk1 mondeo-nál (95.11. havi, svájci eredetű) az akkumulátorsaruk levétele után a "betanítási ciklus"
1) a következő reset-ig érvényes-e, vagy
2) csak az utolsó 8 km-ről gyűjti be és dolgozza fel a tapasztalatokat az ECU?

Eddig azt hittük a klubban, hogy az 1) igaz, de most azt állította egy klubtárs, hogy 2).

A nagy nyári úton kb. 80 km megtétele után egy nagyáruház parkolójában levettem a sarut, majd egy pisilésnek megfelelő idő után visszatettem, és a még mindig forró motorral elkezdtem a betanítást, úgy, hogy szinte tojás volt a jobblábam alatt. Ennek megfelelően a kocsi elég gyengus lett, de hegyek közt és/vagy folyamatos autópályás haladás ellenére is csak 8,5 litert fogyasztott (kombi, 2.0, 4x4, négy személy 9 napi cuccal).

üdv

folytatás:

most volt műszaki vizsgán a kocsi, a szerelőmre bíztam a lebonyolítást, gondolom ezt-azt szerelgettek, amihez resetelés kellett, és hát ugye a szerelőtanoncok nem arról híresek, hogy kímélő üzemmódban hajtják a kocsikat,
nos, elhozva a kocsit, baromira ment, a legkisebb gázra is ki akartak pörögni a kerekek (száraz úton, mind a négy), egyszóval fantasztikus lett, a fogyasztás meg....ööööööö"



fontos lenne, mert a klubban megígértem, hogy felteszem szakembernek a kérdést

üdv

Szerző:  po la [ csüt. okt. 18, 2007 20:08 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv Mindenkinek!

Adavid! a hdi motor elektronikus szempontból az egyik legkényesebb jószág. Laci receptje jól alkalmazható, annyi kiegészítéssel, hogy áram alatt nem húzunk szét és nem dugunk össze csatlakozókat. Ez banális dolognak tünhet, de hidd el egy vénembernek, hogy nagyon sok magát profinak tartó szerelő is elköveti...A következményeket meg ráterhelik a mit sem sejtő ügyfélre. Ha a már említett átvizsgálás nem hoz eredményt kénytelen leszel kiolvastatni a kocsi hibáit. Ez nem túl vészes összeg, pesten ismerek néhány céget akik csak diagnosztizálnak. Tökéletesen megbízhatóak.
A jeladók közül a motorhőmérő, és a levegőhőmérő szokott ilyen hibajelenségeket produkálni. A motorhőmérő egy egyszerű ntk ellenállás, viszonylag könnyen ellenőrizhető. A beszívott levegő hőmérője már más tészta, ez a hőfilmes légtömegmérőben található. Ezt még véletlenül se szedd szét, mert soha többet nem lesz az igazi, ugyanis darabonként vannak kalibrálva. Egyszerű dolognak tünik, de már sokan elvéreztek rajta: mielőtt bármit csinálsz ellenőrizd le az akkut és a töltést.
Stubi! a fordhoz lehet vezérlőt építeni, csak nem éri meg a fejlesztéssel foglalkozni. Ha viszont a tanulás a cél akkor a dolog rendben van.
Ez esetben álljon itt néhány dolog, amit meg kell oldanod:
A monojetek a következő bemenő jelekből határozzák meg a befecskendezési időtartamot: motorfordulat, vízhőfok, fojtószelep-szöghelyzet, lambda szonda feszültség valamint az abszolút szivócső nyomás. Néhány típus méri még a szívott levegő hőmérsékletét.
Ezen kívül gondoskodnod kell a megfelelő gyújtásidőpontról is...
A többi már gyakorlatilag gyerekjáték. Amennyiben úgy döntessz, hogy belevágsz, priviben értekezhetünk.
Mindkettőtöknek jó munkát, és erős idegeket kivánok.

Szerző:  stubiflex [ szer. okt. 17, 2007 20:32 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok.
Ma megdobtak egy monoinjektor fejjel, amihez nincs meg a vezerloegyseg.1.4-es Ford Escort-rol van.Szeretnek csinalni hozza vezerlest.Ugy tudom, a monoinjektornal az axeleratorszelep helyzetet es a bearamlo levego homersekletet kell tudni, de lehet meg erzekeli a hutofolyadek homersekletet is.Elso kerdesem, erdemes-e ezzel hobbyzni, vagy olcsobb , ha veszek egy bontoban hozza elektronikat.Mondjuk akkor az 1.3-as mocimhoz nem fog passzolni eleve.meg aztan az alkotas orome is elmarad.ha megis megepitem, mit javasoltok, szerezzek gyari adagolasi ertekeket vagy probaljam meg kikiserletezni egyedul a mindenkori szukseges keveresi aranyt, esetleg valamien adaptiv modszerrel kitapogatni, mit szeret a moci?

Szerző:  Laci_L [ hétf. okt. 15, 2007 17:11 ]
Hozzászólás témája: 

Nem lesz egyszerü, mert sok minden okozhatja:
1. Nézd át az összes elektromos csatlakozót (nem csak a motortérben). Széthúzni, sürített levegővel kifújni, alkoholos fülpiszkálóval tisztítani, csak ha kell. Kontatktspray-t ne használj. Hosszabb távon megbosszulja magát.
2. Nézd át a kábelezést. Lehet egy átvezetés, amit okozhat rázkódás, egy trehány szerelés, karosszéria javításnál megégett kábel, stb.
3. A computer és környezte (ennek feltétlenűl száraznak kell lennie)
4. Minden olyan egyéb hely (főleg a nedvesedő helyeken, ami elektromos átvezetést, kontakthibát okozhat.
5 Esetleg valamelyik jeladó hibája, beázása.

Evvel bizony napokig el lehet szórakozni. szervizbe szinte biztos, hogy hiába viszed, csak jól levesznek. :shock:

Jó szórakozást. Nem irigyellek. :D

Szerző:  Adavid [ hétf. okt. 15, 2007 16:55 ]
Hozzászólás témája:  HDI motordiag néha világít

Sziasztok!

Egy barátom javasolta, hogy forduljak hozzátok, miután elmondtam neki az alábbiakat:

Peugeot Expert 2000 HDI (2001 évjárat)
Néha, leginkább nedves időben (legutóbb már száraz időben is), elkezd világítani a motordiagnosztika lámpa. Amikor ez hideg motornál jelentkezik, gázadáskor erősebb a motorhang (pl mint amikor előtöltés van) és kis gázfröccsre is felpörög 3000-ig, kb 1 mp-re. Újraindítás után, vagy amikor meleg motornál jön elő, a hang már nem ilyen erős, és nincs ez a felpörgés sem, de 3000-nél szabályoz, és a turbó sem működik 100%-on, vagy lehet, hogy egyáltalán nem működik.
Szervízszámláló nullázására, és 20-30 perc állás után 1-2 újraindításra hiba megszűnik, egy pár hétre, vagy hónapra.
Kérdéseim:
A kocsit használtan vettem 2 éve, az előéletét nem ismerem, óra szerint mos 180e van benne.
- merre induljak el, a hibát keresni?
- esetleg vki, aki kiolvassa a kódot (gondolom ez már nem kivillogtatós ECU)
- minden segítség érdekel!!!

Szerző:  josh_ [ pén. okt. 12, 2007 15:00 ]
Hozzászólás témája: 

-=RelakS=- írta:
Ismer-e valaki olyan optocsatolót, amire bátran ráköthetek egy villanyablak motrot?
A gond az, hogy mikor az ablak pl felső végállásban megáll, és elengedem a gombot, olyan ívet húz a rohadék, hogy kb fél év alatt egy fél milliméter kiolvadt a gomb-ból, amit használok :roll:

Napersze, ha lehet, ne kelljen neki külön táp :)


Sziasztok!

Új vagyok itt. A válasz nem optocsatoló, hanem két irányú supressor a kapcsoló és a motor közé. Pont ez a feladata : a felbomló mágneses tér által felszabaduló áramot nem engedi a kapcsolóra, hanem felemészti.
Lomexbe 50V-os kb 50ft.

üdv

Szerző:  proli007 [ szomb. szept. 01, 2007 21:12 ]
Hozzászólás témája: 

-=RelakS=- írta:
Ha ez nekem volt válasz, akkör köszi! :)


Bocsi, igen neked szólt, csak közbejött valami.

A múltkor hozott javítani a barátom, egy kis fekete dobozt, kirajzoltam lányos zavaromban.
Szerintem ez pont az, amit te keresel. Ha mégsem, bocsesz!
A relé, megoldja a kétirányú vezérlés problémáját. (pld. mind kettő +12V és akkor semerre nem megy)
A késleltetés, megakadályozza, a tartós működést.
A bekeretezett rész, nem volt beültetve, helyette az R18 helyett, rövidzár volt beültetve.

30-as +12V
30-es Test
M1-M2 motor
S1-S2 első nyit-zár
T1-T2 második nyit-zár

http://kepfeltoltes.hu/view/070901/Moto ... es.hu_.jpg

üdv! proli007

Szerző:  -=RelakS=- [ szomb. szept. 01, 2007 20:50 ]
Hozzászólás témája: 

Ha ez nekem volt válasz, akkör köszi! :)

Szerző:  proli007 [ szomb. szept. 01, 2007 20:44 ]
Hozzászólás témája: 

Dehogy nem több tonna!

Google: DC Solid State Relays

pld:
http://relays.tycoelectronics.com/datas ... 3439-4.pdf

üdv Proli007

Szerző:  -=RelakS=- [ szomb. szept. 01, 2007 20:43 ]
Hozzászólás témája: 

Utána meg már csak azt kell kitalálni, hogy hogyan lehet megakadályozni, hogy egyszerre lehessen fel és lehúzni az ablakot, ha két ajtón egyszerre nyomják meg a gombot (ugye vezetőnél van egy, meg az utasnál is :D)

A végén még rendes relé lesz belőle, mert annak van kétáramkörös kétállású változata, aztán ha 2-3 ampert kibír, akkor csak nem vágja haza egy nyüves ablakemelő XD

Szerző:  potyo [ szomb. szept. 01, 2007 1:04 ]
Hozzászólás témája: 

Optocsatoló önmagában nemhiszem, hogy létezik ekkora áramra, de ha megfejeled egy FET-tel, akkor már nyert ügyed van 4N25-el is.

Szerző:  -=RelakS=- [ pén. aug. 31, 2007 21:40 ]
Hozzászólás témája: 

Ismer-e valaki olyan optocsatolót, amire bátran ráköthetek egy villanyablak motrot?
A gond az, hogy mikor az ablak pl felső végállásban megáll, és elengedem a gombot, olyan ívet húz a rohadék, hogy kb fél év alatt egy fél milliméter kiolvadt a gomb-ból, amit használok :roll:

Napersze, ha lehet, ne kelljen neki külön táp :)

Szerző:  Charlie61 [ pén. aug. 31, 2007 11:30 ]
Hozzászólás témája: 

po la

Köszönöm a válaszodat.
Mivel ez már 12-13 éves, használtan vette, előtte ezekszerint valami szakbarbár beletúrt.
Az akku csak az alatta lévő doblemezhez van testelve közvetlenül (~25-ös), a motorhoz viszont csak ez a giliszta vezeték volt bekötve a homloklemezről, illetve aszerint, amit írtál, éppen ez vitte tovább eredetileg a testelést, nem pedig ez biztosította az önindítónak.
Viszont ha a stab ic ment tönkre, akkor állóhelyzetben, illetve alapjáraton miért működnek rendesen a műszerek.
Vízhőfok, üzemanyag, ford.sz.mérő.

Szerző:  potyo [ pén. aug. 31, 2007 10:05 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co. írta:
Viszont remekül lehet UTP-s kábellel újrahuzalozni :)
Mindig tanul az ember valamit...

Szerző:  Ros-Co. [ pén. aug. 31, 2007 7:18 ]
Hozzászólás témája: 

Viszont remek-l lehet UTP-s kábellel újrahuzalozni :)

A Peugeot 205-ön láttam még cifra dolgokat, miután a fényező evágott, aztán összekötött néhány kábelvéget...

Szerző:  po la [ csüt. aug. 30, 2007 20:09 ]
Hozzászólás témája:  szuzuki

Üdv Mindenkinek!

Néhány gondolat a szuziról, ha megengeditek.
A legelső verzió úgy volt huzalozva, hogy az akku+ 25-ös keresztmetszetű kábellel volt az indítómotorhoz kötve, az akku - ugyanilyen keresztmetszettel az indítómotor felfogó csavarja álá. Az akku - a saruról volt leágaztatva 6-os vezetékkel a fülke testvezetéke, ettöl kapott negatívot minden szerelvény, ami a karosszériához van kötve. A 6,3-as rátüzős kábelvég a vezérmű dekni környékén volt csatlakoztatva, eredetileg egy kondi két végét kötötte a testhez, nippon fiai szerint nagyfrekis szűrést végzendő.
Aztán költségoptimalizálás esete forgott fent...Úgy döntöttek, kisebb keresztmetszet is elég, legfeljebb nagyobb lesz a hálózati feszültség esés,meg a kondit is kihagyták a vezetékdarabból.
Személy szerint nagyon megnézném, hogy az akku hogyan van testelve, mert többféle variációt láttam már.
Ha a kocsi azután indult el, hogy az elégett testkábelt a motortérben kicserélted, akkor a fülke nem kapta meg az un. teljesítménytestet. A doblemez és a váltó környékén kell körülnézni. Egyes példányok az indítómotor mágneskapcsolóját relén keresztül hajtják meg. Mivel nem volt a fülkének megbízható testje, a relé nem húzott meg, a motor nem indult. Mivel a műszerfal sem kapott rendesen testet, valamelyik nagyobb gyújtásról működö fogyasztón keresztül testelődőtt, és valószínüleg feldobta a talpát a műszerfal stab ic.
A japánok mindent alávetnek az önsúlycsökkentésnek, és mint tudjuk a réz nehéz, és drága...
A toyota egyik elegáns típusa odáig ment, hogy a városi világításba 3A-s biztit írt elő. Ezt valamikor valaki 5A-s biztire cserélte. Egy későbbi zárlatkor nem a bizti olvadt ki, hanem beleégett a kábelkötegbe a hátramenő vezeték. Két napot nyüglődtem a javításával. Elképzelhetitek a hátramenő vezetékkeresztmetszetet...

Szerző:  Charlie61 [ szer. aug. 29, 2007 22:08 ]
Hozzászólás témája: 

Igen, ha nem is ez az elsődleges célja a gumi bakoknak, szilenteknek, de végső soron szigetelnek azok is.

Szerző:  potyo [ szer. aug. 29, 2007 19:08 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor félreértettem. De a blokk ennyire el van szigetelve a karosszériától, hogy plusz vezetékkel kell összekötni :?:

Szerző:  Charlie61 [ szer. aug. 29, 2007 18:51 ]
Hozzászólás témája: 

potyo

Valamit félreértettél sztem.
Az önindító most is csak a motorblokkról kapta a testelést, csak jelen esetben a motorblokk testelésével volt a gond, ezért nem forgott az önindító, illetve a behúzó tekercs sem tudott így működni.
Ettől még haza tudott vele jönni, mivel betolták, és így beindult az autó.

Szerző:  potyo [ szer. aug. 29, 2007 18:36 ]
Hozzászólás témája: 

Manapság nem az önindítók házára kötik rá belülről a tekercselés egyik végét :?: Régebben az ember felcsavarozta a helyére, és csak a pozitív vezetéket, meg a relé vezérlőjelét kellett odakötni...

Szerző:  Laci_L [ szer. aug. 29, 2007 18:34 ]
Hozzászólás témája: 

Mive Suzukit belülről még nem láttam, így csak szinte hihetetlennek tartom.
Biztos lesz valaki, aki látott gyári bekötést, és megírja. :shock:

Szerző:  Charlie61 [ szer. aug. 29, 2007 18:07 ]
Hozzászólás témája: 

Én sem igazán értettem, mivel az akkuról a pozítív az önindítóhoz a szokásos nagy keresztmetszetű vezetékkel van bekötve, illetve a negatív a doblemezhez szintén. Lehet, valami utólagos gányolás volt?
A motor nem volt több helyen testelve, csak ezzel.

Szerző:  Laci_L [ szer. aug. 29, 2007 14:36 ]
Hozzászólás témája: 

Charlie61 írta:
...a homlokfalhoz bekábelezve, ráadásul középen egy 6,3-as csatlakozóval...

Esküszöm, ezek nem normálisak (ha tényleg így van). Más kocsiban ez egy 10-20mm2-es vagy még vastagabb kábel vagy drótfonat, nyolcas csavarok alatt. Itt több száz amper folyik. Kész röhej.
Biztos vagy benne???

Szerző:  Charlie61 [ szer. aug. 29, 2007 14:22 ]
Hozzászólás témája: 

Hali!

Egy 1993-as Suzukival kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Megkért a barátom, hogy nézzem meg az autóját, mert nem tudja beindítani, nem működik az önindító. Pillanatok alatt kiderült, hogy a motornak nincs testelése, ezért nem működik. Illetve volt, csak ebben a modellben nagyon takarékosan, oldották meg a motor, és ezzel együtt az önindító testelését.
Egy kb. olyan keresztmetszetű kábellel, ami a Ladáknál a fényszóróknál használatos :) , a homlokfalhoz bekábelezve, ráadásul középen egy 6,3-as csatlakozóval, hogy bontható legyen. Itt égett szét, mint kiderült.
Kicseréltem a vezetéket, megszűnt az eddigi hiba.
Azonban előjött egy másik.
Amint elidul az autóval, az összes elektronikus műszer visszaáll alaphelyzetbe, illetve a fordulatszámmérő 0-3000 között ugrál. Útminőségtől függetlenül. A műszerfalat már kiemeltük, csatlakozók vizsgálata, kontakt spray, biztik rendben.
Most találtam hozzá gépkönyvet, a linken található belőle két kép.
Az elsőn bekereteztem egy "valamit". A második alapján az egy sebesség jeladó lenne, ha minden igaz. Lehet hogy az ment tönkre, esetleg valami máson keresztül testelődött az önindító.

http://charlie61.uw.hu/suzi01.jpg
http://charlie61.uw.hu/suzi02.jpg

Szerző:  po la [ vas. aug. 26, 2007 8:54 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv asd123!

A gyújtószikra hiányát sok minden okozhatja...
Mivel ezen elektronikákhoz hozzáprogramozzák az indítókulcsot, előfordulhat, hogy az olvasótekercs nem ismeri fel a kocsi kulcsát.
Elég hozzá annyi, hogy a nejed pl. leejtette a kulcsot.
Ha a másik kulcs segítségével indul, ez volt a hiba.
Ez a legegyszerűbb lehetőség, a többi már kemény hozzáértést tételez fel!
Az A4-es sorozat siemens gyártmányú simos vezérlőegységgel van szerelve, ezt sajnos nagyon könnyű hazavágni, tehát csak óvatosan.

Szerző:  asd123 [ csüt. aug. 23, 2007 15:09 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Egy benzines a4 1.6-os (2002-es év) hibájának megszüntetésében kérném a segitségeteket.
A kór előzmény: feleségem normál üzem után beállt a garázsba, semmi rendellenes nem történt menet közben.
Másnap többszöri inditózás után sem indul az autó, hibát nem ir ki.
AC működik, nyomás is van a rendszerben.
Gyujtás ( gyergytya szikra ) nincs.
Az aksin inditás közben is kb.10 V van.
Hol tudom megnézni hogy a "trafóhoz " elindul-e a vezérlő jel?
Mi tilthatja le a gyújtást ?
Előre is kösz.

Szerző:  asd123 [ csüt. aug. 23, 2007 15:06 ]
Hozzászólás témája: 

Egy Renault Clio 1.4 16V (3 éves) ügyében kérnék segítséget.
A szüleim kb. 2 hónapja vették a kocsit és sajnos otthon derült ki a következő dolog.

Szia!

A befecskendező és a levegőtorok között van egy vékony cső. Valamiféle vákumszabályzó, alapvetően az alapjáratot álltja. Ez a cső ha elérik, kireped, eldugul ez a jelenség lép fel.

Szerző:  verda68 [ csüt. aug. 23, 2007 14:00 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Egy Renault Clio 1.4 16V (3 éves) ügyében kérnék segítséget.
A szüleim kb. 2 hónapja vették a kocsit és sajnos otthon derült ki a következő dolog. Alapjáraton nagyon egyenetlen, sokszor (80-90 %) le is áll.
Javasoltam neki az ilyenkor amúgy is szokásos dolgokat, gyertya, szűrő, olaj csere. Sajnos ezek nem segítettek. A Renault szervizben diagnosztikára vitték be de azt mondták neki, hogy nincs semmi baja (kár hogy nem tett vele egy kört). Mit javasoltok megnézni még?

Nem szeretném az alapjárati motorral kezdeni a dolgot, amit egy szerelő emlegetett. Olvastam valami szívótérnyomás-érzékelő meghibásodásról, de nem tudom ezt hol találom ezen a motoron és, hogy okozhat-e ilyen hibát tényleg?

Írjatok valami segítséget, hol kezdjunk hozzá!

Köszi!

Szerző:  Ros-Co. [ kedd aug. 21, 2007 10:58 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor valami a hőmérséklettel van összefüggésben... Még szenzor hiba is lehet

Szerző:  ispani [ kedd aug. 21, 2007 9:03 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok! Újra itt... Még mindig a RENAULT-os gyújtásprobléma. Szóval, ameddig eljutottam:
A trafókat megnéztük, szemre vadonatúj BERU (germany). Gyertyát sajnos nem tudtuk kivenni, kell valami hosszú kulcs amivel hozzá lehet férni. Viszont ami nagyon érdekes, miután visszatettük a helyére, motorindítás után nem böfög, nem egyenetlen, nem rázkódik, nem prüszköl. Ezek szerint nem a trafóval van a baj. Másnap hidegen kezdődik az egész elölről. Megnéztem a csatlakozásokat, rendben vannak. Valami kontakthibára gyanakszom. Van ötletetek?

Szerző:  stubiflex [ hétf. aug. 20, 2007 21:38 ]
Hozzászólás témája: 

koszonom a segitseget mindenkinek. :)
Motohacker, nem a tekergetestol lett baja, hanem attol, hogy ki voltak veve a gyertyak , hogy szellozzenek a tulszivatott hengerek es emiatt a magasfeszuktsegu vezetekek logtak a levegoben.Innen kuszott visssza a mafesz.Egyszeruen le kellett volna huizni a csatlakozot a trafoegysegrol.Keso banat.

Szerző:  ksalex [ pén. aug. 17, 2007 8:16 ]
Hozzászólás témája: 

Sevenhill

Köszi a választ! Én is erre gyanakodtam, de nem akartam szétkapni a generátort. Ugyanis nagyon rossz helyen van. (Escort TD) Még a hűtőt is ki kell venni - valószínűleg - hogy a generátort ki lehessen szerelni. De mese nincs, nem szeretem, ha nem "százas" a dolog. Még szerencse, hogy van hely, ahol meg tudom oldani.

Alex

Szerző:  kisoleg [ szer. aug. 15, 2007 8:55 ]
Hozzászólás témája: 

Gafly, Laci_L!

Köszi a tippeket és a segítséget, és mivel abszolút nem értek a dologhoz, autóvillamossági szerelőhöz vittem a kocsit ma délelőtt.

Szerző:  sevenhill [ kedd aug. 14, 2007 20:57 ]
Hozzászólás témája: 

Ksalex!
Valószínűleg valamelyik gerjesztődióda gyengélkedik, és záróirányba is visszaereszt. Ezeket egyszerü kicserélni, 2-3A-es henger formájú plasztikdiódák. Ha mégsem múlik el a kontroll halvány izzása, és a töltés jó, sorba tennék egy diódát a kontrollámpával.Ez eltünteti a fő és a gerjesztőkör között fellépő feszültségeltérést, ami hullámosságból is adódhat.

Szerző:  Gafly [ kedd aug. 14, 2007 13:25 ]
Hozzászólás témája: 

> fél ampert vesz az akksitól el valami,

Fel ampert???

Elso korben elvinnem a hazi autovillamossagi
szakemberemhez...

Ha erre sajnalom a penzt, akkor elkezdenem
kiszedni a biztiket, hogy nagyjabol mire
gyanakodjak.

Harmadsorban alaposan szemreveteleznem
a verdat (alul, felul, belul, stb.). Pl. lehet
hogy allo vizben all egy maszekul beszerelt
akarmi. Anno kinaltak rokonnak kispolakot,
marketinges csaj buszken dicsekedett hogy
meg kozponti zar is van benne. Na mint a
pokhalo logott az utasterben meg mindenutt
sok kanoc :)

Szerző:  Laci_L [ kedd aug. 14, 2007 13:21 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor nem csoda, hogy lemerül. Ne hagyd, mert tönkre fog menni az akku. A megoldás az, hogy az áramköröket szakaszolod. Első lépésben a biztosítékokkal. Ha megvan a hibás ág, akkor adja magát a dolog. A fogyasztókat kell valahogy egyenként leválasztani. De lehet kábelzárlat is.

Sőt, most jut eszembe: az indítómotor nincs biztosítva, a bendix érintkező is átvezethet (kosz). A generátor diódái is lehetnek hibásak (ezt is szakaszold le).

Szerző:  kisoleg [ kedd aug. 14, 2007 10:12 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok, üdv mindenkinek, új vagyok itt.
Kérdésem lenne, biztos tudtok segíteni benne.
2001 - es Nissan Primera-t vettem 3 hete, egyetlen gondom van, hogy egy napi álló helyzetben lemeríti az akksit annyira, hogy be kell tolni.
Minden más működik szemre, világítások, rádió stb.
Annyit tudok még, hogy fél ampert vesz az akksitól el valami, leállított helyzetben, tehát álló motornál, minden lekapcsolva.

Van valami ötletetek, mi terhelheti az akksit ilyen mértékben?
Illetve mit lehet tenni ez ellen?
Előre is köszi a segítséget.

Szerző:  ksalex [ kedd aug. 14, 2007 9:50 ]
Hozzászólás témája: 

A hosszú utat azért írtam, mert - kresz szerint - a világításnak mennie kell lakott területen kívül. Tehát a fényszóró is lemerítette volna már régen az akkut. Amúgy csak este , a sötétben vettem észre, hogy jelez.

Szerző:  potyo [ kedd aug. 14, 2007 7:38 ]
Hozzászólás témája: 

ksalex írta:
Egy kicsit más, de autoelektronikai kérdésem lenne.

Ford '94-es Escort töltésjeéző lámpája nagyon halványan világít, néha enyhén változó fényerővel. Mi lehet a megoldás?
Töltés rendben, akku nem merül le hosszú út alkalmával sem.
Akku inkább gyakori indítózás, alapjáraton járás alkalmával szokott lemerülni. Nem ártana azért műszerrel rámérni, hogyan alakul a feszültség terhelés hatására. Keféket nézd meg, és a csatlakozásokat tisztítsd meg. Ellenőrizd le a hajtószíjat is.

Szerző:  ksalex [ kedd aug. 14, 2007 6:12 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kicsit más, de autoelektronikai kérdésem lenne.

Ford '94-es Escort töltésjeéző lámpája nagyon halványan világít, néha enyhén változó fényerővel. Mi lehet a megoldás?
Töltés rendben, akku nem merül le hosszú út alkalmával sem.

Köszönettel: Alex

Szerző:  po la [ vas. aug. 12, 2007 7:14 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv Mindenkinek!

Stubiflex! a ford elektronikája valószínüleg már dögledezett, mert ezek a típusok, a fejben lévő mechanikai retesz miatt nagyon nehezen tudnak túlfolyni. Vagy az ECU adott ki 15 ms. -nél hosszabb nyitási időt, vagy a nyomásszabályzója átszakadt. De mivel azt írtad, hogy még a tápszivattyuja sem indul el, biztosra veszem az ECU hibát. Ezt akkor lehet nagy biztonsággal kijelenteni, ha gyújtószikra sincsen. Az injektorok indulása minden esetben a szikra meglétéhez van kötve.
Kukkants bele az elektronikába. A ford monojetjei elég egyszerü lelkek, a hagyományos, javítható technológiával készültek. Amennyiben mégis cserélni szükséges, a bontottat beépítheted. Ezen évjáratnál még semmiféle bübájosság , installálás nem szükséges az üzembehelyezéshez. A gugliba beírod, hogy autobontok többszáz magyarországi címet kidob, meg fogod találni a neked legközelebbi, árban megfelelőt. Én a távolság miatt csak Sopronban vásárolok bontott alkatrészt, az ő áraikat ismerem. Ezen évjáratokhoz 15-30 E huf között mindig tudtak alkatrész küldeni.
Az ECU javítókról csak anyit, hogy ők az osztrák bontók legnagyobb vevői...A régi típusokhoz az árak miatt nem érdemes hozzányúlni, az újakhoz meg nem lehet. A győri Philips gyárt a korszerű kocsikhoz mindenféle elektronikát, az ablakmodultól a váltóvezérlőig.
Síkfóliás nyákra ráragasztják az smd alkatrészeket, megy az uv alagutba, és mikor kiér, a ragasztó villamosan vezetővé válik...
Saját bevallásuk szerint ez az áramkör nem javítható...
A vezérlő egységek "javítói" a bontóból származó cuccok un. szüzesítését végzik, ezt aztán a márkaszervízek hozzáilleszthetik az autóhoz, a mezítlábasok meg közlik az ügyféllel, hogy nincs pl. indításgátló.
Kate! az általad felvetett kérdésre a válaszom a következő. Mindkét módszer igaz, lévén a Ford ezen típusánál szegte meg a saját szabályait, miszerint Ecu-t csak a Motorolátol vesz. Az autógyártó az ECU gyártójának megmondja mire van szüksége, a lábkiosztást a csereszabatosság miatt ők adják meg, aztán a dobozon belül mindenki azt csinál amit akar. Abból építkezik amit talál otthon, vagy a legolcsóbb a piacon...( cliohoz 6! féle vezérlőegység van, a benzines P206-hoz 4...)

Más. Mivel nem akarok ezért külön topikot nyitni itt kérdezném meg csinált e valaki mc-vel működő kódzárat. Egy 12V-os mágnes zárat kellene vezérelni úgy, hogy legalább hetenként lehessen cserélni a kódot.
Ha van valakinek publikus rajza a hozzávaló okossággal azt köszönettel venném.

Mindenkinek jó napot, ezen az esős vasárnapon!

Szerző:  Laci_L [ szomb. aug. 11, 2007 14:34 ]
Hozzászólás témája: 

MotoHacker írta:
...Kb 90-92 után már (szinte minden vezérlőben) a kontrollerek "belsejébe" (is) van égetve kód,tehát,ha közismert tipus is volna benne esetleg,esélytelen vagy felprogramozni,kicserélni.

Ebből él az általam említett cég. És lehet hogy cserél kristályt -nem 20, hanem kb 40 ezerért. Mert átlagban ennyi egy computer javítás. :x

Szerző:  MotoHacker [ szomb. aug. 11, 2007 11:38 ]
Hozzászólás témája: 

Namost attól,hogy a főtengelyt forgatod akár a saját indítómotorjával,akár máshogyan,a vezérlőegységnek semmi baja nem lesz.
Itt már vagy előtte betojt vagy valami más történt.

A henger,ha "megszívta" magát benyával,állatság tekergetni a motort,de ez már a mechanikus része a szakmának..itt OFF :)

A mikrokontroller ami a vezérlés lelke,általában igen jól védett,csak akkor hal meg,ha előtte minden kipukkan,mondjuk a külvilág felől visszakap párszáz voltot,és ez tönkreteszi az előtte lévő fokozatokat,majd magát a kontrollert is.

Mindenképpen először azt nézzük meg szkóppal,van-e órajel a mikrokontroller megfelelő lábain.
Ha nincsen,akkor első gyanus a kvarc,azt cseréljük.

80%-a a vezérlőegységeknek ettől áll meg egyik pillanatról a másikra,a kristály nem bírja a kocsiban uralkodó viszonyokat és elhalálozik.
Esetleg álló kivitelű és kilazulva a kengyeljéből(ha volt) kitépi a lábait a rázkódás a panelből.

Óriási üzlet a vezérlőegység javítás!

Gondolj bele,a tulaj örömmel kifizet 25ezret egy 5perces 110ft-os kvarc cseréjért........
...mindeképpen vizsgáljátok meg,nem-e ez a helyzet!

Ha mégis a kontroller (is) halott,javításra semmi esély!
Kb 90-92 után már (szinte minden vezérlőben) a kontrollerek "belsejébe" (is) van égetve kód,tehát,ha közismert tipus is volna benne esetleg,esélytelen vagy felprogramozni,kicserélni.

Szerző:  outsiheder [ szomb. aug. 11, 2007 9:23 ]
Hozzászólás témája:  információ kérés

stubiflex

OFF
sajnos az autoelektonika ügyben nem tudok segíteni neked, sőt én kérek némi infót a PIC égetődről, nézd meg légy szíves a PM fiókodat.
A többiektől elnézést az offolásért!
ON

Jó hétvégét kívánok mindenkinek, outsiheder

Szerző:  Laci_L [ szomb. aug. 11, 2007 9:10 ]
Hozzászólás témája: 

stubiflex

Ha kapsz egy bontottat, és ki is tudod próbálni, mielőtt kifizeted, akkor ez a nyerő.
Ha nem, tudok egy címet a Tengerszem utcában (Bp), aki mindenféle computert és hasonló egységet javít, de nem olcsók (kb mint a bontott ára), és elég nagy az arcuk.

Ja igen, eszembe jutott: http://www.autocomputer.hu/

Szerző:  stubiflex [ szomb. aug. 11, 2007 7:50 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok, koszi a gyors segitseget.
Nem bikazva volt, egyszeruen le lettek akasztva a mafeszvezetekek a gyujtogyergyakrol, mivel elotte tulontott es kicsavart gyertyaknal szelloztettek a hengereket , kozben starterral forgatva a fotengelyt.
Mivel 3 km-re lakom a hatartol, ezert van magyar mobilom is, tehat jol jott a segitseg.
Sajnos nem csak a tapdriver vagy a kimeneti kapcsoloeszkozok egyike szallt el, hanem maga a vezerlocsip.Javitani lehetne ugyan, de nem valoszinu, hogy erdemes.Azert keresek bontottat.
Megegyszer koszi mindenkinek. :)

Oldal: 6 / 16 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/