Terminál Fórum
https://forum.technokrata.hu/forum/

Autók és az elektronika...
https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=16982
Oldal: 9 / 16

Szerző:  Ros-Co. [ vas. márc. 11, 2007 0:01 ]
Hozzászólás témája: 

Szia! Még nem jött, de várok még...

Szerző:  smithyhol [ szomb. márc. 10, 2007 23:19 ]
Hozzászólás témája:  Sevenhill

SEVENHILL!!

KÖSZÖNÖM!!!!

Smithyhol

Szerző:  sevenhill [ szomb. márc. 10, 2007 20:39 ]
Hozzászólás témája: 

Ros-Co!
elküldtem neked is privátban a motorvezérlős ember nevét és tel.számát

Szerző:  Ros-Co. [ szomb. márc. 10, 2007 20:36 ]
Hozzászólás témája: 

Bocsi a motorvezérlővel kapcsolatban kérdeztem... :)

Szerző:  sevenhill [ szomb. márc. 10, 2007 20:30 ]
Hozzászólás témája: 

http://kepfeltoltes.hu/070310/IMG_3360_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070310/IMG_3361_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070310/IMG_3362_ ... es.hu_.jpg

Végre feltettem...
a kapcsolásokat már néhányszor utánépitettem
tirisztorok: TIC126M, 2N6508 stb...
A töltés beállitása a nyitóirányu diódák variálásával lehetséges (pl.:2db 1n4148 plusz 1db schottky...)
A világitás stabilizátornál az 500 ohmok váttoztatásával lehet befolyásolni a tirisztor billenését.Érdekes hogy antiparalel tirisztorra nincs szükség. A keletkezett egyenáramu összetevö belepiszkál a másik félperiodusba is.(valoszinüleg vastelitési jelenség miatt...)
A csatlakozó bekötések nem biztos hogy minden tipusnál megfelelnek, japánoknál sosem lehet tudni... Az azonban biztos, hogy Hondáéknál a test mindig zöld. Érdekes módon a kínaiak is ezt követték...

Szerző:  Ros-Co. [ szomb. márc. 10, 2007 19:49 ]
Hozzászólás témája: 

sevenhill: esetleg elküldenéd nekem is? Én jelenleg egy saját építésű vezérlőn dolgozom, és esetleg jól jönne néhány információ a gyári ketyerékről...

Szerző:  smithyhol [ szomb. márc. 10, 2007 19:00 ]
Hozzászólás témája: 

SEVENHILL
Bocs a nevedért!! :D

Szerző:  smithyhol [ szomb. márc. 10, 2007 18:57 ]
Hozzászólás témája:  SHEVILL

SHEVILL!!

Sikerült megállapitani, de gyenge a világitás és a töltés sem kiváló.De nagy mértékben segitetted az "okulásomat" :wink: a jövőre nézve!
Várom a kapcsolási rajzokat!!!
Köszönöm a segitséget!

Szerző:  sevenhill [ szomb. márc. 10, 2007 17:48 ]
Hozzászólás témája: 

Smithyol!
A tirisztor a gyári kapcsolásban párhuzamosan van a világitó tekerccsel!
De most már tényleg felteszem a gyári kapcs rajzát, azon minden egyértelmü

Szerző:  sevenhill [ szomb. márc. 10, 2007 17:40 ]
Hozzászólás témája: 

lion74 !
Székesfehérváron javitanak motorvezérlőket, a hibátol függöen kb. 20-30e ért. privátban elküldtem a mühely telefonszámát(mert nem tudom mennyire publikus)

Szerző:  smithyhol [ szomb. márc. 10, 2007 16:10 ]
Hozzászólás témája:  SEVHILL

SEVHILL!!!!

Köszönöm a hasznos infot!
Tudnál még abban segiteni,hogy ha beépitenék egy olyan áramkört (kapcsolást), amely tartalmaz egy tirisztort, a világitás tekercsel párhuzamosan kapcsolva, a gyújtójával sorbakötve egy 12V-os zener dióda és egy 1N4007-t, ezt a tekercs(+) kapcsára, talán még egy nagyobb terhelhetőségü diódával mind ezt sorbakötve következne a világitás

Szerző:  lion74 [ szomb. márc. 10, 2007 14:29 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv mindenkinek a segítségeteket kérem van egy 1.7 DTi Astrám a vezérlő elektronika meghalt hozzá értő szakira lenne szükségem mert az új ára horror.

Szerző:  majo [ szomb. márc. 10, 2007 11:10 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi!
Gratulálok a sikeres utánépítéshez!
Milyen tirisztort tettél bele, mert a rajzokon itthon beszerezhetetlen típusok vannak? Elég csak az ampert és a feszt figyelni és jó bármelyik?

Szerző:  sevenhill [ pén. márc. 09, 2007 23:14 ]
Hozzászólás témája: 

Majo!
Ahogy több időm lesz fel fogom tenni a klasszikus robogó komplett kapcsolási rajzát. Gyürött sajtpapiron van, ujra kell rajzolni.

Szerző:  sevenhill [ pén. márc. 09, 2007 22:54 ]
Hozzászólás témája: 

Smthyol!
Elég nagy a káosz, mert sokféle jelzésü szabályzó van ugyanolyan kinézetü dobozban. Ráadásul aYamaha és a Honda bekötésénél a plusz-minusz fel van cserélve. (tipusvédelem!???)
De azért viszonylag egyszerüen kimérhetö: Kell egy változtatható feszültségü dc tápegység és egy 12V kb.2W izzó. Rácsatlakozol atáppal az izzon keresztül a szabályzo két egymás melletti tetszölegesen kiválasztott kivezetésére.A feszültséget mondjuk 10V-rol emeld 18V-ig. Mindenvariációt ki kell próbálni,beleértve a pólusváltást is ha az egyik variációnál a lámpa kigyullad(kb. 14-15V-nál,akkor állj.
Most megvan a világítás szabályzója. Mivel a tirisztor anódját szokták itt kapcsolástechnikailag a testre tenni, ahová a táp pozitivja került, az lesz a test. A másik értelemszerüen a világitáshoz megy. A testtel átlósan van mindig az akku pozitiv. Kizárásos alapon a megmaradt negyedik kivezetés az akku töltőtekercse.

Szerző:  smithyhol [ pén. márc. 09, 2007 21:25 ]
Hozzászólás témája:  Honnan????

Sziasztok!
Tudnátok segiteni abban, hogy van egy sh634-12 tipusu fesz.szab. robogóhoz csak nem tudom a bekötését.Honnan lehet megtudni, hogy melyik rajta a 2 bemenö, a test és a kimenö.A régi tönkre ment és nem kaptam hozzá ujat!
Nagyon fontos lenne!!!!
Elöre is köszönöm mindenkinek!!!

Szerző:  BaluH [ csüt. feb. 22, 2007 18:14 ]
Hozzászólás témája: 

Azt szeretném közölni , hogy a Szomb. Feb. 10, 2007 0:20-i hozzászólásomba közölt Dcati Energia 343520-as feszszabályozót megépítettem és frankón működik. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Alaktrészköltség 1500 Ft mindennel együtt.
Hasonló Ducati Energia fesszab ami sajna nem pesszol a mocimhoz 16000 FT.
Tehát nem vesztettem a dolgon sőt...., és még jó is.
Erre jó a net :D :)
Minden megtalálható csak idő kérdése.

Szerző:  Attila86 [ szer. feb. 21, 2007 19:20 ]
Hozzászólás témája: 

Azt hiszem rájöttem hogy miért sípol az ajtónyitás-érzékelő minden lába a föld felé. Jobban belegondoltam, nem sípolással kellett volna méregetnem, mert az autó akkumlátora rövidzárnak tekinthető (digimultival sípol). Emellett az ajtó nyitódására felkapcsolódó belső világítás izzója kiszámoltam, max néhányszor 10 Ohmos lehet, amire a digimulti még vígan sípol.

Szerző:  Attila86 [ szer. feb. 21, 2007 17:41 ]
Hozzászólás témája: 

Meg tudja nekem valaki mondani, hogy az autókban hogyan van megoldva pontosan az ajtónál lévő nyitásárzékelő bekötése?

Az immobilizerem szerettem volna beépíteni, de nem tudtam.
Az ajtó nyitását érzékelő kapcsolót kibontottam. Erre a kapcsolóra egy csatlakozó van dugva, amiből vezetékek mennek elfele. A kapcsolón két érintkező van, ezek nyitott ajtó esetén összezárnak, becsukott ajtónál pedig nyitnak.
A csatlakozó azonban nem kettő, hanem három eres. A kapcsoló ezekből a két szélsőt zárja össze/nyitja ki.

Ami nagyon érdekes, hogy a csatlakozóból elmenő három vezeték mindegyike sípol a föld fele, attól függetlenül hogy az ajtó nyitva van-e vagy sem.
Hogyan lehet ez?

RAJZ

Szerző:  NDR [ csüt. feb. 15, 2007 22:40 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv po la Mester!
Köszönöm a tanácsot, valószínü, hogy szerviz lesz a vége. Reméltem, hogy ha nincs szervi baja, egy kis segítséggel megtalálom a kh.-t. (ha valóban csak kh.) Amúgy tapasztalataim szerint a szervízekben az efféle hibákat elég nagyvonalúan kezelik, itt-ott megrángatják, befújják stb., egy kis ködös duma, aztán ha egy pillanatra megjavul, irány a kassza, ha meg egy hét múlva megint elromlik, lehet kezdeni újra.
Na azért remélem ennyire nem vészes. Kösz a választ!
Üdv.: NDR

Szerző:  po la [ csüt. feb. 15, 2007 18:11 ]
Hozzászólás témája:  légzsák

Üdv NDR!


Az ülés alatt húzódó vezetékek az un. pirotechnikai övfeszítőhöz mennek.
Ütközés esetén a nyíló légzsák mellett a biztonsági övet is megfeszíti az automatika. Van olyan gk. ahol az ütközési erőhatások nagyságától függ, hogy a lufit és az övfeszítőt is aktiválja a rendszer.
Az elektromos gyújtás azonnal szublimálja a bennlévő amúgy szilárd hajtóanyagot. A keletkező gáz villámgyorsan maga előtt tol egy dugattyut, és az öv hirtelen megfeszül. Hát kb. ennyit a működésről..
Mivel a a légzsákvisszajelző időnként begyujt, ez annak a jele, hogy a lufi nem üzemképes. Az elektronika ciklikusan lekérdezi az érzékelők állapotát, és ha a legkisebb kontakthiba is előfordul Tiltja! a működést.
A rendszert házilagosan NEM maceráljuk mert többszázezres kárt lehet összehozni!!!
A hibával mindenképpen szakszervízt keress, mert gyakorlatilag csak a gyári célműszerek tudják a hibát 100%-os módon diagnosztizálni.

Szerző:  Didi [ szer. feb. 14, 2007 21:38 ]
Hozzászólás témája: 

Helló!

Segítséget kérnék, van-e valakinek tapasztalata opel astra g opc-vel a turbós változattal kapcsolatban. gondolkodom a mostani vasam ilyenre cserélésén, csak előtte informálódom egy kicsit.

Köszi

Szerző:  NDR [ szer. feb. 14, 2007 20:49 ]
Hozzászólás témája:  Ford Escort légzsák lámpa

Hali!
Egy bosszantó jelenséggel kapcsolatban kérem a hozzáértők tanácsát: egy '96-os, 1,6 benzines Escortról van szó, amiben a légzsák kontrollámpa állandón villog, 4 villanás, egy szünet ütemben. A bosszantó az, hogy ezt néha hetekig csinálja, aztán időnként elmúlik, majd újra.
Eddig azt a tanácsot kaptam, hogy az ülések alatt lévő csatlakozókat mozgassam át egy kicsit. Egy alkalommal mikor kint voltak az ülések megnéztem, néhányszor széthúztam összedugtam de nem változott semmi. Szemre nem látszott sérültnek, koszosnak, igazából nem is tudom, hogy pontosan mi a célból megy az biztonsági ővhöz a csatlakozó? Jó volna tudni, hogy mit lehetne mérni a csatlakozónál, vagy egyáltalán mi lehet a rossz?
Üdv.: NDR

Szerző:  milotibi [ szomb. feb. 10, 2007 15:40 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!
Van egy kamionos barátom akinek a hordozható dvd lejátszójára kellene valamilyen 12V-os megoldást találni(24v-12v).
Mi lenne az egyszerübb.gyártani egyett vagy biztosabb az a fajta amit a Conrdnál vagy egyébb elektro boltokban lehet vásárolni?

Szerző:  BaluH [ szomb. feb. 10, 2007 9:32 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi.
El is felejtettem, tegnap megadni azoldal címét.Ezt most pótlom.
http://www.ducati.dk/ ---->
http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf

Elég részletes az oldal csak 1 a baj nem magyar.

Szerző:  mexx [ szomb. feb. 10, 2007 0:34 ]
Hozzászólás témája: 

A töltésvisszajelzőlámpát kapcsolja. Üzem közben a fet vezérlőfeszültsége a felváltva nyitó tirisztorokon át testre kerül-a fet zárva marad.Ha a tirisztorok vezérlése huzamosabb ideig szünetel akkor nyitó gatefeszültséghez jut ésa töltésjelző lámpát testeli,igy jelezve a hibát.

Szerző:  BaluH [ szomb. feb. 10, 2007 0:20 ]
Hozzászólás témája: 

Ismét csak megköszönni tudom Mindenki segítségét!
Este fele szabadidőm lévén,a monitor hosszas büvölésével és az egér hátának vakargatásával sikerült találni ,a motor gyári feszszabályozólyának kapcsolási rajzát Ducati Energia 343520 pontosan.
(az előző amit feltettem az 343511 volt)
A kapcsolási rajzon kívül ,megvan hozzá a gyári alkatrész lista ,és az alkatrészek helyettesítései is. :D
Mivel minden adott, a kapcsolást megépítve remélem megoldódik a problémám.Illetve másé is.
Ha eseteleg lehetséges akkor valaki elmagyarázná a működését!(a Fet minek bele?)

http://kepfeltoltes.hu/070210/Ducati_En ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070210/Ducati_En ... es.hu_.jpg

Szerző:  mexx [ pén. feb. 09, 2007 23:20 ]
Hozzászólás témája: 

Pontosan ezért ajánlottam a BT151-et.

Szerző:  NDR [ pén. feb. 09, 2007 23:15 ]
Hozzászólás témája: 

Ezek a motorok elég magas fordulatszámon járnak, ennek megfelelően a gen. által leadott fesz. frekvenciája akár néhány kHz is lehet, nem biztos, hogy a "közönséges", hálózati frekvencíára készült tirisztorok megfelelnek erre a célra. Ha nincs elég idő a két periódus között a kikapcsolásra, álladóan bekapcsolva marad. Lehet, hogy a tipusszám alapján ez egy gyors tirisztor, ilyet hazai kiskereskedelembem nem nagyon lehet találni.
üdv.: NDR

Szerző:  mexx [ pén. feb. 09, 2007 23:04 ]
Hozzászólás témája: 

A gyári rajz nem sok mindenben különbözik a motelek lapján látható kapcsolástól. Véleményem szerint nem oldja meg a problémát ez sem. Ahogy föntebb irták,körbe kellene szimatolni a tekercseket is. Azután jöhet a már meglévő elektronika 1001-dik átnézése különös tekintettel a diódák polaritáshelyes bekötésére,és a tranyók működőképességének az ellenőrzésére. A BT151-tip tirisztorok tökéletesek erre a feladatra. Csak úgy eszembe jutott mennyit szivtam 1N4148-as dióda helyettesitésével mert orosz alkatrészt tettem be helyette amin az anód volt gyürüvel jelölve!

Szerző:  potyo [ pén. feb. 09, 2007 21:16 ]
Hozzászólás témája: 

Nembiztos, hogy tényleg létezik ilyen tipus, legalábbis a kereskedelemben. Lehet, hogy ezt a tipust csak a szabályzó elektronikát gyártó cégnek szállítják. Valószínű, hogy a jelzésen kívül megegyezik valamely kereskedelemben kapható tirisztorral (már nem emlékszem melyik topikban volt róla szó, hogy autóban volt valami chip, ami totál ugyanaz, volt, mint ami a kereskedelemben kapható, csak több lábbal, nehogy véletlenül ki lehessen cserélni).

Na szóval én tennék be helyette első körben TIC126-ot. Rontani már nem nagyon van mit, esetleg nem birja a tirisztor, és tönkremegy. Vagy BT145, esetleg ST230-S08, csak az már egy kicsit húzósabb árban (de legalább nem megy tönkre-230A folyamatosan, 5700A 10ms ideig :pislog: :mrgreen: ).

Szerző:  BaluH [ pén. feb. 09, 2007 20:55 ]
Hozzászólás témája: 

Még nem sikrült megvizsgálnom a szabályozót.
De utána néztem a neten a Ducati Energia típusú szabályozónak.
Két órányi monitor előtt ülés eredménye ,egy gyári kapcsolás lett :)
Igaz csak 1 motorhoz vagy állandó mágnesű generátorhoz ,de lehet jó a többihez is kis átalakítással.
Ezt közzé is teszem , hátha hasonló gondal szenvedő kollega segítségére lesz.

http://www.lkw-kelkheim.de/html/ducati_900_s2.html
ducregorig.pdf néven a lap alján.
Ez a kapcsolás más sorozatszámú tirisztorral is létezik.
Az Én esetemben TP 154E. A rajzon meg TP 171E.
A tirisztoroknak utána nézve az elektronikai boltban a már ismert választ kaptam, hogy ilyen márpedig nincs. :)
Ezek után az asztalra kitettem a rossz TP 154E-t.
A végeredmény az lett, hogy akkor sincs ilyen.Na idese megyek többet.
A kérdés, hogy hol lehet olyan boltot találni ahol ennél több szakértelemmel felruházott eladó(k) találhatók?
Hol lehetne beszerezni azt a tirisztort?
Hogy mi a különbség a két tirsztor között?


A segítséget köszönöm

Szerző:  topeti [ csüt. feb. 08, 2007 21:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű

po la írta:
A vezérmű szíjak között a Gates a vezető márka.

A Renault gyári beszállítója az SNR.
Ha van mód a választásra, akkor én egyértelműen az SKF-től venném.

Köszi a választ!
Ugyanez a kérdés a vízpumpára, ha jól tudom azt is kell cserélni a szíjjal+görgőkkel.
Abból melyik márkát ajánlod?

Szerző:  BaluH [ csüt. feb. 08, 2007 16:55 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a segítséget!
Kiprobálom az ajánlott technikákat.
Amúgy az akku 4 hónapos így szerinetem semmi baja.A kapocs feszűltsége is megvan.
Tehát a rossz a tekercs vagy a feszszabályozó.
Ezeknek még utána járok.

Szerző:  mexx [ szer. feb. 07, 2007 21:49 ]
Hozzászólás témája: 

Annakidején én is javitottam kényszerből hasonló tipusú szabályzókat. Ezt és hasonló kapcsolástechnikájú társait az európai gyártók alkalmazzák szivesen kisebb űrtartalmú motoroknál. Ebben az esetben véleményem szerint a közösitett tekercskivezetés (fizikailag is két különálló tekercsről van szó) megy az akkura,a másik két szálat pedig ellenütemben a tirisztorok teszik testre. Megfelelő nagyságú fesz elérésekor a tirisztorok vezérlése megszűnik....jó esetben beáll a fesz. A tekercseken a terheléshiány miatt megnő. Innentől kezdve lehet találgatni,hogy valamelyik tirisztor nem tud kikapcsolni.vagy ténylegesen megszűnik-e a vezérlés,vagy hogy egyáltalán jó állapotú akku található a szabályzó végén,vagy ne adj isten egy nagyobbacska,ámde kapacitását vesztett elkó (KTM). Szkóppal gyorsan kiderithető lenne.

Szerző:  po la [ szer. feb. 07, 2007 21:16 ]
Hozzászólás témája:  szabályzó

Üdv BaluH!

Induljunk ki abból, hogy a feszültség amit mértél az 130 V váltó.
Ez közel duplája annak a fesznek amiről ezek a rendszerek eddigi tapasztalataim alapján mennek. A szabályzóhoz NE nyúlj, mert az biztosan jó! Erre utal az a tény, hogy 15-19 volt a mért egyenfesz.
Ez a helyzet akkor szokott előfordulni, ha tekercsek közösített végein a test csatlakozás időnként megszakad. Ekkor a két tekercs sorbakötődik, a fesz megnő. Ha nem ez a helyzet, akkor meg a gyári un. hangológyűrü esett le a tekercsről. Rétekersz a tekercsre 5-10 menetet a tekercs anyagánál kissé vastagabb huzalból, és egyszerűen rövidrezárod. Ettől meredeken csökken a kapocsfesz. Macerás ugyan, de sok próbával beállítható. A gyár is így csinálja, csak kiépített állapotban próbapadon...
Ha van olyan izmos trafód, ami 50-80V váltót lead, azzal a békesség kedvéért lepróbálhatod a szabályzót, mielőtt bármihez kezdesz.
Egyenlőre ennyit, a többit majd meglátod. Sok sikert.

Szerző:  po la [ szer. feb. 07, 2007 20:40 ]
Hozzászólás témája:  vezérmű

Üdv topeti!

A vezérmű szíjak között a Gates a vezető márka. A japán gyárak kivételével minden esetben az egyes számú beszállító!
Ami a vezetőgörgőt illeti ez már kissé kényesebb. A breda-t felejtsd el.
A Qh ugyanez pepitában, de van egy kis gond. A Qh ugyanis nem gyárt csapágyat, így aztán olyan gyártmány lesz a csomagban amit éppen sikerül olcsón beszerezni. Találkoztam már Qh-s stanecliben SKF csapágyat is, de nem ez a jellemző... A Renault gyári beszállítója az SNR.
Ha van mód a választásra, akkor én egyértelműen az SKF-től venném.

Szerző:  majo [ szer. feb. 07, 2007 18:24 ]
Hozzászólás témája: 

BaluH rajzán lévő "eredeti" linken ezt a rajzot találtam. A kép jobb alsó sarkában a rövidrezárós szabályzó.
http://www.motelek.net/bosch/kundendienst/rg30.png

Szerző:  topeti [ szer. feb. 07, 2007 18:18 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves po la !

Renault gyári alkatrészt szeretnék vásárolni (vezérműszett csere lesz). Szíjból GATES márkájút
javasoltak. Görgőkből melyik márkájú terméket keressem? ( pl. Breda, QH, Ruville, SKF, SNR )
Gondolom ezek közül az egyik lehet a "gyári".

Szerző:  mexx [ szer. feb. 07, 2007 17:30 ]
Hozzászólás témája: 

C1 nélkül próbáltad már? Hány Ah-ás a töltendő akksi?

Szerző:  BaluH [ szer. feb. 07, 2007 17:10 ]
Hozzászólás témája: 

Hali
Rendben megépítem azt is, ha kell.
De mivel fenti kapcsolást, amit kitettem már megvan építve ,és részben működik is ,ezért annak ,finomításával szeretném inkább a dolgot megoldani.(130 voltból már csinál 15-19 voltot).
Ebben kérem a segítségeteket.
Milyen alkatrészeket cseréljek illetve, hogyan tudom kimérni, hogy jó irányba járok-e?

Segítségeteket köszönöm !

Szerző:  Ros-Co. [ kedd feb. 06, 2007 22:47 ]
Hozzászólás témája: 

http://www.hvlabs.hu/tmp/fesszab.gif

A kapcsolást po la kollégával történt okoskodásunk alapján célszerű inkább úgy megcsinálni, hogy a tirisztorok inkább rövidrezárják a tekercseket. (most hadd ne részletezzem miért)

Szerző:  BaluH [ kedd feb. 06, 2007 22:32 ]
Hozzászólás témája: 

Hali!
Én is hasonló cipőben járok mint az előttem járó kollega.
Adott 1 állandó mágnesű generátor(motorkerékpárban) aminek feszültségszabályozását az elektronika a tekercsek rövidrezárásával oldja meg.
Van 1 feszültségszabályozó kapcsolásom ami részben működik.
A motor alapjáratán 15 voltot ad, magasabb fordulaton viszont már 20-voltig is felmegy a feszültség.(Vennék új feszszab.-ot de nem kapok sehol)
Az lenne a kérdésem hogy mit kellene megváltoztatni a kapcsoláson ,hogy megfelelően működjön?
Tehát megfeleő feszültséget elérve szabályozzon.
Azaz 14,4 voltot produkáljon.
Ez volna a kapcsolás.
http://kepfeltoltes.hu/070206/feszszab_ ... es.hu_.jpg


A Sense kapocsra kapja az akkufesz jelet a gyújtáskapcsolón keresztül.
A +12 V az akku pozitív .
A Center és az AC1,AC2 a generátorból jön.
Segítséget előre is köszönöm!

Szerző:  htbwap [ vas. feb. 04, 2007 18:20 ]
Hozzászólás témája: 

sevenhill írta:
Ismerem az efajta szabályzókat, valójában egy ilyen tokban 2db szabályzó van. Az egyik tölti az akkut az egyik tekerccsel: egy tirisztor dolgozik egyutas vezérelt egyenirányítóként. A másik a világítást stabilizálja. Itt is egy tirisztor van, méghozzá a világító tekerccsel párhuzamosan, az anód a testen van. Ha a feszültség eléri a kb. 14V-ot egyszerüen bekapcsol és rövidre zárja a világító tekercset. (Ha ez nem műkszik,közepes fordulaton már kiveri az égőket) Nekem le van rajzolva egy ilyen komplett szabályzó, de kb. 4000.- Ft egy uj, nem biztos hogy megéri barkácsolni.(Legfeljebb a megismerése miatt)


Köszönöm az ismertetést. Nálam a világítótekercs alapból nem ad ki 12v-nál nagyobb feszt, úgyhogy nincs mit leszabályoznia :(

Viszont azt nem értem, ha kikötöm az akksit és megy a motor kis gázzal:
-(amit már említettem)összvissz 7V van az akksira csatlakozó kábeleken
-kb 12,8V-ot mérek az akksin
Bekötve viszont 14V-ot is mérek a két sarkán :hm:

Közben vettem egy új szabályozót, de azzal is ugyanez a helyzet...

Szerző:  majo [ vas. feb. 04, 2007 15:40 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kis olvasnivaló az állandó mágnesű generátorról:
http://www.autotechnika.hu/7em/aramkor/cikkek1.htm

sevenhill: megköszönöm, ha a rajzot a felteszed.

Szerző:  sevenhill [ szomb. feb. 03, 2007 22:34 ]
Hozzászólás témája: 

Ismerem az efajta szabályzókat, valójában egy ilyen tokban 2db szabályzó van. Az egyik tölti az akkut az egyik tekerccsel: egy tirisztor dolgozik egyutas vezérelt egyenirányítóként. A másik a világítást stabilizálja. Itt is egy tirisztor van, méghozzá a világító tekerccsel párhuzamosan, az anód a testen van. Ha a feszültség eléri a kb. 14V-ot egyszerüen bekapcsol és rövidre zárja a világító tekercset. (Ha ez nem műkszik,közepes fordulaton már kiveri az égőket) Nekem le van rajzolva egy ilyen komplett szabályzó, de kb. 4000.- Ft egy uj, nem biztos hogy megéri barkácsolni.(Legfeljebb a megismerése miatt)

Szerző:  majo [ szomb. feb. 03, 2007 15:26 ]
Hozzászólás témája: 

A kimeneten szabályzóval 14V körülit kellene mérned. A tekercsekből váltó fesz jön ki, azt kétutasan egyenirányítják jobb helyeken, azután megy a szabályzóra. Ha neked nincs egyenirányító külön felszerelve, akkor a szabályzóba van beépítve. Kapcsolási rajzot, képet feldobnál, könnyebb lenne a segítség. A leírtak alapján a szabályzó makkant meg. Javítani elvileg lehetne, gyakorlatilag műgyantával van kitöltve, amin csak a kalapács segít. :(

Szerző:  htbwap [ pén. feb. 02, 2007 18:46 ]
Hozzászólás témája: 

Visszaolvastam :oops:
Akkor ezek szerint emiatt az összezárósdi miatt mérek akksi nélkül 7V-ot a kimenetén. Azaz valójában szaggatott 14v-os egyenáram jön ki belőle? :roll:

Különben pörgethetem akárhogy, akkor is csak max 16V jön a szabályozóra. Mint ahogy itt is írják, ebbe két tekercs vezetéke megy be: a világításé és a töltőé.

Szerző:  majo [ pén. feb. 02, 2007 16:43 ]
Hozzászólás témája: 

Lapozz vissza itt a topikban, már volt róla szó! A mesterek után szabadon:
A forgórészed állandó mágnesű, az állórész 3 fázisú tekercses. Ezt "szabályozni" nem lehet úgy, mint az autó generátoroknál. Ha nincs terhelés a generátoron a fesz fölmehet akár 50V-ra is. A te szabályzód két tirisztort és néhány apróságot tartalmaz. A beállított fesz elérése esetén a tirisztor nyit, rövidrezárja a tekercset a testtel, legerjed, a tirisztor elenged. A folyamat így ismétlődik. A hűtőborda emészti fel ezt a rövidzáráskor keletkező energiát. A szabályzódat ki lehet próbálni asztalon is, ezt inkább egy ebben jártas cimborára bízd. Ha kikötöd a szabályzót, a tekercsre egy műszert teszel, motort beindítod(nem pörgeted nagy fordulattal!), ha a fesz fölmegy 15V-ra, egyébként menne az tovább fölfelé, azonnal állítsd le, a többi elektronika ne károsodjon. Ekkor a generátor jó, a szabályzó a rossz.

Szerző:  htbwap [ csüt. feb. 01, 2007 14:20 ]
Hozzászólás témája: 

Tudnátok segíteni robogó-fesz. szabályozó ügyben? Nemrég vettem észre, hogy a motor nem tölti az akksit. Kiderült, hogy mindössze 6-7V-tal próbálja tölteni.
A feszültség szabályozó ehhez hasonlóan néz ki:
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/ ... 1_27719236

Úgy tűnik két váltakozó feszültségű bemenete van (lehet, hogy hülyeség), az egyiken ~12v a másikon ~16v van a fölhöz képest, a két kimenete pedig a föld és az akksi pozitív sarka (a műszerfal és indexlámpák is innen kapják az áramot)
Ha van valakinek tapasztalata ilyen eszközök ügyében kérem segtsen, mert nem tudom, hogy ez most elromlott, vagy máshol lehet a hiba, vagy egyáltalán, hogy kellene helyesen működnie.

Oldal: 9 / 16 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/