Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. feb. 24, 2024 0:58



Hozzászólás a témához  [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 40  Következő
Nyák Gyártás egyszerűen és HÁZILAG 
Szerző Üzenet
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:47-kor.



szomb. okt. 06, 2007 11:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Igen. Milyen a vastagsága egy vonalnak a képeden? Én olyan 0,4-0,5-re saccolom.


szomb. okt. 06, 2007 11:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:46-kor.



szomb. okt. 06, 2007 11:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ellenpélda(szerintem ezen véknyabbak a vonalak, mert két vonal átmegy egy ellenállás között. Igaz nem tudom neked mekkora a mérete egy ellenállásnak!)
www.wattmep.tvn.hu/WPB_v2/kepek/DSCF0001_2.jpg

Egyébként nyugodtan pirítsatok! :D
Lényeg a végeredmény.

(Azért ha majd 0,25-ös vonalakat vasalsz egymástól 0,15 távolságra, majd tedd fel a végeredményt! )


szomb. okt. 06, 2007 11:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:46-kor.



szomb. okt. 06, 2007 9:26
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Egy jó pár nap volt ez is:
Kép


szomb. okt. 06, 2007 9:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
NickE írta:
Ti mennyi idő alatt szoktatok egy már valamelyest bonyolultabbnak számító nyákot megtervezni?
(pl. 4 TTL IC, 1 kontroller (40 láb), 30 ellenállás, 10 tranzisztor, 10 dióda, 15 kondi, meg még néhány apróság) Kb. 10x10 cm nyák, kétoldalas furatfémes.

Én egy ilyennel simán elvagyok egy hétig. Sokallom, de hiába évek óta tervezek rendszeresen, nem megy gyorsabban.


http://sziget.mine.nu/~tAB/temp/kesz.PNG

Nekem ez pl. 4-5 nap volt, úgy, hogy csak este, meló után tudtam vele foglalkozni kicsit.


szomb. okt. 06, 2007 8:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Ha nem is furatgalván, de láttam egy egyszerű módszert valahol vezető tintával. A panel 1ik oldalát telibe kell ragasztani valami ragasztószalaggal. A másik oldalát megpötyögted tintával. Ha megszárad, akkor ragasztószalag le és a másik oldal leragaszt. Ezen a felén is betintázod. Azt írja a srác, hogy megbízható, 2 ohm az ellenállása. Ez csak a via-ra jó, az alkatrészeket továbbra is 2 oldalról kell forrasztani.


szomb. okt. 06, 2007 7:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
NYÁK tervezéssel én is elvagyok gyakran sokáig, ez kb. egy hét alatt készült el, persze nem napi 8 órában ültem a monitor előtt. 77x55mm:
Kép


szomb. okt. 06, 2007 4:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 382
Hozzászólás 
Otthoni kürömények között szinte lehetetlen furatgalvános nyákot készíteni.


pén. okt. 05, 2007 23:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Nekem gyorsan megy(1-2nap), csak nem lesz mindig tökéletes, és az élesztésnél korrigálom a dolgokat, azután ha már minden rendben és mindent kijavítottam, lusta vagyok átpakolni az alkatrészeket egy újabb panelre, így aztán a tökéletes nyákot mindig mások marathatják, ha az én terveim alapján építenek valamit! :D

Tényleg! Furatgalvanizálást házilag meg lehet oldani? Azt hogy csinálják, én még nem láttam, csak sejtem, de lehet, hogy rosszul!


pén. okt. 05, 2007 21:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Én is eltökölök vele napokig (tiszta játékidőt számolva). Nekem tovább tart jól elhelyzni az alkatrészeket, mint összehuzalozni. Autoroutert nem használok.


pén. okt. 05, 2007 20:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Attila86 írta:
Az elmúlt 4 nap alatt Eagleben terveztem ezt, ezt, ezt és ezt. Ezen kívül még két valamivel egyszerűbb kapcsolást. Jópár órát ültem ezért a gép előtt minden nap, most meg tiszta vörös a szemem :evil:
Csöpögtettem bele valami Visint, de szerintem ettől csak rosszabb... :roll:


pén. okt. 05, 2007 19:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Ti mennyi idő alatt szoktatok egy már valamelyest bonyolultabbnak számító nyákot megtervezni?
(pl. 4 TTL IC, 1 kontroller (40 láb), 30 ellenállás, 10 tranzisztor, 10 dióda, 15 kondi, meg még néhány apróság) Kb. 10x10 cm nyák, kétoldalas furatfémes.

Én egy ilyennel simán elvagyok egy hétig. Sokallom, de hiába évek óta tervezek rendszeresen, nem megy gyorsabban.


pén. okt. 05, 2007 18:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
watt: Király meló!! Az IC alatt mivel kötöttél át? Látom a kvarc tololdalról csatlakozik..

Nem az IC alatt van az átkötés, hanem a két kondinál! Nem látszik, mert rálóg a kondi. A másik oldalról igen.


pén. okt. 05, 2007 18:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
watt: Király meló!! ;) Az IC alatt mivel kötöttél át? Látom a kvarc tololdalról csatlakozik..


pén. okt. 05, 2007 17:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Én is meg fogom nézni ezt a torzítást. Majd jelzem mire jutottam..


pén. okt. 05, 2007 14:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 
Sajnos a nyomtatók bizony torzítanak. Ha nem túl nagy a nyák, akkor a papír közepén el lehet érni viszonylagos fedést, de halálpontos sosem lesz. Én azt tapasztaltam, hogy a papír tetején mindig nagyobb a torzítás, mint a közepénél. (lexmark optra r+) azóta beruháztam egy xerox phaser 3117 re, de a torzítását még nem vizsgáltam.


pén. okt. 05, 2007 14:09
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Jut eszembe, készítettem egy kis leírást a menetéről, ahogy nekem bevállt: http://wattmep.tvn.hu/vasalnyak/Vasalas ... zites.html
Hamarosan teszek fel képeket is.

Képek felkerültek! (10.04)


szer. okt. 03, 2007 19:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Tehát,ha valamit egyszer így,másszor 90fokka lelforgatva nyomtatsz a két kép sosem lesz egyforma méretű.

Én ilyet nem vettem észre.

Idézet:
Watt,most akkor te a tuloldalról melegíted a panelt?!? Valami extra alacsony olvadáspotú festéked lehet.

Én nem tudom, ez egy egyszerű lézernyomtató. Majd holnap megnézem a típusát.

Nem kell aggódni minden meleg mint az állat(a műgyanta nem jó hőszigetelő). Még a bakelit is tűzforró lesz, ami a papír alatt van. Na az viszont hőszigetelő!
Rá kell görgőzni a forró panelre a nyomatot és kész. Addig nem is nyomom, csak ráteszem, a vasalót 2 percre.
Nem is értem ezeket a "barnára pirított" papíros, vasaló élével széttrancsírozott vonalas megoldásokat! :shock:


szer. okt. 03, 2007 19:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Watt,most akkor te a tuloldalról melegíted a panelt?!? Valami extra alacsony olvadáspotú festéked lehet.

A műgyanta+üvegszövet elég jó hőszigetelő.Nomeg nekem hajlik is a panel,amelyik oldalát melegítem,arra,merthogy bimetall efektus lép fel.
Sebaj,majd próbálkozom..sok függ a papírtól,nyomtatótól.

Arra vigyázni kell,a laser széltében pontosabb,mint hosszában!!
Úgy a sugár adja meg a rasztert,hosszában a papír görgető mechanika igyekszik a toner kerekét és a papírt a rajzolással arányosan hajtani,az pedig sokkal pontatlanabb dolog,mint a laser vezérlése!
Tehát,ha valamit egyszer így,másszor 90fokka lelforgatva nyomtatsz a két kép sosem lesz egyforma méretű.


szer. okt. 03, 2007 15:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ezt ki lehet próbálni néhány forrszemmel és sima A4-es lappal. Azt gondolom, hogy a nyomtás miatt nem szabadna elcsúsznia, de nem tartom lehetetlennek. Én nem vasaltam a vasaló talpánál nagyobb nyákot, ezen a méreten nincs gond az általam használt nyomival.


szer. okt. 03, 2007 14:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Igen,ezért nem lehet házilag bármekkora nyákot akármilyen finom rajzolattal megoldani.
NYomtató és papír válogatja,de a vasalás közben is van valamennyi torzulás.
Egy alaplap mintázatát pl nem lehet már egy olyan A4 nagyságú nyákra felvasalni.
Nem azért,mert vékonyak a vonalak,hanem egyszerűen soha nem fog a 2 oldal illeszkedni.


szer. okt. 03, 2007 14:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Olyan hibát tapasztaltatok, hogy torzul a nyomtatás? Néha a 2 oldalt nem lehet összeilleszteni, ha az egyik szélén stimmel, akkor a másikon nem biztos. 5 cm-en akár fél mm-et is csúszhat, néha meg 10cm-is tök jó. A papír vagy a nyomtató hőtágulása lehet sztem. (hp1020). Az ablakot használom világítóasztalnak és cellux-szal ragasztom össze a 2 oldalt.


szer. okt. 03, 2007 12:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Az igazság az, hogy más papírral nem nagyon sikerült ilyen jól a nyák. Ha 1mm-es a nyomvonal, akkor bármi jó, de 0.2, 0.25, az már nem egyszerű, pedig ezzel a papírral az is megy, erőfeszítés, papírkefélgetés nélkül.
A nyomatot néhány óra után vasaltam rá. A hogyant írtam...
Szerintem a nyomtató sem mindegy, de ez már más kérdés.


szer. okt. 03, 2007 10:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:45-kor.



szer. okt. 03, 2007 10:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Sőt talán kevésbé hajlamosak a vonalak ellapulni

Főleg, ha megpróbálnád nem a papír oldalról vasalni. Amikor papír oldalról vasaltam, mindig elkenődtek a vonalak. Felesleges a papírt és a papíron lévő papíroldali festéket melegíteni, inkább a nyáknak kell melegebbnek lennie. A nyákot melegítve a papír oldal jóval hidegebb, mert a papír jó hőszigetelő. 2perc elég, meg se kell mozdítani a vaslót, ha nyák aláfér. Aztán rá kell görgőzni, és csak lecsiszolni lehet a festéket!


szer. okt. 03, 2007 9:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Ezt ugyebár fél éve írtam, akkor kezdtem a vasalós nyákgyártást. Azóta fejlődtem, sikerült kiküszöbölni a kezdeti nehézségeket. A Xerox papír is lézerbe való, tehát ez nem okozhat gondot. Ha elfogy a Xerox, majd lehet, hogy kipróbálom a HP-t is. (a nyomtatóm is HP, hátha megörül a HP papírnak :-)

Jelenleg tényleg meg vagyok elégedve a Xerox papírral. A 160g/m2 -et sokaltam korábban, mert mindenki a vékonyra esküdözött, de én nem tapasztaltam semmilyen hátrányt a picit nehezebb papírral történő vasalásnak. Sőt talán kevésbé hajlamosak a vonalak ellapulni)


szer. okt. 03, 2007 9:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
NickE írta:
Szóval nem a legvéknyabb, de ennek ellenére szerintem jó, legalábbis jobbat nem találtam, amit be is merek tenni a nyomtatóba.

Most találhatsz, mert ez garantáltan jobb, és garantáltan lézerbe való. (gondolom láttad a 0.25-ös huzalvastagsággal készült nyákom).

NickE írta:
Nagyon ovatosan és nagyon lasson szoktam lehúzni, sőt ez a papir rétegesen jön le nekem sokszor, szóval egy vékony hártyaszerű rajtamarad.

Ezzel a papírral nem kell óvatoskodni. 5 perc alatt átázik és szépen lehúzható. Ezután ujjal víz alatt simán leradírozható a maradék, és semmi nem marad vissza utána! Eddig ezt egyik papírral sem sikerül elérnem! Volt idő, mikor azon szenvedtem, hogy mivel lehetne a papírt leoldani. Jelenleg ez a probléma nem kerül szóba.


szer. okt. 03, 2007 8:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Én is a Gloss papír mellett döntöttem, igaz Xeroxot vettem, de gondolom, nagy különbség nincs.

http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=26135&postdays=0&postorder=asc&start=953


szer. okt. 03, 2007 8:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Sikerült több infót szerezni:
A papir fényes(glossy).
Az A3-as kódja : Q6548A
Az A4-es kódja : Q6547A (ezt utólag találtam)

Kék, lila és egy narancs színű szék van egy tengerparton a dobozán és Mediterranean felirat díszeleg rajta.(Ez az A3-as dobozán van, nem biztos, hogy ugyanez van az A4-esen is!)


Itt van: http://www.argep.hu/product_547418.html

Nem olcsó, de esetleg többen összefogva megérné megvenni!(nekem most van elég, ezért rám sajnos nem tudtok számítani)

Vagy A4-esben megtalálni az ennek megfelelő minőséget!

Godnolkodtam mi oka van annak, hogy ez a papír nem ragad oda a panelre. A lézer nyomtatók köztudottan nagy hőnek teszik ki a papírt. Elvileg sima fényképpapírt nem is szabad beletenni, mert a lakkrétegük ráolvad a tonerre. Nos ez a lézerpapír eleve erre van felkészítve, tehát úgy fényes, hogy nem lakkal oldották meg a fényességét.

Nem kell mondani, hogy ez a vasalásnál milyen előnyökkel jár!

JAvaslom, hogy ha bármilyen fényes lézerbe való fotopapírt be tudtok szerezni, érdemes kipróbálni, mert nagy valószínűséggel az is jól fog működni! Ki lehet mondani, hogy a műnyomópapírnak leálldozott! :)

A korábban említett öntapadós megoldás is érdekes, de én félek betenni a lézerbe! Ezenkívül más sem szívesen tenné, ami a bérnyomtatást kizárja. Ebbe a papírba senki nem köthet bele, és mi is biztosak lehetünk, hogy nem htk-zzák ránk a tonert, amit "tönkretettünk"!

Megvan az A4-es kódja: Q6547A
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/hu/hu/sm ... 06433.html


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára watt szer. okt. 03, 2007 8:35-kor.



szer. okt. 03, 2007 7:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ma tudtam megnézni a papírt(és kérni még raktárra :) ).

A neve(ez áll a dobozon) HP Laser Photo Paper, 120g/m2 , ez A3-as. Sajnos semmi más nincs a dobozon.

Próbáltam a név alapján keresni, de nem találtam pont ilyen feliratú, ilyen tömegű papírt a neten. Fontos szerintem, hogy 120g-os, ezért ázik le könnyen és ezért lehet rágörgőzni rendesen. A túl vastag papír merev, nehezebben kezelhető.

Ezt találtam, ami hasonlít erre, de mivel nem fogtam, és nem próbáltam, nem merem 100%-ra állítani, hogy ugyanaz a bevonat van rajta.

http://www.hpworld.co.hu/?p_id=8106441& ... 201&page=9

Esetleg ha Ti találtok forrást belinkelhetnétek!

Közben találgatok azért:
http://www.pcx.hu/?action=termekOldal&azonosito=04562
Ez sem teljesen tiszta, mert azt írja matt, aztán azt írja Glossy. Akkor most melyik?


szer. okt. 03, 2007 7:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
stinkydiver írta:
Nem viccből írtam a sósavat, próbáld ki. Egy kicsit rá kell löttyinteni és utána nagyon könnyen le lehet dörzsölni. (pl. ujjal, aztán gyors kézmos.) Tehát nem is marja vagy oldja, de mitha szétáztatná.

Rendben kipróbálom, ha nem jön le, mert ujjal nem dörzsolgettem még sósavval próbálva.

Azt már kipróbáltam, hogy a papírt a sósav nem marja, sőt a tömény lúg sem. Órákat hagytam benne főzőpoharakban mintákat, de semmi.

Egy papír csak leázni tud. Lehet, hogy a sósav jobban áztatja, nem tudom.

De igazából most, hogy ezt a papírt véletlenül megtaláltam, talán nem is izgalmas ez a kérdés, mert ez a papír a víztől is úgy lejön, hogy nyoma csak a festéken marad száradás után(kifehéredik). A közökben egyáltalán nem marad semmi nyoma. Ellenben a korábban használt naptár papírral, vagy műnyomoval, amin egy vékony lakkréteg minden bizonnyal ráolvadt a hőtől a nyékra is, hasonlóan a festékhez. Ezt a réteget nem marta le semmi! Csak rövidre vágott fogkefével tudtam szépen eltávolítani. Ez a réteg valójában nem is papír, inkább műanyag.

Ma megnézem milyen papír ez, és megírom.


kedd okt. 02, 2007 5:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Nem viccből írtam a sósavat, próbáld ki. Egy kicsit rá kell löttyinteni és utána nagyon könnyen le lehet dörzsölni. (pl. ujjal, aztán gyors kézmos.) Tehát nem is marja vagy oldja, de mitha szétáztatná.


kedd okt. 02, 2007 5:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Szerintem neki olyan papírja van,aminek a lakkja nem bírja a sósavat.
Merthogy a lakk okozza az alapvető gondot szerintem,nem a papír maga.
Ha papír lenne csak,nem is működne a folyamat,mert teljesen beivodna a tomerfesték.

ui:köszi watt!!


hétf. okt. 01, 2007 22:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
A "sima fotópapír" az milyen?
Nekem a tintanyomtatóba való, nem fényes hanem matt "fotó" papír is ráég a nyákra,azon is van egy vékony lakkréteg.

Nekem lézerbe való fotopapírt adtak. Holnap megnézem mi van a dobozára írva!


hétf. okt. 01, 2007 22:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
stinkydiver írta:
A ráragadt papír kínlódás nélkül lejön sósavval. Ettől függetlenül lehet, h jobb a fotópapír, ki fogom próbálni.

Tévedsz! A papírt nem marja és nem oldja gyakorlatilag semmi, csak enzimek tudják elemészteni! Nekem többször maradt rajta és lett rosz a nyák. Igaz ez a fotopapír szinte magától leázik, ha ilyet tennék maratólöttybe, lejönne minden bizonnyal. De amiről én beszélek ragadósról, az más papír ezek szerint.


hétf. okt. 01, 2007 22:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Jó ezt tudni. Akkor megkockáztatom majd az usb-ide átalakítóhoz és az usb hub chipekhez a nyákot vasalással. Mostmár csak az a kérdés, honnan szerzek hub chipeket (néhányat, nem egy egész vagonnal) :?:


hétf. okt. 01, 2007 22:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
A ráragadt papír kínlódás nélkül lejön sósavval. Ettől függetlenül lehet, h jobb a fotópapír, ki fogom próbálni.


hétf. okt. 01, 2007 22:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Én mindig mondtam,bármit fel lehet vasalni. :D
Különben gratula!! :wink: :wink:

A "sima fotópapír" az milyen?
Nekem a tintanyomtatóba való, nem fényes hanem matt "fotó" papír is ráég a nyákra,azon is van egy vékony lakkréteg.


hétf. okt. 01, 2007 22:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ezt ma készítettem vasalóval! Vonalvastagság 0.23-0.25mm.
Ez egy 18F8520-hoz(TQFP) készült nyákkonverter. Kipróbáltam, kisebb foglalatnak is tudnék vasalni nyákot! Sima fotopapírra vasaltam, nagyon könnyen lejött áztatással maradék nélkül, szemben pl. a fényes műnyomóval, vagy a naptárpapírral, aminek a fényes felülete ráolvad a nyákra és nem lehet leszedni, csak kínlódással.

Néhány kép:

Maratás után:
http://www.watt_tar1.tvn.hu/nyakvasal/n ... yak_ic.JPG

Nyákkonverter IC oldal:
http://www.watt_tar1.tvn.hu/nyakvasal/n ... z_elol.JPG

Nyákkonverter hátulról:
http://www.watt_tar1.tvn.hu/nyakvasal/n ... _hatul.JPG

Az új égetőmre kapcsolva:
http://www.watt_tar1.tvn.hu/nyakvasal/n ... resize.JPG

Több képet hamarosan az oldalamon találhattok, a nyákkészítés irományomban...


hétf. okt. 01, 2007 22:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Ja felfogtam,C64el tervezték a nyákot,és pixeles lett :D
Mondjuk lehetett volna az "alany" primo,spectrum,vagy akármi...:D


vas. szept. 09, 2007 21:36
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 17, 2005 22:01
Hozzászólások: 798
Tartózkodási hely: Budakalász
Hozzászólás 
Jó kis felbontása van :twisted:


vas. szept. 09, 2007 21:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:45-kor.



vas. szept. 09, 2007 21:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
őőőő...ennek mi közea commodore-hoz ? :D


vas. szept. 09, 2007 21:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:44-kor.



vas. szept. 09, 2007 21:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Azért kell a vékony huzal vagy a teflon,mert ezek nem olvadnak meg,maximum,ha a fúrószár fehéren izzana.. :D


vas. szept. 09, 2007 19:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
'// /\ l\l D /\' L írta:
Hali!

Szintén "sufnyitunying" kategóriába tartozó - ám ha gyorsan kell, hasznos ötlet:

Az én panelfúróm befogópatronja 1 mm átmérőjű fúrónak lett kitalálva, de én 0,7-essel szeretek dolgozni. A 0,7-es fúró szárára teflonszalagot (víz és gázszerelvény-boltban kapható) tekerek jó szorosan, és így fogom be. Jó erősen kell ráhúzni, akkor kibír kb. 2-3 panelt. Utána újból tekerem.
A teflonszalag azért jó, mert szinte rátapad a fúróra - szemben az egyéb rátekerhető cuccokkal.. ;)

ÜdV!
Én szigetelő szalagot tekertem rá, az is rajta marad szépen sőt, alig bírtam leszedni. Csak ez nagyobb fordulaton a hőtől elkezd olvadni és csúnya lesz a panelon a furat.
De most hogy veszek normális befogó patront, már nem kell rátekernem semmit.


vas. szept. 09, 2007 16:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Hali!

Szintén "sufnyitunying" kategóriába tartozó - ám ha gyorsan kell, hasznos ötlet:

Az én panelfúróm befogópatronja 1 mm átmérőjű fúrónak lett kitalálva, de én 0,7-essel szeretek dolgozni. A 0,7-es fúró szárára teflonszalagot (víz és gázszerelvény-boltban kapható) tekerek jó szorosan, és így fogom be. Jó erősen kell ráhúzni, akkor kibír kb. 2-3 panelt. Utána újból tekerem.
A teflonszalag azért jó, mert szinte rátapad a fúróra - szemben az egyéb rátekerhető cuccokkal.. ;)

ÜdV!


vas. szept. 09, 2007 16:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
NickE írta:
Megjegyzem, hogy ezekkel a "szorító foglalatos" fúrókkal az szokott lenni a gond, hogy adnak hozzá pl. 3 darabot, és ráírják, hogy pl. 0,8-3,5 mm-ig. Igen, a legkissebbel 0,8-1mm -ig tudsz befogatni, a közepessel pl. 2-2,5 mm, a legnagyobbal pedig 3-3,5 mm.

Tehét ha 1,5-ös lyukat akarsz fúrni, akkor a kicsibe nagy, a közepesbe kicsi. Ha rendelni akarsz, akkor erre érdemes odafigyelni és venni hozzá foglalatokat.
Ezt tudom. 4 féle van. Rendeltem a legkisebből ( 0,8 ) és az eggyel nagyobból, az 1,6-osból. Egyszerre 4db-ot adnak mindegyikből.


vas. szept. 09, 2007 11:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 40  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség