Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: hétf. ápr. 22, 2024 17:37



Hozzászólás a témához  [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 40  Következő
Nyák Gyártás egyszerűen és HÁZILAG 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Béláim az Úrban!
Idézet:
Ha nincs akkora maratóstálad, plusz régi a vasklorid és műnyomó
sincs kéznél....

Hihi! ebben az évben én is rászaladtam erre!
Asszonytól elkoboztam a teflonos tepsijét, majd szabtam bele nylonszatorból több réteg bélést, majd marattam. Mikor meglátta a szeme szikrákat vetett... :twisted:


pén. aug. 24, 2007 17:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 22:50-kor.



pén. aug. 24, 2007 11:03
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2005 19:43
Hozzászólások: 683
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Sziasztok, tud valaki segíteni egy QFN-38 as tokozású SMD IC (0.25mm es raszter,38láb, 5mm x 7mm) beforrasztásában? ha valaki tud házilag is kivitelezhető de nem túl gányolós ötlettel szolgálni(hullám és reflow forrasztó berendezésem sincs otthon:-()
Vagy ha valakinek a munkahelyén akadna lehetetőség 1-2 db ilyen IC-t beforrasztani valami spéci kütyüvel, annak a segítségének igazán örülnék:-)
Ja és ha van ötlet hol lehetne ehhez való igen pici kb2-3cmx2cm-s 0.25mm raszteros nyákot gyártatni olcsón és szintén csak pár db os szériában, azt is szívesen fogadom:-)


csüt. aug. 16, 2007 14:39
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. aug. 15, 2007 0:04
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Nem voltam pontos. Az izzó szál van a kis belső búrán kívül de mivel az megszakad szabad levegőn a belső sem ég, egy ellenállást kéne oda a helyébe forrasztani? Amugy az izzó lúdtojás alakú, típusu, tehát gnodolom a sima higyangőzlámpa is olyan lehet. :?:


szer. aug. 15, 2007 0:20
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. aug. 15, 2007 0:04
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Hi!
Nemtudja valaki megmondani, hogy egy ultraviola izzó(fekete búra, kéken világít,fehérdolgokat sötétben,diszkókban szuokott lenni ami szintén higanygőz lámpa) szóval alkalmas nyák világításásra?MErt én szétörtem a búrát de abban az izzó kívülvan és egy kis belső búrában van az uv sugárzó rész talán, gondolom...


szer. aug. 15, 2007 0:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 0:22
Hozzászólások: 246
Hozzászólás 
Attila86 írta:
0,05mm? SMD alkatrészeknél a láblávolság nem mil-ben mérhető mint a normál alkatrészeknél?


Nem voltam arra tekintettel,hogy incsbe atszamolva milyen ertekek jonnek ki,mert mm-ben merek mindent igy ezt is.Csak valasztottam egy kelloen kis erteket,amivel mar szinte minden megrajzolhato,de Eagle meg eleg gyorsan szamol vele. Probalkoztam 0.01 mm-rel is,de ott az autoroute mar nagyon belasult.


kedd júl. 31, 2007 21:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
nálam 5 mil a raszter, de ez ízlés kérdése. Vannak alkatrészek, amiknek a lábtávolsága mm-ben kerek, de azért még mindig a mil a divat a nyákon.
A ráragadt papír sósavval enyhe dörzsölésessel szépen lejön.


kedd júl. 31, 2007 17:17
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
0,05mm? SMD alkatrészeknél a láblávolság nem mil-ben mérhető mint a normál alkatrészeknél?


kedd júl. 31, 2007 14:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 0:22
Hozzászólások: 246
Hozzászólás 
Attila86 írta:
Elmondjátok hogy smd panelt mekkora raszterhálóval szoktatok tervezni?


Na jo egyefene. :) En peldaul legtobbszor 0.05 mm-es felbontas hasznalok az Eagle-ben.Van hogy kezzel rajzolom meg egy smd ic padjeit,mert az eagleben definialt nem felel meg,es ehhez kell az 0.05 mm-es felbontas.


kedd júl. 31, 2007 12:35
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 0:22
Hozzászólások: 246
Hozzászólás 
Attila86 írta:
Elmondjátok hogy smd panelt mekkora raszterhálóval szoktatok tervezni?


Ugy dontotunk nem mondjuk el,ezt csak a beavatottak tudhatjak.


kedd júl. 31, 2007 12:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 0:22
Hozzászólások: 246
Hozzászólás 
NickE írta:
Talált valaki jó megoldást arra, hogyan lehet a vasalós technika használata esetén a panelra ragadt papírt eltávolítani :?: Zavaró, mert pl. a furatokba beleragadt papír miatt ott nem marja le a vasklorid és ezért nagyon rossz fúrni. Félrevezeti a fúrót...
Amúgy a fonalak tuttik, minden szép, minden jó, csak ez okoz némi fejfájást.


Megszaradt szilikon kaucsuk ragasztoval (mint egy kis radir) szoktam dorzsolni (viz alatt).Ugy tapasztaltam,hogy a muanyag festeken nagyon kis surlodassal csuszik.Meg kifejezeten eroteljes dorzsoleskor sem serti meg festeket,a papirt viszont kiszedi.


kedd júl. 31, 2007 12:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
NickE írta:
Talált valaki jó megoldást arra, hogyan lehet a vasalós technika használata esetén a panelra ragadt papírt eltávolítani :?: Zavaró, mert pl. a furatokba beleragadt papír miatt ott nem marja le a vasklorid és ezért nagyon rossz fúrni. Félrevezeti a fúrót...
Amúgy a fonalak tuttik, minden szép, minden jó, csak ez okoz némi fejfájást.
Körömkefe. :wink:


kedd júl. 31, 2007 7:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Talált valaki jó megoldást arra, hogyan lehet a vasalós technika használata esetén a panelra ragadt papírt eltávolítani :?: Zavaró, mert pl. a furatokba beleragadt papír miatt ott nem marja le a vasklorid és ezért nagyon rossz fúrni. Félrevezeti a fúrót...
Amúgy a fonalak tuttik, minden szép, minden jó, csak ez okoz némi fejfájást.


hétf. júl. 30, 2007 20:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Elmondjátok hogy smd panelt mekkora raszterhálóval szoktatok tervezni?


hétf. júl. 30, 2007 20:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Elektroman írta:
Még én is most készülök első SMD nyákomhoz. Vegyesen használni benne felületszerelt és furatos alkatrészeket mennyire szerencsés?
Én is azt csináltam, gondoltam a 230V-os részre azért mégse kellenének smd alkatrészek. Meghát nem mindenből van persze smd, ezért muszáj.
Ami nekem nagyon tetszik, hogy az alkatrészoldalon lévő furatszerelt alkatrészek alá a fóliaoldalra lehet tenni smd dolgokat. Amit belinkeltem kapcsolás, azon is próbáltam ezt kihasználni.


hétf. júl. 30, 2007 19:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
Mindenki abból főz, ami az éléskamrában található. :D


hétf. júl. 30, 2007 19:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 23, 2006 20:49
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Még én is most készülök első SMD nyákomhoz. Vegyesen használni benne felületszerelt és furatos alkatrészeket mennyire szerencsés?


hétf. júl. 30, 2007 19:21
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ha valaki unatkozik nézzen már rá az smd panelomra, és mondja meg lát-e rajta valamit ami nem jó. (Még egyáltalán nincs kész a panel.)
Az smd rész tervezésére, kivitelezésére, alkatrészek elhelyezésére, huzalozásra gondolok...
Tapskapcsoló


hétf. júl. 30, 2007 17:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 361
Tartózkodási hely: Pécs
Hozzászólás 
Jaja de csak részben, amig lehet addig görcsölök amig inkább kicsit több átkötés, azaz pl 0 ohmos ellenállattal meg lehet oldani nagyon sokat egyoldalasban. Persze ha nagyon nem magy akkor marad a fránya kétoldalas, de azt mindig csináltatom már.


hétf. júl. 30, 2007 10:16
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
stinkydiver írta:
smd-nél meg egy csomó via kell, hogy közlekedjek a 2 oldal között. Azt nem is tudom, hogy kellene szépen megoldani házilag. kis drótdarabka nehézkes, kis rézszegecs esetleg. Valami tipp.

ozpecs írta:
o ohmos ellenálás smd-ben:)


Jó vicc volt :!: :D (Persze tudom nem oda szántad, csak így jöttt ki.)


vas. júl. 29, 2007 21:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 361
Tartózkodási hely: Pécs
Hozzászólás 
o ohmos ellenálás smd-ben:)


vas. júl. 29, 2007 21:18
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
3 db 16 mil-es elfér 16 mil-es közzel. (nálam 120 mil van a so-14 padjai közt, 3x16+4x16(közök)=112 tehát elfér). max olyan vékony vezetéket tervezz, amit le is lehet(tudsz) gyártani. Ha vasalod, akkor sztem 12mil ok. A vezetősávok között ugyanekkora távolságot tarts. Ellenállás, kondi méret 0805-öst szoktam. Bár én vasalós nyáknál nem szoktam smd-zni, mert a 2oldalas nyák tervezéssel addig küzdök, amig via nélkül meg tudom csinálni. Az alkatrészek lábán megyek át a másik oldalra(eddig mindig sikerült). smd-nél meg egy csomó via kell, hogy közlekedjek a 2 oldal között. Azt nem is tudom, hogy kellene szépen megoldani házilag. kis drótdarabka nehézkes, kis rézszegecs esetleg. Valami tipp.


vas. júl. 29, 2007 21:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
14 lábú smd ic lábai közt (a két lábsor között) 3db 16mil-es vezetéket húzni mennyire bátor dolog?


vas. júl. 29, 2007 19:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Elkezdtem tervezni életem első smd paneljét. Tudtam hogy más lesz mint az eddig megszokott, na de ennyire?! :jajne:

Tudnátok pár smd panel-tervezési tanáccsal ellátni? Elsőnek például, hogy ti mekkora raszterhálót használtok? Én eddig 25mil-re állítottam, most az smd panelnél 12,5-re, de szerintem így nem a legjobb.
Milyen széles vezetősávokat használtok?


vas. júl. 29, 2007 18:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Béláim az Úrban!
még egy nyafatnyi érdekesség:
A kész panelt az oxidációtól ugyebár védeni kell.
próbálkoztam hidegónozóval, de nem fut rajta a sz ón :evil:
aztán denszeszben oldottam hegedűgyantát (látni kellett vonla a művészlelkű eladót, mikor kérdezte milyen hagadűhöz kell, és én mondtam, hogy mindegy forrasztani kell... :twisted: :lol: )
nem vált be, évek múlva foltos lesz.
Aztán a zöld forrasztólakk volt a "sláger", de ez elfogyott, és mindig tiszta por volt. Nem lehet az anyagában por, ugyanis a fúvókát egyből eltömné!
A legújabb:
Akrilan lakk.
Eredetileg fémrárgyak lakkorásához találták ki. Egy puha, rugalmas lakkfajta. És jól forrasztható! (és nem túlzottan büdi...)
ajánlom


szomb. júl. 07, 2007 20:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Meg újabban már nincs raktáron árujuk. :( Mindent rendelésre hoznak, 1-2 nap. Ma is potyára mentem Miskócra. Nem volt senki még Kassán? Nekem durván egy táv lenne és ott van a főhadiszállásuk, ha jól tudom. Csak nincs kedvem ilyen "elektrolityiku kapacitoru plíz" beszélgetésre, meg kézzel-lábbal mutogani. De lehet, hogy tudnak magyarul. Ki kéne próbálni.


pén. júl. 06, 2007 21:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Hali!

"Kérdés: Hogyan tudtok +20-szal olyan felületet szórni, hogy ne legyen "porszemes"?
Letakarítom az asztalt, lemosom, de mégis mindig tele van porpöttyökkel, ami mindig alámar. "


Miután finomszemcsés csiszolópapírral lecsiszoltam a panelt, beletörlöm a pólómba - aztán, közvetlenül a P20 felvitele előtt közvetlen közleről ráfújok egy (nemdohányzó) tüdőnyi levegőt. :)

Egyébként, van jobb megoldás is a Pozitív20-nál: a fényérzékeny nyák. Csak lehúzod róla az öntapadót, és már lehet is fotózni.

http://www.soselectronic.hu/cgi-bin/sos ... rl=visitor

Kattints a VÁLASZTÉK gombra, aztán a legutolsó sorra: Forrasztó ónok, vegyszerek, nyákok

Ezen belül: NYÁKOK ---> Cuprextit és cuprexkart anyagú NYÁK-ok

Ezen belül a Foto; ill. fényérzékeny nyákok - amit érdemes megnézni.

Én a 160X100-ast szoktam venni, ami jelenleg 330 Ft+áfa körül van. Egyéb helyeken a sima nyákot adják kb. ennyiért, és még hozzájön a Pozitiv 20, meg a sok pepecselés..

Az egyetlen negatívum, h. 5 eFt felett kell vásárolni náluk..

Üdv!


pén. júl. 06, 2007 13:19
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03
Hozzászólások: 752
Tartózkodási hely: Paks
Hozzászólás 
Iranytu írta:
.. úgy akartam kétoldalas nyákot csinálni, hogy az egyik oldalát fefújtam nyákra való zöldes színű lakkal, majd megfordítottam, és a másik oldalát +20-szal....


Azt hittem, azt akarod írni, hogy nem akart a Nap kétoldalról sütni! :D (bocs)

Nekem, még soha nem jutott eszembe, hogy két rétegben fújjam le a panelt. Igaz a (volt) kolleganőm, sokkal ügyesebb nálam, így hát inkább reá bízom magam. Igaz, nálunk a fínomrajzolatú panel helyett az üzembiztonság volt az első
Tapasztalatom szerint, az alámarás nem a lakk vastagsága miatt van, hanem a nem pontatlan felfekvés miatt a fény beszóródik a vonal alá.

A rezet, finom polír papírral, víz alatt csiszoljuk, és utána acetonos ronggyal (ez nem rongy, hanem olyan kék színű rolnis papír, mely textilszerű, nem lehet eltépni és nem szöszöl) szigorúan egyirányba kell letörölni. Persze a szélek problémásak ezért a nyák nagyobb, úgy 5mm-el. Szárítás és jöhet a lakk. A bőr kipárolgásából is adódhatnak gondok. A levegőben lévő port nehéz kizárni, ahoz szerintem vizfüggöny és elszívó kellene. Minden esetre egy "vegyi szekrényben" készül a dolog, kis elszívás alatt. A ráégetést kemencében végezzük. Így is kell néha retusálás marás előtt.

Érdekesség képpen:
Van egy ezeréves levilágítónk. Alul kvacüveg, felül fólia, kétoldalt fénycsövek. Fólia és üveg között vákuum. Tönkre ment a fólia, kísérleteztünk minden félével, eddig a legjobban bevált, amivel a virágosok csomagolnak, "celofán". Méretre jó nagy, és viszonylag kevés az elnyelése.
(Egyszer a vegyészeti spektrofotométerrel megvizsgáltam az anyagok UV nyelését, hát hervasztó eredményre jutottam)
Amikor kidöglöttek a "gyári" fénycsövek, kicseréltük, de csak azt a germicid csövet lehetett beszerezni. Hatására a megvilágítási idő kb. a tízszeresére nőt. Vissza tettük volna a régit, csak az már nem volt egyenletes a feketedés miatt.
Még a mai napon sem tudom, hogy a +20 milyen hullámhosszra érzékeny. Ti tudjátok?

üdv. proli007


csüt. júl. 05, 2007 8:21
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Béláim az Úrban!
Még egy érdekesség:
úgy akartam kétoldalas nyákot csinálni, hogy az egyik oldalát fefújtam nyákra való zöldes színű lakkal, majd megfordítottam, és a másik oldalát +20-szal. a kálium-klorid(nem nátriumalapút használok, mert ehhez jutottam hozzá, és ugyanúgy működik) totál leoldotta a zöld lakkot! És nem csak a fizikailag száradó oldószeres lakkot oldja nagyon szépen, hanem évekkel ezelőtt egy csepp a konyhai munkapultra pöttyent, és nem vettem észre. A dekorit lemezt barna színre színezte, és földuzzasztotta/puhította. :evil:
Az egyenletes lakkszórást hogyan oldjátok meg?
Hány rétegben szórjátok? Én 2 rétegben, mert kisebb az alámarás valószínűsége.


csüt. júl. 05, 2007 7:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Üdv Iranytű!

Szerintem nem porszemek vannak a nyáklapodon amikor lefújod hanem a P20 nem oldódott el rendesen. Ez tuti. Én kb 40-50 percet szoktam lötyögtetni a cumót hogy jól eloldódjanak benne a szemcsék.
A végén meguntam azt összedobtam egy lötyögtetőgépet.
Ezzal még vaskloridot és előhívót is lehet a P20 on kívül lötyögtetni megtaláljátok az oldal alján: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_634.html?pcount=15&pg=149&g=%3E%3E


szer. júl. 04, 2007 22:40
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 83
Hozzászólás 
Mivel fújátok le a panelt, hogy ne oxidáljon?
Akrilán lakkot, vagy Kontakt Chemie termékeket érdemes bevetni? Melyik szebb, jobb?


szer. júl. 04, 2007 19:02
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Én spec. nem vacakolok már p20-szal, n20 stb. :( Sajnos a levegőben lévő szöszöket és port rántja magával, ezen a helyen meg alámar. Lehet retusálni, kapirgálni. Érzékenyített lemezzel sokkal kevesebb idegeskedéssel győzök. És egyforma réteg=egyforma idő. Valamikor még próbáltam centrifugálni, de az sem teljesen jó. Hajkurásztam folyékony lakkot, üvegben, de nem találtam. Szitások használnak ilyet talán, de elegem lett az egészből. Conrad, vagy SOS árulja különböző méretben és anyagban, egyedi szériához nekem jobban bejött. És 125 W-os letört búrájú higanygőzzel világítom le.


szer. júl. 04, 2007 16:08
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 885
Hozzászólás 
Iranytu !

Lehet , hogy a nyáklemezed felülete nem lett eléggé letisztítva , esetleg már a felületén megragadt por , szösz ami a lakk alá kerülhet .
Zsírtalanitást követően én nem szoktam megtörölni , csak szárítani ,törléssel is rávihető a szennyeződés ....
Nap fényét használom én is még télen is , megvilágtás ideje nem kritikus , ha megfelelően fekete a levilágítandó felület , akkor a hosszabb levilágítás sem árthat ..
Én csak sima géppapírra nyomtatott ábráról fotózom , 10-12 perc napfénnyel , a nyomtatás teljesen homogén feketét ad , a legjobb minőség beállításával , tintasugaras nyomtatóval , de pauszra nem ok . a géppapír tökéletes , csak hosszabb megvilágítást igényel .
Ezzel a technikával csinálom az előlapok feliratait is , csak a végén ráégetem a lakkot ..


szer. júl. 04, 2007 12:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: BP.XI
Hozzászólás 
Érdekes!

Iránytu!
Mekkorára saccolod a napfény teljesítményét levilágításilag?
Mert ha germicid csővel, ami 20W-os 20perc, akkor a napra kitett
2 perces megvilágítás, ööö 200W? remélem jól kalkuláltam :oops:

Ezt ki kéne próbálnom nekem is. Igaz én gyári előérzékenyített lemezt
használok, és mostanában rákaptam a lézerprinterrel pauszra printelt
nyákrajz levilágítására, ami nagyon bejött. Nincs nyákfilm költség.
Pausz a melóhelyemen ingyen van. printer szintén, előhívó vegyszer szintén. :) Amióta a hq-nál veszem a nyákot sajna megnövekedett a
levilágítási idő, mert az eddigi 3-10 másodpercről 40-re ugrott, de akár féllábbal is kivárom.

Mégvalami, nekem sem sikerült még pormentesen lefujnom nyákot +20-al.
üdv


szer. júl. 04, 2007 10:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Béláim az Úrban!
Kérdés: Hogyan tudtok +20-szal olyan felületet szórni, hogy ne legyen "porszemes"?
Letakarítom az asztalt, lemosom, de mégis mindig tele van porpöttyökkel, ami mindig alámar.
egy érdekesség:
1 db 20W germicid lámpával világítom le.
2mm üveglappal szorítom le (plexivel is kipróbáltam, nincsen lényeges különbség->UV elnyelés, de nehezebb, így sima marad a pausz alatta)
vettem egy új flakon +20-at, szórtam, de vastag lett a szórat, így a megszokott 20 perces levilágítás is alulexponált lett. hol egy erősebb lámpa!?!?!?
agy bekattan, 2 üveglap közé a panel, és kitettem a napfényre 2' re.
Nagyon jó!!!!!
éles, kontrasztos, gyors, és elég erős a fény... :twisted:
a szomszédoknak dülledt a szemük, hogy 2 percente kirohan egy üveglappal a nafényre egy pacák, lesi az óráját, majd eltűnik... :lol:
sajna csak nyáron jó a módszer
175x175mm panelt is fotóztam most vele!!!!


szer. júl. 04, 2007 9:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Tegnap kipróbáltam a Potyo által javasolt flexel történő nyákvágást. Úgy néz ki, hogy ez lesz a tutti.


szomb. jún. 30, 2007 12:13
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Értettem. Kösz a tanácsokat.


szer. jún. 27, 2007 16:01
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: BP.XI
Hozzászólás 
NickE írta:
Vagy vigyek egy nyákot a METROba és ott próbáljam ki? :D


Felesleges! Az a kézi készülék csak papír vágására való.
És hiába masszív a karon lévő vágófej hamar eltompul az éle. És ne tudd meg mennyiért élezik hivatalosan. Én mán csak tudom ilyeneket is használok. Akkor inkább Hutty masinája.


kedd jún. 26, 2007 19:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Kép

Én speciel beruháztam 1 ilyenbe. 13,650 bruttóért pl itt: http://gepesszerszam.hu/termek/72/326/5/5
Ui: igaz kell 1 satu is hozzá, vagy egy masszív asztal :wink:


kedd jún. 26, 2007 19:38
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Ha egy egyenesre élezett mezei konyhakést a konyhai vádódeszka oldalához szorítassz,(mondjuk úgy,hogy árfúrod hosszú fafúróval és menetesszárral átfűzöd),máris ennél 10x tartósabb és pontosabb eszközt kaptál.Ez valami játék a külleme alapján,az ára viszont felháborítóan sok.
10ezerért már igazi karosollót is lehet kapni,kínai kivitel,de legalább fémvágásra tudod "párszor" használni,és nem papírvágásra maximum 4szer,mielőtt kicsorbul,megtekeredik,eltörik.


kedd jún. 26, 2007 17:49
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Vagy vigyek egy nyákot a METROba és ott próbáljam ki? :D


kedd jún. 26, 2007 17:32
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Vélemény :?:
10ezer forint a METROban. Annyi van odaírva a METRO újságba, hogy vágógép, de szerintem papírvágásra tervezték. SIGMA gyártmány, ők papír-írószerben nyomulnak, ha jól tudom.
Frászt kapok, mikor kiadok 10-20k -t és az első próbánál kiderül, hogy nem kellett volna :(

Kép


kedd jún. 26, 2007 17:25
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: BP.XI
Hozzászólás 
Van nálunk egy vágógép, igaz papír vágásra használom.
92cm széles, beállítom rajta a hosszt amekkora nyákot szeretnék és a nyákot betéve, majd lepréselve megkarcolom a présgerenda mentén, majd megfordítom és ott ugyanúgy kacolás és törik. Ennél jobban, csak tényleg lemezvágóval lehet, illetve a monírozó lánytól szoktam elkérni a brutál (alu)lemezvágó ollóját és azzal szoktam vágni 20cm-ig.
De megfelelő alternatíva lehet még a flexbe fogott gyémánt korong is, esetleg vídiás fűrészkorong, persze lánckesztű és ing használata kötelező.


hétf. jún. 25, 2007 5:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 23, 2006 20:49
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Én sima fémfűrészt használok, csak némi trükkel :D
Befogom a fűrészt a satuba fejjel lefelé :roll:
és nagyon kis szögben húzom rajta a panelt. :D
remélem ez így elég érthető. Én ezzel tudtam a legjobb eredmény elérni


vas. jún. 24, 2007 22:32
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
potyo írta:
Egy baj van vele, a por, amit kifúj.

Ahol fát vágnak, ott hullik a forgács. :D


vas. jún. 24, 2007 20:58
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 754
Hozzászólás 
Én már vágtam sokféleképpen (kézi fűrész, megkacoltam a panelt és törtem, kézi olló, karos lemezvágó olló, ..., de egyik sem elégített ki) Lehet, hogy a hiba bennem van. Eddig a karos lemezvágó olló a legjobb, de nem tutti. Nagy méretű nyák esetén nagyon hajlik a panel és kicsit 1-2 mm-t is félremegy. Mondjuk 30cm -es csíkot nem tudok egyenesen vágni. Utána meg már macerás igazítani...
Amúgy nagyon jó, mert méteres erőkarja van és még áttételezve is van, szal kisujjal tudok nyákot aprítani, meg sebességre is verhetetlen, de zavar az 1-2 mm kanyar.

Ezért gondoltam valami fent említett megoldásra, de azért megjegyzem, hogy ha sok nyák vagy bonyolult, akkor nem szoktam pöcsölni vele, inkább gyártatom. Most egy kis ezer forintos fúróm van(csak fúrásra használom), ami nekem a heti néhány nyákhoz megfelel.
Csak érdekelne ez az alternatíva és mielőtt beinvesztálnék egy komolyabb fúróra, tájékozódom.


vas. jún. 24, 2007 20:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Senkinek nem tanácsolnám,hogy flexkoronghoz hasonló érdes,méginkább ,hogy pici fogazott (!) szerszámot fogjon fúrógépbe.
A fúrógép fúrásra nem vágásra való..


vas. jún. 24, 2007 19:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
NickE írta:
Nem tudom, hogy próbált-e valaki a 10-20ezer közötti fordulatú fúróval vágókorongot befogatva nyákot vágni? Milyen teljesítményű fúró kellhet? Vagy sima körfűrésszel?
Én fémhez való vékony flexlappal, flexszel vágtam néhányat. Fordulatszáma névleges terhelésnél (500W) 9500, nyák vágás közben szerintem lehetett 12000 körül. Egy baj van vele, a por, amit kifúj. A kerületi sebesség a lap szélén úgy 70m/s körüli.

Vagy valami okosságon töröd a fejed :?: :D

Na látom közben megelőztek... :twisted:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára potyo vas. jún. 24, 2007 19:38-kor.



vas. jún. 24, 2007 19:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
NickE írta:
Nem tudom, hogy próbált-e valaki a 10-20ezer közötti fordulatú fúróval vágókorongot befogatva nyákot vágni? Milyen teljesítményű fúró kellhet? Vagy sima körfűrésszel?
Kis barácsgéppel és vágókoronggal én otthon szoktam néha panelt vágni, de egyrészt nagyon sok port csinál, másrészt sűrűn törnek a kis vágókorongok, amiket meg nem tudom hol lehet kapni.


vas. jún. 24, 2007 19:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
flex-szel, vékony koronggal, de vedd valahogy vissza a sebességét, hogy ne égesse a nyákot.


vas. jún. 24, 2007 18:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 40  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség