Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: hétf. ápr. 15, 2024 7:19



Hozzászólás a témához  [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 40  Következő
Nyák Gyártás egyszerűen és HÁZILAG 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Én (nagyon) régen csináltam ilyet:
KÉP1
KÉP2


pén. máj. 09, 2008 12:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Űrkalóz!
Nyáklap?


pén. máj. 09, 2008 12:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 25, 2006 10:49
Hozzászólások: 524
Tartózkodási hely: Föld nevű bolygó
Hozzászólás 
Sziasztok!
Ti miből szoktatok nagyobbacska méretű (kb. 15 centi) árnyékoló bádogdobozt elkészíteni, amilyen méretet nem lehet kapni? Úgy értem honnan szereztek hozzá vékony lemezt? Azért ide írtam, mert nyáklemez egy részét készüléken belüli extra árnyékolóval is el akarom látni, mert sok zavarjelet termel.


pén. máj. 09, 2008 12:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A folyasztókrém valóban baromi drága... Asszem a Microsolder KFT-nél kimérnek 1l folyasztószert is, nem kell a kannát megvenni.


pén. máj. 09, 2008 12:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Cáfolnom kell, baromi drága. Hogy miből van nem tudom, de nem gyanta, mert nyomalanul eltűnik, és nem is nagyon van szaga...

Én ezt használom:
http://www.hqvideo.hu/info/hu/ppe-flux_gel35r.html


pén. máj. 09, 2008 9:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Megerősíthetem, a kis alkatrészek forrasztásánál a folyasztószer a kulcs. Még bumszli pákával is lehet (sőt azzal könnyebb kenni) de adagolni kell neki a folyasztószert rendesen.

Egyébként nem drága, izopropil alkohol és némi gyanta van benne. (a sima den. szesz-el még nem próbáltam, de biztos az is jó.


pén. máj. 09, 2008 8:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Űrkalóz írta:
...
Nyáktervezőből nem lehet exportálni képfájlba? Akkor tényleg cseréld inkább le. Amúgy a windows bmp-ben gondolkodik, és ha azzal operálsz, akkor élesek maradnak a határok, a fekete az fekete marad, stb. A jpg az fényképhez jó, egyéb célra léteznek jobb formátumok is, ha a méret lényeges (png, gif).


csüt. máj. 08, 2008 20:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólás 
Űrkalóz!
Szerintem használj inkább egy másik nyáktervező programot, vagy egyből tükrözve tervezd meg.


csüt. máj. 08, 2008 17:19
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Te hogy csinálod a tükrözött nyomtatást?

Nekem támogatja a nyákkészítő programom. pdf-et soha nem használtam, mert eltorzítja néha a nem tükrözött rajzot is.

Én is sokat fotóztam, de soha nem kedveltem. Ez a vasalás nekem nagyon bejön...

Idézet:
nagyonsok lábú IC-t milyen módszerrel forrasztottad be?

Vékonyan be ónoztam a pedeket fluxot használva, ezután az IC két ellentétes lábát beforrasztottam. flux csíkot kentem a lábakra körbe, majd kis + cint pákával végighúztam a lábakon. A fluxtól szépen felfutott minden lábra, végén legurult a felesleg és a páka hegyén maradt. Jó flux csodákra képes. Először én sem hittem volna.

off: az időzónát be lehet állítani a profilnál...


csüt. máj. 08, 2008 17:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 25, 2006 10:49
Hozzászólások: 524
Tartózkodási hely: Föld nevű bolygó
Hozzászólás 
Tényleg, otthoni gyakorlatban használtam már a Te módszeredet, de én fóliával, mert arról több festék vasalható át mint papírról. Azzal volt bajom, hogy nem tudok szép tükörképet csinálni:

-a nyákkészítő progim nem támogatja, csak nyomtatni tudok vele, ami jó felbontású (sok 100 dpi) és méret-helyes is.
-pdfbe nyomtatom, de ha onnan kiveszem pl print screen-el/kijelöléssel képként, akkor már csak 96 dpi, aztán meg a windóz jpeg-ben gondolkodik és a szép fekete-fehérből itt-ott szürke/pöttyös lesz.
Ráadásul újra nyomtatva nem is mérethelyes megint. És ha például hétvégén jön rám az ilyesmi, akkor vadidegen helyen nyomtatva még a mérethelyes a/4 méretű pdf sem lesz akkora mint kellene. (nyilván a szövegnél meg képeknél nem számít az a pár centi, így sok helyen nagy ívben tojnak a helyes dpi beállításra.)
Szóval: hogy lehet pdf-et tükrözni jó felbontással? vagy Te hogy csinálod a tükrözött nyomtatást?

Ja, nekem a fent leírt nyák készítés kb. fél napig tartott, mert több dologgal is megszívtam:
-nyák mindkét oldalát befújni fotólakkal, ami nem akar egyenletesen fedni, emiatt 2 próbálkozásom is volt mire mindkét oldal szép lett. (pedig le is sikáltam speciális erre való radírral a nyákot)
-szárítás 70 fokon sötétben jó sokáig, kb fél óráig, ezt utálom legjobban a fotózásos teknikában, otthon nincs melegítőm ilyen célra.
-UV lámpa: olyanom sincs, de mivel a csajoknak egyre jobb színe van, a napfény is megtenné manapság.

Ja, és az egyik képen látható apró nagyonsok lábú IC-t milyen módszerrel forrasztottad be?

(Nekem egy 5 lábú SMD schmitt invertert úgy sikerült, hogy beónoztam a nyákot, aztán a páka hegyével ón nélkül odabökdöstem a lábakat. bár azt hiszem hogy hegyesebb páka jobb lett volna.)

OFF: mintha nem jól járna az óra a fórummotorban, nálam már 17:22 van


csüt. máj. 08, 2008 16:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Hogy valami témába illő is legyen:

Köszönet!


Idézet:
Én a múlt héten úgy gyártottam egy 2oldalas nyákot, igaz, egyszerűbb műhelyes körülményekkel és nem házilag, hogy:

Valahogy így megy a vasalásnál is. A PICKit2 klón leírásomnál részletesen nyomon lehet követni a nyák elkészítését is, ha érdekel nézz fel az oldalamra...
Esetleg még annyit megjegyeznék, hogy nem tart 40percig, max 30, de abban benne van a nyák levágása és a maratás is.


csüt. máj. 08, 2008 10:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 25, 2006 10:49
Hozzászólások: 524
Tartózkodási hely: Föld nevű bolygó
Hozzászólás 
Hogy valami témába illő is legyen:
Én a múlt héten úgy gyártottam egy 2oldalas nyákot, igaz, egyszerűbb műhelyes körülményekkel és nem házilag, hogy:

1. nyák megtervezése úgy, hogy mindkét oldalt van pár felirat fordított fólia ellen
2. kinyomtattam mindkét oldalt 2 példányban fóliára
3. az azonos oldalhoz tartozók egyikéből levágtam kicsit majd a vágás mentén össze szigszalagoztam.(illeszkedjen, és jól fedjen)
4. a két oldalhoz tartozókat is össze szigszalagoztam, majd a positiv20-al lekezelt megszárított nyákot közé tettem.(a furatoknak illeszkedni kell, elég hely legyen a nyák becsúsztatásához)
5. 20 perc UV lámpa alatt, majd üveglappal együtt kell megfogni elcsúszás ellen, megfordítani, újabb 20 perc
6. a felesleges positiv20 leoldása (előhívás) után megvan a rajzolat, még a maratás előtt ki kell 1-2 nem túl fontos helyen lévő lyukat fúrni az illeszkedés ellenőrzése végett a nyák ellentétes szélein, ha stimmel az alsó, felső oldal, lehet maratni. Ha nem stimmel, még nem késő újrakezdeni.


csüt. máj. 08, 2008 10:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 12:57-kor.



csüt. máj. 08, 2008 8:36
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Variszabi írta:
Írtam egy cikket a vasalásos nyáklap készítésről, ha valakit érdekel:
Katt

Ez a cikk elég szegényes, én nem dicsekednék vele!
A másik a szellemi érték lopása, főleg így "családon belül" elég szégyenletes! Helyedben szépen elsunnyognék!

Szeretném, ha nem kezdenénk hosszas vitába, ezért előre szólok, hogy törölni fogom az offot. Az előzőt is csak azért nem, mert ez egy kivételes és kényes eset. De folytatását nem itt kérném levezetni!


szer. máj. 07, 2008 5:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Variszabi!
Megengedtem, hogy felhasználd a képeimet?! LINK

A tököm tele van, mindenki lemásolja a cuccaimat amiket publikálok! Engem persze meg sem kérdez senki! :evil: :evil: :evil:

Pedig te nem vagy török, így még talán el is tudod olvasni a weboldalamon hogy az ilyesmihez semmilyen formában nem járulok hozzá!
De TE még csak meg sem említed hogy honnan van a kapcsolás!!!
Ez a török legalább belinkelte az oldalamat:
Forrasztóállomás
Spektrum analizátor

Elvárom, hogy töröld azokat a képeket (kapcsolási rajzokat) ERRŐL az oldalról!!! Illetve írd oda hogy ez nem a te agyszüleményed.
Még működési leírást is költöttél hozzá... De nehéz lehetett...


kedd máj. 06, 2008 21:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólás 
Írtam egy cikket a vasalásos nyáklap készítésről, ha valakit érdekel:
Katt


kedd máj. 06, 2008 20:23
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Az aranyozott csatlakozósávok jobban bírják, de ezért azt is láttam már eloxidálódni.
Mivel tiszta arany nincs,az oxidáló hatás előbb utóbb kikezdi az ötvözetet is,amivel a panel felületét galvanizálják.


vas. ápr. 27, 2008 20:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Aranyozott panel. Jól hangzik... :D


vas. ápr. 27, 2008 8:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. máj. 10, 2007 19:05
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
snapscan írta:
watt írta:
Szerintem minden fém oxidálódik az évek alatt, az ezüst is. Nem értem, miért ne lehetne lakkozni?


Mert amire kellene, ott ki van zárva a lakk. De csak agyalgatok egyelőre, valószínűleg ónozás lesz.


Hosszabb idő után az ónozás is szűrkül, majd feketedik. (oxidálódik)
Szerintem ami nem, az az arany lenne.


szomb. ápr. 26, 2008 18:28
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
watt írta:
Szerintem minden fém oxidálódik az évek alatt, az ezüst is. Nem értem, miért ne lehetne lakkozni?


Mert amire kellene, ott ki van zárva a lakk. De csak agyalgatok egyelőre, valószínűleg ónozás lesz.


szomb. ápr. 26, 2008 16:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Szerintem minden fém oxidálódik az évek alatt, az ezüst is. Nem értem, miért ne lehetne lakkozni?


szomb. ápr. 26, 2008 12:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Farkas György írta:
Van nehány ÉVTIZEDES nyákom, amit "annó" (70-es évek) készítettem. Az ezüstözés ráadásul szépen fényes, mert ráadásul "akrilán-lakk" alatt van!
F.Gy.


A tartós arra vonatkozott, hogy lakk nélkül is fennmarad-e rajta évekig?


szomb. ápr. 26, 2008 8:04
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. máj. 10, 2007 19:05
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
snapscan írta:
Farkas György írta:
Az ezüstözésről némi hasznos infó, többek között az általam is említett bedörzsöléses módszer:

http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/034/pc003436.html


És ez tartósan fenn marad rajta??


IGEN!
Van nehány ÉVTIZEDES nyákom, amit "annó" (70-es évek) készítettem. Az ezüstözés ráadásul szépen fényes, mert ráadásul "akrilán-lakk" alatt van!
F.Gy.


szomb. ápr. 26, 2008 6:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Aha! Én erről sem tudtam, hogy van régebbi! :D Lényeg, hogy örülök, hogy jó!


csüt. ápr. 24, 2008 18:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 281
Hozzászólás 
Másképp fogalmazok: amit használtam, az régebbi volt mint ami a Te weboldaladon is megtalálható...


csüt. ápr. 24, 2008 10:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Nem is tudtam, hogy van újabb! Érdekes, hogy nálam meg jó volt két helyen is. Egyedi lehet a nyomtató drivered...


csüt. ápr. 24, 2008 9:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 281
Hozzászólás 
watt írta:
DjYdur
Megnéztem az elküldött PCB-t, nekem teljesen telibe nyomtatja.

Nekem ilyen nyomtatási beállításaim voltak eközben:
Printer beállítások

Egy újabb verzió úgy tűnik megoldotta a problémám.


csüt. ápr. 24, 2008 8:26
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Nem annyira fontos, csak kíváncsi lettem volna, hogy hogyan reagál a forrasztásra. Köszi!


pén. ápr. 18, 2008 20:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
watt írta:
Idézet:
Nem kell vele gányolni, szépen terül és 15 perc után már nem ragad.

Akkor elég törelmetlen lehettél, mert ott van az egyiken az ujjlenyomatod! :D :wink:
Tudom hogy rajta van az ujjlenyomatom. Volt ott egy hajszál és nem akartam hogy beleragadjon. Nem volt nálam csipesz...

watt írta:
Egyébkén egy olyan kép jobban érdekelne, amin már egy előzőleg lefújt, majd beültetett panel van. A beültetés után is lefújod, vagy marad úgy.
Ezeket a panelokat megrendelésre készítettem, ezért fújtam csak le őket. Saját magamnak készülő panelt még soha sem fújtam le, mert azokat úgyis hamar beültetem. A tápom vízszintes panelját viszont beültetés után lefújtam. De azt nem tudom lefényképezni csak ha szétszedem a tápot. Ha nagyon meg szeretnéd nézni akkor viszont szívesen szétkapom (hétfőn).


pén. ápr. 18, 2008 17:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Nem kell vele gányolni, szépen terül és 15 perc után már nem ragad.

Akkor elég törelmetlen lehettél, mert ott van az egyiken az ujjlenyomatod! :D :wink:

Egyébkén egy olyan kép jobban érdekelne, amin már egy előzőleg lefújt, majd beültetett panel van. A beültetés után is lefújod, vagy marad úgy.

Én csak a beültetés után lakkozom mindig. Addig nem szedem le a maratás után a festéket, csak lúgos vízben passzíválom a savat. A beültetés előtt lecsiszolom, beültetem, majd lakkozom. Ekkor mindegy már, hogy milyen a lakk, illetve minél erősebb annál jobb. A javításnál lehetnek gondok, ez igaz, de azért a sima akrillak nem okozott még problémát, csak nem marad olyan szép utána...


pén. ápr. 18, 2008 16:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 06, 2005 20:41
Hozzászólások: 93
Hozzászólás 
Vennem kell ilyet. Kell nekem! :)
Köszi a képeket.


pén. ápr. 18, 2008 15:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 27, 2005 17:13
Hozzászólások: 2193
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
gask írta:
Tényleg ragad, és nem terül szépen....Pár nap után azért már jobb de így is ragad.
Plastik 70:
Kép1
Kép2
Kép3
Kép4
Nem kell vele gányolni, szépen terül és 15 perc után már nem ragad. :wink:
És ha mindenképpen szines kell, lehet kapni pirosban is.


pén. ápr. 18, 2008 15:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 06, 2005 20:41
Hozzászólások: 93
Hozzászólás 
Ilyen lett a ződ alkoholos filces gyantás végeredmény. A filcbetétet fel kell ollózni 2cm-es darabokra mert különben belűről nem ázik ki a festékanyag. Nem árt valamivel megtunkolgatni hogy kispriccljen belőle a festék. http://kepfeltoltes.hu/view/080418/PICT ... es.hu_.jpg
Tényleg ragad, és nem terül szépen. :( De lehet hogy csak azért nem, mert nem volt valami jó porlasztása a spray fejnek. Ha denszeszben oldom / alkoholom volt csak itthon / akkor is ennyire ragadós? Olyan mintha nem tudna kiszáradni, elpárologni belőle az alkohol. Pár nap után azért már jobb de így is ragad.


pén. ápr. 18, 2008 15:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Század mm-es adatokat kellett beállítani a pad-ek editálásánál. Viszonylag könnyen és gyorsan ment.

Ennyi :!: Biztos voltam benne, hogy menni fog. Bármilyen alkatrészt gyorsan és könnyen lehet realizálni, ezért szeretem.
További jó tervezést!


kedd ápr. 15, 2008 19:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. okt. 04, 2004 13:06
Hozzászólások: 316
Tartózkodási hely: Budakeszi
Hozzászólás 
Kidekáztam a lábkiosztást a Scart-nál.

Század mm-es adatokat kellett beállítani a pad-ek editálásánál. Viszonylag könnyen és gyorsan ment.

Egy farostlemezre ragasztott matricával ki is próbáltam, minden O.K. csak nagyobb fúróval kell kifurni, mert a szokásos 0,5 mm-es lukba beszorulnak a tüskéi.

Beraktam a könyvtáramba, ezzel is bővült.




Üdv
Ray


kedd ápr. 15, 2008 18:47
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
DjYdur
Megnéztem az elküldött PCB-t, nekem teljesen telibe nyomtatja.

Nekem ilyen nyomtatási beállításaim voltak eközben:
Printer beállítások


kedd ápr. 15, 2008 12:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Ugy kell nektek a traxmaker,ha még rajzolatot importálni sem lehet bele..

Ebben tudtam eddig a legkönnyebben saját libet készíteni, eddig mindent megoldottam könnyen. Alaptalan az ilyen rosszhír keltése egy alkalmazásnak! Ráadásul miért ne lehetne libeket importálni? A megfelelő formátumot természetesen. Na de, nem akarok vitát szítani, mindenki azzal rajzol amivel akar, csak ne pocskondiázzon alaptalanul...(még viccből sem)


kedd ápr. 15, 2008 12:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Csak a két szélső lábat és a sorok távolságát kell megmérni.Az eltolás az feles,két láb távolsága felénél az egyik sorban kezdődik a másik lábsor (ha minden igaz).
Ugy kell nektek a traxmaker,ha még rajzolatot importálni sem lehet bele.. :mrgreen:


kedd ápr. 15, 2008 11:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. okt. 04, 2004 13:06
Hozzászólások: 316
Tartózkodási hely: Budakeszi
Hozzászólás 
Pont ezt a szemölő méricskélést akartam megspórolni.

Üdv
Ray


kedd ápr. 15, 2008 9:26
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
küldj egy PCB-t, megnézem nálam is ilyen-e! Lehet, hogy csak valami beállítás difi..


kedd ápr. 15, 2008 8:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 281
Hozzászólás 
Ha nem egyedi akkor talán valamivel gyorsabb ha egy adatlapból nézed ki az adatokat...

Más:
Traxmakerben a 'place external plane' nevű dolgot hogy lehet megcsinálni hogy nyomtatás után is ugyan olyan telt fekete legyen mint pl egy vonal...?
Ha a programban nagyítok rá, úgy látszódik hogy összefüggőek a vonalak, de nyomtatás után már nem jó.

Ilyen traxmakerben: http://kepfeltoltes.hu/080415/trax1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ilyen pdf-ben (nyomtatva is ugyan ez a helyzet): http://kepfeltoltes.hu/080415/trax2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


kedd ápr. 15, 2008 7:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Szerintem ki kell dekáznod(tolómérő). Időigényes, de megoldható. A kész rajzolatot utána el lehet menteni, mint alkatrészt(de gondolom ezt már tutod).


kedd ápr. 15, 2008 5:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. okt. 04, 2004 13:06
Hozzászólások: 316
Tartózkodási hely: Budakeszi
Hozzászólás 
Nem tudna valaki a TraxMaker-be való Scart csatlakozós rajzot feltenni ide?
Az én TraxMaker-emben nincs Scart csatlakozó.

A TraxMeker-rel csinálok egy nyákot, amibe egy Scart csatlakozást kellene beültetnem. A Scart tüske kiosztása sajna nincs szinkronban a TraxMaker componenseivel. Kb másfélszeres a beültetendő tüskék távolsága a sima (pl. SIP2, ...SIP20) csatlakozók luktávolságához képest.

Ráadásul a Scart-ban két sor tüske van, azok is eltolva.
Ki lehetne dekázni, de ........


Üdv
Ray


hétf. ápr. 14, 2008 19:17
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 19:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Dunaujváros
Hozzászólás 
remélem nem forumidegen..
"Galvanizáljunk otthon" 1 lengyel író irta 30 éve jelent meg kb. A könyvben minden benne van , és müködik is (elox ezüstözés , barnitás stb) csak manapság nehezebb vegyszereket beszerezni..mindenhez vegyszerkezelési engedély kell.
ü:G


hétf. ápr. 14, 2008 16:37
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Farkas György írta:
Az ezüstözésről némi hasznos infó, többek között az általam is említett bedörzsöléses módszer:

http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/034/pc003436.html


És ez tartósan fenn marad rajta??


hétf. ápr. 14, 2008 9:27
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. máj. 10, 2007 19:05
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Üdv Olvtársak!

Az ezüstözésről némi hasznos infó, többek között az általam is említett bedörzsöléses módszer:

http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/034/pc003436.html

(Az ezüstözés rész alatt olvasható.)

Gyuri


hétf. ápr. 14, 2008 6:41
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 19:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Dunaujváros
Hozzászólás 
"Nagy csapás" , hogy megszünt -kivégezték -privatizálták SÁRISÁPON a nyáküzemet és alugrafikai céget. Volt ott 1 jo beosztásu és jo" ismerösöm..leadtam a nyáktervet..és több-oldalas panel kész lett gyorsan. (Van itt valaki aki ott dolgozott?) 3,5 mm száru gyémántfurók..stb sorolhatnám


szomb. ápr. 12, 2008 14:04
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 19:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: Dunaujváros
Hozzászólás 
OK-OK nem vitának szántam..Mindenki azt "fujja amivel fuj" de az sk 10-ben vab folyasztoszer. Szerves sav ami melegedéssel aktiválodik (páka) olyan mint a fenyögyanta. (Ha melegebb türésü kell , pálmaolaj...horganyzás onozás meritett kivitelben) A komplett technologia: valamikor az Elektor a 80'as években leitrta: SK10 amikor jo a technika, lemosni izo-propil alkohollal, és plasztik 70 fujni!..ennyi! Jo a denaturált szesz (alkohol is) de nagyon büdös, és fátyolos lesz a felület ( a viztartalom miatt) Agresszivebb oldoszer jo lenne, de az esetleg megoldja a "plasztik" alaktrészeket is. Pl. poli-propilén-epoxi kiöntésü kondikat, tekercs csévéket stb. poli-sztirol dolgokat is (neosid tekercs) stb.(OFF de fontos. Ha lesz kábelem a fényképezögépemhez (USB) akkor tudok mutatni 82-böl FM tuner panelt ilyen lakkaozással) persze mást is. de ez a fránya gép nem szabványos USB kimenetü)


szomb. ápr. 12, 2008 13:51
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 22, 2006 18:22
Hozzászólások: 174
Tartózkodási hely: Ercsi
Hozzászólás 
Én sk10-et használok. Tényleg jó, de nekem pont az a bajom vele, hogylassan szárad. Hamar megszilárdul annyira, hogy ne folyjon meg, de kell egy nap neki, különben az ujjlenyomat nagyon meglátszik rajta.


szomb. ápr. 12, 2008 13:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Nekem az SK 10 nem vált be. Ragacsos, drága, és semmivel nem nyújt többet, mint az akrilan.
De szerintem majdnem mindegy mivel, lényeg, hogy lakkozzunk, mert az védi a rezet és szép!


szomb. ápr. 12, 2008 13:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2000 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 40  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség