Szerző |
Üzenet |
Prince86
vas-tag
Csatlakozott: pén. jún. 08, 2007 9:43 Hozzászólások: 7
|
Hello!
Én rontottam el a paneltervezést és azért húzott át és állt le. Most a cső gyújtóját a panel mellett vezettem el a vezetékbe iktatva a 22k ellenállást és így már a gyertya melegpontjával is gyújt. Nem hagyogat ki mostmár. Köszönöm a segítséget, és bocs a zaklatásért.
Üdv:
Balázs
|
szomb. jún. 09, 2007 13:15 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
A kihagyás oka lehet a nem megfelelő nagyságú C4-en levő feszültség is. Ott 300V fölötti értéknek kell lennie. Lehet csökkenteni az R5 3.3k-t a felére ,lehet az 1mikrót is lejjebb venni(kisebb fényerő). Ezenkivül az 555 frekijét beállitó C1 értékét is csökkenteni kellene~470-680nF-ra.
|
szomb. jún. 09, 2007 9:47 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
A kapcsolást nem ismerem,majd előszedem az RT könyvet. Addig is: A strobi negativ tápfeszpontját össze kell kötni a fémvázzal,ha még nem tetted meg.
|
szomb. jún. 09, 2007 9:19 |
|
|
Prince86
vas-tag
Csatlakozott: pén. jún. 08, 2007 9:43 Hozzászólások: 7
|
Hello!
Bevontam vele az egész gyújtókábelt ami nem túl hosszú, kb 15cm és így már villog a cső és nem áll le a motor. Viszont nem folyamatos a villogás hanem kihagyogat másodprcekre. Ez lehet attól hogy most már nagy bele a 22k ellenállás? Esetleg a táprész feszültsége alacsony, vagy nagyon visszaesik terhelkéskor?
Ja és nagyon köszi az 5letet!
|
szomb. jún. 09, 2007 8:53 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
A fólia méretét értelemszerűen addig lehet illetve kell növelni amig be nem gyújtja a csövet. Ha nincs közel a kábel a vázhoz akkor az egész felületét is be lehet burkolni. Az induktivfogó elkészitése macerásabb feladat.
|
pén. jún. 08, 2007 22:07 |
|
|
Prince86
vas-tag
Csatlakozott: pén. jún. 08, 2007 9:43 Hozzászólások: 7
|
Hello!
Kipróbáltam a dolgot, rátekertem egy 5cm széles alufóliát a gyújtókábelra és ehhez csatlakoztattam egy vezetékkel az ellenállást! Így már nem áll le a motor de nem is villog a vaku.
Lehet hogy szigetelésen keresztül nem tud elegendő feszültség jutni a villanócsőre, hogy begyújtson.
Ha megvan a fényképezőgép eredeti gyújtótrafója, akkor át lehetne alakítani amolyan induktív fogósra? Egyáltalán lehet ilyen fogót készíteni? Mert az eredeti gyújtótrafót megvezérelném pl egy erősítőn keresztül az induktívfogó jelével és ez gyújtogatná a csövet.
|
pén. jún. 08, 2007 17:31 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
Üdv. Valószinűled a 10-20Kv feszültség az ellenállást átüti a spirális köszörülés mentén,ezután pedig a villanócső környékén talál magának utat a testpont felé. Szerintem próbáld meg kapacitiv úton kicsatolni a jelet. Ez annyit jelent,hogy a gyjtókábelra tekerj (minél távolabb a hengertöl és a váztól)egy 5cm széles alufólia darabot és ehhez csatlakoztasd az ellenállást. Nekem már sokszor bevált provizór jellege ellenére.
|
pén. jún. 08, 2007 10:17 |
|
|
Prince86
vas-tag
Csatlakozott: pén. jún. 08, 2007 9:43 Hozzászólások: 7
|
Hello mindenkinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Megépítettem a Rádiótechnika Évkönyve 1992. számában az autósok figyelem c. részben talált gyújtásbeállítóstroboszkópot. Kipróbáltam villog meg minden csak amikor bekapcsolom leáll a motor. (simson S51B-ről van szó aminek egyellőre még mexakítóvezérelt tirisztoros gyújtása van ami ugyan csak rádiótechnikás)
Még annyi hogy 50Ws-os csövet írtak elő de olyat nem találtam ezért egy fényképezőgép vakuját használtam.
Ennél a kapcsolásnál nem induktívfogóval csatlakozik a gyújtókábelre hanem a gyertya melegpontjára egy ellenálláson(22k) keresztül megy a cső gyújtókivezetése, a cső tápfeszét meg egy inverter állítja elő az akku feszültségéből. Szerintetek miért lehet hogy ha bekapcsolom leáll a motor? A berúgókart mozgatva villog a cucc csak a beindított motor áll le. A kapcsirajzot ne mtudom hogyan szúrjam be
Előre is köszi!
|
pén. jún. 08, 2007 10:02 |
|
|
hmli
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 283 Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
|
Akkor a hozzászólásokból kiindulva marad a volt cégnél levő AVL műszer.. Mondjuk érdemes megfogni egy járó motor csöveit. Az enyém egy sima 130bar nyitónyomású rendszer, és mégis lehet érezni ahogy híznak a csövek.
hmli
|
hétf. márc. 26, 2007 18:42 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
strobi
Üdv Mindenkinek!
Egy apró megjegyzés a dizel jeladóhoz.
A dizelek nyomócsöve valóban "lélegzik" a nyomáshullám hatására, ahogy Ros-Co is említette.
A piezzógyujtó ötlete már elég régi, sokáig próbáltuk, de minden valós eredmény nélkül. (Néha villantotta a strobit de egy műszernek megbízhatónak kel lennie.)
A problémával az AVL laborja bírkózott meg, síkfóliás piezzó jeladó formájában. A problémát olyan nehéz korrekten megoldani, hogy a Bosch-tól a Technotestig mindenki ezt a jeladót használja.
Van még egy apró probléma. Ez a jeladó minden siker ellenére elég kényes, ütésre nagyobb szorítóerőre hamar tönkremegy, és elég huzós az ára....Rendkívül kényes a szorítóerőre ezért "megnyomorított "csőre nem szabad feltenni. Ráadásul dízel nyomócső több szabványos átmérőben készül, így elég sok jeladót kell beszerezni, ha minden típust mérni akar az ember... A hat darabos készlet ára 240E .
|
hétf. márc. 26, 2007 7:09 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
A piezo gyújtó az tökéletes, csak nem műanyag csipesszel, hanem egy kis csavaros fém szorítóval kell a dízel nyomócsövére tenni. Ez pártíz voltos jelet ad, mivel a nyomócső csak páz század mm-t "lélegzik" a nyomás hatására.
A kimenetet meg kéne nézni szkóppal hogy mi a jelalak, aztán csinálni hozzá jelformáló elektronikát.
|
vas. márc. 25, 2007 19:05 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
po la
Idézet: Egy korrekt, szintézeres elhangoló egység kellene hozzá fordulatszámmérővel (Pic+ lcd) és kész egy használható szervízműszer...
Igen én is terveztem és félig meddig készen is van, a pogit kéne befejezni.
De sima strobinak nagyon jól beválik, csak fel kell festeni a blokkra a kívánt előgyújtás szögét, hogy jól leolvasható legyen. mechanikus PLL eltolás
|
vas. márc. 25, 2007 12:54 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Idézet: Impulzusban a LED a névleges áram sokszorosát is kibírja,és fénymennyiséget is sokszorosat tud szolgáltatni roncsolódás nélkül.
Igen, el is felejtettem mondani, hogy a LED-ek előtti ellenállások értékét be kell játszani. Már nem emlékszem nekem mennyi lett jó, és elég nehéz megnézni, mert be van öntve.
LED-ek számossága is lehet több, de nálam 1, azaz egy db LED villog egy bowden ház végén, ezért elég közel lehet rakni a jelhez veszély nélkül. A LED a legfényesebb amit találtam, de erről a bringavilágításos topicban lehet bővebben infót szerezni!
vandál! Nagyon szívesen, remélem beválik!
|
vas. márc. 25, 2007 12:50 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
Régebben ötletszinten a piezogyújtó betétet akartam felhasználni,természetesen ohmos feszültségosztóról kellene kicsatolni a jelet. A klipsz meg készülhetne egy nagyobb méretű műanyag csipeszből is.
|
vas. márc. 25, 2007 12:17 |
|
|
hmli
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 283 Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
|
Szevasztok!
Benzines motornál viszonylag egyszerű a gyújtásjel levétele. Viszont a gyári piezos dízelklipsz helyettesítésére van valami ötletetek?
hmli
|
vas. márc. 25, 2007 11:39 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Valószínű nekem egyszerűen kevés volt a fényem, és azért nem volt elég nagyon keskeny impulzussal hajtani...
A PLL bizony elkel a pontos méréshez. A primitívebb strobikban csak késleltetnek, de akkor egy táblázatból vissza kell számolni a gyújtásszöget...
(még nem volt a kezemben, csak tippelek) Normál villanócsövest én építettem.
|
szomb. márc. 24, 2007 21:07 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
strobi
Üdv Mindenkinek!
Nagyon sok elektronikus témakörben amatőr vagyok, a gyújtás és mérése témában talán nem...
Van villanócsöves és ledes strobim, gyári professzionális, és házi készítésű eszközöm. A ledes fényét azt hiszem egyszerűen szokni kell...
Az ifjú kollégáim tökéletesen elboldogulnak a ledessel, én vén emberként már nem látok nála, de lehet, hogy csak a megszokás nagy úr effekt lép fel nálam. A gyári ledes strobit természetesen szétszedtem...
Négy darab nagyfényerejű, speciális kialakítású fémtokos led van benne.
Ezeket egy ledmeghajtó ic működteti. Az ic itthon is kapható, a típusát felírtam ( most ugyan nincs kéznél, de a laborban előásom).
Ros-Co által írt jelenséggel nem találkoztam, de mivel utánépítésre került sor, azt elmondhatom, hogy a duplikát fénye sokkal szerényebb volt.
Ezt a tényt én a ledek számlájára írtam, de lehet, hogy tévedek.
A két darab 555-ös monostabillal kivitelezett kapcsolás lehetővé teszi az elhangolást. Watt receptje szerinti kapcsolás itt villog az asztalomon, prímán működik. Egy korrekt, szintézeres elhangoló egység kellene hozzá
fordulatszámmérővel (Pic+ lcd) és kész egy használható szervízműszer...
( Most a máséval verem a csalánt, mert a mikrokontrollerekhez nem értek-sajnos...)
Mindenkinek további jó hétvégét!
|
szomb. márc. 24, 2007 20:02 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Impulzusban a LED a névleges áram sokszorosát is kibírja,és fénymennyiséget is sokszorosat tud szolgáltatni roncsolódás nélkül.
Ezért nincs előtétellenállás a fényújságomban sem,minden led csak maximum 5% kitöltésivel villog,így simán megy 5V-ról.
Eredetileg beleírtam egy 100kHz körüli PWM szabályzást a finomabb "elosztás" érdekében,de úgy találtam,semmi szükség rá,a ledeknek nem lesz semmi bajuk.
|
szomb. márc. 24, 2007 15:36 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Nekem túl halvány volt a LED, illetve ha hosszabbra vettem a villanási időt, akkor meg elmosódott lett a jel a fogas tárcsán.
|
szomb. márc. 24, 2007 14:55 |
|
|
sz1miki
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 15 Tartózkodási hely: Budapest
|
Ez a ledes strobi teljesen kompatibilis a villanócsöves megoldással?
Nem ismerem a villanócső valamint a led villanási idejét, azért kérdezem...
A lednek nem hosszabb az utánvilágítása?
|
pén. márc. 23, 2007 19:53 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Köszönöm Watt, ez zseniális! A LED-re nem is gondoltam... Így nem kell szórakoznom a villanócsővel, nagyon jó!!! 1000 hála!
|
pén. márc. 23, 2007 14:41 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Nekem egy brutális fehér LED a strobim(lehet több LED-et is beállítni a nagyobb fényességért), A LED-et egy 4011-el felépített monostabil hajtja meg. Az impulzust az egyes henger gyújtás kábeléhez fogott vezetékben gerjedő feszültség biztosítja. Ha nagyon kell átrajzolom, mert ez olyan régi, hogy még nincs elektronikus formába öntve.
szerk: Lerajzoltam:
|
pén. márc. 23, 2007 11:35 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Sziasztok!
Nekem is egy hasonló rajzra lenne szükségem, mint amit a topic-indító Kolléga felvetett - ha azóta épített valaki hasonlót, érdekelnének a tapasztalatai, ill. kapcsrajzok a témában.
Üdv: fk
|
pén. márc. 23, 2007 11:05 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
djsms: Odaadtam már?
lehet hogy rajzolok/próbálok egty jobbat, de csak ha mást is érdekel, mert az enyim már műxik!
|
kedd jan. 04, 2005 2:53 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
UP!
én viszont szeretnék építeni rendes stobit, ami 12V-ról működik Ha tud zárásszöget és fordulatszámot is mérni az még jobb! Van valakinek jó rajza hozzá?
|
hétf. nov. 22, 2004 13:22 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Van kapcsolás is, de megteszi egy mezei glimm lámpa, csak a főtengelyen fesd fehérre a csikokat, vagy esetleg UV filc-el
|
szomb. júl. 17, 2004 17:08 |
|
|
Madwe
ezüst tag
Csatlakozott: vas. ápr. 11, 2004 12:37 Hozzászólások: 29 Tartózkodási hely: Tartózkodom... ;)
|
Gyújtásvizsgáló stroboszkóp
Sziasztok!
Egy előgyújtás-vizsgáló stroboszkóp rajzára lenne szükségem, ha valakinek van egy bevált kapcsolása, légyszi ossza meg velem.
Köszi!
|
szomb. júl. 17, 2004 13:29 |
|
|