Szerző |
Üzenet |
Attee
arany tag
Csatlakozott: csüt. okt. 28, 2004 0:18 Hozzászólások: 427
|
Lényeg a lényeg...
Nem biztos, hogy a táppal érdemes foglalkozni, millió ilyen kis tápot, telótöltőt össze lehet gubizni akár ingyé is...
|
csüt. jún. 07, 2007 18:39 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11864 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
MotoHacker írta: A kapcsolótápok szabályzottak,a kapcsolási frekvenciával vagy impulzusszélességgel szabályozza a feszültésget méghozzá primer oldalon...
Köszi, de ezt tudtam eddig is. Pont erről írtam.
|
csüt. jún. 07, 2007 15:37 |
|
|
proli007
platina tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03 Hozzászólások: 752 Tartózkodási hely: Paks
|
Ez a kapcsoló izének látszó tárgy, kísértetiesen hasonlít a régi NOKIA töltőhöz, csak abból kispórolták az optót. Az önrezgő, és trükkös módszerrel a primer oldalról alkatrész takarékos módon, szabályozzák a tranyát. (Meg is döglik szépen, ahogy kell!)
A Laci_L-nek teljesen igaza van, csak nem figyeltél. Manapság a háromlábú kecskében van teljesen felépített kapcsolóüzemű táp, a Te kritériumaiddal.
Egyébiránt a "kapcsolóüzemű" nem jelenti a PWM-et, stb... az csak a munkaponti beállítás befolyásolja. Ilyen értelemben viszont a legtöbb recsegő fecsegő kapcsolóüzeműnek minősül, ha tetszik nekünk, ha nem.
üdv. proli007
|
szer. jún. 06, 2007 21:19 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
A kapcsolótápok szabályzottak,a kapcsolási frekvenciával vagy impulzusszélességgel szabályozza a feszültésget méghozzá primer oldalon.
A nagyfrekis önezgő cuccok,amik valami terheléstől függű tól-ig "nagyfrekin" nyomják ét egy miniatűr trafón az energiát majd szekunder oldalon disszapitíve stabilizálnak (ha egyáltalán) szvsz nem tekintehtők klasszikusan "kapcsolóüzeműnek".
|
szer. jún. 06, 2007 20:38 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11864 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
MotoHacker írta: Akkor semmit nem vesztessz,ha megpróbálod szétszedni és letekerni.Egyébként ez nem tűnik "normális" kapcsolótápnak,valami önrezgő rémség lehet...
Márpedig szerintem ez egy egyszerű kapcsolós táp. Látszik a primer oldali biztosíték, a négy egyenirányító dióda, a puffer elkó, a vezérlő IC (amiben benne van a kapcsló FET is). A szekunder oldalon pedig látszik, hogy egy tápfeszt készít (USB, tehát 5V). Ott az egyutas egyenirányításhoz a dióda, az elkó, a fojtó, és hátul az opto visszacsatoló.
Mitől nem kapcslolós ez a táp?
|
szer. jún. 06, 2007 20:16 |
|
|
balkari
vas-tag
Csatlakozott: hétf. máj. 28, 2007 15:14 Hozzászólások: 9
|
Szia chipi.
Ha még nem kezdtél neki a szétszedésnek akkor a tanácsom a következő:
-befőttes üvegbe áztasd be lakbenzinbe.
-1 nap után a ferritmag szépen szétszedhető (áztatás ellőtt sziszalagot szed le)
- miután a csévetest a kezedbe, könnyen számolhatod a menetszámot és visszatudod tekerni ugy ahogy volt.
-szigetelésnek lakkot használj összeszerelésnél.
|
szer. jún. 06, 2007 19:36 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Akkor semmit nem vesztessz,ha megpróbálod szétszedni és letekerni.Egyébként ez nem tűnik "normális" kapcsolótápnak,valami önrezgő rémség lehet...
|
csüt. ápr. 19, 2007 19:28 |
|
|
chipi
arany tag
Csatlakozott: csüt. jan. 19, 2006 16:59 Hozzászólások: 182 Tartózkodási hely: Tapolca
|
Hát sajnos a trafó szakadt, 1 szála eloladt
|
csüt. ápr. 19, 2007 10:56 |
|
|
Sebi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 233 Tartózkodási hely: Bp
|
Trafó egyedül sosem ment még tönkre (nálam). Elég vastag huzalból készül (kapcsolóüzem, nagyfreki), úgyhogy a táp vezérlésében bekövetkező hibák először mindig a kapcsolóeszköz (BJT,FET) zárlatához vezetnek. (ezután persze az ilyen pici trafók primerjét néha magukkal rántják) Tehát először a biztosítót, kapcsolóeszközt, pufferkondit ellenőrizd.
Azt nem írtad, hogy a trafó szakadt-e?
|
csüt. ápr. 19, 2007 9:26 |
|
|
chipi
arany tag
Csatlakozott: csüt. jan. 19, 2006 16:59 Hozzászólások: 182 Tartózkodási hely: Tapolca
|
Kapcsolóüzemű.
Itt van pár kép róla.
Kép
Kép
Kép
|
szer. ápr. 18, 2007 20:59 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Jobb lett volna mellette egy kép az egész panelról,hogy mi is ez.Oké,ott a vonalzó,pici a trafó,meg zöld is.Ennyi látszik.
Namost ez akkor egy 'kapocsolótáp,de vajon csak ez az egy szál kis trafócska volt benne?
Csak ez a rossz? Ritkaság,hogyha a 'kapcsitápban kitikkad(átüt,megszakad,stb) a trafó,akkor _csak az_ pukkad el,és semmi más.
Egyébként a trafót forróvízben főzve szét lehet szedni valószínűleg,aztán megnézni van-e esély emberi módon újratekerni.(sok türelemmel szinte mindig van)
Ezeket a cuccokat alapoktól javítgani alig érdemes,szerintem ez a trafócska utánrendelve majdnem annyi mint a lejátszó árának a fele,harmada.
Még lehet azt,hogy mivel csak a táp a "hunyó",eljátszani a régi trükköt.
Minden tápból áram jön kifelé,keresni kell egy alkalmas feszültségű és minimum azonos terhelhetőségű más(akár nem kacsolóüzemű) univerzális dugasztápot,eljárkál a lejátszó arról is.
|
szer. ápr. 18, 2007 15:41 |
|
|
chipi
arany tag
Csatlakozott: csüt. jan. 19, 2006 16:59 Hozzászólások: 182 Tartózkodási hely: Tapolca
|
Sziasztok!
Az mp4 lejátszóm töltője valamiért tönkrement, megnéztem méregettem, és minden ok, de sajnos a trafója meghalt, hol lehet ilyet szerezni?
Kép1
Kép2
|
szer. ápr. 18, 2007 15:27 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> de sajna közben a trafó nagyon melegedett.
> Ez azt jelenti, hogy zárlatos...sztem legalábbis.
Egyben meg remenykedhetsz:
Idokozben megemeltek a halozat feszt
220-rol 230 V-ra. De nalunk pl. inkabb 240...
Ha a 240 -es leagazasrol jaratod es uresen nem
melegszik akkor OK.
Ha igen akkor menetzarlat nagy valoszinuseggel...
|
vas. szept. 17, 2006 11:29 |
|
|
spexcel
ezüst tag
Csatlakozott: vas. aug. 08, 2004 21:20 Hozzászólások: 11
|
Köszönöm a segítségeteket! Közben a primert bekötöttem, shalafi segítségével. Megmértem a csapolásokat, de sajna közben a trafó nagyon melegedett. Ez azt jelenti, hogy zárlatos...sztem legalábbis.
|
szomb. szept. 16, 2006 19:28 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Szia EDL,
huu de orulok hogy vagy megint.
Mostmar leszel rendszeresen?
Udv,
G.
|
szomb. szept. 16, 2006 19:06 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Jaja,és ne nagyon tessék felcserélgetni a draútokat,mert kilovoltok "képződnek"...volt szerencsém kb 8 évesen majdnem végzetes élményben részesülni egy öreg csöves TV nagy trafójával.
Régen szokásos volt a huzal paramétereit és a menetszámot feltüntetni,az még egy korrekt világ volt A vas "paraméterei" meg ugye nem volt kérdés,nézz rá,és passz.A trafók "ökökszabály" képleteit minden villamos ember fejből vágta még akkoriban.
|
szomb. szept. 16, 2006 19:06 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
Szia Jozsi,
Ez egy csovi cucchoz valo halozati traffantyu.
Bekotese:
Teljesitmenye 30VA.
Regards,
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára edl szomb. szept. 16, 2006 19:16-kor.
|
szomb. szept. 16, 2006 18:56 |
|
|
james555
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 74
|
spexcel,
- belső ellenállásokat mértél rajt?
- mechanikai méretei?
- esetleg az egy menetre eső feszültség?
ezek sokat segítenének
|
szomb. szept. 16, 2006 18:34 |
|
|
spexcel
ezüst tag
Csatlakozott: vas. aug. 08, 2004 21:20 Hozzászólások: 11
|
Trafó segítség...
Lenne egy trafóm, az oldalán a következőhöz hasonló ábrával. Ha valakinek van ötlete a vezetékkiosztásról, primer és szekunder feszekről, ne tartsa magában!
|
szomb. szept. 16, 2006 16:39 |
|
|