Szerző |
Üzenet |
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
ABS hiba
Üdv mindenkinek!
Az ABS primerbiztonsági berendezés.A kresz szerint mindennemű barkácsolás tiltva vagyon!Feleslegesen ne járkálj biróságra,vagy ami még rosszabb a temetőbe...
Félretéve ezen gondolatokat a következőket javaslom:
Cserélj fékolajat-3x légtelenítsd ki,rendszertesterrel a mágnesszelep
megindítható.
Ha nem jön össze akkor awww. autotechnika.hu oldalon találsz olyan céget ahol szakszerűen megoldják a gondot!
|
pén. szept. 16, 2005 14:05 |
|
|
pakaforgato
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 173
|
Nem OFF-olni és fikázni akarok, hanem figyelmet felhívni!:
Nálunk a cégnél ha egy összeszerelő gépen megadja magát egy munkahenger, vagy mágnesszelep és nincs másik akkor megpróbáljuk megjavítani.Általában ez sikerül is, ennek ellenére leadjuk a rendelést új darabra.Ugyanis bármelyik ciklusban újra megadhatja magát.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ha sikerül is megmókulni azt a szelepet soha nem tudhatod, hogy mikor döglik be ismét.És abban biztos lehetsz, hogy akkor amikor a legjobban számítanál rá!
Nem hiszem, hogy egy ABS szelep annyiba kerülne amiért kockára tennéd a saját és családod életét!
|
kedd júl. 26, 2005 11:30 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Szerintem ne kísérletezz javítással. Ha egyszer beszorult, akkor máskor is befog. Jó esetben csak meghúzod a kocsi oldalát a szalagkorláton, rosszabb esetben az utolsó kép amit látsz, az egy kamion első tengelye lesz.
|
hétf. júl. 25, 2005 23:15 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Szerintem át kell fúrni egy 3-as fúróval
Így legalább egyértelműen xar lesz és nem kísérletezel az életeddel és kicserélteted.
ok-okazat stb...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára arnd kedd júl. 26, 2005 22:12-kor.
|
hétf. júl. 25, 2005 21:44 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
wassermann írta: Figyu! Fékkel, futóművel, kormányművel ne babrálj, mert ha valami történne könnyen dutyiban végezheted. Egy berohadt ABS-szelep, ha megmozdul is, továbbra is életveszélyes!!!
Ezzel én is egyetértek!
|
hétf. júl. 25, 2005 21:16 |
|
|
wassermann
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 341
|
Figyu! Fékkel, futóművel, kormányművel ne babrálj, mert ha valami történne könnyen dutyiban végezheted. Egy berohadt ABS-szelep, ha megmozdul is, továbbra is életveszélyes!!!
|
hétf. júl. 25, 2005 20:55 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Valoszinu berozsdalt, ugyanis a fekfolyadek igen hatekonyan szijja magaba a levego paratartalmat... nem illik tehat nyitogatni a kiegyenlitotartalyt minden masnap.. Ha berozsdalt, akkor hiaba mozditod ki, ugy fog maradni kimozdult allapotban, tehat legjobb, ha szerzel ujat, vagy egy bevizsgalt bontottat.. vagy viszel egy tekercset, meg egy kis akksit, es kiprobalod a bontottat, mielott megveszed..
|
hétf. júl. 25, 2005 13:26 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Vagy próbáld meg Németországi bontóban - ott talán nem kérnek el annyit... Vagy ki tudja.
|
hétf. júl. 25, 2005 10:11 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Tekercselj rá kb 0,4-es huzalból kb. 80 menetet, vagy ami ráfér. Aztán süss rá egy 3300uF/350V-os kondit. Ez akkora rántást produkál, hogy a bele helyezett fémdarabnak muszáj bemozdulnia. Ha nem akkor tényleg reménytelen az eset. Sajna autókban az iylen egybe öntött dolgokat vagy újjal vagy bontóból pótolod. Persze annak is meg lesz az esélye, hogy ua. rossz...
|
hétf. júl. 25, 2005 9:53 |
|
|
taresz
ezüst tag
Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51 Hozzászólások: 33
|
Szia kRoy!
Lehet,hogy én voltam félreérthető,de nem az elektronikához tartozó tekercset akartam módosítani,az már tényleg meredek lenne.
Üdv.
|
hétf. júl. 25, 2005 9:23 |
|
|
kRoy
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 146
|
Aztán majd ha a buherált tekercs agyonvágja a kontrollert és fejreállsz az autóddal akkor biztosan elgondolkodol, hogy se ABS-t se légzsákot se övfeszítőt nem annyira vicces otthon javítgatni....
|
hétf. júl. 25, 2005 7:15 |
|
|
taresz
ezüst tag
Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51 Hozzászólások: 33
|
Helló!
A szelephez tényleg nem lehet hozzáférni,az gyárilag nagyon egyben van,roncsolás nélkül nem tűnik bonthatónak.A barkács-tekercsen már túlvagyok,pont 0.3-as drótból készült,de sajnos kevésnek bizonyult.
Üdv.
|
vas. júl. 24, 2005 21:57 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
0,3-as huzal helyett talán a 0,1 még jobb. Egy régi szovjet villanyborotvában a hajszálnál is véknyabb tekercsből volt az elektromágnes.
|
vas. júl. 24, 2005 21:37 |
|
|
'// /\ l\l D /\' L
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20 Hozzászólások: 356 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Tehát magyarul az eredeti tekercs tekercs jó, csak Neked egy sokkal erősebb mágnes kéne, ami kimozdítaná a szelepet a helyéről?
Abszolut nem lehet a szelephez hozzáférni? Csak mert a jó öreg Csavarlazító spray + "fázisegyengető gumikalapács" csodás kompozíciója... Vagy sűrített levegővel kifújatni vmelyik oldalról (pl. biciklipumpa).
Én személy szerint nem tudok számolni, de barkács-megoldásként fognék sok 0,3 mm körüli huzalt, rátekerném a csévére - amennyit csak lehet, és adnék neki tizenkét Voltrul... De még ha magához is vonzza: vissza hogy menne, ha be van ragadva? ergo nem lehet megjáratni oly jól, mint...
|
vas. júl. 24, 2005 21:35 |
|
|
taresz
ezüst tag
Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51 Hozzászólások: 33
|
ABS mágnesszelep probléma
Sziasztok!
A kocsim ABS-ében van nyolc darab mágnesszelep,ebből egy le van ragadva.Múlt héten találomra készítettem egy tekercset,evvel tesztelve jöttem rá a hibára,hét szelep kattog,egy nem.
Az lenne a kérésem,hogy megadnám a maximális csévetest méretet és egy hozzáértő közületek kiszámolná a szükséges menetszámot és huzalátmérőt.Nem fontos 12V-ra,lehet hálózati fesz.-re is,csak az adott méret mellett megvalósítható maximális mágneses tér lenne a lényeg,hátha megindulna a leragadt szelep is.Lehet,hogy nagy ökörség amit írtam,de még mindig olcsóbb,mint a szerviz ötlete,mert a hidraulikus egység bonthatatlan és javíthatatlan egységet képez.Természetesen a csere "baráti"áron lehetséges.Köszönet minden segítségért.
Üdv.
|
vas. júl. 24, 2005 20:51 |
|
|