Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. ápr. 19, 2024 8:12



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Sparow2 írta:
Úgy tudom azért, mert elégés nélkül is kerül üzemanyag (vagy több üzemanyag, mint normál indításkor) a kipufogóba, ami károsítja a katalizátort.
De lehet másért, a lényeg, hogy katalizátoros járműnek nem tesz jót, ha betolják.
A fenti igaz, de nem arra az esetre, ha az egyébként rendben levő járművet tolással indítják be. Inkább arra az esetre vonatkozik, ha pl. a gyújtás nem működik, és tologatják. De ha egyébként rendben van minden, és mondjuk csak az akku merült le egy bekapcsolva felejtett lámpa miatt, akkor nyugodtan be lehet tolni, nem lesz semmi baja. Persze ezt nehéz az emberek fejébe belevésni, inkább azt mondják, hogy ne tologasd.

Aha!!!
Így már logikus. (Azt egyből gondoltam, hogy a főtengely ugyanúgy forog tolásnál is, mint amikor az indítómotor forgatja meg, de nem tudtam, hogy a befecskendezés esetleg másképp működik-e az indítási időszakban ...)
Viszont, ha a gyújtás nem jó, és ráindítózok, akkor ugyanott vagyok, mintha tolnám ... szóval nem értem megint.


szer. ápr. 16, 2008 15:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Na majd kipróbálom legközelebb. Csak nincs fordulatszámmérő, de valahogy ideiglenesen beépítek egyet. Négyütemű motor, és a hűtéssel szerintem nemigazán függhet össze, van benne termosztát. Na meg nem valami sok hő fejlődik motorfékezés közben, ha nem ég el üzemanyag, attól biztosan nem melegszik túl...

Dehogynem, a felemésztett mozgási energia teljesen hővé alakul.
Ez elég nagy energia is lehet, pl. 100km/h-s lassulás (mondjuk 120-ról 20-ra lassítasz), mondjuk 1 tonnás összsúlyú járművel: 1/2 * 1000 [kg] * 100/3,6[m/s] * 100/3,6 [m/s] = ~385 [kJ] (Ez kb. annyi munka, amit egy 50 kW-os gépkocsi motorja majdnem 8 mp alatt ad le teljes teljesítményen; ennyi hőt simán el tud vezetni a hűtőrendszer, persze a teljes teljesítménynél a vízpumpa gyorsabban jár, mint alapjáraton. És persze mondjuk lejtőn lefelé huzamosabb ideig is lehet tolóüzemben a motor)
Ettől függetlenül lehet, hogy nem ezért van az általad belinkelt esemény, ez csak a saját ötletem.

Szerk: ha már a téma szóbajött: ugyanez az energia az üzemi fék használatakor a féktárcsákon és a fékpofákon disszipál el.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sparow2 szer. ápr. 16, 2008 15:28-kor.



szer. ápr. 16, 2008 15:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Úgy tudom azért, mert elégés nélkül is kerül üzemanyag (vagy több üzemanyag, mint normál indításkor) a kipufogóba, ami károsítja a katalizátort.
De lehet másért, a lényeg, hogy katalizátoros járműnek nem tesz jót, ha betolják.
A fenti igaz, de nem arra az esetre, ha az egyébként rendben levő járművet tolással indítják be. Inkább arra az esetre vonatkozik, ha pl. a gyújtás nem működik, és tologatják, majd egyszercsak beindul, és a katalizátorba jutott üzemanyag ott begyullad. De ha egyébként rendben van minden, és mondjuk csak az akku merült le egy bekapcsolva felejtett lámpa miatt, akkor nyugodtan be lehet tolni, nem lesz semmi baja. Persze ezt nehéz az emberek fejébe belevésni, így inkább azt mondják, hogy ne tologasd.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára potyo szer. ápr. 16, 2008 15:23-kor.



szer. ápr. 16, 2008 15:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Sparow2 írta:
Vigyázz! Ez nem egészséges dolog katalizátoros gépeknél!
Szabad érdeklődni, hogy miért nem?

Úgy tudom azért, mert elégés nélkül is kerül üzemanyag (vagy több üzemanyag, mint normál indításkor) a kipufogóba, ami károsítja a katalizátort.
De lehet másért, a lényeg, hogy katalizátoros járműnek nem tesz jót, ha betolják.


szer. ápr. 16, 2008 15:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Na majd kipróbálom legközelebb. Csak nincs fordulatszámmérő, de valahogy ideiglenesen beépítek egyet. Négyütemű motor, és a hűtéssel szerintem nemigazán függhet össze, van benne termosztát. Na meg nem valami sok hő fejlődik motorfékezés közben, ha nem ég el üzemanyag, attól biztosan nem melegszik túl...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára potyo szer. ápr. 16, 2008 15:09-kor.



szer. ápr. 16, 2008 15:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Sparow2 írta:
potyo írta:
Nem értem mit akar a cím utáni harmadik mondat jelenteni: "Tolóüzem esetén a tolóüzemű keverékszelep vákuummal töltődik, ilymódon a fordulatszám 25-30mp alatt 1400-1600 fordulatra növekszik percenként" De mégis hogyan, amikor épp arról van szó, hogy mondjuk 3000-es fordulaton járt a motor amikor elengedtem a gázpedált, és a lendület tovább hajtja a főtengelyt, így a fordulatszám nem emelkedik, hanem csökken.

Gondolom az alapjárati fordulatszám emelkedik erre.
Továbbra sem értem. Azt akarja mondani, hogy ha megyek mondjuk negyedikben 3000-es fordulaton, és elengedem a gázt, akkor le fog lassulni 1400 fordulatra a motor és ott fog menni, amíg ki nem nyomom a kuplungot? Aztán amikor kinyomom, akkor meg visszamegy 800-ra?

Igen, én így értelmeztem. De nem azonnal, 25-30 mp. (Persze logikus, hogy ha a lassulás közben a motorfékezés közben lecsökken a fordulatszám 1400-ra, akkor megszűnik a tolóüzem, ezért onnét meg lassan visszaáll az eredeti alapjáratra)
Persze ez valószinüleg azért van, mert a nagyobb fordulaton erősebb a motor fékező ereje, mint az egész alacsony alapjáratin. Persze ezt csak ötletelem, lehet hülyeség. Másrészt a vízpumpa is gyorsabban jár, több hőt szállít el (hiszen motorfékezéskor a jármű mozgási energiája a motorban hővé alakul - energiamegmaradás törvénye). De lehet más oka is van (szerk: esetleg ha kétütemű gép, akkor a bejövő több üzemanyagban több a kenőanyag).


szer. ápr. 16, 2008 14:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Vigyázz! Ez nem egészséges dolog katalizátoros gépeknél!
Szabad érdeklődni, hogy miért nem?


szer. ápr. 16, 2008 14:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
potyo írta:
Nem értem mit akar a cím utáni harmadik mondat jelenteni: "Tolóüzem esetén a tolóüzemű keverékszelep vákuummal töltődik, ilymódon a fordulatszám 25-30mp alatt 1400-1600 fordulatra növekszik percenként" De mégis hogyan, amikor épp arról van szó, hogy mondjuk 3000-es fordulaton járt a motor amikor elengedtem a gázpedált, és a lendület tovább hajtja a főtengelyt, így a fordulatszám nem emelkedik, hanem csökken.

Gondolom az alapjárati fordulatszám emelkedik erre.
Továbbra sem értem. Azt akarja mondani, hogy ha megyek mondjuk negyedikben 3000-es fordulaton, és elengedem a gázt, akkor le fog lassulni 1400 fordulatra a motor és ott fog menni, amíg ki nem nyomom a kuplungot? Aztán amikor kinyomom, akkor meg visszamegy 800-ra?


szer. ápr. 16, 2008 14:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Visszasírom a Trabiban,Warnyúban lévő szabadonfutót.Ha benne lenne a 2107-ben,nem kellene üresbe tennem az autót.
Fogyasztáscsökkenés: MOL helyett ÖMV-t tankolva 10-ről 8 literre csökkent a fogyasztás.További tesztek folyamatban.

Ezt meglepődve hallom, mert van ismerős, aki szintén benzinmániás, ő meg éppen a MOL benzinre esküszik.
Egyébként az egész országban ugyanazt a benzint árulja a MOL és az ÖMV, sőt az összes benzinkút. Az adalékok mások, amiket még hozzákevernek, de nem hiszem el, hogy az 20%-os fogyasztáscsökkenést okozna. (Valószínüleg a méréseddel lehetett valami hiba, nehéz ugyanúgy mérni, még ha ugyanazon az úton haladsz is végig, pl. ha a szél iránya más, már az nagyban befolyásolhatja a fogyasztást, vagy ha a forgalom más ütemben vagy más sebsséggel haladt, stb. -- persze nem tudom, hogyan mértél, csak ötletelek. 20% egyszrűen hihetetlen, nemcsak a fent leírtak miatt, hanem márcsak azért is, mert baromi sok ember van az országban, aki az egyes kutakat hasonlítgatja, próbálgatják lemérni, melyik benzinel megy több km-t az autójuk, és ezt már biztos észrevették volna, ha ennyivel többet menne az ÖMV benzinnel - végülis ez 100 helyett 125 km, ugyanannyi benzinnel.)

szsrobert írta:
A kéjgázbefecskendezéssel kapcsolatban mi a véleményetek?
1kg ammónium-nitrátból 305 liter kéjgáz fejleszthető óvatos melegítéssel.Próbáltátok már,hogy kis mértékben adagolva mennyivel javítja az égést?
A készen kapható palack 4kg-os és 2200 liter gázt tartalmaz 12000HUF áron.

Hát erre nem tudok mit mondani, de kíváncsian várom, hátha van valakinek tapasztalata ... fogalmam sincs ... az ára alapján, ha 60 liternél többet spórolsz meg, amíg elfogy, akkor nyertél rajta ...
(Személyes véleményem, hogy nem nyersz rajta, sőt ráfizetsz inkább, különben már régesrég csinálnák mások is, az eladók meg ezzel reklámoznák a N2O palackokat, hogy "spóroljon benzint")


szer. ápr. 16, 2008 14:46
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Miért is csinálom rosszul? ...

Nem a spórolás végett csináltad rosszul (ha arra gondolsz amit fentebb mondtunk), hanem mert úgy kell vezetni, hogy a hajtott kerék amikor csak lehet, összeköttetésben legyen a motorral.


szer. ápr. 16, 2008 14:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Nem értem mit akar a cím utáni harmadik mondat jelenteni: "Tolóüzem esetén a tolóüzemű keverékszelep vákuummal töltődik, ilymódon a fordulatszám 25-30mp alatt 1400-1600 fordulatra növekszik percenként" De mégis hogyan, amikor épp arról van szó, hogy mondjuk 3000-es fordulaton járt a motor amikor elengedtem a gázpedált, és a lendület tovább hajtja a főtengelyt, így a fordulatszám nem emelkedik, hanem csökken.

Gondolom az alapjárati fordulatszám emelkedik erre.


szer. ápr. 16, 2008 14:28
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Próbáld ki a saját autódon: ugyanakkora sebességről ugyanott gurulj üresben,majd motorfékkel megállásig.Nézd meg a különbséget a két távolság között.Csak néhány száz méter.

Hogy volna néhányszor 100 méter a különbség???
Amint leveszed a lábadat a gázról, rögtön csökken a sebességed (persze ez függ a motor erejétől is, pl. erősebb motorkerékpároknál akár a hajtott kerék csúszni is kezd, ha hiretelen visszaengeded a gázt)
(Másrészt motorfékkel nem állsz meg teljesen, hiszen alapjáraton is megy valamennyivel)
Szerk: igazad lehet, mert hiába fékez jobban a motorfék, mintha simán gurulna a gép, a gurulásban is megáll párszáz méter után a surlódás miatt (persze ez függ a sebességtől, meg az abroncsok állapotától is).

szsrobert írta:
Vagy gurulsz,és a leállított motort a gurulás végén a motorfékkel indítod újra.

Vigyázz! Ez nem egészséges dolog katalizátoros gépeknél!
Egyébként ezzel mit spórolsz meg, hogy nem az indítómotorral indítod be????

szsrobert írta:
100km/h-s sebességgel üresben gurulva az autó pill. fogyasztása: 1l/100km.
Ha az üresben gurulás károsítaná az autót,nem lehetne vontatni az
autókat,csak traileren szállítani.

Igen, ezt én sem értettem, hogy miért ne gurulhatna üresben ...

Egyébként ezekkel a spórolásokkal átlagosan kb. mennyit tudsz megtakarítani 100 km-en?
Mert gondolom nem 100 métert gurulsz a piros lámpa előtt, mert akkor kb. 2-vel mész, mire odaérsz (város közepén nem nagyon tudod megcsinálni, esetleg hosszú, üres úton). Az meg, hogy 20 méteren át nem adsz gázt, az semmi szinte.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sparow2 szer. ápr. 16, 2008 14:49-kor.



szer. ápr. 16, 2008 14:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Visszasírom a Trabiban,Warnyúban lévő szabadonfutót.Ha benne lenne a 2107-ben,nem kellene üresbe tennem az autót.
Fogyasztáscsökkenés: MOL helyett ÖMV-t tankolva 10-ről 8 literre csökkent a fogyasztás.További tesztek folyamatban.
A kéjgázbefecskendezéssel kapcsolatban mi a véleményetek?
1kg ammónium-nitrátból 305 liter kéjgáz fejleszthető óvatos melegítéssel.Próbáltátok már,hogy kis mértékben adagolva mennyivel javítja az égést?
A készen kapható palack 4kg-os és 2200 liter gázt tartalmaz 12000HUF áron.


szomb. ápr. 12, 2008 19:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Próbáld ki a saját autódon: ugyanakkora sebességről ugyanott gurulj üresben,majd motorfékkel megállásig.Nézd meg a különbséget a két távolság között.Csak néhány száz méter.
Vagy azonos távolság elérése esetén nézd meg mennyivel későbbi pontig adod a gázt és ezzel az üzemanyagot a hengerekbe a motorfékezős változatnál.

Vagy gurulsz,és a leállított motort a gurulás végén a motorfékkel indítod újra.

100km/h-s sebességgel üresben gurulva az autó pill. fogyasztása: 1l/100km.
Ha az üresben gurulás károsítaná az autót,nem lehetne vontatni az
autókat,csak traileren szállítani.


szomb. ápr. 12, 2008 12:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Miért is csinálom rosszul?
Mert 800m-es útszakaszon 300m alatt felgyorsul az autó,utána alapjárati fogyasztással(1l/h)gurul 500m-t.
Ehelyett te 300m alatt felgyorsulsz(ugyanannyi üzemanyaggal és azonos időtartam alatt,mint az első esetben),ezután 450m-en keresztül hajtod 6l/h fogyasztással(az autód motorja 10kW teljesítményt ad le,míg az enyém üresben gurul),majd 50m-en motorfékezel.
Az üzemanyagot az autó mozgási energiájává alakítod.Ha ezt a menetellenállások(lég-és gördülési ellenállás) helyett súrlódáson alapuló-vagy motorfékkel felemészted mitől csökkenne a fogyasztás?
Ezek szerint a versenyautók fullgáz-maxifék módszere a leggazdaságosabb :)
Azokra nem vonatkozik a fizika?
A tolóüzemi üzemanyag-elzárásra sem kellene életeket tenni a befecskendezős autókon kívül.
Ha be tudod bizonyítani,hogy az autó alapjáraton 50km/h-s sebességnél több üzemanyagot fogyaszt,mint egyenletes menet közben 3-szor akkora fordulatszámon én leszek a következő miniszterelnök :)

A legideálisabb az lenne,ha a gázt visszavéve az autó motorja azonnal leállna.Fékezéskor a súrlódás helyett az energiát egy kinetikus szerkezet tárolná,mely az autó gyorsításakor visszaadná a tárolt energia nagy részét.


szomb. ápr. 12, 2008 11:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ez érdekes. Miért gyilkolja az üresben gurulás a karburátoros motort? Egyébként a másik topikban említett Kadettről van szó konkrétan, majd megpróbálok utánanézni a szervízkönyvben, hogy ebben van-e lekapcsolás.

--------------------

Utánanéztem, és összefüggést találtam a kuplungpedálon levő kapcsoló és a motorféküzem közbeni üzemanyagfogyasztáscsökkentés között. Viszont számomra nem teljesen egyértelmű, amit találtam a leírásban. Nem értem mit akar a cím utáni harmadik mondat jelenteni: "Tolóüzem esetén a tolóüzemű keverékszelep vákuummal töltődik, ilymódon a fordulatszám 25-30mp alatt 1400-1600 fordulatra növekszik percenként" De mégis hogyan, amikor épp arról van szó, hogy mondjuk 3000-es fordulaton járt a motor amikor elengedtem a gázpedált, és a lendület tovább hajtja a főtengelyt, így a fordulatszám nem emelkedik, hanem csökken.


Egyébként elnézve ezeket a porlasztókat, az injektoros motorok látszólag bonyolultabbak, viszont ezek a karburátorok nem semmi tudást képviselnek. Ezek mellett azt megcsinálni, hogy a lambda szondától kapott jel alapján rövidebb vagy hosszabb ideig legyen nyitva az injektor, gyerekjátéknak tűnik... (jó tudom, nem ennyiből áll a dolog, de azért mégis)


szomb. ápr. 12, 2008 1:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
A tolóüzemi lekapcsolás jelentős,városban akár 20%-os megtakarítást jelent.A karburátoros autót gyilkolod,ha motorfék helyett üresben gurulsz,nem javasolt ezt rendszeresen csinálni.Voltak karbik amikben gyárilag volt,illetve egyesek még a skoda 120L karbiba is belebarkácsolták a lekapcsolást :D
A diesel eleve minőségi és nem mennyiségi szabályzás(takarékosabb),vagyis,ha nem kérsz tőle nyomatékot (nincs a lábad a pedálon) alig van töltés.Az adagoló működése miatt,ha jól tudom teljesen sosem lehet lekapcsolni a befecskendezést.
A korszerű elektronikus (közös nyomócsöves) diesel befecskendezők viszont ugyanugy lekapcsolnak tolóüzemben,mint a benzin injektorok.


pén. ápr. 11, 2008 21:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
A lassítás közbeni spórolásról jutott eszembe, hogy dízelnél mi történik, ott is leáll a befecskendezés ha csak elengedem a pedált? Illetve mi a helyzet a karburátoros motorral? Ott ha elveszem a gázt, csak az alapjárati mennyiséget szívja be, vagy attól valamivel többet? Mivel a motor nagyobb fordulaton jár, erősebben szív, ezért úgy gondolom, hogy többet, tehát talán valamivel kevesebbet fogyaszt ha üresbe teszem lassuláskor. Bár nem érzem nagynak a különbséget...


pén. ápr. 11, 2008 18:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Ez bizony igaz.
Sőt, ha a motorfék hat, nem kopik a fék. A kocsi stabilitásáról nem beszélve (főleg csúszós úton). :shock:

Úgyhogy szsrobert nem csinálod jól, hogy üresbe kapcsolsz. A hajtott kerekeknek lehetőleg mindig kapcsolatban kell lenni a motorral (menet közben).

Ez igaz!
Lassítani alapban motorfékkel kell, ha szükséges, akkor az üzemi fékkel is, és amikor a motor fordulata az alsó határhoz ér, csak akkor kell kinyomni a kuplungot. (Szsrobert, ha annakidején tanultál autót vezetni, akkor elvileg így kellett volna tanítania az oktatódnak :) )
Kétütemű gépeknél (pl. régi Wartburg, Trabant), az utolsó sebességfokozatba beépítettek egy szabadonfutó szerkezetett, ekkor nem volt motorfék (a motort akár le is állíthattad, az autó gurult tovább - direkt azért, mert ezeknél a gépeknél káros hatású a motorfék, mivel az üzemanyagban volt a kenőanyag is, kevés üzemanyag esetén a kenés nem lett volna elégséges)


csüt. ápr. 10, 2008 13:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11867
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Ez bizony igaz.
Sőt, ha a motorfék hat, nem kopik a fék. A kocsi stabilitásáról nem beszélve (főleg csúszós úton). :shock:

Úgyhogy szsrobert nem csinálod jól, hogy üresbe kapcsolsz. A hajtott kerekeknek lehetőleg mindig kapcsolatban kell lenni a motorral (menet közben).


csüt. ápr. 10, 2008 10:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Pl. ha meglátom lakott területet,már kapcsolom is üresbe a váltót.Gyakran még így is fékezni kell a sebesség 50km/h -ra csökkentéséhez.
Injektoros motornál ha ilyenkor csak elveszed a gázt, de nem nyomod ki a kuplungot, akkor a befecskendezés teljesen leáll. Ha viszont kinyomod, akkor ugye alapjáratnak megfelelő mennyiséget továbbra is adagol. Csak azt akarom mondani, hogy ha épp eltalálod, hogy ott veszed el a lábad, ahonnan a motorfék 50-re lassítja le, mire az 50-es táblához érsz, akkor lehet hogy még további üzemanyagot spórolsz meg.


csüt. ápr. 10, 2008 5:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Már az is öröm, ha városon kívüli közlekedésben 60-90km/h között sikerül alacsony fogyasztási értéket elérni.
A bakancsban 2+ liter is lehet.A fékezések kerülésével és az üresben gurulással lehet spórolni.Pl. ha meglátom lakott területet,már kapcsolom is üresbe a váltót.Gyakran még így is fékezni kell a sebesség 50km/h -ra csökkentéséhez.
Ha városban engedélyezett lenne a 60km/h sokkal többet lehetne gurulni,kevesebb üzemanyagot használna fel az autó.
Persze csak akkor,ha a női vezetők sora és az igen egyszerű frizurás terepjárókirályok nem fordulnának oly sűrűn szabálytalanul a közlekedők elé.


csüt. ápr. 10, 2008 3:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: szomb. ápr. 05, 2008 16:54
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Balu 1-nek Egytértés
Hali!
Tökéletesen egyetértek mindennel.
Nekem 2db 1800 kombim volt, régebbinél régebbiek de jó motorral. Ezeket én is végigcsináltam. Nagyon lényeges a gyújtás, a gyertyák, és a porlasztó. Nekem is volt dugulás, túlfolyás, és a gyorsítófúvóka. Mikor mindent rendbetettem, 6.5 körül fogyasztott, és 150. is vitte( persze nem ennyivel).
A zöldkártya is igaz. Utána fél nap volt hogy visszaállítsak mindent.
A mágnest Herr Hitlerék kisérletezték ki a repülőkön, mikor elapadtak a készletek. Én is használtam mert ajánlották, de nem ezzel lehet spórolni.
A bakkancsban is van egy liter, legalább. A karbi aljában volt egy fűtőtest. Ez elég sok áramot kért és gyaran volt kh-s a nagy áram és oxidáció miatt. Ha nem fűtött, még nyáron is ledermedt a karbi. Ilyenkor tudott legelni.Van még egy nagyon lényeges.Volt egy alapjárati mágnes-fúvóka. Ennek az a szerepe hogy 1200 ford. felett lezárja az alapjáratot, mert nincs rá szükség.
(már az 1500 ladákon is volt). Ha ez nem mükxik ez is fél liter.
Sztivi


kedd ápr. 08, 2008 13:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Hm.Gumifüstölés nélkül el sem tudok indulni. :)


vas. márc. 30, 2008 9:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
GI írta:
Idézet:
Mert a teljesítménye kicsi; és mert a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata -- mielőtt még belekötnél: ez eredeti szövegben kimondottan elektromos motorról volt szó, tehát a fordulatszáma lehet egészen kicsi is, nem úgy, mint egy belsőégésű motornál --- ezért megfelelő motornál elképzelhető, hogy a 100W-os teljesítmény egy alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot jelenthet: pl 1/10 1/s * 1000Nm = 100W.


A kihajtás fordulatszáma akármelyik verziónál lehet kicsi. Áttétel kérdése az egész, ezt te is tudod.
Azzal egyetértek, hogy egy 100W-os motorral (ha a veszteségektől eltekintünk), akkor elméletileg egy mozdony is elhúzható óriási átétellel és minimális sebességgel. De ez kérem kinek jó? :)

Persze, áttétel kérdése (persze a segédmotorkerékpárokon nincs ilyen áttétel gyárilag, szóval Simsonnal házi átalakítás nélkül nem fogsz tudni elhúzni vonatot. Különben erről jut eszembe: az egyik erőműben egy 80 tonnás alkatrészt egy kis Briggs & Stratton motor emelt kis a helyéről, mint amik a kapagépekben vannak).
Nem volt arról szó, hogy jó. Sőt, én elleneztem az egész "100W-os kerékpár" témát, mondván, hogy túl kevés a teljesítménye (erre jött egy válasz, hogy ha van elég nyomatéka, akkor lassan, de felmegy mégis), csak szvsz nem olvastad el a hozzászólásokat.


vas. márc. 23, 2008 19:38
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Mostanában meg sem tudom nézni.Más weblapokon működik a Java,a Fényk-apun,anyun nem :(
Segítsetek légy szíííííves.
NaOH oldat és 5 lemez használata esetén mekkora felületűre méretezzema lemezeket 20A-es áramfelvételhez?
Csapvíz,és 1 cella esetén 1mm távolságnál 60cm2/A.


szomb. márc. 22, 2008 11:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
fenelaci írta:
sziasztok
Keresgéltem a neten a napokba és érdekes dolgot találtam...

http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/i ... Meret.html


Hemzseg az orbitális tévedésektől.


szomb. márc. 22, 2008 10:45
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Lehet,hogy mégsem tudom megoldani vezérlés nélkül :(
A robogóvariátor jó találmány,csak aza baja,hogy laassú menetben is pörgeti a motort,magas lesz a fogyasztás.Az lenne a királyság,ha a vezető a kormányról tudná változtatni a fojtószelep mellett a variátor áttételét is.Autónál pláne,mindig pontosan a terheléshez lehetne igazítani az áttételt.


szomb. márc. 22, 2008 10:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
szsrobert írta:
A 180W-os gyári bicikli agymotor 25km/hnál leadja a 180W-ot és kb 10Nm nyomatékot.Viszont 2,5km/hnál nem tud 100Nm nyomatékot leadni,ellenkező esetben madmaxköröket lehetne nyomatni a bicóval.
Ha viszont 1:10 es nyomatékváltóval szerelnénk fel,már menne a betonon kaparás,ha lassan is.


A robogókban használt variátoroknak sajnos elég nagy a vesztesége, de az megoldás lenne, mivel az fokozatmentes áttételt hoz létre. Azzal mindig a maximális teljesítményen tudnád tartani a motort (ami a keréken az elérhető maximális nyomatékot jelentené)


pén. márc. 21, 2008 20:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
Idézet:
Mert a teljesítménye kicsi; és mert a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata -- mielőtt még belekötnél: ez eredeti szövegben kimondottan elektromos motorról volt szó, tehát a fordulatszáma lehet egészen kicsi is, nem úgy, mint egy belsőégésű motornál --- ezért megfelelő motornál elképzelhető, hogy a 100W-os teljesítmény egy alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot jelenthet: pl 1/10 1/s * 1000Nm = 100W.


A kihajtás fordulatszáma akármelyik verziónál lehet kicsi. Áttétel kérdése az egész, ezt te is tudod.
Azzal egyetértek, hogy egy 100W-os motorral (ha a veszteségektől eltekintünk), akkor elméletileg egy mozdony is elhúzható óriási átétellel és minimális sebességgel. De ez kérem kinek jó? :)


pén. márc. 21, 2008 20:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
GI,kösz az oldalt,tetszik.
Tulajdonképpen amiatt bonyolult az egész tervezés,mert a maximális hatásfokra akarok törekedni.A villanymotor meghajthat egy 3fokozatu agyváltós kereket is,melynek a középső fokozatát méretezem az alap terhelésre.Úgy kell variálnom az áttételt,hogy a sebesség/áramfelvétel aránya minél jobb legyen.Ha túl rövid,csökken a hatótáv,ha túl hosszú,szintén csökken a hatótáv,ráadásul melegszik a motor.
A villanymotort max fordulatszámának 80%ánál nem érdemes jobban leterhelni,mert melegszik és leég.
P=Mx2x3,14/n(1/s-ben).
A 180W-os gyári bicikli agymotor 25km/hnál leadja a 180W-ot és kb 10Nm nyomatékot.Viszont 2,5km/hnál nem tud 100Nm nyomatékot leadni,ellenkező esetben madmaxköröket lehetne nyomatni a bicóval.
Ha viszont 1:10 es nyomatékváltóval szerelnénk fel,már menne a betonon kaparás,ha lassan is.
Tehát kell egy olcsó,kis karbantartási igényű,jó hatásfokú motor viszonylag alacsony fordulatszámmal(az áttétel is rontja a hatásfokot).
A vezérlés is szintén rontja a hatásfokot.
Arra gondoltam,hogy a Lada hűtőventillátorának motorját talán fel lehetne használni erre a célra.


pén. márc. 21, 2008 18:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A maximális hatótávra és akkuélettartamra akarom kihegyezni,ezért kell a kis áramfelvétel(1/10C).Nem baj,ha néha rá kell tekernem pedállal.Ma számolgattam,25nél 210/min a kerék fordulatszáma.Elég lesz a 25km/h sík terepen.Egy áttételes motor kell majd meghajtani az első villában lévő hátsókerék lánckerekét.22-es a legnagyobb gyári lánckerék a hagyományos bicikliken?

Egy Simson és egy országúti versenybicikli menetellenállása között lényeges a különbség :)

A kerékagymotorosok ott vannak eltolva,hogy a gurulással megtehető távolság jelentősen lecsökken,a visszatáplálás pedig max 30%os hatásfokú.
Ha viszont a kerékagymotor hajtaná láncon keresztül a kereket...nem is rossz 5let.


pén. márc. 21, 2008 17:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
GI írta:
Ja és ezt hogy egy motor nyomatéka nagy és ezért jól fog menni meg hasonló eszmefuttatásokat felejtsünk már el.
...

Fentebb arról volt szó, hogy ha a maximális nyomatéka elég nagy, akkor baromi lassan ugyan, de felmegy bármekkora emelkedőn. Viszont ha nem tud leadni elég nagy nyomatékot, akkor nem fog tudni felfelé gurulni az emelkedőn.
Mert a teljesítménye kicsi; és mert a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata -- mielőtt még belekötnél: ez eredeti szövegben kimondottan elektromos motorról volt szó, tehát a fordulatszáma lehet egészen kicsi is, nem úgy, mint egy belsőégésű motornál --- ezért megfelelő motornál elképzelhető, hogy a 100W-os teljesítmény egy alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot jelenthet: pl 1/10 1/s * 1000Nm = 100W.

Nem volt szó róla, hogy jól fog menni, sőt én éppen azt írtam, hogy gyakorlatilag használhatatlan lesz emelkedőkön. Modellfiú reményei szerint valamennyire azért lehetne használni, de ő sem mondta, hogy szerinte jól menne.


pén. márc. 21, 2008 16:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
GI írta:
Idézet:
Ilyen tomegu embert meg a Simson se tudna felvinni 4dikben lefulladas nelkul.


Na ne vicceljünk kérem, én vagyok 85kg és annó a barátnőmmel ketten szépen mentünk a széria simsonommal 4.-ben kényelmes 50km/h körül folyamatosan.

Sík úton mentetek ennyivel, gondolom. De amiből idéztél ott kb. 10%-os emelkedőről volt szó. Egy 125-130 kg-s emberrel (tömegre kb. annyi, mint a Te 85 kg-od + az 50 kg-s barátnőd)


pén. márc. 21, 2008 16:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
No és a Simson megbízhatóságról anyit, hogy ez főként az eltörni való kezü szerelőket terheli, illetve a fényes hazai ipar által gyártott utángyártott alkatrészekét. Érdekes módon egy kisipari km spirál 100km-t bír ki, míg a gyári tizezret. Namost ez csak egy példa, de ha hasonló színvonalú dolgokkal teleszorják a Simsont, de akár lehet egy zsír új 2008-as GSXR is, akkor csak a szívás lesz.


pén. márc. 21, 2008 14:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
Ja és ezt hogy egy motor nyomatéka nagy és ezért jól fog menni meg hasonló eszmefuttatásokat felejtsünk már el.
Ez egy blődség. Bármilyen hihetetlen a keréken mérhető nyomatékot életszerű helyzetben a teljesítmény (pontosabban a pillanatnyi teljesítmény határozza meg).
Egy 800Le-s F1-es motor 300Nm nyomatéka főtengelyyen nem sok. Egy 150Le-s TDI 300Nm nyomatéka főtengelyyen éppen annyi. Csak azt ne feledjük el, hogy azonos sebességű haladáshoz az f1-es autónak kb 5x nagyobb áttételen kell dolgoznia, ami ugye azonos fordulatot ötödére veszi, a nyomatékot pedig ötszörösére növeli. Azaz a **** benzinest ha betesszük egy fekete dobozba egy 5:1-hez áttételű váltóval akkor az éppen anynit fog forogni, mint a hétköznapi dízelünk és 1500Nm nyomatékot kapunk a kihajtás tengelyén. Szóval nem is akarom részletezni, mert ez álltalános iskolai fizikaórákon volt tananyag, de mégis a csapból is ez folyik.

Itt van egy jó szemléltető dokumentáció:
http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower

Szóval ha kicsit mélyebben elgondolkozunk, akor rájövünk, hogy a 100W teljesítmény lópikula és soha ne várd tőle egy babetta menetteljesítményét, ami nagyságrenddel nagyobb teljesítménnyel bír, mert a babetta kerekén a nyomaték éppen azzal az egy nagyságrenddel nagyobb lesz, mégha a főtengelyen hasonló érték mérhető, akkoris.


pén. márc. 21, 2008 14:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
Idézet:
Ilyen tomegu embert meg a Simson se tudna felvinni 4dikben lefulladas nelkul.


Na ne vicceljünk kérem, én vagyok 85kg és annó a barátnőmmel ketten szépen mentünk a széria simsonommal 4.-ben kényelmes 50km/h körül folyamatosan.


pén. márc. 21, 2008 14:01
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: csüt. jan. 20, 2005 3:04
Hozzászólások: 262
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
modellfiu.hu írta:
1x volt,hol nem Volt...

Ezt nem értem, melyik hozzászólásra írtad ...

modellfiu.hu írta:
Emlexem a sok,szoban 80at meno Simsonra,amik 2 litert fogyasztottak...
Mikor az Mz mellett jottek volt amelyik elerte az 55ot uveghangnal,hamar szet is hullottak a hajtastol.A 2,5 liter is csak 40-45nel igaz.50-55nel 3,5l.

Ez alapján képzeld el a 100W-os kerékpárt, ha egy 3,5 LE-s motor ennyit bír.


Namost egy gyári S51-es Simson (nem a folytott N-es változat) 3.7Le és valós kb 65km/h-ra, esetleg 70km/h képes. Természetesen van gyártási szórás így jobb és rosszabb példányokat is kifoghatunk. (elkelle felejteni az utángyártott lengyel hengeres változatokat, amelyeknek a felömlők kiképzése a tragédiához hasonlítható.
Tömege üresen kb 70kg. Váza gyári állaotban kb jó a gyári teljesítményhez, 10Le felett mikor váltásnál egykerékre veszi az elejét, akkor jól érezhető (egy rossz vázú ETZ-hez hasonlóan), ahogy megnyeklik, bár ezen lehet segíteni a gumiszilentek bronzperselyre cserélésével.


pén. márc. 21, 2008 13:58
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
hümm..... És mi van a rengeteg (régi) szabadalommal amit még nem építettek be? (alternatív motorok, alternatív működtetés)

Komolyan ennyi volt?

A közvetlen befecskendezésű dízelre is ráhazudták hogy új technológia pedig már az öreg Diesel bácsi fejében is megfordult, sőt le is rajzolta. közel 100 évvel ezelőtt.


pén. márc. 21, 2008 9:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!

Az elmúlt héten szakmai továbbképzésen volt szerencsém résztvenni.
Egy neves európai autógyár fejlesztő mérnöke a következöt mondta:
A motorok fejlesztésébe már nem kivánnak több energiát belepumpálni, mert szerintük itt van az út vége...
A belsőégésű motorok ennyit tudnak. Villamos hajtás olcsón, nagy sebesség, és jó fajlagos kilóméterfutás mellett egyenlőre álom.
A kérdésre, hogy mit lehet tenni, a következő volt a válasz.
Gőzerővel fejlesztik a nyomatékváltókat a minél jobb hatésfok elérése érdekében. Aki ismeri a belsőégésű motorok un. kagylógörbéit az tudja, hogy miről szól a történet.

Bocs, hogy kissé OFF módon belepofáztam.
Mindenkinek békés húsvétot kivánok.


pén. márc. 21, 2008 9:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
'Már csak egy megfelelő hatásfokú hidrogén generátor kellene'
Ezzel próbálkozunk már sokan több éve.
Qrvajó a Pájer oldala,csak a kibaxott Java miatt hol meg tudom nezni,hol nem.Írtam neki ezzel kapcsolatban,válaszolt, a lényeg:le vagyok xarva.


csüt. márc. 20, 2008 23:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 06, 2007 12:34
Hozzászólások: 44
Hozzászólás 
sziasztok
Keresgéltem a neten a napokba és érdekes dolgot találtam eléggé hihetetlennek tűnik de ki tudja álítólag a vízbontás kevesebb energiát igényel mint az elégetése során keletkező energia.Az energiamegmaradás törvénye miatt eléggé hihetetlen a dolog.
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/i ... Meret.html
Ezen az oldalon olvastam és bogarat ültettet a fülembe mi van ha van benne valami igaság.Belsőégésű motor működik hirogénnel csak át kell kicsit alakítani ne tegyen kárt benne a rozsda.
Már csak egy megfelelő hatásfokú hidrogén generátor kellene hogy ki lehessen próbálni.Lehet hogy halva születtet ötlet de ha nem akkor tényleg sokat meglehet takarítani az üzemanyagon.
A linket nem sikerült ugy beileszteni hogy röktön az ingyen energia rész jöjön be de ezen az oldalon meg lehet találni.


csüt. márc. 20, 2008 19:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
Kozelitsuk meg maskepp.
Huzd egy baratod keroval(2 bicikli 1mas mogott).Mennyivel tudsz tekerni?
Ezutan uljon egy Simsonra,tegye uresbe,es huzd ugyanugy.
Mennyivel lett kisebb a sebesseged azonos erokifejtessel?
Az orszaguti versenybicikli es a Simson menetellenallasa kozott van nemi kulonbseg :)

Olyan már volt, hogy ugyanezen az emelkedőn feltekertem egy kb. 85 kg-s emberrel a csomagtartón. Simán felmentem, igaz lihegtem, mint egy ló. Jóval Hosszabb 40 méternél, 150 méter biztos megvan, csak az eleje kevésbé meredek. (Ráadásul fekvőrendőrök vannak az úton, szóval lassítani kell, majd újra gyorsítani)
A motorkerékpár más fajta abroncsa miatt biztosan nagyobb a súrlódási erő, mint egy kerékpárnál. De a tengely csapágyazva van, mint a kerékpárnál. Nem hiszem, hogy az abroncs surlódása olyan sokat levenne 3 KW-ból. Tegyük fel, hogy mondjuk 20 km/h-s sebességnél elvesz egy 1KW-nyi teljesítményt, még mindig 2KW marad. És ennyit messze-messze nem vesz el, szóval a Te irányodba kerekítettem. 2KW még mindig több, mint 100W.

modellfiu.hu írta:
A bolti kerok kb. 180Wosak,36V 5-6A.

Ilyen tomegu embert meg a Simson se tudna felvinni 4dikben lefulladas nelkul.
100W is fel tudna vinni,csak lassabban.Nem a teljesitmeny a kicsi,hanem a nyomatek.Nagyobb attetellel kapartatni,gumit fustoltetni is lehetne egy erosebb motorral.

Valóban a maximális nyomatéka kicsi, különben lassan felkúszna azért. De a 100W teljesítménnyel, kb. mintha tyúklépésben gyalogolnál, úgy haladnál. Gyorsabban tolnád, ha leszállnál. És ez még nem egy túl meredek emelkedő, vannak azért meredekebbek is.
Jópár hozzászólással fentebb kiszámoltam egy enyhe emelkedőre, hogy ekkora teljesítménnyel milyen sebsséggel lehetne felmenni. A súrlódást elhanyagoltam, tehát egy picivel még lassabban, mint amit odaírtam.

modellfiu.hu írta:
Ha a 26os kerekbe szerelt agymotort atfuzod egy 20asba(camping meret.erdekes :uez a gumiatmero motoroknal 16os...) a sebessege csokken ,de a nyomatek no.Ez mar lehet,hogy felvinne az ismerosod az emelkedon.

Már akkor is kis kerék volt benne gyárilag, úgy emlékszem.

modellfiu.hu írta:
Persze ne felejtsuk el a lendulet szerepet sem egy emelkedo lekuzdesenel.Elegendoen nagy sebesseggel megkozelitve szinte alig novekvo pedalerovel fel tudsz tekerni egy emelkedore.

Persze, amíg tart a lendület. 2 méteres emelkedőn átszaladok a lendülettől, de ha 100 méteren át emelkedik a terep?

modellfiu.hu írta:
Ha viszont allo helyzetbol probalsz indulni:lancszakadas+sportszelet a gatyoban.

:D
Ez jó volt.

Nem akadékoskodok tovább, építsd meg a bringát, ha gondolod.
Ha nincs sok emelkedő a környéken, még talán használható is lesz.
Sok sikert hozzá!


pén. feb. 22, 2008 11:50
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Kozelitsuk meg maskepp.
Huzd egy baratod keroval(2 bicikli 1mas mogott).Mennyivel tudsz tekerni?
Ezutan uljon egy Simsonra,tegye uresbe,es huzd ugyanugy.
Mennyivel lett kisebb a sebesseged azonos erokifejtessel?
Az orszaguti versenybicikli es a Simson menetellenallasa kozott van nemi kulonbseg :)

A bolti kerok kb. 180Wosak,36V 5-6A.

Ilyen tomegu embert meg a Simson se tudna felvinni 4dikben lefulladas nelkul.
100W is fel tudna vinni,csak lassabban.Nem a teljesitmeny a kicsi,hanem a nyomatek.Nagyobb attetellel kapartatni,gumit fustoltetni is lehetne egy erosebb motorral.
Ha a 26os kerekbe szerelt agymotort atfuzod egy 20asba(camping meret.erdekes :uez a gumiatmero motoroknal 16os...) a sebessege csokken ,de a nyomatek no.Ez mar lehet,hogy felvinne az ismerosod az emelkedon.Persze ne felejtsuk el a lendulet szerepet sem egy emelkedo lekuzdesenel.Elegendoen nagy sebesseggel megkozelitve szinte alig novekvo pedalerovel fel tudsz tekerni egy emelkedore.Ha viszont allo helyzetbol probalsz indulni:lancszakadas+sportszelet a gatyoban.


csüt. feb. 21, 2008 20:48
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Azért nem sokkal.
A Simson váz mondjuk 50 kg, de talán még annyi sem. De mondjuk legyen 100 kg. Ráül egy 100 kg-s ember, az 200 kg. Erre van 3KW.
A bringa mondjuk 10 kg, ráül egy 90 kg-s ember, összesen 100 kg. Erre lesz 100 W.

Ismerőst kérdeztem az elektromos bicikliről. Már eladták, nincs meg. A teljesítményét nem tudta, de azt mondta, nem őt bírta felvinni az emelkedőn (a legmeredekebb részen kb. 3-4 métert emelkedik az út kb. 40 méter alatt), tekernie kellett lábbal is. Mondjuk ő elég masszív, 125 kg körül. Szerinte egy 100 kg-os embert lehet felvitt volna.


csüt. feb. 21, 2008 11:08
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Kepzeld el a Simson blokkjat egy kerekparban.Sokkal jobb menetteljesitmenyeket nyujtana a gyari vaznal.


szomb. feb. 09, 2008 12:21
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
1x volt,hol nem Volt...

Ezt nem értem, melyik hozzászólásra írtad ...

modellfiu.hu írta:
Emlexem a sok,szoban 80at meno Simsonra,amik 2 litert fogyasztottak...
Mikor az Mz mellett jottek volt amelyik elerte az 55ot uveghangnal,hamar szet is hullottak a hajtastol.A 2,5 liter is csak 40-45nel igaz.50-55nel 3,5l.

Ez alapján képzeld el a 100W-os kerékpárt, ha egy 3,5 LE-s motor ennyit bír.


kedd feb. 05, 2008 11:46
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 518
Tartózkodási hely: BP.XI
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
1x volt,hol nem Volt...
Emlexem a sok,szoban 80at meno Simsonra,amik 2 litert fogyasztottak...
Mikor az Mz mellett jottek volt amelyik elerte az 55ot uveghangnal,hamar szet is hullottak a hajtastol.A 2,5 liter is csak 40-45nel igaz.50-55nel 3,5l.


Az én Yamaha CR50Z-m meg simán vitte a 90km/h, igaz hamar meg is halt, de az ilyen nyighaj vadiúj robogóm van letojlak magasról suhancokat odavertem 5 méter után, olyan gyorsulása volt neki, pedig már akkor is 100 kg felett voltam :) . Béke poraira. Most az utolsó felfuratás után a sógorkámnak adtam kíméletes üzemre itélve, de ha kell még mindig egy kerékre szökken. :)


hétf. feb. 04, 2008 19:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
1x volt,hol nem Volt...
Emlexem a sok,szoban 80at meno Simsonra,amik 2 litert fogyasztottak...
Mikor az Mz mellett jottek volt amelyik elerte az 55ot uveghangnal,hamar szet is hullottak a hajtastol.A 2,5 liter is csak 40-45nel igaz.50-55nel 3,5l.


hétf. feb. 04, 2008 18:25
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
modellfiu.hu írta:
A bolti elektromos kerok kb.180Wosak(leadott valos telj.).36V,5-6A.25-30km/h.

Ismerősnek van egy fajta, rákérdezek, mekkora teljesítményű. 125 kg körüli fazon, emelkedőn simán felviszi a gép. (Bár nem tekertem mellette, lehet lépésben döcög fel, csak lusta hajtani lábbal)
180W tényleg kevés, ennél lazán többet teker egy ember. Lehet, hogy sík úton elgurít 25-30-cal, de egy kis emelkedőn már belassul. (De akkor képzeld el a 100W-ot, sík úton hátszéllel max. 15 km/h -- a 180W ~ 25-30 km/h-ból kiindulva) Saját magad jobban tudnád hajtani.

Az 1 KW már tényleg jó volna, ennyit már messze nem teker egy ember huzamosabb ideig (de rövid távon simán, szóval még ez sem fog úgy gyorsulni, mintha jól belelépsz a pedálba -- de lehet Neked nem is ezért kell. Hosszú távon gyorsabb, mint lábbal hajtani).


hétf. feb. 04, 2008 16:03
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 95 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség